ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het lijkt wel alsof de manier waarop treinen veiliger gemaakt worden niet helemaal werkt, omdat het materieel niet genoeg energie absorbeert van de impact
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt wel alsof de manier waarop treinen veiliger gemaakt worden niet helemaal werkt, omdat het materieel niet genoeg energie absorbeert van de impact
Logisch natuurlijk, als alles steeds lichter moet enzo. Minder materiaal om de klap op te vangen.
Ja Behalve als er ergens een regeltje is dat ze altijd samen moeten rijden DUS dat er niet maar één loc tractie mag leveren
Er zitten wel beperkingen aan zo'n sandwich-stam. Een rangeerder mag de lok niet afkoppelen, dat moet door NedTrain gebeuren (want het wordt als een soort van treinstel gezien). Als je dus in Breda staat, en de Amsterdamse zijde lok is kapot, moet je dus weg via Tilburg, of een (afsleep)lok voor de stam zetten en ri. Rotterdam
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 24-09-2016 23:44:45 ]
Logisch natuurlijk, als alles steeds lichter moet enzo. Minder materiaal om de klap op te vangen.
dat is een misvatting bij het moderne materieel, want zoveel lichter is het qua gewicht niet dan het oudere mat. Het is meer dat de constructie anders is.
Er zitten wel beperkingen aan zo'n sandwich-stam. Een rangeerder mag de lok niet afkoppelen, dat moet door NedTrain gebeuren (want het wordt als een soort van treinstel gezien). Als je dus in Breda staat, en de Amsterdamse zijde lok is kapot, moet je dus weg via Tilburg, of een (afsleep)lok voor de stam zetten en ri. Rotterdam
Iemand hier toevallig enig idee waar de Plan V's morgen tussen Zwolle en Amersfoort aan de kant gaan? Ik vermoed Putten, maar 't Harde en zelfs Nunspeet kunnen ook nog (en vanwege het met de auto inhalen in de locatie wel handig).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ga niet achter dat circus aan morgen. Heb de drgl dus ook niet gevraagd (naast wat er online staat), dus geen idee. Heb wat andere zaken te doen die belangrijker zijn. Zal morgen niet een trein zien gok ik zo..
Op zaterdag 24 september 2016 23:47 schreef dennistd het volgende: Iemand hier toevallig enig idee waar de Plan V's morgen tussen Zwolle en Amersfoort aan de kant gaan? Ik vermoed Putten, maar 't Harde en zelfs Nunspeet kunnen ook nog (en vanwege het met de auto inhalen in de locatie wel handig).
Ze gaan ongeveer een uur aan de kant, dus ik denk 't Harde vanwege het extra perronspoor
Ze gaan ongeveer een uur aan de kant, dus ik denk 't Harde vanwege het extra perronspoor
Ze worden alleen door de IC ingehaald, de sprinter blijft er gewoon achter. Het gaat mij met name om een drone-foto op de IJsselbrug, maar ga er daarna nog wel ff achteraan met de auto.
Dit is de drgl voor zover mij bekend: Maastricht 9.37 (1) Sittard 9.52-57 (3a) Eindhoven 10.42-51 (4) Den Bosch 11.24-12.02 (1) Nijmegen 12.39 (3a) Arnhem 12.53-13.13 (4) Zutphen 13.41-42 (3b) Deventer 13.54-55 (4a) Zwolle 14.25-34 (9) Amersfoort 15.35-16.15 (4b) Utrecht Maliebaan 16.33
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze worden alleen door de IC ingehaald, de sprinter blijft er gewoon achter. Het gaat mij met name om een drone-foto op de IJsselbrug, maar ga er daarna nog wel ff achteraan met de auto.
Dit is de drgl voor zover mij bekend: Maastricht 9.37 (1) Sittard 9.52-57 (3a) Eindhoven 10.42-51 (4) Den Bosch 11.24-12.02 (1) Nijmegen 12.39 (3a) Arnhem 12.53-13.13 (4) Zutphen 13.41-42 (3b) Deventer 13.54-55 (4a) Zwolle 14.25-34 (9) Amersfoort 15.35-16.15 (4b) Utrecht Maliebaan 16.33
Putten of Nunspeet, waarbij laatstgenoemde misschien nog wel de meeste kans maakt voor een geplande stop. Putten zit redelijk dicht op Amersfoort al
Op zaterdag 24 september 2016 23:47 schreef dennistd het volgende: Iemand hier toevallig enig idee waar de Plan V's morgen tussen Zwolle en Amersfoort aan de kant gaan? Ik vermoed Putten, maar 't Harde en zelfs Nunspeet kunnen ook nog (en vanwege het met de auto inhalen in de locatie wel handig).
Die troep rijdt al 55 jaar rond, en jij gaat op de laatste dag foto's maken? Denk je niet dat er al genoeg plaatjes geschoten zijn van dat stuk schroot?
Dat is een beetje alsof je nu David Bowie om een handtekening wil gaan vragen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op zondag 25 september 2016 00:12 schreef dennistd het volgende: Het gaat me vooral om een mooie foto op de IJsselbrug. Ik kan me niet herinneren dat er planmatig Plan V over dat ding gekomen is?
Plan V heeft een paar jaar terug toch in de 3600 (Roosendaal - Zwolle) gereden?
Op zondag 25 september 2016 00:12 schreef dennistd het volgende: Het gaat me vooral om een mooie foto op de IJsselbrug. Ik kan me niet herinneren dat er planmatig Plan V over dat ding gekomen is?
Alleen werkzaamheden en LM-ritten denk ik, naast niet planmatige inzet
zoals ik het zeg, een stam die vanochtend in elkaar gezet was mocht aan het eind van de dag alweer uit elkaar om een loc uit te wisselen
Gelukkig valt het mee met hoeveel werk het is met die sleutelkastjes van tegenwoordig Locs aarden, aardingssleutels in het sleutelkastje, HS sleutel eruit, HS kabel en andere kabels en koppeling loskoppelen, HS sleutel er weer in, aardingssleutels terug, kapotte loc wegslepen, nieuwe loc ertegenaan, loc ook aarden, aardingssleutels weer in het sleutelkastje, HS sleutel er uit, HS kabel en andere kabels en koppeling vastmaken, HS sleutel weer in het sleutelkastje plaatsen, aardingssleutels terug plaatsen, locs opbouwen, rembeproeving, NBA beproevingen en deurentest doen en je bent weer klaar
En dan ben je net klaar, blijkt dat bij die oude loc één schakelaar verkeerd stond, waardoor het ding het net niet deed Of dat de statische omzetter van het rijtuig met de FMZ module (voor aansturing van de deuren) ook nog eens niet wil starten waardoor je dus alsnog de hele stam de dienst uit mag halen
Edit: overigens hebben we wel de leuke regel dat op de HSL met niet meer dan twee locs gereden mag worden met de ICd. Ik heb al een keer gehoord van een collega die een woordenwisseling kreeg omdat hij een kapotte sandwichstam op moest halen, dus dan zouden er drie locs in de trein zitten en dat zou niet mogen. Dat twee van de drie locs gesleept werden en dus als rijtuig fungeerde werd afgedaan als niet relevant. De echte reden van maximaal twee locs is de maximale stroomafname en dat geldt ook voor het klassieke net. Ik ben erg benieuwd hoe het morgen gaat lopen. Ik heb dinsdag weer een HSL-dienst richting Breda.
[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 25-09-2016 08:48:27 ]
En dan waren gisteren ook nog de hoogspanningspotten van de loccen al vergrendeld, terwijl de kasten waar je de benodigde sleutel uithaalt nog verzegeld waren omdat die pas vanaf maandag nodig zouden zijn
En de ombouw kostte te veel tijd en geld voor die paar jaar dat het nog zo blijft rijden. Gloednieuwe locs kopen en die over een paar jaar weer verkopen kost verhoudingsgewijs minder.
Op zondag 25 september 2016 00:12 schreef dennistd het volgende: Het gaat me vooral om een mooie foto op de IJsselbrug. Ik kan me niet herinneren dat er planmatig Plan V over dat ding gekomen is?
Plan V gaat niet aan de kant. Stopt op ieder stationnetje, want doet de "stoptrein" na daar. 't Harde staat hij 6 minuten.
Dan gaat hij daar dus aan de kant. Hij vertrekt namelijk om 14.34u uit Zwolle en is om 15.35u in Amersfoort, terwijl de IC om 14.48u uit Zwolle vertrekt en om 15.22u in Amersfoort is
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dus dit klopt niet of er heeft een wonder plaats gevonden.
Klopt prima. Zie je meestal als er enkel tussen Rotterdam en Breda gependeld is met sandwichmaterieel Op dat traject heb je minder snel last van verstoringen, je hebt ruime keertijden (aankomstvertraging wordt niet getoond op die twitterfeed), en het zijn maar een paar stammen die op deze dagen heen en weer pendelen (dus minder risico op defecten als deze stammen al de hele dag gewoon hun ding doen).
Die laatste regel moeten ze schrappen en in dit geval vervangen door Voor de richting Leeuwarden overstappen in Zwolle
Is dat nu zo moeilijk? Nu breng je reizigers onnodig in verwarring
Gaat eind dit jaar gebeuren. Wijzigingen op deze schermen worden nu getoond ten opzichte van het jaarplan. Dus bij werkzaamheden is dit het gevolg. Ergens nog dit jaar wordt er een update uitgerold waarbij de wijzigingen ten opzichte van het dagplan getoond moeten gaan worden. Dan krijg je dus deze rare dingen niet meer te zien, alleen nog als er dan een trein uitvalt ten opzichte van dit dagplan.
Gaat eind dit jaar gebeuren. Wijzigingen op deze schermen worden nu getoond ten opzichte van het jaarplan. Dus bij werkzaamheden is dit het gevolg. Ergens nog dit jaar wordt er een update uitgerold waarbij de wijzigingen ten opzichte van het dagplan getoond moeten gaan worden. Dan krijg je dus deze rare dingen niet meer te zien, alleen nog als er dan een trein uitvalt ten opzichte van dit dagplan.
Ze worden alleen door de IC ingehaald, de sprinter blijft er gewoon achter. Het gaat mij met name om een drone-foto op de IJsselbrug, maar ga er daarna nog wel ff achteraan met de auto.
Dit is de drgl voor zover mij bekend: Maastricht 9.37 (1) Sittard 9.52-57 (3a) Eindhoven 10.42-51 (4) Den Bosch 11.24-12.02 (1) Nijmegen 12.39 (3a) Arnhem 12.53-13.13 (4) Zutphen 13.41-42 (3b) Deventer 13.54-55 (4a) Zwolle 14.25-34 (9) Amersfoort 15.35-16.15 (4b) Utrecht Maliebaan 16.33
Wat een flinke omweg, kunnen ze dat ding niet gewoon via Den Bosch/Lunetten sturen?
Op zondag 25 september 2016 14:55 schreef James1988 het volgende: Je kunt vanuit Lunetten al jaren niet meer bij de Maliebaan komen trouwens, dat moet via Blauwkapel tegenwoordig.
Met welke zinnige reden is die mogelijkheid ook weer gesloopt?
oh en voor kopmaken met zo'n lange trein moet je sowieso dat of op het middenspoor tussen Bilthoven en Den Dolder doen of langs een van de perrons daar of in Amersfoort. Dan kun je net zo goed een andere route nemen
Op zondag 25 september 2016 15:01 schreef Peterselieman het volgende: oh en voor kopmaken met zo'n lange trein moet je sowieso dat of op het middenspoor tussen Bilthoven en Den Dolder doen of langs een van de perrons daar of in Amersfoort. Dan kun je net zo goed een andere route nemen
Is er in Amersfoort niet een enorme draaischijf waar je die stellen per stuk kunt omdraaien?
Op zondag 25 september 2016 14:15 schreef Dr_Flash het volgende: Wel een beetje blinde onzin eigenlijk. Allemaal mensen die stonden te klikken alsof ze nog nooit een mat'64 gezien hadden
Ik heb m anders al heel lang niet meer zien rijden maar dat ding is een heel eigen leven gaan leiden met mama en papa en broertje enzo
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
ligt de mat-64 nog op koers? Ga wel ff naar de Biltstraat Maliebaan zal wel niet te doen zijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is rond utrecht trouwens één grote bende. Storing op utrecht - arnhem en utrecht - den bosch en daardoor ook (bijna) geen treinen richting amsterdam
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Omdat de trein in Eindhoven niet voor meer dan een kwart vol zat, ben ik er maar mee naar Arnhem meegereisd. Tussen Eindhoven en Den Bosch in de achterste cabine. Toch een mooi laatste ritje gemaakt zo met 't ouwe beesie
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 25 september 2016 16:33 schreef WebHawk het volgende: Omdat de trein in Eindhoven niet voor meer dan een kwart vol zat, ben ik er maar mee naar Arnhem meegereisd. Tussen Eindhoven en Den Bosch in de achterste cabine. Toch een mooi laatste ritje gemaakt zo met 't ouwe beesie
Misplaatste nostalgie, een jaar terug zat iedereen nog te zeiken als er zo'n ding kwam aanrammelen :p Durf te wedden dat we dit ook gaan zien als SGMm eindelijk verdwijnt, dan is het ineens de enige echte (beste) trein die de NS ooit gehad heeft, en rent weer iedereen achter dat ding aan
Zag op Facebook een filmpje voorbij komen van de laatste meters, waar ProRail toch nog even roet in het eten gooit Spul werd naar het verkeerde aankomstspoor gestuurd, waar het geheel niet langs het perron paste. Een telefoontje van de machinist met uitleg dat er een hele ceremonie op het andere perron gepland was, en dat het niet langs het perron zou passen mocht schijnbaar niet baten Iemand die blij is dat het spul van het spoor verdwijnt en nog even wilde pesten?
Op zondag 25 september 2016 17:29 schreef tripel7 het volgende: Misplaatste nostalgie, een jaar terug zat iedereen nog te zeiken als er zo'n ding kwam aanrammelen :p Durf te wedden dat we dit ook gaan zien als SGMm eindelijk verdwijnt, dan is het ineens de enige echte (beste) trein die de NS ooit gehad heeft, en rent weer iedereen achter dat ding aan
Dikke kans van ja. Het is ook wel een speciaal slag volk wat op dat soort dingen afkomt, telkens weer
Stond ik net bij de Biltstraat, komt er een rood autootje achter me staan toeteren. Of-ie daar even mocht parkeren. Nou vooruit dan Dennistd, omdat jij het bent
Was wel een enorme bak herrie met die vier stellen allemaal tegelijk aan het toeteren!
Op zondag 25 september 2016 17:33 schreef ReisT het volgende: Stond ik net bij de Biltstraat, komt er een rood autootje achter me staan toeteren. Of-ie daar even mocht parkeren. Nou vooruit dan Dennistd, omdat jij het bent
[ link | afbeelding ] Was wel een enorme bak herrie met die vier stellen allemaal tegelijk aan het toeteren!
En dan heb jij er nog een mooie foto van weten te maken met op de achtergrond het voormalig Ooglijdersgasthuis De echte slachtoffers zitten IN de trein
stond ReisT wel best dichtjes bij mij, volgende keer zwaaien!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 25 september 2016 17:29 schreef tripel7 het volgende: Misplaatste nostalgie, een jaar terug zat iedereen nog te zeiken als er zo'n ding kwam aanrammelen :p Durf te wedden dat we dit ook gaan zien als SGMm eindelijk verdwijnt, dan is het ineens de enige echte (beste) trein die de NS ooit gehad heeft, en rent weer iedereen achter dat ding aan
mja, denk dat het wel mee zal vallen met de SGM. Dat is en blijft een stoptrein, terwijl veel IC-reizigers het ding alleen hebben zien pruttelen zonder er grote stukken mee gereisd te hebben.
Plan V is werkelijk overal en nergens ingezet, dus iedereen heeft er wel iets mee
Op zondag 25 september 2016 17:33 schreef ReisT het volgende: Stond ik net bij de Biltstraat, komt er een rood autootje achter me staan toeteren. Of-ie daar even mocht parkeren. Nou vooruit dan Dennistd, omdat jij het bent
[ link | afbeelding ] Was wel een enorme bak herrie met die vier stellen allemaal tegelijk aan het toeteren!
Op zondag 25 september 2016 17:31 schreef MTL het volgende: Zag op Facebook een filmpje voorbij komen van de laatste meters, waar ProRail toch nog even roet in het eten gooit Spul werd naar het verkeerde aankomstspoor gestuurd, waar het geheel niet langs het perron paste. Een telefoontje van de machinist met uitleg dat er een hele ceremonie op het andere perron gepland was, en dat het niet langs het perron zou passen mocht schijnbaar niet baten Iemand die blij is dat het spul van het spoor verdwijnt en nog even wilde pesten?
Op zondag 25 september 2016 17:31 schreef MTL het volgende: Zag op Facebook een filmpje voorbij komen van de laatste meters, waar ProRail toch nog even roet in het eten gooit Spul werd naar het verkeerde aankomstspoor gestuurd, waar het geheel niet langs het perron paste. Een telefoontje van de machinist met uitleg dat er een hele ceremonie op het andere perron gepland was, en dat het niet langs het perron zou passen mocht schijnbaar niet baten Iemand die blij is dat het spul van het spoor verdwijnt en nog even wilde pesten?
Wauw, dan ben je wel Neukfout der Eerste Klasse, met vlag, wimpel, boter, suiker en de lauweren. Als dat waar is.
De oudste SGMs zijn van 1979 of zo toch? De oudste ICMs zijn van 1977 iig.
Volgens mij iets eerder, maar de oudste sgm is ouder dan de jongste mat64 zeg maar. Er rijden nu dus sgms rond (mits niet terzijde gesteld, dat weet ik niet) die ouder zijn dan de mat64 die rondreden
Sgm is verder wel later in geruit genomen. Komt omdat mat64 lang doorgebouwd is. Wel leuk dat er eentje naar het museum gaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Dat hek over het rechtse spoortje bij het inrijden van het museum? Daar hangt geen touwtje boven dus dat ging moeilijk Staat tenminste een bord 'einde bovenleiding' bij het wissel.
Op zondag 25 september 2016 18:25 schreef Prins_Pils het volgende: Dat hek over het rechtse spoortje bij het inrijden van het museum? Daar hangt geen touwtje boven dus dat ging moeilijk Staat tenminste een bord 'einde bovenleiding' bij het wissel.
Op zondag 25 september 2016 18:30 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens, die achterste kan ze toch gewoon binnen pushen. Hoeven toch nergens meer heen.
Nee want dan had er een machinist door de ballast moeten lopen naar dat stel en dat is Heel Erg Gevaarlijk
Door werkzaamheden aan het spoor tussen Amersfoort en Apeldoorn werden in het weekend van 24 en 25 september 2016 de internationale treinen tussen Amsterdam en Berlijn omgeleid via de Hanzelijn en het baanvak Zwolle-Deventer.
Zodoende kon op de zeer fraaie zondagochtend van 25 september 2016 NSR-lok 1752 met IC 143 worden afgedrukt ter hoogte van Harculo, enkele kilometers ten zuiden van Zwolle.
Links op de achtergrond bevind zich de voormalige elektriciteitscentrale IJsselcentrale. Deze zal eind volgend jaar gesloopt gaan worden, waarmee dit fotopunt zijn karakteristieke motief zal verliezen.
Op zondag 25 september 2016 werd voor genodigden een afscheidsrit van het mat64 georganiseerd. De rit, die 's ochtends startte in Maastricht, ging via Eindhoven, 's Hertogenbosch, NIjmegen, Arnhem, Deventer, Zwolle en Amersfoort naar Utrecht Maliebaan.
Als trein 28215 (Zwolle-Amersfoort) passeren de Plan V-stellen 449, 469, 466 en 876 hier te Hattemerbroek. Laatstgenomende werd later deze dag in het Spoorwegmuseum achtergelaten.
Als het verticaal was gefilmd, was hij perfect geweest!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Is wel mooi als ik naar de trekkertrek ga met mijn vrienden. Elk merk heeft zijn eigen kleur. Zo kan ik heel makkelijk doen alsof ik er verstand van heb
Rood - Internetsenol Oranje - Fiat Blauw - Ford Groen - Sjondier Rood en als je Internetsenol zegt, klap voor je kop - Messie Furgussun.
Op zondag 25 september 2016 20:07 schreef Dr_Flash het volgende: Is wel mooi als ik naar de trekkertrek ga met mijn vrienden. Elk merk heeft zijn eigen kleur. Zo kan ik heel makkelijk doen alsof ik er verstand van heb
Rood - Internetsenol Oranje - Fiat Blauw - Ford Groen - Sjondier Rood en als je Internetsenol zegt, klap voor je kop - Messie Furgussun.
' De FNV had de NS een ultimatum gesteld tot vandaag 16.00 uur. Als het aan de vakbond ligt, worden er maandag van 04.00 tot 15.00 uur op verschillende trajecten geen controles uitgevoerd. '
' De FNV had de NS een ultimatum gesteld tot vandaag 16.00 uur. Als het aan de vakbond ligt, worden er maandag van 04.00 tot 15.00 uur op verschillende trajecten geen controles uitgevoerd. '
Welke trajecten staat er dan weer niet bij
Denk dat ik toch maar wel incheck
ik moet door poortjes , denk niet dat die open staan
' De FNV had de NS een ultimatum gesteld tot vandaag 16.00 uur. Als het aan de vakbond ligt, worden er maandag van 04.00 tot 15.00 uur op verschillende trajecten geen controles uitgevoerd. '
Welke trajecten staat er dan weer niet bij
Denk dat ik toch maar wel incheck
omdat de FNV geen inzicht heeft welke trajecten hun personeel die dag heeft? Tref je een HC die geen FNV lid is kun je 5 tientjes extra dokken
Kortom, een FNV die een ultimatum stelt is net zo boeiend als dat Internetgebruiker Dr_Flash NS een ultimatum stelt om binnen een uur een kratje bier te komen brengen
' De FNV had de NS een ultimatum gesteld tot vandaag 16.00 uur. Als het aan de vakbond ligt, worden er maandag van 04.00 tot 15.00 uur op verschillende trajecten geen controles uitgevoerd. '
Welke trajecten staat er dan weer niet bij
Denk dat ik toch maar wel incheck
Niet alle conducteurs doen mee met de actie dus je loopt kans een conducteur te treffen die wel gewoon controleert.
Echte Hollanders weer, er wordt gezegd: enkele conducteurs zullen geen kaartjes controleren uit protest, en heel Nederland denkt weer dat ze mooi geld kunnen besparen door zwart te reizen. Ik ben benieuwd hoeveel er morgen op de bon worden geslingerd voor het niet inchecken
Vandaag was dan eindelijk de afscheidsrit van Mat'64. Nadat het eerder dit jaar nog uitgesteld werd (omdat Plan V langer in dienst bleef) werd er op deze zondag een rit van Maastricht via Den Bosch, Nijmegen, Deventer, Zwolle en Amersfoort gereden om de 876 naar het Spoorwegmuseum in Utrecht te brengen. De 449, 469 en 466 gingen daarna naar Amsterdam Zaanstraat waar ze aan de kan gezet zijn. Als stoptrein 28215 van Zwolle naar Amersfoort komen Plan V's 449, 469, 466 en 876 over de Hanzeboog in Zwolle en hebben inmiddels het Gelderse Hattem bereikt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nice Dennis , ik moet wel lid worden van flikeerr om de foto scherp te kunnen zien (groot formaat)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 25 september 2016 21:51 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Vandaag was dan eindelijk de afscheidsrit van Mat'64. Nadat het eerder dit jaar nog uitgesteld werd (omdat Plan V langer in dienst bleef) werd er op deze zondag een rit van Maastricht via Den Bosch, Nijmegen, Deventer, Zwolle en Amersfoort gereden om de 876 naar het Spoorwegmuseum in Utrecht te brengen. De 449, 469 en 466 gingen daarna naar Amsterdam Zaanstraat waar ze aan de kan gezet zijn. Als stoptrein 28215 van Zwolle naar Amersfoort komen Plan V's 449, 469, 466 en 876 over de Hanzeboog in Zwolle en hebben inmiddels het Gelderse Hattem bereikt.
Gaaf!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 25 september 2016 22:51 schreef bork het volgende: Nice Dennis , ik moet wel lid worden van flikeerr om de foto scherp te kunnen zien (groot formaat)
Is niet nodig volgens mij hoor. Voor de liefhebber in 3573x2382
Ik heb trouwens nog wel moeten vluchten: er cirkelde ineens een flinke vogel rond mijn drone Snel gezakt en weggevlogen, gelukkig ging ie er daarna vandoor.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is niet nodig volgens mij hoor. Voor de liefhebber in 3573x2382
Ik heb trouwens nog wel moeten vluchten: er cirkelde ineens een flinke vogel rond mijn drone Snel gezakt en weggevlogen, gelukkig ging ie er daarna vandoor.
Gaaf!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 25 september 2016 21:51 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Vandaag was dan eindelijk de afscheidsrit van Mat'64. Nadat het eerder dit jaar nog uitgesteld werd (omdat Plan V langer in dienst bleef) werd er op deze zondag een rit van Maastricht via Den Bosch, Nijmegen, Deventer, Zwolle en Amersfoort gereden om de 876 naar het Spoorwegmuseum in Utrecht te brengen. De 449, 469 en 466 gingen daarna naar Amsterdam Zaanstraat waar ze aan de kan gezet zijn. Als stoptrein 28215 van Zwolle naar Amersfoort komen Plan V's 449, 469, 466 en 876 over de Hanzeboog in Zwolle en hebben inmiddels het Gelderse Hattem bereikt.
Grappig dat er nog een pijler staat van de oude IJsselbrug.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Voor de Parijsfapperts: deze kwam ik tegen bij het Lissabonse metrostation Picoas, een cadeautje van Parijs bij het 50-jarig bestaan van de metro van Lissabon
Na de foto bij de Hanzeboog en het inpakken van de drone werd koers gezet naar Amersfoort. Net voor het station Amersfoort Vathorst kon de luid toeterende trein nogmaals worden vastgelegd.
In Amersfoort is de 876 om de trein heen gelopen en mag het laatste stukje voorop rijden. Als trein 28216 wordt de voormalige halte Biltstraat gepasseerd, waar het weer inmiddels flink betrokken is. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook wel lekker omdat de zon hier aan het einde van de middag niet bepaald optimaal staat.
Na binnenkomst in het spoorwegmuseum en het voltooien van de overdracht moest de trein nog even van spoor 2 naar spoor 3 gerangeerd worden om ruimte voor de museumpendel te maken. Op het perron staan nog steeds veel mensen, maar het is nog niet de helft van wat er een kwartier eerder stond.
Na het achterlaten van het stel voor het spoorwegmuseum zijn de drie overige stellen via Amersfoort naar Amsterdam Zaanstraat onderweg als rond 18.35u de Peter van den Breemerweg tussen Amersfoort en Baarn gepasseerd wordt. Het is na flinke stortbuien weer droog, maar daar is ook alles mee gezegd. Typisch treurig weer voor een afscheid....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 25 september 2016 21:51 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Vandaag was dan eindelijk de afscheidsrit van Mat'64. Nadat het eerder dit jaar nog uitgesteld werd (omdat Plan V langer in dienst bleef) werd er op deze zondag een rit van Maastricht via Den Bosch, Nijmegen, Deventer, Zwolle en Amersfoort gereden om de 876 naar het Spoorwegmuseum in Utrecht te brengen. De 449, 469 en 466 gingen daarna naar Amsterdam Zaanstraat waar ze aan de kan gezet zijn. Als stoptrein 28215 van Zwolle naar Amersfoort komen Plan V's 449, 469, 466 en 876 over de Hanzeboog in Zwolle en hebben inmiddels het Gelderse Hattem bereikt.
Bizar dat die Plan V nog beter in de verf staat dan die brug..
Op zondag 25 september 2016 21:02 schreef MTL het volgende: Echte Hollanders weer, er wordt gezegd: enkele conducteurs zullen geen kaartjes controleren uit protest, en heel Nederland denkt weer dat ze mooi geld kunnen besparen door zwart te reizen. Ik ben benieuwd hoeveel er morgen op de bon worden geslingerd voor het niet inchecken
Typisch Nederlands om zo'n nietszeggend protest te doen. Behalve het bericht in de media merk je er niets van.
Spreek dan met zijn allen af dat je niet gaat controleren ofzo.
Het is meer dat het volgens mij niet leeft. De VIRM6, die al tien jaar met zelfs een verdieping meer rondrijdt, heeft ook 1 HC. Die 20 DDZ dubbeldekkers zijn dan peanuts. De kans dat de gemiddelde HC die tegen komt is (buiten bepaalde treinseries om) gewoon heel klein.
Eerdere acties hadden geen effect en de mensen die meededen stonden eigenlijk gewoon voor lul (ze droegen buttons met de tekst 'DD = 2!', dus daar werden al heel snel grappen over gemaakt). Ik weet niet wie die teksten bedenkt
Op maandag 26 september 2016 09:30 schreef MTL het volgende: Het is meer dat het volgens mij niet leeft. De VIRM6, die al tien jaar met zelfs een verdieping meer rondrijdt, heeft ook 1 HC. Die 20 DDZ dubbeldekkers zijn dan peanuts. De kans dat de gemiddelde HC die tegen komt is (buiten bepaalde treinseries om) gewoon heel klein.
Eerdere acties hadden geen effect en de mensen die meededen stonden eigenlijk gewoon voor lul (ze droegen buttons met de tekst 'DD = 2!', dus daar werden al heel snel grappen over gemaakt). Ik weet niet wie die teksten bedenkt
Maar waarom heeft de DDZ6 dan twee conducteurs? Daar is drie jaar geleden blijkbaar voor gekozen terwijl ook toen VIRM6 wel rond reed.
VIRM6 had een uitzonderingspositie. Toen die maatregel voor VIRM in gebruik werd genomen was er een personeelstekort. De vakbonden zijn toen akkoord gegaan met 1 HC op een VIRM6. Toen kwam de DDZ6 en zeiden de vakbonden: ja, maar we hebben enkel voor de VIRM6 getekend, dus op DDZ6 moeten 2 HC's. Nu gaat het om 20 treinstellen (momenteel 19), dus zegt NS: heel erg leuk, maar die twintig treinen zijn wel een stuk duurder qua personele kosten. En we hebben de HC's hard nodig vanwege de afspraak dat er na 22:00 uur 2 HC'S op de trein komen, dus kan er niet 1 HC van af gehaald worden (dus efficiënter plannen waardoor er minder extra personeel aangenomen hoeft te worden)? Dus daar is een risico-analyse op losgelaten en die toont een acceptabel risico, dus zegt NS: prima, dan halen we die tweede HC er af. En nu gaan ze staken voor die twintig treinen.
Op maandag 26 september 2016 10:06 schreef MTL het volgende: VIRM6 had een uitzonderingspositie. Toen die maatregel voor VIRM in gebruik werd genomen was er een personeelstekort. De vakbonden zijn toen akkoord gegaan met 1 HC op een VIRM6. Toen kwam de DDZ6 en zeiden de vakbonden: ja, maar we hebben enkel voor de VIRM6 getekend, dus op DDZ6 moeten 2 HC's. Nu gaat het om 20 treinstellen (momenteel 19), dus zegt NS: heel erg leuk, maar die twintig treinen zijn wel een stuk duurder qua personele kosten. En we hebben de HC's hard nodig vanwege de afspraak dat er na 22:00 uur 2 HC'S op de trein komen, dus kan er niet 1 HC van af gehaald worden (dus efficiënter plannen waardoor er minder extra personeel aangenomen hoeft te worden)? Dus daar is een risico-analyse op losgelaten en die toont een acceptabel risico, dus zegt NS: prima, dan halen we die tweede HC er af. En nu gaan ze staken voor die twintig treinen.
Het betekent dus eigenlijk dat er geen banen op de tocht staan maar dat ze iets meer avonddiensten moeten gaan draaien?
De conducteurs van deze ddz6 hebben mij nog niet gecontroleerd overigens.
Mijn ogen zijn te slecht. En ik werk niet graag met mensen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mogelijk vrijdag een treinstaking tussen Zwolle en Emmen als Arriva niet voor woensdagmiddag op de eisen van VVMC in gaat. FNV en CNV zijn wel akkoord met het CAO-voorstel.
Op maandag 26 september 2016 16:29 schreef Peterselieman het volgende: Mogelijk vrijdag een treinstaking tussen Zwolle en Emmen als Arriva niet voor woensdagmiddag op de eisen van VVMC in gaat. FNV en CNV zijn wel akkoord met het CAO-voorstel.
Ik zag vandaag een Flirt op Bokkeduinen, vast al iets overgeschreven hier maar kon het niet zo snel vinden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Donkerblauw met wit waarschijnlijk? Zo ja, dan is het er eentje voor Limbabwe
leek wel paars-wit, kan dat? Ik weet wel zeker dat het geen gele deuren had.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ja. Dat zeg ik. Blauw met wit. Dat blauw is nogal donker en zit een klein beetje tegen het paars aan, maar is blauw
Ik ben niet zo'n held in kleurennuances
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
klopt, maar de toelatingsprocedure is wel hetzelfde en daarmee zou een D-GTW ook solo over het HRN mogen rijden als het lukt.
Nu moet Arriva bij een defecte LINT nog of een dienst inkorten tot Mariënberg of 2 GTW's gekoppeld laten rijden. Dat laatste is best prijzig en nogal overkill op die lijn
Ook niet in locaties denk ik: er staan namelijk vijf of zes stuks op Amersfoort Goederen en niks op de Bokkeduinen voor zover ik weet
Dat weet ik niet, in de regel is mijn geografische kennis uitmuntend, ik fietste vandaag over Barchman Wuytierslaan en dacht dat Bokkeduinen dan rechts van mij lag, ik heb thuis al zo'n pietje precies wonen, dus als jij dat wil Dennis mag je ook bij de club
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zowel Amersfoort Goederen als de Bokkeduinen liggen rechts van die straat. Het makkelijkste is om de spoorlijnen als grens aan te houden. Vanuit station Amersfoort gezien ligt Amersfoort Goederen rechts van de lijn naar Hilversum, de Bokkeduinen ligt tussen de lijn naar Hilversum en de lijn naar Utrecht in. Links van de lijn naar Utrecht ligt dan weer de Vlasakkers (van defensie).
Een Arriva FLIRT op de Bokkeduinen zou namelijk wel opvallend zijn: dat is grotendeels alleen een opstelterrein, maar ook de Connexxion-werkplaats zit daar.
[ Bericht 17% gewijzigd door dennistd op 27-09-2016 01:29:24 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 27 september 2016 01:16 schreef dennistd het volgende: Zowel Amersfoort Goederen als de Bokkeduinen liggen rechts van die straat. Het makkelijkste is om de spoorlijnen als grens aan te houden. Vanuit station Amersfoort gezien ligt Amersfoort Goederen rechts van de lijn naar Hilversum, de Bokkeduinen ligt tussen de lijn naar Hilversum en de lijn naar Utrecht in. Links van de lijn naar Utrecht ligt dan weer de Vlasakkers (van defensie).
Een Arriva FLIRT op de Bokkeduinen zou namelijk wel opvallend zijn: dat is grotendeels alleen een opstelterrein, maar ook de Connexxion-werkplaats zit daar.
thx, maakt dus weinig uit een nuance verschil Dennis
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ik zal mijn teammanager laten weten dat ik pas na de spits treintjes kom rijden.
Ik wil best op de motor naar standplaats komen hoor. Geef maar reiskostenvergoeding over de hele afstand en ongeacht begin en eindtijd ipv alleen de afstand boven 10km en als ik niet met ov kan komen
ik zal mijn teammanager laten weten dat ik pas na de spits treintjes kom rijden.
Ik wil best op de motor naar standplaats komen hoor. Geef maar reiskostenvergoeding over de hele afstand en ongeacht begin en eindtijd ipv alleen de afstand boven 10km en als ik niet met ov kan komen
Nou idd, moeten alle medewerkers nu danwel vóór 6:30 beginnen of na 9u
Ook echt weer zo'n kutidee wat geen zak gaat uitmaken. Ja 3 man op een 6baks dubbeldekker nou nou Goed voor je innovatieve ideeën, daar in die ivoren toren
Ook echt weer zo'n kutidee wat geen zak gaat uitmaken. Ja 3 man op een 6baks dubbeldekker nou nou Goed voor je innovatieve ideeën, daar in die ivoren toren
Als daarvan nou één conducteur is, is direct een ander probleem opgelost
ik zal mijn teammanager laten weten dat ik pas na de spits treintjes kom rijden.
Ik wil best op de motor naar standplaats komen hoor. Geef maar reiskostenvergoeding over de hele afstand en ongeacht begin en eindtijd ipv alleen de afstand boven 10km en als ik niet met ov kan komen
Ik denk dat het om het kantoorpersoneel in Utrecht zal gaan, maar dat de media dat dan net weer niet meegekregen heeft
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klein pleit er voor om slechts in een deel van de trein Wifi beschikbaar te stellen, zodat reizigers ervoor kunnen kiezen zich niet bloot te stellen aan straling.
Oh trouwens, pasfoto's maken moet je niet in Hengelo doen. De knop naar links doet hetzelfde als de groene knop in het midden. En trouwens, gebruik die dingen sowieso niet want als je eenmaal een suboptie hebt gekozen (die 2 euro kost ipv de ingegooide 6 euro) dan kan je niet meer terug naar het hoofdmenu. En je overige 4 euro kan je ook vergeten.
Ik dacht dat treinen in NL duur waren maar in Engeland zijn ze zo mogelijk nog duurder. £45 voor 2:45 in de trein zitten Dan ben ik straks meer geld kwijt aan treintickets als aan vliegtickets (retourtje AMS-MAN zit op ¤130)
Op dinsdag 27 september 2016 19:27 schreef derLudolf het volgende: Ik dacht dat treinen in NL duur waren maar in Engeland zijn ze zo mogelijk nog duurder. £45 voor 2:45 in de trein zitten Dan ben ik straks meer geld kwijt aan treintickets als aan vliegtickets (retourtje AMS-MAN zit op ¤130)
Welke route?
Heb je al eens gekeken of splitten interessant is? Op www.trainsplit.com kun je daar een handig tooltje voor vinden.
Als je via die site boekt betaal je wel een commissie, maar ze tonen precies welke treinen ze voorstellen dus je zou die tickets ook los kunnen boeken om die commissie te voorkomen. Tickets boeken kan bij elke vervoerder, ze tonen allemaal dezelfde prijzen
Op dinsdag 27 september 2016 19:27 schreef derLudolf het volgende: Ik dacht dat treinen in NL duur waren maar in Engeland zijn ze zo mogelijk nog duurder. £45 voor 2:45 in de trein zitten Dan ben ik straks meer geld kwijt aan treintickets als aan vliegtickets (retourtje AMS-MAN zit op ¤130)
Heb je al eens gekeken of splitten interessant is? Op www.trainsplit.com kun je daar een handig tooltje voor vinden.
Als je via die site boekt betaal je wel een commissie, maar ze tonen precies welke treinen ze voorstellen dus je zou die tickets ook los kunnen boeken om die commissie te voorkomen. Tickets boeken kan bij elke vervoerder, ze tonen allemaal dezelfde prijzen
Van een willekeurige luchthaven naar Loughobrough. Manchester lijkt het dichtste bij
Voorbeeldje van hoeveel tickets splitten je kan opleveren. Ik heb een reis gepland van Penzance (in het zuidwesten van Engeland) naar Glasgow op 27 november 2011.
Men neme onderstaande treinen:
Koop je één ticket op nationalrail.co.uk, dan betaal je daar £193,30 (¤ 225) voor. Split je de tickets, dan ben je slechts £71,40 (¤ 83) kwijt (exclusief commissie).
De reden hiervoor is achterlijk simpel: er wordt gebruik gemaakt van yield management om de optimale prijs te bepalen. Daarnaast geldt er een avondspitsbeperking voor een deel van de route. Als je één ticket koopt wordt die beperking toegepast op de hele route, waardoor je een stuk duurder uit bent.
Ik heb een datum in december aan geklikt. April kan nog niet.
Heb op de site van natiobalrail gekeken, is dat een goede site?
Ja, en met megabus kun je al voor 1,50 als je dat trekt als treinfappert. April is wel te vroeg vooruit. Zou ook wachten met vluchten boeken, ams-man kan veel goedkoper.
Op dinsdag 27 september 2016 20:15 schreef MCH het volgende: Hoe heet die maatschappij ook alweer die best vaak spotgoedkope tickets (Ryanairidee) van London naar Schotland?
Ja, en met megabus kun je al voor 1,50 als je dat trekt als treinfappert. April is wel te vroeg vooruit. Zou ook wachten met vluchten boeken, ams-man kan veel goedkoper.
Voor een factor 70 prijsverschil wil ik mijn principes wel opzij zetten. Het vliegen zal allicht goedkoper kunnen maar ik vind de flexibiliteit van KLM ook wel wat waard
Direct van Londen naar Schotland rijden alleen treinen van Virgin Trains en Virgin Trains East Coast. Die kunnen soms goedkoop zijn, maar soms ook niet.
Als je overstappen niet erg vindt kun je met London Midland of Chiltern naar Birmingham en vanaf daar CrossCountry pakken.
GCR? Geen idee waar het over gaat, ik ga mogelijk deelnemen aan een trainingcourse van het Erasmus+ Youth. Subsidieaanvraag is nog niet goedgekeurd trouwens, dus is nog niet zeker.
Op dinsdag 27 september 2016 20:10 schreef James1988 het volgende: Voorbeeldje van hoeveel tickets splitten je kan opleveren. Ik heb een reis gepland van Penzance (in het zuidwesten van Engeland) naar Glasgow op 27 november 2011.
Koop je één ticket op nationalrail.co.uk, dan betaal je daar £193,30 (¤ 225) voor. Split je de tickets, dan ben je slechts £71,40 (¤ 83) kwijt (exclusief commissie).
De reden hiervoor is achterlijk simpel: er wordt gebruik gemaakt van yield management om de optimale prijs te bepalen. Daarnaast geldt er een avondspitsbeperking voor een deel van de route. Als je één ticket koopt wordt die beperking toegepast op de hele route, waardoor je een stuk duurder uit bent.
Het kan me niet verdommen dat die reden achterlijk simpel is. We wonen in 2016. Dat is met wat software gewoon te automatiseren maar nee, smartasses op fora die de hele dag in beide stukken materie zit, dát zijn de mensen die achterlijk simpel enzo mogen roepen over iets wat op een gigantisch domme manier nodeloos complex is gemaakt.
Het kan me niet verdommen dat die reden achterlijk simpel is. We wonen in 2016. Dat is met wat software gewoon te automatiseren maar nee, smartasses op fora die de hele dag in beide stukken materie zit, dát zijn de mensen die achterlijk simpel enzo mogen roepen over iets wat op een gigantisch domme manier nodeloos complex is gemaakt.
Wat ik nog was vergeten te zeggen: dat de industrie niet zelf zo'n tool aanbiedt is omdat ze dan minder geld verdienen.
Dat een site zoals trainsplit.com je in een minuut een besparing van meer dan 100 pond kan opleveren zegt genoeg.
En daar heeft de consument graag 15 pond voor over Al zal het bedrag wel lager zijn. Ook voor zo'n site redelijk makkelijk bedienen
Als je echt wil besparen kun je zelfs onder die commissie uit, trainsplit laat namelijk precies zien welke treinen je dan moet nemen. Al die tickets kun je dan gewoon los boeken.
Ik denk dat de Talent3 niet specifiek is ontwikkeld voor de ICNG, maar eerder als een antwoord op de FLIRT.
Bombardier had al enkele jaren geen enkeldeks trein meer in het intercitysegment in de catalogus staan, terwijl Siemens, Stadler en Alstom dit wel hebben. Daardoor is de kans dus groter dat opdrachten naar een ander gaan, Bombardier kan gewoon niet snel genoeg leveren.
Het valt mij wel op dat er tegenwoordig treinen zijn als de FLIRT en deze Talent die je zowel als stoptrein als intercity kunt krijgen. Ik associeer ze echt met regiotreintjes en vind ze zo op het oog nou niet bepaald een intercity, maar blijkbaar kunnen ze wel aan dat comfortniveau worden aangepast.
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 28-09-2016 00:41:25 ]
Met betere stoelen, meer been- en bagageruimte en wat tussendeuren kom je op veel verbindingen al een heel eind om iets 'interregio' of 'intercity' te noemen.
De gemiddelde reiziger ziet het verschil toch niet hoor.
Op woensdag 28 september 2016 00:45 schreef James1988 het volgende: Met betere stoelen, meer been- en bagageruimte en wat tussendeuren kom je op veel verbindingen al een heel eind om iets 'interregio' of 'intercity' te noemen.
De gemiddelde reiziger ziet het verschil toch niet hoor.
