abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:31:41 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166132297
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ben naar die ferry gegaan en was er bij de rij al klaar mee.

Rest lekker eerste werk gedaan, 0820 aankomen en bij aanvang naar binnen
Dat of later op de dag. Om 3 uur was er ook nog nul rij.

Gisteravond naar de Islanders geweest, ook gewonnen! We brengen geluk ;)

Vandaag weer rukweer dus we gaan nu naar het MoMa O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166132611
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat of later op de dag. Om 3 uur was er ook nog nul rij.

Gisteravond naar de Islanders geweest, ook gewonnen! We brengen geluk ;)

Vandaag weer rukweer dus we gaan nu naar het MoMa O+
wat was leuker om bij te wonen, basketbal of ijshockey?
pi_166132683
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat of later op de dag. Om 3 uur was er ook nog nul rij.

Gisteravond naar de Islanders geweest, ook gewonnen! We brengen geluk ;)

Vandaag weer rukweer dus we gaan nu naar het MoMa O+
MoMa _O_ _O_ _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:51:02 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166132901
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:42 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

wat was leuker om bij te wonen, basketbal of ijshockey?
Basketbal qua sport, ijshockey qua sfeer. Het hele stadion zat vol met islanders fans, er waren maar een handjevol Coyotes fans. Bij basketbal was het meer 50/50 omdat beide teams uit NY kwamen.

Wat ook scheelde was dat we met een vriend van mij gingen die vaste plekken heeft. Gratis wedstrijd voor ons en een supersfeer met hardcore fans!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:51:56 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166132934
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:44 schreef KaBuf het volgende:

[..]

MoMa _O_ _O_ _O_
Ik ben benieuwd! Maar groot moderne kunst fan dus ik denk dat het wel zal bevallen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166132972
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! Maar groot moderne kunst fan dus ik denk dat het wel zal bevallen O+
Ik ben me er zowat een hele middag kunnen vermaken :Y

The Met ook trouwens.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166133347
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Basketbal qua sport, ijshockey qua sfeer. Het hele stadion zat vol met islanders fans, er waren maar een handjevol Coyotes fans. Bij basketbal was het meer 50/50 omdat beide teams uit NY kwamen.

Wat ook scheelde was dat we met een vriend van mij gingen die vaste plekken heeft. Gratis wedstrijd voor ons en een supersfeer met hardcore fans!
Een paar jaar geleden ben ik naar een wedstrijd van de Knicks geweest.
Het kon mij niet echt boeien :')
In Januari wil ik een ijshockey wedstrijd bezoeken, dat lijkt mij veel gaver :P
pi_166133547
MoMa was leuk en daarna aan de overkant een broodje Pastrami gegeten :)
Hell To The Liars
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:51:46 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_166134928
Wij zijn gisteren teruggegaan (vandaag aangekomen)... net de dag dat het begon te regenen. Daarvoor was het echt dagenlang nog zomers. :o :D Superveel sightseeing gedaan in weinig tijd. Een van de highlights was ook wel ff een break van de stad nemen en lekker met de voetjes in het water bij Coney Island gedurende sunset en daarna daar nog een Nathan's hotdog eten.




Paar straight-out-of-smartphone-kiekjes

Coole stad! Met zo'n korte tijd was het meer een city run, blaren inclusief. :P Maar nog bedankt voor de tips. ;) Toch zo'n beetje alle sights weten te zien. :Y Mensen zijn erg vriendelijk en lekker direct. :D Real' murican food beviel ook!

JFK was een beetje een domper. :') Superlang wachten, zooitje ongeregeld. Dat kan toch veel efficiënter en moderner?!? Maar goed, dat idee krijg ik ook wel een beetje bij de rest van de stad, met name de Subway. :P Bussen waar je een of andere strip moet drukken of aan een koord moet trekken. :D Maar goed, geeft wel allemaal karakter aan de stad. Net als die steam pipes.

Nu had ik wel m'n smartphone bij me + reallife plattegrond... maar eigenlijk is de stad nogal vrij van borden die wijzen waar wat precies te vinden/zien is. :? Dat verwonderde me een beetje. Alleen rond Wallstreet waren zaken vrij goed aangeduid.

Al met al een geslaagde trip. *O* Moet je een keer meegemaakt hebben. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_166135241
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:51 schreef shiznuts het volgende:
Wij zijn gisteren teruggegaan (vandaag aangekomen)... net de dag dat het begon te regenen. Daarvoor was het echt dagenlang nog zomers. :o :D Superveel sightseeing gedaan in weinig tijd. Een van de highlights was ook wel ff een break van de stad nemen en lekker met de voetjes in het water bij Coney Island gedurende sunset en daarna daar nog een Nathan's hotdog eten.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paar straight-out-of-smartphone-kiekjes

Coole stad! Met zo'n korte tijd was het meer een city run, blaren inclusief. :P Maar nog bedankt voor de tips. ;) Toch zo'n beetje alle sights weten te zien. :Y Mensen zijn erg vriendelijk en lekker direct. :D Real' murican food beviel ook!

JFK was een beetje een domper. :') Superlang wachten, zooitje ongeregeld. Dat kan toch veel efficiënter en moderner?!? Maar goed, dat idee krijg ik ook wel een beetje bij de rest van de stad, met name de Subway. :P Bussen waar je een of andere strip moet drukken of aan een koord moet trekken. :D Maar goed, geeft wel allemaal karakter aan de stad. Net als die steam pipes.

Nu had ik wel m'n smartphone bij me + reallife plattegrond... maar eigenlijk is de stad nogal vrij van borden die wijzen waar wat precies te vinden/zien is. :? Dat verwonderde me een beetje. Alleen rond Wallstreet waren zaken vrij goed aangeduid.

Al met al een geslaagde trip. *O* Moet je een keer meegemaakt hebben. :Y
Onze ervaring met JFK was juist super! Binnen een half uur stonden we weer buiten (tov gemiddeld 1,5 uur in Orlando, LA en Minneapolis). Dankzij al die electronische douane apparaten waren we er zelfs met extra check en nieuwe vingerafdrukken vanwege een nieuw paspoort zo doorheen.

En New York is imo een van de weinige steden waar een plattegrond niet noodzakelijk is. Van te voren opschrijven bij welke kruising iets te vinden is en je loopt er dankzij de straatnummering zo heen.

Hoe was Coney Island? Dat hebben wij geskipt vanwege te ver en te weinig tijd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:19:09 #61
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_166135542
Oh echt? Bij ons was het drama. Misschien ligt het aan de terminal. Dat was bij ons Terminal 1 (ik woon/werk en vloog dus vanuit Wenen, Oostenrijk en daar wordt Austrian afgehandeld). Duurde eeuwig voordat we door de wachtrij bij de grenscontrole kwamen. En daar hebben ze echt een houtje touwtje system met hokjes die na een paar minuten weer dichtgaan en 'open'/'closed' niet correspondeert met of je daar nu mag staan of niet. :') En die officers zijn echt super ongeduldig en snauwden naar reizigers.

Schril contrast met vanochtend weer aankomen in Wenen, hoofdstad, enige directe luchthaven, tegen de 2 miljoen inwoners... sta je in de rij... 30 seconden, laat je je paspoort zien, duurt 10 seconden en ben je door. Dan is je bagage al op de band als je daar 10 minuten ofzo na het disembarken komt. Klaar! Schiphol is eigenlijk ook niet zo heel tragisch, moet je alleen vaak wat langer wachten op je koffer. Maar goed. :D Bijzaak.

Verder was navigeren idd 't probleem niet, viel me alleen op. :o Als je de subway uitkomt is het vaak rondkijken... eh... waar ben ik dan precies en welke richting moet ik dan op.

Coney Island was eigenlijk een last moment decision. 't Was al redelijk laat en we hadden veel gezien en besloten ff een rustmomentje te pakken daar! Heb je de monumentale Cyclone houten rollercoaster. Gezellige sfeer wel. Maar deden eerst de schoenen uit en aan de tas knopen en dan het water in. Bleek alleen na zonsondergang 't park al dicht te gaan, dus er zat geen ritje meer in. :'( Wel een world famous Nathan's hotdog (schijnt daar 'uitgevonden' te zijn en houden ze de hotdog eetcompetitie). Al met al best geslaagd. Beetje een Scheveningen vibe net buiten New York. Kan me voorstellen dat veel New Yorkers daar ff kunnen 'unwinden'. En wat een boel Joodse families! Dang! Wel allemaal met kousen aan 't water in. Als dat al mocht van de ouders. Die zie je eigenlijk bij alle toeristische trekpleisters wel veel. Verder hoor je best ook veel Nederlanders, Duitsers, Britten en Australiërs.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_166136574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:19 schreef shiznuts het volgende:
Oh echt? Bij ons was het drama. Misschien ligt het aan de terminal. Dat was bij ons Terminal 1 (ik woon/werk en vloog dus vanuit Wenen, Oostenrijk en daar wordt Austrian afgehandeld). Duurde eeuwig voordat we door de wachtrij bij de grenscontrole kwamen. En daar hebben ze echt een houtje touwtje system met hokjes die na een paar minuten weer dichtgaan en 'open'/'closed' niet correspondeert met of je daar nu mag staan of niet. :') En die officers zijn echt super ongeduldig en snauwden naar reizigers.

