abonnement Unibet Coolblue
pi_168593199
De doktorvater van mijn vriend heeft meer dan een jaar tijd genomen tussen inleveren en zijn Gutachten... En zonder het Gutachten kon de verdediging niet gepland worden..
pi_168593483
:o Dámn...
Ja doei.
pi_168594847
All clear gehad. :o :%

Nu weer even wachten op antwoord van print-office en dan maar even een datum kiezen, volgende week als het meezit! :o
Ja doei.
pi_168613986
Ja doei.
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 11:51:50 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168637302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
All clear gehad. :o :%

Nu weer even wachten op antwoord van print-office en dan maar even een datum kiezen, volgende week als het meezit! :o
*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_168638091
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
All clear gehad. :o :%

Nu weer even wachten op antwoord van print-office en dan maar even een datum kiezen, volgende week als het meezit! :o
*O*
-
pi_168643902
Hij is af. Denk ik.
Ja doei.
pi_168644579
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
Hij is af. Denk ik.
*O*

Niet meer naar kijken en er een op drinken. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_168644650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:50 schreef Felagund het volgende:

[..]

*O*

Niet meer naar kijken en er een op drinken. ^O^
Reeds.

Ja doei.
pi_168656770
Nomnomnom.
-
pi_168663652
👍
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 16:23:03 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168664375
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
Hij is af. Denk ik.
Feli!!! *O*
Vķķr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_168703178
Hij is opgestuurd! :o
Ja doei.
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 09:44:34 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168705213
quote:
11s.gif Op maandag 6 februari 2017 01:39 schreef motorbloempje het volgende:
Hij is opgestuurd! :o
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 10:34:17 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168797993
Arjen Lubach en Diederik Smit zijn wel succesvol

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 februari 2017 @ 10:36:10 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168798022
Vķķr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_168799409
Gesubmit. *O*

/dagboek
Ja doei.
pi_168799858
quote:
11s.gif Op maandag 6 februari 2017 01:39 schreef motorbloempje het volgende:
Hij is opgestuurd! :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
Gesubmit. *O*

/dagboek
Twee keer? :o
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_168799877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Twee keer? :o
Nee :D Eerst naar de drukker, en vandaag kon ik ze afhalen en fysiek inleveren :P
Ja doei.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:52:32 #220
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_168831640
Mijn leesmap ligt ook bij de beoordelingscommissie! *o*
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_168831813
Hoezee *O*
Ja doei.
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 14:16:31 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169045187
https://fd.nl/ondernemen/(...)-verdomhoekje-beland

Een beetje ZUU maar hij heeft een punt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169045637
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:
https://fd.nl/ondernemen/(...)-verdomhoekje-beland

Een beetje ZUU maar hij heeft een punt.
Niet leesbaar zonder account. Wat is zijn punt? :)
pi_169045865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:40 schreef Operc het volgende:

[..]

Niet leesbaar zonder account. Wat is zijn punt? :)
Je kan het artikel vinden als je de titel googelt. ;)

Zijn punt is dat er weinig geld voor origineel/fundamenteel onderzoek met een hoog risico, en dat dit in bijvoorbeeld in Duitsland anders is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 14:32:59 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169198984
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169199447
Wrsch is het hier gewoon weer een A4tje ofzo :') M'n Msc is ook een A4. Zeer anticlimax. De MSc zit wel in een lijstje, m'n BA is A3, die staat nog in z'n koker ergens in m'n werkkamer. De PhD krijgt denk ik ook wel een lijstje ofzo.

Net een lange meeting gehad om een bid in te doen voor wat scoping onderzoek waar ik voor gevraagd ben om de lead te nemen gezien mijn PhD onderzoek. Het is niet voor heel veel geld, dus we zijn hoopvol, en het voorziet mij voor 4 weken van werk voor 22 uur per week, met uitzicht op een mogelijke Postdoc, aangezien de scoping is voor een grotere grantaanvraag.

Heb hiermee twee lijntjes open naar Postdocposities, een binnen mijn huidige department, en een bij een andere universiteit. Meeting gehad paar weken geleden en recent mijn CV opgestuurd omdat de PI mij wel zag zitten voor een van de postdocposities die ze hadden bedacht als zij daar funding voor zouden krijgen.

