abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:02:05 #251
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179216043
registreer om deze reclame te verbergen
Nu ook in landelijke media:
https://nos.nl/artikel/22(...)niet-te-betalen.html

Alhoewel klant in kwestie alsnog 138 euro gaat dokken blijkbaar :{
pi_179250875
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:23 schreef daNpy het volgende:
Dus je gaat betalen voor iets waarvoor je niet hoeft te betalen *O*
Die hele discussie is mij dat niet waard....

Als je de uitspraak van de geschillencommissie goed leest is het verwijderen ook niet gratis geweest en heb ik minder betaald.
pi_179253395
De uitspraak gaat totaal niet in op het mileu aspect dat in de gaswet wordt genoemd, waarschijnlijk zal het sneuvelen bij de rechter.
speak only if it improves the silence.
pi_179260424
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:17 schreef TjjWester het volgende:
De uitspraak gaat totaal niet in op het mileu aspect dat in de gaswet wordt genoemd, waarschijnlijk zal het sneuvelen bij de rechter.
Het sneuvelt alleen bij een hoger beroep. Als dat niet wordt gedaan dan is er jurisprudentie.
pi_179261026
@TjjWester: welk milieu aspect bedoel je precies?
pi_179261988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het sneuvelt alleen bij een hoger beroep. Als dat niet wordt gedaan dan is er jurisprudentie.
Nee er is geen hoger beroep! Dit soort vaststellingsovereenkomst zijn wil bindend maar geen officiele uitspraak, je kunt ze dus altijd aan de kantonrechter voorleggen en daarna nog in hoger beroep.
speak only if it improves the silence.
pi_179262002
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:02 schreef Ivo1985 het volgende:
@TjjWester: welk milieu aspect bedoel je precies?
Artikel 10 lid 1 van de gaswet.
speak only if it improves the silence.
pi_179266794
In Amsterdam worden al huizen gebouwd die geen aansluiting meer hebben op het Gas maar volledig gasloos zijn,de gemeente streeft ernaar om met voorrang de huizen gasloos te maken en geeft daar zelfs subsidie voor,dus ze spreken met 2 gezichten!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_179269566
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Artikel 10 lid 1 van de gaswet.
Dat artikel gaat alleen maar over verplichtingen voor de beheerder van een gasnetwerk. De kosten voor het nakomen van die verplichtingen moeten dan ook opgenomen zijn in de reguliere operationele kosten van het bedrijf, want het in rekening brengen van een hoge opzegvergoeding bij consumenten is in strijd met andere wetgeving waar de netbeheerder zich ook aan moet houden.
pi_179470574
quote:
Dit verhaal zal ook nog wel een vervolg hebben.

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
pi_179471560
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:36 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
Waarom niet?
speak only if it improves the silence.
pi_179479675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:36 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
Ik wil hem ook niet uit mijn huis hebben als het niet hoeft....
pi_179484879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:36 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Niets meer vernomen.
Gascontract opgezegd bij Greenchoice, daarna bij Stedin per chat gevraagd "hoe verder" en gezegd dat er niets in de weg zit en of ze komen afdoppen of verzegelen.
Vervolgens afspraak gemaakt en heeft een monteur de gaskraan verzegeld, want de beugel met hangslot die ze normaal plaatsen in dit soort gevallen kon niet om de kraan.
Niet op de twee dreigbrieven gereageerd.
Afwachten wat ze over een jaar willen met hun gasmeter en hun leidingen.
Toestemming om het uit mijn muur en tuin te halen (sloop en graafwerk) zal ik ze nooit geven.
Dan zagen ze hem maar door in de straat, maar niet op mijn erf.
Toch ben je wel verplicht dit toe te staan als ze hierom vragen. De meter is bijvoorbeeld eigendom van de netbeheerder, net als alle leidingen tot aan de meter zelf.

Als jij geen contract hebt moet je ze in de gelegenheid stellen hun eigendom weer op te komen halen. Dat ze dit niet zo snel doen als je niet betaald is een tweede (ze komen eerder een slotje zetten - als ze al iets doen).
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_179484939
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:56 schreef GasLoos het volgende:
Wat een verhaal hierboven met dat gasloos worden. Pfff.

16 apr.
Toch een chat begonnen met de netbeheerder Stedin (verderop aangeduid met S)
Daarin uitgelegd dat GC mij verzocht had met S contact op te nemen, maar dat ik met S geen contract had en dus ook niets zou kunnen opzeggen. Hoe nu verder?
Antwoord van S: Jij vraagt je af wat de juiste volgorde is van aangeven. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is. Ik help jou graag verder.
S kon nog niet zien dat mijn contract met GC was beindigd.
Maar ik hoefde me geen zorgen te maken GC zal het automatisch naar de netbeheerder doorzetten. Toen ik nog een keer vertelde dat ik GC had gezegd dat het hun taak was, vertelde de meneer van S dat GC dat wel degelijk zou moeten weten. Het wordt automatisch doorgezet en ik hoefde me geen zorgen te maken.
Ik heb hem bedankt voor de info.
Meneer S wilde toen afronden wanneer ik niet meer vragen had. Ik heb toen voorzichtig gevraagd “komen jullie nog verzegelen of zo?” Daarop kreeg ik het antwoord “Als jij dat wilt, dan moet ik een afspraak maken met jou. Zal ik dat doen? Dit is overigens kosteloos. Pas als jij bijvoorbeeld weer gas wilt gaan gebruiken, betaal jij heraansluitkosten.”
Ik heb toen nog geprobeerd om overal buiten te blijven door op te merken: Als het niet nodig is, hoeft het niet. De gasmeter hangt niet in de weg en de leiding van de oude cv ketel is afgeblind. Geen enkel gevaar dus. De hoofdkraan is dicht.

Antwoord van S: om geen brieven van Stedin te krijgen en afsluitkosten, is het wel nodig om de gasmeter af te sluiten..
Hierop een afspraak gemaakt voor het zegelen/plaatsen van een slot.

18 apr.
Gekeken op mijn GC pagina en daar stond weer dat ik bij hen nog wel stond ingeschreven voor elektriciteit: Gelukkig.

19 apr.
Stedin voor de deur met een opdrachtbon om mij fysiek aan te sluiten. . . . .
Monteur heeft zeker een kwartier in zijn auto zitten bellen en is toen overgegaan tot afsluiten, nadat zijn opdrachtbon was gewijzigd. Hij had alleen geen hangslot en beugel, maar zijn collega die 25 km verderop net klaar was zou dat wel even brengen. Na weer wachten bleek het slot met beugel veel te groot voor de beperkte ruimte in mijn gasmeterkast, dus een zegel geplaatst om de hoofdkraan en de gasmeter terug gezet en ook weer gezegeld. Meneer S heeft daar foto’s van gemaakt als bewijs.
Gasmeter moest aan de kant om bij de hoofdkraan te kunnen komen voor dat slot. (dicht en open zetten kon wel met de meter voor de kraan)
Na een uur werk was ik officieel gasvrij.
Eindelijk.

Ik heb niets ingevuld en niet gemaild en niet gebeld. Hun administratie is een puinhoop en wanneer ik nu weer wat ga vertellen, raken ze vast helemaal de weg kwijt. Ze doen maar, ik heb een officieel zegel om de hoofdkraan.

Dit verhaal zal ook nog wel een vervolg hebben.
Ik begrijp niet waarom je zo moeilijk/stressig doet met Stedin. Zij zijn juist de makkelijkere netbeheerder. Doen totaal niet moeilijk. Toen ik op de chat met hun zat voor een verzegeling hadden ze me ook gewezen op de mogelijkheid om de gasmeter kostenloos te verwijderen.

Dit deden ze ook zonder problemen. Nooit een dreigbrief of iets dergelijks gehad.
  woensdag 30 mei 2018 @ 09:04:02 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179484970
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:56 schreef GasLoos het volgende:

Het is geen puinhoop het is een procedure die nog niet administratief kan worden vastgelegd.
pi_179485099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is geen puinhoop het is een procedure die nog niet administratief kan worden vastgelegd.
Gezien het energieakkoord waarin is vastgelegd dat voor elke gasaansluiting deze procedure moet worden doorlopen al weer een beste tijd bestaat, kun je rustig spreken van een puinhoop wanneer de systemen van de netbeheerder niet zijn aangepast aan de noodzakelijk gestelde stappen.

En ja, dan valt het bij Stedin nog mee, want die gokken er op dat ze in de toekomst het netwerk voor een alternatief gas kunnen gebruiken. En dan is het handig wanneer de aansluitingen nog intact zijn.

Als stoken op bijvoorbeeld biogas vl voordeliger wordt dan gebruik van een warmtepomp, dan is de stap naar het gebruik van biogas natuurlijk veel kleiner wanneer er nog een gasaansluiting aanwezig is. En de kans dat de netbeheerder klanten terug krijgt dus groter.
pi_179488948
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:26 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waarom niet?
Geen idee , ik ben niet de afzender van de dreigbrieven.

quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:55 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Toch ben je wel verplicht dit toe te staan als ze hierom vragen. De meter is bijvoorbeeld eigendom van de netbeheerder, net als alle leidingen tot aan de meter zelf.
De meter mogen ze weghalen, maar mijn muur en fundatie openbreken mogen ze niet.
Zelfde geldt voor graafwerk langs mijn muur/fundatie. (mijn huis staat kaal op de klei, die moet je in takt laten anders gaat het zakken). Het gaat tenslotte niet om renovatie waar ik belang bij heb.En het gaat al helemaal niet om de veiligheid, of redden van kapitaal dat nu in de grond ligt. Ze kunnen de straat openmaken en daar mijn leiding doorzagen en de hoofdleiding afblinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je zo moeilijk/stressig doet met Stedin.
Ik vind het ontvangen van dreigbrieven best wel stressig.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is geen puinhoop het is een procedure die nog niet administratief kan worden vastgelegd.
Het is bij Stedin WEL een puinhoop. Ik schreef dat de monteur mij fysiek moest aansluiten volgens zijn opdrachtbon. Terwijl via de chat was afgesproken dat hij de gaskraan moest verzegelen.
Wanneer de monteur mij vervolgens heeft verzegeld gaat een georganiseerd bedrijf geen brieven sturen met dreigen met afsluiten.
pi_179489491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:52 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Ik vind het ontvangen van dreigbrieven best wel stressig.

[..]

Het is bij Stedin WEL een puinhoop. Ik schreef dat de monteur mij fysiek moest aansluiten volgens zijn opdrachtbon. Terwijl via de chat was afgesproken dat hij de gaskraan moest verzegelen.
Wanneer de monteur mij vervolgens heeft verzegeld gaat een georganiseerd bedrijf geen brieven sturen met dreigen met afsluiten.
Misschien ook omdat je de omgekeerde stappen had gemaakt?

Toen ik van het gas af ging had ik eerst mijn energieleverancier aangesproken. Deze konden mijn gascontract niet opzeggen omdat er nog een actieve meter was. Ik moest eerst bij stedin deze deactiveren.

Heb ik gedaan via chat. Kostenloos gasmeter weggehaald zelfs.

Toen een tweet naar de energieleverancier en die had mijn contract voortijdig gestopt zonder boete (omdat ik wel stroom bleef afnemen bij hun).

Geen enkel probleem en zeker geen dreigbrieven.
pi_179490677
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:20 schreef athlonkmf het volgende:
Misschien ook omdat je de omgekeerde stappen had gemaakt?
Kan je dat uitleggen?
pi_179490945
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:29 schreef GasLoos het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen?
Door eerst je gascontract op te zeggen heb je bij stedin een "geen-contract"-alert getriggered. (volgens mijn energieleverancier kunnen ze niet eens contract opzeggen terwijl er een actieve meter is. Dus hoe en waarom greenchoice dat kan... maar mijn ervaring met GC is dat ze wel vaker rare capriolen uithalen.)

Door eerst bij stedin je meter te deactiveren en vervolgens contract opzeggen voorkom je dat afdelingen naast elkaar werken.

Gebruik je de sluiproute welke voor de soap genaamd Liander is verzonnen, door simpelweg je contract eerst te stoppen krijg je dit soort gedoe. Wat dus helemaal niet nodig is bij Stedin. Stedin werkt namelijk wel goed (kostenloos) mee.
pi_179491080
Toch is dat gewoon een legale manier. In principe zou de leverancier bij het opzeggen van het leveringscontract ook de ATO voor jou moeten opzeggen bij de netbeheerder.

Zodra die opzegging klaar is mag je geen gas meer gebruiken maar ben je ook niet meer verplicht tot het betalen van bijvoorbeeld netbeheerkosten (want geen ATO).

Dat netbeheerders het niet leuk vinden is een tweede.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_179493065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:46 schreef athlonkmf het volgende:
Gebruik je de sluiproute welke voor de soap genaamd Liander is verzonnen, door simpelweg je contract eerst te stoppen krijg je dit soort gedoe. Wat dus helemaal niet nodig is bij Stedin.
Ik heb inderdaad (zoals je, als het goed is, gelezen hebt) die sluiproute genomen.
Dat Stedin makkelijk is en meewerkt weet je ook niet van te voren.

Die sluiproute werkt dus wel degelijk, alleen lijkt het bij stedin deels geautomatiseerd (de eerder door mij genoemde puinhoop) en krijg je wel die dreigbrieven.

Al met al werkt die sluiproute wel en (in mijn aanvulling van gisteren) geef ik ook aan dat wanneer je daarna die brieven gewoon negeert er niets aan de hand is.
Apart dat je het wel als de verkeerde weg noemt, terwijl het de enige manier is om van liander af te komen.

Verder schreef ik in mijn eerste bericht dat zelfs stedin aangeeft dat je je alleen moet afmelden bij de leverancier. Meer niet. Dan is het weer wel de juiste manier. *O*
Vandaar mijn verontwaardiging en reactie op je bewering dat ik niet het juiste pad heb gebruikt.

[ Bericht 4% gewijzigd door GasLoos op 30-05-2018 17:02:36 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')