abonnement Unibet Coolblue
pi_165536983
Ik snap dat ook niet. Ik vond en vind het heerlijk hoe Emmy de mensen van wie ik houd ook weet te raken en hoe blij ze met haar zijn.

Misschien als je een slechte band hebt met je ouders is het anders ofzo
  zaterdag 24 september 2016 @ 16:57:25 #52
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_165536985
Doorgeslagen vind ik het botweg gezegd.

Away het is niet de algemene maatstaaf op Fok lijkt mij.

Onze oudste kwam wat gehavend uit de bevalling (hersenschudding maar die mocht echt wel bij de oma's en opa even op de arm en verder zoveel mogenlijk bij ons haar misselijkheid eruit slapen en daarna ook niet zo panisch gedaan. Niet overdreven maar niemand de wacht aangezegd. En ook nog wel drie hele kwartieren ipv een half uur. Jeetje de kookwekker ernaast?

En ja ik lag volledig in de kreukel met 40 hechtingen, een uitgevallen rechterbeen en alles wat er nog bij kwam, maar ik wilde vooral mijn kleintje ook aan haar grootouders voorstellen ondanks dat ik niet kon lopen, zitten of staan en dat zo'n 8 weken aanhield.

Opa en oma's na twee dagen op de hoogte brengen (lotus) of niet vind ik persoonlijk niet kunnen maar goed dat moet ieder voor zich weten verders.

Wij kunnen ook niet zeggen hoe de band onderling is en dat ze op basis daarom wel wat langer gewacht heeft.
If you can dream it, you can do it...
pi_165537077
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:43 schreef AwayTL het volgende:
Ik schrik er soms echt een beetje van hoe principieel sommige mensen zijn hier op fok.

Nu is uni het laatste voorbeeld dus dat haal ik aan, maar zie het meer.

Hoe, echt hoe, kan je het erg vinden dat je eigen moeder, na 6 dagen (!!!!) de baby vast wil houden in het halve uurtje dat ze bij de gratie gods heeft gekregen om haar kleindochter te ontmoeten.

Hoe durven ze een familieband te koesteren :( .

Ik ben benieuwd of we over 30 jaar de berichten te zien krijgen ' ik mocht mijn kleindochter pas een week na de bevalling zien en moest daarna zsm weer wieberen :( :( ' :(
Dit ja!
Ik blijf me erover verbazen...
(Ik heb ook het idee dat het alleen maar erger wordt :'))
  zaterdag 24 september 2016 @ 17:10:11 #54
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_165537142
Sorry nog een dingetje wat ik erover kwijt wil en dan hou ik erover op. Kan me er echt aan ergeren en ik bedenk me dan ook meteen hoe de moeder van Uni zich moet voelen. Je hebt een kleindochter en je mag dan langskomen maar je wordt eruit gebonjourd na 45 minuten want er was maar 30 minuten gezegd. Kan dr niet bij dat je zo wil zijn maar goed ieder zijn ding ondanks dat je dan voorbij gaat aan normaal fatsoen.

Er is toch ook nog een partner. Ik bedoel daarmee te zeggen ondanks je principe's dat mijn man het ook niet zou accepteren al danste ik de horlepiep zeg maar.
If you can dream it, you can do it...
pi_165537402
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:55 schreef Chanty het volgende:
Uni wat is laat volgens jouw moeder?

En op zich snap ik het wel van het graag willen vasthouden. Maar ik zou daarbij goed kijken naar mijn kind. Bij Lucas merkte ik na een paar weken al dat hij snel overprikkeld raakte. Hij was niet het soort baby dat je iedereen in de arm kunt drukken. Ook nu wil hij niet op schoot/ op de arm/ knuffelen met opa en oma of andere mensen. Mijn moeder kan dat moeilijk accepteren en blijft proberen. Heel irritant. Amélie daarentegen is heel makkelijk en geef ik dus ook makkelijk aan een ander. Ze lacht nu ook naar iedereen ook al is het een vreemde.
2 dagen.

En ja ik ging dus ook kijken naar hoe de baby reageerde. Ze was rustig maar erna naar eten aan het vragen. Dat is dus nog uitgesteld omdat zij er waren en wilde ze alsnog nog een keer vasthouden.

Mijn schoonouders begrijpen het wel helemaal die moedigen zelfs aan dat ik mijn rust pak.

En voor de rest..
Het is niet princieel wat ik doe, het is luisteren naar de behoeftes van mij, de papa en de baby. Baby moet eten, als ik totaal overprikkeld ben en alle zorg nodig heb en dan ook nog bezoek heeft baby geen eten. En die was al teveel afgevallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Unihipili op 24-09-2016 17:39:04 ]
pi_165537752
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik kan me best voorstellen dat je in alle rust wil voeden enzo, de borstvoeding kwam bij mij pas goed op gang toen niemand zich ermee bemoeide. Maar ik liet mijn (schoon)ouders dan gewoon beneden wachten. Als ik wilde rusten deed ik dat gewoon, ze mochten van mij best blijven als ze maar niet gingen schreeuwen ofzo :+

Ben nu bij mij schoonmoeder, ze maakt altijd zoveel zorgen over alles en dat vind ik wel moeilijk. Als het aan haar ligt heeft M altijd een skipak aan ofzo.
Net zei ze dat M haar ogen niet goed zijn :{ Ja, nu maak ik me ook zorgen }:| M staart vaak in de verte en speeltjes of boekjes vindt ze niet zo interessant. Wanneer ik aan het voeden ben kijkt ze mij wel goed aan, en ze volgt mijn gezicht ook (en die van man etc), lijkt mij dan gewoon prima toch? :@ Of moet ik me echt zorgen gaan maken?
  zaterdag 24 september 2016 @ 17:56:29 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165537757
Jezus, nou ja, laat ik het erop houden dat ik er geen kont van snap en de reacties wel begrijp.

Koos hier kwam er na de vijfde romper proberen achter dat maat 62 wel handiger was, en waardeerde mijn uitlachen heel erg O+
Ik ken opeens veel meer stadsgenoten en zij mij hier merkten we net met wandelen.
We hebben vrij langs de slingers met haar naam laten hangen, dus mensen die langs ons huis lopen zeggen dan ook weleens haar naam. Leukkkkkk *O*
Donderdag weer aan de slag op werk, tof kind, lieve mensen, alles gaat goed komen :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 24-09-2016 18:02:19 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 24 september 2016 @ 17:57:12 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165537773
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:56 schreef Miezziej het volgende:
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik kan me best voorstellen dat je in alle rust wil voeden enzo, de borstvoeding kwam bij mij pas goed op gang toen niemand zich ermee bemoeide. Maar ik liet mijn (schoon)ouders dan gewoon beneden wachten. Als ik wilde rusten deed ik dat gewoon, ze mochten van mij best blijven als ze maar niet gingen schreeuwen ofzo :+

Ben nu bij mij schoonmoeder, ze maakt altijd zoveel zorgen over alles en dat vind ik wel moeilijk. Als het aan haar ligt heeft M altijd een skipak aan ofzo.
Net zei ze dat M haar ogen niet goed zijn :{ Ja, nu maak ik me ook zorgen }:| M staart vaak in de verte en speeltjes of boekjes vindt ze niet zo interessant. Wanneer ik aan het voeden ben kijkt ze mij wel goed aan, en ze volgt mijn gezicht ook (en die van man etc), lijkt mij dan gewoon prima toch? :@ Of moet ik me echt zorgen gaan maken?
Nee, en daarnaast gewoon iets meer schijt hebben aan dat mens en chillen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165537845
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee, chill lekker
Dat vind ik een goed antwoord, bedankt :9
Ik kan me best zorgen maken om dingen, maar met M maak ik me minder zorgen dan ik had verwacht :+ Ze eet goed, plast en poept goed en heeft een aardig stemgeluid :+ Dat ze speelgoed dan wat minder interessant vind maakt mij niet uit. Ze is ook pas 7,5 week natuurlijk dus nog tijd genoeg voor speelgoed denk ik dan.
  zaterdag 24 september 2016 @ 18:07:10 #60
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165537894
Mijn moeder heeft de baby helemaal nog niet vastgehouden en hij is 3 weken oud :+
Ik snap het dus wel, al zou mijn moeder wel vast mogen houden als het toevallig zo uitkomt.
in het ziekenhuis mocht het niet ivm infectie gevaar en de keer daarna lag hij bij mij.

Maargoed niet het eerste kleinkind dus ook niet het idee dat het haar erg boeit.
Ze weet ook wel al 29 jaar wie ik ben natuurlijk :+

En ik ben dus ook zo iemand die eerst een dag of 2 a 3 wil bijkomen.
Mijn ervaring is dat veel mensen het echt niet begrijpen maar ook veel mensen dus juist wel.
En alleen maar aanmoedigen dat je het zo doet.. Een beetje de geitenwollensokfactor :D

Ik heb vandaag in delft op een markt bij Bloesem allemaal leuke dingen gekocht O+
Leuke fok minimeet :D
  zaterdag 24 september 2016 @ 18:09:02 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165537916
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 13:22 schreef Saarah het volgende:
En fotootjes van mijn prachtige zoontje (niet quoten aub, ik haal het later weer weg): O+

[/spoiler]
Welkom en wat een prachtig klein kindje O+

Die bolle van mij is alweer zoveel groter, absurd hoe snel het gaat.
Lekker van genieten nu!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165537979
Wheee wheeeeeeeeheeeee whe whe Wheee *prrrrrrrt* *stilte* en hij valt zo in slaap. Duidelijk :+ als hij wakker wordt die pamper maar gelijk verschonen _O-
  zaterdag 24 september 2016 @ 18:48:08 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165538580
Zeg, ik ga even wat anders doen en hier barst meteen de tofus uit :o

Intussen gaf ik onze beer 120cc (grotere fles is dus dé strategie, goed aangevoeld), kwamen mijn schoonouders een uur te laat en zijn ze ook weer lekker weg.

Mijn zus wilde me meenemen naar een concert vanavond, maar voelt zich zelf niet fit genoeg :') Terwijl ik juist had besloten: ik ga! Maar nu kijk ik ook erg uit naar een avondje quality time samen. En even rust in de tent.
  zaterdag 24 september 2016 @ 19:28:46 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165539098
Ik zou geen twee dagen kunnen wachten met vertellen :o Snap wel dat je niet direct een half uur na de bevalling gaat bellen en eerst wat tijd voor jezelf pakt. Maar kan me voorstellen dat ze twee dagen lang vindt. Beetje uitersten.

Mijn ouders kwamen bij beide bevallingen op dag 3. Had eerder gemogen maar ze wonen niet om de hoek. Voor mijn rust was dat wel fijn want hoe lief mijn moeder ook is, ze slurpt de laatste jaren enorm veel energie. En omdat ze niet om de hoek wonen blijven ze langer en dat vond ik enerzijds gezellig maar ik was echt kapot omdat ze er een hele middag waren. Ik vind drie kwartier nog wel netjes eigenlijk maar ik weet idd niet hoe de band tussen jou en je moeder is.

Qua vasthouden snap ik dat sommigen hier boos over zijn. Maar ik merkte vanaf een week of drie (eerder had ik de link nog niet gelegd iig) duidelijk dat mijn oudste daar niet gezelliger van werd. Heb hem wel altijd afgegeven maar wel met mate. Niet omdat ik het anderen niet gun om mijn kind vast te houden (met mijn jongste kunnen en mogen ze zo lang zitten als ze willen) maar omdat ik vervolgens met een kind zat dat overstuur was.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165539401
Ik merk ook dat l. Het niet fijn vindt als de kamer vol kakelende visite zit en hij van arm tot arm gaat. Hij is dan de rest van de dag/nacht erg onrustig. Ik geef hem ook wel af maar alleen als mensen er om vragen of ik kan merken dat ze het graag willen. Waarbij familie voor vrienden gaat.

