abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176989458
registreer om deze reclame te verbergen
Nog een 'leuk verhaal' van Liander: https://www.ad.nl/economi(...)er-niemann~a64abc93/
Een + voor: E&G Partyverzorging, Wiebke Weihnachten, Lacy Lion, personal fitness, Formidable, Titus appel, Sunny financials, More Dutch Design, Laurion, Silverline, Alogic, Puzzle parking, OAMKB, Indreams, Jobsuits, FiancialAccess, MaBrown's
pi_177162718
Afgelopen vrijdag heb ik van de bedrijfsjurist van Liander een reactie ontvangen.

Tenenkrommend, dat wel.

Als je vraagt: "Waarom moet ik een overeenkomst aangaan" en de titel van het antwoord is "discussie met Liander betreffende de kosten van verwijdering voor de gasaansluiting" dan gaat er iets ernstig mis...

Ik ben me nog aan het beraden op wat ik nu weer moet gaan reageren op deze onzin.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:24:39 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177164112
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:52 schreef Ivo1985 het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik van de bedrijfsjurist van Liander een reactie ontvangen.

Tenenkrommend, dat wel.

Als je vraagt: "Waarom moet ik een overeenkomst aangaan" en de titel van het antwoord is "discussie met Liander betreffende de kosten van verwijdering voor de gasaansluiting" dan gaat er iets ernstig mis...

Ik ben me nog aan het beraden op wat ik nu weer moet gaan reageren op deze onzin.
Jij vindt het toch helemaal niet nodig dat de aansluiting verwijderd wordt?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177164443
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij vindt het toch helemaal niet nodig dat de aansluiting verwijderd wordt?
Helemaal correct. Dat beetje ruimte in de meterkast mis ik niet.
pi_177166353
Ik snap de gedachtengang wel qua onveiligheid van afsluiting en tijd(1jr.) Na 5 jaar nieuwe plankjes boren in de keuken....BAM! ( Zoiets?

Verder: Ivo ^O^
Liander: :r

Nu ik dit tik bedenk ik net dat de leiding in de keuken n de gasafsluiter zit (zou er dan nog gas in zitten?)
  woensdag 14 februari 2018 @ 18:24:23 #106
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177183209
Oftewel: niet betalen en lekker laten afsluiten.
Not all those who wander are lost.
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:20:31 #107
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_177184380
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:20 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik snap de gedachtengang wel qua onveiligheid van afsluiting en tijd(1jr.) Na 5 jaar nieuwe plankjes boren in de keuken....BAM! ( Zoiets?

Verder: Ivo ^O^
Liander: :r

Nu ik dit tik bedenk ik net dat de leiding in de keuken n de gasafsluiter zit (zou er dan nog gas in zitten?)

Nee.
pi_177184503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:24 schreef Mishu het volgende:
Oftewel: niet betalen en lekker laten afsluiten.
Als ze dat laatste eens zouden doen ben ik een heel blij man. Ik vrees alleen dat ik daar hl lang op kan wachten.
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:36:22 #109
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177186279
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb, is bij hem de leiding kostenloos verzegeld maar is alles nog wel fysiek aanwezig. Hij is wat dat betreft behandeld als wanbetaler (zonder enige betaalachterstand...) en moet pas een flinke rekening betalen als hij de verzegeling wil laten verwijderen en opnieuw gas wil gaan gebruiken.
Kan jij dat ook niet doen dan? Overstappen op alleen elektra en dan de brieven negeren?
Not all those who wander are lost.
pi_177189359
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Kan jij dat ook niet doen dan? Overstappen op alleen elektra en dan de brieven negeren?
Nee, want intussen heb ik al lang vragen gesteld naar aanleiding van hun idioot opgestelde brieven vol dreigementen die nergens op slaan.

Echt, die tekst is zo'n uit hun duim gezogen onzin, diep triest. Als ik geen nieuw contract voor gas zou nemen, zouden ze het gas komen afsluiten en dan zou ik niet meer kunnen internetten.

Helaas heb ik daarom 2 vragen gesteld en nu weten ze dat ik juist wil dat ze komen afsluiten en doen ze precies het tegenovergestelde van wat ze in hun brieven zetten. Want nu vinden ze dus dat ik eerst een overeenkomst voor verwijderen aan moet gaan.

Toen ik mijn vragen stelde, wist ik helaas nog niet dat negeren de beste optie was. Nu hang ik ergens rond in een soort wetteloos niemandsland. Politiek, ACM en netbeheerders weten nog niet hoe ze om moeten gaan met mensen die geen gas meer nodig hebben, maar ondertussen wordt al wel ruim 3 jaar gepromoot dat we op termijn allemaal van het gas af moeten.
pi_177192124
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Politiek, ACM en netbeheerders weten nog niet hoe ze om moeten gaan met mensen die geen gas meer nodig hebben, maar ondertussen wordt al wel ruim 3 jaar gepromoot dat we op termijn allemaal van het gas af moeten.
Dat komt natuurlijk ook eigenlijk door de best wel belachelijke klassensysteem van Nederlandse energie. Balansverantwoordelijke, netbeheerders, leveranciers

Het is een enorme keten. En het is allemaal via een dun lijntje aan de klant verbonden. Als de klant dan lijntje doorknipt via de leverancier, dan hebben bovenliggende instanties niks om op te staan.

Nu is net of shell bij je komt klagen voor hun bevoorradingskosten omdat je nu elektrisch rijdt en de tankstation niet meer aan je kan leveren.
pi_177218767
Misschien een wat vreemde en afwijkende gedachtegang, maar toch:
De gasmeter en -aansluiting zijn eigendom van de netbeheerder. Mits er niets in de notarile eigendomsakte van de woning daarover staat opgenomen zou je ook kunnen redeneren dat je in jouw woning een aansluiting slechts toestaat zolang die een functie heeft.

Die functie is nu vervallen en je zou de meter en aansluiting nu dus slechts hoeven “gedogen”. (Hoewel ik niet zo snel heb kunnen achterhalen welke wetgeving hierover precies bestaat, is dus nog wel wat uitzoekwerk.)

Waarom dat niet de netbeheerder sommeren om zijn eigendom op zijn eigen kosten uit jouw woning te halen? En wanneer ze dat niet binnen redelijke termijn doen, dat jij dat dan zal laten doen en de kosten op de netbeheerder zal verhalen.

Achtergrond van dit idee is dat afwachten kennelijk niet helpt om de netbeheerder de aansluiting te laten verwijderen. Dan de zaak maar omdraaien; bij niet verwijderen door de netbeheerder, het dus zelf maar laten doen op kosten van de netbeheerder.
pi_177218948
Helaas gaat dat niet op. Ergens in de Nederlandse wetgeving is opgenomen dat als er eenmaal leidingen van een nutsbedrijf aanwezig zijn op een perceel, de eigenaar die leidingen en toebehoren moet gedogen en indien nodig (op afspraak) toegang moet verlenen tot die eigendommen van het nutsbedrijf.

De netbeheerder heeft dus het recht om de situatie in stand te houden (op hun kosten).
pi_177219012
Haha, dat is wel aparte (maar logische) gedachtengang.

Er zit iets in mijn huis van een ander wat ik niet gebruik, waarom zou je ervoor betalen? (netkosten of sloopkosten).
pi_177219033
Ah jammer. Misschien dat het ooit nog verandert wanneer de verplichting tot het aansluiten op het aardgasnet in het algemeen wordt afgeschaft.

In elk geval veel succes gewenst!
pi_177829100
Kleine update:

Liander is een puinhoop. Ik heb het even stil gehouden, maar er gebeuren bijzondere dingen.

Aan het ene loket zit bij Liander een jurist. Die probeert mij er van te overtuigen dat ik geld moet betalen, ook al heb ik mijn overeenkomst zonder enige belemmeringen kunnen opzeggen. Maar de betreffende jurist heeft ruim 4 maanden nadat mijn overeenkomst beindigd is nog niet kunnen wijzen op een wet waaruit die verplichtingen blijken. Ik heb opnieuw antwoord gevraagd op mijn vraag van 22 december, maar nog niets vernomen.

Aan het andere loket bij Liander zit iemand die mij in het wanbetalers traject gegooid heeft. Want in het systeem van Liander geldt: "geen energiecontract = illegaal afnemen van energie = wanbetaler". Deze afdeling stuurt dreigbrieven dat als je geen leveringscontract neemt bij een energiemaatschappij, ze je zullen komen afsluiten van energie. Ondanks dat er met mij een jurist in discussie is, lijkt dit loketje nog steeds met haar procedure bezig. Een week of 2 terug vond ik bij thuiskomst een briefje (zonder envelop) op de deurmat van Liander, dat de monteur (zonder afspraak!) aan de deur was geweest om mij af te komen sluiten van energie, maar dat hij mij niet thuis trof.

Als ik niet voor 9 maart een leveringscontract voor energie aan Liander kon tonen, zou het dossier door loket 2 worden overgedragen aan een deurwaarder. Onder dreigement van kosten. Dat laatste is natuurlijk heel bijzonder, er is aan mij immers nooit een ingebrekestelling. En ook heb ik nota bene bij mijn opzegging al aangegeven dat ik bereid ben mijn medewerking te verlenen aan werkzaamheden die Liander wenst uit te voeren, indien vooraf met mij een afspraak wordt gemaakt. Ook telefonisch heb ik aangegeven dat het noodzakelijk is om een afspraak te maken wanneer ze binnenshuis wat willen komen doen. Het antwoord wat je dan krijgt is 'we maken geen afspraak als we gas komen afsluiten'. Tja, dan niet hoor. Maar dan zijn de kosten die de deurwaarder gaat maken ook echt niet mijn probleem.

Vol verwachting klopt mijn hart. Zal ik binnenkort iets vernemen van de deurwaarder? Of is de jurist intussen toch zo snugger geweest om de wanbetalers-procedure voor mijn adres te blokkeren? En wat zou de jurist in zijn tweede antwoord aan mij schrijven, nadat ik hem gemeld heb dat hij bij zijn eerste antwoord waarschijnlijk twee dossiers door elkaar heeft gehaald? Want ik vroeg waarom ik verplicht een overeenkomst aan moet gaan (opdracht voor verwijdering is namelijk k een overeenkomst) en kreeg een antwoord waarin de hoogte van de verwijderingskosten werd verdedigd en waarom die kosten volgens de jurist rechtmatig in rekening gebracht kunnen worden volgens de algemene voorwaarden. Niet van toepassing op mij, want ik heb mijn overeenkomst probleemloos kunnen opzeggen en dan gelden ook de algemene voorwaarden niet meer voor mij.
pi_177829278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 01:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Kleine update:

Liander is een puinhoop.
Heerlijk verhaal :). Succes, moet goed komen in de long run dacht ik zo!
Waarom niet?
pi_177829335
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 01:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Kleine update:


En nu maar weer wachten... Bedankt voor de update! Success weer verder!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 15 maart 2018 @ 07:34:57 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177831097
Toevallig gisteren een tweet van Stedin langs zien komen met een mooi verhaal over gasloos.
Geen energie om te gaan zeuren wat dat moet gaan kosten nadat ik gas overbodig heb gemaakt voor mijn huis.

https://twitter.com/Stedin/status/974020662137380864?s=19
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177832863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 01:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Kleine update:

Liander is een puinhoop. Ik heb het even stil gehouden, maar er gebeuren bijzondere dingen.

Aan het ene loket zit bij Liander een jurist. Die probeert mij er van te overtuigen dat ik geld moet betalen, ook al heb ik mijn overeenkomst zonder enige belemmeringen kunnen opzeggen. Maar de betreffende jurist heeft ruim 4 maanden nadat mijn overeenkomst beindigd is nog niet kunnen wijzen op een wet waaruit die verplichtingen blijken. Ik heb opnieuw antwoord gevraagd op mijn vraag van 22 december, maar nog niets vernomen.

Aan het andere loket bij Liander zit iemand die mij in het wanbetalers traject gegooid heeft. Want in het systeem van Liander geldt: "geen energiecontract = illegaal afnemen van energie = wanbetaler". Deze afdeling stuurt dreigbrieven dat als je geen leveringscontract neemt bij een energiemaatschappij, ze je zullen komen afsluiten van energie. Ondanks dat er met mij een jurist in discussie is, lijkt dit loketje nog steeds met haar procedure bezig. Een week of 2 terug vond ik bij thuiskomst een briefje (zonder envelop) op de deurmat van Liander, dat de monteur (zonder afspraak!) aan de deur was geweest om mij af te komen sluiten van energie, maar dat hij mij niet thuis trof.

Als ik niet voor 9 maart een leveringscontract voor energie aan Liander kon tonen, zou het dossier door loket 2 worden overgedragen aan een deurwaarder. Onder dreigement van kosten. Dat laatste is natuurlijk heel bijzonder, er is aan mij immers nooit een ingebrekestelling. En ook heb ik nota bene bij mijn opzegging al aangegeven dat ik bereid ben mijn medewerking te verlenen aan werkzaamheden die Liander wenst uit te voeren, indien vooraf met mij een afspraak wordt gemaakt. Ook telefonisch heb ik aangegeven dat het noodzakelijk is om een afspraak te maken wanneer ze binnenshuis wat willen komen doen. Het antwoord wat je dan krijgt is 'we maken geen afspraak als we gas komen afsluiten'. Tja, dan niet hoor. Maar dan zijn de kosten die de deurwaarder gaat maken ook echt niet mijn probleem.

Vol verwachting klopt mijn hart. Zal ik binnenkort iets vernemen van de deurwaarder? Of is de jurist intussen toch zo snugger geweest om de wanbetalers-procedure voor mijn adres te blokkeren? En wat zou de jurist in zijn tweede antwoord aan mij schrijven, nadat ik hem gemeld heb dat hij bij zijn eerste antwoord waarschijnlijk twee dossiers door elkaar heeft gehaald? Want ik vroeg waarom ik verplicht een overeenkomst aan moet gaan (opdracht voor verwijdering is namelijk k een overeenkomst) en kreeg een antwoord waarin de hoogte van de verwijderingskosten werd verdedigd en waarom die kosten volgens de jurist rechtmatig in rekening gebracht kunnen worden volgens de algemene voorwaarden. Niet van toepassing op mij, want ik heb mijn overeenkomst probleemloos kunnen opzeggen en dan gelden ook de algemene voorwaarden niet meer voor mij.
Ik zie de rechter al smullen :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177834117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 01:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Kleine update:

Liander is een puinhoop. Ik heb het even stil gehouden, maar er gebeuren bijzondere dingen.

Moet je wel even goed opletten dat je door dit gedoe niet een BKR-notering krijgt. Als dat gebeurt moet je dat ook aanvechten en alle schade verhalen aan Liander
pi_177834579
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Moet je wel even goed opletten dat je door dit gedoe niet een BKR-notering krijgt. Als dat gebeurt moet je dat ook aanvechten en alle schade verhalen aan Liander
Uiteraard!
pi_177836697
Dit zijn nou van die dingen die ik ook altijd meemaak. Ik ga dit ook volgen.
Denk aan het milieu voordat u dit bericht afdrukt.
pi_177839034
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zie de rechter al smullen :')
En dan doet de rechter een uitspraak waarin staat dat ze alsnog moeten afsluiten. En daarmee gaan ze dan weer in beroep gewoon puur om je op kosten te jagen. Been there done that. :s)

Heb hier hetzelfde gehad met stadsverwarming daar gebruikten ze dezelfde soort smerige praktijken.
I know exactly what I'll do with the advice that you gave.
Watch me throw it all away.
pi_177839121
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:18 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

En dan doet de rechter een uitspraak waarin staat dat ze alsnog moeten afsluiten. En daarmee gaan ze dan weer in beroep gewoon puur om je op kosten te jagen. Been there done that. :s)

Heb hier hetzelfde gehad met stadsverwarming en het afgesloten willen worden/af willen van 70euro vastrecht per maand. Daar gebruikten ze dezelfde soort smerige praktijken.
Het verschil is dat ik al sinds november niets meer betaal ;). En ik ook niet ga betalen als ik niet gewezen wordt op een verplichting tot een nieuwe overeenkomst.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')