Schril contrast met vanochtend weer aankomen in Wenen, hoofdstad, enige directe luchthaven, tegen de 2 miljoen inwoners... sta je in de rij... 30 seconden, laat je je paspoort zien, duurt 10 seconden en ben je door. Dan is je bagage al op de band als je daar 10 minuten ofzo na het disembarken komt. Klaar! Schiphol is eigenlijk ook niet zo heel tragisch, moet je alleen vaak wat langer wachten op je koffer. Maar goed. :D Bijzaak.

Verder was navigeren idd 't probleem niet, viel me alleen op. :o Als je de subway uitkomt is het vaak rondkijken... eh... waar ben ik dan precies en welke richting moet ik dan op.

Coney Island was eigenlijk een last moment decision. 't Was al redelijk laat en we hadden veel gezien en besloten ff een rustmomentje te pakken daar! Heb je de monumentale Cyclone houten rollercoaster. Gezellige sfeer wel. Maar deden eerst de schoenen uit en aan de tas knopen en dan het water in. Bleek alleen na zonsondergang 't park al dicht te gaan, dus er zat geen ritje meer in. :'( Wel een world famous Nathan's hotdog (schijnt daar 'uitgevonden' te zijn en houden ze de hotdog eetcompetitie). Al met al best geslaagd. Beetje een Scheveningen vibe net buiten New York. Kan me voorstellen dat veel New Yorkers daar ff kunnen 'unwinden'. En wat een boel Joodse families! Dang! Wel allemaal met kousen aan 't water in. Als dat al mocht van de ouders. Die zie je eigenlijk bij alle toeristische trekpleisters wel veel. Verder hoor je best ook veel Nederlanders, Duitsers, Britten en Australiërs.
Ik weet niet meer welke terminal we aankwamen, maar het viel mij 100% mee iig, maar wij gingen dan ook uit van 1,5 uur.

Nathan's zit overigens door heel Noord Amerika, maar een keer hotdog eten hoort bij elk bezoekje aan de VS idd! Alleen jammer van die zuurkool en mosterd erbij...

Joden hebben wij niet vaak herkenbaar gezien. Sowieso weinig toeristen met een Europese afkomst. Maar 1 ander groepje Nederlanders bijvoorbeeld. Wel veel Aziaten en (asociale) Amerikanen. De Amerikaanse toeristen deden hier wel hun imago eer aan.

Heeft er iemand btw wel eens iets bij zo'n kraampje langs de straat gekocht? Ik vond dat er vaak erg discutabel uitzien en ruiken en heb er ook niemand zien kopen (afgezien van wat foodtrucks nabij Rockefeller met een gigantische rij, maar dat waren niet van die kleine grill-karretjes). We hadden het plan om dat de laatste dag te doen, maar uit angst voor buikkrampen in het vliegtuig hebben we het uiteindelijk niet aangedurfd :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:55:07 #63
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_166137951
Ja, we gingen ook uit van een goede 1,5 uur. Maar dat was 't dan ook. Net iets langer zelfs. :P Complimentary internet maar een half uur, maar goed, wel genoeg om ff een Lyft te orderen (promotion, en terug per Uber incl. promotion; was wel ideaal).

Die families waren telkens in hun 'zondagsoutfit' en de mannen dan met van die lange krullen langs het gezicht en een hoed.


Hun relish is wel apart spul. Maar ik deed 'em alleen met cheese 'n ketchup, dus dat scheelde. :Y) En de chili cheese waffle fries. Verder de vrij typisch Amerikaanse toko's. Five guys! :D Applebee's. :9~ Chick-fil-A. TGI. Etc.

Nee, die spiesjes enzo die durfde ik ook niet zo goed aan. :+ Maar was altijd wel een aardige gelegenheid om i.p.v. bij een Duane Reade (wat een lifesaver!) een koel flesje drinken te scoren (een van de dagen was het 28 á 29 graden!). Daar voor Macy's... bij Herald Square had je wel zeer goede 'street food' stands van internationale keuken. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 06:55:50 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166141226
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik ben me er zowat een hele middag kunnen vermaken :Y

The Met ook trouwens.
Het was tof! We zijn er maar 2 uur geweest maar dan is mijn aandachtsspanne ook wel op ;) Ook traditioneel een boek gekocht voor mijn museumverzameling O+

quote:
11s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:05 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden ben ik naar een wedstrijd van de Knicks geweest.
Het kon mij niet echt boeien :')
In Januari wil ik een ijshockey wedstrijd bezoeken, dat lijkt mij veel gaver :P
Ken je de regels wel? Mijn man is groot fan en door hem ben ik het leuk gaan vinden. Kende zelfs een paar spelers! Als je me er een paar jaar geleden neer had gezet had ik er ook geen hol aan gevonden :')

IJshockey is tof! Ik kan de Islanders aanraden maar je kunt natuurlijk ook voor de Rangers gaan. Al begreep ik van mijn kennis dat die fans arrogante zakken zijn ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:11 schreef Droopie het volgende:
MoMa was leuk en daarna aan de overkant een broodje Pastrami gegeten :)
Als we dat eerder hadden geweten hadden we dat ook kunnen doen, mijn man is fan van Pastrami :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:51 schreef shiznuts het volgende:
Wij zijn gisteren teruggegaan (vandaag aangekomen)... net de dag dat het begon te regenen. Daarvoor was het echt dagenlang nog zomers. :o :D Superveel sightseeing gedaan in weinig tijd. Een van de highlights was ook wel ff een break van de stad nemen en lekker met de voetjes in het water bij Coney Island gedurende sunset en daarna daar nog een Nathan's hotdog eten.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paar straight-out-of-smartphone-kiekjes

Coole stad! Met zo'n korte tijd was het meer een city run, blaren inclusief. :P Maar nog bedankt voor de tips. ;) Toch zo'n beetje alle sights weten te zien. :Y Mensen zijn erg vriendelijk en lekker direct. :D Real' murican food beviel ook!

JFK was een beetje een domper. :') Superlang wachten, zooitje ongeregeld. Dat kan toch veel efficiënter en moderner?!? Maar goed, dat idee krijg ik ook wel een beetje bij de rest van de stad, met name de Subway. :P Bussen waar je een of andere strip moet drukken of aan een koord moet trekken. :D Maar goed, geeft wel allemaal karakter aan de stad. Net als die steam pipes.

Nu had ik wel m'n smartphone bij me + reallife plattegrond... maar eigenlijk is de stad nogal vrij van borden die wijzen waar wat precies te vinden/zien is. :? Dat verwonderde me een beetje. Alleen rond Wallstreet waren zaken vrij goed aangeduid.

Al met al een geslaagde trip. *O* Moet je een keer meegemaakt hebben. :Y
Toffe foto's! Wat fijn dat jullie de regen hebben kunnen ontlopen en nog het goede weer te pakken hadden. Gisteren was het ondanks de regen nog warm, vandaag was het weer regen en 12 graden. Een heel verschil!

Dat wachten overal ben ik inmiddels ook wel zat ja :X

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:19 schreef shiznuts het volgende:
Oh echt? Bij ons was het drama. Misschien ligt het aan de terminal. Dat was bij ons Terminal 1 (ik woon/werk en vloog dus vanuit Wenen, Oostenrijk en daar wordt Austrian afgehandeld). Duurde eeuwig voordat we door de wachtrij bij de grenscontrole kwamen. En daar hebben ze echt een houtje touwtje system met hokjes die na een paar minuten weer dichtgaan en 'open'/'closed' niet correspondeert met of je daar nu mag staan of niet. :') En die officers zijn echt super ongeduldig en snauwden naar reizigers.

Schril contrast met vanochtend weer aankomen in Wenen, hoofdstad, enige directe luchthaven, tegen de 2 miljoen inwoners... sta je in de rij... 30 seconden, laat je je paspoort zien, duurt 10 seconden en ben je door. Dan is je bagage al op de band als je daar 10 minuten ofzo na het disembarken komt. Klaar! Schiphol is eigenlijk ook niet zo heel tragisch, moet je alleen vaak wat langer wachten op je koffer. Maar goed. :D Bijzaak.

Verder was navigeren idd 't probleem niet, viel me alleen op. :o Als je de subway uitkomt is het vaak rondkijken... eh... waar ben ik dan precies en welke richting moet ik dan op.

Coney Island was eigenlijk een last moment decision. 't Was al redelijk laat en we hadden veel gezien en besloten ff een rustmomentje te pakken daar! Heb je de monumentale Cyclone houten rollercoaster. Gezellige sfeer wel. Maar deden eerst de schoenen uit en aan de tas knopen en dan het water in. Bleek alleen na zonsondergang 't park al dicht te gaan, dus er zat geen ritje meer in. :'( Wel een world famous Nathan's hotdog (schijnt daar 'uitgevonden' te zijn en houden ze de hotdog eetcompetitie). Al met al best geslaagd. Beetje een Scheveningen vibe net buiten New York. Kan me voorstellen dat veel New Yorkers daar ff kunnen 'unwinden'. En wat een boel Joodse families! Dang! Wel allemaal met kousen aan 't water in. Als dat al mocht van de ouders. Die zie je eigenlijk bij alle toeristische trekpleisters wel veel. Verder hoor je best ook veel Nederlanders, Duitsers, Britten en Australiërs.
Ik vind het metrosysteem qua aanduiding (welke aanduiding :')) echt ruk hier :X Bij de metrohaltes hangen geen overzichten van waar de metro heengaat, alleen de richting. Ja weet ik veel welke richting ik op moet :') Het zou handig zijn als ze een halte-overzicht hebben zoals overal ter wereld. Ook verwarrend: zelfde haltenamen. Zo hebben je Fulton Street in Manhattan en Fulton Street in Broolyn 8)7

In de buurt waar wij zitten (Brooklyn) wonen ook heel veel traditionele Joden. Schoolbussen met Hebreeuws erop, mannen met hoeden en lange lokken, kinderen met opgeschoren haar en pijpenkrullen, the works. En dat niet eens tijdens shabbas.

Wat ik vooral opvallend vind is dat je nog best een scheiding ziet van bevolkingsgroepen: in Manhattan zie je nauwelijks negers en in Brooklyn is het weer omgekeerd.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 23 oktober 2016 @ 08:42:19 #65
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_166141457
True true. Hier in de ondergrondse op 't station / in de wagons overal zulke aanduidingen:




Hier in Wenen herken je de U-Bahn ook eerder, hoog in de lucht, uit alle hoeken (en mensenmassa's) te zien:



En dus wegwijzers!

Maar goed, dat is hier bijvoorbeeld ook voor 'waar vind ik een PIN-automaat?'...

Dat soort dingetjes inderdaad om dingetjes duidelijker te maken en gewoon te vergemakkelijken. :Y Maar goed, dat is een van de dingetjes dat Wenen al jaren in de top zet. Volgens TripAdvisor ook 1st place op 't gebied van 'Ease of getting around'. Een stad als NYC... je zou haast denken 'take a hint'. 'Beter goed gekopieerd dan slecht nageaapt', of wat zeggen ze ook alweer?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_166141985
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 06:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ken je de regels wel? Mijn man is groot fan en door hem ben ik het leuk gaan vinden. Kende zelfs een paar spelers! Als je me er een paar jaar geleden neer had gezet had ik er ook geen hol aan gevonden :')

IJshockey is tof! Ik kan de Islanders aanraden maar je kunt natuurlijk ook voor de Rangers gaan. Al begreep ik van mijn kennis dat die fans arrogante zakken zijn ;)

Ik weet wat de bedoeling is en ik weet ook dat bepaalde dingen wel en niet mogen maar ik ken de regels niet voor 100% ):O
Misschien bezoek ik ook nog wel weer een basketbal wedstrijd :')

De Islanders zijn wel stukken goedkoper zag ik net op Stubhub..
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 16:54:41 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166149498
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2016 08:42 schreef shiznuts het volgende:
True true. Hier in de ondergrondse op 't station / in de wagons overal zulke aanduidingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hier in Wenen herken je de U-Bahn ook eerder, hoog in de lucht, uit alle hoeken (en mensenmassa's) te zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dus wegwijzers!

