abonnement Unibet Coolblue
pi_165369280






De iPhone is een smartphone van het Amerikaanse technologiebedrijf Apple. Met de iPhone is het onder meer mogelijk te bellen, sms'en, mailen, internetten, gamen, muziek te beluisteren, foto's en video's te maken en te bekijken, en verscheidene applicaties te downloaden en te gebruiken voor van alles en nog wat.




iOS 9, de opvolger van iOS 8, is de 9de versie van het iOS-besturingssysteem voor mobiele apparaten met touchscreen ontworpen door Apple. Het besturingssysteem is aangekondigd op 8 juni 2015.

Deze versie lijkt sterk op iOS 7 en 8, maar heeft ook nieuwe functionaliteit. Belangrijke nieuwe functies voor de eindgebruiker zijn onder andere Splitview, News, Picture in Picture en een productievere Siri.

Meer informatie

video

video


quote:
Respecteer elkaars mening, het kan best zijn dat die anders is dan de jouwe. Houd het gezellig!


quote:
Apple presenteert gloednieuwe teleurstelling

'Optimaal tegenvallende ervaring voor gebruikers'

Apple presenteert vanavond een device waarmee gebruikers op een nieuwe manier worden teleurgesteld. In een uitgelekt persbericht vertelt Apple-CEO Tim Cook hoe de nieuwe teleurstelling het dagelijks leven zal veranderen.

“De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan een product dat net iets te weinig afwijkt van eerdere producten. Hierdoor creëren we een optimaal tegenvallende ervaring voor onze gebruikers. Via deze revolutionaire technologie wordt teleurstelling nog meer geïntegreerd in het dagelijks leven”, aldus Cook.

Volgens Cook is ook de gloednieuwe interface op zichzelf aardig maar ook weer niet heel anders dan gebruikers gewend zijn: “Over een paar jaar weten we niet beter. Ook uniek aan het nieuwe device is het extra snoertje dat je ervoor nodig hebt: makkelijk te betalen en handig om kwijt te raken.

”Met de nieuwe tegenvaller probeert Apple in te spelen op teleurstellingen van de concurrentie.
De Speld _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door Fred op 16-09-2017 12:07:48 ]
For great justice!
pi_165369487
Nu LIVE bij iFixit :D

13 minuten en counting...


quote:
We’re going to drop an iPhone 7 into our fish tank to see how long it survives—for science. Apple has listed the phone as IP67 water resistant, which should mean that it can survive at one meter underwater for up to half an hour. How long will it last in our tank? Only the timer will tell!
pi_165369652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:14 schreef Tourniquet het volgende:
Nu LIVE bij iFixit :D

13 minuten en counting...


[..]

Dit is wel tof gedaan :D
SOONY
pi_165369896
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:14 schreef Tourniquet het volgende:
Nu LIVE bij iFixit :D

13 minuten en counting...


[..]

_O_
Benieuwd of ie het vol houdt tot de accu leeg is. :P
For great justice!
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:49:14 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_165369978
46 minuten al. :P

Is het wel echt water trouwens?
pi_165369983
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:49 schreef Zwansen het volgende:
46 minuten al. :P

Is het wel echt water trouwens?
Je kunt terugkijken naar het moment dat ze hem erin zet.

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:44 schreef Q. het volgende:

[..]

_O_
Benieuwd of ie het vol houdt tot de accu leeg is. :P
Verwacht van wel. Volgens mij kon dit ook al wel met de 6S?
pi_165370235
Ik heb bij T-mobile besteld en daar duurt het gewoon wat langer. Maar blijkbaar kan niet iedereen er goed mee omgaan dat ze een aantal dagen moeten wachten op hun telefoon :') :

https://forum.t-mobile.nl(...)-270384/index26.html

Blijkbaar is het voor sommige héél erg dat ze juist die eerste week niet kunnen patsen met hun nieuwe iPhone. Over eerste wereld problemen gesproken zeg :')
pi_165370303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:03 schreef davedavy het volgende:
Ik heb bij T-mobile besteld en daar duurt het gewoon wat langer. Maar blijkbaar kan niet iedereen er goed mee omgaan dat ze een aantal dagen moeten wachten op hun telefoon :') :

https://forum.t-mobile.nl(...)-270384/index26.html

Blijkbaar is het voor sommige héél erg dat ze juist die eerste week niet kunnen patsen met hun nieuwe iPhone. Over eerste wereld problemen gesproken zeg :')
Mijn huidige iPhone is zo'n week half overleden (zolang ik een föhn bij me heb of de zon schijnt werkt het nog prima trouwens :') ) ben aan het wachten op de iPhone 7, dan is een dag langer wachten best kut. Zeker als het de plus wordt, dan kan je twee weken wachten.
★★★
pi_165370329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:14 schreef Tourniquet het volgende:
Nu LIVE bij iFixit :D

13 minuten en counting...


[..]

Tof! Zou ook wel benieuwd zijn naar een test een stukje dieper. 2/3 meter.
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:28:55 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165370719
Heeft die vis hem omgegooid, heb het gemist. 1:18:00 stond hij nog, nu 1:25:00 ligt hij om
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:29:51 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165370734
Oh, 2 min later zet iemand hem recht!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:30:49 #12
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165370751
Ik kom van de 6 af en hij lijkt sneller, scherm is helderder. Getest met verschillende foto's en zelfde instellingen. Home button is even wennen maar werk prima. Voor de rest nog weinig mee gedaan.

Oh 1 minpunt van ios10 ontdekt. Met de parrot mki9200 hoor je de telefoon niet meer overgaan :(
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 16 september 2016 @ 21:02:52 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_165372692
iOS 10 is wel ff wennen. :{
pi_165372960
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:02 schreef Zwansen het volgende:
iOS 10 is wel ff wennen. :{
Ja ik vond home+swipe veel fijner dan 2xhome drukken als middel van wekken van mijn digitale knuffel.


Ohja, was deze al gepost? :+

pi_165374066
Nog een interessant video van Jerry over de "waterdichtheid":

  vrijdag 16 september 2016 @ 21:58:26 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165374080
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja ik vond home+swipe veel fijner dan 2xhome drukken als middel van wekken van mijn digitale knuffel.


Ohja, was deze al gepost? :+

Kan je instellen he.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_165374149
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja ik vond home+swipe veel fijner dan 2xhome drukken als middel van wekken van mijn digitale knuffel.

Ohja, was deze al gepost? :+

Boef was eerder.
pi_165374246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:01 schreef 0906 het volgende:

[..]

Boef was eerder.
Dat is gewoon Boef, vast gestolen goed.
pi_165374251
Dat control center is ook weer wennen
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:10:59 #20
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_165375593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:03 schreef davedavy het volgende:
Ik heb bij T-mobile besteld en daar duurt het gewoon wat langer. Maar blijkbaar kan niet iedereen er goed mee omgaan dat ze een aantal dagen moeten wachten op hun telefoon :') :

https://forum.t-mobile.nl(...)-270384/index26.html

Blijkbaar is het voor sommige héél erg dat ze juist die eerste week niet kunnen patsen met hun nieuwe iPhone. Over eerste wereld problemen gesproken zeg :')
Ik had m via T-Mobile besteld en vanmorgen om 10:30 werd ie keurig netjes bezorgd. Geen klachten hier dus :P
pi_165382895
Ik ben wel benieuwd wat de eigenaren van de iPhone 7 van de iPhone 7 vinden. :)
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165383109
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:36 schreef Ingolstadt het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de eigenaren van de iPhone 7 van de iPhone 7 vinden. :)
Wereldwijd uitverkocht en uitgestelde levertijden.. Het verwijderen van de headphone jack was duidelijk een domme zet van Apple. Hebben ze verdorie wéér de bestverkochte smartphone van het jaar :')

Ik ben zelf vooral benieuwd naar de homeknop ervaring en de optische zoom. Uit de reviews tot nu blijkt dat niet beide sensoren in de camera gelijk zijn, en de "zoom"-sensor een kleiner diafragma en kleinere sensor heeft. Dat valt me wel een beetje tegen, daardoor is het toch geen echte lossless zoom.
  zaterdag 17 september 2016 @ 15:18:13 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165383417
Homeknop werkt prima en went snel. Zelf vind ik het verbetering. Heb hem zelf op de middelste stand staan. Op stand 3 is het echt te erg. Zelf ben ik erg blij met de front camera, die is stukken beter dan die van de 6. Hoe groot het verschil met de 6s is weet ik niet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 17 september 2016 @ 15:18:18 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165383420
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wereldwijd uitverkocht en uitgestelde levertijden.. Het verwijderen van de headphone jack was duidelijk een domme zet van Apple. Hebben ze verdorie wéér de bestverkochte smartphone van het jaar :')

Ik ben zelf vooral benieuwd naar de homeknop ervaring en de optische zoom. Uit de reviews tot nu blijkt dat niet beide sensoren in de camera gelijk zijn, en de "zoom"-sensor een kleiner diafragma en kleinere sensor heeft. Dat valt me wel een beetje tegen, daardoor is het toch geen echte lossless zoom.
Maar met iOS 10 heb je nu wel RAW format om fotos te schieten, wat een écht grote verbetering is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165383508
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar met iOS 10 heb je nu wel RAW format om fotos te schieten, wat een écht grote verbetering is.
Dat is een mooie toevoeging, maar niet een die ik veel ga gebruiken. De kracht van de iPhone is altijd het gemak geweest waarmee je mooie foto's schiet. Het is bijna de ideale point & shoot, precies omdat dat het enige is wat je hoeft te doen. Als ik wil kloten met instellingen, RAW en diafragma's, pak ik mijn camera wel. Van de iPhone wil ik gebruiksgemak.
pi_165383522
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja ik vond home+swipe veel fijner dan 2xhome drukken als middel van wekken van mijn digitale knuffel.


Ohja, was deze al gepost? :+

Gadverdamme :X
SOONY
  zaterdag 17 september 2016 @ 15:26:50 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165383532
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat is een mooie toevoeging, maar niet een die ik veel ga gebruiken. De kracht van de iPhone is altijd het gemak geweest waarmee je mooie foto's schiet. Het is bijna de ideale point & shoot, precies omdat dat het enige is wat je hoeft te doen. Als ik wil kloten met instellingen, RAW en diafragma's, pak ik mijn camera wel. Van de iPhone wil ik gebruiksgemak.
True, maar de RAW geven je veel meer mogelijkheid tot nabewerking.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165383816
quote:
1s.gif
- edit -
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

True, maar de RAW geven je veel meer mogelijkheid tot nabewerking.
Klopt. Maar gezien RAW bewerking op beide sensoren van toepassing is, blijft het kwaliteitsverlies aanwezig bij de kleinere sensor met kleiner diafragma en ontbrekende iOS.

[ Bericht 11% gewijzigd door Fred op 18-09-2016 11:02:59 ]
pi_165384406
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wereldwijd uitverkocht en uitgestelde levertijden.. Het verwijderen van de headphone jack was duidelijk een domme zet van Apple. Hebben ze verdorie wéér de bestverkochte smartphone van het jaar :')
Dat constante verdedigen van Apple begint een beetje sneu te worden.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165384430
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:26 schreef DKUp het volgende:

[..]

Gadverdamme :X
Lelijk he die kleur :P
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165385092
http://www.theverge.com/2(...)hone-jack-used-to-be

Apple put a barometric vent in the space where the iPhone 7 headphone jack would have been
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:12:28 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165385289
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.theverge.com/2(...)hone-jack-used-to-be

Apple put a barometric vent in the space where the iPhone 7 headphone jack would have been

Neem een kamer samen met atak, jullie zijn voor elkaar gemaakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165385563
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

- edit-
Kan je wel gaan " :') "-en, maar ik vroeg om meningen van de iPhone 7-eigenaren, maar je geeft als antwoord hoe goed de iPhone wel niet verkoopt ondanks het verwijderen van de AUX-aansluiting _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Fred op 18-09-2016 11:04:26 ]
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165385693
Net even in Apple Store geweest :P.
De iPhone 7 Black ziet er het mooiste uit, Jet Black zag er goedkoop uit met al die vlekken en krassen.
SOONY
pi_165385886
Net toch maar de 128GB Black 7 Plus besteld. Kon het niet laten
pi_165385930
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
Net toch maar de 128GB Black 7 Plus besteld. Kon het niet laten
1019 euro maar liefst.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165385942
De noest reparerende Turken zijn vast niet zo happy met de nieuwe 7, geen lamme thuisknop meer die vervangen moet worden.


Op Dutchcowboys las ik enige tijd geleden dat er nieuwe emoticons zouden komen, hebben jullie die met de cowboyhoed al? Ik zie hem nog niet.
pi_165386206
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:51 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

1019 euro maar liefst.
Met abonnementsverlenging. Ik heb net een Razer Blade besteld, dus nog eens 1000 euro extra aftikken werd mij een beetje teveel.
pi_165387117
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:17 schreef Atak het volgende:

[..]

Als andere mensen iets kritisch zeggen over Apple dan spring je meteen op hun zonder hun argument goed te begrijpen maar nu ben je zelf ook kritisch over Apple lees ik. :') Je bent net een cultvolger. Niet-volgers mogen niet kritisch zijn maar zelf mag je wel alles zeggen en doen. Je mag wel volwassen zijn maar zo gedraag je je niet. Om eerlijk te zijn dacht ik dat je 13 was of zo.
Apple is dan ook net een cult. Zie het feit dat mensen twee weken lang in een rij gaan staan wanneer een nieuwe versie van het telefoontje uitkomt terwijl je ook wel de eerste dag een telefoontje hebt als je een dag van tevoren in de rij gaat staan. Dit doen de mensen niet omdat ze bang zijn om achter het net te vissen, ze doen dit omdat ze graag met zijn allen daar samen zijn, het is een ritueel. Prima hoor, mij zal je er niet over horen, maar dat is een teken dat Apple een cult is. Ik vel hier geen waarde-oordeel over. In ieder geval doen ze er niemand kwaad mee al zou ik het fijn vinden als Apple-klanten van Apple zouden eisen dat ze het telefoontje onder goede omstandigheden laten maken maar dat geldt net zo goed voor de andere klanten, als is het met de veel grotere winstmarges pijnlijker.
Wat mij persoonlijk betreft: ik kies gewoon de beste hardware/software/prijs-combinatie en het merk zal mij hierbij worst wezen. Apple levert die voor mij niet. Voor telefoontjes is Apple wat competitiever dan voor de laptops en de desktops. De desktops van Apple zijn de slechtste producten met hardware die vele jaren geleden bleeding edge was voor een premium prijs en dit met een gesloten ecosysteem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:06:23 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165388158
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Apple is dan ook net een cult. Zie het feit dat mensen twee weken lang in een rij gaan staan wanneer een nieuwe versie van het telefoontje uitkomt terwijl je ook wel de eerste dag een telefoontje hebt als je een dag van tevoren in de rij gaat staan. Dit doen de mensen niet omdat ze bang zijn om achter het net te vissen, ze doen dit omdat ze graag met zijn allen daar samen zijn, het is een ritueel. Prima hoor, mij zal je er niet over horen, maar dat is een teken dat Apple een cult is. Ik vel hier geen waarde-oordeel over. In ieder geval doen ze er niemand kwaad mee al zou ik het fijn vinden als Apple-klanten van Apple zouden eisen dat ze het telefoontje onder goede omstandigheden laten maken maar dat geldt net zo goed voor de andere klanten, als is het met de veel grotere winstmarges pijnlijker.
Wat mij persoonlijk betreft: ik kies gewoon de beste hardware/software/prijs-combinatie en het merk zal mij hierbij worst wezen. Apple levert die voor mij niet. Voor telefoontjes is Apple wat competitiever dan voor de laptops en de desktops. De desktops van Apple zijn de slechtste producten met hardware die vele jaren geleden bleeding edge was voor een premium prijs en dit met een gesloten ecosysteem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met die logica kun je hetzelfde zeggen over HTC en Samsung.