Helaas nog geen viva datum, maar hopelijk hoor ik deze week ergens hoe/wat/wanneer. De waar weet ik iig al. :P Wel volgende week maandag een mock viva/oefen sessie om wat antwoorden op mogelijke standaardvragen te polishen enzo met iemand van m'n onderzoeksgroep die dat zelf aanbood O+ / :% :)
Ja doei.
pi_169200134
Postdoc kun je beter in een ander instituut doen. Andere manier van denken is vaak verrijkend.
Jesus saves but death prevails.
pi_169200146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:47 schreef Shivo het volgende:
Postdoc kun je beter in een ander instituut doen. Andere manier van denken is vaak verrijkend.
Dat is dan ook mijn eerste keus, en ik blijf ook doorzoeken, maar als er niets anders op m'n pad komt is het een mooie reserve :) Beter iets dan niets. Het gaat wel een zeer collaboratief project worden, ook met mensen van buiten mijn huidige department, dus dat zou sowieso enige vorm van nieuwe input brengen.
Ja doei.
pi_169200198
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
Ja, jij! Heb je misschien tips om tijdelijke woonruimte in Engeland te zoeken? En kom je als PhD-student in aanmerking voor studentenwoningen?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_169200256
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:50 schreef mjan het volgende:

[..]

Ja, jij! Heb je misschien tips om tijdelijke woonruimte in Engeland te zoeken? En kom je als PhD-student in aanmerking voor studentenwoningen?
Ik zou het spelen via de universiteit, er zijn veel postgradcomplexen op de meeste universiteiten.

Als je particulier zoekt gaat het meestal gewoon om gedeelde huizen voor werkenden/postgrad studenten (master/PhD) via studentenhuisversters die bemiddelen voor huiseigenaren.
Ja doei.
pi_169200311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou het spelen via de universiteit, er zijn veel postgradcomplexen op de meeste universiteiten.

Als je particulier zoekt gaat het meestal gewoon om gedeelde huizen voor werkenden/postgrad studenten (master/PhD) via studentenhuisversters die bemiddelen voor huiseigenaren.
De hoogleraar is niet zo goed in het lezen van zijn mail :') Probeer het daarom maar zelf te regelen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_169200363
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:56 schreef mjan het volgende:

[..]

De hoogleraar is niet zo goed in het lezen van zijn mail :') Probeer het daarom maar zelf te regelen.
Voor dat soort dingen moet je natuurlijk gewoon bij de housing office van de universiteit zijn ;) die hebben de meesten dan ook wel :)
Ja doei.
pi_169200430
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen moet je natuurlijk gewoon bij de housing office van de universiteit zijn ;) die hebben de meesten dan ook wel :)
Euw. Zo ver was ik nog niet gevorderd :+ Beetje kort dag allemaal.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_169200449
Om welke locatie gaat het?
Ja doei.
pi_169200471
Bath!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 16:16:33 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169200767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:07 schreef motorbloempje het volgende:

Helaas nog geen viva datum, maar hopelijk hoor ik deze week ergens hoe/wat/wanneer. De waar weet ik iig al. :P Wel volgende week maandag een mock viva/oefen sessie om wat antwoorden op mogelijke standaardvragen te polishen enzo met iemand van m'n onderzoeksgroep die dat zelf aanbood O+ / :% :)
hihi ik heb ook zo'n mock ding gedaan en de vragen die ik daar kreeg waren veel lastiger dan bij de echte.... :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169200906
Ik had het daarom bijna afgezegd :') want wie weet ga ik nu alleen nog maar meer zitten stressen :') _O-
Ja doei.
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 16:28:13 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169201082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had het daarom bijna afgezegd :') want wie weet ga ik nu alleen nog maar meer zitten stressen :') _O-
Nee joh je moet er gewoon vanuit gaan deze mensen kennen je project nog beter dan diegene die je straks moet verdedigen.. en als er nog wat gaten zitten in je literatuur kennis kun je nu nog bijlezen. Verder ben jijzelf toch echt degene die het meeste van je eigen studie afweet!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169201091
En toen kreeg ik ineens een viva datum (ok, keuze uit 2) toegezonden :o :%
Ja doei.
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 16:29:34 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169201112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
En toen kreeg ik ineens een viva datum (ok, keuze uit 2) toegezonden :o :%
pling plong "you've got mail"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169201130
HART IN M'N KEEL!!

#liefdagboek
Ja doei.
pi_169201139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:04 schreef mjan het volgende:
Bath!
Oh, daar ken ik niets of niemand :P althans, niet direct :P
Ja doei.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2017 @ 19:34:09 #243
230491 Zith
pls tip
pi_169204787
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:04 schreef mjan het volgende:
Bath!
Morgen weer naar bath om een paar maanden daar te werken!

Bath U heeft niets voor phd studenten geloof ik, tenminste, de paar die ik ken wonen in het centrum. Het is ook niet echt een fijne plek om op campus te wonen, hoog op de berg.

Maar misschien zit ik fout, ze hebben wel kamers voor studenten en 'short-stay' onderzoekers... Ze hebben een housing afdeling die redelijk snel is met het beantwoorden van vragen - stuur ze een mail zou ik zeggen :)

Welke afdeling kom je?

Edit: ONTZETTEND MOOIE STAD!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 28-02-2017 21:07:49 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169239345
pi_169239478
Ik heb in alle drukte gefaald en m'n stempas niet aangevraagd. :{ -O-
Ja doei.
pi_169240494
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb in alle drukte gefaald en m'n stempas niet aangevraagd. :{ -O-
:'(
pi_169240537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb in alle drukte gefaald en m'n stempas niet aangevraagd. :{ -O-
Zal ik een extra kruisje op mijn stembiljet zetten?
pi_169240658
Ghehehe.

Weet je, ik heb in de 6 jaar dat ik hier nu woon nooit buitenlands stemrecht aangevraagd. Niet voor de vorige verkiezingen, niet voor het referendum toen. Het is kut dat je je als 'buitenlander' nergens echt 'kunt' uiten, politiek gezien. Hier kan het daadwerkelijk niet, want ik heb geen (nationaal) stemrecht, maar ik heb ook niet het idee dat ik, zonder ook maar enige intentie om terug te keren naar Nederland, waar ik geen belasting meer betaal, niets, ook maar iets te zeggen heb over wat er in NL gebeurt.

Met alle nare populistische troep tegenwoordig had ik voor 't eerst weer bedacht 'misschien moet ik het maar gewoon weer doen', stemmen op waar ik vind dat Nederland voor zou moeten staan. Maar het voelde ergens ook niet helemaal goed, misschien heb ik daarom gefaald, en had ik onbewust gewoon duidelijk bovenstaande gevoel. Met Brexit een beetje te laat, maar ik vind dat je eigenlijk, als je ergens 5 jaar woont binnen de EU ofzo, je stemrecht in zou moeten kunnen wisselen. Hier betaal ik (straks) wel belasting, maar ik heb geen enkele invloed ofzo op wat daar mee gebeurt, en dat is ook altijd wat je te horen krijgt als je je in dat soort debatten: 'ja, je kunt er van vinden wat je wilt, maar je bent een buitenlander, dat wist je van te voren!', zelfs de lokale MP zei dat tegen me op twitter toen het ging over deze gevoelens toen er opgeroepen werd om je MPs aan te schrijven als EU-burgers om te vragen of ze ook aan ons wilden denken. -O-

De nadelen van het emigreren en het gebrek aan globale identiteiten en waardering -O-
Ja doei.
pi_169334341
Net een proefverdediging gehad. Veel goeie dingen, paar goeie pointers, niets echt negatiefs. Bring on <insert datum> *O*
Ja doei.
pi_169531813
pi_169532055
Die had je hierboven al gepost.
Ja doei.
pi_169532234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
Die had je hierboven al gepost.
Herinnering. Get out and vote!
pi_169646750
Ben bezig met een review van een review paper. Het artikel zit best aardig in elkaar, maar een review paper over exact hetzelfde onderwerp is een paar weken geleden gepubliceerd in een ander blad, nog net voordat dit artikel ter review is aangeboden. Niet zo gek, omdat de auteur een collega is van een van de co-auteurs van het andere artikel, dat net gepubliceerd is.

Als het om een specifiek onderwerp ging, dan had ik het artikel zonder problemen afgewezen. Iets zegt me dat het bij review papers iets genuanceerder ligt. Wie heeft er goede raad?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169646779
Wel vreemd dat ze als collega's dus geen weet hadden dat ze beide met hezelfde bezig waren?
Ja doei.
pi_169646830
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
Ben bezig met een review van een review paper. Het artikel zit best aardig in elkaar, maar een review paper over exact hetzelfde onderwerp is een paar weken geleden gepubliceerd in een ander blad, nog net voordat dit artikel ter review is aangeboden. Niet zo gek, omdat de auteur een collega is van een van de co-auteurs van het andere artikel, dat net gepubliceerd is.

Als het om een specifiek onderwerp ging, dan had ik het artikel zonder problemen afgewezen. Iets zegt me dat het bij review papers iets genuanceerder ligt. Wie heeft er goede raad?
maar eigenlijk hoor jij niet te weten wie de auteur is, toch? of zit het ander in jullie vakgebied? Ik zou in ieder geval doen alsof ik niet weet wie de auteur is. Afhankelijk van de kwaliteit van de review en de toegevoegde waarde zou ik het ķf afwijzen, ķf in mijn review zetten dat het van belang is dat de auteurs de teogevoegde waarde van hun review tenopzichte van review B goed duidelijk maken.
pi_169646880
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Wel vreemd dat ze als collega's dus geen weet hadden dat ze beide met hezelfde bezig waren?
Nee, dat wisten ze wel degelijk. Vandaar ook dat de auteur van 'mijn' review artikel het heeft ingestuurd voordat het andere artikel werd gepubliceerd.

Wat er volgens mij is gebeurd, is dat de auteur van 'mijn' artikel een tijdje met dit artikel bezig was. Zijn voormalig supervisor (en huidige collega) werd toen gevraagd om co-auteur te worden van een review artikel met een stel hotemetoten. Kun je moeilijk nee tegen zeggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169646904
Ah, ok! :)
Ja doei.
pi_169646992
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar eigenlijk hoor jij niet te weten wie de auteur is, toch? of zit het ander in jullie vakgebied? Ik zou in ieder geval doen alsof ik niet weet wie de auteur is. Afhankelijk van de kwaliteit van de review en de toegevoegde waarde zou ik het ķf afwijzen, ķf in mijn review zetten dat het van belang is dat de auteurs de teogevoegde waarde van hun review tenopzichte van review B goed duidelijk maken.
Nee, in ons vakgebied staan de auteurs vermeld. Het is ook nog eens zo'n klein vakgebied, dat je zonder die vermelding met niet al te moeite kunt raden wie het geschreven heeft. Andersom ook wie de reviewers zijn (dat wordt wel geheim gehouden). Wat ook meteen verklaart waarom iedereen elkaar wel kan schieten.

Dit artikel heeft zo zijn momenten, maar moet het toch echt afleggen in kwaliteit. Het is naar een blad met een heel lage IF gestuurd, dus de auteur zag de bui ws. al hangen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169647442
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, in ons vakgebied staan de auteurs vermeld. Het is ook nog eens zo'n klein vakgebied, dat je zonder die vermelding met niet al te moeite kunt raden wie het geschreven heeft. Andersom ook wie de reviewers zijn (dat wordt wel geheim gehouden). Wat ook meteen verklaart waarom iedereen elkaar wel kan schieten.

