abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:30:01 #151
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165450526
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat ik allemaal voor de diertjes en de "luie en corrupte Afrikanen" (sic) doe.

Wegenbouwer haalde maar weer eens de rassenleer uit de kast om te verklaren waarom Afro Amerikanen bovengemiddeld stressbestendig bleken te zijn.

Bah, naar kereltje ben jij. Alleen maar om mij af te schrikken om er tegenin te gaan, zodat de tandem PT en Pietverdriet voortdurend posters kunnen isoleren en van twee kanten persoonlijk aanvallen. Twee/drie tegen één.
Ik ken jouw persoonlijke situatie niet maar als je inderdaad van een uitkering leeft en categorisch weigert om te werken verwacht ik met de kerst een bedankkaartje in plaats van dagelijkse sneren onder de gordel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165450619
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat ik allemaal voor de diertjes en de "luie en corrupte Afrikanen" (sic) doe.

Wegenbouwer haalde maar weer eens de rassenleer uit de kast om te verklaren waarom Afro Amerikanen bovengemiddeld stressbestendig bleken te zijn.

Bah, naar kereltje ben jij. Alleen maar om mij af te schrikken om er tegenin te gaan, zodat de tandem PT en Pietverdriet voortdurend posters kunnen isoleren en van twee kanten persoonlijk aanvallen. Twee/drie tegen één.
Neuh, dan haal je er ineens allerlei zaken bij die niet relevant zijn en aan kampen doe ik ook niet. Ik vind gewoon dat jij niet de aangewezen persoon bent om alles en iedereen met een geheven vingertje omlaag te praten alsof ze slechte mensen zijn, terwijl jij alles aan die mensen te danken hebt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:35:44 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165450644
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Eerlijk is een vrijwillige transactie waar alle partijen zich senang bij voelen.
Zo staat het niet in het woordenboek, en je verandert steeds je eigen definities. Denk maar aan de discussie over het aanleggen van wegen, of het neerzetten van een fabriek.

Sowieso kom je met deze definitie al snel in de knoop wanneer je óók voor een sterke minarchistische staat bent. Dat schuurt sowieso.

"Partijen" (ipv individuen) is ook weer een handige twist en abstractie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:40:09 #154
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165450749
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Neuh, dan haal je er ineens allerlei zaken bij die niet relevant zijn en aan kampen doe ik ook niet. Ik vind gewoon dat jij niet de aangewezen persoon bent om alles en iedereen met een geheven vingertje omlaag te praten alsof ze slechte mensen zijn, terwijl jij alles aan die mensen te danken hebt.
Maar zij zijn die aangewezen persoon natuurlijk wel, volgens jou. Zoals op de vorige pagina nog. Daar mag dan geen weerwoord op komen. Oorzaak, gevolg.

En het zijn vast en zeker slechte mensen. Ik ben het ook vaak oneens met bijv. Koosvogels maar slecht kan ik hem niet noemen. Itt bovengenoemde personen. Dat druipt er vanaf. Als het tenminste klopt wat ze over hun eigen leven/historie zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 20-09-2016 14:45:39 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165450771
Zo zo.

We laten het maar aan de lezers over om hier conclusies uit te trekken.
The view from nowhere.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:41:48 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165450772
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ken jouw persoonlijke situatie niet maar als je inderdaad van een uitkering leeft en categorisch weigert om te werken verwacht ik met de kerst een bedankkaartje in plaats van dagelijkse sneren onder de gordel.
Ik weiger niet categorisch, en ik zal er alles aan doen om me niet door jou te laten vernederen en je schoenen te kussen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:43:57 #157
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165450816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:41 schreef deelnemer het volgende:
Zo zo.

We laten het maar aan de lezers over om hier conclusies uit te trekken.
Ik zal het hier maar bij laten. Die twee/drie tegen één dynamiek had ik even genoeg van.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165450968
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar zij zijn die aangewezen persoon natuurlijk wel, volgens jou. Zoals op de vorige pagina nog. Daar mag dan geen weerwoord op komen. Oorzaak, gevolg.

En het zijn vast en zeker slechte mensen. Ik ben het ook vaak oneens met bijv. Koosvogels maar slecht kan ik hem niet noemen. Itt bovengenoemde personen. Dat druipt er vanaf. Als het tenminste klopt wat ze over hun eigen leven/historie zeggen.
Je zou gewoon eens een biertje met ze moeten doen en erachter komen dat het hele leuke en gezellige mensen zijn - zoals eigenlijk iedereen in POL - die totaal niet aan jouw beeld voldoen maar je blijft altijd weg op meets. Misschien verandert daar ook wel het beeld dat iedereen van jou heeft (zure kerel zonder plezier die de hele dag thuis zit af te geven op de grote boze wereld wiens schuld het zogenaamd allemaal is)
pi_165451147
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je zou gewoon eens een biertje met ze moeten doen en erachter komen dat het hele leuke en gezellige mensen zijn - zoals eigenlijk iedereen in POL - die totaal niet aan jouw beeld voldoen maar je blijft altijd weg op meets. Misschien verandert daar ook wel het beeld dat iedereen van jou heeft (zure kerel zonder plezier die de hele dag thuis zit af te geven op de grote boze wereld wiens schuld het zogenaamd allemaal is)
Ook sociaal heeft verschillende betekenissen, net als moraal.
The view from nowhere.
  dinsdag 20 september 2016 @ 15:11:28 #160
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165451361
Veel mensen vinden ook Amerikanen fijne mensen, fijner en vriendelijker dan de Nederlanders zelf.

Anderen vinden ze (generaliserend gesproken) nep, als een luchtballon, vrij theatraal, als de glimlach bij mcdonalds en puntje bij paaltje ook redelijk egocentrisch en instrumenteel. Dat je je vingers goed moet natellen. Vandaar ook dat het een relatieve 'low trust society' is (naar westerse standaarden).

Kwestie van smaak.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165451474
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:11 schreef Klopkoek het volgende:
Veel mensen vinden ook Amerikanen fijne mensen, fijner en vriendelijker dan de Nederlanders zelf.

Anderen vinden ze (generaliserend gesproken) nep, als een luchtballon, vrij theatraal, als de glimlach bij mcdonalds en puntje bij paaltje ook redelijk egocentrisch en instrumenteel. Dat je je vingers goed moet natellen. Vandaar ook dat het een relatieve 'low trust society' is (naar westerse standaarden).

Kwestie van smaak.
Dan blijf je thuis zitten hopen dat je eeuwige gemopper je een baan oplevert. Whatever. :P
pi_165451984
quote:
15s.gif Op maandag 19 september 2016 22:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De markt houdt rekening met positieve externaliteiten? Waarschijnlijk niet, anders zou het geen externaliteiten betreffen.
Misschien moet je even uitleggen over welke positieve externaliteiten je het hebt en waarom daar niet via de markt een bijdrage gevraagd voor zou kunnen worden (zoals dat bos van je waar je gewoon een financiële bijdrage voor zou kunnen vragen).

Betekent dit verzoek om positieve externaliteiten ook mee te nemen overigens dat je het toch eens bent met het belasten van negatieve externaliteiten? Anders begrijp ik niet waarom je zo afdwaalt.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 20 september 2016 @ 15:46:07 #163
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165452176
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weiger niet categorisch, en ik zal er alles aan doen om me niet door jou te laten vernederen en je schoenen te kussen.
Welnu wees dan in stilte blij dat ik twee keer zo hard werk als eigenlijk zou moeten om naast mijn eigen huishouden ook het jouwe te bekostigen. Je hoeft daar niet eens dankbaar voor te zijn maar om ook nog iemand de maat te nemen die als een slaaf voor jouw gerief werkt is meer dan ongepast.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165452315
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Welnu wees dan in stilte blij dat ik twee keer zo hard werk als eigenlijk zou moeten om naast mijn eigen huishouden ook het jouwe te bekostigen. Je hoeft daar niet eens dankbaar voor te zijn maar om ook nog iemand de maat te nemen die als een slaaf voor jouw gerief werkt is meer dan ongepast.
"Als een slaaf voor jouw gerief" _O- Joh, ga je straks ook weer beginnen over het leven met een loden kogel aan je been?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:02:33 #165
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165452425
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dan blijf je thuis zitten hopen dat je eeuwige gemopper je een baan oplevert. Whatever. :P
Ik was toevallig de hele ochtend tussen 7 en 1 bezig om de natuur te redden. Waarbij 'redden' geen overdrijving was, voor de goede orde.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165452641
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik was toevallig de hele ochtend tussen 7 en 1 bezig om de natuur te redden. Waarbij 'redden' geen overdrijving was, voor de goede orde.
Het laatste wat je moet doen is je tegen zulke aantijgingen gaan lopen verweren. Dat sommige mensen te bekrompen zijn om de waarde van een leven aan meer af te meten dan hoeveel iemand ze betaalt of hoeveel belasting ze afdragen betekent niet dat je daar in mee hoeft te gaan.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:20:39 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165452711
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Welnu wees dan in stilte blij dat ik twee keer zo hard werk als eigenlijk zou moeten om naast mijn eigen huishouden ook het jouwe te bekostigen. Je hoeft daar niet eens dankbaar voor te zijn maar om ook nog iemand de maat te nemen die als een slaaf voor jouw gerief werkt is meer dan ongepast.
Als ik o.a. Bram moet geloven dan mag je de overheid best bedanken voor een aantal competiviteitsvoordelen (tov potentiële concurrenten) die je geniet. Maar goed, dit soort jij-bakken zijn vruchteloos. Als ik daar buiten blijf en niet direct reageer, dan krijg ik weer het verwijt van 'linkdump' en 'artikeldump' of 'fantasie' ('wat is het punt').


"Of hij kijkt (met deze kwesties) niet verder dan dat zijn neus lang is, daar lijken veel libertariërs last van te hebben.
Ja, Papieren Tijger heeft mensen werken in kassen voor voorgesneden groenten, een flink deel van hen werkt ook nog eens met korting (van die werkelozenreïntegratieprojectjes van al dan niet malafide private bedrijven ;)).
Zullen we het echter weer over neoliberalisme hebben? Waarvoor ik jullie waarschuwde is gebeurd: het gaat nu alleen nog maar over libertarische fantasietjes (dystopia's) en je hebt hiermee een zinloze discussie over een stroming die in Nederland minder dan 1% van de stemmen trekt. Ondertussen trekken de neoliberalen meer dan 50% van de stemmen terwijl het neoliberalisme veel schade aanricht.
Hier kunnen we verder fantaseren over libertarische sprookjes, of juist proberen om libertariërs het licht te doen zien maar dat gaat je toch niet lukken. Politiek is immers net als religie voor veel mensen. ;)"
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165452976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ook sociaal heeft verschillende betekenissen, net als moraal.
Correct. Niet alle sympathieke mensen creëren ook werkgelegenheid voor anderen. Deze toevallig wel. :P
pi_165452991
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik was toevallig de hele ochtend tussen 7 en 1 bezig om de natuur te redden. Waarbij 'redden' geen overdrijving was, voor de goede orde.
_O_
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:23:25 #170
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165453948
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als ik o.a. Bram moet geloven dan mag je de overheid best bedanken voor een aantal competiviteitsvoordelen (tov potentiële concurrenten) die je geniet. Maar goed, dit soort jij-bakken zijn vruchteloos. Als ik daar buiten blijf en niet direct reageer, dan krijg ik weer het verwijt van 'linkdump' en 'artikeldump' of 'fantasie' ('wat is het punt').


"Of hij kijkt (met deze kwesties) niet verder dan dat zijn neus lang is, daar lijken veel libertariërs last van te hebben.
Ja, Papieren Tijger heeft mensen werken in kassen voor voorgesneden groenten, een flink deel van hen werkt ook nog eens met korting (van die werkelozenreïntegratieprojectjes van al dan niet malafide private bedrijven ;)).
Zullen we het echter weer over neoliberalisme hebben? Waarvoor ik jullie waarschuwde is gebeurd: het gaat nu alleen nog maar over libertarische fantasietjes (dystopia's) en je hebt hiermee een zinloze discussie over een stroming die in Nederland minder dan 1% van de stemmen trekt. Ondertussen trekken de neoliberalen meer dan 50% van de stemmen terwijl het neoliberalisme veel schade aanricht.
Hier kunnen we verder fantaseren over libertarische sprookjes, of juist proberen om libertariërs het licht te doen zien maar dat gaat je toch niet lukken. Politiek is immers net als religie voor veel mensen. ;)"

Bram zit er volledig naast met wat ik doe voor de kost.

Verder zou ik maar half zo hard hoeven werken als ik niet ook het leven van een werkweigeraar zou hoeven te bekostigen.

Niks mis met afgeven op mensen die de economie draaiende houden. Niks mis met misprijzend praten over het neoliberalisme of wat dat ook maar zijn mag maar houd dan ook niet je hand op om de vruchten ervan te plukken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:04:22 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165454723
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bram zit er volledig naast met wat ik doe voor de kost.

Verder zou ik maar half zo hard hoeven werken als ik niet ook het leven van een werkweigeraar zou hoeven te bekostigen.

Niks mis met afgeven op mensen die de economie draaiende houden. Niks mis met misprijzend praten over het neoliberalisme of wat dat ook maar zijn mag maar houd dan ook niet je hand op om de vruchten ervan te plukken.
Dat is leugenachtige propaganda. Er zijn zat mensen die niet kunnen werken vanwege ziekte of omdat ze geen werk kunnen vinden. Die mensen bestempelen als werkweigeraar is victim blaming. Het voelt vast lekker maar het is niet nuttig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165455141
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bram zit er volledig naast met wat ik doe voor de kost.

Verder zou ik maar half zo hard hoeven werken als ik niet ook het leven van een werkweigeraar zou hoeven te bekostigen.

Niks mis met afgeven op mensen die de economie draaiende houden. Niks mis met misprijzend praten over het neoliberalisme of wat dat ook maar zijn mag maar houd dan ook niet je hand op om de vruchten ervan te plukken.
Oftewel: je vindt er wel iets mis mee. Je vindt namelijk dat deze mensen hun recht op een mening (of in ieder geval het uiten ervan) verliezen op het moment dat ze in financiële zin afhankelijk zijn van anderen. Uit de hand eten, maar daarna wel even braaf de mond houden.

Over zo'n standpunt mag iedereen zelf vinden wat ze vinden. Ik gun in ieder geval mensen met een uitkering wel mijn afgedragen belasting zonder dat ik er iets voor terug hoef.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_165455214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:23 schreef keste010 het volgende:

[..]

Oftewel: je vindt er wel iets mis mee. Je vindt namelijk dat deze mensen hun recht op een mening (of in ieder geval het uiten ervan) verliezen op het moment dat ze in financiële zin afhankelijk zijn van anderen. Uit de hand eten, maar daarna wel even braaf de mond houden.

Over zo'n standpunt mag iedereen zelf vinden wat ze vinden. Ik gun in ieder geval mensen met een uitkering wel mijn afgedragen belasting zonder dat ik er iets voor terug hoef.
Een beetje respect in ruil ervoor in plaats van telkens een tik op de hand die hen voedt zou toch wel het minste zijn. Als Klopkoek zo superieur is en PT zo'n minderwaardig mens, waarom voedt Klopkoek hem dan niet?
pi_165455329
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een beetje respect in ruil ervoor in plaats van telkens een tik op de hand die hen voedt zou toch wel het minste zijn. Als Klopkoek zo superieur is en PT zo'n minderwaardig mens, waarom voedt Klopkoek hem dan niet?
Hoezo een tik op de hand die hen voedt? Ik zie vooral systeemkritiek, waar anderen dan weer op menen te moeten reageren met een persoonlijke aanval naar Klopkoek.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_165455381
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
Niks mis met misprijzend praten over het neoliberalisme of wat dat ook maar zijn mag maar houd dan ook niet je hand op om de vruchten ervan te plukken.
Claim je hier nu de waarheid of de macht?
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')