abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 september 2016 @ 21:00:10 #1
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165325977


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nederland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_165329488
Mokcake, ik kan je niet meer quoten, dus dan maar even zo.
Bij de bloedbank mogen ze alleen in je elleboog prikken, bij stamceldonatie kunnen ze ook op andere plekken zoeken naar goede vaten. Misschien ben je lastig te prikken in je ellebogen, maar helemaal niet op je onderarm. Of misschien ben je helemaal niet zo lastig te prikken, maar zaten ze afgelopen keer gewoon even mis, kan gebeuren.
pi_165330334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:50 schreef Merel1808 het volgende:
Mokcake, ik kan je niet meer quoten, dus dan maar even zo.
Bij de bloedbank mogen ze alleen in je elleboog prikken, bij stamceldonatie kunnen ze ook op andere plekken zoeken naar goede vaten. Misschien ben je lastig te prikken in je ellebogen, maar helemaal niet op je onderarm. Of misschien ben je helemaal niet zo lastig te prikken, maar zaten ze afgelopen keer gewoon even mis, kan gebeuren.
Ohja, goede! Zo had ik er niet over nagedacht.
Voor mezelf ook goed, want kan me niet voorstellen dat het na 4u nog goed zou stromen.
pi_165330507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:50 schreef Merel1808 het volgende:
Mokcake, ik kan je niet meer quoten, dus dan maar even zo.
Bij de bloedbank mogen ze alleen in je elleboog prikken, bij stamceldonatie kunnen ze ook op andere plekken zoeken naar goede vaten. Misschien ben je lastig te prikken in je ellebogen, maar helemaal niet op je onderarm. Of misschien ben je helemaal niet zo lastig te prikken, maar zaten ze afgelopen keer gewoon even mis, kan gebeuren.
Bedankt voor de info!
pi_165336506
#4 !
  donderdag 15 september 2016 @ 12:59:12 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165338348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:22 schreef chento het volgende:

[..]

Hopelijk niet naar de zelfde patiënt gegaan alleszins, dan moet hij wel héél lang wachten ;)
Morgen #3 hier, heb dus nog we leven te gaan!
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:30 schreef chento het volgende:
#4 !
Vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_165339337
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:59 schreef Mark het volgende:

[..]

[..]

Vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt
Oei :')
3de donatie bloed(plasma), maar op het online donorportaal (Be) telt aanmelding stamceldonatie ook mee, vandaar de verwarring!

Ik zal het als 4de donatie beschouwen en daarop verder gaan!

[ Bericht 13% gewijzigd door chento op 16-09-2016 12:50:10 ]
pi_165343465
Bezig met donatie 30 met badhanddoek op schoot
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_165345089
Bij mij zit er steeds heel veel tijd tussen omdat ik 4 keer per jaar naar Turkije ga. Best wel jammer. Eens kijken wanneer ik weer mag.

Edit: 27 september weer! :)

[ Bericht 33% gewijzigd door arvensis op 15-09-2016 20:46:40 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_165363508
Online afspraak gemaakt voor over 2 weken weer plasma te doneren!
Dan wel eens op een andere locatie, ik ben benieuwd.
pi_165493259
Hoi, de wattenstaafjes voor aanmelding als stamceldonor zijn een paar dagen geleden op de post gegaan, krijg ik vandaag een antwoord op mijn vraag. Daarin stond: "u geeft aan dat u lastig te prikken bent, daarom kunnen we u niet aanmelden als stamceldonor".

Vond het zelf wat kort door de bocht, vooral aangezien ik wel al bloed gedoneerd heb en vanwege het feit dat er misschien ook op andere plekken geprikt zou kunnen worden. Nouja, ik wacht maar af. :{
pi_165508035
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:05 schreef Mokcake het volgende:
Hoi, de wattenstaafjes voor aanmelding als stamceldonor zijn een paar dagen geleden op de post gegaan, krijg ik vandaag een antwoord op mijn vraag. Daarin stond: "u geeft aan dat u lastig te prikken bent, daarom kunnen we u niet aanmelden als stamceldonor".

Vond het zelf wat kort door de bocht, vooral aangezien ik wel al bloed gedoneerd heb en vanwege het feit dat er misschien ook op andere plekken geprikt zou kunnen worden. Nouja, ik wacht maar af. :{
Wat gek, ik ben ook erg moeilijk te prikken maar wel zonder problemen aangemeld als stamceldonor.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_165508090
*Meld.

Ik krijg vorige week woensdag de brief waarin mijn aanmelding bevestigd werd. Gelijk gebeld voor de intake en kon dezelfde dag nog terecht voor een medische keuring. Hartslag, bloeddruk en hb waren allemaal goed. Daarna voor het eerst in mijn leven een bloed geprikt. Durfde nog niet te kijken bij het erin gaan van de naald. :P

Als mijn bloed zelf ook helemaal in orde is hoor ik niks en ligt mijn eerste oproepkaart binnenkort op de mat. :) Heb trouwens geen idee welke bloedgroep ik heb.
pi_165508110
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:21 schreef Chai het volgende:
*Meld.

Ik krijg vorige week woensdag de brief waarin mijn aanmelding bevestigd werd. Gelijk gebeld voor de intake en kon dezelfde dag nog terecht voor een medische keuring. Hartslag, bloeddruk en hb waren allemaal goed. Daarna voor het eerst in mijn leven een bloed geprikt. Durfde nog niet te kijken bij het erin gaan van de naald. :P

Als mijn bloed zelf ook helemaal in orde is hoor ik niks en ligt mijn eerste oproepkaart binnenkort op de mat. :) Heb trouwens geen idee welke bloedgroep ik heb.
dat gaan ze dus nu bepalen, dus dat zie je vanzelf op het formulier dat je voor donatie moet invullen en staat straks met grote letters op de zak
pi_165508151
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat gaan ze dus nu bepalen, dus dat zie je vanzelf op het formulier dat je voor donatie moet invullen en staat straks met grote letters op de zak
Ja dat snap ik. :+ Maar had een beetje het idee dat veel mensen hun bloedgroep wel weten ondanks dat ze geen bloeddonor zijn.

Maar bedankt voor je antwoord. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 08:32:04 ]
pi_165508350
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. :+ Maar had een beetje het idee dat veel mensen hun bloedgroep wel weten ondanks dat ze geen bloeddonor zijn.

Maar bedankt voor je antwoord. :)
Ik wist deze ook pas door het doneren alleszins
pi_165508819
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. :+ Maar had een beetje het idee dat veel mensen hun bloedgroep wel weten ondanks dat ze geen bloeddonor zijn.

Maar bedankt voor je antwoord. :)
Wij hebben dat ooit op de middelbare school zelf getest :7

Ik heb gisteren voor het eerst gedoneerd in Nederland, voorheen woonde ik in België en heb daar ook gedoneerd.
In Nederland gaat het wel net iets anders allemaal. Iedereen is zo vriendelijk en dankbaar O+

En in 7 minuten was de halve liter er al uit, in mijn herinnering duurde het de vorige keer een half uur ofzo :D
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165509212
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. :+ Maar had een beetje het idee dat veel mensen hun bloedgroep wel weten ondanks dat ze geen bloeddonor zijn.

Maar bedankt voor je antwoord. :)
Ik was er heilig van overtuigd dat mijn bloedgroep ARh+ was, maar het bleek na de uitslag ABRh+ te zijn. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_165509231
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik was ee heilig van overtuigd dat mijn bloedgroep ARh+ was, maar het bleek na de uitslag ABRh+ te zijn. :+
Wordt je vaak opgeroepen met die bloedgroep?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165509302
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:11 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wordt je vaak opgeroepen met die bloedgroep?
Ik kan je daar geen goed antwoord op geven. :')

Ik ben vaak in het buitenland, waardoor ik altijd langer moet wachten met doneren. En de vorige keer mocht ik niet doneren omdat mijn hb te laag was. Daardoor heb ik een paar maanden rust moeten nemen.

Sinds april 2015 heb ik maar 2 of 3 keer kunnen doneren. Heb dus om deze redenen een paar oproepkaarten moeten afzeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 23-09-2016 10:22:24 ]
Protège moi de mes désirs.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 23 september 2016 @ 10:21:30 #21
39237 crew  H_T
2733
pi_165509407
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:40 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wij hebben dat ooit op de middelbare school zelf getest :7

Ik heb gisteren voor het eerst gedoneerd in Nederland, voorheen woonde ik in België en heb daar ook gedoneerd.
In Nederland gaat het wel net iets anders allemaal. Iedereen is zo vriendelijk en dankbaar O+

En in 7 minuten was de halve liter er al uit, in mijn herinnering duurde het de vorige keer een half uur ofzo :D
Met de keuring en het wachten erbij kom je wel op een half uur uit. Het echte doneren duurt bij mij vaak maar een minuut of zes
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_165509452
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Met de keuring en het wachten erbij kom je wel op een half uur uit. Het echte doneren duurt bij mij vaak maar een minuut of zes
Dat weet ik, maar ik doelde op het doneren an sich. Was echt verbaasd toen dat na 7 minuten al klaar was :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165509470
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik kan je daar geen goed antwoord op geven. :')

Ik ben vaak in het buitenland, waardoor ik altijd langer moet wachten met doneren. En de vorige keer mocht ik niet doneren omdat mijn hb te laag was. Daardoor heb ik een paar maanden rust moeten nemen.

Sinds april 2015 heb ik maar 2 of 3 keer kunnen doneren. Heb dus om deze redenen een paar oproepkaarten moeten afzeggen.
Aha okee. Mag je per definitie niet doneren als je naar bepaalde landen gereisd bent?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165509624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Met de keuring en het wachten erbij kom je wel op een half uur uit. Het echte doneren duurt bij mij vaak maar een minuut of zes
koffie, roze koek......
pi_165510337
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:24 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Aha okee. Mag je per definitie niet doneren als je naar bepaalde landen gereisd bent?
Het wachten ligt aan waar je bent geweest. Dit alles ivm infectieziektes en incubatietijd etc.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:40:59 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_165512100
Ik ben ivm veel reizen geswitcht naar plasmadoneren. Dan kan je iig met bepaalde risico's, bijv voor het nijlvirus, gewoon doneren omdat je dat virus met je rode bloedcellen keurig netjes allemaal weer terug krijgt. :+

Afgelopen woensdag weer geweest. Nu voor het eerst meegemaakt dat de naald zich aan mijn ader vast zoog dus dan klapt ie hem steeds dicht, duurde wat langer dan de vorige keer dus. En een klote gevoel. Raar trillerig gevoel iedere keer bij de ader/naald. Ze trokken hem toen ietsje terug en zetten de flow wat zachter dan gebeurt het niet zo snel, maar hij bleef wat haperen.

Oh wel, over 4 weken weer. *O* En dan dus een week na een reis naar Polen. Bij bloeddonatie moet je dan een maand wachten blij plasma kan je gewoon komen. :s)

Oh, en nog een voordeel, je hebt er zelf weinig last van. Ik had al niet veel last van bloed doneren, maar ik merkte het altijd wel met sporten, dit merk je echt nauwelijks.
***
pi_165512197
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben ivm veel reizen geswitcht naar plasmadoneren. Dan kan je iig met bepaalde risico's, bijv voor het nijlvirus, gewoon doneren omdat je dat virus met je rode bloedcellen keurig netjes allemaal weer terug krijgt. :+

Afgelopen woensdag weer geweest. Nu voor het eerst meegemaakt dat de naald zich aan mijn ader vast zoog dus dan klapt ie hem steeds dicht, duurde wat langer dan de vorige keer dus. En een klote gevoel. Raar trillerig gevoel iedere keer bij de ader/naald. Ze trokken hem toen ietsje terug en zetten de flow wat zachter dan gebeurt het niet zo snel, maar hij bleef wat haperen.

Oh wel, over 4 weken weer. *O* En dan dus een week na een reis naar Polen. Bij bloeddonatie moet je dan een maand wachten blij plasma kan je gewoon komen. :s)

Oh, en nog een voordeel, je hebt er zelf weinig last van. Ik had al niet veel last van bloed doneren, maar ik merkte het altijd wel met sporten, dit merk je echt nauwelijks.
Ik wilde ook liever plasma doneren - vooral omdat mijn bloedgroep ABRh+ is - maar helaas zijn mijn aderen te smal. ;(
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:50:51 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_165513466
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik wilde ook liever plasma doneren - vooral omdat mijn bloedgroep ABRh+ is - maar helaas zijn mijn aderen te smal. ;(
Oh bummer... -O-
***
pi_165514253
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:40 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik heb gisteren voor het eerst gedoneerd in Nederland, voorheen woonde ik in België en heb daar ook gedoneerd.
In Nederland gaat het wel net iets anders allemaal. Iedereen is zo vriendelijk en dankbaar O+

Dat viel mij ook al op. Ga zelf in België en vind ze niet overdreven vriendelijk, terwijl het in Nederland wel zo is als ik al jullie verhalen hoor! Eten/drinken moet je ook gewoon zelf achteraf pakken, ook bij plasma doneren.
pi_165517491
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef chento het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op. Ga zelf in België en vind ze niet overdreven vriendelijk, terwijl het in Nederland wel zo is als ik al jullie verhalen hoor! Eten/drinken moet je ook gewoon zelf achteraf pakken, ook bij plasma doneren.
Gek is het. Waar zou dat door komen? Cultureel verschil, of ook een verschil in instructies?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165519598
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:35 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Gek is het. Waar zou dat door komen? Cultureel verschil, of ook een verschil in instructies?
Combinatie denk ik, in de winkel in Nederland zijn ze ook altijd héél vriendelijk als ik het vergelijk met België. :)
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:04:16 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_165520299
Maar is het niet zo dat het eten en drinken in NL 'geserveerd' wordt door vrijwilligers? Dat maakt volgens mij al meteen een verschil met hoe iemand zich opstelt.
***
pi_165520695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Maar is het niet zo dat het eten en drinken in NL 'geserveerd' wordt door vrijwilligers? Dat maakt volgens mij al meteen een verschil met hoe iemand zich opstelt.
Nee joh, je mag gewoon wat pakken. _O- Maar dat verschilt ook per locatie.
Protège moi de mes désirs.
pi_165521037
Hier schenken ze wel het drinken voor je in. Snoep en koek liggen op de toonbank om zelf te pakken.
pi_165521219
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:36 schreef wyccie het volgende:
Hier schenken ze wel het drinken voor je in. Snoep en koek liggen op de toonbank om zelf te pakken.
in mijn vestiging staat er automaten om zelf drinken te halen en op tafel staan koeken etc. Er liggen ook altijd merci chocolaatjes
  zaterdag 24 september 2016 @ 00:13:54 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165528052
Weer een kerfje erbij en wegens de mijlpaal van een paar maanden geleden een uitnodiging om op 1 november een rondleiding bij Sanquin in Amsterdam te krijgen.
Denk niet dat ik ga, eerlijk gezegd.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_165528117
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2016 00:13 schreef Mark het volgende:
Weer een kerfje erbij en wegens de mijlpaal van een paar maanden geleden een uitnodiging om op 1 november een rondleiding bij Sanquin in Amsterdam te krijgen.
Denk niet dat ik ga, eerlijk gezegd.
Is dat om te gaan kijken hoe je bloed/plasma verwerkt wordt erna? Is daar een labo?
Lijkt me wel interessant!
  zaterdag 24 september 2016 @ 07:30:03 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_165530253
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee joh, je mag gewoon wat pakken. _O- Maar dat verschilt ook per locatie.
Dan hebben we in Gouda geluk dus. Daar zijn altijd vrijwilligers die eten en drinken doen. Bij het plasmadoneren woensdag kreeg ik twee keer thee van haar. :Y
***
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 september 2016 @ 07:38:11 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165530272
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Maar is het niet zo dat het eten en drinken in NL 'geserveerd' wordt door vrijwilligers? Dat maakt volgens mij al meteen een verschil met hoe iemand zich opstelt.
ik denk dat dat zeker meehelpt, die mensen zijn daar omdat ze het leuk vinden. Dat is toch net een tikje anders dan dat het tot je takenpakket hoort.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165537642


:+
pi_165537672
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:48 schreef chento het volgende:
[ afbeelding ]

:+
als vegan bent moet je die dingen toch niet eten want ei, maar :Y) luizen
pi_165537680
In Amsterdam heb ik serieus nog nooit een vrijwilliger gezien :?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 26 september 2016 @ 17:01:07 #43
39237 crew  H_T
2733
pi_165580352
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee joh, je mag gewoon wat pakken. _O- Maar dat verschilt ook per locatie.
Klopt. In Leeuwarden serveren ze soep, dat heb ik in Utrecht en Hilversum nog nooit gezien (ook niet heel actief op gelet overigens). Van die drie heeft Hilversum de meeste self-service, bij de andere twee werd het drinken voor je ingeschonken bijvoorbeeld. Hilversum is ook de kleinste van de drie waar ik geweest ben, maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_165580586
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

in mijn vestiging staat er automaten om zelf drinken te halen en op tafel staan koeken etc. Er liggen ook altijd merci chocolaatjes
Precies, op de Valkenburgerstraat in Amsterdam.
Eigenlijk zou ik best weleens een cadeaubon willen om verderop bij bv de Hema iets versers te halen :9
pi_165581641
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Klopt. In Leeuwarden serveren ze soep, dat heb ik in Utrecht en Hilversum nog nooit gezien (ook niet heel actief op gelet overigens). Van die drie heeft Hilversum de meeste self-service, bij de andere twee werd het drinken voor je ingeschonken bijvoorbeeld. Hilversum is ook de kleinste van de drie waar ik geweest ben, maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Ik ben in Tiel (de mobiele afnamelocatie) en Velp geweest, in Tiel moet je alles zelf pakken (ook drinken). In velp schenken ze drinken voor je in.
Wat ook meespeelt is dat je in Tiel maar om de zoveel tijd kan doneren, dus is het die dag altijd druk. Je moet altijd nog in de rij wachten om te kunnen liggen. In Velp waren er toen maar 3 mensen.
Protège moi de mes désirs.
pi_165581660
Ik ben al een hele tijd niet geweest en heb 2 a 3 oproepen niet gehoorzaamd :@ Ik heb het idee dat ze me nu van het lijstje hebben gehaald om vaak op te roepen.. (Werd toch best vaak opgeroepen)

Of is dat bullshit en valt er binnenkort weer een kaartje op de mat?
pi_165582074
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:13 schreef d4v1d het volgende:
Ik ben al een hele tijd niet geweest en heb 2 a 3 oproepen niet gehoorzaamd :@ Ik heb het idee dat ze me nu van het lijstje hebben gehaald om vaak op te roepen.. (Werd toch best vaak opgeroepen)

Of is dat bullshit en valt er binnenkort weer een kaartje op de mat?
Heb ik ook eens gehad. Ff via de site aangeven dat je wel weer wil geven en dan krijg je snel weer een oproep :Y
(Of ze moeten je bloed niet willen :') )
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_165584065
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 18:37 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gehad. Ff via de site aangeven dat je wel weer wil geven en dan krijg je snel weer een oproep :Y
(Of ze moeten je bloed niet willen :') )
Natuurlijk willen ze mij! :P
pi_165693755
Deze week nog eens gaan :Y
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:38:34 #50
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_165838841
Ik kreeg gisteren het bericht dat ik voorlopig geen stamcellen hoef te doneren. Ik was wel een match maar kennelijk is de gezondheid van de patiënt te slecht om een donatie te ondergaan.

Stiekem ben ik heel opgelucht want de timing voor een donatie nu is waardeloos. Ben namelijk net begonnen met een stressvolle nieuwe baan... Maar wel heel sneu voor de patiënt ook dat het niet doorgaat. Dubbel dus.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_165917720
Ik schrok me net dood, lag net een dikke brief van sanquin in de bus waarin stond dat de testuitslagen van mijn bloed afwijkend zijn. Na beter lezen blijkt dat bij beide afnames het bloed positief getest is maar bij hertesten op infecties toch negatief bleek... dus 2x vals positief. Ik word dus niet meer opgeroepen.
Vraag me af wat de verklaring is, moet toch tenminste een hypothese voor zijn. Iemand die hier meer van weet?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165919196
quote:
Een van de doelen van de onderlinge samenwerking is tevens het verminderen van het aantal zogeheten foutpositieve meldingen bij het testen van donorbloed. Bos noemt een recent voorbeeld: „Abbott is een Amerikaans bedrijf dat testen afstemt op de bevolking in de VS. Hun leef- en voedingsgewoonten wijken af van die van Europeanen. Door consumptie van een bepaald soort bier konden Europese donoren foutpositief reageren op sommige bestanddelen in een bloedtest terwijl er niets aan de hand was. We hebben daar samen met Abbott een oplossing voor gezocht.”
Dat is dus blijkbaar een verklaring, maar ben dan wel benieuwd naar het onderliggende mechanisme.

http://www.rd.nl/meer-rd/(...)e-innovatie-1.316345
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_165919793
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:30 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik schrok me net dood, lag net een dikke brief van sanquin in de bus waarin stond dat de testuitslagen van mijn bloed afwijkend zijn. Na beter lezen blijkt dat bij beide afnames het bloed positief getest is maar bij hertesten op infecties toch negatief bleek... dus 2x vals positief. Ik word dus niet meer opgeroepen.
Vraag me af wat de verklaring is, moet toch tenminste een hypothese voor zijn. Iemand die hier meer van weet?
heb ik ook gehad, toen ze net begonnen met hepatitis C testen.
Ben toen opgeroepen op hoofdkantoor voor test maar was niet geinfecteerd. Maar omdat de test op antistoffen toch steeds positief was op mijn bloed mocht ik ook vele jaren niet geven.
10 jaar later toch weer eens een poging gedaan en nu gaat het blijkbaar goed. Ik gok dat de test verbeterd is inmiddels
pi_166017729
En weer bloed gegeven. *G* Helaas waren de roze koeken op dus dan maar een gevulde koek :(

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2016 18:37:12 ]
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:46:32 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_166066914
Mijn zakje plasma ook weer achter gelaten. Stomme naald deed zeer deze keer. :(

Maar gelukkig liep hij wel goed door deze keer. Vorige keer klapte mijn ader steeds dicht en duurde het veel langer. Nu 37 mins *O* vorigr keer net iets meer dan een uur.
***
pi_166071760
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 21:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

heb ik ook gehad, toen ze net begonnen met hepatitis C testen.
Ben toen opgeroepen op hoofdkantoor voor test maar was niet geinfecteerd. Maar omdat de test op antistoffen toch steeds positief was op mijn bloed mocht ik ook vele jaren niet geven.
10 jaar later toch weer eens een poging gedaan en nu gaat het blijkbaar goed. Ik gok dat de test verbeterd is inmiddels
Hm okee, apart. Misschien een kruisreactie met andere antilichamen ofzo.
Nouja dan maar niet doneren. Mijn bloedzak-sleutelhanger is ook heel symbolisch kapot gevallen inmiddels :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_166191249
Ik heb mijn 2e oproep binnen.
Ik ga nu een keer s'avonds, hopelijk val ik niet weer flauw :')
Stom dat je daar toch een beetje 'bang' voor bent ook al weet ik dat je in goede handen bent etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 13:16:35 ]
pi_166191628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:00 schreef Mark het volgende:

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.
Dat is simplistisch en niet waar. Er zijn ziektebeelden en medische afwijkingen waardoor je bloed ongeschikt kan zijn voor donatie en die niets te maken hebben met geografische risicogebieden, naar de hoeren gaan, operaties of behandelingen of mannelijke homoseks.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 13:21:24 ]
pi_166194252
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:03 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb mijn 2e oproep binnen.
Ik ga nu een keer s'avonds, hopelijk val ik niet weer flauw :')
Stom dat je daar toch een beetje 'bang' voor bent ook al weet ik dat je in goede handen bent etc etc.
Door deze horrorverhalen was ik er ook een beetje bang voor. Gisteravond voor de eerste keer in mijn leven bloed gegeven. Meteen vanuit het werk erheen gegaan om 17:30, maar het was echt super druk :(

Verder verliep het uitermate goed. Wel 2x in mijn vinger moeten prikken om het ijzergehalte te meten. Eerste keer was deze iets te laag, kon komen door het flinke sporten van zondag en/of koude vingers. Ook helemaal geen last van duizeligheid of me ook maar iets anders dan normaal gevoeld, dus helemaal top. De mensen daar waren wel extreem voorzichtig met alles zeg. Moest langer blijven liggen, 10x vragen of alles nog goed ging...

Was wel pas na 19:15 weg, hopelijk is het de volgende keer veel minder druk. Heb mezelf als avondeten daarna maar getrakteerd op mcDonalds.
pi_166195405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:27 schreef JAOC het volgende:

[..]

Door deze horrorverhalen was ik er ook een beetje bang voor. Gisteravond voor de eerste keer in mijn leven bloed gegeven. Meteen vanuit het werk erheen gegaan om 17:30, maar het was echt super druk :(

Verder verliep het uitermate goed. Wel 2x in mijn vinger moeten prikken om het ijzergehalte te meten. Eerste keer was deze iets te laag, kon komen door het flinke sporten van zondag en/of koude vingers. Ook helemaal geen last van duizeligheid of me ook maar iets anders dan normaal gevoeld, dus helemaal top. De mensen daar waren wel extreem voorzichtig met alles zeg. Moest langer blijven liggen, 10x vragen of alles nog goed ging...

