abonnement Unibet Coolblue
pi_165491519
D'66 heeft het niet zo op harde maatregelen op schijn-zelfstandigheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 22 september 2016 @ 12:21:02 #227
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_165491520
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk doen. We weten allemaal wie we bedoelen. Drie kwart van de aanhang van de PVDA is weggelopen. Dat deden ze niet omdat ze zo dol zijn op Rutte.
De helft van die kiezers kwam toch al bij andere partijen vandaan, er werd een tweestrijd gecreëerd bij de vorige verkiezingen.

De overige kiezers zou de PvdA met een goede campagne best weer aan zich kunnen binden. 20 zetels is niet onmogelijk.
pi_165491528
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik heb het over wat de kiezers denken. Wat partijen te verkopen hebben is daarin dus weinig relevant.
Het is een wisselwerking tussen vraag een aanbod. Ik begrijp je vraag niet of waar je naar toe wil. PvdA legt iig het loodje voor de gemiddelde linkse kiezer.
I´m back.
pi_165491550
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke redenen moet de PvdA aanvoeren voor haar besluit om de stekker eruit te trekken? 'We zijn de VVD - met nog een paar maanden te gaan - nu echt zat'?

De partij kan zich toch niet distantiëren van het kabinetsbeleid. Dat staat de oppositie niet toe. En als de PvdA uit electorale overwegingen de coalitie laat klappen, wordt het prijsschieten tijdens de verkiezingsdebatten.
D66 is het ook gelukt na Balkenende II. Er zullen nog wel meer voorbeelden te vinden zijn.
pi_165491557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan was het begrotingstekort toegenomen, de staatsschuld en dan hadden ze boetes gekregen van de EU. Hoe de economie ervoor zou staan? Er zijn mensen die zeggen dat de economie er dan beter voor zou hebben gestaan, want de bestedingen zouden op peil hebben gestaan. Maar Frankrijk heeft dit ongeveer gedaan, en je hebt gehoord hoe men over Frankrijk denkt.

PS toevallig heeft-ie het er nu over.
Klopt maar ik heb het idee dat franse bevolking de afgelopen jaren en op korte termijn een relatief goed leven hebben, financieel dan, ze hebben geen bezuinigingen gehad, alle shit word doorgeschoven naar volgende generatie.
pi_165491572
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een wisselwerking tussen vraag een aanbod. Ik begrijp je vraag niet of waar je naar toe wil. PvdA legt iig het loodje voor de gemiddelde linkse kiezer.
Dat begreep ik inderdaad.
wooblabalurg
pi_165491575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

D66 is het ook gelukt na Balkenende II. Er zullen nog wel meer voorbeelden te vinden zijn.
D66 ging in de verkiezingen daarna terug naar drie zetels.
pi_165491592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:24 schreef icloud het volgende:

[..]

Klopt maar ik heb het idee dat franse bevolking de afgelopen jaren en op korte termijn een relatief goed leven hebben, financieel dan, ze hebben geen bezuinigingen gehad, alle shit word doorgeschoven naar volgende generatie.
Moeilijk te beantwoorden. Ze willen nu ook de arbeidsmarkt hervormen en dan zie je dus naar verhouding vrij felle, soms zelfs bloedige, demonstraties. Verder reikt mijn kennis niet ver genoeg om daar antwoord op te geven, eerlijk gezegd.
I´m back.
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 12:28:35 #234
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165491604
Waarom doet Klein dit eigenlijk? Kan hem het schelen.
pi_165491606
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als iemand dit absolute basisinzicht al ontbeert, dan heeft het ook gewoon geen nut om met elkaar te praten.
Hoe blind kan je zijn??? Goedkoop opportunisme is zowat de definitie van politiek. De VVD schiet omhoog in de peilingen nu ze opeens stoer rechts lullen. Hoe verklaar je dat? Is toch onmogelijk volgens jou?
pi_165491618
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:24 schreef icloud het volgende:

[..]

Klopt maar ik heb het idee dat franse bevolking de afgelopen jaren en op korte termijn een relatief goed leven hebben, financieel dan, ze hebben geen bezuinigingen gehad, alle shit word doorgeschoven naar volgende generatie.
Alleen klopt het niet. Frankrijk heeft de afgelopen jaren meer hervormd dan Nederland, en ook meer dan het gemiddelde binnen de Europese Unie.

