ik zie m net staan jaquote:Op woensdag 14 september 2016 06:48 schreef _JdM_ het volgende:
Top spul dat DDAR. De sprinter van 6.51 uit Enschede naar Apeldoorn rijdt daarom met 2xDM90. Diesel onder de draad...
ach het had je ook zelf kunnen overkomenquote:Op woensdag 14 september 2016 08:06 schreef b2py het volgende:
Pfoeh, onwelwording naast je is toch best naar..
Ah leuk! Zou je ook foto's kunnen maken? Ben zelf ook wel benieuwdquote:Op dinsdag 13 september 2016 22:29 schreef MCH het volgende:
Morgen fappen op de presentatie van ICE-4 van de Deutsche Bahn
Als je pa bij de NS werkt mag je eerste klas zitten met een tweede klas kaartje? Gaan we es proberen, zowel zijn voor als achternaam komen veel voor in NLquote:Op woensdag 14 september 2016 09:14 schreef Goverman het volgende:
tja, ik zit in de trein van Den Haag naar Groningen, stapt er een puberstel in, ook in 1e klas. Uiteraard geen 1e klas kaartje, maar bepuiste jochie zegt tegen HC "mijn papa werkt bij NS en die zegt dat het mag". Zucht, HC gaat er in mee...
Daarna is het aan een stuk door selfies maken, voice of holland nadoen en allerhande pubermeuk doornemen (instagram plaatjes, ZOOOO EEERRRUGGGGG...). Ohwja, en deodorant spuiten onder de bezwete okeseltjes...
Ah, gelukkig stappen ze net uit in Amsterdam Zuid. Niet meer mijn probleem dus
schandalig. Ik lees op Somda dat het materieel nu van ver moet komen en dat de opstart van de treindienst bepaald niet soepel verloopt hierdoor ...quote:Op woensdag 14 september 2016 10:10 schreef MTL het volgende:
Ik hoorde dat ze op Lelystad Opstel een Utrecht OZ'je hadden geflikt: mooie nieuwe ballast gestort zonder zich wat aan te trekken van de looppaden waardoor het opstelterrein onbruikbaar is als zodanig tot het weer gerepareerd is
Dat is al de tweede keer in korte tijd (Utrecht OZ eind augustus) dat zoiets gebeurd. Letten de aannemers gewoon niet op of zo?
Ja, dat zei de HC ook, maar dit jochie had dus niet zo'n businesscard (omdat papa waarschijnlijk scroogie is), maar ging wel eerste klas zitten. Met zijn chickie dus...quote:Op woensdag 14 september 2016 09:43 schreef Salatrel het volgende:
voor familieleden kun je ook gewoon een businesscard aanvragen daarmee zit je nooit verkeerd dus pa heeft gelijk dat het mag
Oh? Hoe moet ik dat zien dan? Dat een bestaand looppad is volgestort met ballast? Of meer dat een nieuw aan te leggen looppad niet wordt aangelegd?quote:Op woensdag 14 september 2016 10:10 schreef MTL het volgende:
Ik hoorde dat ze op Lelystad Opstel een Utrecht OZ'je hadden geflikt: mooie nieuwe ballast gestort zonder zich wat aan te trekken van de looppaden waardoor het opstelterrein onbruikbaar is als zodanig tot het weer gerepareerd is
Dat is al de tweede keer in korte tijd (Utrecht OZ eind augustus) dat zoiets gebeurd. Letten de aannemers gewoon niet op of zo?
Wat is eigenlijk het probleem met lopen in de ballast? Een goederenmachinist doet toch niet anders, waarom zou een reizigersmachinist dat niet mogen dan?quote:Op woensdag 14 september 2016 10:10 schreef MTL het volgende:
Ik hoorde dat ze op Lelystad Opstel een Utrecht OZ'je hadden geflikt: mooie nieuwe ballast gestort zonder zich wat aan te trekken van de looppaden waardoor het opstelterrein onbruikbaar is als zodanig tot het weer gerepareerd is
Dat is al de tweede keer in korte tijd (Utrecht OZ eind augustus) dat zoiets gebeurd. Letten de aannemers gewoon niet op of zo?
vaak is het een veiligheids- en/of ARBO-kwestie, maar het kan ook zijn dat er niet naast opstellen ook wordt behandeld. En dan is het natuurlijk wel handig dat er een fatsoenlijk looppad naast ligt.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het probleem met lopen in de ballast? Een goederenmachinist doet toch niet anders, waarom zou een reizigersmachinist dat niet mogen dan?
dat eerste lijkt mequote:Op woensdag 14 september 2016 10:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Oh? Hoe moet ik dat zien dan? Dat een bestaand looppad is volgestort met ballast? Of meer dat een nieuw aan te leggen looppad niet wordt aangelegd?
De HC had zijn werk moeten doenquote:Op woensdag 14 september 2016 10:29 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat zei de HC ook, maar dit jochie had dus niet zo'n businesscard (omdat papa waarschijnlijk scroogie is), maar ging wel eerste klas zitten. Met zijn chickie dus...
Nou, ik denk niet dat een goederenmachinist echt blij wordt van daadwerkelijk in de ballast lopen. Reken maar dat er ook gewoon looppaden zijn langs de sporen. Niet heel bijzonder, maar gewoon een gravelpaadje, net als bij Lelystad Opstel het geval wasquote:Op woensdag 14 september 2016 10:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het probleem met lopen in de ballast? Een goederenmachinist doet toch niet anders, waarom zou een reizigersmachinist dat niet mogen dan?
Klopt, maar doe niet zo panisch door nu al die treinen daar te laten staan. Gewoon rijden met die zooi een zie maar waar je het vanavond parkeert.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:38 schreef Goverman het volgende:
[..]
vaak is het een veiligheids- en/of ARBO-kwestie, maar het kan ook zijn dat er niet naast opstellen ook wordt behandeld. En dan is het natuurlijk wel handig dat er een fatsoenlijk looppad naast ligt.
Maar nog los daarvan, als in het bestek o.i.d. staat dat het een looppad is, dan is het dus niet een basaltbed.
Het opstelterrein is bij mijn weten al zeker twee dagen buiten dienst, want de opstart gisteren verliep ook verre van vlekkeloos met treinen die vanaf de Veluwe via kopmaken in Zwolle richting polder gestuurd werden.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:59 schreef MTL het volgende:
Wat ik heb begrepen is dat gisterenavond laat treinen massaal richting Zwolle rangeer zijn gestuurd. Momenteel staat er geen enkele trein op Lelystad Opstel.
Oh, ik dacht had begrepen dat er nu gewoon heel wat treinen niet gebruikt zijn omdat ze daar nog stonden.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:59 schreef MTL het volgende:
Wat ik heb begrepen is dat gisterenavond laat treinen massaal richting Zwolle rangeer zijn gestuurd. Momenteel staat er geen enkele trein op Lelystad Opstel.
IJsselkantquote:Op woensdag 14 september 2016 11:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, ik dacht had begrepen dat er nu gewoon heel wat treinen niet gebruikt zijn omdat ze daar nog stonden.
Wat is Zwolle rangeer eigenlijk? Bij de IJssel of de kant van Meppel?
Ah, dan is het dus schijnbaar al een ouder 'nieuwtje'quote:Op woensdag 14 september 2016 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het opstelterrein is bij mijn weten al zeker twee dagen buiten dienst, want de opstart gisteren verliep ook verre van vlekkeloos met treinen die vanaf de Veluwe via kopmaken in Zwolle richting polder gestuurd werden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |