abonnement Unibet Coolblue
pi_165465142
Hallo,

Allereerst wil ik vermijden dingen zoals; mijn broer of mijn zus. Ik hoop ook niet dat ik afgebrandt word; want ik heb een aantal stomme keuzes gemaakt en ik wil deze goed maken.

14 jaar geleden heb we een huis gekocht in Nederland; 10 jaar geleden zijn we halsoverkop naar een niet EU-land verrokken en we hebben geen adres achtergelaten oid; en we hebben geen idee wat met ons huis in NL gebeurd is; op gegeven moment zijn we 'gewoon' gestopt met betalen van hypotheek. Huis is verkocht met een restschuld van 50K-55K ; die we nooit betaald hebben; we hebben ook geen deurwaarder gezien of aanmaningen ontvangen ik denk dat ze ons niet kunnen vinden -

Inmiddels hebben we -wat ik denk- het bedrag bij elkaar gespaard en kunnen we onze schuld afbetalen. Ik heb proberen te bellen maar over te de telefoon word geen informatie gegeven.

Wij gaan met de kerst naar NL toe -voor de eerste keer sinds dat we emigeerd zijn.

Een van onze doelstellening is dat we dingen willen recht doen; schuld afbetalen zonder dat we op schiphol worden afgevoerd; we bezitten allemaal twee passporten; ik heb mijn NL paspoort net vernieuwd. Dus we kunnen op ons niet-NL passpoort reizen. Nogmaals ik wil benadrukken dat we dingen op een keurig manier oplossen; maar

Wat ik wil voorkomen is dat ik mijn paspoort laat zien op schiphol; en sirenses gaan af een we in de boeien wordt geslagen (dat wellicht zou eigenlijk een goede straf voor ons asociale gedrag).Niet dat een welkom is waarop ik gehoopt had.

Advies graag,...
pi_165465148
Hoe weet je dat het huis verkocht is met een restschuld van 55k als je "geen idee hebt wat er met het huis is gebeurd" en de bank telefonisch geen gegevens verstrekt ?
  woensdag 21 september 2016 @ 06:41:25 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165465152
Heb je nooit in het nieuwe land dingen aan moeten vragen? Ook de Nederlandse ambassade is Nederlandse overheid he ;) dus ze weten je echt wel te vinden.
pi_165465154
Waarschijnlijk is het niet alleen de bank die geld wil zien? of zijn alle (gemeentelijke) belastingen e.d. wel netjes afgedragen?
pi_165465156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:38 schreef Kassamiep het volgende:
Hoe weet je dat het huis verkocht is met een restschuld van 55k als je "geen idee hebt wat er met het huis is gebeurd" en de bank telefonisch geen gegevens verstrekt ?
Ik weet waarvoor het huis verkocht is toen we vertrokken; simpel rekensom
pi_165465164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Mishu het volgende:
Heb je nooit in het nieuwe land dingen aan moeten vragen? Ook de Nederlandse ambassade is Nederlandse overheid he ;) dus ze weten je echt wel te vinden.
ik heb paar maanden geleden een nieuw NL paspoort aagevraagd en die heb zonder problemen gekregen (moest alleen bewijzen omdat ik ook een andere nationalteit bezit; dat mijn vrouw geboren is in het land waar we nu wonen; één van de uitzonderingen)
pi_165465166
Met wie of wat heb je gebeld?
pi_165465169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:43 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

Ik weet waarvoor het huis verkocht is toen we vertrokken; simpel rekensom
Nogmaals - hoe weet je dat ? Geen notaris gaat zonder toestemming van de bank meewerken aan verkoop met dergelijk groot verlies - en zonder notaris is de verkoop van je huis ongeldig.

Wat zou betekenen dat je banger moet zijn voor de persoon aan wie je het "verkocht" hebt...
pi_165465174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:43 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

Ik weet waarvoor het huis verkocht is toen we vertrokken; simpel rekensom
Ik snap het nog steeds niet. Je bent halsoverkop vertrokken, hebt geen idee wat er met het huis is gebeurd, maar het is... wel gewoon verkocht toen jullie vertrokken? Door wie dan?
  woensdag 21 september 2016 @ 06:53:36 #10
27699 Ravage
thinking about you
pi_165465181
En is die rekensom wel zo simpel? Zou de bank ook niet alle extra kosten op je willen verhalen die ze gemaakt hebben om hun geld te krijgen? En vergeet je de achterstallige rente niet?
i'm not living, i'm just killing time
  woensdag 21 september 2016 @ 06:53:53 #11
460598 Roselii
Hugs for everyone
pi_165465182
Ik zou zeggen ga naar de Nederlandse amabasade leg je verhaal uit en kijk naar de mogelijkheden. Celstraf zou ik niet uitsluiten. Ook een hogere boete niet. Succes
pi_165465189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nogmaals - hoe weet je dat ? Geen notaris gaat zonder toestemming van de bank meewerken aan verkoop met dergelijk groot verlies - en zonder notaris is de verkoop van je huis ongeldig.

Wat zou betekenen dat je banger moet zijn voor de persoon aan wie je het "verkocht" hebt...
Hoi,

Ik heb helemaal niks verkocht; we zijn vertrokken; boeltje opgepakt; ticket gekocht en vertrokken. en gestopt met het betalen van de hypotheek.
pi_165465196
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:46 schreef Basp1 het volgende:
Met wie of wat heb je gebeld?
ik heb met de hypotheek verstreker gebeld Florius
pi_165465202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:53 schreef Ravage het volgende:
En is die rekensom wel zo simpel? Zou de bank ook niet alle extra kosten op je willen verhalen die ze gemaakt hebben om hun geld te krijgen? En vergeet je de achterstallige rente niet?
wellicht maar zoals ik benoemd heb; ik wil en kan betalen - dat feit wordt hier vergeten ik heb het idee dat ik aan derde graad verhoor wordt onderworpen
  woensdag 21 september 2016 @ 07:07:09 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165465226
Waarom zoek je dan geen contact met de schuldeiser om te beginnen met afbetalen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165465250
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:07 schreef Lienekien het volgende:
Waarom zoek je dan geen contact met de schuldeiser om te beginnen met afbetalen?
dat heb ik geprobeerd over de telefoon: volgens Florius heb ik geen schuld ben verder gaan zoeken en kwam uit op hypcasso; daar zou ons schuld lopen -denk ik- heb echter geen harde bewijzen en een telefoon kwam uit dat ze geen gegeven verstreken over de telefoon (sorry mijn Nederlands is roestig geworden); wat ik wil voorkomen is dat we gearresteerd worden als we Nederland met de kerst komen. dat is mijn groostse angst

[ Bericht 1% gewijzigd door Agius1990 op 21-09-2016 07:17:21 (toevoeging) ]
pi_165465263
ik heb een buitenlandse (niet NL) paspoort aangevraagd omdat mijn kansen te verbeteren op de arbeidsmarkt hierzo; ik heb tot 2 geleden alleen een NL-paspoort gehad.

[ Bericht 67% gewijzigd door Leandra op 21-09-2016 10:09:44 (verwijderde quote verwijderd) ]
  woensdag 21 september 2016 @ 07:25:39 #18
27699 Ravage
thinking about you
pi_165465269
Maar waarom zou je gearresteerd worden? Je bent je overeenkomst met de bank niet nagekomen, maar volgens mij is dat geen strafbaar feit, en kunnen ze je er niet voor in de cel gooien.

Wel als je een schuld bij het CJIB hebt trouwens
i'm not living, i'm just killing time
pi_165465283
Als je voor het oppakken op Schiphol angstig bent kun je beter naar België of dld vliegen en dan met een auto de grens oversteken.
pi_165465336
Fijn dat je je gemaakte fouten in het verleden wil herstellen. Ik zou goed door gaan spitten met het achterhalen van je schuldeisers. Wellicht dat een BKR overzicht ook nog kan helpen (geen idee of je die ook online kan aanvragen..), al weet ik niet of je vanaf t overzicht kan achterhalen waar de schuld gelopen heeft (je zal wel een codering hebben..).

Heb je geen familie, oude buren oid die mogelijk ook betrokken zijn geweest in het verhaal? Of kan je achterhalen wie het huis heeft verkocht (namens de bank)?

Succes. En let wel op dat de hoogte van de schuld wel veel hoger kan zijn dan alleen het verlies (opbrengst verkoop huis - hypotheek), de achterstand in de hypotheek, kosten en rente over de afgelopen jaren zal ook mee spelen.
pi_165465345
Tenzij je via automatische incasso wel betaald hebt voor energie, water, gemeentelijke belastingen en dergelijke, heb je meer schulden dan alleen de restschuld van de hypotheek. Met rentes en incassokosten er bij opgeteld, kom je dus al snel tienduizenden euro's hoger uit aan schulden dan het oorspronkelijke schuldbedrag.
pi_165465366
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Tenzij je via automatische incasso wel betaald hebt voor energie, water, gemeentelijke belastingen en dergelijke, heb je meer schulden dan alleen de restschuld van de hypotheek. Met rentes en incassokosten er bij opgeteld, kom je dus al snel tienduizenden euro's hoger uit aan schulden dan het oorspronkelijke schuldbedrag.
ik denk zeker dat ik daar uit kan komen; ik weet dat ik in deze situatie weinig te willen heb, maar wij willen niet afgevoerd in de ogen van onze kinderen op schiphol. Ja ik kan met mijn niet NL-paspoort binnen komen, maar dat zou hetzelfde zijn als vluchten.
pi_165465367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:58 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

wellicht maar zoals ik benoemd heb; ik wil en kan betalen - dat feit wordt hier vergeten ik heb het idee dat ik aan derde graad verhoor wordt onderworpen
Dat verhoor kan je verwachten hier op fok. Dus niet miepen. De info in de OP is, mijn inziens, een beetje summier. Vind het niet raar dat mensen doorvragen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_165465375
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:44 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dat verhoor kan je verwachten hier op fok. Dus niet miepen. De info in de OP is, mijn inziens, een beetje summier. Vind het niet raar dat mensen doorvragen.
fair enough; ik wil alleen doen wat goed is en ik heb de kans om dingen recht te doen
pi_165465386
Als het huisverkocht is, zijn energie en water door de nieuwe eigenaar/huurder op naam gezet. Als hij uit de GBA is verdwenen, is er ook geen sprake van gemeentelijke belastingen.

Echter, de hoogte van de schuld ivm het huis kan echt wek flink hoger zijn. Als je inderdaad hallo erop vertrokken bent, gaan ze echt niet diezelfde week zomaar je huis verkopen. Dat doen ze pas als er betalingen gemist worden en er op geen enkele manier contact gemaakt kan worden. Daarnaast zullen er ook kosten zijn voor de gedwongen verkoop etc.

Als je oprecht je fout wil goedmaken en je schulden afbetalen, zou ik contact opnemen met de instantie waar volgens jou de schuld loopt, en hen vragen wat je moet doen om te zorgen dat je het overzicht krijgt en je zaken kunt afhandelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165465492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:48 schreef miss_sly het volgende:
Als het huisverkocht is, zijn energie en water door de nieuwe eigenaar/huurder op naam gezet. Als hij uit de GBA is verdwenen, is er ook geen sprake van gemeentelijke belastingen.

Echter, de hoogte van de schuld ivm het huis kan echt wek flink hoger zijn. Als je inderdaad hallo erop vertrokken bent, gaan ze echt niet diezelfde week zomaar je huis verkopen. Dat doen ze pas als er betalingen gemist worden en er op geen enkele manier contact gemaakt kan worden. Daarnaast zullen er ook kosten zijn voor de gedwongen verkoop etc.

Als je oprecht je fout wil goedmaken en je schulden afbetalen, zou ik contact opnemen met de instantie waar volgens jou de schuld loopt, en hen vragen wat je moet doen om te zorgen dat je het overzicht krijgt en je zaken kunt afhandelen.
mijn probleem is dat men niet zomaar gegevens verstreekt over de telefoon en aangezien ik een slordige +10.000km vandaan NL woon is ff langs gaan geen optie; ik ben begonnen bij Florius/ daar deden ze al moeilijk
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 08:07:23 #27
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_165465508
De slimste tip is al gegeven.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:53 schreef Roselii het volgende:
Ik zou zeggen ga naar de Nederlandse amabasade leg je verhaal uit en kijk naar de mogelijkheden. Celstraf zou ik niet uitsluiten. Ook een hogere boete niet. Succes
pi_165465531
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:07 schreef Armani XL het volgende:
De slimste tip is al gegeven.

[..]

ik kan ze zeker bellen; dichtbijzijnste is een paar duizend km verder
pi_165465554
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:10 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

ik kan ze zeker bellen; dichtbijzijnste is een paar duizend km verder
Mag ik vragen waar je op dit moment woont? Of ben ik de enige die nieuwsgierig is?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 08:14:11 #30
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_165465603
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:53 schreef Roselii het volgende:
Ik zou zeggen ga naar de Nederlandse amabasade leg je verhaal uit en kijk naar de mogelijkheden. Celstraf zou ik niet uitsluiten. Ook een hogere boete niet. Succes
Celstraf lijkt me sterk in een civiele zaak ;)
  Milf woensdag 21 september 2016 @ 08:20:49 #32
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_165465608
Wat dacht je om je adres door te geven aan de BRP (voorheen GBA)? Komt post van de overheid in elk geval bij je aan.

Daarnaast kun je een brief schrijven naar de bank waar je hypotheek liep en hierin uitleggen wat de situatie was en dat je graag alsnog wilt betalen. Voeg kopie paspoort toe en je adres.
Men neemt vanzelf contact met je op.

Je opmerking dat je geen zin in bepaalde reacties hebt en dat men 'vergeet' dat je nu wel wilt aflossen, is lachwekkend.
Alsof je actie ineens minder erg is omdat je nu wel wilt betalen....na zoveel jaar.


Mensen zoals jij zorgen ervoor dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. En jij bent in dit verhaal een 'kwaden'
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_165465610
Waarom vlieg je niet via België of Duitsland?
Whatever...
pi_165465635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:21 schreef Spanky78 het volgende:
Waarom vlieg je niet via België of Duitsland?
dat zou het zelfde zijn als niet willen betalen in mijn optiek, het willen vluchten van je verantwoordlijkheden
  woensdag 21 september 2016 @ 08:26:40 #35
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165465654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:23 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

dat zou het zelfde zijn als niet willen betalen in mijn optiek, het willen vluchten van je verantwoordlijkheden
Maar dan heb je wel iets meer tijd.

Heb je bijvoorbeeld al woonruimte?

Je zou ook een account kunnen maken bij het BKR. Dan kan je inzien wie er achter je aan zitten.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165465657
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:20 schreef nikky het volgende:
Wat dacht je om je adres door te geven aan de BRP (voorheen GBA)? Komt post van de overheid in elk geval bij je aan.

Daarnaast kun je een brief schrijven naar de bank waar je hypotheek liep en hierin uitleggen wat de situatie was en dat je graag alsnog wilt betalen. Voeg kopie paspoort toe en je adres.
Men neemt vanzelf contact met je op.

Je opmerking dat je geen zin in bepaalde reacties hebt en dat men 'vergeet' dat je nu wel wilt aflossen, is lachwekkend.
Alsof je actie ineens minder erg is omdat je nu wel wilt betalen....na zoveel jaar.

Mensen zoals jij zorgen ervoor dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. En jij bent in dit verhaal een 'kwaden'
en behoor ik dan wel tot de 'goede' als ik alles heb opgelost? ik weet dat ik fout ben; gaat het spreekwoord niet "beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald"
pi_165465661
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:23 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

dat zou het zelfde zijn als niet willen betalen in mijn optiek, het willen vluchten van je verantwoordlijkheden
maar dat wil je ergens nog steeds
Want je wil er alleen op een heel specifieke manier mee dealen

Ik denk niet dat je opgepakt gaat worden want je hebt problemen binnen het privaatrecht maar als het zo is, dan is het toch zo? Dan hoort het toch bij die verantwoordelijkheid nemen en bij de gevolgen van je eigen acties?
  woensdag 21 september 2016 @ 08:28:31 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165465664
Waar denk je nou zelf nog aan in termen van oplossingen?
The love you take is equal to the love you make.
  Milf woensdag 21 september 2016 @ 08:29:25 #39
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_165465671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:27 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

en behoor ik dan wel tot de 'goede' als ik alles heb opgelost? ik weet dat ik fout ben; gaat het spreekwoord niet "beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald"
Het kwaad is al geschied hè? Kosten zijn al gemaakt en doorberekend aan andere klanten.

Tis netjes van je dat je alsnog wilt betalen, maar kijk niet raar op van de reacties.

Edit: zou je ook betalen wanneer je nooit meer in Nederland zou komen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_165465677
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:28 schreef Lienekien het volgende:
Waar denk je nou zelf nog aan in termen van oplossingen?
mijn plan is: of was

Bank binnen gaan en geld geven
  woensdag 21 september 2016 @ 08:31:58 #41
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_165465688
Inschrijven in BRP inderdaad, dan krijg je vanzelf weer post van deurwaarders etc en weet je met wie je contact op kunt nemen.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:32:14 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165465690
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:30 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

mijn plan is: of was

Bank binnen gaan en geld geven
Maar je moet eerst de grens over, toch?

Kom, zelf ook een beetje constructief afstrepen wat wel en niet kan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165465706
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel iets meer tijd.

Heb je bijvoorbeeld al woonruimte?

Je zou ook een account kunnen maken bij het BKR. Dan kan je inzien wie er achter je aan zitten.
Ik snap je vraag over de woon ruimte niet - - ik ben blij dat ik hier woon; ga niet meer terug naar NL- of europa allen op vakantie. en ik wil afbetalen wat ik moet doen

[ Bericht 3% gewijzigd door Agius1990 op 21-09-2016 08:35:48 (add) ]
  woensdag 21 september 2016 @ 08:35:44 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165465709
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:34 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

Ik snap je vraag over de woon ruimte niet - - ik ben blij dat ik hier woon; ga niet meer terug naar NL- of europa
Ga je bij familie logeren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165465722
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga je bij familie logeren?
Ja onder andere;
pi_165465760
Je zal gelijk worden aangehouden op schiphol en je mag voor de rechter verschijnen. Even een zak geld brengen en de boel afkopen gaat je niet lukken.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:44:06 #47
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165465772
Ik zou gewoon via België vliegen en dan eenmaal in Nederland je zaken uit gaan zoeken.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_165465776
Voor hypotheekschulden en andere schulden pakken ze je niet op. Voor belastingschulden kan dat een ander verhaal zijn. (Al zijn dat meestal acties waarbij ze mensen aanhouden die op vakantie willen gaan, jullie staan niet actief in de GBA dus waarschijnlijk triggeren jullie niets)
Mochten jullie toch aangehouden worden is er geen probleem. Je hebt het geld om te betalen. Dan gebeurt er dus het volgende:

Meneer Agius, ik zie hier dat u nog een vordering van de belasting open heeft staan van ¤******,- Ik wil u verzoeken deze direct te betalen.

En dan zeg jij: maar natuurlijk kan ik pinnen.

Openstaande vordering is voldaan en je kunt rustig je weg vervolgen. Klaar.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:45:22 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165465784
Goed. Contact opnemen met je oude gemeente en alsnog aangifte doen van je emigratie plus je huidige adres doorgeven. Dat is alvast één.

Dan is wel de vraag of je schuldeiser al voor Kerst contact met je heeft gezocht. Zo niet, dan neem je dus een risico. Als je denkt dat de schuld puur op jouw naam staat, kun je afspreken dat je apart van je vrouw en kinderen door de douane gaat. Word je dan aangehouden, dan hoeven je kinderen dat niet te zien. Voordeel is dat je wel direct e.e.a. kunt gaan regelen.

Heb je het geld op een rekening staan? Met veel contant geld de grens over kon wel eens een probleem worden. Zou ik niet aanraden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:48:21 #50
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_165465811
kerst tvp
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_165465828
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:44 schreef valentijn101 het volgende:
Voor hypotheekschulden en andere schulden pakken ze je niet op. Voor belastingschulden kan dat een ander verhaal zijn. (Al zijn dat meestal acties waarbij ze mensen aanhouden die op vakantie willen gaan, jullie staan niet actief in de GBA dus waarschijnlijk triggeren jullie niets)
Mochten jullie toch aangehouden worden is er geen probleem. Je hebt het geld om te betalen. Dan gebeurt er dus het volgende:

Meneer Agius, ik zie hier dat u nog een vordering van de belasting open heeft staan van ¤******,- Ik wil u verzoeken deze direct te betalen.

En dan zeg jij: maar natuurlijk kan ik pinnen.

Openstaande vordering is voldaan en je kunt rustig je weg vervolgen. Klaar.
Wij hebben geen belastingsschuld! dat hebben we voldaan dat was iets van 1300 euro, dat was ook van te veel gekregen kinderdag vergoeding oid,....
pi_165465843
Je wilt de gemaakte fouten herstellen en hebt daarvoor de benodigde middelen, althans, zo lees ik het.
Waarom wil je dan gaan reizen op een niet NL paspoort? Dan begint de rit naar de oplossing toch eigenlijk al verkeerd?
Wees eerlijk tegenover jezelf en je gezin en bijt door de zure appel waar je tegenaan zult gaan lopen heen.
pi_165465851
quote:
15s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:48 schreef Prowl het volgende:
kerst tvp
Laten we robert bellen...

Sterkte ts. goede tips en adviezen hierboven.
Misschien een advokaat om uit te zoeken? wat je kunt verwachten...
En heb je wel contact met de familie?
pi_165465855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:49 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

Wij hebben geen belastingsschuld! dat hebben we voldaan dat was iets van 1300 euro, dat was ook van te veel gekregen kinderdag vergoeding oid,....
Dan hoef je nergens bang voor te zijn. Deurwaarders hebben geen bevoegdheid om je staande te houden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 09:04:44 #55
45833 crew  Fogel
pi_165465943
Vreemd verhaal, maar mooi dat je je schulden wil wegwerken ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165465981
Wat een onzinnige reacties. Ik gok dat je hoogstens een flinke schuld hebt staan, dat is toch niet strafbaar? De enige schulden waarvoor ze je daadwerkelijk vast kunnen houden zijn schulden aan de overheid zelf (CJIB, belastingdienst, noem het maar).

Als de bank mensen mocht laten vastzetten i.v.m. schulden zou het heel fraai worden allemaal 8)7
  woensdag 21 september 2016 @ 09:09:51 #57
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_165465996
Die schuld bij die bank zal nergens bij de douane staan, de gemeente en andere belastingen die je waarsch. niet betaalt hebt waarvan je geen weet hebt zal ook wel los lopen.

Maar je kan gewoon bellen vanaf waar je nu zit toch ... internetten lukt ook blijkbaar. Je hoeft niet te zeggen dat je naar NL komt, je kan gewoon naar je schuld informeren zonder te zeggen waar je nu zit. Zeggen waar je nu woont is natuurlijk minder handig als je onvindbaar wilt blijven.

Kan je in ieder geval vragen hoe hoog die woningschuld nu is en of er iets bekend is van je bij de belastingdienst.
Dum de dum
pi_165466035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:09 schreef Fe2O3 het volgende:
Die schuld bij die bank zal nergens bij de douane staan, de gemeente en andere belastingen die je waarsch. niet betaalt hebt waarvan je geen weet hebt zal ook wel los lopen.

Maar je kan gewoon bellen vanaf waar je nu zit toch ... internetten lukt ook blijkbaar. Je hoeft niet te zeggen dat je naar NL komt, je kan gewoon naar je schuld informeren zonder te zeggen waar je nu zit. Zeggen waar je nu woont is natuurlijk minder handig als je onvindbaar wilt blijven.

Kan je in ieder geval vragen hoe hoog die woningschuld nu is en of er iets bekend is van je bij de belastingdienst.
Als TS hier 10.000km vandaan zit maakt het niet veel uit of hij "vindbaar" is. Dan hoef je echt niet bang te zijn dat ze het geld bij je komen halen
pi_165466077
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:44 schreef MPC60 het volgende:
Ik zou gewoon via België vliegen en dan eenmaal in Nederland je zaken uit gaan zoeken.
Dit inderdaad.
Op Schiphol ga je opgepakt worden.
pi_165466108
Hoe heb je de zaken in het niet EU-land achtergelaten? Heb je er daar ook zo'n troep van gemaakt?
pi_165466120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:49 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

Wij hebben geen belastingsschuld! dat hebben we voldaan dat was iets van 1300 euro, dat was ook van te veel gekregen kinderdag vergoeding oid,....
En tot hoelang na die betaling heeft het geduurd voor de woning geveild/verkocht was? Zo'n traject duurt op zijn minst enkele maanden.
pi_165466234
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:19 schreef 44rdbei het volgende:
Hoe heb je de zaken in het niet EU-land achtergelaten? Heb je er daar ook zo'n troep van gemaakt?
hij gaat daar niet weg he ;)

@TS: begin inderdaad eens met je emigratie te melden bij je gemeente en raadpleeg de ambassade voor te volgen vervolgstappen, het lihkt mij onwaarschijnlijk dat ze je oppakken als je alleen een hypotheekschuld hebt;
mocht je een andere schuld hebben waar ze je voor kunnen oppakken zullen ze eerst vragen om direct even een schuld te voldoen.


en ja reizen op je niet Nederlandse paspoort is wel apart, reis dan gewoon op je Nederlandse paspoort

welk land woon je nu?

en ik ben inmiddels ook wel benieuwd hoe het afloopt :P
  woensdag 21 september 2016 @ 09:33:49 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165466257
Geen advies maar wil wel zeggen dat ik het netjes vind dat je alsnog het geld bij elkaar gehaald hebt en moeite doet om het tóch netjes op te lossen al is het ietwat laat.

Een bekende van mij heeft zich ooit (12 jaar geleden) ingelaten met een beetje een onguur personage en samen met die persoon in een EU land gewoond en een creditcard geplunderd (10000 euro oid), na het plunderen snel teruggegaan naar Nederland en er nooit meer iets mee gedaan. Nu is die persoon jaren later weer teruggegaan naar dat land (vakantie, vrienden bezoeken) en er helemaal niets meer over gehoord, het lijkt wel afgeboekt te zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_165466280
Ik zou als eerste de ambassade contacten, die kunnen ook wel uitzoeken of je in NL geregistreerd staat om opgepakt te worden neem ik aan?

De bank kan natuurlijk aangifte hebben gedaan, geen idee hoe dat werkt.

Succes iig, goede stap om je zonden onder ogen te zien en goed te willen maken.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_165466342
Kan het kadaster ook niet helpen? Dat gaat gewoon per mail.

Hier kan je achterhalen wie nu de eigenaar is en in welk jaar het voor het laatst verkocht is.
https://www.kadaster.nl/web/Particulier/Woning/Eigendom.htm
Heb je niet heel veel aan, maar weet je iig dat het niet meer van jou is, en als de nieuwe eigenaren het in de tussentijd niet nog een keer hebben verkocht, wanneer het is verkocht door de bank.

Hier informatie over de hypotheek die er op ingeschreven staat:
https://www.kadaster.nl/w(...)otheekinformatie.htm
Staat ook bij van welke aanbieder het is. Al zal er bij jou wel Florius staan zoals je aangeeft.

Rest mij nog een complimentje. Je hebt een goede eerste stap gezet in het afwikkelen van dit probleem. Succes met het oplossen.
Denk dat de Nederlandse Ambassade eens bellen ook wel kan helpen. Die kunnen wellicht nog ergens naar doorverwijzen.
pi_165466374
Mag ik vragen waarom je zo alles in de steek laat?

Neem aan dat als je je huis zelf had verkocht je een betere prijs had gekregen en de zaakje goed had kunnen regelen.

Zoals jij het beschrijft. Vertrekken en hypo niet meer betalen is je huis in een executieveiling verkocht en dat levert veel minder op. Soms minder dan de helft van de marktwaarde.

Denk niet dat je de belasting achter je aan krijgt. Die weten je wel te vinden.
Denk restschuld rente en incassokosten.
pi_165466380
Je kunt ook op je niet-nl paspoort binnen komen. Dan op een werkdag bij je melden bij je bank en daar je verhaal doen. Daar helpen ze je verder waar de schulden nu lopen. Kan zijn dat je op verschillende kantoren je verhaal moet doen en door het halve land moet rijden maar het is een oplossing.
  woensdag 21 september 2016 @ 09:47:18 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165466436
Halsoverkop geëmigreerd? Lijkt meer op vluchten. Werd je al verdacht van criminaliteit?
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 10:04:54 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165466670
Via belgie gaan, even juridisch loket bellen in Nederland en navragen wat zij adviseren. Of een advocaat mailen/bellen en consulteren met deze vraag. Zoek ene willekeurige insolventieadocaat in de buurt van je familie. Die weet allicht iets van termijnen en mogelijkheden. De kans is immers dat het verjaard is. En schrijf je nieuwe adres inderdaad in voor het BRP
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165466723
En zo lang je niet uitgeschreven bent uit nederland, toch nog 'mooi' 10 jaar aow rechten opgebouwd. w/
pi_165466799
Eventuele vorderingen zijn toch gewoon verjaard?
Tenzij ze zijn gestuit natuurlijk.
pi_165466822
Bij welke hypotheekbank had je je hypotheek 14 jaar geleden afgesloten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165466893
Heb je de informatie bij het BKR al opgevraagd?
  woensdag 21 september 2016 @ 10:43:03 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165467287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:20 schreef Wespensteek het volgende:
Heb je de informatie bij het BKR al opgevraagd?
Dat sturen ze niet naar een adres in het buitenland.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165467341
:? op Schiphol KAN je evt alleen staande gehouden worden als je boetes of bedragen hebt openstaan bij de belastingdienst/overheid of cjib. Hypotheekschulden en andere achterstanden hoef je niet bang voor te zijn.
pi_165467406
TS zit in Thailand :')
Cuore Sportivo
  woensdag 21 september 2016 @ 11:16:16 #77
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165467803
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:30 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

mijn plan is: of was

Bank binnen gaan en geld geven
ik zou zoals anderen ook zeggen beginnen met de ambassade.
Vliegen op België of Duitsland kan een optie zijn. Dat is niet vluchten, maar een mogelijk probleem ontlopen. En je kan altijd nog via Schiphol weer vertrekken.

Dat zorgt er in elk geval voor dat je in Nederland bent en "zonder problemen" naar een vestiging van de bank in kwestie kunt gaan.

Ik had een oom die ook om zijn redenen geëmigreerd was en ook altijd via alternatieve routes naar Nederland kwam op bezoek.
Maar hij had wel wat problemen met bepaalde rechterlijke uitspraken.
Dus voorlopig is het niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_165467916
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:14 schreef Waterdrinker het volgende:
Eventuele vorderingen zijn toch gewoon verjaard?
Tenzij ze zijn gestuit natuurlijk.
Zolang de schuldenaar geen nieuw GBA adres heeft achtergelaten, hoeft de schuldeiser slechts 1X per 5 jaar een schrijven te sturen naar het laatst bekende adres om de vordering niet te laten verjaren. Dat de schuldenaar het bericht dan niet heeft ontvangen, is niet relevant. Je wordt immers geacht om je inschrijvingsadres actueel te houden, ook wanneer je emigreert.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:25:39 #79
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165467969
Ik zou overigens eerst alleen naar nederland komen en je shit regelen, alvorens je je gezin meeneemt. Dan kan je dat gefocust doen, anders wordt het een nog stressvollere situatie
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 21 september 2016 @ 11:28:14 #80
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_165468023
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:35 schreef Agius1990 het volgende:
Allereerst wil ik vermijden dingen zoals; mijn broer of mijn zus. Ik hoop ook niet dat ik afgebrandt word; want ik heb een aantal stomme keuzes gemaakt en ik wil deze goed maken.
Fouten maken is niet leuk, maar fouten erkennen en het beter willen doen daarna is natuurlijk wle iets goeds, dus daarvoor ^O^
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:29:24 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165468044
quote:
12s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:29 schreef nikky het volgende:


Edit: zou je ook betalen wanneer je nooit meer in Nederland zou komen?
'Zou willen komen' denk ik.
pi_165468137
Heel belangrijk voor de verjaring is de vraag wanneer de executieverkoop was en dus de restschuld is ontstaan.
De restschuld verjaart nml. al na vijf jaar....
  woensdag 21 september 2016 @ 11:41:08 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165468236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:34 schreef paardendokter het volgende:
Heel belangrijk voor de verjaring is de vraag wanneer de executieverkoop was en dus de restschuld is ontstaan.
De restschuld verjaart nml. al na vijf jaar....
Ja, dat zou mooi zijn. Je vertrekt met de noorderzon en na vijf jaar ben je schuldenvrij omdat er geen adres van je bekend is.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 11:42:48 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165468274
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat zou mooi zijn. Je vertrekt met de noorderzon en na vijf jaar ben je schuldenvrij omdat er geen adres van je bekend is.
jep. Maar een beetje slimme gerechtsdeurwaarder heeft daar software voor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165468311
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:34 schreef paardendokter het volgende:
Heel belangrijk voor de verjaring is de vraag wanneer de executieverkoop was en dus de restschuld is ontstaan.
De restschuld verjaart nml. al na vijf jaar....
Maar daar was sprake van een faillissement als ik het goed lees.
pi_165468468
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:44 schreef Juup© het volgende:

[..]

Maar daar was sprake van een faillissement als ik het goed lees.
Dat maakt geen r**t uit, lees punt 4.4 van de overwegingen er maar op na...
  woensdag 21 september 2016 @ 12:11:42 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165468821
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:53 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat maakt geen r**t uit, lees punt 4.4 van de overwegingen er maar op na...
En denk je dat het ook na vijf jaar verjaart als degene met de schuld met de noorderzon is vertrokken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165468860
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En denk je dat het ook na vijf jaar verjaart als degene met de schuld met de noorderzon is vertrokken?
Zodra de bank de executieverkoop uitgevoerd heeft begint die vijf jaar te lopen. Ongeacht de overige omstandigheden. Normaal verjaart een hypotheekvordering pas na 20 jaar, maar zodra het hypotheekrecht is uitgewonnen geldt de normale verjaringstermijn voor geldvorderingen en die is vijf jaar <O) 8}
  woensdag 21 september 2016 @ 12:17:25 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165468909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:14 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Zodra de bank de executieverkoop uitgevoerd heeft begint die vijf jaar te lopen. Ongeacht de overige omstandigheden. Normaal verjaart een hypotheekvordering pas na 20 jaar, maar zodra het hypotheekrecht is uitgewonnen geldt de normale verjaringstermijn voor geldvorderingen en die is vijf jaar <O) 8}
En die termijn schuift normaal gesproken op als de schuldeiser schriftelijk sommeert tot betaling. En hoe gaat dat als de schuldenaar is verdwenen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165468928
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

jep. Maar een beetje slimme gerechtsdeurwaarder heeft daar software voor.
En wat doet die software dan?
pi_165469016
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En die termijn schuift normaal gesproken op als de schuldeiser schriftelijk sommeert tot betaling. En hoe gaat dat als de schuldenaar is verdwenen?
Dan moet de deurwaarder in twee landelijke dagbladen een advertentie zetten.
Maar dat gebeurt nauwelijks. Nu snappen jullie ook gelijk waarom een hypotheekrente nooit gelijk zal zijn aan de marktrente omdat er altijd een risico-opslag op zit voor gevallen als dit.
Nu vertelt TS waarschijnlijk maar de helft van het verhaal en kennen we niet alle feiten maar de kans is dus groot dat zijn schuld is vervallen....
pi_165469047
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En wat doet die software dan?
Die houdt termijnen in de gaten en maakt correspondentie aan...
pi_165469084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:23 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Die houdt termijnen in de gaten en maakt correspondentie aan...
Renesite gaf dat als reactie als iemand die zei dat het adres onbekend was. Lijkt me dat die software daar weinig aan kan doen.
pi_165469117
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En die termijn schuift normaal gesproken op als de schuldeiser schriftelijk sommeert tot betaling. En hoe gaat dat als de schuldenaar is verdwenen?
quote:
Stuiting van de verjaringstermijn

Telkens als de termijn dreigt te verlopen, en de verjaring verjaart, kan de schuldeiser er een nieuwe termijn aan vastplakken, door de zogenaamde stuiting.

Stuiten doet men door vóór het einde van de verjaringstermijn de schuldeiser in kennis te stellen dat de vordering nog bestaat bijvoorbeeld via een aangetekende betalingsherinnering of aanmaning of een dagvaarding.
Is het adres van de schuldenaar niet bekend, dan kan de stuiting geschieden via een openbaar advertentie in een regionaal of landelijk dagblad.

Essentieel is dat de schuldeiser moet kunnen bewijzen dat de termijn is gestuit, indien de schuldenaar het verweer van de verjaring inroept. Heeft hij geen bewijs, en doet de schuldenaar dus een beroep op de verjaring dan kan de vordering niet worden meer afgedwongen.

De verjaringstermijn gaat overigens ook opnieuw in op het moment dat de schuldenaar de vordering erkent door bijvoorbeeld te vragen om uitstel of een termijnbetaling te doen.

De nieuwe termijn gaat vervolgens voor dezelfde termijn als voorheen lopen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_165469187
quote:
De verjaringstermijn gaat overigens ook opnieuw in op het moment dat de schuldenaar de vordering erkent door bijvoorbeeld te vragen om uitstel of een termijnbetaling te doen.
TS wil betalen. :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165469242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS wil betalen. :)
Omdat hij denkt dat dat móet...
pi_165469259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:33 schreef paardendokter het volgende:
Omdat hij denkt dat dat móet...
Nee hoor. OP:
quote:
Een van onze doelstellening is dat we dingen willen recht doen; schuld afbetalen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165469329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:34 schreef spijkerbroek het volgende:
schuld afbetalen
omdat hij denkt dat hij een schuld heeft....
pi_165469384
TS: je wordt echt niet opgepakt op schiphol. Geen reden voor angst dus. Of het lukt om dingen uit te zoeken / recht te zetten in de kerstperiode betwijfel ik, maar wel een mooi streven.

Ik zou als stap 1 contact opnemen met het BKR. Deze hebben een overzicht van al je schulden bij banken ed. Dit kan ook online, maar weet niet of je hiervoor je Digid nodig hebt - die je waarschijnlijk niet hebt?
  woensdag 21 september 2016 @ 12:52:01 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165469514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:41 schreef TwinkleStar001 het volgende:
TS: je wordt echt niet opgepakt op schiphol. Geen reden voor angst dus. Of het lukt om dingen uit te zoeken / recht te zetten in de kerstperiode betwijfel ik, maar wel een mooi streven.

Ik zou als stap 1 contact opnemen met het BKR. Deze hebben een overzicht van al je schulden bij banken ed. Dit kan ook online, maar weet niet of je hiervoor je Digid nodig hebt - die je waarschijnlijk niet hebt?
Aanvragen kan in principe digitaal, toesturen gaat alleen per post binnen Nederland waarbij je je altijd zelf moet identificeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165469533
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:41 schreef TwinkleStar001 het volgende:
TS: je wordt echt niet opgepakt op schiphol. Geen reden voor angst dus. Of het lukt om dingen uit te zoeken / recht te zetten in de kerstperiode betwijfel ik, maar wel een mooi streven.

Ik zou als stap 1 contact opnemen met het BKR. Deze hebben een overzicht van al je schulden bij banken ed. Dit kan ook online, maar weet niet of je hiervoor je Digid nodig hebt - die je waarschijnlijk niet hebt?
Als je in het buitenland woonachtig bent moet je een formulier downloaden en opsturen per mail/post. Kost een paar euro dat opvragen van je BKR gegevens.
  woensdag 21 september 2016 @ 13:00:17 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165469602
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:54 schreef Associaal het volgende:

[..]

Als je in het buitenland woonachtig bent moet je een formulier downloaden en opsturen per mail/post. Kost een paar euro dat opvragen van je BKR gegevens.
Aha, dat had ik nog niet gevonden.

https://www.bkr.nl/veelge(...)-overzicht-opvragen/
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 13:02:47 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165469636
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Renesite gaf dat als reactie als iemand die zei dat het adres onbekend was. Lijkt me dat die software daar weinig aan kan doen.
doet gba check. Maant medewerkers aan om op zoek te gaan naar de cliënt etc etc
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165469722
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

doet gba check. Maant medewerkers aan om op zoek te gaan naar de cliënt etc etc
Ja, maar daar heb je dus weinig aan als TS gewoon naar het buitenland is verkast.

Binnen Nederland wel goed te doen, tenminste, als diegene zich netjes in heeft geschreven.
pi_165469887
Voor een schuld wordt je over het algemeen niet opgepakt volgens mij.

Hoogstens als je nog een schuld hebt lopen bij de belastingdienst en die dan on-the-spot niet kan betalen.
Er is in Nederland immers geen grotere misdaad dan je belasting niet betalen. :')

Maar enfin, ik zou me daarover in ieder geval geen zorgen maken.
pi_165469949
Als er geen vonnis is dan is het waarschijnlijk verjaard.
  woensdag 21 september 2016 @ 14:02:15 #107
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_165470612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:35 schreef Agius1990 het volgende:
Hallo,

Allereerst wil ik vermijden dingen zoals; mijn broer of mijn zus. Ik hoop ook niet dat ik afgebrandt word; want ik heb een aantal stomme keuzes gemaakt en ik wil deze goed maken.

14 jaar geleden heb we een huis gekocht in Nederland; 10 jaar geleden zijn we halsoverkop naar een niet EU-land verrokken en we hebben geen adres achtergelaten oid; en we hebben geen idee wat met ons huis in NL gebeurd is; op gegeven moment zijn we 'gewoon' gestopt met betalen van hypotheek. Huis is verkocht met een restschuld van 50K-55K ; die we nooit betaald hebben; we hebben ook geen deurwaarder gezien of aanmaningen ontvangen ik denk dat ze ons niet kunnen vinden -

Inmiddels hebben we -wat ik denk- het bedrag bij elkaar gespaard en kunnen we onze schuld afbetalen. Ik heb proberen te bellen maar over te de telefoon word geen informatie gegeven.

Wij gaan met de kerst naar NL toe -voor de eerste keer sinds dat we emigeerd zijn.

Een van onze doelstellening is dat we dingen willen recht doen; schuld afbetalen zonder dat we op schiphol worden afgevoerd; we bezitten allemaal twee passporten; ik heb mijn NL paspoort net vernieuwd. Dus we kunnen op ons niet-NL passpoort reizen. Nogmaals ik wil benadrukken dat we dingen op een keurig manier oplossen; maar

Wat ik wil voorkomen is dat ik mijn paspoort laat zien op schiphol; en sirenses gaan af een we in de boeien wordt geslagen (dat wellicht zou eigenlijk een goede straf voor ons asociale gedrag).Niet dat een welkom is waarop ik gehoopt had.

Advies graag,...
1 waarom vertrek je hals over kop naar het buitenland? Dit doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is.

2 Waarom heb je vanaf het buitenland je zaakjes niet geregeld.

3 waarom gewoon stoppen met hypotheek betalen als hrt huis nog van jou is, en heb je dan ook de belastingen niet meer betaald.

4 jij hebt bepaalde keuzes gemaakt, waarvan mensen om jou heen de dupe zijn, wees een kerel en aanvaard de gevolgen. Ga in nederland naar de betreffende instanties en los het op.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_165470700
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:02 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

1 waarom vertrek je hals over kop naar het buitenland? Dit doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is.

2 Waarom heb je vanaf het buitenland je zaakjes niet geregeld.

3 waarom gewoon stoppen met hypotheek betalen als hrt huis nog van jou is, en heb je dan ook de belastingen niet meer betaald.

4 jij hebt bepaalde keuzes gemaakt, waarvan mensen om jou heen de dupe zijn, wees een kerel en aanvaard de gevolgen. Ga in nederland naar de betreffende instanties en los het op.
Als er nog een schuld ligt..
Zoals gezegd kan het overgrote gedeelte verjaard zijn inmiddels.

Behalve dus BD schulden die gaan tot 20 jaar meen ik ofzoiets extreems.
  woensdag 21 september 2016 @ 14:24:39 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165470987
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:25 schreef Chewie het volgende:
Als er geen vonnis is dan is het waarschijnlijk verjaard.
En wanneer/hoe ligt er een vonnis? Zou dat er igv TS kunnen zijn?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165471161
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wanneer/hoe ligt er een vonnis? Zou dat er igv TS kunnen zijn?
Er is natuurlijk een vonnis geweest om dat huis te kunnen veilen/verkopen (ik maak uit verhaal TS niet op dat de woning vrijwillig verkocht is) , dat is gestart door de hypotheekverstrekker. Of de hypotheekverstrekker met dit vonnis ook de restschuld kan claimen weet ik zo niet als dit niet het geval is verjaard de schuld na 5 jaar, indien wel dan verjaard de schuld na 20 jaar.
pi_165471482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:44 schreef MPC60 het volgende:
Ik zou gewoon via België vliegen en dan eenmaal in Nederland je zaken uit gaan zoeken.
Precies dit. Dat geeft geen risico met toeters en bellen afgevoerd te worden (als dat überhaupt al gebeurd) en het geeft je de kans om face to face je zaakjes te regelen.
pi_165474388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:13 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je op dit moment woont? Of ben ik de enige die nieuwsgierig is?
Als TS de waarheid heb geschreven; dan schat ik in dat TS woont in:

* USA
* Canada
* Nieuw Zeeland
of in Australië.

* hij moet meer dan 1000km voor dichtstbijzijnde ambassade reizen
* hij woont niet in europa
* engels wordt eerder geleerd dan Spaans (denk ik zomaar) -zuid en midden amerika valt af-
* deze landen staan twee paspoorten toe
* afrika valt af (TS heeft kinderen)
* Midden Oosten valt af (TS heeft kinderen)
* om als blanke in een aziatisch land te werken is niet makkelijk - veel van aziatische landen staat twee paspoorten niet toe.

*krijg ik commissie als ik TS opspoor :-)
  woensdag 21 september 2016 @ 17:16:51 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165474434
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:14 schreef aussie_boy het volgende:
*krijg ik commissie als ik TS opspoor :-)
Nee, en verder mag het ook gewoon on-topic.
Het doet er voor de vraag van TS niet veel toe waar TS woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165474878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:08 schreef robbietobbie het volgende:
Als de bank mensen mocht laten vastzetten i.v.m. schulden zou het heel fraai worden allemaal
Meerdere malen in civiele zaken heeft een bank iemand in gijzeling laten nemen om bijvoorbeeld ten onterecht verstrekte hypotheken terug te eisen.

Ook bij een dergelijke restschuld als die waar sprake van is bij TS zou ik niet op voorhand willen uitsluiten dat de bank gezien het verdwijnen van TS dit niet aangevraagd heeft.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_165474896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoals gezegd kan het overgrote gedeelte verjaard zijn inmiddels.
Telt die verjaringstermijn ook als TS zichzelf buiten het zicht houd? Je moet een schuldeiser wel de gelegenheid geven om de vordering in stand te houden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_165474958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Telt die verjaringstermijn ook als TS zichzelf buiten het zicht houd? Je moet een schuldeiser wel de gelegenheid geven om de vordering in stand te houden.
Volgens mij is een aanmaning naar het laatst bekende adres voldoende om verjaring tegen te gaan.
60 HRC
pi_165475431
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:47 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Volgens mij is een aanmaning naar het laatst bekende adres voldoende om verjaring tegen te gaan.
Maar als dat zijn huis was.. tig jaar geleden verkocht, ongetwijfeld langer dan 5 jaar in ieder geval geleden.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 18:16:50 #118
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_165475511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar als dat zijn huis was.. tig jaar geleden verkocht, ongetwijfeld langer dan 5 jaar in ieder geval geleden.
Maar dat maakt niet uit.

Lijkt mij wel erg stug dat de bank dit laat verjaren, temeer daar ik veronderstel dat zij ruimschoots ervaring heeft met niet inbare vorderingen.

