Sucha Beskidzska I like maar geen idee wanneer ik die ooit kom afhalen, vandaar geen reactiequote:Op maandag 12 september 2016 20:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik wil "Amersfoort Vathorst" wel aan mijn muur hangen.
7.33 Thalys naar Lille zit ik net safe hoop ikquote:Op maandag 12 september 2016 22:12 schreef _serial_ het volgende:
Morgen reparatie spoorstaafbreuk Moerdijkbrug
Je gaat met de Thalys niet over die brugquote:Op maandag 12 september 2016 23:11 schreef bork het volgende:
[..]
7.33 Thalys naar Lille zit ik net safe hoop ik
Ja, staat wel iets op de Prorail site daaroverquote:Op maandag 12 september 2016 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Komt er trouwens een spoorbrug in Coevorden over het Coevorden-Vechtkanaal? Ze maken zijn druk bezig met peilers in het kanaal aan het plaatsen.
Locatie is ongeveer hier
https://goo.gl/maps/aWhummUHUEk
oef thxquote:Op maandag 12 september 2016 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat met de Thalys niet over die brug
ja. Zo kunnen cargo's van/naar rechtstreeks richting terminal rijden in plaats van dat er bij het station eerst nog kopgemaakt moet worden.quote:Op maandag 12 september 2016 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Komt er trouwens een spoorbrug in Coevorden over het Coevorden-Vechtkanaal? Ze maken zijn druk bezig met peilers in het kanaal aan het plaatsen.
Locatie is ongeveer hier
https://goo.gl/maps/aWhummUHUEk
Aha, kijk aan dat dacht ik al. Kan dat uit voor die paar goederentreinen per week?quote:Op maandag 12 september 2016 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Zo kunnen cargo's van/naar rechtstreeks richting terminal rijden in plaats van dat er bij het station eerst nog kopgemaakt moet worden.
Wat zou jij doen als er een zak geld beschikbaar is en je de stad Coevorden met deze oplossing kunt verbeteren?quote:Op maandag 12 september 2016 23:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, kijk aan dat dacht ik al. Kan dat uit voor die paar goederentreinen per week?
Een HSL verbinding met Bad Bentheim natuurlijk Maar goed, wellicht trekt het extra bedrijvigheid aanquote:Op maandag 12 september 2016 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als er een zak geld beschikbaar is en je de stad Coevorden met deze oplossing kunt verbeteren?
Het bespaart tijd en je kunt langere treinen samenstellen. Dat is grote winst. Enige nadeel is dat er nog geen waslijn komt te hangen op en nabij de brug.quote:Op maandag 12 september 2016 23:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een HSL verbinding met Bad Bentheim natuurlijk Maar goed, wellicht trekt het extra bedrijvigheid aan
Het wachtspoor tussen het wissel op de hoofdlijn en de brug krijgt wel bovenleiding, en is lang genoeg voor de hele trein. Trein kan dus gewoon binnenrijden en als de BE-dieselloc er is stroomafnemers neer en de terminal op getrokken worden. Andersom kan de trein door een BE-dieselloc vanaf de terminal naar het wachtspoor geduwd worden, waar de dieselloc afgekoppeld wordt, de stroomafnemers van de e-loc omhoog en het pad naar Zwolle afgewacht kan worden. De dieselloc kan dan al weer terug naar de terminal.quote:Op maandag 12 september 2016 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bespaart tijd en je kunt langere treinen samenstellen. Dat is grote winst. Enige nadeel is dat er nog geen waslijn komt te hangen op en nabij de brug.
IC Defect tussen Schiphol en Roosendaal? Of moet het zijn 'reist u met de IC direct (toeslagvrij) via Breda'?quote:Tussen Schiphol en Roosendaal reist u met de IC direct (toeslagvrij).
Tussen Amsterdam en Roosendaal reist u via Utrecht.
Tussen Den Haag en Eindhoven via Utrecht.
Tussen Rotterdam- Eindhoven via Breda met de IC direct (toeslagvrij).
Betalen BE en de lokale Euregio niet ook mee?quote:Op maandag 12 september 2016 23:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, kijk aan dat dacht ik al. Kan dat uit voor die paar goederentreinen per week?
Iets op dat ding is gegoten dus misschien kan het wel niet anders.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor dat ze die spoorstaaf eerst los moeten maken, dan lassen, dan nog een tijdje uitharden en dan terugplaatsen. Is het niet veel handiger om de kapotte eruit te halen en een nieuwe erin te stoppen?
Voor zover ik weet is toch vooral de constructie verstevigd? Ze hebben geen draaistellen en bovendien alle zware elektro op het dak en daar was in de statische berekeningen geen rekening mee gehouden ofzo. En toen hebben ze wat extra stalen balken geplaatst maar eigenlijk is het hele principe verkeerd.quote:Op maandag 12 september 2016 20:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Die Combino's piepen en kraken nog steeds dat het een lieve lust is
Als je een gelaste kunt terugstoppen kun je ook een nieuwe terugstoppen?quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iets op dat ding is gegoten dus misschien kan het wel niet anders.
Die moet dan toch ook weer ergens gelast worden?quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je een gelaste kunt terugstoppen kun je ook een nieuwe terugstoppen?
Klopt, ze zaten vaak wel behoorlijk aan de max van wat er in Coevorden op het station paste.quote:Op maandag 12 september 2016 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bespaart tijd en je kunt langere treinen samenstellen. Dat is grote winst. Enige nadeel is dat er nog geen waslijn komt te hangen op en nabij de brug.
quote:
Geen idee, maar zal ongetwijfeld zo zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Betalen BE en de lokale Euregio niet ook mee?
Het wachtspoor is het oude hoofdspoor voor zover ik begrepen heb, dus om daar de bovenleiding te laten hangen is wel handig ja.quote:Op dinsdag 13 september 2016 01:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het wachtspoor tussen het wissel op de hoofdlijn en de brug krijgt wel bovenleiding, en is lang genoeg voor de hele trein. Trein kan dus gewoon binnenrijden en als de BE-dieselloc er is stroomafnemers neer en de terminal op getrokken worden. Andersom kan de trein door een BE-dieselloc vanaf de terminal naar het wachtspoor geduwd worden, waar de dieselloc afgekoppeld wordt, de stroomafnemers van de e-loc omhoog en het pad naar Zwolle afgewacht kan worden. De dieselloc kan dan al weer terug naar de terminal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |