abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 april 2018 @ 13:57:29 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178732555
Heerlijke soap. Erg benieuwd naar verdere verloop. Of Liander het toch in hun kop haalt om een rekening te sturen en of ze ook echt nu langskomen.
pi_178828136
De door Liander ingehuurde aannemer was stipt optijd met 2 man aanwezig. Vijf kwartier later was alles klaar en zijn ze weer vertrokken.

Binnenshuis is alles weggehaald. In de voortuin ligt de leiding ondergrond nog en onder de stoep is de leiding afgekoppeld.
  maandag 30 april 2018 @ 10:47:50 #203
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_178828967
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 09:47 schreef Ivo1985 het volgende:
De door Liander ingehuurde aannemer was stipt optijd met 2 man aanwezig. Vijf kwartier later was alles klaar en zijn ze weer vertrokken.

Binnenshuis is alles weggehaald. In de voortuin ligt de leiding ondergrond nog en onder de stoep is de leiding afgekoppeld.
En nu dus afwachten of er wel of geen rekening komt?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  maandag 30 april 2018 @ 10:51:59 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178829031
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 09:47 schreef Ivo1985 het volgende:
De door Liander ingehuurde aannemer was stipt optijd met 2 man aanwezig. Vijf kwartier later was alles klaar en zijn ze weer vertrokken.

Binnenshuis is alles weggehaald. In de voortuin ligt de leiding ondergrond nog en onder de stoep is de leiding afgekoppeld.
In feite hadden ze dus alleen dat laatste hoeven doen om de boel "veilig" te maken, en daar hadden ze je medewerking helemaal niet voor nodig gehad.
Dit verplicht binnen verwijderen is dus alleen kostenopdrijvend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 30 april 2018 @ 11:06:11 #205
236264 crew  capricia
pi_178829312
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

In feite hadden ze dus alleen dat laatste hoeven doen om de boel "veilig" te maken, en daar hadden ze je medewerking helemaal niet voor nodig gehad.
Dit verplicht binnen verwijderen is dus alleen kostenopdrijvend.
Scherp opgemerkt van je!
Definitely not CIA
pi_178829842
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

In feite hadden ze dus alleen dat laatste hoeven doen om de boel "veilig" te maken, en daar hadden ze je medewerking helemaal niet voor nodig gehad.
Dit verplicht binnen verwijderen is dus alleen kostenopdrijvend.
Inderdaad is alleen het in de straat afkoppelen en afsluiten voldoende om de veiligheid te waarborgen en diefstal van gas te voorkomen. Dat zou dan met twee man een uurtje werk geweest zijn. Of één man anderhalf uur werk.

Nu is het afwachten of en wanneer Liander de postbode inschakelt om verder te dimdammen over kosten die ik niet verschuldigd ben. Nu ik geen gasaansluiting heb, heb ik volgens de dreigbrieven van Liander ook geen internet meer dus kan ik email van de bedrijfsjurist niet meer ontvangen.
  maandag 30 april 2018 @ 12:23:13 #207
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178831368
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 11:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Nu ik geen gasaansluiting heb, heb ik volgens de dreigbrieven van Liander ook geen internet meer dus kan ik email van de bedrijfsjurist niet meer ontvangen.
En toen bleek Liander daar dan toch gelijk in te hebben en was dit het laatste berichtje van Ivo.
Tot nooit .......
pi_178831969
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En toen bleek Liander daar dan toch gelijk in te hebben en was dit het laatste berichtje van Ivo.
Ja je moet er wel rekening mee houden dat Ivo1985 gebruikt maakt van gasvezel. Dat werkt nu natuurlijk niet meer.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  Redactie Frontpage maandag 30 april 2018 @ 13:10:05 #209
38148 crew  Innisdemon
pi_178832741
quote:
4s.gif Op maandag 30 april 2018 12:42 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Ja je moet er wel rekening mee houden dat Ivo1985 gebruikt maakt van gasvezel. Dat werkt nu natuurlijk niet meer.
Gasema? :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_178833226
:+

Gasema Gasvezel, wie heeft dat nou niet anno 2018? _O-
  maandag 30 april 2018 @ 14:14:44 #211
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178834726
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Gasema Gasvezel, wie heeft dat nou niet anno 2018? _O-
Eh.... Ivo?
Tot nooit .......
pi_178835803
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:25 schreef Ivo1985 het volgende:
:+

Gasema Gasvezel, wie heeft dat nou niet anno 2018? _O-
Ja, Gasema was een groot succes.
Kwestie van een t-stukje van de gasleiding naar je PC en je had internet.
Dat waren nog eens tijden _O_
  maandag 30 april 2018 @ 19:03:21 #213
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_178842670
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 11:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Inderdaad is alleen het in de straat afkoppelen en afsluiten voldoende om de veiligheid te waarborgen en diefstal van gas te voorkomen. Dat zou dan met twee man een uurtje werk geweest zijn. Of één man anderhalf uur werk.

maar dat zou 100% door Liander betaald worden, en nu ze dat stukje in de woning erbij pakken, kunnen ze beide werkzaamheden factureren aan de eindgebruiker als afsluitkosten.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 30 april 2018 @ 22:03:03 #214
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_178848911
Doe gewoon een Ruttetje als ze met een rekening komen voor het afsluiten: 'Afsluiten? Daar heb ik geen herinnering aan.'
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_178893095
Mijn buren hebben een nieuw huis laten bouwen en in hun huidige appartement de gasmeter laten verwijderen (was gratis voor zover ik weet i.v.m. gelijktijdig plaatsen van een "slimme meter" de aansluiting zit er nog wel een volgende bewoner kan dus weer een gasmeter plaatsen
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:20:23 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178893333
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:05 schreef geevee het volgende:
Mijn buren hebben een nieuw huis laten bouwen en in hun huidige appartement de gasmeter laten verwijderen (was gratis voor zover ik weet i.v.m. gelijktijdig plaatsen van een "slimme meter" de aansluiting zit er nog wel een volgende bewoner kan dus weer een gasmeter plaatsen
Waarom zouden ze? Kennelijk is warm water en verwarming al anders geregeld, dus dan zou je alleen om op gas te koken weer een gasaansluiting nemen? Beetje duur koken op die manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:23:28 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178893395
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 11:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Inderdaad is alleen het in de straat afkoppelen en afsluiten voldoende om de veiligheid te waarborgen en diefstal van gas te voorkomen. Dat zou dan met twee man een uurtje werk geweest zijn. Of één man anderhalf uur werk.

Nu is het afwachten of en wanneer Liander de postbode inschakelt om verder te dimdammen over kosten die ik niet verschuldigd ben. Nu ik geen gasaansluiting heb, heb ik volgens de dreigbrieven van Liander ook geen internet meer dus kan ik email van de bedrijfsjurist niet meer ontvangen.
:D
Het was fijn je gekend te hebben, log nog eens in als je bij iemand bent die wel gas, en dus internet, heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178893598
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Het was fijn je gekend te hebben, log nog eens in als je bij iemand bent die wel gas, en dus internet, heeft.
Nee dat kan dus niet. Liander legt altijd uit dat de gehele leiding moet worden weggehaald als er geen gas meer wordt gebruikt. Een ongebruikt stuk leiding is enorm gevaarlijk.

Bij Ivo1985 hebben ze enkel van de straat afgekoppeld, de meter en een stuk leiding binnenshuis weggehaald. Er ligt dus nog een stuk ongebruikte leiding in de grond.

Waarschijnlijk is ivo1985 aan die gevaren bezweken.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_178893670
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 11:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Inderdaad is alleen het in de straat afkoppelen en afsluiten voldoende om de veiligheid te waarborgen en diefstal van gas te voorkomen. Dat zou dan met twee man een uurtje werk geweest zijn. Of één man anderhalf uur werk.

Nu is het afwachten of en wanneer Liander de postbode inschakelt om verder te dimdammen over kosten die ik niet verschuldigd ben. Nu ik geen gasaansluiting heb, heb ik volgens de dreigbrieven van Liander ook geen internet meer dus kan ik email van de bedrijfsjurist niet meer ontvangen.
Hoezo? volgens mij gaat dat via de ptt of de kabelboer,nooit gehoord dat je via de gasbuis je berichtjes verstuurd.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_178893728
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:37 schreef geevee het volgende:

[..]

Hoezo? volgens mij gaat dat via de ptt of de kabelboer,nooit gehoord dat je via de gasbuis je berichtjes verstuurd.
Die vraag kun je het beste bij Liander neerleggen. Dat begrijpen wij ook niet zo goed.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_178893765
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zouden ze? Kennelijk is warm water en verwarming al anders geregeld, dus dan zou je alleen om op gas te koken weer een gasaansluiting nemen? Beetje duur koken op die manier.
Het is dus voor koken en warm water,verwarming gaat via een gemeenschappelijke c.v. (blokverwarming)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_178893802
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:39 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Die vraag kun je het beste bij Liander neerleggen. Dat begrijpen wij ook niet zo goed.
Internet gaat via Ziggo
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:52:26 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178894023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:40 schreef geevee het volgende:

[..]

Het is dus voor koken en warm water,verwarming gaat via een gemeenschappelijke c.v. (blokverwarming)
Hoe hebben degenen die de gasmeter hebben laten verwijderen dan warm water?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:52:35 #224
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178894024
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:20 schreef Leandra het volgende:
Waarom zouden ze? Kennelijk is warm water en verwarming al anders geregeld, dus dan zou je alleen om op gas te koken weer een gasaansluiting nemen? Beetje duur koken op die manier.
Valt mee...
Stedin heeft ook kookgas voor 9 tientjes per jaar all-in.

quote:
GASABONNEMENTEN
Voor gasaansluitingen zonder meter hanteert Stedin abonnementstarieven. Er bestaan
drie abonnementen die berekend worden op basis van een aansluitcapaciteit van kleiner
dan of gelijk aan 10 m3/h (< 500 m3/jaar). De hoogte van de tarieven van kookgas- en/of
tapwaterabonnementen is opgenomen in onderstaande voorbeeldberekening.
Tabel 6 - Gasabonnement

Totaal per jaar 80,7279 97,6807
Tot nooit .......
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:53:51 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178894058
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:42 schreef geevee het volgende:

[..]

Internet gaat via Ziggo
Doe niet zo raar, Ziggo levert helemaal geen gas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178894074
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe niet zo raar, Ziggo levert helemaal geen gas.
Maar wel internet!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:57:00 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178894125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Valt mee...
Stedin heeft ook kookgas voor 9 tientjes per jaar all-in.

[..]

Dat is voor aansluitingen zonder meter toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178894156
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe hebben degenen die de gasmeter hebben laten verwijderen dan warm water?
Via de elektriciteit hoe het in hun nieuwe woning geregeld is weet ik niet,maar als de nieuwe inwoner gas wil hebben kunnen ze eenvoudig de gasmeter weer aankoppelen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:00:49 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178894204
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:58 schreef geevee het volgende:

[..]

Via de elektriciteit hoe het in hun nieuwe woning geregeld is weet ik niet,maar als de nieuwe inwoner gas wil hebben kunnen ze eenvoudig de gasmeter weer aankoppelen.
Dan zal er nu wel een elektrische boiler zijn voor warm water, ik zou dat lekker zo laten ipv een nieuwe gasmeter nemen en een nieuw systeem voor warm water aansluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178894247
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 17:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zal er nu wel een elektrische boiler zijn voor warm water, ik zou dat lekker zo laten ipv een nieuwe gasmeter nemen en een nieuw systeem voor warm water aansluiten.
Dat is aan de nieuwe bewoner,de meter is op dit moment verwijderd en wat een nieuwe bewoner wil is mij niet bekend.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:07:03 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178894337
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 17:02 schreef geevee het volgende:

[..]

Dat is aan de nieuwe bewoner,de meter is op dit moment verwijderd en wat een nieuwe bewoner wil is mij niet bekend.
Die zal dan dus ook weer een apparaat moeten plaatsen om het water mee te verwarmen, alleen de gasmeter terug laten plaatsen is niet voldoende.
Als er nu een voorziening is om het water gasloos te verwarmen dan liet ik het lekker zo gasloos als het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:09:08 #232
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178894392
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:52 schreef Leandra het volgende:
Hoe hebben degenen die de gasmeter hebben laten verwijderen dan warm water?
Tot nooit .......
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:12:09 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178894473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 17:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

Wij hadden toen we in 1980 naar ons huis verhuisden ook een boiler trouwens, dat was ook een van de grootste redenen voor een dubbele meter, want dat ding warmde het water 's nachts op.
En als het warme water op was (80 of 100 liter), dan was het op :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:25:31 #234
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178894780
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 17:12 schreef Leandra het volgende:
Wij hadden toen we in 1980 naar ons huis verhuisden ook een boiler trouwens, dat was ook een van de grootste redenen voor een dubbele meter, want dat ding warmde het water 's nachts op.
En als het warme water op was (80 of 100 liter), dan was het op :D
Ik heb een boiler met een warmptepomp.
200 liter, maar dan wel 45 graden, kan je dus minder met koud mengen.
Paar jaar geleden was hij iets van 1700 euro en daar kreeg ik 1500 subsidie op.
Voordeel is weer dat hij de hele dag door draait als het nodig is. Op is dus niet op.
Tot nooit .......
pi_178895265
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe hebben degenen die de gasmeter hebben laten verwijderen dan warm water?
Meerdere mogelijkheden.

Ik heb een boilervat met hygienespiraal. Deze is gekoppeld aan zonneollectoren en dus een zonneboiler. Veelal gratis zonverwarmde water. Maar de warmtepomp CV systeem is hier ook op aangesloten, dus wordt bij grauwe winterweken verwarmd door warmtepomp naar 30 graden opgewarmd.

Na het boilervat zit een doorstroomverwarmer. Als het water niet warm genoeg is door de zon of warmtepomp, of simpelweg teveel afgekoeld, garandeerd de doorstroomverwarmer dat er toch water van 42graden uit de warm waterkraan kan komen.
pi_178895531
Gvd dit moet ik volgen! _O_
(Y)
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:04:07 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178895595
Wij hebben trouwens een Atag Q-Solar, maar het ging me meer om de "zorgen" die diegene over zijn nieuwe buren had, zo zonder gasaansluiting omdat de oude buren die hebben laten verwijderen.
De oude buren hebben nu ook warm water dus in feite zou je alleen gas heraansluiten omdat je zo nodig op gas moet koken, warm water is het punt dus helenaal niet, daar is een voorziening voor, die je zou moeten vervangen om het water dmv gas te verwarmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178899754
@Nightsleeper: gelukkig leef ik

@Leandra: gelukkig hebben we op het werk nog wel een gasaansluiting en kan ik daar dus mijn telefoon opladen

@geevee: Liander heeft tweemaal schriftelijk beweerd dat wanneer je van gas wordt afgesloten je niet meer kunt internetten en ook niet meer je mobiele apparaten kunt opladen. De grootste onzin natuurlijk en ontzettend triest dat ze zulke leugens gebruiken om je maar te overtuigen dat je een nieuw contract moet afsluiten, maar om de kwestie wat luchtiger te maken grappen we er maar over.
pi_178940549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:56 schreef Ivo1985 het volgende:
@Nightsleeper: gelukkig leef ik

@Leandra: gelukkig hebben we op het werk nog wel een gasaansluiting en kan ik daar dus mijn telefoon opladen

@geevee: Liander heeft tweemaal schriftelijk beweerd dat wanneer je van gas wordt afgesloten je niet meer kunt internetten en ook niet meer je mobiele apparaten kunt opladen. De grootste onzin natuurlijk en ontzettend triest dat ze zulke leugens gebruiken om je maar te overtuigen dat je een nieuw contract moet afsluiten, maar om de kwestie wat luchtiger te maken grappen we er maar over.
Kan je die brieven eens anoniem maken en hier posten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:29:43 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178940669
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Kan je die brieven eens anoniem maken en hier posten?
Oh, dat lijkt me humor idd :D
Dat ze zulke nonsens verzinnen, of hun standaard riedeltjes voor afsluiting (meestal gas en elektra) niet aanpassen als het alleen om gas gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178994633
Wat een verhaal hierboven met dat gasloos worden. Pfff.

Geruime tijd ben ik ook aan het verbouwen geweest. CV leiding omleggen, oude cv ketel weghalen, dakdoorvoer weghalen en weer pannen leggen, boiler plaatsen met een cv spiraal en een elektrisch element, driewegkraan plaatsen, schoorsteenmantel slopen, nieuw flexibel rvs rookkanaal in de schoorsteen laten zakken, nieuwe nisbussen geplaatst, warm en koud water omgelegd, elektriciteit aangelegd en uiteindelijk een pelletkachel-cv laten plaatsen. Daarna was het tijd om gas te laten afsluiten:

14 apr.
Greenchoice (verderop omschreven als GC) gevraagd mijn gascontract te beëindigen.
Was geen punt, maar ik moest wel de netbeheerder inlichten.
Omdat ik overal op het www al had gelezen dat de leverancier dat zelf moest doen, heb ik medegedeeld dat zij dat moesten doen. Daarna zou ik van de netbeheerder vanzelf een brief krijgen dat ze me zouden gaan afsluiten.
Was niet waar en ik moest de netbeheerder informeren om kosten te vermijden.

De andere dag op mijn Greenchoice-pagina ingelogd en toen zag ik dat ik geen gas meer afnam.
Mooi: dat was dan gelukt.
Helaas had ik geen elek-contract en ook geen teruglevercontract (ik heb zonnepanelen).
GC gebeld en gevraagd hoe het zat; Het zou een interne storing zijn, ze leverden nog gewoon stroom aan mij.
Er werd nog wel duielijk te kennen gegeven dat ik de netbeheerder moest zeggen dat ik geen gas meer wens af te nemen. Het was en andere medewerkster die even gevraagd had aan haar collega wat er was besproken. Weer het verhaal verteld: was allemaal niet waar, ik als klant moest dat doen.

16 apr.
Toch een chat begonnen met de netbeheerder Stedin (verderop aangeduid met S)
Daarin uitgelegd dat GC mij verzocht had met S contact op te nemen, maar dat ik met S geen contract had en dus ook niets zou kunnen opzeggen. Hoe nu verder?
Antwoord van S: Jij vraagt je af wat de juiste volgorde is van aangeven. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is. Ik help jou graag verder.
S kon nog niet zien dat mijn contract met GC was beëindigd.
Maar ik hoefde me geen zorgen te maken GC zal het automatisch naar de netbeheerder doorzetten. Toen ik nog een keer vertelde dat ik GC had gezegd dat het hun taak was, vertelde de meneer van S dat GC dat wel degelijk zou moeten weten. Het wordt automatisch doorgezet en ik hoefde me geen zorgen te maken.
Ik heb hem bedankt voor de info.
Meneer S wilde toen afronden wanneer ik niet meer vragen had. Ik heb toen voorzichtig gevraagd “komen jullie nog verzegelen of zo?” Daarop kreeg ik het antwoord “Als jij dat wilt, dan moet ik een afspraak maken met jou. Zal ik dat doen? Dit is overigens kosteloos. Pas als jij bijvoorbeeld weer gas wilt gaan gebruiken, betaal jij heraansluitkosten.”
Ik heb toen nog geprobeerd om overal buiten te blijven door op te merken: Als het niet nodig is, hoeft het niet. De gasmeter hangt niet in de weg en de leiding van de oude cv ketel is afgeblind. Geen enkel gevaar dus. De hoofdkraan is dicht.

Antwoord van S: om geen brieven van Stedin te krijgen en afsluitkosten, is het wel nodig om de gasmeter af te sluiten..
Hierop een afspraak gemaakt voor het zegelen/plaatsen van een slot.

18 apr.
Gekeken op mijn GC pagina en daar stond weer dat ik bij hen nog wel stond ingeschreven voor elektriciteit: Gelukkig.

19 apr.
Stedin voor de deur met een opdrachtbon om mij fysiek aan te sluiten. . . . .
Monteur heeft zeker een kwartier in zijn auto zitten bellen en is toen overgegaan tot afsluiten, nadat zijn opdrachtbon was gewijzigd. Hij had alleen geen hangslot en beugel, maar zijn collega die 25 km verderop net klaar was zou dat wel even brengen. Na weer wachten bleek het slot met beugel veel te groot voor de beperkte ruimte in mijn gasmeterkast, dus een zegel geplaatst om de hoofdkraan en de gasmeter terug gezet en ook weer gezegeld. Meneer S heeft daar foto’s van gemaakt als bewijs.
Gasmeter moest aan de kant om bij de hoofdkraan te kunnen komen voor dat slot. (dicht en open zetten kon wel met de meter voor de kraan)
Na een uur werk was ik officieel gasvrij.
Eindelijk.

20 apr.
Eerste dreigbrief van Stedin met daarin de opmerking dat ze geen gasleverancier hadden in hun systeem op mijn adres. Of ik dat binnen 10 dagen wilde doorgeven anders zou ik het risico lopen te worden afgesloten.

3 mei.
Tweede dreigbrief van S met daarin hetzelfde en of ik binnen 7 dagen wilde vertellen bij wie ik een gascontract had op risico van afsluiten….
Toch nog even ingelogd met de bijgeleverde toegangscode en gezien dat ik kon kiezen tussen 1. Ja ik heb me al aangemeld. 2. Ja ik ga mij direct aanmelden. 3. Nee en Stedin mag mijn energie-aansluiting afsluiten.

Lastige keuze wanneer je geen opdracht wilt geven voor werk dat al gedaan is.

Ik heb niets ingevuld en niet gemaild en niet gebeld. Hun administratie is een puinhoop en wanneer ik nu weer wat ga vertellen, raken ze vast helemaal de weg kwijt. Ze doen maar, ik heb een officieel zegel om de hoofdkraan.

Dit verhaal zal ook nog wel een vervolg hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door GasLoos op 07-05-2018 18:01:52 (typefout) ]
pi_178995631
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:56 schreef GasLoos het volgende:
Wat een verhaal hierboven met dat gasloos worden. Pfff.

Geruime tijd ben ik ook aan het verbouwen geweest. CV leiding omleggen, oude cv ketel weghalen, dakdoorvoer weghalen en weer pannen leggen, boiler plaatsen met een cv spiraal en een elektrisch element, driewegkraan plaatsen, schoorsteenmantel slopen, nieuw flexibel rvs rookkanaal in de schoorsteen laten zakken, nieuwe nisbussen geplaatst, warm en koud water omgelegd, elektriciteit aangelegd en uiteindelijk een pelletkachel-cv laten plaatsen. Daarna was het tijd om gas te laten afsluiten:
Ben razend benieuwd naar het merk en de ervaringen van & met jouw pellet CV kachel.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178999391
@gasloos bij mij ging het flink soepeler gelukkig. Ik zit bij energiedirect en had nog lopende gasjaarcontract opgezegd. Geen probleem en ook geen boetes voor vroegtijdig contractbreuk, want elektriciteitcontract bleef actief.

Maar ik moest stedin inderdaad wel zelf melden dat ik gas af wil sluiten. Stedin beweerde van niet. Is taak energieleverancier.

Stedin gaf wel gelijk aan dat verzegelen gratis is, maar meter weghalen ook. Dus uiteindelijk (na 3x geverifieerd dat gasmeter verwijderen gratis is) hele gasmeter laten weghalen. Monteur komt en een half uur later heb ik extra bergruimte in de meterkast. En tot nu toe nog steeds geen dreigbrieven.
pi_179006967
quote:
Ben razend benieuwd naar het merk en de ervaringen van & met jouw pellet CV kachel.
Ik wilde je een pb sturen, maar zag dat ik daar nog geen toestemming voor heb.
Ik hoop dat de volgende info niet in strijd is met de regels hier, kan er weinig over vinden.
Ik ben geen dealer van deze producten en heb geen enkel belang bij verkoop er van.
Er is heel veel te koop, maar niets is standaard te vinden. Vandaar de uitgebreide info.

Ik heb een Dielle Scirocco 14 die een cv vermogen heeft van 2 tot 10kW.
De kachel met ruit straalt ook nog in de kamer met een vermogen tussen de 1.5 en 3kW.
In de woonkamer staat de oude radiator nu gewoon dicht.
Hij is aangesloten op de bestaande cv leidingen met een wisselklep van Bafa. MUT (spanning er op dan gaat de warmte de boiler in, spanning er af gaat de warmte naar de radiatoren).
Een boiler van OEG 150 liter staat er bij, type emaillierte trinkwasserspeicher. Een bijpassend element van 2kW is via een flens op het inspectie/reinigingsgat geplaatst. Je hebt bij dat element de keuze 1,2 of 3 spiralen te gebruiken. Ik heb er nu 2 (= ca 1400 W). Ik heb verder een amperemeter die je kan programmeren zodat hij een contact sluit/opent boven een gewenste stroom vanaf de zonnepanelen. Meten gaat via via een stroomtrafo. Gedachte hierachter is dat je in de zomer de kachel niet hoeft te stoken voor warm tapwater. Wanneer de zonnepanelen meer dan die 1400W leveren schakelt als dat nodig is het boiler element op het net en gebruikt zo optimaal mijn zonnestroom. Amperemeter is een Entes EPM 4a, de spoel ENT.30 30/5. Uiteraard moet je dan nog wel wat handigheid hebben met schakelingen, want iets compleet van het schap is er niet voor.
In de kamer kan ik kiezen om of de radiatoren via de kamerthermostaat te verwarmen, of de kachel te laten kijken naar een zelf in de boiler geplaatste thermostaat van Conrad: einbau-thermostat 0-120˚(daar is een meetbuis voor in de boiler). Is de boiler koud, gaat de wisselklep om en start de kachel tot de boiler warm is.
Voor noodgevallen, wanneer het erg warm is in huis en er (weer eens) geen zon is kan ik de schakeling omzeilen en gewoon de boiler direct op via het net verwarmen.
Schakeling werkt perfect.

Ervaring met de kachel is er nog niet voldoende, bovendien weet ik niets van hoe andere pelletkachels zich gedragen. De Dielle is stil, je hoort alleen de pellets vallen en geeft meer dan genoeg warmte op de cv uitgang. In de kamer heb je een mooi vlammenspel en lekkere warmte.

De ombouw heeft veel tijd gekost en wanneer je alles moet laten doen zal het een heel behoorlijke uitgave worden. Ik heb alles zelf gedaan en moest uiteindelijk toch nog 48% optellen bij het aankoopbedrag van de pelletkachel.
Nu nog wachten op de subsidie van ¤1400,00.

Doordat ik maar 650 kuub gas verstookte was mijn gasprijs erg hoog (door een vastrecht en netbeheer van ¤210) Een krat haagbeuk stookte ik nog voor de gezelligheid in een houtkachel.
Totale kosten ca 900 euro.
De schatting is dat ik 1500 kilo pellets kwijt ben tegen 450 euro.
Wat de boiler mij aan stroom gaat kosten weet ik nog niet precies.

Ik ben erg benieuwd, voorlopig mag ik niet stoken, want het is al warm genoeg door al dat zomerse weer.
pi_179183626
Inmiddels staat bij de buren op het forum (Tweakers) een uitspraak van de geschillencommissie die op 16 april aan de betrokken partijen is verstuurd, waaronder de jurist van Liander waarmee ik de nodige discussie heb.

Kort samengevat komt het er op neer dat Liander geen kosten voor het verwijderen van de gasaansluiting in rekening mag brengen wanneer de consument zijn overeenkomst met Liander opzegt.

In dat licht is het dan toch best bijzonder dat een week na ontvangst van die uitspraak de Liander jurist mij medegedeeld heeft dat hij met mij nog een discussie over de kosten zal gaan voeren. Tot nu toe is er echter nog geen discussie gevoerd. En mijn afsluiting heeft dan ook 0 euro gekost. Met de meest recente uitspraak erbij ga ik er vanuit dat dat zo blijft.

De uitspraak is hier te vinden:
Op het Tweakers forum

Ps: sorry mods als deze verwijzing in jullie ogen ongewenst is. Normaal zou ik niet naar de concullega's wijzen, maar met betrekking tot dit onderwerp is dat draadje toch wel 'the place to be'.
pi_179205289
Ik heb mijn energieleverancier gebeld en gas opgezegd zonder problemen.
Daarna heb ik enexis gebeld om mijn gasaansluiting af te sluiten en een afspraak gemaakt. Het koste ongeveer 120 euro en dat was het. *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 mei 2018 @ 21:23:15 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179206521
Dus je gaat betalen voor iets waarvoor je niet hoeft te betalen *O*
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179211452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 20:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb mijn energieleverancier gebeld en gas opgezegd zonder problemen.
Daarna heb ik enexis gebeld om mijn gasaansluiting af te sluiten en een afspraak gemaakt. Het koste ongeveer 120 euro en dat was het. *O*
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179213291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:23 schreef daNpy het volgende:
Dus je gaat betalen voor iets waarvoor je niet hoeft te betalen *O*
Volgens de uitspraak en de discussie die daaruit voortvloeit, die hierboven via Tweakers weergegeven wordt is dat anders precies het bedrag dat als redelijk wordt beschouwd en dus wel in rekening gebracht mag worden.
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:23:06 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179213607
Het is ook een bedrag waarvoor je je geen hele voorraad discussies op de hals wilt halen, en dat ligt wat anders met het bedrag dat Liander rekent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:02:05 #251
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179216043
Nu ook in landelijke media:
https://nos.nl/artikel/22(...)niet-te-betalen.html

Alhoewel klant in kwestie alsnog 138 euro gaat dokken blijkbaar :{
pi_179250875
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:23 schreef daNpy het volgende:
Dus je gaat betalen voor iets waarvoor je niet hoeft te betalen *O*
Die hele discussie is mij dat niet waard....

Als je de uitspraak van de geschillencommissie goed leest is het verwijderen ook niet gratis geweest en heb ik minder betaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_179253395
De uitspraak gaat totaal niet in op het mileu aspect dat in de gaswet wordt genoemd, waarschijnlijk zal het sneuvelen bij de rechter.
speak only if it improves the silence.
pi_179260424
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:17 schreef TjjWester het volgende:
De uitspraak gaat totaal niet in op het mileu aspect dat in de gaswet wordt genoemd, waarschijnlijk zal het sneuvelen bij de rechter.
Het sneuvelt alleen bij een hoger beroep. Als dat niet wordt gedaan dan is er jurisprudentie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_179261026
@TjjWester: welk milieu aspect bedoel je precies?
pi_179261988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het sneuvelt alleen bij een hoger beroep. Als dat niet wordt gedaan dan is er jurisprudentie.
Nee er is geen hoger beroep! Dit soort vaststellingsovereenkomst zijn wil bindend maar geen officiele uitspraak, je kunt ze dus altijd aan de kantonrechter voorleggen en daarna nog in hoger beroep.
speak only if it improves the silence.
pi_179262002
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
@TjjWester: welk milieu aspect bedoel je precies?
Artikel 10 lid 1 van de gaswet.
speak only if it improves the silence.
pi_179266794
In Amsterdam worden al huizen gebouwd die geen aansluiting meer hebben op het Gas maar volledig gasloos zijn,de gemeente streeft ernaar om met voorrang de huizen gasloos te maken en geeft daar zelfs subsidie voor,dus ze spreken met 2 gezichten!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_179269566
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Artikel 10 lid 1 van de gaswet.
Dat artikel gaat alleen maar over verplichtingen voor de beheerder van een gasnetwerk. De kosten voor het nakomen van die verplichtingen moeten dan ook opgenomen zijn in de reguliere operationele kosten van het bedrijf, want het in rekening brengen van een hoge opzegvergoeding bij consumenten is in strijd met andere wetgeving waar de netbeheerder zich ook aan moet houden.
pi_179470574
quote:
Dit verhaal zal ook nog wel een vervolg hebben.

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
pi_179471560
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:36 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
Waarom niet?
speak only if it improves the silence.
pi_179479675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:36 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
Ik wil hem ook niet uit mijn huis hebben als het niet hoeft....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_179484879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:36 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
Toch ben je wel verplicht dit toe te staan als ze hierom vragen. De meter is bijvoorbeeld eigendom van de netbeheerder, net als alle leidingen tot aan de meter zelf.

Als jij geen contract hebt moet je ze in de gelegenheid stellen hun eigendom weer op te komen halen. Dat ze dit niet zo snel doen als je niet betaald is een tweede (ze komen eerder een slotje zetten - als ze al iets doen).
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_179484939
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:56 schreef GasLoos het volgende:
Wat een verhaal hierboven met dat gasloos worden. Pfff.

16 apr.
Toch een chat begonnen met de netbeheerder Stedin (verderop aangeduid met S)
Daarin uitgelegd dat GC mij verzocht had met S contact op te nemen, maar dat ik met S geen contract had en dus ook niets zou kunnen opzeggen. Hoe nu verder?
Antwoord van S: Jij vraagt je af wat de juiste volgorde is van aangeven. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is. Ik help jou graag verder.
S kon nog niet zien dat mijn contract met GC was beëindigd.
Maar ik hoefde me geen zorgen te maken GC zal het automatisch naar de netbeheerder doorzetten. Toen ik nog een keer vertelde dat ik GC had gezegd dat het hun taak was, vertelde de meneer van S dat GC dat wel degelijk zou moeten weten. Het wordt automatisch doorgezet en ik hoefde me geen zorgen te maken.
Ik heb hem bedankt voor de info.
Meneer S wilde toen afronden wanneer ik niet meer vragen had. Ik heb toen voorzichtig gevraagd “komen jullie nog verzegelen of zo?” Daarop kreeg ik het antwoord “Als jij dat wilt, dan moet ik een afspraak maken met jou. Zal ik dat doen? Dit is overigens kosteloos. Pas als jij bijvoorbeeld weer gas wilt gaan gebruiken, betaal jij heraansluitkosten.”
Ik heb toen nog geprobeerd om overal buiten te blijven door op te merken: Als het niet nodig is, hoeft het niet. De gasmeter hangt niet in de weg en de leiding van de oude cv ketel is afgeblind. Geen enkel gevaar dus. De hoofdkraan is dicht.

