abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 september 2016 @ 11:58:09 #76
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_165362186
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:56 schreef Pheno het volgende:

[..]

ik ben vandaag de VR-toer opgegaan, als ik straks weer achter een laptop kruip ga ik daarover typen. Nu nog een uurtje treinen om terug te zijn.
nice! ben benieuwd, ik hoor er veels te weinig mensen over (in ps4 topic) terwijl het naar mijn idee wel echt een mooie evolutie kan zijn voor het gamen
PSN: diTani
pi_165362317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:58 schreef RedemptioN het volgende:

[..]

nice! ben benieuwd, ik hoor er veels te weinig mensen over (in ps4 topic) terwijl het naar mijn idee wel echt een mooie evolutie kan zijn voor het gamen
ik heb van alles gezien (ook die van hier eerder in dit topic te vinden is), maar er zijn wel een paar toffe dingen. Een ervan in het bijzonder, alleen is dat nog een prototype. Ik zal het straks met screens en zo uitleggen, maar mobiel down- en uploaden van een ftp is op een mobiel een hel :+

en de metro is nogal vol ook, dus ik doe een poging tot ademen :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:06:15 #78
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_165362405
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

ik heb van alles gezien (ook die van hier eerder in dit topic te vinden is), maar er zijn wel een paar toffe dingen. Een ervan in het bijzonder, alleen is dat nog een prototype. Ik zal het straks met screens en zo uitleggen, maar mobiel down- en uploaden van een ftp is op een mobiel een hel :+

en de metro is nogal vol ook, dus ik doe een poging tot ademen :D
Hoe gaat het met StreetPass daarzo? Leeft dat nog een beetje?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_165362788
Tof hoor! Ik vlieg over 2 weken voor mijn eerste trip naar Japan, ik ben benieuwd. :D
Beetje jammer dat ik het niet even eerder had gepland zodat ik ook naar de TGS had gekund.
Volgende keer beter. (:

Veel plezier nog!
pi_165362799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Als reis, onderkomen en voeding door Fok! goed geregeld zijn, wil ik ook wel die kant op.
Of ergens anders heen, geen probleem...

Maar om dat als Fok! mededeling te brengen is wat over de top, het is maar een onderwerp in een topic, zoals er duizenden zijn. Daarnaast is de titel van de mededeling 'Fok! aanwezig in Tokyo', maar gaat het primair om een games show...
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:24:22 #81
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_165362856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:22 schreef Aurelius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je mag mijn reactie zuur vinden, net zoals ik de Fok!-mededeling spam vind...
pi_165362858
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Hoe gaat het met StreetPass daarzo? Leeft dat nog een beetje?
morgen wel, gok ik zo. Deze twee dagen zijn vooral business. In Tokio zelf heb je ook de punten zoals bij ons, dus het is lastig te zeggen. Morgen ga ik voor de publieke sfeer-impressie (en nog even Bioharzard 7 in VR). Voor de rest zijn de rijen te lang, en heb ik mijn portie al gehad met Kirby Café en Ghibli :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165363453
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat staat al in dit topic :P

[ afbeelding ]
Helaas pindakaas is deze demo gestopt volgens nu.nl. :D

http://www.nu.nl/games/43(...)ing-met-vr-bril.html
  vrijdag 16 september 2016 @ 12:57:47 #84
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_165363576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Helaas pindakaas is deze demo gestopt volgens nu.nl. :D

http://www.nu.nl/games/43(...)ing-met-vr-bril.html
nu alleen nog achter gesloten deuren ;-)
PSN: diTani
pi_165363597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Helaas pindakaas is deze demo gestopt volgens nu.nl. :D

http://www.nu.nl/games/43(...)ing-met-vr-bril.html
bullshit van nu.nl, vandaag was ie er gewoon. Met pop en al. De beurs-organisatie heeft dan twee dagen volledig lopen slapen. Misschien dat het op de publieke dagen vanaf morgen niet te zien is. Maar vandaag is er niets gestopt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165365535
Ook een tof ding was deze enorme controller. Als je dan een Gundam-spel gaat spelen heb je geen huiskamer meer over... En waar berg je het op?

Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165366320
Tof verslag Pheno. _O_ Wil zelf ook ooit nog wel eens een keer naar Tokyo.
pi_165368257
Mijn tweede dag op de Tokyo Game Show stond vooral in het teken van VR. Sony heeft in de 'normale' hal een welgenoemd kutsysteem bedacht, waardoor je in een VR-rij staat en niet mag kiezen welk spel je gaat doen. De plek die vrijomt is voor de eerste in de rij. Dus met wat pech mag je VR Worlds doen, of je hebt geluk en je gaat aan bijvoorbeeld Resident Evil 7, die ook bij Sony staat. Maar voor mij zou dat ook weer zinloos zijn, want ik heb een gereserveerde plek morgen bij Capcom kunnen regelen. Kortom, mij iets te veel risico. Ik win namelijk ook nooit wat bij een loterij, dus waarom zou dit wel goed gaan? Gelukkig is er in een ander gebouw nog hal 9 tot en met 11. En daar zijn naast indies, merchandise en e-sports ook een 'Experience VR'-hoek, met daarbij natuurlijk ook Sony.

160916_28827_tgs_2016_playstation_vr_01.jpg

Dus ik dacht iets eerder te gaan om mijn perskaart voor dag 2 op te halen en meteen door te gaan naar dat gebouw. Er stond alleen al een rij van ik gok honderd man voor me bij de ingang van hal 9. Ik had het kunnen weten, sommige Japanners rollen liever een slaapzak uit om in een wachtrij te kunnen staan. Ah well, aansluiten maar. Precies 10 uur gaat de boel open en gaat iedereen rustig in rijen van twee naar binnen. Iedereen die beelden van gamescom heeft gezien weet hoe het daar gaat, dat is een soort stampede... De Tokyo Game Show is dan een verademing, mensen met fatsoen _O_

Sony heeft een flinke wachtrij. Oh dear. Maar hier is het beter geregeld. Steeds wordt er een groepje losgelaten en mag je naar een tafeltje lopen om een ticket voor een bepaalde game op te halen. Daar staat dan een tijd op, kiezen mag je niet. De buit na een paar keer weer aansluiten: DriveClub VR, Farpoint, Hatsune Miku Future Zone VR en Rez VR. Mijn moeder zou trots op me zijn geweest als ze wist wat VR was en dat ik me aan de regels heb gehouden.

Om 11:15 heb ik mijn eerste VR-date met DriveClub, een racegame. De normale versie is echt een van de mooiste arcade-racers ooit gemaakt, met weereffecten en al. Die zie ik in deze versie niet. De resolutie is ook lager, dus de graphics gaan een tandje terug. Het gevoel van snelheid zit er wel in, maar er is een probleem. Nu heb ik wel vaker al VR op mijn hoofd gehad, maar dit keer heb ik voor het eerst de ervaring dat ik misselijk word. Ik heb in achtbanen gezeten, in op hol geslagen mijnkarretjes en rondgevlogen in X-Wings, en nooit ben ik eerder misselijk geweest. Ik weet ook niet precies waarom nu wel en eerder nooit. De VR-versie van DriveClub gaat 'm niet worden voor me, ik was blij dat de PlayStation VR van mijn hoofd werd gedaan na 12 minuten. Nog net niets kotswaardig, maar wel een misselijk gevoel.

Next stop, Hatsune. De Japanse virtuele popzangeres staat weer op het podium, en dit keer sta jij als speler in het publiek. Wie de eerdere ritme-games heeft gespeeld weet dat je vaak van die lichtgevende stokjes in het publiek allemaal tegelijk op dezelfde manier ziet meezwaaien en dat is precies wat je moet proberen in deze VR-modus van de nieuwste Hatsune Miku. Dus Move-controller in de hand en zwaaien, draaien en snel genoeg wiebelen maar. Het is geen compleet spel, maar ee modus. En dan is het grappig te noemen. En totaal niet misselijkmakend, want ja, je zit toch al stil, ook in de virtuele wereld. En ik deed het goed genoeg, dus ik mocht naast Miku staan, in de virtuele wereld dan, om een encore te ontvangen. Tja, uhhhhh.


Meteen door naar Farpoint. Deze zagen we op de E3 al in een trailer. Nu mocht ik het zelf doen. Dus ik kreeg een wapen in mijn hand, en mocht op een vreemde planeet op zoek naar wat er met geleerden is gebeurd. Natuurlijk zijn ze niet naar de eerste beste cafe gegaan, maar zijn er monsters die mij ook niet zo heel aardig vinden. Dat is mooi, want ik vind ze ook om te schieten en dat doe ik dus ook. Mikken gaat prima, bewegen gaat natuurlijk genoeg om niet misselijk te worden. Maar ik vind de planeet wel karig eruit zien. Rotsen, rotsen, en had ik al rotsen gezegd. Grafisch is het geen hoogvlieger, ik krijg wat PlayStation 2-gevoelens qua textures. Oke, het loopt soepel en VR kost nogal wat kracht, dus graphics op het niveau van Uncharted 4 hoeven we nog even niet te verwachten. Maar het is voor mij geen game om full price te kopen, daar is het mij te karig voor.


Pauze, want Rez is een uur later en iedereen die er niet moet zijn wordt toch weggestuurd. Het is toch lunchtijd, dus even een kleffe hap halen en wat foto's maken van de merchandise. Square Enix, Koei Tecmo, Capcom, Bandai Namco, iedere grote uitgever wil wel figurines, badhandoeken of wat dan ook slijten aan de koopgrage gamer. Daar zijn de prijzen dan ook naar, importeren is goedkoper volgens mij. Maar he, morgen zal ik zien dat ik een gierige Hollander ben, want dan staan er rijen dik bij de kassa's. En nu al zijn er dingen uitverkocht, en dat is alleen media en business dat binnen is. Ikz ie dat Everybody's Golf voor PlayStation 4 amper een rij heeft, dus even geen VR, maar een kawaii op een golfclub bezig zijn. Ik weet nu al dat ik deze game gewoon wil hebben, want het is zo heerlijk relaxted. Omdat ik in de rij heb gestaan(welke), mag ik mezelf inloggen op PSN zodat een medewerker een QR-code scant dat tevoorschijn komt nadat ik dat gedaan heb. Geen idee waarom, maar ik zie een blad vol Japans liggen. Het is om een exclusief pakje voor in de game te krijgen, zo gauw het spel uit is. Leuk bedacht, het is eens wat anders dan een button of stickervel. Al ben ik erg blij met mijn Gravity Rush 2-stickervel overigens.

160916_28827_tgs_2016_merchandise.jpg
160916_28827_tgs_2016_merchandise_02.jpg

Rez dan. Denk aan de film Tron, zet jezelf in een vliegtuigje en bedenk dat je allerlei polygonen gevallen kapot moet schieten. Dit keer mik en lock je de vijande door er even naar te kijken. Je kunt er tot acht tegelijk gelocked houden. Door een knop los te laten stopt het locken en schiet je de lasers af om ze te vernietigen. Vliegen gaat op autopiloot en dat gaat snel. De eerste tien seconden had ik DriveClub nog in mijn hoofd en hoopte ik dat ik niet weer misselijk zou worden en de PS4 voor me onder zou gaan kotsen. Dat gebeurde totaal niet. Voor ik het weet komt er een ufo voor me die zich beschermt met allerlei polygonen vormen, zodat ik hem niet kan raken. In de tweede fase verandert hij de vormen tot een enorme robot die hard gaat rennen. Mijn ego wordt weer even gestreeld als de medewerker na vijf minuten spelen vraagt of ik Rez zo vaak gespeeld heb. Nee, nog nooit, maar ik had de baas van deze demo zojuist verslagen. Dus die vijftien minuten had ik echt geheel niet nodig.


Mooi, leuk, maar nu wil ik wat andere VR-praktijken zien. Nu zijn er genoeg games (onschuldige love-sims bijvoorbeeld) en gadgets van minder bekende bedrijven, maar over het algemeen zijn ze totaal zinloos. Ik heb ze op de foto gezet, omdat het natuurlijk kon, maar praktisch is een ander verhaal. Totdat ik achter de booth van Square Enix naast Fallout VR en Doom VR iets anders zag. Square Enix noemt het Project Hikari. Nee, het is geen game. De onderzoekers vroegen zich wat af: wat als je in een manga zou kunnen stappen, hoe zou dat zijn? En Project Hikari is het concept om dat antwoord te geven. Het werkt met HTC Vive op de demo, maar Oculus hebben ze ook al werkend. PlayStation VR zou ook moeten kunnen, maar daar zijn ze nog niet klaar mee. Ze gebruiken de Unreal Engine 4 om jou, als speler, de manga in te laten stappen. Dus de shaders en belichting zijn helemaal des manga's, en je gebruikt de Vive controller om pagina's om te slaan, in- of uit te zoomen, of in zijn geheel te verplaatsen. Dat is al mooi om te zien, maar de personages komen in 3D tot leven en je ziet een interactive manga op je netvlies. Ik ben er echt helemaal voor dat er een PSN Servic komt om manga's zo uit te geven, day one dat ik lid word. Maar of en wanneer en wat er met deze techniek gaat gebeuren is nog helemaal niets bekend. Het is een concept, en ze weten nog helemaal niet of er een eindproduct uit gaat komen. Waar kan ik de petitie tekenen? Onderstaande screenshot moet je in 3D bedenken, en dan snap je hopelijk dat dit echt heel tof is. Ze gebruiken het Tales of Wedding Rings als demo, een manga die ik erna meteen mee kreeg, altijd aardig. Al had ik liever een HTC Vive met controller en die software meegekregen natuurlijk, maar je kunt niet alles hebben. I'm hyped.

160916_28827_Project_Hikari_TGS_PressShot_HighQual_01.jpg
©MAYBE/SQUARE ENIX

Nu nog naar mijn afspraak van vandaag, na al dat ge-VR. NIS America, nee niet Miss America, wacht op me. Ze zijn in een hotel op vijf minuten loopafstand, en dan op verdieping 46. Met die info denk ik het hotel wel te kunnen vinden, want zo'n enorme hoogbouw is daar niet. En als je onderstaande toren ziet snap je dat ik het vrij simpel kon vinden zonder Google Maps. NIS had ik nog op gamescom gesproken, maar gelukkig hadden ze nu genoeg nieuwe games bij. Birthdays the Beginning moet je zien als Minecraft meets Spore. Het is van de maker van Harvest Moon, en het ziet er dan ook weer cute uit. Dit keer moet je het landschap aanpassen, om zo de ideale omstandigheden te creeren voor leven. Dus je begint met microben, maar na een flink aantal uur spelen heb je dinosaurussen, die er soms best te schattig uit zien. Meer ga ik in een preview schrijven, maar ik vond het wel een leuk idee. God Wars is een SRPG, strategisch dus. Niet zo lastig als Nactural Doctrine verzekeren ze me, en het wil ook zeker niet het wiel opnieuw uitvinden. De graphics zijn niet geniaal mooi of zo, maar het gaat hier dan ook om diepgang. Jammer, want waarom niet beide? Nu ben ik altijd wel blij met een goede turnbased RPG, dus als het uitkomt wil ik het best proberen. Minpunten voor de graphics mag je alvast noteren. Disgaea 2 voor pc is verbeterd en dit keer aan een strenge kwaliteitscontrole gegaan, omdat de laatste port nogal matig was. Dat wilden ze nu voorkomen, in plaats van te genezen met patches zoals toen. Longest Five Minutes heeft de graphics van de klassiekers als Earthbound, maar vooral het concept vind ik wel leuk. Je begint bij de eindbaas, maar je weet helemaal niet hoe en waarom je daar bent. De baas is de kwaadste niet en geeft je vijf minuten om je dat weer te herinneren. Weet hij dat je kunt tijdreizen en zo steeds weer terug gaat naar het verleden om je geheugen terug te vinden. En je meteen goed voor te bereiden op het laatste gevecht.

160916_28827_tgs_2016_tokyo_bay.JPG

Dan is het bijna sluitingstijd van de beurs zelf, want vijf uur is vijf uur in Japan. Dus de dames gaan weer gekke dansjes doen en zo, zoals je hieronder ziet. Daarna hobbel ik rustig naar PlayStation loves indies, want ik love gratis eten en ik zie een match. Iedereen die me een beetje kent weet dat ik aardig kan hamsteren op een beurs. Morgen ga ik nog naar de publieke dag. Dus heel veel meer drukte, maar ook cosplay en dat is altijd erg tof in Japan. eSports begint ook morgen op de beurs, dus daar wil ik ook wel bij zijn. Het is een ervaring die je niet wil missen als je er bent. Hieronder nog een kleine impressie.


160916_28827_tgs_2016_playstation_loves_indies.JPG
160916_28827_tgs_2016_Pheno_loves_food.JPG

160916_28827_tgs_2016_props_01.jpg
160916_28827_tgs_2016_cosplay_02.jpg
160916_28827_tgs_2016_konami.jpg

160916_28827_tgs_2016_love_sims_vr.jpg
160916_28827_tgs_2016_love_sims_vr_02.jpg
160916_28827_tgs_2016_vr_01.jpg
160916_28827_tgs_2016_vr_02.jpg
160916_28827_tgs_2016_vr_03.jpg
160916_28827_tgs_2016_vr_04.jpg

160916_28827_tgs_2016_cosplay_01.jpg
160916_28827_tgs_2016_cosplay_03.jpg
160916_28827_tgs_2016_cosplay_04.jpg
160916_28827_tgs_2016_cosplay_05.jpg
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165369129
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:32 schreef Pheno het volgende:
Enkele jaren geleden maakte ik al een reis naar Japan om de Tokyo Game Show eens van dichtbij te maken, als media zijnde.
quote:
pi_165369164
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:52 schreef Bolasie het volgende:

[..]

[..]

Arme kittens.
pi_165369347
Er stond trouwens vandaag een super lange rij voor Pokemon go plus bij de Skytree, kirby café leek er even niks bij :P
pi_165374577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 23:57 schreef Zeitgeist het volgende:
Goddamn. ik wil ook naar Tokyo. Tis dat het werk klimaat daar zo insane is.. anders wist ik het wel.
Nerd heaven daar.
Dan moet je bijvoorbeeld rond maart gaan, overdag ~ 6 graden dus nergens last van.

@ts ben je ook op de bovenste etages geweest van sommige winkels in Akihabara? :D :'( :D

Wil echt heel graag een keer terug. _O_
Welkom op FOK!
pi_165374587
Wel genoten van de meiden, duim omhoog.
  Redactie Games vrijdag 16 september 2016 @ 22:34:37 #94
413203 crew  PoeHao
Gaming as a Lifestyle!
pi_165374821
Project Hikari lijkt erg cool idd! ^O^

(Ik wil die Vive... :9~ )
  vrijdag 16 september 2016 @ 22:38:31 #95
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_165374894
Mooi topic _O_ Ooit zal ik nog eens naar Tokio willen.
Helemaal super.
  Designer vrijdag 16 september 2016 @ 22:51:31 #96
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_165375212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:38 schreef Kyubey het volgende:
Mooi topic _O_ Ooit zal ik nog eens naar Tokio willen.
Wil je nu niet dan?
🐙
pi_165375721
Dang, was dat alweer 6 jaar geleden, joh! :D
Zombie Hunter was destijds al goed voor leuke fototaferelen (al moest je hier en daar snel opsodemieteren als je geen Photo Pass had)! Hoop dat je het naar je zin hebt daar! :Y) Maak er wat van en geniet van de naborrels!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_165380892
Ziet er wel leuk uit.
Ура для россии
pi_165382432
Ben meer voor de Oosterse wijsheden dan al die zaken hierboven, hoor. 8)7
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_165386224
Om tien uur zou de dag beginnen, en ik heb mijn eerste en enige afspraak om, jawel, tien uur. Dan mag ik Resident Evil 7 nog eens spelen, maar dan met VR. Een uitdaging dus, want het is een publieke dag en iedereen houdt van wachtrijen. Normaal zijn de Japanse organisaties erg van de tijd, maar de beurs ging voor de pers al om half tien open. Prima, ik sta dus meteen bij Capcom om te vragen of ik meteen mag beginnen, in plaats van pas exact om tien uur. Dat mag, ze zien er ook eens het voordeel van in, dus vijf minuten later doe ik de Lantern demo nog eens, maar dan met PlayStation VR op mijn hoofd. En dit is precies het genre waar VR zich uitstekend voor leent: horror. Nu weet ik wat ik moet doen in de demo door mijn normale hands-on op de eerste dag, maar dat maakt het niet minder eng. Je weet dat er dingen gaan gebeuren en nog schrik je. Prachtig. Omdat het spel niet snel gaat, je moet juist sneaken, is het helemaal niet misselijkmakend. Nou ja, door de beweging dan, want wat er op je netvlies geprojecteerd wordt is af en toe wat minder smakelijk. Maar zelf om het hoekje kunnen kijken, zelf opgejaagd worden, het werkt ook in VR. Als ik dan toch VR zou kopen, dan zou dit spel zeker op mijn must-have lijstje staan.

Nog voor tien uur ben ik klaar, dus ik ga eens kijken hoe het er voor staat qua wachtrijen. Buiten is het niet te harden, maar toch staan ze er in grote getalen. Binnen klok ik de meeste wachtrijen al op 90 minuten, en dan moet het feestje nog eigenlijk beginnen. Gekkenhuis. Op gamescom is een wachtrij van een uur niet ongewoon, maar hier is dat het minimum. Later op de dag zie je gerust 240 minuten bij Final Fantasy XV staan. Bij een spel als Earth Defense Force 5, waar ik eergisteren in alle rust meteen kon beginnen, stond nog voor tien uur een rij ter waarde van 90 minuten. Heilige poep, dit is hardcore. Van mijn leven zou ik geen vijftig euro betalen om met een beetje pech een halve dag alleen in een rij te gaan staan. Want tien uur ben je niet binnen, om 11 uur stonden er nog mensen buiten in de rij. Maar elke standhouder had het druk, en daardoor viel het me nu pas op dat D3 een erg grappige stand had, only in Japan. Eergisteren, toen ik er langs liep, was er niemand die het grieten-slachten-zombies-af-spel speelde. Nu wel. Briljant bedacht!

160917_28827_tgs_2016_awkward_booth.jpg

De rest van de drukte is hieronder wel te zien, je schuifelt maar wat er door heen, want je kunt toch geen kant op. Merchandise , food court, alles, maar dan ook alles was druk. Het is dat ze je nog niet in de urinoirs met z'n tweeen tegelijk laten pissen. Want zelfs daar stonden lange wachtrijen. Deze dag was voor mij dan ook vermoeidender dan de rest van afgelopen week. Alles op een laag pitje en dat geslof om voort te bewegen, argh...

160917_28827_tgs_2016_drukte_01.jpg
160917_28827_tgs_2016_drukte_02.jpg
160917_28827_tgs_2016_drukte_03.jpg
160917_28827_tgs_2016_drukte_04.jpg
160917_28827_tgs_2016_drukte_05.jpg
160917_28827_tgs_2016_drukte_06.jpg

Het is voor mij de laatste dag op TGS, een tweede publieksdag is meer van hetzelfde en nog steeds bizar druk. Dus ik word uitgezwaaid:
160917_28827_tgs_2016_einde_01.JPG

Tokyo Game Show 2016 was weer helemaal top!
160917_28827_tgs_2016_einde_02.jpg

Maar nu doe ik mijn pyjama aan
160917_28827_tgs_2016_einde_03.JPG

en ga ik slapen.
160917_28827_tgs_2016_einde_04.jpg

Morgen nog een dagje relaxen, de cosplay-foto's uploaden en met jullie delen. Daarna nog even wat rond shoppen voor mezelf in het altijd leuke Tokyu Hands en de bijbehorende boekenzaak in Shinjuku. Om daarna de koffer in te pakken en aan te duwen. Nog een keer verse sushi eten en dan ben ik er maandag weg van. Weer terug naar Nederland, zodat ik weer mag wennen aan het chaotische gehaast en het voorkruipen in rijen en in files. Ik kan niet wachten...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165386493
^O^ Prachtig verslag weer!
  Redactie Games zaterdag 17 september 2016 @ 19:23:47 #102
413203 crew  PoeHao
Gaming as a Lifestyle!
pi_165387340
quote:
Ik kan niet wachten..
_O- _O- _O-

Heel cool verslag! Leuk geschreven!
Ik weet niet of ik tegen zoveel wachten opgewassen ben. Wel tegen zoveel sushi! *O*

Geniet van je laatste dag! :P ^O^
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:57:47 #103
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_165392159
Dit blijft een volger! Heel tof dit verslag!
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:26:16 #104
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165392894
Topverslag!
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 18 september 2016 @ 00:54:13 #105
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_165395071
Gaaf en ook lekker uitgebreid verslag! Geniet nog even en jammer dat t alweer over is ^^
PSN: diTani
pi_165396962
Leuk verslag, ik was er gister ook. Ik heb geen game gespeeld want ik kwam laat binnen en dus rijen te lang en alle tickets waren op om games te spelen. Gelukkig kwam ik enkel voor een sfeerimpressie. Verbaasde me trouwens dat ik maar 1 ps4 pro zag.

Ik heb mij erg vermaakt bij de cosplay area. Zo grappig en bizar om al die amateur fotografen aan het werk te zien
pi_165397547
Oh ja, cosplay, dat was er ook :D
Hier nog zo'n amateurfotograaf:

160918_28827_tgs_2016_cosplay_01.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_02.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_03.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_04.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_05.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_06.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_07.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_08.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_09.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_10.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_11.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_12.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_13.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_14.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_15.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_16.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_17.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_18.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_19.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_20.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_21.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_22.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_23.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_24.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_25.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_26.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_27.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_28.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_29.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_30.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_31.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_32.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_33.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_34.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_35.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_36.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_37.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_38.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_39.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_40.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_41.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_42.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_43.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_44.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_45.jpg160918_28827_tgs_2016_cosplay_46.jpg
160918_28827_tgs_2016_cosplay_47.jpg
160918_28827_tgs_2016_cosplay_48.jpg
160918_28827_tgs_2016_cosplay_49.jpg
160918_28827_tgs_2016_cosplay_50.jpg
160918_28827_tgs_2016_cosplay_51.jpg
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 18 september 2016 @ 07:45:42 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_165397750
Die Wario :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_165398134
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Als reis, onderkomen en voeding door Fok! goed geregeld zijn, wil ik ook wel die kant op.
Of ergens anders heen, geen probleem...

Maar om dat als Fok! mededeling te brengen is wat over de top, het is maar een onderwerp in een topic, zoals er duizenden zijn. Daarnaast is de titel van de mededeling 'Fok! aanwezig in Tokyo', maar gaat het primair om een games show...
En het posten van eten :')
pi_165398994
Tokkie YO!! Game Show
If you say 'plz' because it is shorter then 'please' , then i will say 'No' because it is shorter then 'Ýes'.
pi_165400046
Mooie plaatjes Pheno _O_
pi_165404187
Prachtig verslag Pheno!

[ Bericht 93% gewijzigd door 2dope op 19-09-2016 15:14:27 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_165404919
Gaaf man.
pi_165412865
Cool!
Moeten zij weten
pi_165421701
Mooi verslag weer Pheno, altijd leuk om te zien wat voor toffe dingen je eruit weet te halen. Hoop dat je het nog lang kan en mag blijven doen! ^O^
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_165422045
Ik ben een gamer, ga 1-2 keer per jaar naar Japan. Maar TGS lijkt me de hel op aarde. Dankzij deze verslagen heb ik toch het gevoel dat ik er geweest ben. Thanks. Top! :D
pi_165422275
Ik ben wel benieuwd...

Hoe wordt de Tokyo Game Show door Japanners zelf ervaren? Wordt het gezien als iets voor jongeren, nerds en mannen, of spreekt het een bredere doelgroep aan? Hoe vinden Japanners de tijd en het geld om zo'n evenement te bezoeken, gezien de beruchte werkcultuur en de hoge vaste lasten?

De cosplay is leuk om te zien, maar die meisjes doen me ook denken aan opgezette wassen beelden en opblaaspoppen om nerds te verleiden tot aankopen, een beetje beledigend zeg maar.
pi_165422893
Mijn ervaring is dat volwassen gamers in Japan echt een niche zijn. Vaak zijn het ook dezelfde mensen die daarnaast hobbies als anime, cosplay of AKB48 hebben. Eigenlijk de gehele markt die de wijk Akihabara en Nakano Broadway bedient. Alleen, omdat er zoveel mensen in Tokyo wonen, spreek je bij een niche van paar tiende percent van de bevolking toch al snel over een paar honderduizend man en commercieel gezien een aantrekkelijke doelgroep. Zeker omdat de meest hardcore "otaku" redelijk veel geld te besteden hebben. Ze zijn vrijgezel, wonen meestal nog thuis en zijn student of kantoorklerk van middelbare leeftijd.

Toenemend probleem in Japan is dat deze mensen ook geen zin hebben in een gezin. Al het besteedbaar inkomen gaat aan hun hobby op. Rukken op een plastic poppetje is "makkelijker" dan een echte vriendin. Vluchtgedrag voor de stressvolle, gereguleerde Japanse samenleving. Daarom zie je ook zoveel van die schoolmeisjes en Lolita shit.

Cijfermatig zie je ook dat het aantal volwassen gamers in Japan steeds verder afneemt. Eerst was er een verschuiving van console naar handhelds, en nu zie je dat de meeste mensen simpele games spelen op hun iPhone. PS4 verkoopt (nog) helemaal niet goed in Japan. Dit is eigenlijk de eerste TGS waar een aantal exclusieve titels zoals Yakuza 6 aangekondigd zijn, hiervoor waren de meeste games nog PS3/PS4.

Cosplayer (niet alleen gamefiguren) zien er niet zozeer nep uit, maar levensecht. Dit omdat als Japanners een hobby hebben, ze deze echt serieus nemen. Ze doen niks half. Of je doet het perfect, of niet. Zie ook de hele autocustomize scene. Wij gaan vaak in de natuur wandelen in Japan, en dat zien we mensen rondlopen die eruit zien alsof ze Mt. Everest gaan beklimmen, terwijl wij rondlopen in onze gympen met een flesje water.

Het beeld van de gemiddelde Japanners van volwassen gamers? Toch wel otaku (nerd) of hikikomori (kluizenaar). Het wordt in het westen "normaler" gevonden. Maar zoals gezegd, dat komt dus omdat Japanners niks met mate doen. Als je gewoon naast je baan, studie of gezinsleven een paar uur per week wilt gamen doe je dat daar in de trein op je telefoon. Niet thuis achter de TV.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aurelius op 19-09-2016 09:59:01 ]
pi_165432103
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 09:44 schreef Aurelius het volgende:
Mijn ervaring is dat volwassen gamers in Japan echt een niche zijn...

...Niet thuis achter de TV.
Bedankt voor je uitgebreide bericht. Interessante kijk op de cultuur. Ik benieuwd hoe Japan zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het land ten onder gaat aan vergrijzing, sociale isolatie en werkdruk, terwijl iedereen blijft lachen op evenementen als deze. Wellicht wordt Japan het eerste land met een antwoord op de sociale en culturele problemen die we in het westen ook kennen.

Ik denk dat dit soort topics ook bijdragen aan de beeldvorming van veel mensen over Japan. Daarom ben ik altijd benieuwd hoe het land nu 'echt' in elkaar steekt. (Het komt er maar niet van om zelf op reis te gaan.).
pi_165444122
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 09:09 schreef Drieklank het volgende:
Ik ben wel benieuwd...

