abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 september 2016 @ 14:21:40 #1
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165223316
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
  zaterdag 10 september 2016 @ 14:27:42 #2
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165223445
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:46 schreef Quoi het volgende:
Nou, ik kan een compleet boek schrijven over de afgelopen uren. Later meer daarover. Goede nieuws is iig dat meneertje twee volle flessen 60cc naar binnen heeft gewerkt en 40g is aangekomen. We hebben nog net geen vlag uitgehangen! Nu wachten op de kinderarts... Wil zo graag met 'm naar huis!
Hopelijk mag hij snel mee!
pi_165223464
Maar quoi gaat het nu zomaar ineens beter dan of hebben ze iets bij je beertje gedaan waardoor het drinken ineens een stukje beter gaat?
pi_165223688
Fijn dat 't beter gaat Jagar!
Quoi, ik hoop ook dat jullie lekker naar huis kunnen :*

Ik volg dit weekend een opleiding tot postnataal doula en dat is zoo gaaaaf O+ Ik zou 't met terugwerkende kracht voor mezelf inschakelen want wow <3
  zaterdag 10 september 2016 @ 14:44:15 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165223736
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar quoi gaat het nu zomaar ineens beter dan of hebben ze iets bij je beertje gedaan waardoor het drinken ineens een stukje beter gaat?
Lang verhaal. In het kort: Je krijgt hier ook kraamzorg (geweldig en m.i. onmisbaar) en dat was een zeer doortastend figuur. Ze is er voor mij, maar zag onze problemen. Ze zei: "hij kan later vast iets anders heel goed, zoals fietsen" Zuigen doet hij iig op "een speciale manier". Zowel wij, 2 kramen en de vk hebben dit niet kunnen oppikken. Zij heeft een keer een soortgelijk kindje gehad en wist dus hoe/wat en heeft ons specifieke technieken aangeleerd, waardoor we hém dwingen anders te drinken. Met het zweet op mijn rug heb ik dat tijdens het vorige flesje geprobeerd (en dan ook nog rust uitstralen naar hem :') ) en met succes.

Rollercoaster hoor... Ik voelde me zo'n crappy moeder, terwijl iedereen me verzekert dat we dit niet hadden kunnen weten. Rationeel weet ik dat, maarja... Alleen: was die kraam niet langsgekomen, dan hadden we dit niet geweten en had er misschien al een tongklieving plaatsgevonden en sonde ingebracht. Zo dubbel :{

Om drie uur gaan we voor het volgende flesmoment. Wish me luck!

Dat was niet kort, sorry ;)
  zaterdag 10 september 2016 @ 15:03:45 #6
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165224127
Herkenbaar dat gevoel, mijn mini is eerst 24uur opgenomen ivm suikerwaardes en kans op infectie ivm langdurig gebroken vliezen.
Toen kwam de infectie, en toen kwam er geelzucht bij.. Het schuldgevoel krijg ik lastig van mij af geschud ookal weet ik heel goed dat ik aan allemaal weinig kan doen. -O-


Wat een geluk dat net zij aanwezig was en een oplossing had, *O* hopelijk blijft het goed gaan.
  zaterdag 10 september 2016 @ 15:36:27 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165224616
Klinkt hoopvol Quoi, hopelijk ging het drinken net ook goed.

Wij zijn onderweg naar huis na een weekje Normandie :) blij als we thuis zijn want de terugrit verloopt vooralsnog een stuk minder voorspoedig dan de heenweg. Er is altijd wel iemand aan het huilen/ jammeren achterin.

Weinig gedaan in de vakantie. Echt gewoon rust. Beetje in en om het huisje gehangen dat in the middle of nowhere lag O+ een dagje naar de dierentuin geweest. En nu ben ik toe aam vakantie... Zonder kinderen :') vakantie met kinderen is echt zo vermoeiend :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165225098
Wat fijn Quoi dat ie mee mag, hopelijk hebben jullie de technieken snel onder de knie. Heel fijn dat die kraam met specifieke ervaring aanwezig was :Y.

Welkom bijna thuis Chanty, goede reis nog!

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:41 schreef Bloesem. het volgende:
Fijn dat 't beter gaat Jagar!
Quoi, ik hoop ook dat jullie lekker naar huis kunnen :*

Ik volg dit weekend een opleiding tot postnataal doula en dat is zoo gaaaaf O+ Ik zou 't met terugwerkende kracht voor mezelf inschakelen want wow <3
Ohh wat is dat? :@ Is dat iemand die er voor moeder (en kind) is na de bevalling ofzo?
  zaterdag 10 september 2016 @ 16:19:39 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165225301
Iemand nog tips tegen huilende baby in de auto? Ze heeft gegeten, schone luier, speeltje. Maar ze blijft huilen. Al meerdere keren gestopt maar altijd als we weer gaan rijden begint het weer. Na een lange stop van 1,5 uur slaapt ze 45 minuten en gaat t weer door. Op die manier komen we nooit thuis. Ik kan niet achterin want pas er niet tussen, stoeltjes mogen niet voor want airbag kan niet uit -O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165226667
Hè wat shit Chanty! Ehm..
Speentje?
Liedjes zingen? (Dat leidt mijn dochter altijd af als ze huilt, gek genoeg. En ik zing vals xD).
Kan je de mc in een iets andere stand zetten, iets schuiner of rechter?
Blowers uit, en/of hydrofiel over haar heen? Mss heeft ze het te warm of koud door de luchtstroom? (Ik zet de rechter die tegen het raam staat meestal uit als E achterin zit, te koud).

Succes!
  zaterdag 10 september 2016 @ 17:35:31 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165227094
Speen blieft mevrouw niet. Airco al op alle standen gehad. Liedjes zingen kan ik nog proberen. Ze is nu vrolijk. Hebben de MC van de base gehaald en pas er nu net tussen. MC drukt wel in mijn vel/ vet. Ben ondertussen een heel entertainmentprogramma aan t afdraaien voor twee Kids en haar handje vasthouden en tegen haar praten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:01:17 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165227684
Ze heeft haar ogen dicht, eindelijk. En ik ben ondertussen lekker misselijk want wagenziek achterin
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 10 september 2016 @ 19:22:34 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165229379
We zijn weer thuis w/
Daar moesten we wel een beetje voor strijden, want ze wilden ons ter observatie houden tot maandag (dan consult logopedie). Maar aangezien we alleen maar aan het voeden waren en dat verder thuis veel rustiger kunnen doen, mochten we gaan. Dan maandag even terug voor een consult logopedie en sowieso op controle bij de kinderarts. Verder nog een kort lijntje met de poli en een 9e en 10e dag kraam aangevraagd.

Oja, en ze blijven beginnen over zijn onderkaak. Nou, we hebben babyfoto's van ons beiden en bingo! Ook wij hadden zo'n leuk hamstermondje. Of we die foto's mee willen nemen naar het consult :D

Zojuist er thuis weer een volle fles in gekregen! Nu wel meteen weer ophogen vannacht, dus aan de bak.

En ik voel me stukken beter. Lekker buiten geweest. Goed aan de wandel geweest :)

We zijn in bijna een week tijd wel echt papa en mama hoor O+
pi_165229482
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Lang verhaal. In het kort: Je krijgt hier ook kraamzorg (geweldig en m.i. onmisbaar) en dat was een zeer doortastend figuur. Ze is er voor mij, maar zag onze problemen. Ze zei: "hij kan later vast iets anders heel goed, zoals fietsen" Zuigen doet hij iig op "een speciale manier". Zowel wij, 2 kramen en de vk hebben dit niet kunnen oppikken. Zij heeft een keer een soortgelijk kindje gehad en wist dus hoe/wat en heeft ons specifieke technieken aangeleerd, waardoor we hém dwingen anders te drinken. Met het zweet op mijn rug heb ik dat tijdens het vorige flesje geprobeerd (en dan ook nog rust uitstralen naar hem :') ) en met succes.

Rollercoaster hoor... Ik voelde me zo'n crappy moeder, terwijl iedereen me verzekert dat we dit niet hadden kunnen weten. Rationeel weet ik dat, maarja... Alleen: was die kraam niet langsgekomen, dan hadden we dit niet geweten en had er misschien al een tongklieving plaatsgevonden en sonde ingebracht. Zo dubbel :{

Om drie uur gaan we voor het volgende flesmoment. Wish me luck!

Dat was niet kort, sorry ;)
Fijn dat je thuis bent! O+ Kun je die techniek een beetje beschrijven of is dat onmogelijk? Ben heel benieuwd...

Chanty geen tips maar sterkte :* :*
pi_165229489
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:19 schreef Chanty het volgende:
Iemand nog tips tegen huilende baby in de auto? Ze heeft gegeten, schone luier, speeltje. Maar ze blijft huilen. Al meerdere keren gestopt maar altijd als we weer gaan rijden begint het weer. Na een lange stop van 1,5 uur slaapt ze 45 minuten en gaat t weer door. Op die manier komen we nooit thuis. Ik kan niet achterin want pas er niet tussen, stoeltjes mogen niet voor want airbag kan niet uit -O-
Sjaak heeft de MC nooit leuk gevonden. Het hielp hier om het verkleinding onder zijn hoofd eruit te halen en de MC wat rechterop te zetten. Verder inderdaad het entertainmentteam. Maar hij heeft eigenlijk 9 maanden gehuild en gejammerd in de MC.
pi_165229504
Wat fijn, quoi! Hopelijk gaan de grotere flesjes er ook in!
pi_165229533
Quoi wat fijn dat jullie weer thuis zijn! En goed om te horen dat het weer beter gaat. Ik ben ook wel benieuwd wat er precies anders is aan zijn mondje.
  zaterdag 10 september 2016 @ 19:55:49 #18
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165230184
Fijn dat je weer thuis bent Quoi!! Succes met de voedingen, maar dat kunnen jullie samen! O+

Chanty; vervelend van de terugreis. MC is hier ook de ene keer krijsen, die volgende keer weer prima. Vanmiddag was erin drama (want moe) eenmaal in de auto in slaap vallen en halverwege de rit wakker worden was prima. Stilstaan is bij moeheid en wakker een slechte combi. Maar goed, bij jouw meisje hielp rijden nu ook niet geloof ik.. Wel fijn dat jullie een fijne week hebben gehad. Nu ff bijkomen in je verlof (want dan heb je zo lekker veel tijd voor jezelf :') )
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 10 september 2016 @ 19:59:27 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165230285
Ik zal het later eens uitleggen qua techniek. Hier twee foto's van onze topvent.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals die tweede (lichtelijk gemanipuleerd door de houding, maar hilarisch!) waren wij (vriend én ik) dus vroeger ook en zie: heb ik er iets aan overgehouden? Bleek wel dat ik rond dag 10 met exact dezelfde problematiek opgenomen ben geweest, zo vertelden mijn ouders.

Afijn, genoeg ego-posts. Ik ga weer een beetje meelezen ook :')
pi_165230324
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 19:22 schreef Quoi het volgende:
We zijn weer thuis w/
Daar moesten we wel een beetje voor strijden, want ze wilden ons ter observatie houden tot maandag (dan consult logopedie). Maar aangezien we alleen maar aan het voeden waren en dat verder thuis veel rustiger kunnen doen, mochten we gaan. Dan maandag even terug voor een consult logopedie en sowieso op controle bij de kinderarts. Verder nog een kort lijntje met de poli en een 9e en 10e dag kraam aangevraagd.

Oja, en ze blijven beginnen over zijn onderkaak. Nou, we hebben babyfoto's van ons beiden en bingo! Ook wij hadden zo'n leuk hamstermondje. Of we die foto's mee willen nemen naar het consult :D

Zojuist er thuis weer een volle fles in gekregen! Nu wel meteen weer ophogen vannacht, dus aan de bak.

En ik voel me stukken beter. Lekker buiten geweest. Goed aan de wandel geweest :)

We zijn in bijna een week tijd wel echt papa en mama hoor O+
Goed om te horen! Hopelijk blijft ie zo goed drinken :s)
pi_165230718
Quoi wat fijn! Lang leve je kraam! Kan zeker niet mee naar huis?

Chanty, klinkt vermoeiend die terugreis. Weg uitgerust vakantiegevoel, ohnee dat had je toch al niet ;)

Mijn kleine is ook echt zo lief! Ze was mee naar een vrijgezellenfeest, voelde me heel bezwaard daarover vantevoren, maar ze was voorbeeldig. Ze heeft de hele dag geslapen of lief gelachen naar iedereen O+ En iedereen vond het doodnormaal dat ze mee was, vonden het zelfs jammer dat de oudste er niet was.Het programma liet het ook toe hoor(oud Hollandse spelletjes en workshop Afrikaanse dans), alleen de bbq niet meegedaan ivm de oudste ophalen.
Ze zat zelfs tijdens een deel van de dansworkshop in de draagdoek meeste dansen/heerlijk te slapen O+ O+
pi_165230757
Quoi, fijn dat jullie weer thuis zijn. En die tweede foto.. haha, echt super schattig O+
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:33:03 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165231252
Frummelbekkie _O_ _O_ _O_

Wel een flinke uitdaging voor jullie als ouders zeg, damn!
Maar fijn dat jullie weer thuis zijn, beetje bijkomen van alles!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:33:59 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165231286
Ik heb een wasbare luier op aliexpress besteld (vooral omdat leuk :') ) en nu heb ik geen idee idee hoe ik die moet dichtmaken, maar ik ga straks wel even googlen ofzo :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:15:40 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165232472
Ahhhwww Quoi O+ die tweede foto is echt O+ :D maar wat fijn dat jullie thuis zijn en het voeden beter gaat. Lijkt me ook een geruststelling dat het een herkenbaar iets is, hopelijk heeft het verder geen consequenties.

Wij zijn sinds twee uur weer thuis. Laatste deel van de reis ging goed ook al dat ik zwaar oncomfortabel. Heb haar nog heel even uit de MC gepakt en aan de borst gelegd (lekker onverantwoord) maar vanaf dat moment lag ze naar je te lachen en te praten in de MC.

Tot nu toe ging het altijd wel goed in de auto. Had er een paar dagen terug nog over gepost (fokwet). Maar de laatste dagen is ze sowieso wat moeilijk. Of toch door de vakantie van slag of sprongetje, aardstralen, Ontvoerd door buitenaardse wezen of whatever...

Sull gewoon al naar een vrijgezellenfeest geweest :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165232570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat fijn Quoi dat ie mee mag, hopelijk hebben jullie de technieken snel onder de knie. Heel fijn dat die kraam met specifieke ervaring aanwezig was :Y.

Welkom bijna thuis Chanty, goede reis nog!

[..]

Ohh wat is dat? :@ Is dat iemand die er voor moeder (en kind) is na de bevalling ofzo?
Ja, een soort kraamzorg superdeluxe (zonder medische lijstjes) de eerste 40 dagen na de bevalling.

Sull, dat klinkt gezellig O+
Quoi weer thuis *O* met frummelmondje O+
pi_165232576
Ik kwam net deze tegen:

Barefoot sandalen voor je baby.



|:(
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:19:53 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165232630
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kwam net deze tegen:

Barefoot sandalen voor je baby.

[ afbeelding ]

|:(
zijn dat geen haakjes om ze aan te laten uitlekken head down voor na het badderen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165232659
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:18 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja, een soort kraamzorg superdeluxe (zonder medische lijstjes) de eerste 40 dagen na de bevalling.

Sull, dat klinkt gezellig O+
Quoi weer thuis *O* met frummelmondje O+
Ohh, help me vast onthouden dat ik je ga inhuren bij m'n volgende zwangerschap en bevalling en kraamtijd O+
pi_165232690
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:15 schreef Chanty het volgende:
Ahhhwww Quoi O+ die tweede foto is echt O+ :D maar wat fijn dat jullie thuis zijn en het voeden beter gaat. Lijkt me ook een geruststelling dat het een herkenbaar iets is, hopelijk heeft het verder geen consequenties.

Wij zijn sinds twee uur weer thuis. Laatste deel van de reis ging goed ook al dat ik zwaar oncomfortabel. Heb haar nog heel even uit de MC gepakt en aan de borst gelegd (lekker onverantwoord) maar vanaf dat moment lag ze naar je te lachen en te praten in de MC.

Tot nu toe ging het altijd wel goed in de auto. Had er een paar dagen terug nog over gepost (fokwet). Maar de laatste dagen is ze sowieso wat moeilijk. Of toch door de vakantie van slag of sprongetje, aardstralen, Ontvoerd door buitenaardse wezen of whatever...

Sull gewoon al naar een vrijgezellenfeest geweest :D
Vroeger lagen de kinderen ook gewoon los hoor! En je man is vast geïnstrueerd extra voorzichtig te rijden O-)

Quoi, die foto's O+ Gewoon benieuwd hoor en geen idee of je het weet, maar had borstvoeding ooit kunnen slagen, daar zal die speciale drinktechniek niet kunnen zeker?
pi_165232937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:20 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ohh, help me vast onthouden dat ik je ga inhuren bij m'n volgende zwangerschap en bevalling en kraamtijd O+
O+ O+ O+

Het is sowieso helemaal iets voor jou ela <3 Kijk maar op http://postnatalsupportnetwork.com
pi_165233152
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:29 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Het is sowieso helemaal iets voor jou ela <3 Kijk maar op http://postnatalsupportnetwork.com
Ik las er al over bij je en ik ben ook echt heel geinteresseerd inderdaad! Het was nu nog niet de juiste tijd voor mij, ik ben nog te veel in mijn cocon. Maar ik ga je er wel even over schrijven binnenkort O+
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:47:54 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165233404
Als het over een cocon gaat he, bedoelen jullie dan het gevoel van "flikker op met je gezeik allemaal, mijn baby is tof en verder boeit me niks"?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165233946
Ach quoi dat snuitje O+
Goed dat je voor jezelf bent gaan staan hoor, lekker rustig aan thuis. Ik heb bij A. ook zelf gezegd op een gegeven moment dat ik wel zou bellen als er iets was. Ik werd niet goed van de poli controles voor zn bili en vooral van het geprik in mn kind de hele tijd. Die bili daalde allang, alleen niet zo hard. In 6 weken daalde hij van 406 naar 220. Ze wilde blijven prikken elke week tot Het onder de 15 was. Ja doeg he :')

Bloesem wat heerlijk dat je je er op kunt storten!

Cocon, mja ik vind het vooral heerlijk om van mn kind te genieten nu hij nog zo klein is. Dan is al het andere voor mij echt even wat minder belangrijk. Komt wel weer, maar de dingen die ik nog wil opzetten doe ik nu ook nog ff paar maanden niet want hoofd nog te VOL met kind.
:)
pi_165234182
Q fijn dat jullie weer thuis zijn en hij met de juiste techniek wel drinkt.
Gingen de andere voedingen goed?
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:38:03 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165234701
Vraagje voor de moeders die weleens alleen op pad gaan met baby (Groofs, haiiii :7 ).
Hoe doen jullie dat als je met je minibaby bent en zelf naar het toilet moet onderweg?
Ik wil volgende week dagje naar Amsterdam, maar dan zal ik toch ook ergens tussendoor moeten plassen enzo. Ik denk dat ik de draagzak meeneem en haar daarin heb de hele dag, hoe doen jullie dat dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165234781
Als ik met de draagdoek ben dan gaat kind gezellig mee. Draagdoek en al.
Als ik met de wagen ben en ik moet echtecht dan ga ik vaak naar het invalidentoilet. Kind mee naar binnen tijden, plassen en klaar.
:)
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:41:40 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165234807
Ik ga morgen thuis eens proberen te piesen met draagzak om, kijken of dat lukt :D
Bedoel je dat, of niet :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165235016
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:41 schreef Molo het volgende:
Ik ga morgen thuis eens proberen te piesen met draagzak om, kijken of dat lukt :D
Bedoel je dat, of niet :D
Jep. Gewoon met kind en al erin. Je wordt er vanzelf handiger mee :Y)
:)
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:50:11 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165235052
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jep. Gewoon met kind en al erin. Je wordt er vanzelf handiger mee :Y)
Nice!

Hermitage it is *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165235148
Hier nog weinig ervaring met draagzak (hoewel mini nu wel eindelijk goed in de Tula past O+ ), maar met de draagdoek is plassen geen probleem, lijkt me dat met draagzak ook gewoon moet kunnen :)

Hermitage, leuk! Veel plezier vast :) Eerste dagje uit met mini vond ik zo bijzonder, apetrots was ik dat ik dat weer durfde na kraamtijd incl kleinere wereld O+ :@
  zaterdag 10 september 2016 @ 23:01:57 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165235400
Ja helemaal alleen ben ik nog niet echt op pad geweest op deze manier, wel met man samen maar dat is toch anders

en lijkt me zo gezellig. Tussen het gluren naar Catarina de Grote door lekker kusjes op haar bolletje geven O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165235525
Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht, plassen als je met baby alleen bent...


Iemand had het hier laatst over baarmoedergeluiden op YouTube. Vindt die van mij heerlijk! Valt er voor de tweede avond op rij binnen een paar minuten mee in slaap ^O^
pi_165235534
Quoi wat fijn dat jullie weer thuis zijn en de drinktechnieken lijken te werken :).

Wat tof bloesem!

