abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 september 2016 @ 22:15:28 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165542888
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:02 schreef lipje het volgende:

[..]

maak een wegversperring ban brandende bbq's :')
If I could I would O+ Maar ik had zo'n wegwerpkudding bij me, de laatste van de stapel. Wat een troep zeg, misschien dat 2 of 3 kooltjres gaan gloeien, voor de rest gebeurt er gewoon niks. Gelukkig had ik ook nog een koekenpan mee om de boel gaar te bakken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 24 september 2016 @ 23:19:23 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165544258
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

If I could I would O+ Maar ik had zo'n wegwerpkudding bij me, de laatste van de stapel. Wat een troep zeg, misschien dat 2 of 3 kooltjres gaan gloeien, voor de rest gebeurt er gewoon niks. Gelukkig had ik ook nog een koekenpan mee om de boel gaar te bakken :')
Die hamburger een braadworst zijn al gaar hoor, kun je ook zo opeten :P

Hier stuift het ook lekker :D Hele lichte zandgrond. Ze waren en wedstrijdje aan het doen wie het v snelste kon cultiveren... Een dikke stofwolk :D

Stond ook leuk speeltje hier voor jou
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165544339
Morgen trouwens beginnen met het leeghalen van het huis van mijn oma. Artsen bij het revalidatiecentrum hadden nogal twijfels over hoe verstandig het was dat ze nog thuis zou blijven wonen, dus mijn ooms hadden het aangegrepen als hét moment om haar in een verzorgingscentrum onder te brengen. Mijn moeder was minder enthousiast; die werkt zelf in bejaardenzorg en weet uit ervaring dat zo'n centrum ook niet je-van-het is :P

Maar goed, wil wel zeggen dat de meeste spulletjes van mijn oma 'weg' moeten. Best raar om dat van iemand te moeten doen terwijl die persoon nog 'gewoon' leeft.
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 07:55:08 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165547730
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:22 schreef Dingest het volgende:
Morgen trouwens beginnen met het leeghalen van het huis van mijn oma. Artsen bij het revalidatiecentrum hadden nogal twijfels over hoe verstandig het was dat ze nog thuis zou blijven wonen, dus mijn ooms hadden het aangegrepen als hét moment om haar in een verzorgingscentrum onder te brengen. Mijn moeder was minder enthousiast; die werkt zelf in bejaardenzorg en weet uit ervaring dat zo'n centrum ook niet je-van-het is :P

Maar goed, wil wel zeggen dat de meeste spulletjes van mijn oma 'weg' moeten. Best raar om dat van iemand te moeten doen terwijl die persoon nog 'gewoon' leeft.
Het heeft beide voor en nadelen. Hoe woont je oma nu dan, al in een bejaardenwoning (zo'n gelijkvloers ding)?

Bij mijn opa en oma moest dat op een gegeven moment echt, die waren eind 80 een woonden nog in het buitengebied. Groot huis, 1500m² grond er bij. Mijn opa kreeg toen delier (Alzheimer/dementie achtig iets) en toen moesten ze ook. Vanwege de leeftijd direct maar verzorgingstehuis gedaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 september 2016 @ 09:05:23 #205
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_165548065
Goedemorgen c_/


Balen dingest -O-
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_165548318
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 07:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het heeft beide voor en nadelen. Hoe woont je oma nu dan, al in een bejaardenwoning (zo'n gelijkvloers ding)?

Bij mijn opa en oma moest dat op een gegeven moment echt, die waren eind 80 een woonden nog in het buitengebied. Groot huis, 1500m² grond er bij. Mijn opa kreeg toen delier (Alzheimer/dementie achtig iets) en toen moesten ze ook. Vanwege de leeftijd direct maar verzorgingstehuis gedaan.
Ze woont in een gewoon rijtjeshuis, waar ze al bijna 70 jaar woont. De laatste 2-3 jaar wel steeds kleine aanpassingen ivm de leeftijd zoals een traplift, thuiszorg en een haal/breng-wasservice. Maar goed, ze is ook al 95.

Ze woont nu (sinds haar val begin juli) in een verzorgingscentrum, waar ze van de revalidatie-afdeling naar de verzorgingsafdeling is gegaan. Ook vanwege beginnende dementie.

