abonnement Unibet Coolblue
pi_165291335
Ik krijg harde buiken bij bewegen: opstaan, meer dan 100m lopen, omdraaien in bed, traplopen etc. Vooral die bij lopen zijn irritant, want die duren lang. Het zijn heel duidelijk geen weëen, maar ze zijn ineens toegenomen in frequentie, vandaar dat ik het aankaartte. Gemiddeld zo'n 5 per uur ofzo? Dit in combinatie met 24/7 bekkenpijn deed me vermoeden dat ik te veel doe. Ik kan op mijn werk (kdv) niet rustig aandoen. Ik kreeg sterk het gevoel dat mijn lichaam me terugroept. Ik voel me versleten, en dat terwijl ik nog best een eindje zwangerschap te gaan heb (32 nu)
VK meende dat alles normaal was, en dat is natuurlijk fijn om te horen, en dat geloof ik ook best. Maar het gevoel dat mijn lijf me geeft, daar kon ze niet zo veel mee, en dat vind ik lastig. Stel ik me aan, moet ik maar even doorbijten, of is het best om er aan toe te geven en minder te werken? Ik heb het idee dat ik al een poos doorbijt, en de rek is er uit. Maar daar had ze weinig boodschap aan, zo leek het. Maar ik heb van haar toestemming om minder te werken (zo werkt dat hier) dus ik heb op zich waar ik voor kwam, maar ik zit toch met een rotgevoel, gevoel niet begrepen te zijn en dat ik een zeurpiet ben. Ik wéét dat ik dat niet ben, ik zal niet snel klagen en ben echt een doorbijter, maar ook voor mij is er een grens. :{
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:27:05 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_165291412
Misschien klaag je juist niet hard genoeg. Dat klinkt heel tegenstrijdig maar ik heb dat gevoel ook wel eens gehad in de zorgverlening. Het idee dat mensen die veel zuchten en steunen meer hulp krijgen dan de mensen die slechts zelden aan de bel trekken en zelf al proactief naar oplossingen zoeken.
Vervelend dat je dat gevoel nu hebt :* ik vind het in elk geval onterecht!
disclaimer
pi_165291442
Dat is een duidelijk verhaal: jij hebt je grenzen bereikt, dus je moet meer rust gaan inbouwen. Hier in Nederland zou ik je naar je baas en de arbo verwijzen, maar dat werkt dus anders bij jullie, begrijp ik. Je moet niet doorbijten, je stelt je niet aan, want het is precies zoals jij het ervaart: te veel! Maar je moet dus wel terug aankloppen bij de verloskundige.

Edit: met 'te veel' bedoel ik niet per se te veel harde buiken, maar meer het leven en alles wat daar nu bij hoort is te veel.
pi_165291466
:* Roomsnoes. Dat laatste deel is zo herkenbaar. Vorige vk's hadden ook echt geen oor ernaar, ja het is normaal hoort erbij we kunnen je niet helpen nou sterkte en succes ermee he. Nu andere vk en is er meer tijd (uur ipv 10 minuten ofzo). Dat helpt echt veel. (Ik wil nog wel meer maar dit scheelt al.)

Je stelt je echt niet aan! Door blijven bijten, over je grenzen gaan is zo gevaarlijk. Je wil juist zorg dragen voor jezelf en de baby... dat is meer het tegenovergestelde van aanstellen. :*
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:31:27 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_165291488
Wat ik overigens net schreef bedoel ik niet als "mensen zouden meer moeten klagen" hoor. Maar meer dat we misschien duidelijker kunnen aangeven dat iets écht een probleem is en we daar hulp bij nodig hebben.
disclaimer
pi_165291517
Is stom dat het zo werkt. Als je te weinig klaagt krijg je niks en als je het teveel doet ben je hypochonder :').
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:35:41 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_165291581
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:33 schreef Unihipili het volgende:
Is stom dat het zo werkt. Als je te weinig klaagt krijg je niks en als je het teveel doet ben je hypochonder :').
Neuh, niet per se. Maar het lijkt me voor een hulpverlener ook niet altijd even makkelijk om te filteren in hoeverre er hulp nodig is, zeker niet met iets subjectiefs als "hoeveel last heb je ergens van". Dan is het prettig als je dat goed kunt onderbouwen denk ik :Y
disclaimer
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:45:33 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_165291770
OMG O+ monstertruckenmoord en manflu in aantocht voor SQ O+ wat leuk!!
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:48:54 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_165291829
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:45 schreef Spees_Eend het volgende:
OMG O+ monstertruckenmoord en manflu in aantocht voor SQ O+ wat leuk!!
Manflu O+
disclaimer
pi_165292035
Storm, leuk O+ Wij vonden alleen jongensnamen erg moeilijk :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:21 schreef Mies_poes het volgende:
Aurum, fijn dat het bloeden gestopt is, hopelijk blijft dat zo. Knap dat je er zo rustig onder lijkt te zijn.