En zullen we het hier proberen te houden over de ervaringen van de iPhone? Daar is het topic voor bedoeld, niet getroll en beledigingen naar mensen die Apple producten halen. Zeer ergerlijk om nieuwe posts hier te zien...en dat je er dan bij aanklikken achterkomt dat het nog steeds voornamelijk posts met gebash zijn. Gegronde kritiek uiteraard wel, maar hersenloos anti dingen lopen rondgooien heeft niemand hier wat aan...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:27:35 #42
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165388633
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen kritiek en dom gelul.
Er is ook een verschil tussen openstaan voor kritiek en kritiek standaard afdoen als gezeik en dom gelul. Next.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:39:44 #43
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165388946
Wat dachten jullie van over de iphome vragen en ervaringen delen ipv verkondigen dat welk ander merk dan ook beter of slechter is. Daar gaat dit topic namelijk helemaal niet over.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 17 september 2016 @ 21:14:21 #44
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_165389791
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:39 schreef ook_gek het volgende:
Wat dachten jullie van over de iphome vragen en ervaringen delen ipv verkondigen dat welk ander merk dan ook beter of slechter is. Daar gaat dit topic namelijk helemaal niet over.
Dit ^
You dont believe me ? Read this line again.
pi_165390005
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 23:06 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar dan jij bij uitstek de persoon die in mijn ogen een oordeel over de kwaliteit van de camera kan geven. Apple zegt dat toon aangevende fotograven super enthousiast zijn. Wat is jou mening als ik vragen mag?
Zijn 2 totaal verschillende werelden natuurlijk. Een smartphone is uitermate geschikt voor snapshots. Een "leek" maakt simpeler mooiere foto's op een smartphone (of p&s camera) dan op een manual dslr.

Sensor van zoon smartphone-camera is piepklein en de lens verre van lichtsterk. Smartphone adverteren met de relatieve lichtsterkheid, bijv Apple nu met f/1.8, maar dat is effectief met zo'n kleine sensor 2-3 stops minder lichtsterk. Resolutie van de sensor is een ding, maar zo'n combinatie komt qua dynamisch bereik, lichtsterkheid en mogelijkheden dus niet in de buurt van zelfs de goedkoopste d-slr op de markt met goedkope 50mm f/1.8 om maar iets te noemen.

Maar goed, ik ken persoonlijk niemand die beweert dat hun smartphone camera "professionele" foto's maakt (wat dat ook moge zijn), dus eigenlijk is het een non-discussie.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:18:43 #46
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165391245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:24 schreef Moody het volgende:

[..]

Zijn 2 totaal verschillende werelden natuurlijk. Een smartphone is uitermate geschikt voor snapshots. Een "leek" maakt simpeler mooiere foto's op een smartphone (of p&s camera) dan op een manual dslr.

Sensor van zoon smartphone-camera is piepklein en de lens verre van lichtsterk. Smartphone adverteren met de relatieve lichtsterkheid, bijv Apple nu met f/1.8, maar dat is effectief met zo'n kleine sensor 2-3 stops minder lichtsterk. Resolutie van de sensor is een ding, maar zo'n combinatie komt qua dynamisch bereik, lichtsterkheid en mogelijkheden dus niet in de buurt van zelfs de goedkoopste d-slr op de markt met goedkope 50mm f/1.8 om maar iets te noemen.

Maar goed, ik ken persoonlijk niemand die beweert dat hun smartphone camera "professionele" foto's maakt (wat dat ook moge zijn), dus eigenlijk is het een non-discussie.
Nou ja Apple geeft aan dat professionele fotograven onder de indruk zijn van de kwaliteit en dat het wanneer er snel een foto gemaakt moet worden van een moment dat de iPhone voor hun als standaard uitrusting zit. Apple gaf zelf ook aan dat ze absoluut niet beweren dat een SLR camera weg gegooid moest worden. Dus ik was benieuwd :)

Bedankt voor je reactie.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_165391677
Vrijdag de 9de de 7 black 128gb besteld, zou hem afgelopen vrijdag krijgen. Helaas donderdag avond een sms'je van de tmobile shop dat hij niet leverbaar was en zij contact zouden opnemen als hij er was :( volgens de website 2 tot 3 weken :(

Krijg ik vanmiddag een telefoontje dat hij er toch is, kan hem dus morgen alsnog ophalen *O*
hardcoholic
pi_165392002
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:38 schreef Ferdii het volgende:
Vrijdag de 9de de 7 black 128gb besteld, zou hem afgelopen vrijdag krijgen. Helaas donderdag avond een sms'je van de tmobile shop dat hij niet leverbaar was en zij contact zouden opnemen als hij er was :( volgens de website 2 tot 3 weken :(

Krijg ik vanmiddag een telefoontje dat hij er toch is, kan hem dus morgen alsnog ophalen *O*
Nice hoor, de kleur is mooi ^O^
SOONY
pi_165392739
iPhone 7 is bazen telefoon

ik heb die ook gekocht en is de beste die je kunt kopen nu ^O^
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:22:44 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165392773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:18 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nou ja Apple geeft aan dat professionele fotograven onder de indruk zijn van de kwaliteit en dat het wanneer er snel een foto gemaakt moet worden van een moment dat de iPhone voor hun als standaard uitrusting zit. Apple gaf zelf ook aan dat ze absoluut niet beweren dat een SLR camera weg gegooid moest worden. Dus ik was benieuwd :)

Bedankt voor je reactie.
Smartphone is wel de dood van de point en shoot camera.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:45:34 #51
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165393448
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Smartphone is wel de dood van de point en shoot camera.
Mwah, die zijn juist weer een gat tussen de telefoon en de dslr gaan vullen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_165393642
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mwah, die zijn juist weer een gat tussen de telefoon en de dslr gaan vullen.
Polaroid spreekt mij inderdaad wel aan maar vind de rolletjes te duur.
Dankzij mijn telefoon heb ik meer interesse in het maken van foto's dan vroeger.
pi_165393650
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mwah, die zijn juist weer een gat tussen de telefoon en de dslr gaan vullen.
Ik vraag me steeds meer af waarom ik er één (reguliere camera) heb. Echt leuke foto's wil ik toch online delen via Facebook of Instagram, dus vaak loop ik dan nog dubbel foto's te maken ook. Kwaliteit is wel wat beter, dat dan weer wel.
pi_165393744
Ik heb voor m'n vakantie nog een cameraatje gekocht, 20x zoom, betere flits en ook zonder flits betere foto's bij weinig licht, groot geheugenkaartje erin, 400 foto's op 1 accu. Ik vind het prima.
Tap tap tap
pi_165394020
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb voor m'n vakantie nog een cameraatje gekocht, 20x zoom, betere flits en ook zonder flits betere foto's bij weinig licht, groot geheugenkaartje erin, 400 foto's op 1 accu. Ik vind het prima.
heb jij nu de iPhone 7 dan?? die van mij maakt goed fotos bij niet veel licht als het donker is :)
  zondag 18 september 2016 @ 00:15:39 #56
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165394152
Ik vind de 7 te groot en te oninteressant, vervang de accu van m'n 5s wel voor een tientje in afwachting van de volgende SE.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165394235
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 00:09 schreef iBeats het volgende:

[..]

heb jij nu de iPhone 7 dan?? die van mij maakt goed fotos bij niet veel licht als het donker is :)
Nee, de camera is 600 euro goedkoper dan een iPhone 7 :P
Tap tap tap
  zondag 18 september 2016 @ 00:23:06 #58
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165394335
Ok, het was 13 euro inclusief de reparatieset :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165394368
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 00:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, de camera is 600 euro goedkoper dan een iPhone 7 :P
dat is niet een hele dure camera dan
  zondag 18 september 2016 @ 00:52:43 #60
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_165395035
Ik hoor het verschil tussen de Earpods met 3,5mm jack en Earpods Lightning gigantisch goed. Er zit echt verbetering in digitaal en analoog. Eerst maar even kijken waar ik Lightning Earpods apart kan aanschaffen. (Ik heb een 6S Plus)
pi_165395556
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Er is ook een verschil tussen openstaan voor kritiek en kritiek standaard afdoen als gezeik en dom gelul. Next.
Dat sommige alle soorten kritiek als dom gelul afstempelen zegt al boekdelen.
pi_165395740
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb voor m'n vakantie nog een cameraatje gekocht, 20x zoom, betere flits en ook zonder flits betere foto's bij weinig licht, groot geheugenkaartje erin, 400 foto's op 1 accu. Ik vind het prima.
Niet liegen. 20x zoom betekent dat je een camera met piepkleine sensor hebt, en op 20x zoom is je diafragma ruim boven de F6.4.
pi_165397847
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Smartphone is wel de dood van de point en shoot camera.
Denk het niet. Niet iedereen heeft of wil een nieuwe generatie smartphone. Daarbij is de ergonomie van een smartphone een nadeel als je veel foto's wil maken. Zal altijd markt blijven voor goedkope camera's. Al moeten ze in de lagere prijsklasse wel steeds meer hun best doen gezien de stappen die smartphones maken.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_165397961
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:18 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nou ja Apple geeft aan dat professionele fotograven onder de indruk zijn van de kwaliteit en dat het wanneer er snel een foto gemaakt moet worden van een moment dat de iPhone voor hun als standaard uitrusting zit. Apple gaf zelf ook aan dat ze absoluut niet beweren dat een SLR camera weg gegooid moest worden. Dus ik was benieuwd :)

Bedankt voor je reactie.
Kan me goed voorstellen dat wanneer je geen camera hebt, elke camera voldoet om dat ene shot toch te pakken. Zeker als de omstandigheden ideaal zijn (voldoende licht, weinig beweging in je onderwerp etc) zal het voldoen, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Daarom hebben fotografen meestal altijd een goede compact camera bij zich. Iets met tenminste 1" sensor (bijv. Sony RX-serie) of NEX-serie). Compact, betaalbaar en een paar stappen beter dan smartphone-camera's.

Lees voor de gein eens pro-photo fora en je zal snel zien dat niemand met smartphones schiet. Ik moet de eerste nog tegenkomen in ieder geval :) Of het moeten snapshots tijdens bijv. concerten zijn, waar je geen camera mee naar binnen mag nemen....

Ben al jaren Apple-koper, maar ben de laatste tijd niet zo enthousiast over hun nieuwe strategie. Ze waren vaak voorloper op gebied van functionaliteit en design, maar richten zich nu veel meer op de jongeren. Bredere doelgroep ok, maar aan de andere zijde moet je wel inventief genoeg blijven om je eigen naam hoog te houden. De overname van Beats is hiervan een goed voorbeeld. Ze kopen een merk dat vrijwel alleen goed licht bij de jeugd. Iedereen met een beetje verstand van de audio loopt met een grote boog om merken als Beats heen. (prijs/kwaliteit-verhouding is behoorlijk scheef namelijk)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_165397976
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Smartphone is wel de dood van de point en shoot camera.
Nee hoor, worden gebruikt voor vlogs.
pi_165398014
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 08:57 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee hoor, worden gebruikt voor vlogs.
Ook niet, vloggers gebruiken meer kwaliteitscameras zoals de RX100 serie van Sony. Strikt genomen ook een point & shoot, maar wel een heek prijzige met high end specs.
pi_165398054
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 08:55 schreef Moody het volgende:

[..]

Kan me goed voorstellen dat wanneer je geen camera hebt, elke camera voldoet om dat ene shot toch te pakken. Zeker als de omstandigheden ideaal zijn (voldoende licht, weinig beweging in je onderwerp etc) zal het voldoen, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Daarom hebben fotografen meestal altijd een goede compact camera bij zich. Iets met tenminste 1" sensor (bijv. Sony RX-serie) of NEX-serie). Compact, betaalbaar en een paar stappen beter dan smartphone-camera's.

Lees voor de gein eens pro-photo fora en je zal snel zien dat niemand met smartphones schiet. Ik moet de eerste nog tegenkomen in ieder geval :) Of het moeten snapshots tijdens bijv. concerten zijn, waar je geen camera mee naar binnen mag nemen....

Ben al jaren Apple-koper, maar ben de laatste tijd niet zo enthousiast over hun nieuwe strategie. Ze waren vaak voorloper op gebied van functionaliteit en design, maar richten zich nu veel meer op de jongeren. Bredere doelgroep ok, maar aan de andere zijde moet je wel inventief genoeg blijven om je eigen naam hoog te houden. De overname van Beats is hiervan een goed voorbeeld. Ze kopen een merk dat vrijwel alleen goed licht bij de jeugd. Iedereen met een beetje verstand van de audio loopt met een grote boog om merken als Beats heen. (prijs/kwaliteit-verhouding is behoorlijk scheef namelijk)
De Panasonic CM1 is de oplossing :) Die heb ik ook: 1" sensor in een Android Smartphone.
  zondag 18 september 2016 @ 10:20:22 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165398593
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 september 2016 @ 10:22:25 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165398613
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 08:27 schreef Moody het volgende:

[..]

Denk het niet. Niet iedereen heeft of wil een nieuwe generatie smartphone. Daarbij is de ergonomie van een smartphone een nadeel als je veel foto's wil maken. Zal altijd markt blijven voor goedkope camera's. Al moeten ze in de lagere prijsklasse wel steeds meer hun best doen gezien de stappen die smartphones maken.
Loop eens rond in toeristen gevulde gebieden, smartphones smartphones smartphones, iemand met een compact camera zie je eigenlijk zelden tot nooit meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165398866
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 08:27 schreef Moody het volgende:

[..]

Zal altijd markt blijven voor goedkope camera's.
Zoiets hoorde ik de kolenboer ook zeggen. :7
For great justice!
  zondag 18 september 2016 @ 10:54:52 #71
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165399016
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Loop eens rond in toeristen gevulde gebieden, smartphones smartphones smartphones, iemand met een compact camera zie je eigenlijk zelden tot nooit meer.
Maakt ze nog niet beter.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 18 september 2016 @ 10:57:56 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_165399061
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maakt ze nog niet beter.
Definieer beter.
2000 light years from home
pi_165399085
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 01:27 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet liegen. 20x zoom betekent dat je een camera met piepkleine sensor hebt, en op 20x zoom is je diafragma ruim boven de F6.4.
En toch he, toch maak ik daar liever foto's mee dan met een iphone. Heel raar, mensen die iets anders doen.
Tap tap tap
pi_165399259
De beste camera is de camera die je altijd bij je hebt.
For great justice!
pi_165399265
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Loop eens rond in toeristen gevulde gebieden, smartphones smartphones smartphones, iemand met een compact camera zie je eigenlijk zelden tot nooit meer.
Klopt wel dat de goedkope p&s camera's hun nut enigszins aan het verliezen zijn, maar er is nog voldoende markt voor de wat serieuzere compact camera's en mirrorless camera's.
Tegenwoordig koop je voor ¤500,- een mirrorless camera met aps-c sensor. Lichtsterke prime erbij en je kan op creatief vlak zoveel meer dan met een smartphone. Als fotograferen je hobby is en je een uitdaging zoekt op dat vlak, kijken mensen terecht verder dan een smartphone.

Maar bij alles geldt; je moet de mogelijkheden er wel van inzien, anders ben je net zo goed af met je smartphone.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 18 september 2016 @ 11:10:04 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165399272
Zullen we stoppen met het elkaar op de man aanvallen?

Heb je last van een Troll? Negeer en rapporteer.
So we just called him Fred
pi_165399279
Vind het wel tegenvallen dat Apple wat hardware betreft wel achterloopt.
pi_165399303
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En toch he, toch maak ik daar liever foto's mee dan met een iphone. Heel raar, mensen die iets anders doen.
Dat je daar liever foto's mee maakt, geloof ik wel. De ergonomie van een dedicated camera is toch een stuk fijner dan die van een smartphone, en het gebrek aan afleiding door andere functies van een smartphone, maakt het waarschijnlijk ook dat je je meer op de foto's zelf richt. Ik begrijp prima waarom iemand een camera naast zijn smartphone wil. Ik heb het zelf ook, als is mijn camera toevallig ook een smartphone.

