abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 13 september 2017 @ 18:57:42 #26
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_173756486
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik heb geen overeenkomst met Liander en ook nooit gehad, dus wat zij gaan doen met hun meter, zoeken ze maar uit.
Dat betwijfel ik. Bij het afsluiten van een contract met een energieleverancier sluit je meteen een aansluit- en transportovereenkomst af met de netbeheerder. Dat loopt via je energieleverancier.
pi_173756637
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:57 schreef freako het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Bij het afsluiten van een contract met een energieleverancier sluit je meteen een aansluit- en transportovereenkomst af met de netbeheerder. Dat loopt via je energieleverancier.
Dat klopt half wat je zegt. De energieleverancier heeft een contract met de netbeheerder en brengt de kosten hiervan in rekening bij de consument. De consument heeft allťťn een contract met de energieleverancier. En in het contract met mijn energieleverancier staat niets over een vergoeding die ik aan de netbeheerder verschuldigd ben als ik het contract ooit zou opzeggen. Mijn opzegging is nu verstuurd. Na 2 november heb ik geen contract meer.
  woensdag 13 september 2017 @ 19:26:30 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_173756975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat klopt half wat je zegt. De energieleverancier heeft een contract met de netbeheerder en brengt de kosten hiervan in rekening bij de consument. De consument heeft allťťn een contract met de energieleverancier.
Zoiets bedoel ik:

https://www.google.nl/url(...)bUxR9kMYUPErLrmtKCSg
pi_173757881
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zeg ook in november mijn gasaansluitnig op, omdat deze niet nodig is.
Waarom pas in november? omdat ik tot november nog een jaarcontract hebt met welkomstbonus. Bij opzeggen gasaansluiting bij de netbeheerder zeg ik autoamtisch het gascontract op bij de leverancier en moet ik een boete betalen en ik mis de welkomstpremie.

Ik wacht tot november, dan neem ik een nieuwe leverancier voor alleen elektra en bel ik mijn netbeheerder op voor het afsluiten van mijn gasaansluiting.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- aansluiting fysiek verwijderen
- gasmeter verzegelen.

Die 2de optie is velen malen goedkoper, bij mij kost die ongeveer 150 euro.

Bij heraansluiting moet ik dan ook weer iets van 150 euro betalen.

Bij Liander ben je voor 117 euro klaar :Y

Als je nog een gasaansluting hebt en je wisselt van leverancier gaat automatisch ook je gas mee. Wil je geen gasaansluiting vastrecht meer betalen, dan moet je je meter verzegelen of de aansluiting fysiek laten verwijderen.
pi_173765549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zeg ook in november mijn gasaansluitnig op, omdat deze niet nodig is.
Waarom pas in november? omdat ik tot november nog een jaarcontract hebt met welkomstbonus. Bij opzeggen gasaansluiting bij de netbeheerder zeg ik autoamtisch het gascontract op bij de leverancier en moet ik een boete betalen en ik mis de welkomstpremie.

Ik wacht tot november, dan neem ik een nieuwe leverancier voor alleen elektra en bel ik mijn netbeheerder op voor het afsluiten van mijn gasaansluiting.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- aansluiting fysiek verwijderen
- gasmeter verzegelen.

Die 2de optie is velen malen goedkoper, bij mij kost die ongeveer 150 euro.

Bij heraansluiting moet ik dan ook weer iets van 150 euro betalen.

Bij Liander ben je voor 117 euro klaar :Y

Als je nog een gasaansluting hebt en je wisselt van leverancier gaat automatisch ook je gas mee. Wil je geen gasaansluiting vastrecht meer betalen, dan moet je je meter verzegelen of de aansluiting fysiek laten verwijderen.
Dat is als je de wijziging van leverancier, door de nieuwe leverancier. Dit kun je bkijkbaar voorkomen door zelf oo te zeggen en bij aan te melden bij je nieuwe leverancier (zonder gas)


Dat staat tenninste eerder in dit topic
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_173778088
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 03:59 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Dat is als je de wijziging van leverancier, door de nieuwe leverancier. Dit kun je bkijkbaar voorkomen door zelf oo te zeggen en bij aan te melden bij je nieuwe leverancier (zonder gas)

Dat staat tenninste eerder in dit topic
Ik snap niet wat je bedoelt
pi_173778297
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Even ingedoken.

En dat is precies wat ik bedoel. Die overeenkomst sluit je af als onderdeel van je contract met de energieleverancier. En aangezien je van de Nederlandse wet een overeenkomst op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als dat je hem hebt afgesloten, volstaat mijn digitale opzegging aan de energieleverancier.
pi_173797666
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Even ingedoken.

En dat is precies wat ik bedoel. Die overeenkomst sluit je af als onderdeel van je contract met de energieleverancier. En aangezien je van de Nederlandse wet een overeenkomst op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als dat je hem hebt afgesloten, volstaat mijn digitale opzegging aan de energieleverancier.
Weet je ook zeker dat een overeenkomst met je energienetbeheerder ook onder deze wet valt?
pi_173798191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Weet je ook zeker dat een overeenkomst met je energienetbeheerder ook onder deze wet valt?
quote:
Voorbeelden van contracten die onder de Wet Van Dam vallen zijn:

• ...
• Een contract voor gas of elektriciteit.
• ...
Bron
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:42:47 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173815996
Verplicht leesvoer

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 21:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat er dan kosten betaald moeten worden om de boel weer aan te laten sluiten natuurlijk. Dat doen ze vast ook niet gratis. Als ik ergens intrek zou ik gewoon een gasaansluiting willen en geen andere dingen waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar ze zijn.
Gas is een verwarmingstechniek van het verleden. Waarom zou een warmtepomp in godsnaam onbetrouwbaar zijn, die dingen hebben 150 jaar van ontwikkeling achter de rug.
Of heb je ook nog een kolenopslag achter je huis ofzo :')
pi_173816139
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 21:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat er dan kosten betaald moeten worden om de boel weer aan te laten sluiten natuurlijk. Dat doen ze vast ook niet gratis. Als ik ergens intrek zou ik gewoon een gasaansluiting willen en geen andere dingen waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar ze zijn.
Je leeft in het verleden.
Zoals meermalen eeder aangehaald: waarom zou je perse gas willen, als een huis een prima, duurzaam en goedkoop alternatief heeft? Ben je zo erg geÔdoctrineerd door de grote (energie)bedrijven?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173865905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:42 schreef Erasmo het volgende:
Verplicht leesvoer

[..]

Gas is een verwarmingstechniek van het verleden. Waarom zou een warmtepomp in godsnaam onbetrouwbaar zijn, die dingen hebben 150 jaar van ontwikkeling achter de rug.
Of heb je ook nog een kolenopslag achter je huis ofzo :')
onbetrouwbaar? Misschien een verkeerde bewoording. Maar onduidelijk, onoverzichtelijk, dat zijn ze zeker.

In mijn zoektocht naar een warmtepomp oplossing ben ik tegen zoveel obstakels gebotst... Allereerst: ik (en blijkbaar een stuk of 5 leveranciers/installateurs) kunnen niet met zekerheid vertellen hoeveel vermogen een warmtepomp moet kunnen leveren voor mijn woning. Het verschilt van 8kW t/m 15kW in de adviezen.

Daarna, ik heb 15(!) leveranciers/installateurs aangeschreven en allen geven een offerte van minimaal 2x de waarde van de warmtepomp.

Ik heb heel erg het gevoel dat de huidige warmtepompgebruikers de pionieren zijn.

Uiteindelijk heb ik maar besloten om voor een hybride-oplossing te gaan. Voor de meerprijs van een all-electric systeem kan ik 15 jaar de vastrecht+groot gedeelte van het gasverbruik betalen.
pi_173866517
Je kan natuurlijk gewoon een warmteverliesberekening opstellen. Moet je alleen wel weten wat voor soort en hoeveel isolatiematerialen zijn toegepast voor jouw woning.

Als jij dat al niet weet, kan een installateur dat ook niet weten. Zo simpel is het.

Wat die kosten betreft: neem je daar de kale prijs van de warmtepomp, dan kan het wel kloppen dat je op het dubbele uitkomt.

Boilervat, thermostaat, eventueel WiFi module voor bediening op je telefoon, leidingen, buffervat, cv-pomp, aanpassingen groepenkast. En dan nog de installatie zelf.
pi_173866577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Je kan natuurlijk gewoon een warmteverliesberekening opstellen. Moet je alleen wel weten wat voor soort en hoeveel isolatiematerialen zijn toegepast voor jouw woning.

Als jij dat al niet weet, kan een installateur dat ook niet weten. Zo simpel is het.
En dat is gelijk de eerste obstakel voor evt overstappers. Voor een CV ketel hoef je dat helemaal niet te doen namelijk.

quote:
Wat die kosten betreft: neem je daar de kale prijs van de warmtepomp, dan kan het wel kloppen dat je op het dubbele uitkomt.

Boilervat, thermostaat, eventueel WiFi module voor bediening op je telefoon, leidingen, buffervat, cv-pomp, aanpassingen groepenkast. En dan nog de installatie zelf.
Oftewel: zelfs met subside zal de terugverdientijd van een All electric warmtepomp veel te lang zijn.
Het mooie is dat er nu steeds meer initiatieven zijn om gasloos te worden. Hopelijk geeft dat een boost aan de markt en kan er na 10-15 jaar zonde hersenkrakers voor een warmtepomp gekozen worden. Nu is het voor mij nog niet nuttig, dus neem ik de gulden middenweg: een Daikin Altherma Hybride. (ik wil een warmtepomp vooral voor de koelmogelijkheden)
pi_173897657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:11 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

onbetrouwbaar? Misschien een verkeerde bewoording. Maar onduidelijk, onoverzichtelijk, dat zijn ze zeker.

In mijn zoektocht naar een warmtepomp oplossing ben ik tegen zoveel obstakels gebotst... Allereerst: ik (en blijkbaar een stuk of 5 leveranciers/installateurs) kunnen niet met zekerheid vertellen hoeveel vermogen een warmtepomp moet kunnen leveren voor mijn woning. Het verschilt van 8kW t/m 15kW in de adviezen.

Daarna, ik heb 15(!) leveranciers/installateurs aangeschreven en allen geven een offerte van minimaal 2x de waarde van de warmtepomp.

Ik heb heel erg het gevoel dat de huidige warmtepompgebruikers de pionieren zijn.

Uiteindelijk heb ik maar besloten om voor een hybride-oplossing te gaan. Voor de meerprijs van een all-electric systeem kan ik 15 jaar de vastrecht+groot gedeelte van het gasverbruik betalen.
Dit klopt helemaal... Het is echt 1 groot drama om een installateur te vinden die er verstand van heeft. Ik zit nu in een juridisch gevecht met mijn installateur van mijn warmtepomp.

De installatiekosten zijn echt dramatisch hoog. Echt abnormaal. Een advies is om de installatie op regiebasis uit te laten voeren door iemand die je vertrouwt of door jezelf. Dan gebeurt het 100x beter dan door een installateur.
pi_174142249
13 september heb ik Eneco mijn opzegging verstuurd, met daarbij duidelijk het verzoek om de opzegging te bevestigen ivm touwtrekken met de netbeheerder. 2 november is de einddatum van mijn huidige jaarcontract voor gas.

Na de nodige drempels kwam vandaag eindelijk de bevestiging van de opzegging binnen. Een mail sturen is anno 2017 voor een energieleverancier kennelijk een flinke opgave. Helaas wordt in de mail ten onrecht verwezen naar de netbeheerder.

Deze mail ontvangen:
quote:
Beste heer ...

Bedankt voor het doorgeven van uw afmelding van het product Eneco AardGas voor het adres <adres>. We stoppen de levering per 2 november 2017.

Slimme meter en eindnota
U heeft een slimme meter. Op 2 november 2017 worden de meterstanden automatisch uitgelezen.
Nadat we de meterstanden hebben verwerkt, sturen wij u de eindnota.
Daar u het gas per 2 november heeft beeindigd, daar u hier geen gebruik meer van gaat maken is het nog wel noodzakelijk dat u een afspraak maakt bij Uw netbeheerder, Liander, zodat zij gas bij de meter kunnen afsluiten. Een afspraak kunnen wij voor u niet maken, zelf contact opnemen met Liander.

U kunt in de tussenliggende periode nog termijnnota's ontvangen. Deze betaalt u zoals u gewend bent. U ziet dit terug op uw eindnota.

Met vriendelijke groet,

naam
Medewerker Klantenservice
Dat dikgedrukte blijkt nergens uit de algemene voorwaarden.

Daarom mijn reactie:

quote:
Geachte mevrouw <naam>,

In mijn "aansluit- en transportovereenkomst" staat niets vermeld over het maken van een afspraak met de netbeheerder voor het verwijderen van de aansluiting.

Wel staat in de overeenkomst het volgende:

6. De verplichtingen uit de aansluit- en transportovereenkomst gaan in op de datum waarop de kleinverbruiker als afnemer in het aansluitingenregister van de netbeheerder is opgenomen. De kleinverbruiker kan de overeenkomst op ieder moment opzeggen en beŽindigen. In de Algemene Voorwaarden staat hoe kan worden opgezegd.

In de algemene voorwaarden waarnaar verwezen wordt, meldt artikel 3.6 dat opzeggen dient te geschieden via melding aan de energieleverancier.

3.6 Elk der partijen is gerechtigd de aansluit- en transportovereenkomst schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn op te zeggen. Uiterlijk tien werkdagen voordat de aansluit- en transportovereenkomst beŽindigd dient te worden, dient de contractant zijn leverancier op de met de leverancier overeengekomen wijze van de gewenste beŽindiging van de aansluit- en transportovereenkomst op de hoogte te stellen en, voor zover dit nog niet gebeurd is, zijn leverancier te machtigen de aansluit- en transportovereenkomst voor hem op te zeggen.

Indien niet voldaan is aan deze vereisten, alsmede indien de netbeheerder niet binnen de opzegtermijn in de gelegenheid is gesteld de voor de beŽindiging van de aansluit- en transportovereenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten, blijft de contractant gebonden aan hetgeen in of krachtens de aansluit- en transportovereenkomst is bepaald totdat hij aan al zijn daaruit voortvloeiende verplichtingen heeft voldaan.

De opzegtermijn voor de netbeheerder bedraagt minimaal dertig dagen. De netbeheerder zal slechts opzeggen in de gevallen waarin opzegging wegens zwaarwichtige belangen is gerechtvaardigd.


Zoals u ziet, en tevens reeds langer behoort te weten, heb ik als eindgebruiker bij opzegging van het contract voor gaslevering geen enkele plicht om zelf contact op te nemen met de netbeheerder. Ik ga er dan ook vanuit dat u aan uw verplichting heeft voldaan en mijn opzegging reeds gecommuniceerd heeft met de netbeheerder. Mocht blijken dat u als energieleverancier hierbij verzuim bent, zal ik uiteraard alle kosten die voortvloeien uit dit verzuim volledig verhalen op Eneco.

Indien de netbeheerder (Liander) wenst dat er nog iets met de gasaansluiting moet gebeuren, staat het hen uiteraard vrij om dat op hun initiatief en kosten te doen. Hiervoor kan Liander een afspraak met mij maken.

Nogmaals: Ik ga er vanuit dat u mijn opzegging van de gaslevering correct ťn volledig heeft verwerkt inclusief afmelding bij de netbeheerder, of dat u dat naar aanleiding van deze reactie alsnog doet. Mocht achteraf blijken dat u gezien de geldende algemene voorwaarden in verzuim bent, zijn de kosten voor rekening van u, Eneco.

Hoogachtend,

<naam>
pi_174167120
Ik had helemaal gemist dat dit topic weer nieuw leven in is geblazen. Ik heb inmiddels alweer een jaartje een verzegeling op mijn meter zitten. Ik heb gewoon gewacht totdat Liander mij de welbekende "voorkom afsluiting"-brief heeft gestuurd, waarna ik ze een brief heb gestuurd dat ik geen gebruik maak van aardgas en dat ze contact op kunnen nemen mits ze iets met de meter willen doen.

Een aantal dagen hierna ben ik gebeld en is er een monteur langsgekomen die een slotje op de meter heeft bevestigd.

