ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het lijkt wel alsof de manier waarop treinen veiliger gemaakt worden niet helemaal werkt, omdat het materieel niet genoeg energie absorbeert van de impact
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt wel alsof de manier waarop treinen veiliger gemaakt worden niet helemaal werkt, omdat het materieel niet genoeg energie absorbeert van de impact
Logisch natuurlijk, als alles steeds lichter moet enzo. Minder materiaal om de klap op te vangen.
Ja Behalve als er ergens een regeltje is dat ze altijd samen moeten rijden DUS dat er niet maar één loc tractie mag leveren
Er zitten wel beperkingen aan zo'n sandwich-stam. Een rangeerder mag de lok niet afkoppelen, dat moet door NedTrain gebeuren (want het wordt als een soort van treinstel gezien). Als je dus in Breda staat, en de Amsterdamse zijde lok is kapot, moet je dus weg via Tilburg, of een (afsleep)lok voor de stam zetten en ri. Rotterdam
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 24-09-2016 23:44:45 ]
Logisch natuurlijk, als alles steeds lichter moet enzo. Minder materiaal om de klap op te vangen.
dat is een misvatting bij het moderne materieel, want zoveel lichter is het qua gewicht niet dan het oudere mat. Het is meer dat de constructie anders is.
Er zitten wel beperkingen aan zo'n sandwich-stam. Een rangeerder mag de lok niet afkoppelen, dat moet door NedTrain gebeuren (want het wordt als een soort van treinstel gezien). Als je dus in Breda staat, en de Amsterdamse zijde lok is kapot, moet je dus weg via Tilburg, of een (afsleep)lok voor de stam zetten en ri. Rotterdam
Iemand hier toevallig enig idee waar de Plan V's morgen tussen Zwolle en Amersfoort aan de kant gaan? Ik vermoed Putten, maar 't Harde en zelfs Nunspeet kunnen ook nog (en vanwege het met de auto inhalen in de locatie wel handig).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ga niet achter dat circus aan morgen. Heb de drgl dus ook niet gevraagd (naast wat er online staat), dus geen idee. Heb wat andere zaken te doen die belangrijker zijn. Zal morgen niet een trein zien gok ik zo..
Op zaterdag 24 september 2016 23:47 schreef dennistd het volgende: Iemand hier toevallig enig idee waar de Plan V's morgen tussen Zwolle en Amersfoort aan de kant gaan? Ik vermoed Putten, maar 't Harde en zelfs Nunspeet kunnen ook nog (en vanwege het met de auto inhalen in de locatie wel handig).
Ze gaan ongeveer een uur aan de kant, dus ik denk 't Harde vanwege het extra perronspoor
Ze gaan ongeveer een uur aan de kant, dus ik denk 't Harde vanwege het extra perronspoor
Ze worden alleen door de IC ingehaald, de sprinter blijft er gewoon achter. Het gaat mij met name om een drone-foto op de IJsselbrug, maar ga er daarna nog wel ff achteraan met de auto.
Dit is de drgl voor zover mij bekend: Maastricht 9.37 (1) Sittard 9.52-57 (3a) Eindhoven 10.42-51 (4) Den Bosch 11.24-12.02 (1) Nijmegen 12.39 (3a) Arnhem 12.53-13.13 (4) Zutphen 13.41-42 (3b) Deventer 13.54-55 (4a) Zwolle 14.25-34 (9) Amersfoort 15.35-16.15 (4b) Utrecht Maliebaan 16.33
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze worden alleen door de IC ingehaald, de sprinter blijft er gewoon achter. Het gaat mij met name om een drone-foto op de IJsselbrug, maar ga er daarna nog wel ff achteraan met de auto.
Dit is de drgl voor zover mij bekend: Maastricht 9.37 (1) Sittard 9.52-57 (3a) Eindhoven 10.42-51 (4) Den Bosch 11.24-12.02 (1) Nijmegen 12.39 (3a) Arnhem 12.53-13.13 (4) Zutphen 13.41-42 (3b) Deventer 13.54-55 (4a) Zwolle 14.25-34 (9) Amersfoort 15.35-16.15 (4b) Utrecht Maliebaan 16.33
Putten of Nunspeet, waarbij laatstgenoemde misschien nog wel de meeste kans maakt voor een geplande stop. Putten zit redelijk dicht op Amersfoort al
Op zaterdag 24 september 2016 23:47 schreef dennistd het volgende: Iemand hier toevallig enig idee waar de Plan V's morgen tussen Zwolle en Amersfoort aan de kant gaan? Ik vermoed Putten, maar 't Harde en zelfs Nunspeet kunnen ook nog (en vanwege het met de auto inhalen in de locatie wel handig).
Die troep rijdt al 55 jaar rond, en jij gaat op de laatste dag foto's maken? Denk je niet dat er al genoeg plaatjes geschoten zijn van dat stuk schroot?
Dat is een beetje alsof je nu David Bowie om een handtekening wil gaan vragen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op zondag 25 september 2016 00:12 schreef dennistd het volgende: Het gaat me vooral om een mooie foto op de IJsselbrug. Ik kan me niet herinneren dat er planmatig Plan V over dat ding gekomen is?
Plan V heeft een paar jaar terug toch in de 3600 (Roosendaal - Zwolle) gereden?
Op zondag 25 september 2016 00:12 schreef dennistd het volgende: Het gaat me vooral om een mooie foto op de IJsselbrug. Ik kan me niet herinneren dat er planmatig Plan V over dat ding gekomen is?
Alleen werkzaamheden en LM-ritten denk ik, naast niet planmatige inzet