Hoe wordt de Tokyo Game Show door Japanners zelf ervaren? Wordt het gezien als iets voor jongeren, nerds en mannen, of spreekt het een bredere doelgroep aan? Hoe vinden Japanners de tijd en het geld om zo'n evenement te bezoeken, gezien de beruchte werkcultuur en de hoge vaste lasten?

De cosplay is leuk om te zien, maar die meisjes doen me ook denken aan opgezette wassen beelden en opblaaspoppen om nerds te verleiden tot aankopen, een beetje beledigend zeg maar.
voor van alles en iedereen. Het was ook wel te vinden bij de event-kalenders in Tokio en aangeplakte posters bij Familiemart en zo. Maar vooral veel gamenerds natuurlijk. Er was ook een hoek om kleine kinderen te vermaken, plus een aparte puberafdeling met games zonder geweld, seks of wat dan ook. Denk aan PES, NBA, en de altijd leuke ritmespellen. Indies en VR, en ook een zooi love-simulators voor de zou ik zeggen puberende meid. Maar er stonden ook volwassen vrouwen...scholen lieten er ook hun projecten zien en proberen mensen naar hun opleiding te laten komen. Dus ja, nogal breed.

Over die werkdruk: Het is niets voor niets op zondag het drukst, dit jaar meer dan 100.000 bezoekers. Geld hebben de mensen die komen wel, maar dat komt door de generatie die thuis woont tot op late leeftijd. Wat Aurelius hierboven al zei. Dat scheelt enorm in die hoge lasten. Een toegangskaartje is 50 Euro, de trein vanuit het centrum 5 euro. Niet zo enorm hoge drempel dus. En dan de merchandise...

Sommige cosplayers/booth babes staan er puur om aan te prijzen, anderen om echt te cosplayen. Het was druk in de buiten de toegewezen hal voor de amateur cosplayers. ik sprak iemand uit Polen, die vooral hiervoor naar Japan kwam en daarna nog even Tokio ging bekijken. Een ander kwam uit Australië. Die vinden het inleven in zo'n figuur en de aandacht kicken en hebben geen product aan te prijzen. Overigens zie je langzamerhand in Keulen tijdens gamescom steeds meer cosplay. E3 wat minder, maar dat komt ook omdat je als publiek niet naar binnen mag. Dus er staan er een paar voor de ingang. Maar comic-cons in Amerika zijn weer enorm druk met superhelden. Dus het gaat echt wel verder dan alleen Japan. Maar in Japan is het een dingetje om iets ook meteen goed te doen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  roze dinsdag 20 september 2016 @ 03:30:25 #121
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165444129
Heb je nog leuke dingen gekocht? :D

Zo ja: Foto? :D
Your beauty never ever scared me.
pi_165444130
Oh, en kut jetlag, 3 uur te vroeg wakker :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_165444133
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2016 03:30 schreef Amarantha het volgende:
Heb je nog leuke dingen gekocht? :D

Zo ja: Foto? :D
Komt er nog aan, maar ik gooi de ogen nog maar even dicht. Donderdag weer werken, dacht ik nog optimistisch :D Fysiek aanwezig zijn, gok ik ....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  roze dinsdag 20 september 2016 @ 03:33:57 #124
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165444136
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 03:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Komt er nog aan, maar ik gooi de ogen nog maar even dicht. Donderdag weer werken, dacht ik nog optimistisch :D Fysiek aanwezig zijn, gok ik ....
Tof :D Slaap lekker.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 20 september 2016 @ 05:33:02 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_165444201
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 03:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Komt er nog aan, maar ik gooi de ogen nog maar even dicht.
Hoax!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_165444206
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 05:33 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Hoax!
klopt :@
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 20 september 2016 @ 06:03:24 #127
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_165444218
_O-
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_165457522
quote:
Hij slaapt nooit. Geloof me, ik ben 11 jaar met hem getrouwd en ik heb hem nog nooit slapend gezien. Het stuitert maar door. _O-
  vrijdag 3 maart 2017 @ 06:41:06 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169257832
Komt er een E3-topic dit jaar?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_169257840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 06:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Komt er een E3-topic dit jaar?
geen idee, wel kunststof kozijnen iig.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:18:55 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169258163
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 06:43 schreef Pheno het volgende:

[..]

geen idee, wel kunststof kozijnen iig.
Matige prioriteiten stel je...

Anyway, deze unsticky?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_169258811
Cool verslag Pheno! Had hem nog niet gelezen :) Dat eten in Japan ziet er smakelijk uit :o
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_169267262
Ja, dat is het ook. Ik mis het
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')