Was wel pas na 19:15 weg, hopelijk is het de volgende keer veel minder druk. Heb mezelf als avondeten daarna maar getrakteerd op mcDonalds.
Fijn dat de eerste keer zo goed ging, ze zijn dan altijd extra voorzichtig met je inderdaad. De volgende keer zal het wat minder betuttelend gaan verwacht ik zo. En half 6 ja dat is vragen om drukte. Tussen 5 en 7 is het spitsuur, ideale tijd voor mensen die uit het werk komen enzo. Ik heb mijn plasma afspraak ook altijd rond die tijd, meestal gaat dat wel goed maar ik hou wel rekening met wat langer wachten voor de keuring.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_166196322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:27 schreef JAOC het volgende:

[..]

Door deze horrorverhalen was ik er ook een beetje bang voor. Gisteravond voor de eerste keer in mijn leven bloed gegeven. Meteen vanuit het werk erheen gegaan om 17:30, maar het was echt super druk :(

Verder verliep het uitermate goed. Wel 2x in mijn vinger moeten prikken om het ijzergehalte te meten. Eerste keer was deze iets te laag, kon komen door het flinke sporten van zondag en/of koude vingers. Ook helemaal geen last van duizeligheid of me ook maar iets anders dan normaal gevoeld, dus helemaal top. De mensen daar waren wel extreem voorzichtig met alles zeg. Moest langer blijven liggen, 10x vragen of alles nog goed ging...

Was wel pas na 19:15 weg, hopelijk is het de volgende keer veel minder druk. Heb mezelf als avondeten daarna maar getrakteerd op mcDonalds.
drukste moment van de dag :+ had je wel een roze koek?
pi_166212333
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:19 schreef Karstman het volgende:
[..]
Fijn dat de eerste keer zo goed ging, ze zijn dan altijd extra voorzichtig met je inderdaad. De volgende keer zal het wat minder betuttelend gaan verwacht ik zo. En half 6 ja dat is vragen om drukte. Tussen 5 en 7 is het spitsuur, ideale tijd voor mensen die uit het werk komen enzo. Ik heb mijn plasma afspraak ook altijd rond die tijd, meestal gaat dat wel goed maar ik hou wel rekening met wat langer wachten voor de keuring.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
drukste moment van de dag :+ had je wel een roze koek?
Er was meer dan genoeg te eten in elk geval. Heb geen roze koek gehad, daar ben ik niet zo'n fan van. Er waren zelfs broodjes :D

Ik snap dat het dan extra druk is, maarja voor mij is het ook het ideaalste moment. Direct door vanuit mijn werk. Heb eigenlijk geen zin om vrij te moeten vragen om te doneren of om vanuit huis op en neer naar sanquin te rijden.
Misschien is het op een dinsdag of woensdag minder druk O-) De allereerste keer bij die bloedcontrole leek het ook veel minder druk, dat was ook na het werk rond die tijd.

Al zal de volgende donatie nog wel even duren, aangezien ik over 2 weken naar Thailand ga. Waarschijnlijk mag ik dan 6 maanden niet geven. En daarbij heb ik bloedgroep B+, dus daar hebben ze ook niet zoveel donoren voor nodig schijnbaar.
pi_166212915
Helaas hier in Hilversum is het klote, dinsdag / donderdag 17.00-20.00 op zo'n mobiele locatie. Voorlopig niet meer doneren dus.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_166214393
Oproep gekregen. Kan alleen op woensdag in Voorburg..
Heb knallende koppijn vandaag. Misschien volgende week.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166371370
Kreeg vandaag een SMS dat ze dringend donoren nodig hebben voor bloed én plasma. (Be)
Vind het wel jammer dat je nergens op de site kan zien hoeveel plasma ze nog hebben (i.t.t. bloed).
Dacht dat ze dit altijd wel genoeg hadden door de lange bewaartijd.
Kan helaas nu niet gaan, zal voor binnen een paar weken zijn.
pi_166371863
Al 3x een oproep gehad in 3 weken, ze zullen wel krap zitten.
pi_166484383
In België mogen nu homo's bloed geven na 1 jaar zonder seks !
Beter dan voorheen toch al ;)
pi_166513641
Ik heb me een tijdje geleden opgegeven als donor en heb morgen de keuring.
Er staat nergens dat je nuchter moet zijn dus ik ga ervan uit dat dat niet hoeft.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_166513716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef kuolema het volgende:
Ik heb me een tijdje geleden opgegeven als donor en heb morgen de keuring.
Er staat nergens dat je nuchter moet zijn dus ik ga ervan uit dat dat niet hoeft.
nee hoor :D
Je mag je helemaal ongans eten aan roze koeken van te voren
pi_166514549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef kuolema het volgende:
Ik heb me een tijdje geleden opgegeven als donor en heb morgen de keuring.
Er staat nergens dat je nuchter moet zijn dus ik ga ervan uit dat dat niet hoeft.
Je mag (moet) gewoon eten. Geen alcohol, en hou er rekening mee dat je ook niet een zak drop moet eten vantevoren want dan loop je kans naar huis gestuurd te worden wegens een te hoge bloeddruk.
pi_166525251
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 23:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je mag (moet) gewoon eten. Geen alcohol, en hou er rekening mee dat je ook niet een zak drop moet eten vantevoren want dan loop je kans naar huis gestuurd te worden wegens een te hoge bloeddruk.
het is zelfs prima om een zak drop te eten van de voren, want in drop zit immers geen natrium (nee echt niet) en maar heel weinig mensen zijn gevoelig voor effect van zoethoutwortel op bloeddruk

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 09-11-2016 06:39:04 ]
pi_166872951
Zo, ook weer even gedoneerd. Zevobden mijn kleur bloed erg mooi :+
hb 9.4
Bloeddruk kiele kiele na 3 keer meten
pi_166949584
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:43 schreef computergirl het volgende:
Zo, ook weer even gedoneerd. Zevobden mijn kleur bloed erg mooi :+
hb 9.4
Bloeddruk kiele kiele na 3 keer meten
Is het blauw ? :s)
Maar kiele kiele bloeddruk, aan de lage kant.?

Ik was afgelopen week trouwens voor keer 60 dus ik mocht weer wat uitzoeken. Grote knuffelpelikaan altij handig voor kinderen in de omgeving.:)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_166961606
Vandaag voor het eerst mijn eerste donatie gedaan *O*
Vorige keer werd ik afgekeurd op mijn HB, deze was gelukkig vandaag in orde
Een beetje licht in het hoofd geweest nadat de naald er uit ging dus eventjes met de benen omhoog gelegen, toen ging het al gauw beter gelukkig
super aardige mensen ook, op naar de volgende keer :Y
pi_166961668
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 09:20 schreef Karstman het volgende:

[..]

Is het blauw ? :s)
Maar kiele kiele bloeddruk, aan de lage kant.?

Ik was afgelopen week trouwens voor keer 60 dus ik mocht weer wat uitzoeken. Grote knuffelpelikaan altij handig voor kinderen in de omgeving.:)
opvallend rood door veel zuurstof zei de dame, en bloeddruk eigenlijk te hoog maar na 3 pogingen net onder de norm
pi_166961680
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:56 schreef Mip1988 het volgende:
Vandaag voor het eerst mijn eerste donatie gedaan *O*
Vorige keer werd ik afgekeurd op mijn HB, deze was gelukkig vandaag in orde
Een beetje licht in het hoofd geweest nadat de naald er uit ging dus eventjes met de benen omhoog gelegen, toen ging het al gauw beter gelukkig
super aardige mensen ook, op naar de volgende keer :Y
^O^ Welkom bij ons clubje :+
pi_166962412
Ik ga maar weer ontvolgen aangezien ik toch niet meer mag doneren.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 28 november 2016 @ 20:26:39 #78
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_166962518
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:56 schreef Mip1988 het volgende:
Vandaag voor het eerst mijn eerste donatie gedaan *O*
Ik denk dat het ook de laatste keer was dat je je eerste donatie hebt gedaan :+

quote:
9s.gif Op maandag 28 november 2016 20:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik ga maar weer ontvolgen aangezien ik toch niet meer mag doneren.
Toch jammer :{
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_166965853
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 19:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

opvallend rood door veel zuurstof zei de dame, en bloeddruk eigenlijk te hoog maar na 3 pogingen net onder de norm
Hmmm te hoog is ook niet goed. Hoewel je met de meeste bloeddruk verlagers prima kunt doneren.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:02:12 #80
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_167054849
Ik mag helaas een half jaar geen bloed geven omdat ik in malariagebied ben geweest. Plasma geven mag wel, ik ga me eens verdiepen of ik dat zal gaan doen.

Als je plasmadonor bent, kun je dan ook nog tussendoor bloed geven of is het of het een of het ander?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 2 december 2016 @ 23:53:33 #81
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_167062911
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:02 schreef Luxuria het volgende:
Ik mag helaas een half jaar geen bloed geven omdat ik in malariagebied ben geweest. Plasma geven mag wel, ik ga me eens verdiepen of ik dat zal gaan doen.

Als je plasmadonor bent, kun je dan ook nog tussendoor bloed geven of is het of het een of het ander?
Of het één of het ander.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 15 december 2016 @ 01:56:25 #82
39237 crew  H_T
2733
pi_167337282
+1!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_167338559
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 01:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
+1!
^O^

Ik heb mijn volgende afspraak gepland op 2 januari. Ik dacht laten we het jaar goed beginnen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 15 december 2016 @ 10:24:33 #84
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_167339332
Vorige week geweest en meteen nog maar een laatste keer net voor de Kerst ingepland O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_167369579
Weer een zak plasma minder
Binnen 2 weken weer proberen gaan, dat is toch de kritische periode
Al is plasma lang houdbaar dus minder een probleem natuurlijk!
pi_167369906
Woensdag weer bloed gegeven, dochter was mee, die wilde weleens zien hoe dat ging.
Nu zei ze dat ze het straks ook wel wil gaan doen ^O^
compact en kleverig.
  vrijdag 16 december 2016 @ 22:57:14 #87
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_167385007
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:24 schreef Mark het volgende:
Vorige week geweest en meteen nog maar een laatste keer net voor de Kerst ingepland O-)
Ik doe 30 december nog een rondje plasma. Niet heel verrassend was er nog heel veel ruimte in de agenda. Zal ik na afloop een oliebol, een roze koek of beide nemen? :9
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 16 december 2016 @ 22:59:19 #88
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_167385074
Ik ben 1x eerder vlak voor Kerst geweest, toen kreeg ik een flesje wijn mee :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 16 december 2016 @ 23:00:04 #89
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_167385104
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:59 schreef Mark het volgende:
Ik ben 1x eerder vlak voor Kerst geweest, toen kreeg ik een flesje wijn mee :)
Ook attent. :Y
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_167392443
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:59 schreef Mark het volgende:
Ik ben 1x eerder vlak voor Kerst geweest, toen kreeg ik een flesje wijn mee :)
Jammer dat ik dan nog iet mag dan :o
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 17 december 2016 @ 22:12:58 #91
39237 crew  H_T
2733
pi_167404930
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:59 schreef Mark het volgende:
Ik ben 1x eerder vlak voor Kerst geweest, toen kreeg ik een flesje wijn mee :)
Bloedwijn? :+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_167406460
Hoe zit het eigenlijk met plasma geven na verwijderen moedervlek, moet er een bepaalde tijd tussen zitten?
pi_167411641
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 22:57 schreef chento het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met plasma geven na verwijderen moedervlek, moet er een bepaalde tijd tussen zitten?
lijkt me wel als je met verkouedheid ook al niet mag, kijk op de site of bel maandag. ;)
pi_167862361
Deze week nog eens plasma gaan geven
1ste goede daad van het jaar is dan meteen een feit *)
pi_167881336
Grrrr.... Net als de vorige keer sloeg het vat weer dicht en mocht ik na 250cc vertrekken. :(
Jarenlang uit dat vat gedoneerd, want de vaten in mijn andere arm zijn nog slechter. Maar na twee keer mislukte donatie de volgende keer toch maar met links gaan geven en hopen dat dat goed gaat.
Want anders is drie keer scheepsrecht en is mijn carrière als bloeddonor na ruim 20 jaar ten einde. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167881542
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:59 schreef Cat22 het volgende:
Grrrr.... Net als de vorige keer sloeg het vat weer dicht en mocht ik na 250cc vertrekken. :(
Jarenlang uit dat vat gedoneerd, want de vaten in mijn andere arm zijn nog slechter. Maar na twee keer mislukte donatie de volgende keer toch maar met links gaan geven en hopen dat dat goed gaat.
Want anders is drie keer scheepsrecht en is mijn carrière als bloeddonor na ruim 20 jaar ten einde. ;(
Zou jammer zijn. Maar je kunt niet zeggen dat je niet je best hebt gedaan. 20 jaar haal ik nog lang niet!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167882327
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:08 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zou jammer zijn. Maar je kunt niet zeggen dat je niet je best hebt gedaan. 20 jaar haal ik nog lang niet!
Klopt helemaal. En toch voelde het ook deze keer als een soort van examen waar ik voor zakte. Terwijl ik best weet dat ik er niks aan kan doen _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167882615
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:59 schreef Cat22 het volgende:
Grrrr.... Net als de vorige keer sloeg het vat weer dicht en mocht ik na 250cc vertrekken. :(
Jarenlang uit dat vat gedoneerd, want de vaten in mijn andere arm zijn nog slechter. Maar na twee keer mislukte donatie de volgende keer toch maar met links gaan geven en hopen dat dat goed gaat.
Want anders is drie keer scheepsrecht en is mijn carrière als bloeddonor na ruim 20 jaar ten einde. ;(
Zonde van de moeite, hopelijk lukt het volgende x wel !
Moet je nu evenlang wachten voor een volgende poging als na een geslaagde donatie?
pi_167883722
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:50 schreef chento het volgende:

[..]

