abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 15 september 2016 @ 00:21:29 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165331631
Voor de treinserieliefhebbers heb ik een lijstje gemaakt: http://dennistd.nl/trein/series2017.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 september 2016 @ 00:22:08 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165331639
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 23:37 schreef JDude het volgende:

[..]

In beide richtingen treinen die 1 minuut na elkaar vertrokken, en dat waarschijnlijk ook nog zonder ongelijkvloerse kruising bij Princenhage? Zeker weten dat je geheugen geen loopje met je neemt?
Ik stond op vrijdagmiddag vaak op het station met een vriend die naar Limburg moest. In mijn herinnering zat er begin '00s een minuut of twee, drie tussen de 2500 / 1900 en de schrootlijn.
We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 september 2016 @ 00:24:50 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165331669
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We hebben het over 1991-92. En geen kruisende rijwegen.
Ah, ja zo oud ben ik nou ook weer niet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 00:31:32 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165331770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:21 schreef dennistd het volgende:
Voor de treinserieliefhebbers heb ik een lijstje gemaakt: http://dennistd.nl/trein/series2017.pdf
Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaakt :r
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165331804
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Grootste kans heb je in de spits IC naar Enkhuizen. Deze rijdt ieder half uur tussen de normale IC's door. Alleen in de spitsrichting uiteraard.
Dank :)
  Redactie Sport donderdag 15 september 2016 @ 00:37:38 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165331861
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hebben er een grote onlogische nummerbrei van gemaakt :r
Ja, soms is er geen touw aan vast te knopen. De sprinter Zwolle-Groningen en Meppel-Leeuwarden waren de 9100 en 9000. Nu is Zwolle-Groningen vernummerd in de 8100, terwijl Meppel-Leeuwarden gewoon de 9000 gebleven is. Noem die dan in elk geval 8200 of zo, lijkt me logischer 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 september 2016 @ 00:39:21 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165331892
Ik snap sowieso niet echt wat er is gebeurd met die treinseries, vooral in Brabant zie ik niet echt waarom er zoveel geknipt is in die sprinters.
  Redactie Sport donderdag 15 september 2016 @ 00:42:55 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165331976
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series. Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 september 2016 @ 00:45:43 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165332036
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series.
Met 4 kerende series in Breda (7 kerende treinen per uur) zit Breda echt wel aan z'n max denk ik.
quote:
Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
Ik dacht dat het materieel uit de sprinter Den Bosch - Dordrecht misschien zou overgaan in Dordrecht - Roosendaal, maar dat is niet het geval als ik de aankomst- en vertrektijden van Dordrecht mag geloven. Dat keert allemaal op zichzelf.

Waarom er dan niet is gekozen voor een sprinter Den Haag - Roosendaal mag joost weten. Misschien wordt die serie wel ver-FLIRT en is het SLT elders nodig?
  Redactie Sport donderdag 15 september 2016 @ 00:48:02 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165332078
Volgens mij zou Roosendaal-Dordrecht inderdaad FLIRT worden, terwijl Dordrecht-Den Haag SLT houdt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 september 2016 @ 03:33:15 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165333239
Wat wel goed nieuws is: door het verschuiven van de 3600 (Zwolle - Roosendaal) wordt de aansluiting in 's-Hertogenbosch verbeterd. In plaats van een kwartier wachten (achterlichtaansluiting) wordt dat nu 5 minuten wachten. En dat kan zonder stress, want de aansluiting is crossplatform :)
pi_165333286
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:48 schreef James1988 het volgende:
De tijdwinst van de versnelling van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) wordt grotendeels teniet gedaan in Brabant: dat ding staat 5 minuten in Den Bosch en 4 minuten in Breda.
Dit is vervelend voor de Brabanders, maar dit scheelt mij wel best veel tijd naar Arnhem, Oss en Nijmegen straks geloof ik, en dat zijn bestemmingen die ik niet snel niet direct zou doen. Alles van Den Bosch en verder is doordeweeks nu al sneller via Utrecht (terwijl het meer km's is).
Bier.
pi_165333288
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2016 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt best wat. In mijn tijd had je 2 keer per uur 5 minuten wat te doen:

18 de IC naar Den haag
19 de Sneltrein ( *) ) naar Vlissingen
20 de IC naar Venlo
21 de Sneltrein naar Zwolle (stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West).

