abonnement Unibet Coolblue
pi_165305693
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_165305851
Ik ken de kolfrechten Molo, ik weet alleen niet hoe mijn werkgever er gehoor aan kan geven. Ze huren een ruimte in een verzamelgebouw. Overige ruimtes zijn verhuurd aan andere huurders. In onze ruimte ga ik het vanzelfsprekend niet doen. Maar waar het dan wel kan, weet ik niet.
Er is een vergaderruimte, maar die gaat niet elke dag 3 keer een halfuur leeg zijn (tijd is nu even een inschatting :+).

Ze willen gaan verhuizen naar een ander pand maar dat gaat nog wel een paar maanden duren dus daar heb ik ook niets aan.

Daarnaast ben ik de enige vrouwelijke werknemer en begrijpen ze het volgens mij niet zo goed ofzo. Ik heb het al meerdere malen aangegeven en zal dat wel blijven doen. Maar ik verwacht dat ik zelf een oplossing moet verzinnen -O-
pi_165305961
Hoi :W

Iemand bekend met de babykleertjes van de Lidl? Zag in het foldertje hele leuke namelijk O+
Of zijn ze na 1 keer wassen vormloos en niet meer mooi?
:)
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:24:17 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165306039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:22 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi :W

Iemand bekend met de babykleertjes van de Lidl? Zag in het foldertje hele leuke namelijk O+
Of zijn ze na 1 keer wassen vormloos en niet meer mooi?
Ik heb shorts en shirts voor mijn 2 jarige en die zijn nog prima :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:25:13 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:20 schreef Miezziej het volgende:
Ik ken de kolfrechten Molo, ik weet alleen niet hoe mijn werkgever er gehoor aan kan geven. Ze huren een ruimte in een verzamelgebouw. Overige ruimtes zijn verhuurd aan andere huurders. In onze ruimte ga ik het vanzelfsprekend niet doen. Maar waar het dan wel kan, weet ik niet.
Er is een vergaderruimte, maar die gaat niet elke dag 3 keer een halfuur leeg zijn (tijd is nu even een inschatting :+).

Ze willen gaan verhuizen naar een ander pand maar dat gaat nog wel een paar maanden duren dus daar heb ik ook niets aan.

Daarnaast ben ik de enige vrouwelijke werknemer en begrijpen ze het volgens mij niet zo goed ofzo. Ik heb het al meerdere malen aangegeven en zal dat wel blijven doen. Maar ik verwacht dat ik zelf een oplossing moet verzinnen -O-
Lieve Miezziej, ik ben een lompe hork, ik weet het, dus kort door de bocht nu even. Kom verdomme eens voor jezelf op meid, verantwoordelijkheden hoe te regelen liggen bij je werkgever. Print desnoods de info van internet uit waar ruimte aan moet voldoen ofzo.
Je laat volgens mij veel te makkelijk over je heen lopen en maakt al problemen voor ze er zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:25:44 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:22 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi :W

Iemand bekend met de babykleertjes van de Lidl? Zag in het foldertje hele leuke namelijk O+
Of zijn ze na 1 keer wassen vormloos en niet meer mooi?
ik heb een setje van een tijdelijke verkoop (niet diegene die ze nu/binnenkort structureel hebben) en is prima spul :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:27:07 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165306164
Ik heb met de wagen gewandeld w/ En een flesje klaargemaakt en gegeven bij de logopedist. En zijn luier verschoond bij mijn ouders.

En dat allemaal met mijn handige rugzak met spullies. Fijn dat dat allemaal gaat! En geweldig om er zelf uit te zijn :) Heb mezelf weer een beetje terug.

Logopediste was erg nuttig! Uur lang gezeten, dingen geprobeerd, bevestigd in wat wij al dachten, blabla. Tips en een dr Brown's prematurenspeen mee (voor mijn overtijdse beer :') ) want doseren vind meneer lastig, zo blijkt. Zo zie je maar, precies zijn moeder :s)

En ja, wachten tot hij komt en maximaal een half uurtje voor de fles en dan weer naar bed. Zo waren we zelf al een beetje begonnen gelukkig.
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:29:06 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306254
Klinkt goed Quoi *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165306289
Bedankt meiden :Y

Tot gauw hier hoop ik? :W
:)
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:30:31 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306314
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:29 schreef Soof-87 het volgende:
Bedankt meiden :Y

Tot gauw hier hoop ik? :W
dat hopen wij ook *G*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:30:40 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306322
Plaatje in de OP (ok, stond er al even, maar toch :P ) geldt niet voor mij yooooo :B
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165306365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Lieve Miezziej, ik ben een lompe hork, ik weet het, dus kort door de bocht nu even. Kom verdomme eens voor jezelf op meid, verantwoordelijkheden hoe te regelen liggen bij je werkgever. Print desnoods de info van internet uit waar ruimte aan moet voldoen ofzo.
Je laat volgens mij veel te makkelijk over je heen lopen en maakt al problemen voor ze er zijn
Je hebt ook gelijk hoor, dus beter een lompe hork dan zijn zoals ik :+

Punt is dat ik die info al een keer heb doorgestuurd.. voordat ik bevallen was al. Ze doen er maar niets mee en dat is zo frustrerend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165306387
Hey en Miez je mag een kwart van je werktijd aan kolven besteden hè! En die tijd kun je dus ook gebruiken om later te beginnen, of tussendoor of eerder weg te gaan om te kolven of zelfs om live te kunnen voeden.
pi_165306388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:20 schreef Miezziej het volgende:
Ik ken de kolfrechten Molo, ik weet alleen niet hoe mijn werkgever er gehoor aan kan geven. Ze huren een ruimte in een verzamelgebouw. Overige ruimtes zijn verhuurd aan andere huurders. In onze ruimte ga ik het vanzelfsprekend niet doen. Maar waar het dan wel kan, weet ik niet.
Er is een vergaderruimte, maar die gaat niet elke dag 3 keer een halfuur leeg zijn (tijd is nu even een inschatting :+).

Ze willen gaan verhuizen naar een ander pand maar dat gaat nog wel een paar maanden duren dus daar heb ik ook niets aan.

Daarnaast ben ik de enige vrouwelijke werknemer en begrijpen ze het volgens mij niet zo goed ofzo. Ik heb het al meerdere malen aangegeven en zal dat wel blijven doen. Maar ik verwacht dat ik zelf een oplossing moet verzinnen -O-
Niet helemaal bijgelezen, maar...

Is de opvang ver van je werk/huis? Je mag de tijd ook gebruiken om ergens te gaan voeden (of kolven). Of eerder weg te gaan. Kost wellicht wat meer tijd, maar dat is dan jammer.

Quoi, goed bezig!
pi_165306474
Daar was ik ook benieuwd naar! (De lidl kleding)

En Hoi ;) ik lees mee vooral.
Hier gaat t zo fijn allemaal.

E had een periode flink fles weigeren, dat gaf aardig wat stress op mijn werk... Hij dronk ongeveer een maand echt alleen bij mij.
Maar sinds een week weer goed *o* en ook weer spontaan poepen na periode met lactulose klooien.

Maar op die twee dingen na echt het makkelijkste open lieve jongetje ooit o+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165306611
Zo'n 25 min fietsen naar huis. Opvang is schoonmoeder en zal wisselend bij mij thuis en bij haar thuis plaatsvinden is de verwachting. Haar huis is verder weg.
In 2 uur tijd heb ik dus niet genoeg om 3 keer heen en weer te gaan. Nou weet ik niet of ik het dan nog steeds minimaal elke drie uur nodig heb, maar de borstontsteking zit nog vers in mijn geheugen dus liever extra voorzichtig.
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:37:09 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165306620
Lidl kleding is niks mis mee. Ik ga donderdag ook shoppen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165306656
Ik gebruikte mijn kolfrecht dus deels om eerder weg te gaan. Tussendoor live voeden redde ik niet maar elke overige minuut rende ik eerder de deur uit om live te voeden in de middag
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165307587
Lidl wil ik ook nog wel heen voor kleding.

Net voor het eerst gefietst en terrasje gepakt met vriendin. Iets te lang want ondanks zoogcompressen toch doorgelekt :') je zag gelukkig niks aan het shirtje :') en nu ben ik thuis en heeft de kleine net een flesje op en ligt hij te slapen. Great.
pi_165307938
Quoi dat klinkt echt als vooruitgang ^O^ ... heerlijk effe eruit ook .. ook al is dat 'maar' eventjes wandelen. Je bent pas bevallen he!

Amsel over dat van de slaap niet uit hebben klinkt helaas ook bekend :') ... ik probeerde hem dan wel eens gewoon te laten liggen in zijn bedje maar dan bleef ie huilen. Dus hij heeft in het begin ook veel geslapen in de box. Puckababy zorgde eridd voor dat ie snel in dromenland was. Alleen die slaapcyclussen aan elkaar koppelen overdag was niet te doen. Da's wel effe wennen want grote zus sliep rustig 18 van de 24 uur per dag.
  woensdag 14 september 2016 @ 04:52:56 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165310650
Vannacht voor het eerst meneertje zelf laten komen na de laatste voeding rond middernacht. Hij ligt nóg te slapen :o Voor de zekerheid wel een wekker gezet om het interval tussen twee flessen niet té lang te worden en die gaat dus nu. Wat een Tukbeest :X

Rond middernacht viel hij maar niet in slaap.. Werkelijk alles uitgesloten. Wat bleek: meneer had nog niet genoeg en wilde nóg 20cc. Terwijl hij een half uur eerder resoluut weigerde.

Het is even werken, zo'n ritme omdraaien en door hém laten bepalen, maar het komt wel :')
pi_165310679
Heb je hem nog wakker gemaakt Quoi? Die 20cc extra was toch weer mooi meegenomen!

Deze nacht gaat beter, ze is nu bezig met de tweede voeding. Heb haar nog wel in ons bed laten slapen, oefenen met eigen bed komt wel weer een keer :P
pi_165310738
Miezziej wat een mooie foto van jou en je meisje in het vorige topic!

L slaapt ook nooit langer dan 45 minuren overdag en heeft dit eerder ook nooit gedaan. Wel vervelend als hij/zij dan niet is uitgerust Amsel..

Jagar... wat leuk de eerste verjaardag van T! Lijkt me heel bijzonder! Ik ging vorig jaar ook rond deze tijd met verlof niet wetende wat me allemaal te wachten stond, leuk en spannend :)
Qua eten heb ik niet echt tips. L eet tot nu toe wel goed...

Wat fijn Nazil! Leuk gehad?! Was je mannetje gewoon bij je man/vriend?

Spannend hè Quoi! Eerste keer zonder wekker! Ik vond dat wel spannend toen iig... Wat goed dat hij nog wat meer wilde drinken! Dat gaat goed :)!

Fijn dat de nacht wat beter is Miezziej! Herkenbaar van de gevoelens die je beschreef in vorig topic. Het is ook niet niks! Minder / weinig slapen heeft ook geen goede invloed op je gemoedstoestand.. Hoeveel invloed dat had merkte ik pas, toen ik weer wat beter kon slapen en uitgeruster werd. Je hebt in de laatste weken zwangerschap vaak al minder goede nachten + de bevalling is soms ook 's nachts en dan daarna steeds wakker voor je baby. Dan kom je best veel slaap tekort.

Ik heb tijdens de zwangerschap en erna ook omega3 vetzuren gebruikt. Dat schijnt invloed te hebben op depressieve gevoelens. Maar weet niet in hoeverre dit wetenschappelijk onderzocht is...
pi_165310748
Amsel, ik heb na de puckababy, sleepywings gebruikt voor mijn oudste. Daarmee kan je ook gewoon een (mouwloze) slaapzak gebruiken, ideaal voor de komende winter. En toen hij kon rollen en ging buikslapen was het niet meer nodig van de 1 op de andere dag!
pi_165310826
Vieve hij was idd bij mijn man (die stelde ook voor om de desbetreffende vriendin op te laten passen en samen wat leuks te doen.. Had ik ook heel leuk gevonden maar ik durf het echt niet aan om iemand zonder kinderen zo op een 3 weken oude baby te laten passen..)
pi_165311010
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 07:13 schreef Nazil het volgende:
Vieve hij was idd bij mijn man (die stelde ook voor om de desbetreffende vriendin op te laten passen en samen wat leuks te doen.. Had ik ook heel leuk gevonden maar ik durf het echt niet aan om iemand zonder kinderen zo op een 3 weken oude baby te laten passen..)
Dat zou ook leuk zijn geweest, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet durft! Ik zou dat ook niet aandurven. Dat komt ook wel een keertje, weer samen daten, wel heel fijn & leuk :)!
pi_165312032
Boh, ik kwam net op het kdv, en heb t gelijk voor een uur afgegeven. Ik moest bijna huilen toen ik weg ging.. Mietje. Nu zit ik op een terras in de buurt koffie te drinken..
pi_165312195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Boh, ik kwam net op het kdv, en heb t gelijk voor een uur afgegeven. Ik moest bijna huilen toen ik weg ging.. Mietje. Nu zit ik op een terras in de buurt koffie te drinken..
Das ff moeilijk he? Herkenbaar hoor. Tranen met tuiten hier de eerste dag. Bij mij dan.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 14 september 2016 @ 10:06:01 #29
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165312892
Ik vond het gisteren ook ff lastig idd :) Maar heb niet gehuild. Gisteren kwam ik dr halen en hoorde ik een baby huilen en dacht; dat is toch niet Emma he? Bleek het een ander kindje te zijn en Emma lag hardop naar een ander kindje te lachen :D Super lief.

Vandaag is ze bij oma dus ook helemaal goed zo :)

@Molo; nog geen dagje gepland waarbij mijn man moet oppassen.. Hij gaf vorige week aan dat hij dat heel eng zou vinden dus zou haar dan liever wegbrengen ofzo. Hij heeft wel al eens een paar uurtjes ofzo opgepast, maar nog niet langer dan dat...

Heb ook een paar dingen van de Lidl gekocht, maar nog niet aangehad (want lange mouw).

@Miezziej; is er geen ruimte die volledig afgeplakt kan worden en op slot kan? Ook al huren ze een ruimte in een verzamelgebouw, ergens in dat gebouw moet zo'n ruimte zijn. Dan maar op een andere verdieping ofzo. Echt afdwingen hoor!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 10:09:04 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165312955
Ons nieuwe wekkertje heeft zojuist 75 (vijf-en-zeventig!) cc opgedronken. Hij kwam dus wat later dan we dachten, waardoor het haasten was voor de kraamvisite (eerste vriendin die komt!).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Boh, ik kwam net op het kdv, en heb t gelijk voor een uur afgegeven. Ik moest bijna huilen toen ik weg ging.. Mietje. Nu zit ik op een terras in de buurt koffie te drinken..
Ooooh jeetje :* Neem nog maar een goeie bak koffie!
pi_165313187
Wat goed, quoi!

Eerste uur was goed gegaan. Morgen gelijk 2 uur! Na een jaar lang bijna altijd samen is dat wel gek hoor...
pi_165313463
Madivi je boys O+

Miez wat ligt ze lekker relaxed bij je O+ je plak baby

Sull wat herkenbaar van je peuter ;( het is ook wat dat ze nu ineens alle aandacht moeten delen.
hier had mats het gisteren heel moeilijk. Hij moest huilen als stijn begon te huilen en was heel verdrietig dat ik steeds naar stijn ging. En gisteravond had hij een enorme huilbui. Ik heb hem gepakt en heel lang geknuffeld en verteld dat ik hem nog steeds heel lief vindt. Hij klemde zich helemaal aan me vast, daar brak mijn hart wel een beetje van.
Vandaag maar proberen mijn aandacht wat beter te verdelen.

Dat fiets verhaal :o :'(

Bedankt voor de draagzak adviezen ^O^ man gaat vanmiddag een manduca ophalen die ik via mp heb gescoord. Gelukkig wordt het weer ook beter om te dragen.

Jagär na een jaar samen lijkt het me heel moeilijk maar ook wel weer lekker om je kindje even uit handen te geven. Fijn dat het goed is gegaan met T ^O^ koffie op een terrasje klinkt ook goed!

Mijn baby sliep van 21 tot 4 uur :o was het huilen van gisteren toch ergens goed voor :7

Nouk alweer aan het werk :o fijn dat het goed ging. Thuis komen is dan zoooo tof he O+
  woensdag 14 september 2016 @ 11:37:29 #33
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165314613
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:35 schreef ikke_84 het volgende:

Bedankt voor de draagzak adviezen ^O^ man gaat vanmiddag een manduca ophalen die ik via mp heb gescoord. Gelukkig wordt het weer ook beter om te dragen.

Ik ben echt de zon weg aan het kijken zodat ik kan dragen, zonder waterval onder de oksels en een fontein vanaf mijn voorhoofd.. pffff ik had gehoopt dat ik alle vocht ondertussen wel kwijt zou zijn maar hij is nu 13 dagen en ik zweet nog als een otter. :')

Een manduca is fijn :Y
  woensdag 14 september 2016 @ 12:13:27 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165315217
Mijn leven is compleet, want ik heb een luiertaart gekregen :P Jarenlang heb ik die dingen gemaakt tijdens mijn bijbaan bij een drogist, en nu dan zelf eentje.

Jäger, fijn dat het goed ging! Mijlpaal hoor.

Meneertje ligt eindelijk te tukken. Wilde gewoon bij ons hangen, verder niks. En nu weer wachten tot hij komt. Ik ga dan ook maar weer even plat.

Hij heeft trouwens een hardnekkig soepoogje. Behalve schoonmaken met gekookt water is daar verder toch niks geks mee als ze zo jong zijn toch? Niest ook best vaak op een dag, dus zou hij een koutje hebben gevat, missch door evt tocht op de slaapkamer? /bezorgdemoeder

[ Bericht 41% gewijzigd door Quoi op 14-09-2016 12:33:53 ]
  woensdag 14 september 2016 @ 12:55:25 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165316011
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Quoi het volgende:
Mijn leven is compleet, want ik heb een luiertaart gekregen :P Jarenlang heb ik die dingen gemaakt tijdens mijn bijbaan bij een drogist, en nu dan zelf eentje.

Jäger, fijn dat het goed ging! Mijlpaal hoor.

Meneertje ligt eindelijk te tukken. Wilde gewoon bij ons hangen, verder niks. En nu weer wachten tot hij komt. Ik ga dan ook maar weer even plat.

Hij heeft trouwens een hardnekkig soepoogje. Behalve schoonmaken met gekookt water is daar verder toch niks geks mee als ze zo jong zijn toch? Niest ook best vaak op een dag, dus zou hij een koutje hebben gevat, missch door evt tocht op de slaapkamer? /bezorgdemoeder
Kan nog heel lang aanhouden zelfs. Heeft te maken met traanbuisjes die nog niet goed open zijn. Heeft bij mijn jongste 10 maanden geduurd, als ze met 12 maanden niet open zijn kunnen ze eraan geholpen worden
  woensdag 14 september 2016 @ 13:22:26 #36
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165316554
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Kan nog heel lang aanhouden zelfs. Heeft te maken met traanbuisjes die nog niet goed open zijn. Heeft bij mijn jongste 10 maanden geduurd, als ze met 12 maanden niet open zijn kunnen ze eraan geholpen worden
+1, bij mijn oudste duurde het ook een maand of 10 bij beide ogen. Bij baby was het maar 1 oog en was het met een weekje of 8 over. Wij hadden bij haar een zalfje gekregen om 100% zeker uit te sluiten dat het een gewone infectie is (die is wel te verhelpen namelijk; maar gaat doorgaans ook vanzelf over met een paar dagen). Ons kdv accepteert namelijk geen kinderen met prutoogjes, tenzij dus zeker is dat de oorzaak het nog dichte traanbuisje is. Kuurtje deed niks maar een week later is het buisje dus vanzelf open gegaan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 14 september 2016 @ 13:24:38 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165316591
Ah, dankje. Ik ga het dus even afwachten :)
  woensdag 14 september 2016 @ 13:45:55 #38
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165316921
Ooh ja die foto's van Madivi & Miezziej O+

Thuiskomen was tof idd, normaal is rond die tijd huilerig en nu was ze super vrolijk (hardop lachen, ze kan het O+ ). Lekker met de draagzak gaan lopen Miezziej! Ik hoop dat het morgen lukt, al moeten we eerst naar CB (prikjes ;( )

Lijkt me ook gek idd, die eerste keer zolang slapen. Je schrikt je kapot :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165317148
Ik schrik me nog steeds kapot als ik wakker word van de wekker ipv van W. :')
pi_165317291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:24 schreef Quoi het volgende:
Ah, dankje. Ik ga het dus even afwachten :)
Als het echt erg wordt, even naar de huisarts, die schrijft dan antibiotika druppels voor. T zag er op een gegeven moment zo uit, daar kregen we druppeltjes voor:


Nu is het een echt jongetje die graag naar kranen kijkt:
  woensdag 14 september 2016 @ 14:14:41 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165317325
Die korstjes :o

En nu zo groot en echt een mannetje O+

Prutoogjes zijn hier inmiddels weg en verkoudheid lijkt ook redelijk aan het wegtrekken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165317491
Wow die prutoogjes! Wat zielig.

Quoi fijn dat het zo goed gaat!

En baby's achterlaten op kdv ;( duurt gelukkig nog twee maanden hier.

Net via de weggeefhoek een handkolf op kunnen halen. Ik denk dat dat mij goed gaat helpen met afbouwen van bv. En dat ik iets achter de hand heb als het aanleggen echt te veel pijn doet. Ben er net L. Heen gelopen, twee straten verderop. Wat een hitte, L. Was eenmaal thuis overstuur van de warmte. Alleen troosten op mij was ook zo heet dus heb ik hem in de wipstoel gezet en dat was een goed idee O+ hij vindt dat ding echt fantastisch met de vibratiestand (ik moet mij inhouden om niet vibrator stand te zeggen _O-)
pi_165317576
Quoi kindje van een vriendin van mij had ook vanaf de geboorte hardnekkig last van soepoogjes. Vlak voor zijn 1e verjaardag was het ineens weg.
pi_165317662
Het is ook echt veel te warm. Ik wilde eigenlijk gaan bijkletsen op m'n werk, maar die hitte en dan weer de airco leek me niet gezond.

Trilfunctie schijnt de wipstoel die ik boven heb ook te hebben. Misschien toch maar eens batterijen in doen.
  woensdag 14 september 2016 @ 14:35:26 #45
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165317670
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als het echt erg wordt, even naar de huisarts, die schrijft dan antibiotika druppels voor. T zag er op een gegeven moment zo uit, daar kregen we druppeltjes voor:
[ afbeelding ]

Nu is het een echt jongetje die graag naar kranen kijkt:
[ afbeelding ]
Och dat is wel sneu. Bij Suus was het altijd zo:

pi_165317813
Aaah zielig die prut oogjes van T.
Kranen kijken is altijd leuk!

Stijn heeft ook in 1 oogje wat prut. Soms is het een paar dagen weg en dan is het er weer.

Nazil hopelijk helpt de handkolf je goed bij het afbouwen. Je kan m iig meenemen als je weer eens op een terrasje gaat zitten met een vriendin ;)
Het is echt warm ja!! Ik ging het oud papier buiten zetten maar er stond verder nog niks. Wat blijkt...ik ben een week te vroeg
:') kon ik alles weer ophalen
Fijn dat je zn luxe stoel hebt voor L en dat hij dat zo fijn vindt.

Buda dat zweten lijkt me niet fijn. Hopelijk stopt t snel.
Laat de herfst maar snel beginnen *O* (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :') )

Ik stond net de oude kleren van Mats te strijken in maat 68 en 74. Al die herinneringen O+ ik zie hem nog zitten als baby met zijn lekkere snuutje *;
En dat doet me zo beseffen dat ik moet genieten van elke ontwikkeling en elk moment ook al is dat even een wat moeilijker of pittiger moment. Het gaat zo snel
pi_165317854
Wat sneu die oogjes. Hebben we hier niet gehad.

Wij gaan zo maar weer een terrasje pakken en zwemmen. Emmy vond het geweldig in de swimring.
Vervelend hoor, vakantie ;)
  woensdag 14 september 2016 @ 14:46:17 #48
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165317872
Prutoogjes gingen hier (gelukkig!) vrij snel over, met een paar weken al... Nu nergens last van, wel een beetje snot. Niezen doen baby's verder heel veel Quoi, dat heeft nog niets met een koutje gevat te maken meen ik...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 14:47:00 #49
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165317884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:45 schreef Arja het volgende:
Wat sneu die oogjes. Hebben we hier niet gehad.

Wij gaan zo maar weer een terrasje pakken en zwemmen. Emmy vond het geweldig in de swimring.
Vervelend hoor, vakantie ;)
Lekker! Geniet ervan! Ik moet ook nog een weekend weg boeken. Heb de swimring sinds gisteren ook binnen...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 14:49:56 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165317947
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:46 schreef Nouk84 het volgende:
Prutoogjes gingen hier (gelukkig!) vrij snel over, met een paar weken al... Nu nergens last van, wel een beetje snot. Niezen doen baby's verder heel veel Quoi, dat heeft nog niets met een koutje gevat te maken meen ik...
Dan geen verkoudheid hier _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 14 september 2016 @ 14:51:42 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165317998
Wat een soepzooi :P Max is niet de enige!

Hij slaapt er wel goed op iig. Ik zou bijna vergeten dat ik een kind heb, zo braaf tukt 'ie vanmiddag.
pi_165318018
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:46 schreef Nouk84 het volgende:
Niezen doen baby's verder heel veel Quoi, dat heeft nog niets met een koutje gevat te maken meen ik...
Klopt, ze hebben nog geen neushaartjes dus stofdeeltjes worden niet gefilterd.
  woensdag 14 september 2016 @ 14:59:25 #53
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165318139
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan geen verkoudheid hier _O-
CB zei dat tegen mij; Baby's niezen en hikken vooral veel na de geboorte, zegt helemaal niets verder. Verkoudheid is ook echt neus vol snot volgens mij.. Loopneus e.d. Hier wel gelijk van alles ingeslagen dat als het zou doorzetten dat ik dan wat heb, maar nog niet gebruikt..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 14:59:49 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165318143
Kijk, da's nou goed om te weten ^O^
  woensdag 14 september 2016 @ 15:08:28 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165318286
Die antibiotica druppels helpen dus alleen als het een gewone ontsteking is. Niet bij een verstopt traanbuisje! Lucasen Amélie hadden het ook zo erg. Met name dus die korsten na een slaapje en tussendoor steeds wegpoetsen zodat het niet aankoekte. Antibiotica hielp bij beiden dus niet dus moesten het gewoon uitzitten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165318341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:59 schreef Quoi het volgende:
Kijk, da's nou goed om te weten ^O^
Volgens mij moeten ze wennen aan het huis en omgeving en dus ook stof. Daardoor niesen ze.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165318555
Die van mij is zojuist met haar broer en zus in een badje geweest, met als bijkomstig voordeel dat ze heerlijk afgekoeld in slaap viel. Dat had ik gisteren moeten bedenken.
pi_165319226
Dat hikken }:| zo irritant!

Wat leuk groof dat ze samen in bad zijn geweest! En lekker dat ze nu slaapt. Hierna nog 1 dagje in de hitte en dan gaan we naar betere temperaturen

Mijn baby rolde gewoon van buik naar rug :o die had ik nog niet zien aankomen :7 toen lag hij dus op de tafel ipv het verschoon matje (hij kon niet van tafel vallen hoor ;) )
pi_165319253
Oh wauw, van buik naar rug, knap!

Die van mij doet andersom, heel vaak, maar toch nog steeds een soort per ongeluk.
pi_165319620
Zijn hoofd is gewoon top zwaar :') als hij die opzij gooit dan gaat de rest zo mee
Andersom vind ik juist knap van je meisje! Dat lijkt me lastiger.
Zo leuk weer al die fases O+
  woensdag 14 september 2016 @ 16:30:20 #61
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165319925
Nu al rollers! Hier rolt ze naar haar zij, maar alleen als ze melk wil :+ Ze wil wel steeds staan :')

Vandaag 12 weken! En ze is dus zo relaxed ineens na die paar huildagen! Ik zit gewoon ALWEER in de tuin terwijl die twee boeven al een tijdje slapen :D

Kiek nou O+ (niet quoten svp)

[ Bericht 23% gewijzigd door Chanty op 15-09-2016 12:59:44 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 14 september 2016 @ 16:57:50 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165320554
Heerlijk koppie O+
En wat een mooie ogen zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165320769
Nhaaa wat een mooi meisje O+ die ogen!! Prachtig!

En ALWEER in de tuin? :o je wordt nog bruin deze zomer ;)
Lekker dat je kids het zo goed doen
pi_165321618
Chanty O+
pi_165321749
Nouk leuk die swimring.

Mooie Amelie O+

Emmy rolt nog helemaal niet. Ik moet zeggen dat ik ook vaak nog vergeet haar op haar buikje te leggen.
  woensdag 14 september 2016 @ 18:04:26 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165321757
dame hier wordt pislink als ik haar op haar buik leg _O-

mijn genen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165321778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:04 schreef Molo het volgende:
dame hier wordt pislink als ik haar op haar buik leg _O-

mijn genen O+
Die van mij gaat alleen het boxkleed likken als ik haar op haar buik leg :')
En dan na enkele minuten brullen.
  woensdag 14 september 2016 @ 18:07:14 #68
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165321799
Die ogen zijn door de lichtinval wel donkerderblauw dan in werkelijkheid vind ik.

En Arja ik leg haar ook nooit op de buik want instant huilen. Dacht vanmiddag, laat ik het weer een keertje proberen en ze vond het een paar minuten ok.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 14 september 2016 @ 18:07:18 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165321801
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:05 schreef Arja het volgende:

[..]

Die van mij gaat alleen het boxkleed likken als ik haar op haar buik leg :')
En dan na enkele minuten brullen.
mooi he, kinderen O+

hier 5 poepluiers en twee x in bad vandaag omdat ze overal schijt aan had. En maar lachen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165321852
Chanty 12 weken boks!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:07 schreef Molo het volgende:

[..]

mooi he, kinderen O+

hier 5 poepluiers en twee x in bad vandaag omdat ze overal schijt aan had. En maar lachen _O-
Ik heb wel eens het gevoel dat Emmy me uitlacht als ik haar verschoon wanneer ze van boven tot onder onder de poep zit :D
pi_165321865
Oh Chanty.. Je meisje! 😍
pi_165321878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:07 schreef Molo het volgende:

[..]

mooi he, kinderen O+

hier 5 poepluiers en twee x in bad vandaag omdat ze overal schijt aan had. En maar lachen _O-
Kind voelt zich ws heel opgelucht :D
S. 2014
J. 2016
  woensdag 14 september 2016 @ 18:14:35 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165321920
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kind voelt zich ws heel opgelucht :D
Zou kunnen :P

quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:10 schreef Arja het volgende:
Chanty 12 weken boks!

[..]

Ik heb wel eens het gevoel dat Emmy me uitlacht als ik haar verschoon wanneer ze van boven tot onder onder de poep zit :D
Maar deze vind ik toch leuker qua verklaring ;)

Ze lacht trouwens ook hard als ik Blues is dead van De Staat op zet O+



[ Bericht 11% gewijzigd door Molo op 14-09-2016 18:19:48 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 14 september 2016 @ 19:23:10 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165323526
Boxkleed aflikken, je uitlachen :D Arja, klinkt als een gezellige boel daar bij jou.

En ik zag een mooie Amélie voorbijkomen O+

Hier is meneer druk bezig met het heffen van zijn hoofdje als hij een boertje moet. Krachtpatser.

Hij werd vanmiddag rond 15:30 vanzelf wakker en dronk weer 75cc weg. Ervoor en nu ook wakker en alleen maar een beetje en dan valt 'ie weer in slaap.

Aan de ene kant ben ik superblij met de hoeveelheid per fles en dat hij zich zelf meld. Ik weet dat dit verder nog wat tijd nodig heeft.

Aan de andere kant blijft het me zo bezighouden. Bij het wegen bleek hij afgevallen. Ik heb er ook grijze haren bij, zag ik in de spiegel :{
  woensdag 14 september 2016 @ 19:31:24 #75
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165323726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:23 schreef Quoi het volgende:
Aan de andere kant blijft het me zo bezighouden.
Dat is toch ook niet gek, weet je wat je wel rust zou geven?
Wat past meer bij je, aanzien of er naar handelen?

Ik ben iemand die liever alles even een weekje aankijkt dat geeft mij rust, maar als het je bezig blijft houden kan je ook kiezen om vaker te voeden.

Wegen zou mij ook onzeker maken want per dag kan het zo erg veel verschillen doordat het voor of na een voeding is en door een flinke poepbeurt kan er zo best wat verschil zijn. Hoe vaak weeg je?

Herken je de eerste hongersignalen? misschien rek je onbewust de voeding en zou hij dan toch vaker/eerder uit zichzelf komen.

  woensdag 14 september 2016 @ 19:57:37 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165324312
Ja die herken ik wel en zijn duidelijk. Een keer per dag wegen we. Aankijken (en zeker niet vaker voeden) moet de strategie zijn. Het maakt me alleen bij vlagen even onzeker. En dat komt door dat verdomde gewicht. Maar waarschijnlijk ben ik te ongeduldig en kan ik pas na een paar dagen iets zeggen. Het is al zoveel beter dan afgelopen week.

Op je gevoel vertrouwen is oké, maar bij vlagen gewoon zo spannend.
pi_165324438
Moet je een keer per dag wegen? Omdat die van ons na de kraamweek ook bier voldoende was aangekomen hadden we ook een halve week een weegschaal in huis maar van het cb moesten we vooral niet te vaak wegen. 1x was wel voldoende in die halve week. Idd ook omdat je met timing zit: voeding, net geplast etc speelt op die paar grammen zo'n grote rol. Ik denk dat je je niet per se per dag zorgen moet maken maar over de lijn moet bekijken. Is hij tov een halve week geleden aangekomen?

Succes er mee, het is heel lastig los te laten, ik ken het.
  woensdag 14 september 2016 @ 20:05:39 #78
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165324494
Het stomme vind ik aan een bollie (mijnes was 5025gr) dat die altijd iets afslanken, terwijl je juist het idee wil hebben dat ze aankomen. En zijn hele bolle toet is de mijne nu ook wel kwijt. (of njah minder dan het was en een beetje gewenning)
  woensdag 14 september 2016 @ 20:15:06 #79
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165324708
Grrr, man zou thuiskomen vannacht, appt ie vanmiddag dat het niet gaat lukken :( Komt morgen thuis, ik heb de neiging om te zeggen dat hij gewoon de rest van de week weg mag blijven. :{

Zegt ie nog; ja slechte eigenschap; ik kan niet gewoon gaan en mensen het laten uitzoeken.

Ja pannenkoek, nu laat je het mij uitzoeken :(

Sorry, ff pissig
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 20:17:01 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165324746
Ja begrijpelijk Nouk, dat is ook gewoon kut van hem.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 14 september 2016 @ 20:19:11 #81
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165324793
Maar goed, terug naar positief. Moppie vandaag bij oma(m'n schoonmoeder) geweest, ze is zo trots. Emma moest in bad van alle kusjes van vandaag :') En trotse mama momentje; Oma zei dat ze het volledig volgens het boekje doet (wat ik had opgeschreven wat ze wanneer wil), ze doet precies op de klok eten, slapen en noem maar op. Heel fijn O+ En ik kan d'r prima inschatten dus!

Ik zag een mooie Amelie voorbij komen!

Verder ben je echt heel goed bezig Quoi. Je zit al op 75cc! Zal ik het nog even herhalen; 75cc!!! Hoeveel meer is dat dan een aantal dagen geleden! Echt al super goed en hij slaapt fantastisch. Echt, geen zorgen, je doet het goed, mama O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 20:25:11 #82
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165324921
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:17 schreef Molo het volgende:
Ja begrijpelijk Nouk, dat is ook gewoon kut van hem.
Ja nogal ja. Ik ben al 4,5 jaar enorm flexibel. Hij is zzp dus werkt zich een slag in de rondte. Ik heb nog nooit nee gezegd(oké behalve 2wk na de bevalling), dat ik niet wilde dat hij ging werken. Afgelopen weekend zei ik ook liever niet en hij heeft t hele weekend gewerkt. Nou dit weekend echt ff niet he :(

Mama mag even relaxen!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165324989
Quoi ik zou ook niet te vaak wegen. Ik vond het ook doodeng toen het ineens niet meer hoefde / zoveel nodig was (ik moest E in z'n totaliteit van 8x per dag 4x wegen, dan raak je vanzelf obsessed met die weegschaal). Veel meer rust toen we minder gingen wegen. Staar jezelf niet gek op die weegschaal, hij doet het hartstikke goed toch met drinken nu!

Ah Nouk dat is idd niet tof. Zonder postpreggiehormones zou ik er al boos om worden :X

Wat een leuke foto's kwamen er weer voorbij! O+

Molo, goede muzieksmaak heeft ze :Y
  woensdag 14 september 2016 @ 20:28:13 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165324994
quote:
18s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:25 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja nogal ja. Ik ben al 4,5 jaar enorm flexibel. Hij is zzp dus werkt zich een slag in de rondte. Ik heb nog nooit nee gezegd(oké behalve 2wk na de bevalling), dat ik niet wilde dat hij ging werken. Afgelopen weekend zei ik ook liever niet en hij heeft t hele weekend gewerkt. Nou dit weekend echt ff niet he :(

Mama mag even relaxen!
je weet hoe sommige mensen "liever niet" horen he? Jij bedoelt "nee, tenzij echt nodig" en hij hoort "ja hoor, tenzij het echt niet kan"

suuuuperduidelijk zijn, amoebeniveau

En wat fijn dat het zo top ging bij oma en hoe je haar inschat, vind dat bizar snel hoor! Hulde!

En die flessen van Quoit, 75 is veel bij zo'n anderhalve week oude frummel! :o
Gewicht is 1 ding, maar klinische blik is ook belangrijk he, alhoewel je dat heus wel weet. Dus alertheid, kleur, etc :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 14-09-2016 20:35:16 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165325277
Pff voor de vakantie gaf GO aan dat E helemaal overstuur raakt als haar dochtertje in de buurt komt. Ik had gehoopt dat dit na de vakantie over zou zijn maar dat is dus niet. GO had er vandaag een filmpje van gemaakt, zo zielig om d'r helemaal in paniek te zien ;(.

Ik snap echt niet wat haar triggert, dat kindje doet niks behalve in de buurt komen :?. Ik vind het echt prut dit, wat moet ik hier nou mee -O-
pi_165325545
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:38 schreef hetzusjevan het volgende:
Pff voor de vakantie gaf GO aan dat E helemaal overstuur raakt als haar dochtertje in de buurt komt. Ik had gehoopt dat dit na de vakantie over zou zijn maar dat is dus niet. GO had er vandaag een filmpje van gemaakt, zo zielig om d'r helemaal in paniek te zien ;(.

Ik snap echt niet wat haar triggert, dat kindje doet niks behalve in de buurt komen :?. Ik vind het echt prut dit, wat moet ik hier nou mee -O-
Lastig. De GO kan ze ook niet uit elkaar houden denk ik he?

Je kan het aanzien, misschien gaat het over een poosje beter. Reageert ze ook zo als jij er bent? Wellicht voelt ze onbewust de band tussen GO en haar eigen kind en reageert ze daarop?

Als het echt niet samengaat zou ik op zoek gaan naar een andere GO of een KDV denk ik..
  woensdag 14 september 2016 @ 21:21:51 #87
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165326793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]

je weet hoe sommige mensen "liever niet" horen he? Jij bedoelt "nee, tenzij echt nodig" en hij hoort "ja hoor, tenzij het echt niet kan"

suuuuperduidelijk zijn, amoebeniveau

En wat fijn dat het zo top ging bij oma en hoe je haar inschat, vind dat bizar snel hoor! Hulde!

En die flessen van Quoit, 75 is veel bij zo'n anderhalve week oude frummel! :o
Gewicht is 1 ding, maar klinische blik is ook belangrijk he, alhoewel je dat heus wel weet. Dus alertheid, kleur, etc :)
Ja dat is waar idd. Maar dat komt ook omdat ik geen heks wil zijn die NEE zegt :') Maar de komende weekend wordt er niet gewerkt iig.

Mijn inschattingen komen vooral uit boekjes hoor en een ritme helpt ook om meer te herkennen.. En vind dat ritme vooral voor mezelf érg fijn.. Lekker ego :')

Zusje; lastig idd. Ik zou het denk ik nog even aankijken, tenzij ze er thuis ook last van heeft (dus dat het doorwerkt). Misschien een fase? Maar moeilijk is het wel, lijkt me.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 21:27:26 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165326981
Thanks dames :)
Ik heb 'm net weer een fles van 75 gegeven. Wat een bikkel. Het blijft hard werken, maar hij dronk 'm rustig.

Logopediste vergeleek 'm met een sprinter die de marathon loopt. Hij liep zichzelf stuk tijdens het eerste stuk. Met die prematurenspeen en hem actief pauzes te geven (speen afbuigen) maken we een rustige marathonloper van 'm :+

Nu zijn we beiden hardlopers (!) Papa is een goede marathonloper. Ik echter loop liever lekker heel hard en niet te ver. Hoe bedoel je, de appel valt niet ver van de boom? Met hetzelfde ongeduld kijk ik naar die weegschaal idd, maar die zullen we eens een dagje opbergen.

Dankje voor jullie ervaringen ;) Ik ga buiten zitten en een biertje opentrekken.
pi_165327074
Hier net de eerste spuitpoep ooit :D Het spoot wel een meter ver!!
L deed dat nooit! Gelukkig was ik beneden anders had het op mijn witte gordijnen gezeten boven

Ik heb R vandaag op zijn buik laten slapen op de bank naast mij. Hij sliep zo 4 uur achter elkaar :o buikslaper dus... Meer buikslapers hier? Ik vind het een eng idee

Quoi goed bezig joh! O+
pi_165327440
Quoi, ons was afgeraden om een weegschaal in huis te nemen. Ik ging elke week wegen op het inloopspreekuur. En dat was eigenlijk ook voldoende informatie. (J was na 4 weken terug op geboortegewicht) Maar het maakt erg onzeker, dat herken ik. :*
pi_165327483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:30 schreef Fieder het volgende:
Hier net de eerste spuitpoep ooit :D Het spoot wel een meter ver!!
L deed dat nooit! Gelukkig was ik beneden anders had het op mijn witte gordijnen gezeten boven

Ik heb R vandaag op zijn buik laten slapen op de bank naast mij. Hij sliep zo 4 uur achter elkaar :o buikslaper dus... Meer buikslapers hier? Ik vind het een eng idee

Quoi goed bezig joh! O+
Sjaak sliep vanaf week 3 op de buik. Ik vond het ook echt doodeng, maar hij sliep daardoor wel (op zijn rug lukte het nooit). Ik kreeg veel commentaar van het cb, kraamvisite en mijn moeder, maar ik had me wat ingelezen en vond het goed zo. Let op warmte-stuwing, dat is eigenlijk het belangrijkst.

Snap dat je het eng vindt hoor!! Sjaak mocht pas na een paar weken 's nachts ook op zijn buik van ons.

Quoi, wat goed van M. Je doet het goed :*
pi_165327706
Hey dat vind ik eigenlijk wel een idee, dat buikslapen. Eens kijken of dat hier overdag (als ik 'm in de gaten kan houden) zou helpen om eens wat langer te dutten.

Ik lig al in bed in de hoop wat te slapen voordat de nacht echt begint. Afgelopen nachten kon ik er 6 tot 8 keer uit voor baby en peuter en nu ben ik gesloopt :{
pi_165328159
Veeg me op! W. trok net, vlak voor het slapen zn slaapzak over zn hoofd, doet 'm weer omlaag en riep lachend; *kieboe!!* :o :D
pi_165328194
Pohh das wel echt heftig Amsel. Komt het door de warmte denk je? Hopelijk vannacht iets rustiger :*
  woensdag 14 september 2016 @ 22:12:09 #95
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165328290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:51 schreef Amsel het volgende:
Hey dat vind ik eigenlijk wel een idee, dat buikslapen. Eens kijken of dat hier overdag (als ik 'm in de gaten kan houden) zou helpen om eens wat langer te dutten.

Ik lig al in bed in de hoop wat te slapen voordat de nacht echt begint. Afgelopen nachten kon ik er 6 tot 8 keer uit voor baby en peuter en nu ben ik gesloopt :{
Bij mij hielp het echt enorm, slapen op d'r buik, toen ging ze ineens wel overdag 3-4 uur achter elkaar slapen. Dat heeft ook meegeholpen in het krijgen van een ritme en overdag slapen. Nu slaapt ze overdag 3-4u op d'r rug in bed en s nachts van 7-7 ook op d'r rug. Buikslapen is nu dus niet meer nodig, inmiddels heeft ze ook geleerd zelf weer in slaap te vallen. Denk dat als ze kan rollen dat ze ook een buikslaper wordt..

Succes met de nacht! Dat is echt zwaar..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 22:12:44 #96
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165328304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
Veeg me op! W. trok net, vlak voor het slapen zn slaapzak over zn hoofd, doet 'm weer omlaag en riep lachend; *kieboe!!* :o :D
:D :D O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165328554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
Veeg me op! W. trok net, vlak voor het slapen zn slaapzak over zn hoofd, doet 'm weer omlaag en riep lachend; *kieboe!!* :o :D
Aah! :D O+
A is nu 10,5 maand en kan al 2 woordjes zeggen: "lekker" en "eten"...dat belooft wat :')

Over eten gesproken: A krijgt 's ochtends en 's avonds (en heel soms 's nachts nog 1x 5 min) bv. Overdag wil ze absoluut geen (gekolfde) bv meer. Ik maak me verder geen zorgen over haar vochtinname, want er gaan zo 2 grote bekers roosvicee en 1 beker water in (naast de fruithap en groentenhap), maar in alle voedingsschema's staat dat baby's tot ze minimaal 12 mnd zijn ook overdag nog melk moeten drinken (en nee opvolgmelk en gewone melk blieft ze ook niet). Meer grotere baby's die dit hebben?

Verder slecht bijgelezen...veels te druk met het echte leven ;) Zag wel veel nieuwe minibaby's hier! Zo schattig! En voor mij alweer zoooo lang geleden :'( :P
  woensdag 14 september 2016 @ 22:28:17 #98
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165328758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:51 schreef Amsel het volgende:
Hey dat vind ik eigenlijk wel een idee, dat buikslapen. Eens kijken of dat hier overdag (als ik 'm in de gaten kan houden) zou helpen om eens wat langer te dutten.

Ik lig al in bed in de hoop wat te slapen voordat de nacht echt begint. Afgelopen nachten kon ik er 6 tot 8 keer uit voor baby en peuter en nu ben ik gesloopt :{
Splits je de zorg niet? Man gaat hier eruit voor peuter en baby is mijn verantwoordelijkheid.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165329195
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:21 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Aah! :D O+
A is nu 10,5 maand en kan al 2 woordjes zeggen: "lekker" en "eten"...dat belooft wat :')

Over eten gesproken: A krijgt 's ochtends en 's avonds (en heel soms 's nachts nog 1x 5 min) bv. Overdag wil ze absoluut geen (gekolfde) bv meer. Ik maak me verder geen zorgen over haar vochtinname, want er gaan zo 2 grote bekers roosvicee en 1 beker water in (naast de fruithap en groentenhap), maar in alle voedingsschema's staat dat baby's tot ze minimaal 12 mnd zijn ook overdag nog melk moeten drinken (en nee opvolgmelk en gewone melk blieft ze ook niet). Meer grotere baby's die dit hebben?

Verder slecht bijgelezen...veels te druk met het echte leven ;) Zag wel veel nieuwe minibaby's hier! Zo schattig! En voor mij alweer zoooo lang geleden :'( :P
Die van mij wil ook geen afgekolfde bv meer. Hij krijgt kwark en pap van bv als vervanging... En water om te drinken. Sapjes etc blieft meneer ook niet.
pi_165330331
Even ego, ik heb mijn handkolf uitgeprobeerd en wat een verademing tov live voeden... Binnen een paar minuten 90cc gekolfd, bijna geen pijn en niet afhankelijk zijn van wanneer L. Wil eten. Ik denk dat ik op deze manier ga afbouwen, kolven wanneer nodig en alles via de fles geven. Kost wel een veel tijd maar voor die paar weken is dat prima.
pi_165331778
Nouk dat klinkt heel bemoedigend, morgen gaat baby meteen op z'n buik dutten, kijken wat het effect is.

Chanty mijn man is chronisch moe (of nouja, het is ingewikkeld, maar dat is de samenvatting in 2 woorden) dus in principe doe ik de nachten. Zwaar, maar dat wist ik van tevoren en meestal trek ik het wel. Denk dat het door de hitte komt dat het grut zo vaak wakker is.

Miez fijn dat je zo blij bent met de kolf!

Er cirkelt hier een helikopter rond, wat een lawaai, de babyfoon slaat er zelfs van aan.
pi_165333248
Quoi, mooi dat het zo goed gaat! Mocht je nog extra dr Brown prematuur spenen nodig hebben, ik heb er nog 4 liggen.

Nouk, wat vervelend van je man, ga je het er nog met hem over hebben?

Amsel, hopelijk vannacht een betere nacht.

Silliegirl, wat schattig O+

Nazil, fijn dat de kolf zo veel helpt. Op borstvoeding.com staat ergens een handig schema en tips om met kolven af te bouwen, misschien handig om even te bekijken.

Hier slapeloze nacht door de warmte. De jongens slapen, maar onrustig, ik lig al vanaf 2 uur wakker... Pfff.
pi_165333252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 03:38 schreef Madivi het volgende:
Quoi, mooi dat het zo goed gaat! Mocht je nog extra dr Brown prematuur spenen nodig hebben, ik heb er nog 4 liggen.

Nouk, wat vervelend van je man, ga je het er nog met hem over hebben?

Amsel, hopelijk vannacht een betere nacht.

Silliegirl, wat schattig O+

Nazil, fijn dat de kolf zo veel helpt. Op borstvoeding.com staat ergens een handig schema en tips om met kolven af te bouwen, misschien handig om even te bekijken.

Hier slapeloze nacht door de warmte. De jongens slapen, maar onrustig, ik lig al vanaf 2 uur wakker... Pfff.
Klopt had ik al opgezocht, fijn om daar steun aan te hebben met afbouwen.

Welterusten, ik hoop dat je nog ff kan slapen.
pi_165333267
Ik merkte dat ik vrij snel kon afbouwen, stukken sneller dan in die schema's stond. In het begin is je productie nog zo onstabiel dat 'ie makkelijk snel instort ;) Maar het hangt natuurlijk ook af van of je gevoelig bent voor borstontstekingen.
pi_165333518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 04:16 schreef Amsel het volgende:
Ik merkte dat ik vrij snel kon afbouwen, stukken sneller dan in die schema's stond. In het begin is je productie nog zo onstabiel dat 'ie makkelijk snel instort ;) Maar het hangt natuurlijk ook af van of je gevoelig bent voor borstontstekingen.
Same here :Y . Ik was binnen een week klaar. Nog één keer de boel helemaal leeggekolfd en daarna steeds alleen de druk eraf.

Hoe hebben jullie kindjes het met de hitte? Mijn spekbaby heeft er echt last van, heel sneu. Veel gejammer en gemopper. En dat combineren met een nognetdreumes die het liefst de hele dag in de tuin speelt.. Blij dat het morgen weer normaal is!
pi_165333556
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Lastig. De GO kan ze ook niet uit elkaar houden denk ik he?

Je kan het aanzien, misschien gaat het over een poosje beter. Reageert ze ook zo als jij er bent? Wellicht voelt ze onbewust de band tussen GO en haar eigen kind en reageert ze daarop?

Als het echt niet samengaat zou ik op zoek gaan naar een andere GO of een KDV denk ik..
Ja ze reageert ook zo als ik er ben maar alleen als ik haar niet vast heb. E reageert ook als haar dochter geluid maakt. Die gilt nl nogal vaak en ik ben een x binnengekomen toen die overstuur was. Luchtalarm verbleekte daarbij. Ik dacht mss is ze daar zo van geschrokken dat ze nu bang is voor harde geluiden als dat kindje dichtbij komt. Maar GO zegt dat baby's geen lange termijn geheugen hebben en dat dat het dus niet kan zijn..
Ik ga eens rondvraag doen.. En anders uitkijken naar een ander. Thnx.
  donderdag 15 september 2016 @ 08:42:57 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165334072
Oh GO is gastouder, damn, duurde even voor dat kwartje viel :@
Wat een rotsituatie zeg, en lastig iets aan te doen lijkt me

Baby hier heeft van 22 - 7.45 uur geslapen, werd toen wakker van haar gebrul naast me en tankte toen 170 cc melk weg. Waar láát ze het zo ineens :o
Mega ophogingen van het aantal cc's hier sinds paar dagen, ik moet er nog beetje aan wennen geloof ik.

Heeft iemand hier ervaring met wasbare luiers? Ik had er eentje gekocht op aliexpress omdat die er leuk uit zag (ja ik weet het :@ :') ), maar geen idee hoe ik die kleiner krijg :@

De grootste positie (het is deze luier trouwens en dit is de grootste positie) lukt me wel:





Maar hoe dit dat?




Ik heb echt te weinig ruimtelijk inzicht en het zal volledig aan mij liggen, maar ik snap er geen zak van :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165334101
Molo, volgens mij is het heel simpel. Je hebt 3 rijen van 3 knoopjes en de onderste of de middelste rij maak je vast aan de bovenste. Je vouwt de extra stof gewoon dubbel om hem korter te maken zo te zien..

Sluiting bovenaan is iets anders dan je plaatje maar lijkt mij dat die flappen over elkaar heen vastgezet kunnen worden in de knoopgaten om hem smaller te maken.
pi_165334127
Je kunt de voorflapjes (bij andere luiers het klittenband) over elkaar heen vouwen en dichtdoen. Je maakt hem korter door de onderste rij (van de onderste 3 rijen) knoopjes op de bovenste rij te drukken. Voor het tussenmaatje druk je de middelste rij knoopjes op de bovenste rij. Snapte? :D
  donderdag 15 september 2016 @ 08:52:39 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165334166
Maar de drukkertjes van de flapjes zitten in een driehoek en zitten dichter op elkaar dan de drukkertjes op het midden van de luier, hoor je dan vouwtjes te krijgen ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165334190
De drukkertjes van de flapjes hebben niks van doen met de drukkertjes van de luier :) Het zijn twee losse setjes. Setje 1, de flapjes, kun je over elkaar vouwen (flapje links op de drukkers in het midden, flapje rechts op flapje links) Setje 2, de luier, kun je de middelste of onderste rij van in de bovenste rij drukken.
  donderdag 15 september 2016 @ 09:00:23 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165334265
Ik geloof nog niet echt dat ik het snap :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 09:06:17 #113
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165334332
Ah ik snap het Amsel. Wel pittig dan de nachten alleen doen. Wordt ze nog vaak wakker?

Hier terug van het cb. Prikje gehad en ze was al minder lang boos :+ stats: 5970 gram en 61,4 cm (die 0,4 doet 't m :')). Precies zoals ik verwachtte. Qua gewicht buigt ze nu af richting de +1 en qua lengte zit ze met boven het gemiddelde.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165334342
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:00 schreef Molo het volgende:
Ik geloof nog niet echt dat ik het snap :@
PM je nummer/mail anders even, dan maak ik 'n filmpje :)
  donderdag 15 september 2016 @ 09:09:28 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165334358
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:07 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

PM je nummer/mail anders even, dan maak ik 'n filmpje :)
Ja heel graag O+

Ik pm je ^O^ _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165334385
haha, Molo. Dat had ik niet van je verwacht...Het is zo simpel! :7

Mini afgegeven voor 2 uur wennen. Ben benieuwd, hij was al redelijk moe.

Nadat mini om 4 uur voor een voeding kwam kon ik helaas niet meer slapen, dus ik duik er ook nog even in, met telefoon naast me.
  donderdag 15 september 2016 @ 09:36:04 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165334681
Ja het is gelukt, ik dacht dat alle drukkertjes gebruikt moesten worden van de flapjes enzo :+

Fijn dat je kunt bij tukken, is anders ook wel een heel erg kort nachtje ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165334907
Amsel wat balen van die slechte nacht. Gelukkig koelt het snel af.
Geef jij fles of bv? Zou het niet kunnen dat je kleintje te weinig voeding krijgt om een langere ruk te maken? Misschien heeft hij met die warmte gewoon wat meer nodig?

Silli O+ wat schattig
Kiekeboe spelen doet het altijd goed, zo leuk als ze het zelf ook gaan doen.

Nazil wat fijn dat het kolven zo goed gaat.
Ik weet niet hoe je verzekerd bent maar bij mij zat de huur van een kolf apparaat in het pakket. Misschien een idee om er 1 te huren? Dat gaat wat sneller als een handkolf

Zusje wat zielig dat ze zo heftig reageert. Je zou haast denken dat er een keer wat gebeurt is. Ik zou niet weten wat ik zou doen in jou situatie. Haar daar weghalen is misschien wel heel wat maar het zo door laten gaan is ook sneu. Ik vind het eigenlijk ook wel een taak voor de go om er wat mee te doen.
Moeilijk hoor

Chanty wat is ze alweer groot ^O^

Lekker even het bed in jagär

Ik heb vanmorgen het eerste rondje met de draagzak gemaakt. Wat zit die fijn zeg! Ik denk alleen dat stijn niet meer in de verkleinen hoeft :D straks maar even zonder proberen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165335298
Hier ook net terug van het cb voor de 8 weken-afspraak. De arts daar is een leuk mens, maar die verpleegkundige.. Eentje van de oude stempel zeg maar. Die daar het advies van mijn huisarts en apotheker in twijfel gaat zitten trekken. Daar zit ik dus niet op te wachten }:|

Baby groeit wel als kool. Hij is zo groot als z'n zus was bij 3 maanden, zo zwaar als ze was bij 4,5 maand, en zo'n groot hoofd had zij pas toen ze een half jaar was :D Zal wel komen doordat hij kv krijgt en zij bv.

Prikken overleefd, en verbazing dat hij al tegen je "praat" omdat dat pas bij 3 maanden "hoeft".

De hoeveelheid per fles is nog wel een beetje een issue, zoals ikke ook suggereert. Hij drinkt per keer niet veel en komt dus vaak. Maar ik krijg er gewoon niet meer in gepropt en rekken tussen de voedingen resulteert in luchtalarm. Dus als iemand daar nog de gouden tip voor heeft? *)
  donderdag 15 september 2016 @ 10:27:05 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165335394
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:20 schreef Amsel het volgende:
Hier ook net terug van het cb voor de 8 weken-afspraak. De arts daar is een leuk mens, maar die verpleegkundige.. Eentje van de oude stempel zeg maar. Die daar het advies van mijn huisarts en apotheker in twijfel gaat zitten trekken. Daar zit ik dus niet op te wachten }:|

Baby groeit wel als kool. Hij is zo groot als z'n zus was bij 3 maanden, zo zwaar als ze was bij 4,5 maand, en zo'n groot hoofd had zij pas toen ze een half jaar was :D Zal wel komen doordat hij kv krijgt en zij bv.

Prikken overleefd, en verbazing dat hij al tegen je "praat" omdat dat pas bij 3 maanden "hoeft".

De hoeveelheid per fles is nog wel een beetje een issue, zoals ikke ook suggereert. Hij drinkt per keer niet veel en komt dus vaak. Maar ik krijg er gewoon niet meer in gepropt en rekken tussen de voedingen resulteert in luchtalarm. Dus als iemand daar nog de gouden tip voor heeft? *)
Nee hoor, bv baby's groeien juist harder in het begin (tot 4 maanden zo'n beetje).
pi_165335663
Wauw goed gegroeid amsel :D
Ik denk dat als er niet meer in gaat dat het dan ophoudt. Als je gaat proppen komt het er toch weer uit weet ik uit ervaring :')
Misschien dat het buikslapen zorgt voor een lange ruk en dat hij dan ook meer gaat drinken? Lastig is dat gepuzzeld hè
Beetje jammer van die vpk die het advies van je ha in twijfel trekt :{w
pi_165335697
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:27 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee hoor, bv baby's groeien juist harder in het begin (tot 4 maanden zo'n beetje).
Oh my, dat wordt nog wat dan :o
  donderdag 15 september 2016 @ 10:46:46 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165335718
Gemiddeld gezien, gemiddeld :P
Zeer veel uitzonderingen mogelijk ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165335786
Ikke kolf zit helaas niet in het pakket hier. Heb de eerste week er een gehuurd maar dat is 2.50 per dag en al is dat niet veel, het telt wel op. En met de hand heb ik in 4 minuten 60cc in het flesje zitten dus dat gaat ook heel snel.
  donderdag 15 september 2016 @ 10:52:58 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165335831
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:45 schreef Amsel het volgende:

[..]

Oh my, dat wordt nog wat dan :o
Heb je de groeicurve van mijn jongste wel eens gezien :D? Die groeide in het begin zo hard. Die woog met 2 maanden ook zo'n 6 kg (werd geboren met 3600 gram). Nu met bijna 2 weegt ze pas 11,5 kg ;). Kan allemaal weer rechttrekken hoor, geen zorgen maken :)
  donderdag 15 september 2016 @ 10:56:49 #126
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165335903
Hier ook weer cb geweest; 63 cm en 6855 gram. Groot spekkie van me O+

Was nog een baby van slechts een week verschil en die leek nog zooooo klein. Echt bizar dat verschil..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165335938
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Heb je de groeicurve van mijn jongste wel eens gezien :D? Die groeide in het begin zo hard. Die woog met 2 maanden ook zo'n 6 kg (werd geboren met 3600 gram). Nu met bijna 2 weegt ze pas 11,5 kg ;). Kan allemaal weer rechttrekken hoor, geen zorgen maken :)
Ha, we gaan het zien! Het maakt me ook niet uit, maar het contrast met mini-zus verbaast me zo :D
  donderdag 15 september 2016 @ 11:03:49 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165336040
Nazil, wat fijn dat het handkolven zoveel beter bevalt. Hoop dat je zo kan afbouwen met comfortable tits :+

Hier is meneertje erg aanhankelijk naar mij toe. Vanaf de nachtvoeding (4:30) met 'm naast me geslapen. Nu weer, maar kan 'm gelukkig naast me parkeren. Kom ik ook nog ergens aan toe :P

Vannacht flesjes van 55-60 gedronken. Prima.

Na de volgende voeding gaan we heel eventjes de stad in. Drankje op terras, kadootje kopen. Is qua afstand wandelen voor mij ook doable. Geen last gehad van de wandeling naar mijn ouders dinsdag (dat was 1 km) :)
pi_165336257
Nazil dat huren is idd heel duur als je het niet in je pakket hebt en je doet het een paar weken.
Maar super dat je al zo snel 60cc kolft! Dan kost het je ook niet veel tijd :Y
  donderdag 15 september 2016 @ 11:29:34 #130
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165336488
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 07:42 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ja ze reageert ook zo als ik er ben maar alleen als ik haar niet vast heb. E reageert ook als haar dochter geluid maakt. Die gilt nl nogal vaak en ik ben een x binnengekomen toen die overstuur was. Luchtalarm verbleekte daarbij. Ik dacht mss is ze daar zo van geschrokken dat ze nu bang is voor harde geluiden als dat kindje dichtbij komt. Maar GO zegt dat baby's geen lange termijn geheugen hebben en dat dat het dus niet kan zijn..
Ik ga eens rondvraag doen.. En anders uitkijken naar een ander. Thnx.
Jouw baby is 9/10 maanden toch? Ik lees dat het lange termijn geheugen zich met 6/7 maanden ontwikkelt, dus ze heeft het inmiddels wel :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165336650
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:20 schreef Amsel het volgende:
Hier ook net terug van het cb voor de 8 weken-afspraak. De arts daar is een leuk mens, maar die verpleegkundige..
Die verpleegkundigen hier zijn ook een drama. Arts is tof, de verpleegkundige hier begon in "babytaal" tegen mij grote van bijna vier te praten. (Hoog stemmetje, verkleinwoordjes en onzinnige complimentjes) Spreek gewoon normaal Nederlands, doet mijn kind ook. }:| :X
pi_165336697
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:29 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Jouw baby is 9/10 maanden toch? Ik lees dat het lange termijn geheugen zich met 6/7 maanden ontwikkelt, dus ze heeft het inmiddels wel :)
Inderdaad, objectpermanentie ontwikkelt zich ook in de tweede helft van de babytijd en dat vereist toch ook langetermijngeheugen.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:15:13 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337388
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Inderdaad, objectpermanentie ontwikkelt zich ook in de tweede helft van de babytijd en dat vereist toch ook langetermijngeheugen.
Daarnaast is gezichtsherkenning al veel eerder ingebakken want belangrijk al vanuit de oertijd (friends and foes.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 12:16:39 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337423
De luier zit inmiddels dankzij Bloesem goed om *O*

En bij consultatiebureau bij ons eigenlijk alleen maar hele fijne mensen tot nu toe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165337474
Ja, yo, goedendag :P .

C krijgt nu twee flessen en de rest bv en ik ben ineens bang dat mijn bv enorm terugloopt. Ze drinkt ook ineens veel meer uit de flessen (140 cc nu ongeveer) en ik voel de neiging (uit onzekerheid) om na een bv nog een klein flesje na te geven voor het geval ze niet genoeg heeft gehad. Aan de ene kant wil ik niet stressen en denk ik 'oké, dan maar een paar weken eerder klaar met bv dan gepland'. Aan de andere kant had ik graag nog t/m 20 oktober om en om willen genieten van bv/kv.
pi_165337540
Oh en waarom ik denk dat de bv terugloopt is omdat ze snel na een bv weer hongerig lijkt. Na 2 uur ipv na de 3 uur die er ondertussen meestal tussen zaten overdag.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:23:52 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337561
Kun je niet een keer kolven om te checken voor jezelf hoeveel productie je hebt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165337590
Ik heb geen kolf en kolven bij de eerdere twee leverde me bijna niks op (veel tijd, paar verschillende kolven geprobeerd, altijd maar hele matige opbrengst). Dus dat gaat geen duidelijkheid geven, ben ik bang.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:27:10 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337635
Ah ok, dat is balen. Of wegen voor en na voeding? C op je keukenweegschaal met aankleedkussen erop voor de gewichtsverdeling en veiligheid?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165337687
Haha, ik heb geen keukenweegschaal :P .

Ah wel, komt vast goed, one way or another. Is gewoon jammer, die onzekerheid die meteen tevoorschijn komt als ze niet meer volledig op bv leven. Overkomt me voor de derde keer, is niet nieuw, is gewoon stom.
pi_165337705
Het is echt een beetje zoeken.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:30:29 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337706
:D @ keukenweegschaal

Maar, ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, dat schemergebied is wat lastig.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165337732
Haha, ja precies.

Nou, ik krijg weer bezoek. Vanochtend ook al bezoek gehad. Ik vind het maar druk, zo'n verlofperiode. :P

Anyways, laters! :W
  donderdag 15 september 2016 @ 12:32:08 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337736
:W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165337738
ik zou het proberen los te laten, groofsken. Misschien wil ze gewoon wel extra knuffelen en vraagt ze daarom om meer te drinken.

T's 2 uurtjes op het kdv gingen goed. Behalve dat ze me om half 11 gebeld hadden om hem eerder op te halen omdat hij erg moe was, maar m'n foute nummer hadden. Maar goed, na een tijdje ging het met hem weer goed, en toen ik kwam zag hij me bijna niet..Nu slaapt hij net, ben benieuwd hoe lang hij nu ligt te tukken..
  donderdag 15 september 2016 @ 12:33:18 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337760
Oh lekker, nou ja, beter dat ze nu achter het foute nummer komen dan straks in ieder geval ;)
En top dat het goed gaat daar :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 12:37:50 #147
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165337853
Wauw nouk :o mooie stats!

Hier was de arts wat verbaasd toen ik zei dat ik geen idee had hoeveel voedingen ze op een dag krijgt. Tsja ik hou het echt niet bij. Weet alleen dat er nooit meer dan drie uur tussen zit. Gezien het verloop van de dag (wakker, spelen, eten, slapen and again) schat ik eerder elke 2 a 2,5 uur aangezien een slaapje meestal 45 minuten is.

Groof misschien drinkt ze kleine porties aan de borst? Heb het idee dat Amélie ook kleinere beetjes drinkt en daarom vaker komt.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:23 schreef Molo het volgende:
Kun je niet een keer kolven om te checken voor jezelf hoeveel productie je hebt?
Kolfopbrengst zegt niks over je productie helaas ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165337917
Wij hebben T een korte naam gegeven, omdat ik zo'n hekel heb aan namen die altijd afgekort worden. Nu blijkt, een korte naam maak je altijd langer. We hebben zo'n rits aan bijnamen voor hem. Op nummer 1 staat Tomster. Daarna komt Tomonster, TomTom, Tommyboy, tommetje, etc. etc. etc.

Herkent iemand dit?
  donderdag 15 september 2016 @ 12:42:50 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165337969
Toch ook wel Tomnomnomnomnom hè? O+

Ik zeg vaak hele andere dingen qua koosnaampjes, maar te achterlijk om hier neer te zetten :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 12:52:47 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165338204
Koosnaampjes/ alternatieven: draakje en boef voor mijn oudste (nuff said) en mevrouw noem ik vooral: kleine melkspuwer, kleine poepfabriek en meissie. En beiden noem ik ook wel schatje :+ oh mijn man ook. Gelukkig is het tot nu toe wel duidelijk tegen wie ik het heb.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165338205
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:42 schreef Molo het volgende:
Toch ook wel Tomnomnomnomnom hè? O+

Ik zeg vaak hele andere dingen qua koosnaampjes, maar te achterlijk om hier neer te zetten :@
Nee, die was nog niet bij me opgekomen..

verder ook nog achterlijke dingen inderdaad. Schatje patatje, KuschelEnte, etc. etc. Maar ik moet echt opletten dat ik af en toe ook nog z'n echte naam gebruik..
  donderdag 15 september 2016 @ 12:58:41 #152
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165338337
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, die was nog niet bij me opgekomen..

verder ook nog achterlijke dingen inderdaad. Schatje patatje, KuschelEnte, etc. etc. Maar ik moet echt opletten dat ik af en toe ook nog z'n echte naam gebruik..
kuschelente O+

Mijn moeder zei vroeger vaak Mäuseschatz of Mäuschen tegen me. Ik weet gewoon hoe ik echt heet :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 12:59:38 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165338359
Bij de gehoortest reageerde mijn zus toen ze een jaar of 2 was niet op haar eigen naam. Wel op Miepie, zoals mijn moeder haar vakantie noemde :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165338417
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:58 schreef Chanty het volgende:

[..]

kuschelente O+

Mijn moeder zei vroeger vaak Mäuseschatz of Mäuschen tegen me. Ik weet gewoon hoe ik echt heet :P
de duutser zegt vaan "Breitmaulfrosch". Vind ik ook zo leuk, maar bekt voor mij toch niet zo lekker. Of Spatz. Mausi hoor ik heel veel als koosnaampje om me heen hier...
  donderdag 15 september 2016 @ 13:03:26 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_165338453
Ik noem mauw vaak maudestein of maudebout of maudzen idd. Natuurlijke verkleindrang bij kleine kinderen ?
disclaimer
  donderdag 15 september 2016 @ 13:04:53 #156
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165338477
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

de duutser zegt vaan "Breitmaulfrosch". Vind ik ook zo leuk, maar bekt voor mij toch niet zo lekker. Of Spatz. Mausi hoor ik heel veel als koosnaampje om me heen hier...
Haha ja die is mooi O+ En Spatz... Je brengt herinneringen boven O+. Stom dat je zoveel woorden weer vergeet ;( (in Duitsland geboren en tot mijn 10e gewoond). Jouw man is dus 100% Duits?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 13:07:16 #157
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165338524
Ik verklein de namen hier trouwens niet. Ik gebruik wel soms de volledige naam als ik boos ben op Lucas :+ daarvoor wilde ik een tweede naam. Als kind weet je dat het menens is zodra je ouders je tweede naam en achternaam noemen :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165338543
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:04 schreef Chanty het volgende:

[..]

Haha ja die is mooi O+ En Spatz... Je brengt herinneringen boven O+. Stom dat je zoveel woorden weer vergeet ;( (in Duitsland geboren en tot mijn 10e gewoond). Jouw man is dus 100% Duits?
jup, de duutser is duits! :) T wordt ook 2 talig opgevoed.
pi_165338752
Ik noem hem wel eens (vaak) Chuckie, omdat als ie lacht hij op Chuck Bass lijkt met het spleetje tussen zijn tanden.........
En verder zijn Burgemeester, Meneer de Directeur en ook nog steeds Baby erg vaak gebruikte namen voor hem.
  donderdag 15 september 2016 @ 13:49:09 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165339248
We zijn weer 10 jaar ouder. Verloskundige wilde na de kleine daling in gewicht toch vandaag wel een stijging zien. Anders wilde ze met de kinderarts gaan overleggen.

Net een beetje losgelaten, moesten we vandaag dus weer aan den weeg :{

En toen bleek meneertje 50g te zijn aangekomen. Vk was content.

(anders had ik haar toch wel nadrukkelijk gevraagd ons het voordeel vd twijfel te geven - moet allemaal toch allemaal een beetje komen op zn tijd)

Afijn, bepakt en bezakt. We gaan een terrasje pakken!

Sorry, dat was weer een egopost. Pffft. Die grijze haren komen rap hier.
pi_165339296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben T een korte naam gegeven, omdat ik zo'n hekel heb aan namen die altijd afgekort worden. Nu blijkt, een korte naam maak je altijd langer. We hebben zo'n rits aan bijnamen voor hem. Op nummer 1 staat Tomster. Daarna komt Tomonster, TomTom, Tommyboy, tommetje, etc. etc. etc.

Herkent iemand dit?
Ja, wij hebben een Kessius en Tobinias in huis :D
  donderdag 15 september 2016 @ 13:51:27 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165339311
Wat een zorgen om zo'n ukkie. Fijn dat hij aangekomen is :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 13:55:32 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165339420
50 gram yooooooo *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165339481
Quoi, het gaat sowieso goed komen met jullie! Ik vind het knap dat je zo'n vertrouwen hebt :)

Qua bijnamen, vooral zijn naam langer maken. Verder alles wat in me opkomt. En 'die baby', maar dat komt meer door de uitdrukking van de hond. Die kijkt altijd alsof hij wil zeggen: 'daar heb je 'die baby' weer }:|' hij vindt S. helemaal tof, maar wel als het hem uit komt.

S. heeft zojuist 2 mijlpalen gehad:
Positief: zichzelf tot staan opgetrokken aan de salontafel (nu al :'( O+ )
Negatief: een kommetje uit een open kastje getrokken, dat viel kapot en hij schrok zo dat hij heeft zitten brullen en bleef nasnikken in de box toen ik het opruimde :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 15 september 2016 @ 14:01:41 #165
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165339556
Oeh optrekken *O* nog even en hij stapt langs de tafel!

De babykleding bij de lidl was om half elf al bijna op trouwens :') wilde een vest in maat 62/68 maar dat was er al niet meer. Wel een maat groter maar het valt zo groot dat is vrees dat ze daar pas in de zomer in kan :+ wel nog schoentjes maat 17 en 18 kunnen krijgen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 14:04:36 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165339622
Online ook uitverkocht?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165339638
Ik heb hier een Manutjekoetje O+

Verder is het hier even zwaar kut met al die klote krampjes en trek ik het gehuil de hele dag heel erg slecht. :'(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165339714
Oh er was nog een pagina :')

Toch netjes 50 gram Quoi! *O* Hopelijk mogen de teugels snel wat losser als hij zo doorgaat!

Ik zie mijn mini zich ook binnenkort wel optrekken :X Ze aast echt op de tafel en het dressoir.

Krampjes zijn stom he marjolijntje! En dan ook nog het weer dat zo heftig is voor die mini's. Als je wilt ben je hier van harte welkom, we hebben een airco op onze slaapkamer. Mupke ligt er nu ook lekker te tukken in haar Co.
pi_165339774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:08 schreef Dot. het volgende:
Oh er was nog een pagina :')

Toch netjes 50 gram Quoi! *O* Hopelijk mogen de teugels snel wat losser als hij zo doorgaat!

Ik zie mijn mini zich ook binnenkort wel optrekken :X Ze aast echt op de tafel en het dressoir.

Krampjes zijn stom he marjolijntje! En dan ook nog het weer dat zo heftig is voor die mini's. Als je wilt ben je hier van harte welkom, we hebben een airco op onze slaapkamer. Mupke ligt er nu ook lekker te tukken in haar Co.
Die van jou is nog veel jonger dan S. :o en ik vond 7,5 maand al veel te snel. Ik geniet ook zo hard als ie dan ooit eens (afgelopen maand 2 keer) in mijn armen in slaap valt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165340094
Wij hebben hier een Matsie en een bollie :')
En mijn bollie heeft vandaag geen zin om te slapen, ik ben inmiddels wel toe aan een dutje (of een winterslaap :O )

Marjolijntje krampjes zijn niet leuk. Arme m en arme mama :*
  donderdag 15 september 2016 @ 14:32:08 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165340139
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:04 schreef Molo het volgende:
Online ook uitverkocht?
Geen idee, vond het niet belangrijk genoeg om online te gaan shoppen. Leuke vestjes zijn op meerdere plekken te koop :P

Marjolijntje :* het is ook gewoon k****
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165340147
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:12 schreef LeSage het volgende:

[..]

Die van jou is nog veel jonger dan S. :o en ik vond 7,5 maand al veel te snel. Ik geniet ook zo hard als ie dan ooit eens (afgelopen maand 2 keer) in mijn armen in slaap valt.
Ja ik heb weer een snelle. Ze wiebelt al op handen en knietjes en gaat ook al bijna zelf zitten. Ze heeft ook veel tijd om te oefenen met zo weinig slaap :+
pi_165340260
Hier waren bij de lidl om half 10 de jongensvesten niet leverbaar en de rest (welke rest...) niet meer in de kleinste maatjes. Wilde vooral een vest. Miss online nog wel maar vind ik ook niet de moeite.

Quoi hij is aangekomen! Wat fijn!

Ik heb een difrax dental flesspeen gehaald omdat hij zo knoeit en gulzig is tijdens het drinken. Gaat beter nu, alleen heeft hij nog binnen een kwartier de fles op.

Zou het kunnen dat hij gewoon een grotere fles wil? Ik doe nu 90/3 en ben bang dat hij met 120/4 nog steeds om de 3 uur komt en te veel binnen krijgt...
  donderdag 15 september 2016 @ 15:31:44 #174
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165341134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:40 schreef Nazil het volgende:
Hier waren bij de lidl om half 10 de jongensvesten niet leverbaar en de rest (welke rest...) niet meer in de kleinste maatjes. Wilde vooral een vest. Miss online nog wel maar vind ik ook niet de moeite.

Quoi hij is aangekomen! Wat fijn!

Ik heb een difrax dental flesspeen gehaald omdat hij zo knoeit en gulzig is tijdens het drinken. Gaat beter nu, alleen heeft hij nog binnen een kwartier de fles op.

Zou het kunnen dat hij gewoon een grotere fles wil? Ik doe nu 90/3 en ben bang dat hij met 120/4 nog steeds om de 3 uur komt en te veel binnen krijgt...
Gewoon uitproberen Nazil. Als hij het opkrijgt, heeft hij er blijkbaar behoefte aan. Als hij een paar dagen iets meer drinkt dan is dat niet heel erg.. Hij laat er vanzelf meer tijd tussen..

Fijn dat hij is aangekomen Quoi!

Hier denken we ook dat de hond denkt; pfff, gaat die baby weer voor }:| Haha! Maar ze vindt haar wel lief, wil altijd kusjes geven enz. Voetjes likken doet ze vaak als baby op haar hoogte in de schommelstoel ligt :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165342076
Hier noemen we baby vaak baby omdat peuter hem altijd baby noemt (in plaats van bij zijn naam).

Fijn dat je mannetje is aangekomen Quoi! Kan me de grijze haren goed voorstellen.

Wij hebben echt een prutdag qua ritme, nog erger dan normaal. Met de prikken van vanochtend in combinatie met de hitte wordt er heel weinig geslapen en heel vaak kleine beetjes gedronken. Maar ach, morgen weer een dag.
  donderdag 15 september 2016 @ 16:27:02 #176
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165342187
Ik voeg ook iets toe aan de naam :D
Ik stoor me enorm aan het verkleinen zeker omdat hij bij de geboorte 63cm was :+
en ik in het algemeen een hekel heb aan het verkleinen van woorden.
pi_165342291
Q. Fijn dat Max aangekomen is!

Hier lag zojuist nog plenty bij de Lidl, alleen een pakje meegenomen in opdracht van 'n vriendinnetje, vond de vesten zo breed vallen dat ik bang ben dat Tobianus/TobiTobi/Monster er in verzuipt. En Puuzelke/Lientje doet het beter in wat fellere kleuren dus ik was zo uitgeshopt.

Ik was dus bij de Lidl, en das bij mijn ouders om de hoek dus wipte ik even binnen. Waar de (eigenlijk; mijn) kat nooit wat moest weten van T. Kroop hij net op schoot terwijl J. Aan 't eten was. Hij lijkt echt volledig 'om' te zijn, zo lief is hij ineens.
(Het zou stiekem wel eens met zijn staartamputatie van twee weken terug te maken kunnen hebben, hij gaat ook de tuin niet meer uit, terwijl hij voorheen over 't hele erf en de omliggende weilanden ronddwaalde).
pi_165343103
Amsel had je nog geprobeerd om je kleintje op de buik te laten slapen?

Nazil wij hoogden de fv altijd op als baby begon te piepen als de fles op was. Vaak was dat een schot in de roos. Je kunt het altijd proberen?
  donderdag 15 september 2016 @ 17:20:29 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165343218
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:20 schreef Amsel het volgende:
Hier noemen we baby vaak baby omdat peuter hem altijd baby noemt (in plaats van bij zijn naam).
Dat doen wij ook, niet tegen haar zelf maar wel als we over haar praten met elkaar of tegen Lucas. Vind het zo stom van mezelf maar omschakelen is best lastig.

Hopelijk slaapt hij vannacht wel goed!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 17:21:37 #180
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165343242
quote:
17s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik voeg ook iets toe aan de naam :D
Ik stoor me enorm aan het verkleinen zeker omdat hij bij de geboorte 63cm was :+
en ik in het algemeen een hekel heb aan het verkleinen van woorden.
63 cm... Serieus :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 17:24:32 #181
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165343301
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:21 schreef Chanty het volgende:

[..]

63 cm... Serieus :o
ja _O- dat was wel even schrikken :')
  donderdag 15 september 2016 @ 17:31:17 #182
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165343434
quote:
17s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:24 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

ja _O- dat was wel even schrikken :')
Ik probeer me er een voorstelling van te maken. Mijn bijna drie maanden oude gemiddelde baby is nu 61 cm... HOE past dat?! Had je wel een natuurlijke bevalling? Vriend van me was ook zo lang bij zijn geboorte maar dat moest met keizersnede.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 17:43:07 #183
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165343603
Ja, gewoon vaginaal :D
pi_165343606
Ah Budabuddum ben jij 't! O+ welkom terug in dit topic *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165343764
Egopost: Pfff wat een dag, na 2 uur vannacht niet meer geslapen door de warmte en net valt de kan met doperwtjespuree om terwijl de mixer nog aan staat, hele keuken en alles eromheen onder de prut terwijl de babies enorm schrikken van het lawaai en dus keihard beginnen te huilen. Half uur troosten verder, nu eindelijk mn kleren wassen en de keuken boenen.... Mag wel over zijn deze dag... :X }:|
pi_165343767
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Amsel had je nog geprobeerd om je kleintje op de buik te laten slapen?

Nee, want toen ik dat zei had ik me niet bedacht dat vandaag die prikken zouden zijn. Hoewel baby er niet ziek van is, is hij wel wat uit z'n doen, dus dit leek me niet zo'n handige dag om met z'n slaapjes te gaan experimenteren. Misschien morgen dus, even aanzien.

En wat lees ik over een reuzenbaby :o
pi_165343787
Vorige week woog M 4295 gram en was ze 54cm, ik kon me toen al niet voorstellen dat er moeders zijn die bevallen van dat formaat of nog groter :P Ik ben zelf ook maar 1,60 dus misschien dat dat ook wat meespeelt.

Wij noemen haar vaak nog steeds baby of kindje :')
  donderdag 15 september 2016 @ 17:56:29 #188
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165343825
quote:
17s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:43 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja, gewoon vaginaal :D
Wauw _O_
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 september 2016 @ 18:12:44 #189
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165344170


hij leek ook gewoon al 3 maanden oud, terwijl hij hier nog vers is
ik ben ook maar 170 miezz :+
pi_165344432
Die foto O+
Toch weer 10cm langer he, maakt vast een wereld van verschil :+
pi_165344453
Buda respect _O_

Ik kolfde straks in letterlijk 4 minuten 90 cc af met 1 borst _O- en 40 met de andere, wat een verschil. Die 130 heeft meneer ook helemaal weg gekregen, dus misschien kan dan de flesvoeding inderdaad ook wel omhoog. Die 100cc flesjes krijgt hij altijd helemaal op.
Nu deed hij er trouwens wel 20 minuten over dus dat is wel beter. En hij knoeit niet meer *O* wat een zooi werd het met die andere spenen.
  donderdag 15 september 2016 @ 18:35:53 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165344628
Wow, langerd! Maar ook een prachtig kereltje!

Ik vind het ook zo lastig om voor te stellen dat onze beer in mijn buik paste. En dan is 'ie nog niet op oorspronkelijk gewicht zelfs. Ik ben trouwens helemaal vanzelf bijna weer op pre-zwangerschapsgewicht. Hoe kan DAT?

Voor het eerst een terrasje gepakt en even door de hema gesjeest. Bij dat terras kom ik vaker. Ik at er tijdens mijn zwangerschap altijd een pasta pesto. De eigenaar was zo in zijn nopjes dat we alles van het huis kregen en hij tegen iedereen zei: kijk, Max is gegroeid op mijn pasta pesto O+

Ook even een grote bos bloemen voor de vk gekocht. Die wil ik morgen gaan langsbrengen. Dan een primeurtje in de draagzak :)

Beetje jammer was dat Max op de weg terug honger kreeg. Moest even wachten en leek eenmaal thuis er overheen en dronk maar een beetje. Ach, volgende weer beter. Erna hebben we samen gepowernapt. Erna de meest goddelijke sushi ever gegeten. Genieten w/

@Madivi :o The hell! Jij kan voorlopig geen doperwt meer zien.
  donderdag 15 september 2016 @ 18:44:06 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165344799
Nazil :o Kolfkanon dat je bent!
  donderdag 15 september 2016 @ 19:13:38 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165345544
Ik heb net doperwten gekocht voor doperwtenpuree :@

Die baby, mijn neef was ook zo lang en vaginale bevalling, echt, holy hell!

Quoi, wat top!
En die pestomeneer, wat lief O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 19:18:32 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165345642
Sja, belangrijkste blijft toch dat hoofd hè? De rest gaat flllloeeeepp erachteraan :+ Of dat dan 50 of 60 cm is.
pi_165345716
Als ik naar het hoofd van de mijnes kijk vraag ik mij toch af hoe dat ooit gepast heeft.
  donderdag 15 september 2016 @ 19:22:56 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165345748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:18 schreef Quoi het volgende:
Sja, belangrijkste blijft toch dat hoofd hè? De rest gaat flllloeeeepp erachteraan :+ Of dat dan 50 of 60 cm is.
mini's hoofd hier was voor mijn gevoel enórm (volgens de gynaecologe gewoon "erg groot") en ik vind het ergens niet erg dat het erdoor "floepen" van het hoofd me bespaard gebleven is :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 19:37:03 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_165346121
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:18 schreef Quoi het volgende:
Sja, belangrijkste blijft toch dat hoofd hè? De rest gaat flllloeeeepp erachteraan :+ Of dat dan 50 of 60 cm is.
da's niet helemaal waar, er zijn er zat die op de schouders blijven steken nog.
Overigens lijkt het me makkelijker bevallen van 63 centimeter en 8 pond dan van 50 centimeter en 8 pond :D
disclaimer
  donderdag 15 september 2016 @ 19:39:32 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165346182
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's niet helemaal waar, er zijn er zat die op de schouders blijven steken nog.
Overigens lijkt het me makkelijker bevallen van 63 centimeter en 8 pond dan van 50 centimeter en 8 pond :D
deze verdeling van gewicht :o

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 19:45:08 #200
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165346356
Mooi mannetje hoor, ik vind het formaat op een foto lastig in te schatten.

En Quoi wat snel! Hoe doe je dat idd? Hier nog op +14 waarvan ik er nog 7 kwijt wil. Het is misschien onterecht maar ik voel me echt niet fijn in mijn lijf nu. Afvallen gaat trager dan vorige keer en ik weet dat dat beter is maar t voelt kut.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165348296
Ik voel me ook niet fijn in mijn lijf. Eerste 3 weken viel ik af en nu sta ik alweer 3 weken stil. Ik denk dat ik pas weer ga afvallen als ik weer ga sporten. Dat durf ik nog steeds niet goed door die stomme knip. Gister bloedde het een beetje dus het is nog steeds niet echt dicht dus voelt niet prettig om dan met een strakke hardloopbroek rond te lopen ofzo :P
  donderdag 15 september 2016 @ 20:45:44 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165348354
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:44 schreef Miezziej het volgende:
Ik voel me ook niet fijn in mijn lijf. Eerste 3 weken viel ik af en nu sta ik alweer 3 weken stil. Ik denk dat ik pas weer ga afvallen als ik weer ga sporten. Dat durf ik nog steeds niet goed door die stomme knip. Gister bloedde het een beetje dus het is nog steeds niet echt dicht dus voelt niet prettig om dan met een strakke hardloopbroek rond te lopen ofzo :P
lekker beginnen met wandelen? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165348853
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's niet helemaal waar, er zijn er zat die op de schouders blijven steken nog.
Overigens lijkt het me makkelijker bevallen van 63 centimeter en 8 pond dan van 50 centimeter en 8 pond :D
Zelfs bij een keizersnede :X En ja, ook daar scheur je van uit :Y :'(
  donderdag 15 september 2016 @ 20:57:22 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165348903
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:56 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Zelfs bij een keizersnede :X En ja, ook daar scheur je van uit :Y :'(
vacuumpomp door snede en uitgescheurd, check *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165349154
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:45 schreef Molo het volgende:

[..]

lekker beginnen met wandelen? :)
Probeer ik nu vaker te doen :9 Alleen met M blijft nog wel een beetje eng :') Maar ja gewoon doen :P
pi_165349221
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:04 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Probeer ik nu vaker te doen :9 Alleen met M blijft nog wel een beetje eng :') Maar ja gewoon doen :P
En af en toe even stil staan bij het feit dat de bevalling nog niet zo heel lang geleden is en dat je daar best even van mag herstellen..
  donderdag 15 september 2016 @ 21:07:30 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165349292
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:04 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Probeer ik nu vaker te doen :9 Alleen met M blijft nog wel een beetje eng :') Maar ja gewoon doen :P
wat vind je eng eraan? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165349385
Ik was in 5 dagen al 15 kilo kwijt (van de 19). Sindsdien sta ik stil, ondanks dat ik veel wandel. Bij mij moet de rest ook van hardlopen komen, maar ben pas 1 keer geweest.

Wel lastig dat ik niet op mijn eigen moment kan gaan nu, want dan moet B ook thuis zijn of iemand oppassen.
En de laatste tijd zit ik eigenlijk ook wel te lekker op een terras met een wijntje en een kaasplankje :')

Eigenlijk wil ik nog een paar kilo extra kwijt want ik was voor mijn zwangerschap ook al een paar kilo aangekomen.
pi_165349430
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:05 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En af en toe even stil staan bij het feit dat de bevalling nog niet zo heel lang geleden is en dat je daar best even van mag herstellen..
Dit. 9 maanden op, 9 maanden af.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165349563
Hier in Dld zeggen ze eigenlijk dat je het eerste jaar niet mag hardlopen en dat soort intensieve sporten. Zou niet goed zijn voor je bekkenbodem op de lange termijn. Ik luister er maar keurig naar :7 8-)
pi_165349654
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:07 schreef Molo het volgende:

[..]

wat vind je eng eraan? :)
Bang dat ze gaat huilen en dat ik haar niet kan troosten. Nou kan ok haar 99% van de tijd wel troosten dus de kans is klein, maar toch :P
In het openbaar voeden is ook niet iets wat ik snel zou doen dus het is altijd een beetje zoeken wanneer een goed moment is. Maar ja aan de andere kant slaapt ze nu elke keer in de Marsupi dus is dat ook weer een kleine kans :+

@Bloesem
Dat is ook waar, misschien ben ik een beetje ongeduldig. Dat ik borstontsteking had hielp ook niet mee met het herstel. Ik wil gewoon geen nieuwe broeken kopen voor werk :') Ik krijg mijn oude broeken nu wel dicht maar het is wel een leuk zwembandje nog :+
pi_165349754
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:10 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit. 9 maanden op, 9 maanden af.
Zo waar dit :Y
komt goed dames! Jullie zijn net bevallen :o
pi_165349838
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:14 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Bang dat ze gaat huilen en dat ik haar niet kan troosten. Nou kan ok haar 99% van de tijd wel troosten dus de kans is klein, maar toch :P
In het openbaar voeden is ook niet iets wat ik snel zou doen dus het is altijd een beetje zoeken wanneer een goed moment is. Maar ja aan de andere kant slaapt ze nu elke keer in de Marsupi dus is dat ook weer een kleine kans :+

@Bloesem
Dat is ook waar, misschien ben ik een beetje ongeduldig. Dat ik borstontsteking had hielp ook niet mee met het herstel. Ik wil gewoon geen nieuwe broeken kopen voor werk :') Ik krijg mijn oude broeken nu wel dicht maar het is wel een leuk zwembandje nog :+
lekker gaan wandelen en vertrouwen opdoen! Frisse lucht, een slapend, knuffelend kind. Zo fijn.

De eerste maanden wist ik niet anders dat zodra ik T in de draagdoek knoopte dat hij sliep voor een aantal uur. Ik moest zo wennen toen hij in één keer zo nu en dan wakker was..

Nu komt het bijna niet meer voor dat hij slaapt in de draagdoek, en stiekem vind ik dat wel jammer..
pi_165350120
Jagar een jaar :X ik wil nu na 3 weken alweer (ja ik wacht nog een paar weken). Heb behoefte aan sporten, echt nooit gehad maar nu wel en dan mag het nog niet, behalve zwangerfit maar op dat tijdstip werkt man.
pi_165350856
Ik heb dus net een training postpartum doula gevolgd en daar wordt uitgegaan van een '40 day resting and recovery time' Heeft te maken met zowel fysiek herstel (borstvoeding, wondgenezing, immuunsysteem, bloed etc) als mentaal (hormoonbalans, hechting etc) Hier een klein beetje meer informatie: http://postnatalsupportne(...)s/40-day-principles/

Bij een volgend kindje ga ik me daar echt aan houden. Nu ik terugkijk, realiseer ik me dat 't echt volslagen debiel is om met een open wond boodschappen te gaan doen met een pasgeboren baby op je buik :X Maar ja, je wilt toch en de wereld vraagt..
  donderdag 15 september 2016 @ 21:44:23 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165351067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

lekker gaan wandelen en vertrouwen opdoen! Frisse lucht, een slapend, knuffelend kind. Zo fijn.

Ja dit :Y
En even over de drempel heen dat ze wellllicht zou kunnen gaan huilen, want ja, dat kan, maar is zonde als dat je tegenhoudt om ergens heen te gaan.
En als je man thuis is samen met zijn drietjes wandelen, als tussenstap naar alleen op pad :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 september 2016 @ 21:45:40 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165351123
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:41 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb dus net een training postpartum doula gevolgd en daar wordt uitgegaan van een '40 day resting and recovery time' Heeft te maken met zowel fysiek herstel (borstvoeding, wondgenezing, immuunsysteem, bloed etc) als mentaal (hormoonbalans, hechting etc) Hier een klein beetje meer informatie: http://postnatalsupportne(...)s/40-day-principles/

Bij een volgend kindje ga ik me daar echt aan houden. Nu ik terugkijk, realiseer ik me dat 't echt volslagen debiel is om met een open wond boodschappen te gaan doen met een pasgeboren baby op je buik :X Maar ja, je wilt toch en de wereld vraagt..
als je dat niet wilt is dat natuurlijk heel prima, ik wilde het wel en vond het heerlijk. Het ontsteken van mijn wond had er achteraf gezien echt mee te maken dat het zo bloedheet was buiten en ik me kapot zweette en dat was een heerlijke broeiplek zo onder mijn hangbuik :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165351136
'til niks wat zwaarder is dan je baby' oeps :@ van de week nog een nachtkastje van zolder afgetild :X
pi_165351444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:46 schreef Nazil het volgende:
'til niks wat zwaarder is dan je baby' oeps :@ van de week nog een nachtkastje van zolder afgetild :X
Dat klinkt niet verstandig :+

Ik had na 3 weken ofzo echt de behoefte om naar buiten te gaan. Ik voelde me zo opgesloten binnen, maar door koorts enzo leek het mij niet verstandig om al naar buiten te gaan.

Mijn vk raadde belastende sporten ook pas aan na 9 maanden. Maar ik mis het zo! Voor de zwangerschap en in het begin van mijn zwangerschap liep ik nog af en toe hard en deed ik regelmatig BodyPump. Is het dan echt zo erg, vraag ik mij dan af. Sinds ik verhuisd ben heb ik niet meer gesport trouwens, ik vond klussen al sporten genoeg :+
Ik wil zo graag weer een hardloopevenement doen O+ das echt lang geleden.
  donderdag 15 september 2016 @ 21:55:08 #220
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165351536
Hier werd gewoon na 6 weken bij de nacontrole gezegd dat ik alles weer mocht doen.... Niet dat ik er tijd voor heb kunnen vinden, maar dat is wat anders :{w
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165351637
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:52 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat klinkt niet verstandig :+

Ik had na 3 weken ofzo echt de behoefte om naar buiten te gaan. Ik voelde me zo opgesloten binnen, maar door koorts enzo leek het mij niet verstandig om al naar buiten te gaan.

Mijn vk raadde belastende sporten ook pas aan na 9 maanden. Maar ik mis het zo! Voor de zwangerschap en in het begin van mijn zwangerschap liep ik nog af en toe hard en deed ik regelmatig BodyPump. Is het dan echt zo erg, vraag ik mij dan af. Sinds ik verhuisd ben heb ik niet meer gesport trouwens, ik vond klussen al sporten genoeg :+
Ik wil zo graag weer een hardloopevenement doen O+ das echt lang geleden.
Ik had het man gevraagd om te doen maar toen vielen hij en L. In slaap en verveelde ik mij :') maar ik voelde mij een paar dagen na de bevalling al heel goed en merk eigenlijk niks meer nu, dat scheelt wel. Ik zou rustig aan moeten doen maar dat lukt mij heel slecht.
  donderdag 15 september 2016 @ 22:24:10 #222
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165352609
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:55 schreef SaskiaR het volgende:
Hier werd gewoon na 6 weken bij de nacontrole gezegd dat ik alles weer mocht doen.... Niet dat ik er tijd voor heb kunnen vinden, maar dat is wat anders :{w
Vooral dat tijd idd... Kan het eea op zolder doen, maar als ze dan op bed ligt in de middag denk ik 'pffff, eindelijk ff relaxen' :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165352734
Ik denk dat je vooral naar je eigen lijf moet luisteren en dat de een weer wat sneller bepaalde zaken kan hervatten als de ander. Misschien dat een (sportieve) historie daar wel voordelig in is. Er staat ook niet echt een tijd voor denk ik.

Maar het is gewoon niet raar als dat een tijdje duurt. Je lijf heeft een heel tijdje naar de bevalling toe kunnen werken waarbij het steeds een stapje zwaarder werd (en ook dat ervaart iedereen andrrs en op zijn eigen manier). Dan is het ook niet heel gek dat datzelfde lijf ook weer tijd en rust verdient om weer (deels) in oude staat terug te keren :)

Vroeg of laat komt dat meestal wel weer goed :Y
  donderdag 15 september 2016 @ 22:36:09 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165353197
Binnen 6 weken ga ik weer 'iets' doen. Tot die tijd een beetje rondwandelen. Dat 'iets' wordt het "back in shape" programma van Mom in Balance. Al is het alleen maar vanwege de gezelligheid. We zijn allemaal samen zwanger geweest :)

En geen idee hoe het komt qua kilo's. Per dag lijkt mijn buik te slinken, zo gek. Ik denk ook dat mijn meneertje vrij parasitair bezig is geweest. Heeft me misschien een beetje opgevreten :D

@SQ: Oja, De Floep zal niet voor iedereen gelden natuurlijk. Disclaimer: uitzonderingen daarbuiten gelaten :+
pi_165353227
Sporten? Ik werk in de horeca en loop veel met S. Genoeg sport voor mij :')

En ik vind het jammer omdat ik dan voor een eventueel tweede kindje helemaal voor niets mijn best heb gedaan (is een slechte smoes, ik weet het).

Hier gaat het keihard te keer met onweer (kei: dus ja, Brabant :D), de babyfoon slaat helemaal uit. En S.? Die heb ik nog niet gehoord. Vanmiddag werd hij nog wakker toen ik de pannenlade te hard dicht duwde..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 15 september 2016 @ 22:45:39 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165353572
Koos heeft vanavond lekker uitgebreid en gezellig veel en snel lopen spelen met Larfje *O*

Resultaat: overprikkelde krijsbaby nu... :')
Dus hij mag het nu mooi oplossen :+ (wel met wat instructies mijnerzijds :P)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 september 2016 @ 02:05:07 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165358253
Wijn op, tijd voor bed :W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 september 2016 @ 06:28:17 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165358687
Ook mijn vent mag even zelf probleemoplossend aan de slag. Max doorgelekt en na de voeding niet in slaap te krijgen. Kleine klamme koala mag even lekker bij zijn vader.

Ik zelf heb inmiddels een aardig strategietje om hem na het voeden in slaap te wiegen en in het wiegje te parkeren.

Oh en de stuwing lijkt echt helemaal voorbij. Voel ik ineens een knobbeltje op de rand naar mijn ribben :o Gezien cystegevoeligheid zal het dat wel zijn. Waarschijnlijker nog een melkkliertje due in de knoop zit, lijkt me. Iemand ervaring mee?
pi_165358723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:46 schreef Nazil het volgende:
'til niks wat zwaarder is dan je baby' oeps :@ van de week nog een nachtkastje van zolder afgetild :X
Leuk wel, mijn dreumes weegt toch 10 kg meer :')
pi_165358930
Lesage dat is iid een slechte smoes ;) ik ben bij mats 30 kilo aangekomen en net voor ik weer zwanger werd was er iets van 35 kilo af. Ik ben blij dat ik dat voor elkaar heb gekregen anders had ik die kilo's er nu ook nog eens bij.
Ik ben sinds maandag begonnen met 'lijnen' ik eet wel gewoon maar geen 5 boterhammen met pasta meer in de ochtend en een grote zak m&m's in de avond :7
gewoon gezond eten dus. En we wandelen elke avond een half uur met de kids (lang leve de dubbele wagen) Hopelijk vliegen de kilo's er nu af O-)

Mijn baby heeft geslapen van 21.30 tot 7 :o maar nu wil hij geen fles en maak ik me zorgen. Hij dronk met moeite en een beetje pushen 60cc weg in 2 delen

Verder voel ik me bagger ;( voel me een waardeloze moeder naar peuter toe. Hij is ineens zo jaloers maar ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan. Gelukkig is het bijna weekend en is man thuis

Quoi misschien voor de zekerheid even na laten kijken? Lijkt me wel schrikken

Wat een onweer vannacht hè :o ik schrok me rot van die knallen.
Maar hè! Het is afgekoeld *O*
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:22:45 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165359613
Ikke, wat ik lees gaat niet bepaald over een waardeloze moeder ;) Gekkie.

Ik zal nooit meer over probleemoplossend en mijn vent posten. Ik word net wakker (!) en hij heeft de volgende voeding al gedaan en is meneer M aan het badderen O+ Hij ruikt weer lekker.
pi_165359745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:22 schreef Quoi het volgende:
Ikke, wat ik lees gaat niet bepaald over een waardeloze moeder ;) Gekkie.

Ik zal nooit meer over probleemoplossend en mijn vent posten. Ik word net wakker (!) en hij heeft de volgende voeding al gedaan en is meneer M aan het badderen O+ Hij ruikt weer lekker.
_O_ topvent heb je!
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:40:20 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165359815
Ik ben een verwend nest hoor. Zo gaat dat al sinds we elkaar kennen.

Ik heb dan weer zijn ontbijtje gemaakt en hij mag vanmiddag wel ff bijslapen.

Max nu na de voeding in de box gelegd. Kijken hoe hij dat vindt!

Enn... hij heeft 80cc gedronken!
pi_165360626
het klinkt alsof jullie echt de goede kant op gaan, Quoi!

T is weer op het kdv, en ik heb net z'n verjaardagscadeautje afgemaakt. De electrische schroevendraaier is kapot, dus ik heb me de blaren op de hand geschroefd. Wat je al niet voor zo'n kind over hebt...
  vrijdag 16 september 2016 @ 10:36:52 #235
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165360648
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:40 schreef Quoi het volgende:
Ik ben een verwend nest hoor. Zo gaat dat al sinds we elkaar kennen.

Ik heb dan weer zijn ontbijtje gemaakt en hij mag vanmiddag wel ff bijslapen.

Max nu na de voeding in de box gelegd. Kijken hoe hij dat vindt!

Enn... hij heeft 80cc gedronken!
Wat heerlijk Quoi! O+

Hier komt er steeds meer interactie. Vanaf het uit bed halen tot naar bed brengen is ze aan het lachen en de wereld aan het ontdekken. Kan zichzelf prima vermaken in de box en vindt het fantastisch om te 'vliegen'. Papa vindt het soms nog een beetje eng met dr, maar goed die is natuurlijk minder met dr in weer dan ik.

Ze jengelt eigenlijk alleen als er echt wat is (volle luier, moe, honger). Verder is het een vrolijk meisje O+ Gisteren geen last gehad van de prikken, en vanmorgen weer heerlijk lachen naar de GO. Ze is 13 weken vandaag O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 16 september 2016 @ 11:20:37 #236
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165361472
Ikke je bent geen waardeloze moeder. Proberen M. Zoveel mogelijk te betrekken bij de baby en hem kleine taken geven? En proberen 1 op 1 tijd te maken. Denk dat het wat makkelijker wordt als de kleine iets ouder is en zichzelf wat beter kan vermaken. En dan kan M. Er ook beter mee spelen dus wordt het hopelijk ook leuker voor hem.

Quoi klinkt alsof het de goede kant opgaat. Hopelijk kun je het gewicht wat loslaten.

Nouk klinkt goed O+ vliegen vindt ze hier nog niet tof. Ik vind het ook link gezien het grote risico om compleet ondergespuugd te worden :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165361523
Quoi, 80 cc klinkt me echt als heel veel in de oren. Hij is er nog maar net :-D. Mijn 2,5 mnd oude baby drinkt pas sinds een paar dagen meer dan 100cc terwijl ze toch echt behoorlijk aan de maat is.
pi_165361652
Haha, Ikke, het is ook weer niet zo dat ik me lig vol te vreten op de bank de hele dag ;) ik eet gezond en beweeg best veel. Maar voor die strakke buik kan ik de motivatie echt niet vinden.
En slechte moeder? Je hebt net de tweede en net zoals je daar zelf aan moet wennen moet de rest van het gezin dat ook. Het komt vast goed, straks hebben ze juist heel veel plezier aan elkaar!

Q. Wat fijn dat je man zo goed helpt. Kun jij ook even lekker slapen en daarna weer fit zijn voor M. En baby's die net uit bad zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 16 september 2016 @ 11:42:51 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165361853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Quoi, 80 cc klinkt me echt als heel veel in de oren. Hij is er nog maar net :-D. Mijn 2,5 mnd oude baby drinkt pas sinds een paar dagen meer dan 100cc terwijl ze toch echt behoorlijk aan de maat is.
We gaan totaal op zijn vraag/behoefte af de laatste twee dagen. En we geven een fles van 100 en stoppen als hij er zat van is. Tussendoor gaat er af en toe een flesje 50 in, dus het is niet continu zoveel ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 16-09-2016 13:16:59 ]
pi_165363799
Vanochtend naar de kapper geweest :9 Voelde wel vreemd om naar buiten te gaan zonder haar.
Toen ik wegging sliep ze met man, toen ik thuiskwam nog steeds :') Was ze bij mij maar zo makkelijk :+

Klinkt goed Quoi! Ga je nog elke dag wegen?

Dat van die m&ms klinkt bekend Ikke :9 :@
En je bent geen slechte moeder :* De nieuwe situatie is voor iedereen gewoon even wennen denk ik.
pi_165364088
Ik heb zojuist voor zondag oppas geregeld voor de kleine dame :o :X O+ :'( .

Ik wil met mijn grote duo naar de film.
pi_165364129
En wat is het heerlijk, dit weer!
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:26:32 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165364174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En wat is het heerlijk, dit weer!
Zeker!

* Molo is net pas wakker :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165364204
Je lag er ook laat in, dacht ik te lezen. :D

Ik was om 6.45 uur op en heb C al mogen badderen wegens megapoepbroek tijdens het ontbijt, nog voordat ik s en r naar school bracht. oO<
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:30:56 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165364279
Ja maar 11 uur slaap is wel wat veel :')

Hier sinds vaccinaties vorige week grotere flessen en veel meer poep, soms ook twee keer per dag doorlek poepluier. Ik ga nu wel even berg van koppie af kammen en badderen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165364331
Thx voor de lieve woorden :*
Tis gewoon allemaal even wennen voor mijn peuter en ik vind het moeilijk hem zo te zien worstelen met zijn gevoel en nog moeilijker dat ik niet weet hoe ik hem moet helpen. De dingen die Chanty als tip geeft doen we idd. alleen soms dan doet hij Stijn bewust pijn tijdens het helpen en dan word ik weer boos en hij weer verdrietig... pfff het is eventjes best pittig zo. Het zal idd wel makkelijker worden als Stijn ook echt leuk wordt voor Mats. *geduld*

Lesage zo bedoelde ik het niet hoor :D enne... strakke buik? Ook al sport ik elke dag die komt nooit meer terug ;(
Nu heb ik 2 mooie boys en een zebra blubber buik *)

Quoi goed dat het op verzoek voeden zo goed gaat. Ze kunnen het heel goed aangeven als ze vol zitten :Y

Ik heb net ook maar weer een premature speen geprobeerd en de hele fles ging weer leeg zonder knoeien *O* level 1 gaat denk ik te snel ofzo

Jagar met blaren op de handen :X
Maar je super toffe kado is klaar ^O^

Chanty :D dat gebeurt je 1x en daarna speel je nooit geen vliegtuigje meer na een voeding.
pi_165364480
Ikke, niet elke worsteling kun je weghalen, of is slecht voor je peuter. Dat maakt je geen slechte moeder.
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:51:13 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165364725
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:30 schreef Molo het volgende:
Ja maar 11 uur slaap is wel wat veel :')

Hier sinds vaccinaties vorige week grotere flessen en veel meer poep, soms ook twee keer per dag doorlek poepluier. Ik ga nu wel even berg van koppie af kammen en badderen
Berg ja :( hier ook maar eruit kammen met dat haar is niet te doen toch? Mijn zoon heeft het nog steeds. Gelukkig heeft hij zoveel haar dat je het niet ziet maar ik vind die berg schijtirritant.

@ikke: ze spuugt hier de hele dag door dus we nemen het risico. Bij Lucas ook gedaan, ging meestal goed :+ ondergespuugd word ik toch wel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165364737
Ik moest heel veel teruglezen en nu heb ik niet alles kunnen onthouden om op te reageren, sorry!

Groofs wat goed een oppas!

Quoi, nog steeds goed bezig met voedingen en zo veel zelfvertrouwen als verse moeder, zo knap!

Miezziej, goed dat je naar de kapper bent gegaan. Ook gewoon gaan wandelen hoor, geeft niets als er gehuil uit een kinderwagen komt toch? Gewoon gelijk na de voeding vertrekken, dan kan ze in elk geval geen honger hebben.

Wel een vraagje, hoeveel tijd mag er met 11 weken tussen de voedingen zitten. Ik heb zo'n ongelooflijke slaapkop gebakken, die liet er gisteren 11,5 uur tussen zitten in de nacht. Vannacht 8 uur, maar ze slaapt nu ook alweer vanaf 9 uur. :o Ik ben het zo niet gewend van de oudste dat ik het behalve een verademing ook best ongemakkelijk vind. Erg hè...
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:54:01 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165364779
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:51 schreef Chanty het volgende:

[..]

Berg ja :( hier ook maar eruit kammen met dat haar is niet te doen toch? Mijn zoon heeft het nog steeds. Gelukkig heeft hij zoveel haar dat je het niet ziet maar ik vind die berg schijtirritant.

@ikke: ze spuugt hier de hele dag door dus we nemen het risico. Bij Lucas ook gedaan, ging meestal goed :+ ondergespuugd word ik toch wel.
Olie (amandelolie hier) erop, inmasseren en dan kammen, werkt prima alleen het komt langzaamaan weer beetje terug dus af en toe herhalen :)
Daarna in bad want vette knar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165364793
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:51 schreef Chanty het volgende:

[..]

Berg ja :( hier ook maar eruit kammen met dat haar is niet te doen toch? Mijn zoon heeft het nog steeds. Gelukkig heeft hij zoveel haar dat je het niet ziet maar ik vind die berg schijtirritant.

@ikke: ze spuugt hier de hele dag door dus we nemen het risico. Bij Lucas ook gedaan, ging meestal goed :+ ondergespuugd word ik toch wel.
Onze dochter van 3 zit met gaat lange haren nog steeds onder en met olie in smeren en wegkammen helpt een paar weken. Er schijnt ook een speciale crème voor te zijn, maar nog geen ervaring mee.

Ik zie het al voor me, vliegtuigen met goed gemikt spuug :+
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:00:36 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165364946
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Olie (amandelolie hier) erop, inmasseren en dan kammen, werkt prima alleen het komt langzaamaan weer beetje terug dus af en toe herhalen :)
Daarna in bad want vette knar
Hmmm dan maar eens proberen bij t volgende badje. Ze is vanochtend net geweest.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:02:31 #253
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165364991
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:54 schreef Sull het volgende:

[..]

Onze dochter van 3 zit met gaat lange haren nog steeds onder en met olie in smeren en wegkammen helpt een paar weken. Er schijnt ook een speciale crème voor te zijn, maar nog geen ervaring mee.

Ik zie het al voor me, vliegtuigen met goed gemikt spuug :+
Ja het schijny best een jaar of vier te kunnen duren las ik :{!en dan krijgen ze hoofdluis opbde basisschool :') die crème las ik over ja maar omdat je het niet Ziet vind ik dat ook weer wat onzinnig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165365017
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hmmm dan maar eens proberen bij t volgende badje. Ze is vanochtend net geweest.
Ik laat het een nacht inwerken, dat werkt wel goed bij de oudste met dikkere berg.
pi_165365213
Ik heb mijn baby's haar nog nooit gekamd :o .
Gebruik je een babykam?
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:13:33 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165365246
Ja babykammetje, werkt prima.
Ik wilde er eerst niks aan doen maar ze kreeg allemaal vlokken jn haar haar en korsten, bah
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165365261
Ik durf nog niet zo goed te kammen, want ik voel nogsteeds een enorme fontanel.
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:15:40 #258
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165365285
Het wordt idd steeds dikker. Bij Lucas ook van die dikke gele plakkaten. Vind ik dan weer leuk om aan te pulken als hij aan de borst ligt :') maar is lastig om uit dat lange dikke haar te krijgen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:16:49 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165365311
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik durf nog niet zo goed te kammen, want ik voel nogsteeds een enorme fontanel.
Zo hard hoef je niet te kammen joh gek _O-
Meer los wurmelen dan echt kammen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165365335
Ja, maar toch... :P

Mijn baby slaapt vandaag te veel. Ik verveel me gewoon een beetje (wel lekker hoor, niet vervelend).
pi_165365340
Hé Nazil toch wel handig z'n handkolf :D
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:19:06 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165365350
Jezus wat matig :') _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165365365
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:18 schreef ikke_84 het volgende:
Hé Nazil toch wel handig z'n handkolf :D
[ afbeelding ]
multi-tasking! Goeie wel, als ik nog bezig ben als ik weer mag hardlopen is het een goede om uit te proberen _O-
pi_165365372
Oh my! :o
pi_165365608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, maar toch... :P

Mijn baby slaapt vandaag te veel. Ik verveel me gewoon een beetje (wel lekker hoor, niet vervelend).
+1

Ikke, weer een reden minder om niet te sporten, bedankt :(
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:17:05 #266
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165366449
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:52 schreef Sull het volgende:

Wel een vraagje, hoeveel tijd mag er met 11 weken tussen de voedingen zitten. Ik heb zo'n ongelooflijke slaapkop gebakken, die liet er gisteren 11,5 uur tussen zitten in de nacht. Vannacht 8 uur, maar ze slaapt nu ook alweer vanaf 9 uur. :o Ik ben het zo niet gewend van de oudste dat ik het behalve een verademing ook best ongemakkelijk vind. Erg hè...
Geen idee hoeveel er mag, maar mijn baby slaapt al een paar weken 12u per nacht en krijgt tussendoor geen fles. Overdag krijgt ze om de 4u en krijgt totaal 4 flessen van 180/6.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165366598
Of vaseline een nachtje laten inwerken :Y

Wordt wel een enorme vetzooi maar hier was ik er wel gelijk vanaf ^O^
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:30:31 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165366727
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:17 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel er mag, maar mijn baby slaapt al een paar weken 12u per nacht en krijgt tussendoor geen fles. Overdag krijgt ze om de 4u en krijgt totaal 4 flessen van 180/6.
oh ik zou nog navragen na hoe lang dat mocht. Antwoord was "na een aantal weken", dus nu weet ik eigenlijk nog niks :+

hier slaapt ze ook weleens lang maar lang is dan 8 uur max hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:32:11 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165366779
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Of vaseline een nachtje laten inwerken :Y

Wordt wel een enorme vetzooi maar hier was ik er wel gelijk vanaf ^O^
wast alleen moeilijker weg en trekt niet in de huid of haar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:04:35 #270
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165367430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:30 schreef Molo het volgende:

[..]

oh ik zou nog navragen na hoe lang dat mocht. Antwoord was "na een aantal weken", dus nu weet ik eigenlijk nog niks :+

hier slaapt ze ook weleens lang maar lang is dan 8 uur max hier
Haha, thanks! Maar ze doet het nog en is alles behalve suf dus denk dat het inmiddels wel kan :P (Ze slaapt al vanaf een week of 8 regelmatig zo lang..)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:05:33 #271
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165367443
Hier ook lichtjes berg, heb er nog niets aan gedaan omdat het me niet stoort en niet heel erg zichtbaar is... Af en toe borstelen en er komen weer een paar schilfers los...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165367478
Berg nooit gehad met F. en M. lijkt er ook niet aan te doen, gelukkig :D

Altijd leuk, het cb.
"Voedt u op verzoek?"
"Ja."
Hoe laat krijgt hij zijn laatste voeding 's avonds?"
"Op verzoek, dat wisselt."
"Rond 11 uur?"
"Op verzoek, het wisselt. Soms rond 11 uur, soms later."
"Hoeveel voedingen krijgt hij 's nachts?"
"Ik voed op verzoek, dat wisselt."
"Oh, eentje dus. Hij mag er best nog twee hoor."

*zucht*

Stats (bij precies 5 weken): 5395 gram en 56,5cm. Spekkie!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:12:33 #273
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165367606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:07 schreef Marjolijntje het volgende:
Berg nooit gehad met F. en M. lijkt er ook niet aan te doen, gelukkig :D

Altijd leuk, het cb.
"Voedt u op verzoek?"
"Ja."
Hoe laat krijgt hij zijn laatste voeding 's avonds?"
"Op verzoek, dat wisselt."
"Rond 11 uur?"
"Op verzoek, het wisselt. Soms rond 11 uur, soms later."
"Hoeveel voedingen krijgt hij 's nachts?"
"Ik voed op verzoek, dat wisselt."
"Oh, eentje dus. Hij mag er best nog twee hoor."

*zucht*

Stats (bij precies 5 weken): 5395 gram en 56,5cm. Spekkie!
Mooie stats!

Dat voeden op verzoek is best lastig te begrijpen voor ze :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165367644
:D _O-
Net als de gesprekken (tijdens zwangerschap) over "hoe lang moet je nog" ja geen idee he wanneer de baby komt. Die gaan ook zo want snapt ook bijna niemand.
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:22:02 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165367756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:07 schreef Marjolijntje het volgende:
Berg nooit gehad met F. en M. lijkt er ook niet aan te doen, gelukkig :D

Altijd leuk, het cb.
"Voedt u op verzoek?"
"Ja."
Hoe laat krijgt hij zijn laatste voeding 's avonds?"
"Op verzoek, dat wisselt."
"Rond 11 uur?"
"Op verzoek, het wisselt. Soms rond 11 uur, soms later."
"Hoeveel voedingen krijgt hij 's nachts?"
"Ik voed op verzoek, dat wisselt."
"Oh, eentje dus. Hij mag er best nog twee hoor."

*zucht*

Stats (bij precies 5 weken): 5395 gram en 56,5cm. Spekkie!
hahaha, een autist/regelneuker dus O+

en nice!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165367818
Vragen die uit het systeem komen. Maar ik snap niet waarom daar zo perse harde getallen aan gehangen moeten worden. "Op verzoek" lijkt me een prima antwoord :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165367839
Sorry, maar waarom zo afgeven op het CB?

Je hoeft er niet naar toe, je kunt zelfs alleen maar gaan voor de prikjes. Daarnaast doen ze gewoon hun werk, misschien niet altijd precies zoals jij het wil, maar dat ligt dan ook vaak op persoonlijk vlak. Ze hebben ook een hele belangrijke functie. Ik geloof echt wel dat we hier allemaal best bezig zijn met de ontwikkeling en het welzijn van onze kindjes, maar dat geldt ook voor heel veel ouders niet. Het zijn geen docenten die je op de vingers tikken, wel mensen die gestudeerd hebben om je kindje in de gaten te houden.

En ja, ik snap gerust dat ze vragen stellen over voeden op verzoek. Dat is mooi, maar er zijn genoeg ouders die de signalen niet goed oppikken en bijvoorbeeld te weinig voeden. Mooi toch dat er een instantie is die dat met je mee in de gaten houdt?

Niet alleen naar aanleiding van het stukje van Marjolijntje, trouwens, maar ik lees het wel vaker hier :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165367963
Mijn stukje was niet bedoeld om af te geven op het CB? Ik vind het goed dat het bestaat. Fijn dat de heupen nagekeken worden en er naar het hartje geluisterd wordt. Verder hoef ik er niet naartoe voor informatie, dat haal ik elders wel. Want ja, hun visie is niet de mijne. Maar dit soort controles laat ik toch graag doen.
Ik vond alleen de discussie erg vreemd. Als je begint met vragen over "op verzoek" en dan wil weten wanneer en hoe vaak, dan is het imho geen op verzoek meer...
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165368037
Ik denk dat je zelfs kunt aangeven dat je alleen voor de controles wil komen.
En ze hoeft het vast niet op de minuut af te weten, maar er zit wel een verschil tussen 5x of 10x per dag voeden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:43:12 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165368090
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Mijn stukje was niet bedoeld om af te geven op het CB? Ik vind het goed dat het bestaat. Fijn dat de heupen nagekeken worden en er naar het hartje geluisterd wordt. Verder hoef ik er niet naartoe voor informatie, dat haal ik elders wel. Want ja, hun visie is niet de mijne. Maar dit soort controles laat ik toch graag doen.
Ik vond alleen de discussie erg vreemd. Als je begint met vragen over "op verzoek" en dan wil weten wanneer en hoe vaak, dan is het imho geen op verzoek meer...
omdat mensen er beter grip op hebben als ze kwantiteit kennen. Ik snap het van beide kanten wel, is irritant als het dan niet matcht in het gesprek, maar lekker van je af laten glijden :)

En CB is een heel goed iets vind ik, ook die verpleegkundige die misschien net van haar opleiding komt en nog beetje onhandig is. Iedereen moet het leren en ze hebben het beste voor :)
Ik ben hier nog niet zo heel gek vaak geweest, maar als ik een keer kom voor wegen ofzo wordt ze vaak al door de verpleegkundigen herkend aan haar poofy bos haar wat recht overeind staat _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:43:32 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165368095
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:39 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat je zelfs kunt aangeven dat je alleen voor de controles wil komen.
En ze hoeft het vast niet op de minuut af te weten, maar er zit wel een verschil tussen 5x of 10x per dag voeden.
klopt, is ook niet verplicht te komen en deelzaken mogen ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165368120
Ik weet oprecht niet hoe vaak ik voed, echt niet. Als ie honger heeft. En 's nachts weet ik het ook niet. Het wisselt, dat weet ik wel. Maar is het belangrijk als hij goed groeit? Ik snap het gewoon niet waarom alles in hokjes moet.

Maargoed, daar liep ik met F. ook al tegenaan :) Ik zal het er niet meer over hebben ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165368200
Over dat groeien hoef je je inderdaad wat minder zorgen te maken, het zijn wel mooie stats! :D
En je mag het hier gerust delen hoor, er was meer dat ik het hier vaker lees en dat zonde vind. Door deze post leek het in mijn ogen ook alsof je er echt problemen mee had, verkeerd geïnterpreteerd :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165368244
Wij hebben net boodschappen gedaan en ik moest zo lachen om mijn baby. Hij gilt en schreeuwt constant, maar dan wel vrolijk. Naar iedereen lachen en dan verlegen wegkijken als ze iets zeggen O+ je krijgt wel wat meer aanspraak door zo'n kleintje :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:11:29 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165368546
Benieuwd hoe dat hier gaat bevallen. Wijkvpk verwachten we elk moment een telefoontje van.

Vanmiddag heb ik Max in de draagzak gedaan en ben langs de vk gelopen (voor alle bezorgde mensen, dat is 100m) met een bloempje, chocola en het geboortekaartje. Daarna op de tram (daar tegenover), die stopt voor de Hema en even wat spullies gehaald. Heerlik uitje! En wat een sjans O+

Fotootjes heb ik in het draagtopic gezet.
Geeft wel vertrouwen, zo'n ding in mn up met frummelmondje.
pi_165368600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:10 schreef Miezziej het volgende:
Vanochtend naar de kapper geweest :9 Voelde wel vreemd om naar buiten te gaan zonder haar.

Ik voel me ook zo kaal zonder mijn dochter :D

En irritant he dat ze bij man dan wel goed slapen.
pi_165368621
Tof quoi! Ik twijfel of ik een draagzak wil. Lijkt mij heel handig maar weet niet hoe vaak ik 'm ga gebruiken.

Man wil dat baby in eigen kamer gaat slapen 's nachts. Hij wordt om het kwartier wakker van de geluidjes. Ik vind het maar eng en hoor het liefst zijn ademhaling zodat ik weet dat hij het nog doet :@ als wijze van oefening ligt hij nu ook in zijn ledikant met de babyfoon aan en bij elk geluidje wat dat ding uitlaat sta ik al bovenaan de trap :')
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:27:41 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165368785
Ik gebruik 'm vrij vaak, terwijl vrij veel mensen het me destijds afraadden. Ik had anders niet met humpie naar Amsterdam en Hermitage kunnen gaan en dit ging prima :)
Dik kleedje mee om op te leggen voor als je kind even wil "af" doen en gaat prima :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165368833
Ik heb van de week een ip-camera gekocht, sindsdien zit ik een stuk rustiger beneden. Maar s'nachts slaapt hij nog wel bij ons in bed (8 maanden).
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:36:21 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165368887
Nazil, je kunt inderdaad beginnen met de overdags slaapjes in zn eigen kamer. Het lijkt me zelf ook nog onwerkelijk en gek hoor.

Ik vind de draagzak vooral handig omdat ik veel met het OV reis en dan geen zin heb in gehannes met een wagen. En echt, het is een instant sleeper. Tenminste, dat was het vanmiddag.
pi_165368953
Het gaat vooral om de nacht omdat man wakker wordt van hem. Zijn kamer is naast die van ons dus ook niet ver weg ofzo en een camera lijkt mij voor de nacht niet handig. Ik vond het wel gezellig zo dicht bij mij :+
pi_165368992
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:50 schreef LeSage het volgende:
Over dat groeien hoef je je inderdaad wat minder zorgen te maken, het zijn wel mooie stats! :D
En je mag het hier gerust delen hoor, er was meer dat ik het hier vaker lees en dat zonde vind. Door deze post leek het in mijn ogen ook alsof je er echt problemen mee had, verkeerd geïnterpreteerd :@
Ik vond het ook lastig om te zeggen hoeveel en hoevaak mijn baby dronk, terwijl ik wel geacht werd -althans zo voelde het - dat te weten/bij te houden. Dus ik gokte altijd maar wat, om maar van die vraag af te zijn en ik niet durfde 'toe te geven' dat ik dat niet precies wist. Dus dat schiet ook niet echt op. Als ze willen weten of een baby vaak en genoeg drinkt, en er bij het voeden op verzoek een goede 'samenwerking' is tussen moeder en kind, dan zijn er ook wel andere vragen die je kunt stellen, die minder gaan over die getallen en meer over de moeder zelf en hoe zij met haar baby en het voeden omgaat. Kom je ook sneller op een echt gesprek, denk ik. Ik zou daar nu zelf ook anders mee omgaan, maar dat komt ook omdat ik nu als moeder weer wat sterker in mijn schoenen sta.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165369037
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:17 schreef Nazil het volgende:
Tof quoi! Ik twijfel of ik een draagzak wil. Lijkt mij heel handig maar weet niet hoe vaak ik 'm ga gebruiken.

Man wil dat baby in eigen kamer gaat slapen 's nachts. Hij wordt om het kwartier wakker van de geluidjes. Ik vind het maar eng en hoor het liefst zijn ademhaling zodat ik weet dat hij het nog doet :@ als wijze van oefening ligt hij nu ook in zijn ledikant met de babyfoon aan en bij elk geluidje wat dat ding uitlaat sta ik al bovenaan de trap :')
Misschien kan je ergens op consult of er 1 huren om te kijken hoe het voelt?

Ik wil M ook nog even op de Kamer houden, ze komt 's nachts vaak nog 2 keer dus dat vind ik dan makkelijker. En sowieso slaapt ze niet in haar eigen bed dus ja :+ Mijn man slaapt door de geluidjes heen, dus gelukkig geen probleem op dat gebied. Misschien zijn oordopjes wat voor je man? Of een nachtje proberen kijken hoe het gaat?

Leuke foto's in het draagtopic Quoi O+

Mensen vroegen mij vaak hoe laat ik rustte. Dat vond ik ook een rare vraag, want dat wisselde elke dag :+ Dat leken mensen ook niet te begrijpen.
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:16:29 #294
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165369508
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:39 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat je zelfs kunt aangeven dat je alleen voor de controles wil komen.
En ze hoeft het vast niet op de minuut af te weten, maar er zit wel een verschil tussen 5x of 10x per dag voeden.
Niet echt als het gaat om op verzoek voeden 5 is heel normaal en 10 ook zelfs 16 keer is heel normaal. Het gaat er veel meer om of moeder en baby tevreden zijn en het aantal zegt heel weinig.

En je hebt gelijk dat het cb iets goeds is, het is alleen wel jammer dat niet alle artsen op de hoogte zijn van dingen als rapley en co-sleeping en de hele reutemeteut. Dan heb je al snel een mindere ervaring met het cb als ze alles wat je doet afkeuren.

En ik vind ongevraagd advies echt het stomste wat er is :@ , zo kreeg ik van de mevrouw tijdens de gehoortest te horen dat hij als het warm is wel in alleen rompertje kan slapen :') echt uit het niets, ze deed niet eens de moeite om te vragen in wat hij slaapt. het was een tip omdat het heet is. Daar kan ik dus niets mee en het sluit ook niet aan bij zijn medische geschiedenis :{

En ohhh ik heb echt de mooiste doeken in de kast liggen en een bondolino en de tula.
Ik vind het echt ideaal voor uitstapjes en het ov enzo. Maar hij is zo groot dat mijn lijf het nog niet goed trekt ;(
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:02:24 #295
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165370203
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:14 schreef Unihipili het volgende:
:D _O-
Net als de gesprekken (tijdens zwangerschap) over "hoe lang moet je nog" ja geen idee he wanneer de baby komt. Die gaan ook zo want snapt ook bijna niemand.
Daarmee bedoelen ze toch gewoon mee tot aan de UD, iedereen snapt dat toch wel?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 16 september 2016 @ 21:01:51 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165372667
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Daarmee bedoelen ze toch gewoon mee tot aan de UD, iedereen snapt dat toch wel?
ja tuurlijk, maar als je daarmee gaat staan lopen mensen je wel raar aan te kijken ;)
Net als "wat denk je dat het wordt?" en dan antwoorden me "een mens" :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165372701
Hoera voor de fijne uitstapjes!

&zoals mari zegt zou ik het ook interpreteren ja, is toch geen hele gekke vraag?

De stats van vandaag: 6 poepluiers (wtfff!), 2,5u slaap over de hele dag (pffff) en uren jengelen en huilen. Stomme tandjes. Ik ben kapot :@ :').

We hadden smiddags nog een mini van 7 weken op bezoek O+ en ze moesten naar elkaar lachen ohh zo schattig was dat O+.

Ik vond het wel heel gek om 'm zo 'vroeg' al te zien lachen. Zo stom, ik heb zo'n vertekend referentiekader. Alle baby's lijken zo snel op deze manier :P.
pi_165372734
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoera voor de fijne uitstapjes!

&zoals mari zegt zou ik het ook interpreteren ja, is toch geen hele gekke vraag?

De stats van vandaag: 6 poepluiers (wtfff!), 2,5u slaap over de hele dag (pffff) en uren jengelen en huilen. Stomme tandjes. Ik ben kapot :@ :').

We hadden smiddags nog een mini van 7 weken op bezoek O+ en ze moesten naar elkaar lachen ohh zo schattig was dat O+.

Ik vond het wel heel gek om 'm zo 'vroeg' al te zien lachen. Zo stom, ik heb zo'n vertekend referentiekader. Alle baby's lijken zo snel op deze manier :P.
Hoeveel slaapt ze normaal dan, het zusje van? Hoe oud is ze ook al weer? 10 maand?

2.5 uur overdag is niet zo gek, toch?. Lekker veel poepluiers!
pi_165372752
ik wil in een huis wonen. Ik liet net de afstandsbediening vallen, baby overstuur wakker en wil niet meer verder slapen... -O-
pi_165372890
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoeveel slaapt ze normaal dan, het zusje van? Hoe oud is ze ook al weer? 10 maand?

2.5 uur overdag is niet zo gek, toch?. Lekker veel poepluiers!
9,5 maand ofzo ja :). Ze slaapt 4 tot 4,5 uur totaal als ik geluk heb :P 3x per dag heeft ze nog wel nodig eigenlijk.
Ochtend 08:30 - 09:30
middag 12:30 - 15:00 sinds deze week, voorheen was dat anderhalf uur ipv 2,5 uur.
Einde middag nog half uurtje/uurtje om het vol te kunnen houden tot 20:00 (bedtijd). Maar die pakt ze niet altijd meer nu.
Hoeveel slaapt T dan overdag? 1 slaapje per dag duurt toch nog wel even toch voor ze dat gaan doen?

Hm verhuizen geen optie voor jullie? En dan een huis met airco :9 want waar jullie wonen is het zomers snikheet toch?
pi_165373548
Haha, Zusje, lekker poepluiers!

En Molo, standaard antwoord: een mens. De week na mijn UD keken mensen me in de supermarkt ook aan alsof ik ter plekke zou bevallen..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')