Vooral de laatste tien jaar ben ik vaak bij haar over de vloer geweest omdat ik haar ophaalde voor verjaardagen en zo (tot haar 85ste ging ze nog met de trein), en toen dat te moeilijk werd gewoon om de zoveel tijd langskomen en ook bij haar langs als mijn ouders van/naar Schiphol moesten. We wonen 200km verderop dus dat is niet erg handig om zomaar even langs te wippen :P Dus ik vind het nu een raar idee dat wezenlijk dat hele huis samengevat moet worden tot één reiskoffer omdat ze voortaan moet wonen op een veredelde ziekenhuiskamer.
Ze heeft zichzelf na de val ook wel afgevraagd of het misschien niet meer zo verstandig was om thuis te blijven wonen, maar liever was ze gewoon een keertje niet meer wakker geworden in haar eigen bed.
  zondag 25 september 2016 @ 10:10:18 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165548746
Hetzelfde een paar maanden geleden met mijn oma. Die had dan wel al een ouderenwoning, maar daar woonde ze al 17 jaar. Die van mij is zodanig de weg kwijt dat alleen wonen echt niet gaat. We deden op één dag de verhuizing (met een smoes, want ze wilde niet) en het leeghalen. Erg treurige dag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 september 2016 @ 10:48:18 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165549258
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die hamburger een braadworst zijn al gaar hoor, kun je ook zo opeten :P

Hier stuift het ook lekker :D Hele lichte zandgrond. Ze waren en wedstrijdje aan het doen wie het v snelste kon cultiveren... Een dikke stofwolk :D

Stond ook leuk speeltje hier voor jou
[ afbeelding ]
nee man die is veel te lomp -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 september 2016 @ 16:44:39 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165556199
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165557132
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 21:14:40 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165562414
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 09:39 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ze woont in een gewoon rijtjeshuis, waar ze al bijna 70 jaar woont. De laatste 2-3 jaar wel steeds kleine aanpassingen ivm de leeftijd zoals een traplift, thuiszorg en een haal/breng-wasservice. Maar goed, ze is ook al 95.

Ze woont nu (sinds haar val begin juli) in een verzorgingscentrum, waar ze van de revalidatie-afdeling naar de verzorgingsafdeling is gegaan. Ook vanwege beginnende dementie.

Vooral de laatste tien jaar ben ik vaak bij haar over de vloer geweest omdat ik haar ophaalde voor verjaardagen en zo (tot haar 85ste ging ze nog met de trein), en toen dat te moeilijk werd gewoon om de zoveel tijd langskomen en ook bij haar langs als mijn ouders van/naar Schiphol moesten. We wonen 200km verderop dus dat is niet erg handig om zomaar even langs te wippen :P Dus ik vind het nu een raar idee dat wezenlijk dat hele huis samengevat moet worden tot één reiskoffer omdat ze voortaan moet wonen op een veredelde ziekenhuiskamer.
Ze heeft zichzelf na de val ook wel afgevraagd of het misschien niet meer zo verstandig was om thuis te blijven wonen, maar liever was ze gewoon een keertje niet meer wakker geworden in haar eigen bed.
Hmm ja lastige dingen zijn dat. Maar veredelde ziekenhuiskamer? Ik weet niet hoe het in andere tehuizen is maar mijn oma heeft nu drie hele grote kamers. Grote (groter dan rijtjeshuis) woonkamer met keuken, ruime slaapkamer met douche eraan (met aanpassingen etc) en dan nog een extra kamertje. Drpelvrij en brede deuren, kortom volgens mij is dat een erg praktische plek om oud te worden, zeker als jullie niet om de hoek wonen.

Mijn oma loopt niet abders dan klagen over dat huis, want soort van autist. Die had 85 jaar op dezelfde plek gewoond en denkt nu nog steeds dat ze nog steeds terug kan :') en ze zegt dat ze "nooit" iemand ziet. Maar goed, ze krijgt 100% zeker meer bezoek dan toen ze nog achteraf woonden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 22:18:46 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165564499
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee man die is veel te lomp -O-
Je bent zelf lomp :P Maar er stond nog wel een leuke 406 te koop daar hoor.

Zoiets is ook gaaf. Die brullen echt mooi als ze een volle vracht moeten trekken


Dit is ook een gevalletje "gewoon omdat het kan". Praktisch is het namelijk niet, wel gaaf natuurlijk. Goedje nieuwe Unimog (demo) met splinternieuwe rooier.


Combinatie waarop ondergetekende op reed. De silagewagen is van de organisatie. Als je wilt mag je er een achter koppelen. Uiteindelijk bleek waarom er aan het eind van de dag en zondag de hele gehele dag niet zoveel animo meer was om wagens weg te brengen. De vergister was 30km verderop in Bad Bentheim :o Ik was aangenaam verrast door het verbruik, ruim tien uur gedraaid en 95L verstookt.


Oopsie


[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 25-09-2016 22:26:19 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 07:41:37 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165568327
Mogguh :W
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165569101
Goedemorgen :W.
pi_165569159
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 21:14 schreef derLudolf het volgende:
Maar veredelde ziekenhuiskamer? Ik weet niet hoe het in andere tehuizen is maar mijn oma heeft nu drie hele grote kamers. Grote (groter dan rijtjeshuis) woonkamer met keuken, ruime slaapkamer met douche eraan (met aanpassingen etc) en dan nog een extra kamertje. Drpelvrij en brede deuren, kortom volgens mij is dat een erg praktische plek om oud te worden, zeker als jullie niet om de hoek wonen.
Ik heb genoeg, of eigenlijk teveel, (verzorgings-) tehuizen gezien waar je één kleine rotkamer hebt, met een bed, een nachtkastje, één stoel en één kast waar je al jouw spullen in mag leggen.

Het vervelende is vaak dat er overal wachtlijsten zijn, waardoor je meestal niet veel te kiezen hebt.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 26 september 2016 @ 09:22:16 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165569273
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 22:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je bent zelf lomp :P Maar er stond nog wel een leuke 406 te koop daar hoor.

Zoiets is ook gaaf. Die brullen echt mooi als ze een volle vracht moeten trekken
[ afbeelding ]

Dit is ook een gevalletje "gewoon omdat het kan". Praktisch is het namelijk niet, wel gaaf natuurlijk. Goedje nieuwe Unimog (demo) met splinternieuwe rooier.
[ afbeelding ]

Combinatie waarop ondergetekende op reed. De silagewagen is van de organisatie. Als je wilt mag je er een achter koppelen. Uiteindelijk bleek waarom er aan het eind van de dag en zondag de hele gehele dag niet zoveel animo meer was om wagens weg te brengen. De vergister was 30km verderop in Bad Bentheim :o Ik was aangenaam verrast door het verbruik, ruim tien uur gedraaid en 95L verstookt.
[ afbeelding ]

Oopsie
[ afbeelding ]
Leuke plaatjes :Y

Maar het mooiste vind ik gewoon zo'n kleintje:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165569292
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:19 schreef derLudolf het volgende:
Die hamburger een braadworst zijn al gaar hoor, kun je ook zo opeten :P

Hier stuift het ook lekker :D Hele lichte zandgrond. Ze waren en wedstrijdje aan het doen wie het v snelste kon cultiveren... Een dikke stofwolk :D

Stond ook leuk speeltje hier voor jou
[ afbeelding ]
Een van die sponsoren daar is Lubbers machines, die kerel van dat bedrijf heeft nog bij mij op de lagere school gezeten.
Volgens mij ging ie daarna naar het vmbo/lts, dat heeft hij nooit afgemaakt.
Beetje handelen met Unimogs en MbTracs _O-
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 09:32:20 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165569384
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik heb genoeg, of eigenlijk teveel, (verzorgings-) tehuizen gezien waar je één kleine rotkamer hebt, met een bed, een nachtkastje, één stoel en één kast waar je al jouw spullen in mag leggen.

Het vervelende is vaak dat er overal wachtlijsten zijn, waardoor je meestal niet veel te kiezen hebt.
Ja dat klinkt inderdaad als veredelde ziekenhuiskamer en daar zou je idd niet willen wonen.

@Dingest volgens mij is er in de Heidehiem in Emmen best veel leegstand. Kamers zijn er zoals ik omschreef. Is ook nog es dichterbij dan de 200km die het nu is. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 26-09-2016 09:39:43 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 09:39:20 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165569468
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuke plaatjes :Y

Maar het mooiste vind ik gewoon zo'n kleintje:

[ afbeelding ]
Is dat geen 406? Ze zijn er overigens nog kleiner, de allereersten, dat lijkt in niets op de huidige mogs.


quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 09:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Een van die sponsoren daar is Lubbers machines, die kerel van dat bedrijf heeft nog bij mij op de lagere school gezeten.
Volgens mij ging ie daarna naar het vmbo/lts, dat heeft hij nooit afgemaakt.
Beetje handelen met Unimogs en MbTracs _O-
Klopt, stonden ook een aantal MB Tracs met stickers van hem daar. Is hij zelf "nogal" stevig? Ik heb nog bij een trekker van Lubbers onder de pijp van de hakselaar gereden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 26 september 2016 @ 09:49:49 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165569626
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 09:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat geen 406? Ze zijn er overigens nog kleiner, de allereersten, dat lijkt in niets op de huidige mogs.
Ja klopt, er zijn nog flink wat 404's van de landmacht op de markt. Maar die hebben niet zo'n mooie bolle motorkap :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 10:03:21 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165569832
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja klopt, er zijn nog flink wat 404's van de landmacht op de markt. Maar die hebben niet zo'n mooie bolle motorkap :)
Dat type kende ik niet zozeer maar ziet er ook wel leuk uit. Alleen zijn die volgens mij op benzine?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165570665
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 09:39 schreef derLudolf het volgende:
Is hij zelf "nogal" stevig?
:Y
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 26 september 2016 @ 13:51:31 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165575379
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 10:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat type kende ik niet zozeer maar ziet er ook wel leuk uit. Alleen zijn die volgens mij op benzine?
Kan maar zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 13:57:28 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165575601
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan maar zo :)
Ja die leger dingen hebben allemaal een 2.nogwat benzine. Lijkt me nogal duur worden qua brandstof
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165576002
Weer een Samurai op het oog :9 van de week ff loeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')