Dit artikel heeft zo zijn momenten, maar moet het toch echt afleggen in kwaliteit. Het is naar een blad met een heel lage IF gestuurd, dus de auteur zag de bui ws. al hangen.
Hoeveel meerwaarde heeft dit reviewartikel t.o.v. het andere reviewartikel? Is de focus bijvoorbeeld anders? Als het niet veel meerwaarde heeft zou ik juist bij een reviewartikel het eerder afwijzen (omdat reviewartikels sowieso geen nieuw onderzoek bevat).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_169647709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
Net een lange meeting gehad om een bid in te doen voor wat scoping onderzoek waar ik voor gevraagd ben om de lead te nemen gezien mijn PhD onderzoek. Het is niet voor heel veel geld, dus we zijn hoopvol, en het voorziet mij voor 4 weken van werk voor 22 uur per week, met uitzicht op een mogelijke Postdoc, aangezien de scoping is voor een grotere grantaanvraag.
*O* bid is goedgekeurd, dus ik heb voor april werk! Goed voor CV, geld, dit-dat-alles! :)
Ja doei.
pi_169649396
LB, tenzij je plagiaat ziet zou ik de publicatie van het andere artikel niet zwaar mee laten wegen aangezien het om een laag IF journal gaat. Ik zou het wel benoemen in het review, en dan ziet de editor maar wat er mee te doen. Ik probeer ieder manuscript op zijn eigen mrrits te beoordelen en zo min mogelijk de editors werk te doen. De editor moet zelf maar besluiten of een paper voldoende novelty e.d. heeft.
Jesus saves but death prevails.
pi_169763076
Soms kom je een studie tegen waarin een bepaalde claim wordt gedaan, gevolgd door diverse studies. Voorbeeld:
quote:
FOK! is cool (Pietje, 2006; Jantje, 2007; Koos, 2011; Geert, 2014; Renskje, 2016; Nelly, 2017).
Dan heb je plotseling een rits aan relevante literatuur ontdekt. Ik vroeg me af of het eigenlijk als plagiaat wordt beschouwd wanneer je grotendeels aan dezelfde studies refereert wanneer diezelfde claim ook onderdeel is van je argumentatie in een zelf geschreven paper. Iemand die daar iets over wil zeggen?

Overigens ben ik geen wetenschapper, maar dit leek me een logische plek om het te vragen. Hopelijk is dat oké.
pi_169763214
Wel even zelf checken of dat echt zo is.
Ja doei.
pi_169822290
Hoi! Dr Moblo meldt.
Ja doei.
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 21:10:34 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169822370
quote:
6s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Dr Moblo meldt.
*O* Gefeliciteerd en welkom to the darkside... pas een beetje op in BNW hč :P :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169833972
quote:
6s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Dr Moblo meldt.
Gefeliciteerd! *O*
pi_169834233
quote:
6s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Dr Moblo meldt.
*O* *O* *O* *O*
pi_169835455
Dankjulliewel! O+

M'n katers zijn ook ooit wel eens 'beter' geweest... ;( :D
Ja doei.
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 14:20:29 #269
45833 crew  Fogel
pi_169835482
quote:
6s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Dr Moblo meldt.
Ook hier van harte gegeliciteerd *O*

Nu ik nog :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:29:28 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_169835652
Gefeliciteerd Dr Faithy https://askdoctorfaith.com/

De eerste keer dat ik als senior PC member reviewers moet zoeken, krijg ik een paper over onderzoek naar het perfecte design van een dildo in mijn maag gesplitst :') :D. Kan ik natuurlijk niet door huh-huh andere gasten laten reviewen, maar als ik hem naar een vrouw stuur is het al snel seksuele intimidatie. Wat een stinkerd is die program chair, haha. Overigens best een interessante paper, gaat over tools voor pelvic ploor exercises.

[ Bericht 8% gewijzigd door speknek op 28-03-2017 17:06:50 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_169835970
Ah, da's een goede back-up voor als alles faalt 8-)
Ja doei.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:39:22 #272
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_169842006
Gefeliciteerd moblo!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_169860614
Dank!

Ik veranderde net m'n werkmail naar Dr 'Moblo' :') het ziet er echt zķ raar uit _O-
Ja doei.
pi_169880114
quote:
6s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Dr Moblo meldt.
Gefeliciteerd!! Hoe was het?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_169880257
Even onder een spoiler omdat het om enigszins gevoelige informatie gaat. Heeft een van jullie soortgelijke twijfels gehad?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_169880752
Dankjewel!

Het was achteraf helemaal tof en goed, maar tot het verlossende woord 'gefeliciteerd' zeer spannend en stressvol. De week ervoor, laat staan de dag ervoor, nauwelijks geslapen, kon maandagochtend niets naar binnen krijgen, en ik schijn, volgens de internal examiner nog nooit zo wit geweest te zijn, 'maar gelukkig kwam na een kwartiertje ofzo mijn kleur terug', zei hij :D

M'n begeleider was de observer, en die zat ergens rechts achter me, wat ik heel fijn en geruststellend vond, af en toe keek ik even schuin achter me en dan zag ik 'm tevreden kijken. Ze vroegen hele andere dingen dan dat ik verwacht had dat ze zouden vragen, en focusten op hele andere zaken, maar gelukkig waren het allemaal zaken waar ik een antwoord op had :P uiteindelijk heb ik nergens echt pauze hoeven nemen, vragen hoeven herhalen of moeten zeggen dat ik iets niet (zeker) wist, en volgens m'n begeleider, later onder het genot van een biertje, ging het echt heel goed en zat ik daar een beetje zelfvertrouwen uit te stralen ondanks dat het compleet niet zo voelde :@