En wij hebben de ouders geappt toen hij geboren was :@ het was al na 12'en en wist niet of ze nog wakker waren. Mijn ouders stonden de volgende ochtend nog voor de kraam er was al voor de deur :') ik zou bellen als we mochten gaan maar volgens mij waren ze toen al onderweg en gokten ze het er op. Of ze waren richting zh gegaan als ik nog niet naar huis mocht :+

We hebben de kaarten wel pas na een week verstuurd. Moeders was het er niet mee eens maar dat is onze keuze geweest. Om de visite de eerste week te beperken tot close familie.

Verder vind ik dat iedereen moet doen waar ze zich fijn bij voelen. Niks zo ingrijpends als een kindje krijgen.
pi_165539440
Ik zat nog op de baarkruk toen ik mijn ouders belde :D ik was zo blij dat t klaar was en goed gegaan was (en thuis!) dat ik ze heelheelheel graag wilde bellen en dat wilde delen. Bezoek was wel pas een dag later, allemaal kort ivm wiebelhoofd (mentaal een zooitje, nog steeds wel) en in de kraamweek echt wel goed rust gepakt. Dus ook schoonouders die 1,5 uur moeten rijden enkele reis, op tijd het huis weer uit gebonjourd (nadat ze met F. nog even buiten zijn wezen spelen).

Niet quoten ajb, ik haal hem later weg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Marjolijntje op 25-09-2016 13:24:38 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165539596
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 18:03 schreef Miezziej het volgende:
Ze is ook pas 7,5 week natuurlijk dus nog tijd genoeg voor speelgoed denk ik dan.
Tot 3 maanden kreeg de mijne helemaal geen speelgoed, ook geen mobiel boven de box, omdat hij er overprikkeld van raakte. Nu speelt hij prima passend bij zijn leeftijd. Niet te druk maken :*
pi_165539644
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:56 schreef Miezziej het volgende:
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik kan me best voorstellen dat je in alle rust wil voeden enzo, de borstvoeding kwam bij mij pas goed op gang toen niemand zich ermee bemoeide. Maar ik liet mijn (schoon)ouders dan gewoon beneden wachten. Als ik wilde rusten deed ik dat gewoon, ze mochten van mij best blijven als ze maar niet gingen schreeuwen ofzo :+

Ben nu bij mij schoonmoeder, ze maakt altijd zoveel zorgen over alles en dat vind ik wel moeilijk. Als het aan haar ligt heeft M altijd een skipak aan ofzo.
Net zei ze dat M haar ogen niet goed zijn :{ Ja, nu maak ik me ook zorgen }:| M staart vaak in de verte en speeltjes of boekjes vindt ze niet zo interessant. Wanneer ik aan het voeden ben kijkt ze mij wel goed aan, en ze volgt mijn gezicht ook (en die van man etc), lijkt mij dan gewoon prima toch? :@ Of moet ik me echt zorgen gaan maken?
Dat is helemaal niet gek hoor! Zoveel ziet een baby van die leeftijd nog niet.
En mama's gezicht is nog het allerleukste speelgoed :)

Er zijn vast baby's die al vroeg speeltjes leuk vinden, maar bij mijn dochter kwam dat pas vanaf een maand of 3 en die ziet prima ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165539807
Ik zou het als moeder toch echt wel heel heftig vinden als N. mij over X jaar pas na zolang in zou lichten over de geboorte van haar kind. :{ Wat betreft vasthouden en hoe lang het bezoek blijft snap ik dat dat heel erg afhankelijk is van hoe jij en je kindje zich voelen, maar dat er nog geen belletje of berichtje vanaf kan snap ik echt niet. Ik stond dan ook aan de andere kant van het spectrum, mijn moeder, zwagers en vrienden stonden allemaal (niet tegelijkertijd :+ ) aan mijn ziekenhuisbed, ondanks dat ik helemaal in de kreukels lag. Ik was zo belachelijk trots. O+

Miez, N. staarde ook veel op het begin en ging toch echt ook wel 'normaal' spelen na een tijdje. Inmiddels ontwikkelt ze zich als een tierelier en haar ogen zijn prima. Let it go. :*
  zaterdag 24 september 2016 @ 20:03:05 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165539815
Ik bedenk me ineens dat mijn ouders en zus om 18:00 uur de verloskamer op liepen, een uur na de geboorte. Snel, maar ik vond het zó speciaal en we zijn ook best close. Mijn vriend vond dit gelukkig ook ok. Ze gingen trouwens na een half uurtje weer naar huis, dat voelden ze goed aan :s)

Nazil, de kruikentip lijkt vooralsnog te werken! (nu vannacht nog)
pi_165539859
T is zondagmorgen 5 uur geboren, om 8 uur belde ik mijn ouders, en om 6 uur 's avonds waren die in Berlijn...Ik vond het fijn. In de week daarna waren ze er soms te vaak en te lang, maar ik vond het ook geweldig om te zien hoe mijn ouders gelijk van T hielden...

De Duutsers moeder heeft T pas met 3 maanden gezien, en dat vond ik toch wel heel erg jammer...
  zaterdag 24 september 2016 @ 20:17:58 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165540209
Hoe kwam dat Jagär? Lijkt mij ook heel jammer.

Moeder van Koos kan niet zelf reizen en woont best een eind weg en was moeilijk aan het doen en zichzelf aan het wegcijferen. Uiteindelijk hebben mijn zussen geregeld dat ze de volgende avond langs kon komen, ik zou het raar en jammer gevonden hebben anders.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165540235
Ik heb een uur na de geboorte mijn moeder en schoonma gebeld, mijn ouders en zus kwamen gelijk nog en mijn schoonma de volgende ochtend,
Idd wat selvaria zegt, vasthouden is wat anders dan bellen... saar was een heel rustig en makkelijk kind maar als t voor mij niet oke voelde dan bleef ze bij mij liggen.

Deze keer bellen we eerst mn ouders want daar zit Saar, en die mag als allereerste langskomen, Ik heb met mijn ouders afgesproken dat zij dan even koffie drinken in t restaurant, dat boden ze zelf aan want wij hadden bedacht dat man haar ging halen, en daarna zijn ze meer dan welkom om kennis te maken met hun kleinzoon. Schoonma heeft langere reistijd dus die bel ik wel na mn ouders maar weet niet of ze dan gelijk komt.


En nu ben ik weer even foetsie.
S. 2014
J. 2016
pi_165540236
Leuk en aardig allemaal, iedereen doet het anders en ik kon gewoon niet anders.

En idd schoonmoeder is meer geitenwollensok en snapt het dus wel goed.
  zaterdag 24 september 2016 @ 20:24:00 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165540352
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een uur na de geboorte mijn moeder en schoonma gebeld, mijn ouders en zus kwamen gelijk nog en mijn schoonma de volgende ochtend,
Idd wat selvaria zegt, vasthouden is wat anders dan bellen... saar was een heel rustig en makkelijk kind maar als t voor mij niet oke voelde dan bleef ze bij mij liggen.

Deze keer bellen we eerst mn ouders want daar zit Saar, en die mag als allereerste langskomen, Ik heb met mijn ouders afgesproken dat zij dan even koffie drinken in t restaurant, dat boden ze zelf aan want wij hadden bedacht dat man haar ging halen, en daarna zijn ze meer dan welkom om kennis te maken met hun kleinzoon. Schoonma heeft langere reistijd dus die bel ik wel na mn ouders maar weet niet of ze dan gelijk komt.

En nu ben ik weer even foetsie.
Tot over een paar weken :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')