abonnement Unibet Coolblue
pi_165337296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:09 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Zegt wat over de mensheid idd tegenwoordig en de samenleving. Echt heel zonde.
Ik hoop in elk geval op dat al die luie mongolen nu ook niks doen en dan dus automatisch doneren _O_

[..]

ja maar jij bent Brummetje en spoort sowieso totaal niet ;)
Daarbij hoeft niemand die vettige nieren en lever van je.
Gast, het niets invullen betekent niet dat je gaat doneren. Je bent goed ingelicht zeg :')
pi_165337338
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:09 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

ja maar jij bent Brummetje en spoort sowieso totaal niet ;)
Daarbij hoeft niemand die vettige nieren en lever van je.
Dat klopt. Beide.
pi_165337615
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:48 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het invullen ja of nee, maar dat je erop wordt aangekeken dat je GEEN donor bent. Dan krijg je het stomme gelul dat je het niet over zou hebben en krijg je de vraag: zou je het wel voor familie doen? Hypocriet gedoe.
Wat heeft dit met het wetsvoorstel/systeem te maken? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2016 12:28:03 ]
  donderdag 15 september 2016 @ 12:29:05 #154
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_165337668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:10 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Gast, het niets invullen betekent niet dat je gaat doneren. Je bent goed ingelicht zeg :')
Ik ben helemaal niet ingelicht.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_165337698
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat heeft dit met het wetsvoorstel/systeem te maken? :')
Jij bent echt debiel.

Het leuke aan dit verhaal is ook dat het nog niet door de Eerste Kamer heen is gekomen en het dat wss ook niet gaat komen + dat als je dan niks invult je de status 'geen bezwaar' krijgt en dat geen vrijbrief is om iemand leeg te halen. ^O^
  donderdag 15 september 2016 @ 12:31:55 #156
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_165337733
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:30 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Jij bent echt debiel.

Het leuke aan dit verhaal is ook dat het nog niet door de Eerste Kamer heen is gekomen en het dat wss ook niet gaat komen + dat als je dan niks invult je de status 'geen bezwaar' krijgt en dat geen vrijbrief is om iemand leeg te halen. ^O^
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_165337748
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:31 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet gelezen.
  donderdag 15 september 2016 @ 12:33:49 #158
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_165337774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:32 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Niet gelezen.
Ik snap je starre houding gezien de rest van je posts idd. Sommige mensen kiezen er blijkbaar voor achterlijk te blijven :)
Succes verder en ik duim voor je dat jij nooit een donor orgaan nodig hebt ^O^
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_165337800
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:33 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik snap je starre houding gezien de rest van je posts idd. Sommige mensen kiezen er blijkbaar voor achterlijk te blijven :)
Succes verder en ik duim voor je dat jij nooit een donor orgaan nodig hebt ^O^
Iedereen gaat uiteindelijk dood, dus mocht het moment daar zijn voor mij dan accepteer ik dat. Ik ga mijn handje dan ook niet ophouden, dan is het aan iemand in mijn familie om die keuze te maken mij te steunen ja of nee, niet iemand die ik helemaal niet ken. En vind ik anderen dan hypocriet omdat ze blijkbaar iemand niet willen helpen? Nee..
pi_165337805
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:43 schreef -AMG- het volgende:
En dan zegt de verzekeringsmaatschappij; u geen donor wij gaan uw dialyse ook niet betalen.
Daar betaal je natuurlijk premie voor, Hans.
pi_165337863
Veel mensen hebben ook zo'n vertekend beeld van dat donorschap. Alsof je helemaal leeg wordt gemaakt, vervolgens wordt opgevuld met veren en al je organen op kweek worden gezet. Zo'n orgaan moet nog in perfecte conditie zijn wil het in aanmerking komen, daarnaast moet je op de intensive-care liggen/overlijden wil de arts iets met je organen doen.
pi_165337952
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:30 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Jij bent echt debiel.

Het leuke aan dit verhaal is ook dat het nog niet door de Eerste Kamer heen is gekomen en het dat wss ook niet gaat komen + dat als je dan niks invult je de status 'geen bezwaar' krijgt en dat geen vrijbrief is om iemand leeg te halen. ^O^
Orly, vertel me meer pls, dit wist ik echt nog niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2016 12:43:25 ]
pi_165337967
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:38 schreef Bananenpap het volgende:
Veel mensen hebben ook zo'n vertekend beeld van dat donorschap. Alsof je helemaal leeg wordt gemaakt, vervolgens wordt opgevuld met veren en al je organen op kweek worden gezet. Zo'n orgaan moet nog in perfecte conditie zijn wil het in aanmerking komen, daarnaast moet je op de intensive-care liggen/overlijden wil de arts iets met je organen doen.
Ja zie helaas nog steeds van die mythes als argument gebruikt worden. -O-
pi_165337996
Ik krijg binnen een paar dagen de bevestiging per post dat ik geen donor ben. :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_165337998
Als het zo vervelend is om je inteschrijven dan maar donor worden.
pi_165338035
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef Aiciu het volgende:
Ik krijg binnen een paar dagen de bevestiging per post dat ik geen donor ben. :)
Goed zo. Geen lamlendigheid afschuiven op het systeem FTW. :)
pi_165338151
Daarnaast wordt niemand verplicht om donor te zijn, het wordt verplicht om een keuze te maken of je wel of geen donor wilt zijn. Iedereen die niks heeft ingevuld krijgt bericht om zijn keuze bekend te maken. Poehpoeh, moet je toch even helemaal naar een website om een vinkje te geven.
pi_165338390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:34 schreef haan33 het volgende:
...
Achterlijk gedoe en totaal een voorbeeld van bemoeienis van onze overheid.
En daarom stem ik VVD.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_165338461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:50 schreef Bananenpap het volgende:
Daarnaast wordt niemand verplicht om donor te zijn, het wordt verplicht om een keuze te maken of je wel of geen donor wilt zijn. Iedereen die niks heeft ingevuld krijgt bericht om zijn keuze bekend te maken. Poehpoeh, moet je toch even helemaal naar een website om een vinkje te geven.
bij geen vinkje ben je donor toch?
pi_165338467
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:00 schreef Walter81 het volgende:

[..]

En daarom stem ik VVD.
goed idee een Nexit.
pi_165342194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:00 schreef Walter81 het volgende:

[..]

En daarom stem ik VVD.
En daarom ben jij een mongool.
pi_165342361
Ook hier maar even:

quote:
Man hoort na beroerte dat de dokters zijn organen gaan verwijderen

Jimi Fritze (43) kreeg op een eiland voor de Zweedse kust een beroerte toen hij zat te eten met zijn vriendin. Omdat het hard waaide kon er geen helikopter komen, zodat het heel lang duurde voor hij met een boot in een ziekenhuis belandde. Daar constateerden de artsen dat zijn toestand uitzichtloos was en dat hij zou sterven. Fritze hoorde hoe ze dat vertelden tegen zijn vriendin. De dag daarop hoorde hij hoe familieleden en vrienden afscheid van hem namen. De dokters bespraken met de familie of ze Fritze’s lever en nieren mochten verwijderen voor donatie.

Fritze is er van overtuigd dat hij in het crematorium zou zijn geeindigd als de dag daarom niet een arts was teruggekeerd van vakantie en de foto’s nog eens had bekeken. Zij dacht – terecht – dat grote delen van zijn hersens ongeschonden waren.

Nu – twee jaar later – zit Fritze in een rolstoel. Hij kan van alles niet, maar ook een heleboel wel, zoals praten.

Hij heeft ook zijn lever en nieren nog; ter nauwernood. En hij klaagt het ziekenhuis aan

Bron(nen): Daily Telegraph
pi_165343794
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Uhhh dat hebben je nabestaanden dan gewoon aan jou te danken? Omdat jij te lam was een Ja of Nee in te vullen? :')

Lekker makkelijk om het op het systeem af te schuiven.
Prima, maar dat doet niets af aan hetgeen ik zei.