Ik ga de dagen dat ik overtijd ben gewoon tellen in extra verlofdagen, dat maakt het een stuk leuker 8-) Dus nu al +1 extra verlofdag *O*
Kijk, dat ga ik ook doen. :D

Net zelf weer een controle gehad. Alles prima O+ Morgen de mijlpaal der mijlpalen, spannend :o
Ik word er wel onrustig van als ze zeggen: Alles prima. Net zoals altijd bellen als je het kindje minder vaak voelt. Tja, wat is dan minder vaak en nu ga ik er extra opletten dus maak ik mezelf misschien gek.

Nouja, so far.. Alles goedgekeurd.

Hoop dat jullie het allemaal redden met deze bizarre hittegolf in september?
:)
pi_165292141
Ik had echt het idee dag ik duidelijk was sat de grens bereikt is. Dat ik het niet mooier voordoe dan het is, wat ik tegenover vreemden wel doe. Ik zei dat ik altijd pijn heb, alles me harde buiken geeft en dat ik amoer halve nachten slaap. Ik zei: ik voel me verrot. Zegt ze: dat ben je gelukkig niet. Tja.
Maargoed, ik denk dat ik haar houding naast me neer moet leggen, maar zo makkelijk is dat helaas niet, vind ik.
  dinsdag 13 september 2016 @ 14:09:12 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_165292197
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik had echt het idee dag ik duidelijk was sat de grens bereikt is. Dat ik het niet mooier voordoe dan het is, wat ik tegenover vreemden wel doe. Ik zei dat ik altijd pijn heb, alles me harde buiken geeft en dat ik amoer halve nachten slaap. Ik zei: ik voel me verrot. Zegt ze: dat ben je gelukkig niet. Tja.
Maargoed, ik denk dat ik haar houding naast me neer moet leggen, maar zo makkelijk is dat helaas niet, vind ik.
Ja, daar kun je inderdaad weinig mee :{ ik begrijp dat je dat niet zomaar wegwuift nee.
disclaimer
pi_165292316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:00 schreef Soof-87 het volgende:
Storm, leuk O+ Wij vonden alleen jongensnamen erg moeilijk :+

[..]

Kijk, dat ga ik ook doen. :D

Net zelf weer een controle gehad. Alles prima O+ Morgen de mijlpaal der mijlpalen, spannend :o
Ik word er wel onrustig van als ze zeggen: Alles prima. Net zoals altijd bellen als je het kindje minder vaak voelt. Tja, wat is dan minder vaak en nu ga ik er extra opletten dus maak ik mezelf misschien gek.

Nouja, so far.. Alles goedgekeurd.

Hoop dat jullie het allemaal redden met deze bizarre hittegolf in september?
Pin je niet te veel vast op die datum he, maar 5% van de zwangeren (dacht ik) bevalt op de uitgerekende datum. Fijn dat alles goed was! Als je twijfelt over de bewegingen kun je even een uurtje op je linkerzij gaan liggen en er bewust mee bezig zijn. Merk je snel genoeg.

Wat vervelend dat je je niet begrepen voelt, Room. Ik heb geen beter advies dan al gegeven is :*
pi_165292916
Fijn dat alles goed was Soof! ^O^
  dinsdag 13 september 2016 @ 14:53:42 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165293080
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:16 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Pin je niet te veel vast op die datum he, maar 5% van de zwangeren (dacht ik) bevalt op de uitgerekende datum. Fijn dat alles goed was! Als je twijfelt over de bewegingen kun je even een uurtje op je linkerzij gaan liggen en er bewust mee bezig zijn. Merk je snel genoeg.

Wat vervelend dat je je niet begrepen voelt, Room. Ik heb geen beter advies dan al gegeven is :*
Wat klink jij lekker relaxed! Goede vibes hoor, mbt bewegingen voelen en niet teveel pinpointen op je UD ^O^
pi_165293580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik had echt het idee dag ik duidelijk was sat de grens bereikt is. Dat ik het niet mooier voordoe dan het is, wat ik tegenover vreemden wel doe. Ik zei dat ik altijd pijn heb, alles me harde buiken geeft en dat ik amoer halve nachten slaap. Ik zei: ik voel me verrot. Zegt ze: dat ben je gelukkig niet. Tja.
Maargoed, ik denk dat ik haar houding naast me neer moet leggen, maar zo makkelijk is dat helaas niet, vind ik.
zeker niet als het betekent dat je door moet werken terwijl je het idee hebt dat dat ervoor zorgt dat het je begint te breken.

In Zweden zou je je voor 2 weken ziek kunnen melden, waarna je een dokters briefje nodig hebt. Zou je niet gewoon naar een huisarts kunnen gaan na die 2 weken, of moet het de barnmorska zijn? Zou je een andere barnmorska kunnen zoeken?
pi_165293777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 15:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zeker niet als het betekent dat je door moet werken terwijl je het idee hebt dat dat ervoor zorgt dat het je begint te breken.

In Zweden zou je je voor 2 weken ziek kunnen melden, waarna je een dokters briefje nodig hebt. Zou je niet gewoon naar een huisarts kunnen gaan na die 2 weken, of moet het de barnmorska zijn? Zou je een andere barnmorska kunnen zoeken?
Ik ben via de ha al een poos sykmeldt, en dit is een verlenging weer(van de vk via de ha, zeg maar), en de sykmeldingsgrad is opgevoerd naar 80 nu (was eerder 60). Dus op zich zit het technisch wel ok, maar ik voel me gewoon niet begrepen, en dat zit me meer dwars dan ik wil.

Ik ga overigens niet bij deze vk bevallen. Hier heb je een set vk's die je in de zwangerschap begeleiden, en in het ziekenhuis werkt weer een andere groep. Wisselen denk ik dus nog even over na. Ik vertrouw heus op haar kunde, maar ook op mijn eigen lijf. En ik luister liever naar het laatste :P
pi_165294158
Ik heb voor de zekerheid nog even de verloskundige gebeld, heel begripvol en ik kon deze week nog even langs komen voor een check up. Dus dat doe ik dan maar :P

Volgens haar is de kans klein dat het mis is, schijnt downunder supergoed doorbloed te zijn en er kan weleens een adertje springen ofzo.

Vrijdag ff kijken of er nog wat zit en als dat zo is dan heb ik volgende week de echte intake.

Ben benieuwd :)

En sterkte Roomsoes.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_165294255
Fijn dat je terrecht kon aurum.

Net bij de vk geweest. Baarmoederverzakking Door de eerdere zwangerschap. Nu bekkenbodemspieren oefenen en uitzitten. De baarmoedermond was docht maar was erg kort dus ze was bang dat het misschien toch mis gaat. Als ik andere vage buikpijn klachten krijg moet ik terug bellen. Nu 10 weken en 5 dagen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165294307
Aah wat balen zeg Sam, ik hoop dat de oefeningen helpen en dat het goed blijft gaan. Veel sterkte!

Hoe ga je het doen met je kindje en werk (als je werkt?)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_165294384
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 15:22 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik ben via de ha al een poos sykmeldt, en dit is een verlenging weer(van de vk via de ha, zeg maar), en de sykmeldingsgrad is opgevoerd naar 80 nu (was eerder 60). Dus op zich zit het technisch wel ok, maar ik voel me gewoon niet begrepen, en dat zit me meer dwars dan ik wil.

Ik ga overigens niet bij deze vk bevallen. Hier heb je een set vk's die je in de zwangerschap begeleiden, en in het ziekenhuis werkt weer een andere groep. Wisselen denk ik dus nog even over na. Ik vertrouw heus op haar kunde, maar ook op mijn eigen lijf. En ik luister liever naar het laatste :P
ah, ok. Ik dacht dat je niet ziekgemeld was, en dat de vk dat moest toewijzen...

Ja, kan me voorstellen dat je niet begrepen voelen gewoon erg stom is.
pi_165294560
Sterkte Roomsnoes, klinkt wel heel heftig! :o Rot dat juist degene van wie je steun verwacht je niet begrijpt...

Sowieso respect voor alle (hoog)zwangeren met dit weer! mananmanman ik ben deaud :o
Okee okee, de gangkast opruimen was misschien geen heel slim plan met deze hitte :') :X

Nu ff niks (vanavond zwemmen met de peuter), ff bijkomen!

Sam sterkte, klinkt best eng! :{ Hoop dat alles goed gaat :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165294619
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:53 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat klink jij lekker relaxed! Goede vibes hoor, mbt bewegingen voelen en niet teveel pinpointen op je UD ^O^
Dankje, maar zo is het niet. Ik heb me niet vastgepind op mijn UD dus dat is het niet, maar ik vind het wel lastig om positief te blijven. Ben op zoek naar afleiding, maar ga niet naar buiten omdat ik die warmte echt niet trek. Dus ik zit binnen en kijk af en toe uitzending gemist of ben aan het handwerken, maar dat zijn dingen waar m'n gedachten continu van afdwalen naar 'hoe lang nog? Voel ik al wat?'
Als het wat minder warm zou zijn zou het al zo veel schelen. Gelukkig hierna nog maar twee dagen deze hitte.

Ik duim dat je kindje lekker blijft zitten waar 'ie zit Sam!
pi_165294621
* BlueEyes klust vrolijk verder aan de babykamer met deze hitte :') 8)7
pi_165294734
Room :*

BE gekkie :D

Tombola heerlijk zwemmen ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')