neehoor gewoon naar eer en gewetenquote:Op dinsdag 20 september 2016 11:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor alles een 10 gegeven zeker
quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zat laatst in burger in de trein en toen mocht in een klanttevredenheidsonderzoek invullen
Een actieradius van 600 tot 800 kilometer is best netjes. Het zou nog een paar honderd kilometer omhoog moeten wil je een treinstel de hele dag door kunnen gebruiken, maar het lijkt een serieuze poging om diesel van de troon te stoten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft vandaag hun nieuwe trein gepresenteerd, de Coradia iLint.
De iLint is een waterstoftrein die geen CO2 uitstoot maar slechts waterdamp. Schoner voor het milieu dus.
2 slagen retour op Den Helder-Maastricht is al 1200km....quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
Een trein rijdt per dag maar 600-800, zeker de sprinters..
True, maar je wilt niet dat de trein tijdens de laatste slag van de dag stilvalt door een gebrek aan brandstof. Daarom zou je richting de 900 kilometer moeten om een stel gerust 13 of 14 uur op een dag dienst te kunnen laten draaien voordat deze voor de laatste uren uitgewisseld wordt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
Een trein rijdt per dag maar 600-800, zeker de sprinters..
Ik vermoed dat de brandstofcel in maximaal 15 minuten maar ik denk eerder rond de 5 minuten gewisseld kan worden.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:32 schreef James1988 het volgende:
Hoe lang duurt bijtanken van een trein eigenlijk?
Wat is het probleem om zeg rond 20u een stel even opnieuw af te tanken? Avondspits is dan wel al geweest er zijn al wat stellen aan de kant.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
True, maar je wilt niet dat de trein tijdens de laatste slag van de dag stilvalt door een gebrek aan brandstof. Daarom zou je richting de 900 kilometer moeten om een stel gerust 13 of 14 uur op een dag dienst te kunnen laten draaien voordat deze voor de laatste uren uitgewisseld wordt.
Daar doel ik met 13 of 14 uur dienst op een dag ook op, zodat je rond 7 uur de eerste stellen uit kunt wisselen voor stellen die op die dag nog niet zoveel gereden hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is het probleem om zeg rond 20u een stel even opnieuw af te tanken? Avondspits is dan wel al geweest er zijn al wat stellen aan de kant.
En een dieseltrein? Hoeveel liter diesel gaat er eigenlijk in de tank van een GTW?quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de brandstofcel in maximaal 15 minuten maar ik denk eerder rond de 5 minuten gewisseld kan worden.
Bijtanken buiten de spitsen lijkt me niet zo'n bezwaar.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar doel ik met 13 of 14 uur dienst op een dag ook op, zodat je rond 7 uur de eerste stellen uit kunt wisselen voor stellen die op die dag nog niet zoveel gereden hebben.
Geen idee. DM'90 heeft 2x1000L en doet 1:1.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
En een dieseltrein? Hoeveel liter diesel gaat er eigenlijk in de tank van een GTW?
1000 liter volgens mij en zal 1:1 doen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
En een dieseltrein? Hoeveel liter diesel gaat er eigenlijk in de tank van een GTW?
1:1 is dat gecombineerd verbruik of per motor?quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Geen idee. DM'90 heeft 2x1000L en doet 1:1.
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk...quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:53 schreef derLudolf het volgende:
Hebben ze bij de spoorwegen eigenlijk ook veel last van diesel diefstal? In de landbouw en transport is dat verschrikkelijk namelijk.
volgens mij gecombineerdquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
1:1 is dat gecombineerd verbruik of per motor?
Het zijn sprinters, en die slagen maakt materieel niet. Nooit.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
2 slagen retour op Den Helder-Maastricht is al 1200km....
Er staat me iets van bij dat zoiets mogelijk kan zijnquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:55 schreef James1988 het volgende:
Dus dan zou een DM90 2000 km kunnen rijden tussen twee tankbeurten?
Koper levert per liter ook meer op natuurlijkquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |