abonnement Unibet Coolblue
pi_165445318


Over Rock Am Ring:
Rock am Ring is een jaarlijks terugkerend muziekfestival, tot en met 2014 op de Nürburgring nabij Adenau in de Eifel (Duitsland). Het werd in 1985 voor het eerst gehouden. De bedoeling was een eenmalig evenement te organiseren, maar door de grote opkomst (75.000 toeschouwers) besloot men er een terugkerend festival van te maken. Enige uitzondering is 1989/1990: na de lage bezoekersaantallen in 1988 werd twee jaar pauze ingelast.

Sinds 1991 is het het grootste rockfestival van Duitsland. Sinds 1997 wordt tegelijkertijd het festival Rock im Park in Neurenberg georganiseerd. De meeste artiesten die voor Rock am Ring gecontracteerd worden, treden ook op Rock im Park op. Het festival duurt drie dagen en om het festivalterrein heen liggen meerdere campings. Enkele edities hadden zelfs een 4daags programma.

Vorig jaar moest Rock Am Ring verhuizen. Vanaf 2015 vindt Rock am Ring plaats op het vliegveld van Mendig, Vulkaneiffel. Dit kwam doordat festival organisatie DEAG een nieuw festival wilde opzetten met de naam "DER RING - Grüne Hölle Rock". Dit festival zorgde ondanks de headliners Metallica, Muse en Kiss voor een zeer slechte kaartverkoop. Waardoor het festival noodzakelijk moest verhuizen naar het Gelsenkirchen in het Schalke 04 stadion. Het festival kreeg daardoor ook een nieuwe naam Rock Im Revier.

Best Of 2015:

Line-Up:
- 187 Strassenbande
- Airbourne
- Alter Bridge
- AnnenMayKantereit
- Bastille
- Beartooth
- Beatsteaks
- Beginner
- Bonez MC & RAF Camora
- Broilers
- Die Toten Hosen
- Feine Sahne Fischfilet
- Five Finger Death Punch
- Frank Carter & The Rattlesnakes
- Genetikk
- Henning Wehland
- In Flames
- Kraftklub
- Macklemore & Ryan Lewis
- Marteria
- Motionless In White
- Pierce The Veil
- Prophets Of Rage
- Rag ‘N’ Bone Man
- Slaves
- Sleeping With Sirens
- Suicide Silence
- System Of A Down
- Thrice
- Wirtz

Poster:


[ Bericht 6% gewijzigd door indiaantje89 op 22-11-2016 17:01:37 ]
pi_165445326
http://www.ksta.de/region(...)der-zurueck-24362694

Benieuwd of ze terug gaan. Kan we er wel iets bij voorstellen na 2 rampjaren waarvan die van vorig jaar extreem was.

Ook dat gedoe met de lokale politci is denk niet goed gevallen.
pi_165446526
Ze hadden in principe een contract voor 5 jaar in Mendig, maar ik kan me voorstellen dat men niet rouwig is als ze daar nu vanaf zouden willen en het eigenlijk iedereen wel mooi uitkomt als ze terug zouden gaan naar de Ring.

Rock am Ring weer op de oude vertrouwde locatie
De Ring weer een festival terug wat wél betaalt en standaard 80K+ bezoekers trekt
Mendig weer de rust terug en geen gedoe met weer/slachtoffers/politici.
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:01:05 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165446553
Het zou me niets verbazen als Mendig het inderdaad ook wel best vindt. Tot nu toe is het niet echt de beste reclame geweest voor de omgeving aldaar.

Ik zou het wel leuk vinden als het terug zou gaan naar de Ring. Waar het ook thuis hoort.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_165446812
Ik denk ook dat iedereen er vrede mee zal hebben als ze idd terug gaan naar de oude locatie.

Zowel de bezoekers, de organisatie, De Ring (want die hebben nu niets). Alleen Mendig zou idd dwars kunnen zitten met het contract, al hoewel dat idd met een goed gesprek wat mee gedaan kan worden.

Als ze naar de ring gaan dan twijfel ik er nog over om nog een keer te gaan. Mendig gaat hem even niet meer worden voor mij :).

Overigens hebben ze nog niets officieel bekend gemaakt voor 2017 zover ik weet? Dus dat kan er ook op duiden dat ze met iets bezig zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door indiaantje89 op 20-09-2016 11:50:20 ]
pi_165448163
Wat was er dan zo mis gegaan afgelopen jaar?
Ik heb dat niet echt meegekregen ;(
pi_165448219
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:19 schreef Leonos het volgende:
Wat was er dan zo mis gegaan afgelopen jaar?
Ik heb dat niet echt meegekregen ;(
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ikseminslag-a1406767

en daarna

http://nos.nl/artikel/2109230-slotdag-rock-am-ring-afgelast.html
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:24:35 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165448239
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:19 schreef Leonos het volgende:
Wat was er dan zo mis gegaan afgelopen jaar?
Ik heb dat niet echt meegekregen ;(
Uh het weer?
En alle gevolgen daarvan. Gewonden door onweer, slecht begaanbaar terrein, camping zooitje (door het weer), voor veel mensen was informatie slecht/niet bereikbaar, lokale politiek die zich er mee ging bemoeien, aflasting van de helft van het festival. Naderhand licht moddergooien naar elkaar.

Iemand nog toevoegingen?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:26:41 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165448276
quote:
Dat artikel van het NRC klopt voor geen meter. 71 gewonden door onweer. Wat een gelul. 71 gewonden op een avond waarbij ook onweer was. Ga eens kijken hoeveel mensen er normaal gewond raken op zo'n avond.
Staat ook nog eens dat er 45000 man waren. Volgens mij was het uitverkocht en dan zijn er ongeveer het dubbele?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_165448289
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat artikel van het NRC klopt voor geen meter. 71 gewonden door onweer. Wat een gelul. 71 gewonden op een avond waarbij ook onweer was. Ga eens kijken hoeveel mensen er normaal gewond raken op zo'n avond.
Staat ook nog eens dat er 45000 man waren. Volgens mij was het uitverkocht en dan zijn er ongeveer het dubbele?
Ik moet zeggen dat ik maar snel wat opgezocht had over de onweers bui :@
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:28:01 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165448301
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Aan het weer kunnen ze toch niks doen...
Nee, maar het ging meer om de gevolgen en hoe daar op is gereageerd door de organisator, hulpdiensten en lokale politiek.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_165448342
En naast al het gedoe van vorig jaar denk ik wel dat het hart van Marek Lieberberg ook nog wel een beetje bij de Nürburgring ligt.
pi_165448406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:30 schreef indiaantje89 het volgende:
En naast al het gedoe van vorig jaar denk ik wel dat het hart van Marek Lieberberg ook nog wel een beetje bij de Nürburgring ligt.
Maar goed, die is/zou over zijn gelopen naar Live Nation, toch? Dat was ook een hele rare constructie iig.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:33:51 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165448412
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, die is/zou over zijn gelopen naar Live Nation, toch? Dat was ook een hele rare constructie iig.
oh ja dat is waar ook. Ik dacht dat hij de afgelopen editie al niet meer veel zou doen voor RaR
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_165449147
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, die is/zou over zijn gelopen naar Live Nation, toch? Dat was ook een hele rare constructie iig.
Klopt, maar heeft volgens mij nog wel een vinger in de pap volgens mij. Het is allemaal niet doorslaggevend. Maar ik heb het idee dat er meerdere (kleinere) factoren meespelen die een terugkeer naar de Ring allemaal best mogelijk maken.

En ik vind het ook ergens wel vreemd dat RAR nog eigenlijk niets over 2017 heeft verteld. Volgens mij niet eens een officiële datum?
pi_165449414
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:11 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Klopt, maar heeft volgens mij nog wel een vinger in de pap volgens mij. Het is allemaal niet doorslaggevend. Maar ik heb het idee dat er meerdere (kleinere) factoren meespelen die een terugkeer naar de Ring allemaal best mogelijk maken.

En ik vind het ook ergens wel vreemd dat RAR nog eigenlijk niets over 2017 heeft verteld. Volgens mij niet eens een officiële datum?
Meestal maken ze die gelijk na de huidige editie bekend inderdaad.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:28:46 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165449434
Staat in ieder geval nog niets op de site. Terwijl dat meestal al gelijk na het festival er op staat.
Ik zou in ieder geval 2-3-4 juni vrij houden. ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_165449445
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:28 schreef Komakie het volgende:
Staat in ieder geval nog niets op de site. Terwijl dat meestal al gelijk na het festival er op staat.
Ik zou in ieder geval 2-3-4 juni vrij houden. ;)
Ja lijkt me ook hoor. Maar bedoel er mee dat ze lang wachten met iets bekend maken over 2017 en dat zou kunnen betekenen dat er inderdaad nog iets speelt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:40:13 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165449639
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja lijkt me ook hoor. Maar bedoel er mee dat ze lang wachten met iets bekend maken over 2017 en dat zou kunnen betekenen dat er inderdaad nog iets speelt.
Zou inderdaad kunnen. Zou ook kunnen dat het niets is en het gewoon wat langer duurt.

Wat me wel in dat artikel op viel was dat er nieuws zou komen eind juli en volgens mij is dat er niet geweest of wel?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_165449712
Het is in ieder geval wel mooi discussie voer zo in september :P.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:45:41 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165449730
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:44 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is in ieder geval wel mooi discussie voer zo in september :P.
Dat dan weer wel :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:03:54 #23
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_165450024
Ik denk niet dat ze terug gaan. De ring was echt klaar. Niet qua sfeer maar wel qua locatie. Mainstage was bv erg slecht bereikbaar.

En ik verwacht pas namen als andere festivals zoals novarock en download hun eerste namen droppen. Rar is meestal niet de eerste die dat doet.
pi_165450063
Novarock heeft al "The Hoff"



Maar normaal gesproken maakt RAR de festival data toch wel bekend vrijwel direct na het vorige festival.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:26:30 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_165450431
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:03 schreef AgeEll het volgende:
Ik denk niet dat ze terug gaan. De ring was echt klaar. Niet qua sfeer maar wel qua locatie. Mainstage was bv erg slecht bereikbaar.

En ik verwacht pas namen als andere festivals zoals novarock en download hun eerste namen droppen. Rar is meestal niet de eerste die dat doet.
Ik vind het meer opvallend dat er nog geen data bekend zijn. De meeste bands komen pas in oktober/november ofzo.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')