abonnement Unibet Coolblue
pi_165387889
Mark knopfler om niet te vergeten
pi_165387931
Ik haat geen country. Ik luister er sporadisch naar en af en toe vind ik een nummer zelfs erg leuk.
pi_165399717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Country _O_

Country is natuurlijk een breed genre. Ik heb een vrij brede smaak op dit gebied al vind ik de gladde 13 in een dozijn country uit Nashville, op een paar guilty pleasures na (b.v. George Strait - Amarillo by morning / Zac Brown Brand - Sweet Annie), helemaal niks. Mijn liefde voor deze muziek is begonnen met Willie Nelson en Johnny Cash.

O.a. dit vind ik wel mooi:

Traditionele country:

Protestsong tegen de commerciele country:

#1 of country music 2015:

Traditionele country in een modern jasje:

Klassieker van Kenny Rogers. Ik had ook iets kunnen kiezen van tijdgenoten zoals Willie Nelson, Johnny Cash of Kris Kristoffersson.

Kacey Musgraves, één van mijn favoriete vrouwelijke country artiesten:

Net als de eerder genoemde Corb Lund is ook JP Harris traditioneel in een modern jasje:

Country met hoog bluegrass gehalte:

Mijn favoriete country rock band:
Ik hou van Moderne country.. maar ook van oude zoals george strait, ik hou alleen niet van johnny cash en willie nelson...Kenny Chesney,blake shelton en zelfs Florida Georgia line gaan er ook wel in bij mij.
pi_165400048
Ah een country muziek topic leuk! Een paar van mijn favorieten dan maar allereerst de usual suspects zoals Johnny Cash, Waylon Jennings, Willie Nelson, Kris Kristofferson.

Maar ook:
Jamey Johnson:

Sturgill Simpson (vrijdag staat hij in Paradiso!)

Cody Jinks,

Pat Green

Brad Paisley

Whitey Morgan

Luke Bell:

Kacey Musgraves

Brandy Clark

Miranda Lambert

En zo kan ik nog wel even doorgaan :)
  zondag 18 september 2016 @ 12:22:22 #80
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165400505
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:55 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Willie Nelson
pi_165401693
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:55 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ah een country muziek topic leuk! Een paar van mijn favorieten dan maar allereerst de usual suspects zoals Johnny Cash, Waylon Jennings, Willie Nelson, Kris Kristofferson.

Maar ook:
Jamey Johnson:

Sturgill Simpson (vrijdag staat hij in Paradiso!)

Cody Jinks,

Pat Green

Brad Paisley

Whitey Morgan

Luke Bell:

Kacey Musgraves

Brandy Clark

Miranda Lambert

En zo kan ik nog wel even doorgaan :)
mmm blijkbaar zit er binnen country ook nog een verschil van smaak :P..
Hou namelijk zelf van geen een die jij opnoemt.. ben ook meer van de moderne country.. de enige goeie oude vind ik george strait en Kenny Chesney zijn oude werk [ook nieuwe].
maar leuk om te zien een mede country liefhebber
pi_165402212
Ik vind het een beetje een oververzadigd genre. Er zit best wat leuks tussen maar er is zo'n overdaad aan country die eigenlijk gewoon exact dezelfde nummers zijn dat ik nou niet echt behoefte heb om het genre op eigen kracht verder te verkennen. De kwalitatieve uitschieters kom ik vanzelf wel een keertje tegen en daarmee bespaar ik me de dertien-in-een-dozijn cobowyhoeden-dragers die zingen over hun Ford waar ze een biertje in drinken terwijl ze denken aan Mary Sue.
Conscience do cost.
  zondag 18 september 2016 @ 16:04:48 #83
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165406094
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:48 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een beetje een oververzadigd genre. Er zit best wat leuks tussen maar er is zo'n overdaad aan country die eigenlijk gewoon exact dezelfde nummers zijn dat ik nou niet echt behoefte heb om het genre op eigen kracht verder te verkennen. De kwalitatieve uitschieters kom ik vanzelf wel een keertje tegen en daarmee bespaar ik me de dertien-in-een-dozijn cobowyhoeden-dragers die zingen over hun Ford waar ze een biertje in drinken terwijl ze denken aan Mary Sue.
Hehe. Ik heb een beetje hetzelfde met dit genre. Absoluut geen hekel aan het genre en ik luister het ook wel maar heel actief er in duiken doe ik ook niet. Zelfde met jazz.
pi_165406375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 09:38 schreef JulianMadrid7 het volgende:
Het valt me op dat zelfs mensen zeggen die niet van muziek houden, alles behalve country.
Ik ben erg fan van dit genre.. vooral de wat modernere country.
Je hebt ook vele subgenres binnen dit genre.
Waar ik van hou is Kenny Chesney,george strait,Thomas Rhett,Zac brown band en Alan jackson. En ook wel Georgia Florida line.
iemand anders die nog van deze muziek houdt?
Ik hou zelf niet van outlaw country, dus johny cash gaat er bij mij niet in.
Tips zijn welkom