Zonde van de moeite, hopelijk lukt het volgende x wel !
Moet je nu evenlang wachten voor een volgende poging als na een geslaagde donatie?
Ja. En bij mij schijnt dat gemiddeld een maand of vijf/zes te zijn :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 5 januari 2017 @ 01:14:33 #100
39237 crew  H_T
2733
pi_167893784
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:34 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja. En bij mij schijnt dat gemiddeld een maand of vijf/zes te zijn :')
Valt nog mee, aangezien vrouwen maximaal drie keer per jaar mogen doneren. Dan zit je niet eens heel ver boven de vier maanden die het minimaal moet zijn.

Desondanks jammer dat het mis gaat
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 21:27:03 #101
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_167961681
Omdat ik na mijn keizersneeeen bloedtransfusie heb gehad wilde ik ook bloed gaan doneren. Ik heb namelijk 0- en heb een dag moeten wachten op het bloed dat uit Groningen moest komen. Daarom dacht ik bloed te gaan doneren omdat mijn type behoorlijk welkom is.

Toen kwam ik erachter dat ik 13 jaar geen bloed mocht geven na een transfusie. Waarom? Nou, voor het risico op aids. Risico op aids? Ow. Dus ik zou eventueel kans kunnen hebben op aids? Vaag verhaal kreeg ik toen.

Het is nu dus net 14 jaar geleden dus ga ik het komende week nog eens proberen. Volgens de ts zou je na een transfusie nooit meer mogen geven? Ben benieuwd dus.
To BG or not to BG!
pi_167961932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:27 schreef oppiedoppie het volgende:
Omdat ik na mijn keizersneeeen bloedtransfusie heb gehad wilde ik ook bloed gaan doneren. Ik heb namelijk 0- en heb een dag moeten wachten op het bloed dat uit Groningen moest komen. Daarom dacht ik bloed te gaan doneren omdat mijn type behoorlijk welkom is.

Toen kwam ik erachter dat ik 13 jaar geen bloed mocht geven na een transfusie. Waarom? Nou, voor het risico op aids. Risico op aids? Ow. Dus ik zou eventueel kans kunnen hebben op aids? Vaag verhaal kreeg ik toen.

Het is nu dus net 14 jaar geleden dus ga ik het komende week nog eens proberen. Volgens de ts zou je na een transfusie nooit meer mogen geven? Ben benieuwd dus.
http://www.sanquin.nl/bloed-geven/kan-ik-bloeddonor-worden/
Je in of na 1980 een bloedtransfusie of bloedproducten (hieronder vallen ook bloedplaatjes of plasma) hebt gehad.
Omdat je een bloedtransfusie hebt gehad, mag je uit voorzorg geen donor worden. Om een besmettingsketen voor de variant ziekte van Creutzfeldt-Jakob tegen te gaan. Er bestaat namelijk geen test om deze ziekte op te sporen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:56:52 #103
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168220302
Hoi hoi, ik heb 2 maanden geleden voor het eerst bloed gegeven (man). Nu heb ik weer een oproepkaart gekregen. Moest ik niet minimaal 3 maanden wachten? Of heb ik dat verkeerd?
pi_168221016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:56 schreef MillsStork het volgende:
Hoi hoi, ik heb 2 maanden geleden voor het eerst bloed gegeven (man). Nu heb ik weer een oproepkaart gekregen. Moest ik niet minimaal 3 maanden wachten? Of heb ik dat verkeerd?
Mannen geven gemiddeld 5 keer per jaar dus om de 2-3 maanden. Kan zijn dat ze wat meer behoefte hebben aan je bloedgroep en je iets eerder willen zien maar dit is n iet extreem vroeg.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:23:41 #105
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168222305
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:30 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mannen geven gemiddeld 5 keer per jaar dus om de 2-3 maanden. Kan zijn dat ze wat meer behoefte hebben aan je bloedgroep en je iets eerder willen zien maar dit is n iet extreem vroeg.
Prima! Ben al onderweg om te geven. :) Heb A+, 35% van de bevolking heeft het dus ik snap het wel.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:44:31 #106
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168225868
Nummer 2 zit er ook weer op. Raar, vorige donatie en bij de check zat mijn ijzerniveau op 9,4 min of meer. Nu 10,1. :P

Stond na 2 min erna op en ging weg zonder klachten. :)
pi_168229152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:44 schreef MillsStork het volgende:
Nummer 2 zit er ook weer op. Raar, vorige donatie en bij de check zat mijn ijzerniveau op 9,4 min of meer. Nu 10,1. :P

Stond na 2 min erna op en ging weg zonder klachten. :)
rook je soms?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:28:40 #108
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168229240
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

rook je soms?
Nee, hoezo? :P
pi_168229453
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:28 schreef MillsStork het volgende:

[..]

Nee, hoezo? :P
rokers en mensen met COPD hebben een hoog hB. Ik dacht, misschien ben je net begonnen vandaar de stijging. Maar 10 is voor een kerel niet zo opvallend dacht ik
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:41:45 #110
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168229733
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

rokers en mensen met COPD hebben een hoog hB. Ik dacht, misschien ben je net begonnen vandaar de stijging. Maar 10 is voor een kerel niet zo opvallend dacht ik
Nee klopt, gezonde waardes tussen 8,5 en 11 dacht ik. Maar het kan zijn dat ik dankzij het vele eten in de feestdagen een kleine boost heb gekregen in ijzer oid? Speculatie maar.
pi_168248743
Weten jullie welke bloedgroepen ze het liefst hebben? Behalve natuurlijk O-.
Wordt je bij de andere bloedgroepen ook vaker opgeroepen als je bloed rhesus negatief is?
In principe kunnen ze bloed van iemand met A- natuurlijk ook geven aan iemand met A+. Maar ik weet niet of ze dat ook doen, ik zag op de site van Sanquin dat ze mensen het liefst hun eigen bloedgroep geven en dat anders O- veel gebruikt wordt.
Weet iemand dit?
Ik heb zelf nog nooit bloed gedoneerd maar overweeg het wel.
pi_168249533
In principe is de donorpopulatie een gelijke afspiegeling van de samenleving als de ontvangerpopulatie. AB- komt dus bij de ontvangers minder voor en is minder nodig, maar er zijn ook minder donoren van, dus die specifieke donoren zijn hard nodig.
Uiteindelijk wordt iedereen zo ongeveer 3-4x per jaar opgeroepen.
pi_168249571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:55 schreef Rynn het volgende:
Weten jullie welke bloedgroepen ze het liefst hebben? Behalve natuurlijk O-.
Wordt je bij de andere bloedgroepen ook vaker opgeroepen als je bloed rhesus negatief is?
In principe kunnen ze bloed van iemand met A- natuurlijk ook geven aan iemand met A+. Maar ik weet niet of ze dat ook doen, ik zag op de site van Sanquin dat ze mensen het liefst hun eigen bloedgroep geven en dat anders O- veel gebruikt wordt.
Weet iemand dit?
Ik heb zelf nog nooit bloed gedoneerd maar overweeg het wel.
ik heb O- en wordt nooit vaker opgeroepen dan de norm. Volgens mij is het wel zo dat ze bij bloedgroepen waar ze al veel donoren voor hebben iemand liever plasma geeft

http://www.sanquin.nl/donor/donatiesoort/bloedplasma-geven/

"In principe kan iedere bloeddonor met goede bloedvaten plasmadonor worden. Omdat sommige bloedgroepen weinig voorkomen hebben we liever dat deze mensen bloed blijven geven. Bijvoorbeeld als je een bloedgroep met een negatieve rhesusfactor hebt (zoals A-negatief, B-negatief, AB- negatief of O-negatief). Als je plasmadonor wordt, kun je namelijk geen bloed blijven geven."
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:55:33 #114
399061 kuolema
vermaledijd
pi_168251813
Ik ben 10 weken geleden voor de eerste keuring geweest en heb sindsdien niets gehoord. Ik weet dus ook niet of ik ben goedgekeurd. Is het normaal dat het zo lang duurt voor je een eerste oproep krijgt of een ander bericht? Op de site staat dat je na een paar weken je eerste oproep krijgt en er zijn nu wel meer dan een paar weken voorbij, ook als je rekening houdt met de feestdagen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_168252284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:33 schreef Merel1808 het volgende:
In principe is de donorpopulatie een gelijke afspiegeling van de samenleving als de ontvangerpopulatie. AB- komt dus bij de ontvangers minder voor en is minder nodig, maar er zijn ook minder donoren van, dus die specifieke donoren zijn hard nodig.
Uiteindelijk wordt iedereen zo ongeveer 3-4x per jaar opgeroepen.
Ja zoiets dacht ik wel. Ik ken iemand met O- en die wordt opgeroepen zodra het weer kan maar ik hoorde ook weleens van iemand dat die een oproep kreeg zo eens in de 5-6 maanden. Dus ik dacht misschien zit er nog wel verschil tussen (behalve tussen mannen en vrouwen).

quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb O- en wordt nooit vaker opgeroepen dan de norm. Volgens mij is het wel zo dat ze bij bloedgroepen waar ze al veel donoren voor hebben iemand liever plasma geeft

http://www.sanquin.nl/donor/donatiesoort/bloedplasma-geven/

"In principe kan iedere bloeddonor met goede bloedvaten plasmadonor worden. Omdat sommige bloedgroepen weinig voorkomen hebben we liever dat deze mensen bloed blijven geven. Bijvoorbeeld als je een bloedgroep met een negatieve rhesusfactor hebt (zoals A-negatief, B-negatief, AB- negatief of O-negatief). Als je plasmadonor wordt, kun je namelijk geen bloed blijven geven."
Maar het lijkt me dat vaker dan de norm ook niet mag toch? Of bijv in noodsituaties wel?
Oh dat had ik nog niet gezien, dankje. Gelukkig voor mij dan dat mijn bloed rhesusnegatief is, ik zou sowieso liever bloed geven dan plasma. Moet sowieso nog even moed gaan verzamelen haha, ik viel al bijna flauw na bloedprikken. Terwijl ik er niks engs aan vind ofzo en het juist wel interessant vind om mee te kijken, maar mijn lichaam denkt daar blijkbaar anders over :')
pi_168257034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:55 schreef kuolema het volgende:
Ik ben 10 weken geleden voor de eerste keuring geweest en heb sindsdien niets gehoord. Ik weet dus ook niet of ik ben goedgekeurd. Is het normaal dat het zo lang duurt voor je een eerste oproep krijgt of een ander bericht? Op de site staat dat je na een paar weken je eerste oproep krijgt en er zijn nu wel meer dan een paar weken voorbij, ook als je rekening houdt met de feestdagen.
Als er wat mis zou zijn dan hadden ze allang gebeld :) 10 weken is wel wat aan de lange kant. Je kunt gewoon zelf even de donorinfolijn bellen dan weet je hoe of wat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168265211
Dinsdag nummertje #23 alweer, dit jaar de 25 halen ^^, ik heb zelf A- en wordt iedere jaar gewoon 5x opgeroepen gemiddeld.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
"In principe kan iedere bloeddonor met goede bloedvaten plasmadonor worden. Omdat sommige bloedgroepen weinig voorkomen hebben we liever dat deze mensen bloed blijven geven. Bijvoorbeeld als je een bloedgroep met een negatieve rhesusfactor hebt (zoals A-negatief, B-negatief, AB- negatief of O-negatief). Als je plasmadonor wordt, kun je namelijk geen bloed blijven geven."
Dat is wel raar. Ben al paar keer gevraagd of ik plasmadonor wou worden namelijk.
pi_168266158
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:57 schreef Dale. het volgende:
Dinsdag nummertje #23 alweer, dit jaar de 25 halen ^^, ik heb zelf A- en wordt iedere jaar gewoon 5x opgeroepen gemiddeld.

[..]

Dat is wel raar. Ben al paar keer gevraagd of ik plasmadonor wou worden namelijk.
Ik heb ook Oneg maar omdat ik hele fijne aderen heb om te prikken, lekker dik, wilden ze me graag als plasmadonor :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168267212
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

rokers en mensen met COPD hebben een hoog hB. Ik dacht, misschien ben je net begonnen vandaar de stijging. Maar 10 is voor een kerel niet zo opvallend dacht ik
En hoe. Ik was begonnen toen ik rookte, altijd goede waardes gehad. Toen ik een tijdje was gestopt met roken wilde ik ook doneren en toen zat ik ver onder de grens. Moest zelfs naar de huisarts daar voor.

Toen ik vroeg of dat iets met het roken te maken had, konden ze daar niet eens antwoord op geven. 🙄
Protège moi de mes désirs.
pi_168267319
http://www.sanquin.nl/blo(...)orraad/?desktop=true

Ze hebben BRh+ nodig! Zijn die hier? :9
Protège moi de mes désirs.
pi_168272723
Ik heb A+ en heb ook weer een oproepkaart binnen. Ik ga morgen gelijk even, want dan kan ik samen met mijn vriend die voor het eerst gaat doneren.
pi_168316569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:56 schreef MillsStork het volgende:
Hoi hoi, ik heb 2 maanden geleden voor het eerst bloed gegeven (man). Nu heb ik weer een oproepkaart gekregen. Moest ik niet minimaal 3 maanden wachten? Of heb ik dat verkeerd?
Zelf krijg ik ook regelmatig na twee maanden een oproep, maar ik heb wel gemerkt dat ze het totaal per jaar wel op 5 lijken te houden. Als er 4 keer twee maanden tussen zat, dan krijg ik er daarna vier maanden geen.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:13:00 #123
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168322501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 09:36 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Zelf krijg ik ook regelmatig na twee maanden een oproep, maar ik heb wel gemerkt dat ze het totaal per jaar wel op 5 lijken te houden. Als er 4 keer twee maanden tussen zat, dan krijg ik er daarna vier maanden geen.
Ah op die manier, begrepen!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:13:17 #124
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168322505
Zijn er meer mensen die altijd in Leiden doneren trouwens? :)
pi_168358050
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:13 schreef MillsStork het volgende:
Zijn er meer mensen die altijd in Leiden doneren trouwens? :)
yup ikke, morgen nog :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 23 januari 2017 @ 16:36:09 #126
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_168375608
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:01 schreef Karstman het volgende:

[..]

yup ikke, morgen nog :)
Leuk. :P wellicht dat we rond dezelfde tijd opgeroepen worden de volgende keer.
pi_168381110
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:36 schreef MillsStork het volgende:

[..]

Leuk. :P wellicht dat we rond dezelfde tijd opgeroepen worden de volgende keer.
Ik geef plasma dus ik plan zelf m'n afspraken. Ga in principe iedere 4 weken op maandag uit werk.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168381518
Ze hebben wifi.in Amsterdam, blij mee! :)
Maar geen Merci meer ;( hopelijk was dat incidenteel :P
pi_168448661
Gr gr vanuit Sanquin locatie Bergen op Zoom :W
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:30:07 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_168448928
Gisteren wel grappig, allemaal pezige mannen met warme washandjes op handen en polsen omdat ze hele koude handen hadden en de boel dus heel traag liep en ik met mijn speklaagje pompte het zakje plasma in 33 minuten vol. :D

Is dat laagje toch nog ergens goed voor. ;)
***
pi_168452875
Ik heb dinsdag een keuringsafspraak. Het is niet zeker of ik kan doneren, dat gaan ze bekijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168546897
Gr gr met een naald in mn arm
pi_168547347
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:32 schreef d4v1d het volgende:
Gr gr met een naald in mn arm
:W
  maandag 30 januari 2017 @ 18:13:16 #134
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168547859
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:32 schreef d4v1d het volgende:
Gr gr met een naald in mn arm
Goed bezig :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 30 januari 2017 @ 19:33:26 #135
399061 kuolema
vermaledijd
pi_168549994
Ik heb eindelijk mijn eerste oproep binnen, voor woensdag. Nu was de vorige keer mijn Hb-waarde nét hoog genoeg, pas na meerdere pogingen prikken, en ben ik ook nog eens net ongesteld geworden. Heeft het zin en is het verstandig om een supplement te nemen morgen en zo ja, welk? Ik las ook iets over Roosvicee Ferro, zou dat voldoende zijn?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_168550282
In zo'n korte tijd ga je volgens mij niet je hb omhoog krikken zonder illegale EPO injectie :+
Wacht het af, en evt daarna aan de ferro
  maandag 30 januari 2017 @ 20:52:49 #137
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_168552548
Appelstroop :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 30 januari 2017 @ 23:28:38 #138
399061 kuolema
vermaledijd
pi_168557507
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:52 schreef Mark het volgende:
Appelstroop :)
Ik heb cashewnoten gehaald, daar schijnt veel ijzer in te zitten. Appelstroop kreeg ik ook als tip.
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
In zo'n korte tijd ga je volgens mij niet je hb omhoog krikken zonder illegale EPO injectie :+
Wacht het af, en evt daarna aan de ferro
Ik denk dat het wel kan schelen hoor. Ik wacht inderdaad maar af met supplementen, misschien is het niet nodig.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_168658707
Ik ben even nieuwsgierig. Ik mag weer langs komen voor een keuring (ik heb al tig keren bloed gegeven, maar vaak met onderbrekingen in verband met tattoos), echter met de telefonische vragenlijsten kreeg ik ook de vraag of ik laatst nog ibuprofen had gebruikt. Ik vond dat een rare vraag: die heb ik nog nooit eerder gehad? Is dat een nieuwe vraag sinds 2014?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_168659160
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:28 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel kan schelen hoor. Ik wacht inderdaad maar af met supplementen, misschien is het niet nodig.
binnen een dag merk je daar echt niks van.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 12:10:22 #141
399061 kuolema
vermaledijd
pi_168659443
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:24 schreef Ordos20 het volgende:
Ik ben even nieuwsgierig. Ik mag weer langs komen voor een keuring (ik heb al tig keren bloed gegeven, maar vaak met onderbrekingen in verband met tattoos), echter met de telefonische vragenlijsten kreeg ik ook de vraag of ik laatst nog ibuprofen had gebruikt. Ik vond dat een rare vraag: die heb ik nog nooit eerder gehad? Is dat een nieuwe vraag sinds 2014?
Op dat blaadje wat je moet invullen staat ook de vraag of je pijnstillers hebt gebruikt. Ik dacht dat alleen de sterkere, die je alleen op recept krijgt, van belang zijn (maar kruis uiteraard ook 'ja' aan als ik paracetamol heb geslikt). Maar ibuprofen is niet heel onschuldig dus ik kan me ook wel voorstellen dat ze daarnaar vragen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

binnen een dag merk je daar echt niks van.
Oké. Ik ben afgekeurd ... hoogste Hb-waarde van drie metingen was 7,5. Ik baalde daar wel van. Krijg ook pas over drie maanden een nieuwe oproep ook al heb ik niet gedoneerd.
Ik zou een maand van tevoren kunnen beginnen met Roosvicee Ferro zei de arts.
Nu weet ik wel mijn bloedgroep: O positief.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_168673668
Eerder was het inderdaad alleen 'pijnstillers'. Maar paracetamol is geen probleem, misschien werden door die algemene vraag te veel donoren uitgesloten?
Wel raar dat ze alleen ibuprofen specificeren, terwijl ook aspirine, diclofenac en naproxen belangrijk zijn om te weten.
pi_168674339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:10 schreef kuolema het volgende:

[..]
Oké. Ik ben afgekeurd ... hoogste Hb-waarde van drie metingen was 7,5.
oh dat is wel echt net aan foute kant van de grens :{w
pi_168676129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Op dat blaadje wat je moet invullen staat ook de vraag of je pijnstillers hebt gebruikt. Ik dacht dat alleen de sterkere, die je alleen op recept krijgt, van belang zijn (maar kruis uiteraard ook 'ja' aan als ik paracetamol heb geslikt). Maar ibuprofen is niet heel onschuldig dus ik kan me ook wel voorstellen dat ze daarnaar vragen.

[..]

Oké. Ik ben afgekeurd ... hoogste Hb-waarde van drie metingen was 7,5. Ik baalde daar wel van. Krijg ook pas over drie maanden een nieuwe oproep ook al heb ik niet gedoneerd.
Ik zou een maand van tevoren kunnen beginnen met Roosvicee Ferro zei de arts.
Nu weet ik wel mijn bloedgroep: O positief.
Ferro doet het goed :Y
Het smaakt als als een glas vol punaises, maar ik heb er in een maand mijn hb van 6 naar ruim 7 mee gekregen. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168698584
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:02 schreef wyccie het volgende:
Eerder was het inderdaad alleen 'pijnstillers'. Maar paracetamol is geen probleem, misschien werden door die algemene vraag te veel donoren uitgesloten?
Wel raar dat ze alleen ibuprofen specificeren, terwijl ook aspirine, diclofenac en naproxen belangrijk zijn om te weten.
Het verhaal wat ze mij wel eens verteld hebben is dat ze die ibu in de bloedwaardes terugzien. Dat het op zich niet erg is dat het er zit maar ze willen het wel weten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168773426
Gisteravond voor het eerst bloed gegeven en ook nog eens in mijn woonplaats in Duitsland.
Eerst vragenlijst, vervolgens gesprek met arts en bleoddruk check, daarna verplicht eten en drinken (broodje bockworst ^O^)
Toen in de rij voor temperatuur en Hb check, ik weet het niet meer zeker maar volgens mij was de Hb iets van 12, wat wel aardig hoog is.
Daarna op de ligstoel naast de andere slachtoffers, echter na een minuut of 5 en de 3e verpleegster zijn ze maar afgekapt omdat de boel telkens dichtsloeg.
Helaas volgende keer beter.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 9 februari 2017 @ 11:26:34 #147
39237 crew  H_T
2733
pi_168774816
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:04 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het verhaal wat ze mij wel eens verteld hebben is dat ze die ibu in de bloedwaardes terugzien. Dat het op zich niet erg is dat het er zit maar ze willen het wel weten.
Ik heb wel eens gedoneerd terwijl ik een paar dagen ervoor ibuprofen had geslikt. Dat was geen enkel probleem en ik mocht gewoon doneren, maar ze plakten wel een extra sticker op de zak om het aan te geven.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_168774880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 10:11 schreef aegir_de_viking het volgende:
Gisteravond voor het eerst bloed gegeven en ook nog eens in mijn woonplaats in Duitsland.
Eerst vragenlijst, vervolgens gesprek met arts en bleoddruk check, daarna verplicht eten en drinken (broodje bockworst ^O^)
Toen in de rij voor temperatuur en Hb check, ik weet het niet meer zeker maar volgens mij was de Hb iets van 12, wat wel aardig hoog is.
Daarna op de ligstoel naast de andere slachtoffers, echter na een minuut of 5 en de 3e verpleegster zijn ze maar afgekapt omdat de boel telkens dichtsloeg.
Helaas volgende keer beter.
12 is wel hoog. Maar die bockworst helpt ook wel. Mijn hb is ook altijd hoger als ik vlk ervoor gegeten heb
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168775676
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:30 schreef Karstman het volgende:

[..]

12 is wel hoog. Maar die bockworst helpt ook wel. Mijn hb is ook altijd hoger als ik vlk ervoor gegeten heb
hb wordt niet zo snel aangemaakt. In buitenland houden ze soms andere meetmethode aan waardoor de getallen afwijken, niet in mmol/l maar g/dl
pi_168776852
Dan is het toeval denk ik :-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168777477
Wat jammer. Ik dacht ook misschien wat bloed te kunnen doneren, maar ik mag het dus niet omdat ik in 1992 tot 1996 in het Verenigd Koninkrijk heb gewoond.

Dan maar een andere manier zoeken om wat te kunnen bijdragen.
pi_168799963
Grappig, ik wist niet dat roken en een hoog HB verband met elkaar hadden :o
Laatste keer was m'n HB 9, ondanks dat ik al 12 jaar vegetariër ben.

Vraagje; ik ben elke keer na het doneren erg duizelig, zwakjes en algeheel lamlendig. De dag er na ook nog. Ik eet voor het doneren goed en na het doneren ook. Wat kan ik doen om dit tegen te gaan?
pi_168800000
Van vegetarisch eten krijg je geen bloedarmoede hoor. Tenzij je zo ontzettend eenzijdig eet dat je tekorten gaat ontwikkelen. Maar als vegetariër zal dat niet zo snel gebeuren, veganisten moeten wel suppleren.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_168800093
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Van vegetarisch eten krijg je geen bloedarmoede hoor. Tenzij je zo ontzettend eenzijdig eet dat je tekorten gaat ontwikkelen. Maar als vegetariër zal dat niet zo snel gebeuren, veganisten moeten wel suppleren.
Bloedarmoede is een groot woord, maar ik vind 9 toch best hoog. Normaliter haal je het ijzer toch uit vlees?
pi_168800122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:30 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bloedarmoede is een groot woord, maar ik vind 9 toch best hoog. Normaliter haal je het ijzer toch uit vlees?
je hebt twee soorten, ijzer uit planten kan een mens slechter opnemen dan ijzer uit vlees.
pi_168800123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:30 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bloedarmoede is een groot woord, maar ik vind 9 toch best hoog. Normaliter haal je het ijzer toch uit vlees?
Nee hoor, ook in peulvruchten en brood oa.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_168800138
Overigens bedoelde ik vitamine B12 toen ik het over supplementen bij veganisten had.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_168800149
Dan vreet ik genoeg planten :+

Iemand nog tips om me minder beroerd te voelen na het doneren?
pi_168800197
Ik mocht de laatste keer niet geven vanwege een te laag Hb. Alleen ik was sinds de laatste keer geven en in de tussentijd tot de volgende oproep ziek en verkouden geweest (samen in totaal wel 1,5 maand). Arts vond dat een aannemelijke verklaring voor trager herstel van mijn Hb.
pi_168800209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:34 schreef Poes. het volgende:
Dan vreet ik genoeg planten :+

Iemand nog tips om me minder beroerd te voelen na het doneren?
Kun je volgens mij niet zoveel meer aan doen dan je al doet. Goed eten, rustig aan doen..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_168800219
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:38 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Kun je volgens mij niet zoveel meer aan doen dan je al doet. Goed eten, rustig aan doen..
Hmm balen.. Voortaan maar niks inplannen de volgende dag.
pi_168800242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:34 schreef Poes. het volgende:
Dan vreet ik genoeg planten :+

Iemand nog tips om me minder beroerd te voelen na het doneren?
soep of bouillon om volume weer te herstellen, kortdurende duizeligheid heeft volgens mij niks met hb te maken
pi_168800266
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

soep of bouillon om volume weer te herstellen, kortdurende duizeligheid heeft volgens mij niks met hb te maken
Het is dus niet kortdurend maar houdt wel zo'n 24 uur aan.
pi_168800309
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:41 schreef Poes. het volgende:

[..]

Het is dus niet kortdurend maar houdt wel zo'n 24 uur aan.
dat is nog steeds kortdurend. Ik ken mensen die weken plat in bed liggen vanwege duizilig door oorprobleem
pi_168800319
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat is nog steeds kortdurend. Ik ken mensen die weken plat in bed liggen vanwege duizilig door oorprobleem
Goede vergelijking. :')
pi_168800364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:45 schreef Poes. het volgende:

[..]

Goede vergelijking. :')
wat wil je nou dan? Je vraagt om en tip, ik geef er een en je loopt nog te zeiken.
pi_168802258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:21 schreef Poes. het volgende:
Grappig, ik wist niet dat roken en een hoog HB verband met elkaar hadden :o
Laatste keer was m'n HB 9, ondanks dat ik al 12 jaar vegetariër ben.

Vraagje; ik ben elke keer na het doneren erg duizelig, zwakjes en algeheel lamlendig. De dag er na ook nog. Ik eet voor het doneren goed en na het doneren ook. Wat kan ik doen om dit tegen te gaan?
Mijn vegetarische hb lag gemiddeld op 8.5. Ben benieuwd wat het doet nu ik weer zeer gematigd vlees/vis eet.
pi_168883991
Respect voor jullie! 😃

Ik ben bloedtransfusie afhankelijk en moet om de 3 weken 2 zakken van 330cc krijgen.

Heb een zeer bijzondere vorm van Thalassemie.

Doorgaan mensen 😎
Born to be wild!
pi_168884077
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:12 schreef Arek het volgende:
Respect voor jullie! 😃

Ik ben bloedtransfusie afhankelijk en moet om de 3 weken 2 zakken van 330cc krijgen.

Heb een zeer bijzondere vorm van Thalassemie.

Doorgaan mensen 😎
had ik nooit van gehoord, lijkt me kut.
Welke bloedgroep heb je?
pi_168884646
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:12 schreef Arek het volgende:
Respect voor jullie! 😃

Ik ben bloedtransfusie afhankelijk en moet om de 3 weken 2 zakken van 330cc krijgen.

Heb een zeer bijzondere vorm van Thalassemie.

Doorgaan mensen 😎
Ik ken enkel alfa en beta, zijn er nog soorten?
pi_168887266
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:12 schreef Arek het volgende:
Respect voor jullie! 😃

Ik ben bloedtransfusie afhankelijk en moet om de 3 weken 2 zakken van 330cc krijgen.

Heb een zeer bijzondere vorm van Thalassemie.

Doorgaan mensen 😎
Helaas veel ervaring mee. Beterschap!

Vorige week was ik er voor het eerst bij toen iemand bloed kreeg toegediend. Dat deed me wel wat. Mijn bloed is misschien ook wel zo torgediend... :)
Protège moi de mes désirs.
pi_168904419
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

had ik nooit van gehoord, lijkt me kut.
Welke bloedgroep heb je?
Ik heb bloedgroep A negatief, niet een van de veel voorkomende.


quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:34 schreef chento het volgende:

[..]

Ik ken enkel alfa en beta, zijn er nog soorten?
Ik heb Beta Thalassemie Major, opzich vrij veel in andere landen maar zit zelf met de vorm Savannah HB. Hebben maar 20 mensen op de wereld, snel moe, gele ogen en huidskleur etc.
Born to be wild!
pi_168904530
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:30 schreef Arek het volgende:

[..]

Ik heb bloedgroep A negatief, niet een van de veel voorkomende.

oh, nou dan krijg je niks van mij :D
pi_168919364
En weer een streepje..

Hb 8,4

Was met 5min klaar :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_168941707
Streepje nummer zoveel, hb 9.1 :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_169034169
Streepje!
Hb 9 blank
net onder de 25 minuten, liep lekker door.

Toen ik nog even wat ging drinken ging er een volbloed meisje niet helemaal lekker, trok helemaal bleek weg. Werd keurig netjes op ingegrepen, In rolstoel nog even naar de ligstoelen terug vervoerd. Onder bemoedigende woorden van iedereen die in de wachtkamer zat :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169036156
Volbloed meisje :D

Ik was in augustus afgekeurd vanwege een te laag Hb, en tot nu toe geen oproep gehad. Overigens bij controle via het lab wel een normale waarde.
In principe ook wel goed zo, want net griep gehad en in marathontraining. Dan ben ik even egoïstisch en houd ik mijn bloed liever zelf. :@ In mei mogen ze me weer leegtappen.
pi_169038432
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:04 schreef wyccie het volgende:
Volbloed meisje :D

Ik was in augustus afgekeurd vanwege een te laag Hb, en tot nu toe geen oproep gehad. Overigens bij controle via het lab wel een normale waarde.
In principe ook wel goed zo, want net griep gehad en in marathontraining. Dan ben ik even egoïstisch en houd ik mijn bloed liever zelf. :@ In mei mogen ze me weer leegtappen.
van fanatiek hardlopen daalt je hB sowieso
pi_169048022
Klopt, ik zit de laatste jaren ook altijd op de grens.
Vind ik niet erg, ik ben verder goed fit door het hardlopen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 februari 2017 @ 21:19:25 #180
39237 crew  H_T
2733
pi_169103221
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:02 schreef wyccie het volgende:
Eerder was het inderdaad alleen 'pijnstillers'. Maar paracetamol is geen probleem, misschien werden door die algemene vraag te veel donoren uitgesloten?
Wel raar dat ze alleen ibuprofen specificeren, terwijl ook aspirine, diclofenac en naproxen belangrijk zijn om te weten.
Op het formulier dat ik vandaag heb ingevuld stond nog gewoon pijnstillers. Ik heb in de afgelopen dagen één keer een generieke variant van Nyquil geslikt (in Amerika bij elke drogist verkrijgbaar), en in overleg met de arts is uit voorzorg 'ja' op die vraag geantwoord. Ik mag gewoon doneren, maar de naam van het middel is op het formulier genoteerd en er is een TAR-sticker op de zak geplakt, wat ze ook doen als iemand pijnstillers heeft geslikt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:24:20 #181
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_169112413
Na 10 jaar 4 keer per jaar doneren krijg ik plots bericht dat ik niet meer mag geven omdat ik geen milt meer heb. Euh ja, die heb ik al 40 jaar niet meer. Blijkbaar is bloed geven te gevaarlijk voor me.

Is best een raar gevoel als ze zo zeggen dat je er plots niet meer bij hoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door mrPanerai op 24-02-2017 12:55:12 ]
pi_169114071
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:24 schreef mrPanerai het volgende:
Na 10 jaar 4 keer per jaar doneren krijg ik plots bericht dat ik niet meer mag geven omdat ik geen mild meer heb. Euh ja, die heb ik al 40 jaar niet meer. Blijkbaar is bloed geven te gevaarlijk voor me.

Is best een raar gevoel als ze zo zeggen dat je er plots niet meer bij hoort.
voortscheidend inzicht of zo? Of heb je laatste keer pas genoemd dat je geen milt hebt.

Ik kreeg een ban jaren geleden toen ze op Hep.C gingen testen, terwijl ik geen hepatitis heb. Inmiddels mag ik weer doneren
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:57:50 #183
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_169114252
Nee heb het altijd vernoemd in het gesprekje met de arts dat vooraf aan de donatie gaat. Na 10 jaar kende ik bijna alle vrijwilligers en was het altijd erg gezellig. Nu was er een nieuwe arts van russische origine die me zei dat het niet verder mocht.

Het ging over minder witte bloedlichaampjes en dat bloed doneren gevaarlijk kon zijn. Nooit last van iets gehad.

Blijft vreemd aanvoelen wanneer je ineens een ban krijgt.
pi_169114872
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:57 schreef mrPanerai het volgende:
Nee heb het altijd vernoemd in het gesprekje met de arts dat vooraf aan de donatie gaat.
de persoon die bloeddruk meet en hB is geen arts. Hun werk (nauwkeurigheid) wordt wel achteraf gecontroleerd door de keuringsarts is mij verteld
  vrijdag 24 februari 2017 @ 15:24:17 #185
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_169117677
Hier in België kom je nadat je je vragenlijst hebt ingevuld gelijk bij een arts.
pi_169117814
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:24 schreef mrPanerai het volgende:
Hier in België kom je nadat je je vragenlijst hebt ingevuld gelijk bij een arts.
oh dat kan, ik heb alleen kennis van nederlandse Sanquin
pi_169121771
Als de arts het rustig heeft, doet die ook gewoon mee met de reguliere keuringen.
pi_169122741
Die twee keer dat ik in Maastricht ben geweest was het ook een arts die de keuring deed.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169122814
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 18:54 schreef wyccie het volgende:
Als de arts het rustig heeft, doet die ook gewoon mee met de reguliere keuringen.
bij ons nooit hoor, die doet alleen de nieuwen en de probleemgevallen
  maandag 6 maart 2017 @ 14:41:11 #190
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169329652
Een week geleden op de intakekeuring geweest (in Maastricht).

Nu wachten op een oproep en dan mag ik aan de naald.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:41:46 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169329662
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:41 schreef MutedFaith het volgende:
Een week geleden op de intakekeuring geweest (in Maastricht).

Nu wachten op een oproep en dan mag ik aan de naald.
Als je wordt goedgekeurd wel ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:55:00 #192
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169329936
Daar ga ik wel vanuit.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 18:51:20 #193
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169681174
Goedgekeurd, 1e oproepkaart is binnen!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_169681338
Aangemeld en een afspraak gemaakt voor de keuring. Als dat goed gaat kan ik in de zomer voor het eerst.
pi_169684068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:58 schreef Fixers het volgende:
Aangemeld en een afspraak gemaakt voor de keuring. Als dat goed gaat kan ik in de zomer voor het eerst.
^O^
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:09:47 #196
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_169689855
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:51 schreef MutedFaith het volgende:
Goedgekeurd, 1e oproepkaart is binnen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:58 schreef Fixers het volgende:
Aangemeld en een afspraak gemaakt voor de keuring. Als dat goed gaat kan ik in de zomer voor het eerst.
^O^ ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_169694348
Ik had afgelopen maandag mijn eerste afspraak voor een plasmadonatie... maar ik werd afgekeurd... :{ Mijn ijzerwaarde bleek (veel) te laag, op het randje van bloedarmoede. Geen idee waar dat nu ineens vandaan komt. Over twee maanden herkansing...
pi_169697897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:51 schreef MutedFaith het volgende:
Goedgekeurd, 1e oproepkaart is binnen!
^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:58 schreef Fixers het volgende:
Aangemeld en een afspraak gemaakt voor de keuring. Als dat goed gaat kan ik in de zomer voor het eerst.
^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik had afgelopen maandag mijn eerste afspraak voor een plasmadonatie... maar ik werd afgekeurd... :{ Mijn ijzerwaarde bleek (veel) te laag, op het randje van bloedarmoede. Geen idee waar dat nu ineens vandaan komt. Over twee maanden herkansing...
Vreemd, hopen dat het eenmalig was, toen je nog volbloed gaf waren de waardes wel goed of ben je voor het eerst?

Bij mij maandag alles van een leien dakje, streepje nummer zoveel. Was wel erg druk voor een maandag namiddag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169698047
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:17 schreef Karstman het volgende:
Vreemd, hopen dat het eenmalig was, toen je nog volbloed gaf waren de waardes wel goed of ben je voor het eerst?
Ik geef al ruim 5 jaar volbloed, ben nog nooit afgekeurd. Vorige keer zei ze wel dat het op het randje was (7.8), maar deze keer was het slechts 7.0. Niet ziek geweest, geen zware menstruatie gehad of op een andere manier bloed verloren, geen veranderingen in mijn eetpatroon.. :{
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:31:22 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169698149
Ik gaf al een tijdlang plasma, ivm onderzoeken naar baarmoederhalskanker is dit destijds stopgezet.
Vandaag belde ze weer of het allemaal weer kon, dat kan, dus heb nu eind april weer een afspraak staan :)
pi_169699747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:25 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik geef al ruim 5 jaar volbloed, ben nog nooit afgekeurd. Vorige keer zei ze wel dat het op het randje was (7.8), maar deze keer was het slechts 7.0. Niet ziek geweest, geen zware menstruatie gehad of op een andere manier bloed verloren, geen veranderingen in mijn eetpatroon.. :{
veel sporten misschien? Toen ik nog fanatiek aan hardlopen was had ik ok veel lagere hb
pi_169699887
Haha.. ik zou willen dat ik dat als smoes kon gebruiken... maar ik ben nog altijd even lui :@ Weinig verandering in mijn bewegingspatroon de afgelopen 2 jaar
pi_169703364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:58 schreef Shandaly het volgende:
Haha.. ik zou willen dat ik dat als smoes kon gebruiken... maar ik ben nog altijd even lui :@ Weinig verandering in mijn bewegingspatroon de afgelopen 2 jaar
gestopt met roken dan?
Moet je aan de pillen?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 08:25:10 #204
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169739261
Done! Mooi zakje volgebloed, nu aan de koekjes.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_169742519
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:25 schreef MutedFaith het volgende:
Done! Mooi zakje volgebloed, nu aan de koekjes.
^O^
  maandag 27 maart 2017 @ 00:19:07 #206
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_169805494
Heb me ook aangemeld, alleen nu heb ik een brief gekregen dat ik voor de keuring naar Groningen moet (ik woon in Amersfoort) :'). Zal ze morgen even bellen.
pi_169805554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:25 schreef MutedFaith het volgende:
Done! Mooi zakje volgebloed, nu aan de koekjes.
Meervoud? Ik durf er nooit meerdere te pakken :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2017 00:24:00 ]
pi_169806455
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:23 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Meervoud? Ik durf er nooit meerdere te pakken :@
Ik neem er vaak gewoon een paar mee voor onderweg naar huis (35 minuten lopen) en voor thuis op de bank :9 :P
pi_169807245
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 01:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ik neem er vaak gewoon een paar mee voor onderweg naar huis (35 minuten lopen) en voor thuis op de bank :9 :P
Maar wat pak jij dan? Ik heb het over roze koeken :P
  maandag 27 maart 2017 @ 08:52:22 #210
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169807848
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:23 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Meervoud? Ik durf er nooit meerdere te pakken :@
Oh, bij mij werd het aangemoedigd om vooral meerdere te pakken.

2 gevulde koeken en een appelkoek gehad.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_169810336
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 05:57 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar wat pak jij dan? Ik heb het over roze koeken :P
zo'n grote speculaas en wat van die kleine cappuccinokoekjes :9 :P
  maandag 27 maart 2017 @ 12:42:53 #212
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_169811241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:25 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik geef al ruim 5 jaar volbloed, ben nog nooit afgekeurd. Vorige keer zei ze wel dat het op het randje was (7.8), maar deze keer was het slechts 7.0. Niet ziek geweest, geen zware menstruatie gehad of op een andere manier bloed verloren, geen veranderingen in mijn eetpatroon.. :{
Gestopt met roken?
Protège moi de mes désirs.
pi_169814276
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Gestopt met roken?
Nope, nooit aan begonnen.

Ik las wel in die brief die ik mee kreeg, dat ijzer uit voeding (spinazie enzo) minder goed opgenomen wordt in combinatie met zuivel. Dus dat toetjes eigenlijk beter een uur na het avondeten genuttigd zouden moeten worden.
Nu at ik al bijna nooit toetjes, maar blijkbaar heeft koffie hetzelfde effect als zuivel... En koffie drink ik wel vrijwel dagelijks net na het afruimen van de tafel...
Maar goed, dat doe ik ook al minstens 15 jaar, dus hoezo zou dat nu ineens een probleem zijn? ;(

Zou het dan toch de leeftijd zijn? Volgend jaar 40...
pi_169975132
Gr gr vanuit de wachtkamer
pi_169979170
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:08 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Nope, nooit aan begonnen.

Ik las wel in die brief die ik mee kreeg, dat ijzer uit voeding (spinazie enzo) minder goed opgenomen wordt in combinatie met zuivel. Dus dat toetjes eigenlijk beter een uur na het avondeten genuttigd zouden moeten worden.
Nu at ik al bijna nooit toetjes, maar blijkbaar heeft koffie hetzelfde effect als zuivel... En koffie drink ik wel vrijwel dagelijks net na het afruimen van de tafel...
Maar goed, dat doe ik ook al minstens 15 jaar, dus hoezo zou dat nu ineens een probleem zijn? ;(

Zou het dan toch de leeftijd zijn? Volgend jaar 40...
Ik ben van jouw leeftijd en sukkel al een paar jaar met doneren. Zelfde verhaal als jij, hb vroeger prima, nu vaker op het randje. Voordeel hiervan is dat ik regelmatig werd afgekeurd, bloed kon sparen en zo mijn hb weer op peil kon brengen. Inmiddels lijken mijn vaten het te 'begeven' dus ik hik nu tegen een derde faaldonatie aan. Als het de volgende keer weer niet lukt dan stop ik ermee, heb ik mijn lijf beloofd. Want, ook al voel ik me prima, blijkbaar is er dan toch een onderdeel van me wat er minder blij mee is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169979656
T is niet de leeftijd hoor, ik ben ouder dan jullie en mijn hb is gestegen van 7.x naar 9+
pi_170045665
Hb 9.7 :o
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_170048239
Boehoehoe 8.2 maar, vorige keren ruim boven 9
En eerste keer meten 170/110 :o

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 06-04-2017 20:27:01 ]
pi_170157048
Keuring gehad en alles in orde. Als ik niets onder de leden heb mag ik in november doneren.
pi_170157082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:06 schreef Fixers het volgende:
Keuring gehad en alles in orde. Als ik niets onder de leden heb mag ik in november doneren.
dan pas :?
pi_170157151
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dan pas :?
Volgende maand nog een tattooafspraak staan.
pi_170157751
Voor mij ook even niet doneren.
Vandaag geopereerd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:33:20 #223
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170158016
Ik ga morgen maar eens gewoon langs zonder oproepkaart. Had de test gedaan en zou opgeroepen worden na een bepaalde datum, maar geb nog niks gehoord.
Heb al best lang niet kunnen doneren i.v.m. vakantie in het buitenland en een te laag Hb-gehalte..

En ik zag dat ze met AB+ op matig zaten wua voorraad. :+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 14 april 2017 @ 23:39:51 #224
39237 crew  H_T
2733
pi_170228816
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ga morgen maar eens gewoon langs zonder oproepkaart. Had de test gedaan en zou opgeroepen worden na een bepaalde datum, maar geb nog niks gehoord.
Heb al best lang niet kunnen doneren i.v.m. vakantie in het buitenland en een te laag Hb-gehalte..

En ik zag dat ze met AB+ op matig zaten wua voorraad. :+
En, mocht je doneren?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_170366959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

En, mocht je doneren?
Kon die dag niet, kreeg een paar dagen later een oproepkaart voor vandaag.

Mijn Hb was keurig: 8.1 en bij de tweede meting 8.5. :) Heb dus mogen doneren.


Mijn broertje van 8 was mee, die mocht helpen met de buisjes vullen e.d. Hij kreeg ook cadeautjes mee. Erg lief van ze. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_170462889
Ik heb er ook weer een streepje bij, en een badhanddoek gekregen! :)
pi_170970602
Bump

Streepje erbij. Geen bijzonderheden, enige waard om te melden is is dat er steeds meer van de oude garde uitgaan en ze kennelijk moeite hebben om jong(er) personeel te vinden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 15 mei 2017 @ 22:06:30 #228
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_170970695
vorige week ook weer een streepje :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 15 mei 2017 @ 22:28:41 #229
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_170971067
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:01 schreef Karstman het volgende:
Bump

Streepje erbij. Geen bijzonderheden, enige waard om te melden is is dat er steeds meer van de oude garde uitgaan en ze kennelijk moeite hebben om jong(er) personeel te vinden.
Dat hoor ik ook bij mijn bloedbank (Eindhoven)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:36:51 #230
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_171027059
Nooit echt over nagedacht, kwam dit topic toevallig tegen, dus dacht waarom ook niet!
Formulier ingevuld en nu even wachten.


Bedankt!

Heel erg bedankt voor uw aanmelding als bloeddonor. Een prachtig gebaar en goed nieuws voor iedereen die uw bloed hard nodig heeft.

Eerste afspraak
pi_171027100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:36 schreef JaafkeEHV het volgende:
Nooit echt over nagedacht, kwam dit topic toevallig tegen, dus dacht waarom ook niet!
Formulier ingevuld en nu even wachten.


Bedankt!

Heel erg bedankt voor uw aanmelding als bloeddonor. Een prachtig gebaar en goed nieuws voor iedereen die uw bloed hard nodig heeft.

Eerste afspraak
^O^
pi_171027318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:36 schreef JaafkeEHV het volgende:
Nooit echt over nagedacht, kwam dit topic toevallig tegen, dus dacht waarom ook niet!
Formulier ingevuld en nu even wachten.


Bedankt!

Heel erg bedankt voor uw aanmelding als bloeddonor. Een prachtig gebaar en goed nieuws voor iedereen die uw bloed hard nodig heeft.

Eerste afspraak
Good busy!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:29:43 #233
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171034573
Ze pakken m'n bloed af op dit moment :( :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_171034636
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:29 schreef KaBuf het volgende:
Ze pakken m'n bloed af op dit moment :( :P
Lekker voor je.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:33:32 #235
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171034695
Meer mensen die altijd smakelijke foto's nemen? 😏


Protège moi de mes désirs.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:37:20 #236
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_171034780
Hb 9.7, ik mag zo aan de naald :Y
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:58:51 #237
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171035429
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Meer mensen die altijd smakelijke foto's nemen? 😏


[ afbeelding ]
Ik gooide 'm op Snapchat :P

Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:01:17 #238
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171035520
quote:
16s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Lekker voor je.
Meer vet dan bloed -O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_171040653
Ja dat doe ik ook wel eens en stuur dat dan leuk naar m'n vriendin. Of naar een collega die heeft een hekel aan naalden, zelfs bij anderen wordt ie er misselijk van :o
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171215221
Hb was deze keer weer gewoon 8,2.
#2 is nu een feit :)
pi_171215359
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 09:35 schreef Chai het volgende:
Hb was deze keer weer gewoon 8,2.
#2 is nu een feit :)
^O^
pi_171215639
Ik ben ook weer opgeroepen nadat ze me een jaar geleden flink misgeprikt hebben. Mocht vanaf toen nog maar 1x per jaar. Zijn ook een paar medewerkers daar die het niet eens aandurven, dan kijken ze en zoeken ze een collega met wat meer lef (en ervaring waarschijnlijk). Maar zelfs die prikte dus de vorige keer mis..
Hopelijk kan ik volgende week ergens een momentje vinden om te gaan. Gelukkig zijn ze 2x per week tot 20.00 open, dus dat zal wel lukken. Zie er wel tegenop nu :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171219031
Aanstaande woensdag mag ik voor de eerste keer plasma.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:06:06 #244
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171219216
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:55 schreef d4v1d het volgende:
Aanstaande woensdag mag ik voor de eerste keer plasma.
Hebben ze dat aan je gevraagd of je wilde switchen, of stelde je het zelf voor?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_171219304
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:06 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Hebben ze dat aan je gevraagd of je wilde switchen, of stelde je het zelf voor?
Zelf. Omdat minder vermoeiend voor je lichaam. Ik werd het een beetje zat dat ik telkens de week na het bloedgeven een slappe dwijl was zonder energie :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 13:10:22 ]
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:18:17 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171219467
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:55 schreef d4v1d het volgende:
Aanstaande woensdag mag ik voor de eerste keer plasma.
^O^

Inderdaad is het veel minder belastend voor jezelf en doordat je op afspraak gaat is het veel makkelijker in mijn agenda in te passen. :Y
***
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:22:50 #247
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171219574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Zelf. Omdat minder vermoeiend voor je lichaam. Ik werd het een beetje zat dat ik telkens de week na het bloedgeven een slappe dwijl was zonder energie :P
^O^

Misschien moet je gewoon eens iets aan je conditie doen. :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_171219622
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:22 schreef KaBuf het volgende:

[..]

