abonnement Unibet Coolblue
pi_165475514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is ook zeker zo maar dan kan je niet opeens alle paralympiërs als niet topsporter afschrijven
Inderdaad. Hardlopen op topniveau op blades is zeker evenveel topsport als hardlopen op gezonde benen.
  woensdag 21 september 2016 @ 18:39:53 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165476040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel een beetje met Marijn eens. Topsport is een term die behoorlijk aan inflatie onderhevig is.

Zo erger ik me enorm aan hoe 'topsporters' ondersteund worden door bijvoorbeeld een KNWU. Dames die lekker gratis op trainingskamp gaan met de selectie enzo.

En als amateurrenner mag je vooral veel betalen en krijg je er amper wat voor terug. Je bent gewoon een melkkoe.
:') echt niet de wielersport drijft op vrijwilligerswerk en jij als amateur betaald een schijntje. Je bent gewoon jaloers op die wijven omdat de top daar veel smaller is. Als je als amateur naar een meerdaagse gaat betaald de club je inschrijving en overnachting en brandstof. Trainingskamp is ook vaak een potje voor.
  woensdag 21 september 2016 @ 18:47:17 #153
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165476214
Het is juist lastiger bij de dames omdat het niveau verschil zoveel groter is bij wedstrijden. Er is bijvoorbeeld geen amateur klasse bij de dames. Je moet met de profs mee als volwassenen dame als je competitie wilt rijden.
pi_165477172
quote:
De Paralympics zijn geen topsport, het is veel groter dan dat. Het is een inspiratie en een les voor iedereen, over het leven zelf.
Het einde maakt het wat mij betreft goed hoor..

*kusjekroel lieve marijn
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 21 september 2016 @ 20:12:18 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165478077
Het is natuurlijk wel zo dat iedere paralympische zwemmer die de overkant van het bad haalt een medaille krijgt misschien dat Marijn dat bedoelde.
pi_165478108
Halen maar drie personen de overkant dan? :{
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_165480230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:14 schreef MarcoD het volgende:
Halen maar drie personen de overkant dan? :{
Ze hebben iets van 3-4 klasses bij zwemmen, dus zoveel doen er idd niet mee ;)
pi_165483464
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
Het is juist lastiger bij de dames omdat het niveau verschil zoveel groter is bij wedstrijden. Er is bijvoorbeeld geen amateur klasse bij de dames. Je moet met de profs mee als volwassenen dame als je competitie wilt rijden.
Klopt. Daar heeft m'n vriendin ook last van :P
pi_165483854
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:') echt niet de wielersport drijft op vrijwilligerswerk en jij als amateur betaald een schijntje. Je bent gewoon jaloers op die wijven omdat de top daar veel smaller is. Als je als amateur naar een meerdaagse gaat betaald de club je inschrijving en overnachting en brandstof. Trainingskamp is ook vaak een potje voor.
Ik ben zelf ook vrijwilliger en heb dit jaar geholpen bij de organisatie van 5 wedstrijden. Nummer 6 komt er nog aan...

Over de kosten... Ik krijg fikse korting op m'n kleding en de club draagt bij aan de kosten van sommige wedstrijden en trainingsdingen. Dit kan allemaal omdat we aardig wat sponsoren hebben.

Echter, we hebben dus ook een KNWU koers georganiseerd. Alleen voor amateurs en dames. Erg simpel en weinig aankleding. Het kwam er op neer dat we door alle afdrachten en verplichtingen 2000 euro bij elkaar moesten harken en schooien om de koers überhaupt te organiseren. Je schrikt er van als je ziet wat je af moet dragen aan de KNWU. Wij zijn maar een kleine vereniging met 40 leden, voor ons zijn dat grote bedragen.

Voor de mannen geldt ook dat er onder de sportklasse geen echte instapklasse is. Daarom organiseerden we ook een interclubwedstrijdje. Je zit dan niet met die enorme afdrachten, juryvergoedingen en huur van een MyLaps mat. Gelukkig valt het wel onder auspicien van de KNWU, anders wordt het gezien als wilde koers waardoor deelnemers geschorst kunnen worden.

Om die koers te organiseren hoefden we amper sponsoren te vinden omdat de kosten veel lager waren. Ik vind het dus ook ronduit belachelijk dat je een behoorlijk bedrag bij elkaar moet schrapen en dat dat bedrag eigenlijk wordt doorgesluisd naar de KNWU.

Hier in de buurt verdwijnen daardoor gewoon wedstrijden. Puur omdat de organisaties het financieel niet voor elkaar krijgen. Sponsors vinden wordt steeds lastiger en dan heb je aan de andere kant een bond die het ook nog lastiger maakt.

Daarom vraag ik me soms echt wel af of de KNWU er wel is voor de breedtesport. Ik heb m'n zorgen ook wel eens gedeeld met een mail naar de consul en de KNWU zelf. Van de consul kreeg ik vrij vlot een mail terug. Hij begreep mij en zag zelf die problematiek ook. Bij de KNWU bleef het stil en kreeg ik pas een (nietszeggend) antwoord nadat ik op twitter begon te zeuren.
  donderdag 22 september 2016 @ 08:15:24 #160
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_165488086
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:04 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nice, welk vliegveld vlieg je dan?
En daar vandaan de trein ofzo?
Marseille, daar een autootje en nu in Moirmoron. Wel wat weinig geslapen maar yolo.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 22 september 2016 @ 12:38:52 #161
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165491747
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 22:48 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook vrijwilliger en heb dit jaar geholpen bij de organisatie van 5 wedstrijden. Nummer 6 komt er nog aan...

Over de kosten... Ik krijg fikse korting op m'n kleding en de club draagt bij aan de kosten van sommige wedstrijden en trainingsdingen. Dit kan allemaal omdat we aardig wat sponsoren hebben.

Echter, we hebben dus ook een KNWU koers georganiseerd. Alleen voor amateurs en dames. Erg simpel en weinig aankleding. Het kwam er op neer dat we door alle afdrachten en verplichtingen 2000 euro bij elkaar moesten harken en schooien om de koers überhaupt te organiseren. Je schrikt er van als je ziet wat je af moet dragen aan de KNWU. Wij zijn maar een kleine vereniging met 40 leden, voor ons zijn dat grote bedragen.

Voor de mannen geldt ook dat er onder de sportklasse geen echte instapklasse is. Daarom organiseerden we ook een interclubwedstrijdje. Je zit dan niet met die enorme afdrachten, juryvergoedingen en huur van een MyLaps mat. Gelukkig valt het wel onder auspicien van de KNWU, anders wordt het gezien als wilde koers waardoor deelnemers geschorst kunnen worden.

Om die koers te organiseren hoefden we amper sponsoren te vinden omdat de kosten veel lager waren. Ik vind het dus ook ronduit belachelijk dat je een behoorlijk bedrag bij elkaar moet schrapen en dat dat bedrag eigenlijk wordt doorgesluisd naar de KNWU.

Hier in de buurt verdwijnen daardoor gewoon wedstrijden. Puur omdat de organisaties het financieel niet voor elkaar krijgen. Sponsors vinden wordt steeds lastiger en dan heb je aan de andere kant een bond die het ook nog lastiger maakt.

Daarom vraag ik me soms echt wel af of de KNWU er wel is voor de breedtesport. Ik heb m'n zorgen ook wel eens gedeeld met een mail naar de consul en de KNWU zelf. Van de consul kreeg ik vrij vlot een mail terug. Hij begreep mij en zag zelf die problematiek ook. Bij de KNWU bleef het stil en kreeg ik pas een (nietszeggend) antwoord nadat ik op twitter begon te zeuren.
Hmm ja, denk dat die kosten met de "digitalisering" vd KNWU zijn opgelopen. IT kosten, MyLaps, daar gaan een hoop centen heen denk.

Vroeger was ook een knwu criterium inschrijven voor amateurs gratis, nu betaal je per criterium 5 euro ofzo als je digitaal inschrijft. Alleen elite zc is nog gratis geloof ik mja die licentie is veel duurder.
  donderdag 22 september 2016 @ 12:43:32 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165491831
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 08:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Marseille, daar een autootje en nu in Moirmoron. Wel wat weinig geslapen maar yolo.
Hoelang ben je onderweg geweest van deur tot deur? Ik had lekker mijn eigen auto gepakt.
pi_165493467
Met hemelvaart 2017 wordt het 4 dagen in de Alpen fiesten (buurt van Morzine). Nu al zin in. *O*
  donderdag 22 september 2016 @ 18:31:24 #164
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_165497697
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoelang ben je onderweg geweest van deur tot deur? Ik had lekker mijn eigen auto gepakt.
Was ik ook fan van, maarja. 8 uur bezig geweest.

Wat een kloteberg zeg :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_165499983
Is er binnenkort een grote TTT oid? Rond de PWA roeibaan waren 3 clubs daarop aan het trainen.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:16:37 #166
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_165500020
NCK
.
pi_165500217
Zo op NPO3 keuringsdienst van waarde over sportvoedings.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:25:34 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165500221
Wat Yankee zegt. Aanstaande zaterdag in Dronten. Mijn timeline wordt er al weken door bezig gehouden. Ken volgens mij wel 4 verschillende teams die meedoen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:25:45 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165500227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:25 schreef Tommeke het volgende:
Zo op NPO3 keuringsdienst van waarde over sportvoedings.
hoe laat?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 22 september 2016 @ 20:33:10 #170
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_165500381
Laatst was doe redbull kop over kop ook. Ook een hele happening op mijn tijdlijn.

Volgend weekend zelf naar de alpe dhuez. Zit in allemont. Nog tips qua bergen die ik zeker moet hebben gedaan daar. Kan helaas niet al te lange tochten doen ivm zwakke meefietser.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 22 september 2016 @ 20:36:36 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165500451
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:33 schreef No-P het volgende:
Laatst was doe redbull kop over kop ook. Ook een hele happening op mijn tijdlijn.

Volgend weekend zelf naar de alpe dhuez. Zit in allemont. Nog tips qua bergen die ik zeker moet hebben gedaan daar. Kan helaas niet al te lange tochten doen ivm zwakke meefietser.
Als je de alpe opgeweest bent verder omhoog over routes des laces en terug via Villard-Reculas. Prachtig uitzicht over de vallei vanaf daar!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165500842
Klim naar Villard Notre Dame vond ik wel leuk, wel licht mee voor de tunnels.. Eventueel als je daar zin in heb doortrekken over paar kilometer gravel tot je weer bij asfalt kom en af kan dalen via afdaling Ornon
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 22 september 2016 @ 21:00:49 #173
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165501162
Oja, ik kon daaro nog mooie boekjes met routes bij de camping halen, dat kan jij waarschijnlijk ook wel ergens krijgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 22 september 2016 @ 21:04:26 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165501267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:25 schreef Tommeke het volgende:
Zo op NPO3 keuringsdienst van waarde over sportvoedings.
Niet echt nieuws.
  donderdag 22 september 2016 @ 21:04:53 #175
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_165501283
Dhuez, D'ordon, tourmalet, galibier, en de la morte al eens gedaan dus die onbekendere klimmen zijn wel leuke tips.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')