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:47 schreef Molo het volgende:
Als het over een cocon gaat he, bedoelen jullie dan het gevoel van "flikker op met je gezeik allemaal, mijn baby is tof en verder boeit me niks"?
Zoiets. Voor mij was dat echt alleen aandacht voor mini en m'n wereldje was verder dus ook echt heel klein. Ik had echt geen idee wat er verder in de wereld gebeurde, als ik het nieuws al keek dan registreerde ik het niet echt of het interesseerde me echt niets :P.

Op een gegeven moment ging m'n wereld weer 'open' en had ik ook weer de behoefte om te gaan werken en onder de mensen te zijn enzo.
  zondag 11 september 2016 @ 04:50:09 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165239594
Succesvolle voeding (60cc erin!) na twee iets mindere (45cc), maar al zoveel beter dan het was! Het moet eigenlijk 70cc zijn nu, maar ik vind dat we tevreden moeten zijn. Eergister kwamen we niet verder dan 20-25cc!

Toch ook eens met de verwijsbrief aan logopedist in de hand zelf op onderzoek gegaan, op basis van hun verdenking op een drinkprobleem door retrognatie (teruggetrokken onderkaak). Hierdoor schijnen ze het tongetje niet goed te kunnen krullen (om een speen of tepel) om tot een goede zuigreflex over te gaan. Dat klopt aardig met hoe Max het doet.

Nu heeft Difrax 'dental' flessenspenen, lees ik, die helpen bij het 'cuppen' van het tongetje. Iemand hier ervaring mee?

Ben geneigd om daar dan maar een van te halen. Jammer dat het morgen zondag is.

Afijn: slapen }:| Over een uur mogen we weer!
  zondag 11 september 2016 @ 05:49:09 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165239849
Wat goed bezig Quoi!
En hopelijk ergens een winkel open waar ze die difrax spenen verkopen. Is dat iets om hulp voor de vragen van familie (om jullie wat te ontlasten, want holy fuck dit is wel veel allemaal zo die eerste week man!), Aangezien jullie geen auto hebben toch?

Ik voed nu gezellig samen met je, op afstand ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 06:03:57 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165239901
Hard kreunende baby hier die lekker wat laatste melk die teveel was over me heen blurpt. Beetje weggeveegd, ik douche later wel hoor :')

Wel trusten :W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165240098
Quoi, wat fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het goed lijkt te gaan!

Chanty ook weer veilig thuis. Wat rot van de reis zo, zeker als je dat niet gewend bent.

Ik schrok gisteren van mijn eigen mannetje. Hij had gelogeerd bij z'n ooms en we zouden elkaar op een terras zien. Daar was een optreden en S. vond de muziek blijkbaar zo hard staan dat hij aan 1 stuk door krijste. En dat was voor het eerst ooit. We zijn maar snel naar huis gegaan, en toen was het ook meteen weer goed.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 11 september 2016 @ 07:48:18 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165240111
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 05:49 schreef Molo het volgende:
Wat goed bezig Quoi!
En hopelijk ergens een winkel open waar ze die difrax spenen verkopen. Is dat iets om hulp voor de vragen van familie (om jullie wat te ontlasten, want holy fuck dit is wel veel allemaal zo die eerste week man!), Aangezien jullie geen auto hebben toch?

Ik voed nu gezellig samen met je, op afstand ;)
We hebben een auto hoor :Y Mijn meneer mag weer gaan shoppen op koopzondag. Prenatal heeft die dingen gewoon, zo blijkt.

Heb ook zelf eens even nagerekend wat er is gedronken de afgelopen dagen, incl de afgelopen 24u. Die totalen berekenen is wel handig, want dan weten we of we aan zijn quotum zijn gekomen. Of dat nu met 7 of 8 voedingen is. Wat blijkt: daar zitten we gewoon aan, door een extra voedmoment. Dat legt minder druk op flesjes "die leeg moeten".

Potverdikkie, waarom heeft iemand ons dat gewoon niet even uitgelegd? Die totalen zijn best handig om te berekenen als je een moeilijk drinkend kind hebt :')

Zoals jullie merken, ik sta AAN. Energie is er weer een beetje en we gaan puzzelen voor een oplossing. En de kraam gaat niet leidend zijn, we pakken het nu zo aan.

En niet geslapen dus }:|

Sorry, dat was weer een /liefdagboek.
pi_165240118
Quoi, wat pittig allemaal. Maar fijn dat de reden/ oplossing nu gevonden lijkt.

Molo, ik ga naar de plee met kind in de doek. Maar ik voel nogsteeds geen aandrang sinds bevalling, dus kan het zonder problemen de hele dag ophouden :') (plas althans)
pi_165240125
Wat betreft huilende kindjes in de auto. De mijne heeft pas een keer gehuild (lees geschreeuwd) in de auto. Maar mijn kleine nichtje huilt al als ze de mc ziet. En zij hebben nu een liggende mc gehuurd en dat gaat stukken beter. Dus als het problematisch blijft, kan dat nog een oplossing zijn.
pi_165240173
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 04:50 schreef Quoi het volgende:
Succesvolle voeding (60cc erin!) na twee iets mindere (45cc), maar al zoveel beter dan het was! Het moet eigenlijk 70cc zijn nu, maar ik vind dat we tevreden moeten zijn. Eergister kwamen we niet verder dan 20-25cc!

Toch ook eens met de verwijsbrief aan logopedist in de hand zelf op onderzoek gegaan, op basis van hun verdenking op een drinkprobleem door retrognatie (teruggetrokken onderkaak). Hierdoor schijnen ze het tongetje niet goed te kunnen krullen (om een speen of tepel) om tot een goede zuigreflex over te gaan. Dat klopt aardig met hoe Max het doet.

Nu heeft Difrax 'dental' flessenspenen, lees ik, die helpen bij het 'cuppen' van het tongetje. Iemand hier ervaring mee?

Ben geneigd om daar dan maar een van te halen. Jammer dat het morgen zondag is.

Afijn: slapen }:| Over een uur mogen we weer!
Bedenk ook dat als ie de afgelopen dagen maar 20-25 cc dronk, 70 niet 'ineens' gaat passen he. Dat maagje moet daar ook in meegroeien in het begin. Dus je mag best trots zijn als ie iets minder weg tikt :Y
desnoods een voeding vaker om aan zijn 'tax' te komen. Het belangrijkste is overigens dat ie tevreden is en bv lekker kan slapen. Ook al zit ie niet aan zijn 'tax'.

Hopelijk biedt de speen uitkomst! En komt er iets meer rust in de tent :Y
hoe lang is je meneer nog thuis voordat ie aan het werk moet?
  zondag 11 september 2016 @ 08:34:01 #53
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165240222
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 04:50 schreef Quoi het volgende:
Succesvolle voeding (60cc erin!) na twee iets mindere (45cc), maar al zoveel beter dan het was! Het moet eigenlijk 70cc zijn nu, maar ik vind dat we tevreden moeten zijn. Eergister kwamen we niet verder dan 20-25cc!

Toch ook eens met de verwijsbrief aan logopedist in de hand zelf op onderzoek gegaan, op basis van hun verdenking op een drinkprobleem door retrognatie (teruggetrokken onderkaak). Hierdoor schijnen ze het tongetje niet goed te kunnen krullen (om een speen of tepel) om tot een goede zuigreflex over te gaan. Dat klopt aardig met hoe Max het doet.

Nu heeft Difrax 'dental' flessenspenen, lees ik, die helpen bij het 'cuppen' van het tongetje. Iemand hier ervaring mee?

Ben geneigd om daar dan maar een van te halen. Jammer dat het morgen zondag is.

Afijn: slapen }:| Over een uur mogen we weer!
Difraxspenen worden hier ook in de supert verkocht. Dental weet ik niet heel zeker, maar het kijken waard.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165240354
Ik vind dat dus wel jammer dat die maagjes nog moeten groeien enzo :P .

Ik ben langzaamaan over aan het stappen op kv en madam krijgt nu rond tien uur een fles, maar haalt dan vaak de 100 cc niet, terwijl ze al op 150 zeker mag zitten. Ik hoop toch dat ze snel wat grotere porties gaat drinken, want iets langer slaap 's nachts zou heel erg welkom zijn :') . Dinsdag start ik met de tweede fles. Ben benieuwd.
pi_165240430
Quoi wat fijn dat jullie thuis zijn en nu een goede drink techniek hebben. Het klinkt heel netjes wat hij nu drinkt. Hopelijk helpt de dental speen ervoor dat het nog wat makkelijker gaat.
Wij gebruiken een app om de voedingen bij te houden. Als mijn man een fles invoert dan kan ik dat ook zien en andersom. je ziet ook precies hoeveel er in het totaal gedronken is die dag. Babydaybook heet die app.

Groof ik heb dat soms ook dat ik gewoon niet voel dat mijn blaas vol zit. Als ik dan ga dan zit ik echt mega lang voor het plassen stopt :') andere keren ga ik om het half uur voor kleine plasjes... het werkt nog niet zoals het hoort laat maar zeggen.

Een liggende maxicosi? Ik wist niet dat dat bestond. Dat is nog eens handig.
Chanty wat vervelend van de reis. Gelukkig zijn jullie thuis.
Hopelijk is ze er verder niet door uit haar doen.

Mijn kleine bollie zit op de +2,5 lijn dus hij lijkt op de foto niet alleen groot, hij is ook groot :D of nou ja...groot, eigenlijk is hij niet heel groot maar gewoon dik want qua lengte zit hij op de +1 lijn :7
pi_165240506
Bloesem, wat klinkt dat fijn! Ik heb tijdens mijn zwangerschap en bevalling ook heel veel aan mijn doula gehad. Erna voelt het nu een beetje als een gat. Lang zoveel contact niet meer met mn vk, doula spreek ik nog wel, maar is ook anders nu..

Ik twijfel wel nog over een rebozo sluitingsritueel, om de boel nu ook letterlijk af te sluiten. Maar toch wel weer prijzig en we hebben geen bad thuis, dus eigenlijk moet dat dan ergens anders. Ik twijfel nog even door..

Quoi, fijn dat jullie thuis zijn! Hopelijk blijft het nu thuis ook goed gaan.

Chanty ook weer lekker thuis. Auto rijden was hier met F. ook altijd drama. Dat is pas over gegaan toen ze naar de volgende stoel mocht, geen tips dus helaas.. Hopelijk is het bij jullie gewoon een fase en snel weer over.

Toilet doe/deed ik ook gewoon met kind in de doek (buik en rug ;) )

M. had een gigantisch onrustige nacht, niet eens zozeer huilen ofzo, maar maaien met zn armen en een hoop gekreun. Ik heb beroerd geslapen. Bweuh.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 11 september 2016 @ 09:22:08 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165240509
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:38 schreef Molo het volgende:
Vraagje voor de moeders die weleens alleen op pad gaan met baby (Groofs, haiiii :7 ).
Hoe doen jullie dat als je met je minibaby bent en zelf naar het toilet moet onderweg?
Ik wil volgende week dagje naar Amsterdam, maar dan zal ik toch ook ergens tussendoor moeten plassen enzo. Ik denk dat ik de draagzak meeneem en haar daarin heb de hele dag, hoe doen jullie dat dan?
Gewoon met kind in draagdoek naar de wc :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165240537
Wel op de staarten letten! :Y)

En anders idd wagen in de invalidenwc.
pi_165240548
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 09:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Wel op de staarten letten! :Y)

En anders idd wagen in de invalidenwc.
Haha, ja, die frommel ik dan eerst netjes onder de rest.
pi_165240827
Inbakeren een idee Marjolijntje?
  zondag 11 september 2016 @ 09:53:24 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165240831
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 08:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bedenk ook dat als ie de afgelopen dagen maar 20-25 cc dronk, 70 niet 'ineens' gaat passen he. Dat maagje moet daar ook in meegroeien in het begin. Dus je mag best trots zijn als ie iets minder weg tikt :Y
desnoods een voeding vaker om aan zijn 'tax' te komen. Het belangrijkste is overigens dat ie tevreden is en bv lekker kan slapen. Ook al zit ie niet aan zijn 'tax'.

Hopelijk biedt de speen uitkomst! En komt er iets meer rust in de tent :Y
hoe lang is je meneer nog thuis voordat ie aan het werk moet?
Datzelfde bedacht ik me ook :Y

Heel tevreden is hij niet met de voedingen, daarom hoop ik dat de speen helpt het wat makkelijk te maken voor 'm.

Fles ging net maar weer half leeg, MAAR meneer is van 4240gr bij opname naar 4540gr vandaag gegaan. Hoera :)

9e en 10e dag kraam zijn geregeld :)
Mijn vent is er de hele volgende week nog!
pi_165241384
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 09:53 schreef Xanteh het volgende:
Inbakeren een idee Marjolijntje?
Liever niet, maar denk dat de onrust ook kwam door krampjes. Normaal slaapt ie wel een stuk rustiger :) hopelijk vannacht weer beter!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165241463
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 09:21 schreef Marjolijntje het volgende:
Bloesem, wat klinkt dat fijn! Ik heb tijdens mijn zwangerschap en bevalling ook heel veel aan mijn doula gehad. Erna voelt het nu een beetje als een gat. Lang zoveel contact niet meer met mn vk, doula spreek ik nog wel, maar is ook anders nu..

Ik twijfel wel nog over een rebozo sluitingsritueel, om de boel nu ook letterlijk af te sluiten. Maar toch wel weer prijzig en we hebben geen bad thuis, dus eigenlijk moet dat dan ergens anders. Ik twijfel nog even door..
Dat kan ik me goed voorstellen. Terwijl het zo'n prachtige (en heftige) tijd is.. Je kunt er nog altijd om vragen (via het netwerk of via een PM) als je het gevoel hebt dat je iets aan ondersteuning fijn vind (alle soorten ondersteuning).

Ik ga een sluitingsritueel ook nog doen en mini is al 9 maanden ;) Het kan altijd nog, dus je kunt ook gerust even sparen. Kan je doula misschien een bevalbad meenemen? Of misschien een zwembadje? Bij mij denken ze heel goed mee.
  zondag 11 september 2016 @ 10:42:40 #64
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165241622
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 09:53 schreef Quoi het volgende:

[..]

Datzelfde bedacht ik me ook :Y

Heel tevreden is hij niet met de voedingen, daarom hoop ik dat de speen helpt het wat makkelijk te maken voor 'm.

Fles ging net maar weer half leeg, MAAR meneer is van 4240gr bij opname naar 4540gr vandaag gegaan. Hoera :)

9e en 10e dag kraam zijn geregeld :)
Mijn vent is er de hele volgende week nog!
Dat is echt een mega groei. Ophogen is geen must he, als hij tevreden is en goed groeit en plast en poept is dat wat telt.

  zondag 11 september 2016 @ 10:50:58 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165241743
Hier drinkt mevrouw met ruim 10 weken nog eigenlijk 8 X 100 terwijl ze allang mocht ophogen, meer gaat er vrijwel nooit in per keer, dan maar wat vaker voeden, dikke prima.

Voor de dames die nog last hebben met plassen of aandrang voelen --> bekkenbodemfysiotherapie, echt, zonde als je klachten blijft houden wat wellicht niet nodig is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 10:54:20 #66
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165241791
Dag zoveel met baby uit haar hum. Ze heeft nog nooit zoveel gehuild en heb geen idee wat er is -O- dit is niet mijn tevreden baby.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 11 september 2016 @ 11:01:25 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165241909
Teveel prikkels gehad gisteren?
Ik zeg maar wat hoor, omdat je gisteren terug kwam van vakantie, is toch allemaal anders dan thuis dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 11:10:57 #68
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165242034
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 11:01 schreef Molo het volgende:
Teveel prikkels gehad gisteren?
Ik zeg maar wat hoor, omdat je gisteren terug kwam van vakantie, is toch allemaal anders dan thuis dan
Zoveel prikkels krijgt ze niet in een auto. Daarbij is het nu al een aantal dagen zo. Denk eerder een ontwikkelsprong. Maar ze wil niks, ook niet aan de borst of vastgehouden worden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 11 september 2016 @ 11:24:22 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165242260
Bummer... Lijkt me heel lastig, we hebben dat tot nu toe paar keer meegemaakt, maar kort. Was dan dat ze zich niet wilde overgeven aan de slaap en zo overstuur werd dat ze er echt even 'uit' gehaald moest worden omdat ze in die hysterische krijsbui bleef hangen.
Man scheen vroeger net zo geweest te zijn als baby en die is nu heel lief dus het zal wel goed komen.

Hoop dat ze snel er vanaf is, is sneu bij zo'n mini :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165242854
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 10:31 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat kan ik me goed voorstellen. Terwijl het zo'n prachtige (en heftige) tijd is.. Je kunt er nog altijd om vragen (via het netwerk of via een PM) als je het gevoel hebt dat je iets aan ondersteuning fijn vind (alle soorten ondersteuning).

Ik ga een sluitingsritueel ook nog doen en mini is al 9 maanden ;) Het kan altijd nog, dus je kunt ook gerust even sparen. Kan je doula misschien een bevalbad meenemen? Of misschien een zwembadje? Bij mij denken ze heel goed mee.
Mijn vk biedt zelf ook sluitingsrituelen aan. En ze hebben een bevalbad. Is nog wel iets om even met haar te bespreken ja, goede!

Ik ga eens kijken naar het netwerk. Voel me nog zo enorm wiebelig. Mijn zwangerschap is gewoon echt niet tof geweest en het voelt een beetje alsof alle support na de bevalling weggevallen is. Aantal weken geen therapie, contactfrequentie met alle zorgverleners omlaag. Gewoon een gat. Maar eerst maar weer even starten met therapie, en dan kijken waar ik daarnaast nog behoefte aan heb.

Chanty, ik hoop dat je meisje snel weer gezellig en tevreden is, sneu als ze zichzelf ook zo in de weg zitten.

F. heeft nooit meer dan 120cc uit een fles gedronken. Ik blijf me af en toe verbazen om die hoeveelheden die die mini's weg krijgen uit een fles.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 11 september 2016 @ 12:01:06 #71
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165242957
Het is ook echt meer krijsen dan huilen. En ik schiet daar net als sommige anderen hier meteen van in de stress. Heb haar even laten huilen en toen stopte ze vanzelf en kon ik haar wel aanleggen. Nu slaapt ze aan de borst.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165245956
Hee maar die dentalspenen ken ik ook als optie om gulzige babies langer over voedingen te laten doen. Misschien is het dan wel een idee om niet alleen de newborn maar ook een iets snellere mee te nemen om te proberen? Wel fijn dat het beter gaat Q! *O*
pi_165246167
-O- chanty dat is niet leuk.
Dat krijsen gaat door merg en been. Ik kan me voorstellen dat je daar van in de stress schiet. Gelukkig is ze rustig nu. Hopelijk is het een fase waar ze snel uit is.
Hier krijst Stijn elke avond op die manier. Het begint al wat korter te worden maar ik vind dat zo sneu voor hem en heb ook geen idee hoe ik hem eruit moet krijgen.
Hoe reageert Lucas dan op dat huilen?
pi_165247153
Chanty wat naar zeg, toch even de huisarts laten kijken? Oortjes bijv? Alhoewel ze dan toch ook wel koorts zou moeten hebben?

Mijn man heeft vannacht de nacht gedaan en R heeft spontaan een voeding overgeslagen :{ Op zich lekker dat hij wat langer slaapt maar nu krijgt hij wel minder melk. Vannacht nog maar eens proberen en kijken wat ie doet.
  zondag 11 september 2016 @ 15:37:08 #75
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165247584
Ze ligt nu al uren op me te slapen. Heb niet het idee dat het pijn is. Als ik in de grote blauwgele bijbel lees is het wel heel herkenbaar. Lucas huilt en zeurt lekker mee :') mijn man had hem meegenomen toen hij de dakdragers terug ging brengen. Maar meneer was in de auto in slaap gevallen dus wilde geen middagdutje meer doen.

Ikke zijn het nog krampjes bij Stijn?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165249073
Hm Chanty, dat is niet relaxed.. hopelijk is ze snel weer in haar hum :*.

Hier een slaapbaby. Vanmiddag 2,5 uur (!! :{) geslapen. Om 14.45u wakker. om 16u weer moe :?, dus ze ligt nu alweer te slapen sinds 16.15u. Ik snap er niks van. Baby's.
  zondag 11 september 2016 @ 18:02:37 #77
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_165250723
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 09:53 schreef Quoi het volgende:

[..]

Datzelfde bedacht ik me ook :Y

Heel tevreden is hij niet met de voedingen, daarom hoop ik dat de speen helpt het wat makkelijk te maken voor 'm.

Fles ging net maar weer half leeg, MAAR meneer is van 4240gr bij opname naar 4540gr vandaag gegaan. Hoera :)

9e en 10e dag kraam zijn geregeld :)
Mijn vent is er de hele volgende week nog!
M
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 09:53 schreef Quoi het volgende:

[..]

Datzelfde bedacht ik me ook :Y

Heel tevreden is hij niet met de voedingen, daarom hoop ik dat de speen helpt het wat makkelijk te maken voor 'm.

Fles ging net maar weer half leeg, MAAR meneer is van 4240gr bij opname naar 4540gr vandaag gegaan. Hoera :)

9e en 10e dag kraam zijn geregeld :)
Mijn vent is er de hele volgende week nog!
Mag je niet de voeding over meer voedingsmomenten verspreiden en dan minder per keer? Mijn kleintje krijgt borstvoeding en was/is een stuk kleiner. Maar die borstvoeding wou ze eerst 10-11 keer per dag. Ik snap dat je bij flesvoeding moet op letten dat ze niet te veel krijgen, maar is het aantalvoedingsmomenten ook nodig te beperken. Dan heb je wat minder stress dat zo´n flesje leeg moet.

Uiteraard heb ik er geen verstand van en zal je het moeten overleggen natuurlijk ;).
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 11 september 2016 @ 18:06:26 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165250824
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:02 schreef Angst het volgende:

[..]

M

[..]

Mag je niet de voeding over meer voedingsmomenten verspreiden en dan minder per keer? Mijn kleintje krijgt borstvoeding en was/is een stuk kleiner. Maar die borstvoeding wou ze eerst 10-11 keer per dag. Ik snap dat je bij flesvoeding moet op letten dat ze niet te veel krijgen, maar is het aantalvoedingsmomenten ook nodig te beperken. Dan heb je wat minder stress dat zo´n flesje leeg moet.

Uiteraard heb ik er geen verstand van en zal je het moeten overleggen natuurlijk ;).
ja hoor, dat mag zeker :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 18:11:17 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165250970
Och Chanty, wat een puzzeltje kan het soms ook zijn. Succes!

Mijn hechtingen zijn eruit. Halleluja. Ik kan weer zitten. Vk was lief O+ Kreeg vijf veren in mijn reed over het ingeslagen pad. Maar ook de constatering dat het nogal veel is geweest. Ook de kraamhulpen (hebben er al 3 gehad, morgen de 4e) zijn we zat, de verschillende adviezen en onrust in huis (zo ervaar ik dat tenminste). Ook vandaag door een goedbedoelde kraam twee soorten spenen gebruikt. Tevergeefs. En dat geeft weer stress.

We besluiten in de ontspanning en overtuiging van gister door te gaan. Geen nieuwe initiatieven. De fles hoeft niet altijd leeg, als hij maar wat groeit. We hebben nu een 9e en 10e dag kraam (stiekem zie ik er weer tegenop, want weer nieuwe adviezen etc). Die moet (ook op advies van vk) vooral ons volgen qua aanpak, gewicht monitoren, ons pamperen.

Ik wil weleens lekker gaan genieten. Pas sinds gisteravond heb ik die rust een beetje :P

Gelukkig geniet ik volop van kleine Max, die inmiddels een week oud is! (en navelstomploos). Daar kan niks tegenop O+
  zondag 11 september 2016 @ 18:12:25 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165251012
Angst: ja hoor :Y Dat deden we ook. Maar hey, om de 2 uur een paar dagen, daar word je ook niet blijer van. Maar idd, nu komen we met net een extra moment (=8x) ook aan een mooi dagtotaal :)
  zondag 11 september 2016 @ 18:19:10 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165251260
Holy fuck, al die kraamhulpen ook, dat is echt dikke crap op dikke crap... excusez le mot :(

Als hij voldoende aan komt en op een dag voldoende drinkt is dat prima hoor, hier gaat ook vaak genoeg de fles niet leeg, maar we durven het inmiddels gewoon op gevoel te doen. Was de eerste week ook heel anders (toch heel stuk voorzichtiger met een mini van een week oud dan van eentje van 10 weken :D), nu hebben we de richtlijnen lekker losgelaten.
Consultatiebureau zat erg op de hand van minder flessen met meer inhoud, maar ja, dat wil ze niet en heeft ze blijkbaar nog niet nodig, dus dan gewoon lekker vaker voeden. Zo'n last vind ik dat nu ook weer niet.
Hoop dat jullie ook snel door krijgen wat Max wil en kan en dat het vanzelf gaat. En dan lekker gewoon alleen maar genieten zonder de zorgen er omheen, wat een gedoe nu zeg, respect dat je er nog zo rustig onder blijft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 18:21:35 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165251334
Kan niet wachten idd tot we soort van 'vrij' zijn van kraamzorg. Dán gaat dat eerste biertje open :+
  zondag 11 september 2016 @ 18:25:42 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165251492
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:21 schreef Quoi het volgende:
Kan niet wachten idd tot we soort van 'vrij' zijn van kraamzorg. Dán gaat dat eerste biertje open :+
Uhuh, is jullie wel gegund man!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 18:38:13 #84
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165251903
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:21 schreef Quoi het volgende:
Kan niet wachten idd tot we soort van 'vrij' zijn van kraamzorg. Dán gaat dat eerste biertje open :+
Waarom dan niet gewoon afzeggen?
pi_165252860
Oh Quoi, lijkt me ook echt lastig, zoveel verschillende kraamhulpen. Zeker als ze niet op 1 lijn zitten.

Molo, hier ook nog lang relatief veel kleinere flesjes gehad, maar dat is ook allemaal goed gekomen. Het is deels ook een kwestie van kijken naar je kindje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165253024
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:12 schreef Quoi het volgende:
Angst: ja hoor :Y Dat deden we ook. Maar hey, om de 2 uur een paar dagen, daar word je ook niet blijer van. Maar idd, nu komen we met net een extra moment (=8x) ook aan een mooi dagtotaal :)
8 keer fv op een dag is ook heel niet gek of raar Quoi! :N
vervelend .. al die kramen met ieder hun eigen adviezen. Goed dat jullie op julkie eigen boerenverstand durven te vertrouwen ondanks alle emoties van de afgelopen dagen. Pik mee waar je iets mee kunt en al hrt andere gewoon lekker naast je neer leggen .. hoe goed bedoeld ook :Y . Je hebt dat moedergevoel niet voor niets. :)
pi_165254001
Quoi zoveel kraamhulpen is lastig inderdaad. Je kunt ook bij de start al aangeven hoe je het wilt doen en dat je dat alleen in overleg met bijv. kinderarts wilt aanpassen. Dan creër je daarin wat meer rust voor jullie.
pi_165254196
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:11 schreef Quoi het volgende:
Och Chanty, wat een puzzeltje kan het soms ook zijn. Succes!

Mijn hechtingen zijn eruit. Halleluja. Ik kan weer zitten. Vk was lief O+ Kreeg vijf veren in mijn reed over het ingeslagen pad. Maar ook de constatering dat het nogal veel is geweest. Ook de kraamhulpen (hebben er al 3 gehad, morgen de 4e) zijn we zat, de verschillende adviezen en onrust in huis (zo ervaar ik dat tenminste). Ook vandaag door een goedbedoelde kraam twee soorten spenen gebruikt. Tevergeefs. En dat geeft weer stress.

We besluiten in de ontspanning en overtuiging van gister door te gaan. Geen nieuwe initiatieven. De fles hoeft niet altijd leeg, als hij maar wat groeit. We hebben nu een 9e en 10e dag kraam (stiekem zie ik er weer tegenop, want weer nieuwe adviezen etc). Die moet (ook op advies van vk) vooral ons volgen qua aanpak, gewicht monitoren, ons pamperen.

Ik wil weleens lekker gaan genieten. Pas sinds gisteravond heb ik die rust een beetje :P

Gelukkig geniet ik volop van kleine Max, die inmiddels een week oud is! (en navelstomploos). Daar kan niks tegenop O+
Heel heftig ja zoveel verschillende mensen, kon het keaamzorgbureau dat niet anders regelen?

Ga je naar de logopedist in het ziekenhuis trouwens? Want die hebben over het algemeen wel echt veel meer kennis en ervaring dan logopedisten in de praktijk op dit gebied. Wij hebben toen onze oudste de flesweigerde ook prelogopedie gehad(dat is dus voor voedingsproblemen) en wij zijn toen ook een dentalspeen gaan gebruiken. Kon er toen wel moeilijk aankomen onze mini prenatal had het niet alleen de DA, een dorp verder. (Let wel op dat een dentalspeen een bovenkant heeft en dat je hem dus niet verkeerd om geeft ;) het kdv had daar een handje van... :')

Chanty, pittig sprongetje dus, echt niet fijn.

Onze F heeft vanochtend/middag 5,5 uur geslapen. Ik werd er gewoon onrustig van, ben wel 5X gaan kijken of het wel goed ging. Ze lag op ons bed op de dekbed (wel in het midden), daar werd mijn gemoedsrust natuurlijk ook niet beter van O-), maar blijkbaar beviel het goed O+

Molo plassen met Tula kan makkelijk, je kunt alleen wel wat vreemde blikken in de rij voor de wc krijgen 8-)

Ikke wat een flinkerd met +2,5, lekker veel reserve toch? O+
  zondag 11 september 2016 @ 20:37:57 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165255032
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 20:08 schreef Sull het volgende:

Molo plassen met Tula kan makkelijk, je kunt alleen wel wat vreemde blikken in de rij voor de wc krijgen 8-)

Oh heerlijk, kijk er nu al naar uit O+

Al ga ik naar Amsterdam, denk dat dat daar nog meevalt.
Zag veel draagzakken/doeken, zelfs mensen fietsen met draagdoeken om :') Lekker verantwoord ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 20:45:45 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165255359
@Sull: Het schijnt eentje te zijn met expertise op dit gebied. Niet in het zkh.

@Buda: Je zegt wat er bij mij knaagt.

We hebben de extra kraamzorg net geannuleerd. Met vk overlegd en we huren een weegschaal en houden met haar een lijntje.

O+
  zondag 11 september 2016 @ 20:47:21 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165255437
Heb ik toen ook gedaan, ik was er ook wel klaar mee.
Zelf ruftend door je huis heen in je naakte bebloede reet met je favo donkere death metal nummer op *O*

nee serieus, goeie zet!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 20:47:31 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165255443
Molo, leuk dat je op pad gaat met z'n twee! Zie daar ook naar uit! Ik heb frummelmondje :+ net even in de HopTye gedaan en hij vond het lekker :s)
pi_165255574
Quoi,ik kan me goed voorstellen dat het goed is met kraamzorg. Lekker met z'n 3en omrommelen en rust vinden!

Vandaag een jaar geleden was m'n uitgerekende datum! Nog 9 dagen tot mini's verjaardag. Toch een gekke sentimentele periode...
  zondag 11 september 2016 @ 21:00:16 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165255943
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 20:47 schreef Quoi het volgende:
Molo, leuk dat je op pad gaat met z'n twee! Zie daar ook naar uit! Ik heb frummelmondje :+ net even in de HopTye gedaan en hij vond het lekker :s)
Oh tof! Wat gaaf dat je daar alweer zin in had joh, gaat dat een beetje al op je buik enzo? Nog zo kort na de bevalling

Jagär, damn, wat gaat dat hard he.
Weet nog dat jij ging bevallen en dat ik toen dacht "nou, kindje zou ook wel eens een keertje heel erg welkom zijn" en toen was ik daarna zelf zwanger O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165255957
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 20:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh heerlijk, kijk er nu al naar uit O+

Al ga ik naar Amsterdam, denk dat dat daar nog meevalt.
Zag veel draagzakken/doeken, zelfs mensen fietsen met draagdoeken om :') Lekker verantwoord ook
Ik fiets altijd met kind in doek :{w :6 (Sinds een week of twee nu, en ook bij de andere twee gedaan.) Goed strak ingeknoopt, voelt en voelde dat voor mij zelfs veiliger dan zo'n ukkie van 9 mnd voorop in een zitje. Maar goed, op de fiets is hoe dan ook natuurlijk kwetsbaar, hoe je het ook went of keert.

[ Bericht 3% gewijzigd door groofskendezoveelste op 11-09-2016 21:07:18 ]
pi_165256190
Wat een achtbaan Quoi, en wat veel verschillende kramen! Fijn dat hij weer gegroeid is, hopelijk zet dat door!
Mijn M. drinkt soms veel en soms weinig per keer, dus ja geen lijn op te trekken :P Dat is met borstvoeding, maar toch.

Ik denk dat M. misschien in een sprongetje zit ofzo. En ja, ik heb ook de geel met blauwe bijbel :+. Ze is wat hangeriger en huiliger. Ik heb haar nu in de drager gestopt en ben rondjes aan het lopen door het huis. Het lijkt de werken! :P

Ik heb ook weleens iemand zien fietsen met een drager. Toen ik nog niet bevallen was zag ik mezelf dat ook nog wel doen :@ Nu denk ik niet dat ik het nog zou durven :+
pi_165256218
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:12 schreef Quoi het volgende:
Angst: ja hoor :Y Dat deden we ook. Maar hey, om de 2 uur een paar dagen, daar word je ook niet blijer van. Maar idd, nu komen we met net een extra moment (=8x) ook aan een mooi dagtotaal :)
Om de twee uur, dat heeft mijn kleine dame weken volgehouden en nogsteeds heeft ze zulke nachten erbij zitten. :{

Fijn dat jullie nu kunnen en durven kiezen voor je eigen rust. Goed gedaan! ^O^ lekker verder genieten van jullie heerlijke knul. Ik zag die foto's :o . Te lief!
  zondag 11 september 2016 @ 21:06:14 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165256237
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik fiets altijd met kind in doek :{w :6 (Sinds een week of twee nu, en ook bij de andere twee gedaan.)
moet je zelf weten, maar ik vind het onverantwoord :P Zeker in Amsterdam centrum
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 september 2016 @ 21:06:30 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_165256251
Heb ook altijd met draagdoek gefietst :Y zie daar het probleem dus echt niet van :P
disclaimer
pi_165256299
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik fiets altijd met kind in doek :{w :6 (Sinds een week of twee nu, en ook bij de andere twee gedaan.) Goed strak ingeknoopt, voelt en voelde dat voor mij zelfs veiliger dan zo'n ukkie van 9 mnd voorop in een zitje. Maar goed, op de fiets is hoe dan ook natuurlijk kwetsbaar, hoe je het ook went of keert.
Met aanvulling. En je moet er wel goed voor kunnen knopen.
  zondag 11 september 2016 @ 21:08:08 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165256320
Wellicht beroepsdeformatie hier doordat ik meermaals moeder en kind in ziekenhuis heb gehad na val/aanrijding/ongeluk. Net even wat meer kans op en meer kans op letsel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165256376
Tsja, op de fiets is hoe dan ook kwetsbaar. Ik vind het ook nogsteeds doodeng om met mijn grote duo in het verkeer te fietsen. En dan met name mijn zesjarige.
pi_165256478
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:08 schreef Molo het volgende:
Wellicht beroepsdeformatie hier doordat ik meermaals moeder en kind in ziekenhuis heb gehad na val/aanrijding/ongeluk. Net even wat meer kans op en meer kans op letsel
Snap dat je het dan eng vindt, zeker in Amsterdam centrum. Toen ik net in Amsterdam woonde vond ik het doodeng om te fietsen :@ :+ En na een paar keer doe je gewoon lekker asociaal mee :9 :+

Nu ik verhuisd ben, is het zo rustig steeds met de fiets, moest weer helemaal opnieuw wennen :P

Ik ga kijken of ik ergens deze week naar de kapper kan. Ik ga voor kort en pittig.
Nee okee, gewoon bijpunten :+ Eerste keer fietsen sinds de bevalling! :o
  zondag 11 september 2016 @ 21:16:43 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165256627
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tsja, op de fiets is hoe dan ook kwetsbaar. Ik vind het ook nogsteeds doodeng om met mijn grote duo in het verkeer te fietsen. En dan met name mijn zesjarige.
ja snap ik wel hoor, lijkt me later ook best een ding. Maar goed, geen veroordeling van mijn kant hoor, ieder doet lekker wat 'ie zelf wil :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165256686
Een collega van mij vond het raar dat ik nog steeds naar werk fietste toen ik zwanger was. Ach ja, zo doet iedereen zijn eigen ding toch :P
pi_165256811
No worries, ik voel me niet aangevallen.

Mijn dochter heeft net mijn babyfoto's bekeken. Zo leuk. Steeds herkende ze mijn middelste of jongste in mij, maar zichzelf vond ze totaal niet op mij lijken. Terwijl iedereen altijd roept dat ze zo op me lijkt :D .
  zondag 11 september 2016 @ 21:23:47 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165256900
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:18 schreef Miezziej het volgende:
Een collega van mij vond het raar dat ik nog steeds naar werk fietste toen ik zwanger was. Ach ja, zo doet iedereen zijn eigen ding toch :P
LOL, uhuh, zekers :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165257494
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:18 schreef Miezziej het volgende:
Een collega van mij vond het raar dat ik nog steeds naar werk fietste toen ik zwanger was. Ach ja, zo doet iedereen zijn eigen ding toch :P
Haha! Iemand hier heeft op de dag van haar bevalling 's ochtends nog op de fiets gezeten :P. (Ik dacht dat het mari was maar weet het niet zeker).

Ik heb tot een paar dagen voor ik beviel nog gewichten staan heffen in de sportschool 's ochtends om 06:45 uur, ging prima. Of nouja, ik kon niet zo diep meer door de knietjes met squatten en deadliften maar ach :+.
ik moet echt weer gaan sporten maar ik zoek het niet, weet niet wanneer bluh

Tandjespoep, ik weet nu wat dat is, gadverdamme wat stinkt dat :X.
  zondag 11 september 2016 @ 21:38:55 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165257518
Fietsen lijkt me ook best spannend met draagdoek. Wel praktisch natuurlijk.

Gewoon omdat O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 11 september 2016 @ 21:45:34 #110
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165257717
Ohhhhh wat klein O+ hij is echt leuk Quoi O+

En wat een hoop kramen. Groot gelijk om ze te skippen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 11 september 2016 @ 21:46:40 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165257759
die foto's O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165257905
Wat een lieve foto's Quoi O+

Ik wil ook graag weer sporten, alleen is mijn bekkenbodem het daar nog niet mee eens. Ik wil graag weer beginnen met hardlopen en bodypump. Overal hoor ik liedjes die ze gebruikten bij bodypump, dus ik mis het extra erg :+
pi_165258524
Niet alles gelezen, maar wat n gedoe quoi. En ik zie een hele mooie foto!

Jagar, t gaat hard he! Voor je t weet gaan ze naar school ;)

Morgen is y 1 jaar. Hebben we vandaag gevierd. Redelijk klein. Ze was kapot na t avondeten!

[ Bericht 4% gewijzigd door gestreeptestoel op 11-09-2016 22:37:21 ]
  zondag 11 september 2016 @ 22:11:05 #114
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165258660
Quoi! O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165263551
Iemand nog tips tegen een inwendige aambei? Heb er sinds de bevalling al last van..
pi_165263648
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 22:07 schreef gestreeptestoel het volgende:
Niet alles gelezen, maar wat n gedoe quoi. En ik zie een hele mooie foto!

Jagar, t gaat hard he! Voor je t weet gaan ze naar school ;)

Morgen is y 1 jaar. Hebben we vandaag gevierd. Redelijk klein. Ze was kapot na t avondeten!
Gefeliciteerd met je meisje Stoel! Is ze goed verwend? Hoe gaat het nu thuis trouwens, kan me nog herinneren dat het ff niet zo denderend liep toch?

Jagar nog een paar daagjes, en hoppa, dat was alweer een jaar...

Ach qoui, zo in de doek is je beer toch nog wel een heel klein pruppie hoor! O+

Chanty, bwoh, dat krijsen is zoooo stom he? Dat deed T de eerste maanden ook, gelukkig werd dat na een maand of drie toen minder. Trok dat zoooo slecht. Hoop dat ze snel weer rustig wordt.

Hier een ziekige snotbaby die niet wil slapen. Da's minder, maar verder is het zo'n leuk ding! Hij loopt nu hele stukken door de woonkamer, is debiel van alles met wielen (zegt tegenwoordig zelfs BRRRROEMBRUMMM als ie in de kinderwagen zit), kust (of nou ja: kopt) de katten, deelt tot vervelens toe z'n eten ("nee mama heeft nog steeds geen honger, net als 4 seconden geleden") en geeft je vaak een heerlijke knuffel om je nek. Ben zo trots op en gelukkig met mijn mennekes!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sara82 op 12-09-2016 08:27:46 ]
pi_165264782
Ja gaat wel weer goed. Met mij lichamelijk wat minder. Veel last vd rug en nek... Fysio blablabla
Mn ww loopt af.. Maar hebben besloten dat t niet erg is dat ik thuisblijf, dus al een hele geruststelling

Y kreeg o.a. N ballon met ledlamphe erin. Hangt aan de keukenlamp, maar dat is cool! Gister was ie aan en nu nog steeds! Whaha. Verder n armbandje en speelgoed. Niet superveel hoor.

Een Nijntje taart hadden we laten maken.

Jagar, vieren jullie t klein of groot?

De R weer in de maand. Iedereen wordt weer verkouden. Blugh.
  maandag 12 september 2016 @ 08:42:00 #118
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165265183
Gefeliciteerd met Y, stoel!
Vervelend dat je ww afloopt, maar fijn dat jullie de beslissing hebben genomen dat je thuis kan blijven.. :)

Hier ook een snotbaby; gelukkig heeft ze er nauwelijks last van met slapen en drinken, ze ronkt alleen een beetje :')

Morgen weer werken! :{ Enerzijds heel veel zin in, maar toch ook wel een dubbel gevoel...