Voor de mensen die het over de kosten van warmtepompen hebben: Er is nu een centraal warmtepomptopic: K&W / Centraal Warmtepompen topic - Deel 1

Voor mij waren de kosten van een warmtepompinstallatie zo'n 5800 euro. Hiermee bespaar ik zo'n 60 euro per maand. Voor warm water heb ik een zonneboiler (2000 euro - 700 subsidie) en een elektrische doorstromer. In combinatie met mijn zonnepanelen betaal ik nu zo'n 5 euro per maand aan elektra.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_174360046
Vanavond de gaskookplaat vervangen voor inductie en als test razendsnel 2 pannen water aan de kook gebracht.

Mijn gaskraan is nu definitief dichtgedraaid. Alleen nog even afwachten hoe het allemaal gaat lopen met Liander als ik na 2 november ook officieel geen gascontract en leverancier meer heb.
pi_174360615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Vanavond de gaskookplaat vervangen voor inductie en als test razendsnel 2 pannen water aan de kook gebracht.

Mijn gaskraan is nu definitief dichtgedraaid. Alleen nog even afwachten hoe het allemaal gaat lopen met Liander als ik na 2 november ook officieel geen gascontract en leverancier meer heb.
hou je ons op de hoogte hoe dat verloopt? Daar ben ik wel geintereseerd in.
pi_174360786
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:29 schreef Glider76 het volgende:

[..]

hou je ons op de hoogte hoe dat verloopt? Daar ben ik wel geintereseerd in.
Uiteraard. Zodra er nieuws is, zoek ik dit topic weer even op voor een update.
Liefst heb ik dat ze de hele meter en gasleiding weghalen. Scheelt een hoop ruimte en maakt de kruipruimte een stuk makkelijker toegankelijk.
pi_176726498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:29 schreef Glider76 het volgende:

[..]

hou je ons op de hoogte hoe dat verloopt? Daar ben ik wel geintereseerd in.
Bij deze is het tijd voor een flinke schop omhoog.

Zoals eerder geschreven heb ik mijn aansluit- en transportovereenkomst voor de gasaansluiting opgezegd conform de algemene voorwaarden. Op 2 november was de laatste dag van mijn gascontract. So far, so good. Sindsdien heb ik 0,000 m≥ gas gebruikt en de hoofdkraan van het gas staat uiteraard helemaal dicht.

Begin december ontving ik van Liander de eerste brief, waarin ze dreigen met afsluiting van gas, omdat ik momenteel geen contract heb. Het feit dat Liander erkent dat ik nu geen contract heb, is het enige positieve nieuws. Ze kunnen zich er nu immers niet op beroepen dat hun eigen voorwaarden en regeltjes op mij van toepassing zijn. Het feest begint echter met de eerste alinea, die in mijn ogen nogal vreemde beweringen doet en daarom vragen opwekt. Er staat namelijk:
quote:
Liander is de netbeheerder in uw regio. Wij zorgen er voor dat u nu al gebruik kunt maken van gas. Kiest u wel snel een energieleverancier? Anders moeten wij u afsluiten van gas. U kunt dan niet meer warm douchen, internet gebruiken en (mobiele) apparaten opladen. We sluiten u daarom niet graag af. In deze brief leest u hoe u zich aanmeldt bij een energieleverancier.
Ik heb daarom Liander op 5 december gevraagd om een heldere uitleg op welke wijze mijn gasaansluiting invloed heeft op mijn internetverbinding, opladers van mobiele apparatuur en warmtepomp. De eerste reactie was bedroevend. De mail begon hoopvol, er stond dat ze in een reactie zouden geven op mijn vraag. Helaas gaat de rest van de mail er alleen maar over dat ik toch echt een contract voor gaslevering moet nemen of heel duur betaald aan Liander opdracht moet geven om mijn aansluiting te verwijderen.

Daarop heb ik nogmaals aangedrongen om mijn vraag te beantwoorden. De gevraagde uitleg is uiteraard nooit gekomen, want in de volgende mail stond dat de eerste alinea onjuist was (ernstige zaak!). Daar kon Liander niets aan doen volgens de mail want
- De brief komt uit een geautomatiseerd systeem (Dus? het blijft de verantwoordelijkheid van de systeemeigenaar dat het systeem correct werkt)
- Liander zou de inhoud niet verder kunnen toespitsen op mijn persoonlijke situatie, omdat ze niet weten welke apparatuur ik in huis heb (Dus? Liander weet dat ik wel elektriciteit afneem, en dat derhalve elektrische apparaten zoals opladers en mijn internetmodem niet beÔnvloed worden door afsluiting van gas).
Uiteraard werd er ook nu weer genoemd dat ik verplicht een contract voor gaslevering moet nemen of moet betalen voor verwijdering.

Op 22 december heb ik hierop gereageerd. In het eerste deel van mijn mail heb ik Liander gewezen op haar verantwoordelijkheden met betrekking tot het systeem wat nu volstrekt onjuiste informatie aan onwetende consumenten stuurt, in het tweede deel heb ik gevraagd uit welke wet- en regelgeving blijkt dat de aanwezigheid van een gasaansluiting in mijn woning mij verplicht tot het aangaan van (nieuwe) een overeenkomst met de netbeheerder en/of een energieleverancier. Want door opdracht te geven voor verwijdering van de gasaansluiting ga je immers ook een overeenkomst aan.

Op 29 december kreeg ik bericht van de klachtenafdeling dat mijn bericht was doorgestuurd naar een andere afdeling en dat ik binnen 10 werkdagen antwoord zou krijgen. Kennelijk hebben medewerkers van Liander enorm veel erkende feestdagen, want ik heb nog geen antwoord ontvangen. Via de web-chat heb ik afgelopen donderdag aangedrongen op het antwoord. De medewerker die mijn dossier behandeld was toen niet aanwezig, maar er werd beloofd dat er de volgende dag contact met me opgenomen zou worden. Dat bleef uit. Vandaag daarom opnieuw aangedrongen bij de web-chat op een antwoord. Dat heb ik helaas nog steeds niet, wel liet de medewerker vandaag los dat het dossier bij de juridische afdeling ligt.

Mijn conclusie: Een beetje jurist kan in een uurtje een mooi antwoord op mijn vraag binnen uurtje wel formuleren als er goede gronden zijn voor de beweringen die Liander doet. Dat het antwoord op mijn vraag inmiddels 5 weken op zich laat wachten betekend dus maar 1 ding: De juridische afdeling van Liander (1,5 miljard omzet per jaar!) kan de beweringen die Liander vele honderden keren per jaar doet niet eenduidig en juridisch onderbouwen. Echter weten de heren en dames juristen en directie ook dat een eerlijk antwoord aan mij er voor zal zorgen dat ze hun teksten zullen moeten aanpassen. Ik heb inmiddels al gemeld dat ik het dossier bij de ACM zal aanmelden, gezien de overduidelijk onjuiste informatieverstrekking met betrekking tot de gevolgen van een afsluiting van gas.
  woensdag 24 januari 2018 @ 22:11:12 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176726745
Grappig dat ze dreigen met afsluiting, maar dat afsluiten geen optie is als je dat zelf wilt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176727439
Grappig vind ik het al lang niet meer. Aangezien het vooral de zwakkeren uit de samenleving zijn bij wie (ongewenste) afsluiting van energie dreigt, mag je van een partij als Liander uiterste zorgvuldigheid verwachten in de communicatie en een correcte informatieverstrekking.

De informatie uit de eerste brief slaat kant noch wal, op vragen wordt niet inhoudelijk gereageerd en beloofde reactietermijnen worden zonder opgave van reden niet gehaald.

Het maakt mij kwaad, en ik zal ook zeker verdere actie ondernemen dan alleen mijn eigenbelang.
pi_176728521
Dacht hier laatst nog aan. Dat je nog reactie zou geven. Interesante case.

Maar bij hun dreigement voor het afsluiten van gas zou je toch reageren van "prima, kom maar langs"?

Komt dat moment nog?

Ik neem aan dat Liander dan ook het electrische net beheert? Hun willen wellicht beweren dat als je geen gas gaat afnemen ze ook je electriceit zullen afsluiten?
  woensdag 24 januari 2018 @ 23:33:15 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176728563
Had je al wel een afsluiting aangevraagd? Die is dan voor maximaal een jaar, maar over een jaar zien we wel verder, nu alles gasloos moet worden zijn diverse partijen al aan het stuiteren over de kosten van het verwijderen van een aansluiting.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')