abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:40:58 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165757021
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goede zaak :Y Amsterdam Vilnius duurt met zo'n turboprop toch wel een uurtje langer.

Gaat de ticketprijs ook omhoog? Want een turboprop is natuurlijk wel wat voordeliger in onderhoud.
Ze vliegen nu met een B737-300 op Amsterdam :)
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:50:15 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165757252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze vliegen nu met een B737-300 op Amsterdam :)
Sinds kort pas, in juli nog niet :)

Edit:
BT610 AMS-VNO afgelopen week nog gewoon met een Dash8


[ Bericht 16% gewijzigd door derLudolf op 04-10-2016 21:13:47 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:35:57 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165758564
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Volgens mij zijn de tickets alleen maar goedkoper geworden in afgelopen jaren
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Sinds kort pas, in juli nog niet :)

Edit:
BT610 AMS-VNO afgelopen week nog gewoon met een Dash8
[ afbeelding ]
Mijn fout, ik was in de war met de vlucht uit Riga die vanavond over me heen vloog in de file :)
So we just called him Fred
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:47:23 #154
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_165758935
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:



[ Bericht 30% gewijzigd door Fiorano op 04-10-2016 23:10:54 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:03:56 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165759412
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:

Verkeerde filmpje
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:12:10 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165759651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de tickets alleen maar goedkoper geworden in afgelopen jaren

[..]

Mijn fout, ik was in de war met de vlucht uit Riga die vanavond over me heen vloog in de file :)
Dat is ook nog niet zo lang, in juli was dat volgens mij ook nog een Dash 8. Zijn nu zelfs twee rechtstreekse vluchten per dag, AMS-RIX
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:25:17 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165760002
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden. *O* Ze zullen Cattle Class gewoon blijven verneuken zolang het allemaal fysiek nog past en er nog mensen vrijwillig in gaan zitten. En dan de hogere klasses voor mensen die wel wat meer neer kunnen/willen tellen.

Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Natuurlijk zijn tickets veel goedkoper geworden. Daarom wordt er ook meer gereisd. Ik herrinner me nog de tijd dat KLM en BA het alleenrecht op AMS-LHR/LGW hadden. Iedere week een retour voor 800 gulden. Transavia stapte daar toen ook in voor, pats, 500 gulden. De eerste gevulde koeken vlucht. Zegt mijn buurman tegen die trolly dollie "je mot je schamen om dat te durven serveren" _O-

15 jaar geleden was het nog allemaal een beetje pre internet eigenlijk en betaalde ik iets van 1800 gulden voor een retour AMS-CDG-BKK, 1600 euro AMS-GRU en 4500 euro in Business class naar Mexico City. JFK en EWR waren ook iets van minimaal rond de duizend euro. Dat zijn bedragen die ik me herrinner. Later met Emirates een gecombineerde werk-vakantie trip AMS-DXB-BKK-HKG-BKK-PNH-BKK-DXB-AMS in Business class voor 2700 euro, en op alle plekken een stopover.

Dus ja het is veel goedkoper geworden, maar dat komt simpelweg door de toegenomen concurrentie neem ik aan. En vliegen in een periode dat ze die toestellen niet vol krijgen helpt ook. Ooit AMS-KUL-BKK vv met, ik denk de MH17, voor 420 euro, waar je nu door de bank genomen ook niet meer dan 600 euro voor hoeft neer te tellen.

En voor Premium Economy of Economy Comfort hoef je zonder FB silver/gold korting ook niet meer dan 180-200 euro per retour extra neer te tellen. Maar vlieg je dan met een KLM 777 / 747 in de nieuwste configuratie, dan is die 200 euro echt weggegooid geld. Die nieuwe dunne stoelen zitten echt perfect en 32 inch pitch is net OK. De recline niet. Over de ouwe meuk zullen we het maar niet hebben ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165761532
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:25 schreef buzz1291 het volgende:
Natuurlijk zijn tickets veel goedkoper geworden. Daarom wordt er ook meer gereisd. [...]
Precies, dat bedoel ik ook. Dat Premium Economy tickets nu ws net zo veel of zelfs ook nog minder kosten dan Economy tickets een zwik jaren geleden toen dat nog enige vorm van comfort bood. :+

Volgende week voor het eerst op de BA 787-9 naar SJC trouwens. Ben benieuwd. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165763650
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:57 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden. *O* Ze zullen Cattle Class gewoon blijven verneuken zolang het allemaal fysiek nog past en er nog mensen vrijwillig in gaan zitten. En dan de hogere klasses voor mensen die wel wat meer neer kunnen/willen tellen.

Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.
Gemiddelde transatlantische Economy Plus vlucht vanaf AMS is inmiddels minstens ¤700 wat een stuk hoger is dan economy in de pre-ECO+ era. Dit verdienmodrl is een stuk beter voor de airlines, heeft echt niet alleen maar met de voorkeur voor goedkoop vliegen vd massa te maken.
Jesus saves but death prevails.
pi_165763749
Er zijn grote verschillen tussen de premium economy. KLM geeft alleen een paar cm extra beenruimte maar gebruikt de zelfde stoelen. Cathay heeft andere, bredere stoelen met meer recline voor premium economy, maar dat heeft wel een prijskaartje.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 07:44:35 #161
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165764054
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Onlangs is er in Noord Korea een vliegshow gehouden, met zeer veel oud Sovjet-spul. Mooi spotfilmpje:

Air Koryo _O_
Daar zou ik altijd nog een keer mee willen vliegen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 09:44:19 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165765202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 07:44 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Air Koryo _O_
Daar zou ik altijd nog een keer mee willen vliegen.
Ja in zo'n gave Il62 :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165765543
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 05:24 schreef Sparqq het volgende:
Er zijn grote verschillen tussen de premium economy. KLM geeft alleen een paar cm extra beenruimte maar gebruikt de zelfde stoelen. Cathay heeft andere, bredere stoelen met meer recline voor premium economy, maar dat heeft wel een prijskaartje.
Idd, heb die van KLM nooit geprobeerd maar hoor er zelden wat goeds over.

Die van BA vind ik op zich best fijn. Niks overdrevens, maar gewoon een behoorlijke stoel waar je niet al je ruimte verliest zodra de persoon voor je reclinet. En ook heel fijn is dat het een apart stuk cabine is met maar 4/5 rijen ofzo dus vaak heerlijk rustig.

Bij Virgin Atlantic is het nog net wat, euh, exclusiever. Champagne voor vertrek, etc. Leuk hoor maar ach.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165766288
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:10 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Idd, heb die van KLM nooit geprobeerd maar hoor er zelden wat goeds over.

Die van BA vind ik op zich best fijn. Niks overdrevens, maar gewoon een behoorlijke stoel waar je niet al je ruimte verliest zodra de persoon voor je reclinet. En ook heel fijn is dat het een apart stuk cabine is met maar 4/5 rijen ofzo dus vaak heerlijk rustig.

Bij Virgin Atlantic is het nog net wat, euh, exclusiever. Champagne voor vertrek, etc. Leuk hoor maar ach.
De betere premium economy lijkt wel wat op de oude business class, toen de stoelen nog niet full flat gingen.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 09:32:33 #165
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165785009
KLM moet toch vluchten en bestemmingen inleveren

quote:
KLM uitgekleed

SCHIPHOL - Ondanks ernstige protesten van het kabinet, wordt KLM toch verder uitgehold door een opgelaaide machtsstrijd binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij Air France KLM. Dat melden meerdere bronnen aan De Telegraaf.

De uitholling kost banen in Nederland. KLM’er Pieter Bootsma, inmiddels de hoogste Nederlander in Air France KLM, hevelt achter de schermen toch vluchten over van Schiphol naar Parijs. In juni zorgde een soortgelijk plan voor grote onrust bij KLM-personeel. Minister Dijsselbloem (Financiën) zei toen dat er van overheveling van KLM-vluchten geen sprake kan zijn, als er niet bezuinigd wordt bij Air France. Air France KLM ontkent het overhevelen van vluchten.

De vakbonden zijn alert. „Wij houden de KLM-directie aan de afspraken die we hebben gemaakt over banengroei in ruil voor bezuinigingen”, zegt Bob van de Wal van de Vereniging Hoger KLM Personeel.
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 09:35:50 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165785055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:32 schreef Sunri5e het volgende:
KLM moet toch vluchten en bestemmingen inleveren

[..]

Nou, gaan we hier nu ook maar es de nationale Franse volkssport (niet jeux de boules) beoefenen? Het zal tijd worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165788858
D-AINC A320-NEO Lufthansa 26-08-16 eddf by Maarten Visser, on Flickr

Vanmorgen kwam voor het eerst een Airbus A320neo naar Schiphol.

D-AINC van Lufthansa kwam om 10:32 uur aan vanuit Frankfurt en om 11:42 uur ging de kist weer retour. Vanavond wordt ze weer verwacht vanuit Frankfurt; aankomst om 18:30 uur, vertrek om 19:40 uur.
Op dit moment zijn er 31 A320neo's (familie) gebouwd; waarvan 25 aan maatschappijen geleverd.

Ook misschien interessant; de nieuwste aanwinst van Ryanair - EI-FTA Boeing 737-800 - nadert op dit moment Schiphol. Dit toestel is gloednieuw en pas eergisteren aan Ryanair geleverd en is gistermiddag in Dublin aangekomen na de rechtstreekse vlucht uit Seattle.
De vlucht tussen Dublin en Amsterdam is de tweede rotatie van het toestel; eerder vandaag ging het naar London Gatwick.
pi_165814824
Heeft een van jullie iets gezien over uitfaseren van de PH-AOF? Deze wordt de laatste tijd heel weinig ingezet. Na twee eerdere rustperioden is het toestel sinds 28 september niet meer gebruikt.
--
pi_165815881
Qatar Airways shopt voor miljarden bij Boeing
quote:
WASHINGTON - Qatar Airways heeft een miljardenbestelling geplaatst bij Boeing. Het bedrijf plaatste een order voor dertig Boeing 787-9 Dreamliners en tien 777-300ER’s. De toestellen vertegenwoordigen een waarde van ruim 11,5 miljard dollar. Daarnaast werd een letter of intent getekend voor maar liefst zestig 737 MAX 8’s, met een totale waarde van bijna 7 miljard dollar.

Vooral de intentieverklaring voor de 737’s betekent een klap in het gezicht voor Airbus. Qatar Airways-topman Akbar Al Baker klaagt al langer steen en been over de productieproblemen met de A320neo. Officieel bestelde de luchtvaartmaatschappij één van die toestellen af, maar nu lijkt de totale order op losse schroeven te staan.

Qatar Airways heeft met de nieuwe order nog 105 toestellen in bestelling staan bij Boeing, waaronder 60 nieuwe 777X’en.
pi_165816055
Aardige stewardess vannacht tijdens een KLM-vlucht van LAX naar Amsterdam; we zaten met drie kleerkasten opgevouwen in de stoelen bij de uitgang. Die hebben veel beenruimte maar zijn wel wat krap door de entertainment die in de leuning zit. Om en om mochten we gebruik maken van haar stoel die alleen gebruikt wordt bij stijgen en landen waardoor we alledrie lekker de ruimte hadden.

Hoe heet zo'n stewardessenstoel eigenlijk?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:34:19 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_165816576
ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloot _O_
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:59:15 #172
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165817258
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:34 schreef Pino112 het volgende:
ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloot _O_
Knetters.
pi_165817636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:16 schreef Bitlord het volgende:
Hoe heet zo'n stewardessenstoel eigenlijk?
Jump seat
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:34 schreef Pino112 het volgende:
ABC twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 18:00:07 Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the ve… https://t.co/lCsueVo1Kv reageer retweet
Damn, wat een wind. Netjes gedaan van de piloot _O_
Daar mogen wat onderbroeken verschoond worden. :o
pi_165820872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een Boeing 747 operator minder.


Even geleden is B-HUJ vertrokken
vanuit Hong Kong naar Tokyo Haneda. Dit is de allerlaatste uitgaande 747-400 vlucht van Cathay Pacific. Morgen keert dit toestel terug naar Hong Kong waar het om 14:10 uur plaatselijke tijd als CX543 moet arriveren.
Dit zal de allerlaatste commerciële passagiersvlucht worden van de 747-400 voor Cathay Pacific.
Dit betekent na ruim 27 jaar het einde voor de pax-747-400 bij Cathay en na ruim 37 jaar het einde voor de pax-747 bij Cathay.
Op dit moment heeft de maatschappij nog slechts 3 pax-747 in gebruik: B-HKT, -HUI en -HUJ.

Schijnbaar zal B-HUJ volgende week zaterdag (8 oktober) nog een farewell flight maken van/naar Hong Kong met personeel en VIP's aan boord.
quote:
Our 747 is saying one last goodbye to Hong Kong this Saturday. Look to the skies above the harbour at 10:30am for a special and historic final fly over!
Share your photos of this unique moment in the comments section for the chance to win a scale model of the 747-8F signed by the late great, Joe Sutter (the father of the 747). ​
Note; dat is straks om 04:30 uur Nederlandse tijd.
Laag door de baai bij Hong Kong zal vast geweldige platen opleveren. :9~

EDIT: zojuist is B-HUJ naar de gate gesleept. Zal die dus wel worden. Zelfde kist die de allerlaatste commerciële vlucht uitvoerde van Tokyo Haneda naar Hong Kong.




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 08-10-2016 00:09:59 ]
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:42:07 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165850643
http://www.luchtvaartnieu(...)sleiders-van-de-baan

Menig touroperator in Europa heeft flink mogen puzzelen, voor niks zo blijkt. Het najaar is sowieso rumoerig begonnen voor touroperators met orkaan Matthew die long-haul operaties naar de Caribbean en Florida in de weg zit. En een bonus voor TUI die het nu zonder nachtslots op Schiphol moet doen. Daar schijnt een dezer dagen een rechtzaak over te beginnen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')