Maar goed, dat is hier bijvoorbeeld ook voor 'waar vind ik een PIN-automaat?'...
[ afbeelding ]
Dat soort dingetjes inderdaad om dingetjes duidelijker te maken en gewoon te vergemakkelijken. :Y Maar goed, dat is een van de dingetjes dat Wenen al jaren in de top zet. Volgens TripAdvisor ook 1st place op 't gebied van 'Ease of getting around'. Een stad als NYC... je zou haast denken 'take a hint'. 'Beter goed gekopieerd dan slecht nageaapt', of wat zeggen ze ook alweer?
Precies die bovenste dingen inderdaad! Dat je gewoon ziet als je ergens naar beneden loopt welke haltes die metro heeft. Ik zoek namelijk altijd de kleur lijn en de halte op en als je dan zo'n overzicht hebt dan weet je welke metro je moet hebben. Als er alleen staat "to Queens" of "to Brooklyn" terwijl je downtown bent dan zegt me dat niet zoveel :')

quote:
11s.gif Op zondag 23 oktober 2016 10:07 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik weet wat de bedoeling is en ik weet ook dat bepaalde dingen wel en niet mogen maar ik ken de regels niet voor 100% ):O
Misschien bezoek ik ook nog wel weer een basketbal wedstrijd :')

De Islanders zijn wel stukken goedkoper zag ik net op Stubhub..
Het ligt er denk ik ook wel aan hoe belangrijk de wedstrijd is. Later in het seizoen is spannender. Ook de tegenstander is belangrijk. Tegen wie speelden ze?

Wat de Rangers betreft: ik denk dat je daar ook wel echt voor de locatie betaalt (Madison Square Garden) en ze zijn toch wel een bekendere naam.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166151032
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Precies die bovenste dingen inderdaad! Dat je gewoon ziet als je ergens naar beneden loopt welke haltes die metro heeft. Ik zoek namelijk altijd de kleur lijn en de halte op en als je dan zo'n overzicht hebt dan weet je welke metro je moet hebben. Als er alleen staat "to Queens" of "to Brooklyn" terwijl je downtown bent dan zegt me dat niet zoveel :')

[..]

Het ligt er denk ik ook wel aan hoe belangrijk de wedstrijd is. Later in het seizoen is spannender. Ook de tegenstander is belangrijk. Tegen wie speelden ze?

Wat de Rangers betreft: ik denk dat je daar ook wel echt voor de locatie betaalt (Madison Square Garden) en ze zijn toch wel een bekendere naam.
Het was tegen de Memphis Grizzlies.
De Knicks stelden in die periode (december 2013) sowieso niet echt veel voor geloof ik.
Maar toen ik een half jaar later een tour deed door MSG zei de gids dat de wedstrijd tegen de Grizzlies "a great game" was :')

Ja de Rangers zijn natuurlijk een veel grotere naam de Islanders.
Mij maakt het eigenlijk uit welke van de 2 het gaat worden, maar de persoon die meegaat wil graag naar MSG :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 18:14:06 ]
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:36:22 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166188594
quote:
11s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:11 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Het was tegen de Memphis Grizzlies.
De Knicks stelden in die periode (december 2013) sowieso niet echt veel voor geloof ik.
Maar toen ik een half jaar later een tour deed door MSG zei de gids dat de wedstrijd tegen de Grizzlies "a great game" was :')

Ja de Rangers zijn natuurlijk een veel grotere naam de Islanders.
Mij maakt het eigenlijk uit welke van de 2 het gaat worden, maar de persoon die meegaat wil graag naar MSG :P
MSG heeft natuurlijk wel een naam. Misschien wedstrijd Rangers/Islanders in MSG *)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166190402
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

MSG heeft natuurlijk wel een naam. Misschien wedstrijd Rangers/Islanders in MSG *)
Geen derby helaas -O-
Als ik er ben spelen ze tegen de Dallas stars
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 13:07:35 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166239439
Ik ben weer thuis -O- New York was weer geweldig, bizar dat ik er 15 jaar geleden voor het laatst was :o Dat ga ik niet meer zo lang laten gebeuren!

Helaas zat het weer ontzettend tegen en heb ik een fikse verkoudheid opgelopen in Boston, maar het was echt weer fantastisch O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166239586
15 jaar?! Pfoe.. ik ben er in 2009, 2011 en 2014 geweest en wil nu eigenlijk alweer terug.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 13:49:17 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166240179
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
15 jaar?! Pfoe.. ik ben er in 2009, 2011 en 2014 geweest en wil nu eigenlijk alweer terug.
Ja bizar hè :o In 2008 en 2014 nog wel in de VS geweest maar niet meer in NY. Voorlopig staan er overigens eerst nog andere reizen op de planning: noordwestkust en de deep south maar wie weet doen we een keer een weekje NY tussendoor :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_166552942
in januari waarschijnlijk naar new york voor paar dagen, iemand een tip waar meestal goedkope tickets te vinden zijn of valt daar niks van te zeggen?
pi_166652486
Hopper app downloaden en die houdt het voor je in de gaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')