Heb 3 kleine correctionverzoeken gekregen, waarvan een 'maak een tabel met x informatie' is, en twee zaken mbt m'n methodes en dat ik daar wat zelfverzekerder over mag zijn en schrijven, 'omdat het gewoon goed is en ik me niet, nergens 'in hoef te dekken'. Dus dat is fijn. Die hoop ik half april wel af te hebben, en dan is m'n proefschrift helemaal klaar :) :Y
Ja doei.
pi_169880802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Even onder een spoiler omdat het om enigszins gevoelige informatie gaat. Heeft een van jullie soortgelijke twijfels gehad?

Lastig! :o Ik zou ook twijfelen, want sterker nog, ik twijfel dus waar ik heen wil vanaf nu, althans, ik vind beide een optie, en afhankelijk van de plek waar ik terecht kom wil ik beide wel proberen, maar ik zou het ergens ook zonde vinden om die intellectuele vrijheid op te geven/mis te lopen... En zeker omdat jij nu met een vast contract zit... :o Dit zijn niet de makkelijkse beslissingen.. :N
Ja doei.
pi_169881173
Lastig, claudia.

Hoe staat de extra werktijd tov je extra werkdruk? Hoe zijn je carrieremogelijkheden binnen en buiten de academische wereld?
pi_169881204
Ik ben de inleiding aan het schrijven die de 4 artikelen in m'n proefschrift moet samenbinden. Nog nooit zo iets moeilijks geschreven....Zeker een 'overarching' theoretisch argument is extreem moeilijk.

En ook hoe m'n proefschrift in het totaal een bijdrage levert aan de wetenschap. Individueel doen alle artikelen dat wel, maar samen? Erg moeilijk te zeggen.
pi_169881344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben de inleiding aan het schrijven die de 4 artikelen in m'n proefschrift moet samenbinden. Nog nooit zo iets moeilijks geschreven....Zeker een 'overarching' theoretisch argument is extreem moeilijk.

En ook hoe m'n proefschrift in het totaal een bijdrage levert aan de wetenschap. Individueel doen alle artikelen dat wel, maar samen? Erg moeilijk te zeggen.
Het hoeft toch niet per se één ding te zijn? Je kunt toch prima meerdere bijdragen leveren? :@ dus dan dat 'gewoon' vertellen wat elk paper toevoegt?
Ja doei.
pi_169881376
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet per se één ding te zijn? Je kunt toch prima meerdere bijdragen leveren? :@ dus dan dat 'gewoon' vertellen wat elk paper toevoegt?
Ja, maar er wordt ook verwacht dat m'n proefschrift as such wat bijdraagt, dat de samenhang tussen de artikelen zo coherent is dat ik zeg maar boven de artikelen uit kan stijgen en daar wat over kan zeggen. Ik heb dat nou wel gedaan, maar ik heb gevoeld nog nooit zoveel 'bla bla bla' getypt. Ben benieuwd wat voor feedback ik krijg.
pi_169881417
Dat gevoel had ik in mijn conclusie ook, dat het een hoop 'blabla' was, omdat je alles daarvoor al wel gezegd hebt zeg maar :@ maar dat bleek niet zo te zijn, dus ik denk dat je op z'n minst wel in de goede richting zit!
Heb je al een beoogde deadline?
Ja doei.
pi_169881470
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
Dat gevoel had ik in mijn conclusie ook, dat het een hoop 'blabla' was, omdat je alles daarvoor al wel gezegd hebt zeg maar :@ maar dat bleek niet zo te zijn, dus ik denk dat je op z'n minst wel in de goede richting zit!
Heb je al een beoogde deadline?
ik moet midden mei een eerste versie van alles afhebben.

Mid-November verdedigen, en 12 weken van te voren moet alles klaar zijn....
pi_169881567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik moet midden mei een eerste versie van alles afhebben.

