En ze hebben er zeker ook een HSL naar Bielefeld?quote:Op donderdag 15 september 2016 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeft Kan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.
Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrugquote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?quote:
Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk isquote:Op donderdag 15 september 2016 12:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?
Niet alleen op zondag, maar ook 's avonds. Op het halve uur dat normaal de trein naar Weener rijdt, rijdt dan Groningen-Veendam.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
Ja, dat weet ik ook. Maar waarom schuift dat dan een halfuur op? De belangrijkste aansluiting in Leer lijkt me de IC/RE naar Bremen. Met aankomst om .53 uit Groningen (doordeweeks) kan de bus om .56 weg. Rijtijd naar Leer is (zonder file) 15 minuten volgens Google Maps, dus .11 aan in Leer. Dan moet je daar nog een half uur wachten op de trein naar Bremen, en dat geldt ook in omgekeerde richting. Op zondag is het anders: .20 aan in Weener, dat zou om .38 in Leer betekenen. Overstaptijd is dan ineens nog maar 3 minuten, dat lijkt me dan weer aan de hele krappe kant...quote:Op donderdag 15 september 2016 12:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrug
Geen idee hoe ik er aan dacht... Maar ik zat met dat duesellijntje bij Enschede de grens over in mijn hoofdquote:Op donderdag 15 september 2016 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk is
Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:
x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)quote:Op donderdag 15 september 2016 14:28 schreef Jappie111 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?
En dat Breda eigenlijk overbediend wordtquote:Op donderdag 15 september 2016 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)
Ookquote:Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
Hoezo?quote:Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...quote:Op donderdag 15 september 2016 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dijksma zit met gat van 200 miljoen op spoor
quote:Op donderdag 15 september 2016 15:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen nu eenmaal veel meer treinen dan goed is voor die ene treinfappert die in het station woont.
Morgen is ook al de opening van Harderwijk!quote:Op donderdag 15 september 2016 15:22 schreef Goverman het volgende:
morgen wordt trouwens het startsein gegeven voor de realisatie van het project Stationsgebied Driebergen-Zeist. Zie hier: de persuitnodiging van ProRail
De ICd rijdt dan wel tussen Breda en Rotterdam als ik de lijst met werkzaamheden mag geloven.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:28 schreef MTL het volgende:
Vanaf 26 september zal de hele icd met sandwichstammen gaan rijden.
Het weekend ervoor zijn er werkzaamheden waardoor de ICd niet zal rijden, dus dat is een perfecte gelegenheid om de stammen gereed te maken.
ik ga er vanuit dat er nog wel iets ruimte in de begroting zit, omdat projecten geboekt worden met een budget voor tegenslagen. Als er in geslaagd wordt bij de diverse projecten weinig tegenslagen te hebben zal het potentiële tekort steeds kleiner worden.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:19 schreef Goverman het volgende:
[..]
Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...
Vroeger werd de term "potentieel tekort" niet gebruikt, maar werd gesproken over "spanning tussen budget en ambities". Dat laat iets meer zien over de sturingsmogelijkheden (meer budget of ambities bijstellen). Potentieel tekort klinkt zwaarder, hoewel er dus nog 2,8 miljard euro beschikbaar is voor PHS...
klopt, maar in vergelijking met de 500 miljoen die dreigde is er al het nodige veranderd in de vooruitzichten.quote:Op donderdag 15 september 2016 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een tekort van 200 miljoen poets je niet zomaar weg. Zeker als je bedenkt dat een aantal projecten flink wat risico met zich meebrengen. Wat ze nu doet is de hete aardappel naar haar opvolger doorschuiven. Niet erg verantwoordelijk maar wel logisch met de verkiezingen in het vooruitzicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |