ik had zelf ingeschat dat die voor 18.50 wel door Assen zou moeten zijn vanwege een IC die er tien minuten later stopt, tenzij die trein naast wachten te Amersfoort Schothorst (op de doorkomst van de IC, zodat de cargo rond 18.00 door Zwolle kon) nog vaker aan de kant gezet is.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Okay dan moet die zo wel in assen zijn.
Er zijn al veel sporen en wissels weggehaald, waardoor cargo's op veel plaatsen niet eens meer aan de kant kunnen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zou maar goederenmachinist zijn zeg. Half uurtje rijden, drie kwartier aan de kant, kwartiertje rijden, uur aan de kant, ja zo komen we er wel
Lelystad ook. Was best deprimerend de eerste keer Zwolle-Schiphol via de polderquote:Op zaterdag 17 september 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de gewone wereld zijn er meerdere plaatsen die die nominatie verdienen, waaronder Almere, al moet ik zeggen dat enkele inwoners wel creatief zijn geweest met hun garagedeuren door er een setje DD-AR op te schilderen.
Aldus Vincent Bijloquote:Op zaterdag 17 september 2016 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch is het stuk spoor tussen die twee ghetto's het mooiste traject van Nederland
Als ze de helft van de grote grazers er af knallen wordt het misschien wel wat...quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch is het stuk spoor tussen die twee ghetto's het mooiste traject van Nederland
Voorbeelden alsjeblieft?quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn al veel sporen en wissels weggehaald, waardoor cargo's op veel plaatsen niet eens meer aan de kant kunnen.
Ja. Maar wat fles zegt is dus dat het achterlijk is dat een badslipper ergens een half uur moet stilstaan. En dat is ook zo. Helemaal met de huidige snelheden (120 mogen die nieuwe wagons als de belading het toelaat) dat je zelfs op de Veluwe met gemak twee paden per uur kan realiseren.quote:Bovendien is het spoor zo druk op veel plaatsen dat een cargo aan de kant zetten meer kwaad doet voor de dienstregeling dan goed en eer zo'n aan de kant gezette trein weer op gang is hinder je weer een andere trein. Bij doorrijden veroorzaak je de minste hinder
Rond Utrecht Centraal bijvoorbeeld. Daar stonden vroeger regelmatig cargo's of op de middensporen bij het station of bij Veemarkt aansluiting.quote:
Die werden nog best regelmatig gebruikt om een verlate IC (Brussel) te kunnen laten inhalen door de sprinters even dat wachtspoor op te sturen. (en als Roosendaal eens plat ligt ofzo)quote:Op zaterdag 17 september 2016 22:20 schreef James1988 het volgende:
De wachtsporen bij Zevenbergen en Oudenbosch gaan geloof ik ook weg.
Heeft daar na WO2 nog een trein gereden dan?quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Recent voorbeeld is Gennep waar de extra sporen niet meer bereikbaar zijn.
Waarom liggen die sporen er dan nog?quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rond Utrecht Centraal bijvoorbeeld. Daar stonden vroeger regelmatig cargo's of op de middensporen bij het station of bij Veemarkt aansluiting.
Recent voorbeeld is Gennep waar de extra sporen niet meer bereikbaar zijn. Of te denken valt aan Gilze-Rijen waar wissels op de klem liggen, waardoor daar een wachtspoor niet meer te bereiken valt
Zal vast wel eens iets gestaan hebbenquote:Op zaterdag 17 september 2016 22:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Heeft daar na WO2 nog een trein gereden dan?
Omdat saneren geld kost. Er komt vanzelf een moment dat ze wel opgeruimd wordenquote:Op zaterdag 17 september 2016 22:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom liggen die sporen er dan nog?
Vervangen door koper en dan laten jattenquote:Op zaterdag 17 september 2016 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Omdat saneren geld kost. Er komt vanzelf een moment dat ze wel opgeruimd worden
Deze combinatie staat in het weekend vaak bij mijn ouders in het foto. Die maar es even jatten. Snijbrander mee en gaanquote:Op zaterdag 17 september 2016 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervangen door koper en dan laten jatten
Uitbreken kost geld.quote:Op zaterdag 17 september 2016 22:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom liggen die sporen er dan nog?
Geldrop lijkt me waarschijnlijker. Allebei Brabant trouwens, dus zoveel maakt het niet uitquote:Op zaterdag 17 september 2016 22:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Heeft daar na WO2 nog een trein gereden dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |