abonnement Unibet Coolblue
pi_165164408
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

12 september: Mies_poes (meisje)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn & PiperMaru (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei ***

19 maart: Cygne

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah
7 april: Sam1993
12 april: Gogo83
22 april: Thistleweed

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
pi_165164473
Misschien wel HET topic waar we Mies en Soof uitzwaaien naar het babytopic? :s)

Ikkannieslapenielalala spanningvoormorgenofzo
haataanvoorwerk
hebhetnutochwelwarm
pi_165164841
Molo en gm, kan het me helemaal voorstellen dat afscheid nemen van je buik tijd nodig heeft :)

Goede nacht gewenst twinkle :z
  woensdag 7 september 2016 @ 23:53:38 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165164974
Och nee joh, ik vond het heerlijk weer wat van de grond te kunnen rapen toen buikauw dat toe liet :)

Tukse allen en sterkte met voorwerk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165165765
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:42 schreef Mies_poes het volgende:
De eerste weken van mijn zwangerschap voelde bij mij hetzelfde als ongesteld zijn. Niet per se met lopen maar continu.
Ja hier ook, maar dan de hele zwangerschap door zo af en toe. Heb nog heel lang gedacht hm waarom bloed ik nog niet? Ohnee wacht dat is niet de bedoeling :').

quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:22 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Charming :D
Lijkt me raar gevoel als dat ineens over is na zo veel maanden. Hoewel je dan wel iets anders spectaculairs ervoor terug hebt :)
Ja ik begin net pas wat aan bolle buik te wennen. Dan ben ik net gewend en is 'ie weer weg. Vind ik niet kunnen hoor :{w.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 september 2016 @ 06:29:59 #6
269689 crew  Viv
pi_165167383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:53 schreef Molo het volgende:
Och nee joh, ik vond het heerlijk weer wat van de grond te kunnen rapen toen buikauw dat toe liet :)
Iedere keer als ik nu op het werk iets net naast de prullenbak mik in plaats van erin denk ik: "NOOOoooo!!" :')
pi_165167586
Haha, ik zie het voor me Vivi..

@Tweedle: die onzekerheid ken ik heel erg. Ik had het ook vooral voor de eerste echo, maar nu ook nog regelmatig. Eerste echo was 23-8, de volgende pas 29-9. Vraag me regelmatig af of ie het nog wel doet. :@ Raar misschien, maar behalve zwangerschapssymptomen is er niets dat mij laat werken dat ie gewoon lekker doorgroeit. Maar ja, zal er wel bij horen.
  donderdag 8 september 2016 @ 07:43:44 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_165167595
Dat geldt denk ik wel voor iedereen :Y een zwangerschap is ook een hele onzekere periode en al helemaal als het de eerste keer is en je nog niet weet wat wel en niet "normaal" is.
disclaimer
pi_165167662
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Misschien wel HET topic waar we Mies en Soof uitzwaaien naar het babytopic? :s)

Ikkannieslapenielalala spanningvoormorgenofzo
haataanvoorwerk
hebhetnutochwelwarm
Of jij :s)
Heb je nog een beetje kunnen slapen? Waarom ben je zenuwachtig voor de controle vandaag?

Ik denk wel dat ik m'n buik ga missen, maar wat lijkt het me heerlijk om te lopen zonder al dat gewicht mee te sjouwen, of te bukken of om te draaien in bed of makkelijker mijn vriend te kunnen knuffelen O+
pi_165167681
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 07:43 schreef Stormqueen het volgende:
Dat geldt denk ik wel voor iedereen :Y een zwangerschap is ook een hele onzekere periode en al helemaal als het de eerste keer is en je nog niet weet wat wel en niet "normaal" is.
Dit :Y
En dan is t de tweede keer en is alles anders dan de eerste keer en dan is t weer spannend :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165167695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 07:39 schreef Gogo83 het volgende:
Haha, ik zie het voor me Vivi..

@Tweedle: die onzekerheid ken ik heel erg. Ik had het ook vooral voor de eerste echo, maar nu ook nog regelmatig. Eerste echo was 23-8, de volgende pas 29-9. Vraag me regelmatig af of ie het nog wel doet. :@ Raar misschien, maar behalve zwangerschapssymptomen is er niets dat mij laat werken dat ie gewoon lekker doorgroeit. Maar ja, zal er wel bij horen.
Dit heb ik ook :Y kan niet wachten tot ik haar voel (aan de echo's te zien is t een professioneel schoppertje dus misschien krijg ik nog wel spijt van deze uitspraak :D )

Hier 0,0 klachten, alleen de buik die groeit zeg maar :') zenuwslopend soms!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 september 2016 @ 08:37:21 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_165167905
Zo'n ervaring helpt inderdaad niet mee, tombola. Hopelijk voel je je snel wat zekerder :*
disclaimer
pi_165167963
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:37 schreef Stormqueen het volgende:
Zo'n ervaring helpt inderdaad niet mee, tombola. Hopelijk voel je je snel wat zekerder :*
Hoe heb jij het op vakantie? Lekker aan het genieten van de Griekse zon?
pi_165167964
Fijn dat het voor velen zo herkenbaar is! Ben blij dat ik mijn onzekerheid geuit heb hier.

Die tweede echo duurt idd nog lang voor je gogo, het liefst zou je elke week willen kijken he?

Heel begrijpelijk tombo dat het nu extra spannend is :*

Kun je dus al echt beweging zien op een echo zo vroeg al? O+
pi_165168018
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:01 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Of jij :s)
Heb je nog een beetje kunnen slapen? Waarom ben je zenuwachtig voor de controle vandaag?

Ik denk wel dat ik m'n buik ga missen, maar wat lijkt het me heerlijk om te lopen zonder al dat gewicht mee te sjouwen, of te bukken of om te draaien in bed of makkelijker mijn vriend te kunnen knuffelen O+
Ergens rond 2 uur ben ik dan toch in slaap gekukeld en om 7 uur was mijn kroost weer alive en kicking. Dus voor mijn doen wel een okay nacht op het moment :Y

Maar nee, aan jou en Soof de eer hoor! Ik ga niet voorkruipen!
En zenuwen .. kweet niet .. het komt er ineens op aan :D . En ik maak me enorm druk om het feit dat ik eerst de kindjes moet lozen als het moment supreme zich aandient en of ik dan wel op tijd in het zkh ben en blabla. Bij Boaz ben ik toen ingeleid dus had ik de stress toen niet om Djenna acuut ergens onder te brengen, dat ging allemaal op afspraak zeg maar :')

Soms wrijf ik nog wel een keer liefkozend over mijn buukske heen .. wetende dat dit de allerallerallerlaatste keer is en het toch wel wonderlijk is allemaal. Maar ben ook wel weer blij als ik zonder al die ballast lekker rond kan rennen.

En over onzekere tijden in de zwangerschap ... Ik denk idd wat SQ zegt dat iedere zwangere die periodes kent :Y ... Gewoon een rotte, onzekere periode. Daarom vond ik de pretecho tussen de termijnecho en de 20-wekenecho heel fijn. Want die periode was anders wel heul lang voor mijn gevoel.
  donderdag 8 september 2016 @ 08:55:24 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_165168052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:43 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe heb jij het op vakantie? Lekker aan het genieten van de Griekse zon?
Heerlijk hoor! Was ik ook wel aan toe na anderhalf jaar stress.
Behalve vannacht want mijn dochter vertikte het om te gaan slapen dus die heb ik mee in bed genomen en dan slaap je dus met 1 oog open. Op een half uurtje na en toen lazerde ze ook meteen uit bed O+

Tweedle, de vorige zwangerschap had ik een echo tussen de 10 en 11 weken en toen zagen we een boontje met flippers en al veel beweging. Maar met 12-13 weken is het dan echt ineens een compleet mensje. Heel bizar hoe snel dat gaat!
disclaimer
pi_165168053
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:37 schreef Stormqueen het volgende:
Zo'n ervaring helpt inderdaad niet mee, tombola. Hopelijk voel je je snel wat zekerder :*
tnx O+
Heb t er gelukkig goed over kunnen hebben met de vk en mag altijd bellen als ik t hartje wil horen *;

Hoe is t in Griekenland?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165168100
Oh twinkle dat 'laatste keer' gevoel heb ik ook een beetje, ik wil er liefst 6 (okee, of 4) :+ maar we moeten nog even zien qua leeftijd/ruimte/mening vriend etc :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165168285
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Heerlijk hoor! Was ik ook wel aan toe na anderhalf jaar stress.
Behalve vannacht want mijn dochter vertikte het om te gaan slapen dus die heb ik mee in bed genomen en dan slaap je dus met 1 oog open. Op een half uurtje na en toen lazerde ze ook meteen uit bed O+

Tweedle, de vorige zwangerschap had ik een echo tussen de 10 en 11 weken en toen zagen we een boontje met flippers en al veel beweging. Maar met 12-13 weken is het dan echt ineens een compleet mensje. Heel bizar hoe snel dat gaat!
Ik kan me voorstellen dat je er inderdaad heel erg aan toe was. Heerlijk hoor O+

Twink, rot dat je zo ver van het ziekenhuis woont. Logisch dat dat stress met zich meebrengt. Iets nuttigs kan ik er ook niet op zeggen geloof ik :')
pi_165169141
Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt Twinkle, heb je buren of andere mensen in de buurt waar je in nood op terug kan vallen?

SQ, wat heerlijk Griekenland, enjoy!
pi_165169595
Jawel back up genoeg, vooral overdag wel. Ik zie gewoon beren op de weg en ben gewoon een control freak :')

Ook daarom beter dat we dit voor de laatste keer doen :Y

Zo benieuwd hoe mijn kinders het gaan beleven. Djenna is echt heel bewust de hele dag met der pop aan het sjouwen en ik hoor 100 keer op een dag 'dadelijk als de baby er is .... '

Ze snapt alleen nog niet echt dat je niet gelijk tikkertje kan doen met de baby :') _O-
pi_165169748
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dit heb ik ook :Y kan niet wachten tot ik haar voel (aan de echo's te zien is t een professioneel schoppertje dus misschien krijg ik nog wel spijt van deze uitspraak :D )

Hier 0,0 klachten, alleen de buik die groeit zeg maar :') zenuwslopend soms!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hetzelfde. Na elke echo ben ik weer 3 dagen gerust of zo.

Eerstvolgende echo is de 20 weken echo, ik ben nu 12+4 dus dat duurt nog wel eventjes. Wel even afkicken na elke week tot maximaal twee weken een echo.

Veel tijd om me er druk om te maken heb ik niet want de dagen bestaan hier vooral uit eten, spugen, werken, herhaal een keer of 10. En slapen. :')
pi_165169896
Cygne, gewoon een geslachtsbepalings echo inplannen, dat breekt die periode mooi ;)

Ik merk juist dat m'n 'kwaaltjes' minder worden, ook weer een reden om me druk te maken :') Vorige keer had ik ook weinig last dus in dat opzicht is er nu niets anders.

De npm hebben we een week verzet dus nog even geduld voordat we weer kunnen spieken. Vriend moet weer even naar't buitenland en wil natuurlijk wel bij de echo kunnen zijn :)

Veruca, echt super dat je alweer 33 weken bent! Zo fijn dat je baby gewoon nog even blijft zitten na alle stress van een paar weken terug :)
pi_165170094
:* voor de onzekerheidjes. Daar heb ik natuurlijk he-le-maal geen last van :') ik heb maandag middag nog 40 minuten heen en 40 minuten terug gereden puur op basis van een 'fuck, ik weet zeker dat hij het nu écht niet meer doet' gevoel.
pi_165170171
Fazz, die hebben we inderdaad gepland mede om die reden.

En inderdaad stomme onzekerheden. Ben er ook regelmatig van overtuigd dat ie nu toch écht stuk is. Een goede zwangerschap met levende baby is nog steeds een utopie in mijn hoofd.

Hilz. :*
pi_165170688
Wat fijn dat mijn twijfels herkenbaar zijn, maar wat vervelend voor jullie ook, al die twijfels. Kan me de extra twijfels na miskramen en andere ellende ook goed voorstellen, lastig hoor! :*
pi_165170877
Cygne (en alle andere onzekere dames), geef dat ook aan bij je verloskundige he. Zij kan daar echt wel wat mee, bijv een extra keer hartje luisteren.
pi_165171627
Awww cygne bij jou is het ook extra logisch ja :Y hier ook (mede) daarom een geslachtsecho gepland vorige week. :Y

En wat wupwup zegt; Geef t aan. Mijn vk gaf aan dat ik altijd mag bellen en er dan even tussendoor mag of ze komen langs om t hartje te luisteren O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 september 2016 @ 12:35:30 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_165171840
Daarom ben ik zo blij met mijn angelsounds. Het scheelt me bakken met stress. Heb er nu eigenlijk helemaal geen last van.
Maandag hebben wij ook een geslachtsbepaling trouwens! Ben heel nieuwsgierig!
disclaimer
pi_165171885
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Daarom ben ik zo blij met mijn angelsounds. Het scheelt me bakken met stress. Heb er nu eigenlijk helemaal geen last van.
Maandag hebben wij ook een geslachtsbepaling trouwens! Ben heel nieuwsgierig!
ja daar heb ik ook over getwijfeld. Maar ik krijg al stress als de vk t hartje niet meteen vindt dus ik ben bang dat ik er alleen maar zenuwachtiger van wordt :D

Spannend! Wij keken alletwee mee uiteraard en dachten: ah, een jongen! En tegelijkertijd zegt ze 'oh, een dametje!'
Wij; oh huh? _O- _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165171940
Dat zou ik opzich ook wel willen, maar dan ben ik weer bang dat ik het hartje niet kan vinden en daar weer van in de stress raak. :')

En spannend maandag! Wij mogen dan de sleutel van onze flat inleveren. Eindelijk. ^O^
pi_165172006
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:40 schreef Cygne het volgende:
Dat zou ik opzich ook wel willen, maar dan ben ik weer bang dat ik het hartje niet kan vinden en daar weer van in de stress raak. :')

GMTA :D *;
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 september 2016 @ 12:46:00 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_165172056
Haha ja, dat kan ik wel begrijpen. Al is me dat nog nooit overkomen. (Ik heb hem niet altijd in dertig seconden natuurlijk, maar met wat geduld lukt het altijd).

Tombola, is je oudste een jongen of een meisje?
disclaimer
pi_165172061
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

GMTA :D *;
_O- O+
pi_165172152
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
Haha ja, dat kan ik wel begrijpen. Al is me dat nog nooit overkomen. (Ik heb hem niet altijd in dertig seconden natuurlijk, maar met wat geduld lukt het altijd).