En een half uur later weer.

En een doodenkele verdwaalde Stoptrein naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid :')
En MASSA'S goederentreinen :D
Bier.
pi_165333395
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar heeft men in Breda liever een doorgaande sprinter, wat ik me kan voorstellen met zoveel kerende series. Dat je hem dan loskoppelt in Dordrecht en Den Bosch kan ik in komen wat serielengte betreft. Maar waarom Roosendaal-Den Haag dan ook geknipt is?
Slimmer inzetten van je materieel, die dingen rijden leeg rond ten zuiden van Dordrecht. In Dordrecht aftrappen en bijplaatsen is een crime geloof ik
  donderdag 15 september 2016 @ 07:26:11 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165333482
Zo heel veel extra materieel levert het daar aftrappen en bijplaatsen nu ook weer niet op. Twee treinstellen hooguit?
pi_165333523
Ik gok toch wel drie à vier, maar waarom ze had dan nu pas doen als ze dat tekort al tijden zien aankomen?
  donderdag 15 september 2016 @ 07:57:08 #167
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165333631
Nou, er zijn vast wel één of twee omlopen die het ook wel afkunnen met een losse SLT6 of 2xSLT4. Dan valt er niet zoveel meer af te trappen..

(Naja.. De helft.. (8> )
pi_165333662
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Via Somda begrijp ik dat de 'kwartiersdienst' tussen Sittard en Maastricht verdwijnt, omdat de sprinter naar Maastricht aansluit op de 800 die al naar Maastricht gaat in plaats van de 3500 die naar Heerlen gaat.
Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?
  donderdag 15 september 2016 @ 08:31:10 #169
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_165333957
De intercity naar Heerlen schuift ook een beetje op waardoor ik vermoed dat als de sprinter naar Maastricht daarop aan zou sluiten deze verderop aan de kant zou moeten om de Intercity te laten passeren. Dan ben je het paard achter de wagen aan het spannen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 september 2016 @ 08:34:06 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165333994
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De intercity naar Heerlen schuift ook een beetje op waardoor ik vermoed dat als de sprinter naar Maastricht daarop aan zou sluiten deze verderop aan de kant zou moeten om de Intercity te laten passeren. Dan ben je het paard achter de wagen aan het spannen.
Boze tongen beweren dat de elektrische tractie inmiddels ook Zuid-Limburg bereikt heeft :o Kan zijn dat dat alleen op zon- en feestdagen is trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165334379
Kennelijk hebben ze (volgens HAFAS dan) wel in hun wijsheid besloten dat er toch een intercity Lelydorp - Dordrecht niet stopt op Schiedam Centrum (om toch een beetje reistijdverlies goed te maken tussen Den haag en Dordrecht na het verlies van IC Den Haag - Venlo)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 15 september 2016 @ 10:08:54 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_165335142
quote:
Daarvan doet nog niet alles bij mij :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_165335416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:11 schreef _serial_ het volgende:
Kennelijk hebben ze (volgens HAFAS dan) wel in hun wijsheid besloten dat er toch een intercity Lelydorp - Dordrecht niet stopt op Schiedam Centrum (om toch een beetje reistijdverlies goed te maken tussen Den haag en Dordrecht na het verlies van IC Den Haag - Venlo)
Die heb ik niet eerder voorbij zien komen, bijzonder!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 10:31:55 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165335466
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:02 schreef J.B. het volgende:

[..]

Geldt dit voor de nieuwe dienstregeling met de nieuwe treinen van Arriva?
jup
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 september 2016 @ 10:39:06 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165335580
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 03:33 schreef James1988 het volgende:
Wat wel goed nieuws is: door het verschuiven van de 3600 (Zwolle - Roosendaal) wordt de aansluiting in 's-Hertogenbosch verbeterd. In plaats van een kwartier wachten (achterlichtaansluiting) wordt dat nu 5 minuten wachten. En dat kan zonder stress, want de aansluiting is crossplatform :)
mja, wil je bijvoorbeeld van Breda naar Zwolle of verder noordwaarts dan schiet je 0,0 op met die verschuiving

Via de IC Direct met overstap in Rotterdam is 4 minuten sneller dan de rechtstreekse :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')