abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 september 2016 @ 09:42:28 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165422836
Langzaam rijden nu tussen Utrecht en Amsterdam want er is een melding van een zwaan op het spoor.

Edit: na een half uur stilstaan (waarin werd gedreigd met terugrijden naar Utrecht) was de zwaan blijkbaar weggehaald en konden we weer verder.

[ Bericht 44% gewijzigd door ReisT op 19-09-2016 10:19:11 ]
  maandag 19 september 2016 @ 10:57:50 #77
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_165424392
Weet iemand waar die RailPro Hippel/Bakkies voor zijn bij Groningen? Afgelopen week stond er ééntje, en nu staan er twee :o
pi_165424471
Werkzaamheden :)
  maandag 19 september 2016 @ 11:31:49 #79
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_165425058
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:02 schreef b2py het volgende:
Werkzaamheden :)
Ahh, is er ergens een overzichtje te zien waar? lijkt me wel gaaf om die ouwe krengen misschen in actie te zien
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2016 @ 11:43:30 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165425320
Ze kunnen overal opduiken bij werkzaamheden. Ze worden over de weg naar de werkgebieden gebracht. In dit geval kwamen ze tussen Groningen en Buitenpost in actie
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 11:53:27 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165425571
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2016 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ze kunnen overal opduiken bij werkzaamheden. Ze worden over de weg naar de werkgebieden gebracht. In dit geval kwamen ze tussen Groningen en Buitenpost in actie
Kunnen ze ze niet meenemen in een werktrein dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165426386
Wegtransport is sneller aangezien ze gesleept niet veel harder dan 30 mogen (als ik het goed onthouden hebt), het is iig niet echt snel om ze te slepen.
EDIT: Max is 15KM/h gesleept zelfs:o : http://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_500.htm
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2016 @ 12:52:21 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165426973
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:22 schreef tripel7 het volgende:
Wegtransport is sneller aangezien ze gesleept niet veel harder dan 30 mogen (als ik het goed onthouden hebt), het is iig niet echt snel om ze te slepen.
EDIT: Max is 15KM/h gesleept zelfs:o : http://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_500.htm
Precies. De Haan uit Nijkerk zal de Bakkies later vandaag wel ophalen vermoed ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2016 @ 18:54:40 #84
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_165433686
treinen. _O_ we kunnen niet zonder. _O_
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 19:17:25 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165434184
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:22 schreef tripel7 het volgende:
Wegtransport is sneller aangezien ze gesleept niet veel harder dan 30 mogen (als ik het goed onthouden hebt), het is iig niet echt snel om ze te slepen.
EDIT: Max is 15KM/h gesleept zelfs:o : http://www.nicospilt.com/index_Dieselloks_500.htm
Aha.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2016 @ 01:02:40 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165443788
Wat een stilte hier vanavond... Plaatje van zondag dan maar:

Onderweg als IC 1561 van Enkhuizen naar Amsterdam Centraal komen de ICM's 4058 en 4210 langs de molen 'Ceres' in Bovenkarspel. De molen is gebouwd in 1849 terwijl de spoorlijn er pas in 1885 kwam. De bovenleiding kwam er nog veel later: sinds 1974 kan er elektrisch naar Enkhuizen gereden worden.

Net achter de molen ligt het station Bovenkarspel Flora. Tot de sluiting in 1930 heette deze halte Broekerhaven. In 1963 werd op deze plaats de evenementenhalte Floraweg geopend, vanwege de jaarlijkse Westfriese Flora. Sinds 1977 wordt het station onder de naam Bovenkarspel Flora gedurende het hele jaar bediend.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 september 2016 @ 01:29:12 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165443908
Ik heb vandaag ruim 3 uur in de trein gezeten over redelijk lange afstanden, ik heb het treinpersoneel niet één keer gezien. Zelfs een serviceronde is al teveel gevraagd tegenwoordig?

Ik ben niet zo iemand die vindt dat hij net zo goed had kunnen zwartrijden als z'n kaartje niet wordt gecontroleerd, maar als ik na drie uur reizen niet één NS'er heb gezien in de trein ga ik wel twijfelen aan de meerwaarde van een conducteur.

