abonnement Unibet Coolblue
pi_165273492
Beste bleyenburg,

Wij hebben voor onze dienstverlening een tool ontwikkeld om beleggingen van verschillende platforms op een goede manier bij te houden en deze te analyseren. Deze software willen wij beschikbaar stellen voor andere investeerders en zijn niet voornemens hier een vergoeding voor te vragen.

Bij de ontwikkeling van deze tool kwamen wij er bijvoorbeeld achter dat de berekening van de te verwachten rendementen lastig is door de verschillende kostenstructuren en de varierende betalingsschema's.

Graag vernemen wij meer van dit soort pijnpunten om de tool goed door te ontwikkelen alvorens wij deze introduceren. Helaas kunnen wij je niet helpen met het grootste probleem dat je hierboven aangeeft.
We innovate the world of P2P finance <br />--> www.milestonefunds.com
pi_165273494
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:18 schreef bleyenburg het volgende:
Grootste probleem bij een portefeuille opbouwen is eigenlijk per definitie: geldgebrek.
Laatste tijd zijn er ook weinig interessante projecten. Ik moet me inhouden om niet teveel in
een project te stoppen als ik een goede voorbij zie komen.
Het, veelal terugbetaalde, geld is er wel, maar als ik teveel in een project stop dan is er te weinig spreiding.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_165273535
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:14 schreef MilestoneP2PFund het volgende:

Graag vernemen wij wat jullie grootste problemen zijn om op een gedegen manier een portefeuille op te bouwen binnen deze markt. Op deze manier kunnen wij onze tool verder verbeteren voordat wij deze beschikbaar stellen.

Bij voorbaat dank voor alle hulp!
Zijn jullie de mensen achter deze site ?

Los daarvan stel ik voor dat jullie een onderbetaalde stagiaire de 117 crowdfundtopics van fok.nl laat analyseren, gemiddeld 12 pagina's per topic. Die stagiair komt er dan snel genoeg achter waar de crowd tegenaan loopt bij het opbouwen van een portfolio. Laat hem/haar een mooi rapport schrijven en heel misschien is een aantal van ons bereid om daar commentaar op te geven.......

En de free publicity die heb je nu alle beetje binnen <O)
pi_165273613
Bij de snackbar zie ik 35K vlottende activa.Lijkt mij vrij veel.
debiteuren;, bij snackbar reken je toch gelijk af
voorraad; lijkt me erg hoog of ze moeten maar 4x per jaar inkopen doen.
iemand idee wat dat kan zijn?
pi_165273691
Beste Paardendokter,

Wij zijn inderdaad de mensen achter de aangegeven website en willen wij onze diensten verder uitbreiden.

Wij houden dit forum al lange tijd bij, maar het gros van alle topics gaat over specifieke projecten en de risico's/faillissementen die daar bij horen.

Vandaar dat wij deze vraag stellen om een goede tool te bouwen die daadwerkelijk waarde toevoegt voor de Nederlandse crowdfunder.
We innovate the world of P2P finance &lt;br /&gt;--&gt; www.milestonefunds.com
pi_165273700
Beste Milestone,

Dat platforms allemaal een andere kostenstructuur hebben, is bekend en ook meermaals besproken op dit forum. Ook de verschillende risicoklassen per platform zijn vaak genoemd.

Waar ik zelf zeker interesse in heb is een objectieve beoordeling van de risicoklasse-inschaling die platforms per pitch doen. Is een A ook echt een A, en een 3 ook echt een 3. En zijn deze vergelijkbaar? En hoe kan een risicovolle pitch bij het ene platform 8% doen en bij een ander platform 16%?
pi_165273716
beste milestone:
ik geloof nooit in gratis dingen.

wat is jullie verdienmodel?
pi_165273827
Beste BillieCF,

Dit is inderdaad een goed punt. Om op deze vraag een goed antwoord te geven dienen de platforms meer (vooral financiële) informatie te verschaffen over een pitch. Cijfers van financiële statements zijn objectief en ratings van de verschillende platforms niet. Zolang platforms deze data niet publiceren blijft dit een heikel punt.
We innovate the world of P2P finance &lt;br /&gt;--&gt; www.milestonefunds.com
pi_165273952
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:44 schreef MilestoneP2PFund het volgende:
Beste BillieCF,

Dit is inderdaad een goed punt. Om op deze vraag een goed antwoord te geven dienen de platforms meer (vooral financiële) informatie te verschaffen over een pitch. Cijfers van financiële statements zijn objectief en ratings van de verschillende platforms niet. Zolang platforms deze data niet publiceren blijft dit een heikel punt.
Moet ik hieruit begrijpen dat jullie die data ook niet krijgen?
pi_165274008
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:33 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Bij de snackbar zie ik 35K vlottende activa.Lijkt mij vrij veel.
debiteuren;, bij snackbar reken je toch gelijk af
voorraad; lijkt me erg hoog of ze moeten maar 4x per jaar inkopen doen.
iemand idee wat dat kan zijn?
Vlottende activa: waarschijnlijk het kassaldo (als ze niet dagelijks afstort tenminste), een bankrekening met positief saldo, een borgsom of zoiets, vordering BTW.

Op zich ziet het er allemaal niet zo verkeerd uit. Ik begrijp nog niet zo goed waarom dit een D is.
Pecunia non olet
pi_165274016
langlopende schuld in Kootstertille is idd hypotheek
pi_165274042
Beste bleyenburg,

Wij vinden dat de markt op dit moment intransparant is en dat beleggers geen duidelijk overzicht hebben. Wij zijn op dit moment bezig additionele features te ontwikkelen waar wij wel een kleine vergoeding voor vragen.

Om deze markt verder te laten groeien zijn wij wel van mening dat investeerders hun rendementen en risico's op een goede en objectieve manier moeten kunnen beoordelen
We innovate the world of P2P finance &lt;br /&gt;--&gt; www.milestonefunds.com
pi_165274046
Beste Milestone,

Een tool is altijd handig, en fijn als het gratis is.
Mag ik vragen waar jullie verdienmodel in zit? Data?

Maar goed, aantal punten die ik belangrijk vind en nu in een spreadsheet registreer:
-Per platform wil ik inzicht hebben in:
*looptijd
*risico klasse
*rente klasse
*rendement
*openstaande bedrag (rente + aflossing) per willekeurig moment
*geinvesteerd bedrag per platform
*default per platform (bedrag rente+ bedrag aflossing)

-Per project zijn bovenstaande data ook beschikbaar

-Tenslotte een totaal overzicht van alle platforms bij elkaar waarin tabellen staan van bovenstaande items (er zullen dan aannames gedaan moeten worden om risico klasses te vergelijken van de gebruikte platforms).

Het zou makkelijk zijn als dit soort data automatisch opgehaald kan worden uit de accounts bij de verschillende platforms.
pi_165274163
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:48 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Moet ik hieruit begrijpen dat jullie die data ook niet krijgen?
Beste BillieCF,

Wij gebruiken de data die door de platforms wordt weergegeven. Daarnaast gebruiken wij additionele bronnen om de risico's van een propositie in kaart te brengen
We innovate the world of P2P finance &lt;br /&gt;--&gt; www.milestonefunds.com
pi_165274192
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vlottende activa: waarschijnlijk het kassaldo (als ze niet dagelijks afstort tenminste), een bankrekening met positief saldo, een borgsom of zoiets, vordering BTW.

Op zich ziet het er allemaal niet zo verkeerd uit. Ik begrijp nog niet zo goed waarom dit een D is.
D=mogelijke opstelsom van:
-Dalende omzet/winst
-Afname EV door meer prive opnames dan marge
-Laag EV (<10%)
-Geen zekerheid, achterstelling ten opzichte van financier OG?
pi_165274388
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:27 schreef MilestoneP2PFund het volgende:
[...]

Bij de ontwikkeling van deze tool kwamen wij er bijvoorbeeld achter dat de berekening van de te verwachten rendementen lastig is door de verschillende kostenstructuren en de varierende betalingsschema's.