Dat neemt echter niet weg dat, als je een point & shoot van 150-200 euro gebruikt, deze echt geen scherpere foto's schiet dan een high end smartphone. Je hebt zoom, misschien een aantal extra instellingen (vaak ook niet eens), en een shutter button die je half in kunt drukken om scherp te stellen. Maar daar houdt het wel op, qua beeldkwaliteit en beeldverwerking zijn smartphones tegenwoordig beter dan goedkope point & shoot camera's.
pi_165399345
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:10 schreef 0906 het volgende:
Vind het wel tegenvallen dat Apple wat hardware betreft wel achterloopt.
Dat is altijd alleen een argument van niet-Apple gebruikers.
Een apparaat is altijd de combinatie van OS + hardware. Als je OS snel is met relatief weinig power, boeien die getallen niet zo. Ik heb met mijn 2 jaar oude iPhone 6 nog nooit het gevoel gehad dat iets traag ging, dus prima. Zelfde geldt voor MacOS, dat draait nog steeds vloeiend op een 8 jaar oude Macbook. Voordeel van zelf je hardware maken, zodat je geen 3rd party drivers en bloatware hoeft te accepteren.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_165399379
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:14 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat is altijd alleen een argument van niet-Apple gebruikers.
Een apparaat is altijd de combinatie van OS + hardware. Als je OS snel is met relatief weinig power, boeien die getallen niet zo. Ik heb met mijn 2 jaar oude iPhone 6 nog nooit het gevoel gehad dat iets traag ging, dus prima. Zelfde geldt voor MacOS, dat draait nog steeds vloeiend op een 8 jaar oude Macbook. Voordeel van zelf je hardware maken, zodat je geen 3rd party drivers en bloatware hoeft te accepteren.
Apple is en blijft een echt software bedrijf. Helaas waren ze nooit echt sterk op hardware vlak.

Het enige dat ze zelf produceren is hun chipset.
pi_165399456
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 11:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dat neemt echter niet weg dat, als je een point & shoot van 150-200 euro gebruikt, deze echt geen scherpere foto's schiet dan een high end smartphone. Je hebt zoom, misschien een aantal extra instellingen (vaak ook niet eens), en een shutter button die je half in kunt drukken om scherp te stellen. Maar daar houdt het wel op, qua beeldkwaliteit en beeldverwerking zijn smartphones tegenwoordig beter dan goedkope point & shoot camera's.
Met die laatste zin ben ik het eens. Maar dan zet je een camera van max. ¤100/¤150,- tegenover een smartphone van ¤800+. Pak je een serieuze compact camera, zoals mirrorless met aps-c, dan is het vergelijk totaal zoek natuurlijk.

Je hebt het ook over "scherpere" foto's. Dat is natuurlijk maar een zeer klein aspect van alles. "Scherpte" krijgt je door resolutie i.c.m. focussing. Je kan veel zeggen over een smartphone, maar bijv. snel bewegende objecten fotograferen is vrij lastig. Zelfde geldt voor low-light fotografie zonder bakken ruis. Kan ook helemaal niet, daardoor valt er te weinig licht op de sensor.
Tijdens concerten e.d. zie je ook mensen met smartphone objecten op 20-30 meter fotograferen met hun flits aan :') Schiet niet echt op natuurlijk.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_165399484
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:16 schreef 0906 het volgende:

[..]

Apple is en blijft een echt software bedrijf. Helaas waren ze nooit echt sterk op hardware vlak.

Het enige dat ze zelf produceren is hun chipset.
Ze ontwerpen en assembleren toch hun eigen producten? Daardoor hebben ze de controle over zowel hardware als software (OS). Hierdoor kun je beide veel beter op elkaar afstemmen, waardoor je al een voorsprong hebt op de rest. Je hebt niet altijd het neusje van de zalm op processor en video gebied nodig om toch goede benchmarks en (nog belangrijker) goede user experience te behalen. Dat is gewoon een feit.

Als je wil zeggen dat ze high-level geld vragen voor op papier mid-level specs, dan heb je groot gelijk :) Maar er is meer dat belangrijk is natuurlijk.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_165399710
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:16 schreef 0906 het volgende:

[..]

Apple is en blijft een echt software bedrijf. Helaas waren ze nooit echt sterk op hardware vlak.

Het enige dat ze zelf produceren is hun chipset.
Het is toch wel sprekend dat het vooral de software bedrijven zijn die de beste hardware uitbrengen. Wellicht zit er dan toch een kern van waarheid in de holistische filosofie, waarbij hardware en software optimaal afgestemd worden om de beste ervaring te bieden.

Windows tablets waren ook nagenoeg waardeloos tot Microsoft met de Surface-lijn kwam. Nu probeert iedere fabrikant een kloon daarvan te maken. Wederom een software bedrijf die veel lof krijgt voor hardware.
pi_165399968
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:21 schreef Moody het volgende:

[..]

Met die laatste zin ben ik het eens. Maar dan zet je een camera van max. ¤100/¤150,- tegenover een smartphone van ¤800+. Pak je een serieuze compact camera, zoals mirrorless met aps-c, dan is het vergelijk totaal zoek natuurlijk.

Je hebt het ook over "scherpere" foto's. Dat is natuurlijk maar een zeer klein aspect van alles. "Scherpte" krijgt je door resolutie i.c.m. focussing. Je kan veel zeggen over een smartphone, maar bijv. snel bewegende objecten fotograferen is vrij lastig. Zelfde geldt voor low-light fotografie zonder bakken ruis. Kan ook helemaal niet, daardoor valt er te weinig licht op de sensor.
Tijdens concerten e.d. zie je ook mensen met smartphone objecten op 20-30 meter fotograferen met hun flits aan :') Schiet niet echt op natuurlijk.
Helemaal mee eens. En in die gevallen is een systeemcamera natuurlijk veel beter. Ik reageerde dan ook op iemand die zei dat zijn compact van 150 euro betere foto's maakt dan een high end smartphone, en gezien de mini sensoren en matige ondersteuning vanuit de fabrikanten, klopt daar natuurlijk niets van.

De markt voor systeemcameras en high end compacts lijkt mij dan ook nog heel gezond. Vaak zijn het juist de mensen die door hun smartphone geïnteresseerd raken in fotografie, die vanuit daar naar een betere camera kijken. Een point & shoot compact die op zomervakantie voor volautomatische snapshots gebruikt wordt, lijkt mij echter ten dode opgeschreven. Die dingen hebben, buiten misschien een beetje zoom, totaal geen meerwaarde meer tov de camera die veel mensen in hun smartphone hebben.

APS-C, MicroFT of zelfs 1" sensoren.. Dat is een heel ander verhaal. En zelfs die krijgen concurrentie van smartphone add ons van Sony, Panasonic en DxO.
  zondag 18 september 2016 @ 12:00:17 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165400126
Heeft niemand dat plaatje hier van die fotograaf die met 20.000 euro DSLR op zijn rug een foto met zijn iPhone staat te maken?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165400210
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2016 12:00 schreef XL het volgende:
Heeft niemand dat plaatje hier van die fotograaf die met 20.000 euro DSLR op zijn rug een foto met zijn iPhone staat te maken?
Kan me best voorstellen dat iemand dat snel zou doen voordat het moment voorbij is.

Aan de andere kant zou je verwachten dat een fotograaf met 20.000 euro op zijn rug ook een camera van ¤600 in zijn zak zou hebben om datzelfde moment ook snel te pakken met de gewenste resolutie en DOF. Dus tja...
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 18 september 2016 @ 12:06:12 #87
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165400241
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2016 12:00 schreef XL het volgende:
Heeft niemand dat plaatje hier van die fotograaf die met 20.000 euro DSLR op zijn rug een foto met zijn iPhone staat te maken?
Ja, want je weet de context ook echt... op reis heb ik zowel dslr als iphone mee en met beiden maak ik foto's.

Die DSLR maakt nu eenmaal vele malen mooiere foto's met een beter dynamisch bereik met veel minder ruis en of compressie. De sensor van smarthphones is gewoon takkeklein en het is bijna briljant te noemen wat onder andere apple eruit perst qua kleur en detail, maar zelfs een relatief goedkope compact wint het omdat hun sensor simpelweg meer op maat gemaakt is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 18 september 2016 @ 12:07:34 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165400266
De foto is wat ouder, de context was het online zijn. De iPhone foto kon direct geüpload, dat ging een paar jaar geleden met dslr nog niet.

Het is gewoon een gave foto
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165400306
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2016 12:07 schreef XL het volgende:
De foto is wat ouder, de context was het online zijn. De iPhone foto kon direct geüpload, dat ging een paar jaar geleden met dslr nog niet.

Het is gewoon een gave foto
Dat doe ik trouwens ook wel tijdens opdrachten en op vakanties.
Eerst shot goed pakken met camera en daarna soms nog ff een kiekje met de iPhone voor het thuisfront. De mogelijkheden en vooral snelheid op gebied van connectiviteit zijn bij camera's nog niet geweldig.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 18 september 2016 @ 13:32:30 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165401905
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:09 schreef Moody het volgende:

[..]

Klopt wel dat de goedkope p&s camera's hun nut enigszins aan het verliezen zijn, maar er is nog voldoende markt voor de wat serieuzere compact camera's en mirrorless camera's.
Tegenwoordig koop je voor ¤500,- een mirrorless camera met aps-c sensor. Lichtsterke prime erbij en je kan op creatief vlak zoveel meer dan met een smartphone.

Dat zijn voor mij geen point & shoot camera's.
quote:
Als fotograferen je hobby is en je een uitdaging zoekt op dat vlak, kijken mensen terecht verder dan een smartphone.
daar had ik het ook niet over.
quote:
Maar bij alles geldt; je moet de mogelijkheden er wel van inzien, anders ben je net zo goed af met je smartphone.
Als je ergens de mogelijkheden van wilt inzien, kan je juist ook met de beperkingen van een smartphone overweg. Als jij echt kan vissen, kan je dat ook met wat nylondraad om een oude flopflop wat oud brood en een roestig haakje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165402986
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je ergens de mogelijkheden van wilt inzien, kan je juist ook met de beperkingen van een smartphone overweg. Als jij echt kan vissen, kan je dat ook met wat nylondraad om een oude flopflop wat oud brood en een roestig haakje.
Het is dan wel lastiger cq. vrijwel onmogelijk om juist die vis te vangen waarna je op zoekt bent. Om die reden kopen mensen een fatsoenlijke hengel en specifiek aas. Op gebied van specifieke functionaliteit en kwaliteit doet een dedicated apparaat het vrijwel altijd beter dan een alles-in-1 oplossing. Maar hier laat ik het bij, het is best wel een non-discussie namelijk :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_165403476
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:10 schreef 0906 het volgende:
Vind het wel tegenvallen dat Apple wat hardware betreft wel achterloopt.
Op welke smartphone processors loopt de A10 Fusion achter?
  zondag 18 september 2016 @ 15:11:19 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165404375
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:22 schreef Moody het volgende:

[..]

Het is dan wel lastiger cq. vrijwel onmogelijk om juist die vis te vangen waarna je op zoekt bent. Om die reden kopen mensen een fatsoenlijke hengel en specifiek aas. Op gebied van specifieke functionaliteit en kwaliteit doet een dedicated apparaat het vrijwel altijd beter dan een alles-in-1 oplossing. Maar hier laat ik het bij, het is best wel een non-discussie namelijk :)
Vooral omdat je niet in discussie gaat maar het over heel andere zaken hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 september 2016 @ 15:31:55 #94
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_165405042
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2016 11:09 schreef Q. het volgende:
De beste camera is de camera die je altijd bij je hebt.
zo klopt ie.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_165405101
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vooral omdat je niet in discussie gaat maar het over heel andere zaken hebt.
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat het, zoals hij aangeeft, een non-discussie is.

Systeemcamera's bieden meer veelzijdigheid en meer kwaliteit, en zullen voorlopig nog wel hun plaats hebben voor mensen die meer willen dan wat hun smartphone biedt.

Smartphone camera's zijn tegenwoordig zó goed, dat het voor veel mensen de enige (of in ieder geval meest gebruikte) camera is, en in die zin de simpele, goedkope point & shoot camera heeft vervangen.

Twee punten waar niemand het hier echt mee oneens is. Jullie zijn dus feitelijk je eigen punt rond elkaar aan het herhalen, en Moody merkt dus terecht op dat het een non-discussie is die zinloos is om voort te zetten.
  zondag 18 september 2016 @ 15:44:43 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165405459

Verkoop van cameras met een vaste lens is nog maar ongeveer 20% van wat het nog een paar jaar geleden was.

Goed artikel over hoe de camera markt zich ontwikkeld.

https://photographylife.c(...)ut-the-camera-market
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165405484
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Verkoop van cameras met een vaste lens is nog maar ongeveer 20% van wat het nog een paar jaar geleden was.

Goed artikel over hoe de camera markt zich ontwikkeld.

https://photographylife.c(...)ut-the-camera-market
Wat knap, hoe je totaal aan het punt voorbij gaat.
  zondag 18 september 2016 @ 15:49:36 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165405620
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 15:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat knap, hoe je totaal aan het punt voorbij gaat.
Volgens mij snap je niet welk punt ik maak. Over een jaar of vijf is de point en shoot camera net zo verleden tijd als de analoge camera.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165405950
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet welk punt ik maak. Over een jaar of vijf is de point en shoot camera net zo verleden tijd als de analoge camera.
Niemand hier ontkent dat. Men maakt de discrepantie tussen point & shoot camera's (die zo goed als volledig vervangen zijn door smartphone camera's) en camera's die daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben voor wat serieuzere fotografie, zoals in het bijzonder systeemcamera's. Dat is het enige wat gezegd wordt. Maar omdat jij constant je originele punt blijft herhalen, zie je totaal over het hoofd dat niemand met wie jij in discussie probeert te gaan dat punt ontkent. Nogmaals: daarom gaf Moody aan dat het geen zin heeft de discussie voort te zetten: niemand is het oneens met elkaar, maar toch blijf je reageren alsof iedereen zegt dat je uit je nek lult.
pi_165407187
Wel een leuke cameratest van SuperSaf TV. Note 7 vs iPhone 7 Plus. Niet de beste smartphonecamera, maar sowieso wel de beste iPhonecamera ooit.

Het is wat het is.
  zondag 18 september 2016 @ 16:43:39 #101
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165407349
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2016 12:07 schreef XL het volgende:
De foto is wat ouder, de context was het online zijn. De iPhone foto kon direct geüpload, dat ging een paar jaar geleden met dslr nog niet.

Het is gewoon een gave foto
Voor mij gaat dat ook niet. Maar voor snelle sfeerimpressie voldoet een telefoon prima, maar qua beeld is een standalone camera gewoon altijd beter.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 18 september 2016 @ 17:00:39 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165407775
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niemand hier ontkent dat. Men maakt de discrepantie tussen point & shoot camera's (die zo goed als volledig vervangen zijn door smartphone camera's) en camera's die daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben voor wat serieuzere fotografie, zoals in het bijzonder systeemcamera's. Dat is het enige wat gezegd wordt. Maar omdat jij constant je originele punt blijft herhalen, zie je totaal over het hoofd dat niemand met wie jij in discussie probeert te gaan dat punt ontkent. Nogmaals: daarom gaf Moody aan dat het geen zin heeft de discussie voort te zetten: niemand is het oneens met elkaar, maar toch blijf je reageren alsof iedereen zegt dat je uit je nek lult.
Euh. Nee.
Ik zeg dat smartphones de dood zijn van de point and shoot camera waar men tegenin gaat door over wat anders te beginnen. Ik blijf gewoon bij het punt. Je kritiek zou niet mij moeten gelden maar mensen die zeggen dat de DSLR nog steeds betere fotos maakt, dat is namelijk niet het punt wat ik maakte.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165407804
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:37 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
Wel een leuke cameratest van SuperSaf TV. Note 7 vs iPhone 7 Plus. Niet de beste smartphonecamera, maar sowieso wel de beste iPhonecamera ooit.

