abonnement Unibet Coolblue
pi_167962910
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:10 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Wij hebben er speciale tassen voor. Een met wieltjes voor de groep één en een zonder wieltjes voor de groep twee stoel. Voordeel is dat ze herbruikbaar zijn en net zo stevig als een gewone weekendtas. Als je de groep twee stoel uit elkaar haalt passen ze samen wel in zo een tas. Bij oa bol.com hebben ze die tassen. Zoeken op autostoel reistas of travelbag was het geloof ik.
Wat een handige dingen. Zou ik doen als de stoelen nog vaker mee moesten. Maar ze moeten nu maar eenmalig mee. Ik ga normaal niet op vlieg vakanties waar ik de stoelen mee moet nemen.
Met een meidenkwartet
pi_167962957
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 20:28 schreef Vicky het volgende:
Soms heb je een stapelbed en kan je het onderste bed omhoog klappen.

Wij hadden destijds een 1p bed waar er een rek voor konden zetten. T was toen 10mnd
De slaapkamer beetje verbouwen. Bed kantelen ofzo.
Met een meidenkwartet
pi_167963014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

Iran ligt binnen bereik, schijnt prachtig te zijn, maar ben er zelf nooit geweest.
Verder is het inderdaad al snel beperkt tot de "normale" landen (als je het al zo kan noemen).
Of Jordanie O+
Maar geen idee hoe dat veiligheidstechnisch is. Ik was er bijna 20 jaar geleden O+
Met een meidenkwartet
pi_167963244
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:13 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Of Jordanie O+
Maar geen idee hoe dat veiligheidstechnisch is. Ik was er bijna 20 jaar geleden O+
Ooit ga ik die kant wel eens op, als het rustiger is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_167963626
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zweden met de auto? Eventueel helemaal naar het noorden? Geweldige natuur, afwisseling en enorm kind vriendelijk...
:D Een van de opties waar we allebei enthousiast over zijn, dus dat is idd een serieuze kanshebber. Eventueel gecombineerd met Noorwegen.

Iran en Jordanië lijken me fantastisch en staan al jaren hoog op mijn eigen lijst, maar ik denk dat ik dat liever met iets oudere kinderen doe. Of zonder :P

Wat een leuke opties allemaal, bedankt alvast voor het meedenken!
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 22:40:50 #106
45833 crew  Fogel
pi_167963764
Als je voor de natuur gaat zou ik even doorrijden naar Zuid-West Noorwegen. Zweden vind ik qua natuur echt dodelijk saai (sorry Jagärtrut :* ), OK, aan de kust kan het leuk zijn, maar de rest...
Stockholm is wel een van mijn favoriete hoofdsteden overigens. Ga daar met pasen met mijn kinderen heen.

De kindvriendelijkheid is top in alle Scandinavische landen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167965720
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Heeft iemand hier nog zomervakantie-Denemarken-tips? Met peuter en baby. Ik zoek een niet te afgeleefd kindvriendelijk huisje met minstens twee slaapkamers, en in de buurt van zee zou fijn zijn. Missie: Lief overtuigen dat Denemarken een goed idee is :7 .
Toevallig in de Kampioen vandaag een advertentie gezien. In ieder geval kindvriendelijk en aan zee gelegen.

Mijn schoonouders nemen ons elk jaar een week mee naar Denemarken en ze huren het huis altijd via Dancenter.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 00:03:03 #108
45833 crew  Fogel
pi_167966211
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 23:42 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Toevallig in de Kampioen vandaag een advertentie gezien. In ieder geval kindvriendelijk en aan zee gelegen.

Mijn schoonouders nemen ons elk jaar een week mee naar Denemarken en ze huren het huis altijd via Dancenter.
Ik heb toevallig een keer een huis gehuurd in Bork Havn voor twee weken. Na een paar dagen hebben we een Wii gekocht omdat er geen donder te doen was in de buurt (Legoland is na een keer of 5 ook wel genoeg geweest - we hadden een jaarkaart) en na een dag of 6 zijn we naar Nederland gereden om opa en oma te bezoeken (voor het perspectief, ik woon in Noorwegen). Het ruige strand wat ze beschijven is inderdaad ruig, totaal niet geschikt om te gaan zwemmen ofzo, veel rip currents en relatief koud. Het is ook geen toeval dat de bomen er scheef groeien, er staat altijd wind. Voor vliegeren is dat wel een positief punt overigens :)
Als je naar Denemarken wil, ga dan in ieder geval niet aan de westkust van Jutland zitten als je niet van wind houdt.

Volgens een Deense collega is het op en rond Fyn goed toeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fogel op 08-01-2017 09:28:34 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 8 januari 2017 @ 01:57:49 #109
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_167968954
Wij hebben in 2015 de Pharos-rondreis Tem de draak gedaan. Je blijft dan een dag of 3-4 op 1 plek, en dan weer door, in totaal 3 plekken.
Is ons erg goed bevallen maar wellicht teveel gedoe met 2 kleintjes.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 8 januari 2017 @ 05:30:08 #110
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_167970407
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:27 schreef Mineola het volgende:
En ik zoek zelf nog leuke ideeën voor (minder voor de hand liggende?) vakantiebestemmingen op een maximaal een uurtje of zes vliegen. Liefst iets waar je je twee/drie weken prima kan vermaken en waar meer te doen is dan een strand. Geschikt voor kleuter en dreumes. We zijn wel iets gewend dus het mag best 'spannend'. Koud of tropisch en alles daartussenin.

Iemand die bv in IJsland of Oman is geweest? (Om maar wat te noemen).
Wil je in de zomer weg? Dan moet ik Oman afraden, dan is het echt heel warm. Maar verder: prachtig! Exotisch, bijzonder, de meest lieve mensen ter wereld en een heel aangenaam, relaxed tempo. We zijn er maar kort geweest, maar ik hoop dat we echt eens langer terug kunnen.
pi_167970438
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Heeft iemand hier nog zomervakantie-Denemarken-tips? Met peuter en baby. Ik zoek een niet te afgeleefd kindvriendelijk huisje met minstens twee slaapkamers, en in de buurt van zee zou fijn zijn. Missie: Lief overtuigen dat Denemarken een goed idee is :7 .
Stuur kwak een pm, die was er van de zomer als ik het me goed herinner.
Verder heb ik veel tofs gehoord over Læsø. Zelf nooit geweest overigens.
pi_167971571
Iemand ervaring met / tips voor IJsland?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167971600
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 20:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bed op zn kant en een campingbed neerzetten?
Dat werkt/past dus gewoon?
Ik zoek dus eigenlijk ervaringen van mensen die zeggen: ohh maak je niet druk, dat lukt/past wel :+.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben ook op zoek naar tips!

Wij willen deze zomer (eind juni) naar Italië (merengebied of Toscane) en zijn dan op zoek naar een kleine kindvriendelijke camping waar we een tent of stacaravan kunnen huren.

We houden niet van dorpen vol Nederlanders en met animatie enzo. Wel van een buitenzwembad en beschutte plekken.
Ik kwam Le Palme in Pacengo tegen, die is niet groot. Maar ben er zelf dus niet geweest, dus weet verder niet of het iets is :P.
pi_167971690
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:31 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Dat werkt/past dus gewoon?
Ik zoek dus eigenlijk ervaringen van mensen die zeggen: ohh maak je niet druk, dat lukt/past wel :+.

Dat lukt wel :+ Beetje kamer verbouwen misschien, maar als je aangeeft bij de boeking dat je met kind onder de twee komt komt dat wel goed! Misschien halen ze zelf al wel een van de bedden weg of zo.
pi_167971827
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 20:36 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh dat zou handig zijn, maar ik wil rechtstreeks bij de camping boeken (iig bij de campings die ik nu tegenkom). Misschien verstandig om ze eerst maar eens te mailen dan..

Ik kom soms zulke slaapkamers tegen:
[ afbeelding ]
Dit hebben wij ook wel eens gehad. Gewoon ene bed op zn kop op het andere leggen en je hebt ruimte zat voor een reisbedje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 8 januari 2017 @ 11:02:10 #116
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_167972125
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Heeft iemand hier nog zomervakantie-Denemarken-tips? Met peuter en baby. Ik zoek een niet te afgeleefd kindvriendelijk huisje met minstens twee slaapkamers, en in de buurt van zee zou fijn zijn. Missie: Lief overtuigen dat Denemarken een goed idee is :7 .
Ja hoi hoe kan ik deze nou missen?

Wij waren van de zomer in sjaelland en het was heerlik. Niet duur (ook de boodschappen vgl met nederland en de benzine zelfs goedkoper), rustig, schoon, frisse lucht etc. en echt heel kindvriendelijk.

Wij zaten in een gebied dat sjaellands odde heet en het is daar niet zo toeristisch. Wel veel leuke dingen te doen op rij afstand en vlakbij. Op FB staan mijn vakantiefoto's. Ik zou echt zo weer teruggaan O+
We zijn naar een paar stadjes geweest (kopenhagen en roskilde overgeslagen hoewel roskilde niet eens echt groot is), naar een vikingvesting, naar het strand, naar een mooi klif, een rondrit met tussenstops langs de kust gedaan etc. we zijn niet naar legoland of een ander pretpark gegaan, doen we melle ook geen plezier mee.

(Enige nadeel was de reis, Hambrug richting Denemarken en terug is gewoon bijna altijd bal met file. Google navigatie gaf wel opties om van de weg af te gaan dat hielp een beetje. Maar een overnachting is geen overbodige luxe, of anders met de boot vanaf duitsland naar denemarken gaan.)

(Ok, en als je van uit eten gaan houdt, buiten kopenhagen is er niet zo'n uitgaanscultuur, denen smeren boterhammen voor onderweg of maken lunch - we vonden welgeteld twee terrassen aan een plein waar er in een vergelijkbaar nederlands stadje zeker tien zouden zijn. Het middensegment wua lunchtentjes enzo ontbreekt een beetje buiten het toeristischere gebied)
Kwak
  zondag 8 januari 2017 @ 11:20:16 #117
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_167972453
Wij huurden ons huisje via atraveo trouwens, er is heel veel particuliere verhuur via zulke sites. Sol og strand en dansk zijn ook opties. Wij wilden niet op een park, gewoon een huisje ergens op onszelf.

Het is de eerste hit zie ik :D

http://m.atraveo.nl/881514

Wij hadden niet zoveel te besteden, voor iets meer zijn er mooiere huisjes, de ligging was wel echt perfect!

Edit: zoiets bijv http://m.atraveo.nl/498927
In gilleleje zit je ook heel mooi, iets meer te doen in de buurt want dichtbij kopenhagen en het hamlet center in helsingor enzo.
Kwak
pi_167973217
Wij vonden de reis naar Denemarken juist goed te doen. Klein beetje file gehad, maar dat is al gauw op zo'n enorm traject. Wij reden overigens in oktober, dat is allicht minder druk dan het hoogseizoen :)
pi_167974970
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:40 schreef Fogel het volgende:
Als je voor de natuur gaat zou ik even doorrijden naar Zuid-West Noorwegen. Zweden vind ik qua natuur echt dodelijk saai (sorry Jagärtrut :* ), OK, aan de kust kan het leuk zijn, maar de rest...
Stockholm is wel een van mijn favoriete hoofdsteden overigens. Ga daar met pasen met mijn kinderen heen.

De kindvriendelijkheid is top in alle Scandinavische landen :)
Langs de snelweg is natuur inderdaad Saai, met een hoofdletter zelfs. Maar mälaren, Höga Kusten, Lapland etc. wil ik qua natuur niet saai noemen. En bijvoorbeeld ook Göteborg, etc. Maar goed, ik heb Zuid Noorwegen niet gezien, en ook heel veel van Zweden niet...
  zondag 8 januari 2017 @ 17:00:59 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_167980330
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:08 schreef L-E het volgende:
Wij vonden de reis naar Denemarken juist goed te doen. Klein beetje file gehad, maar dat is al gauw op zo'n enorm traject. Wij reden overigens in oktober, dat is allicht minder druk dan het hoogseizoen :)
Ah ja, ik zit net als Razz in t onderwijs dus juli/augustus is mijn enige referentiekader.

De reis duurde voor ons heen en terug zo'n 13 uur ipv 9, we hadden ook gerekend op 11 oid, ivm veel stoppen onderweg.

Terug een overnachting genomen dat was veel beter!
Kwak
  zondag 8 januari 2017 @ 17:03:46 #121
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_167980421
Wij hadden op de heenweg de veerboot naar Denemarken, dat breekt lekker.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_167983675
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:31 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Dat werkt/past dus gewoon?
Ik zoek dus eigenlijk ervaringen van mensen die zeggen: ohh maak je niet druk, dat lukt/past wel :+.

[..]

Ik kwam Le Palme in Pacengo tegen, die is niet groot. Maar ben er zelf dus niet geweest, dus weet verder niet of het iets is :P.
Wij huurden een stacaravan en daarbij was 1 van de 2 bedden opgeklapt. Daar hadden ze een campingbedje neergezet.

Overigens hadden wij bij de boeking niets aangegeven, want wij namen het Deryan tentje mee dus hadden geen campingbed nodig.

Wij boekten via Eurocamp. Was prima! Er was ook volop Vacansoleil op de camping, vast ook prima. Echter hoorden we dat ze daar geen matrasjes in de campingbedjes hadden buiten dat standaard dunne dingetje. Wellicht iets om even te checken zodat je wat extra's van thuis meeneemt.
pi_167984359
Wij zijn in de zomer van 2015 naar Denemarken geweest met I die toen acht maanden was. Ontzettend kindvriendelijk land.
We zaten in een huisje via Novasol, nabij Ebeltoft, op aanraden van mijn zus (die gaat met haar gezin zeker twee keer per jaar naar Denemarken). Enorme tuin bij het huisje met schommel, glijbaan en zandbak, kinderbedje en kinderstoel aanwezig, heel leuk dierenpark vlakbij. Wij hebben het er erg naar ons zin gehad!

Vanaf Groningen was het overigens heel erg prima te rijden. Als je zorgt dat je 's ochtends rond 8/9 uur Hamburg gehad hebt, vermijd je de files (wederom tip van mijn zus :+).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167987013
Wij gaan ook weer op zoek voor komende zomer. Gezin met jochie van dan 3,5, ramvast aan hoogseizoen want partner voor de klas.

Vorig jaar zaten we op een topcamping in Frankrijk (de Lot). Kleine camping met 8 campingplaatsen, 3 cabanas, 3 appartementen en wat kamers in het 'hoofdhuis'. Elke ochtend ontbijt, 's avonds indien gewenst aanschuiven voor heerlijk 3 gangen diner, ook voor de kinderen. Zwembadje, veel speelruimte, echt gericht op gezinnen met kleine kinderen. Kortom paradijs!! We houden hem als backup :)

We zoeken een kleine camping die zich richt op gezinnen met kleine kinderen. Grote kampeerplekken, geen animatie en elke ochtend verse broodjes :)
In een straal van 1000 km van Utrecht, geen Nederland en liefst geen Frankrijk. (Aangezien we daar niet hoeven te zoeken naar zo'n camping, dan gaan we dus terug naar dezelfde)

Komende tijd Googlen, maar wie weet heeft iemand de gouden tip. Over 7 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis waardoor we daarna weinig tijd voor zoekacties hebben.
pi_167991608
Dank voor de Denemarkentips van iedereen! En hun zus :+ . Wij zitten inderdaad vast aan juli/augustus want ik sta voor de klas. Maar dat weet je, dus tja. Overnachting boeken voor de heen- en- terugreis is nog wel een idee ja, daar had ik nog niet aan gedacht!

Verder lijkt Legoland ons wel heel leuk met een dan bijna-3-jarige en dreumes van bijna 1,5. Grote steden zijn voor ons leuk maar voor hun natuurlijk een stuk minder interessant.

Ik weet nu tenminste waar ik moet beginnen met zoeken ^O^ ! Ik heb daar namelijk écht een hekel aan :@ hoezo voorpret, ik heb wel wat beters te doen.. maar als ik het niet opzoek dan gebeurt het niet en dan gaan we dus niet op vakantie :') .
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 00:04:58 #126
45833 crew  Fogel
pi_167994680
Tip: Als je een jaarkaart koopt voor legoland en je gaat er twee keer heen heb je de kaart er al uit ;) en die jaarkaart geeft ook korting op een aantal andere dingen in de buurt ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_168047344
Wij willen waarschijnlijk mid-april een weekje of 10 dagen weg. Het liefst met redelijk goed weer en niet te ver vliegen. Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest, dat mag wel maar hoeft niet. Heeft er iemand ideeen over wat leuk is met een dan 19 maanden oude dreumes?
pi_168047439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij willen waarschijnlijk mid-april een weekje of 10 dagen weg. Het liefst met redelijk goed weer en niet te ver vliegen. Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest, dat mag wel maar hoeft niet. Heeft er iemand ideeen over wat leuk is met een dan 19 maanden oude dreumes?
Ik heb dat één keer gedaan (Pelagos Suites Hotel op Kos) en dat beviel heel goed. Mooi resort, luxe kamers, heerlijk eten, fijn personeel.

Ik zou het alleen nooit in het hoogseizoen doen omdat het anders gigantisch duur en druk is (wij waren er in juni, vlak voor de zomervakantie). Weet niet wat de temperatuur is in april maar ongetwijfeld beter dan hier.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 09:44:35 #129
45833 crew  Fogel
pi_168047446
Wat valt onder 'niet te ver' vliegen? Max 4 uur ofzo?
Qua weer zal je toch een stuk naar het zuiden moeten. Canarische eilanden bv.
Zoek een hotel met een goede speelplek voor je kind en check of de buutenzwembaden open en/of verwarmd zijn. Er is veel om uit te kiezen daar.

Voordeel van all-inclusive en kinderen is dat het eten nagenoeg altijd als buffet klaar staat, kan je kind zelf bepalen wat ie wel/niet wil hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_168047488
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:44 schreef Fogel het volgende:
Wat valt onder 'niet te ver' vliegen? Max 4 uur ofzo?
Qua weer zal je toch een stuk naar het zuiden moeten. Canarische eilanden bv.
Zoek een hotel met een goede speelplek voor je kind en check of de buutenzwembaden open en/of verwarmd zijn. Er is veel om uit te kiezen daar.

Voordeel van all-inclusive en kinderen is dat het eten nagenoeg altijd als buffet klaar staat, kan je kind zelf bepalen wat ie wel/niet wil hebben.
4-5 uur lijkt me met een dreumes die alleen maar wil lopen en niet stilzitten eigenlijk wel genoeg.

Ja, canarische eilanden, of griekse eilanden zijn goede opties. Of Lissabon ofzo. Paar dagen stad, paar dagen niets...
pi_168047605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij willen waarschijnlijk mid-april een weekje of 10 dagen weg. Het liefst met redelijk goed weer en niet te ver vliegen. Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest, dat mag wel maar hoeft niet. Heeft er iemand ideeen over wat leuk is met een dan 19 maanden oude dreumes?
Wij zijn naar La Palma geweest, ook all inclusive. Dochter was toen 20 maanden, en we hebben heel erg genoten. Het is het minst toeristische eiland van de Canarische Eilanden, en genoeg dingen om daar eventueel te doen. Wij hebben uiteindelijk besloten om de week dat we er waren het Resort niet af te gaan, omdat het eigenlijk wel prima was zo. Ontbijten, zwemmen, lunchen, middagslaapje (/boekjes lezen/spellen spelen), zwemmen, eten, kinderdisco. Dochter heeft het er nog steeds wel eens over een half jaar later.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_168047632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij willen waarschijnlijk mid-april een weekje of 10 dagen weg. Het liefst met redelijk goed weer en niet te ver vliegen. Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest, dat mag wel maar hoeft niet. Heeft er iemand ideeen over wat leuk is met een dan 19 maanden oude dreumes?
Wij gaan hopelijk hetzelfde doen, dus ik lees graag mee. Turkije hoeft voor mij niet zo nodig, Canarische Eilanden klinkt wel weer leuk.

Is het in Zuid-Spanje dan al lekker?
pi_168047681
Ik ga mid-april trouwens een weekendje naar Londen met de oudste (dan bijna 7). Veel zin in zo'n vader-dochter weekend!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168047742
Wij zijn een paar jaar geleden midden april naar Cyprus geweest. Was qua buitentemperatuur erg lekker, maar zee en (niet verwarmd) zwembad zijn dan voor een kleintje nog veel te koud. Vond ik in de meivakantie in Turkije overigens ook (al zou ik daar sowieso momenteel niet naartoe gaan). Ik zou dus zuidelijker gaan of kijken of ze een verwarmd zwembad hebben. Qua drukte en buitentemperatuur vond ik deze tijd overigens wel perfect, zeker met klein kind.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168047764
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij willen waarschijnlijk mid-april een weekje of 10 dagen weg. Het liefst met redelijk goed weer en niet te ver vliegen. Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest, dat mag wel maar hoeft niet. Heeft er iemand ideeen over wat leuk is met een dan 19 maanden oude dreumes?
Algarve! Veel mooie stranden en leuke plaatsjes. Ik ben fan!

Of een Canarisch eiland?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga mid-april trouwens een weekendje naar Londen met de oudste (dan bijna 7). Veel zin in zo'n vader-dochter weekend!
Oh dat lijkt mij ook altijd zo leuk! Heeft ze zelf ook al ideeën wat ze graag wil zien en doen, dat je samen plannen kunt maken?
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 10:06:31 #136
45833 crew  Fogel
pi_168047816
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

4-5 uur lijkt me met een dreumes die alleen maar wil lopen en niet stilzitten eigenlijk wel genoeg.

Ja, canarische eilanden, of griekse eilanden zijn goede opties. Of Lissabon ofzo. Paar dagen stad, paar dagen niets...
Lissabon is een heerlijke stad, maar in april nog niet geschikt voor een zonvakantie gok ik zo.

Ik weet niet of kinderen onder de 2 ook op chartervluchten (nagenoeg) gratis meevliegen, maar check de prijs even tov lijnvluchten.

Voor charter en grotere kans op goed weer: ga voor de eilanden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_168047972
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:03 schreef Mineola het volgende:

[..]

Algarve! Veel mooie stranden en leuke plaatsjes. Ik ben fan!

Of een Canarisch eiland?

[..]

Oh dat lijkt mij ook altijd zo leuk! Heeft ze zelf ook al ideeën wat ze graag wil zien en doen, dat je samen plannen kunt maken?

Ze wil graag mummies zien (British Museum) en een hoge toren op (waarschijnlijk de Sky Garden want die is gratis). Sciene Museum lijkt haar ook erg leuk, evenals de Tower Bridge Experience. Verder gaan we kijken bij de wisseling van de wacht op Horse Guards Parade (rustiger dan bij Buckingham Palace). Twijfel nog een beetje over de Tower of London; is wel heel erg prijzig. Daarnaast nog een wandelingetje langs Houses of Parliament, Trafalgar Square, Piccadilly Circus en Regent Street (en bij de Lush flagship store een cadeautje kopen voor mama). Owja en ze wil boven in een rode bus zitten. Lijn 11 gaat langs allerlei bekende landmarks dus waarschijnlijk nemen we die.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168047975
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Lissabon is een heerlijke stad, maar in april nog niet geschikt voor een zonvakantie gok ik zo.

Ik weet niet of kinderen onder de 2 ook op chartervluchten (nagenoeg) gratis meevliegen, maar check de prijs even tov lijnvluchten.

Voor charter en grotere kans op goed weer: ga voor de eilanden.
Onder de 2 jaar mag een kind nog op schoot zonder eigen stoel, dus inderdaad bijna gratis.
En als je geluk hebt is het vliegtuig niet volgeboekt, en krijg je alsnog een extra stoel.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_168047982
Wat leuk Nielsch. Lijkt me ook leuk later, 1-1 stedentrips in Europa :)

Ik lees mee voor inspiratie. Na de UK en NL willen we dit jaar wat anders. Maar wat..?
pi_168048016
Wat leuk Nielsch! Zo'n vader-dochter weekend....!

Wij zijn nog steeds druk aan het zoeken voor een camping in de zomervakantie. Zweden, Oostenrijk en Duitsland zijn ook al bekeken, maar wij willen toch wat zekerheid op lekker weer. Zweden willen we over een paar jaar doen als B ouder is en we actieve dingen met zijn 3tjes kunnen doen.
Kortom, ik denk dat we naar dezelfde camping als afgelopen zomer gaan, was enorm goed bevallen.

Nu nog een meivakantie bestemming, ik wil eigenlijk vliegen ondanks mijn gruwelijke hekel aan vliegen. (geen angst, ik vind het gewoon vreselijk) We wilden in februari eigenlijk naar Madrid met zijn 3en maar daar is de overdracht van ons nieuwe huis tussen gekomen. Dus misschien dat doorschuiven naar mei. Iemand ervaring met Madrid met een peuter?
pi_168048036
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze wil graag mummies zien (British Museum) en een hoge toren op (waarschijnlijk de Sky Garden want die is gratis). Sciene Museum lijkt haar ook erg leuk, evenals de Tower Bridge Experience. Verder gaan we kijken bij de wisseling van de wacht op Horse Guards Parade (rustiger dan bij Buckingham Palace). Twijfel nog een beetje over de Tower of London; is wel heel erg prijzig. Daarnaast nog een wandelingetje langs Houses of Parliament, Trafalgar Square, Piccadilly Circus en Regent Street (en bij de Lush flagship store een cadeautje kopen voor mama). Owja en ze wil boven in een rode bus zitten. Lijn 11 gaat langs allerlei bekende landmarks dus waarschijnlijk nemen we die.
Leuk! Tower zijn wij ook nooit geweest, wegens te duur. idem voor museum of transport.
pi_168048178
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:18 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Leuk! Tower zijn wij ook nooit geweest, wegens te duur. idem voor museum of transport.
Transport Museum ga ik altijd langs als ik alleen in Londen ben. De Londense metro (en in mindere matende bussen) zijn een van mijn grote interesses. Ga ook naar architectonisch interessante metrostations ik de afgelegen zones. Maar goed, daar val ik de rest van het gezin niet mee lastig.

Transport Museum organiseert nu ook een tour naar een gesloten tubestation (Down Street). Kost 80 pond dus dat ga ik ook een keer doen als ik weer alleen ga (evenals naar de speciale depotdagen van het museum in Acton).

Meestal pak ik dan nog een rugbywedstrijd mee in de Stoop...

Heerlijke locatie om alleen te dwalen. Maar nu dus voor het eerst met een kind.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168048407
Ben ik weer....;) Barcelona en Lissabon lijken me ook leuk met peuter B, dan heb je strand aangezien B nogal gek is op graven.
pi_168048616
Tof! Ik ben niet zo fanatiek als jij maar vind de metro wel erg tof. We gaan wel een keer als ed kinderen er ook wat van mee krijgen.
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:27:11 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168050305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:41 schreef exode het volgende:
Ben ik weer....;) Barcelona en Lissabon lijken me ook leuk met peuter B, dan heb je strand aangezien B nogal gek is op graven.
Als je bij Lissabon aan de kust in Cascais of Estoril gaat zitten kan je heel makkelijk met de trein naar Lissabon en heb je goede resorts aan de kust.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168051023
Ik vind de Tower zelf wel heel leuk. Je kunt er met mooi weer ook fijn buiten in het gras zitten, de rondleiding met beefeater is leuk als je kind wat groter is en wat Engels kan. Denk dat de tower sowieso leuker is met pubers.
Kwak
pi_168051244
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:49 schreef exode het volgende:
Wij gaan ook weer op zoek voor komende zomer. Gezin met jochie van dan 3,5, ramvast aan hoogseizoen want partner voor de klas.

Vorig jaar zaten we op een topcamping in Frankrijk (de Lot). Kleine camping met 8 campingplaatsen, 3 cabanas, 3 appartementen en wat kamers in het 'hoofdhuis'. Elke ochtend ontbijt, 's avonds indien gewenst aanschuiven voor heerlijk 3 gangen diner, ook voor de kinderen. Zwembadje, veel speelruimte, echt gericht op gezinnen met kleine kinderen. Kortom paradijs!! We houden hem als backup :)

We zoeken een kleine camping die zich richt op gezinnen met kleine kinderen. Grote kampeerplekken, geen animatie en elke ochtend verse broodjes :)
In een straal van 1000 km van Utrecht, geen Nederland en liefst geen Frankrijk. (Aangezien we daar niet hoeven te zoeken naar zo'n camping, dan gaan we dus terug naar dezelfde)

Komende tijd Googlen, maar wie weet heeft iemand de gouden tip. Over 7 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis waardoor we daarna weinig tijd voor zoekacties hebben.
Dit klinkt exact als waar wij naar op zoek zijn maar dan waarschijnlijk in juni. Heb je voor mij wat meer info (evt. in PB)?
pi_168051413
Laziness, dat zijn goede tips, dank je wel!

Malteser, wij zaten op Les Escaliers de la Combe. Wij zaten in een vouwwagen en hebben echt een topvakantie gehad. De eigenaren Coen en Ilse zijn enorm gastvrij en je eet er heerlijk. De kleine opzet van de camping zorgt ervoor dat de kinderen elkaar snel vinden en je ze heel veel vrijheid kan geven. En doodstil om 22:00, bij de 'schuur' en het 'grote rode huis' kan je tot laat borrelen en de kinderen laten rennen, op het campingdeel is het echt stil.
Op 10 minuten rijden een leuk zwemmeer en een leuk dorp/klein stadje.
De appartementen zagen er meer dan prima uit en in het grote huis verhuren ze (familie)kamers en ook nog 3 cabanas op het campingterrein.
Oh als ik het zo opschrijf, wil ik ook gewoon weer terug.
Wij aten om de 2 dagen mee met de Table d'hotes, voor de kinderen hebben ze een apart menu om 18:00 en de ouders eten om 20:00, allemaal aan lange tafels. Kinderen van 5 jaar en ouder mogen helpen met uitserveren en koken. Ik vind meloen enorm vies, echt heel vies en elke keer zonder het te vragen was er voor mij een alternatief als er iets met meloen in het menu zat.

De 'animatie' bestaat uit 1x per week kinderkoken, voorlezen voor kindjes tot 4, een speurtocht en verder regelen de kinderen zelf animatie. _O_ Dus geen disco etc, geen animatieteam.
Wij zaten er wel middenin het hoogseizoen, ik kan me voorstellen dat in juni minder georganiseerd wordt, wel 1 plus: in juni kan je ook aanschuiven voor de lunch.
pi_168051450
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze wil graag mummies zien (British Museum) en een hoge toren op (waarschijnlijk de Sky Garden want die is gratis). Sciene Museum lijkt haar ook erg leuk, evenals de Tower Bridge Experience. Verder gaan we kijken bij de wisseling van de wacht op Horse Guards Parade (rustiger dan bij Buckingham Palace). Twijfel nog een beetje over de Tower of London; is wel heel erg prijzig. Daarnaast nog een wandelingetje langs Houses of Parliament, Trafalgar Square, Piccadilly Circus en Regent Street (en bij de Lush flagship store een cadeautje kopen voor mama). Owja en ze wil boven in een rode bus zitten. Lijn 11 gaat langs allerlei bekende landmarks dus waarschijnlijk nemen we die.
Bridge Experience is wel leuk om te doen hoor maar niet echt een must. Leukste is vooral lopen over die glazen panelen bovenin.
Skygarden super leuk. Even verwennen in Hamleys. Koffie drinken boven modern Tate.
Mijnes vond cupcakes kopen in Topshop eigenlijk t leukst :)
Met een meidenkwartet
pi_168051792
Canarische Eilanden, wij gaan mee! *O* Maar dan over een maandje.

Als iemand nog tips heeft over waar je absoluut niet of wel wil zitten met een bijna peuter dan hoor ik het graag! Liefst geen all inclusive en we huren een auto.
pi_168052767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:25 schreef exode het volgende:
Laziness, dat zijn goede tips, dank je wel!

Malteser, wij zaten op Les Escaliers de la Combe. Wij zaten in een vouwwagen en hebben echt een topvakantie gehad. De eigenaren Coen en Ilse zijn enorm gastvrij en je eet er heerlijk. De kleine opzet van de camping zorgt ervoor dat de kinderen elkaar snel vinden en je ze heel veel vrijheid kan geven. En doodstil om 22:00, bij de 'schuur' en het 'grote rode huis' kan je tot laat borrelen en de kinderen laten rennen, op het campingdeel is het echt stil.
Op 10 minuten rijden een leuk zwemmeer en een leuk dorp/klein stadje.
De appartementen zagen er meer dan prima uit en in het grote huis verhuren ze (familie)kamers en ook nog 3 cabanas op het campingterrein.
Oh als ik het zo opschrijf, wil ik ook gewoon weer terug.
Wij aten om de 2 dagen mee met de Table d'hotes, voor de kinderen hebben ze een apart menu om 18:00 en de ouders eten om 20:00, allemaal aan lange tafels. Kinderen van 5 jaar en ouder mogen helpen met uitserveren en koken. Ik vind meloen enorm vies, echt heel vies en elke keer zonder het te vragen was er voor mij een alternatief als er iets met meloen in het menu zat.

De 'animatie' bestaat uit 1x per week kinderkoken, voorlezen voor kindjes tot 4, een speurtocht en verder regelen de kinderen zelf animatie. _O_ Dus geen disco etc, geen animatieteam.
Wij zaten er wel middenin het hoogseizoen, ik kan me voorstellen dat in juni minder georganiseerd wordt, wel 1 plus: in juni kan je ook aanschuiven voor de lunch.
Dankjewel!
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:14:10 #152
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168063662
Nu het hier over London gaat. Nog tips voor een betaalbaar hotel? We reizen met een 6 jarige.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168063734
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:14 schreef laziness het volgende:
Nu het hier over London gaat. Nog tips voor een betaalbaar hotel? We reizen met een 6 jarige.
Wat is voor jou betaalbaar? Wanneer? Hoeveel nachten? Wil je per sé in het centrum of is een kwartier met de metro ook goed?

Premier Inn heeft fijne familiekamers, is altijd goed verzorgd en zit door heel Londen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:20:30 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168063905
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is voor jou betaalbaar? Wanneer? Hoeveel nachten? Wil je per sé in het centrum of is een kwartier met de metro ook goed?
Meivakantie, 4 nachten, metro is prima. En tja betaalbaar. London is best duur over het algemeen dus ik vind een prijs noemen lastig. Hoopte dat iemand ervaring heeft met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168064082
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:20 schreef laziness het volgende:

[..]

Meivakantie, 4 nachten, metro is prima. En tja betaalbaar. London is best duur over het algemeen dus ik vind een prijs noemen lastig. Hoopte dat iemand ervaring heeft met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Zoek eens op de website van Premier Inn. Dan krijg je voor alle vestigingen een prijs. Hoe verder van het centrum hoe goedkoper. Beste prijs / locatie verhouding vind ik denk ik Premier Inn Tottenham Hale. Naast de metro, met een kwartier op Oxford Circus en behoorlijk goedkoop.

Premier Inn Hampstead Heath was altijd mijn favoriet maar die is flink duurder geworden de afgelopen jaren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168064834
Iemand ervaringen met kindjes in Oostenrijk? Wij zoeken iets voor 15 dagen in Juli / Augustus met een dan net 1 en net 2 jarige.

We gaan al jaren naar Oostenrijk maar hebben nooit eerder hoeven te kijken voor iets kindvriendelijks. Ik merk nu dat ik dit toch lastig vind, ook omdat ik eigenlijk geen ervaringen tegenkom..
pi_168065024
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:20 schreef laziness het volgende:

[..]

Meivakantie, 4 nachten, metro is prima. En tja betaalbaar. London is best duur over het algemeen dus ik vind een prijs noemen lastig. Hoopte dat iemand ervaring heeft met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Wij hebben met vrienden hier geslapen:
http://www.citadines.com/(...)rafalgarSquareLondon

Toplokatie en het zijn apartementjes met keukentje enzo. Echt heel heel erg relaxed. Maar ik zie dat het behoorlijk duur is. Geen idee of wij minder betaalden, het viel voor mijn gevoel toen wel mee (maar als je het met veel mensen deelt valt het wel mee natuurlijk, 3 -4 man per kamer maakt de prijs beter te doen.
Kwak
pi_168065075
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:46 schreef Ggirl het volgende:
Iemand ervaringen met kindjes in Oostenrijk? Wij zoeken iets voor 15 dagen in Juli / Augustus met een dan net 1 en net 2 jarige.

We gaan al jaren naar Oostenrijk maar hebben nooit eerder hoeven te kijken voor iets kindvriendelijks. Ik merk nu dat ik dit toch lastig vind, ook omdat ik eigenlijk geen ervaringen tegenkom..
Iets van Roter Hahn? Sudtirol oostenrijk/italie is dat. Apartementen bij de boer.
Kwak
pi_168069094
Wij hebben al 3x in een Travelodge geslapen met O. Goedkoop, eenvoudig maar schoon en zeer ruime kamers. De familiekamers zijn geloof ik zelfde prijs en we hebben hele fijne bedden gekregen. Die bij Tottenham court rd lag erg fijn.
pi_168073714
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 12:24 schreef Roosje84 het volgende:
Hebben jullie nog tips waar ik zeker aan moet denken als we 10 uur nonstop gaan vliegen begin volgend jaar. Mijn zoon is dan bijna vijf en mijn dochter ruim 2.
Heb ik meerdere malen gedaan met kinderen in die leeftijd en de truc is om ze van tevoren goed voor te bereiden. Dus dat ze weten dat het lang duurt, saai is, en dat het niet sneller kan en dat je ook niet uit kunt stappen.

Vervolgens nemen wij altijd een aantal kleine cadeautjes en geven we om de 2 uur een cadeautje, bij voorkeur iets om te doen. Dus een kleurboek, een reisspelletje etc. Uiteraard ook een volledig opgeladen tablet met spelletjes, en een hele berg sprookjes op mijn mobiele telefoon om te luisteren.

Verder zeer toegeeflijk zijn en proberen strijd te vermijden.

Onze dochter maakt al vanaf dat ze 1 jaar is lange vliegreizen, en op bovenstaande manier ging het altijd goed,
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:33:01 #161
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_168090892
Voor de eerste keer in het hoogseizoen met een 5 jarige -O-

Na lang wikken en wegen gaat het toch weer een camping aan zee in de Abruzzen worden met de wetenschap dat het merendeel Italiaans is. Of jullie moeten nog wat beters weten met de eisen hier thuis: Zee, zwembad zonder veel tierelantijnen , grote kans op goed weer, met auto, wat te zien in de omgeving, niet te veel toeristen, geen Frankrijk (woont familie, komen we al vaak), middelmaatje camping met wat amateuristische animatie. Dan nog de keuze van 2 of 3 weken, voorheen hopten we vaak maar dat willen we nu eens achterwege laten met allle risico's van dien. :+
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_168098780
Bayswater: Heb je al eens op http://mamagoeshere.nl/ gekeken? Daar hadden wij vorig jaar onze kleine camping in Frankrijk gevonden, maar ze hebben ook genoeg keuze in andere landen. We hebben niet bij hun geboekt maar bij de camping zelf overigens.
pi_168152744
Jeetje, ik dacht 'Valencia lijkt me ook leuk in de meivakantie, zee, tapas, mooi weer en betaalbare overnachtingen' toen ging ik de ticketprijzen checken.... ;( :o

Wij zitten ramvast aan de meivakantie en tussen 22-04 en 07-05 betaal je gemiddeld ¤ 300 pp, dat vind ik echt belachelijk veel voor 2 uur vliegen.

Barcelona is wat goedkoper maar lijkt me toch wel wat druk en massaal met die kleine uk erbij. Lissabon trekt ook nog steeds maar is niet bepaald goedkoper om heen te vliegen.
  zondag 15 januari 2017 @ 10:08:55 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168152796
Sowieso vind ik hoogseizoen schreeuwend duur.
KuikenGuppy
pi_168152865
Je weet als ouder zelf ook dat je fout bezig bent als je met kinderen onder de 10 op vakantie gaat waarbij je ver moet reizen met trein, bus, boot of vliegtuig. Kinderen vinden een bestemming bereikbaar met de auto even leuk (die hebben het besef niet eens) en je maakt je medereizigers niet helemaal gek met je krijsende addergebroed
<hr>
pi_168152911
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 10:08 schreef Burdie het volgende:
Sowieso vind ik hoogseizoen schreeuwend duur.
Wij gaan al 12 jaar in het hoogseizoen, maar dit soort prijzen heb ik nog nooit betaald voor korte vluchten. 6 jaar geleden vlogen we in de meivakantie naar New York voor ¤ 350 pp. Dat was wel ff zoeken, maar goed. :{ :'(
  zondag 15 januari 2017 @ 11:07:46 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168153979
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 10:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
Je weet als ouder zelf ook dat je fout bezig bent als je met kinderen onder de 10 op vakantie gaat waarbij je ver moet reizen met trein, bus, boot of vliegtuig. Kinderen vinden een bestemming bereikbaar met de auto even leuk (die hebben het besef niet eens) en je maakt je medereizigers niet helemaal gek met je krijsende addergebroed
Bedankt voor je mening.
KuikenGuppy
  zondag 15 januari 2017 @ 11:15:10 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168154141
Exode, ik ben vorige zomer in Lissabon geweest met mijn dochter van toen 2,5 en ik vond het een rampzalige stad :X Ze rijden er als gekken dus ik was steeds als de dood dat ze te dicht bij de stoeprand kwam. Ohja en de stoepen waren ook vaak heel glad en ook dat vond ik eng met die steile straten....

Bedankt voor de mamagoeshere tip! Die ga ik ook uitpluizen ^O^
  zondag 15 januari 2017 @ 11:24:11 #169
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168154383
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 10:05 schreef exode het volgende:
Jeetje, ik dacht 'Valencia lijkt me ook leuk in de meivakantie, zee, tapas, mooi weer en betaalbare overnachtingen' toen ging ik de ticketprijzen checken.... ;( :o

Wij zitten ramvast aan de meivakantie en tussen 22-04 en 07-05 betaal je gemiddeld ¤ 300 pp, dat vind ik echt belachelijk veel voor 2 uur vliegen.

Barcelona is wat goedkoper maar lijkt me toch wel wat druk en massaal met die kleine uk erbij. Lissabon trekt ook nog steeds maar is niet bepaald goedkoper om heen te vliegen.
Wij zijn in Barcelona geweest met O toen hij 7 maanden was en met 2,5 en 4,5 jaar nog een keer. Ik vind het goed te doen. Maar goed wij wonen sowieso hier ook in een grote stad dus misschien heb ik een vertekenend beeld van drukte ;)

Wij kunnen niet echt kiezen voor de meivakantie. Ik wil graag London maar manlief is nog niet overtuigd. Misschien de boot naar Hull en dan York(shire) verkennen. Of toch een hele andere kant op rijden en meer Europa intrekken.
Er is teveel moois te zien :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168154438
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bedankt voor je mening.
Jij ziet het waarschijnlijk niet als ouders met roze bril op, maar schreeuwende of hullende kinderen zijn het irritantste wat is. Waarschijnlijk zou jij ook nog gaan flippen als ik een corrigerende tik uitdeel aan je kind
<hr>
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 11:28:37 #171
45833 crew  Fogel
pi_168154522
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:25 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Jij ziet het waarschijnlijk niet als ouders met roze bril op, maar schreeuwende of hullende kinderen zijn het irritantste wat is. Waarschijnlijk zou jij ook nog gaan flippen als ik een corrigerende tik uitdeel aan je kind
Trollende users zijn irritanter dan huilende kinderen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 15 januari 2017 @ 11:29:07 #172
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_168154535
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 10:45 schreef exode het volgende:
Bayswater: Heb je al eens op http://mamagoeshere.nl/ gekeken? Daar hadden wij vorig jaar onze kleine camping in Frankrijk gevonden, maar ze hebben ook genoeg keuze in andere landen. We hebben niet bij hun geboekt maar bij de camping zelf overigens.
Bedankt voor de tip, die op Mauritius lijkt mij wel wat. :) Heb alle eisen in het filter gezet, helaas o zoekresultaten. Net als op alle andere websites. :{
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_168155079
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:29 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, die op Mauritius lijkt mij wel wat. :) Heb alle eisen in het filter gezet, helaas o zoekresultaten. Net als op alle andere websites. :{
Ha, same here... terwijl ik best wel heel veel opties heb aangevinkt...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168158036
Bayswater dat is een aardige lijst dan 😅

Dank je wel LB, handige tips!

[ Bericht 29% gewijzigd door exode op 15-01-2017 13:59:26 ]
  maandag 16 januari 2017 @ 13:47:34 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_168189048
Heeft iemand een tip voor een fijn vakantieadres in Toscane?

- Kinderen van dan 2,5 en 4,5 jaar
- Bij voorkeur een fijn vakantiehuis met tuin en voldoende ruimte/slaapkamers
- Zwembad bij huis is fijn, mits er een afsluitbaar hek omheen zit
- Camping is ook prima als het enigszins kleinschalig is en zonder animatie etc. En mits er grote huisjes te huur zijn. Afgelopen vakantie in DK hadden we een huisje met 2 slaapkamers, maar met een leefruimte ('woonkamer' en keuken in één) van in totaal nog geen 5 m2 en zonder bank, dat was niet goed voor mn bloeddruk :'). Nou hadden we toen ook bijna alleen maar schijtweer en de kans dat we in Toscane veel meer tijd buiten door kunnen brengen is groot, maar toch wil ik graag wat meer leefruimte. En onze zoon ook, vermoedelijk.


Oh en als iemand een fantastische tip heeft die buiten Toscane valt, maar ergens anders in Noord/midden Italië, dan staan we daar ook voor open.
pi_168214998
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:51 schreef ingee het volgende:
Canarische Eilanden, wij gaan mee! *O* Maar dan over een maandje.

Als iemand nog tips heeft over waar je absoluut niet of wel wil zitten met een bijna peuter dan hoor ik het graag! Liefst geen all inclusive en we huren een auto.
Welk eiland ga je? Het hangt erg af aan welke kant van het eiland je zit of de temperatuur lekker is. Er staat behoorlijk wat wind namelijk. Maar leuk! Lekker vooruitzicht zeg O+

Onze vakantieplannen zijn nog geen steek verder :D We lijken het vooral onderling niet eens te worden, haha. We gaan in mei, dus ik kan Oman wegstrepen vanwege de hitte. En mijn echtgenoot wil graag zon (dus Scandinavië en IJsland worden ook nog even uitgesteld), niet te ver vliegen en heeft zijn zinnen gezet op Andalusië (of een ander willekeurig Zuid-Europees land aan de Middellandse Zee). Niks mis mee, maar dat hebben we de afgelopen drie jaar ook al gedaan, dus ik wil eigenlijk iets anders en richt mijn pijlen op Marokko. :Y)
pi_168216507
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij zijn in Barcelona geweest met O toen hij 7 maanden was en met 2,5 en 4,5 jaar nog een keer. Ik vind het goed te doen. Maar goed wij wonen sowieso hier ook in een grote stad dus misschien heb ik een vertekenend beeld van drukte ;)

Wij kunnen niet echt kiezen voor de meivakantie. Ik wil graag London maar manlief is nog niet overtuigd. Misschien de boot naar Hull en dan York(shire) verkennen. Of toch een hele andere kant op rijden en meer Europa intrekken.
Er is teveel moois te zien :P
Waarom twijfelt je man?
Teveel keuze maakt het niet makkelijker. Wij gaan met de auto altijd naar het Zuiden. Ben nl eerder in Lille dan in Groningen. Maar ben bv nog nooit op een Waddeneiland geweest. Dat staat ook echt hoog op de lijst.
Met een meidenkwartet
pi_168291838
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:25 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Jij ziet het waarschijnlijk niet als ouders met roze bril op, maar schreeuwende of hullende kinderen zijn het irritantste wat is. Waarschijnlijk zou jij ook nog gaan flippen als ik een corrigerende tik uitdeel aan je kind
Ik zou niet flippen, ik zou zeer kalm en beheerst de hand die je daarvoor gebruikt hebt verwijderen van je arm.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_168292255
Wij willen in april een weekje naar Griekenland. Vrouw is nog nooit in Griekenland geweest en wil graag wat oudheid zien, maar we gaan ook met een peuter van 2. Heeft iemand een tip? Die website mamagoeshere ben ik nu aan het bekijken, erg handig.

Edit: als ik kijk via die website vind ik veel villa's O+ of huisjes O+ met privezwembad O+ direct naast de deur van het huisje -O- :{w waar Sjaak dus zo in kan lopen. Dat zoeken we dus niet, want ik ken mijn kind.

[ Bericht 58% gewijzigd door MevrouwCactus op 20-01-2017 14:30:52 ]
pi_168293491
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij willen in april een weekje naar Griekenland. Vrouw is nog nooit in Griekenland geweest en wil graag wat oudheid zien, maar we gaan ook met een peuter van 2. Heeft iemand een tip? Die website mamagoeshere ben ik nu aan het bekijken, erg handig.

Edit: als ik kijk via die website vind ik veel villa's O+ of huisjes O+ met privezwembad O+ direct naast de deur van het huisje -O- :{w waar Sjaak dus zo in kan lopen. Dat zoeken we dus niet, want ik ken mijn kind.
Daar zou ik ook niet blij van worden. Heeft Kid & Co iets? Wel duurder segment.... :@
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:23:55 #181
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168301216
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:51 schreef ingee het volgende:
Canarische Eilanden, wij gaan mee! *O* Maar dan over een maandje.

Als iemand nog tips heeft over waar je absoluut niet of wel wil zitten met een bijna peuter dan hoor ik het graag! Liefst geen all inclusive en we huren een auto.
Ik vond de noord-kust van Tenerife heel relaxt, veel minder toeristisch dan het zuiden. In het noorden komen vooral Spanjaarden. Het is daar wel koeler en natter dan in het zuiden, in februari misschien niet echt een plus.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:25:22 #182
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168301266
En heeft iemand tips voor Kroatië? Maximaal een kilometer van het zandstrand, en redelijk kleinschalig of heel kleinschalig.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 21 januari 2017 @ 00:33:09 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168312448
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij willen in april een weekje naar Griekenland. Vrouw is nog nooit in Griekenland geweest en wil graag wat oudheid zien, maar we gaan ook met een peuter van 2. Heeft iemand een tip? Die website mamagoeshere ben ik nu aan het bekijken, erg handig.

Edit: als ik kijk via die website vind ik veel villa's O+ of huisjes O+ met privezwembad O+ direct naast de deur van het huisje -O- :{w waar Sjaak dus zo in kan lopen. Dat zoeken we dus niet, want ik ken mijn kind.
Wil je vasteland of een eiland?
KuikenGuppy
pi_168315620
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 00:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wil je vasteland of een eiland?
Dat maakt niet zo veel uit, we willen geen grote stad in ieder geval. Die mag best een uurtje rijden zijn.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 08:46:29 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168316055
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:25 schreef Mariposas het volgende:
En heeft iemand tips voor Kroatië? Maximaal een kilometer van het zandstrand, en redelijk kleinschalig of heel kleinschalig.
Zandstrand is vrij schaars in Kroatië blijkt. Ik heb heel veel gelezen over het hele land omdat wij er ook naar toe willen deze zomer.
Je moet dan eerder kijken naar Dalmatië ipv Istrië.