^O^

Misschien moet je gewoon eens iets aan je conditie doen. :+
Conditie is op het randjeoké-niveau :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 13:25:36 ]
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:26:12 #249
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171219637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:25 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Conditie is op het randjeoké-niveau :')
:*

Nee maar serieus, geloof best dat het niet bij iedereen goed valt. Goede keuze dan. :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:26:47 #250
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171219646
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Meer mensen die altijd smakelijke foto's nemen? 😏


[ afbeelding ]
Wat een grote naald... :{
Fade to Black
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:28:46 #251
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171219695
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:26 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wat een grote naald... :{
Valt reuze mee. :)
Ik kijk zelf altijd even weg als de naald erin gaat, maar verder goed te doen vind ik.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_171219715
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:28 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Valt reuze mee. :)
Ik kijk zelf altijd even weg als de naald erin gaat, maar verder goed te doen vind ik.
Mietje :P
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:31:46 #253
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171219769
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:29 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Mietje :P
Weet eigenlijk ook niet eens waarom, altijd al gedaan. :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:17:10 #254
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171222281
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:28 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Valt reuze mee. :)
Ik kijk zelf altijd even weg als de naald erin gaat, maar verder goed te doen vind ik.
Nou liever jij dan ik. Ik zou van van mijn stokkie gaan bij zo'n naald.
Fade to Black
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:33:43 #255
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171222690
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:26 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wat een grote naald... :{
Nee, joh. :D

Ik kijk altijd mee hoe de naald in mijn arm gaat. 😏

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 29 mei 2017 @ 00:37:31 #256
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_171292241
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2017 22:01 schreef Karstman het volgende:
Bump

Streepje erbij. Geen bijzonderheden, enige waard om te melden is is dat er steeds meer van de oude garde uitgaan en ze kennelijk moeite hebben om jong(er) personeel te vinden.
Op de locaties waar ik ben geweest is de gemiddelde leeftijd van het personeel ook ruim boven de vijftig. Ik denk dat ik in al die jaren nog nooit een medewerker van in de twintig heb gezien nee.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:21:22 #257
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171293415
In Maastricht hebben ze ook veel ouder personeel. Maar er lopen ook wel wat dertigers rond. Keuringsartsen zijn sowieso allemaal nog geen 40.

[ Bericht 90% gewijzigd door MutedFaith op 29-05-2017 08:27:18 ]
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_171293665
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:37 schreef Jinkx het volgende:

[..]

Op de locaties waar ik ben geweest is de gemiddelde leeftijd van het personeel ook ruim boven de vijftig. Ik denk dat ik in al die jaren nog nooit een medewerker van in de twintig heb gezien nee.
Toen ik laatst kwam geven (Uithof) was de gemiddelde leeftijd van de medewerkers rond de 30 schat ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:17 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Nou liever jij dan ik. Ik zou van van mijn stokkie gaan bij zo'n naald.
Dan kijk je toch niet. Of denk ik nu te simpel?
pi_171295023
Bij ons wel veel stagairs en artsen in opleiding of studenten die co-schappen lopen. Maar dat krijg je als je in een Universitair medisch centrum zit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 29 mei 2017 @ 10:29:40 #260
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171295380
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet. Of denk ik nu te simpel?
Alleen de gedachte van zo'n naald al... En je voelt toch altijd wel iets haha
Fade to Black
  maandag 29 mei 2017 @ 10:35:11 #261
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171295489
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:29 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Alleen de gedachte van zo'n naald al... En je voelt toch altijd wel iets haha
De naald in je vinger om he Hb te meten is pijnlijker, hoor. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_171295980
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De naald in je vinger om he Hb te meten is pijnlijker, hoor. :)
En ook dat is geen pijn om voor te vrezen.
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:29 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Alleen de gedachte van zo'n naald al... En je voelt toch altijd wel iets haha
Je voelt wel iets, maar behoorlijk minimaal. Ik wist van tevoren dat het qua pijn weinig voor zou stellen, maar het viel me alsnog mee.

Het voelt als een wondje en daarna even kort als een soort blauwe plek in mijn beleving.
pi_171330688
idd die hb prik is het vervelendst vorige week voor 125 ste keer gegeven je went eraan...
pi_171331813
Vandaag voor de 32e keer gedoneerd.
Hb was nu wel goed! *O*

Voor het eerst dat het echt pijn deed, het brandde heel erg. Blijkbaar omdat de naald tegen de wand zat. Ze trok de naald iets terug en toen ging het weer.
pi_171332986
Hier was het Hb niet goed :{ op deze manier is het niet eens meer 1x per jaar doneren :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:18:29 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171333463
Vandaag was de 1e keer. Binnen 10 minuutjes klaar. 3 kinderen vol verwondering bij de zakken bloed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171336225
Tof dat je de kinderen mee had Tico. Ik neem me ook regelmatig voor om ze eens mee te nemen, denk dat met name de oudste het allemaal reuze interessant zou vinden... maar als het zo ver is, lijkt het meestal toch handiger en sneller om alleen te gaan.

Ik mocht vorige week trouwens ook weer. En dit keer was mijn hb wel ok! (8.2, houdt niet over, maar beter dan de 7.3 van twee maanden geleden) Eerste keer plasma en dat beviel goed. Ingenieus systeem zo met dat antistollingsmiddel en centrigeren en terugpompen enzo ^O^
  woensdag 31 mei 2017 @ 06:46:52 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171340999
Het was meer mee moeten. Mijn man geeft ook namelijk en we kwamen net van de avond 4 daagse.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:17:15 #269
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_171347869
Vandaag voor het eerst geweest (intake)
alles was prima, paar buisjes afgegeven om te testen.

Prima te doen kwa parkeren etc de locatie Haarlem

Als alles meezit, over 5 a 6 weken voor het eerst echt bloed geven
pi_171355292
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:02:21 #271
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171355496
quote:
11s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:53 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Plasma?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_171355693
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:02 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Plasma?
Jup.
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:31:34 #273
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171356383
^O^
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_171357690
Wat een gek wit naaldje. Biji ons zijn die nog van metaal gemaakt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171357809
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:11 schreef Karstman het volgende:
Wat een gek wit naaldje. Biji ons zijn die nog van metaal gemaakt.
Dat ligt aan de foto.
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:35:18 #276
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_171358307
Toevallig vanavond ook weer geweest. Altijd handig, Hb check en bloeddrukcheck erbij
  donderdag 1 juni 2017 @ 17:30:43 #277
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_171378408
Nummertje 40 *O*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:21:33 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171531560


Ze doen hier een pilot, hoeveelheid plasma op basis van geslacht, lengte en gewicht. Vandaag dus 820 ipv 650. *)
***
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:40:02 #279
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171534151
Jeuj ik heb er nu een voetbal bij :P Niet opgelet hoeveel plasma ik af heb gestaan :@
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:55:53 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171534745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:40 schreef Trashcanman het volgende:
Jeuj ik heb er nu een voetbal bij :P Niet opgelet hoeveel plasma ik af heb gestaan :@
Gouda by any chance?

(Daar ging vanavond nl ook iemand met een voetbal weg. ;) Niet dat dat nou zo'n unicum is hoor, maar je weet nooit. ;) )
***
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:20:34 #281
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_171535632
Ik koos vorige week voor een mok, want die variant had ik nog niet :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:24:49 #282
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171535762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Gouda by any chance?

(Daar ging vanavond nl ook iemand met een voetbal weg. ;) Niet dat dat nou zo'n unicum is hoor, maar je weet nooit. ;) )
Nope, Utrecht.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:40 #283
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171535794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:20 schreef Bos81 het volgende:
Ik koos vorige week voor een mok, want die variant had ik nog niet :) :)
Mokken zijn ook fijn ja, maar ik heb mijn kast al vol met mokken enzo staan.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:47:29 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171536655
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:24 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Nope, Utrecht.
Ah, dat zou een te groot toeval zijn geweest. ;)
***
pi_171538441
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]

Ze doen hier een pilot, hoeveelheid plasma op basis van geslacht, lengte en gewicht. Vandaag dus 820 ipv 650. *)
dat hebben ze een tijd geleden ook bij ons gedaan. Ik mocht ook de volle mep doen. Ze zijn er weer mee gestopt, geen idee waarom eigenlijk
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171539140
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]

Ze doen hier een pilot, hoeveelheid plasma op basis van geslacht, lengte en gewicht. Vandaag dus 820 ipv 650. *)
Ik hoop nog een keer op 450 uit te komen. :7

Het dubbele mag ook wel, maar dat is wat minder fantastisch.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 9 juni 2017 @ 23:57:16 #287
39237 crew  H_T
2733
pi_171587533
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

dat hebben ze een tijd geleden ook bij ons gedaan. Ik mocht ook de volle mep doen. Ze zijn er weer mee gestopt, geen idee waarom eigenlijk
Evaluatie misschien? Je kan er natuurlijk de volgende keer naar vragen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_171598412
Afgelopen dinsdag tijdens de keuring weer naar huis gestuurd. Na meer dan 20 donaties had ik er totaal niet aan gedacht dat een vakantie kortgeleden naar Corfu roet in het eten kon gooien :')

Binnenkort maar weer een nieuwe poging :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_171598936
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 16:08 schreef Fyodor het volgende:
Afgelopen dinsdag tijdens de keuring weer naar huis gestuurd. Na meer dan 20 donaties had ik er totaal niet aan gedacht dat een vakantie kortgeleden naar Corfu roet in het eten kon gooien :')

Binnenkort maar weer een nieuwe poging :)
wat heerst er in Corfu? :?
pi_171611807
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 16:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat heerst er in Corfu? :?
Eén of ander virusje (waar ik nog nooit van gehoord had) wat in Griekenland, Albanië enzovoorts voor zou kunnen komen. Er moet ik ieder geval 4 weken tussen zitten voor ik weer mag doneren :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  zondag 11 juni 2017 @ 12:51:19 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171615030
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 08:51 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Eén of ander virusje (waar ik nog nooit van gehoord had) wat in Griekenland, Albanië enzovoorts voor zou kunnen komen. Er moet ik ieder geval 4 weken tussen zitten voor ik weer mag doneren :)
Hier was het ook maar net goed omdat we in Italie waren geweest. De bovenste provincies zijn risico gebieden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171622041
Eindelijk een oproep maar ik heb moeten afzeggen omdat ik recent in Rusland ben geweest. Er heerst een infectie waardoor ik niet mag doneren. Donortest zou wel wat meer info mogen geven over welke soort infectie er precies heerst.

Hopelijk over een maandje dus weer. Laatste poging ook. Vorige twee keer geen complete donatie kunnen doen omdat de ader beide keren dichtsloeg. En anders stopt het voor mij na 30 geslaagde donaties.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_171635157
Volgens mij is inmiddels zo'n beetje elk buitenland buiten de Benelux 4 weken niet geven.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171635413
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:05 schreef Karstman het volgende:
Volgens mij is inmiddels zo'n beetje elk buitenland buiten de Benelux 4 weken niet geven.
in Frankrijk en UK heerst niks :+
In delen v Italië is West-Nijlvirus de boosdoenert
  maandag 12 juni 2017 @ 09:52:13 #295
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171635930
Voor afgelopen keer ben ik in (Disneyland) Parijs geweest. Dat was in elk geval geen probleem.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 12 juni 2017 @ 09:53:48 #296
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_171635959
Ga nog even proberen om woensdag te doneren. Donordag :)

Edit: gelukt :)

[ Bericht 28% gewijzigd door Mark op 12-06-2017 09:59:39 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_171641008
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:53 schreef Mark het volgende:
Ga nog even proberen om woensdag te doneren. Donordag :)

Edit: gelukt :)
Ik vergeet dat steeds, ik ga vanavond...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:48:19 #298
399061 kuolema
vermaledijd
pi_171667257
Mijn Hb-waarde was weer te laag vandaag, 7.5, zoals de vorige keer :(.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_171712516
Weer wat plasma armer 8-)
pi_171712578
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:48 schreef kuolema het volgende:
Mijn Hb-waarde was weer te laag vandaag, 7.5, zoals de vorige keer :(.
eet dan eens wat meer fiets }:|
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 15 juni 2017 @ 19:34:06 #301
39237 crew  H_T
2733
pi_171716347
Donatie nummer 36 gehad vandaag :s)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')