Mid-November verdedigen, en 12 weken van te voren moet alles klaar zijn....
Spannend! Is dat dan ook nog voor eventueel verhuizen? :o
En is het in Zweden meer een verdediging als in Nederland? Dus openbaar enzo?

Even in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_169884513
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Lastig! :o Ik zou ook twijfelen, want sterker nog, ik twijfel dus waar ik heen wil vanaf nu, althans, ik vind beide een optie, en afhankelijk van de plek waar ik terecht kom wil ik beide wel proberen, maar ik zou het ergens ook zonde vinden om die intellectuele vrijheid op te geven/mis te lopen... En zeker omdat jij nu met een vast contract zit... :o Dit zijn niet de makkelijkse beslissingen.. :N
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 30-03-2017 14:01:34 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_169884631
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Lastig, claudia.

Hoe staat de extra werktijd tov je extra werkdruk? Hoe zijn je carrieremogelijkheden binnen en buiten de academische wereld?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_169884649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Spannend! Is dat dan ook nog voor eventueel verhuizen? :o
En is het in Zweden meer een verdediging als in Nederland? Dus openbaar enzo?

Even in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verdediging is openbaar, met daarna groot feest.

En dan is er 2x per jaar een centrale promotie plechtigheid, waar onder andere kanonnen worden afgeschoten voor elke promovendus, en het formeler dan formeel is. Daar mogen ook gasten naar toe, maar daar gaat alleen de duutser heen, denk ik. De rest is welkom op de verdediging en het feest daarna.
pi_169884669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of wachten met je druk maken tot je een beslissing moet nemen, vaak is die beslissing dan intuitief zo genomen. Tenminste, zo werkt het voor mij. Ik kan me van te voren heel erg druk maken over 'wat als zo en zo', maar als het echt zo is is het vaak gelijk duidelijk.

Als ik je zo hoor klinkt het trouwens also je liever in je huidige baan wilt blijven...
pi_169884688
Kanonschoten _O_
Ja doei.
pi_169884713
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Of wachten met je druk maken tot je een beslissing moet nemen, vaak is die beslissing dan intuitief zo genomen. Tenminste, zo werkt het voor mij. Ik kan me van te voren heel erg druk maken over 'wat als zo en zo', maar als het echt zo is is het vaak gelijk duidelijk.

Als ik je zo hoor klinkt het trouwens also je liever in je huidige baan wilt blijven...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_169884816
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Spannend! Is dat dan ook nog voor eventueel verhuizen? :o
En is het in Zweden meer een verdediging als in Nederland? Dus openbaar enzo?

Even in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_169890354
MoBlo, nog gefeliciteerd.

Claudia: bij twijfel niet inhalen, zeggen mijn ouders altijd.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 30 maart 2017 @ 21:39:50 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_169894269
Kun je niet er voor zorgen onderwijs te geven wat je zelf leuk vindt? Een eigen vak opstellen. Van de nood een deugd maken dus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 31 maart 2017 @ 00:42:34 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169898716
Werkdruk... wat is dat?

* Bosbeetle loopt al in 12 analyses achter terwijl ik de rest van mijn samenwerkingen moet afwijzen en dan doe ik nog niets voor mijzelf..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 31 maart 2017 @ 00:43:10 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169898719
later als ik groot ben ga ik onderzoek doen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169899480
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 00:43 schreef Bosbeetle het volgende:
later als ik groot ben ga ik onderzoek doen...
Ik heb me dat ook voorgehouden, en doe er alles aan om het zo te houden.

Iets dat me bijvoorbeeld enorm tegenstaat, is het lesgeven.

Kijk, ik heb die promotie niet gedaan om voor de klas te gaan staan. Als ik een passie had gehad voor lesgeven, dan was ik wel naar de pabo of naar een lerarenopleiding gedaan. Maar nee, ik heb me de pleuris gewerkt voor een hongerloon, ben zelfs naar het buitenland gegaan, ook voor een postdoc, omdat ik graag onderzoek doe.

En wat is de eerste vraag bij een sollicitatiegesprek voor een tenure-track positie: wat vind je van lesgeven?