De Correspondent

Een linkje naar een artikel over Griekenland (zij hebben de afgelopen jaren het meest hervormd van alle landen in Europa), en in het artikel een overzicht van de landen die het meest hebben hervormd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165491632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als je de PVV niet serieus neemt, betekent dat niet automatisch dat je een Wilders basher bent.

Ik ben zelf van mening dat het hoogtepunt van de PVV intussen achter ons ligt, hij zal rap verder dalen in de peilingen en ik denk zelfs onder de 20 zetels eindigen bij de verkiezingen.

En mochten het toch meer zetels zijn, ook prima, iedereen heeft het recht op de PVV te stemmen. Maar persoonlijk vind ik z'n boodschap steeds kanslozer worden.
Ik schrijf nergens op dat iedereen die tegen Wilders is automatisch een Wilders basher is. Dat zijn jouw woorden. Maar je ziet dat bij gebrek aan voldoende tegenargumentatie men al snel overgaat tot bashen. Ik vind het zelf een zwaktebod en het geeft vaak een tegenovergestelde publieke reactie.

Wilders boodschap is juist actueler dan ooit. Een samenleving waar de segregatie tussen autochtonen en allochtonen groeit. Het gevaar van de islam waar intussen iedere week wel ergens een aanslag of een poging daartoe wordt genomen. Dat het nog niet in Nederland heeft plaatsgevonden maakt het gevaar niet minder. Maar als het gebeurd zal dat onze samenleving veranderen. Ik denk dat de PVV ironisch genoeg met stip de grootste partij van het land zou worden. Het anti-EU sentiment groeit. Bovendien zien we gelijkgestemde partijen als de PVV in opkomst binnen Europa. Het Front National in Frankrijk. De ongekende opkomst van de AfD in Duitsland, wat voor Duitse begrippen een unicum is. De opnieuw gehouden presidentsverkiezingen in Oostenrijk. Het standpunt van Hongarije. Etc.

Ik zie dus juist een stijgende lijn in plaats dat de boodschap steeds kanslozer wordt. De actualiteiten dwingen gevestigde politici mee te gaan met de ideeën van Wilders. Natuurlijk niet in zijn geheel, wat Wilders natuurlijk drommels goed beseft. Maar de discussie wordt gevoerd en stapje voor stapje uit de taboesfeer gehaald.

We zullen de uitslag zien. Helaas is de Publieke Omroep niet onafhankelijk maar juist partijafhankelijk. Zo wisten ze Roemer te piepelen, terwijl Rutte daar glashard binnen die discussie zat te liegen. Het constant blijven herhalen van die scene deed de rest en PvdA-er Samson werd naar voren geschoven. Slechts zaak met een nog slechtere uitkomst zoals we nu zien.
pi_165491635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

D66 is het ook gelukt na Balkenende II. Er zullen nog wel meer voorbeelden te vinden zijn.
Die breuk voltrok zich niet in het zicht van de haven. Bovendien was er een directe aanleiding voor de ontslagaanvraag: de crisis rondom Verdonk.

De PvdA heeft geen geldige reden om nu op te stappen. De partij heeft immers niet meegewerkt aan een nieuwe begroting, die de partij nu loopt te verdedigen met alles wat zij heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165491659
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die breuk voltrok zich niet in het zicht van de haven. Bovendien was er een directe aanleiding voor de ontslagaanvraag: de crisis rondom Verdonk.

De PvdA heeft geen geldige reden om nu op te stappen. De partij heeft immers niet meegewerkt aan een nieuwe begroting, die de partij nu loopt te verdedigen met alles wat zij heeft.
Het was ook slimmer geweest als de PVDA het kabinet een paar maanden eerder had laten vallen. Maar nu kunnen ze alsnog profiteren/de schade beperken door het kabinet te laten vallen en Samsom te vervangen.
pi_165491680
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het was ook slimmer geweest als de PVDA het kabinet een paar maanden eerder had laten vallen. Maar nu kunnen ze alsnog profiteren/de schade beperken door het kabinet te laten vallen en Samsom te vervangen.
En welke reden moet de PvdA daarvoor opvoeren, beste jongen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 12:36:32 #241
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165491716
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En welke reden moet de PvdA daarvoor opvoeren, beste jongen?
Een scheiding forceren is niet zo moeilijk. Je maakt gewoon van allerlei kleine probleempjes hele grote problemen.
pi_165491718
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:36 schreef Slobeend het volgende:
Buma is sterk.
Klopt idd.
I´m back.
pi_165491722
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:36 schreef Slobeend het volgende:
Buma is sterk.
Leider van de oppositie.
pi_165491726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het was ook slimmer geweest als de PVDA het kabinet een paar maanden eerder had laten vallen. Maar nu kunnen ze alsnog profiteren/de schade beperken door het kabinet te laten vallen en Samsom te vervangen.
Dan hadden ze de cadeautjes uit deze begroting niet electoraal kunnen uitbuiten slimpie.
pi_165491732
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:37 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Leider van de oppositie.
Mag na al die jaren ook wel een keer.
pi_165491736
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mag na al die jaren ook wel een keer.
Je moet pieken op het goede moment.
pi_165491746
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan hadden ze de cadeautjes uit deze begroting niet electoraal kunnen uitbuiten slimpie.
Dus jij verwacht dat de PVDA door die cadeautjes volgende week omhoogschieten in de peilingen? Ik betwijfel het maar we zullen zien.
pi_165491752
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik schrijf nergens op dat iedereen die tegen Wilders is automatisch een Wilders basher is. Dat zijn jouw woorden. Maar je ziet dat bij gebrek aan voldoende tegenargumentatie men al snel overgaat tot bashen. Ik vind het zelf een zwaktebod en het geeft vaak een tegenovergestelde publieke reactie.

Wilders boodschap is juist actueler dan ooit. Een samenleving waar de segregatie tussen autochtonen en allochtonen groeit. Het gevaar van de islam waar intussen iedere week wel ergens een aanslag of een poging daartoe wordt genomen. Dat het nog niet in Nederland heeft plaatsgevonden maakt het gevaar niet minder. Maar als het gebeurd zal dat onze samenleving veranderen. Ik denk dat de PVV ironisch genoeg met stip de grootste partij van het land zou worden. Het anti-EU sentiment groeit. Bovendien zien we gelijkgestemde partijen als de PVV in opkomst binnen Europa. Het Front National in Frankrijk. De ongekende opkomst van de AfD in Duitsland, wat voor Duitse begrippen een unicum is. De opnieuw gehouden presidentsverkiezingen in Oostenrijk. Het standpunt van Hongarije. Etc.

Ik zie dus juist een stijgende lijn in plaats dat de boodschap steeds kanslozer wordt. De actualiteiten dwingen gevestigde politici mee te gaan met de ideeën van Wilders. Natuurlijk niet in zijn geheel, wat Wilders natuurlijk drommels goed beseft. Maar de discussie wordt gevoerd en stapje voor stapje uit de taboesfeer gehaald.

We zullen de uitslag zien. Helaas is de Publieke Omroep niet onafhankelijk maar juist partijafhankelijk. Zo wisten ze Roemer te piepelen, terwijl Rutte daar glashard binnen die discussie zat te liegen. Het constant blijven herhalen van die scene deed de rest en PvdA-er Samson werd naar voren geschoven. Slechts zaak met een nog slechtere uitkomst zoals we nu zien.
Overton window?
(Lodewijk 14 kwam daar mee). https://en.wikipedia.org/wiki/Overton_window
I´m back.
pi_165491783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een scheiding forceren is niet zo moeilijk. Je maakt gewoon van allerlei kleine probleempjes hele grote problemen.
En nu graag concreet.

Maar goed, jij houdt toch vast aan je vreemde inzicht. Want zoals het echte PVV'er betaamt, weiger je te accepteren dat er mensen zijn die een net iets betere kijk hebben op de politiek.

Overigens zou zo'n actie in het geval van de PVV ongetwijfeld vruchten afwerpen. Wat dat betreft snap ik wel dat jij denkt dat het opblazen van het kabinet een gouden greep is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')