abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 september 2016 @ 14:06:56 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_165173549




Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks

Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier komen Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes te melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.

Over Utrecht

Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 328.577 inwoners (1 januari 2014; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum. Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent.

Vaste baliekluivers:

DiCoChb.png Blik, icegif.gif Bork, woont alweer 16 jaar (14 +2) in Utrecht en wil nooit meer weg. UI.gif d4v1d, avatar-fok-a.jpg Ireth, zedong.jpg Miauw_Zedong, WKava.gif Paul, staat in de OP als Zeistenaar logomain2.gif Q, gobo-small.gif Neelix, londonirish.jpg Nielsch, fry3.gif Speknek, zatoichi.jpegZatoichi,

Wil je ook in de lijst of eruit? Log je dan even in op de Fok! Wiki en voeg/verwijder je eigen UI hier toe/af aan het lijstje.


Nuttige links

http://www.utrecht.nl/

Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH

Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen

Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/

OH MaJo hoort er ook bij!

arcade.jpg
pi_165173645
Overal chaos. *O*
For great justice!
  donderdag 8 september 2016 @ 20:19:47 #3
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_165181827
Alleen maar chaos! *O*

*O* Goylaan Chaos *O*
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_165190942
Chaos? Waar
  vrijdag 9 september 2016 @ 16:23:58 #5
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_165202285
quote:
19s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:29 schreef Paul het volgende:
Nog mensen die maandag naar de FOK! premiere gaan in Hoog Catharijne? :D

http://fok.nl/745490
Als het goed is ben ik er samen met een vriendin :D
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_165202712
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 16:23 schreef Ireth het volgende:

[..]

Als het goed is ben ik er samen met een vriendin :D
Ik ga niet vrijwillig naar dat rattenhol wat ze 'Wolff Catharijne' noemen. :P
For great justice!
pi_165202834
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2016 16:44 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ga niet vrijwillig naar dat rattenhol wat ze 'Wolff Catharijne' noemen. :P
Bedankt Hans
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165244539
Kunnen ze die Ton van Rietbergen niet even van DUIC.nl trappen :r
pi_165245509
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 13:10 schreef d4v1d het volgende:
Kunnen ze die Ton van Rietbergen niet even van DUIC.nl trappen :r
_O_
For great justice!
  zondag 11 september 2016 @ 14:06:24 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_165245793
Ton is niet de beste columnist... Slecht verhaal. Alhoewel zijn idee van een overdekt fietspad naar de Uithof niet eens zo slecht is, de rest van zijn ideeen en uitleg is dramatisch
pi_165246729
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 14:06 schreef Blik het volgende:
Ton is niet de beste columnist... Slecht verhaal. Alhoewel zijn idee van een overdekt fietspad naar de Uithof niet eens zo slecht is, de rest van zijn ideeen en uitleg is dramatisch
Ik vraag me af of dat gaat helpen. Denk dat de meeste studenten alsnog te lui zullen zijn.

En dan, fietsen is trager dan zo'n tram en ik denk ook wel bus 12. Als ze de fiets zouden nemen moeten ze eerder weg en dus vroeger hun bed uit.
pi_165246817
En het regent nog wel eens in Nederland. Probeer de gemiddeld student dan maar eens op de fiets te krijgen. Of wil hij al het OV naar de Uithof afschaffen? Rare ouwe vent.
For great justice!
pi_165246870
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2016 14:54 schreef Q. het volgende:
En het regent nog wel eens in Nederland. Probeer de gemiddeld student dan maar eens op de fiets te krijgen. Of wil hij al het OV naar de Uithof afschaffen? Rare ouwe vent.
Dat is toch het idee van een overdekt fietspad? Of wat bedoeld die daar dan mee
pi_165246913
En hij wil OV fietsen gratis ter beschikking stellen aan studenten. Waardoor die dingen dus altijd op zullen zijn voor mensen die er wel voor betalen. En waar wil je die neerzetten? Hoe wil je de uitgifte doen met die enorme hoeveelheid studenten die naar de Uithof gaan? Die vent is gewoon een seniele ouwe gek die een spuitje moet krijgen. Jammer dat DUIC hem een podium geeft.
For great justice!
pi_165246960
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2016 14:59 schreef Q. het volgende:
En hij wil OV fietsen gratis ter beschikking stellen aan studenten. Waardoor die dingen dus altijd op zullen zijn voor mensen die er wel voor betalen. En waar wil je die neerzetten? Hoe wil je de uitgifte doen met die enorme hoeveelheid studenten die naar de Uithof gaan? Die vent is gewoon een seniele ouwe gek die een spuitje moet krijgen. Jammer dat DUIC hem een podium geeft.
_O_
pi_165247007
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 14:57 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat is toch het idee van een overdekt fietspad? Of wat bedoeld die daar dan mee
Lijkt mij ook. Toen ik nog een forenzenstudent was, heb ik wel eens overwogen een fiets op het station te zetten. Juist vanwege tijdswinst, want die bus 12 in de spits kost (iig toen) veel tijd omdat je drie bussen moest wachten tot je erin paste. Plus super arelaxed inderdaad. Een echt fatsoenlijke overdekte fietssnelweg zou ervoor zorgen dat je in een kwartier naar de Uithof fietst. Ik zou wel voor zijn, maar je moet wel onder studenten onderzoeken of er animo voor is.

Maar goed, het is te laat. Nu een tram, waarvan ik las dat de verwachting is dat hij in 2025 niet meer genoeg capaciteit zal hebben en je alsnog een treinstation Uithof moet bouwen.
pi_165247062
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 15:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar goed, het is te laat. Nu een tram, waarvan ik las dat de verwachting is dat hij in 2025 niet meer genoeg capaciteit zal hebben en je alsnog een treinstation Uithof moet bouwen.
Of een tramlijn door de binnenstad. Wat sowieso een goed idee is en al onderdeel is van de toekomstvisie.
For great justice!
pi_165247070
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2016 14:59 schreef Q. het volgende:
En hij wil OV fietsen gratis ter beschikking stellen aan studenten. Waardoor die dingen dus altijd op zullen zijn voor mensen die er wel voor betalen. En waar wil je die neerzetten? Hoe wil je de uitgifte doen met die enorme hoeveelheid studenten die naar de Uithof gaan? Die vent is gewoon een seniele ouwe gek die een spuitje moet krijgen. Jammer dat DUIC hem een podium geeft.
Gewoon extra fietsen worden er dan aangeschaft natuurlijk. Ik kan moeilijk inschatten of het alles bij elkaar inderdaad veel goedkoper zal zijn.

Hoeveel fietsen kunnen erbij met al die fietsstallingen? Zo veel fietsen kunnen ze uitgeven zonder dat het huidige "gemak" ( :')) achteruit gaat.
pi_165247133
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2016 15:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Of een tramlijn door de binnenstad. Wat sowieso een goed idee is en al onderdeel is van de toekomstvisie.
Laten we hem ook gelijk onder de Dom door gaan :7 Laat ik er een column over schrijven op DUIC.nl, ze geven toch alle kansloze ideeën een kans.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2016 15:15:40 ]
pi_165247374
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2016 15:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Of een tramlijn door de binnenstad. Wat sowieso een goed idee is en al onderdeel is van de toekomstvisie.
Is dit serieus of eh? :P
pi_165247469
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 15:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is dit serieus of eh? :P
Yep. De gemeente wil ook een tram door de binnenstad hebben naar de Uithof. En nog meer tramlijnen naar andere wijken.
For great justice!
pi_165247531
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2016 15:30 schreef Q. het volgende:

[..]

Yep. De gemeente wil ook een tram door de binnenstad hebben naar de Uithof. En nog meer tramlijnen naar andere wijken.
En jij bent voorstander? Wat zijn de belangrijkste redenen?
pi_165247624
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 15:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En jij bent voorstander? Wat zijn de belangrijkste redenen?
Een tram is 100x beter dan een bus qua capaciteit, ruimtegebruik, comfort, uitstoot en uitstraling.
For great justice!
pi_165247707
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Een tram is 100x beter dan een bus qua capaciteit, ruimtegebruik, comfort, uitstoot en uitstraling.
Puur egoïstisch ben ik iig tegen, binnenstad jaren overhoop, vele miljoenen erin pompen, en als het klaar is ben ik wellicht klaar met in Utrecht wonen :').

Verder vind ik steden met trams ook wat meer gestressed, ofzo.
pi_165247853
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
en als het klaar is ben ik wellicht klaar met in Utrecht wonen :').
Hoe kun je nou klaar zijn met in Utrecht wonen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')