Tombola, is je oudste een jongen of een meisje?
ook een meisje :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165172292
Ik kom weer even spieken.
Nu 18 weken en 2 dagen zwanger.
In totaal 2,5 kg afgevallen.
Iedere 2 weken in het ziekenhuis door diabetes en familie historie extra controles...is niet erg...
maar ben erg onzeker...
pi_165172956
Wat is die onzekerheid in het begin toch vervelend... Helemaal slopend als je eerdere miskramen hebt gehad. Ik vond de eerste twintig weken ook geen klap aan :@

Net controle bij vk gehad en alles was goed :s) Volgende afspraak is voor volgende week vrijdag, dan ben ik al 40+4! :o Nu mag ik gaan nadenken of ik dan gestript wil worden of niet. Denk het wel.
  donderdag 8 september 2016 @ 13:39:34 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_165172983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:58 schreef gridjuh het volgende:
Ik kom weer even spieken.
Nu 18 weken en 2 dagen zwanger.
In totaal 2,5 kg afgevallen.
Iedere 2 weken in het ziekenhuis door diabetes en familie historie extra controles...is niet erg...
maar ben erg onzeker...
waar ben je onzeker over? :*

Het begint voor jou ook aardig op te schieten mies!
disclaimer
  donderdag 8 september 2016 @ 13:56:18 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165173309
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:37 schreef Mies_poes het volgende:
Wat is die onzekerheid in het begin toch vervelend... Helemaal slopend als je eerdere miskramen hebt gehad. Ik vond de eerste twintig weken ook geen klap aan :@

Net controle bij vk gehad en alles was goed :s) Volgende afspraak is voor volgende week vrijdag, dan ben ik al 40+4! :o Nu mag ik gaan nadenken of ik dan gestript wil worden of niet. Denk het wel.
Spannend Mies! Absurd dat jouw laatste dagen ook zijn geteld ;)

:* voor alle onzekerheden! Teveel cliché uitspraken hierover, het blijft gewoon vervelend.
pi_165174016
Ja inderdaad. Je vervelend voelen als je niet misselijk bent (doet hij het wel?) en je niet top voelen als je misselijk bent. Check voor vandaag. Ik koester mijn minikwaaltjes ^O^

Ben zo benieuwd naar mijn termijn! Heb het wel ongeveer gereconstrueerd maar toch.
pi_165174959
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:37 schreef Mies_poes het volgende:
Wat is die onzekerheid in het begin toch vervelend... Helemaal slopend als je eerdere miskramen hebt gehad. Ik vond de eerste twintig weken ook geen klap aan :@

Net controle bij vk gehad en alles was goed :s) Volgende afspraak is voor volgende week vrijdag, dan ben ik al 40+4! :o Nu mag ik gaan nadenken of ik dan gestript wil worden of niet. Denk het wel.
Hier ook controle gehad! Zo'n fijne, meedenkende mensen daar. Lekker kunnen spuien maar ook relativeren. Ik kan er weer een weekje tegenaan ^O^

Ontsluitingscheck en strippen wilde ze wel doen. Maar ze gaf ook aan dat ik nu al zo'n last heb van voorwerk, dat daardoor alleen maar meer zal worden en de kans dat het iets doet heel klein is. En dat is natuurlijk ook gewoon zo dus daar heb ik vrede mee.

Voor nu hebben we afgesproken dat we volgende week gaan strippen en dan ook mogelijk een afspraak kunnen maken voor inleiding als ik over de 40 weken heen ga. Zelfde verhaal als bij Boaz dus. En dat geeft rust ^O^

Nu lekker een McFlurry Cornetto naar binnen schuiven en naar mijn kroost toe .. die waarschijnlijk toch niet mee willen want opa en oma :') :Y)
pi_165175118
Het lijkt me heel moeilijk als je zo onzeker bent. Gelukkig hier nog steeds volop kwaaltjes dus het kan niet missen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind mijn buik zo enorm ontploft. Ik heb echt buikpijn als ik mijn spijkerbroeken draag en met jurkjes zie je een enorme bolling. Het is heel moeilijk om verborgen te houden. De baby is nog maar vet mini dus daar zal het niet door komen. Ik had al aardig wat buikvet van mezelf dus dat zal niet helpen. Bij de vorige twee was het ook snel zichtbaar maar niet zo snel. Iemand soortgelijke ervaringen? Ik merk dat ik me er een beetje voor schaam...
pi_165175208
Thistle nee geen ervaring. Bij de eerste hwb ik tot een week of 10 mijn eigen broeken aan gehad. Voor mijn gevoel ging het vamaf toen heel hard qua bolling maar als ik nu foto's terug zie van die tijd heeft het echt tot een week of 20 geduurd voordat je kon gaan twijfelen of ik zwamger was.

Bij mijn tweede was het al heel snel zichtbaar.

En nu bij de derde heeft het ook weer tot een week of 20 geduurd. Terwijl ik dacht iin no time maatje olifant te zijn want ja derde kindje.

Ik hoop dat je je snel iets beter voelt want dit lijkt me idd mooi ruk .. zeker als je ook nog twee kindjes rond hebt rennen.
pi_165175236
Ik vind dat als je een positieve test in handen hebt, je ook de garantie moet hebben op een baby. Dat het enige moment dat het mis gaat, al voor de test moet zijn en dat het daarna gewoon niet niet niet meer kan. Ofzo... Gewoon afschaffen.
pi_165175321
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:22 schreef Thistleweed het volgende:
Het lijkt me heel moeilijk als je zo onzeker bent. Gelukkig hier nog steeds volop kwaaltjes dus het kan niet missen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind mijn buik zo enorm ontploft. Ik heb echt buikpijn als ik mijn spijkerbroeken draag en met jurkjes zie je een enorme bolling. Het is heel moeilijk om verborgen te houden. De baby is nog maar vet mini dus daar zal het niet door komen. Ik had al aardig wat buikvet van mezelf dus dat zal niet helpen. Bij de vorige twee was het ook snel zichtbaar maar niet zo snel. Iemand soortgelijke ervaringen? Ik merk dat ik me er een beetje voor schaam...
Ik! Uitstekende buik die gewoon niet meer te verbergen is. M'n darmen duwen de boel naar buiten en blijkbaar is m'n buik gemaakt van memory Foam. Nou prima toch!

Is toch niets om je voor te schamen joh! O+
pi_165175469
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hier ook controle gehad! Zo'n fijne, meedenkende mensen daar. Lekker kunnen spuien maar ook relativeren. Ik kan er weer een weekje tegenaan ^O^

Ontsluitingscheck en strippen wilde ze wel doen. Maar ze gaf ook aan dat ik nu al zo'n last heb van voorwerk, dat daardoor alleen maar meer zal worden en de kans dat het iets doet heel klein is. En dat is natuurlijk ook gewoon zo dus daar heb ik vrede mee.

Voor nu hebben we afgesproken dat we volgende week gaan strippen en dan ook mogelijk een afspraak kunnen maken voor inleiding als ik over de 40 weken heen ga. Zelfde verhaal als bij Boaz dus. En dat geeft rust ^O^

Nu lekker een McFlurry Cornetto naar binnen schuiven en naar mijn kroost toe .. die waarschijnlijk toch niet mee willen want opa en oma :') :Y)
Fijn dat ze zo meedenken!
Maar wil je zelf volgende week wel gestript worden? Kan me ook voorstellen dat je liever een paar dagen later kiest voor een inleiding als je je zo druk maakt om de opvang van D. en B. en of je wel op tijd in het ziekenhuis bent.
pi_165175509
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:22 schreef Thistleweed het volgende:
Het lijkt me heel moeilijk als je zo onzeker bent. Gelukkig hier nog steeds volop kwaaltjes dus het kan niet missen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind mijn buik zo enorm ontploft. Ik heb echt buikpijn als ik mijn spijkerbroeken draag en met jurkjes zie je een enorme bolling. Het is heel moeilijk om verborgen te houden. De baby is nog maar vet mini dus daar zal het niet door komen. Ik had al aardig wat buikvet van mezelf dus dat zal niet helpen. Bij de vorige twee was het ook snel zichtbaar maar niet zo snel. Iemand soortgelijke ervaringen? Ik merk dat ik me er een beetje voor schaam...
Die heeft er zin in :)
Maar waarom schaam je je ervoor?
pi_165175555
Nou precies hetzelfde zei ik net tegen mijn man _O- .. bij nader inzien gaat daar denk ik ook de voorkeur naar uit :Y .. voor zover je zaken kunt plannen met deze termijn :') . Dan zit ik met alle liefde nog twee weken op deze manier uit. Maar garantie tot de seur natuurlijk. Het kan ook zomaar ineens toch losbarsten.

En 16 september is volle maan he.. voor degene die daarin gelooft :Y)
pi_165175873
:* voor de onzekerheden van de eerste weken!

En spannend voor de septembermama's! Ben benieuwd wie de volgende gaat zijn. Deze dagen nog wat te warm voor bevallen, toch ;)

Hier zijn we het halve huis naar de vuilstort aan het brengen om uiteindelijk de kamertjes door te kunnen schuiven. Het begint ergens op te lijken. Daarna kan ik met de nieuwe kamers voor zowel dreumes als buikbaby aan de slag. Word ik blij van. O+ En vandaag 24 weken alweer.
pi_165176335
Thistleweed: herkenbaar hoor! Ik ben negen weken en kan nog maar één broek aan, die eigenlijk ook al niet meer lekker zit. Ben niet aangekomen, maar dus wel opgezet. Ga morgen een positiebroek halen, beetje vroeg misschien, maar dit is ook niet fijn.
pi_165177308
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waar ben je onzeker over? :*

Het begint voor jou ook aardig op te schieten mies!
Het feit dat ik bijvoorbeeld niet groei. Maar schijnt te komen omdat m'n placenta aan de voorkant zit.
Het feit dat ik alleen maar afval ondanks dat ik wel genoeg eet en niets eruit gooi.
Het feit dat ik niets voel...
Ga zo maar door
pi_165177563
Hey gridjuh, had je post over het hoofd gezien. Ondanks je zorgen wil ik je toch feliciteren met je zwangerschap :* Wat zeggen ze er in het ziekenhuis van?
pi_165177944
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:01 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Het feit dat ik bijvoorbeeld niet groei. Maar schijnt te komen omdat m'n placenta aan de voorkant zit.
Het feit dat ik alleen maar afval ondanks dat ik wel genoeg eet en niets eruit gooi.
Het feit dat ik niets voel...
Ga zo maar door
Hier 2e zwangerschap, deze keer placenta voor, en hoewel ik in het begin vond dat ik onwijs groeide, valt dat achteraf gezien reuze mee :P en ineens trok het een spurt, en heb ik een puntbuik ;)

Dat later voelen kan zeker bij een 1e echt komen door de placenta aan de voorkant.

Anyway, onzekerheid is gewoon kut.

Ik ga maandag proefkonijnen voor iemand die bellypaints wil maken, maar vandaag wilde mn zus graag samen met Saar kliederen, en die kleine had zo'n ontzettende lol, maakte heel mn dag weer goed. O+
S. 2014
J. 2016
pi_165178401
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:22 schreef Thistleweed het volgende:
Het lijkt me heel moeilijk als je zo onzeker bent. Gelukkig hier nog steeds volop kwaaltjes dus het kan niet missen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind mijn buik zo enorm ontploft. Ik heb echt buikpijn als ik mijn spijkerbroeken draag en met jurkjes zie je een enorme bolling. Het is heel moeilijk om verborgen te houden. De baby is nog maar vet mini dus daar zal het niet door komen. Ik had al aardig wat buikvet van mezelf dus dat zal niet helpen. Bij de vorige twee was het ook snel zichtbaar maar niet zo snel. Iemand soortgelijke ervaringen? Ik merk dat ik me er een beetje voor schaam...
Mede-derde-kind-zwangere en ja. Ik ben nu 18 weken en krijg al wekenlang de vraag hoe lang ik nog moet, de opmerkingen dat ik zo hard groei zijn niet van de lucht en wat ook een bonus is: onze gastouder is twee maanden verder en krijgt nu net een beetje een voorzichtig bolletje. Ik antwoord maar schouderophalend "tja, derde hč" en verander het onderwerp. Je hoeft je zeker niet te schamen, je bent zwanger en je buik is prachtig in welke vorm dan ook. Hebben anderen geen reet mee te maken.
pi_165178518
Dat dus :Y

Ik vind het altijd van die opmerkingen waar je ook 0,0 niks mee kan. Wat kan jij kan er aan doen dat je buik snel/langzaam groeit
:?
pi_165178816
Gridjuh, ik was misselijk bij nr 1, gaf bijna niet over, maar verloor toch 8 kilo. Maakte mij toen ook erg onzeker. Gelukkig trok het bij en kreeg ik extra controles om te kijken of de baby niets tekort kwam. Deze keer slechts 2 kilo afgevallen, voor ik aankwam en een buikje kreeg.

Het is zo verschillend, hoe zo'n zwangerschap verloopt. Probeer je niets aan te trekken van commentaar, probeer niet te vergelijken en vertrouw op je vk. Mocht er iets abnormaals zijn qua groei, dan hoor je het wel. Je wordt zo goed gemonitord. Succes! Zwanger gaat gepaard met onwijze onzekerheid. En daar is niets tegen te doen denk ik :*
pi_165178859
En over opmerkingen van anderen: ik had vandaag binnen een half uur een "goh dat duurt niet lang meer" en een "nou jouw buik is nog bescheiden voor de termijn" te pakken. En ik ben vast niet gekrompen in de tussentijd ;) Maw: knik ja, zeg "nou he" en loop verder.
  donderdag 8 september 2016 @ 18:45:52 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_165179516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:28 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind dat als je een positieve test in handen hebt, je ook de garantie moet hebben op een baby. Dat het enige moment dat het mis gaat, al voor de test moet zijn en dat het daarna gewoon niet niet niet meer kan. Ofzo... Gewoon afschaffen.
nou, dat had moeder natuur ook wel ingebouwd, maar toen besloten wij mensen dat we testen wilden hebben die zes dagen voor nod al gedaan kunnen worden ;)
disclaimer
  donderdag 8 september 2016 @ 18:47:15 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_165179545
En gridjuh, met 18 weken nog niets voelen is heel normaal hoor! Bij een eerste zwangerschap is dat zo rond 20 weken gemiddeld :*

[ Bericht 26% gewijzigd door SQ op 08-09-2016 18:54:56 ]
disclaimer
pi_165180632
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mede-derde-kind-zwangere en ja. Ik ben nu 18 weken en krijg al wekenlang de vraag hoe lang ik nog moet, de opmerkingen dat ik zo hard groei zijn niet van de lucht en wat ook een bonus is: onze gastouder is twee maanden verder en krijgt nu net een beetje een voorzichtig bolletje. Ik antwoord maar schouderophalend "tja, derde hč" en verander het onderwerp. Je hoeft je zeker niet te schamen, je bent zwanger en je buik is prachtig in welke vorm dan ook. Hebben anderen geen reet mee te maken.
O+

Ik voel me er denk ik zo onzeker over omdat ik het idee heb dat het allemaal vet is en daar schaam ik me een beetje voor. Ben het afgelopen half jaar best aangekomen en dat vind ik niet zo fijn.

Gridjuh, :*
  donderdag 8 september 2016 @ 19:34:52 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_165180793
Thistle, ik begrijp het wel. Ik vind het ook heerlijk dat ik nu even niet thuis ben. Ik laat m'n pens gewoon hangen en niemand die weet dat ik 15 weken ben ipv 30 :')
disclaimer
pi_165181503
Ik kreeg afgelopen week ook de 'jij hoeft vast niet lang meer' en de 'weet je zeker dat het geen 2 zijn' opmerkingen.
En ik ben pas 24 weken onderweg van nummer 2 :')
Bij de eerste duurde dit echt veel langer allemaal.
Ik schaar het maar onder goed bedoelde opmerkingen.

Er is namelijk altijd wel wat op te merken door anderen lijkt wel.
Of je hoort dat het bescheiden is of dat je enorm bent en soms wisselt dat ook nog bij dezelfde buik.
pi_165181773
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:34 schreef Stormqueen het volgende:
Thistle, ik begrijp het wel. Ik vind het ook heerlijk dat ik nu even niet thuis ben. Ik laat m'n pens gewoon hangen en niemand die weet dat ik 15 weken ben ipv 30 :')
Heeeerlijk lijkt me dat :)
  donderdag 8 september 2016 @ 20:41:55 #64
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165182340
Oh die opmerkingen }:| heel herkenbaar!
Gelukkig zei mijn beste vriendinnetje vandaag toen ze me zag (was weer ff geleden) "wat ben je mooi, mooie buik en van achter amper zwanger". Dinsdag gelukkig ook al een keer en collega die mooi juist zei ipv zo wat ben jij al groot en moet je nog zo lang... Dus voel me weer enigsinds beter :')
  donderdag 8 september 2016 @ 20:45:46 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_165182477
Ik blijf er bij dat we als zwangere vrouwen eens collectief moeten kappen met boos of verontwaardigd reageren op alles wat mensen over je zwangerschap zeggen ;) in 99,9 % van de gevallen is het enkel goedbedoelde interesse. Sterker nog, ik durf er vergif op in te nemen dat we ons er allemaal meerdere malen aan "schuldig" hebben gemaakt voor we zelf in deze fase zaten :D
disclaimer
pi_165182597
Oh ja, ik maak bijna nooit opmerkingen over hoe een zwangere eruit ziet (omdat ik het gevoel heb dat ik alleen maar iets onhandigs kan zeggen), maar dat kan weer enorm ongeīnteresseerd overkomen natuurlijk. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165182892
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 18:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou, dat had moeder natuur ook wel ingebouwd, maar toen besloten wij mensen dat we testen wilden hebben die zes dagen voor nod al gedaan kunnen worden ;)
Nou niet echt, want het gebeurd ook wel eens dat het mis gaat bij 10, 11, 12, 13 weken. En in de tijd van Ben Hur wisten ze met dat termijn ook wel dat ze zwanger waren.

Een test zou een garantie moeten zijn voor een kind. (Wishfull thinking I Know...)
pi_165183012
Mij maakt het oprecht niet uit of iemand tegen me zegt 'wat heb je een klein buikje' of 'Mozes kriebel wat ben je (baby) vadsig', je hoeft vast nog maar een week.

Als ze me nu al vadsig noemen dan zou ik natuurlijk wel woest worden :')

Net als ongevraagd aan m'n buik zitten. Vond ik met de Senn ook niet erg
  donderdag 8 september 2016 @ 21:08:35 #69
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165183167
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf er bij dat we als zwangere vrouwen eens collectief moeten kappen met boos of verontwaardigd reageren op alles wat mensen over je zwangerschap zeggen ;) in 99,9 % van de gevallen is het enkel goedbedoelde interesse. Sterker nog, ik durf er vergif op in te nemen dat we ons er allemaal meerdere malen aan "schuldig" hebben gemaakt voor we zelf in deze fase zaten :D
Ik ben meer van t als je niks leuks kan zeggen, zeg dan niks haha. Ik ben t deels met je eens hoor vaak bedoelen ze t niet verkeerd. Maar ik zeg over iemand die "gewoon" aangekomen is als ik ze een tijd niet heb gezien toch ook niet "zoooo nou zitten wat kilootjes bij he. Lekker flink geworden". Ik vraag me af waarom t ineens wel "mag" als iemand zwanger is en dus vaak wel al onzekerder is als normaal.


Maargoed ik ben sowieso al self conscious over gewicht enz. Dus wrs trek ik t me ook meer aan als anderen :P
pi_165183511
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf er bij dat we als zwangere vrouwen eens collectief moeten kappen met boos of verontwaardigd reageren op alles wat mensen over je zwangerschap zeggen ;) in 99,9 % van de gevallen is het enkel goedbedoelde interesse. Sterker nog, ik durf er vergif op in te nemen dat we ons er allemaal meerdere malen aan "schuldig" hebben gemaakt voor we zelf in deze fase zaten :D
dit _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165183559
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf er bij dat we als zwangere vrouwen eens collectief moeten kappen met boos of verontwaardigd reageren op alles wat mensen over je zwangerschap zeggen ;) in 99,9 % van de gevallen is het enkel goedbedoelde interesse. Sterker nog, ik durf er vergif op in te nemen dat we ons er allemaal meerdere malen aan "schuldig" hebben gemaakt voor we zelf in deze fase zaten :D
Mee eens hoor. Ik had bij de vorige zwangerschap een klant die mij vroeg of het een jongetje of een meisje is en toen ik meisje antwoorde zei zij; 'dat dacht ik al. Ja, want meisjes halen de schoonheid bij moeder weg' _O-
Bedankt he! :')
pi_165183605
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:08 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik ben meer van t als je niks leuks kan zeggen, zeg dan niks haha. Ik ben t deels met je eens hoor vaak bedoelen ze t niet verkeerd. Maar ik zeg over iemand die "gewoon" aangekomen is als ik ze een tijd niet heb gezien toch ook niet "zoooo nou zitten wat kilootjes bij he. Lekker flink geworden". Ik vraag me af waarom t ineens wel "mag" als iemand zwanger is en dus vaak wel al onzekerder is als normaal.


Maargoed ik ben sowieso al self conscious over gewicht enz. Dus wrs trek ik t me ook meer aan als anderen :P
Ik ga er dan eigenlijk vanuit dat ze het hebben over mijn buik, waarbij het de bedoeling is dat ie wat groeit, en niet mijn dikke kont ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 september 2016 @ 21:34:48 #73
269689 crew  Viv
pi_165183905
Ik vind het juist leuk als mensen zien dat ik zwanger ben en er iets over zeggen. Daarnet nog, ik had via Marktplaats ons oude logeerbed verkocht, zei die man bij het ophalen: "Ja, jij mag niet meer tillen nu!" O+

Of toen ik bij 23 weken op een wetenschappelijk congres in de VS met iemand stond te praten over de dalende geboortecijfers in Nederland: "Maar aan jouw bijdrage heeft het niet gelegen." :D
pi_165183927
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf er bij dat we als zwangere vrouwen eens collectief moeten kappen met boos of verontwaardigd reageren op alles wat mensen over je zwangerschap zeggen ;) in 99,9 % van de gevallen is het enkel goedbedoelde interesse. Sterker nog, ik durf er vergif op in te nemen dat we ons er allemaal meerdere malen aan "schuldig" hebben gemaakt voor we zelf in deze fase zaten :D
Eens. ^O^
pi_165184732
Zo, intake moeders voor moeders gehad.. Gek is dat, ben je negen weken zwanger, en dan tķch is zo'n zwangerschapstest ff spannend. Paar tellen maar hoor, toen kwam er een knalstreep tevoorschijn, maar toch. Grappig wel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 september 2016 @ 22:17:38 #76
269689 crew  Viv
pi_165185396
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 22:00 schreef Gogo83 het volgende:
Zo, intake moeders voor moeders gehad.. Gek is dat, ben je negen weken zwanger, en dan tķch is zo'n zwangerschapstest ff spannend. Paar tellen maar hoor, toen kwam er een knalstreep tevoorschijn, maar toch. Grappig wel.
Ik had mezelf gewoon ingedekt door die ochtend eerst nog een keer zelf te testen. :Y) Informatrice zei dat ze dat heel vaak zag haha.
pi_165187233
Mijn vader noemde me gisteren 'bolle', 'dikkerd' en 'walvis', vond ik toch wat minder :')

Net als een appje van m'n schoonzusje net 'is mijn nichtje er al bijna?' Ja momentje, zit haar er net uit te persen 8)7 Vast met de beste bedoelingen zulke appjes, ik snap ze alleen echt niet :@

Wij aten net heerlijk op het strand O+ op de parkeerplaats zat ik alleen even klem vanwege een inschattingsfoutje van mijn buik _O-
pi_165187476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind het juist leuk als mensen zien dat ik zwanger ben en er iets over zeggen. Daarnet nog, ik had via Marktplaats ons oude logeerbed verkocht, zei die man bij het ophalen: "Ja, jij mag niet meer tillen nu!" O+

Of toen ik bij 23 weken op een wetenschappelijk congres in de VS met iemand stond te praten over de dalende geboortecijfers in Nederland: "Maar aan jouw bijdrage heeft het niet gelegen." :D
Maar dat vind ik ook wel leuke opmerkingen :D.

Mensen mogen me ook best dikkie noemen ofzo. Ik weet toch wel dat ik dat niet ben en alleen mijn buik bol is.

Ik vind vooral de clichés stom, ja laatste loodjes hé. Als ik net verteld heb hoe zwaar 't was want daar werd oprecht naar gevraagd. Dan is het ineens alsof elke zwangere dat zo heeft, eh nope.
pi_165187829
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:07 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Maar dat vind ik ook wel leuke opmerkingen :D.

Mensen mogen me ook best dikkie noemen ofzo. Ik weet toch wel dat ik dat niet ben en alleen mijn buik bol is.

Ik vind vooral de clichés stom, ja laatste loodjes hé. Als ik net verteld heb hoe zwaar 't was want daar werd oprecht naar gevraagd. Dan is het ineens alsof elke zwangere dat zo heeft, eh nope.
Nou, kan me niet anders voorstellen dan dat andere hoogzwangeren het ook heus wel zwaar hebben. Zijn er denk ik meer die het als zwaar ervaren (al dan niet letterlijk) dan als makkelijk.
pi_165187870
Oo al die opmerkingen! Vind het best gek dat vreemden opeens vanalles uitkramen naar je. Laatst in de super: zo jij hebt een dikke buik!
En vandaag: zo jij hebt een mooie buik! En dat dan op twee verschillende tijden door twee verschillende mensen (die vond ik dan leuker)!

Blijkbaar trek je het aan als zwangere, haha. Ik til er maar niet te zwaar aan. Ene noemt me dik, ander zegt het maar meent het niet en een volgende noemt me prachtig. Ach ja.

Heeeel andere vraag, vast heel dom ook. Wat gebruik je in de kinderwagen aan lakens/dekens in de winter (oktoberkindje)? Ik heb echt géén idee wat ik daar nog voor moet kopen! Help 😁
pi_165187953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind het juist leuk als mensen zien dat ik zwanger ben en er iets over zeggen. Daarnet nog, ik had via Marktplaats ons oude logeerbed verkocht, zei die man bij het ophalen: "Ja, jij mag niet meer tillen nu!" O+

Dat had ik ook een keer, maar toen was ik net die dag genadeloos ongesteld geworden met een opgezette hormonenbuik ;(

Ben benieuwd of ik het straks wel kan waarderen als het ook echt zo is ;)
pi_165189274
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:15 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Nou, kan me niet anders voorstellen dan dat andere hoogzwangeren het ook heus wel zwaar hebben. Zijn er denk ik meer die het als zwaar ervaren (al dan niet letterlijk) dan als makkelijk.
Ja uiteraard. Maar als je net geīnteresseerd hebt gevraagd hķe ik het ervaar en dan zo'n algemene dooddoener er achteraan gooien... Had ik net zo goed niks uit kunnen leggen.
Maar ergens snap ik het wel hoor - soms gewoon niet weten wat te zeggen.
pi_165189689
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:16 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Oo al die opmerkingen! Vind het best gek dat vreemden opeens vanalles uitkramen naar je. Laatst in de super: zo jij hebt een dikke buik!
En vandaag: zo jij hebt een mooie buik! En dat dan op twee verschillende tijden door twee verschillende mensen (die vond ik dan leuker)!

Blijkbaar trek je het aan als zwangere, haha. Ik til er maar niet te zwaar aan. Ene noemt me dik, ander zegt het maar meent het niet en een volgende noemt me prachtig. Ach ja.

Heeeel andere vraag, vast heel dom ook. Wat gebruik je in de kinderwagen aan lakens/dekens in de winter (oktoberkindje)? Ik heb echt géén idee wat ik daar nog voor moet kopen! Help 😁
Ik had een aankleedkussenhoes om t matrasje, een hydrofiel onder het hoofdje, dan gewoon de kleine een jas aan en dan een lekker warm dekentje eroverheen+ de extra laag vd wagen..
S. 2014
J. 2016
pi_165189814
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:15 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Nou, kan me niet anders voorstellen dan dat andere hoogzwangeren het ook heus wel zwaar hebben. Zijn er denk ik meer die het als zwaar ervaren (al dan niet letterlijk) dan als makkelijk.
+1 een ander kan niet voelen of inschatten wanneer het voor jou zwaar is en jij niet voor een ander.

En ik denk bij iemand die 40 weken lang t hart eruit kotst ook, nou dan kom ik nog aardig weg met al mn lijflijke gezeik, terwijl weer een ander denkt nou.... dat zou ik ook niet zo willen.

Vaak is het oprechte interesse en daarna niet weten hoe te reageren, en dan is "laatste loodjes" een makkelijk antwoord.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 9 september 2016 @ 06:27:05 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_165193179
Daarbij kun je ellende niet tegen elkaar opbieden he. En kun je alleen je eigen ervaringen écht als referentiekader nemen ;)
disclaimer
pi_165193189
Ja, vast ook vooral bedoeld als 'vervelend voor je, gelukkig hoef je niet lang meer'. En opbieden doen toch alle zwangere vrouwen met alles? :P

Hm, op de grond bij dreumes proberen te slapen op je buik is niet aan te raden. Au en boze baby. In bed lukt op mijn buik nog wel fijn.
pi_165193600
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik had een aankleedkussenhoes om t matrasje, een hydrofiel onder het hoofdje, dan gewoon de kleine een jas aan en dan een lekker warm dekentje eroverheen+ de extra laag vd wagen..
Die aankleedhoes is wel een goede tip! Eens proberen of dat past. Wat voor dekentje gebruik je in de wagen? Een wiegdeken lijkt me nog vrij groot? Of een klein fleecedekentje ofzo (ondanks dat je overal leest dat fleece niet mag)?
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:20:16 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_165193631
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:16 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Die aankleedhoes is wel een goede tip! Eens proberen of dat past. Wat voor dekentje gebruik je in de wagen? Een wiegdeken lijkt me nog vrij groot? Of een klein fleecedekentje ofzo (ondanks dat je overal leest dat fleece niet mag)?
dat dekentje vouw je dubbel. Verder had ik een hydrofiel en een wieghoeslaken (zijn even duur als een aankleedkussenhoes).
Fleece kan prima in de kinderwagen ;)
disclaimer
pi_165193696
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat dekentje vouw je dubbel. Verder had ik een hydrofiel en een wieghoeslaken (zijn even duur als een aankleedkussenhoes).
Fleece kan prima in de kinderwagen ;)
Wieghoeslaken kan natuurlijk ook inderdaad. Toeval wil dat ik inmiddels al een hele stapel aankleedkussenhoezen heb liggen (had wit gekocht, maar mijn aankleedkussen bleek blauwer dan gedacht en schijnt dus door, dus nu ook turquoise hoezen gekocht 😂).

Had bij de Zeeman hele leuke kleine fleece dekens gezien voor 2 euro ofzo, zal dan eens gaan kijken of die er nog zijn 😊 hoewel ik ook al drie wiegdekens heb dus als dat kan, dan kan ik die beter gebruiken hihi
pi_165193726
En anders is er zo een dekentje bij gehaald toch ;).
pi_165193984
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:02 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn vader noemde me gisteren 'bolle', 'dikkerd' en 'walvis', vond ik toch wat minder :')

Net als een appje van m'n schoonzusje net 'is mijn nichtje er al bijna?' Ja momentje, zit haar er net uit te persen 8)7 Vast met de beste bedoelingen zulke appjes, ik snap ze alleen echt niet :@

Wij aten net heerlijk op het strand O+ op de parkeerplaats zat ik alleen even klem vanwege een inschattingsfoutje van mijn buik _O-
Jeetje, ik geloof niet dat ik het tof zou vinden als mijn vader me zo zou noemen :X

Kom er net achter dat we onze vakantie van volgend jaar op onze buik kunnen schrijven, we wilden naar St. Maarten om te duiken. Had me er al bij neergelegd dat duiken rond die tijd geen optie meer was, dus ik denk dan maar lekker snorkelen ofzo, maar een vriend wees me erop dat het een Zika gebied is. Naah, dan sla ik wel ff over :P

Kind kost ons nu al geld :D :'( :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 08:52:44 #92
269689 crew  Viv
pi_165194005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 06:32 schreef Heliotrope het volgende:
Ja, vast ook vooral bedoeld als 'vervelend voor je, gelukkig hoef je niet lang meer'.
Ja, zo zou ik een "laatste loodjes"-opmerking ook opvatten. :)
pi_165194046
Had je al geboekt? Anders zou ik bij je verzekering vragen of je je geld terugkrijgt. Kan me zo voorstellen dat er negatief reisadvies is voor zwangeren..?


Waarom zou fleece niet goed zijn trouwens? Wij gebruikten op koude dagen een dekbedje in de wagen. Je loopt met de wagen dus dan kun je eenvoudig in de gaten houden of ze nuet te warm/koud worden.
pi_165194077
Ik heb een paar weken geleden tickets gekocht, die zijn niet wijzigbaar helaas. Is helaas niet anders...
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:01:10 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165194137
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:57 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb een paar weken geleden tickets gekocht, die zijn niet wijzigbaar helaas. Is helaas niet anders...
Gewoon toch proberen, ik heb al meermaals bij KLM toch wat voor elkaar kunnen krijgen ondanks dat ik er eigenlijk geen recht op had.
Weet niet met waar je mee vliegt, maar kan de moeite zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165194150
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Had je al geboekt? Anders zou ik bij je verzekering vragen of je je geld terugkrijgt. Kan me zo voorstellen dat er negatief reisadvies is voor zwangeren..?


Waarom zou fleece niet goed zijn trouwens? Wij gebruikten op koude dagen een dekbedje in de wagen. Je loopt met de wagen dus dan kun je eenvoudig in de gaten houden of ze nuet te warm/koud worden.
Verstikkingsgevaar als ze eronder zouden rollen... soms draven we een beetje door met zn allen geloof ik, ik had hier een fleecedekentje in de wagen, lekker warm.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:05:03 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_165194196
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Verstikkingsgevaar als ze eronder zouden rollen... soms draven we een beetje door met zn allen geloof ik, ik had hier een fleecedekentje in de wagen, lekker warm.
volgens mij hadden het juist te maken met warmteregulering. Maar dan nog is het geen instant death penalty idd 😂
disclaimer
pi_165194237
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Had je al geboekt? Anders zou ik bij je verzekering vragen of je je geld terugkrijgt. Kan me zo voorstellen dat er negatief reisadvies is voor zwangeren..?


Waarom zou fleece niet goed zijn trouwens? Wij gebruikten op koude dagen een dekbedje in de wagen. Je loopt met de wagen dus dan kun je eenvoudig in de gaten houden of ze nuet te warm/koud worden.
Het probleem is niet de fleece zelf maar het materiaal waar het van gemaakt is. In NL is veel fleece 100% synthetisch en dat wordt afgeraden ivm brandbaarheid en warmtestuwing enz. Katoenfleece of wolfleece is uiteraard helemaal prima!
:)
pi_165194240
Is er over Zika eigenlijk bekend over op welk moment in de zwangerschap een besmetting het gevaarlijkst is? Kan me zo voorstelling dat die micocefalie iets is dat alleen in het beginstadium van de zwangerschap kan ontstaan. Of heb ik het mis?
pi_165194275
Zika zorgt niet alleen voor microcefalie maar is ook aangetroffen in de hersenen van baby's; het wordt dus aangenomen dat het in iedere fase van zwangerschap gevaarlijk is. Er zijn her en der in t land Zika-poli's waar je terecht kunt met evt. vragen :)
:)
pi_165194347
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

volgens mij hadden het juist te maken met warmteregulering. Maar dan nog is het geen instant death penalty idd 😂
Oh ja dat was t.. sorry :P
S. 2014
J. 2016
pi_165194825
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Gewoon toch proberen, ik heb al meermaals bij KLM toch wat voor elkaar kunnen krijgen ondanks dat ik er eigenlijk geen recht op had.
Weet niet met waar je mee vliegt, maar kan de moeite zijn
Goed punt! Zal ze wel een belletje geven.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 09:56:45 #103
269689 crew  Viv
pi_165195111
@ Zika: zoals Mignonne zegt is er geen veilige periode in de zwangerschap. Reizen naar een Zika-gebied wordt dan ook afgeraden voor alle zwangeren, maar dit advies heeft niet de status van een officieel negatief reisadvies zoals bij oorlog. Of je geld terugkrijgt bij annulering is dus afhankelijk van de coulance van de partij waar je een reis/vliegticket/hotel geboekt hebt.
pi_165195281
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:43 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja uiteraard. Maar als je net geīnteresseerd hebt gevraagd hķe ik het ervaar en dan zo'n algemene dooddoener er achteraan gooien... Had ik net zo goed niks uit kunnen leggen.
Maar ergens snap ik het wel hoor - soms gewoon niet weten wat te zeggen.
Maar op zich hebben ze ook gelijk toch? Het zijn ook je laatste loodjes dus heel lang zullen de klachten niet meer duren. Ik probeer zelf ook minder bezig te zijn met hoe vervelend het is om nauwelijks te kunnen lopen. Kan het nu veel beter accepteren, juist omdat het nu echt de laatste loodjes zijn en het snel beter zal worden.

Dat wilde ik even zeggen, terug naar de kinderwagens/zika gebied :s)
pi_165195541
Nu we het toch over kinderwagens hebben: ik krijg straks een januaribaby, heb ik nu echt wat anders nodig voor in de kinderwagen met onze Nederlandse horrorwinters? :+ De universele Wallaboo voetenzak die we al hebben lijkt me icm een warm vestje en mutsje toch voldoende voor buiten?

Laatste loodjes: je hebt natuurlijk alleen je eigen referentiekader om vanuit te redeneren. Ik kan niet voor een ander bepalen of iets zwaar is of niet. Een vriendin van mij heeft zo'n beetje de hele zwangerschap thuis gezeten ivm misselijkheid (eerste weken), vermoeidheid (tweede trimester) en bekkenpijn (tweede en derde trimester). Ik kan me daar vanuit mijn referentiekader niks bij voorstellen, maar dat betekent niet dat haar klachten of in elk geval haar gevoel daarbij er niet kan of mag zijn. Aan het eind had ik de vorige keer alleen last van een veel te wild kind dat me uit elkaar probeerde te drukken in combinatie met een te smalle ribbenkast: het paste gewoon niet lekker meer. Echt klachten van niks vergeleken met vele anderen hier, maar ik was het toch enorm zat toen ik de laatste 2-3 weken daardoor gewoon niet langer dan een half uur rechtop kon zitten.

Wie dann auch: sticker van de vk gehad eergisteren. Ik geniet altijd zo van de beat van het hartje. O+ Bloeddruk blijft lager dan de vorige keer (95/55 dit keer) en alhoewel dat medisch gezien fijn is zou ik ook best weer eens op willen kunnen staan zonder sterretjes te zien. En ik ben eindelijk wat aangekomen, erg fijn. *O*
pi_165195901
Oh ik heb nog een kleine wallaboo zak in de aanbieding. Rood, door de vorige eigenaar gewassen en daardoor is de binnenkant heeeel licht verkleurd. Mijn zoon voelde daar niks van, maar toch ;) Mag weg voor klein prijsje; mocht iemand em willen pm maar.
:)
pi_165196196
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het probleem is niet de fleece zelf maar het materiaal waar het van gemaakt is. In NL is veel fleece 100% synthetisch en dat wordt afgeraden ivm brandbaarheid en warmtestuwing enz. Katoenfleece of wolfleece is uiteraard helemaal prima!
Hm. Maar als je er wakker bij bent, wat je bent met de wagen, dan zal dat wel loslopen, toch?
Wij gebruiken straks ook een donzen dekbedje in de wagen voor de beeb. Wordt geloof ik afgeraden, maar ik doe het lekker toch :6
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 10:58:54 #108
269689 crew  Viv
pi_165196273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Hm. Maar als je er wakker bij bent, wat je bent met de wagen, dan zal dat wel loslopen, toch?
Sowieso heb je met de Noorse winters minder kans op warmtestuwing dan hier in Nederland. ;)
pi_165196412
Natuurlijk! En wat vivi zegt ook nog eens...

Je weet als t goed is hoe ik er over denk ;) gezond verstand en dan loopt er heel veel los. Ik heb ook een fleecedekentje gebruikt, nog steeds! Van dd hema, katoenfleece is dat toevallig. Niet zoveel mis mee. (En mijn baby slaapt meestal in mn bed bij mij half onder mijn dekbed, al vrij vroeg. Maar dat zei ik niet hardop :+ )
:)
pi_165196692
Haha dat deed mijn mini ook toen :D Ik merk wel dat er (kennelijk) in Nederland veel meer "regeltjes" door de kraamzorg worden gemaakt dan hier. Hier hebben ze niks tegen dekbedjes bij baby's in bed.

Bij O probeerde ik het allemaal nog "goed" te doen, de eerste dagen. Dat ging mooi niet. Die kroop in haar slaap op dag 4 al onder haar keurig opgemaakte dekentje uit _O- Toen we alle regeltjes loslieten waren we ineens allemaal tevreden :D
pi_165196783
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:19 schreef Selvaria het volgende:
Nu we het toch over kinderwagens hebben: ik krijg straks een januaribaby, heb ik nu echt wat anders nodig voor in de kinderwagen met onze Nederlandse horrorwinters? :+ De universele Wallaboo voetenzak die we al hebben lijkt me icm een warm vestje en mutsje toch voldoende voor buiten?
Ik heb er ook eentje van januari: het lijkt me als basis om aan te schaffen helemaal prima. Het hangt ook af van de soort winter. De winter van 2014 was heel zacht en vanaf februari hadden we al vrij hoge temperaturen. Dat weet je niet van tevoren, maar dat kan dus ook. Mocht het toch een lange, strenge winter zijn dan kun je altijd nog wat extra warms aanschaffen tegen die tijd. Ik weet niet of je ook van plan bent om te gaan dragen? Ik weet nog goed dat ik voor de oortest naar het CB ging. Daar zag ik allemaal baby's die in dikke skipak-achtige dingen aankwamen, en die van mij zat met alleen een pakje en dik vestje en mutsje aan warm bij me in de draagdoek. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165196816
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:26 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik heb er ook eentje van januari: het lijkt me als basis om aan te schaffen helemaal prima. Het hangt ook af van de soort winter. De winter van 2014 was heel zacht en vanaf februari hadden we al vrij hoge temperaturen. Dat weet je niet van tevoren, maar dat kan dus ook. Mocht het toch een lange, strenge winter zijn dan kun je altijd nog wat extra warms aanschaffen tegen die tijd. Ik weet niet of je ook van plan bent om te gaan dragen? Ik weet nog goed dat ik voor de oortest naar het CB ging. Daar zag ik allemaal baby's die in dikke skipak-achtige dingen aankwamen, en die van mij zat met alleen een vestje en mutsje aan warm bij me in de draagdoek. O+ .
Jaa, daar kijk ik alweer zo naar uit. O+
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:25:07 #113
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165197746
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:57 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb een paar weken geleden tickets gekocht, die zijn niet wijzigbaar helaas. Is helaas niet anders...
Heb je geen (doorlopende) annuleringsverzekering? Wij konden namelijk onze vakantie in Griekenland (waar we nu zouden zitten) gewoon daarop annuleren met de zwangerschap (zonder complicaties zelfs) als reden annuleren. Ook het hotel bij Schiphol de nacht ervoor ivm vroege vlucht wat niet kosteloos annuleerbaar was werd gewoon terugbetaald. Vakantie was overigens wel geboekt vlak voor we erachter kwamen dat ik zwanger was.

En vrienden van ons mochten ook annuleren vanwege zwangerschap en zika virus op Aruba... Het is t proberen echt waard

En nu zijn we onderweg naar Port Zélande ipv dat we op Samos zitten :P
pi_165198305
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:25 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Heb je geen (doorlopende) annuleringsverzekering? Wij konden namelijk onze vakantie in Griekenland (waar we nu zouden zitten) gewoon daarop annuleren met de zwangerschap (zonder complicaties zelfs) als reden annuleren. Ook het hotel bij Schiphol de nacht ervoor ivm vroege vlucht wat niet kosteloos annuleerbaar was werd gewoon terugbetaald. Vakantie was overigens wel geboekt vlak voor we erachter kwamen dat ik zwanger was.

En vrienden van ons mochten ook annuleren vanwege zwangerschap en zika virus op Aruba... Het is t proberen echt waard

En nu zijn we onderweg naar Port Zélande ipv dat we op Samos zitten :P
Het weer in Port Zelande is net zo lekker als in Samos ;)

ok, klantenservice van KLM is geweldig. Tickets voor 100 euro meerpijs omgeboekt naar Zanzibar, waar geen zika te vinden is.

Ze waren supervriendelijk en een of andere penalty voor het omzetten hoefde ik niet te betalen want zwanger <3<3 <3

(Wij hebben geen annuleringsverzekering, relatief gezien erg duur en kans dat wij het nodig hebben is erg klein. Dus ben erg blij met dit mazzeltje :D )
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_165198329
Wat fijn aurum! ^O^
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:57:52 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165198340
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:55 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Het weer in Port Zelande is net zo lekker als in Samos ;)

ok, klantenservice van KLM is geweldig. Tickets voor 100 euro meerpijs omgeboekt naar Zanzibar, waar geen zika te vinden is.

Ze waren supervriendelijk en een of andere penalty voor het omzetten hoefde ik niet te betalen want zwanger <3<3 <3

(Wij hebben geen annuleringsverzekering, relatief gezien erg duur en kans dat wij het nodig hebben is erg klein. Dus ben erg blij met dit mazzeltje :D )
*O* *O* *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165198376
Wat fijn! Goed besteed die 100e :D
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:35:51 #118
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165199051
Oh fijn aurum *O*
pi_165199435
Wat fijn Aurum!

Mijn meneer is bezig met indalen geloof ik :X auw!