Verjaring kan gestuit worden, en jezelf verstoppen voorkomt stuiting niet. (zou wel erg raar zijn ook)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_165475693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar als dat zijn huis was.. tig jaar geleden verkocht, ongetwijfeld langer dan 5 jaar in ieder geval geleden.
Even opgezocht, stuiting kan als de schuldenaar onvindbaar is plaatsvinden door bijvoorbeeld een openbare advertentie in de lokale of een landelijke krant. Dat de schuldenaar dit niet leest is zijn probleem.

Kan mij niet voorstellen dat een dergelijk professionele instantie als een bank (of een bedrijf welke vorderingen opkoopt) dit soort basale kennis niet bezit, en geen geautomatiseerd systeem bezit om het recht op betaling te behouden.

Edit: rest van het topic gelezen, en deze discussie is al eerder gevoerd hier inclusief geplaatste oplossingen.

[ Bericht 8% gewijzigd door hottentot op 21-09-2016 18:45:02 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_165475702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een vonnis geweest om dat huis te kunnen veilen/verkopen
Hoezo vonnis ? Dat is helemaal niet nodig. Een hypotheekakte heeft een zgn. executoriale titel. De bank stapt zonder tussenkomst van een rechter naar de deurwaarder en de notaris en die regelen de openbare verkoop.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 18:28:32 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165475748
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wanneer/hoe ligt er een vonnis? Zou dat er igv TS kunnen zijn?
dat vonnis heeft de hypotheekverstrekker gratis en voor niks behaald bij het afsluiten van de hypotheek met TS. Executierecht heet dat :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165475778
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, maar daar heb je dus weinig aan als TS gewoon naar het buitenland is verkast.

Binnen Nederland wel goed te doen, tenminste, als diegene zich netjes in heeft geschreven.
Buiten Nederland ook als TS zoals het hoort in het RNI had laten inschrijven.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_165475938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:28 schreef Basp1 het volgende:
Als je voor het oppakken op Schiphol angstig bent kun je beter naar België of dld vliegen en dan met een auto de grens oversteken.
^protip
pi_165478412
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
Zou TS nog terug komen? In dit topic.
TS is 10.000 km van ons vandaan. Als dat naar het westen of oosten is, dan zal hij aan 't slapen zijn .... :Z
  woensdag 21 september 2016 @ 20:27:26 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165478486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:25 schreef paardendokter het volgende:

[..]

TS is 10.000 km van ons vandaan. Als dat naar het westen of oosten is, dan zal hij aan 't slapen zijn .... :Z
Dit.
Dus dat soort opmerkingen zijn niet nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165478577
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/zoeken/staatscourant

Volgens google mag het stuiten tegenwoordig ook via de Staatscourant ipv landelijk dagblad. Dat is goedkoper.
TS kan wellicht wat persoonlijke gegevens in de zoekmachine van de staatscourant gooien, zoals achternaam of geboortedatum, woonplaats oid.

Zou Google niet ook resultaten geven van dergelijke openbare oproepen?
  woensdag 21 september 2016 @ 20:44:48 #128
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_165479107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nogmaals - hoe weet je dat ? Geen notaris gaat zonder toestemming van de bank meewerken aan verkoop met dergelijk groot verlies - en zonder notaris is de verkoop van je huis ongeldig.

Wat zou betekenen dat je banger moet zijn voor de persoon aan wie je het "verkocht" hebt...
Executieveiling
klerkje
pi_165480625
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:30 schreef Dagobert123 het volgende:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/zoeken/staatscourant

Volgens google mag het stuiten tegenwoordig ook via de Staatscourant ipv landelijk dagblad. Dat is goedkoper.
TS kan wellicht wat persoonlijke gegevens in de zoekmachine van de staatscourant gooien, zoals achternaam of geboortedatum, woonplaats oid.

Zou Google niet ook resultaten geven van dergelijke openbare oproepen?
Google is ook niet alwetend, ik betwijfel of elke regel van die kranten van bijvoorbeeld 10 jaar geleden door Google geindexeerd is, temeer daar het wel een heel specifieke zoekopdracht is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_165482256
TS dit moet je uit handen geven. Machtig een gespecialiseerde advocaat in Nederland om jouw belangen te behartigen en de contacten te leggen met relevante instanties. Je wilt gewoon niet op de bonnefooi naar Nederland vliegen. Wat betreft de Nederlandse Ambassade: daar heb je in deze niets aan.
pi_165485834
Bedankt voor jullie reacties van afgelopen nacht; zal deze proberen te beantwoorden waar nodig
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 05:04:49 #132
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165487618
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 22:02 schreef vaduz het volgende:
TS dit moet je uit handen geven. Machtig een gespecialiseerde advocaat in Nederland om jouw belangen te behartigen en de contacten te leggen met relevante instanties. Je wilt gewoon niet op de bonnefooi naar Nederland vliegen. Wat betreft de Nederlandse Ambassade: daar heb je in deze niets aan.
dat van de advocaat zei ik ook al, een insolventieadvocaat :Y
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165487654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:30 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

mijn plan is: of was

Bank binnen gaan en geld geven
Woon je in colombia ofzo, je kunt toch niet met 50.000 een bank binnen lopen en zegger hier is mijn restschuld. Ik vind het maar een raar verhaal
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_165488762
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 06:05 schreef vipergts het volgende:

[..]

Woon je in colombia ofzo, je kunt toch niet met 50.000 een bank binnen lopen en zegger hier is mijn restschuld.
Waarom niet? Denk dat ze het met liefde aannemen en het daarna als ongebruikelijke transactie melden.
pi_165491694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:07 schreef Armani XL het volgende:
De slimste tip is al gegeven.

[..]

Celstraf zeker niet, ergste geval een civielrechtelijke claim maar dat is ook nog maar de vraag of ze zover zijn gegaan omdat je met de noorderzon bent vertrokken.
  donderdag 22 september 2016 @ 12:53:59 #136
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_165491985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Mishu het volgende:
Heb je nooit in het nieuwe land dingen aan moeten vragen? Ook de Nederlandse ambassade is Nederlandse overheid he ;) dus ze weten je echt wel te vinden.
Zat mensen die ze in NL al niet kunnen vinden laat staan in het buitenland.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 22 september 2016 @ 15:17:37 #137
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165494351
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zat mensen die ze in NL al niet kunnen vinden laat staan in het buitenland.
Die hebben een celstraf boven hun hoofd. Als de overheid geld van je nodig heeft kunnen ze je heel snel vinden.
pi_165495253


[ Bericht 100% gewijzigd door Arth_NL op 22-09-2016 16:22:09 ]
pi_165508121
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:51 schreef Persefoneia het volgende:
Je wilt de gemaakte fouten herstellen en hebt daarvoor de benodigde middelen, althans, zo lees ik het.
Waarom wil je dan gaan reizen op een niet NL paspoort? Dan begint de rit naar de oplossing toch eigenlijk al verkeerd?
Wees eerlijk tegenover jezelf en je gezin en bijt door de zure appel waar je tegenaan zult gaan lopen heen.
Allereerst mag ik natuurlijk zelf weten met welke paspoort ik NL binnenkom. Het maakt mij niet uit, maar om transperant te zijn wil bestwel met mijn NL paspoort binnen komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:09 schreef Fe2O3 het volgende:
Die schuld bij die bank zal nergens bij de douane staan, de gemeente en andere belastingen die je waarsch. niet betaalt hebt waarvan je geen weet hebt zal ook wel los lopen.

Maar je kan gewoon bellen vanaf waar je nu zit toch ... internetten lukt ook blijkbaar. Je hoeft niet te zeggen dat je naar NL komt, je kan gewoon naar je schuld informeren zonder te zeggen waar je nu zit. Zeggen waar je nu woont is natuurlijk minder handig als je onvindbaar wilt blijven.

Kan je in ieder geval vragen hoe hoog die woningschuld nu is en of er iets bekend is van je bij de belastingdienst.
Ik heb gebeld - we hebben geen schuld bij de belastingsdienst, Florius kon niks zeggen te omdat het over telefoon ging. Vreemd genoeg ze wisten wel van mijn bestaan af maar mochten niks vertellen over de telefoon.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:32 schreef mschol het volgende:

[..]

welk land woon je nu?

en ik ben inmiddels ook wel benieuwd hoe het afloopt :P
Ik woon ver genoeg :-)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:43 schreef regmail het volgende:
Mag ik vragen waarom je zo alles in de steek laat?

Enstige relatie problemen; alles is goed nu. :-)

quote:
11s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:47 schreef Twiitch het volgende:
Halsoverkop geëmigreerd? Lijkt meer op vluchten. Werd je al verdacht van criminaliteit?
Nee!!!
pi_165508165
ik heb een advocaat (een goede bevriende kennis) in de handen genomen; die names mij kan onderhandelen.

Ik heb ook BRK toest aangevraagd
  vrijdag 23 september 2016 @ 08:38:50 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165508209
Bij wie heb je de hypotheek 14 jaar geleden afgesloten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 08:47:28 #142
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165508287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:38 schreef Leandra het volgende:
Bij wie heb je de hypotheek 14 jaar geleden afgesloten?
florius denk ik?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165508448
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:28 schreef Agius1990 het volgende:
.

[..]

Ik heb gebeld - we hebben geen schuld bij de belastingsdienst, Florius kon niks zeggen te omdat het over telefoon ging. Vreemd genoeg ze wisten wel van mijn bestaan af maar mochten niks vertellen over de telefoon.

knip


En ze zeiden niet hoe je wel meer informatie kon opvragen? Zoals een brief inclusief de benodigde stukken?

Succes
  vrijdag 23 september 2016 @ 09:04:41 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165508452
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

florius denk ik?
Dat denk ik niet.
De handelsnaam Florius is men pas vanaf 2007 gaan gebruiken, dus nadat TS zonder om te kijken vertrokken was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? vrijdag 23 september 2016 @ 09:04:49 #145
70532 loveli
N
pi_165508455
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:33 schreef Agius1990 het volgende:
ik heb een advocaat (een goede bevriende kennis) in de handen genomen; die names mij kan onderhandelen.
Is het niet verstandiger een gespecialiseerde advocaat te zoeken dan een aardige?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 23 september 2016 @ 09:06:42 #146
70532 loveli
N
pi_165508469
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
De handelsnaam Florius is men pas vanaf 2007 gaan gebruiken, dus nadat TS zonder om te kijken vertrokken was.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:56 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

ik heb met de hypotheek verstreker gebeld Florius
Zo te lezen hebben zij de schuld doorverkocht aan een hypcasso.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:16 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

dat heb ik geprobeerd over de telefoon: volgens Florius heb ik geen schuld ben verder gaan zoeken en kwam uit op hypcasso; daar zou ons schuld lopen -denk ik- heb echter geen harde bewijzen en een telefoon kwam uit dat ze geen gegeven verstreken over de telefoon (sorry mijn Nederlands is roestig geworden); wat ik wil voorkomen is dat we gearresteerd worden als we Nederland met de kerst komen. dat is mijn groostse angst
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 09:08:10 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165508479
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger een gespecialiseerde advocaat te zoeken dan een aardige?
wellicht heeft hij/zij ervaring met insolventie? Immers, het gaat hier niet om een moordzaak, het is een relatief eenvoudige zaak die alleen behartigd moet worden door een gemachtigde die de termijnen in de gaten houdt en die alle partijen even aanschrijft
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:30:59 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165511912
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:06 schreef loveli het volgende:

[..]


[..]

Zo te lezen hebben zij de schuld doorverkocht aan een hypcasso.

[..]

Dat is nog niet wat ik bedoel.
TS zegt dat de hypotheek bij Florius loopt/liep, maar daar kan hij hem 14 jaar geleden niet hebben afgesloten, en toen hij 10 jaar geleden met de noorderzon vertrok bestond de handelsnaam Florius ook nog niet.
Dus vraag blijft dus: bij welke verstrekker heeft hij zijn hypotheek afgesloten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:26:00 #149
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165512939
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is nog niet wat ik bedoel.
TS zegt dat de hypotheek bij Florius loopt/liep, maar daar kan hij hem 14 jaar geleden niet hebben afgesloten, en toen hij 10 jaar geleden met de noorderzon vertrok bestond de handelsnaam Florius ook nog niet.
Dus vraag blijft dus: bij welke verstrekker heeft hij zijn hypotheek afgesloten.
Waarom is dat verder relevant?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:27:30 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165512968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:26 schreef avotar het volgende:

[..]

Waarom is dat verder relevant?
Omdat je dan misschien beter kunt nagaan (bij ABN AMRO waarschijnlijk) wat ze toen gedaan hebben met hypotheken waar op dat moment al betalingsproblemen mee waren, of waar op dat moment zelfs al een executieverkoop bij had plaatsgevonden.
Kans is aanwezig dat ze dat nooit in Florius opgenomen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165513557
Ik zou eerst een akkoord met je schuldeisers sluiten voordat ze je kunnen vinden. Waarschijnlijk hadden ze de hoop al opgegeven en zijn ze blij met alles wat ze nog terugkrijgen dus je hebt een uitstekende onderhandelingspositie.

Dat je gewoon wil betalen is aardig van je, maar dik kans dat ze als ze geld ruiken ze nog veel meer al dan niet gemaakte kosten in rekening gaan brengen, en nog meer kosten gaan maken. Dat zijn immers de inkomsten van incassodiensten en deurwaarders. Zeker wanneer het internationaal wordt kan dat flink oplopen en een hoger bedrag worden dan de hoofdsom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:57:14 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_165513614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:35 schreef Agius1990 het volgende:
Hallo,

Allereerst wil ik vermijden dingen zoals; mijn broer of mijn zus. Ik hoop ook niet dat ik afgebrandt word; want ik heb een aantal stomme keuzes gemaakt en ik wil deze goed maken.

14 jaar geleden heb we een huis gekocht in Nederland; 10 jaar geleden zijn we halsoverkop naar een niet EU-land verrokken en we hebben geen adres achtergelaten oid; en we hebben geen idee wat met ons huis in NL gebeurd is; op gegeven moment zijn we 'gewoon' gestopt met betalen van hypotheek. Huis is verkocht met een restschuld van 50K-55K ; die we nooit betaald hebben; we hebben ook geen deurwaarder gezien of aanmaningen ontvangen ik denk dat ze ons niet kunnen vinden -

Inmiddels hebben we -wat ik denk- het bedrag bij elkaar gespaard en kunnen we onze schuld afbetalen. Ik heb proberen te bellen maar over te de telefoon word geen informatie gegeven.

Wij gaan met de kerst naar NL toe -voor de eerste keer sinds dat we emigeerd zijn.

Een van onze doelstellening is dat we dingen willen recht doen; schuld afbetalen zonder dat we op schiphol worden afgevoerd; we bezitten allemaal twee passporten; ik heb mijn NL paspoort net vernieuwd. Dus we kunnen op ons niet-NL passpoort reizen. Nogmaals ik wil benadrukken dat we dingen op een keurig manier oplossen; maar

Wat ik wil voorkomen is dat ik mijn paspoort laat zien op schiphol; en sirenses gaan af een we in de boeien wordt geslagen (dat wellicht zou eigenlijk een goede straf voor ons asociale gedrag).Niet dat een welkom is waarop ik gehoopt had.

Advies graag,...
Ga dan eerst naar de ambassade in dat land en leg het voor misschien geven ze je een visum voor korte tijd,

je bent waarschijnlijk geen nederlander meer

Je mag denk ik helemaal niet naar Nederland , je hebt geen visum in je Thaise paspoort
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_165514831
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ga dan eerst naar de ambassade in dat land en leg het voor misschien geven ze je een visum voor korte tijd,

je bent waarschijnlijk geen nederlander meer

Je mag denk ik helemaal niet naar Nederland , je hebt geen visum in je Thaise paspoort
Zulke posts zijn echt waardeloos...
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:35 schreef Agius1990 het volgende:

Een van onze doelstellening is dat we dingen willen recht doen; schuld afbetalen zonder dat we op schiphol worden afgevoerd; we bezitten allemaal twee passporten; ik heb mijn NL paspoort net vernieuwd. Dus we kunnen op ons niet-NL passpoort reizen. Nogmaals ik wil benadrukken dat we dingen op een keurig manier oplossen; maar



[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 23-09-2016 14:52:45 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')