Antwoord van S: om geen brieven van Stedin te krijgen en afsluitkosten, is het wel nodig om de gasmeter af te sluiten..
Hierop een afspraak gemaakt voor het zegelen/plaatsen van een slot.

18 apr.
Gekeken op mijn GC pagina en daar stond weer dat ik bij hen nog wel stond ingeschreven voor elektriciteit: Gelukkig.

19 apr.
Stedin voor de deur met een opdrachtbon om mij fysiek aan te sluiten. . . . .
Monteur heeft zeker een kwartier in zijn auto zitten bellen en is toen overgegaan tot afsluiten, nadat zijn opdrachtbon was gewijzigd. Hij had alleen geen hangslot en beugel, maar zijn collega die 25 km verderop net klaar was zou dat wel even brengen. Na weer wachten bleek het slot met beugel veel te groot voor de beperkte ruimte in mijn gasmeterkast, dus een zegel geplaatst om de hoofdkraan en de gasmeter terug gezet en ook weer gezegeld. Meneer S heeft daar foto’s van gemaakt als bewijs.
Gasmeter moest aan de kant om bij de hoofdkraan te kunnen komen voor dat slot. (dicht en open zetten kon wel met de meter voor de kraan)
Na een uur werk was ik officieel gasvrij.
Eindelijk.

Ik heb niets ingevuld en niet gemaild en niet gebeld. Hun administratie is een puinhoop en wanneer ik nu weer wat ga vertellen, raken ze vast helemaal de weg kwijt. Ze doen maar, ik heb een officieel zegel om de hoofdkraan.

Dit verhaal zal ook nog wel een vervolg hebben.
Ik begrijp niet waarom je zo moeilijk/stressig doet met Stedin. Zij zijn juist de makkelijkere netbeheerder. Doen totaal niet moeilijk. Toen ik op de chat met hun zat voor een verzegeling hadden ze me ook gewezen op de mogelijkheid om de gasmeter kostenloos te verwijderen.

Dit deden ze ook zonder problemen. Nooit een dreigbrief of iets dergelijks gehad.
  woensdag 30 mei 2018 @ 09:04:02 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179484970
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:56 schreef GasLoos het volgende:

Het is geen puinhoop het is een procedure die nog niet administratief kan worden vastgelegd.
pi_179485099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is geen puinhoop het is een procedure die nog niet administratief kan worden vastgelegd.
Gezien het energieakkoord waarin is vastgelegd dat voor elke gasaansluiting deze procedure moet worden doorlopen al weer een beste tijd bestaat, kun je rustig spreken van een puinhoop wanneer de systemen van de netbeheerder niet zijn aangepast aan de noodzakelijk gestelde stappen.

En ja, dan valt het bij Stedin nog mee, want die gokken er op dat ze in de toekomst het netwerk voor een alternatief gas kunnen gebruiken. En dan is het handig wanneer de aansluitingen nog intact zijn.

Als stoken op bijvoorbeeld biogas véél voordeliger wordt dan gebruik van een warmtepomp, dan is de stap naar het gebruik van biogas natuurlijk veel kleiner wanneer er nog een gasaansluiting aanwezig is. En de kans dat de netbeheerder klanten terug krijgt dus groter.
pi_179488948
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:26 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waarom niet?
Geen idee , ik ben niet de afzender van de dreigbrieven.

quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:55 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Toch ben je wel verplicht dit toe te staan als ze hierom vragen. De meter is bijvoorbeeld eigendom van de netbeheerder, net als alle leidingen tot aan de meter zelf.
De meter mogen ze weghalen, maar mijn muur en fundatie openbreken mogen ze niet.
Zelfde geldt voor graafwerk langs mijn muur/fundatie. (mijn huis staat kaal op de klei, die moet je in takt laten anders gaat het zakken). Het gaat tenslotte niet om renovatie waar ik belang bij heb.En het gaat al helemaal niet om de veiligheid, of redden van kapitaal dat nu in de grond ligt. Ze kunnen de straat openmaken en daar mijn leiding doorzagen en de hoofdleiding afblinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je zo moeilijk/stressig doet met Stedin.
Ik vind het ontvangen van dreigbrieven best wel stressig.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is geen puinhoop het is een procedure die nog niet administratief kan worden vastgelegd.
Het is bij Stedin WEL een puinhoop. Ik schreef dat de monteur mij fysiek moest aansluiten volgens zijn opdrachtbon. Terwijl via de chat was afgesproken dat hij de gaskraan moest verzegelen.
Wanneer de monteur mij vervolgens heeft verzegeld gaat een georganiseerd bedrijf geen brieven sturen met dreigen met afsluiten.
pi_179489491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:52 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Ik vind het ontvangen van dreigbrieven best wel stressig.

[..]

Het is bij Stedin WEL een puinhoop. Ik schreef dat de monteur mij fysiek moest aansluiten volgens zijn opdrachtbon. Terwijl via de chat was afgesproken dat hij de gaskraan moest verzegelen.
Wanneer de monteur mij vervolgens heeft verzegeld gaat een georganiseerd bedrijf geen brieven sturen met dreigen met afsluiten.
Misschien ook omdat je de omgekeerde stappen had gemaakt?

Toen ik van het gas af ging had ik eerst mijn energieleverancier aangesproken. Deze konden mijn gascontract niet opzeggen omdat er nog een actieve meter was. Ik moest eerst bij stedin deze deactiveren.

Heb ik gedaan via chat. Kostenloos gasmeter weggehaald zelfs.

Toen een tweet naar de energieleverancier en die had mijn contract voortijdig gestopt zonder boete (omdat ik wel stroom bleef afnemen bij hun).

Geen enkel probleem en zeker geen dreigbrieven.
pi_179490677
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:20 schreef athlonkmf het volgende:
Misschien ook omdat je de omgekeerde stappen had gemaakt?
Kan je dat uitleggen?
pi_179490945
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:29 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen?
Door eerst je gascontract op te zeggen heb je bij stedin een "geen-contract"-alert getriggered. (volgens mijn energieleverancier kunnen ze niet eens contract opzeggen terwijl er een actieve meter is. Dus hoe en waarom greenchoice dat kan... maar mijn ervaring met GC is dat ze wel vaker rare capriolen uithalen.)

Door eerst bij stedin je meter te deactiveren en vervolgens contract opzeggen voorkom je dat afdelingen naast elkaar werken.

Gebruik je de sluiproute welke voor de soap genaamd Liander is verzonnen, door simpelweg je contract eerst te stoppen krijg je dit soort gedoe. Wat dus helemaal niet nodig is bij Stedin. Stedin werkt namelijk wel goed (kostenloos) mee.
pi_179491080
Toch is dat gewoon een legale manier. In principe zou de leverancier bij het opzeggen van het leveringscontract ook de ATO voor jou moeten opzeggen bij de netbeheerder.