Hmm, je merkt dus wel echt significant kwaliteitsverlies met de tweede lens. Jammer, zo baanbrekend is die dual camera van de 7 dus niet. Nog niet, in ieder geval. Wellicht dat third party apps er mooie dingen mee kunnen.

Misschien toch maar de DxO One kopen :P
  zondag 18 september 2016 @ 17:02:28 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165407816
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voor mij gaat dat ook niet. Maar voor snelle sfeerimpressie voldoet een telefoon prima, maar qua beeld is een standalone camera gewoon altijd beter.
Een hasselblad met agfachrome film geeft een beter beeld dan een dslr, maar deze krijg je tegenwoordig ook voor een fractie wat ze ooit gekost hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165407849
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh. Nee.
Ik zeg dat smartphones de dood zijn van de point and shoot camera waar men tegenin gaat door over wat anders te beginnen. Ik blijf gewoon bij het punt. Je kritiek zou niet mij moeten gelden maar mensen die zeggen dat de DSLR nog steeds betere fotos maakt, dat is namelijk niet het punt wat ik maakte.
Ik weet dat dat niet het punt is dat je maakte, lieverd. Moody weet dat ook. Jij bent de enige die halsstarrig bij je ene punt blijft en verder niet voor een gesprek open staat. Ik zal het nog een keer zeggen: niemand ontkent dat point & shoot camera's verdwijnen dankzij de toenemende populariteit van smartphone camera's. Iedereen geeft je hierin gelijk. Wees blij, je ego is gestreeld.
pi_165407886
-discussie is zinloos-
pi_165407967
-discussie is zinloos-
  zondag 18 september 2016 @ 17:16:28 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165408167
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:37 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
Wel een leuke cameratest van SuperSaf TV. Note 7 vs iPhone 7 Plus. Niet de beste smartphonecamera, maar sowieso wel de beste iPhonecamera ooit.

Zie niet waarom de Samsung hier de betere camera zou hebben, kleuren bij buitenopnames zijn veel te verzadigd, de selfi opnames zijn niet beter. In low light scoord de Samsung wel weer beter. Maar als je bedoeld dat de Samsung beter zou zijn, nee, dat is niet het geval.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 september 2016 @ 17:17:08 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165408185
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
-discussie is zinloos-
Discussie is volledig zinvol als je een discussie voert en niet over wat anders begint.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165408213
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hmm, je merkt dus wel echt significant kwaliteitsverlies met de tweede lens. Jammer, zo baanbrekend is die dual camera van de 7 dus niet. Nog niet, in ieder geval. Wellicht dat third party apps er mooie dingen mee kunnen.

Misschien toch maar de DxO One kopen :P
Dat wel, maar als je deze gewoon bij goed daglicht gebruikt en bijvoorbeeld niet op een bewolkte dag, dan kan het leuk zijn. Niet baanbrekend, maar wel leuk.
Het is wat het is.
pi_165408242
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie niet waarom de Samsung hier de betere camera zou hebben, kleuren bij buitenopnames zijn veel te verzadigd, de selfi opnames zijn niet beter. In low light scoord de Samsung wel weer beter. Maar als je bedoeld dat de Samsung beter zou zijn, nee, dat is niet het geval.
De note heeft gewoon de (iets) betere camera (vooral de dynamic range, dus wolken in de lucht, achtergrond door de ruitjes van de auto etc), maar ik denk dat iedereen het al heeft opgegeven om met jou in discussie te gaan :)
Het is wat het is.
pi_165408265
dubbel
Het is wat het is.
  zondag 18 september 2016 @ 17:21:37 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165408295
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:19 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

De note heeft gewoon de (iets) betere camera, maar ik denk dat iedereen het al heeft opgegeven om met jou in discussie te gaan :)
Mja, daarom zijn de baard en de jack bij de selfie volledig volgelopen en de kleurenverzadiging zo overdreven zeker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165408297
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voor mij gaat dat ook niet. Maar voor snelle sfeerimpressie voldoet een telefoon prima, maar qua beeld is een standalone camera gewoon altijd beter.
Het punt is volgens mij meer dat de meeste mensen altijd een telefoontje bij zich hebben en daarom een foto kunnen maken terwijl ze het anders niet kunnen. Daarvoor is een smartphone prima maar je moet er natuurlijk niet bewust voor kiezen om een telefoontje te gebruiken in plaats van een professionele camera, niemand zal dat tegenspreken, hoop ik.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165408341
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:18 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Dat wel, maar als je deze gewoon bij goed daglicht gebruikt en bijvoorbeeld niet op een bewolkte dag, dan kan het leuk zijn. Niet baanbrekend, maar wel leuk.
Leuk zal het best zijn. En ik zal het vanzelf wel merken, gezien de 7 Plus al besteld is. Maar ik had liever échte lossless zoom gezien.

quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Discussie is volledig zinvol als je een discussie voert en niet over wat anders begint.
De ontwikkeling van smartphone camera's heeft ertoe geleid dat simpele point & shoot camera's aan het uitsterven zijn.

Tevreden nu?

[ Bericht 25% gewijzigd door Splackavellie02 op 18-09-2016 17:28:47 ]
pi_165408385
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, daarom zijn de baard en de jack bij de selfie volledig volgelopen en de kleurenverzadiging zo overdreven zeker.
Selfiecamera van iPhone is beter wat mij betreft. Daar heb je een goed punt.
Het is wat het is.
  zondag 18 september 2016 @ 17:26:30 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165408447
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:23 schreef Splackavellie02 het volgende:


[..]

Heb ik in mijn reactie ook maar IETS gezegd over de Samsung camera? Nee dus. Ik reageerde op de uitkomsten van de iPhone camera. Hoe die zich tegenover de Samsung verhoudt, kan mij gestolen worden. De Samsung is voor mij geen optie.
Reageerde ik op een post van jouw dan? Godsamme wat heb ik je gedaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 september 2016 @ 17:27:42 #118
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_165408492
Meer mensen last van het feit dat na het updaten van iTunes naar de laatste versie (Mac) en iPhone naar iOS10, alle apps verdwenen zijn uit de bibliotheek in iTunes? Bibliotheek is leeg en alle ooit gedownloade apps inclusief huidige op m'n iPhone staan onder "niet in mijn bibliotheek".

Kan natuurlijk alles wel overgooien van iPhone naar bibliotheek of ze opnieuw downloaden, maar kost wel weer veel tijd. :') Update is trouwens via iTunes ook uitgevoerd, niet OTA.
pi_165408548
Updaten durf ik nog steeds niet. Ik heb geen zin om alles kwijt te raken.
pi_165408777
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik weet dat dat niet het punt is dat je maakte, lieverd. Moody weet dat ook. Jij bent de enige die halsstarrig bij je ene punt blijft en verder niet voor een gesprek open staat. Ik zal het nog een keer zeggen: niemand ontkent dat point & shoot camera's verdwijnen dankzij de toenemende populariteit van smartphone camera's. Iedereen geeft je hierin gelijk. Wees blij, je ego is gestreeld.
De hele discussie is mijn schuld omdat ik liever m'n kleine point&shoot gebruik op vakantie dan m'n telefoon. My bad.
Tap tap tap
pi_165408789
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De hele discussie is mijn schuld omdat ik liever m'n kleine point&shoot gebruik op vakantie dan m'n telefoon. My bad.
Hoe durf je dan ook een eigen mening te hebben? :(
Het is wat het is.
pi_165408992
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:37 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Hoe durf je dan ook een eigen mening te hebben? :(
Ja sorry, het is een iPhone topic, ik heb hier als vrouw niks te zoeken.
Tap tap tap
  zondag 18 september 2016 @ 18:07:05 #123
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_165409590
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:27 schreef BigSmurf het volgende:
Meer mensen last van het feit dat na het updaten van iTunes naar de laatste versie (Mac) en iPhone naar iOS10, alle apps verdwenen zijn uit de bibliotheek in iTunes? Bibliotheek is leeg en alle ooit gedownloade apps inclusief huidige op m'n iPhone staan onder "niet in mijn bibliotheek".

Kan natuurlijk alles wel overgooien van iPhone naar bibliotheek of ze opnieuw downloaden, maar kost wel weer veel tijd. :') Update is trouwens via iTunes ook uitgevoerd, niet OTA.
Never mind, automatisch downloaden in iTunes van apps stond uit, en sinds iOS 9 werkt overzetten van aankopen van iOS device naar iTunes natuurlijk niet meer. :')
  zondag 18 september 2016 @ 20:58:54 #124
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165414421
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een hasselblad met agfachrome film geeft een beter beeld dan een dslr, maar deze krijg je tegenwoordig ook voor een fractie wat ze ooit gekost hebben.
Digitaal grootbeeld slaat een dslr ook om de oren. Grote sensor maakt veel uit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 18 september 2016 @ 22:14:44 #125
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_165417015
http://www.nu.nl/mobiel/4(...)j-zwaar-gebruik.html

quote:
iPhone 7 maakt sisgeluid bij zwaar gebruik
Foto: KPN
Gepubliceerd: 18 september 2016 10:48
Laatste update: 18 september 2016 12:12

De iPhone 7 maakt een sissend geluid als er zware processen op het toestel worden uitgevoerd.
Dat melden meerdere iPhone 7-bezitters op Twitter, nadat podcaster Stephen Hackett het probleem opmerkte.

Het is onduidelijk hoeveel iPhones zijn getroffen door het geluidsprobleem. Apple heeft nog niet op de klachten gereageerd. Wel werd de iPhone van Hackett omgeruild toen hij het probleem aankaartte.

De exacte oorzaak van het geluid is niet bekend. Mogelijk zorgt een onderdeel in de iPhone voor een storing met de luidspreker, die hierdoor een geluid afspeelt.

Note 7
Niet alleen de iPhone 7 is getroffen door potentieel mankement. Begin september staakte concurrent Samsung de verkoop van de Galaxy Note 7, omdat de batterij van het toestel kon exploderen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  zondag 18 september 2016 @ 22:25:31 #126
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_165417514
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165418672
quote:
Zal wel met een sisser aflopen.
  zondag 18 september 2016 @ 23:19:40 #128
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_165419309
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 22:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zal wel met een sisser aflopen.
_O-
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  maandag 19 september 2016 @ 09:58:02 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165423189
Heb dat geluid nog niet gehoord, hoe kan ik de telefoon goed stresstesten?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165423367
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 09:58 schreef XL het volgende:
Heb dat geluid nog niet gehoord, hoe kan ik de telefoon goed stresstesten?
Zware games draaien of 4K video schieten lijken je beste opties
pi_165424405
Je zou je leven maar moeten vullen met afgunst :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Forum Admin maandag 19 september 2016 @ 12:44:28 #132
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_165426820
Lees de topic pointer nog eens. Met name de laatste zin.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 19 september 2016 @ 13:29:47 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165427742
-edit- ook voor jou dus! -


Deze is wel aardig, hoe diep gaat de iPhone voor hij echt kapot gaat. Directe test tegen de Samsung S7 die op papier de betere waterdichtheid heeft. Wat op papier staat halen ze allebei, eentje gaat er kapot.

Kan overigens mijn 7 niet laten sissen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fred op 19-09-2016 13:40:29 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165429225
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 13:29 schreef XL het volgende:
-edit- ook voor jou dus! -


Deze is wel aardig, hoe diep gaat de iPhone voor hij echt kapot gaat. Directe test tegen de Samsung S7 die op papier de betere waterdichtheid heeft. Wat op papier staat halen ze allebei, eentje gaat er kapot.

Kan overigens mijn 7 niet laten sissen.
Van wat ik lees, is het vooral de 7 Plus die het sissende geluid maakt. Krijg net van T-Mobile de melding dat de levertijd is opgelopen tot 3-4 weken, dus het zal waarschijnlijk nog even duren tot ik het zelf kan uittesten.

Ach ja, het zou geen iPhone release zijn zonder een "gate":

iPhone 4: antenna gate
iPhone 4S: Siri en Apple Maps
iPhone 5: kwam bekrast uit de doos
iPhone 5S: ??
iPhone 6: bendgate
iPhone 6S: SoC-gate

Ik heb een gloednieuwe bekraste iPhone 5 gehad, een 6S met de "inferieure" SoC, en toestellen vervangen vanwege problemen met WiFi en vlekken in het scherm. Nooit problemen gehad met de garantie claimen. Geen enkel toestel is perfect, en als je zulke achterlijk grote hoeveelheden verkoopt als van de iPhone verkocht worden, zullen er ongetwijfeld exemplaren tussen zitten waar wat aan schort. Het is elektronica, daarmee gaan dingen mis. Het is een gebruiksvoorwerp, wees blij dat de fabrikant het op lost voor je, en ga niet zitten huilen dat je daardoor langer op je gloednieuwe toestel moet wachten of even moet overbruggen met je "zwaar verouderde" last gen toestel.

Ik zie het wel wanneer ik hem binnen krijg :) Grote kans dat mijn toestel wel dat sissende geluid heeft. Als er een probleem is, is het bij mij altijd wel raak.
  maandag 19 september 2016 @ 14:52:46 #135
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_165429422
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

Ach ja, het zou geen iPhone release zijn zonder een "gate":

Ach inderdaad, wat dat betreft is het natuurlijk geen enkel probleem.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  maandag 19 september 2016 @ 16:02:00 #136
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165430715
Uitvalpercentage van gemiddeld 2.1% bij electronica is wat dat betreft heel normaal.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_165430824
Domme test. Die telefoons zijn helemaal niet gemaakt om daar 10 meter onder water mee gaan zitten spelen.
pi_165430999
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 14:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Van wat ik lees, is het vooral de 7 Plus die het sissende geluid maakt. Krijg net van T-Mobile de melding dat de levertijd is opgelopen tot 3-4 weken, dus het zal waarschijnlijk nog even duren tot ik het zelf kan uittesten.

Ach ja, het zou geen iPhone release zijn zonder een "gate":

iPhone 4: antenna gate
iPhone 4S: Siri en Apple Maps
iPhone 5: kwam bekrast uit de doos
iPhone 5S: ??
iPhone 6: bendgate
iPhone 6S: SoC-gate

Ik heb een gloednieuwe bekraste iPhone 5 gehad, een 6S met de "inferieure" SoC, en toestellen vervangen vanwege problemen met WiFi en vlekken in het scherm. Nooit problemen gehad met de garantie claimen. Geen enkel toestel is perfect, en als je zulke achterlijk grote hoeveelheden verkoopt als van de iPhone verkocht worden, zullen er ongetwijfeld exemplaren tussen zitten waar wat aan schort. Het is elektronica, daarmee gaan dingen mis. Het is een gebruiksvoorwerp, wees blij dat de fabrikant het op lost voor je, en ga niet zitten huilen dat je daardoor langer op je gloednieuwe toestel moet wachten of even moet overbruggen met je "zwaar verouderde" last gen toestel.

Ik zie het wel wanneer ik hem binnen krijg :) Grote kans dat mijn toestel wel dat sissende geluid heeft. Als er een probleem is, is het bij mij altijd wel raak.
Wat bedoel je met SoC?

Iemand trouwens een prachtige 4S kopen met iOS7?

V&A / [TK] iPhone 4S 16GB met iOS7
pi_165431506
Real life speedtest?


Verschil is wel bizar groot.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 19 september 2016 @ 16:59:14 #140
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_165431823
Best groot verschil al zouden ze eigenlijk de 7 Plus moeten gebruiken voor een vergelijking met de Note maar ik heb geen idee of er tussen de 7 en 7 Plus veel verschil zit.
pi_165432390
iPhone 7's 'Best LCD Display Ever' Marks 'Major Upgrade Over iPhone 6'

quote:
DisplayMate Technologies has declared iPhone 7 has the "best LCD display" it has ever tested, calling it "truly impressive" and a "major upgrade" over the iPhone 6 based on a series of advanced viewing tests and measurements.

iPhone 7 achieved the highest color accuracy, peak brightness, and contrast rating in bright light of any smartphone display, the highest contrast ratio of any IPS LCD display, and the lowest screen reflectance of any smartphone display.

Apple's latest flagship smartphone also has image contrast and intensity described as "visually indistinguishable from perfect," and the smallest color variation when viewing the screen at an angle of any smartphone display.
bronnen en veel meer leesvoer:
http://www.macrumors.com/(...)ay-ever-displaymate/
http://www.displaymate.com/iPhone7_ShootOut_1.htm
  maandag 19 september 2016 @ 17:39:57 #142
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165432635
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:
Real life speedtest?


Verschil is wel bizar groot.
Yep, dat is iOS zoals ik het ken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 19 september 2016 @ 17:41:47 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165432668
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 17:39 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Yep, dat is iOS zoals ik het ken.
Een smartphone in de werkelijkheid tov wat de specgeeks altijd menen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165432736
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:
Real life speedtest?


Verschil is wel bizar groot.
Wow, dat is wel echt een enorm verschil zeg _O_
pi_165433124
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:20 schreef Funkel het volgende:

[..]

Wat bedoel je met SoC?

Iemand trouwens een prachtige 4S kopen met iOS7?

V&A / [TK] iPhone 4S 16GB met iOS7
System on a chip, grofweg de CPU/GPU-combinatie. De A10 Fusion dus :)

Bij de 6S en 6S plus waren er twee verschillende fabrikanten van de chips, Samsung en nog eentje, en de chips van een fabrikant presteerde schijnbaar beter op zowel snelheid als accuduur dan de andere.
pi_165433139
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:
Real life speedtest?


Verschil is wel bizar groot.
Maar.. Maar.. Octacores! 6Gb RAM!

Deze video zal wel Apple propaganda zijn
  maandag 19 september 2016 @ 18:28:53 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165433333
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 18:12 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maar.. Maar.. Octacores! 6Gb RAM!

Deze video zal wel Apple propaganda zijn
Zo'n video kun je ook in de andere richting maken als je even zoekt naar apps waarbij android voordelen heeft.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 19 september 2016 @ 19:10:01 #148
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_165434028
Trouwens, wellicht oud nieuws, maar ik dacht vandaag eens "ik vind het eigenlijk wel behoorlijk irritant dat m'n muziek elke keer stopt als ik een foto neem met de camera app of in whatsapp, eens kijken of dat weg kan"

Na wat zoeken in verschillende fora blijkt dus dat dat gewoon niet kan, terwijl het met third party apps blijkbaar wel kan..

Ligt het aan mij, of is dit gewoon heel slecht?

Ik heb trouwens een SE, met nog niet iOS 10 erop.

Kan iemand even testen of je in ios10 wel muziek kan blijven luisteren tijdens een foto nemen?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 19 september 2016 @ 19:17:31 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165434188
Is hier geen probleem iig.

Wel vind ik het nieuwe control panel niet uitblinken in doordacht design, vegen om de muziekafspeelfunctie te bereiken is eigenlijk redelijk belachelijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 19 september 2016 @ 19:20:52 #150
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165434267
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 18:28 schreef XL het volgende:

[..]

Zo'n video kun je ook in de andere richting maken als je even zoekt naar apps waarbij android voordelen heeft.
Het gaat juist om gewoon random veelgebruikte functies waarbij juist de timelapse de technisch "sterkere" samsung de das om doet, terwijl dat vooral iets is van brute rekenkracht.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_165434616
quote:
8s.gif Op maandag 19 september 2016 19:10 schreef timbob het volgende:
Trouwens, wellicht oud nieuws, maar ik dacht vandaag eens "ik vind het eigenlijk wel behoorlijk irritant dat m'n muziek elke keer stopt als ik een foto neem met de camera app of in whatsapp, eens kijken of dat weg kan"

Na wat zoeken in verschillende fora blijkt dus dat dat gewoon niet kan, terwijl het met third party apps blijkbaar wel kan..

Ligt het aan mij, of is dit gewoon heel slecht?

Ik heb trouwens een SE, met nog niet iOS 10 erop.

Kan iemand even testen of je in ios10 wel muziek kan blijven luisteren tijdens een foto nemen?
http://www.cultofmac.com/(...)g-pics-on-iphone-6s/
pi_165434656
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:
Real life speedtest?


Verschil is wel bizar groot.
Ouch.
pi_165434670
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:
Real life speedtest?


Verschil is wel bizar groot.
Ook niet echt een helemaal eerlijke vergelijking heh.
pi_165434770
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:42 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ook niet echt een helemaal eerlijke vergelijking heh.
Want?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 19 september 2016 @ 19:52:30 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165434905
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 18:28 schreef XL het volgende:

[..]

Zo'n video kun je ook in de andere richting maken als je even zoekt naar apps waarbij android voordelen heeft.
Ga je gang
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165434955
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 19:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Want?
Die note 7 moet bijna 4x zoveel pixels aansturen.

Waarom hebben ze niet de iPhone 7 Plus genomen? Dat zou al een iets betere vergelijking zijn.

Overigens staat voor mij als een paal boven water dat een iPhone nog steeds een veel beter (maar ook veel duurder) product is dan een Samsung. Maar appels met peren vergelijken heeft geen zin.
  maandag 19 september 2016 @ 19:55:58 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165434996
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die note 7 moet bijna 4x zoveel pixels aansturen.


Dat maakt alleen wat uit bij het renderen in spelen bij de maximale schermresolutie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 19 september 2016 @ 20:03:46 #158
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165435219
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat maakt alleen wat uit bij het renderen in spelen bij de maximale schermresolutie
Alle assets worden op die resolutie ingeladen natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165435250
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat maakt alleen wat uit bij het renderen in spelen bij de maximale schermresolutie
Jij zegt het. Ik ben daar wat minder van overtuigd.
pi_165435326
quote:
8s.gif Op maandag 19 september 2016 19:10 schreef timbob het volgende:
Trouwens, wellicht oud nieuws, maar ik dacht vandaag eens "ik vind het eigenlijk wel behoorlijk irritant dat m'n muziek elke keer stopt als ik een foto neem met de camera app of in whatsapp, eens kijken of dat weg kan"

Na wat zoeken in verschillende fora blijkt dus dat dat gewoon niet kan, terwijl het met third party apps blijkbaar wel kan..

Ligt het aan mij, of is dit gewoon heel slecht?
Natuurlijk is dat slecht. Met m'n 129 euro okkiewokkie chinamade android kan ik dat zelfs.
pi_165435576
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die note 7 moet bijna 4x zoveel pixels aansturen.

Waarom hebben ze niet de iPhone 7 Plus genomen? Dat zou al een iets betere vergelijking zijn.

Overigens staat voor mij als een paal boven water dat een iPhone nog steeds een veel beter (maar ook veel duurder) product is dan een Samsung. Maar appels met peren vergelijken heeft geen zin.
Ik vind dat altijd een vrij zwakke out. Aan de ene kant wordt de hoge resolutie van Samsung als een van dé voordelen genoemd, maar zodra je aantoont dat de iPhone sneller is, hoor je opeens "ja maar de Samsung moet meer pixels pushen dus is het logisch dat deze langzamer is". Dan is de veel hogere resolutie (wat je nauwelijks ziet) dus een nadeel, geen voordeel en kom je op het punt van diminishing returns bij de pogingen om maar op papier de beste specs te hebben. Als je CPU en GPU het niet aankunnen om al die pixels aan te sturen, moet je er niet zoveel in je scherm stoppen.
pi_165435627
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die note 7 moet bijna 4x zoveel pixels aansturen.
Dat zou enkel een excuus zijn als dat zich ook vertaalt in aanzienlijk betere beeldkwaliteit
  maandag 19 september 2016 @ 20:20:56 #163
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165435709
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga je gang
Ik kan het zelf helaas niet voor je doen. Ik heb geen android apparatuur, omdat ik een data privacy junkie ben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165436063
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:
Real life speedtest?


Verschil is wel bizar groot.
Zo. Dat is wel overtuigend.
Make my day!
pi_165436261
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd een vrij zwakke out. Aan de ene kant wordt de hoge resolutie van Samsung als een van dé voordelen genoemd, maar zodra je aantoont dat de iPhone sneller is, hoor je opeens "ja maar de Samsung moet meer pixels pushen dus is het logisch dat deze langzamer is". Dan is de veel hogere resolutie (wat je nauwelijks ziet) dus een nadeel, geen voordeel en kom je op het punt van diminishing returns bij de pogingen om maar op papier de beste specs te hebben. Als je CPU en GPU het niet aankunnen om al die pixels aan te sturen, moet je er niet zoveel in je scherm stoppen.
Tsja, je kunt natuurlijk ook een nieuw phone maken met een resolutie van 320x180 px. Moet je eens kijken hoe die gaat, als de brandweer!

Resolutie doet er gewoon toe. Hoe hoger, hoe mooier. En helaas ook trager.
  maandag 19 september 2016 @ 20:38:38 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165436297
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2016 20:37 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Tsja, je kunt natuurlijk ook een nieuw phone maken met een resolutie van 320x180 px. Moet je eens kijken hoe die gaat, als de brandweer!

Resolutie doet er gewoon toe. Hoe hoger, hoe mooier. En helaas ook trager.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165436325
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
Niet dan?
pi_165436584
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:18 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat zou enkel een excuus zijn als dat zich ook vertaalt in aanzienlijk betere beeldkwaliteit
"Beeldkwaliteit", dat is ook weer zoiets subjectiefs. Een Apple fanboy zal altijd volhouden dat zijn 1100 euro iPhone met (Samsung- :'))beeldscherm het mooiste beeld heeft. En vice versa.

Des te belangrijker is het om geen appels met peren te vergelijken.
  maandag 19 september 2016 @ 20:46:32 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165436587
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Niet dan?
Lees de beeldscherm reviews op de vorige pagina eens
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165437073
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 20:46 schreef XL het volgende:

[..]

Lees de beeldscherm reviews op de vorige pagina eens
Gaat een beetje lastig nu, op m'n 320x180 okkiewokkie display. Maar ik wil best geloven dat het scherm van de iPhone door websites abc en xyz als beste getest is. Verder ben ik ook van mening dat het geen handige zet is van Samsung om zo op resolutie in te blijven zetten als toch geen hond het verschil nog ziet.

Als ik móést kiezen tussen óf een Samsung óf een iPhone, zou ik ook 100% zeker weten gaan voor die laatste. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig nog veel meer smaken. ;)

Maar kom gewoon niet aan met dit soort "real life benchmarks" oftewel handmatige klik- en sleepwedstrijdjes tussen appels en peren. Want daar doe je alleen de echte fanboys een plezier mee, terwijl de rest van de wereld er alleen maar om kan lachen.
pi_165437793
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:00 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Gaat een beetje lastig nu, op m'n 320x180 okkiewokkie display. Maar ik wil best geloven dat het scherm van de iPhone door websites abc en xyz als beste getest is. Verder ben ik ook van mening dat het geen handige zet is van Samsung om zo op resolutie in te blijven zetten als toch geen hond het verschil nog ziet.

Als ik móést kiezen tussen óf een Samsung óf een iPhone, zou ik ook 100% zeker weten gaan voor die laatste. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig nog veel meer smaken. ;)

Maar kom gewoon niet aan met dit soort "real life benchmarks" oftewel handmatige klik- en sleepwedstrijdjes tussen appels en peren. Want daar doe je alleen de echte fanboys een plezier mee, terwijl de rest van de wereld er alleen maar om kan lachen.
Leg eens uit waarom dit appels met peren vergelijken is? Apps starten, tussen apps switchen en websites laden zijn vrij veel voorkomende handelingen, ongeacht welk merk smartphone je hebt. En juist bij dat soort handelingen maakt performance een verschil. Waarom zou een vergelijking op basis daarvan niet op zijn plaats zijn?
pi_165438338
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2016 20:37 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Tsja, je kunt natuurlijk ook een nieuw phone maken met een resolutie van 320x180 px. Moet je eens kijken hoe die gaat, als de brandweer!

Resolutie doet er gewoon toe. Hoe hoger, hoe mooier. En helaas ook trager.
Gefeliciteerd, je mist het punt volledig. Ik heb het over diminishing returns: op een gegeven moment kom je op het punt dat je het verschil niet meer ziet, maar de extra pixels wel hun tol eisen op performance. Dat is wat veel concurrenten doen. Of ga jij nu beweren dat je op een 5" scherm daadwerkelijk verschil ziet tussen QHD en 4K?
pi_165438670
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je mist het punt volledig. Ik heb het over diminishing returns: op een gegeven moment kom je op het punt dat je het verschil niet meer ziet, maar de extra pixels wel hun tol eisen op performance. Dat is wat veel concurrenten doen. Of ga jij nu beweren dat je op een 5" scherm daadwerkelijk verschil ziet tussen QHD en 4K?
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:00 schreef hpeopjes het volgende:
Verder ben ik ook van mening dat het geen handige zet is van Samsung om zo op resolutie in te blijven zetten als toch geen hond het verschil nog ziet.
:)
  maandag 19 september 2016 @ 22:20:05 #174
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_165439970
quote:
Oh! Dat is mooi.
Nu nog bedenken of ik wel naar 10 over wil :D

Wordt wel weer verleidelijker zo.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 19 september 2016 @ 22:21:26 #175
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165440024
Maar dat is toch ook vaak wat andere merken doen? Zoveel mogelijk specs in hun telefoon proppen, maar of het werkt net niet of de gebruikers gebruiken het niet tot nouwelijks. Je kan je dan afvragen of die super uitgebreide specs nou voor nut hebben? Resolutie is daar 1 van.

Ik denk ook dat het Appels met peren vergelijken is. Apple heeft hun besturingsysteem geoptimaliseerd voor 1 type hardware en kunnen daar het maximale uit halen. Android heeft te maken met zoveel verschillende hardware dat hoe dan ook ze een stap achter lopen. Maar daar zit wel een prijsverschil in. Je betaald voor wat je krijgt. En dan als laatst blijft de gebruiker zelf over.

Ik heb Apple als hoofdmerk omdat alles in mijn huis naadloos met elkaar werkt. Uit de doos, aansluiten en het werkt samen met m'n andere Apple producten. Ik verwacht niks anders voor de prijzen die ik betaal. Daar komt bij dat het design mijn smaak is.

Mijn vriendin vind het allemaal belagelijk en zweert bij Samsung en heeft de S7. Beide hebben voor en nadelen. Maar om nou te zeggen dat de 1 beter is dan de ander? Neh dat denk ik niet.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_165440218
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:43 schreef hpeopjes het volgende:

[..]


[..]

:)
^O^
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 september 2016 @ 10:12:28 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_165445861
Nog even over de resolutie/pixel race:
http://www.displaymate.com/iPhone7_ShootOut_1.htm#Conclusion

quote:
The iPhone 7 matches or breaks new Smartphone display performance records for:
o The Highest Absolute Color Accuracy for any display (1.1 JNCD) - Visually Indistinguishable from Perfect
o The Highest Absolute Luminance Accuracy for any display (±2%) - Visually Indistinguishable from Perfect
o Very Accurate Image Contrast and Intensity Scale (with Gamma 2.21) - Visually Indistinguishable from Perfect
o The Highest Peak Brightness Smartphone for any Average Picture Level APL (602 to 705 nits)
o The Highest Contrast Ratio for any IPS LCD display (1,762)
o The Lowest Screen Reflectance for any Smartphone display (4.4 percent)
o The Highest Contrast Rating in High Ambient light for a Smartphone for any APL (137 to 160)
o The Smallest Color variation with Viewing Angle (2.1 JNCD or less)
pi_165446207
Gezien de "retina flash" die de iPhone bij selfies heeft, lijkt de waarde bij "peak brightness" mij een beetje vertekend. Verder wel goede resultaten
pi_165469906
Vind de iPhone 7 tegenvallen qua snelheid tov de iPhone 6S...
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  woensdag 21 september 2016 @ 16:07:02 #180
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_165473027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:21 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Vind de iPhone 7 tegenvallen qua snelheid tov de iPhone 6S...
Maar hij is tot 2x sneller hoor :o
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  woensdag 21 september 2016 @ 18:04:55 #181
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_165475260
De batterij van de 7 Plus _O_

Stand-by: 57 uur
Gebruik: 15 uur
En nog 15% over :D
pi_165476350
Sinds kort laad mijn gmail en exchange niet meer. De mail app geeft aan ''cannot get mail the connection to the server failed''. Ik heb beide account al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Niks werkt mijn idee.

Het vreemde is dat ie op mijn wifi netwerk wel werkt. Op 4g dus niet. Iemand een idee?
  woensdag 21 september 2016 @ 19:56:50 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165477718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:52 schreef Jahr00n het volgende:
Sinds kort laad mijn gmail en exchange niet meer. De mail app geeft aan ''cannot get mail the connection to the server failed''. Ik heb beide account al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Niks werkt mijn idee.

Het vreemde is dat ie op mijn wifi netwerk wel werkt. Op 4g dus niet. Iemand een idee?
Bel de servicelijn van je provider
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165477907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:52 schreef Jahr00n het volgende:
Sinds kort laad mijn gmail en exchange niet meer. De mail app geeft aan ''cannot get mail the connection to the server failed''. Ik heb beide account al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Niks werkt mijn idee.

Het vreemde is dat ie op mijn wifi netwerk wel werkt. Op 4g dus niet. Iemand een idee?
Mss staat mail uit bij datagebruik?
Check het even..
Make my day!
  woensdag 21 september 2016 @ 20:13:19 #185
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165478091
is er inmiddels op iOS/Apple een mogelijkheid tot het aanvullen van gebelde nummers?

Bij Android hoef je maar 040-2 on te typen en dan laat hij automatisch de mogelijkheden zien van gebelde ( in en uit ) nummers uit je historie.

Mis ik zwaar nu
  woensdag 21 september 2016 @ 22:09:21 #186
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165482505
Zo en nu hebben jullie genoeg elkaar op de man aan kunnen vallen.

Volgens de TT gaat hier over de iPhone, een smartphone.
So we just called him Fred
  woensdag 21 september 2016 @ 23:19:26 #187
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_165484871
Weet iemand of de 'slimme' stekkers van KlikAanKlikUit werken met Homekit van Apple?

/crosspost met het Appletopic
pi_165485096
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:04 schreef Tinos85 het volgende:
De batterij van de 7 Plus _O_

Stand-by: 57 uur
Gebruik: 15 uur
En nog 15% over :D
15 uur is niet lang. Samsung doet beter.
pi_165485452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:52 schreef Jahr00n het volgende:
Sinds kort laad mijn gmail en exchange niet meer. De mail app geeft aan ''cannot get mail the connection to the server failed''. Ik heb beide account al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Niks werkt mijn idee.

Het vreemde is dat ie op mijn wifi netwerk wel werkt. Op 4g dus niet. Iemand een idee?
Toevallig nieuwe iPhone of opnieuw moeten instellen?
http://www.iculture.nl/ti(...)xchange-iphone-ipad/
Laat maar, alleen bij 4G dus...

[ Bericht 2% gewijzigd door erik_77 op 22-09-2016 00:13:34 ]
  donderdag 22 september 2016 @ 00:23:30 #190
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165486106
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 23:30 schreef Atak het volgende:

[..]

15 uur is niet lang. Samsung doet beter.
Man heeft een moderne Samsung, ik een iPhone 6 plus. Succes om met een Samsung aan de 15 uur te komen. iPhone 6 plus houdt het veel langer vol en bij de 7 plus hebben ze de accu nog meer vergroot. Geen onzin uitkramen dus aub, mensen komen hier voor geteste resultaten, niet anti Apple uitspraken van iemand die niks anders dan dat post. Dank. Daarnaast gaat het hier om iPhones, dus ook al zou je gelijk hebben..hoort dat hier niet thuis imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165486917
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 23:30 schreef Atak het volgende:

[..]

15 uur is niet lang. Samsung doet beter.
pi_165487897
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 23:19 schreef Saninl het volgende:
Weet iemand of de 'slimme' stekkers van KlikAanKlikUit werken met Homekit van Apple?

/crosspost met het Appletopic
Nee, niet zonder meer. Als je een hobbyist bent kan je er domoticz met homebridge tussen zetten. Dan kan het wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 22 september 2016 @ 11:06:19 #193
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165490194
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 07:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, niet zonder meer. Als je een hobbyist bent kan je er domoticz met homebridge tussen zetten. Dan kan het wel.
Uhm nee toch? Homebridge ondersteund geen klik aan klik uit. En homebridge kan ook geen Domiticz aansturen.

Edit
Kan dus wel :@
https://github.com/robert(...)lob/master/README.md

Kan wel melden dat het heel wat knutselen is voor het werk! Ik heb na weken proberen, online hulp gevraagd eindelijk alles aan de praat gekregen zoals sonos. Geloof me, het gaat tijd heel veel tijd kosten.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_165491332
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:06 schreef ook_gek het volgende:
Uhm nee toch? Homebridge ondersteund geen klik aan klik uit. En homebridge kan ook geen Domiticz aansturen.

Edit
Kan dus wel :@
https://github.com/robert(...)lob/master/README.md

Kan wel melden dat het heel wat knutselen is voor het werk! Ik heb na weken proberen, online hulp gevraagd eindelijk alles aan de praat gekregen zoals sonos. Geloof me, het gaat tijd heel veel tijd kosten.
Het viel voor mij wel mee. Die plugin die jij aangeeft werkt zonder domoticz, dus direct in de homebridge. Bij de image van domoticz op de rapsberry pi die je kan downloaden zit homebridge bij in. Maar ik heb dan geen klikaan-klikuit, maar zwave.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165491566
...dubbel :P
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 22 september 2016 @ 15:38:35 #196
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165494731
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het viel voor mij wel mee. Die plugin die jij aangeeft werkt zonder domoticz, dus direct in de homebridge. Bij de image van domoticz op de rapsberry pi die je kan downloaden zit homebridge bij in. Maar ik heb dan geen klikaan-klikuit, maar zwave.
Ik kreeg die niet aan de gang. Ik heb los rasp erry geinstalleerd, toen homebridge en toen alle plugins die ik draaien wil. En dat werkte in 1x op de sonos plug in na dan. Dat heeft aardig wat uurtjes geduurd om dat werkend te krijgen met homebridge en later ook als switch onder Domiticz. Wat een geweldig en verslavend programma is! Ik ben voor de 433 gegaan ipv zwave. Mede omdat ik goedkoop aan kaku kan komen. Heb wel gemerkt dat ik homebridge weinig gebruik, al denk ik dat daar verandering in zal komen nu siri in sierra zit.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_165495830
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Man heeft een moderne Samsung, ik een iPhone 6 plus. Succes om met een Samsung aan de 15 uur te komen. iPhone 6 plus houdt het veel langer vol en bij de 7 plus hebben ze de accu nog meer vergroot. Geen onzin uitkramen dus aub, mensen komen hier voor geteste resultaten, niet anti Apple uitspraken van iemand die niks anders dan dat post. Dank. Daarnaast gaat het hier om iPhones, dus ook al zou je gelijk hebben..hoort dat hier niet thuis imo.
Ik heb een 6s plus maar die gaat niet zo lang mee. Nog geen eens 1 hele dag.
  donderdag 22 september 2016 @ 19:01:36 #198
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_165498328
Mijn iPhone 5 gaat ongeveer 6 uur in gebruik mee
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165498587
De 7 Plus is binnen.
Eerst wat gezeur gehad om de sleutelhanger aan de gang te krijgen.
Kreeg wel netjes een SMS maar de 6-cijferige code werkte niet, waardoor ik na een stuk of wat pogingen alleen nog via Apple support verder kon.

Afijn, dat bleek met een iPad 2 te maken te hebben die ik ooit eens van het werk in gebruik heb gehad op dat account. Deze stond niet meer in de lijst met devices maar had blijkbaar nog wel invloed op het functioneren van de sleutelhanger. Na een reset door de supportmedewerker werkte het ineens prima (met m'n ontgrendelcode ipv sms).

Op zich een prima toestel, alles doet het, geen geel scherm, stereo geluid is leuk, etc.

Alleen ben ik nog aan het uitvogelen:
- hoe ik de trilfunctie wat kan dempen, het lijkt alleen maar aan of uit te kunnen en dat had ik op m'n Note altijd heel subtiel aan staan
- hoe ik een geluidje krijg als er een Whatsapp bericht binnen krijg, het staat wel aan, geluid staat hoog maar hoor niets
- hoe ik wel een berichtje krijg op het homescreen maar niet de inhoud, want ondanks 4 verschillende "how to's" is het "alles of niets"
- hoe ik 25 of 50 fps kan selecteren bij video, want met 50Hz lichtnet lijkt het nergens op als je binnen filmt en het licht aanstaat (alles knippert)
- hoe ik m'n eigen ring- of berichtentoon in de telefoon krijg, dat was in Android een kwestie van in het juiste mapje zetten maar ben er nog niet uit op de iPhone

Misschien kom ik nog meer tegen maar voorlopig houdt dit me nu bezig.

Wat ook jammer is, is dat het toestel een kleiner scherm heeft dan m'n Note 3 maar ondertussen wel groter en zwaarder is.

Over accu kan ik nog weinig melden, lijkt vergelijkbaar met m'n Note op dit moment.
pi_165500139
Ik hoor van velen dat de SE beter is dan de 6(s) wie kan dit bevestigen? Mijn iPhone 6 is nu dusdanig kapot dat ik er klaar mee ben. Voor de zoveelste keer kapot scherm, batterij naar de knoppen en de processor wordt ook veel te heet. Bij de SE is dit net allemaal wat goedkoper te repareren.
pi_165501170
Nu met wat uitzoeken een MP3 omgezet in iTunes naar AAC en hernoemd naar een m4r bestand.
Die via "tonen sync" in iTunes naar de telefoon overgezet.
En dan staat hij keurig onder ringtones en dat vond ik al heel wat voor een iPhone noob.

Kijk ik dan in Whatsapp, dan kan ik hem niet uitkiezen want het is een ringtone en geen alert toon.
WTF...

Iemand nog een tip? Of zijn ze bij Apple echt zover dat zij voor mij bepalen of ik een geluidje wel of niet als alert mag instellen?
  donderdag 22 september 2016 @ 21:04:15 #202
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_165501256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:22 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik hoor van velen dat de SE beter is dan de 6(s) wie kan dit bevestigen? Mijn iPhone 6 is nu dusdanig kapot dat ik er klaar mee ben. Voor de zoveelste keer kapot scherm, batterij naar de knoppen en de processor wordt ook veel te heet. Bij de SE is dit net allemaal wat goedkoper te repareren.
Tja, wat is beter? De SE is in principe een 6S in de behuizing van een 5, even kort door de bocht :)
  vrijdag 23 september 2016 @ 00:45:59 #203
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_165507016
Iemand bekend met het volgende probleem? OScherm doet soms raar, scrollen gaat moeizaam/schokkerig, en doet alsof ik op hele andere plekken druk, of zoomt vnanzelf in(met 3 vingers dubbelklikken) terwijl ik met 2 vingers of zelfs 1 vinger typ op dat moment.
Dit is de 3e keer dat ik dit typ, kwam steeds Ergens anders uit.
Hard resetten werkt niet.b
Scherm kapot?
nerovetsrethca
pi_165507063
Traantjes bij de iPhone-fanboys zullen weer vloeien maar wat een keiharde en eerlijke review van de iPhone 7. Heerlijk gewoon. :7

https://tweakers.net/vide(...)-een-iphone-6ss.html

Accuduur:
Galaxy S7 Edge: 18 uur,
iPhone 7: 9 uur

:9
  vrijdag 23 september 2016 @ 00:59:21 #205
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_165507104
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:45 schreef slangpie het volgende:
Iemand bekend met het volgende probleem? OScherm doet soms raar, scrollen gaat moeizaam/schokkerig, en doet alsof ik op hele andere plekken druk, of zoomt vnanzelf in(met 3 vingers dubbelklikken) terwijl ik met 2 vingers of zelfs 1 vinger typ op dat moment.
Dit is de 3e keer dat ik dit typ, kwam steeds Ergens anders uit.
Hard resetten werkt niet.b
Scherm kapot?
Opgelost denk ik, waarschijnlijk de oorzaak een niet originele lightning kabel :') ben eerste tijd niet thuis, dus kan niet controleren of het bij elke kabel is...
nerovetsrethca
  vrijdag 23 september 2016 @ 01:00:19 #206
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_165507113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef Atak het volgende:
Traantjes bij de iPhone-fanboys zullen weer vloeien maar wat een keiharde en eerlijke review van de iPhone 7. Heerlijk gewoon. :7

https://tweakers.net/vide(...)-een-iphone-6ss.html

Accuduur:
Galaxy S7 Edge: 18 uur,
iPhone 7: 9 uur

:9
Moet je niet naar het Samsung-topic?
Je komt hier alleen maar klagen over de iPhone en hemelt de Samsung enorm op. Volgens mij zit je dan in het verkeerde topic.
  vrijdag 23 september 2016 @ 01:18:24 #207
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165507267
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef Atak het volgende:
Traantjes bij de iPhone-fanboys zullen weer vloeien maar wat een keiharde en eerlijke review van de iPhone 7. Heerlijk gewoon. :7

https://tweakers.net/vide(...)-een-iphone-6ss.html

Accuduur:
Galaxy S7 Edge: 18 uur,
iPhone 7: 9 uur

:9
Je punt is nu wel duidelijk. Zullen we nu weer verder gaan met het bespreken van de iPhone en stoppen met de vergelijking met Samsung?

Mocht je toch nog die behoefte voelen: open er een topic over. (En dan verwacht ik uiteraard een uitgebreide OP met onderbouwing ;) )
So we just called him Fred
pi_165507420
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 september 2016 01:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je punt is nu wel duidelijk. Zullen we nu weer verder gaan met het bespreken van de iPhone en stoppen met de vergelijking met Samsung?

Mocht je toch nog die behoefte voelen: open er een topic over. (En dan verwacht ik uiteraard een uitgebreide OP met onderbouwing ;) )
Die link die ik gepost heb ik gewoon een review van de iPhone 7. Alleen een klein onderdeel van die review is maar een vergelijking.
pi_165507773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef Atak het volgende:
Traantjes bij de iPhone-fanboys zullen weer vloeien maar wat een keiharde en eerlijke review van de iPhone 7. Heerlijk gewoon. :7

https://tweakers.net/vide(...)-een-iphone-6ss.html

Accuduur:
Galaxy S7 Edge: 18 uur,
iPhone 7: 9 uur

:9
Mijn 6 zit nu op 4 uur als ik geluk heb en de 7 schijnt 1 uur meer te kunnen dan de 6..

Dramatisch wel
pi_165508226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef Atak het volgende:
Traantjes bij de iPhone-fanboys zullen weer vloeien maar wat een keiharde en eerlijke review van de iPhone 7. Heerlijk gewoon. :7

https://tweakers.net/vide(...)-een-iphone-6ss.html

Accuduur:
Galaxy S7 Edge: 18 uur,
iPhone 7: 9 uur

:9
En waarom zouden die "traantjes vloeien"? Ook deze "keiharde en eerlijke review" van Tweakers zegt namelijk wat elke andere review ook zegt: qua performance blaast de iPhone 7 de concurrentie weg. Bedoelde je met traantjes de tranen die je in je ogen krijgt als iemand beweert dat zijn Note 7 krachtiger is wanneer je iPhone 7 rondjes rent rond dat toestel?

[ Bericht 6% gewijzigd door Splackavellie02 op 23-09-2016 09:03:45 ]
pi_165508236
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 06:46 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Mijn 6 zit nu op 4 uur als ik geluk heb en de 7 schijnt 1 uur meer te kunnen dan de 6..

Dramatisch wel
De iPhone 7 gaat pakweg een uur langer mee dan de 6S, niet de 6.
pi_165508790
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:41 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De iPhone 7 gaat pakweg een uur langer mee dan de 6S, niet de 6.
Is het verschil tussen 6 en 6s groot? Zal ook wel een uurtje zijn
  vrijdag 23 september 2016 @ 09:39:47 #213
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_165508813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef Atak het volgende:
Traantjes bij de iPhone-fanboys zullen weer vloeien maar wat een keiharde en eerlijke review van de iPhone 7. Heerlijk gewoon. :7

https://tweakers.net/vide(...)-een-iphone-6ss.html

Accuduur:
Galaxy S7 Edge: 18 uur,
iPhone 7: 9 uur

:9
echter heeft de S7 Edge 2x zoveel tijd nodig voor alles wat de iPhone doet, dus is die langere accuduur ook nodig.
pi_165509750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:39 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

echter heeft de S7 Edge 2x zoveel tijd nodig voor alles wat de iPhone doet, dus is die langere accuduur ook nodig.
Nee man, waar heb je het over? Samsungs blazen de iPhone helemaal weg. En hun gebruikers. En zichzelf.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:24:27 #215
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165510450
Ik ben het met FredvZ eens.

Ik ben zelf ook schuldig aan het bezig houden van onze lieve Android vrienden die hier sinds de release rondhangen. Omdat het makkelijk en amusant is. Ik denk echter dat alles wel een beetje gezegd is en dat het weinig meer toevoegt. Het eigen topic voor deze discussie lijkt me leuk, al vrees ik niet dat er veel 'Apple Fanboys' zijn die zich geroepen voelen om deel te nemen. Het evangelisme van Apple uit de vroege Max OS X dagen is wel voorbij. Als metafoor voor wat er in dit topic gebeurd kunnen we ons eigenlijk goed voorstellen dat er hardcore feyenoord fans, bij hardcore ajax fans in de woonkamer staan en ze proberen te overtuigen dat feyenoord beter is. Kleine kans... en het feit dat we nu reviews krijgen van websites met zeer afwijkende bevinden ten opzichte van andere reviews geeft wel aan dat we eigenlijk klaar zijn (het batterij gebruik ligt bij engadget, techcrunch, theverge enz veel dichter bij elkaar)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:03:23 #216
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165511391
Wordt wel eens tijd inderdaad dat het niet meer gaat om Android vs iPhones, dat begint echt irritant te worden. Ik kom hier om te lezen over iPhones, niet over Android toestellen. Prima als mensen Android toestellen willen gebruiken en ze zullen op bepaalde vlakken ook wel echt fijner/beter zijn (enige wat wij verwachten is wederzijds respect voor onze keuzes), maar niet op de vlakken die interessant zijn voor mij. Daarom ga ik elke keer weer voor een iPhone. Werd eens tijd dat sommige mensen hier accepteren dat dit het iPhone topic is en dat constant gezeur niet iets is waar we hier op zitten te wachten. Hoop dus dat het weer on-topic kan allemaal.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:05:58 #217
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165511456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wordt wel eens tijd inderdaad dat het niet meer gaat om Android vs iPhones, dat begint echt irritant te worden. Ik kom hier om te lezen over iPhones, niet over Android toestellen. Prima als mensen Android toestellen willen gebruiken en ze zullen op bepaalde vlakken ook wel echt fijner/beter zijn (enige wat wij verwachten is wederzijds respect voor onze keuzes), maar niet op de vlakken die interessant zijn voor mij. Daarom ga ik elke keer weer voor een iPhone. Werd eens tijd dat sommige mensen hier accepteren dat dit het iPhone topic is en dat constant gezeur niet iets is waar we hier op zitten te wachten. Hoop dus dat het weer on-topic kan allemaal.
waarom ga jij voor Apple?

Ik vanwege foutloze hardware (na de raarste dingen gehad te hebben met de top-HTC) en de stabiliteit van iOS. Mis wel wat dingen als LED notificatie en die auto aanvul bij nummers kiezen.
pi_165511491
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

waarom ga jij voor Apple?

Ik vanwege foutloze hardware (na de raarste dingen gehad te hebben met de top-HTC) en de stabiliteit van iOS. Mis wel wat dingen als LED notificatie en die auto aanvul bij nummers kiezen.
https://www.appletips.nl/(...)veren-bij-meldingen/
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:09:45 #219
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165511548
quote:
je bedoelt achterop dat zaklamplichtje?Is nvt.

Bedoel aan de voorkant en dan met verschillende kleurtjes
pi_165511611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:09 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

je bedoelt achterop dat zaklamplichtje?Is nvt.

Bedoel aan de voorkant en dan met verschillende kleurtjes
Ah, dan kan idd niet :).
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:15:01 #221
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165511644
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ah, dan kan idd niet :).
mis ik dus. Dat had die HTC jaaaren geleden dus al. Effe pissen: oh kijk een sms, of WA of mail.

Ja dat je na een half jaar de batterij met een vloeitje moest vastzetten of dat ie bleef trillen terwijl hij uitstond (of tot de batterij leeg was) kreeg je er ook bij
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:22:44 #222
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165511768
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

waarom ga jij voor Apple?

Ik vanwege foutloze hardware (na de raarste dingen gehad te hebben met de top-HTC) en de stabiliteit van iOS. Mis wel wat dingen als LED notificatie en die auto aanvul bij nummers kiezen.
Omdat het puur naar mijn gevoel net allemaal wat vloeiender werkt allemaal. Besturingssysteem vind ik wat professioneler ogen en fijner werken. Daarnaast heb ik het gevoel dat de batterij het bij iPhones veel langer volhoudt dan bij Samsung modellen die ik vroeger had (en ook in vergelijking met nieuwere modellen - waarvan m'n man er een gebruikt), terwijl ik er nu zelfs meer mee doe. Ook hardware matig nooit problemen mee gehad. Plus het werkt goed samen met de MacBook en iPad die we hier in huis hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:58:38 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165512414
Als je vind dat je accu niet zo lang meegaat, kijk dan eens naar alle appjes die in de achtergrond allerlei dingen doen ook als ze niet geopend zijn. Weerappjes die weerberichten ophalen, linkedin app die berichtjes ophaald, allerlei appjes die je gedrag uploaden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165512421
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door Fred op 23-09-2016 19:33:27 ]
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:31:35 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165513053
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je vind dat je accu niet zo lang meegaat, kijk dan eens naar alle appjes die in de achtergrond allerlei dingen doen ook als ze niet geopend zijn. Weerappjes die weerberichten ophalen, linkedin app die berichtjes ophaald, allerlei appjes die je gedrag uploaden.
Als dat op mij gericht was: dat deed ik ook altijd bij eerdere toestellen, maar dan gingen ze naar mijn gevoel alsnog veel te snel leeg. Sowieso is dat nog een reden waarom ik iPhones fijner vind. Je gooit een app dicht en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Gaat allemaal zoveel makkelijker voor mij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165514455
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als dat op mij gericht was: dat deed ik ook altijd bij eerdere toestellen, maar dan gingen ze naar mijn gevoel alsnog veel te snel leeg. Sowieso is dat nog een reden waarom ik iPhones fijner vind. Je gooit een app dicht en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Gaat allemaal zoveel makkelijker voor mij.
Dat is bij elke telefoon zo.
pi_165514718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je vind dat je accu niet zo lang meegaat, kijk dan eens naar alle appjes die in de achtergrond allerlei dingen doen ook als ze niet geopend zijn. Weerappjes die weerberichten ophalen, linkedin app die berichtjes ophaald, allerlei appjes die je gedrag uploaden.
Gewoon Facebook verwijderen en je batterij gaat ineens 2x zo lang mee.
pi_165514737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is bij elke telefoon zo.
Nee, binnen Android hebben apps veel meer de ruimte om in de background zaken te doen. Bij iOS heb je daar als developer veel minder mogelijkheden voor. Echter de API's daarvoor zijn nu dusdanig functioneel dat je als developer daar alles wel in kan doen wat nodig is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165516943
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:46 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Vandaar al die taskmanagers in de Play Store.
De meesten daarvan stammen uit de tijd dat dat ook echt nodig was. Niet alleen iOS, maar ook Android is de laatste jaren flink verbeterd ten opzichte van de eerste generaties, en beide besturingssystemen "lenen" naar hartelust van elkaar. Ook in de betere Android toestellen zijn taskmanagers niet echt meer nodig. Af en toe is het fijn om even je RAM leeg te kunnen gooien, maar ik sluit zelden nog achtergrond applicaties en merk daar niets nadeligs van op mijn Android toestel. En dat terwijl die met zijn Snapdragon 800 al praktisch bejaard is.

Android is lang niet zo goed geoptimaliseerd voor de hardware als iOS, maar dat heeft net zo veel met Android zelf te maken als met de talloze schillen die fabrikanten erop gooien.

Toch vind ik het nog steeds jammer dat Android zo gigantisch is geworden, terwijl WebOS volledig genegeerd werd. Dát was nog eens een vloeiend en intuïtief besturingssysteem! De Palm Pre was echt ^O^
pi_165517036
Iemand die zijn/haar iPhone 7 128 gb al zat is en wil verkopen voor ¤150? :T
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 23 september 2016 @ 16:20:59 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165517120
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als dat op mij gericht was: dat deed ik ook altijd bij eerdere toestellen, maar dan gingen ze naar mijn gevoel alsnog veel te snel leeg. Sowieso is dat nog een reden waarom ik iPhones fijner vind. Je gooit een app dicht en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Gaat allemaal zoveel makkelijker voor mij.
Een app die je dichtgooit haalt vaak nog steeds in de achtergrond gegevens van het internet. Mij roomingbundel was snel verbruikt in Zeeland, niet vanwege het surfen maar een paar apps die lekker gegevens uitwisselden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165517257
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een app die je dichtgooit haalt vaak nog steeds in de achtergrond gegevens van het internet. Mij roomingbundel was snel verbruikt in Zeeland, niet vanwege het surfen maar een paar apps die lekker gegevens uitwisselden.
Check eens onder Instellingen - Algemeen - Ververs op achtergrond wat daar aangevinkt staat.
pi_165517658
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Check eens onder Instellingen - Algemeen - Ververs op achtergrond wat daar aangevinkt staat.
roeltjuh! Hoe bevalt de 7+ :)
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:16:13 #234
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165520538
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

waarom ga jij voor Apple?

Ik vanwege foutloze hardware (na de raarste dingen gehad te hebben met de top-HTC) en de stabiliteit van iOS. Mis wel wat dingen als LED notificatie en die auto aanvul bij nummers kiezen.
Voor mij is het naadloze integratie met mac os x, want ik vanwege unix kernel erg fijn vind... maar vooral uit gewoonte gebruik. Heb altijd macs gehad.

Wat me erg goed bevalt is dat apple zijn profiel data over mij niet buiten de eigen firma verkoopt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165529587
Ik heb zo'n vermoeden dat we in de toekomst nog weinig rekening zullen moeten houden met geheugencapaciteit bij iPhones.

De nieuwe 7-reeks heeft momenteel 32GB, 128GB ofwel 256GB. Als je de strategie van Apple doortrekt dan zie ik daar bij de lancering (van de 8) de 64GB in de plaats komen. En minstens 1 of 2 varianten verdwijnen zodat de consument geen correcte prijsvergelijkingen meer kan maken.
Volgens mij zal 32GB gaan verdwijnen samen met de 256GB, dan zit je alleen nog met een 64GB en 128GB toestel.

De iPhone 8 zou een nieuwe mijlpaal moeten worden, redeneer even mee met mij. Geheugen kost totaal geen geld meer. Toch blijft Apple klooien op dat vlak (geen uitbreidbaar geheugen) en de klant klaagt al jaren over te weinig capaciteit en dat terwijl de app-markt aan het boomen is.
Zo'n geheugen kost voor Apple $15 tot $30 meer, eigenlijk verwaarloosbaar. Willen ze concurrentieel blijven zullen ze 'iets' moeten ondernemen.

Ik denk dat we evolueren naar toestellen met minstens 64GB. De duurdere toestellen krijgen dan respectievelijk 128 en 256GB aan boord. 512GB verwacht ik niet meteen aangezien daar ook geen vraag naar is.

De iPhone SE moest zowat de prijsbijter worden, helaas voor Apple is hij een enorm succes. Daarom verwacht ik daar in 2017 geen update van. Ik verwacht wel een nieuw model in 2018 na de lancering van de iPhone 8. Daar verwacht ik dan de lagere capaciteit van 32GB en waarschijnlijk geen hogere capaciteit waardoor de focus op de iPhone 8 behouden blijft. Apple zal daarmee heel dat mensen overtuigen en degenen die echt meer capaciteit willen zullen zowat verplicht zijn om een iPhone 7 of 8 te kopen.


2018 zie ik als volgt:
- iPhone (budget model): 32GB
- IPhone 7: 64GB en 128GB
- iPhone 8 (soort pro-model, mijlpaal): 128GB, 256GB

En volgens mij gaan ze dan in 2019 overstappen naar nieuwe benamingen zoals iPhone mini, iPhone pro wat meer de focus legt op de schermgrootte. Want het lijkt me wat onnozel om te gaan praten over iPhone 43. En als de naamswijziging er door komt zie ik hen ook de iOS cijfers wegvallen en kiezen voor benamingen zoals iOS siërra, ...

[ Bericht 2% gewijzigd door einzeinz op 24-09-2016 02:05:48 ]
Cindy De Vuyst
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:07:49 #236
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165531317
Die acht krijgt ook gewoon 64GB joh.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_165531396
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef Atak het volgende:
Traantjes bij de iPhone-fanboys zullen weer vloeien maar wat een keiharde en eerlijke review van de iPhone 7. Heerlijk gewoon. :7

https://tweakers.net/vide(...)-een-iphone-6ss.html

Accuduur:
Galaxy S7 Edge: 18 uur,
iPhone 7: 9 uur

:9
al beslist welke iPhone je gaat kopen?

