abonnement Unibet Coolblue
pi_165539911
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn & PiperMaru (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne
25 maart: Sylver_ (Savvy.)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83
15 april: Theeleuter
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee ***

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 26-09-2016 15:12:43 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165539920
Ik sloot 'm met:

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:04 schreef Sylver_ het volgende:
Had je dit met Saar ook, GM?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165540117
Gm, mijne was bij de curve bij lisa later op de dag ook wat hoger maar uiteindelijk niks aan de hand.

Vandaag met mijn schoonvader en zijn vrouw een babykamer gekocht. Matrassen slaapzak lakentjes en kleertjes enzo. Ik begin er enerzijds enorm van te genieten en anderzijds bekruipt me de angst wat als deze ook zo veel huilt.. vriend staat er vrij nuchter in dat helpt enigzins maar voel me daardoor soms ook onbegrepen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165540413
Veel sterkte Aurum. ;(

Ik ga jullie uitzwaaien en op naar het babytopic. Zoonlief doet het heel goed O+
pi_165540431
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:06 schreef Sylver_ het volgende:
Ik sloot 'm met:

[..]

Bij Saar had ik de ogtt bij 24(?) weken en daarna niet meer, die keer was ie goed maar saar was wel iets groter dan een andere 37 weken baby. Maar ik heb dus geen idee, kan mij er eerlijk gezegd ook niet zo druk om maken, Als ze nogmaals willen prikken prima, en anders ook best. Hoor het maandag wel, deze man ligt iig ook weer voor op groei.

Fijn dat je er wel over kan praten sam.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 september 2016 @ 20:36:35 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165540625
Mijn buik is bij de vk altijd 3 cm te groot. Ik denk dat ze niet goed meet, want als ik zelf meet is 'ie preciea goed. En elke keer 3 cm vind ik wel consequent genoeg om me er verder ook niet druk om te maken :).
Ik heb vanavond weer vrij pijnlijk voorwerk, waarom wilde ik dit ook alweer? :').

Klap, waar ben je?
KuikenGuppy
pi_165540653
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:36 schreef Burdie het volgende:
Mijn buik is bij de vk altijd 3 cm te groot. Ik denk dat ze niet goed meet, want als ik zelf meet is 'ie preciea goed. En elke keer 3 cm vind ik wel consequent genoeg om me er verder ook niet druk om te maken :).
Ik heb vanavond weer vrij pijnlijk voorwerk, waarom wilde ik dit ook alweer? :').

Klap, waar ben je?
Dat heb ik ook al n paar gedacht vandaag :') :+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 september 2016 @ 20:49:55 #8
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165540948
Saarah fijn dat het zo goed gaat! ^O^
Sam wat leuk van het kamertje! :Y En ik hoop dat je je niet te druk gaat maken over iets wat misschien helemaal niet van toepassing zal zijn :)
Gm hopelijk valt alles weer gewoon mee.

Gister telefonisch intake vd kraamzorg gehad en zowaar wat kleertjes gekocht :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165541066
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:36 schreef Burdie het volgende:
Mijn buik is bij de vk altijd 3 cm te groot. Ik denk dat ze niet goed meet, want als ik zelf meet is 'ie preciea goed. En elke keer 3 cm vind ik wel consequent genoeg om me er verder ook niet druk om te maken :).
Ik heb vanavond weer vrij pijnlijk voorwerk, waarom wilde ik dit ook alweer? :').

Klap, waar ben je?
Hier :+ !
Ondanks dat ik nog geen 40 weken ben voel ik me zo enorm overtijd doordat ik J zijn termijn al achter me heb. Kom maar op met die baby O+. geduld is op ofzo :')
♥ J & S
pi_165541195
GM, hopelijk valt het mee. Je hoeft sowieso niet heel lang meer :)

Waarom je dit wilde? Omdat lief klein kreukelig baby'tje, daarom! (* Roomsnoes herhaalt dit ook even voor zichzelf

Ik begin het zachtjes aan zat te worden. Ik voel me zo vol, alsof het wekenlang eerste kerstdag is, na het toetje. Dat gevoel dat je buik scheurt, zeg maar.

Verder heb ik het op mijn zere heupen, qua opruimen enzo. Bedacht me ineens dat ik over slechts 3 weken al 37 weken ben, en dat ie dan gewoon komen mag. Dus heb al aardig wat wasjes gedaan en we gaan morgen de slaapkamer maar eens verbouwen om plaats te maken voor het ledikantje. En lakentjes wassen, boekjes lezen met O over broertje, opruimen en uitmesten.

Want wtf, 10e plaats in de z&g bevalplanning! :o
pi_165541289
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:00 schreef Roomsnoes het volgende:
GM, hopelijk valt het mee. Je hoeft sowieso niet heel lang meer :)

Waarom je dit wilde? Omdat lief klein kreukelig baby'tje, daarom! (* Roomsnoes herhaalt dit ook even voor zichzelf

Ik begin het zachtjes aan zat te worden. Ik voel me zo vol, alsof het wekenlang eerste kerstdag is, na het toetje. Dat gevoel dat je buik scheurt, zeg maar.

Verder heb ik het op mijn zere heupen, qua opruimen enzo. Bedacht me ineens dat ik over slechts 3 weken al 37 weken ben, en dat ie dan gewoon komen mag. Dus heb al aardig wat wasjes gedaan en we gaan morgen de slaapkamer maar eens verbouwen om plaats te maken voor het ledikantje. En lakentjes wassen, boekjes lezen met O over broertje, opruimen en uitmesten.

Want wtf, 10e plaats in de z&g bevalplanning! :o
Nee daarom joh, ik heb al zoveer hobbels genomen deze rit, dit komt ook wel op zn pootjes.

Hahaha ja en nog zo'n leukerd erbij O+

Gaat echt sneller he deze ronde? Hoe is het met je harde buiken?
S. 2014
J. 2016
pi_165541369
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee daarom joh, ik heb al zoveer hobbels genomen deze rit, dit komt ook wel op zn pootjes.

Hahaha ja en nog zo'n leukerd erbij O+

Gaat echt sneller he deze ronde? Hoe is het met je harde buiken?
Komt vast goed. je klinkt er nuchter onder iig ;)

Ja, die harde buiken. Die zijn er. En ze mogen er zijn O-) /zweef. Haha, nou ja, ik moet het er mee doen. Broertje schopt fanatiek en heeft het aardig naar zijn zin, ik kan het aardig rustig aan doen. Moet goed timen dat ik niet te veel of te lang loopt. Vanmorgen uurtje rommelmarkten was te veel. Veel autorijden dus :'(
  zaterdag 24 september 2016 @ 21:08:58 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165541427
Herkenbaar, Room! Ik ben er ook wel heel erg aan toe inmiddels om weer zo'n lief klein pakketje baby te hebben O+. Ik ben zoooooooo nieuwsgierig!

Ik vind die periode van "5 weken" (37-42) waarin de baby in principe mag/kan komen ook zo onoverzichtelijk, ik zie er enorm tegen op :@.
KuikenGuppy
pi_165541850
Die periode is ook ruk ja burdie! Bleh ik 'wacht' nu ook veel meer dan toen bij J voor mijn gevoel en dat is erg vervelend. Peuter is er ook aan toe, hij is erg gespannen dus laat het maar voorbij zijn dan is de spanning iig uit de lucht.
♥ J & S
pi_165541967
Klap, dat lijkt me ook raar idd, dat je overtijd loopt tov je eerste. Je hoort zo vaak dat nr 2 eerder komt, dat ik me daar iig wel een beteje op in stel, naief genoeg. Lijkt me na de due date van nr 1 dat de tijd dan écht voorbij kruipt.

Burd, ja das een vage periode. O kwam met exact 40w dus hopelijk komt meneer wat eerder :) Het zou me niets verbazen door alle harde buiken en alles wat ik voel gebeuren, maar je weet nooit.
pi_165542139
Lalala, maar het kan dus ook gewoon wel. Hier kwam nr 2 wel 8 dagen later. :Y)

Oh en ook eindeloos voorwerk weken van tevoren terwijl ik dat niet had bij de eerste, dus dat is ook nog geen belofte..
pi_165542203
Nou ja, dat zeg ik idd, je weet het niet. Die kleine bepaalt, dusja :P
Hopen kan altijd :7
  zondag 25 september 2016 @ 00:06:07 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_165545205
Ik ga gewoon uit van 40 weken minimaal. Deed ik de eerste keer ook dus die kwam voor mijn gevoel ook vrij vroeg :P
De 37 weken is de prematurengrens he. Ik zie m steeds vaker verward worden met de "omg het kan elk moment beginnen" grens ;)
disclaimer
pi_165545677
Ik zelf verwar die periode niet. Bij de eerste ging ik ook uit van minimaal 40 weken maar als je met de volgende zwangerschap je eerste termijn voorbij dat is dat echt anders en niet zo makkelijk in je hoofd te houden die 40 weken.
♥ J & S
pi_165546025
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 00:40 schreef klaprooss het volgende:
Ik zelf verwar die periode niet. Bij de eerste ging ik ook uit van minimaal 40 weken maar als je met de volgende zwangerschap je eerste termijn voorbij dat is dat echt anders en niet zo makkelijk in je hoofd te houden die 40 weken.
:*
:)
pi_165547508
:* klaprooss
en Burdie
en roomsnoes
enzo.

Ik ging heel naïef uit van de 40w passeren :'). Was een beetje overdonderd met precies 39w terwijl dat een helemaal prima periode is.
pi_165547694
Vervelend als je er klaar mee bent maar nog geen baby hebt :*
Bij de eerste had ik dat ook, gelukkig 2 dagen later bevallen met 39+2
Bij de jongste moest ik helaas wachten tot 41 weken, maar geen moment het gevoel had er klaar mee te zijn. Natuurlijk wilde ik hem graag ontmoeten, maar lichamelijk ging het gewoon beter.
Nogmaals sterkte dames :*

Maandag termijn echo :o Ondanks dat mijn gevoel nu wel positief is, begin ik het wel spannend te vinden.
  zondag 25 september 2016 @ 08:03:10 #23
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165547753
Oh dus dat voorwerk hoort er een beetje bij bij een 2de -O-
Ik kreeg gelijk hetzelfde idee, waarom wilde ik dit.

Bij O. Beviel ik met 40+6 en ik hoop dat deze dame besluit toch iets eerder te komen.
Voel me ook al een tijd hoogzwanger terwijl ik toch nog wel even moet.
pi_165547761
Klap en Burd :*

Dreumes kwam met 39+5, was ik toch nog bijna de enige vrouw in mijn familie die de 40 weken aan zou tikken. Dat is ook gelijk de reden dat ik heel erg bang was voor een vroeggeboorte en er ook wel vanuit ging dat ik eerder zou bevallen. Dit keer weet ik dat alles los van elkaar staat en ga ik er vanuit dat het ook best langer zou kunnen duren. Al denk ik wel dat ik errrrg ongeduldig zou zijn als ik toch over de 40 weken zou gaan.

Dat blijft toch ook spannend, Thee. Succes morgen!

Hier alweer 22 weken vandaag. *O* Ik moet dat wel elke keer checken voor de zekerheid, in het buiken topic postte ik afgelopen week al dat ik 22+3 was. :')
pi_165547818
Ha ik lees veel over dat jullie er een beetje klaar mee zijn of in ieder geval erg nieuwsgierig naar de beeb! Ik kan er over meepraten! Maandag 38 weken en ik begin wel ongeduldig te worden, hoop niet dat ik nog 4 weken moet wachten. En ik heb niet eens klachten, kan alles nog, maar ik ben wel klaar met mezelf een logge walvis voelen, én ik ben zo benieuwd naar ons meisje!
Gisteren hebben we de box maar eens in elkaar gezet. Onze kat kijkt er tot nu toe niet naar om, ondanks dat er een boxkleed in ligt. Grappig beest 😻
pi_165547909
Hier 41+4 dus ik stel me maar in op 42 weken. Heb met 38 weken nog een weekend weg gepland dus baby moet qua termijn wel op z'n voorganger lijken :7 Ik vond dat gewacht inderdaad best lastig vorige keer, dan maar even weg om de tijd te breken. Ja geen zwangerschap is hetzelfde I know, het is ook allemaal gemakkelijk af te zeggen maar het geeft mij rust.

Maar vanmiddag eerst maar eens een eerste echo :o
  zondag 25 september 2016 @ 09:01:18 #27
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165548035
Spannend mina!
  zondag 25 september 2016 @ 09:17:29 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_165548148
Ik bagatelliseer niet dat wachten lang kan duren he ;) ik vind het alleen zo jammer dat ik steeds vaker zie dat mensen met 37 weken helemaal klaar zitten af te wachten "omdat het elk moment kan gebeuren" ;) dan duurt een maand namelijk zo lang :*
disclaimer
pi_165548596
Ik vind benieuwd zijn om je kind te ontmoeten en dus ongeduldig zijn ook wel een wat andere insteek dan hopen dat je kind met 37/38 weken geboren wordt, dat idee krijg ik soms een beetje als ik meelurk hier.

Een kindje met 37 of 38 weken is niet 'klaar', maar 'klaar genoeg' en kan nog allerlei randpremature verschijnselen hebben. Temp niet goed kunnen vasthouden, moeite met aan de borst drinken, etc. Geen blijvende problemen zeg maar, maar je gunt je kind toch hoop ik een andere start dan dat.

Je maakt t het jezelf niet bepaald makkelijk door te roepen dat je nog maar 3/4 weken hooft misschien. Maar goed, paar keer naar t ziekenhiis bellen en aan de ctg voor minder leven en ze leiden je wel in met 38/39 weken hoor.
Kwak
pi_165548602
Hier vorige keer met 39+3 bevallen en de enige reden dat ik hoop(te) dat ze iets eerder zou komen is omdat je dan meer tijd samen verlof hebt *;

Maar goed, nu zien we wel, grote zus gaat in januari naar de basisschool dus dan is t wel fijn als ze niet veel vroeger komt, dan kan ik haar zus de eerste maand lekker zelf brengen en halen
O+
Maar goed. Dat zeg ik nu met 19 weken, geen idee hoe ik er over 20 weken over denk B-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165548691
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 10:02 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind benieuwd zijn om je kind te ontmoeten en dus ongeduldig zijn ook wel een wat andere insteek dan hopen dat je kind met 37/38 weken geboren wordt, dat idee krijg ik soms een beetje als ik meelurk hier.

Een kindje met 37 of 38 weken is niet 'klaar', maar 'klaar genoeg' en kan nog allerlei randpremature verschijnselen hebben. Temp niet goed kunnen vasthouden, moeite met aan de borst drinken, etc. Geen blijvende problemen zeg maar, maar je gunt je kind toch hoop ik een andere start dan dat.

Je maakt t het jezelf niet bepaald makkelijk door te roepen dat je nog maar 3/4 weken hooft misschien. Maar goed, paar keer naar t ziekenhiis bellen en aan de ctg voor minder leven en ze leiden je wel in met 38/39 weken hoor.
Nou dat is wel erg weinig vertrouwen in de medemens hebben hoor, er van uitgaan dat mensen dat faken om maar ingeleid te worden :o

Ik kan me ergens best voorstellen dat t lang wachten is als je zo blij/benieuwd bent. Maar dat houdt niet meteen in dat je doet alsof er iets is om je kind eerder te laten komen (en mogelijk in de problemen te brengen) :N
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165548757
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nou dat is wel erg weinig vertrouwen in de medemens hebben hoor, er van uitgaan dat mensen dat faken om maar ingeleid te worden :o

Ik kan me ergens best voorstellen dat t lang wachten is als je zo blij/benieuwd bent. Maar dat houdt niet meteen in dat je doet alsof er iets is om je kind eerder te laten komen (en mogelijk in de problemen te brengen) :N
Oh geloof me, it happens. Ik zeg niet dat mensen dat met die insteek doen he? Ik zeg alleen dat dat de uitkomst is als je na 37 weken meermaals aankomt met minder leven voelen.
Kwak
pi_165548763
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 10:02 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind benieuwd zijn om je kind te ontmoeten en dus ongeduldig zijn ook wel een wat andere insteek dan hopen dat je kind met 37/38 weken geboren wordt, dat idee krijg ik soms een beetje als ik meelurk hier.