ps. dit is de eerste keer dat ik een topic, dus sorry als ik fouten maak
Ik haat countrymuziek niet, dus je topictitel klopt niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165408122
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:48 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een beetje een oververzadigd genre. Er zit best wat leuks tussen maar er is zo'n overdaad aan country die eigenlijk gewoon exact dezelfde nummers zijn dat ik nou niet echt behoefte heb om het genre op eigen kracht verder te verkennen. De kwalitatieve uitschieters kom ik vanzelf wel een keertje tegen en daarmee bespaar ik me de dertien-in-een-dozijn cobowyhoeden-dragers die zingen over hun Ford waar ze een biertje in drinken terwijl ze denken aan Mary Sue.
Maar dat geldt toch eigenlijk voor elk genre?
pi_165408388
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:11 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik haat countrymuziek niet, dus je topictitel klopt niet.
lol oke mooi.. maar de meeste mensen iniedergeval wel weet ik
of iniedergeval het soort country, je hebt namelijk Bro country.. Normale country.. country rock.. etc etc
pi_165408500
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar dat geldt toch eigenlijk voor elk genre?
In meer of mindere mate klopt dat wel ja. Voornaamste verschil is denk ik dat de meeste (populaire) country ook allemaal een beetje uit dezelfde regio met dezelfde sferen komt. Als je dan niet actief in het genre duikt klinkt het al snel als meer van hetzelfde.

Of in ieder geval, dat is mijn ervaring als iemand die country best aan kan horen maar zoals trash al zei niet de energie kan vinden om echt albums te luisteren. Behalve een cash of een nelson op z'n tijd, that is.
Conscience do cost.
pi_165408564
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:24 schreef JulianMadrid7 het volgende:

[..]

lol oke mooi.. maar de meeste mensen iniedergeval wel weet ik
of iniedergeval het soort country, je hebt namelijk Bro country.. Normale country.. country rock.. etc etc
Waar maak je je druk om?
Laat iedereen gewoon lekker in mekaar storten,
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 18 september 2016 @ 18:00:18 #89
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
  zondag 18 september 2016 @ 18:05:46 #90
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165409553
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:24 schreef JulianMadrid7 het volgende:

[..]

lol oke mooi.. maar de meeste mensen iniedergeval wel weet ik
of iniedergeval het soort country, je hebt namelijk Bro country.. Normale country.. country rock.. etc etc
Dat vul je dan waarschijnlijk voor een boel mensen in, ik heb nog niemand hier zien posten dat die er echt niet naar kan luisteren en niet snapt wat mensen er leuk aan vinden. Iets wat jij zelf wel in het black metal topic deed overigens ;)
  zondag 18 september 2016 @ 22:42:06 #91
13973 ranja
image means nothing
pi_165418119
Grappig, dit topic zit al op de 4e pagina en nog geen woord over Linda Ronstadt. Op een ander, buitenlands, forum waar ik op zit wordt ze zo'n beetje als God beschouwd :) En nee dat is geen specifiek country forum :)

  zondag 18 september 2016 @ 22:44:35 #92
13973 ranja
image means nothing
pi_165418204
Ward Thomas vind ik wel gaaf.Dit nummer was het eerste wat ik van ze hoorde:

ze hebben ook net hun 2e album uit

en ze zijn engels :)
pi_165421594
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:42 schreef ranja het volgende:
Grappig, dit topic zit al op de 4e pagina en nog geen woord over Linda Ronstadt. Op een ander, buitenlands, forum waar ik op zit wordt ze zo'n beetje als God beschouwd :) En nee dat is geen specifiek country forum :)

Ze was ook leuker om naar te kijken dan Johnny Cash, Merle Haggard of Waylon Jennings ;)
pi_165422634
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 18:05 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dat vul je dan waarschijnlijk voor een boel mensen in, ik heb nog niemand hier zien posten dat die er echt niet naar kan luisteren en niet snapt wat mensen er leuk aan vinden. Iets wat jij zelf wel in het black metal topic deed overigens ;)
Geloof me, het is zo.. genoeg videos gezien met interviews.. alles behalve country... en ook onderzoeken gelezen etc...
maakt mij niet uit hoor daar niet van, maar het is zo dat de meeste mensen country haten.
pi_165422646
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waar maak je je druk om?
Laat iedereen gewoon lekker in mekaar storten,
Maakt mij ook niet uit, ik geef alleen de realiteit aan
pi_165426538
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik ook niet maar is dat belangrijk? Als muziek mooi is dan is die mooi, of het nou country, americana of alt-country is.
dat bestrijdt ik zeker niet, al moet ik zeggen dat ik als country gelabelde muziek vaak links laat liggen.
pi_165509574
Wat vinden jullie trouwens van Keith Urban, ik vind dat hij wel een paar aardige nummers heeft zoals Hot long summer, Cop car, john deere 3:16.
Hij is meer pop-country maar ik kan dat zeker ook waarderen.
pi_165662988
Leuk country, kom net terug uit Nashville en Memphis en heb zelfs twee Grand Ole Opry shows bezocht. Houd toch meer van het oudere materiaal en bluegrass. Nieuwe country gaat er ook wel in maar vooral bro country vind ik echt verschrikkelijk. Zac Brown Band, Kacey Musgraves, Ashley Monroe, Eric Church en Old Crow Medicine Show zijn wat nieuwe namen die ik wel graag hoor. Als ik me beperk tot de Nashville kring dan.

Vind het wel interessant dat TS Kenny Chesney gewoon klassieke country noemt. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_165678235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 02:14 schreef Jabberwocky het volgende:
Leuk country, kom net terug uit Nashville en Memphis en heb zelfs twee Grand Ole Opry shows bezocht. Houd toch meer van het oudere materiaal en bluegrass. Nieuwe country gaat er ook wel in maar vooral bro country vind ik echt verschrikkelijk. Zac Brown Band, Kacey Musgraves, Ashley Monroe, Eric Church en Old Crow Medicine Show zijn wat nieuwe namen die ik wel graag hoor. Als ik me beperk tot de Nashville kring dan.

Vind het wel interessant dat TS Kenny Chesney gewoon klassieke country noemt. :D
welke artiesten heb je gezien in the opry? Lijkt me echt zo tof!
pi_165679351
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:53 schreef caroro het volgende:

[..]

welke artiesten heb je gezien in the opry? Lijkt me echt zo tof!
Donderdag was Opry classics. Onder andere Marty Stuart, The Whites en Gatlin Brothers speelden daar.

Vrijdag was de reguliere show met oa Ricky Skaggs, Lindsey Ell, Connie Smith, Cassadee Pope, The Whites, Striking Matches... 12 artiesten in totaal.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')