Geen tips helaas want wij gaan naar een camping.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168316214
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 09:48 schreef Bayswater het volgende:
Tis de Bostalsee weer geworden in december. Perfect park voor een 4-jarige. Zaten hier in maart ook al, was superrelaxed. Allemaal wat kleinschaliger dan de andere Center Parcs locaties.
Ik ben afgelopen zomer met vrouw en zoontjes (2 en 6) naar Center Parcs Bostalsee geweest. Ik ben iemand die meer gewenst is naar Canarische Eilanden/Spanje, etc op vakantie te gaan, maar het is me echt 100% meegevallen. Zeker ook voor de kinderen leuk met dat mooie zwembad erbij. Jammer dat we redelijk hoog zaten en het dus best wel een klim was naar ons huisje iedere keer (nee we waren niet van die lazy ass mensen die een golfkarretje huren om de klim te vergemakkelijken). Ik vind wel dat er in de nabije omgeving niet heel erg veel te doen is. Je moet sowieso altijd een stukje rijden om iets te gaan doen/bekijken. Trier was leuk, Luxemburg en ook het vliegtuig museum was voor de kleintjes best een aanrader. Redelijk wat oude meuk er tussen, maar daar letten die kleintjes helemaal niet op. Het huisje was overigens perfect, sindsdien ook verslaafd aan de Dolce Gusto, binnen 1 week na terugkomst stond er hier ook 1 :D.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 10:07:32 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_168316809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:25 schreef Mariposas het volgende:
En heeft iemand tips voor Kroatië? Maximaal een kilometer van het zandstrand, en redelijk kleinschalig of heel kleinschalig.
Gaan jullie buiten het hoofdseizoen? Split is een heel mooi stadje, aan het strand. En zelfs een stuk zandstrand wat je zoals gezegd niet vaak vindt in Kroatië. Wij hebben daar een aantal jaar geleden een vakantie doorgebracht en het heeft een hele gezellige binnenstad, lekker eten en een mooi strand.

In het hoofdseizoen is het er wel behoorlijk druk, en ik vermoed dat je met kleinschalig bedoelt dat je dat niet wil.

Op Istrië heb je heel veel mooie plaatsjes en prachtig heldere zee, maar dan zou je de wens voor zand wel moeten opgeven :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Spees_Eend op 21-01-2017 10:12:56 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 10:14:19 #188
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168316882
---
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 21 januari 2017 @ 10:16:01 #189
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168316899
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:07 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Gaan jullie buiten het hoofdseizoen? Split is een heel mooi stadje, aan het strand. En zelfs een stuk zandstrand wat je zoals gezegd niet vaak vindt in Kroatië. Wij hebben daar een aantal jaar geleden een vakantie doorgebracht en het heeft een hele gezellige binnenstad, lekker eten en een mooi strand.

In het hoofdseizoen is het er wel behoorlijk druk, en ik vermoed dat je met kleinschalig bedoelt dat je dat niet wil.

Op Istrië heb je heel veel mooie plaatsjes en prachtig heldere zee, maar dan zou je de wens voor zand wel moeten opgeven :+
Wel iets erbuiten ja, juni denk ik. Met kleinschalig bedoel ik vooral niet zo'n resort of megacamping met 3 zwembaden en 4 restaurants. Split klinkt wel goed, ik ga eens kijken wat daar is! ^O^

Istrië heb ik inderdaad van gehoord dat het heel mooi is, maar een kiezelstrand lijkt me echt zo niets voor een bijna 2-jarige om rond te scharrelen. Zijn er helemaal geen zandstranden daar? :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 21 januari 2017 @ 11:57:05 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_168318408
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij willen in april een weekje naar Griekenland. Vrouw is nog nooit in Griekenland geweest en wil graag wat oudheid zien, maar we gaan ook met een peuter van 2. Heeft iemand een tip? Die website mamagoeshere ben ik nu aan het bekijken, erg handig.

Edit: als ik kijk via die website vind ik veel villa's O+ of huisjes O+ met privezwembad O+ direct naast de deur van het huisje -O- :{w waar Sjaak dus zo in kan lopen. Dat zoeken we dus niet, want ik ken mijn kind.
wij hadden op kreta een huisje met een zwembad wat heel makkelijk kon worden afgeschermd met twee ligbedden. Zat ook een verdieping lager dan het huisje zelf.
Je moet zelf wel een beetje kunnen traplopen als je daar heen wil.
disclaimer
pi_168566921
Zo, de zomervakantie is al geregeld. Geheel tegen mijn natuur in eigenlijk, maar over 4 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en heb ik daar geen tijd meer voor allemaal :D

We gaan in juli lekker 2 weken naar Zeeland *O* We wilden eigenlijk naar dezelfde camping als vorige zomer in Frankrijk maar financieel is dit even een betere beslissing. Op deze camping in Zeeland zijn we in de zomer van 2015 geweest en die beviel erg goed. Camping Ons Buiten in Oostkapelle is dat overigens. Met onze vouwwagen uiteraard.

In de meivakantie willen we ook nog steeds op vakantie, al is het maar een lang weekend. Dat laten we afhangen van de voor- of tegenspoed in ons nieuwe huis. En Hemelvaart en Pinksteren gaan we de vouwwagen ook nog ergens op een camping neerzetten. Als iemand iets weet op maximaal een half uur rijden van Utrecht, graag! (we houden niet van grote campings normaal gesproken)
pi_168609276
Exode, in Amerongen heb je camping de boterbloem. Een svr camping met dieren en een overdekte ruimte om te spelen bij slecht weer.
pi_168609623
Dat klinkt leuk caroro! Dank je wel.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 22:03:18 #194
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_168650256
Toch maar weer naar ons favoriete stukje Italië tussen veel Italianen in het echte Italië, de Abruzzen *O*

Wel voor de verandering een nieuwe camping ondanks dat de oude ook beviel. Mooie nieuwe caravans en tot 6 augustus goed betaalbaar nog. Gelukkig houdt de 5 jarige kleine meid wel van autorijden, zeker omdat ze weet wat er in het verschiet ligt. Nog maar ruim 5 maanden :{
http://www.rivanuova.com/nl/
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:13:17 #195
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_168974166
Na 3 weken eindelijk bevestiging , blijven Italianen :Y)

Meer mensen die lager afdalen in Italie dan gebruikelijk door Nederlanders?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_169257939
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:56 schreef Cathmar het volgende:
Autostoelen inchecken (groep 2 stoelen)... ik gebruik ze nog op weg naar het vliegveld. (Hoe) Moet ik die daar dan nog inpakken? Iemand tips?
stoelen huren op bestemming geen optie
Even opvolgen hierop:
1 stoel toch kapot aangekomen en heel netjes van BA een nieuwe geleverd gekregen. Met een update eigenlijk want nu isofix. Ben erg tevreden met de service. Terug naar huis gaan de autostoelen in ieder geval anders ingepakt. Had ze nu in een zak.
Met een meidenkwartet
pi_169258500
Vervelend dat ie kapot was cathmar maar wel goede service idd!

Ik ga met het vliegtuig naar NL over een paar weken en mini is dan 6 maanden. Ik wil de kinderwagen meenemen. Is de prampack dan echt voldoende?
pi_169264938
Geen ervaring met vakantie met kinderen nog :D

Wij willen in november gaan. Meteen een uitdaging, we willen naar de schoonfamilie in Vietnam. Gister paspoort opgehaald O+
pi_169621999
Long shot: wij willen komende zomer naar Italië en zijn op zoek naar een huisje in of rondom Genua, dat geschikt is voor twee volwassenen en een peuter. Weet iemand iets, bij voorkeur uit ervaring?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_169677569
Wij zouden niet op vakantie gaan maar vriendlief heeft toch de vakantiekriebels gekregen. Dus schoonzus en haar kinderen gaan ook mee. Nu had ik slagharen in gedachten want dat is voor haar kinderen (16,12 en 10) ook leuk.maar daar zijn ze al een paar keer geweest. Toen kregen we schloss dankern in Duitsland als tip maar helaas is daar alles volgeboekt. Heeft iemand nog tips? Onze kinderen zijn dan 1 en 3,5 jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')