Pluspunt: in Schiphol stonden er aardig wat mensen heel nadrukkelijk op de perrons reizigers naar de juiste sporen te verwijzen en motiveerden ze mensen om zich beter te spreiden.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 september 2016 @ 07:28:30 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165444386
Het wisselt gewoon heel sterk. Je kunt tien keer Deventer - Den Haag op en neer rijden en anderhalf keer iemand zien, terwijl je er op Deventer - Zutphen vrijwel niet aan ontkomt. Geen idee hoe die mensjes denken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165444427
Rustige trein = makkelijker.

Ik ben nog maar 1 keer gecontroleerd in die bijna 2 maanden..
pi_165445838
twee weken geleden een tripje gemaakt in Italie van Pisa naar Piombino Marittima

goede airco in de coupes. geen controle gehad van een conducteur. trein ging stipt op tijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_165446486
Jezus, ik sta op Schiphol als normale reiziger te wachten op de intercity richting Groningen, krijg ik drie keer de vraag van die reisinformatielui 'Emsterdem sentral Steesjon???'.
En telkens zeg ik 'Nee', en vervolgens proberen ze mij alsnog die trein in te praten. Wtf, mag ik niet gewoon naar Amsterdam Zuid of zo?
pi_165446671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:57 schreef MTL het volgende:
Jezus, ik sta op Schiphol als normale reiziger te wachten op de intercity richting Groningen, krijg ik drie keer de vraag van die reisinformatielui 'Emsterdem sentral Steesjon???'.
En telkens zeg ik 'Nee', en vervolgens proberen ze mij alsnog die trein in te praten. Wtf, mag ik niet gewoon naar Amsterdam Zuid of zo?
nee. je ziet er gewoon uit als een buitenlander
pi_165446810
_O-

Ze hebben het flippersysteem van Schiphol ook geloof ik nog niet helemaal door. De IC naar Groningen was vijf minuten te laat en daardoor kwam de IC Direct eerder binnen. Dus die wisselen dan standaard van spoor, ondanks dat ze allebei op spoor 1 staan aangekondigd. Ik loop dus rustig richting spoor 2, word ik weer aangesproken: 'Intercity Groningen, meneer?'. Dus ik zeg 'ja, klopt'. Krijg ik de terechtwijzing dat ik op spoor 1 moet zijn.
Dus ik zeg: 'Nu nog wel, ja, maar hij komt zo op spoor 2 binnen'.
Nou, dat kon natuurlijk niet. Ik ben toch naar spoor 2 gelopen (foei), waar vervolgens een paar minuten later keurig de IC naar Groningen binnen komt.
Ik geloof niet dat ik mij daar heel erg geliefd heb gemaakt. Als blikken konden doden... })
pi_165446847
Alsof je hele marathons loopt van 1 naar 2 :')
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 september 2016 @ 11:17:35 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165446866
Oh, als er DESinformatie gegeven moet worden zijn ze er wel he?! o|O ~O>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2016 @ 11:20:18 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165446906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:15 schreef b2py het volgende:
Alsof je hele marathons loopt van 1 naar 2 :')
Als je maar vaak genoeg heen en weer loopt :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2016 @ 11:27:15 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165447000
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je maar vaak genoeg heen en weer loopt :P
en elk rondje is anders :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165447050
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, als er DESinformatie gegeven moet worden zijn ze er wel he?! o|O ~O>
Ze staan er al de hele zomer, vanwege de werkzaamheden. An sich doen ze prima werk (reizigersinformatie en reizigersspreiding, wat absoluut nodig is op Schiphol), maar in principe zou een 'not interested'-blik voldoende moeten zijn. Sommige klanten vinden het fijn om telkens weer bevestiging te krijgen dat ze in de goede trein stappen, maar de forensen hebben daar totaal geen interesse in. En die twee moet je kunnen scheiden van elkaar.
pi_165447171
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:30 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze staan er al de hele zomer, vanwege de werkzaamheden. An sich doen ze prima werk (reizigersinformatie en reizigersspreiding, wat absoluut nodig is op Schiphol), maar in principe zou een 'not interested'-blik voldoende moeten zijn. Sommige klanten vinden het fijn om telkens weer bevestiging te krijgen dat ze in de goede trein stappen, maar de forensen hebben daar totaal geen interesse in. En die twee moet je kunnen scheiden van elkaar.
ik zat laatst in burger in de trein en toen mocht in een klanttevredenheidsonderzoek invullen :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:41:24 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165447305
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zat laatst in burger in de trein en toen mocht in een klanttevredenheidsonderzoek invullen :')
Voor alles een 10 gegeven zeker :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')