abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 18:26:09 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165712826
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:24 schreef DeeBee het volgende:
Towbar kan desnoods mee in de belly toch? :P
Oh echt? Dat is wel handig ja met wat exotischer vliegtuigtypen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165713117
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh echt? Dat is wel handig ja met wat exotischer vliegtuigtypen :)
Bij KL Cargo gebeurde dat regelmatig volgens mij, zeker als je naar een exotisch veld in Afrika moet ofzo dan was dat wel nodig. En kan met pax-kisten ook wel denk ik, al lossen ze het misschien anders op. :)
Jack does it in real time...
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:37:10 #128
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165714273
SLM benadert gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen voor samenwerking

Ben benieuwd waar ze op uit komen. KLM zal het vast niet worden, aangezien ze volgens mij juist een partij naast de KLM willen hebben die naar Nederland vliegt. Volgens het artikel willen ze ook mikken op toerisme dus misschien dat TUI instapt of dat Condor/Thomas Cook zich hiermee definitief wil gaan vestigen op Schiphol met eigen vliegtuigen.

Uit hetzelfde artikel:
quote:
Met de financiële ondersteuning van de Volksrepubliek China zal onze Internationale Luchthaven, de Johan Adolf Pengel Luchthaven, gemoderniseerd worden mede ter voldoening aan de internationale burgerluchtvaart-eisen, maar ook voor het kunnen doen afhandelen van meer vliegtuigen op hetzelfde moment.
Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
So we just called him Fred
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:42:36 #129
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165714405
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
SLM benadert gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen voor samenwerking

Ben benieuwd waar ze op uit komen. KLM zal het vast niet worden, aangezien ze volgens mij juist een partij naast de KLM willen hebben die naar Nederland vliegt. Volgens het artikel willen ze ook mikken op toerisme dus misschien dat TUI instapt of dat Condor/Thomas Cook zich hiermee definitief wil gaan vestigen op Schiphol met eigen vliegtuigen.

Uit hetzelfde artikel:

[..]

Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
Suriname is geen Tui bestemming. Tui biedt strandvakanties aan. De zee bij Suriname heeft dezelfde kleur als de Noordzee...
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:47:39 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165714541
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:42 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Suriname is geen Tui bestemming. Tui biedt strandvakanties aan. De zee bij Suriname heeft dezelfde kleur als de Noordzee...
Misschien kunnen ze er nog wat rondreizen verkopen?
So we just called him Fred
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:09:22 #131
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165715146
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze er nog wat rondreizen verkopen?
Met alle respect maar het binnenland van Suriname is niet bijzonder. Het is geen Indonesië of Thailand... 95 procent van de mensen die naar Suriname gaat heeft er familie zitten die ze bezoeken.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:14:23 #132
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165715303
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:09 schreef Sunri5e het volgende:
Met alle respect maar het binnenland van Suriname is niet bijzonder. Het is geen Indonesië of Thailand... 95 procent van de mensen die naar Suriname gaat heeft er familie zitten die ze bezoeken.
Als je van bomen houdt zit je er goed ;)
Ze hebben het nu trouwens wel in het assortiment zitten bij TUI:
http://www.tui.nl/vakantie/suriname/resultaten/

En dat is al boekbaar met SLM.
So we just called him Fred
pi_165718701
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:19 schreef Iemand91 het volgende:
Straks een rondvlucht van de Sukhoi Superjet 100 boven Nederland, van/naar Amsterdam.
Toestel is een 45 minuten geleden vanuit Stockholm op Schiphol geland.

Vertrek van rondvlucht is om 18:30 uur, aankomst om 20:20 uur.

Meer info:

Speciale rondvlucht Sukhoi Superjet van Schiphol

Toestel is al wel een aantal keren op Schiphol geweest.
Vlucht eens terug gekeken op FR24; toch wel een erg matig vluchtje hoor...
Misschien bevooroordeeld ( :+ ), maar toch wel minder waar voor je geld dan met de twee vluchten van KLM.

EDIT: En dan is de vlucht ook nog opgestegen in het donker. Volgens een bron waren de inzittenden daar niet blij mee...
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
Die investeren in alles wat los en vast zit.

EDIT: en slecht nieuws voor de mensen die naar Azië reizen; in navolging van haast elke airline gaat ook Cathay Pacific naar 10 abreast in de 777-300ER; dus ook de 777's die van/naar Amsterdam vliegen...

quote:
Cathay Pacific will move to the much disliked 10-abreast economy seating from the standard, spacious nine-abreast in plans revealed to the South China Morning Post by the airline’s chief executive.

The changes will be “bad” for passengers, says the airline’s cabin crew union under plans that will see an extra row of economy seats installed on its Boeing aircraft and the width of each seat reduced by up to 1.5 inches (3.8cm).

Chief executive Ivan Chu Kwok-leung said in an exclusive interview: “If you look at the Boeing 777s, which everybody uses from the Gulf to the US to European carriers and ourselves, the standard is 3-4-3. I think we are moving towards that stage, it’s very clear.”

A shortage of take-off and landing slots at Hong Kong International Airport means Cathay and local rivals like HK Express, are unable to expand the number of flights with the two runways operating at almost 100 per cent capacity every day.

“Slots are very scarce,” Chu said. “We want to generate more seats per slot, that’s the key thing. That’s why we are doing it. It’s very important we do it.”


[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 02-10-2016 23:39:16 ]
pi_165719265
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
SLM benadert gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen voor samenwerking

Ben benieuwd waar ze op uit komen. KLM zal het vast niet worden, aangezien ze volgens mij juist een partij naast de KLM willen hebben die naar Nederland vliegt. Volgens het artikel willen ze ook mikken op toerisme dus misschien dat TUI instapt of dat Condor/Thomas Cook zich hiermee definitief wil gaan vestigen op Schiphol met eigen vliegtuigen.

Uit hetzelfde artikel:

[..]

Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
Goedkoop tickets!! ;)
pi_165719340
quote:
Wat zou er tegenover staan?
Die Chinezen doen het vast niet voor niets.
Meestal grondstoffen.
--
pi_165721125
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: en slecht nieuws voor de mensen die naar Azië reizen; in navolging van haast elke airline gaat ook Cathay Pacific naar 10 abreast in de 777-300ER; dus ook de 777's die van/naar Amsterdam vliegen...
De "race to the bottom" is nog laaaang niet voorbij kennelijk. *O*

Ik hoop dat voor mensen met eigenwaarde premium economy nog lang (goed) zal blijven...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165731092
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:40 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

De "race to the bottom" is nog laaaang niet voorbij kennelijk. *O*

Ik hoop dat voor mensen met eigenwaarde premium economy nog lang (goed) zal blijven...
Nope, maar dat is helaas de nieuwe realiteit. Wij kenners zijn bekend met de indelingen van vliegtuigen, hun comfort, personeel, etc.

De 'doorsnee' economy vlieger kiest echter puur gebaseerd op prijs, en daar moet op ingespeeld worden.

Je kan als airline op servicegebied eigenlijk enkel nog bij frequent flyers het verschil maken.
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:46:18 #138
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165731659
Weet iemand hier meer over het inperken van nachtvluchten door Schiphol bij Tui?
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:35:48 #139
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165734031

SUKHOI SSJ100 op SCHIPHOL AIRPORT
pi_165734284
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:16 schreef NewHorizon het volgende:
Nope, maar dat is helaas de nieuwe realiteit. Wij kenners zijn bekend met de indelingen van vliegtuigen, hun comfort, personeel, etc.

De 'doorsnee' economy vlieger kiest echter puur gebaseerd op prijs, en daar moet op ingespeeld worden.

Je kan als airline op servicegebied eigenlijk enkel nog bij frequent flyers het verschil maken.
Ik vind het alleen altijd zo'n dooddoener als men dan zegt 'dan moet je maar meer betalen voor Premium Economy/Business/First class'...
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hier meer over het inperken van nachtvluchten door Schiphol bij Tui?
De beperkingen zijn door Stichting Airport Coordination Netherlands opgelegd, niet door Schiphol; die laatste gaat daar niet eens over.
Waarom? Geen idee....


Bombardier CSeries landt voor het eerst op Schiphol
quote:
SCHIPHOL - Maandag is voor het eerst een Bombardier CSeries op Schiphol geland. Het ging om een CS300 van de Canadese vliegtuigbouwer die die een route-proving vlucht uitvoerde in samenwerking met airBaltic. Het toestel kwam uit Riga en vertrekt rond 14.30 weer naar de Letse hoofdstad.

AirBaltic is de eerste luchtvaartmaatschappij die met de CS300 gaat vliegen. Eind 2016 moet het type in gebruik worden genomen op Europese routes, waaronder Schiphol.

