We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.quote:Op woensdag 14 september 2016 23:37 schreef JDude het volgende:
[..]
In beide richtingen treinen die 1 minuut na elkaar vertrokken, en dat waarschijnlijk ook nog zonder ongelijkvloerse kruising bij Princenhage? Zeker weten dat je geheugen geen loopje met je neemt?
Ik stond op vrijdagmiddag vaak op het station met een vriend die naar Limburg moest. In mijn herinnering zat er begin '00s een minuut of twee, drie tussen de 2500 / 1900 en de schrootlijn.
Ah, ja zo oud ben ik nou ook weer niet.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.
Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaaktquote:Op donderdag 15 september 2016 00:21 schreef dennistd het volgende:
Voor de treinserieliefhebbers heb ik een lijstje gemaakt: http://dennistd.nl/trein/series2017.pdf
Dankquote:Op donderdag 15 september 2016 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grootste kans heb je in de spits IC naar Enkhuizen. Deze rijdt ieder half uur tussen de normale IC's door. Alleen in de spitsrichting uiteraard.
Ja, soms is er geen touw aan vast te knopen. De sprinter Zwolle-Groningen en Meppel-Leeuwarden waren de 9100 en 9000. Nu is Zwolle-Groningen vernummerd in de 8100, terwijl Meppel-Leeuwarden gewoon de 9000 gebleven is. Noem die dan in elk geval 8200 of zo, lijkt me logischerquote:Op donderdag 15 september 2016 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaakt
Met 4 kerende series in Breda (7 kerende treinen per uur) zit Breda echt wel aan z'n max denk ik.quote:Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series.
Ik dacht dat het materieel uit de sprinter Den Bosch - Dordrecht misschien zou overgaan in Dordrecht - Roosendaal, maar dat is niet het geval als ik de aankomst- en vertrektijden van Dordrecht mag geloven. Dat keert allemaal op zichzelf.quote:Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
Dit is vervelend voor de Brabanders, maar dit scheelt mij wel best veel tijd naar Arnhem, Oss en Nijmegen straks geloof ik, en dat zijn bestemmingen die ik niet snel niet direct zou doen. Alles van Den Bosch en verder is doordeweeks nu al sneller via Utrecht (terwijl het meer km's is).quote:Op woensdag 14 september 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
En MASSA'S goederentreinenquote:Op woensdag 14 september 2016 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:
18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein ( ) naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).
En een half uur later weer.
En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid
Slimmer inzetten van je materieel, die dingen rijden leeg rond ten zuiden van Dordrecht. In Dordrecht aftrappen en bijplaatsen is een crime geloof ikquote:Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series. Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?quote:Op woensdag 14 september 2016 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Via Somda begrijp ik dat de 'kwartiersdienst' tussen Sittard en Maastricht verdwijnt, omdat de sprinter naar Maastricht aansluit op de 800 die al naar Maastricht gaat in plaats van de 3500 die naar Heerlen gaat.
Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeft Kan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.quote:Op donderdag 15 september 2016 08:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De intercity naar Heerlen schuift ook een beetje op waardoor ik vermoed dat als de sprinter naar Maastricht daarop aan zou sluiten deze verderop aan de kant zou moeten om de Intercity te laten passeren. Dan ben je het paard achter de wagen aan het spannen.
Daarvan doet nog niet alles bij mij .quote:Op woensdag 14 september 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op desktop werkt deze prima http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Die heb ik niet eerder voorbij zien komen, bijzonder!quote:Op donderdag 15 september 2016 09:11 schreef _serial_ het volgende:
Kennelijk hebben ze (volgens HAFAS dan) wel in hun wijsheid besloten dat er toch een intercity Lelydorp - Dordrecht niet stopt op Schiedam Centrum (om toch een beetje reistijdverlies goed te maken tussen Den haag en Dordrecht na het verlies van IC Den Haag - Venlo)
jupquote:Op donderdag 15 september 2016 08:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?
mja, wil je bijvoorbeeld van Breda naar Zwolle of verder noordwaarts dan schiet je 0,0 op met die verschuivingquote:Op donderdag 15 september 2016 03:33 schreef James1988 het volgende:
Wat wel goed nieuws is: door het verschuiven van de 3600 (Zwolle - Roosendaal) wordt de aansluiting in 's-Hertogenbosch verbeterd. In plaats van een kwartier wachten (achterlichtaansluiting) wordt dat nu 5 minuten wachten. En dat kan zonder stress, want de aansluiting is crossplatform
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |