abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_167947226
registreer om deze reclame te verbergen
Ik weet niet of deze vraag hier mag/hoort maar:
Wij zijn voor de zomervakantie aan het kijken. Rit naar ItaliŽ met dreumes van dan 17-18 mnd oud. Wat is dan fijner in jullie ervaring, 's nachts rijden of overdag met 1 overnachting?
pi_167947393
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Wij zijn voor de zomervakantie aan het kijken. Rit naar ItaliŽ met dreumes van dan 17-18 mnd oud. Wat is dan fijner in jullie ervaring, 's nachts rijden of overdag met 1 overnachting?
Dat is heel persoonlijk. Wij hadden een overnachting want mijn man kan niet 's nachts rijden (valt dan echt in slaap) en ik vond het te ver rijden voor mij alleen.

Als je er goed tegen kan, is 's nachts rijden wel fijn. Alleen wel aan denken dat dreumes dan 's morgens fris en fruitig is en jullie iets minder.

Wij moesten totaal 1400 km, reden de eerste dag 860 en dag twee de rest. Ging goed.
pi_167948267
Heeft iemand hier nog zomervakantie-Denemarken-tips? Met peuter en baby. Ik zoek een niet te afgeleefd kindvriendelijk huisje met minstens twee slaapkamers, en in de buurt van zee zou fijn zijn. Missie: Lief overtuigen dat Denemarken een goed idee is :7 .
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:37:41 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_167948626
Ik ben ook op zoek naar tips!

Wij willen deze zomer (eind juni) naar ItaliŽ (merengebied of Toscane) en zijn dan op zoek naar een kleine kindvriendelijke camping waar we een tent of stacaravan kunnen huren.

We houden niet van dorpen vol Nederlanders en met animatie enzo. Wel van een buitenzwembad en beschutte plekken.
E & S
pi_167948970
Wij zijn afgelopen zomer bewust overdag gaan rijden (1100 km). Mijn vrouw is nachtblind... En wij kamperen met vouwwagen, ik had geen behoefte aan na een doorgehaalde nacht op een camping aan te komen en de vouwwagen op te moeten zetten.

B slaapt altijd goed in de auto, zal je net zien dat het die nacht niet lukt....

Is goed bevallen, vroeg vertrekken vaak stoppen, is tenslotte deel van de vakantie. :)
pi_167949039
Razz, mijn schoonzus gaat naar Denemarken met 2 kleine kinderen. www.dansommer.nl en www.feriepartner.nl (Bro Strand)
pi_167949078
quote:
Wij reden met een overnachting naar Oostenrijk (2x6 uur geloof ik). Had hier ook om advies gevraagd toentertijd :D. Beviel prima, alle 3 uitgerust aangekomen.
Sweet like candy to my soul
Sweet you rock and sweet you roll
Lost for you, I'm so lost for you..
<a href="http://global.thebump.com/tickers/tt190c03.aspx" rel="nofollow" target="_blank">T.</a>
pi_167949624
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:56 schreef Cathmar het volgende:
Autostoelen inchecken (groep 2 stoelen)... ik gebruik ze nog op weg naar het vliegveld. (Hoe) Moet ik die daar dan nog inpakken? Iemand tips?
stoelen huren op bestemming geen optie
Wij hebben er speciale tassen voor. Een met wieltjes voor de groep ťťn en een zonder wieltjes voor de groep twee stoel. Voordeel is dat ze herbruikbaar zijn en net zo stevig als een gewone weekendtas. Als je de groep twee stoel uit elkaar haalt passen ze samen wel in zo een tas. Bij oa bol.com hebben ze die tassen. Zoeken op autostoel reistas of travelbag was het geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosje84 op 07-01-2017 14:35:13 ]
pi_167949675
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Heeft iemand hier nog zomervakantie-Denemarken-tips? Met peuter en baby. Ik zoek een niet te afgeleefd kindvriendelijk huisje met minstens twee slaapkamers, en in de buurt van zee zou fijn zijn. Missie: Lief overtuigen dat Denemarken een goed idee is :7 .
Is een heel goed idee! Rustig, kindvriendelijk, niet te warm en prima in een dag te rijden. Ik had vorig jaar iets via Dansk geboekt. Zal even de link zoeken.
pi_167949827
quote:
Ik heb zelf grote voorkeur voor overdag rijden, maar dat is idd heel persoonlijk. Geen ervaring met 's nachts rijden maar ik zie dat niet echt zitten, ook vanwege moe aankomen en dan wakkere kinderen hebben, dat lijkt me helemaal geen fijne start. En voor mij is de reis deel van de vakantie, dus ergens leuk overnachten en eten tussendoor hoort er voor mij bij.
pi_167950102
En ik zoek zelf nog leuke ideeŽn voor (minder voor de hand liggende?) vakantiebestemmingen op een maximaal een uurtje of zes vliegen. Liefst iets waar je je twee/drie weken prima kan vermaken en waar meer te doen is dan een strand. Geschikt voor kleuter en dreumes. We zijn wel iets gewend dus het mag best 'spannend'. Koud of tropisch en alles daartussenin.

Iemand die bv in IJsland of Oman is geweest? (Om maar wat te noemen).
  zaterdag 7 januari 2017 @ 14:29:51 #87
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_167950185
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:18 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb zelf grote voorkeur voor overdag rijden, maar dat is idd heel persoonlijk. Geen ervaring met 's nachts rijden maar ik zie dat niet echt zitten, ook vanwege moe aankomen en dan wakkere kinderen hebben, dat lijkt me helemaal geen fijne start. En voor mij is de reis deel van de vakantie, dus ergens leuk overnachten en eten tussendoor hoort er voor mij bij.
Sinds we kinderen hebben is de reis echt geen onderdeel meer van de vakantie...
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
pi_167950463
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Sinds we kinderen hebben is de reis echt geen onderdeel meer van de vakantie...
Hahaha, mijne vinden autorijden gelukkig wel prima, dat scheelt een hoop denk ik! En mijn drempel is laag, ik vind koffie bij een Raststštte al leuk :+
pi_167959355
Voor onszelf maakt het niet zoveel uit, wij hebben wel vaker 's nachts gereden en wisselen elkaar af, gaat prima. Voordeel van 's nachts rijden lijkt me dat je er uiteindelijk vlotter bent (minder stops) en dat de kleine er hopelijk weinig van merkt (hopelijk als in slaapt gewoon door in de auto), maar kan me idd voorstellen dat het dan overdag wat pittiger is als zij uitgerust is en wij moe :P.
Maar bedankt iig voor de ervaringen tot nu toe ^^.

Nog 1 vraag: we zijn aan het kijken om een stacaravan te huren, maar hoe plaats je daar een campingbedje? In de meeste stacaravans is de 2e slk gevuld met 2x 1p bedden en net genoeg ruimte om te lopen, maar daar past natuurlijk nooit een campingbed tussen.. Ik heb hier dus 0 ervaring mee en ik wil niet daar komen en dat het dan niet past :@.
pi_167959620
Soms heb je een stapelbed en kan je het onderste bed omhoog klappen.

Wij hadden destijds een 1p bed waar er een rek voor konden zetten. T was toen 10mnd
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 20:31:06 #91
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167959709
In onze stacaravan destijds maakte men van een eenpersoonsbed een ledikant. Vrij ingenieus systeem was dat. Bij vacansoleil hadden we toen geboekt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167959891
Oh dat zou handig zijn, maar ik wil rechtstreeks bij de camping boeken (iig bij de campings die ik nu tegenkom). Misschien verstandig om ze eerst maar eens te mailen dan..

Ik kom soms zulke slaapkamers tegen:
zy5xv.jpg
pi_167960101
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 20:36 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh dat zou handig zijn, maar ik wil rechtstreeks bij de camping boeken (iig bij de campings die ik nu tegenkom). Misschien verstandig om ze eerst maar eens te mailen dan..

Ik kom soms zulke slaapkamers tegen:
[ afbeelding ]
Bed op zn kant en een campingbed neerzetten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167960254
Denemarken O+ Maar ik heb (nog) geen kindvriendelijke tips, aantal keer geweest pre-kind, was super.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 21:14:46 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167961185
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:27 schreef Mineola het volgende:
En ik zoek zelf nog leuke ideeŽn voor (minder voor de hand liggende?) vakantiebestemmingen op een maximaal een uurtje of zes vliegen. Liefst iets waar je je twee/drie weken prima kan vermaken en waar meer te doen is dan een strand. Geschikt voor kleuter en dreumes. We zijn wel iets gewend dus het mag best 'spannend'. Koud of tropisch en alles daartussenin.

Ijsland ben ik geweest, zou ik niet aanraden voor die hele kleintjes. Supergaaf hoor, maar wel als de kinderen wat groter zijn, wat kilometers kunnen lopen of kunnen klauteren/ zwemmen/ zonder gevaar op een boot meekunnen ;).
pi_167962376
quote:

Je zou alle Baltische staten aan kunnen doen. Genoeg te zien en te doen, maar je moet je wel verplaatsten tussendoor.
Als je de vliegtijd een beetje kan rekken kan je ook in New England rond gaan kijken, al is dat niet per definitie "spannend".
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
pi_167962684
Baltische staten zijn we jaren geleden met z'n tweeŽn geweest, was heel geslaagd destijds! Maar ik wil nu wel het liefst iets nieuws. Wel een goeie op 'het niet zo voor de hand liggend' lijstje!

Ik probeer idd de vliegtijd wat op te rekken, ik wil zelf graag naar Canada, VS of Bali, maar mijn lieftallige echtgenoot vindt dat te ver vliegen met twee kleintjes. Dus vandaar die 6u, ik was benieuwd wat ik dichtbij over het hoofd zag.
pi_167962727
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben ook op zoek naar tips!

Wij willen deze zomer (eind juni) naar ItaliŽ (merengebied of Toscane) en zijn dan op zoek naar een kleine kindvriendelijke camping waar we een tent of stacaravan kunnen huren.

We houden niet van dorpen vol Nederlanders en met animatie enzo. Wel van een buitenzwembad en beschutte plekken.
Ik weet niet wat jij klein of groot vindt. Maar beschut, buitenzwembad, geen Nederlands dorp en tenten en stacaravans te huur; wij zaten in juni 2016 op camping Barco Reale.
Een nadeel, het is een terrascamping. Daardoor wel klimmen/dalen om bijvoorbeeld bij het prachtig gelegen zwembad te komen.
pi_167962803
quote:

Zweden met de auto? Eventueel helemaal naar het noorden? Geweldige natuur, afwisseling en enorm kind vriendelijk...
pi_167962812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:00 schreef Mineola het volgende:
Baltische staten zijn we jaren geleden met z'n tweeŽn geweest, was heel geslaagd destijds! Maar ik wil nu wel het liefst iets nieuws. Wel een goeie op 'het niet zo voor de hand liggend' lijstje!

Ik probeer idd de vliegtijd wat op te rekken, ik wil zelf graag naar Canada, VS of Bali, maar mijn lieftallige echtgenoot vindt dat te ver vliegen met twee kleintjes. Dus vandaar die 6u, ik was benieuwd wat ik dichtbij over het hoofd zag.
Iran ligt binnen bereik, schijnt prachtig te zijn, maar ben er zelf nooit geweest.
Verder is het inderdaad al snel beperkt tot de "normale" landen (als je het al zo kan noemen).
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')