De Letse airline heeft twintig vliegtuigen in bestelling, die de verouderde Boeing 737-vloot vervangen. Daarnaast vliegt de luchtvaartmaatschappij met twaalf Q400 turboprops.

Naast de CS300 biedt Bombardier ook de kleinere CS100. Dat model werd dit jaar door SWISS als eerste klant in dienst genomen, maar de Zwitsers hebben het toestel nog niet ingezet op vluchten naar Schiphol.
EDIT:
quote:
@flightradar24
WOW Air #WW404 was hit by lightning on departure from Kefalvik
https://www.flightradar24.com/WOW404/b318eab
Photo by Halldór Guðmundsson




[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 03-10-2016 22:06:44 ]
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:50:59 #141
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165734508
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vlucht eens terug gekeken op FR24; toch wel een erg matig vluchtje hoor...
Misschien bevooroordeeld ( :+ ), maar toch wel minder waar voor je geld dan met de twee vluchten van KLM.

EDIT: En dan is de vlucht ook nog opgestegen in het donker. Volgens een bron waren de inzittenden daar niet blij mee...

[..]

Die investeren in alles wat los en vast zit.

EDIT: en slecht nieuws voor de mensen die naar Azië reizen; in navolging van haast elke airline gaat ook Cathay Pacific naar 10 abreast in de 777-300ER; dus ook de 777's die van/naar Amsterdam vliegen...

[..]

En weer een die dan van mijn voorkeurs lijstje af kan, of ze moeten een ongelofelijk goede aanbieding naar ZO Azie hebben. Dan blijft er dus eigenlijk geen enkel Boeing toestel met een comfortabele zit in economy meer over. A-330 is nog steeds OK, alleen duurt zo'n trip dan door de bank genomen een uurtje langer. Of de A380 natuurlijk via Dubai, zolang ze daar nog niet naar 11 abreast geupgrade hebben.

En premium economy, mwah, dat is KLM ook geen bredere zit. Niet dat ik zo breed ben, maar 18 inch zit nu eenmaal prettiger dan een krappe (net geen) 17 inch. Overigens is de recline bij KLM in 777-300 economy volslagen belachelijk weinig zoals ik zeer recent weer eens mocht ervaren op een 12 uurs vluchtje terug naar huis.

[ Bericht 8% gewijzigd door buzz1291 op 03-10-2016 19:57:24 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165734950
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:50 schreef buzz1291 het volgende:
En weer een die dan van mijn voorkeurs lijstje af kan, of ze moeten een ongelofelijk goede aanbieding naar ZO Azie hebben.
Misschien de CX A350 vanuit Düsseldorf pakken? Tenzij dat natuurlijk wel weer heel ver weg is.
quote:
Dan blijft er dus eigenlijk geen enkel Boeing toestel met een comfortabele zit in economy meer over.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Boeing toestellen zijn tegenwoordig krapper dan Airbus; de A330 en A350 zijn in hun meest voorkomende configuraties ruimer in de breedte dan de 787 en 777.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:29:00 #143
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165737546
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Misschien de CX A350 vanuit Düsseldorf pakken? Tenzij dat natuurlijk wel weer heel ver weg is.

[..]

Daar lijkt het wel op inderdaad. Boeing toestellen zijn tegenwoordig krapper dan Airbus; de A330 en A350 zijn in hun meest voorkomende configuraties ruimer in de breedte dan de 787 en 777.
Dusseldorf is een beetje gedoe met de trein en nog overstappen ook. Maar dan vooral bij terugkomst. Finnair en Turkish Airlines zijn dan beide prima alternatieven. Met een lichte voorkeur voor Turkish want dat Helsinki Airport is een kille en geweldig dure bedoening. Maar de transfers daar gaan wel heel vlot.

Bij die A350 begin ik toch ook steeds meer bedenkingen te krijgen. In oorsprong gebouwd, dacht ik, voor een 2-4-2 stoel opstelling, configureert iedereen deze nu als 3-3-3 en dat bij een maximale cabine breedte die slechts 33cm (561 - 528) meer is dan die van een A330. Het kan, maar beter wordt het er niet op. 2-4-2 is ideaal wanneer je alleen reist. Je hoeft altijd slecht de ene passagier naast je te storen om in het gangpad te geraken, of slechts door één gestoord te worden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165738536
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik vind het alleen altijd zo'n dooddoener als men dan zegt 'dan moet je maar meer betalen voor Premium Economy/Business/First class'...
Maar zoals NH zegt kun je daar weinig aan doen zolang het gros van 't volk met liefde 12u krom gaat zitten als het ze ¤50 op een ticket scheelt. Of beter gezegd, het ticket uitkiest wat ¤50 goedkoper is, en een paar weken/maanden later zich afvraagt waarom de vliegtuigstoelen steeds krapper en oncomfortabeler worden. *O* Ze zullen Cattle Class gewoon blijven verneuken zolang het allemaal fysiek nog past en er nog mensen vrijwillig in gaan zitten. En dan de hogere klasses voor mensen die wel wat meer neer kunnen/willen tellen.

Ik vraag me af hoeveel een gemiddeld premium economy ticket nu kost, inflatie meegerekend, vergeleken met een economy ticket op vergelijkbare afstand zeg eens 10-20j geleden toen dat vergelijkbaar comfort gaf.

[ Bericht 4% gewijzigd door LintuxCx op 03-10-2016 22:08:36 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165742897
Hmm, klinkt alsof de 747 er bij BA iig nog niet uit gaat voorlopig? Ze gaan business class erin uitbreiden: http://www.flyertalk.com/forum/27296868-post100.html
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165746565
Nou, gezellig schouder aan schouder elf uur naar HK. -O-
pi_165746769
Gewoon oordoppen in en slapen. 777 is mijn 'meest gevlogen' vliegtuig dit jaar en ik vind de 10 abreast wel meevallen, zeker als je de nieuwste generatie stoelen hebt. Laatst met de PH-BVA (geloof ik...die oranje / blauwe) gevlogen vanaf LIM en dat was echt geen drama ofzo, vond het wel een mooie kist eigenlijk! Veel beter dan de A330 in ieder geval, die doet het niet echt voor mij. 787 met 3-3-3 is ook vrij krap, zeker omdat ze die debiele in flight entertainment boxen bij je knieeen / voeten hebben. :')

Maar zoals hierboven al gezegd: elke student wil tegenwoordig 2x per jaar naar Azie voor ¤500 per keer, dan moet er ergens ingeleverd worden. ICA vluchten zijn gewoon een stuk toegankelijker geworden de laatste jaren, dat is het voordeel (of nadeel, ligt aan je eigen positie :P).
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:21:38 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165746775
quote:
Goede zaak :Y Amsterdam Vilnius duurt met zo'n turboprop toch wel een uurtje langer.

Gaat de ticketprijs ook omhoog? Want een turboprop is natuurlijk wel wat voordeliger in onderhoud.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165750888
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:29 schreef buzz1291 het volgende:
Bij die A350 begin ik toch ook steeds meer bedenkingen te krijgen. In oorsprong gebouwd, dacht ik, voor een 2-4-2 stoel opstelling, configureert iedereen deze nu als 3-3-3 en dat bij een maximale cabine breedte die slechts 33cm (561 - 528) meer is dan die van een A330. Het kan, maar beter wordt het er niet op. 2-4-2 is ideaal wanneer je alleen reist. Je hoeft altijd slecht de ene passagier naast je te storen om in het gangpad te geraken, of slechts door één gestoord te worden.
2-4-2 voor de A350 was Premium Economy. 3-3-3 was altijd het uitgangspunt voor gewone Economy.
In een cabine die 12 centimeter breder is dan de 787 die ook over het algemeen 3-3-3 heeft.

En een 3-5-3 A380 (waar ook plannen voor lopen) is dan ook nog ruimer dan de 3-4-3 777.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 01:19 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, klinkt alsof de 747 er bij BA iig nog niet uit gaat voorlopig? Ze gaan business class erin uitbreiden: http://www.flyertalk.com/forum/27296868-post100.html
Nope. die blijven gelukkig nog even.
En die ombouw is al klaar; de laatste (van de 18) omgebouwde 747 met 'Super Hi-J' configuratie vliegt sinds 3 augustus al met die configuratie rond.
pi_165755310
quote:
Hmm, klinkt alsof de 747 er bij BA iig nog niet uit gaat voorlopig? Ze gaan business class erin uitbreiden: http://www.flyertalk.com/forum/27296868-post100.html
Ze gaan ook de density vergroten in de short haul en de B777. Past in de trend die in deze draad al besproken wordt.
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')