Graag vernemen wij meer van dit soort pijnpunten om de tool goed door te ontwikkelen alvorens wij deze introduceren. Helaas kunnen wij je niet helpen met het grootste probleem dat je hierboven aangeeft.
Het berekenen van verwachtte rendementen is inderdaad een crime en ik ben er eigenlijk mee opgehouden.
De Nederlandse platforms werken voor zover ik weet vooral met gerealiseerde rendementen. Bij verwachtingen voor de toekomst gaan ze er vanuit dat alles wordt terugbetaald. Collin heeft wel een verwacht default%, maar dat percentage is niet bruikbaar. Projecten die betalen worden daarin meegenomen, maar projecten die niet betalen zijn vaak nog niet afgeschreven, omdat het afhandelen van defaults lang duurt. Zo kom je natuurlijk op een heel laag default%.

Het model van Bondora, waarbij je van je openstaande bedragen kunt aangeven welk % terug komt vind ik wel mooi. Je kunt daar verschillende percentages opgeven voor leningen met achterstanden en leningen zonder. Zo'n model wat je op al je leningen tegelijk los laat is echter voor de meeste investeerders niet optimaal. Bij Bondora heb ik honderden investeringen lopen (vanaf ¤ 5), in Nederland zijn de bedragen per project groter en is het voor de meeste crowdfunders prima te doen om per project bij te houden wat je verwachte kans is dat toekomstige en achterstallige kasstromen betaald gaan worden.
pi_165274423
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:56 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

D=mogelijke opstelsom van:
-Dalende omzet/winst
-Afname EV door meer prive opnames dan marge
-Laag EV (<10%)
-Geen zekerheid, achterstelling ten opzichte van financier OG?
Dat zal het inderdaad zijn, die combinatie van factoren. Overigens zie je in 2016 een stabilisatie in het resultaat. Op zich zou een zelfstandige van 38K moeten kunnen leven, gezien alle belastingvoordelen.
Zekerheden zijn er inderdaad niet nee. Geen debiteuren, weinig voorraad. Toch is het perspectief een stuk beter dan dat paviljoen bijvoorbeeld, die zouden de Kerst wel eens niet kunnen halen..... dat risico zie ik hier een stuk minder, maar goed daarom is het een D en geen E.
Pecunia non olet
pi_165274424
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:55 schreef MilestoneP2PFund het volgende:

[..]

Beste BillieCF,

Wij gebruiken de data die door de platforms wordt weergegeven. Daarnaast gebruiken wij additionele bronnen om de risico's van een propositie in kaart te brengen
OK, duidelijk.

Nog even een vraag: gebruiken jullie die tool ook voor de beleggingsbeslissingen in jullie fonds (waarover ik lees op de site)?
pi_165274485
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:51 schreef marathon2000 het volgende:
Beste Milestone,

Een tool is altijd handig, en fijn als het gratis is.
Mag ik vragen waar jullie verdienmodel in zit? Data?

Maar goed, aantal punten die ik belangrijk vind en nu in een spreadsheet registreer:
-Per platform wil ik inzicht hebben in:
*looptijd
*risico klasse
*rente klasse
*rendement
*openstaande bedrag (rente + aflossing) per willekeurig moment
*geinvesteerd bedrag per platform
*default per platform (bedrag rente+ bedrag aflossing)

-Per project zijn bovenstaande data ook beschikbaar

-Tenslotte een totaal overzicht van alle platforms bij elkaar waarin tabellen staan van bovenstaande items (er zullen dan aannames gedaan moeten worden om risico klasses te vergelijken van de gebruikte platforms).

Het zou makkelijk zijn als dit soort data automatisch opgehaald kan worden uit de accounts bij de verschillende platforms.
Beste marathon2000,

De looptijd, risico klasse, rente klasse en het rendement genereren wij automatisch. Het geïnvesteerde bedrag per platform is een optelsom van de ingevoerde regels en het openstaande bedrag van rente en aflossing zijn wij nu per platform aan het modelleren. Hierbij dient de gebruiker een startdatum van de lening in te voeren. Defaults dienen handmatig ingevoerd te worden. Het bedrag (rente en aflossing) dat verloren gaat wordt dan automatisch verwerkt. Uiteraard zijn de verschillende totalen beschikbaar inclusief de visualisatie die daarbij hoort.

In ieder geval veel dank voor deze feedback!
We innovate the world of P2P finance &lt;br /&gt;--&gt; www.milestonefunds.com
pi_165274579
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:04 schreef Benger het volgende:

[..]

Het berekenen van verwachtte rendementen is inderdaad een crime en ik ben er eigenlijk mee opgehouden.
De Nederlandse platforms werken voor zover ik weet vooral met gerealiseerde rendementen. Bij verwachtingen voor de toekomst gaan ze er vanuit dat alles wordt terugbetaald. Collin heeft wel een verwacht default%, maar dat percentage is niet bruikbaar. Projecten die betalen worden daarin meegenomen, maar projecten die niet betalen zijn vaak nog niet afgeschreven, omdat het afhandelen van defaults lang duurt. Zo kom je natuurlijk op een heel laag default%.

Het model van Bondora, waarbij je van je openstaande bedragen kunt aangeven welk % terug komt vind ik wel mooi. Je kunt daar verschillende percentages opgeven voor leningen met achterstanden en leningen zonder. Zo'n model wat je op al je leningen tegelijk los laat is echter voor de meeste investeerders niet optimaal. Bij Bondora heb ik honderden investeringen lopen (vanaf ¤ 5), in Nederland zijn de bedragen per project groter en is het voor de meeste crowdfunders prima te doen om per project bij te houden wat je verwachte kans is dat toekomstige en achterstallige kasstromen betaald gaan worden.
Beste Benger,

Dank voor uw reactie. Wat u hierboven aangeeft is inderdaad de meest efficiente manier om dit probleem te tackelen. Deze mogelijkheid integreren wij dus ook in deze tool.

Dank voor uw feedback!

[ Bericht 0% gewijzigd door MilestoneP2PFund op 12-09-2016 17:23:02 ]
We innovate the world of P2P finance &lt;br /&gt;--&gt; www.milestonefunds.com
pi_165274717
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:06 schreef BillieCF het volgende:

[..]

OK, duidelijk.

Nog even een vraag: gebruiken jullie die tool ook voor de beleggingsbeslissingen in jullie fonds (waarover ik lees op de site)?
Beste BillieCF,

Wij gebruiken inderdaad hetzelfde systeem om onze beleggingen bij te houden. Deze tool willen wij dus voor alle beleggers beschikbaar stellen om meer transparantie binnen deze markt te bewerkstelligen.
We innovate the world of P2P finance &lt;br /&gt;--&gt; www.milestonefunds.com
pi_165275769
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:22 schreef MilestoneP2PFund het volgende:

[..]

Beste BillieCF,

Wij gebruiken inderdaad hetzelfde systeem om onze beleggingen bij te houden. Deze tool willen wij dus voor alle beleggers beschikbaar stellen om meer transparantie binnen deze markt te bewerkstelligen.
Moet deze tool online gebruikt worden?
Of is het een separate tool zonder connectie naar jullie site zonder data transfer naar Julie kant?
pi_165275995
Heb je wel een goede database om te zien wie welke projecten heeft, dat zou ik dus nooit in de cloud zetten.
pi_165278135
Ik meen iets gelezen te hebben over een te late betaling van een project (in spoiler) op platform KOM.

De eerdere termijnen heb ik op 2 na ook op tijd gehad, ook maar even in spoiler gezet..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165278234
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:07 schreef vehkah het volgende:
Ik meen iets gelezen te hebben over een te late betaling van een project (in spoiler) op platform KOM.

De eerdere termijnen heb ik op 2 na ook op tijd gehad, ook maar even in spoiler gezet..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de september betaling vandaag ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')