abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 15 september 2016 @ 12:43:31 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165337984
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 12:45:09 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165338021
quote:
11s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeft :o Kan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.
En ze hebben er zeker ook een HSL naar Bielefeld?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165338152
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrug
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 12:53:52 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165338231
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:50 schreef b2py het volgende:

[..]

en een kapotte spoorbrug
Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 12:58:32 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165338333
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar ook al? Willen ze het NL en D spoornetwerk ontkoppelen ofzo?
Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk is
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 september 2016 @ 13:08:21 #181
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_165338549
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik zie trouwens dat op zondag de uurdienst naar Weener op het andere halve uur rijdt. Wat is daar de reden van? Lijkt me niet handig voor een aansluiting in Leer die 1x per uur rijdt, of rijdt die dan ook op het andere halve uur?
Niet alleen op zondag, maar ook 's avonds. Op het halve uur dat normaal de trein naar Weener rijdt, rijdt dan Groningen-Veendam.
  Redactie Sport donderdag 15 september 2016 @ 13:30:16 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165338946
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Iets met aansluitingen en een kapotte spoorbrug
Ja, dat weet ik ook. Maar waarom schuift dat dan een halfuur op? De belangrijkste aansluiting in Leer lijkt me de IC/RE naar Bremen. Met aankomst om .53 uit Groningen (doordeweeks) kan de bus om .56 weg. Rijtijd naar Leer is (zonder file) 15 minuten volgens Google Maps, dus .11 aan in Leer. Dan moet je daar nog een half uur wachten op de trein naar Bremen, en dat geldt ook in omgekeerde richting. Op zondag is het anders: .20 aan in Weener, dat zou om .38 in Leer betekenen. Overstaptijd is dan ineens nog maar 3 minuten, dat lijkt me dan weer aan de hele krappe kant...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 13:34:06 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165338996
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is nog steeds dezelfde brug die een klein beetje stuk is
Geen idee hoe ik er aan dacht... Maar ik zat met dat duesellijntje bij Enschede de grens over in mijn hoofd
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165340078
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:59 schreef James1988 het volgende:
De schaamlapintercity Breda - Dordrecht gaat ook rijden. Tijden:

x:34 Dordrecht (sp 2) - x:54 Breda (sp 3)
x:01 Breda (sp 8) - x:19 Dordrecht (sp 2)
Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?
pi_165340345
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:28 schreef Jappie111 het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze niet gewoon de Intercity Lelystad-Dordrecht doortrekken naar Breda?
Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 14:50:17 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165340437
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom konden ze uberhaubt de IC Den Haag - Venlo niet behouden ipv deze halfbakken oplossing voor een aantal min winst voor een beperkte groep reizigers. (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel HSL Rotterdam - Breda eruit ligt)
En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165340513
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
Ook
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 14:58:06 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165340557
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 september 2016 @ 15:08:14 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165340720
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dat Breda eigenlijk overbediend wordt
Hoezo? :P
  donderdag 15 september 2016 @ 15:11:04 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165340772
Er komen nu eenmaal veel meer treinen dan goed is voor die ene treinfappert die in het station woont.
  donderdag 15 september 2016 @ 15:19:51 #191
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165340896
quote:
Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...

Vroeger werd de term "potentieel tekort" niet gebruikt, maar werd gesproken over "spanning tussen budget en ambities". Dat laat iets meer zien over de sturingsmogelijkheden (meer budget of ambities bijstellen). Potentieel tekort klinkt zwaarder, hoewel er dus nog 2,8 miljard euro beschikbaar is voor PHS...

[ Bericht 6% gewijzigd door Goverman op 15-09-2016 15:25:41 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 15 september 2016 @ 15:20:05 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165340899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er komen nu eenmaal veel meer treinen dan goed is voor die ene treinfappert die in het station woont.
:6
  donderdag 15 september 2016 @ 15:22:38 #193
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_165340932
morgen wordt trouwens het startsein gegeven voor de realisatie van het project Stationsgebied Driebergen-Zeist. Zie hier: de persuitnodiging van ProRail
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_165341039
Vanaf 26 september zal de hele icd met sandwichstammen gaan rijden.
Het weekend ervoor zijn er werkzaamheden waardoor de ICd niet zal rijden, dus dat is een perfecte gelegenheid om de stammen gereed te maken.
pi_165341302
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:22 schreef Goverman het volgende:
morgen wordt trouwens het startsein gegeven voor de realisatie van het project Stationsgebied Driebergen-Zeist. Zie hier: de persuitnodiging van ProRail
Morgen is ook al de opening van Harderwijk!
  donderdag 15 september 2016 @ 15:52:59 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165341534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:28 schreef MTL het volgende:
Vanaf 26 september zal de hele icd met sandwichstammen gaan rijden.
Het weekend ervoor zijn er werkzaamheden waardoor de ICd niet zal rijden, dus dat is een perfecte gelegenheid om de stammen gereed te maken.
De ICd rijdt dan wel tussen Breda en Rotterdam als ik de lijst met werkzaamheden mag geloven.
pi_165341584
Ja, maar dat zal dan met de al bestaande sandwichstammen gebeuren van de AmRo pendel.
Sorry, ik had even moeten zeggen dat het om de getrokken Breda-icd ging ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 16:18:52 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165342031
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:19 schreef Goverman het volgende:

[..]

Op Spoorpro.nl werd er ook al melding van gemaakt. Daar wordt ook gesproken over het (vooralsnog) niet schrappen van een corridor. Welke? Dat staat niet in de brief...

Vroeger werd de term "potentieel tekort" niet gebruikt, maar werd gesproken over "spanning tussen budget en ambities". Dat laat iets meer zien over de sturingsmogelijkheden (meer budget of ambities bijstellen). Potentieel tekort klinkt zwaarder, hoewel er dus nog 2,8 miljard euro beschikbaar is voor PHS...
ik ga er vanuit dat er nog wel iets ruimte in de begroting zit, omdat projecten geboekt worden met een budget voor tegenslagen. Als er in geslaagd wordt bij de diverse projecten weinig tegenslagen te hebben zal het potentiële tekort steeds kleiner worden.

En anders haal je maar iets bij het asfalt vandaan. ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 september 2016 @ 16:23:49 #199
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165342134
Een tekort van 200 miljoen poets je niet zomaar weg. Zeker als je bedenkt dat een aantal projecten flink wat risico met zich meebrengen. Wat ze nu doet is de hete aardappel naar haar opvolger doorschuiven. Niet erg verantwoordelijk maar wel logisch met de verkiezingen in het vooruitzicht.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 16:38:23 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165342414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een tekort van 200 miljoen poets je niet zomaar weg. Zeker als je bedenkt dat een aantal projecten flink wat risico met zich meebrengen. Wat ze nu doet is de hete aardappel naar haar opvolger doorschuiven. Niet erg verantwoordelijk maar wel logisch met de verkiezingen in het vooruitzicht.
klopt, maar in vergelijking met de 500 miljoen die dreigde is er al het nodige veranderd in de vooruitzichten.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')