Een kindje met 37 of 38 weken is niet 'klaar', maar 'klaar genoeg' en kan nog allerlei randpremature verschijnselen hebben. Temp niet goed kunnen vasthouden, moeite met aan de borst drinken, etc. Geen blijvende problemen zeg maar, maar je gunt je kind toch hoop ik een andere start dan dat.

Je maakt t het jezelf niet bepaald makkelijk door te roepen dat je nog maar 3/4 weken hooft misschien. Maar goed, paar keer naar t ziekenhiis bellen en aan de ctg voor minder leven en ze leiden je wel in met 38/39 weken hoor.
Beetje vreemde opmerking... Ze controleren dan de situatie van je kindje en als die het prima heeft zullen ze je daar (gelukkig) niet voor inleiden. In 9 van de 10 ziekenhuizen is het gelukkig nog steeds zo dat het belang van kind boven dat van moeder gaat.

Verder een jeeeej voor voorwerk en oefengedoe :')
:X
S. 2014
J. 2016
pi_165548829
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh geloof me, it happens. Ik zeg niet dat mensen dat met die insteek doen he? Ik zeg alleen dat dat de uitkomst is als je na 37 weken meermaals aankomt met minder leven voelen.
mwah, door het stuk ervoor impliceer je imho wel dat ongeduldige mensen maar doen alsof ze minder leven voelen om ingeleid te worden.

Ten eerste; wat GM zegt, dat doet een ziekenhuis echt niet zomaar, als je kind het goed heeft en er geen zwaarwegende redenen zijn wordt er niet klakkeloos ingeleid...

Ten tweede; ik vind zulke opmerkingen in een Z&G topic nogal gewaagd. Er wordt hier al vaak genoeg getwijfeld om de vk te voelen bij minder leven, het zou wat zijn als mensen nu nóg minder snel bellen/hier om raad vragen omdat ze bang zijn dat mensen als jij ze dan veroordelen daarom...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165548869
Nou das niet helemaal waar hoor GM. Een ctg en echo is ook maar momentopname he. Als een moeder minder leven blijft aangeven ondanks goed ctg en goede echo's wordt dat wel serieus genomen. Ik zie zelfs opnames en 2 maal daags ctg bij moeders die zeggen hun kind helemaal niet te voelen. En die worden idd ingeleid bij 39 wkn want sja waar ga je op wachten is dan de redenering.

En er wordt veel "gefaked" ook hoor. Vaak zit daar veel problematiek achter, maar soms ook niet. Van bloedverlies in het begin van de zwangerschap tot halve (fiets)ongelukken om een extra echo te krijgen tot heel veel uiteenlopende andere dingen.
Geeft niet, iedereen krijgt dezelfde aandacht. Maar gevolg is soms wel dat er idd ingeleid wordt.
:)
pi_165548879
Zie onderaan dit documente bv:
https://www.inzwang.nl/wp(...)20leven%20voelen.pdf

Als je dan ook nog aan een andere risicogactor voldoet (hoger bmi/suiker/bloeddruk), dan is de kans er idd dat je ingeleid wordt als je een aantal keren komt met minder leven voelen ja.
Kwak
pi_165548900
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Beetje vreemde opmerking... Ze controleren dan de situatie van je kindje en als die het prima heeft zullen ze je daar (gelukkig) niet voor inleiden. In 9 van de 10 ziekenhuizen is het gelukkig nog steeds zo dat het belang van kind boven dat van moeder gaat.

Verder een jeeeej voor voorwerk en oefengedoe :')
:X
Zie tweede post met link. Is protocol van regio (ik typte refo, hoe toepasselijj) Gouda nota bene.
Kwak
pi_165548937
Aangezien ik het over 37 weken heb en hopen dat hij eerder komt, zal ik even toelichten wat ik écht bedoel.

Ik hoop NIET dat hij met 37 weken komt. Na 38 zou ik veel fijner vinden, 39 nog beter en 40 weken is optimaal (al kost het ons wel een half jaar salaris }:| )
Maar ik kreeg qua huishouden en andere dingen die geregeld moeten worden, ineens het besef dat de veilige grens van 37 weken al vrij dichtbij is, en dat ik het daarom ineens op mijn heupen krijg.
Er zijn geen tekenen dat hij eerder gaat komen, gelukkig, maar ergens heb ik het gevoel van wel. Mijn gevoel kan gelijk hebben, maar ik kan ook van mijn stuk gebracht zijn doordat het nu zo anders voelt dan met O (amper iets voelen en ploeps - bevalling).

Dat het ook 42 weken kan worden, daarvoor is er in mijn hoofd nu even geen plaats, terwijl ik echt heus dondersgoed weet dat dat een reëel scenario is. Ik hoop eerst de periode tot 37 door te komen qua werk en huishouden, daarna neem ik permanent plaats op de bank, en zal het me een worst wezen :P

Kwak, ik geloof ook best dat dat voorkomt hoor. Niet per sé hier, dus niemand moet zich aangesproken voelen. Maar ik heb hier (in noorwegen ;)) ook wel gehoord dat mensen het zo zat waren dat ze alles een beetje aandikten om er vaart achter te zetten.
Aan de andere kant merkte ik zelf ook wel dat ik tegen de 40 weken aan heel erg oplette wat ik wel of niet voelde, en daarom heel laagdrempelig een ctg vroeg (en ook kreeg ;)). Niet om in te leiden, want dat wil ik echt echt echt niet. Maar gewoon omdat zo vlak voor het eind ik meer onzeker werd over wat normaal was.
pi_165548954
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

mwah, door het stuk ervoor impliceer je imho wel dat ongeduldige mensen maar doen alsof ze minder leven voelen om ingeleid te worden.

Ten eerste; wat GM zegt, dat doet een ziekenhuis echt niet zomaar, als je kind het goed heeft en er geen zwaarwegende redenen zijn wordt er niet klakkeloos ingeleid...

Ten tweede; ik vind zulke opmerkingen in een Z&G topic nogal gewaagd. Er wordt hier al vaak genoeg getwijfeld om de vk te voelen bij minder leven, het zou wat zijn als mensen nu nóg minder snel bellen/hier om raad vragen omdat ze bang zijn dat mensen als jij ze dan veroordelen daarom...
Met dat laatste ben ik het eens, als je je zorgen maakt altijd bellen.

Ik vind het niet zo prettig om aangeduid te worden als 'mensen als jij', maar soit.

Ten tweede, zie de opmerkingen van mignonne, nota bene VK, en de link die ik postte.

Ten derde lees eens mee op babybytes, daar wisselen de dames tips uit om jezelf te strippen met 37 weken. Ik bedoelde niet iemand hier, maar de fakers zijn er ook echt wel.
Kwak
pi_165549010
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het eens, als je je zorgen maakt altijd bellen.

Ik vind het niet zo prettig om aangeduid te worden als 'mensen als jij', maar soit.

Ten tweede, zie de opmerkingen van mignonne, nota bene VK, en de link die ik postte.

Ten derde lees eens mee op babybytes, daar wisselen de dames tips uit om jezelf te strippen met 37 weken. Ik bedoelde niet iemand hier, maar de fakers zijn er ook echt wel.
Ik tik nu 'mensen zoals jij' puur omdat jij dit onderwerp nu aansnijdt. Verder niks tegen jou persoonlijk ofzo :)

En ik lees juist NIET op babybytes, maar hier. En ik denk dat als je die nuance in je eerdere post genoemd had t heel anders over was gekomen ;)

Ik heb hier (gelukkig) hele andere ervaringen met een kennis die aan t eind t eea ging faken, maar daar werd doorheen geprikt en baby is braaf met 40+2 geboren .
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165549753
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 10:18 schreef mignonne het volgende:
Nou das niet helemaal waar hoor GM. Een ctg en echo is ook maar momentopname he. Als een moeder minder leven blijft aangeven ondanks goed ctg en goede echo's wordt dat wel serieus genomen. Ik zie zelfs opnames en 2 maal daags ctg bij moeders die zeggen hun kind helemaal niet te voelen. En die worden idd ingeleid bij 39 wkn want sja waar ga je op wachten is dan de redenering.

En er wordt veel "gefaked" ook hoor. Vaak zit daar veel problematiek achter, maar soms ook niet. Van bloedverlies in het begin van de zwangerschap tot halve (fiets)ongelukken om een extra echo te krijgen tot heel veel uiteenlopende andere dingen.
Geeft niet, iedereen krijgt dezelfde aandacht. Maar gevolg is soms wel dat er idd ingeleid wordt.
Nu sprak ik natuurlijk alleen uit eigen ervaring, en zelfs toen Saar echt stil lag werd er een paar dagen geobserveerd. Uiteindelijk dus wel ingeleid met 37.5 maar dat had ook met hoge bloeddruk te maken icm minder leven van saar.

Dat er mensen zijn die tips vragen over hoe je kan zorgen dat ze je inleiden weet ik en vind ik echt bizar.
Net als mensen die hopen dat hun kindje te vroeg komt want dan is ie lekker klein...
S. 2014
J. 2016
  zondag 25 september 2016 @ 12:18:16 #42
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165550794
Met iets vroeger bedoelde ik ook 40 weken of 39+ iets.
Ik kan me wel voorstellen dat als je erg veel last van kwalen hebt je iets eerder gestript oid wordt maar dingen verzinnen om ingeleid te worden :'(

En dan even wat anders. Hoe weet je eigenlijk dat voorwerk voorwerk is? Ik heb net even een stukje gelopen maar nu toch best veel rugpijn en krampen/wee-achtig gevoel in buik.
pi_165550910
Ik had nog tot 38+5 dat ik me echt niet voor kon stellen dat ik voor de 40 weken zou bevallen. Ik dacht dat kan heus 42 worden of misschien wel 43. Ik was het nog niet zat ondanks alle kwalen.
38+6 's avonds had ik een voorgevoel maar kon er niet in geloven ofzo.
En ja hoor volgende ochtend liep ik leeg :D en 39+1 daadwerkelijk bevallen.
  zondag 25 september 2016 @ 12:25:34 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165550922
Voorwerk is onregelmatig, en zakt meestal af als je een warme douche neemt. Je kunt ook jezelf even toucheren om te voelen of je al ontsluiting hebt, dan weet je het ook :+.

(Grapje hè, bel je VK als je twijfelt :))
KuikenGuppy
pi_165550941
:D _O-
Misschien kan je het babybytesteam inschakelen.
pi_165550980
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 12:18 schreef snoenk het volgende:
Met iets vroeger bedoelde ik ook 40 weken of 39+ iets.
Ik kan me wel voorstellen dat als je erg veel last van kwalen hebt je iets eerder gestript oid wordt maar dingen verzinnen om ingeleid te worden :'(

En dan even wat anders. Hoe weet je eigenlijk dat voorwerk voorwerk is? Ik heb net even een stukje gelopen maar nu toch best veel rugpijn en krampen/wee-achtig gevoel in buik.
Als je de volgende ochtend geen baby hebt was het voorwerk :Y)
:)
  zondag 25 september 2016 @ 12:30:29 #47
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165551020
Zal eens op babybites kijken hoe dat toucheren moet.

Het voelt niet zo serieus dat ik vk wil bellen, zeker niet omdat het na stukje lopen komt maar vroeg het me wel af.
pi_165551099
Heb je niet zo'n blaadje van je vk gehad? Daar hoort het op te staan. Als je voor de 37 wkn harde buiken hebt die pijnlijk zijn, regelmatig komen (elke 10 min is ook regelmatig) en die even aanhouden (bij 1 min) dan moet je even bellen. Als je daar ook bloedverlies bij hebt moet je ook even bellen.

Meestal is het niks, soms een blaasontsteking en heel heel soms weeën. De conclusie voorwerk trek je nadat je de rest (min of meer) hebt uitgesloten.
:)
pi_165552293
Oef wat een verhalen! Zijn er echt mensen die gaan faken dat het niet goed gaat zodat het kind eerder komt?!! Bizar. Zo bedoel ik het zeker niet, ik ben gewoon ongeduldig. Ook ik heb na de 37 weken natuurlijk in mijn hoofd 'nu kan/mag het', maar ik heb toch liever dat ze nog minstens tot week 39 of 40 blijft zitten! Is voor haar beter en voor mij ook, want ik wil nog veel te veel opruimen 😂
Natuurlijk ben ik supernieuwsgierig en ongeduldig maar toch nog maar even niet. En als het nog tot minstens 42 weken duurt, waar ik ergens maar wel van uit ga, dan is dat zo. Blijkbaar wil ze dan nog niet geboren worden 😍
pi_165552572
Sorry voor het doorbreken van de zware onderwerpen op deze zondag, maar we zagen net een mooi kloppend hartje! Exact 7 weken O+
  zondag 25 september 2016 @ 13:51:43 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_165552684
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 13:46 schreef Minarosa het volgende:
Sorry voor het doorbreken van de zware onderwerpen op deze zondag, maar we zagen net een mooi kloppend hartje! Exact 7 weken O+
op zondagmiddag? :D
Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_165552750
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 13:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

op zondagmiddag? :D
Gefeliciteerd!
Ja, superfijn (bij een echobureau, netjes zelf betaald ;))
pi_165552862
Minarosa van harte gefeliciteerd! Blijft toch een wondertje he 😍
pi_165552891
Gefeliciteerd Minarosa!
Kwak
pi_165552915
*O* minarosa!
S. 2014
J. 2016
pi_165552939
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 13:46 schreef Minarosa het volgende:
Sorry voor het doorbreken van de zware onderwerpen op deze zondag, maar we zagen net een mooi kloppend hartje! Exact 7 weken O+
O+
pi_165553182
Wat fijn Minarosa!!

Als mijn kind op mij lijkt blijft het tot dik in de 42e week zitten. Man kwam te vroeg, die was voor 1980 gepland, maar kwam in de seventies. Dus laat die van ons maar voor het gemiddelde gaan en gewoon lekker met 40 weken komen.
  zondag 25 september 2016 @ 14:22:55 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_165553242
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 13:55 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja, superfijn (bij een echobureau, netjes zelf betaald ;))
is dat relevant? Ik suggereerde niet dat je een uitzuiger was van het systeem hoor ;) :P het was gewoon een noviteit voor me op zondagmiddag :D
disclaimer
pi_165553271
Jeej Minarosa, gefeliciteerd!

Opeens helemaal beroerd vandaag, misselijk, rommeldarmen, spierpijn. Nu op de bank hangend gaat het wel, maar lekker is anders. Gelukkig wel extra veel geschop intussen, voor de positieve noot ;)

[ Bericht 83% gewijzigd door Heliotrope op 25-09-2016 14:33:47 ]
pi_165553422
Wat fijn Mina O+

Sam, fijn dat de npm zo'n goede uitslag gaf!

Wij gaan morgen voor de nekplooimeting, vind het best spannend. We zijn de eerste om 0800 dus wel zo fijn.

Ik bedacht vandaag dat ik toch echt voor deze baby komt aan de slag moet met fotoboeken maken en zulks :@ Maar ik ga juist volgende week starten met een opleiding die tot februari duurt dus weet even niet of ik daarnaast nog wel tijd heb voor wat anders :')
pi_165553819
Yes Minarosa gefeliciteerd! Wat fijn!

Ik hoop dat mijn meisje gewoon 40 weken blijft zitten, een weekje korter of langer mag uiteraard ook, maar qua timing is rond de uitgerekende datum stiekem het fijnst denk ik i.v.m. Sinterklaas/Kerst ;) :D
  zondag 25 september 2016 @ 15:13:59 #62
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165554218
Gefeliciteerd minarosa!
pi_165554781
Wat fijn Minarosa O+
pi_165554954
Is het trouwens raar dat ik hoop dat mijn kind niet op 1 april geboren wordt? Lijkt me gewoon echt niet leuk, al is het natuurlijk totaal niet belangrijk en als-het-maar-gezond-is, maar toch..
pi_165555897
Dat vind ik wel een voordeel van eerder spontaan bevallen zijn: een beetje rekening kunnen houden met wanneer het gaat gebeuren. Mijn eerste kwam met 41 weken en de tweede met 40+6. Dus dat zal dit keer wel niet veel anders zijn :)
pi_165555938
Vast 40+5 Wup ;)

Fijn, Minarosa!
pi_165555978
Hah gogo nee dat vind ik niet gek hoor 😉 mag je best een beetje op hopen. Mocht het op 1 april aan de gang gaan moet je gewoon je benen bij elkaar houden 😂😂😂

Hebben jullie trouwens een boxmatras in de box? Wij hebben de box gisteren in elkaar gezet en nu dacht mijn vriend dat een boxkleed alleen wat hard zou zijn. Ik heb sowieso 3 boxkleden waarvan 1 nooit op zichzelf gebruikt zal worden, dus die kan ik altijd onderop leggen was mijn idee. Dus altijd 2 boxkleden. Of is dat nog te hard?
pi_165556133
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Vast 40+5 Wup ;)

Fijn, Minarosa!
Valentijnsdag, best leuk :P
pi_165556220
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:34 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hah gogo nee dat vind ik niet gek hoor 😉 mag je best een beetje op hopen. Mocht het op 1 april aan de gang gaan moet je gewoon je benen bij elkaar houden 😂😂😂
En als het op 31 maart begint hééél hard persen. :+
pi_165556266
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:30 schreef WupWup het volgende:
Dat vind ik wel een voordeel van eerder spontaan bevallen zijn: een beetje rekening kunnen houden met wanneer het gaat gebeuren. Mijn eerste kwam met 41 weken en de tweede met 40+6. Dus dat zal dit keer wel niet veel anders zijn :)
*schrijft mee*
Ik ruil mn spreekuren voor die week vast :+

Ik kon er minder pijl op trekken :P
1e 41 wkn, 2e 39+3, 3e 40+1
:)
pi_165556267
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:34 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hah gogo nee dat vind ik niet gek hoor 😉 mag je best een beetje op hopen. Mocht het op 1 april aan de gang gaan moet je gewoon je benen bij elkaar houden 😂😂😂

Hebben jullie trouwens een boxmatras in de box? Wij hebben de box gisteren in elkaar gezet en nu dacht mijn vriend dat een boxkleed alleen wat hard zou zijn. Ik heb sowieso 3 boxkleden waarvan 1 nooit op zichzelf gebruikt zal worden, dus die kan ik altijd onderop leggen was mijn idee. Dus altijd 2 boxkleden. Of is dat nog te hard?
Hier gewoon altijd 1 boxkleed gehad en toen ze heel minne was op het voedingskussen in de box.

Gogo, ik ben 7 april uitgerekent en hoop ook echt niet 1 april te bevallen maar aan de andere kant hoop ik ook dat ik niet tot 42 weken loop dan zit het echt enorm dicht op de verjaardag van de oudste en ik weet dat het dan samen gevierd gaat worden en eigenlijk wil ik dat niet haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 25 september 2016 @ 16:48:35 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165556288
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:30 schreef WupWup het volgende:
Dat vind ik wel een voordeel van eerder spontaan bevallen zijn: een beetje rekening kunnen houden met wanneer het gaat gebeuren. Mijn eerste kwam met 41 weken en de tweede met 40+6. Dus dat zal dit keer wel niet veel anders zijn :)
Dat lijkt me idd ook :).
KuikenGuppy
pi_165556345
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:34 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hah gogo nee dat vind ik niet gek hoor 😉 mag je best een beetje op hopen. Mocht het op 1 april aan de gang gaan moet je gewoon je benen bij elkaar houden 😂😂😂

Hebben jullie trouwens een boxmatras in de box? Wij hebben de box gisteren in elkaar gezet en nu dacht mijn vriend dat een boxkleed alleen wat hard zou zijn. Ik heb sowieso 3 boxkleden waarvan 1 nooit op zichzelf gebruikt zal worden, dus die kan ik altijd onderop leggen was mijn idee. Dus altijd 2 boxkleden. Of is dat nog te hard?
Wij hebben er wel een boxmatras in liggen, voor mijn eigen gevoel net wat zachter en fijner.
S. 2014
J. 2016
pi_165556352
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 16:47 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Hier gewoon altijd 1 boxkleed gehad en toen ze heel minne was op het voedingskussen in de box.

Gogo, ik ben 7 april uitgerekent en hoop ook echt niet 1 april te bevallen maar aan de andere kant hoop ik ook dat ik niet tot 42 weken loop dan zit het echt enorm dicht op de verjaardag van de oudste en ik weet dat het dan samen gevierd gaat worden en eigenlijk wil ik dat niet haha
Dat snap ik wel ja. Hier ook 7 april trouwens. Had zelf 5 april berekend, bij eerste echo dacht vk 12 april, maar nu met de termijnecho kwam ze op 7 april uit.
pi_165556938
Ook gewoon een boxkleed zonder matras hier. Zo hard is dat ook weer niet.

En ik ben rond zoveel feest- en verjaardagen uitgerekend dat het toch bijna niet handig kan vallen. :P ben benieuwd. Ik gok op nieuwjaarsdag 8-)
  zondag 25 september 2016 @ 17:23:42 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_165556973
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:21 schreef Heliotrope het volgende:
Ook gewoon een boxkleed zonder matras hier. Zo hard is dat ook weer niet.

En ik ben rond zoveel feest- en verjaardagen uitgerekend dat het toch bijna niet handig kan vallen. :P ben benieuwd. Ik gok op nieuwjaarsdag 8-)
oud en nieuw lijkt me fantastisch om jarig te zijn O+
disclaimer
  zondag 25 september 2016 @ 17:23:55 #77
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165556977
Wij hebben ook een boxmatrasje gekocht, puur om dezelfde reden die GM aangeeft.
pi_165557275
Ik was ooit 25 maart uitgerekend en heb nu een verjaardag op 1 april. Kan je verzekeren dat het leuke kindjes zijn hoor :Y
pi_165557595
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 16:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

*schrijft mee*
Ik ruil mn spreekuren voor die week vast :+

Ik kon er minder pijl op trekken :P
1e 41 wkn, 2e 39+3, 3e 40+1
Tevens doe ik aan nachtwerk, dus neem een red bull mee :P
pi_165557651
Wij hadden ook twee boxkleden op elkaar. Had er eerst een zelf gemaakt, die vond ik wat dun. Dus toen maakte ik een dikkere, dus die lagen fijn op elkaar. En toen had mijn zus er ook nog een gemaakt, maar die wisselden we af. Hadden we wat kleedjes voor op de grond :P

1 april zou ik ook liever niet hebben, maar als het eenmaal zo is, dan denk ik dat het me niet veel meer uit zou maken. Je hebt het niet voor het zeggen he? Of nouja, je kan altijd iets medisch veinzen :P

(glapje)
pi_165557715
Iets medisch veinzen en dan achteraf zeggen 1 april!
:')
pi_165557786
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:01 schreef Unihipili het volgende:
Iets medisch veinzen en dan achteraf zeggen 1 april!
:')
Haha! En @theeleuter: dat het leuke kindjes zijn geloof ik hoor! :)
  zondag 25 september 2016 @ 18:07:05 #83
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165557791
Mijn moeder dacht t zelfde over 1 april hoor 27 jaar geleden ;) gelukkig kwam ik pas op 4 april.

Wij maakten dit jaar wel bekend op 1 april dat ik zwanger was 8-)
pi_165557833
Wat fijn, Mina! *O*

Ik sta sowieso altijd al te kijken van al die avondecho's hier, die vind ik bijna net zo apart als zondagse echo's. :P Volgens mij kunnen reguliere echo's bij ons alleen binnen kantoortijden gepland worden, maar ja, achterstandsgebied he. ;)

Hier vandaag gefietst en gelopen in de stad en dat was echt too much voor me. Mijn conditie is echt 0 sinds mijn buik mijn longen wegdrukt. }:|
  zondag 25 september 2016 @ 18:10:54 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165557869
Wij hebben in de familie al twee verjaardagen op 1 april, dus daar zou ik niet per se ambiëren. Maar ik acht de kans dat ik een 1 april baby krijgt wel erg klein ;).

Kuiken kwam met 42 weken, en ook niet uit zichzelf, en toch vind ik het heel moeilijk om me dit keer weer op die termijn in te stellen... Ik vind het mentaal echt zwaar momenteel... fysiek gaat het wel zo veel beter dan de vorige keer.

Ik heb vanmiddag een heerlijke high tea met twee lieve vriendinnetje gehad O+. Helaas zijn ze niet van de babyshowers, maar dit was minstens zo leuk omdat het echt bij ons past. Nu nog frietjes er bij en mijn maagzuur kan weer aan de slag :Y).

Oh en 36 weken vandaag! *O* (boks Vivi!)

[ Bericht 12% gewijzigd door Burdie op 25-09-2016 18:16:03 ]
KuikenGuppy
pi_165558129
Jaaaaa hartje voor Minarosa ^O^ echt super fijn!

En kilo's chocolade en liefde voor de dames die het zwaar hebben :*

Dank voor jullie stuit tips! Niet meer nodig denk ik! Vanmorgen veel actie in de buik en een ninja moven van de baby. En toen moest ik kotsen w/ En nu voel ik de bewegingen op een andere plek. Denk dat de baby nu head first ligt. Dinsdag weten wet het zeker!
Dit is wel de zwangerschap van 'net niet'. Nou ja, prima!
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_165558224
Oh en 1 april kan ons niet overkomen gelukkig. :+ Al vraag ik me af of het me echt had uitgemaakt. Ik ben wel blij dat de verjaardag straks niet al te dicht op de feestdagen zit (als er niks geks gebeurt dan), dat vind ik altijd sowieso al zo'n hectische periode.

En wat fijn Veruca! Zou echt wel beter zijn als ie niet meer in stuit ligt!
pi_165558262
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 17:55 schreef WupWup het volgende:

[..]

Tevens doe ik aan nachtwerk, dus neem een red bull mee :P
Komt goed!
Als je maar bijtijds genoeg belt, nachtwerk is niet erg, kan k ns kijken of k met een half uur bij je kan zijn :') :+
:)
pi_165558525
34 weken, 2e zwangerschap en ik had net mn allereerste naaktslak :P Ik weet ook dat het nog niets betekent (blijven zitten knul!!) Maar vond het wel bijzonder :P

Morgen sowieso controle, dan is melden vroeg genoeg toch?
S. 2014
J. 2016
  zondag 25 september 2016 @ 18:45:08 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_165558548
Slijmproppen kunnen zelfs teruggroeien heb ik hier geleerd ;)
disclaimer
pi_165558580
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 17:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oud en nieuw lijkt me fantastisch om jarig te zijn O+
In de praktijk valt dat tegen -O-

Het middernachtmoment is wel leuk, maar de volgende dag is iedereen duf/katerig.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 25 september 2016 @ 18:50:05 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_165558628
Maar dan shine je toch om middernacht? Ik heb ook zelden 24 uur de volle aandacht op mijn verjaardag :P
disclaimer
pi_165559609
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan shine je toch om middernacht? Ik heb ook zelden 24 uur de volle aandacht op mijn verjaardag :P
Ja dat wel, middernacht is heel tof :Y
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_165561102
Vier oktober echo. Wat duurt dat lang...

Ik heb er echt geen goed gevoel bij. Hoop maar dat ik het mis heb. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_165561354
Ego post: een beetje een Google vraag, maar niet helemaal. Ik had vanochtend bloed. Geen liters maar goed zichtbaar in toiletpot. En met afvegen. Ik denk dat het nog steeds bloed, geen klodders meer maar wel met afvegen. Ik heb geen erge krampen maar wel steekjes en een permanent weeïg gevoel in rond de baarmoeder. Ik ben einde middag al voor een echo geweest. Maar de de dienstdoende vk was alleen vk en geen echoscopiste. Kind deed het nog, hartje en wiebelde goed alle kanten op maar ze bleef er wel een beetje op hameren dat een goede echo geen garantie gaf dat het geen mk zou worden.

Ik ben vreselijk bezorgd en heel erg bang dat het mis gaat. Hoe realistisch is dat? Geen sex gehad of andere fratsen uitgehaald. Wel zwaar getild want net 3 jarig knaapje van 20 kilo.
pi_165561375
Ik ben zo bang :'(
  zondag 25 september 2016 @ 20:50:41 #97
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165561614
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen maar :* hilz.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165561718
Och Hilz :*
pi_165561724
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:42 schreef Hilzillah het volgende:
*knip*
Ik vrees dat niemand hier je echt gerust kan stellen.

Het kan net zo goed een gesprongen adertje zijn en niets betekenen. Ik snap je angst goed.
Van seks, 'rare fratsen' en/of tillen krijg je sowieso geen miskraam.

Zo'n adertje kan al springen als je een keer niest, of als je een gekke beweging maakt in je slaap.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 25 september 2016 @ 20:54:39 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_165561741
Hilz, :* ik kan me je angst zo indenken. Ik duim heel hard dat het weg blijft.
Bloedingen kunnen ook zonder duidelijke aanleiding ontstaan helaas -O-
disclaimer
  zondag 25 september 2016 @ 20:55:30 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_165561769
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:34 schreef Messina het volgende:
Vier oktober echo. Wat duurt dat lang...

Ik heb er echt geen goed gevoel bij. Hoop maar dat ik het mis heb. :@
ik hoop het ook ontzettend!!
disclaimer
pi_165561853
Dat weeïge gevoel zit me zo dwars. Maar dat kind het doet en springplankerig op en neer wipt is een goed teken toch?
pi_165561890
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:57 schreef Hilzillah het volgende:
Dat weeïge gevoel zit me zo dwars. Maar dat kind het doet en springplankerig op en neer wipt is een goed teken toch?
Voorlopig wel Hilz. Maar wat er gaat gebeuren, dat weet niemand :'( O+
Hoe ver ben je nu ook alweer?
pi_165561925
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:57 schreef Hilzillah het volgende:
Dat weeïge gevoel zit me zo dwars. Maar dat kind het doet en springplankerig op en neer wipt is een goed teken toch?
Dat weeïge gevoel zegt niks. Heb ik regelmatig gehad en nog steeds. Het is gewoon erg gevoelig daar nu.

Een beweeglijk kind lijkt me altijd een goed teken. :*
  zondag 25 september 2016 @ 21:00:04 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_165561926
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:57 schreef Hilzillah het volgende:
Dat weeïge gevoel zit me zo dwars. Maar dat kind het doet en springplankerig op en neer wipt is een goed teken toch?
ja, absoluut. Dat weeig gevoel kan ook van de acute stress komen.
Ik kreeg acuut zenuwpijn in mijn arm toen ik donderdag een lyme-achtige plek ontdekte. Zo werkt het brein...
disclaimer
pi_165562172
Hilz, ik heb ook bloed gehad bij 11 weken... geen klodders maar duidelijk zichtbaar en later nog 2 of 3 x... bij mij bleek dat ik deze ronde een heel gevoelige baarmoederhals/mond heb die bij t minste bloed geeft... heb ik een dag zwaar getild of te hard geniest dan heb ik roze vegen.

En dat weeige gevoel kan van de angst en spanning komen. :*
S. 2014
J. 2016
pi_165562237
12.3 weken nu... Er zit niets anders op dan afwachten :'( ik ben er echt verdrietig van
pi_165562263
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:57 schreef Hilzillah het volgende:
Dat weeïge gevoel zit me zo dwars. Maar dat kind het doet en springplankerig op en neer wipt is een goed teken toch?
Hilz, ik heb dit 2 weken geleden gehad en gelukkig is dat positief afgelopen. Als je je morgen nog zo voelt zou ik gewoon weer terugbellen. Stressen is ook niet goed. Beter 1 x teveel dan 1 x te weinig.

Weet je zeker dat het uit je vagina komt en niet toevallig uit je blaas (ontsteking)of darmen(aambei). Als het alleen bij afvegen is kan dat eventueel ook nog.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165562396
*Knuf* Hilz
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 25 september 2016 @ 21:28:41 #110
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165562945
Hillz :*

Kramp/wee-achtige gevoel is gebleven maar niets regelmatigs en word ook niet heviger dus gelukkig niets aan de hand.

Fijn mina! *O*
pi_165563124
Jemig hilz, wat kut :* logisch dat het je bang maakt, ik hoop dat het eenmalig was en weg zal blijven!
pi_165563242
Hilzillah, wat de rest zegt, hopelijk eenmalig :*
pi_165564042
Hilz, wat k*t! Ik hoop dat dat hupsende kind een heel goed teken is en blijft. Sterkte met de onzekerheid...
pi_165564245
Och jeetje Hilz. :* Duimen draaien hier ook voor je.
pi_165564430
Hillz kan het blaasontsteking zijn? Bij de 1e heb ik daar ook bloed bij gehad en dat gaf ook vervelend gevoel buik en omstreken. Sterkte
pi_165565532
Komt echt uit vagina. Net nog even gechecked. Het bloed dus nog steeds. Niets meer niets minder. Maar wel vloeibaar bloed.
  zondag 25 september 2016 @ 23:06:07 #117
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165565895
Oh Hilz wat zenuwslopend en rot zeg :{
Kan je voor morgen een afspraak krijgen met een echoscopist? Die kan dan wellicht beter zien waar het bloed vandaan komt?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 25 september 2016 @ 23:17:34 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165566227
Hillz, ik duim voor je! Weeiig gevoel ken ik als groei van de baarmoeder, maar ik snap dat het je nu verontrust. Hopelijk stopt het en blijft het weg! :*.
KuikenGuppy
pi_165567305
Zeker morgen nog eens bellen als je je zorgen maakt hoor. En anders misschien via de gyneceloog van je medische traject.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 26 september 2016 @ 06:44:49 #120
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165568101
Ik vergat dat ik nog wilde jompelen voor kloppend hartje voor Minarosa en goede nekplooimeeting voor Sam! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165568328
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 21:08 schreef Hilzillah het volgende:
12.3 weken nu... Er zit niets anders op dan afwachten :'( ik ben er echt verdrietig van
Keiharde cijfers, helpt dat? Je kans op een miskraam na 12 weken is nog maar 1%. Oftewel, 99% kans dat je geen miskraam meer krijgt. Hey, garantie krijg je niet, maar zou je met deze winkans een kraslot gaan halen? :*
pi_165568499
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 07:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Keiharde cijfers, helpt dat? Je kans op een miskraam na 12 weken is nog maar 1%. Oftewel, 99% kans dat je geen miskraam meer krijgt. Hey, garantie krijg je niet, maar zou je met deze winkans een kraslot gaan halen? :*
100 stuks zou ik er kopen dan! :D Je bericht geeft hoop wup O+

Spierpijn gevoel in mijn buik en in de BM streek nog wat gevoelig. Maar ik geloof geen bloed. Kan zijn dat het nog wat naar beneden moet zakken omdat ik plat gelegen heb, maar voor nu iig niets. Ik hoop dat het hiermee klaar is...

Edit: Toch nog wel bloed. Maar zeker nog maar de helft van gisteren ochtend!

[ Bericht 3% gewijzigd door Hilzillah op 26-09-2016 08:52:23 ]
pi_165568849
Ik hoop het ook voor je Hilz :*

Net nekplooimeting gehad, lastig te zien doordat m'n baarmoeder erg naar achter ligt. Uiteindelijk wel geluk, kansen bij alle 3 op 1<5000.
Mooie plaatjes voor een nub zitten er volgens mij niet bij ;)
pi_165568876
Hilz :* wat een onzekerheid. Hopelijk is het vandaag beter.
  maandag 26 september 2016 @ 08:54:27 #125
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165568928
Ik hoop met je mee hilz!

En nog een *O* voor de goede uitslagen van Sam en fazz
  maandag 26 september 2016 @ 09:23:18 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_165569286
Fijn, fazz!
disclaimer
  maandag 26 september 2016 @ 09:49:16 #127
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165569614
Fijn om te lezen dat t al iets minder hillz. Ik duim voor je!
En yay voor de goeie npm van fazz! *O*
pi_165569735
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 08:10 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

100 stuks zou ik er kopen dan! :D Je bericht geeft hoop wup O+

Spierpijn gevoel in mijn buik en in de BM streek nog wat gevoelig. Maar ik geloof geen bloed. Kan zijn dat het nog wat naar beneden moet zakken omdat ik plat gelegen heb, maar voor nu iig niets. Ik hoop dat het hiermee klaar is...

Edit: Toch nog wel bloed. Maar zeker nog maar de helft van gisteren ochtend!
Ik heb bij mijn laatste zwangerchap vanaf week 6 t/m 14 regelmatig bloedverlies gehad. Soms ook echt veel, met stolsels. Het scheelde iets dat ik met de termijnecho rond 9 weken zag dat er een bloedprop zat vlak voor de baarmoedermond. Met 13 weken kwam dat echt los. Daarna was het over. De vk had er geen verklaring voor verder, kan gebeuren... Hopelijk is het bij jou ook zoiets! Het maakt zo onzeker ;( :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 september 2016 @ 10:25:21 #129
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165570249
Hilz sterkte en ik hoop dat het bloeden snel stopt en er niks aan de hand is :*
De 99% van Wup en de vele verhalen over 'onschuldig' bloedverlies zijn in elk geval fijn om in je hoofd te houden. En ook fijn dat ie zo lekker beweeglijk was :Y

Fazz en Sam wat fijn van de npm! ^O^

Mina ook al een mooie echo gister *O*

Messina, waarom heb je er geen goed gevoel over? Ik hoop voor je dat het snel 4 oktober is met een mooie echo :Y

Veruca zou mooi zijn alstie gedraaid is! :Y
Hier heb ik ook het idee dat hij gedraaid is van de week (alsof er een bal onderin ligt :P).

Over geboortedata.. ik hoop voornamelijk dat ie pas op/na 23 november komt.. liever een boogschutter dan een schorpioentje :') :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 26 september 2016 @ 10:37:37 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165570409
Fijn, Fazz! *O*

Ik hoop dat het bloeden snel stop, Hilz. Wel heel fijn dat het al een stuk minder is.

Ik had over je zorgen heen gelezen, Messina. Wat rot dat je er geen goed gevoel over hebt. Dan duurt het wachten helemaal lang. Ik duim voor een goede echo volgende week!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165570472
Geboortedata, ik ben uitgerekend een dag voor schoonvaders verjaardag. En verder zitten er tussen de 37 en de 42 weken nog de verjaardag van mijn zus, mn petekind en mn schoonzus. Drukke maand. _O-
  maandag 26 september 2016 @ 10:51:53 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165570596
Ik heb rond mijn UD geen verjaardagen, das wel handig.
Wel 1 april, maar Theeleuter zei dat 25 maart uitgerekend en bevallen op 1 april hele leuke kindjes opleveren, dus daar ga ik maar voor :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165570650
Fijn dat de npm goed was Faz! Ik heb 'm komende donderdag. Vind het alleen raar dat ze bij mijn diagnostiekcentrum zeggen dat de uitslag wel twee weken kan duren en jullie hem allemaal zo snel hebben. Hopelijk krijg ik 'm ook sneller.

Hilz, hoe is het nu?
pi_165570697
:* voor Messina en Hilzillah.

En *O* voor Fazz.

Vanochtend al een bezoekje huisarts gedaan vanwege helemaal niet lekker zijn en allemaal net-niet klachten. Gelukkig goede bloeddruk, geen andere dingen, en nog even uitslag urine afwachten. Ik vertrouw mijn lichaam en mijn vermogen tot aanvoelen hoe ziek ik ben niet zo als het zwanger is (na in vorige zwangerschap ineens ziekenhuisopname) maar liever een keer te veel dan te weinig dan maar.
pi_165570767
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 10:56 schreef Gogo83 het volgende:
Fijn dat de npm goed was Faz! Ik heb 'm komende donderdag. Vind het alleen raar dat ze bij mijn diagnostiekcentrum zeggen dat de uitslag wel twee weken kan duren en jullie hem allemaal zo snel hebben. Hopelijk krijg ik 'm ook sneller.

Hilz, hoe is het nu?
Heb je al bloed laten afnemen? Dat moet al geanalyseerd zijn willen ze een uitslag kunnen doorgeven :) Ik heb dat gedaan bij de 1e echo met 9 weken, die uitslagen vullen ze dan in met de dikte van de nekplooi om tot de berekening te komen.

Messina, dat wachten op die 1e echo duurt ook lang, nog even volhouden :*

Veruca, ik hoop voor je dat ze gedraaid is!

En qua geboortedatum, F is geboren op 14-5-14, zoiets moois ligt er niet in de buurt van 4-4-17 :+
  maandag 26 september 2016 @ 11:12:09 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165570885
Is 17-4-17 niet mooi?
KuikenGuppy
pi_165571300
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 11:12 schreef Burdie het volgende:
Is 17-4-17 niet mooi?
Ja, dat kan nog net! *O* Als ik me op die datum ga focussen kan het natuurlijk alleen maar mee vallen straks op het einde :7
pi_165571534
Hilz, wat schrikken. Hoe gaat het nu?
E.
pi_165571723
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 10:42 schreef Cygne het volgende:
Geboortedata, ik ben uitgerekend een dag voor schoonvaders verjaardag. En verder zitten er tussen de 37 en de 42 weken nog de verjaardag van mijn zus, mn petekind en mn schoonzus. Drukke maand. _O-
hier in februari bijna geen dag zonder verjaardagen :')
Kortste maand en meeste feestjes :Y)

Maar ze is wmb elke dag welkom O+

Hilz sterkte, zenuwslopend dit soort dingen :{

Verder voor iedereen die t nodig heeft een :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 26 september 2016 @ 12:18:48 #140
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165572443
Gelukkig ook geen feestdagen rond ud bij mij. Ik vind 1 kind op een feestdag jarig wel genoeg ;)

Wel ook liever na 24 oktober omdat ik juist wil dat ze schorpioen is van sterrenbeeld :D

Heeft trouwens niets met het sterrenbeeld zelf te maken maar tattoo idee wat ik heb als ze een schorpioen is.
pi_165572909
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 10:56 schreef Gogo83 het volgende:
Fijn dat de npm goed was Faz! Ik heb 'm komende donderdag. Vind het alleen raar dat ze bij mijn diagnostiekcentrum zeggen dat de uitslag wel twee weken kan duren en jullie hem allemaal zo snel hebben. Hopelijk krijg ik 'm ook sneller.

Hilz, hoe is het nu?
Ligt er helemaal aan wie de kansberekeningen maakt. Sommige centra doen dat schijnbaar zelf, maar ik moest ook een week wachten. En dan zit ik nog wel in een academisch ziekenhuis.
  maandag 26 september 2016 @ 12:37:58 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_165573012
Ze hadden bij mijn praktijk kennelijk de regels veranderd trouwens, met die combinatietest. Ik had na anderhalve week nog geen uitslag dus ik had zelf gebeld, maar ze bellen je nu alleen terug als de uitslag afwijkend is.
Maar goed, dan gaat alsnog iedereen zelf bellen natuurlijk :')
disclaimer
  maandag 26 september 2016 @ 12:47:46 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_165573361
Heeft iemand ervaring met een (licht) ondersteunende buikband zoals deze?
http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=103476

Ik heb het niet nodig voor rug of bekken, maar door mijn buikvet en uitgerekt bindweefsel drilt mijn buik dus als ik loop. Ik voel me daardoor erg onzeker. Ik vroeg me af of zoiets het net een beetje in toom houdt. En of dat niet kut zit :+
disclaimer
pi_165573698
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft iemand ervaring met een (licht) ondersteunende buikband zoals deze?
http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=103476

Ik heb het niet nodig voor rug of bekken, maar door mijn buikvet en uitgerekt bindweefsel drilt mijn buik dus als ik loop. Ik voel me daardoor erg onzeker. Ik vroeg me af of zoiets het net een beetje in toom houdt. En of dat niet kut zit :+
Ik heb m bij saar gehad, ligt es zelfs nog boven in mn la, weet niet welke maat je nodig hebt? Ik heb n xl en je mag m zo hebben.

Voor je bekken doet het niks idd maar voor je buik wel
S. 2014
J. 2016
  maandag 26 september 2016 @ 12:59:22 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_165573732
Ik denk dat XL wat te groot is. Ik droeg voor de zwangerschap M en nu L.
Maar het helpt wel tegen wobbelen?
disclaimer
pi_165573768
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 10:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb rond mijn UD geen verjaardagen, das wel handig.
Wel 1 april, maar Theeleuter zei dat 25 maart uitgerekend en bevallen op 1 april hele leuke kindjes opleveren, dus daar ga ik maar voor :+
Ik vind de jongste een zeer geslaagd exemplaar :Y

Hilz! wat vervelend en gekmakend! Ik hoop dat het niets te betekenen heeft :*
pi_165573789
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat XL wat te groot is. Ik droeg voor de zwangerschap M en nu L.
Maar het helpt wel tegen wobbelen?
Hij ondersteunt je onderbuik dus wiebelt t minder.

Ik zit weer in t lab... bloeddruk weer te hoog...

Kindje ligt 1.5 week voor en heeft vooral een dik buikje.
Wb suiker moet ik op inname koolhydraten letten.
S. 2014
J. 2016
pi_165573884
Die Carriwell buikband is fijn, zou ik zeker doen.
  maandag 26 september 2016 @ 13:05:39 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_165573939
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:04 schreef WupWup het volgende:
Die Carriwell buikband is fijn, zou ik zeker doen.
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij ondersteunt je onderbuik dus wiebelt t minder.

Ik zit weer in t lab... bloeddruk weer te hoog...

Kindje ligt 1.5 week voor en heeft vooral een dik buikje.
Wb suiker moet ik op inname koolhydraten letten.
Thanks, gaan we dat proberen!

GM even aan de worteltjes en omelet dus ;)
disclaimer
pi_165574055
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij ondersteunt je onderbuik dus wiebelt t minder.

Ik zit weer in t lab... bloeddruk weer te hoog...

Kindje ligt 1.5 week voor en heeft vooral een dik buikje.
Wb suiker moet ik op inname koolhydraten letten.
*koolhydraad arme snackrecepten opzoekt*
  maandag 26 september 2016 @ 13:24:54 #151
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165574522
Kaas, worst, augurk :Y)
Wel balen GM! Helemaal vd bloeddruk! :{

Heb geen buikband-ervaring. Maar proberen kan geen kwaad lijkt me ;)

Snoenk, schorpioentjes prikken hoor ;) Maar een tattoo zetten prikt ook.. dus misschien wel toepasselijk :D

Mijn boogschutter-voorkeur heeft voornamelijk te maken met dat ik en Vv ook boogschutter zijn... en ook een beetje dat mijn zusje wel schorpioen is en dat die soms behoorlijk kan prikken :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 26 september 2016 @ 13:27:07 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_165574587
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:09 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

*koolhydraad arme snackrecepten opzoekt*
Komkommertjes, hardgekookt eitje, van die lekkere jumbo garnalen :9
disclaimer
pi_165576194
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]


[..]

Thanks, gaan we dat proberen!

GM even aan de worteltjes en omelet dus ;)
Ik heb nog een L in de kast liggen, mag je ook hebben.
Vond het zelf niet zo fijn, omdat hij steeds opkrulde, ook bij XL. Zal wel aan m'n heupen liggen.
  maandag 26 september 2016 @ 14:55:27 #154
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165577260
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:24 schreef Radyhyn het volgende:


Snoenk, schorpioentjes prikken hoor ;) Maar een tattoo zetten prikt ook.. dus misschien wel toepasselijk :D

Mijn boogschutter-voorkeur heeft voornamelijk te maken met dat ik en Vv ook boogschutter zijn... en ook een beetje dat mijn zusje wel schorpioen is en dat die soms behoorlijk kan prikken :P
Leuk allemaal hetzelfde sterrenbeeld.

Ik heb met 3d echo deze foto gekregen
en wil daarvan een schorpioen maken.