Zie de LEO Express
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het zou al wel heel fijn zijn als ze bij de stoelopstelling rekening kunnen houden met de ramen Niets zo kut dan de hele tijd tegen een stijl aan moeten kijken.. *denkt terug aan een mokkende Fles op Nieuwjaarsrondje die uit bittere nood in een andere coupé ging zitten*
Best triest dat je met zulke denkbeelden een vertegenwoordiging van het volk bent
Basisinkomen is een hoop voor te zeggen hoor, als je alle onderbuikspookverhalen negeert. Maar daar is dit niet het topic voor.
In other news: in Baflo heeft een trein een abri van het perron gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Poster vervangen, waardoor de "klep" van de abri mooi binnen PVR komt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op woensdag 28 september 2016 00:17 schreef Peterselieman het volgende: ik weet dat Alstom de ICNG mag leveren, maar zou Bombardier dit concept bedacht hebben voor haar versie van de ICNG?
Alstom ging toch een fabriek sluiten? Of was dat een andere Franse treinenbouwer? Gaat die firma niet failliet als er wat mis is met die treinen ofzo?
Alstom gaat hun vestiging in Belfort 'afschalen' (sluiten, behalve onderhoud). Belfort is de vestiging waar locomotieven en TGV-motorwagens worden gemaakt.
'Belfort' heeft al sinds 2009 geen locomotieven meer verkocht, nieuwe TGV-bestellingen zitten evenmin in de pijplijn: Alstom heeft de AGV al jaren in de catalogus staan en Alstom+SNCF gaan de 'TGV 2.0' ontwikkelen.
Op woensdag 28 september 2016 09:02 schreef James1988 het volgende: Sodeknetters, wat maken die dive-unders en de nieuwe sporenlayout bij Utrecht een verschil. Mijn trein is met -4 binnengekomen
Mooi heh... En het wordt nog wat beter wanneer DSSU helemaal klaar is! Nog twee grote buitendienststellingen (week 41/42, van 221 uur en in week 47 van 57 uur) en dan is de functionaliteit van DSSU gereed. Er volgt dan nog wel een paar weken nawerk (aan kabels/leidingen, perrons en aan de buurtsporen)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 28 september 2016 09:02 schreef James1988 het volgende: Sodeknetters, wat maken die dive-unders en de nieuwe sporenlayout bij Utrecht een verschil. Mijn trein is met -4 binnengekomen
Je dacht zeker dat ik een geintje maakte paar weken geleden?
De NS en ProRail willen op perrons instapzones gaan instellen.Op die wijze moeten reizigers beter worden verdeeld over de trein.Volgend jaar start een proef met de zones op sprinter-stations tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven.
De instapzones worden aangeduid met blauwe borden.Bij de afgebakende delen van 50 meter stopt altijd een trein, waardoor reizigers meteen kunnen instappen en gedrang wordt vermeden.
NS en ProRail hebben het idee van de instapzones afgekeken van Japan.Daar wordt al langer met instapzones gewerkt om dringen te vermijden.Vorig jaar was in Nederland al een korte proef.
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 28-09-2016 09:52:54 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 28 september 2016 08:15 schreef James1988 het volgende: Alstom gaat hun vestiging in Belfort 'afschalen' (sluiten, behalve onderhoud). Belfort is de vestiging waar locomotieven en TGV-motorwagens worden gemaakt.
'Belfort' heeft al sinds 2009 geen locomotieven meer verkocht, nieuwe TGV-bestellingen zitten evenmin in de pijplijn: Alstom heeft de AGV al jaren in de catalogus staan en Alstom+SNCF gaan de 'TGV 2.0' ontwikkelen.
Ze willen nu de bestelling van nieuwe RER's vervroegen om de handel open te houden...
Ze willen nu de bestelling van nieuwe RER's vervroegen om de handel open te houden...
Uitstel van executie.
En of dat nou veel uithaalt? Belfort is gespecialiseerd in locomotieven, ik denk niet dat ze daar heel veel ervaring hebben met het bouwen van treinstellen.
Eigenlijk is het hetzelfde verhaal als met Bombardier Derby: een paar jaar terug dreigde Bombardier om de vestiging te sluiten 'vanwege achterblijvende vraag', en toen werden er ineens een paar bestellingen geplaatst: Class 387's voor Thameslink, Aventra voor London Overground en Crossrail.
[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 28-09-2016 10:31:36 ]
Wel raar beleid want sinds kort rijden er op de E 8 gewone stelletjes in de spits en de nieuwe zijn dus nog niet besteld (In de wetenschap dat de E dus op zeker verlengd gaat worden naar Mantes la Jolie...)
Op woensdag 28 september 2016 09:32 schreef Dr_Flash het volgende: Bij de afgebakende delen van 50 meter stopt altijd een trein, waardoor reizigers meteen kunnen instappen en gedrang wordt vermeden.
Ja, in het midden van het perron stopt op de meeste stations "altijd een trein", ongeacht of die nou twee of twaalf bakken lang is. Dat is nou ook precies waar de kudde gaat staan dringen. Wat bedoelen ze hier nou mee?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja, in het midden van het perron stopt op de meeste stations "altijd een trein", ongeacht of die nou twee of twaalf bakken lang is. Dat is nou ook precies waar de kudde gaat staan dringen. Wat bedoelen ze hier nou mee?
Misschien dat ze dus op die lijn de bakborden gaan verplaatsen en daardoor dus wel een differentiatie onstaat...
In Houten hadden ze ook een tijdje van die borden neergezet, met 'begin instapzone' en 'einde instapzone' op een meter of 50 uit elkaar. Daar heb je dus alleen wat aan als er een los SLT-viertje stopt. Als er een trein met twee stellen stopt slaat het helemaal nergens op. In de spits moet je vooral niet in die zone willen instappen.
In Duitsland heb je bordjes op het perron met 'Kurzzug anfang' en 'Kurzzug ende', maar daar heb je alleen wat aan als je ook weet dat er een Kurzzug aankomt in plaats van normale lengte en dat wordt ook op de treinaanwijzers weergegeven maar hier niet..
Ja, in het midden van het perron stopt op de meeste stations "altijd een trein", ongeacht of die nou twee of twaalf bakken lang is. Dat is nou ook precies waar de kudde gaat staan dringen. Wat bedoelen ze hier nou mee?
Kluitjes maken om kluitjes te voorkomen
Maar er is over nagedacht, ze gaan die blauwe zones op tussenliggende stations "steeds ergens anders plaatsen, zodat de reizigers gedurende de rit worden verdeeld over de trein". Serieus
zodat de reizigers gedurende de rit worden verdeeld over de trein
Dat kan toch ook gewoon met een stevige noodremming .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"