abonnement Unibet Coolblue
pi_165520383
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


pi_165520392
En nog even in de herhaling. :P

Hier gelukkig geen wachtlijsten, muv 1 scholengemeenschap. We hebben haar voor die school al een jaar geleden ingeschreven zodat we over 2 jaar nog keuze uit alles hebben. Ik vond dat best een stap, mijn minibaby inschrijven voor de basisschool. :'(

Kris, veel (zure, anders dan normale) poep hoort bij kiezen helaas, maar even bellen om te overleggen is nog nooit iemand slechter van geworden. ^O^
pi_165520427
Doorkomende kiezen zijn sowieso mijn nieuwe aartsvijand nummer 1. :( Gelukkig is het nu alweer even rustig.
pi_165521735
nog geen ervaring met kiezen, gelukkig!

Boh, de duutser was drie dagen op reis, en is gelukkig vanavond weer terug. Hectisch hoor, alles alleen met zo'n kleine. Het stomste vond ik dat als T eindelijk in bed ligt, ik dan nog mag gaan afwassen, speelgoed opruimen en de was opvouwen..Zo als beloning maar een appelflap.

Oh, en even trots: Wij hebben zo'n ding van de hema, en al een tijdje kan T de rondjes terug op de staaf doen, maar hij doet het nu razendsnel. Binnen een minuut zitten alle dingen er weer op!

  vrijdag 23 september 2016 @ 20:26:43 #5
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165522063
Knap hoor T *O* dat kan N echt nog niet, net als blokken stapelen, puzzelen en de vormenstoof...

Wel haar eerste tand door de lip, dat geldt ook als mijlpaal toch? :@ staan in een blokkenkar is niet zo handig, want dan kiept ie dus om :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165522638
* twist02 gaat zich toch maar eens verdiepen in basisscholen in de buurt :@
We hebben er al wel een paar keer over nagedacht, maar eigenlijk nooit echt stil gestaan bij inschrijfprocedures enzo... nu heb ik er in mijn directe omgeving ook nog maar weinig mensen over gehoord, dus schat dat het hier wel losloopt ;)

Mijn oude basisschool is sowieso het dichtste bij en ik vond het er altijd heerlijk O+ geloof dat het systeem wel iets veranderd is, dus dat is sowieso het checken waard.

Wat knap van T, Jagar!

Saskia, als jullie net zo'n brokkenpilootje hebben als wij, berg je dan maar voor nummer 2, 3, 4 en 5... en wat een bloed komt er uit die bekkies hè :'(

Ik onderschat onze Minion echt chronisch geloof ik... :@ ik denk ook steeds 'Ach dat kan ze nog helemaal niet'. Appte m'n zus van de week: Uhm, wisten jullie al dat ze kan puzzelen?
Had ze dus gewoon zo'n houten puzzel met van die knopjes binnen 2 minuten in elkaar ofzo :o

Wij hebben sinds vandaag ook weer een sneutje ;( Het snot loopt er ongeveer zo uit --> :'( maar dan uit d'r neus uiteraard :+
En ze hoest zich echt een ongeluk, waardoor ze constant moet kokhalzen ;( steeds als ze bijna slaapt, hoest ze zichzelf weer wakker. Volgens mij doet d'r keel ook flink zeer, aan het gejammer te horen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 23 september 2016 @ 20:51:22 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165522755
N is al sinds voor haar geboorte ingeschreven bij de vrije school en vrije kdv, maar bij de andere scholen moet het rond 2,5 pas.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165523484
Ohja, nog een leuke vraag :+ is de stoelgang van jullie dreumesen soms ook zo snel? :X

Sommige fruitsoorten schieten hier gewoon door dat lijfje heen...vanmorgen rond 10u had ze een bakje druiven op, die ik vanmiddag om 16u terugvond in d'r luier...
Da's toch wel erg snel? :? Kan me niet voorstellen dat er dan echt veel voedingsstoffen opgenomen worden...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 23 september 2016 @ 21:20:22 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165523610
Hier soms ook hoor. de ene keer zie je er vrij weinig vab terug, de andere keer een halve fruitsalade. Goorste en bizarste vond ik toen ik echt een héle luier vol snoeptomaatjes had, die waren gewoon rechtsteeks naar buiten gegaan zondrr dat daar iets gebeurd mee leek te zijn. :r
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165523659
Jagär, goed van T! En herkenbaar, Twix maakt hem ook :).

Saskia, sneu voor N. Ik zie ineens een voordeel van nog geen tanden....

Twist, Twix poept zeker drie tot vier keer per dag en eet heel weinig dus hier voelt het ook als een soort doorlopend proces.

Wij hebben een extra grote boodschappenmand op de Joolz. Maar als ik gewoon ga wandelen, laat ik de grote mand thuis. Die ligt dus altijd overal en nergens (garage, bijkeuken, woonkamer, net hoe het uitkomt). En Twix kruipt steevast in de mand met wat speelgoed en gaat dan in de mand zitten spelen. "Twix, in je mand" heeft hier dus een bijzondere lading ;).
pi_165524385
Twist, vooral nu gaat het belachelijk snel. N. fixt ook zo ineens puzzels waarvan ik een paar weken geleden nog dacht dat dat haar nog lang niet zou lukken. Hetzelfde met de vormenstoof en het bouwen van torens. Kleine knapperds zijn het allemaal. O+

N. kauwt te goed denk ik, ik vind nooit echt iets herkenbaars (muv champignons :D ) terug in haar luiers. :? Hier poept ze steevast zo'n 10 minuten na het avondeten, heeft ze van haar vader. :Y)
pi_165525415
Ah, zo heel gek is het dus niet, gelukkig :D
Het is ook echt bij bepaalde dingen (druiven, appel, meloen). Zou het zo zonde vinden als ze daar dus maar weinig voedingsstoffen uit haalt, want ze is er juist gek op en het is lekker gezond :)

Ja, ik ben echt elke keer weer verbaasd hoe snel die kleintjes zich ontwikkelen, echt heel gaaf om van zo dichtbij mee te maken O+
En ik vind de verschillen tussen kinderen ook zo fascinerend; hoe de een motorisch zoveel sneller is en de ander qua taal enzo.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165525886
Puzzels zijn hier vooral om uit elkaar te halen en door het hele huis te verspreiden. Vormenstoof begint hij wel te snappen, daar kan hij de vormpjes nu in doen (na een paar keer verkeerde gaten te proberen).

Qua poep lijkt alles hier op elkaar, ondanks wat hij eet. Alleen De ene keer wat meer stukjes dan de andere keer.

Jongensmoeders, wat doen jullie met de haren? Bij O groeit het vooral aan de zijkanten en zelfs met gel ziet hij er een half uur later weer uit als Einstein. Ik ben op zich redelijk handig met een schaar, knip m'n man soms ook, maar ik heb geen idee wat ik er bij O van moet maken, waarbij hij niet heel lang stil hoeft te zitten. Tondeuse er overheen aan de zijkanten klinkt makkelijk, maar hij is panisch voor harde geluiden (stofzuiger, scheerapparaat, z'n dierengeluidenpuzzel etc), dus is voor nu nog geen optie.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_165526445
S. is nu 3x bij de kinderkapper geweest. Als het wat korter is dan gaat er wat wax in en daarna niks of zwitsal gel. Hij is gezegend met een bos prachtig haar, dat scheelt enorm
pi_165526778
Knap hoor, dat puzzelen! Dat lukt hier voorlopig nog niet denk ik. Had er weer eens 1 bij gepakt, maar hij haalt nog steeds alles eruit en geeft de stukjes 1 voor 1 aan mij om ze weer terug te doen als het niet gelijk lukt :')

Ohja, basisschool.. Half jaar terug wezen kijken bij Montessorischool hier vlakbij. Gaan daar voor de zekerheid vast inschrijven, ze bleken geen wachtlijst te hebben hier.

Lijkt me handig om zelf te kunnen knippen FF! Verder geen goed antwoord op je vraag.. Ik knip Q's pony af en toe wat bij, verder laten we het nog zo. Vooral ter hoogte van z'n oren gaat het soms naar buiten staan en ziet het er wat warrig uit.. Maar we willen z'n haar nog niet kortknippen. Ik zat te twijfelen over in model knippen (bij z'n oren), maar vriend wil er nog niks van weten :P

Vanmiddag Q opgehaald van kdv, hij zat lekker buiten te spelen. Kreeg te horen dat ze S ochtends ook even buiten hadden gespeeld. Q is graag buiten, dus toen ze weer naar binnen gingen, had hij er nog geen zin in. Is ie naar de rand van de speelplaats gekropen (wilde zich zeker verstoppen) en daarna de leidsters uit gaan zwaaien :P
pi_165530237
FF, mijn schoonmoeder knipt J's haar. In de kinderstoel aan tafel, iemand speelt met J met leuk speelgoed en intussen knipt zij. Ongeveer zoals dit (niet mijn kind). 'S ochtends gaat er even de kam doorheen en evt. wat haarlotion als er een pluk omhoog staat.

Hihi, die Q! Hij dacht, gaan jullie maar naar binnen, ik vind het buiten veel te leuk! O+
pi_165530894
Wolk poept net zo veel als Twix maar meeste is onherkenbaar. Behalve mais en bonen. :P Hoewel ze de afgelopen tijd maar 2 keer per dag poepte, ze at sinds we koemelk introduceerden heel slecht voor haar doen. Nu heeft ze vanochtend 2 boterhammen en 2 bananen naar binnen gepropt dus hopelijk gaat het weer wat beter met het eten.

Vragen jullie je ook soms af waar jullie kinderen bepaalde dingen leren? Wolk maakt sinds deze week een heel eigenwijs 'nee' gebaartje, met haar vingertje heen en weer. 'Neh!' :D :') Ik vermoed dat mijn moeder hier wat mee te maken heeft, die past eens per week op. :P

Ook kent ze nu het woord 'draaien' en roept dat terwijl ze enthousiast aan allerhande knoppen draait (gelukkig heeft de wasmachine een kinderslot!). En ze kan haar neus snuiten kwam ik gisteren achter.

Oh en afgelopen week toen ik 's avonds laat werkte kreeg ik een filmpje van man. Ze was helemaal vanaf het KDV naar huis gelopen. Toch zo'n 500 meter. En toen ze een vogel zag riep ze 'bobgel' O+
pi_165531186
LuDann, ja heel herkenbaar, dat afvragen waar ze dingen leren! :Y

Zo roept onze Minion opeens hele dagen 'meisje', terwijl wij d'r dat echt niet geleerd hebben.
Maar ze is 2 dagen p/w bij m'n zus en blijkbaar is m'n neefje nogal bezig met wie een jongen/meisje is _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165549426
Fok de fokwet, Ketel sliep vannacht van 20:00 tot 5:00 op zijn eigen kamer! En daarna nog tot 08:45 bij ons in bed. *O* Heerlijk, dat had ik echt even nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165549909
Grote vent die Ketel! *O* N. is weer gestopt met op haar eigen kamer slapen 's nachts. :') Geeft niks, het komt vanzelf wel weer, maar het zou wel fijn zijn als dat gebeurt voor baby2 er is. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165555304
Ik kan het kinderwagentopic niet vinden, maar misschien kunnen jullie me helpen. Is de quinny Zapp Xtra de enige buggy die naar de rijder toe kan kijken?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165555530
Joe, heb er al een gevonden :D Topmark Lucca 4. Kopenkopenkopen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165559230
Wolk weigert ook elke nacht vanaf een uur of 4 in haar eigen bed te slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 september 2016 @ 19:36:43 #24
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165559711
Ik weet effe niet waar je ook weer woont Luna! Maar N en ik komen graag gezellige dingen doen :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165560054
Luna, kom je weer een keer een kop thee drinken bij Draagkracht? :)
pi_165560656
Dank allemaal :* Ik heb vandaag meteen een afspraak gemaakt met twee goede vriendinnen voor een kindvrije avond volgende week. En verder hou ik jullie aanbod (aanboden?) ook in gedachten! O+
pi_165560851
Vraagje aan degenen met meerdere kindjes (onderweg): zitten jullie kinderen in dezelfde groep op het kdv? Er zijn hier flinke wachtlijsten, ook bij ons kdv dus ik wil baby-in-wording zsm aanmelden na de combinatietest. Twijfel alleen nog of het nou goed/leuk is om de kleine in dezelfde groep te doen (als er keuze is) of juist niet... Het zijn trouwens verticale groepen.
pi_165560872
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:17 schreef lunapuella het volgende:
Dank allemaal :* Ik heb vandaag meteen een afspraak gemaakt met twee goede vriendinnen voor een kindvrije avond volgende week. En verder hou ik jullie aanbod (aanboden?) ook in gedachten! O+
Klinkt goed! Even lekker sociaal opladen zonder kind :s)
pi_165561262
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:24 schreef Minarosa het volgende:
Vraagje aan degenen met meerdere kindjes (onderweg): zitten jullie kinderen in dezelfde groep op het kdv? Er zijn hier flinke wachtlijsten, ook bij ons kdv dus ik wil baby-in-wording zsm aanmelden na de combinatietest. Twijfel alleen nog of het nou goed/leuk is om de kleine in dezelfde groep te doen (als er keuze is) of juist niet... Het zijn trouwens verticale groepen.
Nee, expres verschillende (verticale) groepen. Ik wilde graag dat baby zelf zijn weg zou vinden zeg maar, en dat grote broer geen verantwoordelijkheid zou voelen om op zijn kleine broer te letten of teveel op baby te focussen maar gewoon lekker zelf te spelen. Maar dat had ook te maken met karakter en leeftijdsverschil (ongeveer 3 jaar).

Bij ons kdv doen ze broertjes en zusjes bij voorkeur apart, tenzij ouders graag anders willen. De tweelingen zitten juist wel samen bijvoorbeeld.
pi_165563706
Nog even en Secret Santa 2016 gaat weer van start.

Aanmelden kan hier!
pi_165564018
Pff, mij niet gezien. Ik ben blij als ik in december nog overeind sta, niks verkloot heb op m'n werk en m'n opleiding heb gehaald (en bij voorkeur nog een paar kilo extra kwijt ben) :X Dikke vette digtale steen maar verder, om onder te kruipen. Bleeh.. Gelukkig is het grootste deel van de sociale-september-drukte nu voorbij, hartstikke leuk, maar alleen maar volle weekenden...

/eindestressrant
/tijdomtegaanslapen
pi_165564933
Ach lunapuella :*

Ik vraag me regelmatig af waar J iets geleerd heeft. Zo leuk om nieuwe dingen te ontdekken die hij ergens anders gezien heeft.

Hoe is zo'n plastic peuterglijbaantje trouwens bedoeld? :? Zo een met weinig treden en bovenop eigenlijk ook geen hoogte om vast te houden. Hoe moet een kind daar in de zithouding komen, welke techniek? :P
pi_165568244
Klinkt als een goed idee Luna. :Y

Heeft iemand tips? Wolk heeft een gevalletje extreme verlatingsangst geloof ik. Ik moet vroeg de deur uit in de ochtend maar ze wordt meestal wakker als ik om 6 uur opsta en wil dan alleen mij. Als ik haar aan haar vader geef gaat ze meteen gillen en doet dat vervolgens zo'n anderhalf uur lang vertelt hij. Ik ben dus nu meestal te laat op mijn werk omdat ik eerst nog een poging doe om Wolk weer in slaap te krijgen zodat ik haar weer in bed kan kiepen.
  maandag 26 september 2016 @ 07:34:36 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_165568293
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 22:32 schreef Hupje het volgende:
Ach lunapuella :*

Ik vraag me regelmatig af waar J iets geleerd heeft. Zo leuk om nieuwe dingen te ontdekken die hij ergens anders gezien heeft.

Hoe is zo'n plastic peuterglijbaantje trouwens bedoeld? :? Zo een met weinig treden en bovenop eigenlijk ook geen hoogte om vast te houden. Hoe moet een kind daar in de zithouding komen, welke techniek? :P
die hele goedkope? Die gaan ook bijna niet idd ;) ondingen.
disclaimer
pi_165569603
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:24 schreef Minarosa het volgende:
Vraagje aan degenen met meerdere kindjes (onderweg): zitten jullie kinderen in dezelfde groep op het kdv? Er zijn hier flinke wachtlijsten, ook bij ons kdv dus ik wil baby-in-wording zsm aanmelden na de combinatietest. Twijfel alleen nog of het nou goed/leuk is om de kleine in dezelfde groep te doen (als er keuze is) of juist niet... Het zijn trouwens verticale groepen.
Voor ons was het niet aan de orde, maar ik had het ook zelf niet graag gewild. Ze zijn nu erg gefocust op elkaar en ik wil graag - net als Mineola- dat ze hun eigen weg vinden. Als ze dicht bij elkaar zijn hebben ze ook om de zo veel minuten onenigheid. Lijkt mij voor beide kinderen en de leidsters ook geen prettige situatie. :)
pi_165570000
T wordt nog regelmatig wakker 's nachts (vannacht was het 12.30-03.00-05.00 en 06.00). Hij laat zich dan alleen troosten door mij, en meestal zelfs alleen door m'n borst. Als de duutser naar hem toe gaat dan gaat hij zo ongeloofelijk krijsen en gaat daar minstens 20 minuten mee door (langer houd ik het niet vol).

De Duutser zegt dat we hier doorheen moeten, en vol moeten houden en dat hij dan op een gegeven moment leert dat hij hem net zo goed kan troosten dan ik. Ik vind het maar lastig, want hij heeft z'n moeder blijkbaar nodig op dat moment. Maar, aan de andere kant wil ik ook wel eens wat meer slapen, en eens een nacht weg.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik weet echt niet zo goed wat nou wijsheid is.
  maandag 26 september 2016 @ 10:56:21 #37
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165570653
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:
T wordt nog regelmatig wakker 's nachts (vannacht was het 12.30-03.00-05.00 en 06.00). Hij laat zich dan alleen troosten door mij, en meestal zelfs alleen door m'n borst. Als de duutser naar hem toe gaat dan gaat hij zo ongeloofelijk krijsen en gaat daar minstens 20 minuten mee door (langer houd ik het niet vol).

De Duutser zegt dat we hier doorheen moeten, en vol moeten houden en dat hij dan op een gegeven moment leert dat hij hem net zo goed kan troosten dan ik. Ik vind het maar lastig, want hij heeft z'n moeder blijkbaar nodig op dat moment. Maar, aan de andere kant wil ik ook wel eens wat meer slapen, en eens een nacht weg.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik weet echt niet zo goed wat nou wijsheid is.
Dat is hier ook vaak zo, maar N ligt naast mij, dus ik frot de borst erin. Dan slaapt ze meteen weer. Eigenlijk net als een fopspeen terugstoppen.
Man zou wel willen dat ze in haar eigen bed leert slapen, maar dat lukt nu nog niet zo goed. Hij wordt nl wakker van elk geluidje dat ze maakt, dus hij slaapt er wel minder goed van.

Maar tips voor jou heb ik dus niet echt....

Ook niet voor jou Lu, hier laat N zich makkelijk afleiden. Je kan wel zeggen dat Wolk niks half doet!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165570663
Ik denk dat ik een weekendje weg zou gaan Jagar, en de Duutser en T. het een weekend uit zou laten zoeken. Maar daar moet je maar net achter staan. Lastig. Ik gun je snel meer slaap. :*

Lu, heel lullig misschien, maar ik zou er niet te laat door op mijn werk komen. Ik hou er niet van om L. te laten huilen, maar als ze bij man is, is het man zijn zorg en niet de mijne. Hoe vervelend het ook is. Ik zou weggaan, er wordt goed voor haar gezorgd.