:')
  zaterdag 24 september 2016 @ 12:00:44 #238
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_165532868
iPhone SE van mijn werk gehad. Wat een topdingetje :{ .
2000 light years from home
pi_165533278
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:17 schreef wolfrolf het volgende:
Iemand die zijn/haar iPhone 7 128 gb al zat is en wil verkopen voor ¤150? :T
Ik
pi_165533287
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:00 schreef Merkie het volgende:
iPhone SE van mijn werk gehad. Wat een topdingetje :{ .
Niet? Krijg hem vanmiddag binnen in plaats van mijn iPhone 6.
pi_165533431
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:00 schreef Merkie het volgende:
iPhone SE van mijn werk gehad. Wat een topdingetje :{ .
Wel of niet? Mijn zusje heeft de SE en is er erg tevreden mee. Wat ik ook prima begrijp, je krijgt een razendsnelle smartphone met een uitstekende camera en betere accuduur dan zijn grote broer. Het scherm loopt achter op de nieuwere toestellen qua kleurweergave, contrast en helderheid, maar is nog scherp genoeg. Het design staat nog steeds als een huis, al vind ik sommige bezuinigingen wel typisch Apple post-Jobs: bezuinigen in de marge om maar zoveel mogelijk winst te maken. Het mooie van Apple was juist het oog voor detail en de gedachte dat ze liever de prijs omhoog gooien dan bezuinigen op details. Tim Cook lijkt de filosofie te hebben dat hier en daar dubbeltjes per toestel bezuinigen op dingen die de consument toch niet merkt. Zoals de case voor de EarPods, die nu blijkbaar te duur is om mee te leveren
  zaterdag 24 september 2016 @ 12:41:48 #242
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_165533444
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:00 schreef Merkie het volgende:
iPhone SE van mijn werk gehad. Wat een topdingetje :{ .
Het is gewoon een 6S in een iPhone 5S-hoesje. Lekker basaal, leuk voor mensen die geen grote telefoons willen hebben.
pi_165533601
Ik heb twee maanden een SE en ik vind het echt een prima telefoon. Lekker snel en praktisch om mee te nemen _O_
SOONY
  zaterdag 24 september 2016 @ 13:21:44 #244
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_165533895
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:30 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Niet? Krijg hem vanmiddag binnen in plaats van mijn iPhone 6.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wel of niet? Mijn zusje heeft de SE en is er erg tevreden mee. Wat ik ook prima begrijp, je krijgt een razendsnelle smartphone met een uitstekende camera en betere accuduur dan zijn grote broer. Het scherm loopt achter op de nieuwere toestellen qua kleurweergave, contrast en helderheid, maar is nog scherp genoeg. Het design staat nog steeds als een huis, al vind ik sommige bezuinigingen wel typisch Apple post-Jobs: bezuinigen in de marge om maar zoveel mogelijk winst te maken. Het mooie van Apple was juist het oog voor detail en de gedachte dat ze liever de prijs omhoog gooien dan bezuinigen op details. Tim Cook lijkt de filosofie te hebben dat hier en daar dubbeltjes per toestel bezuinigen op dingen die de consument toch niet merkt. Zoals de case voor de EarPods, die nu blijkbaar te duur is om mee te leveren
Wel, was geen sarcasme. Het ontwerp is erg mooi en de prestaties zijn uitmuntend.
2000 light years from home
pi_165534100
Woei weer een update :9

Had last van wat bugs, straks even installeren :7
pi_165534200
Ik wil ook de iPhone SE gaan kopen.
Cindy De Vuyst
pi_165535652
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:29 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Ik
OK waar woon je
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_165537582
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wel of niet? Mijn zusje heeft de SE en is er erg tevreden mee. Wat ik ook prima begrijp, je krijgt een razendsnelle smartphone met een uitstekende camera en betere accuduur dan zijn grote broer. Het scherm loopt achter op de nieuwere toestellen qua kleurweergave, contrast en helderheid, maar is nog scherp genoeg. Het design staat nog steeds als een huis, al vind ik sommige bezuinigingen wel typisch Apple post-Jobs: bezuinigen in de marge om maar zoveel mogelijk winst te maken. Het mooie van Apple was juist het oog voor detail en de gedachte dat ze liever de prijs omhoog gooien dan bezuinigen op details. Tim Cook lijkt de filosofie te hebben dat hier en daar dubbeltjes per toestel bezuinigen op dingen die de consument toch niet merkt. Zoals de case voor de EarPods, die nu blijkbaar te duur is om mee te leveren
Ik denk dat de SE ook juist gericht is op de meer lower-end van de markt en dat ze daarom bewust de kosten proberen te drukken. Of Jobs hetzelfde gedaan zou hebben weet ik niet, maar ook hij zou uiteindelijk hebben moeten uitbreiden naar lagere segmenten want in het hogere segment kom je maar zover natuurlijk. Ik vind in ieder geval dat ze met de SE betere keuzes hebben gemaakt dan met de 5C, die ook nog eens duurder was.
pi_165537887
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:43 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik denk dat de SE ook juist gericht is op de meer lower-end van de markt en dat ze daarom bewust de kosten proberen te drukken. Of Jobs hetzelfde gedaan zou hebben weet ik niet, maar ook hij zou uiteindelijk hebben moeten uitbreiden naar lagere segmenten want in het hogere segment kom je maar zover natuurlijk. Ik vind in ieder geval dat ze met de SE betere keuzes hebben gemaakt dan met de 5C, die ook nog eens duurder was.
Oh, maar daar ben ik het absoluut mee eens. De SE is echt een winner.

Dat neemt echter niet weg dat Apple steeds meer winst in de marges aan het zoeken is. Een iPad Pro en iPhone SE die een eerste generatie TouchID krijgen zonder enige geldige reden bijvoorbeeld, het weglaten van OIS in de iPhone 6S, de crappy FaceTime camera in de SE, het achterwege laten van het beschermdoosje voor de EarPods bij toestellen die tussen de 800-1100 euro kosten... Het zijn allemaal bezuinigingen die maar één mogelijke verklaring hebben: net even wat extra winst uit een toestel persen, terwijl je al de smartphones met de grootste winstmarge op de markt hebt.
pi_165540533
SE boven alles

Heb 'm ook inmiddels al een paar weken, heerlijk dingetje, zeker als je van een 4 inch scherm houdt.
pi_165540859
Ik zit mijn 5s wel uit tot ie geen updates meer krijgt. Gebruik een telefoon eigenlijk nauwelijks.

Alles komt gedurende de dag wel op mijn MacBook Pro binnen.
  zaterdag 24 september 2016 @ 21:58:43 #252
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_165542508
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik zit mijn 5s wel uit tot ie geen updates meer krijgt.
????
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_165542664
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:58 schreef TC03 het volgende:

[..]

????
Hij gebruikt zijn 5S totdat Apple er geen iOS updates meer voor uitgeeft?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 september 2016 @ 22:12:33 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_165542815
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:05 schreef davedavy het volgende:

[..]

Hij gebruikt zijn 5S totdat Apple er geen iOS updates meer voor uitgeeft?
Ja het leek me geen chinees.
pi_165543535
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik zit mijn 5s wel uit tot ie geen updates meer krijgt. Gebruik een telefoon eigenlijk nauwelijks.

Alles komt gedurende de dag wel op mijn MacBook Pro binnen.
Ik zit nu op mijn 6s en die gaat nog geen eens een hele dag mee. Vraag me af hoe jij het doet met je 5s. Volgens mij heb je dan nul vrienden. :')
  zaterdag 24 september 2016 @ 22:47:23 #256
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_165543573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:05 schreef davedavy het volgende:

[..]

Hij gebruikt zijn 5S totdat Apple er geen iOS updates meer voor uitgeeft?
Oh, ik las 'zet' i.p.v.'zit'. :@
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_165544748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik zit mijn 5s wel uit tot ie geen updates meer krijgt. Gebruik een telefoon eigenlijk nauwelijks.

Alles komt gedurende de dag wel op mijn MacBook Pro binnen.
Dat zal wel nog een jaartje of 2 duren. Tenzij Apple vanaf iOS11 een grafischer besturingssysteem gaat bouwen die veel meer van de processor eist en een grotere geheugencapaciteit opslokt. Dan kan het zijn dat die iPhone 5s veel te traag gaat worden en dan sluit Apple de updates voor die toestellen uit.

Maar zoals gezegd, ik denk dat iPhone 5s wel nog tot 2018 op iOS 11 en zelfs 12 blijft draaien ;).
Cindy De Vuyst
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 september 2016 @ 23:54:41 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_165544981
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:45 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik zit nu op mijn 6s en die gaat nog geen eens een hele dag mee. Vraag me af hoe jij het doet met je 5s. Volgens mij heb je dan nul vrienden. :')
...want? Het komt op z'n macbook binnen, dus hij gebruikt z'n telefoon nauwelijks.
pi_165545337
De 5C gaat 11 niet redden denk ik zo.
pi_165550170
Na een dag toch zeer tevreden met mijn SE
  zondag 25 september 2016 @ 12:27:39 #261
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_165550957
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 00:13 schreef WammesWaggel het volgende:
De 5C gaat 11 niet redden denk ik zo.
Want? iOS 10 draait nog uitstekend. Denk dat de iPhone 5 nog iOS 11 gaat krijgen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_165552739
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 12:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Want? iOS 10 draait nog uitstekend. Denk dat de iPhone 5 nog iOS 11 gaat krijgen.
Nuja ik merk nu al dat er best wat apps zijn die niet op mijn 5C draaien en een 5S op zijn minst vereisen.
Opzich lijkt het mij wel logisch dat Apple zich gaat richten op de wat nieuwere architectuur.
pi_165552853
De iPhone 5C is de laatste 32 bit iPhone. Het is niet ondenkbaar dat Apple die op korte termijn laat vallen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2016 @ 14:10:28 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_165553001
Ik overweeg om voor mijn 2 jongsten een refurbished 5c te kopen. Dus ik hoop op nog 1 jaartje updates.
pi_165553449
Geen updates wil niet zeggen dat het toestel waardeloos is. Mijn pa doet nog steeds met z'n iPhone 4 alles wat die wilt :P En die zit op iOS 7. Inmiddels (3 jaar later) begint het pas echt problemen op te leveren.
pi_165553655
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik overweeg om voor mijn 2 jongsten een refurbished 5c te kopen. Dus ik hoop op nog 1 jaartje updates.
Dan zou ik wel de versie met in iedergeval 16 GB aanbevelen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2016 @ 14:50:55 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_165553778
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan zou ik wel de versie met in iedergeval 16 GB aanbevelen.
Ja, want 8GB scheelt refurbished maar een tientje.
  zondag 25 september 2016 @ 16:18:24 #268
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_165555627
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2016 13:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nuja ik merk nu al dat er best wat apps zijn die niet op mijn 5C draaien en een 5S op zijn minst vereisen.
Opzich lijkt het mij wel logisch dat Apple zich gaat richten op de wat nieuwere architectuur.
Welke apps dan?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_165557820
Ik wil mijn iPhone 6s plus 128 gb verkopen (10 maanden oud). Voor hoeveel zou ik hem wegdoen?
pi_165558025
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:08 schreef Atak het volgende:
Ik wil mijn iPhone 6s plus 128 gb verkopen (10 maanden oud). Voor hoeveel zou ik hem wegdoen?
wat de gek ervoor geeft
pi_165558048
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:18 schreef Drug het volgende:

[..]

wat de gek ervoor geeft
Gek?
pi_165558440
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:08 schreef Atak het volgende:
Ik wil mijn iPhone 6s plus 128 gb verkopen (10 maanden oud). Voor hoeveel zou ik hem wegdoen?
ik bied ¤150 XD

Welke kleur is het btw
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_165558550
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:08 schreef Atak het volgende:
Ik wil mijn iPhone 6s plus 128 gb verkopen (10 maanden oud). Voor hoeveel zou ik hem wegdoen?
Na een week alweer uitgekeken op je derdehands toestel?
pi_165558660
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Na een week alweer uitgekeken op je derdehands toestel?
In dat geval een knap stomme vraag van atak....
pi_165558751
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2016 18:39 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

ik bied ¤150 XD

Welke kleur is het btw
Wit/goud.
pi_165558761
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Na een week alweer uitgekeken op je derdehands toestel?
Troepspul.. Ga liever voor iets anders.
pi_165558931
Ik hoor dat de Note 7 een knallend succes was
pi_165558949
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:55 schreef Atak het volgende:

[..]

Wit/goud.
ok

In wat voor staat istie?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_165559069
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 19:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

ok

In wat voor staat istie?
Troepspul, denk 2 tientjes ofzo..
pi_165559085
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 19:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Troepspul, denk 2 tientjes ofzo..
:D
pi_165559400
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 19:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

ok

In wat voor staat istie?
Goed. Hoesje etc zit er bij. Ook doos en factuur.
pi_165559644
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 19:24 schreef Atak het volgende:

[..]

Goed. Hoesje etc zit er bij. Ook doos en factuur.
Mankeert er niks aan?
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 25 september 2016 @ 19:52:59 #283
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165560129
Gemaakt door kinder handjes, slecht scherm want natuurlijk geen Oled, draadloos laden ook niet. Alleen al uit respect naar de kleine kinderen die de Iphone in elkaar gezet hebben moet je hem vernietigen. Met de door verkoop steun je kindeearbeid en ben je zelf net zo schuldig als je fabrikant.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 25 september 2016 @ 19:55:03 #284
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_165560167
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 19:52 schreef ook_gek het volgende:
Gemaakt door kinder handjes, slecht scherm want natuurlijk geen Oled, draadloos laden ook niet. Alleen al uit respect naar de kleine kinderen die de Iphone in elkaar gezet hebben moet je hem vernietigen. Met de door verkoop steun je kindeearbeid en ben je zelf net zo schuldig als je fabrikant.
:') :') :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 25 september 2016 @ 19:59:00 #285
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_165560262
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 19:52 schreef ook_gek het volgende:
Gemaakt door kinder handjes, slecht scherm want natuurlijk geen Oled, draadloos laden ook niet. Alleen al uit respect naar de kleine kinderen die de Iphone in elkaar gezet hebben moet je hem vernietigen. Met de door verkoop steun je kindeearbeid en ben je zelf net zo schuldig als je fabrikant.
:')_______
pi_165560298
HAHAHAHAHA
SOONY
pi_165560422
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 19:34 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Mankeert er niks aan?
Nee. Hij werkt gewoon goed.
pi_165560586
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 20:06 schreef Atak het volgende:

[..]

Nee. Hij werkt gewoon goed.
Nou, ik ga 'en niet van je overnemen, vind mijn iphone 6 met 4,7" scherm al groot zat.

Maar, je kan gemakkelijk nog ¤400 a ¤500 vangen voor dat ding.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 25 september 2016 @ 20:26:42 #289
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_165560912
DKUp, CommissarisMissionaris enKaBuf,
Niks aan gelogen he! Dat heeft Atak ons allemaal geleerd! Ja en vergis jullie niet he!!! Samsung is echt het aller beste!
Draadloos laden
Oled scherm
Geen arbeiders die zelfmoord plegen
Geen kinderarbeid maar wel gebouwd in de zelfde fabriek

Ik verzin dit niet he! Allemaal geleerd van Atak, je geloofd het niet! Maar na eindeloos door drammen zijn m'n ogen open gegaan en het is echt zo!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Forum Admin zondag 25 september 2016 @ 20:47:46 #290
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_165561527
Kunnen we het getroll achterwege laten? Je hoeft niet in dit topic te posten als je wilt bashen of trollen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 27 september 2016 @ 23:27:32 #291
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165616160
Ben ik de enige die de laatst paar dagen ineens flinke bugs heeft? Toetsenborden die omhoog poppen en niet reagerende interactie binnen apps ineens, superraar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_165621137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 23:27 schreef Skull-splitter het volgende:
Ben ik de enige die de laatst paar dagen ineens flinke bugs heeft? Toetsenborden die omhoog poppen en niet reagerende interactie binnen apps ineens, superraar.
Het toetsenbord heb ik toevallig 1x gehad ja. Kleine iOS10 bug denk ik.
pi_165621541
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2016 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want 8GB scheelt refurbished maar een tientje.
20 keer zo goedkoop als bij de Apple desktops. ;)
3 keer zo goedkoop als bij een gewone desktop.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 28 september 2016 @ 21:07:45 #294
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165633570
Ik heb net naar IOS 10 geupdate en heb sindsdien rechtsonderin mijn toetsenbord een sneltoets zitten om mijn toetsenbord weg te klikken. Schijtirritant want nu druk ik steeds op enter want die toets is verschoven, ipv een spatie.

Hoe kan ik dat aanpassen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165633959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb net naar IOS 10 geupdate en heb sindsdien rechtsonderin mijn toetsenbord een sneltoets zitten om mijn toetsenbord weg te klikken. Schijtirritant want nu druk ik steeds op enter want die toets is verschoven, ipv een spatie.

Hoe kan ik dat aanpassen?
haha gek, bij mij niet op se
  woensdag 28 september 2016 @ 21:46:10 #296
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_165634914
Ook leuk dat toetsenbord na leestekens niet meer terugschiet naar letters terwijl je dat jaren gewend bent...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 september 2016 @ 21:55:59 #297
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_165635251
Jammer dat de nieuwste ios tegenwoordig door je keel wordt geduwd.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_165635338
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:55 schreef Ingolstadt het volgende:
Jammer dat de nieuwste ios tegenwoordig door je keel wordt geduwd.
[ afbeelding ]
wat die notificatie? :')
pi_165635980
Sinds iOS 10 kan ik alleen nog email via WiFi ophalen, met mobiel internet geeft hij de melding:

Email ophalen mislukt
De verbinding met de server is mislukt

Wie o wie helpt me?
pi_165636031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
Sinds iOS 10 kan ik alleen nog email via WiFi ophalen, met mobiel internet geeft hij de melding:

Email ophalen mislukt
De verbinding met de server is mislukt

Wie o wie helpt me?
Doe een clean instal.
pi_165636050
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Ook leuk dat toetsenbord na leestekens niet meer terugschiet naar letters terwijl je dat jaren gewend bent...
Ja dat vind ik ook schijtirritant :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')