abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:16:12 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170711061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij dacht: Eureka, Europa!
ja een gezamenlijke vijand dat doet de eenheid goed he

Dat wist Hitler ook erg goed
Men is altijd bereid om de ander , de mindere, te verraden voor een plekje in het paradijs van de Leider
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170711119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja een gezamenlijke vijand dat doet de eenheid goed he

Dat wist Hitler ook erg goed
Men is altijd bereid om de ander , de mindere, te verraden voor een plekje in het paradijs van de Leider
Zeker als daar geld tegenoverstaat.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:43:45 #228
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_170711589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Symbool politiek? Zou de Nederlandse staat serieus zo ver gaan om Turkse burgers te onthouden desnoods te stemmen bij de ambassade/consulaat?
Zou de Nederlandse overheid troepen stationeren als Amerikanen bij de Amerikaanse ambassade of het consulaat konden stemmen over het introduceren van de doodstraf in Iowa?
Dat denk ik niet. :7

Anders gaan de Turken gewoon online of via de post stemmen :9

Alhoewel de PvdA de posterijen en het internetverkeer natuurlijk kan afsluiten, net zoals.. :D
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:57:33 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170711833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zeker als daar geld tegenoverstaat.
of een goed gevoel omdat jij geen slechte Jood / Gulen bent, maar een echte Ariër / Turk een Ubermensch

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2017 21:15:21 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:28:46 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170712390
http://www.telegraaf.nl/b(...)ek_vanuit_cel__.html

Tja journalist in Turkije dat gaat niet goed he
dan ga je het gevang in
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 12:02:17 #231
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170723586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Symbool politiek? Zou de Nederlandse staat serieus zo ver gaan om Turkse burgers te onthouden desnoods te stemmen bij de ambassade/consulaat?
Ik denk dat het wel menens is . Wat er binnen in een ambassade/consulaat speelt, daar kan de staat weinig tot niks aan doen. Maar voorkomen dat mensen daar binnen komen om te gaan stemmen kan wel. Duitsland en Oostenrijk staan het ook niet toe.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170723620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:02 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel menens is . Wat er binnen in een ambassade/consulaat speelt, daar kan de staat weinig tot niks aan doen. Maar voorkomen dat mensen daar binnen komen om te gaan stemmen kan wel. Duitsland en Oostenrijk staan het ook niet toe.
'Weet jij veel, ik ga er heen om mijn kind te registreren, mijn overleden oma door te geven, mijn bedrijf te registreren, mijn dienstplicht af te komen en mijn paspoort te verlengen? Het consulaat loopt altijd vol met mensen, dagelijks, hoe ga je er op controleren?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 12:06:01 #233
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170723631
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Weet jij veel, ik ga er heen om mijn kind te registreren, mijn overleden oma door te geven, mijn bedrijf te registreren, mijn dienstplicht af te komen en mijn paspoort te verlengen? Het consulaat loopt altijd vol met mensen, dagelijks, hoe ga je er op controleren?
Zo'n beladen referendum zal echt niet stiekem gehouden kunnen worden. Of denk jij van wel?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170723661
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:06 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Zo'n beladen referendum zal echt niet stiekem gehouden kunnen worden. Of denk jij van wel?
Klopt, maar mensen moeten nog steeds die dingen doen. Het consulaat trekt dagelijks honderden mensen met verschillende redenen, ga je als staat een checkpoint voor de ingang zetten en de papieren checken voor ze naar binnen mogen?
pi_170723731
Ik kan mij niet voorstellen dat de staat daar de mankracht, zin, middelen en tijd voor heeft, als ze het überhaupt al juridisch mogelijk kunnen maken mensen de toegang tot het consulaat te ontzeggen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 12:12:36 #236
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170723741
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, maar mensen moeten nog steeds die dingen doen. Het consulaat trekt dagelijks honderden mensen met verschillende redenen, ga je als staat een checkpoint voor de ingang zetten en de papieren checken voor ze naar binnen mogen?
Is een optie natuurlijk. Maar het zullen bij zo'n referendum dan ook niet honderden mensen per dag zijn maar duizenden. Reden genoeg voor de staat dat op de openbare weg aan te pakken?

En ik gok dan ook niet dat dat gehouden gaat worden in een consulaat, maar net als met het vorige referendum op grote locaties.

De staten die het willen verbieden hebben mogelijkheden zat om dat tegen te houden. Al dan niet wat creatief.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 12:15:13 #237
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170723778
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:12 schreef Triggershot het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat de staat daar de mankracht, zin, middelen en tijd voor heeft, als ze het überhaupt al juridisch mogelijk kunnen maken mensen de toegang tot het consulaat te ontzeggen.
Verschil met het vorige incident is dat de staat nu genoeg tijd heeft om plannen op te stellen. Tijd genoeg om bv een oude wet boven water te toveren die zoiets mogelijk maakt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170723806
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:12 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Is een optie natuurlijk. Maar het zullen bij zo'n referendum dan ook niet honderden mensen per dag zijn maar duizenden. Reden genoeg voor de staat dat op de openbare weg aan te pakken?