En peuter heeft besloten dat tussen de middag slapen voor baby's is, dat resulteert al een paar dagen in feest rond 17:00. En ik nam zo graag even een uurtje rust tussendoor :P
#fwp
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 14:16:17 #120
269689 crew  Viv
pi_165199763
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En peuter heeft besloten dat tussen de middag slapen voor baby's is, dat resulteert al een paar dagen in feest rond 17:00. En ik nam zo graag even een uurtje rust tussendoor :P
En samen in het grote bed een dutje doen? Of is dat ook voor baby's volgens haar. :D
pi_165199836
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En samen in het grote bed een dutje doen? Of is dat ook voor baby's volgens haar. :D
Mama's bed is veeel te leuk om op te springen en op en af te klimmen nu het zo hoog staat :') ach kan ze vanavond weer wat vroeger :P
S. 2014
J. 2016
pi_165202954


Vandaag bij de apotheek (blaasontsteking nr 7 }:| ) een oud vrouwtje; Ik moet ff voelen hoor, vind dat altijd zo fijn O+ je hoeft zeker niet lang meer? "Nog 8 weken mevrouw" ooooh nee hoor die zit geen 8 weken meer! Die komt echt wel eerder, ik zie het aan je gezicht.
O+ ik hou dr stiekem wel van O+
S. 2014
J. 2016
pi_165203016
Ik heb zo'n Koeka voetenzak voor in de maxi cosi, maar die gaan we ook perfect kunnen gebruiken in de kinderwagen volgens mij.

Aurum, super service van KLM zeg!

Ik heb vandaag wat last van oefenweeën denk ik, voelt als pijnlijke menstruatiekrampen. Morgen al 36 weken, spannend zeg *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 17:07:24 #124
269689 crew  Viv
pi_165203250
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 16:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[ link | afbeelding ]
(blaasontsteking nr 7 }:| )
Jemig, wat ga je lekker weer. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165203492
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jemig, wat ga je lekker weer. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verbaasd me niet eens meer :') gewoon niet tegen te houden,drink genoeg,gebruik vit c en plas goed uit... blijkbaar erg gevoelig ervoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_165205255
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Had je al geboekt? Anders zou ik bij je verzekering vragen of je je geld terugkrijgt. Kan me zo voorstellen dat er negatief reisadvies is voor zwangeren..?


Waarom zou fleece niet goed zijn trouwens? Wij gebruikten op koude dagen een dekbedje in de wagen. Je loopt met de wagen dus dan kun je eenvoudig in de gaten houden of ze nuet te warm/koud worden.
Kraamzorgen zeggen dat fleece niet goed is voor een baby omdat het te warm zou zijn geloof ik. Ik vind het zelf een beetje onzin en de overheid geeft ook advies: fleece/katoen oid maakt niet zo veel uit als je maar bedenkt dat een dun fleece warmer kan zijn dan een dik katoenen dekentje..
pi_165205344
Ik had vandaag mijn laatste werkdag trouwens! Nu verlof. Vraag me nog af wat ik met al die vrije tijd ga doen maar dat schijnt goed te komen 😝
pi_165205873
Jeetje gm jou moeten ze ook hebben he .. gaat lekker not!

Het sollicitatiegesprek ging wel okay voor mijn gevoel. Enerzijds de juiste kennis in huis. Anderzijds valt er nog een hoop te leren. Alleen ... koud twee uur na het gesprek ben ik al terug gebeld. Uiteraard loop ik niet 24/7 met mijn mobiel in de hand dus net die oproep gemist. Maar is zeker geen goed teken als je zo snel al wordt gebeld of wel? :@ .. ik was niet de enige kandidaat. Nou ja, maandag maar terug bellen en heel erg fingers crossed tot die tijd!
pi_165206196
Wat een fijne service, Aurum!

Vandaag mijn ouders hier geweest, mn moeder heeft gepoetst terwijl man in de flat t laminaat eruit aan t halen was. Mn vader heeft lampen opgehangen en een kapstok. Het wordt al steeds meer een thuis.

Oh en mijn teamleider van mijn nieuwe team. O+ Ze traint me nu voor mijn nieuwe functie, leuker en uitdagender maar ook pittig zo met dat spugen. Ze denkt aan alle kanten met me mee en is zo lief voor me. Ik vind het echt ontroerend. Ik werk daar nu bijna twee jaar, als freelancer en ze zijn zo ontzettend betrokken. Bij de miskramen, de achtergrond en het hele traject. O+
pi_165206951
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Kraamzorgen zeggen dat fleece niet goed is voor een baby omdat het te warm zou zijn geloof ik. Ik vind het zelf een beetje onzin en de overheid geeft ook advies: fleece/katoen oid maakt niet zo veel uit als je maar bedenkt dat een dun fleece warmer kan zijn dan een dik katoenen dekentje..
Fleece is een manier van bewerken en zegt niets over de stofsoort zelf! Net als tricot/gebreid/jersey/interlock weet ik het. Fleece kan gemaakt zijn katoen, wol, polyester, polyacryl maar ook van bijv (bamboe)viscose. De natuurlijke varianten zijn te verkiezen boven de polyester en andere synthetische varianten omdat ze meer ademen en temperatuur beter reguleren.
:)
pi_165206960
Woah Mies heb je die temperaturen gezien van komende week :o


Cygne wat een fijne werkplek waarbij zoveel begrip voor jullie situatie!
pi_165207148
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Fleece is een manier van bewerken en zegt niets over de stofsoort zelf! Net als tricot/gebreid/jersey/interlock weet ik het. Fleece kan gemaakt zijn katoen, wol, polyester, polyacryl maar ook van bijv (bamboe)viscose. De natuurlijke varianten zijn te verkiezen boven de polyester en andere synthetische varianten omdat ze meer ademen en temperatuur beter reguleren.
Je hebt gelijk! Ook synthetisch fleece mag wel, als je maar nadenkt. Als je het rapport van TNO er op na leest in ieder geval.
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:14:50 #133
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165207217
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ook synthetisch fleece mag wel, als je maar nadenkt. Als je het rapport van TNO er op na leest in ieder geval.
Alleen opletten op warmtestuwing is zo lastig als je kindje slaapt op zijn kamer en je op de bank Superkids kijkt. Heel veel slechte dingen mogen wel maar maken het niet een goed idee.
pi_165207271
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Ook synthetisch fleece mag wel, als je maar nadenkt. Als je het rapport van TNO er op na leest in ieder geval.
Alles mag, het is namelijk jouw kind en niet dat van TNO (of je kra of vk of het cb).
Ik zeg ook nergens dat het niet mag he, alleen te verkiezen boven. Niet drinken in de zwangerschap is ook te verkiezen boven wel drinken :Y)
:)
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:19:17 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_165207295
Zo dramatisch is het allemaal echt niet. Ja, als je je kindje in een wollen romper met dikke pyjama in een extra gevoerde inbakerzak onder dikke lagen synthetisch fleece legt. Nee, dat is geen goed idee. Een katoenfleece dekentje kan prima.
disclaimer
pi_165207326
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Zo dramatisch is het allemaal echt niet. Ja, als je je kindje in een wollen romper met dikke pyjama in een extra gevoerde inbakerzak onder dikke lagen synthetisch fleece legt. Nee, dat is geen goed idee. Een katoenfleece dekentje kan prima.
Precies. Gewoon een beetje logisch blijven nadenken dan is er niks aan de hand. :Y
:)
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:23:38 #137
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165207397
Ik had vandaag telefonische intake van kraamzorg en kreeg ook de vraag wat voor dekentje ik voor de wieg/ledikant had.

Verder is man druk bezig op zolder *O* en doet mijn lijf zeer -O- en het gaat snel :o over 2 weken al verlof :o
pi_165207813
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Alles mag, het is namelijk jouw kind en niet dat van TNO (of je kra of vk of het cb).
Ik zeg ook nergens dat het niet mag he, alleen te verkiezen boven. Niet drinken in de zwangerschap is ook te verkiezen boven wel drinken :Y)
Neenee zo heb ik het ook niet opgevat hoor! Alleen de kraam zegt dan wel dat fleece polyester niet mag. Heb dus alleen al om de discussie die eerste week te vermijden toch nog maar een volledig katoenen dekentje gekocht 😂 mijn andere dekentjes zijn katoen mét polyester fleece
pi_165207913
Ik kijk nu trouwens altijd op dekentjes wat t voor spul is, en als het fleece is dan is het polyester (100%). Waar vind je dan weer een katoenfleece? Ik had daar tot ik me er in ging verdiepen ook nog nooit van gehoord. Dacht dat fleece altijd synthetisch was.
pi_165208086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:14 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Alleen opletten op warmtestuwing is zo lastig als je kindje slaapt op zijn kamer en je op de bank Superkids kijkt. Heel veel slechte dingen mogen wel maar maken het niet een goed idee.
Het wordt niet als iets slechts geformuleerd door TNO. Zij geven aan dat elk soort dekentje goed is. Zolang je maar bedenkt dat polyester veel warmer is dan katoen bv. Dus niet twee fleecedekens 'omdat het zo dun voelt'. En goed opmaken.

Maar goed ik ben nog totaal onervaren dus ik probeer overal wat info vandaan te halen en daar mijn eigen ideeen mee te vormen 😊
pi_165208440
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Woah Mies heb je die temperaturen gezien van komende week :o

Cygne wat een fijne werkplek waarbij zoveel begrip voor jullie situatie!
Ja ;( Maar afgelopen dagen vond ik het ook meevallen, het koelde 's avonds iig lekker af!
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad :) Dat ze je meteen gebeld hebben zegt helemaal niks. Ik ga voor je duimen!
pi_165208643
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:41 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik kijk nu trouwens altijd op dekentjes wat t voor spul is, en als het fleece is dan is het polyester (100%). Waar vind je dan weer een katoenfleece? Ik had daar tot ik me er in ging verdiepen ook nog nooit van gehoord. Dacht dat fleece altijd synthetisch was.
Gewoon op het label. Ik heb zelf bijv deze van Hema. Is 100% katoen, is er ook in een grotere maat. En is heerlijk zachte warme fleece. Maar ik heb ed ook een van prenatal, zo'n eenvoudige witte, en die js ook katoen.
:)
pi_165209394
Ik ben net gebeld dat ik ben aangenomen :D *O* ... echt flabbergasted! :o

Nu eerst bevallen en zulks en zodra ik weer een beetje mobiel ben ga ik daar weer op de koffie voor de rest :Y) *O*
pi_165209438
Yaaaaaaay!!
:)
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:30:39 #145
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165209510
Gefeliciteerd twinkle! *O*
pi_165209511
Twinkle gefeliciteerd! *O* *O*
pi_165209538
Wow twinkle, super! *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:31:57 #148
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165209541
Gefeliciteerd Twinkle!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165209654
Twinkle wat goed! :D *O*
pi_165209666
Wat tof!! Gefeliciteerd Twinkle!
pi_165209705
Wat tof Twinkle! Gefeliciteerd! *O*
pi_165209890
Oh ja, dekentjes enzo moet ik ook weer uit gaan zoeken O+
Kraam heeft vorige keer mn baby onder; laken, dubbele wiegdeken, dubbele fleecedeken čn zo'n kraammatje gelegd, want 'ze is zo klein' :')
Dat ze zichzelf prima op temperatuur hield telde niet _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165210039
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 21:45 schreef tombolafan het volgende:
Oh ja, dekentjes enzo moet ik ook weer uit gaan zoeken O+
Kraam heeft vorige keer mn baby onder; laken, dubbele wiegdeken, dubbele fleecedeken čn zo'n kraammatje gelegd, want 'ze is zo klein' :')
Dat ze zichzelf prima op temperatuur hield telde niet _O-
:D dat klinkt wel wat overbodig.

Moet wel zeggen dat er soms wel iets in zit. Als kindjes bijv niet heel lekker groeien maar de temp an sich is okay, dan laat ik toch wel eens een wollen romper halen (goedkoper dan wollen deken...) en met kruik bedje verwarmen enz en dan zie je vaak dat de groei dan inene wel komt. Dan blijkt dat het kind in kwestie dus heel veel energie steekt in het goed houden van die temp, en daar dus in slaagt, maar dat het vervolgens nauwelijks energie heeft om te groeien. Als je het ze dan makkelijker maakt qua temp dan hebben ze meer over om van te groeien.
:)
pi_165210244
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D dat klinkt wel wat overbodig.

Moet wel zeggen dat er soms wel iets in zit. Als kindjes bijv niet heel lekker groeien maar de temp an sich is okay, dan laat ik toch wel eens een wollen romper halen (goedkoper dan wollen deken...) en met kruik bedje verwarmen enz en dan zie je vaak dat de groei dan inene wel komt. Dan blijkt dat het kind in kwestie dus heel veel energie steekt in het goed houden van die temp, en daar dus in slaagt, maar dat het vervolgens nauwelijks energie heeft om te groeien. Als je het ze dan makkelijker maakt qua temp dan hebben ze meer over om van te groeien.
Ik snap de logica wel, want ze was ook echt klein :Y
Maar ze had een week in t ziekenhuis gelegen en daar mocht ze al na 2 dagen van de warmtemat af en waren ze onder de indruk van hoe goed ze t deed, alleen dat nam de kraam niet van mij aan :P

Wollen romper ga ik onthouden! :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165210846
Wauw Twinkle, gefeliciteerd! *O*
pi_165211071
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 21:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik snap de logica wel, want ze was ook echt klein :Y
Maar ze had een week in t ziekenhuis gelegen en daar mocht ze al na 2 dagen van de warmtemat af en waren ze onder de indruk van hoe goed ze t deed, alleen dat nam de kraam niet van mij aan :P

Wollen romper ga ik onthouden! :D
Haha ja dat bedoel ik :D ze had best even aan kunnen kijken hoe het gaat toch :')
:)
pi_165211117
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D dat klinkt wel wat overbodig.

Moet wel zeggen dat er soms wel iets in zit. Als kindjes bijv niet heel lekker groeien maar de temp an sich is okay, dan laat ik toch wel eens een wollen romper halen (goedkoper dan wollen deken...) en met kruik bedje verwarmen enz en dan zie je vaak dat de groei dan inene wel komt. Dan blijkt dat het kind in kwestie dus heel veel energie steekt in het goed houden van die temp, en daar dus in slaagt, maar dat het vervolgens nauwelijks energie heeft om te groeien. Als je het ze dan makkelijker maakt qua temp dan hebben ze meer over om van te groeien.
That makes sense :Y
goed om dit soort dingen in mijn achterhoofd te houden want daar zou ik waarschijnlijk niet snel bij stil staan.

En bedankt voor de felicitaties! :s) ... de wonderen zijn de wereld nog niet uit dames!
  vrijdag 9 september 2016 @ 22:32:37 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_165211365
Gefeliciteerd twinkle! Fijn hoor! Wat voor baan is het?
disclaimer
  vrijdag 9 september 2016 @ 22:45:46 #159
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165211713
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D dat klinkt wel wat overbodig.

Moet wel zeggen dat er soms wel iets in zit. Als kindjes bijv niet heel lekker groeien maar de temp an sich is okay, dan laat ik toch wel eens een wollen romper halen (goedkoper dan wollen deken...) en met kruik bedje verwarmen enz en dan zie je vaak dat de groei dan inene wel komt. Dan blijkt dat het kind in kwestie dus heel veel energie steekt in het goed houden van die temp, en daar dus in slaagt, maar dat het vervolgens nauwelijks energie heeft om te groeien. Als je het ze dan makkelijker maakt qua temp dan hebben ze meer over om van te groeien.
Ooo tha memories. Franske kon zn temp niet houden dus heeft de eerste week ingewikkeld in een trui van papa doorgebracht O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 9 september 2016 @ 22:46:52 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_165211742
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:45 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ooo tha memories. Franske kon zn temp niet houden dus heeft de eerste week ingewikkeld in een trui van papa doorgebracht O+ .
kamperen in de woonkamer met de kachel vol open? O+
disclaimer
  vrijdag 9 september 2016 @ 22:48:39 #161
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165211796
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kamperen in de woonkamer met de kachel vol open? O+
4 dagen pp op de bank slapen met je hand in de wieg om te pinken O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165212118
:D O+
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 23:06:33 #163
269689 crew  Viv
pi_165212363
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:57 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik had vandaag mijn laatste werkdag trouwens!
Woei! w/ Ik ga ook bij 36 weken dus hier nog 2 te gaan, bizar idee dat het wel al had gekund.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben net gebeld dat ik ben aangenomen :D *O* ... echt flabbergasted! :o

Nu eerst bevallen en zulks en zodra ik weer een beetje mobiel ben ga ik daar weer op de koffie voor de rest :Y) *O*
Wat een fijn vooruitzicht, goed gedaan!! *O*
pi_165212437
Twinkle, totale eindbaas jij! Gefeliciteerd ❤❤❤
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_165212552
Wat goed Twinkle, gefeliciteerd!
pi_165212591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 23:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel. Ik hou het in de gaten. :)
S. 2014
J. 2016
pi_165213965
Ik vind het echt knap van jullie dames dat jullie tot de 36 weken door konden! :Y

Ik weet nog wel dat ik met 32 weken al dacht: omg er zijn gewoon vrouwen die tot 36 weken prima door kunnen en ik heb het nu al helemaal gehad.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 september 2016 @ 00:20:45 #168
269689 crew  Viv
pi_165214467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het echt knap van jullie dames dat jullie tot de 36 weken door konden! :Y
Is niks knap aan hoor, gewoon puur geluk dat ik weinig kwaaltjes heb. :Y) Sinds de 29 weken word ik wel steeds iets krakkemikkiger qua bandenpijn/lage rugpijn/bekkenpijn, maar nog steeds goed te doen als ik er rekening mee houd.
pi_165216439
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:45 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ooo tha memories. Franske kon zn temp niet houden dus heeft de eerste week ingewikkeld in een trui van papa doorgebracht O+ .
Oh wat slim :D O+. Hier echt genoeg merinowollen herenkleding. Maar goed ik heb ook een wollen dekentje en wollen Kleertjes voor de baby dus het loopt wel los :P.
pi_165217735
Gefeli Twinkle! Doe je goed :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_165217912
Twink gefeliciteerd met je nieuwe baan *O* super joh!
pi_165217986
Goedemorgen!
Even ego hoor...
Ik voelde de baby sinds gisteravond amper, gisteravond wel de hik gevoeld, verder weinig. Ook porren deed niets, pas toen ik op d'r hoofd duwde gaf ze een beetje reactie. Vannacht ook continu met bewegingen bezig geweest, weer amper wat. Vanmorgen een uur in bad gelegen en nu al een uur op m'n zij. Voel d'r wel wat meer, maar niet zoals normaal. Vind het zo lastig om (weer) te bellen, want op zich is het ook normaal om op het einde minder te voelen.

Meh, mag ik alsjeblieft gewoon bevallen? Dit bezorgt me zo veel stress }:|

[ Bericht 8% gewijzigd door Mies_poes op 10-09-2016 08:39:43 ]
pi_165218006
Stilte voor de storm?
Ik zou toch gewoon bellen hoor Mies, beter te vaak dan 1 keer te weinig.

Gefeliciteerd Twinkle! Wat goed zeg!
pi_165218014
Gefeliciteerd Twinkle!

Mies, als je je zorgen maakt bellen hoor! :*
  zaterdag 10 september 2016 @ 08:37:40 #175
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165218015
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 08:33 schreef Mies_poes het volgende:
Goedemorgen!
Even ego hoor...
Ik voelde de baby sinds gisteravond amper, gisteravond wel de hik gevoeld, verder weinig. Ook porren deed niets, pas toen ik op d'r hoofd duwde gaf ze een beetje reactie. Vannacht ook continu met bewegingen bezig geweest, weer amper wat. Vanmorgen een uur in bad gelegen en nu al een uur op m'n zij. Voel d'r wel wat meer, maar niet zoals normaal. Vind het zo lastig om (weer) te bellen, want op zich is het ook normaal om op het einde minder te voelen.

Meh, mag ik alsjeblieft gewoon bevallen? Dit bezorgt me zo veel stress }:| (8>
Bellen idd! Zeker voor deze termijn..
Ik werd ook op mijn vingers getikt toen..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165218126
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 08:33 schreef Mies_poes het volgende:
Goedemorgen!
Even ego hoor...
Ik voelde de baby sinds gisteravond amper, gisteravond wel de hik gevoeld, verder weinig. Ook porren deed niets, pas toen ik op d'r hoofd duwde gaf ze een beetje reactie. Vannacht ook continu met bewegingen bezig geweest, weer amper wat. Vanmorgen een uur in bad gelegen en nu al een uur op m'n zij. Voel d'r wel wat meer, maar niet zoals normaal. Vind het zo lastig om (weer) te bellen, want op zich is het ook normaal om op het einde minder te voelen.

Meh, mag ik alsjeblieft gewoon bevallen? Dit bezorgt me zo veel stress }:|
Bel ajb gewoon. Jij bent de enige die je kind voelt en die iets kan zeggen over de bewegingen. Je zorgverleners moeten het doen met wat jij aangeeft.
:)
pi_165218143
Overigens is het NIET normaal om aan het einde minder te voelen! De bewegingen worden wellicht anders omdat de ruimte krapper wordt en de baby dus niet meer kan schoppen maar alleen nog maar schuiven bijv; maar het mag niet minder zijn dan normaal.
:)
pi_165218369
Mies, ga is even snel bellen jij! Beter honderd keer te veel en dat ze je een vette aansteller vinden (kan ik me trouwens niet voorstellen) dan een keer te weinig.

Twinkle *O* Wat goed joh! Gefeliciteerd

Wat betreft het warm houden, dat ging maar moeizaam met mijn meisjes in de eerste week. En dat terwijl ze beide geboren zijn toen het warm was. Ze hadden dan twee kruiken, wollen romper, wollen muts, wollen slaapzak, katoenen wiegdeken, wollen wiegdeken en dan ging t wel. Helemaal lastig met het voeden, soms viel ik dan in slaap en dan lagen ze niet warm genoeg. Overdag lekker bloot tegen mij aan met dekentjes O+ . Hopelijk gaat het dit keer makkelijker.
pi_165218448
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het echt knap van jullie dames dat jullie tot de 36 weken door konden! :Y

Ik weet nog wel dat ik met 32 weken al dacht: omg er zijn gewoon vrouwen die tot 36 weken prima door kunnen en ik heb het nu al helemaal gehad.
Gefeliciteerd met je baan!
Ik had eigenlijk nog wel langer door gekund 😁 Heb echt vrijwel nergens last van, geen pijntjes ofzo. Alleen af en toe wat benauwd en wat last van maagzuur maar daar kan je prima mee werken. Het is maar goed dat je tegenwoordig 4 weken van tevoren mķet, anders weet ik zeker dat ik nog langer door was gegaan, en ik denk dat het wel heel goed is om even tot jezelf te komen deze laatste weken 😊
pi_165218940
Twink, van harte met je baan! Ik dacht even dat je bevallen was, door alle felicitaties hier :D Fijn vooruitzicht, lijkt me, zo'n baan na je verlof?

Ik ga denk ik de handdoek in de ring gooien op mijn werk. Werk nu 40%, rest in ziektewet, maar ik begin echt doodop te raken. Veel pijn hier en daar, na elke keer opstaan of stukje lopen harde buiken, en ik slaap zo vreselijk slecht dat ik niet kan bijtanken. 32 weken maandag en ik vind het mooi geweest. In mijn werk kun je gewoonweg niet rustig aan doen, helaas. Mentaal ben ik er nog niet klaar voor, maar mijn lijf zegt stop.

En +1 op bellen! Je bent bezorgd, anders had je het hier niet neergezet. Kan heel goed zijn dat er een eenvoudige verklaring is voor de verandering, maar ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen.
Ik voelde O ook minder ineens met 38? weken, en die bleek gedraaid. Dus ipv in mijnzij, schopte ze in mijn placenta. Niets aan het handje dus, maar heel erg fijn om te weten dat het slechts dat was. Bellen dus!
pi_165219148
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 08:33 schreef Mies_poes het volgende:
Goedemorgen!
Even ego hoor...
Ik voelde de baby sinds gisteravond amper, gisteravond wel de hik gevoeld, verder weinig. Ook porren deed niets, pas toen ik op d'r hoofd duwde gaf ze een beetje reactie. Vannacht ook continu met bewegingen bezig geweest, weer amper wat. Vanmorgen een uur in bad gelegen en nu al een uur op m'n zij. Voel d'r wel wat meer, maar niet zoals normaal. Vind het zo lastig om (weer) te bellen, want op zich is het ook normaal om op het einde minder te voelen.

Meh, mag ik alsjeblieft gewoon bevallen? Dit bezorgt me zo veel stress }:|
Mies, bellen! Echt! (ja ik weet het .. makkelijker gezegd tegen een ander ... ik moet nodig wat zeggen want ik denk dat wij wat dat betreft een beetje hetzelfde in elkaar steken :X ). Better safe than sorry

Waarschijnlijk zit je niet op een dergelijk verhaal te wachten, maar een paar jaar geleden nog was het bij een kennis van mij met 38 weken foute boel en dit is misschien niet wat je wilt horen maar dat was einde verhaal.

Doen dus!

En Room van jou vond ik het idd ook al zo knap want jij werkt in de kinderopvang toch als ik het goed onthouden heb? Je hebt het echt zo lang volgehouden! Petje af!

En ja van dat werk .. het zorgt voor heel veel rust. Mijn man raakt zijn baan per 1 november kwijt, ik was werkloos. Linksom of rechtsom zou het wel goed komen maar dit geeft toch wel rust :) ... En hem krijgen we ook wel weer onder de panne, daar ben ik van overtuigd :Y

O enne dubbel feest vandaag hier want ook 7 jaar getrouwd met mijn ventje *;
Hij is nu boodschappen doen en heeft iets beloofd met slagroom en sjokola om het te vieren :9~ :9~ :9~ ... Dat traditionele etentje en ons dagje samen parkeren we even naar een later moment :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Twinkle20 op 10-09-2016 10:38:17 ]
pi_165219154
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 08:33 schreef Mies_poes het volgende:
Goedemorgen!
Even ego hoor...
Ik voelde de baby sinds gisteravond amper, gisteravond wel de hik gevoeld, verder weinig. Ook porren deed niets, pas toen ik op d'r hoofd duwde gaf ze een beetje reactie. Vannacht ook continu met bewegingen bezig geweest, weer amper wat. Vanmorgen een uur in bad gelegen en nu al een uur op m'n zij. Voel d'r wel wat meer, maar niet zoals normaal. Vind het zo lastig om (weer) te bellen, want op zich is het ook normaal om op het einde minder te voelen.

Meh, mag ik alsjeblieft gewoon bevallen? Dit bezorgt me zo veel stress }:|
Ik sluit me aan bij het bellen.
Het is niet eens 's nachts ofzo dus je hoeft je niet eens bezwaard te voelen. En dan nog... Maar goed.
Als extra controle of praten met vk je stress kan verminderen mogelijk, bellen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 10:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Twink, van harte met je baan! Ik dacht even dat je bevallen was, door alle felicitaties hier :D Fijn vooruitzicht, lijkt me, zo'n baan na je verlof?
:D had ik ook al.
Maar gefeliciteerd Twinkle!

quote:
Ik ga denk ik de handdoek in de ring gooien op mijn werk. Werk nu 40%, rest in ziektewet, maar ik begin echt doodop te raken. Veel pijn hier en daar, na elke keer opstaan of stukje lopen harde buiken, en ik slaap zo vreselijk slecht dat ik niet kan bijtanken. 32 weken maandag en ik vind het mooi geweest. In mijn werk kun je gewoonweg niet rustig aan doen, helaas. Mentaal ben ik er nog niet klaar voor, maar mijn lijf zegt stop.
:* Klinkt heel verstandig en dat moedig ik graag aan. Dus doen!
pi_165219351
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 08:33 schreef Mies_poes het volgende:
Goedemorgen!
Even ego hoor...
Ik voelde de baby sinds gisteravond amper, gisteravond wel de hik gevoeld, verder weinig. Ook porren deed niets, pas toen ik op d'r hoofd duwde gaf ze een beetje reactie. Vannacht ook continu met bewegingen bezig geweest, weer amper wat. Vanmorgen een uur in bad gelegen en nu al een uur op m'n zij. Voel d'r wel wat meer, maar niet zoals normaal. Vind het zo lastig om (weer) te bellen, want op zich is het ook normaal om op het einde minder te voelen.

Meh, mag ik alsjeblieft gewoon bevallen? Dit bezorgt me zo veel stress }:|
Ik hoop dat je inmiddels al gebeld hebt, zo niet DOEN!! Bij dochter hetzelfde gehad met 37 weken en daarna n paar dag opname gehad, Jij maakt je zorgen en dat is rede genoeg om te bellen.
S. 2014
J. 2016
pi_165219747
Dank voor het pushen, meisjes. Ik heb gebeld, vk komt straks langs. Voel m'n meisje inmiddels wel weer wat meer gelukkig, maar extra controle is wel prettig.

Room, begrijpelijk dat je de handdoek in de ring gaat gooien. Werken is belangrijk, maar als je er zo veel voor inlevert... Nee, dat is het niet waard. En ach, je stopt maar twee weekjes eerder, prima toch?

Twinkle, gefeliciteerd met je trouwdag! ^)
pi_165219991
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 11:12 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor het pushen, meisjes. Ik heb gebeld, vk komt straks langs. Voel m'n meisje inmiddels wel weer wat meer gelukkig, maar extra controle is wel prettig.
:*
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:51:26 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_165220424
Goed zo mies :*

Roomsnoes, verstandig :* en 32 weken is geen slechte score hoor! Krijg je nu ook weer een jaar verlof of verdeel je het met je man? Wanneer begint Noors verlof normaal gesproken?
disclaimer
pi_165220757
We hebben 59 weken om samen te verdelen. Hij neemt er 10 (+2 direct na de geboorte) en ik 49. Begint met 37 normaal gesproken. Wegens suffe kdv-regels hier kun je alleen in aug-sept-okt starten als je kind 1 jaar is. Ik hoop dus dat meneer 10 dagen eerder komt (in okt) zodat we niet aan het onbetaald verlof moeten.

Maar juist vanwege dit lange verlof hoopte ik dat ik niet nu al thuis zou klmen te zitten. Maar 't is op dus ik ga maandag langs de vk on eea te regelen.
Mijn werk (kdv idd twink) werkt ook niet mee. Steeds op de grond gaan zitten en opstaan, verschonen, aankleden, achter kibbelende 3-jarigen aanbobbelen, datis fysiek in deze toestand een uitdaging ja :D

Fijn dat de vk even kont buurten miespoes! En natuurlijk dat je meer voelt nu :)
  zaterdag 10 september 2016 @ 12:16:19 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_165220881
Wat een rare regel zeg :o maar anderzijds is 49 weken verlof ook wel weer fijne compensatie :D ik ben daar nog steeds wel wat jaloers op :')
disclaimer
pi_165221159
Alle kinderopvang is hier centraal georganiseerd. Je hebt recht op een plek vanaf 1 jaar, mits er plek is. Normaal gesproken is er alleen toetreding na de zomer. Je kan geluk hebben en een plekje vinden buiten die aug-sept-okt-regel om, maar die kans is klein. Er komen alleen plaatsen vrij als er iemand verhuisd, of als de kinderen naar school gaan. En dat is alleen in de herfst ;)
Zo goed als elke ouder gaat na het verlof weer 5 dagen werken, en heeft dus als het kind een jaar is een voltijd plaats nodig. Dat geeft nogal wat druk op de ketel.

Een jaar verlof is echte luxe, maar ik vond het heel heftig om daarna weer 5 dagen aan de bak te moeten. Ik had liever korter verlof en betere mogelijkheden tot deeltijd werken. Dat is hier vrij uitzonderlijk. Maar ik kijk wel uit naar een relaxede, lange tijd met mijn zoontje ( O+ :'( ).
pi_165221292
Wanneer komt ze langs Mies?
  zaterdag 10 september 2016 @ 12:39:03 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_165221316
Ja, dat is de keerzijde wel natuurlijk. En ik vond het eigenlijk na die zestien weken ook helemaal niet zo erg om weer te gaan werken. Maar ja, het klinkt zo heerlijk ;)
disclaimer
pi_165221412
Je stelt je er wel op in natuurlijk. Je legt je werk écht weg voor zo'n lange periode, dat is wel fijn. Soms wel weer lastig om in de komen :P
Ik zou een middenweg optimaal vinden, een half jaar :D

O is een dagje grootouders. Dat had ik echt ff nodig zeg. He-le-maal niks! Het huis kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken, maar dat doen we lekker een andere keer :6
pi_165222016
Twinkle gefeliciteerd! *O*

Goed dat je hebt gebeld Mies :)

Ik kom me even melden, 37 weken vandaag *)
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_165222045
Meldplicht *O*
pi_165224018
CTG en echo waren helemaal goed :) baby werd ook weer lekker druk toen de banden van de CTG werden omgedaan :') gelukkig!
Vind het wel heel spannend worden om op de verloskamers te zijn merk ik. Het wordt zo echt!

Meldplicht voor LA! :o *O*
pi_165224033
Wat fijn Mies!
pi_165224496
Fijn Mies! O+

En Room, ik vind 32 weken ook een prima score, vooral in jouw vakgebied. :Y Wat absurd eigenlijk he, dat zoiets als verlof in soortgelijke landen zo anders geregeld is. Ik was eerlijkgezegd ook wel blij om na bijna 4 maanden weer aan de bak te kunnen. Ik ben echt niet gemaakt om elke dag thuis te zitten
Nu werk ik 3 dagen en kan ik de andere 4 heerlijk van mijn kind genieten. O+

37 weken voor LA alweer! *O*
pi_165224636
Fijn Mies, dat alles goed was.

En meldplicht voor L_A!
pi_165226098
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:58 schreef Mies_poes het volgende:
CTG en echo waren helemaal goed :) baby werd ook weer lekker druk toen de banden van de CTG werden omgedaan :') gelukkig!
Vind het wel heel spannend worden om op de verloskamers te zijn merk ik. Het wordt zo echt!

Meldplicht voor LA! :o *O*
Fijn dat het er allemaal prima uit zag Mies! Better safe than sorry!

LA meldplicht *O*
pi_165226768
Twinkle, wauw, proficiat!!

En Mies, gelukkig is alles goed ^O^
pi_165226906
Twinkle gefeliciteerd met je baan.
Mies gelukkig was alles goed.

Mag je bijv naproxen ofzo in je zwangerschap? Ik d8 alleen pcm maar die blijk ik niet eer te hebben en heb enorme stekende hoofdpijn boven mijn rechteroog en zie daardoor slecht want veel vlekken in mijn gezichtsveld. Vriend heeft geld bij dus kan ook niet na de winkel die komt pas morgenvroeg weer thuis ...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 10 september 2016 @ 17:30:34 #202
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165226978
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 17:28 schreef Sam1993 het volgende:
Mag je bijv naproxen ofzo in je zwangerschap?
Nee, sowieso niets anders dan pcm en andere dingen in overleg met je HA
pi_165227090
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 17:30 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nee, sowieso niets anders dan pcm en andere dingen in overleg met je HA
Was er al bang voor. Stom dat ik dat niet van te voren ingeslagen heb. Naja in het ergste geval word het 4 x een kinder pcm naar binnen whaha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 10 september 2016 @ 17:37:10 #204
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165227138
Even aan een buurvrouw of iets vragen? een moeder of vriendin die kan brengen?
pi_165227436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 17:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
Even aan een buurvrouw of iets vragen? een moeder of vriendin die kan brengen?
Nee helaas niet. En de buren hoef ik al helemaal niets aan te vragen. Volgende week bezichtiging om evt te verhuizen gelukkig. We zitten het uit en anders optijd naar bed :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165227549
Ik zou dan gewoon kinderpcm doen, Sam. Idd gewoon naar de dosering kijken. Beterschap!
pi_165228507
Niet nog ergens in een la los geld liggen? Pcm is heel goedkoop.
pi_165228610
Nee helaas niet. Maar heb nog 2 zetpillen 500 gevonden die lijken nu te beginnen. Voelt als migraine dus lekker vroeg naar bde. Net met zonnebril op lisa op bed gelegd die vond het allemaal maar grappig ;)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165230404
Mies net het weerbericht gezien ... zullen we binnen nu en morgenavond gewoon synchroon bevallen :% ?
pi_165230673
Ik kom even lomp binnenvallen, maar missie bed op klossen is mislukt... als in, 1x te hard er tegenaan lopen en t bed flikkert om.... no way dat ik daarop mn kraamweek met baby ga doorbrengen...

Nu kan ik weer voor de optie bierkratjes gaan, maar ik vroeg mij af of er hier meer dames zijn die er een luchtbed hebben opgelegd, of een extra matras...

Alle ideeen zijn welkom, dat het bed omhoog moet voor de controles snap ik, het verschonen kan (8> ook doen.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:17:02 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165230796
Extra matras :Y Wel een plank tussen de matrassen, anders zak je soms erg ver weg (vind ik). En bij thuiszorgwinkel zo'n ruggesteun gehaald.
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:42:16 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_165231534
Lazert je bed om als het op klossen staat? Staan ze er wel goed onder dan? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord..
disclaimer
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:42:33 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_165231545
Mies, fijn dat het ctg goed was!
disclaimer
pi_165231600
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:42 schreef Stormqueen het volgende:
Lazert je bed om als het op klossen staat? Staan ze er wel goed onder dan? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord..
Beter dan dit kunnen ze er niet onder. Wij hebben 2 losse bodems en 1 matras, 12 klossen onder de 12 pootjes maar je kunt ze niet vastzetten en daardoor kan het dus blijkbaar schuiven.

En dat jij het nog nooit gehoord hebt betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:46:40 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_165231678
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Beter dan dit kunnen ze er niet onder. Wij hebben 2 losse bodems en 1 matras, 12 klossen onder de 12 pootjes maar je kunt ze niet vastzetten en daardoor kan het dus blijkbaar schuiven.

En dat jij het nog nooit gehoord hebt betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt.
nou ja, ik heb ook losse bodems en die stonden op in totaal 9 klossen meen ik, maar dat stond echt als een huis.
En nee, thank you for pointing that out :') maar misschien is de oplossing dus wel eenvoudig.
disclaimer
pi_165231700
Ik heb het ook niet eerder gehoord. Wellicht toch even goed kijken of/hoe je ze steviger neer kunt zetten? Staat het pootje goed in het midden van de klos?

Eventueel kun je overwegen bij ikea 1 of 2 van die antislipmatjes te halen als het glijdt. Die kun je op maat van de klossen knippen en dat zou wel echt moeten voorkomen dat de klossen zelf gaan glijden op gladde ondergrond.

-edit- dus matje op de grond, klos dr op en pootje daar op.
:)
pi_165231809
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Mies net het weerbericht gezien ... zullen we binnen nu en morgenavond gewoon synchroon bevallen :% ?
Prima! Ik heb vandaag wel steeds een gekke steek linksonder in m'n buik en veel harde buiken (waar ik niets van voel) dus hoop dat het wat betekent!
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:53:20 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165231883
Spannend Mies en Twinkle!

Vorige week lag ik weeën weg te puffen :o Voor je het weet heb je - na wat noeste arbeid, ok - iets moois op je buik liggen ;)
pi_165231897
Ons bed kan niet op klossen (hele ombouw met lades ed). Speciaal kraambureau uitgezocht dat 70 cm genoeg vindt want zo hoog is ons bed. Wil niet thuis bevallen dus verloskundige heeft er in principe weinig last van, hooguit een keer voor een controle misschien. Ik ga er van uit dat dit geen probleem is en anders zien we het dan wel weer, dan pompt man voor die controle maar een luchtbed op 😂
pi_165231991
Wij hebben deze klossen;



En die zijn qua hoogte echt top maar die klem bovenop matcht dus niet met onze bedpoten, die kan niet klem gezet worden. Waardoor je bij beweging (ala epileptische walvis) beweging hebt en dat dus doorslaat na een poosje.
En nu hebben we geen duur luxe bed maar het hoeft ook nog niet stuk :P
S. 2014
J. 2016
pi_165232054
Ik heb hele andere klossen. :o Vind het wel heel hoog trouwens.

En hier zit de baby nog binnenboord! Nog geen enkel voorteken gehad.
:)
pi_165232110
Nou in dat geval zou ik die klossen terugbrengen en ze omruilen voor zo'n setje grijs plasticen/metalen met zo'n opstaand randje.



:)
pi_165232123
Wij hebben ook hele andere klossen. Eventueel andere organisatie voor hulpmiddelen zoeken?
pi_165232250
Mignonne die eerste klossen hebben wij :) Wij hebben een boxspring en in het midden moesten we bierkratjes doen omdat het niet anders kon met de pootjes.

Blijft grappig dat het echt precies even hoog is: bierkratjes en klossen :D
:)
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:12:04 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_165232372
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben deze klossen;

[ link | afbeelding ]

En die zijn qua hoogte echt top maar die klem bovenop matcht dus niet met onze bedpoten, die kan niet klem gezet worden. Waardoor je bij beweging (ala epileptische walvis) beweging hebt en dat dus doorslaat na een poosje.
En nu hebben we geen duur luxe bed maar het hoeft ook nog niet stuk :P
die zou ik ook niet vertrouwen nee. Die pionvormige zijn veel stabieler :Y
disclaimer
pi_165232481
Ik ga eens even zoeken of het mogelijk is ze om te ruilen. En anders maar weer kratjes :P
S. 2014
J. 2016
pi_165232664
Wij hebben in overleg met het kraambureau een extra matras gebruikt. Klossen zag ik met onze hoge boxspring niet zitten en het kon ook moet aangezien ons bed onder een schuine wand staat en er dan geen ruimte voor het hoofdbord zou zijn. Kraam vond het prima voor alleen de controles. Het enige was wel dat man de lakens zelf af moest halen als het bed verschoond moest worden, maar daarin heeft ze ons na twee helse nachten in de kraamweek ook gematst. O+ Ik hoop zo dat we weer dezelfde kraam kunnen krijgen, ze was echt geweldig. :Y
pi_165233472
Wij hadden nog een tweepersoonsmatras van ons oude bed liggen en die hebben we er tussen geschoven (boxspring). Was echt een ideale hoogte. Jammer genoeg hebben we die niet meer. Ik zat er laatst nog aan te denken of we ons tweepersoons luchtbed er ook tussen kunnen schuiven :P

Fijn dat de ctg goed was Mies! Ben benieuwd of het inderdaad stilte voor de storm was ;)
pi_165233662
Selvaria kun je zoiets eigenlijk aangeven? Dat je, als het uitkomt, graag dezelfde kraamhulp wil?

Ik word sinds een week bestookt met appjes en priveberichtjes op fb of het al zover is en of ik al wat voel... :') Maar ook van oud klasgenoten ineens die ik jaren niet meer echt heb gesproken, huh...
:)
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:58:41 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_165233740
Ons nieuwe bed is 69 centimeter. Het moet maar :P ik zet er wel blokjes onder ofzo.

[ Bericht 10% gewijzigd door SQ op 10-09-2016 22:04:08 ]
disclaimer
pi_165233881
Ik had een hele korte kraam en t bed mocht ivm de KS weer van de klossen af. Ze heeft het zelfs gewoon verschoond. Goud die vrouw.
Kwak
pi_165233957
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:55 schreef Soof-87 het volgende:
Selvaria kun je zoiets eigenlijk aangeven? Dat je, als het uitkomt, graag dezelfde kraamhulp wil?
Ja hoor, voorkeur aangeven kan bij ons bureau sowieso. :) Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze al bij een ander gezin ingepland is of dat ze juist in haar rustdagen zit, maar met een beetje geluk..
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:07:47 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_165233999
Ik zou ook mijn vorige kraam wel weer willen. Ga het ook zeker aangeven! Was een geweldige vrouw O+
disclaimer
pi_165234170
Ik had nog contact met de kraamverzorgster van E. Lief mens, op leeftijd al maar ze gaf ons precies wat we nodig hadden qua rust en ondersteuning. Heb gevraagd of ze weer wilde komen kramen en of ze bij de bevalling wilde zijn en dat wilde ze. Ze heeft ons toen als voorkeursgezin opgegeven, mag twee keer per jaar daar ofzo en dan werd ze sowieso bij ons geplaatst, ook als ze in een ander gezin stond. En vanaf Mijn 40 weken mocht ze op wacht voor me en hoefde ze niet meer in een ander gezin. Dan precies 1 dat nodig geweest :+ jammer dat ik uiteindelijk maar 4,5 dag kraamzorg had maar het was wel weer heel fijn.
:)
pi_165234458
Had iemand hier trouwens niet eens een mooi gedichtje over herfstkindjes geplaatst? Ik meen dat het ergens op Fok was maar weet niet meer waar.. Met google kan ik het niet vinden 😫
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:30:23 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165234508
Pinquit denk ik?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165234512
Onze kraam heeft ons ook als voorkeursgezin opgegeven (voor ons eventuele 2e kind) en mocht dat ook maar 2 keer per jaar. Ze verlaat ook een ander gezin voor ons als het zo ver is. En het betekent ook wat voor haar en haar eigen vakantieplanning: zij neemt en boekt dan geen vakantie 2 weken voor en 2 weken na de ud
pi_165234689
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:06 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ja hoor, voorkeur aangeven kan bij ons bureau sowieso. :) Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze al bij een ander gezin ingepland is of dat ze juist in haar rustdagen zit, maar met een beetje geluk..
Wat fijn zeg!

Ben erg benieuwd hoe dat gaat straks.
:)
pi_165235202
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:27 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Had iemand hier trouwens niet eens een mooi gedichtje over herfstkindjes geplaatst? Ik meen dat het ergens op Fok was maar weet niet meer waar.. Met google kan ik het niet vinden 😫
Als in een geboortekaartje? Wij hadden er een voor A. maar denk niet dat je die bedoelt :) oxy schreef vroeger hier langere gedichten, misschien daar bij?
:)
pi_165239554
Ik heb een bed van 72cm hoog, klossen eronder passen niet - poten te dicht bij elkaar. En dan nog vond de kraamzorg een meter dan wel te overdreven hoog :D. Dus ik moet iets doen met een matrasje er extra bovenop (die overigens zo doorzakt dat ik waarschijnlijk alsnog op maar 73cm hoogte lig maar goed :')..)
pi_165239945
72 cm is toch gewoon prima? :?
Die cm's verschillen per kraambureau he. De een wil 70, de ander 80 enz. Maar persoonlijk als mn bed 72 cm was dan ging ik voor die paar cm niet zo'n moeite doen.
:)
pi_165240033
Nee had ik het ook al over met de kraamzorg tijdens de intake. Die wilden dus echt 80-90cm. Ze stelde toen zelf dat van een matrasje voor. Ik snap dat er regels zijn voor de arbo enzo..
Maar ik zie het wel als ik de kraamverzorgende er is, misschien is die helemaal niet zo lang en vindt die het oké zo.
pi_165240179
Dit bed kregen we vlak voor de bevalling van Djenna en serieus .. ik heb nooit niet eens nagemeten hoe hoog het ding is :') . Tis een boxspring en klossen gaan hem niet worden. We hebben de afgelopen twee keer er niks over gehoord dus we doen het nu ook zo. En anders verschoont mijn man het bed wel.
pi_165240199
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 04:40 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb een bed van 72cm hoog, klossen eronder passen niet - poten te dicht bij elkaar. En dan nog vond de kraamzorg een meter dan wel te overdreven hoog :D. Dus ik moet iets doen met een matrasje er extra bovenop (die overigens zo doorzakt dat ik waarschijnlijk alsnog op maar 73cm hoogte lig maar goed :')..)
Wij hebben klossen van 14cm. Is dat dan niet wat?
pi_165240233
Morning! :W

Ik jompel even heel hard voor mijn eigen 20-weken mijlpaal. *O* Op de helft gewoon! 8-)
pi_165240324
Jeeej 20 weken selvaria *O*
S. 2014
J. 2016
pi_165240343
20 weken, jee! Dan kun je gaan aftellen :P
pi_165240423
Beter 20 weken *O*
ik vind dat atltijd zo'n psychologisch moment .. dat betekent gewoon al dtat je op de helft bent *O*
pi_165240435
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 08:26 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Wij hebben klossen van 14cm. Is dat dan niet wat?
Oh wist niet dat die bestonden. Hadden ze me maar op moeten wijzen dan :+ het is hun ding.
Het zal wel loslopen.
pi_165240737
Op de helft Selvaria! *O* *O*

Ik ben het eerste trimester gewoon voorbij! :o :'( *O*
pi_165241082
Wat een mijlpaal weer Cygne! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 september 2016 @ 10:59:38 #252
269689 crew  Viv
pi_165241878
Hoera Selvaria en Cygne! *O*

Hier 34 weken-boks met Burdie. :)
  zondag 11 september 2016 @ 11:22:13 #253
386633 Adnap
I love Life !
pi_165242218
Ontlurkt voor Cygne
Zo bijzonder en zo gegund. Ik hopp dat je ook een beetje durft te genieten

Duikt weer onder
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 11 september 2016 @ 11:23:38 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165242245
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 10:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoera Selvaria en Cygne! *O*

Hier 34 weken-boks met Burdie. :)
*boks*
KuikenGuppy
pi_165242365
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 09:43 schreef Cygne het volgende:
Op de helft Selvaria! *O* *O*

Ik ben het eerste trimester gewoon voorbij! :o :'( *O*
Ook een extra jompel waard *O* *O*

Ik heb geen zin om binnen te blijven zitten, wil er lekker op uit met mijn kroost. Dus we gaan naar de dierentuin hier in de buurt :Y)
pi_165242404
Selvaria al op de helft! *O*
Cygne in het tweede trimester, zo fijn O+

Veel plezier in de dierentuin Twink!
pi_165243280
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 11:22 schreef Adnap het volgende:
Ontlurkt voor Cygne
Zo bijzonder en zo gegund. Ik hopp dat je ook een beetje durft te genieten

Duikt weer onder
:* :*

Begint nu steeds meer te komen. O+
pi_165243448
Yeah! 2e trimester! O+
S. 2014
J. 2016
pi_165243563
Zo, mijn eerste draakje slaapt. *O* Vanaf half 10 al op en af niet in haar hum en ik trek dit zwanger zo ontzettend slecht. :X Net even flink op de wc zitten huilen, schijnbaar heb ik toch hormonen. :') Man komt waarschijnlijk iets eerder terug uit zijn werk straks omdat het toch rustig is, ik kan nu al niet wachten. O+
  zondag 11 september 2016 @ 14:38:44 #260
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_165246519
Selv *O*
Cyg *O*
Twink *O* (jompel nog voor je nieuwe job)
Thislte *O* (zeer verlate jompel voor de mooie echo)
Hoera voor de wekenwissels *O*
En voor de rest ook.. omdat t kan *O*
Oja en hoera voor mijzelf *O* Efteling overleefd gister.. was super! Ben nu wel brakker dan brak :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_165246541
Selvaria, Cygne w/

Heeft iemand tips voor lage bloeddruk? Heb gister en vandaag een paar keer gemeten maar hang rond de 90/60 en voel me ook een beetje licht in mijn hoofd/ het suist in mijn oor.

Het is een beetje hinderlijk :{
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_165246986
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 14:40 schreef _aurum_ het volgende:
Selvaria, Cygne w/

Heeft iemand tips voor lage bloeddruk? Heb gister en vandaag een paar keer gemeten maar hang rond de 90/60 en voel me ook een beetje licht in mijn hoofd/ het suist in mijn oor.

Het is een beetje hinderlijk :{
Bouillon eten of drop
  zondag 11 september 2016 @ 16:44:27 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165248746
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 15:02 schreef Arja het volgende:

[..]

Bouillon eten of drop
Of chipjes.
KuikenGuppy
pi_165248978
Whoei voor alle mijlpalen *O*
En klossen... oh ja :') volgens mij als ons bed op klossen staat dan kan ik de helft van de tv niet meer zien _O-

Misschien maar extra klossen bestellen voor t tv-kastje (8>
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165250596
Klossen voor tv kastje. _O-

Vandaag ons appartement schoongemaakt. Morgen de sleutel inleveren. *O* Eindelijk. *O*
pi_165250698
Of voor de tv zelf. (Of een stapel studieboeken).
  zondag 11 september 2016 @ 18:14:47 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_165251113
Mooie mijlpalen voor Cygne en selvaria! *O*
Ik ben nu fulltime over op preggerpants :') geen zin meer in knellen om mijn vet en lucht.
disclaimer
pi_165251459
Klossen voor de tv _O_
pi_165251542
SQ, ik denk dat ik dat ook doe. Doe ik wel wijde shirts erboven ofzo. Mijn darmen zijn al opgeblazen genoeg, dan hoef ik ze niet ook nog af te gaan knellen.
pi_165253008
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 09:43 schreef Cygne het volgende:
Op de helft Selvaria! *O* *O*

Ik ben het eerste trimester gewoon voorbij! :o :'( *O*
Hiervoor moet ik even ontlurken en jompelen hoor *O*
:*
pi_165253303
*O* Cygne! Grappig, ik lurkte al even mee voor ik zwanger werd en heb het idee dat het nog maar superkort geleden is dat je hier mee ging schrijven. Gaat zo snel. Maar mijn eigen zwangerschap vind ik heel traag gaan, met het wachten op echo's enzo..

SQ, heb je nog best lang volgehouden. Ik heb gisteren twee zangerdchapsbroeken gekocht. Heb er nog eentje die net aan kan, maar niet lekker zit en eentje die wel lekker zit maar lelijk is. Dus denk dat ik ook voorlopig afscheid neem van mijn gewone broeken.
  zondag 11 september 2016 @ 19:38:48 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_165253422
Ik speelde wel vals hoor. Ik droeg nog oude spijkerbroeken die me pre-zwangerschap wat te groot waren ;)
disclaimer
pi_165253611
Yes cygne! *O*
pi_165253643
Hier ook alweer zwangerschapsbroeken. Of alweer zeg ik, met 20 weken is dat natuurlijk niet zo apart. :') Ik kan nu alweer niet wachten tot ik mijn eigen broeken weer aankan, bij elk toiletbezoek vind ik die band zo gruwelijk irritant. Vooral icm hemdjes die ik vaak aan heb onder mijn shirts.
  zondag 11 september 2016 @ 19:49:51 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_165253712
Bij mij zakken die positiejeans altijd van mijn reet. Ik heb nog geen manier gevonden om ze op hun plek te houden anders dan een broekriem strak aansnoeren maar dan is het hele idee van positiejeans weer weg :')
disclaimer
pi_165253860
Ook dat inderdaad. Zelfs met aangesnoerd elastiek is de broek na 2 dagen zo uitgelubberd van het dragen dat hij de was weer in moet om het vervolgens weer 1 of 2 dagen vol te houden. :')

Maar ik ben dan ook wel weer zo'n krent dat ik niet voor zo'n korte periode ga investeren in mooie positiejurken en -leggings.
  zondag 11 september 2016 @ 19:55:06 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165253868
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
Bij mij zakken die positiejeans altijd van mijn reet. Ik heb nog geen manier gevonden om ze op hun plek te houden anders dan een broekriem strak aansnoeren maar dan is het hele idee van positiejeans weer weg :')
Heb je iets onder dat 'buikstuk'? Bij mij hielp een hempje daaronder. Bleef 'ie zitten :Y
pi_165253920
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
Bij mij zakken die positiejeans altijd van mijn reet. Ik heb nog geen manier gevonden om ze op hun plek te houden anders dan een broekriem strak aansnoeren maar dan is het hele idee van positiejeans weer weg :')
Het knoopgatselastiek strakker aantrekken.
En voor de band erboven heb ik een veiligheidsspeld waarmee ik m strak trek om het afzakken tegen te gaan of ik pak een elastiekje en trek dat om een punt heen.
Moet wel zeggen dat ik de cheapass broeken eerder vind zakken dan de Mamaliciousbroeken, maar dat moet je zelf even ervaren denk ik nu ;)
  zondag 11 september 2016 @ 20:12:21 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_165254295
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:56 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het knoopgatselastiek strakker aantrekken.
En voor de band erboven heb ik een veiligheidsspeld waarmee ik m strak trek om het afzakken tegen te gaan of ik pak een elastiekje en trek dat om een punt heen.
Moet wel zeggen dat ik de cheapass broeken eerder vind zakken dan de Mamaliciousbroeken, maar dat moet je zelf even ervaren denk ik nu ;)
ook met dure broeken. Komt door de enorme hoeveelheid stretch. Dat werkt gewoon niet met mijn lichaam. Ik sta de hele dag te hijsen :')

Het afzakprobleem zit vooral bij mijn relatief smalle heupen.
disclaimer
pi_165254603
Dan zou ik proberen het op te lossen door de bovenste band wat strakker te trekken met elastiekje of speld.

Ik begin (nu al) geīrriteerd te raken van de banden om mijn buik en merk dat ik 's avonds ook.weer het liefst lekker de buik bloot heb thuis :')
  zondag 11 september 2016 @ 20:32:15 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165254821
Er bestaan ook "under the bump" broeken, die hebben niet zo'n band. Is dat niks?
KuikenGuppy
pi_165255156
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 20:24 schreef BlueEyes het volgende:
Dan zou ik proberen het op te lossen door de bovenste band wat strakker te trekken met elastiekje of speld.

Ik begin (nu al) geīrriteerd te raken van de banden om mijn buik en merk dat ik 's avonds ook.weer het liefst lekker de buik bloot heb thuis :')
Vreselijk ja! Het liefst loop ik ook met een blote buik. M'n buik is nu te groot om die band hoog genoeg te dragen maar ook te dik en baby te ver ingedaald om die band naar beneden te gooien. :')
♥ J & S
pi_165255249
En ik jompel even voor mooie mijlpalen!
Cygne O+, Selvaria *O*

En voor de wisselweken en en nieuwe banen *O* !
♥ J & S
pi_165255262
Ik erger me aan alles wat in de buurt van mijn buik komt :') Geduw onder mijn buik irriteert (het broekdeel zeg maar) en die band wordt idd ook wat kort. Maar met jurkjes heb ik weer het gevoel dat ik mijn buik vast moet houden omdat ie anders afscheurt :'(
pi_165255481
Ik heb gister ook voor t eerst weer een positie broek aangehad. Knoopsgatelastiek idd flink aangesnoerd maar die flap zakt ook, ben nog niet dik genoeg :')

Cygne wat fijn van je huis!
SQ hoe was het nou uiteindelijk met je tekenbeet afgelopen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zondag 11 september 2016 @ 20:50:58 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_165255576
Was waarschijnlijk toch een allergische reactie. Kan kennelijk wekenlang aanhouden!
disclaimer
pi_165255841
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 15:02 schreef Arja het volgende:

[..]

Bouillon eten of drop
na een kop bouillon en een paar stukken pizza ging het een stuk beter ^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_165255953
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 20:50 schreef Stormqueen het volgende:
Was waarschijnlijk toch een allergische reactie. Kan kennelijk wekenlang aanhouden!
zo!
Wel fijn dat t 'slechts' dat was :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165257297
Mooie mijlpalen Cygne en Selvaria *O*
  zondag 11 september 2016 @ 21:59:36 #290
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_165258250
Ik doe ook even een jompel voor alle mijlpalen en banen die ik gemist heb *O*
Ik wilde daarnet iets posten in de trant van "klopt t dat richting de 32 weken t bewegen zich meer van schoppen naar geschuifel en gegolf verschuift, want rustige(re) baby enzo"

Maar braaf volgens de fokwet begint ie nu weer vrolijk te draaikonten O+
Zat me al druk te maken over hoe ik dat dan eventeel ging doen nu ik niet in de buurt van eigen vk ben enzo :') niet nodig gelukkig.
pi_165258436
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
Bij mij zakken die positiejeans altijd van mijn reet. Ik heb nog geen manier gevonden om ze op hun plek te houden anders dan een broekriem strak aansnoeren maar dan is het hele idee van positiejeans weer weg :')
Bretels? :D
pi_165262033
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 20:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ook met dure broeken. Komt door de enorme hoeveelheid stretch. Dat werkt gewoon niet met mijn lichaam. Ik sta de hele dag te hijsen :')

Het afzakprobleem zit vooral bij mijn relatief smalle heupen.
Herkenbaar. Met positieskinnies ging het veel beter! Dan kan het nergens heen afzakken zeg maar. :')
pi_165264833
Mies mijlpaal der mijlpalen *O*

En ik vandaag 39 weken. Buikbaby heeft zich niks aangetrokken van die wandeling door de dierentuin maar ach .. kon het proberen :+
pi_165264892
Nou met het aankomende weer zou ik ook nog een weekje binnenblijven, Twinkle ;)

Mies *O*
pi_165264972
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 22:04 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Bretels? :D
Tuinbroek!
pi_165265126
Jaaaaa 40 weken *O* vorig jaar was mijn leven zo anders, toen hing ik op deze datum kotsend van de drank boven de wc-pot _O-
Straks weer lekker naar het zwembad met een vriendin en haar dochter, parkeer ik mijn lichaam weer lekker in het bubbelbad.
pi_165265274
Hai :o
pi_165265292
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 08:48 schreef Logician2.0 het volgende:
Hai :o
Wauw jij hier! :o Wat gaaf!
pi_165265300
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 08:48 schreef Logician2.0 het volgende:
Hai :o
Hoi? :D
Is dit wat ik denk dat het is? :D

Mies wat een heerlijk vooruitzicht *O* ... mijn koters kunnen nog niet zelfstandig zwemmen anders wist ik het wel.
pi_165265317
O+ Wij krijgen compleet onverwacht toch nog een cadeautje
pi_165265332
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')