abonnement Unibet Coolblue
pi_165659192
Oooh zo, het was nu niet zo hoog wat ik moest. Dus t viel mee, hij kan tot 3,3 meter geloof ik. Dan zal het wel een stuk instabieler zijn. Maar je rijd m toch eerst op zn plek en draait de plaat dan bijna tegen t plafond aan. Kans op omvallen is minimaal lijkt me.
  Knikkerking vrijdag 30 september 2016 @ 07:41:31 #152
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_165663431
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:02 schreef Makrolon het volgende:
Even terugkomen op de gipsplaatlift.

Wat een topding _O_

Gister binnen gekregen in 2 grote dozen, echt met 5 minuten zat hij in elkaar zonder gereedschap. Je kan m weer uit elkaar halen in 3 delen,die zeer hanteerbaar zijn. En nuzit hij echt met 2 minuutjes in elkaar. Heel slim ontwerp.

[ afbeelding ]

Net heb ik hem gebruikt en het werkt echt heel fijn.Tuurlijk, je merkt wel dat het een goedkoop ding is. op sommige delen zit wat speling enzo, maar ik ben er echt heel tevreden over! Als iemand een plafond oid moet beplaten, doe jezelf een plezier en koop of huur er een,

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow, dat ziet er inderdaad uit als een super handig ding 8-)
Daar ga ja nog veel plezier aan hebben ^O^
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:30:22 #153
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165696139
Ik zoek een kap voor over mijn slijptol zodat ik er een stofzuiger op aan kan sluiten (moet de nodige meters sleuven trekken en de vorige keer stond het complete huis vol stof :{ ).
Wat zouden jullie aanraden, deze:

(plm 70 euro incl.)
Of deze:

(plm 130 euro incl.)

Wel balen dat ik een te cheape slijptol heb, want had liever deze gekocht, is niet zo belachelijk duur als die hierboven, stukken degelijker & TNO gecertificeerd (past alleen niet op het type dat ik heb):
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:47:50 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165696484
Is een nieuwe flex niet goedkoper dan? Of is dit geen goed excuus een nieuwe te kopen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:00:48 #155
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165696693
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:47 schreef derLudolf het volgende:
Is een nieuwe flex niet goedkoper dan? Of is dit geen goed excuus een nieuwe te kopen?
Hmmm, die ik nu heb ik vorig jaar pas gekocht. Met de gedachte, daar kan ik de komende jaren prima mee vooruit (ging van een gratis 115mm B&D naar een Makita set met daarin en 230mm en een 125mm tol).
Vind ik ook weer zonde om nu al een nieuwe te kopen.
+ dat ik dan alsnog 70 euro kwijt ben voor zo een kap :P .

Dan investeer ik nog eerder in zo een sleuvenfrees denk ik :) .
pi_165697147
Waarom haal je dan niet gewoon een cheapass sleuvenfrees voor 7 tientjes (met stofzuigeraansluiting)? Passen ook nog eens 2 schijfjes in zodat je maar 1 keertje hoeft te vrezen ;)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:53:47 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165697597
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:30 schreef Draling het volgende:
Waarom haal je dan niet gewoon een cheapass sleuvenfrees voor 7 tientjes (met stofzuigeraansluiting)? Passen ook nog eens 2 schijfjes in zodat je maar 1 keertje hoeft te vrezen ;)
Dat is ook wel een idee, ik heb alleen een hekel aan cheapass omdat het nooit echt lekker werkt :{ .
Misschien maar gewoon een frees huren voor een paar tientjes. Dan heb je iig. een fatsoenlijke...
pi_165697991
Tjah, dat is de afweging inderdaad: voor 7 tientjes een stofkap halen en met je goeie machine alles 2x bij langs mogen, of 1x met een goedkoop rotding. En dat voor hetzelfde geld als 2 dagen huren.
Ik vloek en Tier dan liever een paar keer meer en dat ik er dan eentje thuis heb liggen, dan er na 2 dagen huur erachter te komen dat ik iets fout gedaan heb en opnieuw naar het verhuurbedrijf mag om zo'n ding op te halen.. ;)
pi_165699278
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:30 schreef Draling het volgende:
Waarom haal je dan niet gewoon een cheapass sleuvenfrees voor 7 tientjes (met stofzuigeraansluiting)? Passen ook nog eens 2 schijfjes in zodat je maar 1 keertje hoeft te vrezen ;)
Heb ik ook ja :Y , eentje van Ferm, goed genoeg voor die paar keer dat ik hem gebruik.
Tussen de stofzuiger en de sleuvenfrees heb ik nog een cycloon, scheelt weer volle stofzakken.

2 sleuven naast elkaar inderdaad, even een brede beitel in de sleuf tikken en het valt er zo tussen uit vaak.
http://betaalbaarshoppen.(...)achines/sleuvenfrees
¤70
pi_165701335
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:30 schreef bleiblei het volgende:
Ik zoek een kap voor over mijn slijptol zodat ik er een stofzuiger op aan kan sluiten (moet de nodige meters sleuven trekken en de vorige keer stond het complete huis vol stof ).
Wat zouden jullie aanraden, deze:
Waarom niet iets zoals deze? Het lijkt me dat die wat meer afsluit dan die modellen die je hierboven post?

Ik volg het in elk geval met interesse, want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik moet binnenkort ook wat sleuven trekken in beton. Vraag me alleen af in hoeverre dat makkelijk gaat met zo'n ferm sleuvenzaag. Zat de reviews her en der een beetje te lezen en begreep min of meer dat het in baksteen en cellenbeton dikke prima gaat, maar met wat zwaarder materiaal moeilijker. Misschien kan iemand met gebruikerservaring daar nog iets over zeggen? Als je vervolgens nog weer twee dure diamantbladen bij die 'goedkope' muurfrees aan moet schaffen om erdoor te geraken dan ben je dus dubbel zoveel geld kwijt.

Je zou zo'n stofkap ook nog wel kunnen gebruiken bij het sleuven zagen in metselwerk, bv voor het aanbrengen van loodslabben, of als je een muurtje opnieuw moet voegen oid.

Ik ben benieuwd waar jij voor gaat in elk geval!

gr
pi_165701470
Wij hebben ook zo'n Ferm aangeschaft voor de keuken. Positief verrast voor 't geld :Y
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 11:02:09 #162
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_165704177
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is ook wel een idee, ik heb alleen een hekel aan cheapass omdat het nooit echt lekker werkt :{ .
Misschien maar gewoon een frees huren voor een paar tientjes. Dan heb je iig. een fatsoenlijke...
Mwah, het werkt doorgaans prima.
Ik heb er toen der tijd het hele huis mee verbouwd ^O^
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:54:40 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165704925
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:36 schreef ciewy het volgende:

[..]

Waarom niet iets zoals deze? Het lijkt me dat die wat meer afsluit dan die modellen die je hierboven post?

Ik volg het in elk geval met interesse, want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik moet binnenkort ook wat sleuven trekken in beton. Vraag me alleen af in hoeverre dat makkelijk gaat met zo'n ferm sleuvenzaag. Zat de reviews her en der een beetje te lezen en begreep min of meer dat het in baksteen en cellenbeton dikke prima gaat, maar met wat zwaarder materiaal moeilijker. Misschien kan iemand met gebruikerservaring daar nog iets over zeggen? Als je vervolgens nog weer twee dure diamantbladen bij die 'goedkope' muurfrees aan moet schaffen om erdoor te geraken dan ben je dus dubbel zoveel geld kwijt.

Je zou zo'n stofkap ook nog wel kunnen gebruiken bij het sleuven zagen in metselwerk, bv voor het aanbrengen van loodslabben, of als je een muurtje opnieuw moet voegen oid.

Ik ben benieuwd waar jij voor gaat in elk geval!

gr
Dat ziet er wel degelijk uit!
Ik ga even goed nadenken, 70 euro Ferm vs. die Dusttool kap vs. huren :) .
Tnx allemaal!
pi_165714010
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:29 schreef FranticDJ het volgende:
Wij hebben ook zo'n Ferm aangeschaft voor de keuken. Positief verrast voor 't geld :Y
Ik heb net zo'n Ferm gekocht dit weekend. Volgens de recensies echt een top machientje voor het geld wat het kost.

Binnenkort gaat ie in gebruik.
pi_165714022
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:25 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb net zo'n Ferm gekocht dit weekend. Volgens de recensies echt een top machientje voor het geld wat het kost.

Binnenkort gaat ie in gebruik.
Kan ik onderschrijven :Y
pi_165714499
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 00:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Heb ik ook ja :Y , eentje van Ferm, goed genoeg voor die paar keer dat ik hem gebruik.
Tussen de stofzuiger en de sleuvenfrees heb ik nog een cycloon, scheelt weer volle stofzakken.

2 sleuven naast elkaar inderdaad, even een brede beitel in de sleuf tikken en het valt er zo tussen uit vaak.
http://betaalbaarshoppen.(...)achines/sleuvenfrees
¤70
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:29 schreef FranticDJ het volgende:
Wij hebben ook zo'n Ferm aangeschaft voor de keuken. Positief verrast voor 't geld
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, het werkt doorgaans prima.
Ik heb er toen der tijd het hele huis mee verbouwd
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:25 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb net zo'n Ferm gekocht dit weekend. Volgens de recensies echt een top machientje voor het geld wat het kost.

Binnenkort gaat ie in gebruik.
Zoals al eerder schreef, zit ik met hetzelfde dilemma als bleiblei, zouden jullie misschien nog nog kunnen aangeven in welk materiaal jullie die machine hebben gebruikt (beton, steen, kalkzandsteen, etc)?

En ook hoe deze het doet qua stofontwikkeling? Als ik die promo filmpjes van Ferm zie dan vliegt er (zelfs met een stofzuiger eraan) behoorlijk wat stof langs...

Alvast bedankt!
pi_165714626
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:45 schreef ciewy het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Zoals al eerder schreef, zit ik met hetzelfde dilemma als bleiblei, zouden jullie misschien nog nog kunnen aangeven in welk materiaal jullie die machine hebben gebruikt (beton, steen, kalkzandsteen, etc)?

En ook hoe deze het doet qua stofontwikkeling? Als ik die promo filmpjes van Ferm zie dan vliegt er (zelfs met een stofzuiger eraan) behoorlijk wat stof langs...

Alvast bedankt!
Cementdekvloer & van die snelbouwblokken.



Dat soort. Niet van ytong, (misschien wel), maar stukken minder poreus/zacht als cellenbetonblokken.
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 20:11:32 #168
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_165715217
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:45 schreef ciewy het volgende:
Zoals al eerder schreef, zit ik met hetzelfde dilemma als bleiblei, zouden jullie misschien nog nog kunnen aangeven in welk materiaal jullie die machine hebben gebruikt (beton, steen, kalkzandsteen, etc)?

En ook hoe deze het doet qua stofontwikkeling? Als ik die promo filmpjes van Ferm zie dan vliegt er (zelfs met een stofzuiger eraan) behoorlijk wat stof langs...

Alvast bedankt!
Hier hebben we hem voornamelijk gebruikt in voornamelijk rode keihard gebakken bakstenen.
Ging als een spreekwoordelijk mes door boter :P

Op het moment dat je de sleuvenfrees in de muur zet ; dat is het punt dat hij veel stof creëert wat er naast stuift; éénmaal in de muur valt het best behoorlijk mee.

Stuiven en stoffen doet het toch ;)
pi_165715517
Natte doeken ophangen in de deuropeningen :Y Maar idd ook met een stofzuiger hou je stof niet tegen. (het beperkt wel iets.. want 1 plekje konden we niet met stofzuiger doen)
pi_165717019
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:45 schreef ciewy het volgende:
Zoals al eerder schreef, zit ik met hetzelfde dilemma als bleiblei, zouden jullie misschien nog nog kunnen aangeven in welk materiaal jullie die machine hebben gebruikt (beton, steen, kalkzandsteen, etc)?
Kalkzandsteen en gebakken baksteen
quote:
En ook hoe deze het doet qua stofontwikkeling? Als ik die promo filmpjes van Ferm zie dan vliegt er (zelfs met een stofzuiger eraan) behoorlijk wat stof langs...
Als je echt stofvrij wilt frezen dan red je het niet met hobbyspul.
Maar als je later de sleuven schoon wilt kappen met een beitel dan wordt het ook een stofbende.
Niet zoveel als met een frees maar toch.
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 07:36 schreef ciewy het volgende:
Als je vervolgens nog weer twee dure diamantbladen bij die 'goedkope' muurfrees aan moet schaffen om erdoor te geraken dan ben je dus dubbel zoveel geld kwijt.
2 diamantschijfjes zitten erbij, bij die Ferm ;)
En meestal zijn dit 125mm schijfjes, die heb je al voor ¤10 per stuk.
pi_165718939
ja die schijfjes kosten niet veel. Er zitten 150mm bladen op. 1700watt. 4000 toeren. 150 euro. Is wat anders als het spul bij Toolnation e.d. waar sleuvenfresen pas beginnen bij 600 euro geloof ik.