Voor O. Heb ik een olijftak laten zetten

[ Bericht 10% gewijzigd door snoenk op 26-09-2016 14:59:49 (Naam weggehaald ) ]
pi_165577273
Net termijnecho gehad en hij/zij doet het fantastisch! Nu al een druk kind ;)
We komen uit op 15-4-2017, dus ik ga uiteraard voor 17-4-17!

Nu eens bedenken wanneer we het durven te vertellen, merk dat daar nog een drempel is....

Edit: Wauw, Snoenk, wat een mooie foto!
  maandag 26 september 2016 @ 14:57:59 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_165577336
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:55 schreef Theeleuter het volgende:
Net termijnecho gehad en hij/zij doet het fantastisch! Nu al een druk kind ;)
We komen uit op 15-4-2017, dus ik ga uiteraard voor 17-4-17!

Nu eens bedenken wanneer we het durven te vertellen, merk dat daar nog een drempel is....

Edit: Wauw, Snoenk, wat een mooie foto!
fijn thee! Wil je in de op?

Snoenk, wauw O+!
disclaimer
  maandag 26 september 2016 @ 14:58:27 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_165577349
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb nog een L in de kast liggen, mag je ook hebben.
Vond het zelf niet zo fijn, omdat hij steeds opkrulde, ook bij XL. Zal wel aan m'n heupen liggen.
ik heb ze net besteld :D
disclaimer
  maandag 26 september 2016 @ 15:00:58 #158
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165577416
Fijn thee!

Hoop dat de buikband voor je helpt sq!
pi_165577650
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

fijn thee! Wil je in de op?

Ja doe maar :)
  maandag 26 september 2016 @ 15:14:09 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_165577781
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:09 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Ja doe maar :)
de 3 t's blijven keurig op een rijtje O+
disclaimer
pi_165577801
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de 3 t's blijven keurig op een rijtje O+
_O-
  maandag 26 september 2016 @ 15:22:07 #162
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165577989
Hmmm balen gm van je bloeddruk ;( hopelijk gaat alles prima daar.

Mooie foto indd snoenk!

Hier gebeld met de verloskundige want het echocentrum deed moeilijk met t inplannen van de volgende groeiecho. Nu mag ik gelukkig 3 oktober gewoon bij mn eigen praktijk (verloskundige die t normaal doet had vakantie). En over de waardes van de dagcurve zei ze "uitstekend maar wrs wil een gynaecoloog wel gewoon een gtt in t zkh" dus dat bespreken wr morgen even als ik t verwijsbriefje op t spreekuur ga halen.

Verder ben ik net begonnen aan project restyle de gekregen tripp trapp *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 september 2016 @ 15:22:11 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_165577990
Overigens... is het normaal dat je met 18 weken al niet echt meer goed leeg kan plassen? Ik moet er echt moeite voor doen, bekken kantelen enzo. Ook de kracht is er uit. Normaal ben ik echt een Kärcher wat dat betreft :') Ik kan het me van de vorige keer wel herinneren, maar echt pas in het derde trimester.
disclaimer
pi_165578016
:W ik heb een hotelkamer voor de nacht gekregen :P
Bloeddruk te hoog en veel harde buiken plus rugpijn... urine en bloed waren goed maar ze willen even observeren.
S. 2014
J. 2016
  maandag 26 september 2016 @ 15:24:43 #165
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165578044
Sterkte gm. Hopelijk gaat t snel beter/blijft t meevallen en blijft mini nog gewoon even op zn plek
pi_165578122
Oh balen GM -O- Wel goed dat ze het monitoren!

Snoenk wat een bijzondere foto! Tof om te hebben :)

April is wel een populaire werpmaand zeg! En zoals het er nu uit ziet ga ik dit keer wel op nr 1 komen *)
pi_165578528
Balen GM! Maar idd fijn dat ze je in de gaten houden :*
En superfoto idd Snoenk! _O_

Mmm de triptrap opknappen is ook een ding dat hier op de wishlist staat... Heb je m eerst nog geschuurd/gegrond sproetjes?

SQ plassen gaat hier ook lastiger. Nu 19 weken maar weet niet meer hoe dat bij de eerste was :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 26 september 2016 @ 15:47:14 #168
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165578645
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:42 schreef tombolafan het volgende:

Mmm de triptrap opknappen is ook een ding dat hier op de wishlist staat... Heb je m eerst nog geschuurd/gegrond sproetjes?
Alleen licht opgeschuurd, dat was volgens mn vader voldoende :') ik hoefde er gelukkig ook geen kleur af te schuren alleen de bestaande laklaag wat opruwen zodat t beter zou pakken. Ik ga em als ie helemaal netjes gedekt is wel aflakken
  maandag 26 september 2016 @ 15:52:52 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165578841
@Thee, fijn van je echo *O*.

Gaaf kleurtje, sproetjes!

@GM, "hotelkamer" klinkt vast leuker dan het is :P sterkte daar!

Hier weer een glitterunicornsticker verdiend bij de VK *O*. Ze zei zelfs dit keer niks over een tikje te grote buik; helemaal goed dus :7. En het zkh had met de vk gebeld dat ik welkom ben om daar te bevallen, fijn gevoel O+.
KuikenGuppy
  maandag 26 september 2016 @ 16:25:09 #170
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165579624
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:22 schreef sproetjes het volgende:
Hmmm balen gm van je bloeddruk ;( hopelijk gaat alles prima daar.

Mooie foto indd snoenk!

Hier gebeld met de verloskundige want het echocentrum deed moeilijk met t inplannen van de volgende groeiecho. Nu mag ik gelukkig 3 oktober gewoon bij mn eigen praktijk (verloskundige die t normaal doet had vakantie). En over de waardes van de dagcurve zei ze "uitstekend maar wrs wil een gynaecoloog wel gewoon een gtt in t zkh" dus dat bespreken wr morgen even als ik t verwijsbriefje op t spreekuur ga halen.

Verder ben ik net begonnen aan project restyle de gekregen tripp trapp *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje wat een klus die tripptrapp :D

Waarom een gtt na een goede dagcurve? Een dagcurve geeft ook een reëel beeld
  maandag 26 september 2016 @ 16:30:08 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_165579707
Sterkte GM. Meteen een opname joh, heftig. Is je bloeddruk zo hoog?
disclaimer
pi_165579762
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
Sterkte GM. Meteen een opname joh, heftig. Is je bloeddruk zo hoog?
Nee voor mijn doen viel het wel mee, meer de harde buiken en rugpijn en koppijn die voor observatie zorgen.

Ws heeft het ook allemaal te maken met t feit dat mijn lijf toch moeite heeft met alles na de operatie.

Harde buiken zijn wel waarneembaar dus we wachten even af
S. 2014
J. 2016
  maandag 26 september 2016 @ 16:44:39 #173
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165580047
quote:
17s.gif Op maandag 26 september 2016 16:25 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Jeetje wat een klus die tripptrapp :D

Waarom een gtt na een goede dagcurve? Een dagcurve geeft ook een reëel beeld
Valt me nog,best mee . eigenlijk qua werk hahaen hey als ik 160+ euro kan besparen :P

Dat leek mij ook maar mssn is t omdat ik de dagcurve op eigen initiatief heb geprikt? (Schoonzus heeft alles in huis vanwege diabetes) ik ga t morgen iig bespreken want leek mij ook onnodig dan
pi_165580100
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 11:04 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Heb je al bloed laten afnemen? Dat moet al geanalyseerd zijn willen ze een uitslag kunnen doorgeven :) Ik heb dat gedaan bij de 1e echo met 9 weken, die uitslagen vullen ze dan in met de dikte van de nekplooi om tot de berekening te komen.
Bloed afnemen moeten ze ook nog doen, dus dat verklaart het. :)

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ze hadden bij mijn praktijk kennelijk de regels veranderd trouwens, met die combinatietest. Ik had na anderhalve week nog geen uitslag dus ik had zelf gebeld, maar ze bellen je nu alleen terug als de uitslag afwijkend is.
Maar goed, dan gaat alsnog iedereen zelf bellen natuurlijk :')
Gelukkig is mij expliciet verteld dat ze altijd bellen. :)

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:55 schreef Theeleuter het volgende:
Net termijnecho gehad en hij/zij doet het fantastisch! Nu al een druk kind ;)
We komen uit op 15-4-2017, dus ik ga uiteraard voor 17-4-17!

Nu eens bedenken wanneer we het durven te vertellen, merk dat daar nog een drempel is....

Edit: Wauw, Snoenk, wat een mooie foto!
Yay! Fijn zo'n goede echo!

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W ik heb een hotelkamer voor de nacht gekregen :P
Bloeddruk te hoog en veel harde buiken plus rugpijn... urine en bloed waren goed maar ze willen even observeren.
Ai! Fijn dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Hou je taai en rustig enzo!
pi_165580188
Nou gewoonmezelf, ik had je wel even wat rust van al die ziekenhuisbezoekjes gegund :* hopelijk valt het mee.
pi_165580266
quote:
17s.gif Op maandag 26 september 2016 16:25 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Jeetje wat een klus die tripptrapp :D

Waarom een gtt na een goede dagcurve? Een dagcurve geeft ook een reëel beeld
Omdat je niet zozeer wil weten hoe de suikers over de dag zijn, maar hoe het lijf omgaat met een stoot suiker ineen. Een verstoorde verwerking duidt op diabetes.
  maandag 26 september 2016 @ 17:31:25 #177
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165580972
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 16:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Omdat je niet zozeer wil weten hoe de suikers over de dag zijn, maar hoe het lijf omgaat met een stoot suiker ineen. Een verstoorde verwerking duidt op diabetes.
Dat klinkt heel logisch eigenlijk zo had ik er nog niet tegenaan gekeken
pi_165581047
Fijn Thee!

Sterkte gm met een nachtje in het ziekenhuis.

Ik sta weer eens in de trein :( jammer dat ik nog geen buik heb :D ik word zo misselijk van dat staan, nu staat er niemand voor me op en vragen gaat me te ver in overvolle IC :N /zeur
pi_165581130
Dat is echt heel naar Minarosa. Is er geen trapje ofzo, waar je even kunt gaan zitten? Of zijn er niet speciale zitplekken voor zwangere (of invalide) vrouwen? Dan zou ik me minder bezwaard voelen om iemand te vragen om op te staan.
pi_165581628
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 16:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Omdat je niet zozeer wil weten hoe de suikers over de dag zijn, maar hoe het lijf omgaat met een stoot suiker ineen. Een verstoorde verwerking duidt op diabetes.
Die samenhang is volgens mij juist flink betwijfeld?

Mijn OGTT was ook niet goed, maar allemaal goede curves en geen macrosomie, geen kind met lage suikers, geen verstoorde Langetermijnsuiker... Internist zei gewoon dat ik in feite geen suiker had maar blijkbaar die ene stoot s ochtends vroeg niet goed genoeg verwerkte.

Maar wel een gedwongen inleiding want ja, suiker he.

Gelukkig doen ze in Gouda alleen een paar dagcurves.
Kwak
pi_165581830
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 18:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die samenhang is volgens mij juist flink betwijfeld?

Mijn OGTT was ook niet goed, maar allemaal goede curves en geen macrosomie, geen kind met lage suikers, geen verstoorde Langetermijnsuiker... Internist zei gewoon dat ik in feite geen suiker had maar blijkbaar die ene stoot s ochtends vroeg niet goed genoeg verwerkte.

Maar wel een gedwongen inleiding want ja, suiker he.

Gelukkig doen ze in Gouda alleen een paar dagcurves.
Ik heb het dus andersom, OGTT was prima 2x en toch diabetes en ook babies met gewicht en verstoorde suikers..
pi_165586748
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 18:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die samenhang is volgens mij juist flink betwijfeld?

Mijn OGTT was ook niet goed, maar allemaal goede curves en geen macrosomie, geen kind met lage suikers, geen verstoorde Langetermijnsuiker... Internist zei gewoon dat ik in feite geen suiker had maar blijkbaar die ene stoot s ochtends vroeg niet goed genoeg verwerkte.

Maar wel een gedwongen inleiding want ja, suiker he.

Gelukkig doen ze in Gouda alleen een paar dagcurves.
Er is veel te doen over zwangerschapsdiabetes. Er zijn zelfs mensen die roepen dat zoiets helegaar niet bestaat. Tja. Ik ben geen expert in deze materie. Wat ik wel weet is dat de oGTT de gouden standaard is voor het diagnosticeren en dat dagcurves second best zijn.
Overigens kan het best zijn dat je je suikers heel goed onder controle hebt, want nogmaals, bij de GTT gaat het om de verwerking van een onwijze stoot suiker. Als je die over de dag niet binnenkrijgt, heb je geen uitschieters. Zonder uitschieters krijg je ook geen macrosoom, want die vetopslag ontstaat juist door het binnenkrijgen van teveel suikers.
De wetenschap rondom (zwangerschaps)diabetes staat nog in de kinderschoenen. Er wordt veel onderzocht en ontwikkeld, het is een hip onderwerp. Ik verwacht dat er de komende jaren veel gaat veranderen in hoe we omgaan hiermee. Maar dat is ook goed om ons te realiseren: we weten er waarschijnlijk nog maar heel weinig vanaf. Dat betekent niet dat het pertinent allemaal onzin is en het ziektebeeld niet bestaat of dat inleidingen sowieso overbodig zijn, maar slechts dat we het niet weten.
pi_165587110
De reden dat ze het in Gouda niet doen is inderdaad omdat ze die lading suiker te belastend vinden in 1 keer. Dat werd mij in elk geval verteld.

Hier is bloed en urine nagekeken, allebei schoon, bloeddruk is weer iets gedaald, harde buiken waren even weg en komen nu weer terug,en ik heb ineens verhoging... heel duidelijk dat lijf van mij...
S. 2014
J. 2016
pi_165587343
Gave foto snoenk!
Tripptrapp opknappen had ik ook willen doen! Tweedehandsje geregeld met wat krasjes en dingetjes. Maar geloof dat ik er nu de puf niet meer voor heb.

Fijn theeleuter goede echo!

Minarosa, ik moest in het begin ook eens staan in de trein (was heeeel druk, we gingen naar een hardloopwedstrijd van mijn lief). Ook nog niks te zien dus durfde ook niet te vragen. Ben gewoon midden op de grond gaan zitten, anders trok ik het echt niet 😂

Vandaag weer stukje gefietst en met mijn mama de stad in geweest, paar uurtjes gelopen. Nu heb ik pijn bovenin mijn buik, net onder borsten zegmaar. Soort steken/spierpijn. Wat zou dat zijn, aanhechting buikspieren ofzo? Zou zo'n buikband als die SQ liet zien, daar ook voor helpen? Beetje stom om nu nog te kopen met 38 wk op de teller, maar als t helpt..heb deze pijn al wat langer maar dan minder erg.
  maandag 26 september 2016 @ 21:39:28 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_165587511
Een paar UURTJES gelopen bij 38 weken justme? Ik denk niet dat jij een buikband nodig hebt, ik denk dat jij beter naar je lijf moet luisteren en rustiger aan moet gaan doen ;)
disclaimer
pi_165587612
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Een paar UURTJES gelopen bij 38 weken justme? Ik denk niet dat jij een buikband nodig hebt, ik denk dat jij beter naar je lijf moet luisteren en rustiger aan moet gaan doen ;)
Ehm... Dat zou ook kunnen. Maar ik voel me verder nog zo goed! 😁
  maandag 26 september 2016 @ 21:44:07 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_165587666
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:42 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ehm... Dat zou ook kunnen. Maar ik voel me verder nog zo goed! 😁
ja dat is heel fijn en prettig maar je bent hoogzwanger en je hebt dat verlof niet voor niets ;) dus ga gewoon een paar tandjes terug en dan heb je waarschijnlijk ook geen pijn meer :*
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 september 2016 @ 22:00:50 #188
269689 crew  Viv
pi_165588245
Even een verlate 36 weken-boks terug naar Burdie, ben verhuisd inmiddels, maar nog veel te doen. Wel een ledikantje naast mijn bed nu! O+

Ik las dat het mis is bij Aurum, wat ontzettend verdrietig. :*
pi_165588408
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja dat is heel fijn en prettig maar je bent hoogzwanger en je hebt dat verlof niet voor niets ;) dus ga gewoon een paar tandjes terug en dan heb je waarschijnlijk ook geen pijn meer :*
Waarschijnlijk heb je wel gelijk 😉 Stomme is dat ik het op het moment zelf niet voel dus dan ga ik maar door en door. Morgen nog wel even zwemmen maar dat is minder belastend, toch? 😉 verder heb ik geen drukke dingen meer op de planning (nouja wel een bruiloft vrijdagavond en een feest zaterdagavond). Zal woensdag wel de hele dag op de bank gaan hangen boekjes lezen, dat helpt vast wel!
pi_165588481
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:55 schreef snoenk het volgende:

[..]

Leuk allemaal hetzelfde sterrenbeeld.

Ik heb met 3d echo deze foto gekregen
[ afbeelding ] en wil daarvan een schorpioen maken.

Voor O. Heb ik een olijftak laten zetten
Wouw wat een plaatje
  maandag 26 september 2016 @ 22:27:18 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165589144
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wel een ledikantje naast mijn bed nu! O+
O+

Blij mee, nieuw huis?
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 27 september 2016 @ 00:32:33 #192
269689 crew  Viv
pi_165592537
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 22:27 schreef Burdie het volgende:
O+

Blij mee, nieuw huis?
Ik ben blij met de aankoop en het wordt echt tof, maar buiten de slaapkamer is het nog wel een chaos. :D Man werkt heel hard om alles op orde te krijgen en we hebben ook hulp van vrienden, dus het komt goed.
pi_165595115
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 22:04 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je wel gelijk 😉 Stomme is dat ik het op het moment zelf niet voel dus dan ga ik maar door en door. Morgen nog wel even zwemmen maar dat is minder belastend, toch? 😉 verder heb ik geen drukke dingen meer op de planning (nouja wel een bruiloft vrijdagavond en een feest zaterdagavond). Zal woensdag wel de hele dag op de bank gaan hangen boekjes lezen, dat helpt vast wel!
Natuurlijk heb je er op het moment zelf niet zoveel last van, spierpijn krijg je over het algemeen ook pas na het sporten en niet tijdens en een kater heb je pas the morning after.
Luisteren naar je lichaam; je lijf geeft je een (vrij duidelijk) signaal dat deze hoeveelheid beweging dus net ff teveel was voor je. Stapje terug dus.
:)
pi_165595230
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 07:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je er op het moment zelf niet zoveel last van, spierpijn krijg je over het algemeen ook pas na het sporten en niet tijdens en een kater heb je pas the morning after.
Luisteren naar je lichaam; je lijf geeft je een (vrij duidelijk) signaal dat deze hoeveelheid beweging dus net ff teveel was voor je. Stapje terug dus.
Ja mama 😘 😉 je lijf straft meteen op dit moment blijkbaar!
  dinsdag 27 september 2016 @ 09:33:16 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165596030
Ah, ik heb een waardige vervanger, lees ik? ;)

Ofwel: herkenbaar. Al moet je die grens vaak even aantikken voordat je weet dat je er weg moet blijven.

En weer terug in lurk :P
pi_165596218
Mag je naar huis GM? Of weet je dat nog niet?

Hier nog steeds bloed. Nog steeds geen liters maar druppels. Gisteren nog even de vk gebeld of er iemand naar kon kijken die wel echoscopist is, om te kijken of ze evt kunnen zien waar het bloeden vandaan komt. Dat werd geweigerd. Want als het mis zou gaan, dan konden ze er toch niets aan doen. Dat was niet wat ik vroeg. Ik vroeg of ze konden kijken waar het bloeden vandaan kwam 🙄. Ik denk inmiddels ook niet (echt) meer dat het mis gaat. Maar een gesprongen ader doet geen pijn, en ik voel pijn. Dus dat moet ergens vandaan komen.....

Antwoord: Nee, okay. Doei tot volgende week donderdag.

Dus morgen maar een betaalde echo om te controleren of baby het nog doet en of zij evt kan zien waar het vandaan komt.

En dat terwijl ze me op het hart gedrukt hebben dat ze er ALLES aan zouden doen om mijn onzekerheid weg te nemen, en dat ik moest bellen als ik me zorgen maakte
pi_165596315
He gets, Hilz. Ik snap hun standpunt op zich wel, maar als ze hebben gezegd dat ze alles zouden doen om onzekerheid weg te nemen, dan is dit erg jammer.

Hopelijk is het iets kleins. Ik had zelf geen bloed, maar wel een hematoom die volgens de gyn leeg zou kunnen bloeden. Is nooit gebeurd, maar hopelijk is het bij jou iets vergelijkbaars onschuldigs. :*

34 weken gisteren *O* En ik ben zo blij dat ik minder ben gaan werken. Dus nu lig ik op de bank onder mijn veel te dure draagdoek (zachtmaakprojectje voor mini komt) met mijn kindle en een kop thee en de deur open om de frisse herfstlucht binnen te laten. Rust aan mijn lijf O+
pi_165596344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:46 schreef Hilzillah het volgende:
Mag je naar huis GM? Of weet je dat nog niet?

Hier nog steeds bloed. Nog steeds geen liters maar druppels. Gisteren nog even de vk gebeld of er iemand naar kon kijken die wel echoscopist is, om te kijken of ze evt kunnen zien waar het bloeden vandaan komt. Dat werd geweigerd. Want als het mis zou gaan, dan konden ze er toch niets aan doen. Dat was niet wat ik vroeg. Ik vroeg of ze konden kijken waar het bloeden vandaan kwam 🙄. Ik denk inmiddels ook niet (echt) meer dat het mis gaat. Maar een gesprongen ader doet geen pijn, en ik voel pijn. Dus dat moet ergens vandaan komen.....

Antwoord: Nee, okay. Doei tot volgende week donderdag.

Dus morgen maar een betaalde echo om te controleren of baby het nog doet en of zij evt kan zien waar het vandaan komt.

En dat terwijl ze me op het hart gedrukt hebben dat ze er ALLES aan zouden doen om mijn onzekerheid weg te nemen, en dat ik moest bellen als ik me zorgen maakte
Weet het nog niet, had de arts al wel verwacht. Maar goed we wachten af...

En wat ik van jouw vk vind of iig haar reactie dat weet jij al :*
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 27 september 2016 @ 09:58:39 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_165596401
Ik vind dat wel een beetje jammer hilz. Wat nu? Wil je wel bij deze praktijk onder controle blijven?
disclaimer
pi_165596511
Dat rijmt echt niet met elkaar hilz en dat moet je ook gaan aangeven. Ze kunnen niet A zeggen en B doen. Dat ze een echo niet geïndiceerd vinden is tot daar aan toe, maar jij hoort daarin wel gehoord en begrepen te worden en dan vervolgens sámen tot een oplossing te komen.
pi_165596517
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Weet het nog niet, had de arts al wel verwacht. Maar goed we wachten af...

En wat ik van jouw vk vind of iig haar reactie dat weet jij al :*
Moet ik je dokter even bellen? Dan zet ik m'n boze mevrouwen stem op, dan lukt het best wel :D
pi_165596609
Er is geen andere vk praktijk hier in Hellevoet. Maar ik ga dit (volgende week :') donderdag) zeker aankaarten. En als ik geen bevredigend antwoord krijg ga ik naar een ander. Ik mag toch niet thuis bevallen en wordt met 37 weken overgedragen.

Ik snap hun punt ook wel, maar ik wil graag dat ze even kijken. Is er niets geks te zien, prima dan is dat niet te zien. Dan ga ik niet om de haverklap bellen om te vragen of ze willen kijken. Dan neem ik daar 'gewoon' genoegen mee.

Door wat WUP zei ben ik gewoon voor 80% meer gerust gesteld. Maar waarom moet ik zoiets van een VK horen die toevallig op het zelfde forum zit als ik. En niet van de VK die er is om mij de 9 maanden door te begeleiden. De uitspraak 'ja, Ehrm. Als het misgaat kunnen wij er ook niets meer aan doen' is toch ZO anders en tegenstrijdig dan de 'je hebt nooit garanties maar wil je harde cijfers horen? 1 procent....' Van wup... Wie krijgt er dan een kruisje bij ongeschikt....
pi_165596653
Wat wup zegt, hilz

Mijn vk zei dat ze niks aan het verloop kunnen veranderen maar dat ze me wel altijd kunnen en willen geruststellen.
pi_165597587
Ik vind dit ook niet echt te rijmen met hun belofte dat ze hun best gaan doen je onzekerheid weg te nemen. Zeker aankaarten volgende week!
pi_165598774
Wat een horken Hilz -O-
pi_165604077
Frustrerend en stom Hilzillah :*

Gewoonmezelf al duidelijkheid?

Hmpf, uit de kweek bleek toch een blaasontsteking. Heb ik het weer niet herkend en afgedaan als 'gewoon' wat over mijn grenzen gaan of iets verkeerds gegeten en daarom niet lekker en moe. Zo verraderlijk, meh. Maar goed, kuurtje halen en maar weer door.
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:15:59 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_165604081
en GM? Ben je al thuis?
Rustig hier vandaag!
disclaimer
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:16:51 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_165604096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:15 schreef Heliotrope het volgende:
Frustrerend en stom Hilzillah :*

Gewoonmezelf al duidelijkheid?

Hmpf, uit de kweek bleek toch een blaasontsteking. Heb ik het weer niet herkend en afgedaan als 'gewoon' wat over mijn grenzen gaan of iets verkeerds gegeten en daarom niet lekker en moe. Zo verraderlijk, meh. Maar goed, kuurtje halen en maar weer door.
Het is ook lastig te herkennen hoor, niet zo streng voor jezelf ;)
Hoeveel amoxiline geven ze eigenlijk voor een blaasontsteking?
disclaimer
pi_165604190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het is ook lastig te herkennen hoor, niet zo streng voor jezelf ;)
Hoeveel amoxiline geven ze eigenlijk voor een blaasontsteking?
:@ is ook zo.
Nitrofurantoine kreeg ik nu, geen amoxicilline.
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:24:36 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_165604231
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:22 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

:@ is ook zo.
Nitrofurantoine kreeg ik nu, geen amoxicilline.
Weer iets anders. Ik was even benieuwd aangezien ik een amoxilinekuur heb van 40x500 mg en de apotheker zei "Zo jij krijgt een heftige kuur" :') (niet voor blaasontsteking overigens maar was wel benieuwd wat dan "gangbaar" was :D)
disclaimer
pi_165604500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het is ook lastig te herkennen hoor, niet zo streng voor jezelf ;)
Hoeveel amoxiline geven ze eigenlijk voor een blaasontsteking?
20x500mg maar voor blaasontsteking heeft die nitroblabla voorkeur, iig het 1e en 2e trimester.

Dat is tenminste wat ik na 7 blaasontstekingen heb geleerd :P

Ik ben weer thuis! *O* met bedrust en harde buiken, maar die buiken doen nog niks dus mag ik gewoon thuis rusten.
S. 2014
J. 2016
pi_165604969
Wat fijn dat je thuis bent GM!! Lekker rusten dan maar :*
pi_165605723
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Er is veel te doen over zwangerschapsdiabetes. Er zijn zelfs mensen die roepen dat zoiets helegaar niet bestaat. Tja. Ik ben geen expert in deze materie. Wat ik wel weet is dat de oGTT de gouden standaard is voor het diagnosticeren en dat dagcurves second best zijn.
Overigens kan het best zijn dat je je suikers heel goed onder controle hebt, want nogmaals, bij de GTT gaat het om de verwerking van een onwijze stoot suiker. Als je die over de dag niet binnenkrijgt, heb je geen uitschieters. Zonder uitschieters krijg je ook geen macrosoom, want die vetopslag ontstaat juist door het binnenkrijgen van teveel suikers.
De wetenschap rondom (zwangerschaps)diabetes staat nog in de kinderschoenen. Er wordt veel onderzocht en ontwikkeld, het is een hip onderwerp. Ik verwacht dat er de komende jaren veel gaat veranderen in hoe we omgaan hiermee. Maar dat is ook goed om ons te realiseren: we weten er waarschijnlijk nog maar heel weinig vanaf. Dat betekent niet dat het pertinent allemaal onzin is en het ziektebeeld niet bestaat of dat inleidingen sowieso overbodig zijn, maar slechts dat we het niet weten.
Dat snap ik, ik ben gewoon op dit onderwerp, voor mezelf, heel kritisch op in die gouden standaard gestopt worden.

Want waarom zou je vroeg inleiden als een moeder met haar normale eetpatroon, zelfs zonder dieet, goede suikers heeft? Puur op de diagnose DG?

Als die diagnose puur staat of valt met een OGTT twee uurswaarde die alleen voor het daarmee uitgelokte patroon (veel suiker snel genomen op nuchtere maag) echte voorspellingswaarde heeft, dan heb ik liever de second best ;)
Kwak
pi_165605811
Fijn GM! *O*

En Hilz, wat een horkerige manier van reageren. :{

Bah, Helio. Vorige keer ook 2 blaasontstekingen gehad, blijft vervelend. :*

:W Druk hier! Lessen zijn weer in volle gang, maar ik word gelukkig wel volledig naar onze eigen locatie overgeplaatst. Het lopen naar onze andere locatie inclusief zware tas met toetsen/mappen/laptop blijkt zwanger toch niet zo heel goed te doen. Gelukkig staat mijn teamleider volledig achter me en wordt het voor maandag (wanneer ik weer daar naartoe zou moeten sjouwen) geregeld. ^O^
pi_165607034
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

20x500mg maar voor blaasontsteking heeft die nitroblabla voorkeur, iig het 1e en 2e trimester.

Dat is tenminste wat ik na 7 blaasontstekingen heb geleerd :P

Ik ben weer thuis! *O* met bedrust en harde buiken, maar die buiken doen nog niks dus mag ik gewoon thuis rusten.
Ik haal taart! *O*
pi_165607129
Fijn dat je weer thuis bent gm!

Helio wat vervelend! Maar met antibiotica gaat blaasontsteking meestal wel snel weer weg.

Vandaag was ik gaan zwemmen en weer twee verschillende mensen die denken dat ik een jongen krijg omdat ik zo naar voren draag. Volgens de echo's is het een meisje, maar ze konden het beide keren (16 en 20 w) niet zo heeeel goed zien. Ben er wel van uit gegaan met kleertjes kopen (niet dat alles roze is maar wel wat meisjesdingen). En nu durf ik dus het geboortekaartje niet te bestellen 😂 die is nl wel echt roze..
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:02:17 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_165607174
Justme de vorm van je buik zegt echt helemaal niks over het geslacht van je baby. Dat is echt een ontzettend bakerpraatje ;)
disclaimer
pi_165607204
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:02 schreef Stormqueen het volgende:
Justme de vorm van je buik zegt echt helemaal niks over het geslacht van je baby. Dat is echt een ontzettend bakerpraatje ;)
Haha ja dat weet ik wel. Maar als alle mensen die er iets over te zeggen hebben, zeggen dat het een jongen zal zijn, dan ga ik toch twijfelen 😜 heb zelfs de echo's er bij gezocht maar daar kan ik zelf echt niks van maken. Zien jullie er iets in?






Linkjes, want plaatjes krijg ik niet op fatsoenlijk formaat
https://s10.postimg.org/qi4166789/image.jpg
https://s10.postimg.org/ptv6n88ih/image.jpg

we hebben gelukkig wel een back-up jongensnaam mocht het toch een jongen blijken, en ik zal ook maar geen roze als eerste pakje meenemem 😎

[ Bericht 15% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 27-09-2016 19:10:53 ]
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:05:19 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_165607236
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:03 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Haha ja dat weet ik wel. Maar als alle mensen die er iets over te zeggen hebben, zeggen dat het een jongen zal zijn, dan ga ik toch twijfelen 😜 heb zelfs de echo's er bij gezocht maar daar kan ik zelf echt niks van maken
ik wil best even meekijken hoor O-)
disclaimer
pi_165607355
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik wil best even meekijken hoor O-)
Haha ik was al bezig om de fotootjes erbij te zetten! Als jullie nou maar niet allemaal zeggen dat het een jongen is 😂
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:15:26 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_165607421
Ik zie daar ook wel een meisje in hoor. Ik zal mijn meisjesecho eens zoeken!

OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1347
disclaimer
pi_165607449
Ik zie daar ook echt een meisje in!
S. 2014
J. 2016
pi_165607467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent gm!

Helio wat vervelend! Maar met antibiotica gaat blaasontsteking meestal wel snel weer weg.

Vandaag was ik gaan zwemmen en weer twee verschillende mensen die denken dat ik een jongen krijg omdat ik zo naar voren draag. Volgens de echo's is het een meisje, maar ze konden het beide keren (16 en 20 w) niet zo heeeel goed zien. Ben er wel van uit gegaan met kleertjes kopen (niet dat alles roze is maar wel wat meisjesdingen). En nu durf ik dus het geboortekaartje niet te bestellen 😂 die is nl wel echt roze..
Alle, echt alle, bakerpraatjes wezen volgens de geleerden bij mij op een jongen, toch echt een meisje :+
pi_165608266
haha jullie stellen me wel een beetje gerust! ik zie niks :P maar ik heb niet zo'n sterk ruimtelijk inzicht zullen we maar zeggen ;-)
pi_165608269
Gm: rustig aan!!

Wie heeft de gouden tip voor zwangerschapsleggings voor stevige bovenbenen? Heb nu een 200 denierlegging van de h&m aan en die zit voor geen meter. Zakt een beetje af en kruis snijdt dan een beetje in bovenbenen. Niet echt comfortabel dus..
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:52:18 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_165608331
H&m heeft ook gewone leggings, nooit last gehad van snijden oid (vorige zwangerschap was ik best potig ;))
disclaimer
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:59:44 #227
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165608523
Justme ik draag ook ontzettend naar voren, en heb ook niet zo een zwangerschapsstreep die ik bij O. Wel had maar dit in toch ook echt een meisje hoor. (hele duidelijke 3d echo met bewijs ;) )

Gm fijn dat je weer thuis bent. Ik hoop dat je ook niet meer uit logeren hoeft nu!

Helio balen van de blaasontsteking :*
pi_165608548
Misschien moet ik die eens proberen dan. Dit zit voor geen meter.
pi_165608715
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:59 schreef snoenk het volgende:
Justme ik draag ook ontzettend naar voren, en heb ook niet zo een zwangerschapsstreep die ik bij O. Wel had maar dit in toch ook echt een meisje hoor. (hele duidelijke 3d echo met bewijs ;) )

Gm fijn dat je weer thuis bent. Ik hoop dat je ook niet meer uit logeren hoeft nu!

Helio balen van de blaasontsteking :*
hihi ok, ik word steeds meer gerustgesteld. grappig dat je opeens zo begint te twijfelen als iedereen zulke opmerkingen maakt (echt niet 2 mensen, maar al meerdere weken meerdere mensen per week). Ze zeggen toch ook iets over je zwangerschapsstreep, als die onder de navel blijft dan is het een meisje en erboven een jongen? bij mij komt ie er boven uit :P haha. We gaan het zien! Als je het googled dan lijkt het nog best vaak voor te komen dat het toch niet klopte. Maar ik ga toch maar uit van een meisje. We noemen haar ook al tijden bij de naam die we denken dat het wordt! Zou wel erg wennen zijn als het dan toch anders is, gelukkig is de naam voor een jongen deels hetzelfde _O-
pi_165608802
Nou justme, ik heb helegaar geen streep. Wat krijg ik dan? Een biggetje?

Thrust science on this one ;)
pi_165608876
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou justme, ik heb helegaar geen streep. Wat krijg ik dan? Een biggetje?

Thrust science on this one ;)
haha dat zou toch wel raar zijn he :P
pi_165608890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou justme, ik heb helegaar geen streep. Wat krijg ik dan? Een biggetje?

Thrust science on this one ;)
Jij krijgt een StroopWafeltje O+
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:14:06 #233
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165608953
Mijn streep loopt (ja, zit er nog :') ) tot ver boven m'n navel en ik heb toch echt net een klein meisje naar bed gebracht O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:15:33 #234
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165608994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou justme, ik heb helegaar geen streep. Wat krijg ik dan? Een biggetje?

Thrust science on this one ;)
Had je die bij O wel?
pi_165609057
Omg stroopwafels. Vandaag nig twee op. Slechts 3 euro voor 2 bij de sterrenbuks.

Nee doe mij maar een rozig jongetje. Zo lekker verkreukeld, zacht en nat met zo'n heeel dun vachtje 😍
pi_165609072
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:15 schreef snoenk het volgende:

[..]

Had je die bij O wel?
Ook niet. En dat was ook geen biggetje.
pi_165609173
haha stomme bakerpraatjes ook. ik ga straks maar een ananashart eten, en een bitter lemon drinken. misschien komen we er dan snel achter wat het geslacht is _O-
pi_165609200
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Omg stroopwafels. Vandaag nig twee op. Slechts 3 euro voor 2 bij de sterrenbuks.

Nee doe mij maar een rozig jongetje. Zo lekker verkreukeld, zacht en nat met zo'n heeel dun vachtje 😍
En dan de eerste dagen niet in badje want zo heerlijk snuffelbaar zoetig eigen geurtje O+
pi_165609232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]
Ze zeggen toch ook iets over je zwangerschapsstreep, als die onder de navel blijft dan is het een meisje en erboven een jongen? bij mij komt ie er boven uit :P haha.
Ohsjit ik heb een jongen-en-meisje gekregen :o.

Edit: ohnee wacht er staat dan dat ik een jongetje kreeg.

quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:14 schreef Nouk84 het volgende:
Mijn streep loopt (ja, zit er nog :') ) tot ver boven m'n navel en ik heb toch echt net een klein meisje naar bed gebracht O+
Ik heb 'm echt van onder tot helemaal boven lopen :').
pi_165609426
Hier ook geen streep bij mn navel... nu niet (zoon) en vorige keer niet (dochter)
Ik werd (geloof ik) niet lelijker van mn meisjeszwangerschap en al helemaal niet knapper nu :P

Rare bakerpraatjes :P
S. 2014
J. 2016
pi_165609484
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier ook geen streep bij mn navel... nu niet (zoon) en vorige keer niet (dochter)
Ik werd (geloof ik) niet lelijker van mn meisjeszwangerschap en al helemaal niet knapper nu :P

Rare bakerpraatjes :P
haha, dat vind ik dan weer wel, dat ik er niet mooier op geworden ben :P vooral in het begin érg veel pukkels, ook in mijn gezicht. gelukkig is dat wat minder geworden, hoewel mijn buik nog vól met pukkeltjes/bultjes zit. dat spreekt dan weer pro-meisje :P
pi_165612145
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:50 schreef Gogo83 het volgende:
Gm: rustig aan!!

Wie heeft de gouden tip voor zwangerschapsleggings voor stevige bovenbenen? Heb nu een 200 denierlegging van de h&m aan en die zit voor geen meter. Zakt een beetje af en kruis snijdt dan een beetje in bovenbenen. Niet echt comfortabel dus..
Bonprix!
Kwak
pi_165613094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:50 schreef Gogo83 het volgende:
Gm: rustig aan!!

Wie heeft de gouden tip voor zwangerschapsleggings voor stevige bovenbenen? Heb nu een 200 denierlegging van de h&m aan en die zit voor geen meter. Zakt een beetje af en kruis snijdt dan een beetje in bovenbenen. Niet echt comfortabel dus..
Ik heb ze van C&A en van Miss Etam.
S. 2014
J. 2016
pi_165613791
Miss Etam ook hier gehad :Y .. woonde in die dingen >:)
  dinsdag 27 september 2016 @ 23:21:29 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165616011
Klappie? LA? Hebben jullie al babynieuws? O+.
KuikenGuppy
pi_165618093
Ja die zijn wel verdacht stil! En sowieso, waar was de nachtploeg? :P
pi_165618103
Hier is het nog rustig! Wel veel pijn aan m'n onderkantje als ik opsta nadat ik lang heb gezeten of gelegen. Hoop niet dat het nog lang gaat duren.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_165618202
Hoe zit dat met in bad regel van baby Door kraam en ziekenhuis personeel? Lisa lag eerder in bad dan aan de borst na de bevalling echt binnen het uur al (met zwitsal zelfs! terwijl ze mij aan het hechten waren. Ik gaf toen aan dat ik dat niet prettig vond maar dat was de regel daar vertelde de verpleegkundige.. Eigenlijk wil ik dat dit keer pas thuis doen met mn vriend maar weet niet in hoeverre ik tegen die "regel" in kan gaan.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165618458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 07:33 schreef Sam1993 het volgende:
Hoe zit dat met in bad regel van baby Door kraam en ziekenhuis personeel? Lisa lag eerder in bad dan aan de borst na de bevalling echt binnen het uur al (met zwitsal zelfs! terwijl ze mij aan het hechten waren. Ik gaf toen aan dat ik dat niet prettig vond maar dat was de regel daar vertelde de verpleegkundige.. Eigenlijk wil ik dat dit keer pas thuis doen met mn vriend maar weet niet in hoeverre ik tegen die "regel" in kan gaan.
Ik dacht gelezen te hebben dat je een baby helemaal niet moet wassen de eerste dag(en)? Die vernix moet even lekker intrekken dacht ik. En is niet echt 'vies'. Zwitsal zou ik al helemaal niet doen bij zo'n kleintje. Zo'n gevoelig huidje! En dan kan de baby jouw geur ook niet meer goed ruiken. Mijn vriendin raadde zelfs aan om mezelf ook niet met geurende douchegel te wassen de eerste tijd, zodat de baby jou ook goed ruikt.
Al met al zou ik dus deze keer wel echt aangeven dat je dat niet hebben wil. Het is jouw kind!
Maar ik heb makkelijk praten, geen ervaring nog.
pi_165618498
Is er een 'was-regel' van baby's in het ziekenhuis?
Bij mij vroegen ze steeds of ze F in bad zouden doen en ik zei steeds nee doen we thuis (heb een ks gehad)
Vond het zo lekker te snuffelen aan hem, toen pas snapte ik wat de eerder bevallen moeders bedoelden met het pasgeboren luchtje.
  woensdag 28 september 2016 @ 08:22:13 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165618590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 07:33 schreef Sam1993 het volgende:
Hoe zit dat met in bad regel van baby Door kraam en ziekenhuis personeel? Lisa lag eerder in bad dan aan de borst na de bevalling echt binnen het uur al (met zwitsal zelfs! terwijl ze mij aan het hechten waren. Ik gaf toen aan dat ik dat niet prettig vond maar dat was de regel daar vertelde de verpleegkundige.. Eigenlijk wil ik dat dit keer pas thuis doen met mn vriend maar weet niet in hoeverre ik tegen die "regel" in kan gaan.
Jouw kind, jouw regels :D. Zal toch niet dat jij iets moet doen wat je niet wilt, omdat het nou eenmaal "regel" is in jouw ziekenhuis...
Dit soort dingen kan je btw prima in je bevalplan zetten :).
KuikenGuppy
pi_165618600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 07:33 schreef Sam1993 het volgende:
Hoe zit dat met in bad regel van baby Door kraam en ziekenhuis personeel? Lisa lag eerder in bad dan aan de borst na de bevalling echt binnen het uur al (met zwitsal zelfs! terwijl ze mij aan het hechten waren. Ik gaf toen aan dat ik dat niet prettig vond maar dat was de regel daar vertelde de verpleegkundige.. Eigenlijk wil ik dat dit keer pas thuis doen met mn vriend maar weet niet in hoeverre ik tegen die "regel" in kan gaan.
Het is jouw baby en jij beslist of die wel of niet gewassen wordt. Het wordt idd afgeraden om baby's direct de eerste dag al in bad te doen. Als het zo'n "regel" is in je zh zou ik een bevalplan schrijven waarin je duidelijk stelt dat baby niet in bad wordt gedaan zonder jullie nadrukkelijke toestemming.

Ik zie het zelf alleen gebeuren wanneer een baby echt heel dik meconiumhoudend vruchtwater had en zelf dus helemaal onder de groene troep zit. Dan wordt er wel eens voorgesteld om ze wat eerder te wassen, maar das geen harde regel.

Enige echte reden om een baby direct te wassen is bij een HIV positieve moeder, om kans op besmetting zo laag mogelijk te houden. Maar ook die reden is vrij wankel als iemand goed ingesteld is op medicatie en een lage viral load heeft.
:)
pi_165618736
Ik zou het ook niet willen denk ik, zoals ik er nu over denk, wil ik de baby gewoon zo snel mogelijk bij me.

Thanks voor de leggingtips trouwens, ik ga op jacht!
pi_165618772
Zoonlief had in vruchtwater gepoept. Heul geen zoetig luchtje aan hem :( vond het ook prima dat ze hem wasten. In bad ging hij thuis trouwens.
pi_165618907
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:09 schreef BlueEyes het volgende:
Is er een 'was-regel' van baby's in het ziekenhuis?
Bij mij vroegen ze steeds of ze F in bad zouden doen en ik zei steeds nee doen we thuis (heb een ks gehad)
Vond het zo lekker te snuffelen aan hem, toen pas snapte ik wat de eerder bevallen moeders bedoelden met het pasgeboren luchtje.
Ben in maastricht bevallen en ze hebben het niet gevraagd naar mijn opmerking dat ik dat niet fijn vond werd gezegd dat dat standaard was. Kind lag al in bad terwijl ik dus nog gehecht werd. Zelf werd ik ook meteen naar het hechten naar de douche gereden

Hier geen poep in het vruchtwater enzo.mocht haar even vasthouden en na de 10 minuten check werd ze gewoon klaargemaakt voor badje. Het viel me op dat steeds meer mensen roepen dat hun kind pas een paar dagen later in bad gaat en ik had echt zoiets van huh? Maar ga het deze keer ook goed met me vriend bespreken zodat hij kan ingrijpen indien nodig.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 28 september 2016 @ 09:07:51 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165618988
Ze deden het destijds hier bij kuiken ook... die had tijdens het geboren worden de hele boel onder gepoept, inclusief mijzelf. Dus die moest in bad, vond de zuster. Ik moest zelf naar de OK en kreeg op de uitlsaapkamer een gewassen, aangekleed kindje terug :(. Dit keer staat met grote letters in mijn bevalplan dat we de baby zelf en thuis wassen en het is zowel met het ziekenhuis als de verloskundige zo afgesproken.
KuikenGuppy
pi_165619662
Ze rook helemaal niet naar baby en de borstvoeding lukte ook niet vervolgens is ze gaan janken en niet meer gestopt. Achteraf bleek ze koemelk allergie te hebben maar soms vraag ik me af of onze hechting in het begin beter was geweest als we nog gewoon roken als onzelf. Zeker omdat ik depressief was wat het al moeilijker maakte om een connectie te maken en te houden.

Maar zo te horen is hey niet een regel maar meer voor het gemak ofzo dus deze keer geen gewassen baby..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165620332
Wat een nare ervaringen Burdie en Sam

In het ziekenhuis waar ik ga bevallen is het beleid dat het eerste uur, het sacret hour, de baby zoveel mogelijk huidcontact heeft met de ouders. Wassen gebeurt dan dus ook niet en alleen als er medische noodzaak is, wordt de baby weggehaald voor onderzoek oid.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_165620384
Ik hoorde dat ze de eerste 24 uur sowieso niet wassen ivm huidsmeer wat dan nog goed kan intrekken, Saar is pas na ruim 36 uur gewassen, door de kraamhulp. Deze keer ook lekker zo als het aan mij ligt.
S. 2014
J. 2016
pi_165620508
N. werd op dag 2 gewassen in het ziekenhuis, alleen met water. Ze was toen ruim 24 uur oud. Ik vond het prima, alles werd van tevoren aangegeven en nergens ging iemand over mijn grenzen heen. Ik sta er echt wel van te kijken dat je baby zo na 10 minuten al bij je weg wordt gehaald zonder medische redenen. :{

Vorige keer had ik geen bevalplan (alleen aangegeven dat ik laagdrempelig toegang wilde tot pijnstilling) en alles ging goed, dit keer zet ik voor de zekerheid toch maar wat meer op papier.
pi_165620553
Slim dat je hier nu al over nadenkt Sam. Lijkt me voor de hechting en bv inderdaad fijn als de beeb meteen bij jou is een lekker kan knuffelen en drinken. Goed in het geboorteplan zetten en zorgen dat papa er op toe ziet dat het gebeurt zoals jullie willen en dat als het toch anders moet dat er een goede uitleg komt. Jouw baby, jouw regels, niets is verplicht.
pi_165620666
Sam1993, vorig jaar was het absoluut niet standaard om direct te badderen, zoon is zondagochtend geboren in Maastricht, opgenomen op neonatologie en woensdags thuis de eerste keer in badje geweest. Ze hebben 't wel gevraagd maandag en dinsdag maar beide keren was het voldoende om te zeggen dat we dat pas thuis wilde doen, ze begrepen en respecteerden onze wens. Op de verloskamer is er helemaal niet over gesproken. (Het was wel een bevalling met medische indicatie, kinderarts stand-by bij de persweeën enz..)

Dochter is geboren in Roermond en daar vroegen ze niet maar begonnen ze de ochtend na haar geboorte het 'badje' vol te laten lopen. Toen ik zei dat ik wel ging douchen zei ze: 'maar dit is ook voor J.' En heb ik vriendelijk bedankt.
Oh ja zegt ze toen, de meeste moeders willen een kind dat lekker naar Zwitsal ruikt 😬...
pi_165621869
ik ben weer goedgekeurd bij de VK vandaag! bloeddruk was goed, hartje nog prima en madam ligt al 'lekker diep'. Ben benieuwd! Gisteren ben ik nog gaan zwemmen met mijn vriendin die ook zwanger is (we schelen 6 dagen), toch maar wat 'echter' afscheid genomen daarna. Kans is toch wel aanwezig dat we volgende week niet meer kunnen (dan zou ik 39+2 zijn). Ook lekker op het terras bij het zwembad een frietje gegeten om het zwemmen gezellig af te sluiten :)
  woensdag 28 september 2016 @ 12:32:52 #264
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165622098
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:49 schreef Little_Acorn het volgende:
Wat een nare ervaringen Burdie en Sam

In het ziekenhuis waar ik ga bevallen is het beleid dat het eerste uur, het sacret hour, de baby zoveel mogelijk huidcontact heeft met de ouders. Wassen gebeurt dan dus ook niet en alleen als er medische noodzaak is, wordt de baby weggehaald voor onderzoek oid.
Idem hier. We hadden gisteren avond een rondleiding door t geboortecentrum en er werd constant benadrukt dat t gezin centraal stond. Zelfs op de couveuse afdeling enz. En dus ook niet meteen wassen :Y
pi_165622802
Burdie! ik zag je berichtje, wil ook wel reageren, maar ik krijg steeds het bericht dat je inbox vol zit! had ik de vorige keer ook al, dat ik had willen reageren maar dat je inbox vol zat, alleen ben ik toen vergeten te zeggen ergens ;-) dus bij deze :P
pi_165623586
Dat zijn dingen die mooi in het bevalplan kunnen :Y.
En ook dat er altijd een van de ouders bij is, zoals bij aankleden.
Hier hebben ze er iig goed naar geluisterd.
Baby is thuis pas op dag 6 in bad gegaan met wat moedermelk (hoera voor overproductie :P).
pi_165624908
Straks de eerste afspraak bij de verloskundige *O*
pi_165625979
spannend, thistle! post je even hoe het gegaan is?

Ik deed net een tukje op de bank, en kreeg vette kramp in mijn buik. Gelukkig weer weggetrokken! zou het voorwerk nu echt begonnen zijn? Toevallig kreeg ik net vanochtend mijn kersepitje binnen, begreep dat warmte wel kan helpen bij zulke krampen. Had alleen gewoon de puf niet om op te staan om het ding voor het eerst te verwarmen _O-
pi_165625995
Klap is trouwens wel erg stil he! of heb ik iets gemist?
pi_165626075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
spannend, thistle! post je even hoe het gegaan is?

Ik deed net een tukje op de bank, en kreeg vette kramp in mijn buik. Gelukkig weer weggetrokken! zou het voorwerk nu echt begonnen zijn? Toevallig kreeg ik net vanochtend mijn kersepitje binnen, begreep dat warmte wel kan helpen bij zulke krampen. Had alleen gewoon de puf niet om op te staan om het ding voor het eerst te verwarmen _O-
Weet het niet zeker maar volgens mij moet je die kersenpit voor het eerste gebruik nat maken en laten drogen? Dat was namelijk bij zo'n kersepitknuffel van lisa wel. Misschien handig dat als het zo is je dat dan van te voren gedaan hebt haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 september 2016 @ 16:00:45 #271
269689 crew  Viv
pi_165626103
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Had alleen gewoon de puf niet om op te staan om het ding voor het eerst te verwarmen _O-
:D
Slecht ontwerp gewoon, die dingen zouden zichzelf moeten opwarmen zodat je lekker kan blijven zitten.

Hier net terug van eerste controle bij vk in nieuwe woonplaats, alles was goed en baby ligt precies op haar eigen groeicurve (gebaseerd op mijn gewicht en lengte bij begin zwangerschap). O+
  woensdag 28 september 2016 @ 16:47:43 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165627076
Fijn, Vivi :) Zijn ze wel lief bij je nieuwe vk?
KuikenGuppy
pi_165627289
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Weet het niet zeker maar volgens mij moet je die kersenpit voor het eerste gebruik nat maken en laten drogen? Dat was namelijk bij zo'n kersepitknuffel van lisa wel. Misschien handig dat als het zo is je dat dan van te voren gedaan hebt haha
in het boekje (ja er zit een boekje bij een kersepitje :P) staat dat je hem een beetje moet besprenkelen/bestuiven met water alvorens hem in de magnetron te stoppen. zal het vanavond eens proberen!
pi_165627308
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D
Slecht ontwerp gewoon, die dingen zouden zichzelf moeten opwarmen zodat je lekker kan blijven zitten.

Hier net terug van eerste controle bij vk in nieuwe woonplaats, alles was goed en baby ligt precies op haar eigen groeicurve (gebaseerd op mijn gewicht en lengte bij begin zwangerschap). O+
Ha daar ben ik het helemaal mee eens, als ze dat toch eens op de markt konden brengen ;-)

Was het een fijne verloskundige?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 september 2016 @ 17:00:24 #275
269689 crew  Viv
pi_165627353
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:47 schreef Burdie het volgende:
Fijn, Vivi :) Zijn ze wel lief bij je nieuwe vk?
Ja hoor :) ze nemen uitgebreid de tijd voor je, ook als je binnen 5 minuten weer buiten had kunnen staan (goede controles, geen vragen). De volgende controle is aanstaande dinsdag alweer, bizar! :o
pi_165627534
Ja hoi! Ik ben er nog! Super druk met wachten op de baby _O- O+

40 weken vandaag! Wtfbbq noooooit gedacht!
Ben zo nieuwsgierig wanneer ze komt O+

Als ik vanavond niet te moe ben ga ik even terug lezen :+
♥ J & S
pi_165628062
Het ging goed bij de verloskundige. Wel alvast kijken voor wat hulp bij mijn mentale gesteldheid ivm burn out voor de zwangerschap en het ongelooflijke gebrek aan energie momenteel.
Ik hoop wel dat dat energie gebeuren beter gaat worden in het tweede trimester, ik functioneer momenteel amper en dat is eigenlijk niet zo tof.
pi_165628381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:31 schreef Thistleweed het volgende:
Het ging goed bij de verloskundige. Wel alvast kijken voor wat hulp bij mijn mentale gesteldheid ivm burn out voor de zwangerschap en het ongelooflijke gebrek aan energie momenteel.
Ik hoop wel dat dat energie gebeuren beter gaat worden in het tweede trimester, ik functioneer momenteel amper en dat is eigenlijk niet zo tof.
De moeheid is niet leuk nee. Heb je nergens zin in. Gelukkig krijg ik zo nu endan een dag zonder algehele bleeeeeh moe. Zoals vandaag, ik ben weer helemaal blij. Benieuwd hoe het morgen is....
Meen me te herinneren dat bij de oudste het na 13 weken wegbleef en de jongste bij 11 weken. Dat laatste ga ik niet meer redden ;)

Succes en fijn dat je hulp hebt ingeschakeld!

Klap, mooie mijlpaal om te halen, dat ze maar snel komt :Y

Edit, oh ja en ik heb pukkels, net als bij de oudste, dus in mijn hoofd is dit ook een meisje.....
pi_165628487
Jeej voor 40 weken klaprooss.
Klaprooss is gewoon slim, niet zoveel posten dan valt het ook niet zo snel op dat ze aan het bevallen is :+.
pi_165628521
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:52 schreef Unihipili het volgende:
Jeej voor 40 weken klaprooss.
Klaprooss is gewoon slim, niet zoveel posten dan valt het ook niet zo snel op dat ze aan het bevallen is :+.
haha zou dat de tactiek zijn ;-)
pi_165628843
Thistle: die vermoeidheid betert inderdaad meestal wel, ik heb ook de eerste paar maand als een zombie doorgebracht op sommige momenten. Van het ene dutje naar het andere :)
  woensdag 28 september 2016 @ 19:05:47 #282
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165630167
Iemand een tip hoe ik blaasontsteking voorkom nu ik merk dat ik sinds gisteren ofzo t gevoel heb dat ik niet meer goed kan uitplassen ineens? Ik heb ineens nog maar een miezerig straaltje en het is veel minder als normaal.... Ik drink wel gewoon 2+ liter water per dag
  woensdag 28 september 2016 @ 19:06:46 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_165630192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:05 schreef sproetjes het volgende:
Iemand een tip hoe ik blaasontsteking voorkom nu ik merk dat ik sinds gisteren ofzo t gevoel heb dat ik niet meer goed kan uitplassen ineens? Ik heb ineens nog maar een miezerig straaltje en het is veel minder als normaal.... Ik drink wel gewoon 2+ liter water per dag
bekken kantelen tijdens het plassen. Daardoor plas je veel beter leeg :)
disclaimer
  woensdag 28 september 2016 @ 19:09:03 #284
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165630261
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bekken kantelen tijdens het plassen. Daardoor plas je veel beter leeg :)
Dat had ik indd hier gelezen maar dat wil niet echt lukken :') of t maakt te weinig verschil... Komt dit door t indalen? Bij de groeiecho vrijdag zeiden ze namelijk dat ie al gedeeltelijk ingedaald was of iig goed diep zat
  woensdag 28 september 2016 @ 19:10:39 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_165630303
En "staand" plassen? Dus niet zitten op de bril? Hm, dat hielp mij wel altijd. Maar het blijft pet zo tegen het einde.
disclaimer
  woensdag 28 september 2016 @ 19:12:48 #286
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165630345
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
En "staand" plassen? Dus niet zitten op de bril? Hm, dat hielp mij wel altijd. Maar het blijft pet zo tegen het einde.
Goeie dat ga ik proberen want nu voel ik 10 min na t plassen weer aandrang onderhand :')
Had al voeten op een krukje geprobeerd maar dat wil ook niet echt (hielp wel bij constipatie namelijk :') )
pi_165630473
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:06 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Moet ik je dokter even bellen? Dan zet ik m'n boze mevrouwen stem op, dan lukt het best wel :D
Die had je ook moeten opzetten toen ze die echo weigerden!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_165630538
Ik kwam kijken voor GM. Fijn dat je weer thuis bent!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_165630759
Lastig, dat niet goed uit kunnen plassen op het laatst. Ik had het vorige keer ook, zolang ik verder geen klachten had ging ik maar gewoon elke 10 minuten naar de wc. Ik heb destijds nog wel een keer extra mijn urine laten controleren (op kweek gezet), maar er bleek niks aan de hand. Heb je het de hele dag door of zijn het periodes dat je zo vaak moet?

Vermoeidheid ging hier dit keer beter vanaf 10 weken al. Evenals de misselijkheid. Echt een positieve verrassing, aangezien het bij dreumes tot een week of 17 duurde. Ik vond dat wel echt killing, de combinatie van zorgen voor een kind en die moeheid, terwijl je eigenlijk het liefst de hele dag in bed wilt liggen. Nu wordt ik wel weer wat sneller moe, maar dat merk ik alleen in de avond eigenlijk. Rond half 10 wil ik het liefst al naar bed, maar overdag ben ik gelukkig wel energiek.

Ik zit hier met een zak chocoladepepernoten. :9~ Gisteren bood een leerling me er een aan en nu is het hek van de dam. :')
  woensdag 28 september 2016 @ 19:42:00 #290
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165631010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:31 schreef Selvaria het volgende:
Lastig, dat niet goed uit kunnen plassen op het laatst. Ik had het vorige keer ook, zolang ik verder geen klachten had ging ik maar gewoon elke 10 minuten naar de wc. Ik heb destijds nog wel een keer extra mijn urine laten controleren (op kweek gezet), maar er bleek niks aan de hand. Heb je het de hele dag door of zijn het periodes dat je zo vaak moet?

Ehm tis vandaag de hele dag al zo, begon gisteravond wordt nu wel erger/valt me meer op zegmaar. Heb de vk maar ff gebeld en moet morgen vroeg indd ff urine laten testen bij de ha. Zolang ik geen koorts had of kreeg en/of harde buiken kon t wachten tot morgen.


En pepnoten oohh ik wil ze ook haha maar begin er (nog) maar niet aan :')
pi_165631636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:18 schreef McLaura het volgende:

[..]

Die had je ook moeten opzetten toen ze die echo weigerden!
Het is soms makkelijker een grote mond op te zetten als het níet om jezelf gaat. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_165631831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:21 schreef McLaura het volgende:
Ik kwam kijken voor GM. Fijn dat je weer thuis bent!
Lief! O+ En inderdaad weer lekker thuis!

Sproetjes, ik heb geen tips behalve cranberrysap drinken en idd proberen uit te plassen, maar dat lukt mij (gezien alle blaasontstekingen) ook niet zo goed :P

!
S. 2014
J. 2016
pi_165633585
Mij ook niet :P maar goede tips wel en goed drinken blijft een van de hoofdtips. Hopelijk geen blaasontsteking maar een laatste trimester kwaal voor jou.

Klaproos 40 weken!

Gewoonmezelf, fijn lekker weer thuis te zijn?

Hier voel ik me al weer een stuk minder kwakkelig. Wel wat prikkelbaarder, krijg al beetje coconbehoefte met mijn bijna 27 weken. Dat kan voorlopig toch nog even niet :D
pi_165634639
Die kwaal van niet uit kunnen plassen ken ik niet, hopelijk blijft dat zo en werken de tips bij jullie!

En wauw, klap, 40 weken gewoon! Ik ben benieuwd hoe lang nog... Hoe gaat het met je?

Hier vanmorgen een hele mooie en goede 20-weken echo gehad, superfijn! We denken allebei gezien te hebben dat het een jongetje is, maar willen het niet weten :) . Wel een eerste pakje gekocht O+
pi_165635661
40 weken voor Klap! hopelijk laat ze niet te lang meer op zich wachten :*

Dat klinkt als een fijne kennismaking bij je nieuwe vk Vivi :)

Zo, vandaag m'n jongste broertje ook gesproken en het nieuws verteld :) Zondag zie ik een aantal vriendinnen die het nog niet weten, blijft leuk dat vertellen :D :P
pi_165636534
Minimens doet het nog O+ De opluchting is groot!
  woensdag 28 september 2016 @ 22:33:22 #297
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165636705
*O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 28 september 2016 @ 22:48:00 #298
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165637131
Oh hillz O+ gelukkig
pi_165637156
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:27 schreef Hilzillah het volgende:
Minimens doet het nog O+ De opluchting is groot!
Taaaaaaaart!!
ik heb tompouchen, ook goed?
S. 2014
J. 2016
pi_165637275
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:27 schreef Hilzillah het volgende:
Minimens doet het nog O+ De opluchting is groot!
O+ O+
pi_165637287
Dicht. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')