Dat mag al eerder uit, vanaf de dwangpijlen mag je officieel gezien al niet meer een andere richting op. En je vergeet nog wat: Niet vol in de ankers hangen aan het begin van de uitvoegstrook, maar gewoon rustig rollen en pas aan het einde van de uitvoegstrook echt gaan remmen. Zeker als het drukker is.quote:Op woensdag 28 september 2016 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
Uitvoegen; je zorgt dat je 200 meter voordat de uitvoegstrook begint rechts zit. Ergens 50 meter voordat het dubbele lijntje van de uitvoegstrook begint zet je je knippertje aan naar rechts ten teken dat je de hoofdrijbaan gaat verlaten, en je rijdt de uitvoegstrook op. IK heb geleerd om die knipper aan te laten staan tot het moment dat je niet meer terug de hoofdrijbaan op kunt, dus hetzij een doorgetrokken streep, hetzij het verdrijvingsvlak je scheidt van het verkeer op de hoofdrijbaan. Daarna zet je hem uit, of je laat hem knipperen als je aan het einde rechts gaat, of je zet links aan als dat je vervolgrichting is.
Ah, op die fiets. Ik verwacht bij mensen die zeggen sociaal te zijn en veel te geven van die personen die voor iedere mogelijke oversteker o.i.d. meteen in de ankers hang. Zoals jij doe ik ook wel. Of zoals laatst, achter een tractor een gaatje laten vallen zodat ze bij de kruising over kunnen steken. Knippertje erbij en dan hopen dat ze gaan. Zitten te slapen.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:39 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nee dat gelukkig niet Ik rijdt ook vlot door. Maar ik heb (vind ik zelf) erg snel overzicht en controle over de situatie op de weg en laat dan wel eens mensen voor zoals als er aan de andere kant 1 auto staat geparkeerd en er staan 5 wachtende achter die bijna het kruispunt blokkeren bijvoorbeeld. Dan laat ik ze voor zodat ik zeker weet dat ik links af kan gaan.
Ja het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik zorg er wel voor dat de autos achter me niet geďrriteerd kunnen raken
Klopt. Er zijn maar weinig mensen die wel nadenken en mensen er tussen laten, in plaats van te denken "dat doet een ander wel/niet mijn probleem/flikker op want ik rijd hier".quote:Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?
Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen ... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
Ik ben met kruizen, ritsen e.d. erg tussenlaterig, zeker bij file, maar ik merk dat het minder wordt. Waarom? Zit je nog 20 meter voor het kruis, laat je iemand ertussen en terwijl diegene er nog tussen aan het gaan is, komen er nog 3 die hem er voorbij trappen en ervoor ertussen drukken en nog eentje die hem er ook bij jou en degene die net al ingevoegd is tussen drukken. Hee, hallo, zo werkt een rits niet. En het irriteert mij niet dat ze doorrijden naar het kruis en als iemand 300 meter voor het invoegen al ritst, tsja, jammer, haal maar in, maar als je zo dicht ervoor zit en dus echt rustig aan het ritsen bent en er dan weer mensen hem er voorbij knallen. Ja, dat irriteert wel.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?
Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen ... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
Snap ik, ik irriteer mij ook aan het ritsgedrag. Echter bij een rood kruis weet ik niet wat er verderop aan de hand is. Dan heb ik liever dat ik drie extra voertuigen voorlaat zodat de hulpdiensten er goed bij kunnen en er geen verdere ongelukken gebeuren.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ben met kruizen, ritsen e.d. erg tussenlaterig, zeker bij file, maar ik merk dat het minder wordt. Waarom? Zit je nog 20 meter voor het kruis, laat je iemand ertussen en terwijl diegene er nog tussen aan het gaan is, komen er nog 3 die hem er voorbij trappen en ervoor ertussen drukken en nog eentje die hem er ook bij jou en degene die net al ingevoegd is tussen drukken. Hee, hallo, zo werkt een rits niet. En het irriteert mij niet dat ze doorrijden naar het kruis en als iemand 300 meter voor het invoegen al ritst, tsja, jammer, haal maar in, maar als je zo dicht ervoor zit en dus echt rustig aan het ritsen bent en er dan weer mensen hem er voorbij knallen. Ja, dat irriteert wel.
veelgemaakte voudt; ritsen doe je niet alleen als je links staat. Ritsen doe je met zijn allen.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:05 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die standaard rechts gaan staan om niet te hoeven ritsen zijn ook wel klachtwaardig.
Ik zwaai nog net niet als ik ze allemaal voorbij rij. Als ik er al voorbij kan rijden, omdat ze soms zelfs tot voorbij het 1->2 punt nog in de rechterrij gaan staan terwijl er hooguit 5 auto's links staan.
En dan heb ik het over een rij van 200m.
Ligt niet aan jou. De reden waarom ik een dashcam wil/heb. Ben klaar met dat klote lease/werkbus volk.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?
Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen ... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
ehhh, ook als er nog 400 meter asfalt over is? De welbekende vroegritser dus.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:55 schreef Sounddragon het volgende:
Het heet 'ritsen', dus ik laat er ééntje voor, en mochten er briljantjes bij zijn die me daarna nog inhalen en ertussen willen, kunnen die mooi de pot op.
Hear hear...je hebt vaak bitter weinig smaken tussen "stoďcijnse aso" en "goeiige schlemiel". Laat je er één tussen, dan laat je er vijf tussen en wordt ook nog gehinderd en ben jij de schlemiel. Laat je er niemand tussen, dan krijg je agressief gedoe en bijna-ongelukken door aso-wederkerigheid.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ben met kruizen, ritsen e.d. erg tussenlaterig, zeker bij file, maar ik merk dat het minder wordt. Waarom? Zit je nog 20 meter voor het kruis, laat je iemand ertussen en terwijl diegene er nog tussen aan het gaan is, komen er nog 3 die hem er voorbij trappen en ervoor ertussen drukken en nog eentje die hem er ook bij jou en degene die net al ingevoegd is tussen drukken. Hee, hallo, zo werkt een rits niet. En het irriteert mij niet dat ze doorrijden naar het kruis en als iemand 300 meter voor het invoegen al ritst, tsja, jammer, haal maar in, maar als je zo dicht ervoor zit en dus echt rustig aan het ritsen bent en er dan weer mensen hem er voorbij knallen. Ja, dat irriteert wel.
Wat is er mis met vroegritsen als er ruimte voor isquote:Op donderdag 29 september 2016 20:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
ehhh, ook als er nog 400 meter asfalt over is? De welbekende vroegritser dus.
En dan tijdens bingo op woensdag vertellen dat jij zo gevaarlijk reed omdat je daar niet mocht inhalen :pquote:Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grmbl...
Bocht? Eng! Remmen. Remmen. Tegenligger? Eng! Remmen. Bijna de berm in rijden. Paniek! Nog meer remmen. Nog meer naar de berm sturen. Want je C3 is natuurlijk ook zooooo breed dat je op een normale weg met middenstreep niet fatsoenlijk kan blijven rijden als er een anders auto tegemoet komt. Schijtvolk.
Zoiets inderdaad. Viel mij nog mee dat ie niet ging seinen. Mja, ook slim gedaan, vind ik, kon de bocht al flink doorzien en daarna langer recht stuk. Dus gat laten vallen en bijna op het rechte stuk gas geven, gat dicht rijden en doorstampen. Gevolg is dat je al over de 80 zit als je naar links gaat. En dat verwachten dit soort figuren niet + zo'n C3 heeft het vermogen niet om mee te komen.quote:Op donderdag 29 september 2016 22:41 schreef Henkerbedenker het volgende:
[..]
En dan tijdens bingo op woensdag vertellen dat jij zo gevaarlijk reed omdat je daar niet mocht inhalen :p
Dat strak vooruit kijken is een lachwekkend ding. Wel stoer genoeg zijn om je plekje op te eisen, maar als het aankomt op communicatie geven ze niet thuis. Mensen die strak voor hun uit blijven kijken hebben sowieso niet juist gehandeld, omdat ze hun beslissingen niet goed kunnen praten.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Pizzahut het volgende:
Wat zijn de mensen de laatste tijd tot agressief op de weg of ligt dat aan mij?
Ook erg defensief als het gaat om hun plekje op de weg. Zo dicht op hun voorganger rijden en niemand ertussen laten. Gister ook, rood kruis boven de baan en mensen moeten dus van baan wisselen. Nee hoor, je komt er niet tussen ... En dan ook maar gewoon strak voor hun blijven kijken..
MAAR VOOR 1 KM? MAAR?quote:Op vrijdag 30 september 2016 01:10 schreef tailfox het volgende:
Mijn irritatie puntje is mensen die niet naar rechts gaan.
Als je rechts kan rijdne ookal is het maar voor 1 km doe dat gewoon. Dan kunnen mensen er gewoon langs
Doe je ook zo achter het stuur?quote:
quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:23 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Doe je ook zo achter het stuur?
Heeft het niks mee te maken. Je moet je ogen op de weg voor je houden, niet opzij gaan zitten loeren. Autorijden is al eng genoeg zonder dat je opzij kijkt. Als je dat doet zie je niet meer wat er voor je gebeurt, ga je slingeren en dan gebeuren er ongelukken.quote:Op vrijdag 30 september 2016 02:19 schreef Ridocar het volgende:
Dat strak vooruit kijken is een lachwekkend ding. Wel stoer genoeg zijn om je plekje op te eisen, maar als het aankomt op communicatie geven ze niet thuis. Mensen die strak voor hun uit blijven kijken hebben sowieso niet juist gehandeld, omdat ze hun beslissingen niet goed kunnen praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |