abonnement Unibet Coolblue
pi_165548255
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:00 schreef Coelho het volgende:
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.?
Paar keer gedaan. Hotel in Cannes of Nice en dan idd de trein pakken. Auto is echt niet te doen op zondag. Op zaterdagavond kun je wel met de auto het circuit (deels) op.
Overigens ook eens in Monaco zelf geslapen. Reken dan wel op ¤1000,- plus p.n

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2016 09:35:10 ]
pi_165549288
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 07:47 schreef Rossdale het volgende:
http://www.thecheckeredfl(...)c-2017-f1-promotion/

Waarschijnlijk geen promotie naar de F1 voor Leclerc volgend jaar. Wat ik eigenlijk wel stiekem gehoopt had.
Was van de week al gezegd door Ted Kravitz. Antonio Giovinazzi lijkt de meest aangewezen kandidaat te zijn om naast Grosjean plaats te nemen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_165549395
http://www.motorsport.com(...)debut-podium-829762/

Even iets anders, maar Robert Kubica is het racen ook nog niet verleerd. Hij pakte bij zijn eerste race in een Renault RS 01 (waarmee ook Max zijn vader even gek maakte op Spa), gelijk een podium. Zoveel talent, jammer dat hij echt nooit meer in een formule wagen zal kunnen rijden.
.
pi_165549647
Dat is inderdaad eeuwig zonde. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2016 @ 23:36:23 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165566541
De Mercedes-aandrijflijn zou in kwalificatiemodus mogelijk rond de 1000 pk leveren. In de race is dat 80 pk minder.

Ferrari is in racemodus ongeveer gelijk aan Mercedes qua pk, maar mist nog die kwalificatieboost. Renault en Honda lopen nog iets achter

http://www.motorsport.com(...)00bhp-barrier-829341
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 september 2016 @ 23:59:42 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165566939
Scorebordjournalistiek. 1000 klinkt leuk maar als de Mercedes dat al haalt is dat niet langer dan een paar seconden bij volle boost en alleen in kwalificatietrim.

De kleine V6 maakt uiteraard minder power dan de oude V8 (laat staan de V10), de rest wordt opgevuld door de (relatief kleine) ERS-systemen. In de race zal het nooit boven de 800 komen.

Niet spectaculair dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165568500
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2016 23:59 schreef Fir3fly het volgende:

De kleine V6 maakt uiteraard minder power dan de oude V8 (laat staan de V10),
Het is wel een turbo,, dus die hoeft niet per se minder power te hebben.
in a crowd you lose humanity
pi_165569145
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2016 02:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan.

De prijzen vielen alleszins mee. Ook bij die dure tenten waar Ferrari's en Bentley's enzo voorrijden en de sleutel afgeven aan zo een knaker in zo'n pakje om de auto te parkeren. Ik geloof nog geen 4 euro voor een kop koffie wat mn pa zei.

Maarja, dan is er geen GP. Beetje hetzelfde als dat je vandaag een roos kan kopen voor (ik roep maar wat) 50 cent en dat diezelfde roos met Valentijn ineens 5 euro kost :X :')
valet parking is dat. :D
pi_165569166
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 09:31 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Paar keer gedaan. Hotel in Cannes of Nice en dan idd de trein pakken. Auto is echt niet te doen op zondag. Op zaterdagavond kun je wel met de auto het circuit (deels) op.
Overigens ook eens in Monaco zelf geslapen. Reken dan wel op ¤1000,- plus p.n
gewoon op het strand in een tentje
  maandag 26 september 2016 @ 09:14:47 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165569181
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 08:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is wel een turbo,, dus die hoeft niet per se minder power te hebben.
Klopt inderdaad. Maar maximale turbo boost is beperkt tot een vaste waarde bovenop de de facto limiet die door de maximale brandstof flow wordt bepaald. De motor kan dus alleen voor die paar seconden echt op volle kracht blazen.

Maar vergeet ook niet dat de oude V8-en lange tijd bevroren waren, met meer ontwikkeling hadden die ook de 1000 kunnen halen en dan zonder hulp van ERS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165570574
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gewoon op het strand in een tentje
Wat je wilt....
pi_165582451
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 09:14 schreef Fir3fly het volgende:
.
De turbo's uit de jaren 80 hadden nog meer vermogen in de kwalificatietrim. En ze die hadden doorontwikkeld hadden ze dat nu in de racetrim ook wel gehad. Dus zo kun je nog wel even bezig blijven.
in a crowd you lose humanity
pi_165582762
quote:
The exact amount of power delivered by the Bavarian four-cylinder was unknown, but according to Rosche: “It must have been around 1,400 horsepower; we don’t know for sure because the dyno didn’t go beyond 1,280 horsepower.”
http://gtspirit.com/2014/05/31/the-most-powerful-f1-car-ever/

_O_ _O_
  maandag 26 september 2016 @ 19:51:02 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165583763
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De turbo's uit de jaren 80 hadden nog meer vermogen in de kwalificatietrim. En ze die hadden doorontwikkeld hadden ze dat nu in de racetrim ook wel gehad.
Neen, ook daar zit natuurlijk een limiet op. En die motoren slurpten benzine als geen ander, dat kan al helemaal niet meer tegenwoordig.

De huidige motoren moet je ook niet bekijken in termen van pure paardekracht, maar eerder pk per liter verbruikte brandstof. Dat is vele malen indrukwekkender (nog steeds een stuk minder indrukwekkend dan een LMP1-motor, maar goed).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 september 2016 @ 20:37:38 #40
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_165585175
Het is wachten op een mooie race in de regen met veel 'wheel to wheel racing' tussen Max en Lewis om P1 :9~
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_165586325
Ik vraag me af hoe serieus dit artikel van Motorsport.com genomen moet worden. Vroeger konden ze met sound analysis exact het maximum toerental van de n/a motor ontdekken en aan de hand daarvan het vermogen uitrekenen. Tegenwoordig zegt het toerental niet zoveel en ook het geluidsvolume zegt weinig. Een sterke efficiente motor maakt juist weinig lawaai.

Als het zo leeg zijn wat getallen van f1technical getrokken, zoals de 80pk wat een schatting is hoeveel vermogen er nodig is om de turbo aan te drijven. Open je de wastegate en drijf je de turbo aan met de mgu-h, heb je 80pk extra aan de krukas. Ook de suggestie van brandbare additieven aan de olie is daar een keer geoppert.

In principe moet iedereen die 80pk kunnen opbrengen, de vraag is alleen voor hoeveel seconden. Als je dit enkele seconden aan het begin van een lang recht stuk kan genereren, kan het best een paar tienden schelen.
.
pi_165607572
Formule 1 auto's na 2020 voorzien van een elektrische motor voor de voorwielen?

Onderstaand stukje in de aankondiging van de samenwerking tussen BMW en Amlin Andretti in de Formule E viel me op.

quote:
F1 does not have any place in BMW’s plans. Discussions are now beginning to take place around the power units post 2020 with a number of engine builders pushing for an electrically driven front axle, which would add another 300hp to the 1000hp from the power unit driving the rear wheels.

One of Liberty’s first priorities should be to get involved in those discussions to shape F1’s future technology to appeal to the world’s leading automotive manufacturers and make F1 a series they cannot afford not to be in. But that looks some way off for the moment.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:41:46 #43
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_165608041
Nou dat denk ik niet, ik snap wel dat Liberty de sport interessant wil maken voor alle autofabrikanten. Ze willen het terugbrengen naar de sport waar iedereen aan mee wil doen en waar iedereen naar wil kijken.

Dan begin je met het veld zo interessant mogelijk te maken en fabrikanten zoals BMW etc te strikken.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:19:47 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165609151
- offtopic -

[ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 27-09-2016 20:26:09 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:29:51 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165609502
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:23 schreef sasquatsch het volgende:
Formule 1 auto's na 2020 voorzien van een elektrische motor voor de voorwielen?

Onderstaand stukje in de aankondiging van de samenwerking tussen BMW en Amlin Andretti in de Formule E viel me op.

[..]

Wat een innovatie zeg :O. Dat hebben LMP1 auto's al sinds 2012 (en die hebben daadwerkelijk meer dan 1000hp, ook tijdens een race). Als men daar denkt meer fabrikanten mee aan te trekken is men wel erg naïef.

En waar komt die 300hp vandaan dan? De huidige miezerige batterijtjes in een F1 kunnen nauwelijks de helft aan.

Met andere woorden, suggestieve rommel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165613194
AWD op een formuleauto? Denk van niet, misscien in 2030. Ben wel benieuwd waar we in 2021 naartoe gaan. Of we houden de huidige V6 nog even en schroeven er een grotere mgu-k aan (Uit de Formule E 200-300pk). Of we gaan nog kleiner, bijvoorbeeld een halve V6, 3-in-lijn 800cc, of 1100cc V4.
.
pi_165625757
De voorlopige kalender voor 2017:

quote:
March 26 Australia
April 9 China
April 16 Bahrain
April 30 Russia
May 14 Spain
May 28 Monaco
June 11 Canada*
June 18 Azerbaijan
July 2 Austria
July 9 Grest Britain
July 23 Hungary
July 30 Germany*
August 27 Belgium
September 3 Italy
September 17 Malaysia
October 1 Singapore
October 8 Japan
October 22 United States
November 5 Mexico
November 12 Brasil*
November 26 Abu Dhabi
* provisional
Brazilië schijnt provisional te zijn vanwege financiële problemen.

Bron: https://joesaward.wordpre(...)7-calendar-revealed/

Edit: Duitsland en Canada zijn blijkbaar ook provisional.

[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 28-09-2016 20:33:52 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 28 september 2016 @ 15:59:39 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165626080
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165626115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
De voorlopige kalender voor 2017:

[..]

Brazilië schijnt provisional te zijn vanwege financiële problemen.

Bron: https://joesaward.wordpre(...)7-calendar-revealed/
Laat de vakantieplanning maar beginnen... *O*
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2016 @ 16:09:56 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165626281
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is?
Hoe minder kijkers, hoe beter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')