L. heeft een schimmelinfectie van de 100 miljoen poepluiers. Arm ding. En dan ook nog een stomme tanden en kiezen die op doorkomen staan. Het ziet eruit alsof ze straks ineens een compleet gebit heeft.

Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door Krisvc op 26-09-2016 11:31:10 ]
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165571459
:D hartkloppingen? Toch maar niet dan? :P Of gewoon superexcited? *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165571487
Beetje van beiden. Heel erg leuk, maar onverwacht en omgwtf are we really doing this?!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165571536
Ga er anders nog even rustig voor zitten samen, kan je aan het idee wennen :) nog even in het betrefte topique meeposten. Niks moet toch? :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165571592
Komt wel goed. Ik gok dat het voornamelijk onverwachtse excitedness is :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165571748
Ik ben hier ook langzaam aan het rondkijken :W In het babytopic barst het van de newborns, en daar past mijn reus niet echt meer tussen ;(
Zaterdag wordt hij 1 :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 26 september 2016 @ 11:58:54 #44
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165571821
Welkom alvast pinq!

Een tweede, kan me er echt nog niets bij voorstellen. N is superlief en leuk, en best makkelijk, maar ik kan me niet voorstellen hoe we ooit tijd kunnen hebben om er nog een bij te hebben. Was gister naar de speeltuin met N en een baby van 10 maanden, die kropen dus beide een andere kant op... Kon me niet echt in tweeën delen zegmaar.
En binnen vijf minuten zaten ze allebei in de fontein, dus nat weer naar huis. :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 26 september 2016 @ 12:04:13 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_165571956
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 11:58 schreef SaskiaR het volgende:
Welkom alvast pinq!

Een tweede, kan me er echt nog niets bij voorstellen. N is superlief en leuk, en best makkelijk, maar ik kan me niet voorstellen hoe we ooit tijd kunnen hebben om er nog een bij te hebben. Was gister naar de speeltuin met N en een baby van 10 maanden, die kropen dus beide een andere kant op... Kon me niet echt in tweeën delen zegmaar.
En binnen vijf minuten zaten ze allebei in de fontein, dus nat weer naar huis. :o
Nou ja, de kans dat je een kind van 10 maanden en een kind van 13 maanden hebt die allebei van jezelf zijn is doorgaans vrij klein ;) En zelfs als je na een jaar weer zwanger raakt is de eerste al bijna 2 als de tweede komt, en 2,5 tegen de tijd dat de tweede zichzelf een beetje gaat voortbewegen. Een kind van 2,5 is al wat zelfstandiger dan eentje die nét loopt.
Ik denk ook dat je er wel in groeit en wat meer los gaat laten. Dan worden ze maar nat :')
disclaimer
  maandag 26 september 2016 @ 12:09:15 #46
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165572107
Leuk toch, Kris?!

Ik word er wel een beetje verdrietig van, iedereen om me heen en hier gaat nu voor de 2e of is al zwanger.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 26 september 2016 @ 12:10:39 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_165572163
Zou je zelf ook nu al willen Mari?
disclaimer
pi_165572295
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:
T wordt nog regelmatig wakker 's nachts (vannacht was het 12.30-03.00-05.00 en 06.00). Hij laat zich dan alleen troosten door mij, en meestal zelfs alleen door m'n borst. Als de duutser naar hem toe gaat dan gaat hij zo ongeloofelijk krijsen en gaat daar minstens 20 minuten mee door (langer houd ik het niet vol).

De Duutser zegt dat we hier doorheen moeten, en vol moeten houden en dat hij dan op een gegeven moment leert dat hij hem net zo goed kan troosten dan ik. Ik vind het maar lastig, want hij heeft z'n moeder blijkbaar nodig op dat moment. Maar, aan de andere kant wil ik ook wel eens wat meer slapen, en eens een nacht weg.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik weet echt niet zo goed wat nou wijsheid is.
Buh, dat gaat hier net zo de laatste weken, inclusief natuurlijk het vele wakker worden. :') Na 3 weken van proberen er doorheen te gaan merk ik nog geen vooruitgang.
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 10:57 schreef Krisvc het volgende:

Lu, heel lullig misschien, maar ik zou er niet te laat door op mijn werk komen. Ik hou er niet van om L. te laten huilen, maar als ze bij man is, is het man zijn zorg en niet de mijne. Hoe vervelend het ook is. Ik zou weggaan, er wordt goed voor haar gezorgd.

Ik zou het niet erg vinden als man het geen probleem vindt. Maar hij raakt een tikje gefrustreerd en kwaad (niet op Wolk hoor, hoewel ik denk dat hij zich wel een beetje afgewezen voelt misschien) en wil dan eerst douchen. Hij zegt dat dat niet lukt met Wolk erbij omdat hij haar niet op de badkamervloer wil laten huilen terwijl hij onder de douche staat. Dus vanochtend bleef ik langer zodat hij kon douchen.

Ik heb trouwens geen vaste tijd dat ik op mijn werk moet zijn dus er is wel speling maar ik begin graag om 8 uur, ook omdat de drukte in de trein anders niet te doen is.

Nu hebben we afgesproken dat man er voor zorgt dat hij gedouched is als ik wegga, wat betekent dat hij om 05:30 op moet staan. Het is niet anders, maar ik had liever een oplossing gehad waarbij Wolk gewoon net als op de dagen dat ik thuis ben doorslaapt tot een uur of 8. oO<

En je spoiler, superleuk! :D *O*
  maandag 26 september 2016 @ 12:15:40 #49
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165572345
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:10 schreef Stormqueen het volgende:
Zou je zelf ook nu al willen Mari?
Ja joh, ik wilde al in m'n hart toen L 1 week oud was. :') rationeel gezien had ik er per september voor willen gaan.
Maar mijn man wilt het niet. En als hij het volgend jaar nog niet wil, dan zullen onze wegen scheiden helaas.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 26 september 2016 @ 12:16:33 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_165572375
Wow. Dat is wel een heftig besluit.
disclaimer
pi_165572413
Je had het al eerder aangegeven Mari, echt een moeilijke situatie. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.

Ik moet net als Saskia voorlopig nog niet denken aan een tweede. Ik heb aan 1 echt drie handen vol. :P
pi_165572478
boh, dat is heftig inderdaad Mariposas.

Ik begin ook te rammelen. Maar, ik zeg altijd dat ik eerst eens een nacht wil doorslapen voordat er een tweede komt. En misschien ook eerst maar m'n phd afschrijven. Alhoewel, als ik nu zwanger zou worden dan zou ik nog onder de Zweedse regels vallen, en heb ik weer zo lang ouderschapsverlof, dat lijkt me ook wel lekker.
pi_165572578
:D heel chill je PhD afronden in je zwangerouderschapsverlof *O* Al is dat misschien chiller zonder babies en kinderen om je heen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165572614
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:23 schreef pinquit het volgende:
:D heel chill je PhD afronden in je zwangerschapsverlof *O* Al is dat misschien chiller zonder babies en kinderen om je heen.
nou ja, gelukkig krijg ik er voor betaald om m'n phd af te ronden, dus hoef ik het niet in m'n verlof te doen!
pi_165572688
Ohja :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165572940
Ah dan ligt het niet aan mij dat ik dat glijbaantje niet snapte :D

Woei Kris! Is posten op Fok! toch nog ergens goed voor :P En dan hoef je nog geen haast te hebben, het is fijn als de neuzen in ieder geval dezelfde kant op staan.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:09 schreef Mariposas het volgende:
Ik word er wel een beetje verdrietig van, iedereen om me heen en hier gaat nu voor de 2e of is al zwanger.
+1
En dan voor mij vooral omdat het me heel onzeker maakt dat ik niet weet of ik/we er ooit aan toe gaan zijn om een tweede te krijgen. Maar jouw situatie is veel lastiger :*

LuDann, hopelijk helpt deze nieuwe afspraak jullie. Ik zou ook niet 'te laat' komen op het werk. Hier is de ervaring dat man en kind er allebei aan moesten wennen dat ze het samen moesten rooien. Dan maar eruit en iets gaan doen samen, ook al is het nog vroeg.
Hoe staat het met onderzoeken/provocatie?

Ik ben op zoek naar peutergym, maar dat wordt hier in de buurt alleen gegeven op onmogelijke tijdstippen of is knetterduur -O-
Maar we zijn vanochtend wel gaan babyzwemmen voor het eerst sinds lange tijd en J heeft er van genoten.
pi_165573958
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:43 schreef Krisvc het volgende:
Beetje van beiden. Heel erg leuk, maar onverwacht en omgwtf are we really doing this?!
Dit denk ik nog steeds en ik ben over de helft inmiddels. _O-
N. lijkt me zo'n fantastische grote zus en zo'n leuk exemplaar wil ik gewoon nog een keer. Dan maar even tropenjaren (en hier over een half jaar waarschijnlijk heel veel uit komen huilen. :') ).

Mari. :* Ik heb er niks zinnigs op te zeggen, maar wat moet dat heftig zijn. Ik hoop echt zo dat je man bijdraait, en dan niet alleen voor jou / jullie relatie, maar dat hij het zelf ook oprecht wil.

Hoi Pinq! :W
pi_165574687
Poeh Mari.. wat een dilemma.
Wat is je kinderwens dan sterk!
Mijn moeder heeft ons altijd geleerd om ons hart te volgen, maar in jouw geval moet hij mogelijk breken om verder te kunnen groeien. Erg moeilijk.
Dikke knuffel!

Hier is de wens voor een groot gezin groot dus liever vandaag dan morgen, maar goed.. dan moet ik wel zwanger worden enzo.. We zien wel hoe ver het ons brengt. Mocht ik in maart nog niet zwanger zijn dan gaan we hulp zoeken. Spannend dus.

Ro kwam afgelopen donderdag ziek thuis van het kdv. Wij dachten dat ze iets verkeerd had gegeten dus vrijdagavond toch naar mijn ouders ivm groot buurtfeest waar ik gezellig dacht te gaan borrelen.
Wrong!
Buikgriep voor ons gezin en de dag erna voor mijn ouders en broertje. Wat voelde ik me schuldig! wat een feestweekend had moeten worden werd bedrust en een kotsdiarreefestijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165576128
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:15 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja joh, ik wilde al in m'n hart toen L 1 week oud was. :') rationeel gezien had ik er per september voor willen gaan.
Maar mijn man wilt het niet. En als hij het volgend jaar nog niet wil, dan zullen onze wegen scheiden helaas.
Joh, dat lijkt me heel heftig zeg.
Ik zou dolgraag nog een derde willen (had ik vooraf echt nooit gedacht), maar man wil niet. Ik hoop dat hij nog van gedachten zal veranderen (maar vrees van niet: de babyperiode van L was m iets te heftig met té weinig slaap en snachts niet te troosten kind). Maar het gaat zeker geen twistpunt worden in de relatie, want we hebben het heel leuk en goed samen...
  maandag 26 september 2016 @ 14:51:13 #60
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165577135
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Joh, dat lijkt me heel heftig zeg.
Ik zou dolgraag nog een derde willen (had ik vooraf echt nooit gedacht), maar man wil niet. Ik hoop dat hij nog van gedachten zal veranderen (maar vrees van niet: de babyperiode van L was m iets te heftig met té weinig slaap en snachts niet te troosten kind). Maar het gaat zeker geen twistpunt worden in de relatie, want we hebben het heel leuk en goed samen...
Tja, voor mij is het wel een twistpunt. Ik heb altijd sowieso 2 kinderen gewild en dit ook altijd duidelijk gemaakt. Ik zou het hem altijd kwalijk blijven nemen. Hij heeft zich pas later bedacht. Maar goed er speelt nog van alles, het ligt niet zo simpel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165577705
Lijkt me hoe dan ook heftig Mariposas. :* Hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.

Ik wilde altijd wel voor een 2e gaan, man was wat onzekerder maar inmiddels ook overstag. Nou alleen het juiste moment nog vinden. Hij wil eerst zijn phd afmaken, ik vind half 2018 wel erg ver weg. Zeker omdat het bij Ketel een jaar duurde voor ik überhaupt zwanger was en je nu ook maar weer moet afwachten of het lukt en hoe snel.
pi_165577745
Wat heftig Mari..
maar kun je dan uberhaupt nog op een goede manier verder? Lijkt me ook een gekke situatie als hij wel besluit om een tweede te willen, want op basis waarvan maak je zo'n besluit dan in deze situatie..
sterkte ermee in ieder geval! Lijkt me elke kant op een hele lastige situatie!
  maandag 26 september 2016 @ 15:18:13 #63
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165577901
Iig wel op basis van dat hij het écht wilt. Niet : ok jij een baby ik de nieuwe FIFA voor de PS4 en dan moet jij 2 x stofzuigen. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165577926
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 14:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Tja, voor mij is het wel een twistpunt. Ik heb altijd sowieso 2 kinderen gewild en dit ook altijd duidelijk gemaakt. Ik zou het hem altijd kwalijk blijven nemen. Hij heeft zich pas later bedacht. Maar goed er speelt nog van alles, het ligt niet zo simpel.
Oh, wat ik schreef was niet verkeerd bedoeld hoor, hoop dat het niet zo bij jou aankwam. Ik snap wel dat het voor jou zo sterk kan zijn. Het lijkt me heel naar om zo'n keuze te moeten maken en ben blij dat het bij mij dus niet zo is. Heel veel succes gewenst (en hopelijk draait hij bij).
en het leven is zelden simpel helaas...
pi_165578120
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:18 schreef Mariposas het volgende:
Iig wel op basis van dat hij het écht wilt. Niet : ok jij een baby ik de nieuwe FIFA voor de PS4 en dan moet jij 2 x stofzuigen. :+
:+
(Op zich geen dure oplossing dan voor een tweede #omdenken)

Maar kan me voorstellen dat bedenken of je het echt wilt ook best ingewikkeld is met de 'dreiging' van het einde van je relatie. Waar jij hem geen tweede altijd kwalijk zou blijven nemen, kan ik me andersom ook voorstellen dat er iets blijft knagen. Nare patstelling..
  maandag 26 september 2016 @ 15:29:14 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_165578165
ik vind het ook nogal heftig om die keuze zo te maken voor het kind dat je reeds hebt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je dat doet als je relatie niet sowieso al heel wankel is. En als dat zo is, is een tweede kind dan wel een goed idee?
disclaimer
  maandag 26 september 2016 @ 15:35:06 #67
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165578288
Of mijn wens is gewoon heel sterk? Zoals ik al zei, ik wilde na 1 week nog één erbij, en dat had ik ook nog een huilbaby.

Het is gewoon een precair onderwerp. Ik heb ook alweer teveel geschreven, dat moet ik niet doen. Dus hierbij houd ik erover op. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 26 september 2016 @ 15:46:48 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_165578632
Het was geen veroordeling. Ik kan me voorstellen dat het onmogelijke dilemma's zijn. Sterkte :*
disclaimer
pi_165578699
Mari, ik wil me ook echt niet mengen in jouw complexe privé-situatie maar alleen even opmerken dat het soms echt even duurt voor je na de heftigheid van het krijgen van een kind weer open kunt staan voor een volgende. Ik lees altijd met veel verbazing hoe veel vrouwen zo snel alweer een tweede willen en vaak ook krijgen. Dat herken ik helemaal niet. Pas sinds januari, toen I twee jaar werd, is het verlangen naar een tweede opgekomen. Daarvoor was het meer een rationele afweging: is een tweede wel of niet 'wenselijk'? Dus wellicht heeft jouw partner ook echt tijd nodig om ruimte te maken, en hier een gevoel bij te krijgen. Daar druk op uitoefenen lijkt me ook een moeilijk iets, hoor. maar ja, dat is eigenlijk altijd zo moeilijk als het om een kinderwens gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165580479
Potjedikkie Mari :*. Heftig hoor...!
pi_165581093
Wat een lastige situatie Mari. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen :*
pi_165582586
Kris, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! :Y Ik was ook al eens eerder begonnen over een tweede (toen we midden in een verhuizing zaten :+ ) en toen zei man steeds "Ja, maar ik wil nog even wachten hoor". In mijn hoofd bedoelde hij nog minimaal een half jaar ofzo.

Maar toen ik er een paar weken later over begon, zei-ie opeens "Ja, waarom wachten eigenlijk, laten we er maar gewoon voor gaan!" Ehh, whut? :o :X Toen vond ik het ook opeens heel spannend, terwijl ik echt heel graag wil :D

Mariposas, wat heftig joh! Instinctief zou mijn eerste reactie zijn dat je daarom toch niet 'zomaar' uit elkaar gaat, maar ik besef me tegelijkertijd dat het ook niet 'zomaar' is natuurlijk, als die wens maar sterk genoeg is (en/of er nog meer speelt). :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165583854
Zo zou mijn post ook beginnen Mari, dat ik doorhad dat ik zo gigantisch aan het rammelen was omdat ik verdrietig word van iedereen om me heen die voor een tweede wil gaan. Ik hoop voor jou dat je wens voor een tweede in vervulling mag gaan, linksom of rechtsom. Ik vind het in ieder geval vooral dapper dat je zo duidelijk voor die wens durft te gaan.

Wij hebben vandaag dus besloten niet te verhuizen, het huis te verbouwen, bedacht hoe we dat gaan doen en wat dat gaat kosten en oja, voor een kindje te gaan. Voor iemand die niet met veranderingen om kan gaan vind ik het behoorlijk was en ga ik vanavond in foetushouding in bed liggen. :')

Anyway, back to mijn dreumes. Blijven die van jullie ook zo ontzettend gek op muziek? Ze móet gewoon dansen als ze muziek hoort. Sinds gister is pirouttes draaien ook helemaal de bom. Om vervolgens duizelig tegen d'r eetstoel aan te lopen. Ghehe.

En dat eigen willetje, jeeeee, hoort dat nu al zo sterk te zijn? Ze is nog geen 15 maanden, maar stond vanochtend op de voordeur te slaan dat ze naar buiten wilde. Aangezien ik nog niet aangekleed was heb ik d'r in de achtertuin laten spelen. Maar dat wilde ze niet. Ze ging zelf wel even de wandelwagen pakken om naar buiten te gaan. En op pure wilskracht dat ding bij de deur krijgen he. :O Ik vond het zo knap dat we maar naar buiten zijn gegaan. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165584242
Wow Mari, wat heftig. Sterkte either way. :*.

Hier duurde het ook wel even voor ik voor een tweede wilde gaan. Toen we eenmaal besloten om er weer voor te gaan, kon ik wel ook direct niet meer wachten. :Y) . Ronde vijf inmiddels. :+.

Kris, big day!

Verder heb ik steeds eigenlijk heel weinig te melden. I doet het zo goed en ik ben zo dol op hem. Afgelopen weekend was ook weer heerlijk. We gingen op een terrasje lekker borrelen en zijn blijven hangen voor het diner. I heeft zich zo goed vermaakt en ik heb ontzettend genoten van mijn mannen. O+.

Dus ja. Als ik vaker post krijg je alleen maar van dit soort zwijmelposts. :').


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165584474
Jee Mari.. Dikke :*

En DaD O+ O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 26 september 2016 @ 20:23:44 #76
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165584710
Mari ik hoop dat jullie er samen uitkomen. :*

Dad O+
pi_165584711
Niks mis met zwijmelposts! Die zijn juist ook nodig tussen de heftige onderwerpen!

Sterkte Mariposas, ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

Qua muziek is hier vooral gitaar spelen (aan de snaren van de gitaar trekken) populair, dat is altijd lachen. En van baby tv de liedjes van Charlie en de getallentrein en de hokey pokey! Vooral omdat ik hem bij die laatste mee laat doen voor zover ik het kan volgen.

Ik wilde hier gisteren posten dat O zonder problemen een kies heeft gekregen, maar vandaag was toch drama dus ik vermoed dat hij er toch last van heeft, of dat de andere kant ook eraan komt. Die volgorde vind ik ook maar vreemd, hij heeft al maanden 4 tanden boven en twee onder, en dan opeens een kies een stuk verderop in de mond erbij, dat is toch niet logisch...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165585017
Zwijmelposts. O+ Ik kan er momenteel elke dag wel 3 tikken, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. :+ N. zit in een superleuke fase, is vrolijk, kan duidelijk aangeven wat ze wil, begint veel woordjes te zeggen en heeft een enorm gevoel voor humor. Het is echt zo'n heerlijk ding ook. :D O+ Ze krijgt alleen minpunten omdat ze me nog steeds papa noemt en dus nog vertikt mama te zeggen. :(

Klinkt supergezellig, DaD! *;

Muziek: hier schiet standaard een vingertje in de lucht en ze begint te bouncen op de beat. _O-
pi_165585603
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 20:32 schreef Selvaria het volgende:
Ze krijgt alleen minpunten omdat ze me nog steeds papa noemt en dus nog vertikt mama te zeggen
Hey, nog zoeen! Tim vertikt dat ook nog steeds. Hij kan dan snikkend bij papa 'papa' roepen en mij bedoelen :+
En dat terwijl hij een paar mnd geleden wel mama zei :{
pi_165585746
DaD zulke zwijmelposts mogen altijd hoor O+

Ketel noemt alles baba en mama. :')
pi_165586769
Pfoe wat heftig Mari. Veel sterkte met deze rotsituatie.

Spannend Kris!

Wauwww wat een heartwarming foto DaD!
En zwijmelpost van Selvaria O+

Ik heb ook een zwijmelbui.
Ze is zo heerlijk O+
Ze zegt ook steeds meer woordjes. Zoals "op" als het eten op is.
En pap en mama en ze kan ssssst zeggen met haar vinger tegen haar mond.
En ze zegt haar eigen naam O+!
Nouja zo ongeveer. Het klinkt als Zzzjaaa!
pi_165599628
Ach, wat leuk MLB. En Lula, hier hetzelfde...

Net kwamen ze op het kdv met de opmerking dat hij schoenen nodig heeft voor buiten. Hij draagt daar leren slofjes, maar dat is niet genoeg, blijkbaar. Wat voor schoenen hadden jullie voor niet lopers? Hij stapt overal langs en loopt achter de koffietafel of zijn kinderstoel (die duwt hij door het hele huis), maar loopt nog niet los.
pi_165600258
Wij hadden slofjes (of hij kreeg van het kdv dikke sokken aan). 1 paar voor binnen en 1 paar voor buiten trouwens. Ik zou even vragen of ze echt wat anders willen dan slofjes, misschien vragen ze het nu vanwege de herfst aan alle ouders en hebben ze niet onthouden dat hij al slofjes heeft.
pi_165600280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:05 schreef Hupje het volgende:
Wij hadden slofjes (of hij kreeg van het kdv dikke sokken aan). 1 paar voor binnen en 1 paar voor buiten trouwens. Ik zou even vragen of ze echt wat anders willen dan slofjes, misschien vragen ze het nu vanwege de herfst aan alle ouders en hebben ze niet onthouden dat hij al slofjes heeft.
nee, ze vroegen het specifiek, terwijl hij slofjes aan had. Ik kan inderdaad ook gewoon nog een paar slofjes meegeven, morgen nog maar even vragen.
pi_165601076
Ik ben pas naar de schoenenwinkel geweest om advies te vragen over eerste schoentjes, maar de verkoper zei tegen mij dat het beter is om te wachten tot hij een paar meter los kan lopen.
Ik zou dus ook voor slofjes gaan.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_165601538
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, ze vroegen het specifiek, terwijl hij slofjes aan had. Ik kan inderdaad ook gewoon nog een paar slofjes meegeven, morgen nog maar even vragen.
Twix heeft Aapies voor buiten. Is dat wat?
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:25:59 #87
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165604254
Onze fysio gaf ook aan pas schoenen te kopen als ze 10-15 pasjes los konden lopen. Ik zou vragen of het niet gewoon slofjes voor buiten mogen zijn.
pi_165606046
Eens met de rest. :Y Hier ook pas schoentjes gekocht na meer dan een paar pasjes los. Daarvoor had ze eigenlijk altijd alleen maar sokken aan en met echte kou ook wel slofjes in de draagdoek/zak.

Wat doen jullie met bijters/gooiers? N. kwam net mijn kant op geloven voor een knuffel (dacht ik :') ) en beet me toen in m'n been. Ik heb haar kort gezegd dat dat niet mocht en toen benoemd wat ze wel mocht doen (aaien/knuffel/kusje). Hetzelfde met gooien, ze heeft daar nu echt de lol in ontdekt. Ik zeg nu kort dat ze niet mag gooien en dat ze (als het om haar beker aantal tafel gaat bijvoorbeeld) de beker op tafel moet zetten als ze niet meer wil. Kwestie van stug volhouden tot ze het niet meer grappig vindt ( }:| ) of hebben jullie andere tips? Ik blijf wel alert op dat ik vooral het gedrag benoem dat ik wel wil zien ipv alleen maar nee nee nee zeggen en vertellen wat ze niet mag.
pi_165606642
Lastig selvaria. Ik moet ook leren om te benoemen wat wél mag.
Ik denk dat je op de goede weg zit met de beker op tafel laten zetten enzo.

Jagar, ik denk dat slofjes met buitenzooltje ook de beste optie is dan.

Nou de gastouder had vandaag een topdag met Mies. Maar een half uur geslapen over de hele dag en dertien (!!) poepluiers ^O^
pi_165606790
Selvaria, wij zijn bij bijten heel duidelijk dat dat niet mag. Want dat doet pijn. Soms zetten we Sjaak in de hoek, soms zet hij zichzelf in de hoek (en dan moet hij huilen) :') of we geven een alternatief om te bijten. We laten hem ook altijd sorry zeggen (dan komt hij met zijn hoofd op de bijtplek liggen, heel schattig O+ ).

Gooien negeren we. We rapen wel op wat hij gooide, maar we benoemen het niet en Sjaak krijgt ook niet terug waar hij mee gooide.
pi_165608180
Bijten is hier nog steeds een issue helaas. Frits bijt alleen mij en het lijkt er vaak op dat hij het niet zo bedoeld. Ik benoem dat ik niet wil dat hij mij bijt. Ik merk dat des te feller ik reageer des te harder hij doorzet, ik klem regelmatig mijn kiezen op elkaar om erger te voorkomen.
Hij bijt eigenlijk alleen als er tanden of kiezen in aantocht zijn (op dit moment twee hoektanden en twee kiezen :X ) en daarom geef ik vaak als alternatief Sophie de Giraffe.

Goede dag voor je gastouder MissLB! ;)

Frits heeft morgen zijn laatste dag bij de baby's, als we terugkomen uit Canada mag hij naar de peuters. De afgelopen weken mocht hij wennen en haalden we in de middag een dolgelukkig jongetje op omdat hij de hele middag buiten had gespeeld. O+
pi_165608615
Ik kom even binnen walsen, want ik ben zo trots! F. loopt!
En natuurlijk deed ie zn eerste stapjes bij oma :(

Maar toch O+

Kijk:
pi_165608784
Cho
Dat klinkt zo fijn voor Frits! Buitenspelen rules.
Wat ga je in Canada doen?

Mijn rootje zit in de dreumesgroep (tot 2.5), maar ik merk dat er steeds meer kinderen vertrekken naar de peuterspeelzaal. Nu zit ze gelukkig nog met 3 leuke kindertjes maar dat vind ik wel wat weinig :o
Ook zijn er laatst 2 leidsters weggegaan en nu zijn er alleen maar 10% is ook inzet-types.
Ik twijfel dus om weg te gaan. Eerst maar eens verhuizen en dan kijken we wel weer verder ;)
Ro heeft het namelijk prima naar haar zin (gezien de hoeveelheid zand ik op haar aantref. Ook is ze de laatste tijd heel makkelijk met afscheid nemen daar. Ik zet haar op de grond en ze rent gelijk naar de treintjes of haar vriendinnetje toe. Gelukkig is het bij het ophalen weer anders. Dan rent ze 'huilend' naar me toe en kan het haar niet snel genoeg gaan tot ik haar optil. *smelt*

Buikgriep lijkt hier over te zijn. Halleluja!
Kan morgen dus gewoon weer de wekker om 06:00 :'(
pi_165609533
Bijten gebeurt hier sporadisch. We vertellen haar op ooghoogte dat we hier niet bijten en dat dat pijn doet. Gooien pakken we minder streng aan.

Cho, klinkt alsof Frits het heel erg naar zijn zin heeft. En Canada, gaaf!

Fap, dat klinkt niet ideaal, maar zolang Ro het naar haar zin heeft gaat het vast goed.

Hier verticale groepen. L. vermaakt zich altijd kostelijk. Het enige nadeel vind ik de vele personele wijzigingen, maar daar zijn ze zelf ook niet blij mee. L.'s favo juf is ook net met zwangerschapsverlof.

Volgens mij ben ik trouwens een beetje een viesnek. Op de opvang hameren ze er altijd zo op dat ze haar niet helemaal schoon hebben kunnen houden (eten, zand, gewone schmutz) en ik denk dan alleen maar; Nou, dan zal ze wel lekker gespeeld hebben. Dus mijn Floddertje loopt altijd wel met een vlek of een half uitgezakte staart ofzo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165609642
Kris
Zo loopt ro er ook bij hoor.
Als ik er aan denk zal ik eens een foto maken ^O^
Vieze kinderen united!
pi_165610004
Zand op kleertjes enzo kan ik ook niet zo mee zitten. Maar ik ben -nog steeds, zo blijkt- wel echt allergisch voor kinderen met snot over hun hele gezicht :@ wat de afgelopen dagen tot hilarische achtervolgingen leidde, aangezien onze Minion snotverkouden ( :+ ) was en al snel het pakje zakdoekjes herkende :{w

Hier binnenkort dan toch maar op zoek naar 'echte' schoentjes denk ik, want lopen is nu echt helemaal de shit! O+ Uiteraard voorzien van "loop-loop-loop"-commentaar :7
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165610051
Och MM, vergeet ik bijna je stoere lopende knul Wat knap! En wat kijkt hij blij!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165610217
Je hoort je kind toch met zand terug te krijgen van het kdv? Dat is toch een soort van garantie dat je kind buiten is geweest? ;)

Frits en ik gaan samen met mijn paps en broertje op verrassingsbezoek bij mijn familie.

Wat jammer dat je niet zo'n tof gevoel meer hebt bij je kdv Fap. Hoe gaat het met jullie verhuisplannen?
pi_165610261
En F loopt! Wat gaaf!
pi_165610574
F, wat goed van je!! En hij loopt niet, hij rent meteen! *O*
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:09:09 #101
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165611180
Lopende F *O* Wat goed!
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:14:42 #102
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165611441
Oh f! Ik zag je filmpje net niet. Wat goed van je!
Lopen is de bomb!

En cho
Huis verkocht en groter huis gekocht dus ik zou zeggen dat het perfect gaat *O*

Wel confronterend trouwens.. Dat verhuizen.
Doos 9 met kleding van ro.. En ze is pas sinds gister 1.5 :D
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:23:34 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165611806
9 dozen :o

Ik verkoop nu steeds per maat wat te klein is, anders zou t ook veel te veel zijn hier...

En ik ben een beeje in shock dat F zo snel gaat. 13 maanden, en hij rent O+ Snellerd (vergeleken met broerlief he, die pas met 20 maanden ging lopen). Ik hoop dat ie t morgen ook live aan me wil laten zien, bij thuiskomst van opa en oma was ie net te moe om nog meer dan 3 stappen te zetten.
pi_165611831
Wat fijn van de huizen Fap! *O*

En lopende F. *O*

Thanks voor jullie input over het slaan en gooien, altijd fijn om te lezen hoe anderen het aanpakken. :)

Wat leuk zeg Cho, veel plezier alvast!

N. Komt altijd redelijk schoon van de GO terug eigenlijk, terwijl ze daar wel veel buiten/in de zandbak/in het badje speelt. Ze vindt het er heerlijk, ik mag haar tegenwoordig ook niet meer mee naar huis nemen. :') Er zijn 2 baby's (bijna 1 en een van 5 maanden) en 2 jongetjes van rond haar leeftijd (20 maanden en net 2) waar ze echt dikke maatjes mee is. Zo heerlijk, eerst kropen ze achter elkaar en nu rennen ze samen door de tuin. O+ Heel af en toe is de grote broer (8 jaar) van de dreumes er ook en ook met hem kan N. superleuk spelen. Gelukkig heeft de GO straks als ik in mei weer moet werken ook plek voor baby2, zodat N. daar ook nog lekker kan blijven. Wij vinden het ivm de ochtend- en avondspits wel echt een must dat ze bij dezelfde GO terecht kunnen. En een kdv is eigenlijk geen optie aangezien ik N. wel eens een extra dag breng ivm veel nakijkwerk of een studiedag op mijn vrije dag ( }:| }:| }:| volgende week woensdag weer).
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:43:40 #105
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165612699
Fijn he Selvaria zo'n flexibele GO! Ik breng de meiden volgende week dinsdag ook extra aan het einde van de daf. Ik zit in de MR en we hebben dan een vergadering. Aangezien mijn collega's en ik niet alledrie op 1 zelfde dag werken 😁.

Vandaag zijn we een huis gaan bekijken. Die tuin O+
Alleen de huizenmarkt in Barendrecht/Rhoon is echt bizar. Als we het willen, moeten we maandag een ultiem bod doen samen met de anderen geïnteresseerden. De kopers kiezen dan uit met wie ze in zee gaan. Al 3x eerder meegemaakt. En 3x zijn wij het niet geworden. Dus ik duim voor deze keer....
pi_165612711
Lopende F van MM *G*!

Een verkocht en gekocht huis bij Fap en morgen weer een wekker.

Cho met prachtige reisplannen!

Vieze kindjes: check! Altijd! Zowel thuis als op het kdv als bij Oma. Twix houdt van buiten spelen. Zandbak, gras, hij is er dol op! Twix houdt niet van eten en smeert het dus liever in zijn haren en kleding.
pi_165613529
Ketel krijg ik alleen met eetvlekken terug bij dex GO. Ze gaan dagelijks naar buiten maar hij vindt buiten spelen vaak een beetje eng. Als ik zelf met hem naar de speeltuin ga kan ik hem maar met moeite in het zand of op het gras zetten zonder huilbui, en als hij daar dan zit gaat hij geen kant op. :') Wel lekker rustig, maar soms zou ik willen dat hij wat avontuurlijker was.

Aan de andere kant: zo werkt hij tegenwoordig zijn avondeten naar binnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165617277
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:43 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Fijn he Selvaria zo'n flexibele GO! Ik breng de meiden volgende week dinsdag ook extra aan het einde van de daf. Ik zit in de MR en we hebben dan een vergadering. Aangezien mijn collega's en ik niet alledrie op 1 zelfde dag werken 😁.

Vandaag zijn we een huis gaan bekijken. Die tuin O+
Alleen de huizenmarkt in Barendrecht/Rhoon is echt bizar. Als we het willen, moeten we maandag een ultiem bod doen samen met de anderen geïnteresseerden. De kopers kiezen dan uit met wie ze in zee gaan. Al 3x eerder meegemaakt. En 3x zijn wij het niet geworden. Dus ik duim voor deze keer....
Hier hetzelfde. Huizen zijn na een week soms al verkocht... Ben blij dat we besloten hebben om eerst te gaan kopen en daarna verkopen, anders waren we nu allang dakloos geweest denk ik, zolang kijken we al :') maar goed, we zijn ook wel veeleisend met losse douche en bad, minimaal 5 kamers en in een bepaalde wijk. We hebben sowieso pas 1 bod gedaan (met vijf anderen helaas)

Veel plezier in Canada Cholula! Zo'n mooi land O+ weten ze nog niet dat jullie komen? Je komt toch niet opeens voorbij bij Robert ten Brink ofzo he?

En vieze kindjes O+ Ik hoop zo dat O goed loopt als het echt herfstweer wordt! Samen in de plassen springen is iets waar ik naar uit kijk. En over foute dingen die eigenlijk wel leuk zijn gesproken, ik heb een kerst-fotoshoot gereserveerd voor O :') kwam voorbij op Facebook en opa en oma gaan dat geweldig vinden! Kunnen we evt zo'n kneuterige kerstkaart gaan maken!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 28 september 2016 @ 05:36:30 #109
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165618034
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 01:16 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Huizen zijn na een week soms al verkocht... Ben blij dat we besloten hebben om eerst te gaan kopen en daarna verkopen, anders waren we nu allang dakloos geweest denk ik, zolang kijken we al :') maar goed, we zijn ook wel veeleisend met losse douche en bad, minimaal 5 kamers en in een bepaalde wijk. We hebben sowieso pas 1 bod gedaan (met vijf anderen helaas)

Veel plezier in Canada Cholula! Zo'n mooi land O+ weten ze nog niet dat jullie komen? Je komt toch niet opeens voorbij bij Robert ten Brink ofzo he?

En vieze kindjes O+ Ik hoop zo dat O goed loopt als het echt herfstweer wordt! Samen in de plassen springen is iets waar ik naar uit kijk. En over foute dingen die eigenlijk wel leuk zijn gesproken, ik heb een kerst-fotoshoot gereserveerd voor O :') kwam voorbij op Facebook en opa en oma gaan dat geweldig vinden! Kunnen we evt zo'n kneuterige kerstkaart gaan maken!
Wij hebben het voordeel dat we nu huren. Zijn nu een half jaar op zoek, maar nog niets gekocht. 1 van de huizen waar we op geboden hebben is gekocht door mijn collega....
Wij zijn ook veeleisend. Als we dit huis zouden kopen, gaat er van het voorjaar een aanbouw aan.
Hopelijk vinden jullie snel een huis FF en verkoopt jullie huis daarna ook zo snel!

Cho, veel plezier in Canada!

Vieze kindjes, ik trek ze niet de leukste kleren aan naar de gastouder, want ze komen altijd wel met etensvlekken terug. Die leukste kleren maken ze maar vies bij ons. 😉😂
pi_165618117
Wat ontzettend fijn dat jullie zo snel jullie huis hebben verkocht en iets anders hebben gevonden, Faptist! Ro hoeft zich geen zorgen te maken over te weinig kleding dus. ;)

Wat een bizarre huizenmarkt FF en Shop! Zo gaat het bij ons in de regio er (nog) niet aan toe. De wat grotere appartementen gaan wel snel geloof ik.

Frits vond zand en gras eerst ook vreselijk Luna. Na wat spelen met een gieter op het gras, is dat 180 graden gedraaid.

We gaan zonder Robert ten Brink op familiebezoek. Ik ben zo benieuwd naar de reactie van mijn oma. Het klinkt misschien stom, maar ik kijk er heel erg naar uit dat Frits de rest van mijn familie gaat ontmoeten. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 28-09-2016 08:18:22 ]
pi_165620001
Superleuk MM, dat lopen! En wat heeft hij er een lol in. O+

Cho, wat ontzettend gaaf, die reis naar Canada! Kan me voorstellen dat je er zin in hebt.

Wat fijn van het verhuizen, Faptist.

Wolk bijt af en toe, maar alleen mij. Ze slaat sinds kort ook. Als ze boos is komt ze naar me toe en slaat me, bij voorkeur in mijn gezicht. :') Ik pak haar armen dan beet en kijk haar aan en zeg dat ik dat niet wil, dat het pijn doet. Ik probeer het dan een andere richting in te sturen door haar iets te geven waar ze mee mag gooien, maar dat is niet altijd voor handen.

Wolk krijg ik eigenlijk altijd wel schoon mee terug van het KDV. Ze hebben een groot mooi speelterrein maar de babygroep heeft daar maar een klein afgeschermd deel van, zonder zandbak oid, met nepgras. Ik heb eens gevraagd of ze niet op het grote speelterrein mag, maar daar scheuren de peuters rond met fietsjes en wordt er veel gerend en gestoeid dus dat doen ze niet.

Dus ik moet zelf mijn best doen om haar vies te krijgen. :P Misschien dat we vanmiddag naar de speeltuin gaan. Als ik niet omval. Vannacht mocht ik er 12 keer uit voor Wolk en dat patroon is al een week of 2 aan de gang, helaas. Intensieve begeleiding van het CB heeft tot nu toe geen enkel verschil gemaakt.

Daar komt bij dat manlief een bultje heeft laten verwijderen bij de huisarts en daar spontaan manflu van heeft opgelopen. :') Twee hechtingen in zijn buik, dus hij kan ab-so-luut niet tillen natuurlijk *kreun* *steun* Geen hulp van die kant dus even.
pi_165626655
Ik ben net gebeld door een arts van het ziekenhuis over Wolk. De bloeduitslagen zijn eindelijk binnen. Gelukkig geen tekorten of andere opmerkelijke dingen. Ik vroeg ook naar de genetische test op coeliakie, en hij zei dat het goed nieuws was, ze kon het niet ontwikkelen omdat ze alleen positief was voor het gen HLAQ2 en niet voor het gen HLAQ8. Nu had ik me voorgenomen om niet eigenwijs te gaan doen, maar dit klopt volgens mij toch echt niet...

Dusja, even overlegd met Mignonne die mijn vermoeden bevestigde, ik ga nu een verwijzing vragen bij de huissarts voor het LUMC. Daar hebben ze een coeliakiepoli. Ik heb niet echt de indruk dat ze nu hard aan het groeien is opeens, we zijn zelfs maar weet teruggegaan naar luiers nummer 3 omdat nummer 4 nu te ruim is.
pi_165627027
whow, F, wat goed!

Ik kan niet wachten tot het hier zo ver is...

Ik reed laatst met het duplo treintje over T z'n lichaampje, en ook over z'n nek. Blijkbaar voelde dat heel erg lekker, want nu legt hij al het speelgoed in z'n nek.. :')
pi_165627117
Och jee Lu, zo zijn je zorgen nog niet helemaal weggenomen, hopelijk krijgen jullie snel een doorverwijzing. :* Wel fijn van de rest van de uitslagen!

Haha Jagar, herkenbaar. N. vindt het leuk blokjes/puzzelstukjes/ander klein speelgoed te vervoeren door het onder haar kin te klemmen. :')

Cho, dat klinkt helemaal niet stom, alleen maar heel logisch. Lekker je mooie ventje showen. O+
pi_165627133
he ludann, het blijft spannend. En 12 keer eruit klinkt bekend, ik was er om 1 uur al 6 keer uit geweest vanacht. Over 2 weken moet ik weer werken, ben benieuwd of dat gaat lukken.
pi_165627483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:28 schreef LuDann het volgende:
Ik ben net gebeld door een arts van het ziekenhuis over Wolk. De bloeduitslagen zijn eindelijk binnen. Gelukkig geen tekorten of andere opmerkelijke dingen. Ik vroeg ook naar de genetische test op coeliakie, en hij zei dat het goed nieuws was, ze kon het niet ontwikkelen omdat ze alleen positief was voor het gen HLAQ2 en niet voor het gen HLAQ8. Nu had ik me voorgenomen om niet eigenwijs te gaan doen, maar dit klopt volgens mij toch echt niet...

Dusja, even overlegd met Mignonne die mijn vermoeden bevestigde, ik ga nu een verwijzing vragen bij de huissarts voor het LUMC. Daar hebben ze een coeliakiepoli. Ik heb niet echt de indruk dat ze nu hard aan het groeien is opeens, we zijn zelfs maar weet teruggegaan naar luiers nummer 3 omdat nummer 4 nu te ruim is.
Jeetje wat slecht zeg! :X DQ2 komt juist veel meer voor dan DQ8...

Hebben ze ook niet meteen op antistoffen geprikt voor coeliakie? Al hoeft ze die (nog) niet per se te hebben, het kan wel een goede indicator zijn.
Maar bij het LUMC zit je sowieso goed ja! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165627644
Buh, klote dat het met slapen bij jullie ook nog steeds zo slecht gaat, Jagar.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:07 schreef twist02 het volgende:

[..]

Jeetje wat slecht zeg! :X DQ2 komt juist veel meer voor dan DQ8...

Hebben ze ook niet meteen op antistoffen geprikt voor coeliakie? Al hoeft ze die (nog) niet per se te hebben, het kan wel een goede indicator zijn.
Maar bij het LUMC zit je sowieso goed ja! :Y
Hij was heel stellig, coeliakie is alleen een mogelijkheid als ze beide genen zou hebben. Ik sprak daar mijn twijfels over uit en toen stak hij een heel verhaal af over hoe er dan een genetische mutatie zou moeten plaatsvinden wilde dat dus het geval zijn, en dat dat heel zeldzaam was.

Dus ja, ik had al niet waanzinnig veel vertrouwen in die hele afdeling daar maar dat is nu wel gedaald tot een nulpunt... We gaan lekker ergens anders heen.

De antistoffen waren negatief, dus dat is een goed teken. Maar het biedt geen zekerheid en aangezien we geen aanwijzingen in een andere richting hebben wil ik dit wel wat verder uitgezocht hebben.
pi_165631542
LuDann en Jagar :* voor de nachten.

Goed dat jullie overstappen naar een ander ziekenhuis Lu! Arme Wolk..

Verder las ik dat F kan lopen, wat goed!

En iets over een bizarre huizenmarkt. Wij kochten en verkochten onze huizen middenin de crisistijd dus ik kan me er echt helemaal niks bij voorstellen :P Hoewel ons huis wel snel verkocht was voor die tijd. Wel een leuke omgeving waar jullie naar kijken Shop! Ik heb zelf heel kort in B'drecht gewoond en dat beviel best goed.
pi_165632751
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:16 schreef LuDann het volgende:
Buh, klote dat het met slapen bij jullie ook nog steeds zo slecht gaat, Jagar.

[..]

Hij was heel stellig, coeliakie is alleen een mogelijkheid als ze beide genen zou hebben. Ik sprak daar mijn twijfels over uit en toen stak hij een heel verhaal af over hoe er dan een genetische mutatie zou moeten plaatsvinden wilde dat dus het geval zijn, en dat dat heel zeldzaam was.

Dus ja, ik had al niet waanzinnig veel vertrouwen in die hele afdeling daar maar dat is nu wel gedaald tot een nulpunt... We gaan lekker ergens anders heen.

De antistoffen waren negatief, dus dat is een goed teken. Maar het biedt geen zekerheid en aangezien we geen aanwijzingen in een andere richting hebben wil ik dit wel wat verder uitgezocht hebben.
Kan me voorstellen dat je er dan weinig vertrouwen meer in hebt ja... :{

Ja, dat is het lastige met coeliakie; dat je de genen wel kunt hebben, maar dan hoef je het nog niet te krijgen. En als je geen antistoffen hebt, is dat ook weer geen garantie...

Ik hoop in elk geval dat jullie snel duidelijkheid krijgen! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165633444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:45 schreef twist02 het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat je er dan weinig vertrouwen meer in hebt ja... :{

Ja, dat is het lastige met coeliakie; dat je de genen wel kunt hebben, maar dan hoef je het nog niet te krijgen. En als je geen antistoffen hebt, is dat ook weer geen garantie...

Ik hoop in elk geval dat jullie snel duidelijkheid krijgen! :*
Ik krijg ook van een aantal familieleden (coeliakie komt nogal veel voor in mijn familie) meteen de meest uiteenlopende adviezen variërend van 'je had al 3 maanden geleden moeten stoppen met gluten geven' tot 'de kinderarts heeft helemaal gelijk, geen coeliakie'. Het zijn allemaal zelfverklaarde experts, heel fijn. :')

Maar bedankt, ik hoop het ook.
pi_165633517
Hee Ludann, naar van dat coeliakieverhaal en het niet slapen. Hopelijk krijg je het niet slapen snel verbeterd. Wilde je even sterkte wensen.

Hier slaapt L inmiddels veel beter en hij heeft ineens een beetje vet. Minimaal, maar hij is duidelijk aan t aankomen. Beter slapen is voor hem duidelijk ook goed. Hopelijk trekt de lengtegroei dan ook weer wat bij, maar dat zal vast.

Oh en L zingt liedjes! Superlief!
pi_165633779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik krijg ook van een aantal familieleden (coeliakie komt nogal veel voor in mijn familie) meteen de meest uiteenlopende adviezen variërend van 'je had al 3 maanden geleden moeten stoppen met gluten geven' tot 'de kinderarts heeft helemaal gelijk, geen coeliakie'. Het zijn allemaal zelfverklaarde experts, heel fijn. :')

Maar bedankt, ik hoop het ook.
Haha, ik ben ook een beetje zo'n zelfverklaarde expert ;) maar (helaas) ook ervaringsexpert.
Fijn dat mignonne je al advies heeft kunnen geven. Mocht je nog eens wat willen weten of tips ofzo willen, staat mijn PM uiteraard ook altijd open! :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165633935
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:14 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, ik ben ook een beetje zo'n zelfverklaarde expert ;) maar (helaas) ook ervaringsexpert.
Fijn dat mignonne je al advies heeft kunnen geven. Mocht je nog eens wat willen weten of tips ofzo willen, staat mijn PM uiteraard ook altijd open! :)
Ik heb niet zo'n problemen met zelfverklaarde experts, maar wel als ze heel stellige dingen uit de losse pols schudden zonder dat ze dat kunnen onderbouwen. Dank je wel, dat zal ik onthouden. :)
pi_165640973
Oh mann, als ik 2 uur geslapen heb vannacht is het veel. T is ziek, hij heeft heel veel gekotst. Er wachten 3 ladingen was op me, en we hebben geen schone slaapzakken meer.

Iemand vertelde me dat je veel beter tegen de kots van je eigen kind kunt. Nou, ik niet. Bah.
pi_165641099
LuDann, :* voor jullie. Voor het slechte slapen, voor de zorgen om groei. Gewoon een dikke :*!

Jagar, bah! Sterkte met kotsruimen!

Hier weinig bijzonderheden. Twix doet het naar omstandigheden heel goed. Alleen dat eten hè.... Zo gaat hij nooit groeien :'(.
Maaaaar: hij heeft tanden! Koos Tansloos heeft er ineens haast mee. De eerste drie zijn door, er staan er nog drie op doorbreken. Bam!
pi_165643321
Sterkte Jagar! Maar van de positieve kant bekeken, beter nu dan als je straks weer werkt! Maar liever gewoon niet natuurlijk.

Tanden voor Twix *O* O is sinds hij tanden kreeg veel meer gaan eten, hopelijk gaat Twix dat ook doen! Wij zitten ondertussen op 3 boterhammen als lunch. Dat is meer dan ikzelf eet :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165643507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte Jagar! Maar van de positieve kant bekeken, beter nu dan als je straks weer werkt! Maar liever gewoon niet natuurlijk.

Tanden voor Twix *O* O is sinds hij tanden kreeg veel meer gaan eten, hopelijk gaat Twix dat ook doen! Wij zitten ondertussen op 3 boterhammen als lunch. Dat is meer dan ikzelf eet :')
Dat klinkt hoopvol! Hopelijk volgt Twix O's voorbeeld.
pi_165643823
Hier is eten momenteel ook even niet zo leuk, F krijgt 3 kiezen en 2 hoektanden tegelijk :'(
Ervaring van de vorige keer is dat ie als de kiezen/ tanden eenmaal door zijn weer veel beter eet. Kan me ook wel voorstellen dat t gewoon pijn doet, 'hard' eten op doorkomende kiezen.
pi_165643930
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:17 schreef mousemicky het volgende:
Hier is eten momenteel ook even niet zo leuk, F krijgt 3 kiezen en 2 hoektanden tegelijk :'(
Ervaring van de vorige keer is dat ie als de kiezen/ tanden eenmaal door zijn weer veel beter eet. Kan me ook wel voorstellen dat t gewoon pijn doet, 'hard' eten op doorkomende kiezen.
Arme F! Ik kan me ook voorstellen dat eten dan niet fijn is. Hopelijk zijn ze snel door.
pi_165645303
Ketel had ook altijd eet-dips in ten tijden van tandenleed. Wij gingen dan maar voor de knijpzakjes groenten en fruit, ging er tenminste nog iets in.
pi_165645382
Hier een fles pap als avondfles ipv gewone melk, en idd knijpfruit, dat gaat er altijd in ^O^
pi_165645665
Tof loopfilmpje van F, wat knap!!

Lu wat vreemd dat de arts zulke vreemde conclusies trekt. Goed dat je een doorverwijzing hebt gevraagd.

Fap gefeliciteerd met de huizenupdate!

Ahh Jägar wat sneu, veel beterschap.

Hier ook een sneuneus. Snotterig, hoesten en niet willen slapen of eten. Knijpfruitboks met de kiezenleedkids.
pi_165653160
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwas hier! Ik ben even aan t bijlezen.

De oudste stond ingeschreven, toen hij 1 was en was toen al de 1 na laatste op de lijst. Y hebben we meteen na de geboorte ingeschreven.

Ze stapelt ook die ringen op elkaar. Soms in de goede volgorde. Ze begint nu met los staan. Zo'n 10 sec lukt al. En een lol dat ze dan heeft. :)
  donderdag 29 september 2016 @ 19:47:53 #134
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165653296
Vandaag voor het eerst naar een indoor speelhel geweest, dat was echt leuk *O* superveel veilige speeldingen, goed eten, veel andere kindjes... N was boos toen we weggingen en heeft daarna 2 uur geslapen. :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165653384
Tof Saskia! Wij hebben voor N. een abonnement, ze vindt het er geweldig en zo kunnen we er ook even snel naartoe als het rotweer is en we er toch even uit willen. *O*
pi_165653441
Ohh dat is ook echt iets voor onze klauterkabouter, snel eens doen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165653491
Al heb ik mezelf voorgenomen om wat vaker schijt te hebben aan regen&kou en ons er gewoon op te kleden. Lekker dweilen door de modder is ook wel wat voor 't buldervoske :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165653512
Hier ook zo'n glijbaantje met 3 treden. Y klimt er zelf op en zit dan bovenaan op d'r knieën. 1 been naar voren doen lukt, maar de 2e niet. Ze draait dan om en glijdt dan op d'r buik eraf

Wat moeilijk zeg die slechte nachten bij sommigen hier. Dat gaat op een gegeven moment opbreken.
pi_165653789
Wat betreft hoe je kind eruit ziet bij ophalen vh Kdv. Ik heb er een aantal jaren gewerkt. Zolang ze niet vol chocoladepasta en dergelijk zitten... Vond ik t altijd wel goed. Dat er zand in de broekzakken zat.. Ja dan had het kind goed gespeeld in de zandbak. Etc. Je wil niet weten hoevaak wij commentaar kregen van ouders over hoe een kind eruit zag.
Ik heb wel s gehoord dat een kind steeds teveel zand in de schoenen had en ze thuis de schoenen van binnen moesten stofzuigen :X

Of dat een kind een een zakdoek over der haar moest dragen met t buitenspelen, anders kwam er zand in.

Mijn kinderen gaan niet naar t Kdv, wel 1 dag naar opa en oma op de boerderij. De oudste heeft daar laarzen en een overal en oude broek in de tas. Y heeft ook n oud broekje en slofjes mee.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:38:00 #140
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165654833
Zand in de zakken of schoenen? Nooit last van. Ik krijg minstens 1 keer per week zo het broekje mee in een tasje:
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165655234
Haha, herkenbaar broekje! :D :Y Van de week had onze Minion lekker in de modderkeuken gespeeld bij d'r tante, zag er ook erg lekker uit :Y)

Goed idee van die indoorspeeltuin ^O^ ik denk dat onze Minion daar nu ook een stuk beter uit de voeten kan (vorige keren kon ze nog maar net kruipen). En ze hebben hier ook speciaal peutertarief in de ochtenden geloof ik.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165655753
Woo, Mari!
Dat is echt hardcore hoor. Hoe krijgt ie dat voor elkaar ? :D

Ik heb onlangs contact opgenomen met mijn kdv om klachten te bespreken.
Ik was het allemaal zo zat. Ro kwam constant oververmoeid thuis en viel ons dan aan van de dorst. Krijsend op de fiets (ritje van 10 minuten).. Gewoon omdat ze zo'n dorst had.
En nu is er voor het eerst naar geluisterd. Zo fijn!
Voorheen kreeg ik ' Als ze niet wil kan ik het er moeilijk in stouwen he', maar nu was het.. misschien is het beter om haar middags nog een papfles te geven.
Eindelijk!
Terug naar de papfles, maar dat betekent dus vocht! Voor ons een fijne stap.

En dan wil ik het nooit meer hebben over de knutselwerkjes.. Die kreeg ik nooit mee naar huis, omdat ze allemaal zouden worden bewaard... Jullie raden het al.. Weggegooid :( oO/
Ik heb er gisteren zo'n huilbui van gehad, maar ik kan er niets meer aan doen. Accepteren en doorgaan :{
pi_165657422
Ach LuDann, zo ben je nog niets wijzer. Hopelijk kun je snel terecht na de doorverwijzing.

Tanden voor Twix *O*

Vies van het kdv... prima! Ik doe gewoon leuke kleertjes aan, maar niet die waar ik zuinig op ben. Appelstroop vlekken in een beige broekje kreeg ik niet meer schoon, daar was ik niet blij mee, maar verder heb ik graag dat hij lekker speelt. Hooi aan zijn sokken, zand in de zakken, ach ja. Maar zo vies als L krijgt hij zijn broeken niet, hoor! Als ze echt gaan viezeriken op het kdv krijgen ze een overall en laarzen van daar aan O+

Wat vervelend, faptist. Hopelijk gaat het vanaf nu beter op het kdv. J heeft ook altijd megadorst als hij thuiskomt, maar hij neemt na het tussendoortje van 4u gewoon niet meer de tijd om te drinken, spelen is te leuk.

