abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:28:58 #151
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167467037
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o Want?
socioloog h!
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. Oh, en zwarte piet is racisme.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:30:26 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467062
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

socioloog h!
Ohja dat is geen wetenschap... ;(

Wat een ontzettend treurig topic is dat trouwens -O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:32:19 #153
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167467102
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja dat is geen wetenschap... ;(

Wat een ontzettend treurig topic is dat trouwens -O-
Een en al generaliserende haat O+ maar dat is normaal tegenwoordig. En het vrije woord enzo. Ik heb daar wel een informed opinion over, maargoed.... linkse gutmenschnepwetenschappermedeschuldigbloedaandehandenwirschaffendas, h?
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. Oh, en zwarte piet is racisme.
pi_167467281
Ja, het Berlijntopic is echt n en al nuance, ja.

/sarcasme

Ik word daar echt droevig van.
Beledigd zijn is een keuze.
https://xkcd.com/1357/
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:55:10 #155
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167467447
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan het tweede wat ik me afvraag wat wil zo'n terrorist hiermee bereiken wat is het doel van de aanslagen...
Precies wat er in dat topic gebeurt: Angst en haat zaaien zodat Europeanen 'alle moslims' gaan haten, en ze daar gebruik van kunnen maken om ng meer soldaten te recruiten.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 09:57:28 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167467475
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies wat er in dat topic gebeurt: Angst en haat zaaien zodat Europeanen 'alle moslims' gaan haten, en ze daar gebruik van kunnen maken om ng meer soldaten te recruiten.
Mijn poging om het topic weer wat meer ontopic te krijgen, doe ik ook mijn blauwe kleurtje wat eer aan....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_167492380
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:21 schreef Bosbeetle het volgende:
* phonie meldt maar die apenrots kom ik dus ook niet op
Als het om grantwriting gaat, dan zitten we volgens mij op dezelfde lijn. Je lijkt me dus geen phony.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
  donderdag 22 december 2016 @ 02:48:45 #158
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_167518671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 04:34 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zie dat being fucked over tomorrow niet echt terug. In mijn wereldje zijn er genoeg charlatans die met een grote bek en bravoure naar de top zijn gestegen, en daar blijven hangen. Ze staan dan misschien niet bekend als topwetenschappers, maar gedragen zich er wel naar.

Ja, in de wandelgangen hebben dat soort wetenschappers geen goede reputatie, maar dit zijn wel mensen die een vorstelijk salaris binnenharken, zonder daar al te veel voor te hoeven doen.

Gisteren las ik dit interessante artikel over de Zumwalt destroyers van de Amerikaanse Navy. Peperdure bootjes die niet doen wat ze moeten doen. Ook daar zie je precies dezelfde problematiek als in de wetenschap: mensen worden niet verantwoordelijk gehouden.
Dat zijn dus niet de echte helden! Helden zoals Tesla enzo. Helden die de wereld gratis energie kunnen geven of mensen die een geneesmiddel vinden voor kanker, een archeoloog die een piramide vind van minimaal 12.000 jaar oud in Europa gemaakt van beton wat zo goed is dat wij het niet kunnen namaken.... Allemaal helden maar ze worden genegeerd en belachelijk gemaakt! Met deze helden kan de elite namelijk geen geld verdienen of hun schijn geschiedenis beschermen. En zonder geld valt deze schijn democratie en geschiedenis van hun in duigen...

Maar waarom zulke huigelaars in dienst houden ipv andere veel belovende wetenschappers? Dat is heel simpel, zij zijn bereid om te huigelen om hoger op te komen, dus zullen ze ook sneller omkoopbaarder en beinvloedbaarder zijn dan de eerlijke wetenschappers. Dat is alles waar het de elite om gaat.

Geloof wat je wil in de huidige technologie maar zonder ellebogen werk zal je er nooit komen. Of je naait je collega of hij\zij zal jou uiteindelijk naaien. Het is aan jou de keuze of je het foute of het juiste pad kiest.

Ik hoop op het juiste.

Hoe meer mensen kiezen voor de eerlijkheid in wetenschap hoe beter!

Niet blind zijn door doelen gesteld door grote bedrijven of anderen maar blijf altijd onafhankelijk denken hoe dan ook!

quote:
Het zelfreinigende vermogen is verdwenen.
Dat heb je zelf in de hand. Jij en alle andere wetenschappers, hoe meer men zegt dat het bs is hoe meer jij je best zou moeten doen om te bewijzen dat je wel gelijk hebt! Dat is puur aan jezelf en als voorbeeld wil ik Dr Semir Osmanagic aanwijzen. Hij heeft gevochten tegen de huidige archologie, tegen de wetenschap, tegen de regering en tegen de rechter maar hij kreeg zijn gelijk!!

Er werd hem verteld dat hij gek was, dat zijn onderzoek onzin was, dat zijn piramides van natuurlijke oorsprong waren maar hij heeft doorgezet en gewonnen!

Als je echt wat wil in de wetenschap, doorzetten en nooit opgeven is het devies. :Y
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_167518858
Ik zeg, geef die man een Nobel en strakke ERC funding a la 5M per jaar zodat hij ook de Europese Machu Pichu, de Europese Muur, en de Europese Grand Canyon kan blootleggen.
Jesus saves but death prevails.
pi_167518859
Over Nederlandse Nobels gesproken, kan iemand hier beoordelen of de theorieen voorgesteld door UVA prof Erik Verlinde echt zo baanbrekend zijn? Of is hij heel erg goed in her opzoeken van media aandacht? De vergelijkingen zijn in elk geval niet te min, met Newton en Einstein.
Jesus saves but death prevails.
pi_167521994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 02:48 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat zijn dus niet de echte helden!
Welnee, joh. Al die degelijke wetenschappers zie je gewoon niet op televisie en in de bladen en dergelijke.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 22 december 2016 @ 11:34:38 #162
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167522054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 02:48 schreef Outpost76 het volgende:
Als je echt wat wil in de wetenschap, doorzetten en nooit opgeven is het devies.
Aldus jouw doorgewinterde wetenschappelijke ervaring?
pi_167522119
Mijn studenten hebben net onder mijn begeleiding een wetenschappelijk onderbouwd advies geschreven voor een moeder wier kind in een probleemsituatie zit. Ik zal hier nooit een prijs mee winnen of een subsidie voor krijgen. Menigeen zal het pseudowetenschap noemen. M'n studenten zien er nauwelijks het nut van in en klagen vooral over het groepswerk.

Zit ik daarmee? Tja, heus wel, maar ik ben ervan overtuigd dat met deze onderwijspraktijk een gezin is geholpen, een begeleidend pedagoog nieuwe inzichten heeft opgedaan (die ze toe kan passen op andere gezinnen) en studenten de ontzettend waardevolle les hebben geleerd dat de praktijk oneindig veel complexer is dan welke wetenschappelijke studie ook voor doet komen. En wetenschap die doet alsof ze hard kan zijn - dt is in mijn ogen pseudowetenschap.

Verder baal ik momenteel zozeer van het gebrek aan waardering dat ik even bij de pakken neer ben gaan zitten.
  donderdag 22 december 2016 @ 11:38:40 #164
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167522143
O+ wat mooi

maar jammer dat ze zelf die waarde niet zien -O-
pi_167522232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
O+ wat mooi

maar jammer dat ze zelf die waarde niet zien -O-
Ik kan het prima verdragen dat er geen formele erkenning komt in de vorm van bijvoorbeeld een prijs. Intussen heb ik namelijk met een eigenaardig carrirepad een vaste aanstelling aan een universiteit weten te krijgen zonder mezelf daarvoor beter voor te doen dan ik ben. En m'n collega's waarderen me, net als de mensen uit de praktijk met wie ik samenwerk.

Maar het gebrek aan waardering bij studenten, dt trek ik heel slecht en doet me twijfelen aan alles.
pi_167522352
Licht gerelateerd aan phonies en blaaskaken in de wetenschap heb ik een vraagje. :@

Ik ken een professor (A) die tevens een promotor is. Laatst was hij enigszins heftig in z'n reactie op een collega promotor (B) die in de media kwam met het onderzoek van z'n promovendus. Daar was A niet erg over te spreken, die vond dat B het interview had moeten doorschuiven naar z'n promotiestudent. Ik zat er wat verbaasd naar te kijken, want ik dacht eigenlijk dat wat professor B deed de norm was in academia, maar ik heb verder geen referentiemateriaal. Jullie hebben daar vast wat meer ervaring mee. Is A een eenhoorn of is B een drol?
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  donderdag 22 december 2016 @ 11:51:32 #167
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167522419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:48 schreef Sarasi het volgende:
Licht gerelateerd aan phonies en blaaskaken in de wetenschap heb ik een vraagje. :@

Ik ken een professor (A) die tevens een promotor is. Laatst was hij enigszins heftig in z'n reactie op een collega promotor (B) die in de media kwam met het onderzoek van z'n promovendus. Daar was A niet erg over te spreken, die vond dat B het interview had moeten doorschuiven naar z'n promotiestudent. Ik zat er wat verbaasd naar te kijken, want ik dacht eigenlijk dat wat professor B deed de norm was in academia, maar ik heb verder geen referentiemateriaal. Jullie hebben daar vast wat meer ervaring mee. Is A een eenhoorn of is B een drol?
Mijn begeleider/promotor zou dat nit doen...
pi_167522536
quote:

Hier is laatst hetzelfde gebeurt. Was B co-auteur van het onderzoek? Kan ook zijn dat de media gewoon de meest senior auteur automatisch benaderen. Kreeg het idee dat bij individuele artikelen promotors wel credits "mogen" pakken, maar bij de promotie zelf is alle aandacht natuurlijk voor de promovendus.
pi_167522655
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan het prima verdragen dat er geen formele erkenning komt in de vorm van bijvoorbeeld een prijs. Intussen heb ik namelijk met een eigenaardig carrirepad een vaste aanstelling aan een universiteit weten te krijgen zonder mezelf daarvoor beter voor te doen dan ik ben. En m'n collega's waarderen me, net als de mensen uit de praktijk met wie ik samenwerk.

Maar het gebrek aan waardering bij studenten, dt trek ik heel slecht en doet me twijfelen aan alles.
Soms kan waardering ook veel later komen. Ik heb met terugwerkende kracht zelfs nog veel waardering voor middelbare schoolleraren gekregen. Hoewel begrijpelijk, zijn studenten helaas vooral bezig met het eerstkomende cijfer. Pas later maken ze een balans op aan welke vakken ze nu echt iets gehad hebben. En dan is er nog de vraag of studenten die je waarderen, dit zouden uiten.

Had laatst een interessante discussie hierover. Een docent vertelde dat hoe interessanter / uitdagender hij het vak maakte, bijvoorbeeld door zijn eigen rol weg te cijferen en studenten zelf op ideen te laten komen, hoe lager de cijfers waren die hij kreeg op evaluaties. Voor evaluaties werkte het beste om gewoon zo rechttoe rechtaan mogelijk college te geven, met de schijn van een alwetende lector. Moeilijk dilemma.
pi_167523257
quote:

Mijn promotoren zijn van de A-categorie. Dat vind ik soms doodeng, maar ik waardeer het wel.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_167523377
quote:

Het lijkt mij niet zo raar, maar het hangt van de context af. Het is bij ons ook niet ongebruikelijk dat professoren presenteren over onderzoek van promovendi, maar dat gebeurt in onderling overleg.
pi_167523382
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hier is laatst hetzelfde gebeurt. Was B co-auteur van het onderzoek? Kan ook zijn dat de media gewoon de meest senior auteur automatisch benaderen. Kreeg het idee dat bij individuele artikelen promotors wel credits "mogen" pakken, maar bij de promotie zelf is alle aandacht natuurlijk voor de promovendus.
Precies, rondom de promotie zelf schittert de PhD.
pi_167523396
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Soms kan waardering ook veel later komen. Ik heb met terugwerkende kracht zelfs nog veel waardering voor middelbare schoolleraren gekregen. Hoewel begrijpelijk, zijn studenten helaas vooral bezig met het eerstkomende cijfer. Pas later maken ze een balans op aan welke vakken ze nu echt iets gehad hebben. En dan is er nog de vraag of studenten die je waarderen, dit zouden uiten.

Had laatst een interessante discussie hierover. Een docent vertelde dat hoe interessanter / uitdagender hij het vak maakte, bijvoorbeeld door zijn eigen rol weg te cijferen en studenten zelf op ideen te laten komen, hoe lager de cijfers waren die hij kreeg op evaluaties. Voor evaluaties werkte het beste om gewoon zo rechttoe rechtaan mogelijk college te geven, met de schijn van een alwetende lector. Moeilijk dilemma.
Ja, precies. En ik weet dit allemaal wel (ik werk nota bene in de onderwijskunde :+ ), maar het maakt m'n werk gewoon minder leuk.
  donderdag 22 december 2016 @ 12:52:09 #174
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_167523744
Dat kan ik me heel goed voorstellen.

Ik heb mezelf net cht vakantie gegeven door mijn een-na-laatste versie op te sturen. Niemand gaat 'm lezen tot in het nieuwe jaar, en ik zelf ook niet, maar wilde hem van m'n digitale bureau afhebben. Als hij er nog zou liggen zou ik maar blijven tweaken en klooien. Zit hier nu met een halve verkoudheid / virus op de bank onder een dekentje, en moet naar NL overmorgen voor een paar bliksemkerstbezoeken tot aan dinsdagochtend... Dus mag ik nu de rest van de dag chillen znder me schuldig te voelen dat ik niet aan het schrijven ben O+ en als het goed is worden over niet al te lang mijn nieuwe leesboeken bezorgd, dus kan ik kiezen tussen een filmpje kijken of boek lezen O+

Ik ga pas op 3 januari weer stressen over m'n proefschrift. 8-)
  vrijdag 30 december 2016 @ 03:18:38 #175
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_167731222
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee, joh. Al die degelijke wetenschappers zie je gewoon niet op televisie en in de bladen en dergelijke.
Klopt. ^O^ Blij dat je het begint te begrijpen. :+

quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Aldus jouw doorgewinterde wetenschappelijke ervaring?
Ja idd ja. Ik weet dat jij moeite hebt met mij maar wat ik zei is nou eenmaal zo. Accepteer het en leer er van. :*
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')