En ik gok dan ook niet dat dat gehouden gaat worden in een consulaat, maar net als met het vorige referendum op grote locaties.

De staten die het willen verbieden hebben mogelijkheden zat om dat tegen te houden. Al dan niet wat creatief.
Ik kom opzettelijk met het consulaat juist vanwege dat de staat daar geen zeggenschap over heeft in een context waarbij de Turkse staat geen andere optie heeft dan haar eigen grondgebied beschikbaar te stellen. Het mogen stemmen voor de referendum in het buitenland heeft een week geduurd. Verder is burgers toegang tot het consulaat ontzeggen natuurlijk ook tegen allerlei verschillende verdragen, dus ik denk dat Ascher vooral slap lult om eerlijk te zijn.
pi_170723842
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Verschil met het vorige incident is dat de staat nu genoeg tijd heeft om plannen op te stellen. Tijd genoeg om bv een oude wet boven water te toveren die zoiets mogelijk maakt.
Dat was een demonstratie natuurlijk niet gericht tegen de burgers die het consulaat wilden betreden, maar tegen een "ongewenste vreemdeling". Lijkt me sterk dat ze iets kunnen doen aan individuen die hun stem komen uitbrengen in een diplomatiek onschendbaar gebouw, maar we zullen het zien.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 12:23:25 #240
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170723887
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kom opzettelijk met het consulaat juist vanwege dat de staat daar geen zeggenschap over heeft in een context waarbij de Turkse staat geen andere optie heeft dan haar eigen grondgebied beschikbaar te stellen. Het mogen stemmen voor de referendum in het buitenland heeft een week geduurd. Verder is burgers toegang tot het consulaat ontzeggen natuurlijk ook tegen allerlei verschillende verdragen, dus ik denk dat Ascher vooral slap lult om eerlijk te zijn.
We gaan het zien. Wat ik al schreef, kan de NL staat niks doen aan wat er binnen een consulaat speelt. Maar de consul heeft dan weer niks te zeggen over wat er buiten het consulaat speelt. Wie weet is in de week van zo'n referendum heel toevallig de straat een week dicht vanwege aanleg van een nieuw riool ofzo. Je weet maar nooit. O-)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170724023
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:23 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

We gaan het zien. Wat ik al schreef, kan de NL staat niks doen aan wat er binnen een consulaat speelt. Maar de consul heeft dan weer niks te zeggen over wat er buiten het consulaat speelt. Wie weet is in de week van zo'n referendum heel toevallig de straat een week dicht vanwege aanleg van een nieuw riool ofzo. Je weet maar nooit. O-)
Of Ascher lult dus echt uit zijn nek in het geval van het consulaat:

Punt 36 van de Conventie:
quote:
(a) consular officers shall be free to communicate with nationals of the sending State and to have
access to them. Nationals of the sending State shall have the same freedom with respect to
communication with and access to consular officers of the sending State
;
quote:
2.The rights referred to in paragraph 1 of this article shall be exercised in conformity with the
laws and regulations of the receiving State, subject to the proviso, however, that the said laws and
regulations must enable full effect to be given to the purposes for which the rights accorded under this
article are intended.
http://legal.un.org/ilc/t(...)entions/9_2_1963.pdf

De door de staat te treffen maatregelen mogen niet de toegang tot het consulaat beperken. Zal het hoogstens kunnen ontmoedigen door wat symbool politiek, niet kunnen hinderen.

In het geval van werkzaamheden moeten ze dan een ander plek faciliteren of in het ergste geval het consulaat sluiten en de diplomatieke banden bevriezen. For some reason zie ik dat niet gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2017 12:38:00 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 12:40:59 #242
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170724165
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of Ascher lult dus echt uit zijn nek in het geval van het consulaat:

Punt 36 van de Conventie:

[..]

[..]

http://legal.un.org/ilc/t(...)entions/9_2_1963.pdf

De door de staat te treffen maatregelen mogen niet de toegang tot het consulaat beperken. Zal het hoogstens kunnen ontmoedigen door wat symbool politiek, niet kunnen hinderen.

In het geval van werkzaamheden moeten ze dan een ander plek faciliteren of in het ergste geval het consulaat sluiten en de diplomatieke banden bevriezen. For some reason zie ik dat niet gebeuren.
Een tijdelijke sluiting moet toch wel een optie zijn? Immers zal het consulaat gewoon tijdelijk de deuren sluiten als er bv een gaslek voor de deur is.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170724279
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:40 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Een tijdelijke sluiting moet toch wel een optie zijn? Immers zal het consulaat gewoon tijdelijk de deuren sluiten als er bv een gaslek voor de deur is.
Dan moet er zowel een gaslek zijn in Rotterdam als in Deventer en in België en in Duitsland wil het echt effect hebben. Als de Nlse staat al geen andere plek moet toewijzen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2017 12:51:29 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 12:59:22 #244
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170724386
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan moet er zowel een gaslek zijn in Rotterdam als in Deventer en in België en in Duitsland wil het echt effect hebben. Als de Nlse staat al geen andere plek moet toewijzen.
Je weet maar nooit. :P

Buiten dat, 36a is rekbaar, want contact met de consul kan natuurlijk ook zonder bezoek aan een consulaat. Bellen en mailen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170724431
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:59 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Je weet maar nooit. :P

Buiten dat, 36a is rekbaar, want contact met de consul kan natuurlijk ook zonder bezoek aan een consulaat. Bellen en mailen.
Het is communications and access he. Het consulaat als de medewerkers zijn fysieke elementen. Juist dat het rekbaar is maakt het lastig om het te beperken tot iets concreets.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 13:07:49 #246
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170724503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is communications and access he. Het consulaat als de medewerkers zijn fysieke elementen. Juist dat het rekbaar is maakt het lastig om het te beperken tot iets concreets.
Access impliceert vrij duidelijk fysieke toegang inderdaad.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 13:10:45 #247
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170724552
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is communications and access he. Het consulaat als de medewerkers zijn fysieke elementen. Juist dat het rekbaar is maakt het lastig om het te beperken tot iets concreets.
Ik lees het als dat men toegang moet hebben tot de de consulaire medewerkers. Dat kan natuurlijk ook buiten het consulaat. De consul bv zal niet 24/7 op dat lapje grond zitten.

Als de NL staat de consulaire medewerkers niet uit het consulaat zou laten en het telefoon en internetverkeer plat zou leggen dan is er wel een probleem. Maar Een weekje de straat voor de deur dicht maar wel de mogelijkheid van contact met de consulaire medewerkers is dan geen overtreding van 36a.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170724771
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:10 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik lees het als dat men toegang moet hebben tot de de consulaire medewerkers. Dat kan natuurlijk ook buiten het consulaat. De consul bv zal niet 24/7 op dat lapje grond zitten.

Als de NL staat de consulaire medewerkers niet uit het consulaat zou laten en het telefoon en internetverkeer plat zou leggen dan is er wel een probleem. Maar Een weekje de straat voor de deur dicht maar wel de mogelijkheid van contact met de consulaire medewerkers is dan geen overtreding van 36a.
Het punt is dat alle consulaire activiteiten diplomatiek en onschendbaar zijn, Als locatie X als een tijdelijke vervanging wordt toegewezen voor voortzetting van de diplomatieke en consulaire zaken gelden dezelfde zaken natuurlijk daar dan.

Daarnaast lijkt het er op dat Ascher helemaal geen poot meer heeft om op te staan met zijn uitspraken:

quote:
Believing that an international convention on consular relations, privileges and immunities would
also contribute to the development of friendly relations among nations, irrespective of their differing constitutional and social systems,
Je kunt als Nederlandse staat wel een gaslekje of glasvezel aanlegging als reden benoemen, maar lijkt mij dat consulaat bij langdurige onbereikbaarheid wordt toegewezen op een andere plek en of Turkije inspeelt in de situatie en het referendum verschuift.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2017 13:27:59 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 mei 2017 @ 13:36:16 #249
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_170724896
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het punt is dat alle consulaire activiteiten diplomatiek en onschendbaar zijn, Als locatie X als een tijdelijke vervanging wordt toegewezen voor voortzetting van de diplomatieke en consulaire zaken gelden dezelfde zaken natuurlijk daar dan.

Daarnaast lijkt het er op dat Ascher helemaal geen poot meer heeft om op te staan met zijn uitspraken:

[..]

Je kunt als Nederlandse staat wel een gaslekje of glasvezel aanlegging als reden benoemen, maar lijkt mij dat consulaat bij langdurige onbereikbaarheid wordt toegewezen op een andere plek en of Turkije inspeelt in de situatie en het referendum verschuift.
Maar wat is langdurig? Een dag? Een week? Een maand? En een geschikte andere plek is ook niet binnen een dag gevonden en ingericht.

Zal Turkije het referendum inderdaad stilleggen en verschuiven als bv op de eerste stemdag van het referendum het consulaat in Deventer niet fysiek te bereiken is om te stemmen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_170724995
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Maar wat is langdurig? Een dag? Een week? Een maand? En een geschikte andere plek is ook niet binnen een dag gevonden en ingericht.
Consulaten hebben meestal al programma's uitgestippeld voor de komende 6 maanden en lijkt me sterk dat er geen rekening is gehouden met een rampenplan waar het consulaat naar toe zou moet verhuizen in het geval van nood en of werkzaamheden. In een klein kikkerland als Nederland is het al verdeeld in twee regio's.

quote:
Zal Turkije het referendum inderdaad stilleggen en verschuiven als bv op de eerste stemdag van het referendum het consulaat in Deventer niet fysiek te bereiken is om te stemmen?
Wanneer Rotterdam en Deventer beiden niet te bereiken zijn en ook geen ander ruimte ingezet kan worden bedoel je? Denk dan eerder dat ze overgaan op een digitale manier van stemmen, wat averechtser kan werken gezien de mogelijke - digitale - opkomst nog hoger kan werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')