Sara; wat gezellig je baby O+

Ik heb nog niet gesport, nou deed ik dat sowieso al niet veel :') Heb me voorgenomen weer overal op te letten als ik weer ga werken. Dit is weer een normale week, dus vanaf vandaag dus. Maar eerst nog lunchen met zus op Kijkduin vanmiddag :Y)

Jagar; bijna baby-af! Lijkt me gek idd. M'n nichtje wordt over 2 weken ook 1..

Chanty; hopelijk de rust weer terug vandaag..

Arja; geen tips. Behalve de reguliere middeltjes..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 12 september 2016 @ 08:45:06 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165265220
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 00:59 schreef Arja het volgende:
Iemand nog tips tegen een inwendige aambei? Heb er sinds de bevalling al last van..
De standaard tips als extra vezels, vocht en wat olie tot je nemen.
En nog even wachten tot het vanzelf nog weg kan gaan en anders via huisarts de aambeidokter (proctoloog) bezoeken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 september 2016 @ 08:45:39 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165265227
Geniet nog even van je laatste dagje niet werken Nouk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165265493
Mijn W.zit ook in kamp snotbaby. Verder weer tandenpoep-luiers, dus daar komt ook weer wat door. Zou ook de spooknachten wel verklaren.

Arja, ik slikte curanol tabletten toen ik aambeien had. Dat werkte hier goed!
  maandag 12 september 2016 @ 09:31:20 #122
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165265714
Je zal toch ook aambeiendokter zijn. Goeie op verjaardagen :P

Ik kom zoooo tot rust O+ Ik kijk uit naar vandaag met z'n drietjes. Fijn de nacht verdeeld. Hij drinkt rustig en tevreden flesjes van 50cc (zou 80cc mogen zijn). We hebben geduld :)
  maandag 12 september 2016 @ 09:35:03 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165265747
80 is best veel voor zo'n mini hoor, 50 is inderdaad ook gewoon heel prima. Langzaam wennen aan de wereld, voor je het weet tikt hij een pul bier achterover :P
Geniet van vandaag!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 september 2016 @ 09:50:31 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165265976
Gestreeptestoel gefeliciteerd met je dreumes *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165266489
Quoi, wat fijn dat het nu zo goed gaat. Maar wat een gedoe met zo veel kramen zeg :o

Chanty, lijkt me heel rot als je baby zo huilt in de auto :*

Stoel, gefeliciteerd *O*

Snotbaby boks! Nouja snot valt nog wel mee, maar dan hoesten ;( soms ben ik gewoon bang dat ze er in stikt ofzo....
pi_165267208
Och jee al die verkouden baby's -O- niet leuk.
Beterschap allemaal :*

Stoel gefeliciteerd met je dreumes :*

Miez ik wil ook weer gaan hardlopen en pumpen. Heb er nu al zin in maar wacht nog even de controle bij de vk af.

Stijn is vandaag alweer 5 weken
O+ het is zn schatje
  maandag 12 september 2016 @ 11:15:24 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165267353
Gestreeptestoel gefeliciteerd!

Digi weegschaal in huis. Meting wijkt erg af van de optimistische 4540g van de kraam (met unster, die een megagroei suggereerde): nu 4320g, wat ook al een voorzichtig stijgend lijntje indiceert.

Besloten om alle unstermetingen te vergeten en te varen op digitale metingen die zijn gedaan. Mijn vriend verheugt zich op de spreadsheets die hij vandaag gaat maken.

Verder vergeten we wat erin zou 'moeten' en zou zo volhouden ook al prima zijn.

Met verlosk overlegd en die is het helemaal eens en heeft geen zorgen. Komt morgen even langs. Logopedie krijgen we nog niet te pakken helaas..

Yeehaa! w/
pi_165267430
Wij willen over 2 weken - nogal last-minute dus - een (lang) weekend weg met peuter en baby van dan 11 weken. Iemand een geweldige tip? Ik kom qua inspiratie niet verder dan Centerparcs, maar er moet toch iets leukers te verzinnen zijn :)
pi_165267439
Goed om te lezen dat je zo optimistisch bent, Quoi!

Gestreeptesteol, gefeliciteerd met Y! Hoe gaat het nu bij jullie?
pi_165267443
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:19 schreef Amsel het volgende:
Wij willen over 2 weken - nogal last-minute dus - een (lang) weekend weg met peuter en baby van dan 11 weken. Iemand een geweldige tip? Ik kom qua inspiratie niet verder dan Centerparcs, maar er moet toch iets leukers te verzinnen zijn :)
naar 1 van de waddeneilanden?
pi_165267456
Ik heb echt bewondering voor jullie happy mentaliteit Q! :)
pi_165267477
Dus vanaf nu gaan jullie uit van de metingen van deze weegschaal Quoi? Begrijp ik dat goed?

En idd .. hij 'mag' dan misschien al 80cc maaf vergeet niet waar hij vandaan kwam. Een beetje minder is echt ook goed!

Jullie gaan het wel redden zo! Ook zonder extra kraam :Y
pi_165267537
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:19 schreef Amsel het volgende:
Wij willen over 2 weken - nogal last-minute dus - een (lang) weekend weg met peuter en baby van dan 11 weken. Iemand een geweldige tip? Ik kom qua inspiratie niet verder dan Centerparcs, maar er moet toch iets leukers te verzinnen zijn :)
Eilanden O+ Boschrijck op Terschelling vind ik altijd fijn met kind ^O^
pi_165267679
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 00:59 schreef Arja het volgende:
Iemand nog tips tegen een inwendige aambei? Heb er sinds de bevalling al last van..
Hoe weet je dat je een inwendige aambei hebt? Ik heb ook dat vermoeden hier. Heb mijn laatste vk-afspraak gehad en was te laf om de wonden te laten inspecteren, terwijl ik wel vermoed dat de boel niet helemaal juist is gehecht :'( . 'Gelukkig' moet ik nog naar een bekkenspecialist die met metertjes aan de slag wil om te kijken hoe ernstig alles is, dus dan kan ik die nog laten keuren.

Maar ja, dan moet ik wel die afspraak gaan maken. -O-
pi_165267744
En C kwam vannacht maar voor één voeding. _O_ :o . Zal wel eenmalig geweest zijn, maar toch. Ze kàn het wel.

En we hebben echt een ritme hier, kwa voedingen en kwa slaapjes. Wat een gemak zeg. Ik merk amper dat we een baby in huis hebben zo. :P Of toch wel, maar dan alleen de leuke en makkelijke dingen ^O^ .
  maandag 12 september 2016 @ 11:33:08 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165267755
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus vanaf nu gaan jullie uit van de metingen van deze weegschaal Quoi? Begrijp ik dat goed?
Yeps. Het is anders appels met peren vergelijken. Dit is dezelfde weegschaal als in het zkh, dus we hebben nu grofweg 4 gewichtsmetingen (geboorte, opname, ontslag & vandaag).

Hoe is het met jou dan? Hou je het nog uit? ;)
pi_165267758
Quoi ik vind dat jullie er echt heel goed mee omgaan! Petje af ^O^

Prutnacht hier. Vanaf 3 uur praktisch niet meer geslapen en alleen maar gevoed en toen we allemaal eindelijk sliepen moesten we er uit voor kraamvisite. Meneer heeft HONGER. Vermoed dat het te maken heeft met afbouwen borstvoeding. Vandaag dus lekker knuffelen en voeden O+
pi_165269144
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 11:33 schreef Quoi het volgende:

[..]

Yeps. Het is anders appels met peren vergelijken. Dit is dezelfde weegschaal als in het zkh, dus we hebben nu grofweg 4 gewichtsmetingen (geboorte, opname, ontslag & vandaag).

Hoe is het met jou dan? Hou je het nog uit? ;)
Zullen we het daar maar niet over hebben? :')
Diep va binnen weet ik dat het nog slechts een kwestie van dagen is. Maar het voelt als weeeeken. De kinderen doen maar wat .. ik doe maar wat. Ik weet dat het snel weer allemaal goed komt maar ik ben allesbehalve een geduldig persoon :')

1 heeeeeel groot pluspunt! Afgelopen vrijdag een hele toffe baan gescoord! *)
pi_165269313
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 12:27 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zullen we het daar maar niet over hebben? :')
Diep va binnen weet ik dat het nog slechts een kwestie van dagen is. Maar het voelt als weeeeken. De kinderen doen maar wat .. ik doe maar wat. Ik weet dat het snel weer allemaal goed komt maar ik ben allesbehalve een geduldig persoon :')

1 heeeeeel groot pluspunt! Afgelopen vrijdag een hele toffe baan gescoord! *)
Maar het kan toch ook nog weken duren? :@
pi_165269464
Jullie klinken zo positief Quoi, goed bezig O+

Mijn baby's haar is geknipt :'( :P ach ja ze lijkt nu wel een kleine schattige monnink :+

Vraagje voor anderen die ook ingeknipt/gehecht zijn, hoe lang voordat het weer normaal voelt? :P ik ben nog nooit eerder ergens gehecht dus geen idee. Woensdag is het 6 weken geleden en de huid is nog steeds gevoelig. Paar dagen geleden had ik nog een draadje in mijn handen, dus misschien dat dat daardoor komt.
pi_165270519
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 12:36 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Maar het kan toch ook nog weken duren? :@
In mijn geval word ik na 40 weken ingeleid .. de 41 zal ik nooit halen

En miezziej bij de eerste had ik een knip. herstel duurde een week of 4. Soms daarna nog gevoelig. Bij de tweede alleen een paar scheurtjes .. snel genezen maar is maaaaanden gevoelig geweest.

En dan nog blijft het persoonlijk en is het denk ik iedere keer weer anders
pi_165270573
Miez bij mij nu 3 weken geleden maar gaat al wel een stuk beter met die hechtingen. Heb geen idee of ze al opgelost zijn en voel bij de knip wel veel minder maar zo'n pijn als vorige week doet het niet meer. Heb je niks aan natuurlijk maar goed :+

Ik weet ook waarom L. Zo'n honger heeft :@ ik dacht 'dit lijkt wel een regeldagje' dus ging Googlen en jawel hoor: rond de 3 weken. Morgen is hij 3 weken oud :+ hij doet alles volgens het boekje. Alleen vind ik het lastig omdat ik bv aan het afbouwen ben, wanneer ik nu een flesje geef en wanneer bv. Ik gaf tot gisteren 2x flesje (begin middag en nacht) en 5x bv maar daar zit ik nu al aan. Dus nu maar op gevoel? Als borst vol voelt bv en anders flesje? Ik weet het ook niet -O-
pi_165270850
Miez, mijn knip heb ik maanden last van gehad, echt wel een maand of 4 ofzo. Nu gescheurd (en gehecht) en dat voel ik nu eigenlijk niet meer, al een tijdje niet meer.

Q: wat een heerlijke mindset hebben jullie, super O+ hopelijk gaat de groei nu ook goed!

Hier therapie overleefd. Ochtend begon met een gigantische krampjesbaby, een dikke dikke spuitluier (die binnen bleef, lang leve wasbaar waar we net mee begonnen zijn) en een wakkere baby. Gelukkig viel ie in slaap in de auto en bleef hij de hele sessie slapen in de doek. Al had therapeute hem graag wakker gezien, want hoe reageer ik dan enzo. En ik moet situaties opzoeken waar hij buitenshuis kan huilen en kijken wat er dan gebeurd. Face your fears enzo. Maar pff, flinke drempel.

En hij is een maand oud vandaag, ineens. Hoe kan dat dan :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 12 september 2016 @ 14:14:49 #144
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165271229
Wat een stoere knul marjolijntje O+

Mijn baby lijkt het weer te doen :o nog geen onverklaarbaar gehuil gehoord vandaag :)

[ Bericht 36% gewijzigd door Chanty op 13-09-2016 12:10:17 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165271315
Chanty, ze lijken heel duidelijk op elkaar. En ze ziet er heerlijk vrolijk uit O+ .

Marjollijntje, fijn dat de therapie meeviel (dat je kleine man sliep). En wat een prachtjongetje O+ .
  maandag 12 september 2016 @ 14:27:53 #146
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165271459
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 12:27 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zullen we het daar maar niet over hebben? :')
Diep va binnen weet ik dat het nog slechts een kwestie van dagen is. Maar het voelt als weeeeken. De kinderen doen maar wat .. ik doe maar wat. Ik weet dat het snel weer allemaal goed komt maar ik ben allesbehalve een geduldig persoon :')

1 heeeeeel groot pluspunt! Afgelopen vrijdag een hele toffe baan gescoord! *)
Jaaaa daar wilde ik je nog mee feliciteren! super tof dat dat gelukt is!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 12 september 2016 @ 14:48:18 #147
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165271877
Ik heb de oudste naar bed gebracht en had Amélie na de voeding dus in de box gelegd met het idee dat ik haar zou halen zodra ze gaat huilen. Kom ik 30 minuten later weer beneden, ligt ze te slapen :o geen kick gegeven en dat betekent dat ik me in een uitzonderlijke positie bevind: twee slapende kinderen en ik lig in de tuin :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165272366
Wat heerlijk Chanty! En Marjolijntje, goed van de therapie, en al een maand oud..

Nazil: Lastig lijkt me dat, afbouwen en regeldagen. Ik zou idd bv geven als je borst vol aan voelt, al helpt dat misschien niet met afbouwen. Waarom bouw je af, heb ik dat gemist?

Ik heb vandaag zo'n leuk en lief jongetje. Maakt grapjes, gaat heel makkelijk slapen. Ik maakte nog grapjes met hem op weg naar bed, zong een liedje, legde hem neer en hij deed z'n ogen dicht.. Man, dat soort dingen had ik 2 maanden geleden niet durven dromen.. Nu de nachten nog.
pi_165272441
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat heerlijk Chanty! En Marjolijntje, goed van de therapie, en al een maand oud..

Nazil: Lastig lijkt me dat, afbouwen en regeldagen. Ik zou idd bv geven als je borst vol aan voelt, al helpt dat misschien niet met afbouwen. Waarom bouw je af, heb ik dat gemist?

Ik heb vandaag zo'n leuk en lief jongetje. Maakt grapjes, gaat heel makkelijk slapen. Ik maakte nog grapjes met hem op weg naar bed, zong een liedje, legde hem neer en hij deed z'n ogen dicht.. Man, dat soort dingen had ik 2 maanden geleden niet durven dromen.. Nu de nachten nog.
Het doet te veel pijn en ik zie constant op tegen de voedingen, vooral rechts. 's nachts is het regelmatig janken van de pijn of omdat ik niet wil. In de eerste week al alles uit de kast getrokken om het te laten slagen en soms kan het zonder pijn (of bijna zonder pijn) maar meer dan de helft van de keren is het drama. Het heeft allemaal weinig geholpen.

Wat fijn dat jouw jongetje zo leuk is vandaag. Idd hopen dat de nachten snel volgen.

Chanty ze lijken echt wel op elkaar! Die ogen :Y
pi_165272775
Inderdaad Chanty, ik zie het ook, ze lijken op elkaar!

Ik weet helaas niets over flesvoeding en regeldagen en ik weet ook niets van knippen en hechtingen. sorry dames :*

Fijn marjoleintje. :* Heel veel succes met het facen van je fears. Ik hoop voor jou dat het allemaal mee gaat vallen. Wat een stoer ventje heb je daar

Ik ben een hele trotse mama vandaag. Hij kan en doet steeds meer. Ik vind dat zo leuk om te zien. Eerst kroop / tijgerde ie naar de achterdeur. Daar vond ie slippers en een kast met interessante dingen er in. Daarna ontdekte hij dat ie naar buiten kon. Daar had ik hem maar op het gras neergezet en toen vond ie een nieuw interessant ding, een hele zak met wasknijpers.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 september 2016 @ 15:49:29 #151
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165272917
Dat is zo leuk Adrian als ze de "wijde wereld" in gaan O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 12 september 2016 @ 16:23:08 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165273426
Zo Chanty, ze hebben beiden jouw ogen! Een wijde blik ;)

Twinkle, gefeli met je baan! Stoer zo net voor je bevalling. Ik zal niet meer vragen om laatste loodjes. Stom zijn ze!

Hier net 60cc gegeven na twee mindere flesjes *O*
Morgenmiddag een afspraak met de logopediste, die een uur voor ons uittrekt. We mogen daar ook gaan voeden.

En.... de geboortekaartjes zijn op de bus en ik zit met mijn benen in de zon 8-)
pi_165274084
Wat komen er weer leuke foto's voorbij O+

Gevoeligheid kan dus nog wel even duren. Ik dacht altijd dat ik over het algemeen een snelle genezer was, dus ben gewoon een beetje ongeduldig denk ik.

Man heeft deze week weer avonddienst helaas. Ik twijfel of ik vanavond zal gaan wandelen of niet, durf nog niet echt alleen :@
Maar ja kan ook niet bang blijven natuurlijk :P
pi_165274308
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:52 schreef Miezziej het volgende:
Wat komen er weer leuke foto's voorbij O+

Gevoeligheid kan dus nog wel even duren. Ik dacht altijd dat ik over het algemeen een snelle genezer was, dus ben gewoon een beetje ongeduldig denk ik.

Man heeft deze week weer avonddienst helaas. Ik twijfel of ik vanavond zal gaan wandelen of niet, durf nog niet echt alleen :@
Maar ja kan ook niet bang blijven natuurlijk :P
Anders kies je een rondje waarbij je snel weer thuis bent? Ik heb altijd een rondje waarbij ik het langer kan maken als ik wil maar altijd binnen twee straten weer thuis ben. Gaat het niet, kan je gelijk terug. Gewoon proberen, je kan het!
pi_165277217
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Hoe weet je dat je een inwendige aambei hebt? Ik heb ook dat vermoeden hier. Heb mijn laatste vk-afspraak gehad en was te laf om de wonden te laten inspecteren, terwijl ik wel vermoed dat de boel niet helemaal juist is gehecht :'( . 'Gelukkig' moet ik nog naar een bekkenspecialist die met metertjes aan de slag wil om te kijken hoe ernstig alles is, dus dan kan ik die nog laten keuren.

Maar ja, dan moet ik wel die afspraak gaan maken. -O-
Omdat ik vaak een beetje pijn heb en bloed bij het poepen, maar zeker weten doe ik het niet. De gyn zag uitwendig niks geks
pi_165277320
Wat een mooie kindjes zag ik hier O+

Amsel niks mis met center parcs. Wij zitten nu met prachtig weer op Port Zelande
  maandag 12 september 2016 @ 19:51:42 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165277791
Miezziej, ik hoop dat je nog lekker een kort (hetzij ultrakort, ook goed) rondje kunt wandelen.

Mijn god, er lijkt een eind te komen aan de stuwing. Hoezee.
pi_165277911
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 19:51 schreef Quoi het volgende:
Miezziej, ik hoop dat je nog lekker een kort (hetzij ultrakort, ook goed) rondje kunt wandelen.

Mijn god, er lijkt een eind te komen aan de stuwing. Hoezee.
Ik vond mijn knetterharde Pamela's wel fascinerend.
Ik heb er niet eens hangtieten aan overgehouden. Ze zijn nog net zo stevig als daarvoor. Nog wel groter dan ze waren, maar om nou alweer nieuwe bh's te kopen.
pi_165277934
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:19 schreef Amsel het volgende:
Wij willen over 2 weken - nogal last-minute dus - een (lang) weekend weg met peuter en baby van dan 11 weken. Iemand een geweldige tip? Ik kom qua inspiratie niet verder dan Centerparcs, maar er moet toch iets leukers te verzinnen zijn :)
Wij willen ook dat weekend en kwam ook niet verder dan landal op centerparcs (tip voor voordeel www.centerparcs.nl/babybox).

Molo een aambeiendokter is gewoon chirurg en dat doet het best goed op feestjes denk ik :P

Chanty, wat een knapperds!

Adrian, wat leuk hè, die ontwikkeling!

Miezziej, bij twijfel niet te lang mee doorlopen hoor, je kunt het beter ff laten checken.
pi_165278101
Jagar, hier gaat het verder goed hoor. Op wat kwalen aan de rug en nek.. Verder is Yara volop in ontwikkeling. Kruipt de trappen of. Ze is een echte dondersteen. Klimt op n krukje, zodat ze met der arm in de wc pot kan roeren :7 :7 Graaft de plant in de woonkamer uit etc. Heerlijk kind :P

En daar?

Miezieej.. hier duurde dat best lang voordat alles normaal voelde. Mja ik ben dan misschien ook niet diegene die je als maatstaaf moet houden. (verzakkingen etc) Maar de grootste last was wel weg toen de hechtingen echt weg waren.

Sporten, doe ik nu niet. Bij de eerste na 12 weken ofzo weer.

Mensen ik ga jullie 1 dezer dagen hier verlaten.. en misschien dat ik op schuif/meelees en soms meeschrijf in t volgende groepje.

Geniet ze met zn allen van jullie kinderen! Voor jullie het weten, mogen jullie ook doorschuiven.
:W :W
  maandag 12 september 2016 @ 20:19:52 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165278440
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 19:58 schreef Sull het volgende:

[..]

Wij willen ook dat weekend en kwam ook niet verder dan landal op centerparcs (tip voor voordeel www.centerparcs.nl/babybox).

Molo een aambeiendokter is gewoon chirurg en dat doet het best goed op feestjes denk ik :P

Chanty, wat een knapperds!

Adrian, wat leuk hè, die ontwikkeling!

Miezziej, bij twijfel niet te lang mee doorlopen hoor, je kunt het beter ff laten checken.
ja weet ik, ben zelf een zorgchickie :P
vieze grappen maken met proctologen O+
(Tijdens rectaal toucheren vragen: "hoeveel vingers steek ik op" enzo O+ )

en *plof* ik zit *O*
Man had eten gemaakt dus dat heb ik even opgewarmd, nu lekker op de bank languit eten. L ligt afgepeigerd in de box, was een toffe dag zo samen (wel erg warm), alles goed gegaan, ook het plassen met draagzak om enzo *O*
Ik de auto heeft ze wel 2 x een half uur zitten huilen, en dan zodra ik ergens de afslag pakte om speen in haar mond te doen en/of te kijken of er wat aan de hand was uiteraard stoppen met huilen en in slaap vakken :')
Nah ja, c'est ca
En leuke reacties van mensen (nog zitten kletsen met wat Amerikanen en Fransen in het museum) en zelfs nog mensen die voor me opstonden in de tram O+
Topdag!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165278457
Quoi mooi dat jullie een strategie hebben gevonden die voor jullie werkt! Hopelijk drinkt je mannetje steeds meer, oefening baart kunst...

Arja geen ervaring, maar zou er niet te lang mee doorlopen...

Miezziej hier aantal weken last gehad, tot een knoopje werd weggeknipt, daarna was het??m?m na een paar dagen over.

Marjolijntje, knap dat je zo bewust met je uitdaging aan het werk bent!

Gestreeptestoel veel plezier in het volgende topic!

Verder nog een hoop leuke foto's.

Vandaag zijn mijn boys 6 maanden! Onvoorstelbaar dat het alweer 6 maanden geleden is dat ik bevallen ben en ze doen het zo goed. Dit weekend voor het eerst een weekend weg met z'n drieën, groot succes: slapen in de auto en veel lachen naar de vrienden waar we waren. Bikkels! O+ O+
  maandag 12 september 2016 @ 20:23:10 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165278529
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:20 schreef Madivi het volgende:
Quoi mooi dat jullie een strategie hebben gevonden die voor jullie werkt! Hopelijk drinkt je mannetje steeds meer, oefening baart kunst...

Arja geen ervaring, maar zou er niet te lang mee doorlopen...

Miezziej hier aantal weken last gehad, tot een knoopje werd weggeknipt, daarna was het??m?m na een paar dagen over.

Marjolijntje, knap dat je zo bewust met je uitdaging aan het werk bent!

Gestreeptestoel veel plezier in het volgende topic!

Verder nog een hoop leuke foto's.

Vandaag zijn mijn boys 6 maanden! Onvoorstelbaar dat het alweer 6 maanden geleden is dat ik bevallen ben en ze doen het zo goed. O+ O+
Wéken? Op mijn verzoek heeft de vk alle knopen doorgeknipt gister en ik werd er zielsgelukkig van :')
  maandag 12 september 2016 @ 20:23:34 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165278540
Wow, 6 maanden alweer Madivi, vliegt inderdaad voorbij zeg die tijd!
Sta jij er nou nog steeds alleen voor qua zorg voor de mini's enzo?
Wel fijn dat je een lekker weekend hebt gehad hoor, vind het maar knap in jouw situatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 september 2016 @ 20:38:50 #165
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165279017
Madivi; 6 mnd alweer! Hier ook veel respect voor je; je wilde er destijds weinig over kwijt, maar heb me vaak afgevraagd; hoe zal het gaan? (Maar te laf om te dm-en, want voelde als sensatie zoeken en je kent me natuurlijk niet echt.. :') )

Ik zag mooie babies O+

Fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad Molo!

Ik had ook een relaxte laatste verlofdag (of eerste parttime/mamadag, net hoe je het wil zien :') ), lekker op het strand. M'n neefje was chagrijnig (of zoals m'n zus zei; chagestijn :') ) en die leefde thuis weer helemaal op en toen was Emma het zat... Ben blij dat ik morgen mag werken en niet continue hoef te zorgen... Ben wel ka-pot dus lekker op tijd erin. Maar eerst nog even oppassen, buren hebben de babyfoon hier neergezet voor een uurtje.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165279672
Ik heb mijn angst opzij geschoven en ben gaan wandelen :+ 25 minuten ongeveer, in de Marsupi want ik had geen zin in de wagen voor het geval ik binnen 5 min weer thuis zou zijn :+ Het ging best aardig maar blijf het spannend vinden haha

Als ik aan de hechting voel, voel ik geen draadjes meer maar een soort van gladde zachte huid. Ik zal binnenkort eens kijken met een spiegeltje en als ik nog twijfel trek ik gewoon aan de bel.

Ik wil/moet ook een keer naar Amsterdam, maar twijfel nog een beetje hoe ik dat kan doen met kolven en voeden enzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 september 2016 @ 21:05:04 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165279797
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 21:00 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb mijn angst opzij geschoven en ben gaan wandelen :+ 25 minuten ongeveer, in de Marsupi want ik had geen zin in de wagen voor het geval ik binnen 5 min weer thuis zou zijn :+ Het ging best aardig maar blijf het spannend vinden haha

Als ik aan de hechting voel, voel ik geen draadjes meer maar een soort van gladde zachte huid. Ik zal binnenkort eens kijken met een spiegeltje en als ik nog twijfel trek ik gewoon aan de bel.

Ik wil/moet ook een keer naar Amsterdam, maar twijfel nog een beetje hoe ik dat kan doen met kolven en voeden enzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
samen met je man of een vriendin een mogelijkheid?
ik zou kind lekker meenemen en gewoon ruim tijd uittrekken (je kunt veel minder dan je steeds weer denkt qua tijd merk ik steeds. "Even snel" heb ik maar even in de ijskast gezet) maar ik ben wellicht erg makkelijk ;)

fijn en goed van het wandelen zeg
*O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 september 2016 @ 21:12:30 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165279982
Leuk zeg, in de Marsupi. Ik zeg: stoere actie!! ^O^

Eén van de kramen zei trouwens vandeweek: wil je je hechtingen zien? :o (ik heb dit tot nu toe niet aangedurfd ... ook trouwens niet tijdens de bevalling toen ze het aanboden, voelen ook niet, hij moest er gewoon UIT :D ) Vooruit, toch maar gedaan en dat viel me eigenlijk mee! Die knip voelde alsof alles doormidden was, maar is in feite ook maar een klein dingetje.

Maar goed, liever zonder. Scheelt zoveel gedoe. Maar soit. Overleven we ook wel weer.
  maandag 12 september 2016 @ 21:15:19 #169
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165280042
Goed dat je bent gaan wandelen Miezziej! Echt top, de enige manier waarop je erachter komt dat het gewoon kan; is door het te doen, niet doordat iedereen het zegt. En op een gegeven moment krijg je de instelling; en dan gaat ze huilen, 'swa' ;)

Eens met Molo, 'even snel' is geen optie(meer). Baby's vinden wel een manier je te dwarsbomen :')

Trouwens Quoi, super dat je zo relaxed bent en klinkt! Ik stond de weken na de kraamweek stijf van de stress en dat is maar heel langzaam weg gegaan.. En nu wordt het met niets getriggerd. Maar go-with-the-flow lukt ook steeds beter. Plannen doe ik niet of nauwelijks, laat Emma maar bepalen... Nu is dat morgenochtend en komende eerste werkdagen even een ander verhaal, maar ik heb het gevoel dat het goedkomt O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 12 september 2016 @ 21:16:29 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165280075
Moet je heel vroeg op/weg Nouk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165280101
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2016 21:15 schreef Nouk84 het volgende:
Goed dat je bent gaan wandelen Miezziej! Echt top, de enige manier waarop je erachter komt dat het gewoon kan; is door het te doen, niet doordat iedereen het zegt. En op een gegeven moment krijg je de instelling; en dan gaat ze huilen, 'swa' ;)

Eens met Molo, 'even snel' is geen optie(meer). Baby's vinden wel een manier je te dwarsbomen :')

Trouwens Quoi, super dat je zo relaxed bent en klinkt! Ik stond de weken na de kraamweek stijf van de stress en dat is maar heel langzaam weg gegaan.. En nu wordt het met niets getriggerd. Maar go-with-the-flow lukt ook steeds beter. Plannen doe ik niet of nauwelijks, laat Emma maar bepalen... Nu is dat morgenochtend en komende eerste werkdagen even een ander verhaal, maar ik heb het gevoel dat het goedkomt O+
even snel wordt steeds weer makkelijker. Als ik nu weg ga is het een kwestie van kind oppakken en gaan. Als hij aangekleed is, that is. Iets minder dan een jaar geleden moest ik eerst bedenken of hij nog moest drinken, een schone luier, wat hij in hemelsnaam voor kleren aanmoest, etc. etc.
  maandag 12 september 2016 @ 21:18:39 #172
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165280132
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 21:16 schreef Molo het volgende:
Moet je heel vroeg op/weg Nouk?
Ik heb m'n wekker om 6u gezet in de hoop dat ik dan daarvoor mezelf helemaal klaar kan maken en de hond kan uitlaten enz. Maar deze baby heeft er een handje van dan ineens een uur eerder wakker te worden dan 'normaal'.. Ze is normaal rond 7u wakker. Maar goed, als dat gebeurt, dan gooien we de planning gewoon om en doe ik het in een andere volgorde..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 12 september 2016 @ 21:20:17 #173
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165280168
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 21:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

even snel wordt steeds weer makkelijker. Als ik nu weg ga is het een kwestie van kind oppakken en gaan. Als hij aangekleed is, that is. Iets minder dan een jaar geleden moest ik eerst bedenken of hij nog moest drinken, een schone luier, wat hij in hemelsnaam voor kleren aanmoest, etc. etc.
Dat is waar idd, gaat hier ook steeds makkelijker, omdat ik al op 4 voedingen zit o.a. Maar ik moet altijd de auto in, wagen in de auto enz, dat maakt het iets minder makkelijk (woon in klein dorp zonder voorzieningen...).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 12 september 2016 @ 21:31:59 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165280473
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2016 21:18 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik heb m'n wekker om 6u gezet in de hoop dat ik dan daarvoor mezelf helemaal klaar kan maken en de hond kan uitlaten enz. Maar deze baby heeft er een handje van dan ineens een uur eerder wakker te worden dan 'normaal'.. Ze is normaal rond 7u wakker. Maar goed, als dat gebeurt, dan gooien we de planning gewoon om en doe ik het in een andere volgorde..
haha, 6 uur was altijd mijn vaste "ik blijf nog een uur snoozen, oh fuck nu is het 7 uur haastennnnnnnn" tijd :D

hier nog geen ritme, maar we gaan het zien/meemaken

net een mooie hier. Speen flikkert op de grond, ik stop speen weer in mond, denk "oh shit is vies", trek 'm eruit, lik 'm af en stop 'm weer in haar mond..... :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 september 2016 @ 22:02:12 #175
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165281239
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 21:31 schreef Molo het volgende:

[..]

haha, 6 uur was altijd mijn vaste "ik blijf nog een uur snoozen, oh fuck nu is het 7 uur haastennnnnnnn" tijd :D

hier nog geen ritme, maar we gaan het zien/meemaken

net een mooie hier. Speen flikkert op de grond, ik stop speen weer in mond, denk "oh shit is vies", trek 'm eruit, lik 'm af en stop 'm weer in haar mond..... :')
Haha, ik stond altijd al vroeg op, dat scheelt. Maar snoozen moet ik even afleren. Wanneer moet jij weer werken?

Hier wel een ritme en dat vind ik heel fijn!

Haha, mooie actie wel :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 12 september 2016 @ 22:06:34 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165281352
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2016 22:02 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Haha, ik stond altijd al vroeg op, dat scheelt. Maar snoozen moet ik even afleren. Wanneer moet jij weer werken?

Hier wel een ritme en dat vind ik heel fijn!

Haha, mooie actie wel :')
ik ben een enorm nachtmens, en nu enorm gewend aan 9 uur opstaan :X
7-10 weer, dus duurt nog even, ben wel aan het voorbereiden, mailbox langzaamaan leegmaken enzo, zodat ik dan lekker kan starten ipv "KUTTTTTTT SO MUCH TO DOOOOO STRESSSSS" :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165282154
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]

ik ben een enorm nachtmens, en nu enorm gewend aan 9 uur opstaan :X
7-10 weer, dus duurt nog even, ben wel aan het voorbereiden, mailbox langzaamaan leegmaken enzo, zodat ik dan lekker kan starten ipv "KUTTTTTTT SO MUCH TO DOOOOO STRESSSSS" :D
Echt? Dat zie ik dan wel weer. Mensen weten wel dat je verlof had toch.

Ik begin mijn werkdag met allemaal verlopen wachtwoorden en niet in kunnen loggen en foto's van emmy laten zien aan collega's.

Uiterlijk op dag 3 heb ik ook vette werkdruk en loop ik achter de feiten aan en moet ik allemaal ballen in de lucht houden.

En dan heb ik weer weekend.
  maandag 12 september 2016 @ 22:42:36 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165282304
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 22:38 schreef Arja het volgende:

[..]

Echt? Dat zie ik dan wel weer. Mensen weten wel dat je verlof had toch.

Ik begin mijn werkdag met allemaal verlopen wachtwoorden en niet in kunnen loggen en foto's van emmy laten zien aan collega's.

Uiterlijk op dag 3 heb ik ook vette werkdruk en loop ik achter de feiten aan en moet ik allemaal ballen in de lucht houden.

En dan heb ik weer weekend.
ik mag meteen weer volop spreekuren draaien en therapie geven dus dat kan niet rustig aan, en terecht, hebben die patiënten ook geen klap mee te maken dat ik gejongd heb :D

Heb wel gevraagd om even inleestijd eerste twee uur, weet alleen niet zeker of dit ingewilligd wordt, maar kan proberen.
En ik begin op een vrijdag, zodat ik daarna 3 dagen vrij ben, goed bedacht van mezelf vond ik :7

Jij dus ook 3 dagen werken? Heerlijk O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165282422
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 22:42 schreef Molo het volgende:

[..]

ik mag meteen weer volop spreekuren draaien en therapie geven dus dat kan niet rustig aan, en terecht, hebben die patiënten ook geen klap mee te maken dat ik gejongd heb :D

Heb wel gevraagd om even inleestijd eerste twee uur, weet alleen niet zeker of dit ingewilligd wordt, maar kan proberen.
En ik begin op een vrijdag, zodat ik daarna 3 dagen vrij ben, goed bedacht van mezelf vond ik :7

Jij dus ook 3 dagen werken? Heerlijk O+
Ik ga 26 uur werken, maar heb ook geregeld s avonds nog een afspraak, of zal een verslag schrijven op een vrije dag of mail checken.
pi_165282794
Jullie vergeten dat je de eerste weken/maanden nog met je duffe kop op je werk rondloopt en niks kunt onthouden :P lang leve 9 maanden ontzwangeren!
toen E 6mnd was begon het bij mij geleidelijk aan beter te worden met het geheugen maar ik heb wat frustraties geuit bij m'n manager, dat ik het idee had dat ik maar op 70% van m'n eigenlijke kunnen functioneerde voor m'n gevoel ;(. Volgens haar duurt het een jaar overigens. Fijn die herkenning :P.
  maandag 12 september 2016 @ 23:04:39 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165282969
Ja dat wordt nog leuk :')

Maar ach, zal wel goed komen, uiteindelijk, ooit, of niet.... en dan ga ik gewoon full time fokker worden *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165283388
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn geheugen, al zou ik wel eens last kunnen hebben van de vermoeidheid.
Gelukkig begin ik pas 18-10
pi_165283506
Mijn geheugen laat me nog steeds constant in de steek. Helaas pindakaas. En waar ik voorheen altijd een kwartier te vroeg was op mijn werk kom ik nu vaak binnengerend.. Maar ach, mijn werkgever vraagt nu al of ik nog geen 2e/3e in de planning heb. Die houdt van baby's en denkt heel fijn mee.

Molo, dat van die speen doe ik dus altijd, maar krijg er vaak vreemde blikken door. En S. moet altijd lachen als ik met z'n speen loop :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 12 september 2016 @ 23:48:42 #184
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165284316
Vreemde blikken ja? Ik stop ook haar speen in de mond om m schoon te maken (meestal tuft ze m direct weer uit :') maar we blijven proberen want ze wil heel graag ergens op sabbelen maar kan haar duim nog niet vinden). Stond laatst bij de kassa met de speen in mijn mond te pinnen :D

En werken... Morgen over twee weken weer :'( over 1 week gaat ze voor t eerst wennen. Hoewel ik niet gemaakt ben voor het fulltime moederschap, kijk ik nog niet uit naar werken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165284791
Ik wilde zeggen "ik ben zo blij dat ik nog niet werk", maar ik vergeet elke keer dat ik dus een eigen bedrijf heb :') Thuis werken is OOK werken.

En waar ging het verder ook alweer over? Wat is dat 'geheugen' waar jullie het over hebben?
pi_165285893
Lief dagboek incoming..
Vanaf 9 uur ben ik al bezig met M. Af en toe slaapt ze een kwartiertje en verder is het huilen of de borst. Of huilend de borst. Snap niet dat ze ondertussen niet compleet uitgeput is. Ik ben wel compleet uitgeput. Hopelijk gaat ze snel slapen.
  dinsdag 13 september 2016 @ 06:46:26 #187
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165285968
Molo bedoelde volgens mij juist dat ze m eerst in de mond van dr dochter deed en daarna pas aan dacht m schoon te maken ;) Ik loop ook regelmatig met speen :')

Geheugen valt mee, kan alleen de dagen niet 'herkennen', er kan gisteren iets gebeurd zijn wat dagen geleden voelde zeg maar.. Waardoor ik bij iets vertellen me vaak hardop afvraag wanneer iets ook alweer was (terwijl ik altijd tegen anderen zeg dat dat niet relevant is :') ). In de zwangerschap viel het wel mee, is bij mij pas na de bevalling begonnen.

Zo eerste dag, ik zit 'geknipt en geschoren' klaar met een kopje koffie, even wachten tot Emma wakker wordt.. Was om 5:15 al wakker, nog ff gedoezeld en toen vlak voor m'n wekker wakker.. Ik ben er klaar voor (en heb er echt zin in *O* )
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165285989
Miez sterkte, ik hoop dat jullie beide nog even goed kunnen slapen. Desnoods overdag.

Nouk veel plezier!

Aan de ene kant kijk ik al uit naar het werken, even wat anders dan baby maar ik ga hem zo vreselijk missen. Ik begin half november pas weer dus heb nog even. Ik heb de afgelopen weken niks voor mijzelf zonder L. Gedaan (buiten 1x in noodtempo het dorp in voor een bh en boodschappen) dus ben ontzettend toe aan iets zonder L. Vanavond terrasje pakken met vriendin. Zit ik mij nu al druk te maken over of het allemaal wel uitkomt met voeden enzo. Ik maak mij sowieso te snel druk om dingen.
pi_165286521
Miez -O- waren die 3 maanden maar alvast voorbij hè.
Hier het zelfde gisteren, alleen dan op betere tijden (14.30 tot 22.00) hopelijk wordt het snel beter :*
Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Werken :{w ik heb er echt totaal geen zin in maar ik hoef voorlopig ook nog niet.
Bloesem thuis werken is zeker ook werken :Y
  dinsdag 13 september 2016 @ 08:45:22 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165286606
Mogge c_/ vanaf het balkon met een eerste zonnetje. Drie prachtige flessen erin gegaan. Als hij maar 1x de 60cc aantikt vandaag, zei ik gister. En dat is een paar keer gelukt. Vandaag of morgen een 70cc?

Hebben 'm ook even laten slapen na een wakker avondje met krampjes (denk ik) en het eens-in-de-drie-uur even losgelaten.

Nouk! Respect voor die ochtenddiscipline :o Hopelijk kachel je niet rond cupasoup tijd in. Succes die eerste dag.

Miezziej, hopelijk heb je toch nog kunnen tukken? Misschien was die kleine nog vol van jullie leuke wandeling :P

Over twee uurtjes gaan we wegen en badderen! Dat wegen vind ik toch stiekempjes heel spannend. Gevoelsmatig heb ik vertrouwen in deze aanpak, nu nog even ondersteund door de stats.

Moet je nagaan dat er nu een kraam voor de deur had gestaan. Nohhh.
pi_165286795
Haha, over die ochtenden...

Hier pluk ik alledrie de kids om 6.45 uur, al dan niet wakker, uit hun bedje. Ben al weer helemaal terug in het ritme wat dat betreft. Ook al hoef ik tot 20 okt nog niet te werken :') .