Zodra die opzegging klaar is mag je geen gas meer gebruiken maar ben je ook niet meer verplicht tot het betalen van bijvoorbeeld netbeheerkosten (want geen ATO).

Dat netbeheerders het niet leuk vinden is een tweede.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_179493065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:46 schreef athlonkmf het volgende:
Gebruik je de sluiproute welke voor de soap genaamd Liander is verzonnen, door simpelweg je contract eerst te stoppen krijg je dit soort gedoe. Wat dus helemaal niet nodig is bij Stedin.
Ik heb inderdaad (zoals je, als het goed is, gelezen hebt) die sluiproute genomen.
Dat Stedin makkelijk is en meewerkt weet je ook niet van te voren.

Die sluiproute werkt dus wel degelijk, alleen lijkt het bij stedin deels geautomatiseerd (de eerder door mij genoemde puinhoop) en krijg je wel die dreigbrieven.

Al met al werkt die sluiproute wel en (in mijn aanvulling van gisteren) geef ik ook aan dat wanneer je daarna die brieven gewoon negeert er niets aan de hand is.
Apart dat je het wel als de verkeerde weg noemt, terwijl het de enige manier is om van liander af te komen.

Verder schreef ik in mijn eerste bericht dat zelfs stedin aangeeft dat je je alleen moet afmelden bij de leverancier. Meer niet. Dan is het weer wel de juiste manier. *O*
Vandaar mijn verontwaardiging en reactie op je bewering dat ik niet het juiste pad heb gebruikt.

[ Bericht 4% gewijzigd door GasLoos op 30-05-2018 17:02:36 ]
pi_184366608
Even een schop omhoog. Vanavond waren we met een groepje van de "buren" (Tweakers) wederom aanwezig in de studio bij Kassa met betrekking tot dit onderwerp.

Geen grote ontwikkelingen, wel inmiddels heel veel verzamelde kennis en ervaringen.
pi_184374772
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Even een schop omhoog. Vanavond waren we met een groepje van de "buren" (Tweakers) wederom aanwezig in de studio bij Kassa met betrekking tot dit onderwerp.

Geen grote ontwikkelingen, wel inmiddels heel veel verzamelde kennis en ervaringen.
ik heb het gezien.. wel mooi dat de actie om je gasleverancier stop te zetten gewoon werkt ipv die ridicule kosten.
Ik had wel begrepen dat de geschillencommissie wel een kleine vergoeding redelijk vind, klopt dat? zo ja, dan is het wel jammer dat dat niet vermeld is.l

Ik heb zelf mijn meter verzegeld voor +/- 115 euro, nu 14 maanden geleden. Maar ik woon dan ook niet in een flat, en ik ga verder niks meer betalen, wat er ook in de toekomst komt qua brieven.

Dat hele veiligheidskwestie is onzin, want als mijn leiding gevaarlijk is, dan is die ook gevaarlijk bij de buurman.

Wat gebeurt er iegenlijk als je je gasleverancier opzegt, maar toch gewoon gas blijf afnemen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 13 januari 2019 @ 11:59:03 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184374954
Dat veiligheidsaspect kunnen ze bij huizen sowieso makkelijk ondervangen door de leiding op straat af te sluiten.
Dan maakt het helemaal niet uit hoeveel meter leiding jij nog onder je oprit hebt liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184375263
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:59 schreef Leandra het volgende:
Dat veiligheidsaspect kunnen ze bij huizen sowieso makkelijk ondervangen door de leiding op straat af te sluiten.
Dan maakt het helemaal niet uit hoeveel meter leiding jij nog onder je oprit hebt liggen.
maar ook die leiding is voor de verantwoordelijkheid van de netbeheerder, ook al is de meter verzegeld.

Het principe dat tot de meter voor de netbeheerder is en daarna voor de eigenaar blijft geldig, ook al is je meter verzegeld. Dat mensen vergeten dat er een gasleiding in hun huis ligt, is dus voor de verantwoordelijkheid van de eigenaar en daar heeft de netbeheerder geen schuld aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 13 januari 2019 @ 12:17:58 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184375320
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

maar ook die leiding is voor de verantwoordelijkheid van de netbeheerder, ook al is de meter verzegeld.
Ja dat weet ik, maar als ze de aansluiting gewoon onder de stoep afsluiten dan maakt het helemaal niet uit dat er nog 10 meter leiding onder mijn oprit ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184375360
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar als ze de aansluiting gewoon onder de stoep afsluiten dan maakt het helemaal niet uit dat er nog 10 meter leiding onder mijn oprit ligt.
het is niet aan mij waar de netbeheerder de leiding afsluit. Dat is hun eigen zaak. Ze sluiten het af waar het het goedkoopste is, veiligheid speelt daarin geen rol, want dat is zoals gebruikelijk altijd op de 2de plaats, zoals bij elk bedrijf dat zo is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184396842
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb het gezien.. wel mooi dat de actie om je gasleverancier stop te zetten gewoon werkt ipv die ridicule kosten.
Ik had wel begrepen dat de geschillencommissie wel een kleine vergoeding redelijk vind, klopt dat? zo ja, dan is het wel jammer dat dat niet vermeld is.l

Ik heb zelf mijn meter verzegeld voor +/- 115 euro, nu 14 maanden geleden. Maar ik woon dan ook niet in een flat, en ik ga verder niks meer betalen, wat er ook in de toekomst komt qua brieven.

Dat hele veiligheidskwestie is onzin, want als mijn leiding gevaarlijk is, dan is die ook gevaarlijk bij de buurman.

Wat gebeurt er iegenlijk als je je gasleverancier opzegt, maar toch gewoon gas blijf afnemen?
Krijg je boetes vanuit de netwerkbeheerder plus je neemt dan gas ad tegen zeer hoge kosten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184397029
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

maar ook die leiding is voor de verantwoordelijkheid van de netbeheerder, ook al is de meter verzegeld.

Het principe dat tot de meter voor de netbeheerder is en daarna voor de eigenaar blijft geldig, ook al is je meter verzegeld. Dat mensen vergeten dat er een gasleiding in hun huis ligt, is dus voor de verantwoordelijkheid van de eigenaar en daar heeft de netbeheerder geen schuld aan.
Natuurlijk blijft dat principe nog geldig, alleen als er geen gas meer in die leiding zit, is er ook geen risico meer op bijvoorbeeld lekkage.

Overigens is precies dat eigendoms- en verantwoordelijkheidsbeginsel de reden dat de kosten niet voor de consument zijn. De netbeheerder is en blijft eigenaar, dus dat is automatisch de partij die verantwoordelijk is voor het creëren van een veilige situatie. De hele discussie over wel of niet afsluiten danwel verzegelen hoeven de netbeheerders alleen maar intern te voeren.

Echter wordt in de huidige discussie een verantwoordelijkheid bij de consument gelegd die daar juridisch helemaal niet thuis hoort. Helaas...

En reken maar dat de netbeheerders ineens héél kosteneffectief met het dilemma rond gasloos wonen om kunnen gaan, zodra er een dikke streep gezet wordt door de mogelijkheden om de gasloze consument voor de kosten op te laten draaien. Dat veiligheid in praktijk niet echt een issue is voor de netbeheerder, blijkt simpelweg al uit het feit dat tientallen Tweakers al maandenlang niets betalen maar nog wel aangesloten zijn. Ondanks het dreigement dat de netbeheerder wettelijk verplicht is om af te sluiten.
pi_184397133
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat gebeurt er iegenlijk als je je gasleverancier opzegt, maar toch gewoon gas blijf afnemen?
Dan pleeg je feitelijk diefstal en dan zul je waarschijnlijk snel afgesloten worden. De afsluiting is dan het gevolg van verwijtbaar gedrag van de consument en dan mag de netbeheerder wel degelijk de afsluitkosten in rekening brengen. Plus natuurlijk een flinke naheffing voor afgenomen gas.
pi_198270415
quote:
Geen kosten meer voor wie van het gas af wil

Wie de gasaansluiting in zijn huis laat verwijderen, hoeft daar niet meer voor te betalen. Dat heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) besloten. In november was er al een tijdelijke regeling ingesteld waardoor particulieren niet meer hoefden te betalen.

De rekening van de netbeheerder was een flinke domper voor huiseigenaren die aan de gasloze ambitie van het kabinet wilden voldoen en hun aansluiting wilden laten verwijderen. Zij kregen dan een rekening van een paar honderd euro voor de werkzaamheden.

Rechtszaak
In augustus won een man een rechtszaak van netbeheerder Rendo, die zijn gasaansluiting had verwijderd en hem daarvoor een rekening van bijna ¤400 had gestuurd.

De man had weliswaar zijn aansluit- en transportovereenkomst voor gas opgezegd en laten weten nooit meer gebruik te maken van de gasaansluiting, maar hij had niet verzocht om verwijdering ervan. Dus mocht hij daar ook geen rekening voor krijgen, oordeelde de rechter.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-van-het-gas-af-wil
_O_ *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198270858
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

_O_ *O*
oh vandaar dat ik een brief kreeg dat enexis mijn gasleiding komt verwijderen gratis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198271019
Ik heb de dreigbrieven van Stedin nog als aandenken.
pi_198271150
Even een chatberichtje gestuurd.Ben benieuwd.
pi_198272059
Inmiddels is er ook al een tweede gerechtelijke uitspraak gedaan met dezelfde strekking.

En zijdelings is er nog een uitspraak gedaan dat de consument helemaal niet hoeft te vragen om de gasaansluiting te verwijderen. Ook niet nu het gratis is.

De door de netbeheerders aangedragen 'noodzaak' om gasaansluitingen te verwijderen is het waarborgen van de veiligheid. Veiligheid van het gasnet handhaven is een taak van de netbeheerders. En daarom oordeelde de rechter dat het initiatief voor de werkzaamheden en het maken van een afspraak daarvoor vanuit de netbeheerder moet komen. De consument hoeft niets anders te doen dan afwachten tot de netbeheerder in actie komt.

En er is ook een goede reden om ook nu nog af te wachten als consument: het herstel van je tuin/oprit.
Wanneer je als consument opdracht geeft voor werkzaamheden waarbij in de tuin gegraven moet worden (zoals het gratis verwijderen van de gasaansluiting), heb je er als consument rekening mee te houden dat niet alles door de grondwerker helemaal picobello hersteld wordt. Het litteken in je tuin of oprit is in zo'n geval het gevolg van je keuze om opdracht te geven voor de werkzaamheden.

Maar wanneer je géén opdracht geeft voor werkzaamheden, en de netbeheerder deze op eigen initiatief uitvoert ligt dat heel anders. Dan is de netbeheerder wel verplicht om ervoor te zorgen dat alles na afronding van de werkzaamheden er weer net zo netjes bij ligt als voor de werkzaamheden. Pas dus op met opdracht geven, wanneer je nu een knappe tuin of oprit hebt!

Los hiervan: netbeheerders mogen de kosten van de verwijdering alléén doorberekenen in de tarieven voor vastrecht, wanneer er een opdracht is gegeven voor de verwijdering. Geef je in de nieuwe regelgeving géén opdracht voor verwijdering, wat je goed recht is, dan dupeer je daarmee geen andere onschuldige consumenten.
pi_198272208
Voor mij is het volgend de enexis gratis.Aanvraag gedaan via mijnaansluiting.nl
  maandag 1 maart 2021 @ 20:13:59 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198274788
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Inmiddels is er ook al een tweede gerechtelijke uitspraak gedaan met dezelfde strekking.

En zijdelings is er nog een uitspraak gedaan dat de consument helemaal niet hoeft te vragen om de gasaansluiting te verwijderen. Ook niet nu het gratis is.

De door de netbeheerders aangedragen 'noodzaak' om gasaansluitingen te verwijderen is het waarborgen van de veiligheid. Veiligheid van het gasnet handhaven is een taak van de netbeheerders. En daarom oordeelde de rechter dat het initiatief voor de werkzaamheden en het maken van een afspraak daarvoor vanuit de netbeheerder moet komen. De consument hoeft niets anders te doen dan afwachten tot de netbeheerder in actie komt.

En er is ook een goede reden om ook nu nog af te wachten als consument: het herstel van je tuin/oprit.
Wanneer je als consument opdracht geeft voor werkzaamheden waarbij in de tuin gegraven moet worden (zoals het gratis verwijderen van de gasaansluiting), heb je er als consument rekening mee te houden dat niet alles door de grondwerker helemaal picobello hersteld wordt. Het litteken in je tuin of oprit is in zo'n geval het gevolg van je keuze om opdracht te geven voor de werkzaamheden.

Maar wanneer je géén opdracht geeft voor werkzaamheden, en de netbeheerder deze op eigen initiatief uitvoert ligt dat heel anders. Dan is de netbeheerder wel verplicht om ervoor te zorgen dat alles na afronding van de werkzaamheden er weer net zo netjes bij ligt als voor de werkzaamheden. Pas dus op met opdracht geven, wanneer je nu een knappe tuin of oprit hebt!

Los hiervan: netbeheerders mogen de kosten van de verwijdering alléén doorberekenen in de tarieven voor vastrecht, wanneer er een opdracht is gegeven voor de verwijdering. Geef je in de nieuwe regelgeving géén opdracht voor verwijdering, wat je goed recht is, dan dupeer je daarmee geen andere onschuldige consumenten.
Als ze de tuin moeten gaan herstellen en dergelijke dan verwacht ik dat ze een hoop meters niet meer gaan verwijderen maar werkelijk op straat gaan afsluiten. Zegel op de meter en klaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198275938
Deze aanpassing is met dank aan tweakers :Y
pi_198276038
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:08 schreef Faraday01 het volgende:
Deze aanpassing is met dank aan tweakers :Y
En niet zo'n beetje ook.

De berg werk die daar verzet is om dit voor elkaar te krijgen, is echt enorm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')