Nu worden nabestaanden niet geconfronteerd met het een dillema, straks wel. Dit is een rechtstreeks gevolg van de systeemwijziging.

Ik zou het bijzonder vervelend vinden wanneer je op een toch al intens verdrietig moment, met een dergelijke te maken beslissing opgezadeld zou worden. Nu is dat niet aan de orde.
pi_165344003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Prima, maar dat doet niets af aan hetgeen ik zei.

Nu worden nabestaanden niet geconfronteerd met het een dillema, straks wel. Dit is een rechtstreeks gevolg van de systeemwijziging.

Ik zou het bijzonder vervelend vinden wanneer je op een toch al intens verdrietig moment, met een dergelijke te maken beslissing opgezadeld zou worden. Nu is dat niet aan de orde.
Nee die worden alleen met een dilemma geconfronteerd als de nabestaande lamlendig is. Hoeft dus helemaal niet, is regelrechte onzin.
pi_165344527
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 18:05 schreef Chai het volgende:

Nee die worden alleen met een dilemma geconfronteerd als de nabestaande lamlendig is.
Ja, en nu is dit bij gelijke omstandigheden niet zo. Een verslechtering dus.
pi_165359496
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:30 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ben jij donor?
Ja, ik ben donor.
Redacted
pi_165421576
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

En daarom ben jij een mongool.
Nee, daaruit blijkt dat ik verder nadenk dan al die meelopers die een beetje links na lopen lullen, maar de gevolgen niet inzien van de keuzes van links.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_165421872
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 07:47 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nee, daaruit blijkt dat ik verder nadenk dan al die meelopers die een beetje links na lopen lullen, maar de gevolgen niet inzien van de keuzes van links.
En welke keuzes heeft links gemaakt? Wat zijn die gevolgen precies? Het lijkt me eerder dat jij een hoop na aan het lullen bent.
pi_165422717
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:42 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja zie helaas nog steeds van die mythes als argument gebruikt worden. -O-
Ik vind het dan ook aan de overheid om mensen te informeren over wat donorschap inhoudt en hoe een transplantatie in zn werk gaat. De overheid heeft zelf als speerpunt zoveel mogelijk donoren te regelen. Begrijpelijk uiteraard. Echter is de onwetendheid van mensen ook begrijpelijk omdat mensen totaal geen idee hebben waar het over gaat. In plaats van mensen informeren, maakt de overheid iedereen maar actief donor. Dát is hetgeen waar ik wel moeite mee heb. De makkelijkste weg wordt weer gekozen.
pi_165422971
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:39 schreef haan33 het volgende:

[..]

Als ik donor wil worden geef ik dat wel aan, deze wet is totaal omgedraaid.
In dat geval zou dat ook moeten gelden voor ontvangen. Niet geven niet ontvangen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_165423938
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 08:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

En welke keuzes heeft links gemaakt? Wat zijn die gevolgen precies? Het lijkt me eerder dat jij een hoop na aan het lullen bent.
Die partijen hoeven geen keuzes voor mij te maken die ik zelf wil maken.
Tevens willen die partijen steeds maar weer aan mijn spaarcentjes komen (welke ik met een doel apart heb staan) om bv eigen risico in de zorg af te schaffen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_165423944
Ik heb het stopgezet. Niet omdat ik mensen het niet gun maar omdat de voorlichting te beroerd voor woorden is. Laten ze eerst dat maar op orde zetten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 19 september 2016 @ 11:05:08 #183
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_165424515
Hoezo word je slecht voorgelicht? Je was al op de hoogte van een mogelijke wetswijziging nog voor die is aangenomen door de eerste kamer?
pi_165425829
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 10:33 schreef HSG het volgende:
Ik heb het stopgezet. Niet omdat ik mensen het niet gun maar omdat de voorlichting te beroerd voor woorden is. Laten ze eerst dat maar op orde zetten.
Dat zal ze leren :')
nee, jij dan!
pi_165425840
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:02 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat zal ze leren :')
Ja echt?
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')