Het praten van J gaat nu ineens echt heel hard, zo leuk is dat. :Y
pi_165664304
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:38 schreef Mariposas het volgende:
Zand in de zakken of schoenen? Nooit last van. Ik krijg minstens 1 keer per week zo het broekje mee in een tasje:
[ afbeelding ]
Mariposas, jij was het toch die het zo zonde vond dat de kleren zo terug kwamen? Misschien is dit een idee?

Dan kunnen ze wel gewoon spelen, en je hoeft geen kleding weg te gooien. Gebruiken we hier in Noorwegen bij alle kindjes in het kdv. Zowel om niet nat en koud te worden, maar ook ter bescherming van kleding, zodat de kinderen wel lekker kunnen kledderen.
Miss is zoiets wel tweedehands te vinden?
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:46:12 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165664736
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:09 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Mariposas, jij was het toch die het zo zonde vond dat de kleren zo terug kwamen? Misschien is dit een idee?

Dan kunnen ze wel gewoon spelen, en je hoeft geen kleding weg te gooien. Gebruiken we hier in Noorwegen bij alle kindjes in het kdv. Zowel om niet nat en koud te worden, maar ook ter bescherming van kleding, zodat de kinderen wel lekker kunnen kledderen.
Miss is zoiets wel tweedehands te vinden?
Ja ik ga een regenbroekje ophalen zondag. Zo'n heel pak is nogal warm. Hoop dar het in de praktijk werkt. Bij ons kdv staat de deur naar de tuin veel open dus het is een beetje een in- en uitloop naar behoefte van het kind.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165664883
Ik zou iig aan het personeel vragen of ze er een beetje op willen letten, bij nat zand iig. Want spelen is leuk maar het zijn geen wegwerpbroeken :D
Maar voor later in het jaar (al zou je zeggen dat het nu ook fris zou zijn) zijn die pakken echt heerlijk ❤
pi_165668961
Mari dat broekje :D

Tandjes voor Twix! Nu lekker gaan eten.

Jagar hoe is het bij jullie? Is T. weer beter?

Fap: fijn dat je die punten hebt kunnen bespreken. Stom wel van de knutsels. Hier raken ze ook steeds de tekeningen van M. kwijt.

Mijn kind komt wel heul schoon thuis van het kdv besef ik me nu. Ze hebben een soort speeltuin met gras (en blubber) en een speelplein, maar als ik de foto's zie zijn ze meer op het speelplein bezig.

M. ze slaapt nu trouwens al 3 uur :o Zo'n lange dut hebben we nog nooit gehad geloof ik. En ik zit maar te 'wachten' op de bank onder het mom van "ze wordt zo toch wel wakker" :')
pi_165669401
Saskia, is zoiets ook al leuk als ze nog niet (los) kunnen lopen? Dat doet N ook nog niet toch? Wij zijn vorig weekend voor het eerst even de indoor speeltuin van Blijdorp in geweest, maar daar zelf spelen was O nog wel wat te klein voor. De miniglijbaan had bijvoorbeeld geen randje erlangs en moest je binnendoor naar toe. Zo'n echte indoorspeeltuin zit hier op vijf minuten lopen, maar ben daar (of iets vergelijkbaars) nog nooit geweest dus vind het moeilijk inschatten of dat al kan...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:30:48 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_165669431
Of zo'n speelhel leuk is, is ook een beetje afhankelijk van je kind denk ik.
Voor mijn kind is het dus bijvoorbeeld ontzettend niet leuk. :') Maar ik zag daar ook kinderen van krap een jaar die helemaal los gingen.
disclaimer
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:58:15 #150
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165669894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:28 schreef FlyingFish het volgende:
Saskia, is zoiets ook al leuk als ze nog niet (los) kunnen lopen? Dat doet N ook nog niet toch? Wij zijn vorig weekend voor het eerst even de indoor speeltuin van Blijdorp in geweest, maar daar zelf spelen was O nog wel wat te klein voor. De miniglijbaan had bijvoorbeeld geen randje erlangs en moest je binnendoor naar toe. Zo'n echte indoorspeeltuin zit hier op vijf minuten lopen, maar ben daar (of iets vergelijkbaars) nog nooit geweest dus vind het moeilijk inschatten of dat al kan...
Voor N wel, die kan prima klimmen al (de glijbaan op over het glijstuk...) en er waren van die zachte blokken om op te klimmen, en een ballenbak, en dus heel veel losse ballen overal. En een hoekje met van die wandborden enzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 30 september 2016 @ 15:07:06 #151
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165670045
Overigens zat ze bij dit ding ook bijna bovenaan...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:04:54 #152
409579 LuDann
All the way
pi_165671121
Grmbl, de huisarts wil ons niet doorverwijzen naar het LUmc. }:| We moeten er samen met de kinderarts uitkomen. -O-
pi_165671172
-O- balen, LuDann. Als je echt denkt dat het niet goed zit, zoek een omweg.
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:10:18 #154
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165671208
Huh, waarom niet? De behandelend arts (ik vraag me af of je dus niet bij de kinderarts moet zijn) moet je doorverwijzen voor een second opinion als je daarom verzoekt, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen.
Tevens is dit in strijd met het recht op vrije keuze van een zorgverlener.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:12:39 #155
409579 LuDann
All the way
pi_165671258
Nja, ik deed dus een poging om buiten de kinderarts om te gaan, dat leek me de snelste weg. Maar dat mag dus niet, kennelijk. Nu gaat het allemaal weer langer duren. Ik heb gebeld omdat we pas over 6 weken weer bij de kinderarts moeten zijn, nu heb ik over 3 weken een belafspraak met de kinderarts zelf (en dus niet met de huisarts in opleiding die we daar telkens zagen).
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:22:50 #156
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165671498
Kan je niet even bellen en om een verwijzing vragen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:27:06 #157
409579 LuDann
All the way
pi_165671589
De assistente wil mij geen verwijzing geven, daarvoor moet ik eerst overleggen met de kinderarts.
pi_165673251
Lastig LuDann!

Er heeft hier iets klik gezegd vwb eten met een lepel. Ze heeft net een heel bakje eten zelf opgelepeld ze ziet er nu niet uit natuurlijk, dat wel.. ^O^ En ze zei vanmiddag toen ik haar uit bed haalde 'Poesje! Mauj!' en drie lettergrepen lukt ook, abeitje! abeitje!
pi_165684480
Knap hoor IMA! Dat lukt N. alleen met Griekse yoghurt en stamppot, dingen die ook blijven plakken als je de lepel op z'n kop houdt. :+

*Rode loper uitrolt voor Pinq en A. *) *O*
pi_165684600
Dat ziet er wel leuk uit Saskia! Als ze dan bovenaan alsnog valt glijdt ze toch alleen maar naar beneden. O vond het rondkijken in de speeltuin wel al heel leuk (andere kindjes *O*) maar zelf spelen was er nog niet bij. Ik denk wel dat hij het heel erg leuk gaat vinden, het is wel een beweeglijke speler. We gaan gewoon eens kijken binnenkort! Is het niks weten we dat ook weer!

Succes met de bureaucratie LuDann!

En al eten met een lepel! Daar heeft O voorlopig echt het geduld nog niet voor, dat gaat te langzaam. Wij doen het vaak al niet snel genoeg...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:14:45 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165685269
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:08 schreef Selvaria het volgende:
Knap hoor IMA! Dat lukt N. alleen met Griekse yoghurt en stamppot, dingen die ook blijven plakken als je de lepel op z'n kop houdt. :+

*Rode loper uitrolt voor Pinq en A. *) *O*
O+ yay! Mijn baby is 1 ommegot *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165686616
I Gefeliciteerd pinquit!

:W vanuit Twente! Fijne reis gehad, t was heel blij om vrachtwagens te kunnen zien vanuit de auto...
pi_165686746
Welkom Pinq en A! *O*
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:21:45 #164
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_165689683
Gefeliciteerd Pinq O+ *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_165693869
Gefeliciteerd en welkom Pinq!
pi_165697209
Ik was vanavond voor het eerst (!) weg tijdens Ketels bedtijd, dus mijn man moest Ketel in bed leggen. En het ging soepel! Heerlijk, weer een stukje vrijheid terug. *O*
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:33:44 #167
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165698319
Klinkt goed, Luna. Hopelijk heb je ook iets leuks gedaan!

Pinq
Welkom welkom met je prachtige ventje :*
1 jaar alweer :D

Speelhel
Ik hou er niet zo van, want ik zie overal alleen maar gevaar en ruik vooral veel pies en poep. Kan er ook niet goed tegen dat ik dan kinderen van > 1.5 alleen zie lopen / kruipen op speeltoestellen die uit 3 lagen bestaan. Voel ik me weer verantwoordelijk dat die kinderen niet door kruipgaten vallen enzo.
Maar ro vond het dus geweldig. Er stond een trampoline en daar kon ze wel úren op springen.
*schrijft op verjaardagslijst.

Vandaag ben ik voor het eerst naar muziek op schoot gegaan met ro. Gezellig zingen en trommelen met andere ouders en kinders onder leiding van een muziekdocent.
Zijn er nog meer ouders die dit doen? Ben benieuwd hoe dit bij jullie gegeven wordt.
Voor mij viel het namelijk nogal tegen. Had verwacht dat de docent goed hard zou zingen en onder begeleiding van een instrument ofzo. Nu was het gewoon zo'n zacht stemmetje en hooguit een trommel.
Lame. Misschien even wennen :)

Vandaag eindelijk een keukentje gekocht voor ro. Net snel in elkaar gezet nadat ze sliep. Ben zo benieuwd hoe ze hem gaat vinden.
Zou er bíjna m'n uitslaapochtend voor opgeven :')
pi_165699220
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:33 schreef faptist het volgende:
Klinkt goed, Luna. Hopelijk heb je ook iets leuks gedaan!

Pinq
Welkom welkom met je prachtige ventje :*
1 jaar alweer :D

Speelhel
Ik hou er niet zo van, want ik zie overal alleen maar gevaar en ruik vooral veel pies en poep. Kan er ook niet goed tegen dat ik dan kinderen van > 1.5 alleen zie lopen / kruipen op speeltoestellen die uit 3 lagen bestaan. Voel ik me weer verantwoordelijk dat die kinderen niet door kruipgaten vallen enzo.
Maar ro vond het dus geweldig. Er stond een trampoline en daar kon ze wel úren op springen.
*schrijft op verjaardagslijst.

Vandaag ben ik voor het eerst naar muziek op schoot gegaan met ro. Gezellig zingen en trommelen met andere ouders en kinders onder leiding van een muziekdocent.
Zijn er nog meer ouders die dit doen? Ben benieuwd hoe dit bij jullie gegeven wordt.
Voor mij viel het namelijk nogal tegen. Had verwacht dat de docent goed hard zou zingen en onder begeleiding van een instrument ofzo. Nu was het gewoon zo'n zacht stemmetje en hooguit een trommel.
Lame. Misschien even wennen :)

Vandaag eindelijk een keukentje gekocht voor ro. Net snel in elkaar gezet nadat ze sliep. Ben zo benieuwd hoe ze hem gaat vinden.
Zou er bíjna m'n uitslaapochtend voor opgeven :')
Willem en ik doen ook muziek op schoot. Afgelopen donderdag voor de eerste keer geweest. Ik vond het erg leuk. Willem was vooral onder de indruk. De docent is een vriendin van ons, dus ik ben niet helemaal objectief, maar ik vond dat ze het heel leuk deed. Vooral drong ze bij mij aan dat ik echt vol mee moet zingen, omdat dat het dan bij Willem het beste effect heeft. Ik moet dan wel een drempel over hoor, tussen allemaal mama's die kunnen zingen (en heel hoog).
pi_165704087
Ik ga met mijn dochter ook naar muziek op schoot bij de UCK in utrecht, en vind het best leuk gedaan. Veel interactie, en veel verschillende karakters kinderen. :Y Mijn vrouw en ik doen het samen op woensdagmorgen, best gek dat we altijd het enige stel zijn, verder lijkt het dus meer een one-parent job. :P
Mijn vrouw moest de afgelopen keer plotseling werken, toen was ik ook meteen de enige kerel. :D

Hoi, overigens, ik ben Marsenal uit Utrecht, mijn dochter heet L. en is 1 jaar en 7 maanden. We hebben onze handen vol aan dit energiebommetje, vandaar dat ik even in dit topic kom buurten :P
-nee-
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:58:52 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165704117
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:57 schreef Marsenal het volgende:
Ik ga met mijn dochter ook naar muziek op schoot bij de UCK in utrecht, en vind het best leuk gedaan. Veel interactie, en veel verschillende karakters kinderen. :Y Mijn vrouw en ik doen het samen op woensdagmorgen, best gek dat we altijd het enige stel zijn, verder lijkt het dus meer een one-parent job. :P
Mijn vrouw moest de afgelopen keer plotseling werken, toen was ik ook meteen de enige kerel. :D

Hoi, overigens, ik ben Marsenal uit Utrecht, mijn dochter heet L. en is 1 jaar en 7 maanden. We hebben onze handen vol aan dit energiebommetje, vandaar dat ik even in dit topic kom buurten :P
Als je vrouw mee is ben je niet de enige kerel? :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165704149
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:58 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Als je vrouw mee is ben je niet de enige kerel? :+
:D

Meer koffie.
-nee-
pi_165704558
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

:D

Meer koffie.
_O- welkom hier!
pi_165704888
Whehe :') Welkom Marsenal!

Muziek op schoot wil ik binnenkort naar gaan kijken. L. is dol op muziek. Vraagt er ook om als de radio niet aan staat. Wil ik graag stimuleren.

Indoorspeelhal staat op het programma om eens te gaan proberen, maar ik merk dat ik het zelf nogal een drempel vind om naartoe te gaan. :P

L. is uit logeren dit weekend. Wij zijn gisteravond lekker uit eten geweest en vanochtend heb ik m'n hele huis in recordtijd schoongemaakt en heb ik achterstallige klusjes gedaan. Ondertussen zet L. de boel op stelten bij oma, die een opblaasTakkie van zo'n 1,5e meter heeft staan. En oma had allemaal nieuwe lawaaispeelgoeddingen, dus die wil noooooit meer naar huis.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165705483
Welkom Marsenal!

Muziek op schoot lijkt me ook wel leuk, maar geen ervaring dus.

Eens met Kris vwb de drempel om naar de speelhal te gaan.. Ik was eergisteren even in de speeltuin met M. en werd daar al enorm kriegel van een overenthousiast kind van 7 ofzo dat maar achter mij aan bleef komen :') (Ze ging allemaal turnkunstjes laten zien waar ik naar 'moest' kijken en opmerkingen over M. maken zoals alleen een kind kan doen. Echt zo niks voor mij dat :P )
pi_165705551
Welkom Marsenal. :D

N. is ook gek op muziek en zowel wij als de GO dansen en springen regelmatig met haar op K3 of andere kindermeuk. Ook "gewone" muziek vindt ze heel leuk; haar vingertje zie ik standaard op en neer gaan vanuit de achteruitkijkspiegel, zelfs als een van mijn metalcd's nog opstaat. :+

Lekker Kris! Ik moet even met mijn moeder overleggen of N. daar binnenkort ook een avondje / nacht weer naartoe kan, ik heb er echt wel weer eens behoefte aan om samen met man iets te doen. Gisteren had ik heel veel nakijkwerk en is oma hier ook geweest om haar te entertainen, kind heeft geen moment naar me omgekeken. :')

Hoe vond Ro het keukentje Fap? Wij hebben er zaterdag ook een gekocht bij de IKEA, maar die blijft tot sinterklaas nog even in de schuur staan. :) In de IKEA zelf vond ze het wel fantastisch om alles uit de deurtjes te halen en vooral alles weer opruimen was een feest. _O- We hebben ook gelijk zo'n klein houten stoeltje voor haar meegenomen zodat ze aan de salontafel kan zitten lezen en puzzelen, ze is er nu al helemaal verzot op. O+
pi_165705598
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:31 schreef kazy het volgende:
werd daar al enorm kriegel van een overenthousiast kind van 7 ofzo dat maar achter mij aan bleef komen :') (Ze ging allemaal turnkunstjes laten zien waar ik naar 'moest' kijken en opmerkingen over M. maken zoals alleen een kind kan doen. Echt zo niks voor mij dat :P )
Herkenbaar. Je zet je er overheen voor the greater good, maar echt cool is t niet nee. :P
Mijn dochter vind die speelhal helemaal het einde. Maar ja, het is wel een idiote plek, met ook een hele hoop verveelde ouders die daar maar hun dag 'uitzitten'.. Gekke vibe.

Maar ja. Ballenbak. Nuff said. :P
-nee-
pi_165706188
Welkom Marsenal! :W

Zo'n speelhal vind ik zelf vaak nog wel leuk (ik ben zo'n tante die zich daar dus helemaal uitleefde met neefjes/nichtjes terwijl de ouders even bij konden komen ;) ), maar ik weet ook nooit zo goed wat ik moet met andere kinderen die dan inderdaad constant achter je aan lopen en hele verhalen vertellen enzo :X

Onze Minion is gisteren ook bij opa en oma blijven logeren zodat wij uit eten konden met de andere opa en oma. Vorige keer (bij schoonouders) moesten we dr uiteindelijk alsnog op gaan halen omdat ze dus echt niet ging slapen ;( Nu (bij mijn ouders) moest ze ook wel even flink huilen bij het naar bed gaan, maar is ze uiteindelijk gelukkig toch gewoon lekker in slaap gevallen O+
Dus hopelijk komt het logeren met een beetje 'oefenen' toch wel goed :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165710549
Keukentjes vindt J heel leuk, maar ik vind het zo'n sta in de weg, ik was eigenlijk niet van plan er een te kopen :@. Ik ben nu wel aan het kijken hoe we het speelgoed op kunnen bergen als we binnenkort de box weghalen. Misschien dat we bij Ikea een Byholma kist of Stuva bank halen, ik ben er nog niet over uit.

Indoor speelhal, nog nooit geweest. Gaan we hier binnenkort eens proberen op een regenachtige vrije dag.

Fijn dat het logeren beter ging, twist!
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:04:45 #179
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165711318
Twist
Wat fijn dat het uit logeren gaan beter ging!
Heb jij het ook fijn gehad?
Wij moeten ook snel eens een avondje weg, maar het komt er steeds niet van.

:W Marsenal, welkom! Mijn man heeft dan zijn uitslaapochtend dus vandaar dat ik alleen ga. Zondagmorgen is mijn uitslaapochtend.

Uitslaapochtenden klinkt voor jullie misschien vreemd, maar hier werkt het echt goed. Man en ik moeten er altijd vroeg uit 's-morgens en missen het (samen) uitslapen enorm. Zo kunnen we alle twee een keertje bijslapen. Heerlijk!

Maarre Muziek op schoot dus.. Hier ook veel zingen. Ik ben de enige die echt hardop zingt.
Blijkbaar doe ik dat toch gemakkelijker dan ik dacht. Ik ben er voor ro en niet voor de andere ouders. Misschien ben ik wel 'de moeder die altijd zo vals meezingt' *O*
maar dan wel de moeder die er het meeste plezier in heeft. :6
Fijn dat er nog meer ouders zijn die dit doen.

Keukentje
Het keukentje was een grote hit. Deurtje dicht, deurtje open. Spullen erin opbergen en weer eruit. Poes erin, poes eruit.. Dat soort dingen.
Maar wat ze ECHT tof vind is de grote shopper met speelgoed die ik er gratis bij kreeg.
- Een soort achtbaan van Furreal friends (met een cavia .. Quelle horreur!),
- een pretpark van Little people. Alles gaat van de glijbaan en ik hoor haar ook veel kletsen,
- een stoffen stoeltje op dreumesformaat. Ze schopt de kat er zelfs uit om erin te kunnen zitten,
en een kassa van Fisher Price. De nostalgie!

Zo ging ik van een speelgoedvrij huis naar een AU-waar-sta-ik-nu-weer-op huis en we genieten er allemaal van O+

Trouwens.. Het allerleukste speelgoed ooit vind Ro een ballon.
Uren zoet mee.
Bal bal bal! Gooien, rollen, verstoppen (in de keuken), tegen de vacht van de kat, noem het maar..

[ Bericht 5% gewijzigd door faptist op 02-10-2016 17:10:20 ]
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:45:12 #180
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165714480
Iemand wat slaapstof over?
pi_165715538
Ja, was een erg leuke avond! :Y

Wij doen (meestal) precies hetzelfde op zaterdag- en zondagochtend :D één van ons 'mag' blijven liggen, terwijl de ander er alvast uitgaat en gaat ontbijten met de Minion enzo.
Werkt inderdaad erg goed ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165715729
Uitslaapochtenden hebben we hier ook hoor Faptist! Kunnen we tenminste nog eens uitslapen... En ik heb bonus dat ik op maandag pas om 12 uur moet werken, en dat de dag is dat mijn man thuis is. Ik heb dus (bij geen andere afspraken, wat helaas dankzij voetbal sporadisch voorkomt) twee uitslaapochtenden!

Hier zijn de deurtjes van de echte keuken erg populair. Vooral die voor de wasmachine. Ballonnen zijn heel erg eng en stom. Ik heb nog steeds medelijden met de steward in het vliegtuig die O heel lief een opgeblazen handschoen aanbood om mee te spelen... Dat durft hij ook nooit meer te doen denk ik.

Fijn dat het logeren deze keer wel goed ging Twist! En een ketel die ook prima ging slapen met papa! Goed bezig allemaal!

Hier ook nog een wakker kind, ligt druk met z'n beesten te spelen nu, tot hij ze straks weer allemaal uit bed heeft gegooid en weer begint te huilen dat ze terug moeten. Voor de derde keer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 2 oktober 2016 @ 23:03:35 #183
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165720401
Oh jompel ende joechei. We zijn dus niet gek met de uitslaapochtenden. Toen ik het op mijn werk vertelde reageerden mijn collega's heel anders.
Maar goed.. mijn man is sowieso vreemd in hun ogen, want hij helpt volledig mee met het huishouden en ro verzorgen.

Ik begin een beetje zenuwen te krijgen voor de aankomende verhuizing. Zal ro moeten wennen aan het nieuwe huis of zal het genoeg zijn wanneer haar spullen daar staan ?
Tips?

stiekem wil ik ook een nieuwe start maken met het slapen daar, maar of dat gaat lukken?
Ro begint de nacht altijd in haar eigen bed, maar ergens tussen 00:00 en 06:00 wordt ze wakker en wil ze bij ons liggen (tiet drinken en verder slapen). Ik ben echt een lazy mom en wil daar niet m'n bed voor uit, op een stoel zitten en dan weer terug. Met de kans dat ze boos wordt en gaat protesteren en ik helemaal geen nachtrust meer krijg. Mijn slaap is iets te kostbaar :@ dus vandaar dat ik haar nog elke nacht terug in ons bed neem.
Zijn er nog meer ouders die dit doen?

Smorgens samen wakker worden vind ik dan wel weer de bomb :D O+
pi_165720538
Ja hoor Fap, dat doen we hier ook. Of op onze kamer in een campingbedje of bij ons man in bed terwijl ik naar het matras beneden vlucht zodat we allemaal lekker door kunnen slapen. Slaap is veel te belangrijk, ik blijf overtuigd dat ergens binnen nu en x maanden/jaar ze heus wel (al dan niet vanzelf) door gaat slapen op haar eigen kamer. :Y

En uitslaapochtenden ftw! Hier niet elk weekend omdat man 1 a 2 weekenden per maand moet werken (= om half 8 de deur uit) en ook wel eens bereikbare dienst heeft. Ik geniet er wel extra van als het wel eens kan. O+
pi_165720843
Hier exact hetzelfde fap! Ik vind weer in slaap proberen te krijgen ook te veel gedoe 's nachts, dus Ketel komt ergens in de nacht ook weer bij ons liggen. Als dat werkt, prima toch.
pi_165721185
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:03 schreef faptist het volgende:
Ik begin een beetje zenuwen te krijgen voor de aankomende verhuizing. Zal ro moeten wennen aan het nieuwe huis of zal het genoeg zijn wanneer haar spullen daar staan ?
Tips?
Geen idee of je er wat aan hebt ;) maar:
Wij zijn afgelopen juli verhuisd; toen was onze Minion 1jr en 2mnd. We hebben in de weken daarvoor ook flink geklust en hebben haar toen af en toe al meegenomen, zodat ze het alvast eens gezien had.

Op de dag van de verhuizing was ze bij mijn ouders (daar bleef ze toen ook slapen), en de dag erna hebben we haar voor de lunch opgehaald. We hadden expres haar speelgoed al in de huiskamer staan en ook herkenbare dingen op haar slaapkamer staan. Bij ons viel het reuze mee; ze zat tijdens de lunch wel wat verwonderd om zich heen te kijken, maar leek het allemaal wel prima te vinden. Daarna op bed gelegd (expres het 'oude' beddengoed erop laten liggen), toen moest ze wel eventjes een paar minuutjes huilen, maar vervolgens sliep ze 3 uur :o

En vanaf dat moment was het eigenlijk wel prima, ze had vooral een stuk meer ruimte (2x zoveel woonoppervlak) dus daar was ze wel tevreden mee ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165722692
Faptist, zo ging het bij ons ook 's nachts, ook na het stoppen met bv. Hij werd wakker en wees huilend naar onze slaapkamer. Dat hebben we zo een hele poos gedaan, maar in mijn vakantie hebben we toen toch besloten om slaaptraining te doen. Benadrukt dat hij groot is en dat je dan in je eigen bed kunt slapen, elke 5 minuten erheen en terugleggen. En na 1,5 nacht was het klaar en kan nu iedereen hier goed slapen. Hoeft niet jullie manier te zijn, hoor, maar voor ons was het op die leeftijd het goede om te doen. Terwijl er eerder geen haar op mijn hoofd was die dacht aan slaaptraining.

Uitslaapochtend heb ik niet. J wordt meestal niet heel vroeg wakker tegenwoordig en anders ben ik degene die er uit gaat. Ik ben toch niet zo'n uitslaper, nooit geweest.

Mijn dreumes roept als hij iets niet wil 'nee nee nee nee nee!' :')
pi_165723401
Wat slapen betreft:
Twix is een goede slaper. Altijd geweest.
We merken dat hij na een ziekenhuisopname altijd een paar nachten onrustiger slaapt en halverwege de nacht echt de behoefte heeft om dichtbij ons te zijn. We geven hieraan toe, hij slaapt dan verder tussen ons in.
Na een aantal dagen thuis gaat het dan weer beter, wordt hij minder of niet meer wakker en slaapt dus de hele nacht weer in zijn eigen bed.

Wij hanteren hierbij eigenlijk twee dingen:
- Slaap voor ons alledrie gaat boven de plek waar we slapen.
- We verwennen Twix niet door hem onze nabijheid te geven. Verwennen doe je met cadeautjes/snoepjes, niet met het bieden van je nabijheid/veiligheid/liefde. Dus als hij voelt dat hij ons nodig heeft, zijn we er voor hem.
pi_165723571
Etje slaapt al sinds haar geboorte bij ons op de slaapkamer. Tegenwoordig meestal in de co-sleeper en halverwege de nacht komt ze vaak tussen ons inliggen. Zij heeft in bijna twee jaar ik denk maximaal 2 nachten in haar eigen kamer geslapen.
Haar grote broer E zijn we op een gegeven moment, denk rond een jaar wel in zijn eigen bed gaan leggen. Hier begon hij dan de nacht en zodra hij wakker werd ging hij mee naar ons bed. De tijd dat hij in zijn eigen bed sliep werd wel steeds langer van 0.00 al mee tot uiteindelijk pas om 04:00/04:30. Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel gezellig en knus vind. (meestal dan, tenzij je wakkergemept wordt met de afstandsbediening of zo)

De echte omslag bij grote E kwam toen hij naar zijn nieuwe kamer ging en in zijn peuterbed ging slapen. Vanaf dat moment, echt vanaf nacht één, heeft hij de hele nacht in zijn eigen bed geslapen. Hij was toen ruim 2.

Voor ons geldt ook dat slapen belangrijker is dan de plek en zeker aangezien ik nog borstvoeding geef is het ook wel makkelijk, alleen even omdraaien. Voordeel is ook dat aangezien wij boven slapen E niet wakker wordt van zijn zusje.

Dus mijn ervaring doe wat goed voelt en uiteindelijk gaan ze vanzelf een keer in het eigen bed slapen.
pi_165724480
Fap, misschien is er wel een peuterboekje over een verhuizing? Ze snapt al meer dan wat ze terug kan zeggen natuurlijk, dus ik zou het haar ook gewoon uitleggen.
pi_165726224
Hier wordt nog altijd samen geslapen. We slapen allemaal prima op deze manier en met de werktijden die man en ik hebben blijven we dat ook nog wel even doen.

:W vanuit Canada! Frits heeft het hier heel erg naar zijn zin. Hij mist papa wel en geeft regelmatig kusjes aan de telefoon als we aan het videobellen zijn.
Hij vond het bij aankomst een beetje spannend en zat vastgeplakt aan mij. Niet heel verwonderlijk overigens met zeven volwassenen en 2 kinderen die hij nog niet kende. Ondertussen loopt hij rondjes langs mijn oma en tantes en ooms om ze te knuffelen.

Afgelopen weekend waren we in de bossen aan een meer en dat vond hij helemaal geweldig. Trap op, trap af. Rond sjouwen met de kruiwagen. Bladeren harken. Met mijn vader in het golfkarretje rijden. O+
Zolang hij het naar zijn zin heeft, heb ik het ook goed.
pi_165727503
Dat klinkt heerlijk Cho! Geniet ervan. :D Ben je van Canadese afkomst of is je familie die kant op verhuisd?

Iemand tips voor een verkouden dreumes? Ketel klinkt momenteel als een schorre zeehond, echt te sneu. ;(
pi_165727652
Tips zijn een halve ui onder/naast het bedje (wel buiten bereik van handjes :{w ), veel drinken en een ijsje.

Sjaak krijgt tandjes/heeft een virus/voelt zich niet lekker, in combinatie met man-flu. Heel sneu voor hem. We hebben vandaag dus maar een bankhangdag.
Toen hij vanmorgen, na 30 minuten huilen, eindelijk in slaap viel, was het 12.00u op de 1e maandag van de maand en gingen de sirenes af }:| Sjaak was gelijk weer wakker en heeft sindsdien niet meer geslapen.

Hij doet wel zijn best om vrolijk te zijn O+
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:24:21 #194
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165728067
Die sirene zorgde hier ook voor blinde paniek :{ wel weer in slaap gelukkig.

Lekker vanavond vroeg er weer in dan Sjaak!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165729124
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:48 schreef lunapuella het volgende:
Dat klinkt heerlijk Cho! Geniet ervan. :D Ben je van Canadese afkomst of is je familie die kant op verhuisd?

Iemand tips voor een verkouden dreumes? Ketel klinkt momenteel als een schorre zeehond, echt te sneu. ;(
Mijn vaders kant van de familie is 34 jaar geleden die kant op verhuisd. Mijn ouders zijn daar toen getrouwd en toen mijn moeder zwanger was van mij zijn ze terug gekomen naar Nederland.

Ik leg vaak een doekje met tijmolie op een doekje in de slaapkamer en ik vind tussikind (of iets wat daar op lijkt van VSM) prettig als hij aan het hoesten is.
pi_165734484
Ik heb net een dreumes in bed gelegd en haal er morgen een peuter uit :o O+
pi_165735094
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:50 schreef Loj het volgende:
Ik heb net een dreumes in bed gelegd en haal er morgen een peuter uit :o O+
+1! :* *O* w/ O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:14:28 #198
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165735095
Loj,
Dat kan helemaal niet joh! Zo groot is je blije ei toch nog niet?
Alvast gefeliciteerd! heb je nu ook een memorylane of is dat meer voor de eerste verjaardag?

Slaaptips
bedankt allemaal.
Ja.. slaap van ons 3 gaat eigenlijk boven de plek.
Misschien is ze ook wel toe aan een peuterbedje. Wanneer ga je daar eigenlijk op over?
Bij mijn moeder slaapt ze namelijk langer dan thuis. Daar ligt ze in een campingbedje met een opening. Ze kan er dan zelf in en uit.
Maar misschien is het wel een idee voor rond januari ofzo. Even de verhuizing en al dat *&^%^&* vuurwerk afwachten.
Want oh oh.. er is hier nu al weer vuurwerk in de omloop. Het lijkt wel of de knallen met de dag harder worden. Ik ben zo bang voor vuurwerk he. volendam.. rotjes in je capuchon (of van kind) krijgen.. Quelle horreur! Nachtmerrie voedsel gewoon.

Cho
Het canada avontuur klinkt echt geweldig. Ik zie Fristje al voor me daar. De kleine dreumes die ieders hart inpikt . <3

En ik kan maar geen kloon bedenken voor mn santa luv. Moeluk!
pi_165735448
Klinkt als een nu al geslaagde trip Cholula! Was je oma verrast?

Begint die manflu nu al MevrouwCactus? Beterschap voor Sjaak!

Lunapuella, ze verkopen ook Zwitsal met eucalyptus. Dat zorgde er hier voor dat onder de douche wel redelijk wat los kwam, al was dat vooral snotterigheid. En voor s nachts luuf baby onder de voetjes en sokken er overheen. En verder uitzitten maar...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165735991
Die Zwitsal met eucalyptus gebruik ik ook altijd bij m'n verkouden dreumes... :)

Verhuizing, m'n peuter was 1,5 toen we gingen verhuizen.
We hebben hem precies uitgelegd wat er ging gebeuren, maar hem op de verhuisdag wel naar de oppas gebracht. Toen hij kwam stond alles klaar met z'n vertrouwde spullen (z'n nieuwe spullen hebben we pas daarna langzaam geïntroduceerd :) )

En ik snap het ook niet, volgens mij is hij pas net 1 geworden ;) de memorylane valt wel mee dit keer ;)

Jm O+ ga je nog wat leuks doen morgen?
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:06:23 #201
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165736847
Mocht je kind niet tegen Zwitsal kunnen: Ik gebruik dan eucalyptus badolie van Kneipp. Wasbak vol laten lopen met loeiheet water en daar een dopje badolie erin. En dan je kind in de douche of in bad zetten (niet in de wasbak natuurlijk :+ ). Werkt ook prima.
pi_165737237
Wij hadden hier vorige week ook een verkouden dreumes en hebben toen expres onze hele trukendoos maar meteen tevoorschijn gehaald. Geen idee of het daaraan lag, maar hier was het ergste met een paar dagen gelukkig al weer voorbij :)

Inhoud van trukendoos: hoestdruppels (VSM), thijmsiroop, hoofdeinde matras stukje omhoog, gesneden ui onder d'r bed en Luuf onder d'r voetjes. Ohja, en evt. de luchtvochtigheid in de gaten houden (bijv. bakje water aan de verwarming / natte handdoek erop).
:7
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:33:30 #203
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165737705
Wij gaan gewoon extra vaak in bad. Zij blij. Ik blij.
Maar de tips van twist klinken erg goed :D
Die ga ik bewaren voor de volgende snot aanval :)
pi_165738031
Eucalyptus en Luuf worden al rijkelijk ingezet. Het zit echt in zijn keel, keiharde hoest maar nauwelijks snot. Morgen ga ik kijken of ik ergens tijmolie kan scoren. Hebben ze dat bij de apotheek?
pi_165738066
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:43 schreef lunapuella het volgende:
Eucalyptus en Luuf worden al rijkelijk ingezet. Het zit echt in zijn keel, keiharde hoest maar nauwelijks snot. Morgen ga ik kijken of ik ergens tijmolie kan scoren. Hebben ze dat bij de apotheek?
Sowieso bij de tuinen :)
pi_165738272
^O^
pi_165739095
Dat bed/matras omhoog hè, werkt dat bij jullie nog? Twix gaat zijn hele bed door 's nachts en ligt dus ook regelmatig andersom in bed. Dat vind ik zo'n rottig idee. Dat hoofdje wat dan bergaf ligt...
pi_165743580
Ik doe het niet meer, om diezelfde reden, Malteser. Laatst heeft J wel naast me in bed schuin gelegen omdat hij anders niet kon slapen, maar dan merk ik het meteen als hij om zou draaien.

Het is zó fijn dat J nu een beetje kan zeggen wat er is O+. Kennelijk had hij gedroomd vannacht, hij werd in paniek wakker. Tijdens het huilen vroeg ik hem of hij water wilde drinken. *stopt huilen* jaaaa zucht *start huilen* En inderdaad, toen ik water had gehaald, zakte het weg.

Gefeliciteerd voor de jarigen!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:07:55 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_165743679
Mariska en loj, van harte gefeliciteerd met jullie toffe mannen O+
disclaimer
pi_165743694
2 peuters verlaten ons vandaag... Gefeliciteerd Loj en Mariska *O*
pi_165743727
Jaaaaa, Loj en JM, gefeliciteerd met jullie peuters! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165743756
Gefeli! Twee heuse peuters! *O*
pi_165746419
Gefeliciteerd Loj en JM!
pi_165746713
Gefeliciteerd JM en Loj *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:46:09 #215
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165747308
Gefeliciteerd grote heren!

Net naar het CB geweest, prikjes gehad, dat was :'( :'(
Verder alles wel goed, gewicht 10930 (in zes maanden dus maar 500 gram aangekomen, maar ach). Lengte 76,5, hoewel al haar broeken in 80 te klein zijn...
Wel moesten we streng zijn op meer eten, dus geen bv geven voor de echte maaltijd... Maarja, als ze echt honger heeft wil ze gewoon de borst, en niks anders. We zien het wel dus :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:50:49 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_165747413
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:46 schreef SaskiaR het volgende:
Gefeliciteerd grote heren!

Net naar het CB geweest, prikjes gehad, dat was :'( :'(
Verder alles wel goed, gewicht 10930 (in zes maanden dus maar 500 gram aangekomen, maar ach). Lengte 76,5, hoewel al haar broeken in 80 te klein zijn...
Wel moesten we streng zijn op meer eten, dus geen bv geven voor de echte maaltijd... Maarja, als ze echt honger heeft wil ze gewoon de borst, en niks anders. We zien het wel dus :P
Meer eten? Ik denk dat als ik die gegevens in een curve plot, jouw dochter allesbehalve ondergewicht heeft :D Eet ze zo vreselijk slecht dan?
disclaimer
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:57:19 #217
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165747590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Meer eten? Ik denk dat als ik die gegevens in een curve plot, jouw dochter allesbehalve ondergewicht heeft :D Eet ze zo vreselijk slecht dan?
Ze drinkt vooral bv, maar ander eten idd erg weinig. Hier en daar een maisboogie, worteltje of rijstwafeltje, dat is het wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165748202
Thanks allemaal! w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165748578
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:19 schreef JufMariska het volgende:
Thanks allemaal! w/
:o omg nu al? *O* gefeliciteerd!
pi_165748786
JufM en Loj gefeliciteerd met jullie peuters! *O*

Beterschap voor alle sneutjes :*
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:43:14 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165748860
Gefeliciteerd *G*
pi_165749137
Aahh JM en Loj, gefeliciteerd! Nu begint de leegloop van de oktober baby's! Jaa *O*
Echte peuters al, waar blijft de tijd.

Wij hebben net twee uur in het park/bos gelopen en nu ligt hij al een uur te zingen, kletsen en nu half te jengelen op bed... Nee, moe zijn kennen we niet. ;( Ik moet nog druk bezig met baby's eerste jaar fotoboek :') (het is bijna klaar jaa) en traktaties voor zijn verjaardag (ik ga wat knutselen ja :@ :X )
pi_165749670
Gefeliciteerd met jullie peuters J en L, Loj en Juf Mariska.
pi_165749945
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:57 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ze drinkt vooral bv, maar ander eten idd erg weinig. Hier en daar een maisboogie, worteltje of rijstwafeltje, dat is het wel.
Herkenbaar hoor! Lou at ook hier en daar een keer een stukje van iets, maar groeide echt op de borstvoeding. Zelfs naar de +1 lijn en nu is ze volgens de weegschaal van m'n schoonouders 14,4 kg :')
pi_165749961
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:35 schreef Skittles het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor! Lou at ook hier en daar een keer een stukje van iets, maar groeide echt op de borstvoeding. Zelfs naar de +1 lijn en nu is ze volgens de weegschaal van m'n schoonouders 14,4 kg :')
Nee niet niet niet!
Dan is ze zwaarder dan F :')
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:40:48 #226
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165750041
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:35 schreef Skittles het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor! Lou at ook hier en daar een keer een stukje van iets, maar groeide echt op de borstvoeding. Zelfs naar de +1 lijn en nu is ze volgens de weegschaal van m'n schoonouders 14,4 kg :')
Hoe oud is ze ook weer nu? En eet ze nu al wel meer of krijgt ze nog steeds veel bv?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165750210
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:40 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hoe oud is ze ook weer nu? En eet ze nu al wel meer of krijgt ze nog steeds veel bv?
Bv kon niet (meer) icm medicatie, dus daar is ze sinds een maand of 2 (?) vanaf. Eet nu daardoor zeker wel meer, heel duidelijk ook vanaf het stoppen. Ontbijt wilde ze nooit en nu vraagt ze bij het wakker worden al om een "bootje pinnakaas". Het gewicht is er niet enorm anders van geworden.
Ze is over 11 dagen al 2 :o
pi_165751178
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:43 schreef lunapuella het volgende:
Eucalyptus en Luuf worden al rijkelijk ingezet. Het zit echt in zijn keel, keiharde hoest maar nauwelijks snot. Morgen ga ik kijken of ik ergens tijmolie kan scoren. Hebben ze dat bij de apotheek?
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen: let op met eucalyptus als je kindje nog niet krachtig, gericht kan hoesten (slijm ophoesten) Als hij/zij dat namelijk niet kan, kunnen de slijmvliezen nog verder geïrriteerd raken en werkt het hele gebeuren averechts :)
pi_165751919
Gefeliciteerd JM en Loj! *O* *O* *O*
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:38:27 #230
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165754053
Gefeliciteerd jm en loj met jullie peuters! *O*
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:33:46 #231
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165755267
JM en Loj, *O* gefeliciteerd *O*
pi_165755280
Gefeliciteerd Loj en JM met jullie stoere peuters! *G*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165756753
JM en Loj, van harte gefeliciteerd met jullie peuters! O+. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:35:40 #234
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165756860
Gefeliciteerd JM en Loj met jullie peuters!
Dat de liefde en het geluk maar met de dag mag groeien en ze gezond mogen opgroeien <3
pi_165756971
Dank dank allemaal!
fap :'( O+
We hebben het vandaag gevierd met een dagje dierentuin... we hebben een top dag gehad!
Zaterdag is z'n echte feestje O+
pi_165757010
Gefeliciteerd Loj en JM! *G*
pi_165757067
Gefeliciteerd JM en Loj!!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:02:37 #238
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165757557
Gefeliciteerd Loj en JM! Nu al peuters! :o *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165758019
Gefeliciteerd Loj en JM met jullie prachtige peuters! *O*
pi_165758179
Loj en JM, van harte gefeliciteerd!! *O*
pi_165759768
Dankjulliewel allemaal O+ En tot gauw on the other side!
Cross vanuit de peuters: We hebben vandaag een beetje gevierd met vlaggetjes en ballonnen ( O+ ) en een alternatief/gezond taartje in de stad ( O+ ) En we zongen vanmorgen voor 'm, maar kregen slechts een verwonderde blik _O-
Zondag is het feest hier, dan komen de gasten en kadootjes :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:18:34 #242
409579 LuDann
All the way
pi_165764292
Van harte gefeliciteerd Loj en JM! *O* Echte peutertjes. O+
pi_165765052
Een dag te laat, maar alsnog gefeliciteerd, Loj en JM!

Ik kan me zo verheugen op alle ontwikkelingen die in het komende jaar gaan komen, zo leuk!

Nu ligt mijn dreumes voor een ochtenddutje, terwijl hij de afgelopen weken maar 1x per dag sliep. Zo'n reisje naar Nederland is blijkbaar vermoeiend. Heel fijn, T was vorige week woensdag 1 dag ziek met veel kotsen. Vrijdag was hij weer helemaal lekker, dus zijn we gewoon naar NL gegaan en hebben daar mijn moeders verjaardag gevierd. Tijdens de verjaardag werden de duutser en ik ziek, en nu is zo langzamerhand iedereen die op de verjaardag was ook ziek. Heel fijn, T. O+
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:20:12 #244
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165767637
Owh jagar, klinkt wel een beetje zoals hier. N en L waren van zondag op maandag ineens aan het spugen. En J en ik gisteren heel de dag. *O* voor mijn schoonmoeder en mijn vader die voor N en L kwamen zorgen. Ben benieuwd wie het nog meer allemaal krijgen. Lekker is anders.

En :'(
Het huis waar we op geboden hebben is niet van ons. De huizenmarkt is zo gek waar wij nu zoeken. Daarom hadden we de vraagprijs geboden, maar iemand heeft er dus nog boven geboden. 4e huis wat aan onze neus voorbij gaat....
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:49:08 #245
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165768218
Pfoei, weer een klauterongeluk vandaag ;( A ging aan de rugleuning van de stoel hangen, voetjes van de vloer. Stoel kiepte om, alex plat op n achterhoofd met de stoel op z'n gezicht :X gelukkig is alles oké. Ik heb er weer wat rimpels bij :+

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 05-10-2016 12:54:47 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:51:15 #246
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165768269
Balen, Shop. -O-

En wij zijn uitgeloot voor onze voorkeursschool. -O- Baal zo van dit klotesysteem.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165769545
Oeh, wat rot Shop. Nu weer wat fitter? Wel fijn dat je hulptroepen had!

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:51 schreef Mariposas het volgende:

En wij zijn uitgeloot voor onze voorkeursschool. -O- Baal zo van dit klotesysteem.
Heel erg balen -O-.
Hoe werkt dat? Er is een populaire school in de wijk en daar wil iedereen heen dus werken ze met loting ivm aantal leerlingen?
pi_165769792
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:51 schreef Mariposas het volgende:
Balen, Shop. -O-

En wij zijn uitgeloot voor onze voorkeursschool. -O- Baal zo van dit klotesysteem.
en jullie willen blijven wonen waar je woont? Wat een idiotie, trouwens inderdaad. Hoeveel plekken waren er, en hoeveel aanmeldingen?

@ shop, balen zeg! Hopenlijk vinden jullie snel wat.

T en ik waren net bij de ikea, en hebben helemaal niets gekocht :o , behalve lunch in het restaurant..
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:28:11 #249
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165770874
Er waren 41 aanmeldingen en 32 plekken. 17 plekken waren sowieso al definitief i.v.m. een broer of zus al op school. De rest werd geloot. Het rotte is dus dat het moment van inschrijving niets uitmaakt, mits je dit voor een bepaalde datum doet (voor 1 oktober voor kinderen die tussen 1 oktober 2014 en 30 september 2015 geboren zijn).

Er zijn best wel wat populaire scholen die veel meer aanmeldingen hebben. Maar er blijft nog genoeg over. Alleen jammer dat het nu niet meer onze eerste of tweede of derde keuze is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165773302
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 15:28 schreef Mariposas het volgende:
Er waren 41 aanmeldingen en 32 plekken. 17 plekken waren sowieso al definitief i.v.m. een broer of zus al op school. De rest werd geloot. Het rotte is dus dat het moment van inschrijving niets uitmaakt, mits je dit voor een bepaalde datum doet (voor 1 oktober voor kinderen die tussen 1 oktober 2014 en 30 september 2015 geboren zijn).

Er zijn best wel wat populaire scholen die veel meer aanmeldingen hebben. Maar er blijft nog genoeg over. Alleen jammer dat het nu niet meer onze eerste of tweede of derde keuze is.
Ah oké. Duidelijk. Desalniettemin wel erg jammer. En dan vind ik jammer nog best een understatement.
pi_165774601
Ah kak Mari. Vraag je nu bij ronde 2 eerst na of er überhaupt nog plek is? Ik wacht nog op antwoord van school 1. :{

Pinq, je sneutje. Al een beetje bijgekomen van de schrik? Al moet ik vaak stiekem achteraf heel erg lachen om dat soort brokken. L. krijgt het voor elkaar om de meest rare fratsen op haar stoel uit te halen terwijl ze niet valt en dan zit ze een keer normaal op d'r stoel en valt ze zo pardoes achterover met stoel en al. :')

Shop, wat balen zeg. Is het soort huis waar je naar op zoek bent schaars in jullie buurt?

Jagar, heldin, vertel me je geheim. _O_ Hoe vond T. de Ikea?

L. ging vandaag voor het eerst sinds 2 weken naar de opvang. Ze heeft keihard gehuild toen ze weer naar huis moest. :') Thuis heeft ze vervolgens eerst 5 minuten de poes van de buren zitten aaien ('aaaaaai' O+ 'psspsspsss'). Daarna haar bord eten weggewerkt en vervolgens begon ze aan mijn bord. En net heeft ze een kwartier liedjes liggen zingen voor d'r knuffels. Ik vind d'r zo leuk. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:22:25 #252
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165774882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:10 schreef Krisvc het volgende:
Ah kak Mari. Vraag je nu bij ronde 2 eerst na of er überhaupt nog plek is? Ik wacht nog op antwoord van school 1. :{
Dit kan je zelf zien op scholenwijzer.denhaag.nl.
Jouw L wordt wel toegelaten, geen zorgen. Er zijn minder aanmeldingen dan beschikbare plekken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165775238
Heeee, dat is tof *O*
Thanks voor de link, dat wist ik niet.

Maar euh, als ze van juli is, is 2019-2020 het eerste jaar dat ze naar school gaat toch?
Of denk ik nu heel erg krom :?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:36:38 #254
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165775278
In theorie wel, maar kinderen die zijn geboren tussen 1 okt 14 en 30 sept 15 vallen onder schooljaar 2018-2019.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165775368
Ik snap de logica niet helemaal maar vind het allemaal dikke prima. :') Ik probeer heel de logica achter het schoolgebeuren maar niet meer te begrijpen.

Jullie gaan dus aan ronde 2 van schoolbezoeken beginnen?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165776443
Wat een kaksysteem zeg bij jullie!

Ik struisvogel nog even verder qua scholen. Alles hier vlakbij lijkt ons niks of staat niet zo best aangeschreven en een school verder weg lijkt me onhandig qua reizen en vriend(innet)jes. Dus tsja.. :')

En wat een blijheid in jouw post Kris over L. O+
pi_165776859
Vervelend Mariposas, daar zou ik ook echt van balen, zeker als de 2e en 3e keuze ook al vol zitten. Stom systeem.

En een huis dat ook al niet doorgaat... Wij twijfelen nog of we een bod uit gaan brengen op een huis dat we zaterdag gezien hebben. Was wel mooi en de wijk is prima, maar ik mis het 'ja!'-gevoel erbij. Maar dat heb ik pas bij 1 huis gehad en man vind deze wel mooi. Ik ook wel, maar het is wel in een uithoek van de stad. Nu wonen we erg centraal, zeker qua voorzieningen, dus ik zie daar een beetje tegenop.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165777258
Voor mijnwas dat schoolgedoe dus een van de belngrijkste redenen (naast reistijd van J en dichter bij opa en oma) om de stad uit te willen.

Hier in Gouda is t niet zo lastig, alleen 1 kakschool in t centrum die nu al vol zit voor de komende jaren en als je bv jenaplan wilt moet je ook wel met twee jaar inschrijven. Rest is met drie jaar zo'n beetje en niks loting O+
Kwak
pi_165777552
N. staat inmiddels ongeveer een jaar ingeschreven bij de basisschool van onze keuze. Het is gelijk de enige basisschool in de stad met een wachtlijst, dus we hebben het zekere voor het onzekere genomen.

Wat rot Mari. -O-

En Shop, wat balen ook. :( De markt is echt belachelijk op sommige plaatsen nu. Hier in de wijk gaat het nu ook ontzettend snel allemaal, elke week verdwijnen de te koop bordjes weer net zo snel als ze verschenen waren.

Je blije post is zo herkenbaar Kris, N. is ook echt fantastisch momenteel. Ze is zo leuk en grappig en kan al zoveel duidelijk maken. O+ Laatst zat ik op handen en knieën om iets onder de box vandaan te vissen, komt N. achter me staan, slaat me (zachtjes) op mijn rug en roept "hiiiii" om aan te geven dat ze paardje op me wil rijden. _O- _O- _O-

Verder in de categorie random woorden: otter en jas zijn de shit momenteel. De hele dag. :')
pi_165778447
Nog gefeliciteerd met jullie peuters Loj en JM! *G*

Wat balen van het huis Shop! En voor Mari balen van de school!
Ben blij dat hier geen wachtlijsten zijn, lijkt me zo balen als je een school hebt gevonden die je erg fijn lijkt en he dan uitgeloot wordt..

Schrikken Pinq!
Hier valt het momenteel wel mee met gek vallen. Hoewel hij altijd heel netjes de bank afgaat, tot hij een paar dagen terug kennelijk iets te veel bezig was met z'n auto's terwijl hij op de bank lag. Vriend zat er naast en zag em in z'n ooghoek ineens zo van de bank rollen :o . Verder heeft hij nog geen stoeltje, behalve een hele lage van plastic. Tijdje terug een Ikea stoeltje geprobeerd, maar hij ging er steeds achterstevoren opzitten en viel toen ineens met stoel en al om.. Sowieso blijft hij toch maar 2 sec zitten, dus we wachten nog maar even met die stoel :P

Las laatst nog over muziek op schoot. Vandaag was er hier in de speelotheek weer een vrouw die muziekles geeft voor jonge kinderen op bezoek. Vorige keer (aantal maanden terug) vond Q het interessant, dus was benieuwd hoe hij het nu zou vinden. Eerste 2 minuten vond ie nog wel leuk, toen bedacht hij dat de auto's waar hij net mee aan het spelen en sjouwen was, toch leuker waren en weg was ie :') Na een tijdje liep hij toch af en toe er even heen, want het klonk wel interessant. Hij had het iig goed naar z'n zin met spelen en rondlopen, we kwamen wat na dutjestijd terug en hij besloot om daarna niet in bed te willen blijven, dus is al vroeg ingestort en naar bed gegaan! Mede daardoor weer maar amper wat gegeten vandaag helaas. Hij kwijlt erg, peutert in z'n mond en poept veel en dunner, plus soms een rode wang, ik vermoed weer een nieuwe tand!

Qua woordjes: Q zegt ineens "ontheid!" als iemand niest :D !
En vanmorgen leek hij "poepen" te zeggen. "Moet je poepen Q?" "Ja". Ehh ok.. Eens zien of hij het meent dan. Paar min later stond hij inderdaad te poepen! Paar uur later leek hij het weer te zeggen en had hij even later een poepluier. Ben benieuwd of dot doorzet en hoe we dat dan doen met een potje, hoe hij doorkrijgt dat hij daar dan op kan poepen. Maargoed, eerst eens zien of dit doorzet, had dit nog even niet verwacht!

En ook niet verwacht: de knop is ineens om, Quin loopt!!! Ineens is kruipen alleen om met je auto's te spelen, de rest van de dag loop je gewoon rustig door de kamer :o :o
pi_165778632
Haha, mooi van dat paardje rijden Selv!

Besmettelijk virus nu zo te lezen! Ben maandag eerder naar huis gegaan vanwege misselijkheid, S nachts begon vriend ook. Dag erna was een beetje balen, qua kots/diarree/brakheid allebei en een vrolijk rondrennende, actieve Q :P . Vandaag gaat het gelukkig al stukken beter! Maar sprak m'n ouders vandaag even en m'n moeder heeft het nu dus ook (Q daar opgehaald en nog even gelegen op maandag)..
pi_165778998
Qua poepen op het potje één tip:
Snel even onvoorbereid met de schoenen aan, broek omlaag en luier los.. doe het niet!
Luier en luierdoekjes lagen niet in de buurt en dan wil je dreumes met poepbillen van het potje af al struikelend over broek en schoenen. Meh.
pi_165779309
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:35 schreef ingee het volgende:
Qua poepen op het potje één tip:
Snel even onvoorbereid met de schoenen aan, broek omlaag en luier los.. doe het niet!
Luier en luierdoekjes lagen niet in de buurt en dan wil je dreumes met poepbillen van het potje af al struikelend over broek en schoenen. Meh.
Ai :') !!
Wat knap trouwens dat ze al op het potje poept!
pi_165779310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:35 schreef ingee het volgende:
Qua poepen op het potje één tip:
Snel even onvoorbereid met de schoenen aan, broek omlaag en luier los.. doe het niet!
Luier en luierdoekjes lagen niet in de buurt en dan wil je dreumes met poepbillen van het potje af al struikelend over broek en schoenen. Meh.
Of van de wc af. Wcbril onder de poep o|O
pi_165779445
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Of van de wc af. Wcbril onder de poep o|O
Hehe, ook fijn ja :')

Sowieso wil Q niet langer dan een paar sec ergens op blijven zitten, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan :P .
pi_165779740
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Of van de wc af. Wcbril onder de poep o|O
Nom!

Joos houdt het bij 20x in de luier, 1x op het potje gemiddeld. Want poepen in je blote kont is ENG! Nee mama boekaan!
Ze gaat natuurlijk wel mee naar de wc dus daar staat nu het potje zodat ze 'mee' kan doen. Met luier en broek aan.