Quoi, je klinkt goed. ^O^ O+
pi_165286800
En Nouk, succes :* .
pi_165286859
Oh man, ik ben zo dankbaar dat hier de nachten gewoon rustig waren vanaf het begin. Als ik dat soort verhalen lees... Miez :'( :* .

Ze kon heel goed brullen hoor, de eerste paar weken, en kwam tot eergisteren voor heel veel voedingen s nachts. Maar huilen heeft ze 's nachts nooit gedaan gelukkig. Altijd weer verder slapen na een voeding.

Miez, ik maakte wel gebruik van een trucje de eerste weken. Ze wilde nl wel alleen in mijn bed slapen, maar dat is voor mij niet goed omdat ik dan zelf niet slaap. Ik heb zo'n schapenwolletje en dan had ik haar daarop liggen als ik haar (liggend) voedde. Daarna legde ik haar dan met schapenvachtje in haar eigen bedje en dan had ze niet zo door dat ik haar verplaatste. Ze bleef gewoon liggen op datzelfde warme plekje met dezelfde geur. Misschien een idee?
pi_165286971
Even mijn reuzenbaby showen :P. Liever niet quoten.

en weer weg

[ Bericht 36% gewijzigd door groofskendezoveelste op 13-09-2016 12:50:16 ]
  dinsdag 13 september 2016 @ 09:31:25 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_165287197
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 09:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Even mijn reuzenbaby showen :P
O+ O+ O+

[ Bericht 23% gewijzigd door SQ op 13-09-2016 09:53:37 ]
disclaimer
pi_165287214
Wat een lekker ding, groofsken..

Ik heb m'n kind voor het eerst 20 minuten achter gelaten op het kdv. Gek hoor..

En hij heeft nu al 3 morgens tot half 8 geslapen. Die trend mag doorzetten, zo heerlijk!
pi_165287403
Groof O+

Quoi wat fijn dat jullie steeds meer je draai vinden!

Hier nachtelijke krampjes (en nu ook weer.. ;( ) ik ben gaar. En we vluchten zo naar mijn ouders toe, gisteren was het alweer 28 graden binnen. No fun. :/
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165287420
O+

[ Bericht 84% gewijzigd door Adrian4 op 13-09-2016 09:54:59 ]
pi_165287448
Vanavond gaan we op kraamvisite bij een baby van nog geen twee weken oud.
Ik heb tegen man gezegd dat de kans groot is dat ie weer aan de slag moet als ik die mini-baby vastgehouden heb. O-)
pi_165287524
Oh mensen, zouden jullie niet willen quoten? Sorry, vergeten erbij te zetten. maar ik haal ze straks weer weg. :*

En zoals ze op die foto's staat, is ze ook echt. Mijn kaboutervrouwtje. O+

Jagar, spannend, 20 minuten :D. Gaat vast helemaal goedkomen.
pi_165287651
Dank!
pi_165287663
Wat een leuke foto's Groof O+ Ik heb dat rompertje ook :9
Bedankt voor de tip, is het proberen waard. Ik zat er al aan te denken om met hydrofielen te gaan slapen ofzo en die dan bij haar in bed te leggen. Ik vind het zo knap dat je het gewoon allemaal alleen doet, ik heb maar 1 kind en een man en ik word soms al gek :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog wel een beetje geslapen, van 5 tot 9 ongeveer. Hopelijk kan ik vanmiddag even een dutje doen.
pi_165287715
Oh Miez.. :*
Trek op tijd aan de bel he? Hoe minder diep je erin zit, hoe makkelijker je er weer uit komt..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165287721
Dankjewel hoor, maar ik ben ook wel gezegend met relatief makkelijker babies, denk ik.

En :* voor je spoiler. Ik weet er niet zoveel zinnigs op te zeggen. Blijf praten met hem, over wat je voelt en wat je dwarszit. Maar ja, ik heb makkelijk praten. Ik deel wat dat betreft ook nooit iets. :')
pi_165287765
Miezz als jij van jezelf weet dat je wat vatbaarder bent voor een depressie (overigens heel herkenbaar want dat is exact mijn valkuil waar ik zometeen keihard voor moet waken) ..wordt het dan niet eens tijd om hetgeen je hier beschrijft te 'spuien' tegen man?

Jullie hebben samen voor dit kindje gekozen. Heel fijn dat hij het druk heeft op zijn werk, maar het is niet dat jij thuis de hele dag op de bank ligt te chillen met Netflix op de achtergrond en baby al slapend op je buik. Ook voor jou is het hard werken.

Ik weet even niet of je bv of fv geeft maar de nachten afwisselen, als je bv geeft kolven zodat hij ook een voeding kan geven. Dan heb je om en om toch een 'betere' nacht.

Goed op jezelf passen hoor :*
  dinsdag 13 september 2016 @ 10:20:53 #206
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_165288017
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 09:58 schreef Miezziej het volgende:
Wat een leuke foto's Groof O+ Ik heb dat rompertje ook :9
Bedankt voor de tip, is het proberen waard. Ik zat er al aan te denken om met hydrofielen te gaan slapen ofzo en die dan bij haar in bed te leggen. Ik vind het zo knap dat je het gewoon allemaal alleen doet, ik heb maar 1 kind en een man en ik word soms al gek :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog wel een beetje geslapen, van 5 tot 9 ongeveer. Hopelijk kan ik vanmiddag even een dutje doen.
Ik ben telkens ´s nachts boos, als mijn vriend slaapt. Ik geloof dat het bij mij gewoon jaloersheid is. Want eigenlijk heb ik er niets aan als hij ook wakker is.

De hele dag thuis zitten en voor een baby zorgen is gewoon zwaar. Misschien dat het helpt dat je even het huis uit gaat ś avonds. Ik was gisteravond even heel kort alleen naar de supermarkt. Dan ben je tenminste als is het tien minuten even weer gewoon jezelf.
Als mijn vriend haar vast heeft en ik zit er naast ben ik alsnog 100% op haar gefocust, dat brengt nauwelijks rust. Misschien dat jij dat ook hebt?
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_165288250
Miezz, tijd om die vent van je aan de haren te trekken. Ik 'moest' het ook, ben flink in huilen uitgebarsten toen hij in de tweede week van zijn collega's vakantie wéér pas om 20.30 uur thuis kwam (en van 06.00 uur weg was).
Nu was dit maar tijdelijk, en is hij nu weer rond 18.00 uur thuis maar het was voor hem wel een eyeopener, hij had het niet in de gaten.

Groofs, wat een vrolijk vrouwtje heb je!

Wij gingen om 20.15 uur samen met dreumes naar bed gisterenavond. Vriend moest er vroeg uit vandaag en ik was helemaal gesloopt na een middagje zwembad met de kindjes.
Hij heeft ergens gisteravond baby nog een fles gegeven en ik heb er knal doorheen geslapen, stiekem ook wel eens lekker!

En dan vanmorgen zo wakker worden..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 september 2016 @ 10:49:04 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165288467
Doen Miezz! Bespreken! Wat hij er ook mee doet, je bent aan jezelf verplicht om op te komen voor jezelf :Y
pi_165288540
Haha Ggirl, wat een heerlijke gniffellach O+ .
pi_165288624
oh Miezz, tijd om aan de bel te trekken denk ik.

Snachts kan de duutser hier trouwens ook niets goed doen, ik ben instant boos. Net zoals Angst is dat jaloezie, dat hij wel slapen kan. Hij slaapt gewoon ook makkelijker dan ik, en kan zelfs door een huilende T heenslapen, terwijl T naast hem ligt. Terwijl ik, als ik er een tijd uitgeweest ben echt wel een half uur nodig heb om weer in slaap te komen. Ik kan dan echt jaloers zijn..
pi_165288636
Verder gingen de 20 minuten erg goed. T keek niet eens op toen ik binnen kwam, bleef gewoon vrolijk door spelen...
pi_165288936
Dat is fijn!
pi_165289029
Jaloezie richting slapende man heb ik ook. Hij heeft er niks aan wakker te worden als ik bv geef maar toch. En hij houdt L vaak 's avonds als ik naar bed wel bij hem zodat ik een paar uur slaap zonder geluidjes van L meepak.

Ik ben 's ochtends vroeg wakker voor hem en hij slaapt dan door. Dan wil ik ook dat hij er uit gaat en mij helpt met L in bad /wassen /douchen.
pi_165289880
Groofs je kaboutervrouwtje O+

Angst wat een briljante lach.

Miez het klinkt pittig met je kleintje. En met je man. Goed aan de bel trekken en naast je man, is er niemand in je netwerk die je kan ontlasten?

Hier gaat alles super. Emmy is zo makkelijk en zo vrolijk en "kletst" zo gezellig. Ik denk dat ze max een kwartier huilt op een dag.
Vandaag gaan we een terrasje pakken, boodschappen doen en zwemmen. Die swimring maar eens uitproberen. En dan bbq :7

Oh ja ben ook wel eens jaloers op man dat hij veel meer slaapt. Erger is nog als ik niet wakker lig van de baby het wel weer is van zijn gesnurk :')
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:08:19 #215
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165290148
Groof wat een blij ei heb je O+ En bekende romper idd 8-) Hema rules!

Ggirl :D ze kunnen ze lekkere bekken trekken :+

Miez :* Die roze wolk is er helaas niet altijd. Hier had ik die ook niet bij mijn eerste en hikte ik tegen een depressie aan. Praat sowieso met je man, vriendin, wie dan ook. Het heeft mij geholpen om mijn hart te kunnen luchten (met name hier) en met 3 maanden kwam echt de ommezwaai ook qua hoeveelheid huilen. Maar als je het gevoel hebt dat het erger wordt, dan trek aan de bel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:14:39 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165290268
Verloskundige geweest. Bij weging woog meneertje hetzelfde (..) en ze was eigenlijk helemaal tevreden. Ga zo door was haar boodschap.

Kwam wel tijdens een voeding, dus er weinig ingekregen helaas. That's a bummer. Maar dat compenseert hij wel weer.

Over anticonceptie en nacontrole gehad. Het Grote Gedoe lijkt dus gewoon voorbij. We zijn zo verschrikkelijk blij met hun even relaxte instelling! Bezoek & naar buiten gaan kan voor mijn gevoel nu lekker gaan beginnen O+

Vanmiddag naar logopedie. Erna wandelen we met meneertje naar mijn ouders die daar dichtbij wonen, in de wagen. Zo'n zin in! w/
pi_165290351
Quoi, wat heb ik toch een bewondering voor jouw positieve instelling. Echt fijn om te lezen! Ookal heb je niet de beste start, je pakt het zo geweldig op...
pi_165290395
Zeg, voor de mensen met wat grotere baby's: Wat eten die van jullie? HIer wordt de laatste tijd zo slecht gegeten, het meeste wordt resoluut op de grond gegooid, wat vooral bij de duutser voor wat irritatie zorgt. 's morgens krijgt hij meestal brood, maar op 1 of 2 blokjes na gaat dat op de grond. Of met appelstroop, smeerkaas of kaas maakt niet uit. Ja, een beetje kaas plukt hij nog van het brood. Tussen de middag hetzelfde...'s avonds wil hij nog wel een aardappel of een beetje pasta opkauwen, maar groente verdwijnt ook meestal op de grond, tenzij het courgette of mais is.

Een potje gaat er ook niet in, en van een lepel eten is ook drama. Tussendoor fruit gaat matigjes, tenzijn het druiven zijn, daar lust mijn druifje wel pap van.

Hij krijgt natuurlijk nog borstvoeding, maar het zou fijn zijn als hij net een beetje beter eet. Heeft iemand tips of aanbevelingen?
pi_165290446
Hier is het probleem dat hij het zitten in zijn stoel na twee stukjes brood/hapjes avondeten niet meer tof vindt. Dan gaat hij klimmen (jaja tuigje, maar iets in mij wil dat niet) en wil hij iets. Stuk speelgoed erbij helpt kort. Toetje vindt ie meestal wel de moeite, als we snel achter elkaar hapjes geven :') Zelf eten helpt ook te kort.
De laatste tijd laat ik hem dus maar uit de stoel, speelt hij wat, komt af en toe een hapje halen, wil op schoot. Hij wil vooral alles dat op tafel ligt geloof ik :+
Eten wat jij eet? is dat een idee? Dat is hier ook een grotere hit dan dat wat hij krijgt :') Zelfs als het hetzelfde is, mijn bord is natuurlijk toffer :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:27:29 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165290465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Quoi, wat heb ik toch een bewondering voor jouw positieve instelling. Echt fijn om te lezen! Ookal heb je niet de beste start, je pakt het zo geweldig op...
Dankje :) Maar het gaat ook beter, dat scheelt. Vertrouwen op eigen intuïtie is dus zo verschrikkelijk belangrijk (en eng als de cijfers dat nog niet ondersteunen, hopelijk volgen die snel).
pi_165290484
Eigenlijk geen tips, Jagar. Je kunt een kind niet dwingen en spelen met eten is op deze leeftijd een normaal verschijnsel. Je kunt natuurlijk wel als regel invoeren: spelen met eten, is eten weghalen. Maar daar gaat hij niet meer van eten. Ik heb destijds vooral geleerd het los te laten: eten is dan vooral een sociale aangelegenheid, en zolang zij lekker beetje bezig was met haar eten en er af en toe iets inging, was ik tevreden. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Verder is een matje of iets onder de kinderstoel ook een idee om de rotzooi makkelijker te kunnen weghalen. Het duurt een tijd voor een kind echt snapt wat eten is (zoals wij dat invullen) en hoe je dat doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165290513
Spelen met eten vind ik best belangrijk eigenlijk! Lekker voelen en kneden. Mijn oudste heeft zo'n aversie tegen verschillende structuren dat ik al het eten hier lekker laat voelen, met alles :9 :P Gisteren lekker in z'n blootje gegeten, play along! Er verdwijnt dan soms zelfs iets in zn mond! :D :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165290539
Een spelletje ervan maken met papa (die geïrriteerd is!) is iets anders natuurlijk. Maar waarom zo geïrriteerd? 't moet wel leuk blijven toch?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165290555
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:26 schreef pinquit het volgende:
Hier is het probleem dat hij het zitten in zijn stoel na twee stukjes brood/hapjes avondeten niet meer tof vindt. Dan gaat hij klimmen (jaja tuigje, maar iets in mij wil dat niet) en wil hij iets. Stuk speelgoed erbij helpt kort. Toetje vindt ie meestal wel de moeite, als we snel achter elkaar hapjes geven :') Zelf eten helpt ook te kort.
De laatste tijd laat ik hem dus maar uit de stoel, speelt hij wat, komt af en toe een hapje halen, wil op schoot. Hij wil vooral alles dat op tafel ligt geloof ik :+
Eten wat jij eet? is dat een idee? Dat is hier ook een grotere hit dan dat wat hij krijgt :') Zelfs als het hetzelfde is, mijn bord is natuurlijk toffer :+
hij eet meestal wat ik ook eet...Krijgt ook regelmatig van mijn bord te eten. Zitten is niet zo'n probleem, gelukkig.

quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:28 schreef Franny_G het volgende:
Eigenlijk geen tips, Jagar. Je kunt een kind niet dwingen en spelen met eten is op deze leeftijd een normaal verschijnsel. Je kunt natuurlijk wel als regel invoeren: spelen met eten, is eten weghalen. Maar daar gaat hij niet meer van eten. Ik heb destijds vooral geleerd het los te laten: eten is dan vooral een sociale aangelegenheid, en zolang zij lekker beetje bezig was met haar eten en er af en toe iets inging, was ik tevreden. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Verder is een matje of iets onder de kinderstoel ook een idee om de rotzooi makkelijker te kunnen weghalen. Het duurt een tijd voor een kind echt snapt wat eten is (zoals wij dat invullen) en hoe je dat doet.
Ja, ik vind het spelen ook niet zo erg. Hij mag het van mij ook van tafel gooien, als hij maar zo nu en dan een hapje in z'n mond stopt. We proberen hem ook de keuze te geven wat hij bijvoorbeeld op z'n brood krijgt, maar dat helpt niet. Ik probeer er ook vaak een spelletje van te maken. Een tijdje geleden hielp het om hem inderdaad een speeltje in z'n handen te geven, maar dat werkt nu ook niet meer...Vanmiddag eens proberen of hij bij mij op schoot beter wil eten.
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:35:09 #225
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165290566
Hier ging het ook zo, pas sinds een week eet ze iets meer ( ze is nu 13 maanden). Maar nog niet heel veel hoor!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165290572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:33 schreef pinquit het volgende:
Een spelletje ervan maken met papa (die geïrriteerd is!) is iets anders natuurlijk. Maar waarom zo geïrriteerd? 't moet wel leuk blijven toch?
ja, ik snap het ook niet. De duutser heeft denk ik het idee dat hij een spelletje er van speelt, en is nogal strikt. We moeten het er nog maar eens over hebben, maar dat ligt wat gevoelig hier..
pi_165290624
Jagar wat fijn dat T langer slaapt en het kdv goed gaat. Alles komt vast goed nog voor je gaat werken
pi_165290626
Jagar, hier wil meneer alles wat wij ook eten. Dus ik zet een bakje babyvoer op mijn bord, en haal daar dan een lepel doorheen. En "zelf doen". Met fruit krijgt ie een leeg bakje, een dop (want hij is momenteel gefascineeeeerd door doppen en deksels op potjes) en een lepel. Daar is ie dan zo druk mee dat ik het tussendoor naar binnen kan werken. En gisteren wou ie geen eigen brood, maar heeft wel mijn boterham met zalmsalade naar binnen gewerkt. (Oh, slecht he, met zout enzo, brrrr). Nu hij ook een slechte eet-fase kan het me eigenlijk niet zoveel schelen. En als je hem brood in z'n hand geeft om "zelluf" te scheuren?

Dat op de grond smijten, ik geloof dat dat erbij hoort, maar ook hier af en toe een face-table. En dan kijkt ie je aan met zo'n blik van: "Wat? Heb ik toch mooi opgeruimd?"
pi_165290673
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:39 schreef Sara82 het volgende:
Jagar, hier wil meneer alles wat wij ook eten. Dus ik zet een bakje babyvoer op mijn bord, en haal daar dan een lepel doorheen. En "zelf doen". Met fruit krijgt ie een leeg bakje, een dop (want hij is momenteel gefascineeeeerd door doppen en deksels op potjes) en een lepel. Daar is ie dan zo druk mee dat ik het tussendoor naar binnen kan werken. En gisteren wou ie geen eigen brood, maar heeft wel mijn boterham met zalmsalade naar binnen gewerkt. (Oh, slecht he, met zout enzo, brrrr). Nu hij ook een slechte eet-fase kan het me eigenlijk niet zoveel schelen. En als je hem brood in z'n hand geeft om "zelluf" te scheuren?

Dat op de grond smijten, ik geloof dat dat erbij hoort, maar ook hier af en toe een face-table. En dan kijkt ie je aan met zo'n blik van: "Wat? Heb ik toch mooi opgeruimd?"
alles al geprobeerd, helpt niet.

Ja, hier kan hij met z'n armen over z'n tafeltje maaien en alles, plop op de grond gooien. Dit hoef ik niet, steekt arm uit, plop. Dit ook niet, herhaalt het riedeltje nog een keer, etc.

Tevens, m'n kleine man slaapt nu al 2 uur..Ik weet niet wat me overkomt!
pi_165290741
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het 's nachts een combinatie is van jaloezie en irritatie en dat ik daardoor gehuil van M. ook minder goed kan hebben. Ik zou graag weer eens 6 uur achter elkaar slapen maar dat zit er voorlopig niet in gok ik zo :P Ik geef borstvoeding, ook al zou ik van te voren genoeg afkolven voor de nachtvoeding vinden mijn borsten het niet tof om zolang niet geleegd te worden.

Ik heb niet echt andere mensen die ik om hulp kan vragen, alleen mijn schoonmoeder maar dat heb ik liever niet. Ze bedoelt het allemaal goed, maar sommige dingen die ze zegt geven mij alleen maar het gevoel alsof ik een slechte moeder ben (bijvoorbeeld van dragen in een doek/zak is slecht voor de baby, dan gaat ze later vreemd lopen. Op de eerste ochtend na de bevalling zei ze dat mijn borsten niet goed waren en dat M. daardoor niet kon drinken. Die opmerking heeft mij toen echt pijn gedaan... Gelukkig juichde de kraam wel met mijn kolfresultaten en kwam ze met een tepelhoedje)


Ik heb helaas geen tips voor je Jager. Mijn nichtje van 1 jaar krijgt alles nog steeds glad geblend, en wil alleen eten met YouTube aan. Dat hoop ik toch anders te gaan doen :@
pi_165290823
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:53 schreef Arja het volgende:
Groofs je kaboutervrouwtje O+

Angst wat een briljante lach.

Miez het klinkt pittig met je kleintje. En met je man. Goed aan de bel trekken en naast je man, is er niemand in je netwerk die je kan ontlasten?

Hier gaat alles super. Emmy is zo makkelijk en zo vrolijk en "kletst" zo gezellig. Ik denk dat ze max een kwartier huilt op een dag.
Vandaag gaan we een terrasje pakken, boodschappen doen en zwemmen. Die swimring maar eens uitproberen. En dan bbq :7

Oh ja ben ook wel eens jaloers op man dat hij veel meer slaapt. Erger is nog als ik niet wakker lig van de baby het wel weer is van zijn gesnurk :')
Mijn dame huilt ook nauwelijks of niet meer. Ze is zo relaxed en vrolijk. Ongelooflijk he? Even alleen liggen in de box is ook geen probleem meer. Alleen als ze moe is en zich aan de slaap moet overgeven (in de doek bv of in de autostoel) dan wil ze nog wel eens een beetje mopperen. maar het is echt minimaal.
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:58:07 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165290880
Miezziej, al concreet gemaakt naar je man wat je van hem verwacht en wil? Klinkt misschien als open deur maar kan zoveel verschil maken soms.
Daarbij vind ik wel dat als jouw verhaal klopt, hij echt meer verantwoordelijkheid moet gaan nemen in zorg dragen voor jullie kindje.
En slaap als het kan alsjeblieft's middags beetje bij, huishouden en die shit komt ooit wel weer.

Jagär, ontwikkeling van eten gaat via ontdekken en dat gaat het beste en makkelijkste door alle zintuigen in te zetten. Spelen hoort er echt bij.
Samen met T brood smeren en dan zelf ook een hapje nemen enzo, helpt dat niet ook om hem te laten snappen dat het eten is?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165291489
Deze week heeft hij avonddienst dus was hij in de ochtend thuis. Denk dat hij wel geschrokken was, hij nam haar meteen bij zich zodat ik rustig kon douchen enzo. Wanneer de vakanties voorbij zijn gaat hij een week vrij nemen.
Door de borstvoeding kan hij 's nachts niet zoveel natuurlijk maar we hebben nu afgesproken dat ik hem gewoon wakker maak als het me even teveel wordt.

Gisternacht had ik ook best veel last van de knip, dat hielp ook niet mee voor mijn gemoedstoestand :P Vanochtend even gekeken en er zit weer een soort puistje. Vorige keer dat ik dat had zei de Vk dat dat normaal was en dat mijn lichaam dan bezig is met een draadje oplossen. Ben benieuwd of ik binnenkort weer een draadje op het toiletpapier heb :P
pi_165292065
Jagar, bied je veel verschillende dingen aan? Hoe voelt 't dat hij niet zoveel eet? Ben je er zelf gerust op?

Mini blieft hier de ene dag alleen maar brood en de volgende dag alleen maar omelet, dan pikt ze weer alleen de champignons eruit en soms eet ze niks, alleen bv. Ik vertrouw erop dat ze weet wat ze nodig heeft en dat op een of andere manier ook aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen werkt, maar dit geeft mij (en dus ons) veel rust.
pi_165292184
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Mijn dame huilt ook nauwelijks of niet meer. Ze is zo relaxed en vrolijk. Ongelooflijk he? Even alleen liggen in de box is ook geen probleem meer. Alleen als ze moe is en zich aan de slaap moet overgeven (in de doek bv of in de autostoel) dan wil ze nog wel eens een beetje mopperen. maar het is echt minimaal.
Hier ook precies zo. Echt fijn.

Mies als je zo'n puistje voelt, helpt het ook al om er met een natte washand overheen te gaan, of de douchekop erop.
pi_165292198
Even iets anders. Ik verheug me echt op de herfst. Ik vind het helemaal niet prettig, deze warmte met baby. Ik ben steeds bezig met uit de zon te blijven, twee van mijn doeken zijn te dik voor nu, ...

Was het maar vast weekend O+ (maar dan zonder regen uiteraard :+ )
pi_165292234
Pfff, moet de groten gaan ophalen en C ligt net 10 minuten te slapen. Hoewel ze er zelf weinig last van lijkt te hebben dat ze zo heen en weer gesjouwd wordt, vind ik het toch wel eens sneu/ jammer.

Het lot van de derde, zullen we maar zeggen.
pi_165292773
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:02 schreef Bloesem. het volgende:
Jagar, bied je veel verschillende dingen aan? Hoe voelt 't dat hij niet zoveel eet? Ben je er zelf gerust op?

Mini blieft hier de ene dag alleen maar brood en de volgende dag alleen maar omelet, dan pikt ze weer alleen de champignons eruit en soms eet ze niks, alleen bv. Ik vertrouw erop dat ze weet wat ze nodig heeft en dat op een of andere manier ook aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen werkt, maar dit geeft mij (en dus ons) veel rust.
ja, we eten eigenlijk heel gevarieerd. Alleen meestal brood voor ontbijt.

Ik vind het wel ok. Hij groeit goed, is vrolijk en krijgt nog bv dus zal geen honger hebben. Natuurlijk zou het fijn zijn als hij meer eet, straks krijgt hij overdag natuurlijk ook geen bv meer. Wellicht helpt dat dan ook met eten...
pi_165292795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Even iets anders. Ik verheug me echt op de herfst. Ik vind het helemaal niet prettig, deze warmte met baby. Ik ben steeds bezig met uit de zon te blijven, twee van mijn doeken zijn te dik voor nu, ...

Was het maar vast weekend O+ (maar dan zonder regen uiteraard :+ )
ik ook! Hier is het 32 graden, en binnen 29. Niet zo leuk...Ik vind dragen met dit weer behalve smorgens vroeg ook niets, dus mini meestal in de kinderwagen, en dat vind ik weer zo ongezellig...

Manoman, mijn slaapkop slaapt alweer. Ik had dit 2 maanden geleden niet durven denken. Heb hem om kwart voor 1 uit bed gehaald, en nu er alweer in.. oh, hij slaapt toch nog niet...

[ Bericht 2% gewijzigd door Jagärtrut op 13-09-2016 14:46:24 ]
pi_165292813
Jager, hier andersom. Onze 13 maander heeft maanden gebunkerd als een bootwerker en sinds 'n maand is hij klaar met eten.. Hij pakt een hapje hier en 'n hapje daar.. We zijn vooral váák eten gaan aanbieden. De boterham die er normaal in een keer inging word nu tussen 9 en 12 in gedeeltes gegeten. (Dus ook n stuk tijdens 't spelen of weet ik wat)

Tijdens 't avondeten blijft T. Hier wel aan tafel, ook al wil hij niet eten. Dan krijgt hij een puzzel of een boekje. Zo nu en dan wil hij dan toch ineens weer wat 'hebbeh' en dat zit er dan toch weer in..
  dinsdag 13 september 2016 @ 14:57:00 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165293147
Hier is het binnen zo koel. Geen idee qua warmte tot ik even naar buiten liep :o

Meneertje verorbert momenteel bij zijn vader een monsterfles, geloof ik. Ik deed een tukje, want we gaan er straks Op Uit! Kinderwagen in elkaar knutselen enzo.
pi_165293149
Miezziej, dat klinkt idd pittig. Een niet-behulpzame partner lijkt me erg zwaar door de energie kwijt bent aan de emoties daarover terwijl je die wel beter kan gebruiken nu. Goed dat je duidelijke afspraken hebt gemaakt om jou te helpen. Jammer ook dat je schoonmoeder zo onaardig is voor je, weet zij van je gevoelens?

Quoi, bij mij duurde t idd weken voor ik dat stomme knoopje weg had laten halen, met dagelijkse ziekenhuis bezoeken kwam ik totaal niet aan mezelf toe. Ik had echt gevoel dat ik pas een beetje kraamtijd kreeg nadat ze na 7 weken uit het ziekenhuis kwamen.

Interessant om jullie verhalen over bijvoeding te lezen. Ik vind het echt zoeken naar een ritme om dat ook in de dag te bouwen naast de gewone verzorging.

Hier vandaag de jongens even thuis gewogen, helaas is m'n kleine maar 100 gram gegroeid terwijl hij juist bij moet spekken. Ik ga m voorlopig toch maar weer een nachtvoeding geven, bij grotere flessen laat hij steeds wat staan...

Molo, ik doe het idd nog steeds alleen, het is soms pittig (ik kolf ook nog 5x), maar toch vooral erg genieten. Ze beginnen nu ook echt elkaar te (h)erkennen, zo bijzonder om te zien.

Nouk, je had best een berichtje mogen sturen hoor! Ivm eventuele herkenbaarheid zet ik liever niet teveel "blijvend" online. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Madivi op 13-09-2016 15:04:30 ]
pi_165293392
Kijk nu, m'n verjaardagscadeautje voor T is bijna klaar. Nog een foto in het 'foto-deurtje', alles erop schroeven en een plekje aan de muur vinden...

pi_165293786
Super mooi Jagar!

Waar heb je die dingetjes die er op zitten vandaan? Gekocht in de bouwmarkt of gevonden in de schuur?
pi_165293822
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 15:23 schreef Adrian4 het volgende:
Super mooi Jagar!

Waar heb je die dingetjes die er op zitten vandaan? Gekocht in de bouwmarkt of gevonden in de schuur?
we hebben geen schuur. Meeste dingen gekohct in de bouwmarkt. In totaal altijd duurder dan je van te voren denkt....
  dinsdag 13 september 2016 @ 15:25:16 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165293840
Even een vraagje... Met dit weer in de wagen. Ik heb geen parasol whatsorever, maar wil 'm toch uit de volle zon houden. Nu las ik ooit iets over geen hydrofieldoek spannen tegen de zon... Wat is een goede optie?
pi_165293872
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 15:25 schreef Quoi het volgende:
Even een vraagje... Met dit weer in de wagen. Ik heb geen parasol whatsorever, maar wil 'm toch uit de volle zon houden. Nu las ik ooit iets over geen hydrofieldoek spannen tegen de zon... Wat is een goede optie?
ik zou een hydrofiel spannen van de top van de kap naar de stang waar je duwt. Dan kan er nog steeds lucht onder komen..en anders mini lekker in de draagzak, muts op en klaar..
  dinsdag 13 september 2016 @ 15:42:59 #248
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165294251
in hitte zou ik sneller voor de wagen kiezen dan voor een doek, toch wel heel erg warm.
  dinsdag 13 september 2016 @ 15:53:25 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165294607
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 15:26 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zou een hydrofiel spannen van de top van de kap naar de stang waar je duwt. Dan kan er nog steeds lucht onder komen..en anders mini lekker in de draagzak, muts op en klaar..
ja dit doe ik hier ook, die dunne van bamboe die je hebt werkt daar perfect voor.

bij mijn wagen kan je de kap aan de achterkant ook nog open ritsen waardoor er een stuk gaas te voorschijn komt, wat nog beetje extra ventileert
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 15:54:21 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165294631
Madivi, klinkt heel pittig, zeker met een tweeling man! Wat bijzonder dat ze elkaar lekker gaan herkennen, die ontwikkeling zien en dan twee keer, plus het speciale van een tweeling, heel gaaf O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 16:07:47 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165295088
Bamboe hydrofiel van top naar stang: gaan we doen. Dank!

Draagdoek zou een optie zijn, alleen we wandelen erna even naar mijn ouders, waardoor wagen nu even fijn is :)
  dinsdag 13 september 2016 @ 16:09:04 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165295126
En voor mij gaat er (en zeker de eerste weken na bevalling met de post-bevallingszweetaanvallen) altijd een extra hydrofiel mee om mijn eigen koppie af te drogen O+

veel plezier!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 16:13:01 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165295269
:D ^O^
pi_165295373
Madivi, respect voor jou hoor. Ik hoor je nooit klagen. Knap vind ik dat, je zit toch in een situatie die je vooraf nooit zo gewenst had.
  dinsdag 13 september 2016 @ 16:31:36 #255
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165295816
Tof jagar!

En Madivi ik vind het ook knap hoe je je erdoorheen slaat :*

Mijn baby is idd weer gemaakt *O* En ze heeft ineens een zelf- inslaapval-functie en slapen-in-eigen-bed-functie sinds de software update :o

Helaas lijkt ze ook ineens de fles te weigeren :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165296673
:D software updaten voor baby's. Waar koop je die Chanty?
Fijn dat ze het weer doet! Balen van die fles. Misschien heeft ze haar groeispurtje net gehad en nu minder behoefte aan eten?

Jagär wat een super tof kado!
Ik zou je mannetje ook gewoon lekker laten knoeien met eten. Mats vond vooral yoghurt smeren erg leuk en af en toe ging er een hapje naar binnen. In het begin belande het meeste eten op zijn hoofd of op de grond :D
En eten is echt met fases. Mats at als baby goed en proefde alles en nu zit hij in de fase dat bijna alles vergif is.
Hij zit wel aan tafel maar als hij niet wil eten dan niet.
Zijn vader begon ook pas alles te eten vanaf zijn 30e :7

Miez :* fijn dat je man vrij neemt na de zomer vakanties.
Heb je nu nog niet zoveel aan maar het is iig een goed vooruitzicht. Hopelijk neemt het huilen snel af.

Groof je meisje O+

Madivi ik vind het zo knap hoe je het doet. Ik heb al respect voor stellen met een meerling maar alleen is die klus nog veel pittiger.
Hopelijk helpt het aanspekken als je een nachtvoeding gaat geven.

Ik heb een vraagje over de ergobaby draagzak die ik wil gaan kopen. Mijn baby zit al over de 5.5kg maar is net 5 weken. Die verkleinen die erbij zit is tot 5.5 kg maar ik twijfel of ik die er toch niet bij moet kopen omdat Stijn nog zo slap is. Wat is wijsheid? Iemand ervaring met de ergobaby?
pi_165296727
Jagar, ik zou me niet te druk maken, het is vast een fase. Teveel er tegen vechten kan ook averechts werken.

Madivi, zo'n respect voor je! En die ontwikkeling van een tweeling lijkt me prachtig. Maatjes voor het leven!

Chanty, jammer dat de meeste updates wat foutjes bevatten, he? Maar wel weer een vrolijke baby!

Ik heb een vraagje voor de oudere baby's. Voorop in de fietsstoel, perse vanaf 9 maanden of vanaf zelfstandig kunnen zitten. S. kan namelijk inmiddels ook al zelfstandig staan, maar is pas 7,5 maand. Het lijkt me zo gezellig en ook wel heel handig om te kunnen fietsen samen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165296766
Mijn schoonmoeder weet het half denk ik Madivi. Na de borstenopmerking heb ik zitten huilen op de wc ( :@) en daarna heeft mijn man met haar gepraat en bemoeit ze zich niet meer met de voedingen enzo.

Ik vind het knap hoe je het doet, lijkt me erg zwaar, helemaal met een tweeling! Ik las ook je post in het borstvoedingstopic, ik heb helaas geen tips. Sterkte met het maken van een keuze :*


Bonusfoto van een kale baby
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165296772
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:05 schreef ikke_84 het volgende:
:D software updaten voor baby's. Waar koop je die Chanty?
Fijn dat ze het weer doet! Balen van die fles. Misschien heeft ze haar groeispurtje net gehad en nu minder behoefte aan eten?

Jagär wat een super tof kado!
Ik zou je mannetje ook gewoon lekker laten knoeien met eten. Mats vond vooral yoghurt smeren erg leuk en af en toe ging er een hapje naar binnen. In het begin belande het meeste eten op zijn hoofd of op de grond :D
En eten is echt met fases. Mats at als baby goed en proefde alles en nu zit hij in de fase dat bijna alles vergif is.
Hij zit wel aan tafel maar als hij niet wil eten dan niet.
Zijn vader begon ook pas alles te eten vanaf zijn 30e :7

Miez :* fijn dat je man vrij neemt na de zomer vakanties.
Heb je nu nog niet zoveel aan maar het is iig een goed vooruitzicht. Hopelijk neemt het huilen snel af.

Groof je meisje O+

Madivi ik vind het zo knap hoe je het doet. Ik heb al respect voor stellen met een meerling maar alleen is die klus nog veel pittiger.
Hopelijk helpt het aanspekken als je een nachtvoeding gaat geven.

Ik heb een vraagje over de ergobaby draagzak die ik wil gaan kopen. Mijn baby zit al over de 5.5kg maar is net 5 weken. Die verkleinen die erbij zit is tot 5.5 kg maar ik twijfel of ik die er toch niet bij moet kopen omdat Stijn nog zo slap is. Wat is wijsheid? Iemand ervaring met de ergobaby?
Een keertje oefenen eerst? Ik ben de draagdoek ook gaan testen voor ik hem kocht.
En ik wil een tula. Vriendlief niet ('nah, onnodig'), maar ik ben bijna jarig, dus vraag hem gewoon van (schoon)ouders ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165296839
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Madivi, respect voor jou hoor. Ik hoor je nooit klagen. Knap vind ik dat, je zit toch in een situatie die je vooraf nooit zo gewenst had.
Bedankt hoor, ook de andere lieve reacties... ik schiet er even helemaal van vol. T is soms best pittig (met bekkenpijn de tweeling wagen in de auto hijsen, twee ontroostbare babies die huilen, de zorgen om de kleinste, het eenzame gevoel, de grote beslissingen voor de toekomst die ik nog moet nemen).

Maar ik ben zo blij dat ik toch moeder mocht worden (plus ik ben geadopteerd dus dit is mijn eerste "echte" familie, ook bijzonder).

En een plaatje bij het praatje (niet quoten svp, haal m zo weer weg):

En weg... Bij interesse pm maar :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Madivi op 13-09-2016 20:36:53 ]
pi_165296863
Ik vind de printjes van de tula zo leuk O+ Ik heb die (nog) niet gepast. Bij het consult vond ik de Manduca fijn voelen als opvolger van de Marsupi omdat je daar ook de banden kunt kruizen op de rug. Bij de Tula kan dat niet he? Maar die printjes O+

Madivi, die foto's O+
pi_165296911
Mijn grote kon al een hele tijd staan voor ze naar mijn zin stevig genoeg zat voor een fietsstoeltje Sage.

Die update wil ik ook Chanty, Flo slaapt overdag momenteel max een half uur aaneengesloten.
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:17:10 #263
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165296922
Ahwww Miez wat een vertederende foto O+

@ikke: ik denk dat ze me sarren door een week voordat ze naar het kdv gaat de fles te weigeren :+ we zien t wel. Ik ga de nukfles nog proberen die we hebben staan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:20:21 #264
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165296996
Wat een leuke mannetjes heb je daar! O+

Miez Tula draagt heel fijn hoor :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165297457
Eten: hier moet de slecht eten fase nog komen denk ik; want die van mij eet als een bootwerker.

Over een dag gezien:
Een cracker, 2 stuks fruit, anderhalve boterham, een rijstewafel, 150 gram kwark en een 's avonds met de pot mee. Eten we iets dat W. nog niet mag, dan krijgt hij een potje, maar heeft daar niet genoeg aan :') . Vaak eet hij dan nog extra fruit of een boterham. En dan drinkt hij nog zo'n 4x bv..

Voeren met een lepel is hier ook drama; maar zelf eten met een lepel is feest! Ik heb een bordje dat je kunt vastzetten aan het blad van de kinderstoel, dus lostrekken doet 'ie niet zomaar en hij lepelt dan zelf zn eten naar binnen. Goed, het is een kliederboel, maarja; hij heeft lol en zo is eten leuk. Ik vind het prima.
pi_165298282
Ik had hetzelfde Madivi, dat ik benieuwd was naar je situatie nu maar er als onbekende niet naar durfde te vragen :@ Wat heb je knappe jongens zeg! O+ En ik heb echt enorme bewondering voor hoe je het allemaal klaarspeelt, echt.

Verder een hoop gelezen waarop ik wilde reageren maar ik ben het weet vergeten :')

Of ja wel over eten: de afspraak is hier dat we daar hoe dan ook geen strijd van maken. Een bevriend stel dwingt hun kindje echt om te eten (vingers tussen de kaken duwen en eten naar binnen werken) want "als ze het eenmaal geproefd heeft eet ze het daarna wel". Ja vind je het gek, dat kind is doodsbang dat het nog meer geforcefeed wordt en neemt daarom wat happen, niet omdat het ineens magisch wel trek heeft gekregen :{
pi_165298326
Oh en over fietsen: Ik heb het destijds bij het cb gevraagd en die dame gaf mijn zittende kind een duw > kind kukelde niet om en dus mocht ze op de fiets 8-)
pi_165298375
Noh madivi O+ O+ O+
Welke is de kleine?
Ik had ook hetzelfde dat ik niet durf te vragen omdat ik je niet zo goed ken. Maar toen je bevalling voortijdig begon en je helemaal alleen was, brak mijn hart voor je.
Ik heb het stukje gemist dat je net hebt weggehaald, maar ook ik bewonder je.

Miez wat een zoete foto O+
pi_165298637
Ach, wat een mooie, lieve knullen. Wat een zachte blik hebben ze allebei. O+ Jouw bloedeigen familie O+ O+ .
pi_165298699
Oh en Miez, ook zo lief. Als ze zo liggen is alles goed he <3
  dinsdag 13 september 2016 @ 18:51:15 #271
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165298799
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:08 schreef LeSage het volgende:
Jagar, ik zou me niet te druk maken, het is vast een fase. Teveel er tegen vechten kan ook averechts werken.

Ik heb een vraagje voor de oudere baby's. Voorop in de fietsstoel, perse vanaf 9 maanden of vanaf zelfstandig kunnen zitten. S. kan namelijk inmiddels ook al zelfstandig staan, maar is pas 7,5 maand. Het lijkt me zo gezellig en ook wel heel handig om te kunnen fietsen samen.
In principe 9 maanden én zelfstandig kunnen zitten. Die 9 maanden heeft te maken met de ontwikkeling van de rugwervels, pas rond de 9 maanden zijn deze ontwikkeld genoeg om de schokken op te kunnen vangen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165299691
Sillie, waar heb je dat zuignapbordje vandaan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165300920
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

In principe 9 maanden én zelfstandig kunnen zitten. Die 9 maanden heeft te maken met de ontwikkeling van de rugwervels, pas rond de 9 maanden zijn deze ontwikkeld genoeg om de schokken op te kunnen vangen.
Dat dus én het is zelfstandig kunnen gaan zitten, dus zelf tot zit komen hé.

Madivi, hier ook veel respect!

Quoi, je klinkt zo zelfverzekerd, knap hoor! Hoe was het bij de logopedist?

Miezzie, knap en kaal O+ hoeveel is er eigenlijk vanaf?

Wat hebben jullie juni mama'snig lang verlof, ik heb er al 4 weken aangeplakt, maar jullie hebben allemaal nog langer lijkt het!
pi_165300966
Mijn baby kon ook met 6mnd zelf gaan zitten, en stevig ook. Maarcik heb toch gewacht tot een weekje voor ie 9mnd werd hoor. Brr, dat gehobbel met dat nekje en rugje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165301124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:25 schreef pinquit het volgende:
Sillie, waar heb je dat zuignapbordje vandaan?
Ik heb 'm gekregen, dus ik weet niet waar 'ie gekocht is, maar hij is van Munchkin..
pi_165301157
Ik haak even aan op de fietsvraag.
Directe kennissen van mij hun kindje is overleden met 8 maanden toen ze gingen fietsen. Hij was in slaapgevallen op zo'n slaaprol voorop het zitje, maar is helaas ook niet meer wakker geworden. Nek gebroken door een hobbeltje. :'(

Alles gaat goed hier! Ik lees wel mee maar tot meeposten komt het niet echt.
pi_165301186
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:30 schreef Fien10 het volgende:
Ik haak even aan op de fietsvraag.
Directe kennissen van mij hun kindje is overleden met 8 maanden toen ze gingen fietsen. Hij was in slaapgevallen op zo'n slaaprol voorop het zitje, maar is helaas ook niet meer wakker geworden. Nek gebroken door een hobbeltje. :'(

Alles gaat goed hier! Ik lees wel mee maar tot meeposten komt het niet echt.
OMG! :X
S. 2014
J. 2016
pi_165301202
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:30 schreef Fien10 het volgende:
Ik haak even aan op de fietsvraag.
Directe kennissen van mij hun kindje is overleden met 8 maanden toen ze gingen fietsen. Hij was in slaapgevallen op zo'n slaaprol voorop het zitje, maar is helaas ook niet meer wakker geworden. Nek gebroken door een hobbeltje. :'(

Alles gaat goed hier! Ik lees wel mee maar tot meeposten komt het niet echt.
Wat naar!
Malteser had ook al zo'n verhaal toch? :X komt toch nog best vaak voor dat dat mis gaat dan..
  dinsdag 13 september 2016 @ 20:32:31 #279
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165301212
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:17 schreef Sull het volgende:

[..]

Dat dus én het is zelfstandig kunnen gaan zitten, dus zelf tot zit komen hé.

Madivi, hier ook veel respect!

Quoi, je klinkt zo zelfverzekerd, knap hoor! Hoe was het bij de logopedist?

Miezzie, knap en kaal O+ hoeveel is er eigenlijk vanaf?

Wat hebben jullie juni mama'snig lang verlof, ik heb er al 4 weken aangeplakt, maar jullie hebben allemaal nog langer lijkt het!
Ik heb er maar 12 dagen aan vastgeplakt (vijf werkdagen), misschien had ik toch meer moeten doen maarja... Wanneer moet jij weer?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165301252
Ik kreeg vandaag een mail van de crèche over intake en we dagen. Ons jochie is nog geen twee maanden :o Maar wel aanleiding om eens te gaan bedenken of ik nog wat weken vrij aan m'n verlof vast wil plakken, of rustig aan beginnen met de eerste dagen wat minder werken ofzo.

Ik denk dat ik straks wel weer aan werken toe ben, maar ik vind dat baby nog niet aan de crèche toe is. We zijn nog zo ritmeloos, hij slaapt overdag soms lang en soms kort, is soms lang wakker en soms kort, drinkt de ene fles 90ml en de andere 150, ik kan er geen logica in ontdekken.

Het lastigste vind ik de hazeslaapjes. Ik ben gezegend met een kind dat goed zelf in slaap kan vallen, maar overdag wordt hij na een slaapcyclus van 45 minuten wakker en lukt het hem niet om verder te slapen. Iemand daar tips voor toevallig? In de slaapzak lukt het hem wel langer, maar ik wil hem juist leren om in z'n bedje ook wat langer door te trekken overdag.
pi_165301288
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb er maar 12 dagen aan vastgeplakt (vijf werkdagen), misschien had ik toch meer moeten doen maarja... Wanneer moet jij weer?
6 oktober, maar ben wel 6 weken vantevoren met verlof gegaan.

Heftig verhaal Fien.

Iemand ervaring met een fietskar met babyschaal, wanneer is dat verantwoord?
  dinsdag 13 september 2016 @ 20:37:58 #282
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165301342
Deze juni-mama niet hoor. Ik heb er niets aangeplakt, behalve dan een baby die 6 dagen later kwam. Precies 4 mnd thuis geweest (13/05 laatste dag; 13/09 eerste). Dag was goed! Wel op een tempo wat om te janken was, maar het is allemaal super goed gegaan. Heel blij. Thuis gekomen ook een vrolijke -hardop lachende- baby. Heerlijk! Morgen nog een dagje en dan weer parttime dag :D

Fijn die herkenbaarheid bij jullie mannen. Hier net zo.. Geen tips, behalve aan de bel trekken. Ik doe dat te laat (als ik al woest ben :') ) en idd ook 100% focus als hij met haar bezig is ('ze wil de fles niet', 'let op, ze zakt weg') :@ Nu ga ik dus vaak maar andere dingen doen dan (de was ofzo). Mooi ook, als hij thuis is laat hij s avonds de hond uit. Ik ga dan direct de woonkamer opruimen, brood uit de vriezer, noem maar op. Laatst dacht ik; ik ga nog even lekker met de hond lopen. Hij was thuis. Kwam ik terug; waar is meneer? Nog steeds op dezelfde plaats op de bank :( Dat doe ik dus ook niet meer :')

Eind /liefdagboek

Wel meegelezen vandaag maar weinig onthouden.. En nu hoofdpijn, dus lekker vroeg naar bed. Kan niet wachten tot ik met mijn meisje mag fietsen. Dan net voorjaar, kijk er nu al naar uit, ik ben gek op fietsen O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165301361
Ik vind 45 minuten geen hazeslaapje hoor Amsel. Das een vrij normale slaapcyclus voor een babytje ook:

quote:
én slaapcyclus (van diepe en lichte slaap) duurt bij een volwassene totaal ongeveer 90 minuten. Bij een pasgeborene ongeveer 47 minuten en bij baby’s van 3-8 maanden ongeveer 50 minuten. Met andere woorden: baby’s slapen meestal 45-50 minuten of een veelvoud daarvan; ze slapen dus gedurende 100, 150 of 200 minuten voor ze weer wakker worden.
  dinsdag 13 september 2016 @ 20:40:16 #284
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165301402
Fien! Wat een verhaal :'(

Maxi cosi in bakfiets mag vanaf 4mnd geloof ik.. Op speciale steun/stang.. fietskar en babyschaal vanaf 3 mnd lees ik..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165301602
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:30 schreef Fien10 het volgende:
Ik haak even aan op de fietsvraag.
Directe kennissen van mij hun kindje is overleden met 8 maanden toen ze gingen fietsen. Hij was in slaapgevallen op zo'n slaaprol voorop het zitje, maar is helaas ook niet meer wakker geworden. Nek gebroken door een hobbeltje. :'(

Alles gaat goed hier! Ik lees wel mee maar tot meeposten komt het niet echt.
O my god wat erg -O- ... dat bedenk je toch niet

Amsel Boaz was en is hier ook altijd van de hazenslaapjes geweest :Y ... altijd idd 1 cyclus van 45 minuten en dan was het klaar overdag. Hij heeft een korte periode gekend dat hij iets langer sliep. Maar meestal dus zoals bovenstaande. Herkenbaar dus :Y
pi_165301651
Sull ik heb tot 36 weken gewerkt en plak er 4,5 week vakantie achteraan
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:03:35 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165302227
Ik liep qua zwangerschap "tikkie" uit ( :') ) en daar nog 4 weken onbetaald verlof aan vastgeplakt :)
Anders was ik alweer een week aan de slag, was mij net even wat te vroeg.

Dat fietsverhaal, holy fuck :'(

Jagär, wat een geweldig cadeautje voor T! O+
(ga ik onthouden in meisjesvariant voor Larfje hier O+ )

En die foto van Miezziejs kindje, heerlijk, en zonder haar nog steeds een prachtig meisjeskoppie hoor O+

Ik ga Madivi even DM-en voor foto's, ben benieuwd naar die twee hummeltjes. Heerlijk, je hebt je eigen gezin, dichterbij familie dan dat is er niet O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:05:22 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165302286
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:37 schreef Nouk84 het volgende:
Deze juni-mama niet hoor. Ik heb er niets aangeplakt, behalve dan een baby die 6 dagen later kwam. Precies 4 mnd thuis geweest (13/05 laatste dag; 13/09 eerste). Dag was goed! Wel op een tempo wat om te janken was, maar het is allemaal super goed gegaan. Heel blij. Thuis gekomen ook een vrolijke -hardop lachende- baby. Heerlijk! Morgen nog een dagje en dan weer parttime dag :D

Fijn die herkenbaarheid bij jullie mannen. Hier net zo.. Geen tips, behalve aan de bel trekken. Ik doe dat te laat (als ik al woest ben :') ) en idd ook 100% focus als hij met haar bezig is ('ze wil de fles niet', 'let op, ze zakt weg') :@ Nu ga ik dus vaak maar andere dingen doen dan (de was ofzo). Mooi ook, als hij thuis is laat hij s avonds de hond uit. Ik ga dan direct de woonkamer opruimen, brood uit de vriezer, noem maar op. Laatst dacht ik; ik ga nog even lekker met de hond lopen. Hij was thuis. Kwam ik terug; waar is meneer? Nog steeds op dezelfde plaats op de bank :( Dat doe ik dus ook niet meer :')

Eind /liefdagboek

Wel meegelezen vandaag maar weinig onthouden.. En nu hoofdpijn, dus lekker vroeg naar bed. Kan niet wachten tot ik met mijn meisje mag fietsen. Dan net voorjaar, kijk er nu al naar uit, ik ben gek op fietsen O+
concreet, zeeeeer concreet aangeven wat je verwacht van hem. En dan leren door de vingers zien wat hij anders doet dan jij zou doen ;)

Al dagje sauna ofzo voor jezelf ingepland? Is ook goed voor de papa, kan hij lekker oefenen terwijl jij niets anders doet dan chillaxen, goed voor allemaal *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:17:43 #289
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165302752
Amsel hier ook geen ritme. Geen idee wat ze drinkt per keer (weet niet hoeveel er uit mijn tiet komt :+) en ook niet precies een idee hoe vaak ze drinkt per dag. Ik hou dat totaal niet bij, alles op verzoek en dat wisselt ook per dag. Dus dat wordt leuk met de overdracht aan het kdv :')

Slaapjes is hier ook 45 minuten ongeveer tenzij ze in de doek zit dan is het snel langer. Vergeleken met Lucas vind ik het enorme luxe.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165303320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:17 schreef Chanty het volgende:
Amsel hier ook geen ritme. Geen idee wat ze drinkt per keer (weet niet hoeveel er uit mijn tiet komt :+) en ook niet precies een idee hoe vaak ze drinkt per dag. Ik hou dat totaal niet bij, alles op verzoek en dat wisselt ook per dag. Dus dat wordt leuk met de overdracht aan het kdv :')

Slaapjes is hier ook 45 minuten ongeveer tenzij ze in de doek zit dan is het snel langer. Vergeleken met Lucas vind ik het enorme luxe.
Hier net zo...

Vandaag veel voedingen en weinig slaap en van het weekend was het andersom. Allebei is goed, maar... Ben alleen bang dat als ik straks ga werken dat het kdv/oma en papa de signalen gaan missen... Bij de oudste begon de onrust ook toen ik ging werken (flesweigeren, dus slecht drinken en ook weinig slapen, flink negatieve spiraal), hoop dat ik dat nu kan voorkomen.

Momenteel is het ook even pittig met de oudste, ze is net 3 en begint nu jaloers te worden op haar zusje. Ze zegt dat F. terug moet in mijn buik en dat het dan weer Papa, Mama en L. moet zijn. Donderdag de hele middag met haar alleen gezwommen, maar nog is het alleen mama. Papa werd vanochtend zelfs de kamer uitgeschopt, omdat mama moest komen :'( tegelijkertijd krijgt F. wel heel veel kusjes en knuffels. Ik vind dit zo moeilijk :'( Waar is mijn lieve geduldige peuter...
pi_165303364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:17 schreef Chanty het volgende:
Amsel hier ook geen ritme. Geen idee wat ze drinkt per keer (weet niet hoeveel er uit mijn tiet komt :+) en ook niet precies een idee hoe vaak ze drinkt per dag. Ik hou dat totaal niet bij, alles op verzoek en dat wisselt ook per dag. Dus dat wordt leuk met de overdracht aan het kdv :')

Slaapjes is hier ook 45 minuten ongeveer tenzij ze in de doek zit dan is het snel langer. Vergeleken met Lucas vind ik het enorme luxe.
Precies dat was mijn overdracht naar het kdv: "Hij drinkt als 'ie honger heeft en slaapt als 'ie moe is. " *) Hij leeft nog, dus daar konden ze toch wat mee ;)
pi_165303643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:34 schreef Amsel het volgende:
Ik kreeg vandaag een mail van de crèche over intake en we dagen. Ons jochie is nog geen twee maanden :o Maar wel aanleiding om eens te gaan bedenken of ik nog wat weken vrij aan m'n verlof vast wil plakken, of rustig aan beginnen met de eerste dagen wat minder werken ofzo.

Ik denk dat ik straks wel weer aan werken toe ben, maar ik vind dat baby nog niet aan de crèche toe is. We zijn nog zo ritmeloos, hij slaapt overdag soms lang en soms kort, is soms lang wakker en soms kort, drinkt de ene fles 90ml en de andere 150, ik kan er geen logica in ontdekken.

Het lastigste vind ik de hazeslaapjes. Ik ben gezegend met een kind dat goed zelf in slaap kan vallen, maar overdag wordt hij na een slaapcyclus van 45 minuten wakker en lukt het hem niet om verder te slapen. Iemand daar tips voor toevallig? In de slaapzak lukt het hem wel langer, maar ik wil hem juist leren om in z'n bedje ook wat langer door te trekken overdag.
zou hij in z'n bedje ook niet in een slaapzak kunnen slapen? Of bedoel je draagzak?

Verder duurde die 45 minuten dutjes hier tot ongeveer 10 maanden, daarna ging hij leren om 1.5 en nu soms 2.15 uur teslape.
pi_165303748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:03 schreef Molo het volgende:
Ik liep qua zwangerschap "tikkie" uit ( :') ) en daar nog 4 weken onbetaald verlof aan vastgeplakt :)
Anders was ik alweer een week aan de slag, was mij net even wat te vroeg.

Dat fietsverhaal, holy fuck :'(

Jagär, wat een geweldig cadeautje voor T! O+
(ga ik onthouden in meisjesvariant voor Larfje hier O+ )

En die foto van Miezziejs kindje, heerlijk, en zonder haar nog steeds een prachtig meisjeskoppie hoor O+

Ik ga Madivi even DM-en voor foto's, ben benieuwd naar die twee hummeltjes. Heerlijk, je hebt je eigen gezin, dichterbij familie dan dat is er niet O+
wat is hier specifiek jongentje aan dan?
pi_165303931
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wat naar!
Malteser had ook al zo'n verhaal toch? :X komt toch nog best vaak voor dat dat mis gaat dan..
Klopt, dat kindje was iets jonger nog.
pi_165304021
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:17 schreef Sull het volgende:

[..]

Dat dus én het is zelfstandig kunnen gaan zitten, dus zelf tot zit komen hé.

Madivi, hier ook veel respect!

Quoi, je klinkt zo zelfverzekerd, knap hoor! Hoe was het bij de logopedist?

Miezzie, knap en kaal O+ hoeveel is er eigenlijk vanaf?

Wat hebben jullie juni mama'snig lang verlof, ik heb er al 4 weken aangeplakt, maar jullie hebben allemaal nog langer lijkt het!
Alles :+ haha
Man heeft het geknipt met een schaar dus er is nog wel een paar millimeter over.

Ik wil nog niet denken aan werken. Het lijkt me wel fijn om af en toe van huis te zijn, maar sommige collega's mis ik echt niet :@ Daar naast zit mijn werk in een verzamelgebouw met ramen overal en geen kolfruimte... Dus hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:56:31 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165304737
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:36 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat is hier specifiek jongentje aan dan?
gewoon iets meer truttigheid, omdat het kan, bord beschilderen met truttige dingen lijkt me leuk.
maar wellicht wordt het net zo'n tomboy als haar moeder en doe ik het gewoon zo :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:57:28 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165304798
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:41 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Alles :+ haha
Man heeft het geknipt met een schaar dus er is nog wel een paar millimeter over.

Ik wil nog niet denken aan werken. Het lijkt me wel fijn om af en toe van huis te zijn, maar sommige collega's mis ik echt niet :@ Daar naast zit mijn werk in een verzamelgebouw met ramen overal en geen kolfruimte... Dus hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.
kolven is een recht, als jij dat graag wil doen moet je dat wel tijdig aangeven bij je werkgever zodat ze dit kunnen faciliteren. Zijn ze verplicht, maar dan moet je ze wel de kans geven dit te fixen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165305140
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:38 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind 45 minuten geen hazeslaapje hoor Amsel. Das een vrij normale slaapcyclus voor een babytje ook:

[..]

Ik weet dat het een normale slaapcyclus is en zou het ook prima vinden als hij uitgerust wakker zou worden. Maar nu wíl hij wel verder slapen, is duidelijk moe en chagrijnig, maar het lukt hem niet (of pas weer na een kwartier huilen of een paar slokken melk) en dat vind ik zo sneu.
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:06:40 #299
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165305257
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:30 schreef Sull het volgende:

[..]

Hier net zo...

Vandaag veel voedingen en weinig slaap en van het weekend was het andersom. Allebei is goed, maar... Ben alleen bang dat als ik straks ga werken dat het kdv/oma en papa de signalen gaan missen... Bij de oudste begon de onrust ook toen ik ging werken (flesweigeren, dus slecht drinken en ook weinig slapen, flink negatieve spiraal), hoop dat ik dat nu kan voorkomen.

Momenteel is het ook even pittig met de oudste, ze is net 3 en begint nu jaloers te worden op haar zusje. Ze zegt dat F. terug moet in mijn buik en dat het dan weer Papa, Mama en L. moet zijn. Donderdag de hele middag met haar alleen gezwommen, maar nog is het alleen mama. Papa werd vanochtend zelfs de kamer uitgeschopt, omdat mama moest komen :'( tegelijkertijd krijgt F. wel heel veel kusjes en knuffels. Ik vind dit zo moeilijk :'( Waar is mijn lieve geduldige peuter...
Ik ga ze wel een richtlijn meegeven van ongeveer elke drie uur een voeding. Als ze eerder wil laat ze dat wel duidelijk horen. Meer dan drie uur heb ik overdag zeer zeker nog niet tussen de voedingen dta weet ik wel. Hoop vooral dat ik de borstvoeding in stand kan houden als ik weer ga werken.

En moeilijk met je oudste. Vrees dat het erbij hoort :* hier word ik vooral afgewezen door mijn oudste zodra papa er is. Echt uitingen over dat de baby weg moet, doet hij nog niet maar merk wel dat hij het moeilijk vindt dat hij soms moet wachten en aandacht moet delen. Het nieuwste is dat hij roept:"mijn papa" zodra mijn man de baby pakt. Daar moeten we wel om lachen maar stiekem geeft het ook goed aan wat er in dat koppie gebeurt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165305302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zou hij in z'n bedje ook niet in een slaapzak kunnen slapen? Of bedoel je draagzak?

Bedoelde inderdaad draagdoek of -zak, daarin gaat langer slapen beter.

Hij slaapt sowieso in principe in de puckababy, tegen zwaai-armen. En dat werkt dus heel goed bij het in eerste instantie in slaap vallen. Ik zie hem denken "Hey, ze trekt me die gekke slaapzak zonder mouwen weer aan, tijd om te slapen!". Ben alweer bang voor hoe dat moet als we de puckababy moeten gaan afbouwen..
pi_165305653
Dicht?
Ik zit mobiel dus hoop dat het lukt :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')