Vooral in Nederland lusten ze daar wel pap van. Organiseer dat wat beter. Mensen die het leuk vinden om les te geven, en die dat goed kunnen, die zet je voor de klas. Mensen die graag onderzoek doen, die laat je onderzoek doen. Het idee dat zo'n alleskunner de studenten de laatste snufjes bijbrengt. Wat een onzin. We mogen al blij zijn als het grut de motivatie op kan brengen om zelf een boek open te doen, om sommen te maken. :)

Het vak leer je toch pas in de praktijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169899911
Hier, een leuk artikel om je op te vrolijken:

https://arxiv.org/abs/1703.10470

Tom Banks die het niet zo op Trump heeft: alternative facts verklaren met Everett zijn veelwerelden-interpretatie van de QM :P
-
pi_169900015
Ik snap trouwens je houding tov lesgeven wel, maar heb je bv wel es gekeken naar activerende werkvormen? Ik geef zelf wiskunde, en technische studies zijn vaak lastiger om in creatieve werkvormen te gieten, maar de juiste activerende werkvorm kan al een groot verschil maken.

Dat je er misschien niet op zit te wachten om je daar in te verdiepen snap ik, maar het kan jou als docent ook veel meer voldoening geven. Wat studenten imo vaak missen, is een leerplan, doel, en zelfvertrouwen. Dat kan overkomen als onverschilligheid, maar dat is het niet!
-
pi_169900495
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:20 schreef Haushofer het volgende:
Ik snap trouwens je houding tov lesgeven wel, maar heb je bv wel es gekeken naar activerende werkvormen? Ik geef zelf wiskunde, en technische studies zijn vaak lastiger om in creatieve werkvormen te gieten, maar de juiste activerende werkvorm kan al een groot verschil maken.

Dat je er misschien niet op zit te wachten om je daar in te verdiepen snap ik, maar het kan jou als docent ook veel meer voldoening geven. Wat studenten imo vaak missen, is een leerplan, doel, en zelfvertrouwen. Dat kan overkomen als onverschilligheid, maar dat is het niet!
Ja, ik ben druk bezig met creatieve werkvormen, en dat vinden de studenten - en ik - wel leuk. Maar wat mij erg tegenstaat, is dat je er een zee van tijd aan kwijt bent om alles voor te bereiden, terwijl je er maar bar weinig voor terugkrijgt. En als beginnend onderzoeker heb je nog 100 andere dingen te doen, om je tenure veilig te stellen. :) Daarnaast vind ik de druk van het lesgeven, want lessen moeten op specifieke dagen op specifieke tijden gegeven worden, wat minder. Ik werk beter met meer vrijheid.

Wbt zelvertrouwen: dat is een onderschatte variabele in het beta-onderwijs. Ik heb wel eens met studenten van Rose-Hulman (VS) samengewerkt, en die lui waren enorm overtuigd van zichzelf. Vanuit hun opleiding kregen ze mee dat zij de beste ingenieurs van de VS, en dus de wereld, waren. Wij hadden een opdracht voor ze, en ze deden net alsof ze al tien jaar werkervaring hadden. En het gekke is, dat werkte wel. Wat voor een probleem je ook op ze losliet, het was altijd iets dat ze al eens gedaan hadden (kan natuurlijk niet), of wel eens gezien hadden, en dat konden ze dus wel. En warempel, het lukte ook nog.

Geen idee waarom, maar ik ben als onderzoeker toch vooral een twijfelaar. Klopt dit wel, is dat wel op de juiste manier gemeten, wat zijn de precieze eigenschappen van dat filter? Dat zou een goede eigenschap voor een onderzoeker moeten zijn, maar als ik om me heen kijk dan zijn het juist de onderzoekers met een enorm ego, die erg van zichzelf overtuigd zijn, die erg aan de weg aan het timmeren zijn. Dat gaat niet altijd even vloeiend en ze laten de nodige steken vallen, maar zo'n karaktertrek maakt het doen van onderzoek wel een stuk gemakkelijker.

In het Nederlandse onderwijs worden studenten met zo veel meuk overladen, dat het lastig is om daar met veel zelfvertrouwen uit te komen. Er zou volgens mij meer aandacht moeten zijn voor oefening. Als je maar genoeg oefent, dan kweek je zelfvertrouwen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169900559
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:17 schreef Shivo het volgende:
MoBlo, nog gefeliciteerd.

Claudia: bij twijfel niet inhalen, zeggen mijn ouders altijd.
dank!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')