Ik ben benieuwd hoe dat moet nu het kouder wordt, toch heel wat uit te trekken en dan op dat koude potje.
pi_165788717
Oké, ik heb er al 100x over gezeurd maar pffff...
Dat alle vrienden met kindjes om je heen jouw kind voorbij groeien.
Dat je in V&A kijkt en Fokkers met baby's van een half jaar oud ziet vragen naar een grotere maat kleding dan jouw dreumes.
Dat je gewichten voorbij ziet komen waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Er zijn dagen dat het me niks doet. Maar vandaag doet het even heel zeer. Nadat ik er net met moeite 70cc melk in heb gekregen. Nadat hij zijn fruit, boterham en soepstengel weigerde. Mijn mooie, kleine mannetje.
Gelukkig ontwikkelt hij verder goed en kletst hij volop. Mijn mooie, dappere mannetje! O+
pi_165788857
Malteser :*

Ik herken wel een beetje wat je zegt. Niet qua groei, want Ketel is zo'n voorbijgroeiende beer, maar juist qua ontwikkeling. Ik hoor om me heen vanalles over woordjes en stapjes van Ketels leeftijdsgenoten, terwijl hij nog steeds enkel onverstaanbaar brabbelt (alles is 'mama', 'ba' en 'deh') en langs de bank loopt, nooit los of aan de hand.

Ik hou het er maar op dat ieder kindje op zijn eigen tempo groeit en ontwikkelt. Twix wordt vast ooit groot en Ketel gaat vast ooit los lopen. :*
pi_165789287
Malteser en Luna :* . ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat elk kind op z'n eigen tempo ontwikkelt, Luna. Ik vind het ook razend interessant om de verschillen en gelijkenissen te zien tussen kindjes die ongeveer even oud zijn als T.
pi_165789822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:23 schreef Malteser het volgende:
Oké, ik heb er al 100x over gezeurd maar pffff...
Dat alle vrienden met kindjes om je heen jouw kind voorbij groeien.
Dat je in V&A kijkt en Fokkers met baby's van een half jaar oud ziet vragen naar een grotere maat kleding dan jouw dreumes.
Dat je gewichten voorbij ziet komen waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Er zijn dagen dat het me niks doet. Maar vandaag doet het even heel zeer. Nadat ik er net met moeite 70cc melk in heb gekregen. Nadat hij zijn fruit, boterham en soepstengel weigerde. Mijn mooie, kleine mannetje.
Gelukkig ontwikkelt hij verder goed en kletst hij volop. Mijn mooie, dappere mannetje! O+
Och nee, kleine pittige dreumesjes zijn juist super! Net als groeibeertjes. O+
Joos is ruim anderhalf en blijft ook maar op de 9,3 kilo hangen de laatste tijd. Ik zie ook grotere baby's voorbij komen.
Nou hebben wij tot nu toe een hele makkelijke tijd zonder hobbels in de weg, ik snap dat je sneller bezorgd bent natuurlijk.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 14:43:12 #271
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165789886
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:23 schreef Malteser het volgende:
Oké, ik heb er al 100x over gezeurd maar pffff...
Dat alle vrienden met kindjes om je heen jouw kind voorbij groeien.
Dat je in V&A kijkt en Fokkers met baby's van een half jaar oud ziet vragen naar een grotere maat kleding dan jouw dreumes.
Dat je gewichten voorbij ziet komen waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Er zijn dagen dat het me niks doet. Maar vandaag doet het even heel zeer. Nadat ik er net met moeite 70cc melk in heb gekregen. Nadat hij zijn fruit, boterham en soepstengel weigerde. Mijn mooie, kleine mannetje.
Gelukkig ontwikkelt hij verder goed en kletst hij volop. Mijn mooie, dappere mannetje! O+
Mijn oudste zat een jaar in maat 80 en H. gaat hem achterna. Hij zou nu nog in maat 74 passen... En de 23e wordt ie anderhalf :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165789978
Denk eens aan al het geld dat we uitsparen op grotere kleding! O+

En om de groeibeermoeders niet een rotgevoel te geven: denk eens hoe vaak je het voor jezelf kan verantwoorden om nieuwe kleding te kopen voor je kind omdat de rest niet meer past! O+
pi_165790418
Malteser en Luna :*

Alles op zijn tijd! Hoewel dat bij Twix misschien wat lastiger ligt. (Misschien een 'troost': een van mijn nichtjes is grotendeels op lucht gegroeid. Ze konden niks medisch ontdekken maar zij weigerde gewoon nagenoeg al het voedsel vanaf kleins af aan. Tot wanhoop van mijn tante uiteraard. Ik geloof dat ze er langzaam overheen gegroeid is en dat ze nu prima eet (ze wonen in het buitenland dus ik zie ze niet zo vaak).

M. paste trouwens haar winterjas van begin dit jaar ook nog prima. Ze is inmiddels van het +2 lijntje afgezakt naar net onder de 0.

En lekker Ingee _O- Wanneer kun je eigenlijk beginnen met een potje? Niet dat mijn dreumes daar ook maar al iets van snapt hoor.
pi_165790814
Oh Malteser, het komt als je het niet meer verwacht Die van ons is op vakantie ineens zo *poef* uit zijn broekjes 68 en shirtjes 74 geploft.

Maar ik snap je wel hoor, hier was het op de kermis dinsdag toen werd er een 7 maander naast T. Gezet van een vroeger klasgenootje, die was gewoon net zo groot en de helft breder.. en de helft jonger dus!
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:48:31 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_165791008
Malteser, als er over 15 jaar zo'n magere slungelpuber naast je staat met de baard in de keel die een kop boven je uit steekt kun je er hopelijk om glimlachen ;) Ik kan me je zorgen goed voorstellen. Maar gelukkig ontwikkelt hij zich fijn :)
disclaimer
  donderdag 6 oktober 2016 @ 16:38:36 #276
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165791784
Malteser :*

Mijn peuter was ook zo'n mini. Misschien een troost voor je dat die aardig is bijgetrokken en inmiddels bijna op de middellijn zit. Hij valt met zn bijna 4 niet meer op tussen de kleuters op de school naast de PSZ.
pi_165792600
Dank jullie wel! Lief! Inmiddels weer oké hoor maar soms overvalt me dan het gevoel van bezorgdheid enz.
Met nog steeds maat 68 doet hij inderdaad wel heeeeel lang met zijn kleding. Efficiënt kind hebben wij!
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:12:57 #278
409579 LuDann
All the way
pi_165793271
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:24 schreef Malteser het volgende:
Dank jullie wel! Lief! Inmiddels weer oké hoor maar soms overvalt me dan het gevoel van bezorgdheid enz.
Met nog steeds maat 68 doet hij inderdaad wel heeeeel lang met zijn kleding. Efficiënt kind hebben wij!
Herkenbaar ja! Ik sprak laatst met een vriendin af wiens dochter zo'n 4 maanden jonger is dan Wolk. De vorige keer dat we elkaar zagen was haar kindje een halve kop kleiner dan Wolk, maar inmiddels is ze een halve kop groter. Dan roert de bezorgdheid toch even zijn staart, dat is lastig te onderdrukken.

Ik koop er trouwens niet minder kleding om. :') Al die maanden dat ze in 68 zat kocht ik zowel in die maat als de volgende maat bij, want 'het slijt' 'je weet maar nooit' en 'ze zal vast over een maand wel in 74 zitten'. Met als resultaat een hoop ongebruikte zomerkleding in maat 74... En nu ga ik dus over op het kopen van winterkleding in maat 74. :+ Uh en toch ook 80 als dat echt leuk is, want 'je weet maar nooit'. :P
pi_165793599
Ik moest heel hard lachen om de poepbril Skittles. :')

Malteser, je lieve mooie Twix. Die komt er wel. :Y :*
Alle mamma's met zorgen een dikke knuffel. Het zou zo makkelijk zijn als we niet zouden vergelijken, maar volgens mij is dat onmogelijk.

Hier een beetje andersom qua nieuwe kleren. Ineens past niks meer en dan heb ik niks in de volgende maat klaarliggen. Ik heb de afgelopen twee weken dus een spoedgarderobe samengesteld.

Ik verbaas me er soms over hoe erg ik mijn kind onderschat. Er stond vanochtend een Sesamstraat op waar het over een bal ging. Komt L. met een flapjesboek aangelopen, slaat het open, bladert naar de pagina waar een bal op afgebeeld staat en roept 'die, die, die'. Dan barst ik uit elkaar van trots.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165798903
Groeien en kleding, ja... dan staat er dat mt 80 is voor 9-12 mnd en dan denk ik: hoe dan?! :?

Onderschatten, ook herkenbaar. Mijn vriend ging laatst 's avonds nog even weg met de auto. J zwaait doei, ziet daarna de laptoptas liggen en roept 'tas!'. Ja, die neemt papa altijd mee als hij gaat werken inderdaad (maar nu dus niet). En vandaag op het kdv had hij het woord botsing geleerd 8)7
pi_165806105
Dat eerste ja Hupje, N. zit met haar 17 maanden net in maat 80 en ze ligt qua gewicht maar net onder het middellijntje en qua lengte is ze exact gemiddeld. :')

Onderschatten is ook herkenbaar. Ze leggen op de een of andere manier al verbanden die je je niet voor kan stellen inderdaad.
pi_165806721
Trouwens, N.'s haar begint in haar ogen te zitten, maar het is bij lange na nog niet lang genoeg voor een staartje. Hebben jullie nog tips voor handige clipjes/knipjes/schuifjes oid?
pi_165806821
Geen tips Sel, hier werden ze er allemaal resoluut uitgetrokken en opgegeten. Mocht je wel aan staartjes toe zijn dan raad ik van die mini elastiekjes van de Action aan, van die plastieken die lijken op van die beugel elastiekjes. Die krijgen ze er niet uitgepeuterd. >:)

Hier hangt d'r haar als het nat is inmiddels over d'r kin. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165806927
2 staartjes! Heel erg Pippi bij mijn rooie O+. Maar ze trekt ook alles er uit, behalve het fonteinstaartje bovenop.
Ik twijfel tussen door laten groeien of toch al naar de kapper.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:12:31 #285
409579 LuDann
All the way
pi_165806953
Ah, das een goede tip Kris, die ga ik onthouden!

Wolk krijgt regelmatig een palmboom in d'r haar, anders hangt het inmiddels ook in haar ogen.
pi_165806972
Wat lastig zo met scholen waar je bij moet loten. Wij hebben E pad met drie jaar aangemeld. Het lijkt me vooral zo lastig inschatten welk type onderwijs het beste past.

Het ontwikkelen van skills gaat soms zo met sprongen en is zo verschillend per kind. Het vergelijken bewust of onbewust is heel herkenbaar.
Mijn oudste praatte al behoorlijk veel met tien maanden en met 14 kletste bij de oren van je hoofd. Stiekem ga je dat dan toch als referentie gebruiken bij kleine zus. Zij zei met een jaar wel wat woorden maar pas de laatste 2,5 maand is haar woordenschat enorm gegroeid. Over een maand wordt ze twee en qua woordenschat en praten is zij nu net zover als E op deze leeftijd.
Maar het is en blijft soms lastig relativeren en vertrouwen op 'het komt goed' als je er nog midden in zit.

Zo ben ik altijd een klein beetje jaloers op dreumesen met leuke staartjes. Hoewel Etje haar gaat nu wel begint te groeien en lanceert is dan dat van haar broer op deze leeftijd is het nog echt geen speltje of staartje waardig. Een klein 'fonteintje' met loom elastiekje zou misschien net gaan. Ze heeft wel een hele toffe bril als eyecatcher ;)
En dan is zoiets qua uiterlijk ook nog echt wel een andere categorie dan wanneer je je zorgen maakt over groei of ontwikkeling.

[ Bericht 13% gewijzigd door Roosje84 op 07-10-2016 09:21:28 ]
pi_165807171
Zijn die strakke elastiekjes niet erg pijnlijk om uit te trekken?
Bij mijn eigen haar ga ik soms al door de grond bij een slap elastiekje :') /mietje
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:35:58 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_165807263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef Skittles het volgende:
Zijn die strakke elastiekjes niet erg pijnlijk om uit te trekken?
Bij mijn eigen haar ga ik soms al door de grond bij een slap elastiekje :') /mietje
ja. Mauw krijgt ze wel eens op het kdv, altijd janken als het er uit moet. Ik gebruik alleen badstof en tot voor kort dus gewoon clipjes ;)
disclaimer
pi_165807285
Achja, gelukkig hoeft Lou nog lang geen staartjes O+
pi_165807401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef Skittles het volgende:
Zijn die strakke elastiekjes niet erg pijnlijk om uit te trekken?
Bij mijn eigen haar ga ik soms al door de grond bij een slap elastiekje :') /mietje
Ik knipte ze altijd los met het nagelschaartje. Zo'n zak stiekjes van de Action kost toch geen drol. Maar ik ben wel van de makkelijke weg...

En nee, Twix krijgt geen staartjes ;). Maar haren vlechten is een hobby van me en dat weet mijn omgeving. Dus heb ik al voor menig feestje/bruiloft haren verzorgd.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:48:12 #291
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165807410
Rubberen mini-elastiekjes (soort van beugelelastiekjes) van de Action en dan 's avonds met een nagelschaartje los knippen ^O^.
pi_165807554
O zit ook net in 80, maar het meeste van 74 past ook nog gewoon, maar 80 is makkelijker aantrekken. Alleen de rompers werden te krap (door de droger denk ik) dus daarvan zit hij nu sinds een week in maat 86/92 wat niet eens belachelijk groot valt (met korte/geen mouwen).

Maar ik vind groei en gewicht een stuk minder belangrijk dan ontwikkeling, en dat gaat wel goed, ook al zegt hij nog niet meer dan ja en miauw. Maar zijn begrip gaat heel snel vooruit, alles op de grond gooien en daarna 'op' gebaren bijvoorbeeld. En hij kent ook duidelijk al een heel aantal eet-woorden. 'Cracker' betekent naar de keuken kruipen. Ik onderschat hem hier idd ook nog wel eens...

Ik heb btw vorige week zelf O's haar bijgeknipt met een nagelschaartje. Alleen rond z'n oren, maar die rare Einstein-plukken zijn nu wel weg! Haar natmaken, recht kammen en dan gewoon rond z'n oor knippen. Wel zorgen voor iemand die hem goed beet houdt en vermaakt. Haarspeldjes oid hoeven we hier gelukkig niet, lijkt me ook geen succes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:03:24 #293
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165807632
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:47 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik knipte ze altijd los met het nagelschaartje. Zo'n zak stiekjes van de Action kost toch geen drol. Maar ik ben wel van de makkelijke weg...

En nee, Twix krijgt geen staartjes ;). Maar haren vlechten is een hobby van me en dat weet mijn omgeving. Dus heb ik al voor menig feestje/bruiloft haren verzorgd.
Ik doe het altijd als de jongens met een vriendinnetje thuis komen. 'oh *naam* wat zit je haar verwaaid, kom maar eens even hier' O+

En met de 2 dochters van mn vriendin pruts ik wel eens. Je moet toch wat als je alleen jongens hebt :D

Wat leuk dat je het ook voor je omgeving doet! Ik wou dat ik dat kon. Dan had ik ook eens wat anders in mn haar dan een simpele invlecht of de eeuwige staart :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:08:07 #294
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165807699
En inderdaad hier een prima ontwikkeling. Hij loopt nu sinds hij 14 maanden is en kan nu ook rennen, klimmen en de trap af. Hij zwaait, snapt enorm veel en luistert en reageert dan ook. Hij speelt met zn grote broers, knuffelt en geeft kusjes O+

Ik vind het prima. Dan koop ik gewoon wel kleren bij als ik op zn huidige collectie ben uitgekeken *)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:24:34 #295
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165807940
Ro heeft altijd badstof elastiekjes. Ze trekt ze er altijd uit. Ze raakt ze kwijt, etc. etc. , maar toch vind ik deze fijner dan die plastic dingen.
Ik zie nooit haren om de badstofelastiekjes heen gedraaid zitten, maar wanneer ze gaat trekken bij een plastic elastiekje zit er een hele pluk aan.
Speldjes werken hier niet.
Wij zitten nu ook op zo'n grens van knippen of niet. Toch gekozen voor door laten groeien.
Ro rockt 2 staartjes en haar pony als een emo. O+

Over groei gesproken. Wij moeten zo weer naar het Cb voor de 18 maanden check up.
Heb er eigenlijk wel weer zin in. Ben wel benieuwd hoe groot ze nu is.
Ik maak me ook weleens zorgen om haar ontwikkeling. Man en ik zijn niet van die praters. We knuffelen wel graag, kijken samen een boekje of een filmpje en tegenwoordig spelen we samen met het ikea keukentje of Little people. maar echt kletsen samen? Ik denk dat ik dat toch te weinig doe.
Ro praat dan ook niet echt veel. Ik denk wel dat ze veel begrijpt van wat ik dan wel zeg/vraag.
Bijvoorbeeld: Wil je gaan slapen? Ro zegt nee of begint te zwaaien. Als ze zwaait neemt ze afscheid en wil ze naar boven om naar bed te gaan. Nee is ja en nee in 1. Daar kom ik nog niet echt uit :')
Ze gebaart wel een beetje ; zwaaien, met het vingertje heen en weer als ze weet dat ze iets niet goed doet. Met in de maneschijn kan ze helemaal mee doen. Net als klap eens in je handjes.
Ze zegt ook dingen als woef, mauw, tok, boem, bal, mama, papa, nee, ja en sinds vanmorgen..
'neeneeniedoen' inclusief vingertje O+
Mijn liebeskind.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:32:11 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_165808045
Ik heb veel haarstijlen voor mauwtje. Van ragebol tot staartjes. Maar de paardenstaart en het speldje zijn wel favoriet :)

disclaimer
pi_165808226
wat een lekker ding is Mauw!

T krijgt steeds meer haar, en steeds meer temperament. Hij heeft net 10 minuten onbedaarlijk gehuild met heel veel hele grote tranen omdat ik de deur van de wasmaschine dicht deed, terwijl hij het plan had opgevat om in de wasmaschine te klimmen. Ontaarde moeder die ik ben... :+
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:45:09 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_165808241
Ja ik kon geen foto's vinden zonder smut / korsten in d'r gezicht, sorry :') #dreuterlife

En da's ook wel Heel Erg hoor Jagar :Y
disclaimer
pi_165808256
Wat een bos haar heeft ze SQ! (Die middelste foto rechts is geniaal trouwens :D )

Malteser wat tof dat je dat kunt. Ik kan alleen een normale vlecht maken en staartjes natuurlijk. M. rockt nu de fontein op haar hoofd 8-) Ik heb trouwens van die kleine elastiekjes met een metalen dingetje. Ik doe ze sowieso niet te strak (want pijnlijk ja). Voor die badstoffen elastiekjes is het haar nog te dun.

Fap ik zou me er niet druk om maken hoor! Ik klets ook niet de hele dag. Ik zing wel liedjes en we lezen boekjes. Verder oefenen we vaak woordjes met alledaagse dingen of als ik meespeel (schoenen, lamp, appel). Zo lijkt ze steeds weer wat op te pikken.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:51:16 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_165808289
Ja taal pikken ze echt wel op. De een wat sneller dan de ander.
Zo kan Lou van skittles alle kleuren al benoemen. Ik dacht, leuk, dat gaan we oefenen. Met als resultaat dat nu alles wat ook maar een beetje kleur heeft enthousiast met BLAAAAAUWWWW wordt toegeschreeuwd. :')
disclaimer
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:52:14 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_165808299
dicht 8-)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')