Volgens de vele recensies over deze badass Ferm gaan de bladen lang genoeg mee voor de gemiddelde klusser die een keer zijn huis gaat verbouwen.

Ik ga er over 2 weken mee aan de slag. Hele benedenverdieping gaat plat, inclusief infrezen vloerverwarming en nieuw gat zagen in spouwmuur voor nieuwe deur. Die paar korrels stof van dit machientje kan er dan ook nog wel bij.
pi_165722618
Bedankt voor alle reacties heren!

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:22 schreef FranticDJ het volgende:
Natte doeken ophangen in de deuropeningen Maar idd ook met een stofzuiger hou je stof niet tegen. (het beperkt wel iets.. want 1 plekje konden we niet met stofzuiger doen)
Goeie tip! :D

{quote]0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Als je echt stofvrij wilt frezen dan red je het niet met hobbyspul.
Maar als je later de sleuven schoon wilt kappen met een beitel dan wordt het ook een stofbende.
Niet zoveel als met een frees maar toch.
[/quote]

Da's ook weer waar. Bij onze laatste verbouwing heeft iemand het in de woonkamer voor ons gedaan, die had een Bosch (Blauw :P) sleuvenfrees en een stofzuiger met zo'n klopfunctie, maar dat stofte inderdaad ook nog wel wat...
pi_165728459
Iemand een suggestie waar ik voor de Fein multitool met Starlock sluiting goedkoop nieuwe zaagjes kan bestellen? Ecotools heeft er geen variant voor en ik vind ze best rap slijten :(
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:33:12 #174
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_165954684
Jongens,

Ik heb jullie hulp nodig bij het maken van een keuze..
Op zoek naar een combihamer waar ook mee gebeiteld kan worden.

budget rond de 250euro, nu weet ik dat heel veel de Bosch GBH 2-28 hebben. 850 watt 3,2 joule


Maar ik heb ook de Metabo UHEV 2860-2 gezien. 1100 watt, 3,4joule


Of de bosch GBH 3-28, 800 watt 3,5 joule


Wat wil ik ermee doen; hakken en af en toe wat boren.
Waar ik over twijfel is of je met de metabo en bosch ''vorm'' fijn kan hakken. Ik heb eens met een makita (vergelijkbare vorm met gbh 3-28) gewerkt en dat was heel fijn werken. Het prijs verschil valt mee, de gbh 3-28 is in duitsland verkrijgbaar voor iets tegen de 300 euro.

Wat zijn jullie ervaringen? Verwisselbare boorkop is wat mij betreft handig maar geen noodzaak.

Ik krijg eind dit jaar een klushokje in een kantoor. De helft van die ruimte is een oude bank kluis. De deur is verwijderd maar het lijkt alsof je een grot in komt, wil ik even mooi maken, daarom moet ik hakken. Boren etc weet ik niet wanneer en hoe vaak ik dat moet doen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:04:59 #175
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_165955157
tweede vraag waar ik mee zit is de opslag van gereedschap en de werkbank.
Wat ik voornamelijk doe zijn dingen maken van hout en onderhoud aan mijn motor, af en toe een fiets of scooter repareren, maar voor dat alles heb ik aan 1 gereedschap kist genoeg. De rest daarin tegen niet...

Hoe slaan jullie je gereedschap op? Ik heb nu denk ik bijna 10 lboxxen (diverse maten) voor de opslag van mijn gereedschap, heb alleen nog geen goede manier gevonden om ze handig op te slaan. Staan nu op elkaar gestapeld maar je moet altijd de onderste hebben...

Momenteel heb ik ook geen werkbank :( Heeft iemand hier een mooie combinatie van opslag en werkbank?

Op mijn werk hebben wij een stellage staan voor de opslag van drank en dat leek mij wel wat.


Een grootvakstelling. Hoogte, breedte en diepte allemaal afhankelijk van wat er uiteindelijk in past. Het aantal niveaus ook, ik wilde dit dus als werkbank gebruiken en ook als opslag. Dit komt dan tegen de wand aan te staan in mijn bunkertje. Zal hier een project topic van maken als ik de sleutel heb en als ik aan de slag kan om het daar klaar te maken. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')