abonnement Unibet Coolblue
pi_165113127
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
  maandag 5 september 2016 @ 20:56:18 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165113336
Goeie OP :P

Balen van de anticlimax wel ;( Maar ja, zo gaat het soms

En 80%, veel! maar goed, wel fijn dat je flexibel bent met hoe en wat :)
Duitser 100%?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165113437
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:56 schreef Molo het volgende:
Goeie OP :P

Balen van de anticlimax wel ;( Maar ja, zo gaat het soms

En 80%, veel! maar goed, wel fijn dat je flexibel bent met hoe en wat :)
Duitser 100%?
duutser 100%, ja. Ja, ik ben benieuwd hoe het gaat functioneren. Het grote voordeel is dat we beiden weinig reistijd hebben.

Of ja, ik wel veel als ik naar Zweden moet. Maar dat heb ik zelf in de hand...
  maandag 5 september 2016 @ 21:02:40 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165113588
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

duutser 100%, ja. Ja, ik ben benieuwd hoe het gaat functioneren. Het grote voordeel is dat we beiden weinig reistijd hebben.

Of ja, ik wel veel als ik naar Zweden moet. Maar dat heb ik zelf in de hand...
Weinig reistijd scheelt enorm, Koos had 2 uur heen 2 uur terug elke dag, nu sinds geboorte van Larf 20 minuten heen en 20 terug, en is echt een wereld van verschil. Hij ziet er weer fit uit ipv moe de heel tijd, ondanks baby (L werd 30-6 geboren en hij kwam daar 1-7 in dienst :+ ).

Hoe vaak moet je naar Zweden denk je? Flinke onderneming maar van vrienden van me die in soortgelijke situatie zitten begreep ik wel dat je er echt handigheid in krijgt en op een andere manier flexibel wordt en het hendelt :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165113730
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Weinig reistijd scheelt enorm, Koos had 2 uur heen 2 uur terug elke dag, nu sinds geboorte van Larf 20 minuten heen en 20 terug, en is echt een wereld van verschil. Hij ziet er weer fit uit ipv moe de heel tijd, ondanks baby (L werd 30-6 geboren en hij kwam daar 1-7 in dienst :+ ).

Hoe vaak moet je naar Zweden denk je? Flinke onderneming maar van vrienden van me die in soortgelijke situatie zitten begreep ik wel dat je er echt handigheid in krijgt en op een andere manier flexibel wordt en het hendelt :)
ik denk dat ik 1x in de 3 of 4 maanden naar zweden wil. Wil nu voor mid november een trip plannen..
  maandag 5 september 2016 @ 21:07:38 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165113766
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik denk dat ik 1x in de 3 of 4 maanden naar zweden wil. Wil nu voor mid november een trip plannen..
ah dat is te overzien :)

je collega's kwamen zeker niet op kraambezoek bij jou? ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165113837
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:07 schreef Molo het volgende:

[..]

ah dat is te overzien :)

je collega's kwamen zeker niet op kraambezoek bij jou? ;)
nee, ik ben met mini daarheen gevlogen, toen hij 7 maand was ofzo..
  maandag 5 september 2016 @ 21:10:53 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165113892
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, ik ben met mini daarheen gevlogen, toen hij 7 maand was ofzo..
oh tof :D

ik wil eigenlijk ook vliegen maar Koos vindt het niks (oren enzo bij zo'n kleintje), dus ik ga binnenkort eens naar de trein kijken. Had je berichtje erover gezien en wilde nog van jou weten welke site ik daarvoor kan gebruiken, als je dat misschien weet?
Is naar Zürich toe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165113948
Wij werken ook 100% / 80% op papier, t/m september werk ik 70% met ouderschapsverlof :+. En veel reistijd, allebei 45-55min per dag enkele reis (zonder files 30-35min, maar dat is alleen in de zomervakantie helaasch). Het kan, het kan.

Wij zijn weer terug van vakansie, nu nog lekker een weekje vrij met in het vooruitzicht, mooi weer *) goed uitgekiend. E.va verplaatst zich nu echt heel goed, met haar bijna-kruips :o :D. En ze heeft twee tandjes en bijna geen pieps gedaan met doorkomen :o taaie tante. En eentje is vet scherp. Ze beet net zelf op haar tong en dus was het echt Heel Erge Huils, tongetje ook echt een rood plekje :P. Dat doet natuurlijk pijn. Arm schaap.

Ik heb nog niet heel goed bijgelezen maar dikke :* voor miez, heel herkenbaar allemaal. Hang in there!
* hetzusjevan gaat even verder bijlezen
pi_165113957
Spannend wel Jagar, zo'n eerste kdv dag! Wel fijn dat je er bij kan blijven toch? En heb je wel zin om weer te gaan werken? Je bent er een jaar uitgeweest toch?

Hier even wat mindere dag.. Gaat dat over emotionele ooit nog over? :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 september 2016 @ 21:19:53 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165114172
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:13 schreef silliegirl het volgende:
Spannend wel Jagar, zo'n eerste kdv dag! Wel fijn dat je er bij kan blijven toch? En heb je wel zin om weer te gaan werken? Je bent er een jaar uitgeweest toch?

Hier even wat mindere dag.. Gaat dat over emotionele ooit nog over? :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is gewoon verdrietig en emoties zijn anders als je een kind hebt, denk dat je er wel een modus in gaat vinden, maar blijft altijd anders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 5 september 2016 @ 21:20:30 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165114193
Jagär, ik kan niet antwoorden op je DM, dus dan maar zo:
L is enorm rustig dus ik durf het wel aan, maar Koos vindt het beetje eng met drukverschillen. Dus dat doen we wel over een tijdje, het is niet dat het perse "moet".
Wachten is natuurlijk crap, zeker op die leeftijd ;(
En ik ga op die sites kijken, thanks!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165116446
Veel succes morgen jagar, een maand lang wennen is idd erg rustig aan :D. Maar wel fijn, ook voor jou lijkt me want je bent er al best lang 'uit' toch?

Sillie, wat verdrietig.. sterkte :*.
pi_165120277
Spannend Jagär! Wie weet gaat het ook wel effect hebben op de nachten. Lekker moe van de crèche dus 's nachts langer doorslapen wellicht..?

Ik ben gezegend met een baby die (for the time being..) prima in z'n bedje in slaap kan vallen. Hij slaapt in een Puckababy en lijkt die ook echt met slaap te associëren: zodra ik tekenen van vermoeidheid zie gaat hij erin, en ik zie hem gewoon bijna denken: "Hey, ze legt me weer in die gekke slaapzak zonder mouwen, blijkbaar is het bedtijd!"

Blíjven slapen blijft overdag wel een ding, het blijven hazeslaapjes. En met een speen erin slaapt hij dan wel weer even verder, maar nooit voor lang. Daar moet hij dus nog even op oefenen ;)

Net waren baby en peuter tegelijk wakker voor een fles, dat was geen succes :{ Gelukkig slaapt alles inmiddels weer, nu ik nog :Z
pi_165120577
Sterkte Sillie :*

Nog een beetje kunnen slapen Amsel?

Gisteren ben ik een paar voedingen gaan kolven in plaats van live voeden, zo had ik even meer rust en kon man de fles geven. Ging eigenlijk prima tot 10 uur, toen wilde ze alleen maar borst, een beetje wat Ikke ook had :P
Ze kwam weer wat moeilijk in slaap, pas rond 3 uur ging ze echt slapen. Daarvoor steeds een kwartiertje ofzo en dan weer wakker. Maar toch 3 uur achter elkaar geslapen, voordat ik bevallen was wist ik niet hoe goed dat kan voelen :+
pi_165120782
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 01:44 schreef Amsel het volgende:
Spannend Jagär! Wie weet gaat het ook wel effect hebben op de nachten. Lekker moe van de crèche dus 's nachts langer doorslapen wellicht..?

Ik ben gezegend met een baby die (for the time being..) prima in z'n bedje in slaap kan vallen. Hij slaapt in een Puckababy en lijkt die ook echt met slaap te associëren: zodra ik tekenen van vermoeidheid zie gaat hij erin, en ik zie hem gewoon bijna denken: "Hey, ze legt me weer in die gekke slaapzak zonder mouwen, blijkbaar is het bedtijd!"

Blíjven slapen blijft overdag wel een ding, het blijven hazeslaapjes. En met een speen erin slaapt hij dan wel weer even verder, maar nooit voor lang. Daar moet hij dus nog even op oefenen ;)

Net waren baby en peuter tegelijk wakker voor een fles, dat was geen succes :{ Gelukkig slaapt alles inmiddels weer, nu ik nog :Z
Misschien een tip: Als bijnapeuter en baby hier tegelijk 's nachts honger hebben dan geef ik de oudste een papfles. Die kan ze zelf vasthouden terwijl ik baby een fles geef. Ze legt dan de fles leeg naast zich neer in bed en slaapt weer verder. (Daarom dus pap, want dat lekt niet uit de fles als er nog wat in zit ;) ) .
pi_165122294
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 07:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Misschien een tip: Als bijnapeuter en baby hier tegelijk 's nachts honger hebben dan geef ik de oudste een papfles. Die kan ze zelf vasthouden terwijl ik baby een fles geef. Ze legt dan de fles leeg naast zich neer in bed en slaapt weer verder. (Daarom dus pap, want dat lekt niet uit de fles als er nog wat in zit ;) ) .
Goeie tip, bedankt!

Hoe gaat het nu met het slapen van Tas?
pi_165123382
Dat lijkt me inderdaad lastig, Amsel, 2 wakkere baby's.

Zo, wij zijn weer terug van het kdv. T ligt nu heerlijk te slapen en ik drink in alle rust een kop koffie. Het ging goed, hij heeft fijn gespeeld en alles ontdekt. Kroop gelijk bij me weg..
pi_165123476
Fijn dat de eerste keer zo goed ging, Jagar! Ik vind het eigenlijk best goed dat er zo lang gewend wordt daar. Zeker bij een baby van bijna een jaar. Die zijn zo aan je gehecht.

Ik vermoed bij S. weer tandjes op komst. Hij wordt weer vaak wakker, is veel moe en jengelt af en toe wat. Gelukkig blijft hij over het algemeen gewoon mijn lekkere vrolijke baby'tje :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 6 september 2016 @ 12:25:55 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165124741
Nou, vliegen en trein uitgezocht naar Zwitserland... Wordt toch maar even wachten vanwege de babyoren en dan vliegen.
Trein is minimaal ¤370,- voor een retour, waarbij de heenreis ook nog zo'n 10 uur duurt en de terugreis minimaal 13 :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165125969
Mijn eerste is met 9 weken mee naar de tropen gevlogen en dat ging prima kwa oortjes, ik legde haar gewoon aan toen. Met 12 weken weer terug en net zo makkelijk. 9 Uur vliegen trouwens.

Ah wel, wachten kan ook geen kwaad natuurlijk. Ik heb c vandaag voor het eerst 1,5 uur uit handen gegeven. Bizar hoe gerust ik er op was en het ging ook helemaal prima. Fijn!
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:13:30 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165127421
We zijn al aan het boeken, half oktober :)

Fijn dat dat zo relaxt en goed ging groofs!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165128537
Weet iemand of het normaal is dat er vijf dagen na de vaccinaties nog een hele harde bal op de prikplek in zijn dijen zit? :X
Ik kan me dat van eerder niet herinneren
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165128574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:12 schreef pinquit het volgende:
Weet iemand of het normaal is dat er vijf dagen na de vaccinaties nog een hele harde bal op de prikplek in zijn dijen zit? :X
Ik kan me dat van eerder niet herinneren
Ja, dat had T bij de een na laatste vaccinatie na een week nog steeds..
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:16:19 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165128609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:12 schreef pinquit het volgende:
Weet iemand of het normaal is dat er vijf dagen na de vaccinaties nog een hele harde bal op de prikplek in zijn dijen zit? :X
Ik kan me dat van eerder niet herinneren
ja dat kan erg lang duren, beetje masseren kan ietsjes helpen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165128858
Dikke beenspieren :9 't lijkt me zo pijnlijk ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:40:06 #27
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165129053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:16 schreef Molo het volgende:

[..]

ja dat kan erg lang duren, beetje masseren kan ietsjes helpen
Masseren op de plek 'mag' toch juist niet? Hier zeiden ze fietsen met de beentjes, maar juist niet op de plek zelf wrijven, want dat gaat irriteren..

De 15e mag ik weer... Morgen gaat ze voor het eerst wennen bij de gastouder, voor een ochtendje. Vrijdag een middagje..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:19:30 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165129731
Ik kom me voorzichtigjes melden als kersverse mama van M.ax O+ Vanaf een enorm roze wolk, want alles gaat zo goed met ons!

Dit beertje ligt er op dit moment naast me:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte specs:
- Geboren op 4-9-16 met 41w1d.
- Onverwacht: 4680 gram schoon aan de haak.
- Eerste 24 in zkh doorgebracht vanwege suikercontrole van M. Gisteravond met ontslag.
- Gestart met fv: drinkt volgens plan al netjes 30cc per ca.4 uur.
- Lieve kraam: vanwege drukte van laag ingeschaalde 5u/d naar zelfs 3,5u/d, maar dit gaat goed. Net mijn eerste middagje alleen met 'm gehad incl. alles (+ zijn eerste piemelplasincident :') ). Net saampjes geslapen O+
- Vooralsnog geen stuwing of complicaties bij mij. Weinig last van knip, doch grootgebruiker van Curanol en aardig gebroken gevoel :+
- Vk kwam vandaag langs. Bevalling (werd medisch, duurde lang) besproken (wtf wat een belevenis!), ik kijk terug op een mooie ervaring :Y Verhaal zal ik snel eens neerplempen.
- Papa is na een middagje overdracht op zijn werk vanaf nu 2 wk thuis en is een natuurtalent.

Ofwel: I'm a lucky bastard :P

Later meer! Ik ga rustig aan eens meelezen met alle inmiddels ervaren lotgenoten hier ;)
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:31:53 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165129916
Jaaaa, daar is ze met de grote meneer *G*
Welkom!

Goed verhaal O+

En wat een toffe foto, heerlijk om te zien O+
Hij ligt er volgens mij heerlijk chill bij ook he? O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165130083
Wow, wat een beer inderdaad Quoi! Gefeliciteerd! *O*
pi_165130119
Klinkt goed allemaal quoi! Fijn dat je er goed pp terug kijkt. O+ mooi mannetje
  dinsdag 6 september 2016 @ 18:16:18 #32
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165130647
Welkom Quoi en beertje O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165130851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:12 schreef pinquit het volgende:
Weet iemand of het normaal is dat er vijf dagen na de vaccinaties nog een hele harde bal op de prikplek in zijn dijen zit? :X
Ik kan me dat van eerder niet herinneren
Ja, kan heel goed. Sneu hè? ;( Bij het volgende bezoek even aangeven, dan kan je cb het als bijwerking melden. En de volgende keer prikken kun je vragen of ze extra lang willen na-masseren (of zelf direct na de prik doen), dat hielp hier om herhaling te voorkomen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_165131101
Quoi O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165131176
Welkom Q. Leuk dat je hier komt meeposten vanaf je roze wolk.
pi_165131776
Quoi, van harte! Daar is ie dan!
pi_165133264
Hoi Quoi en M! Wat een lekker mannetje heb je daar :) en fijn dat je al zo kunt genieten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165133317
S. gaat me af en toe een beetje te snel. Hij kruipt nu, klimt overal op (zelf uit z'n lege zwembadje, waar hij in de tuin in speelt) en aan de hand zet hij zelfs al stapjes. Stop de tijd even please :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165133772
Welkom Quoi & van harte gefeliciteerd met de mooie M! :)
Wat schrijf je leuk!!

Vandaag weer eerste dagje gewerkt na de vakantie... Wel weer leuk, alleen beetje jammer om om 5.30u op te moeten staan, maarja kleinigheidje hou je toch!

Jagar fijn dat het wennen goed ging! L gaat vanaf januari ook 1 dag maar kdv. Ben heel benieuwd hoe het voor haar zal zijn omdat ze ook al ruim een jaar is, als ze voor het eerst gaat, spannend!

Wow S. gaat snel LeSage! Wel leuk om te zien dat ze zoveel en zo snel leren.. Je kunt dan zo trots zijn hè hihi :). Maar ook wel gek, opeens merk je dat ze minder baby zijn en meer een echt mini mensje, zo leuk!
pi_165134633
Quoi, welkom! Fijn dat jullie zo kunnen genieten en alles zo goed gaat. Wat een schattige beer inderdaad! Mijne waren sámen 3100 gram... :D

Zijn er ook mensen die een afwijkend ent-schema volgen of niet enten?
pi_165134729
Quoi, welkom! Wat een lekker beertje <3
pi_165135106
Quoi, wat fijn dat alles zo goed gaat! En wat een beertje O+

Vandaag heeft D de echo gehad. Ze deed het erg goed en sliep overal doorheen. Volgende week de uitslag...
Ze waren wel een beetje aan het klooien want het gebeurde niet dagelijks dat ze zo'n jonge baby op de echotafel hadden liggen :')

Verder hier sinds zondag een zieke peuter met griep. Mijn arme jochie :'( heeft hij gelijk op zijn eerste dag psz al meegepikt. Hij is eigenlijk nooit ziek, maar daar zal nu wel verandering in komen :X
pi_165135494
Wij volgen geen afwijkend ent-schema Madivi!

Beterschap voor je peuter Angelatje.. Spannend van de echo. Hebben ze tijdens de echo nog helemaal niets gezegd over wat ze hebben gezien?
pi_165136033
Heeft er iemand nog tips (evt. voor een goed boek) voor het beter leren slapen van je baby, zonder adviezen om de baby te laten huilen?

L. slaapt wel goed, maar wel alleen bij ons in bed. Dat vinden we niet erg, maar misschien kunnen we dingen beter doen. Het lukt niet om haar wakker in haar bedje te leggen. Dan gaat ze direct staan.

'S avonds wel een vast ritueel, verschonen, tandjes poetsen, verhaaltje lezen, flesje drinken en dan wachten tot ze slaapt en in bedje leggen.
Overdag slaapt ze meestal 2 x een half uur / 45 minuten, vaak in de wandelwagen. Soms in bedje: dan ook slapend weggelegd.

Kunnen jullie je baby wel wakker in bed leggen of is het voor iemand herkenbaar dat wakker in bed leggen lastig is?

:)
pi_165136392
Welkom Quoi en beer! :D

Wat knap van S, LeSage! Ineens gaan ze zo hard he, gek is dat! Maar ook wel heel leuk :). Ik vind het zo tof om te zien en mee te maken die ontwikkeling O+.

Vieve moet je elke werkdag zo vroeg op :o? En hoe komt het dat L dan pas voor het eerst naar kdv gaat? :)
pi_165136889
Ik vind het ook wel prachtig om te zien die ontwikkeling. Het wordt al zo'n kereltje!
De foto van kleine (grote) M. van Quoi lijkt dan alweer zo lang geleden hier.

Vieve, ik kan je niet echt tips geven. S. slaapt eigenlijk altijd wel goed in in z'n eigen bedje. Als het niet zo goed lukt blijf ik bij het bedje zitten en aai over z'n bolletje/rug. Meestal wordt hij dan wel rustig.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je in eigen bed ook wel lekker zou vinden hoor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165137416
Nôh Quoi wat een lekker beertje. O+ Gefeliciteerd!
pi_165137504
Vieve je zou kunnen kijken naar (uit m'n hoofd) Lekker slapen zonder huilen en Baby in een droomritme/ Handboek voor een blije baby.
pi_165137812
Y gaat ook staan hoor! Maar dan zeg ik welterusten.. En op de babyfoon zie ik dan dat ze vlak erna weer gaat liggen en gaat slaprn
pi_165141787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:06 schreef Vieve6 het volgende:
Wij volgen geen afwijkend ent-schema Madivi!

Beterschap voor je peuter Angelatje.. Spannend van de echo. Hebben ze tijdens de echo nog helemaal niets gezegd over wat ze hebben gezien?
Nee maar ik hoorde wat gemompel over spierweefsel. Dus dat lijkt me goed. Maar ik wacht het gewoon af :)
pi_165141835
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:57 schreef Amsel het volgende:

[..]

Goeie tip, bedankt!

Hoe gaat het nu met het slapen van Tas?
Eh, ja. Ruk :') . 's Nachts matig tot OK, gelukkig. Meestal 19-23-3-7. Dat is te doen. Overdag.. Niet. Niet in z'n bed. Hoogstens in de wandelwagen of auto. Dus de oppasoma's zijn nogal gesloopt aan het eind van de dag -O- . Ik hoop dat ze 't willen blijven doen zo.
pi_165143215
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef Vieve6 het volgende:
Heeft er iemand nog tips (evt. voor een goed boek) voor het beter leren slapen van je baby, zonder adviezen om de baby te laten huilen?

L. slaapt wel goed, maar wel alleen bij ons in bed. Dat vinden we niet erg, maar misschien kunnen we dingen beter doen. Het lukt niet om haar wakker in haar bedje te leggen. Dan gaat ze direct staan.

'S avonds wel een vast ritueel, verschonen, tandjes poetsen, verhaaltje lezen, flesje drinken en dan wachten tot ze slaapt en in bedje leggen.
Overdag slaapt ze meestal 2 x een half uur / 45 minuten, vaak in de wandelwagen. Soms in bedje: dan ook slapend weggelegd.

Kunnen jullie je baby wel wakker in bed leggen of is het voor iemand herkenbaar dat wakker in bed leggen lastig is?

:)
Wat is er mis met je baby even laten huilen? Ik laat L meestal een min of 5 huilen, ga even naar haar toe leg mijn hand op haar buik voor een paar min, ga weer even weg, valt ze niet binnen 5/10min in slaap dan weer even mijn hand op haar buik, etc.

Even laten huilen is niks mis mee.. zo verwerken ze de dag..
pi_165143857
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:18 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Eh, ja. Ruk :') . 's Nachts matig tot OK, gelukkig. Meestal 19-23-3-7. Dat is te doen. Overdag.. Niet. Niet in z'n bed. Hoogstens in de wandelwagen of auto. Dus de oppasoma's zijn nogal gesloopt aan het eind van de dag -O- . Ik hoop dat ze 't willen blijven doen zo.
Ow shit zeg :{ Enig idee wat hem wakker houdt? Te veel prikkels?


quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:32 schreef madam-april het volgende:

Even laten huilen is niks mis mee.
Daarover bestaan verschillende meningen.
pi_165144089
Maar blijf je er dan bij terwijl de dag wordt verwerkt?
pi_165144212
Mijn baby huilt meestal niet voor het slapen. Verwerkt hij z'n dag dan niet? :o
pi_165144238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 05:00 schreef Amsel het volgende:
Mijn baby huilt meestal niet voor het slapen. Verwerkt hij z'n dag dan niet? :o
:o je baby is gewoon niet snel onder de indruk :7
pi_165144298
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Welkom Quoi en beer! :D

Wat knap van S, LeSage! Ineens gaan ze zo hard he, gek is dat! Maar ook wel heel leuk :). Ik vind het zo tof om te zien en mee te maken die ontwikkeling O+.

Vieve moet je elke werkdag zo vroeg op :o? En hoe komt het dat L dan pas voor het eerst naar kdv gaat? :)
Ja 5.30u of 5.45u. Ik heb wat reistijd & vertrek dan vaak liever om 6.45 zodat ik voor de spits ben (ik houd ook niet van auto rijden, zacht uitgedrukt :p). Dan ben ik wel ong 30 minuten te vroeg, maarik houd van op tijd zijn en kan ik wel lekker ontspannen beginnen.

L gaat dan pas naar de opvang omdat man nu ook een dag thuis is, maar vanaf januari weer 5 dagen wil gaan werken.
pi_165144302
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vieve je zou kunnen kijken naar (uit m'n hoofd) Lekker slapen zonder huilen en Baby in een droomritme/ Handboek voor een blije baby.
Fijn dankjewel Ophelia!! Ik heb even gekeken. Lekker slapen zonder huilen lijkt me wel interessant. Bij het andere boek staat 'tot 1 jaar'. Weet niet of dat ook echt zo is of dat er ook tips in staan voor wat oudere baby's?
Misschien vanavond die eerste eens bestellen..
pi_165144317
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat is er mis met je baby even laten huilen? Ik laat L meestal een min of 5 huilen, ga even naar haar toe leg mijn hand op haar buik voor een paar min, ga weer even weg, valt ze niet binnen 5/10min in slaap dan weer even mijn hand op haar buik, etc.

Even laten huilen is niks mis mee.. zo verwerken ze de dag..
Dat weet ik niet... maar ik voel me daar zelf niet fijn bij. & aangezien ik nog maar 1 kindje heb en het daardoor praktisch gezien wel mogelijk is om haar niet (lang) te laten huilen, vind ik dat op dit moment de fijnste manier. Als ik haar (wat langer) laat huilen, gaat dat heel erg tegen mijn gevoel in.

Vandaar :)
pi_165144339
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 05:44 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:o je baby is gewoon niet snel onder de indruk :7
Gewoon overdag ook de stress opvoeren :7.
pi_165144528
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:42 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Gewoon overdag ook de stress opvoeren :7.
Neem een tweede! ^O^

:')
pi_165144561
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 07:33 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Neem een tweede! ^O^

:')
brb

.. ohnee wacht dan moet er eerst een uit.
* Unihipili sluipt weer terug naar Z&G
  woensdag 7 september 2016 @ 07:54:33 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165144636
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:29 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Fijn dankjewel Ophelia!! Ik heb even gekeken. Lekker slapen zonder huilen lijkt me wel interessant. Bij het andere boek staat 'tot 1 jaar'. Weet niet of dat ook echt zo is of dat er ook tips in staan voor wat oudere baby's?
Misschien vanavond die eerste eens bestellen..
Zal mijn zieke geest wel zijn, maar dan stel ik me dat boek voor als slaapmethode die heel goed werkt tot ze 1 jaar zijn, echt geweldig.
En dan zodra ze jarig zijn blijven ze de hele nacht krijsen. En dan niet aan één stuk, maar steeds een uur loeihard en dan een kwartier stil, zodat je net in slaap bent gevallen als ze weer beginnen met luchtalarm spelen O+
Dé oplossing is dan het boek met methode 1-2 jaar kopen, die natuurlijk fantastisch werkt ^O^
Etc

:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165144731
Of dan komt er een tandje, zit er een scheetje dwars, hangt het gordijn scheef of is de aardstraling aangepast en slapen ze weer een paar weken kut. Zodra je denkt dat alles op rolletjes gaat verandert er weer iets.

Hier staat er denk ik een tandje op doorbreken want madam slaapt erg slecht. Inslapen duurt lang en alleen met hulp en s avonds is ze erg lang wakker. Daar helpt helaas geen boek tegen.
  woensdag 7 september 2016 @ 08:07:53 #65
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165144740
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 07:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Zal mijn zieke geest wel zijn, maar dan stel ik me dat boek voor als slaapmethode die heel goed werkt tot ze 1 jaar zijn, echt geweldig.
En dan zodra ze jarig zijn blijven ze de hele nacht krijsen. En dan niet aan één stuk, maar steeds een uur loeihard en dan een kwartier stil, zodat je net in slaap bent gevallen als ze weer beginnen met luchtalarm spelen O+
Dé oplossing is dan het boek met methode 1-2 jaar kopen, die natuurlijk fantastisch werkt ^O^
Etc

:')
Dat òf ze gaan er vanuit dat de behoefte van een baby anders is dan die van een dreumes waardoor er wellicht een ander patroon op een andere manier doorbroken moet worden ;) .

Alles is kindafhankelijk natuurlijk, maar dat kan je niet in een boek kwijt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165145077
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:29 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Fijn dankjewel Ophelia!! Ik heb even gekeken. Lekker slapen zonder huilen lijkt me wel interessant. Bij het andere boek staat 'tot 1 jaar'. Weet niet of dat ook echt zo is of dat er ook tips in staan voor wat oudere baby's?
Misschien vanavond die eerste eens bestellen..
Ik heb baby's in een droomritme, de theorie is universeel, maar de aanbevolen ritmes zijn tot een jaar. Van dezelfde schrijver is er ook dreumes in dromenland (oid) misschien is dat wat? Ik vond het een erg prettig boek in elk geval.
pi_165145141
Q. Daar ben je, met beertje! Wat een knappe vent!

Wij waren gisteren met J. Op controle bij de kinderarts. Vandaag 7 weken en 4070 gram, kilo boven geboortegewicht.

Geen nieuwe afspraak bij de kinderarts hoeven maken. Wel een afspraak voor een echo van de heupjes, want geboren in stuit.

(Ze gaf al aan dat ze niet verwachte iets afwijkends te zien omdat ze last minute gedraaid is en altijd netjes head down heeft gelegen)

voor nu ging ze er vanuit dat ze de uitslag wel af kon met een telefonisch consult, en anders is een afspraak natuurlijk zo gemaakt.
pi_165146245
Quoi gefeliciteerd *O* O+ jij ook al een verrassingsbeer :D geniet lekker op je roze wolk
pi_165146411
Hahaha Molo :D!!!

Ik bedoel inderdaad wat Away zegt... Dat er in het eerste jaar misschien andere dingen een rol kunnen spelen bij niet slapen in vergelijking met een oudere baby. Maar misschien is dat verschil niet zo duidelijk : )! & het wel / niet slapen is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van het moment...
pi_165146885
Quoi gefeliciteerd! Wat een lief beertje O+

Hier huilt L wel soms voor het slapengaan als hij door heeft dat we de kamer gaan verlaten(of er komen 4 tanden tegelijkertijd door) en B valt vaak als een blok in slaap.

Nu zitten we in de laten we alles op de grond gooien fase. L maakt de kast open en B gooit alles eruit :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165147078
Ow Daui O+
Wat een vrolijke baby's.
  woensdag 7 september 2016 @ 10:58:13 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165147145
Prethoofden O+ O+ O+

Hier krijsen en tukken door elkaar door vaccinaties net, maar hey, beter dan polio *O*

En volledig gemiddeld op alle curves, 5560 gram en 58 cm :D *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165147228
Daui, wat een leukerds <3

Ik mag morgen naar het cb, ben heel benieuwd wat mijn kleine bolle weegt :P .
pi_165147452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:58 schreef Molo het volgende:
Prethoofden O+ O+ O+

Hier krijsen en tukken door elkaar door vaccinaties net, maar hey, beter dan polio *O*

En volledig gemiddeld op alle curves, 5560 gram en 58 cm :D *O*
Dan gaan ze aardig gelijk op. L is nu 10 weken toch?

N was met 10 weken 5800 gram en 60 cm. Ze heeft nu bolle wangen en is mollig O+

Daui wat een heerlijke vrolijke foto. Werkt vast goed tegen een ochtendhumeur
  woensdag 7 september 2016 @ 11:13:41 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165147482
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:12 schreef Arja het volgende:

[..]

Dan gaan ze aardig gelijk op. L is nu 10 weken toch?

N was met 10 weken 5800 gram en 60 cm. Ze heeft nu bolle wangen en is mollig O+
Klopt ja, morgen exact 10 weken :)

Dat jij die stats ook echt uit je hoofd weet joh :D
Ik schrijf alles steeds maar op :@

En leukerd die N, met haar prachtige ogen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165147531
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt ja, morgen exact 10 weken :)

Dat jij die stats ook echt uit je hoofd weet joh :D
Ik schrijf alles steeds maar op :@

En leukerd die N, met haar prachtige ogen O+
hoe weet jij nou of ze ze uit haar hoofd weet? :7

Zo, weer bij het kdv geweest. Morgen ga ik voor het eerst 20 minuutjes weg terwijl hij daar is. Het is wel chaos daar zeg, als ik leidster was zou ik kapot zijn aan het eind van de dag. 21 kinderen van 1 tot 3, en 3 of 4 leiders. Wat een heksenketel!
pi_165147542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt ja, morgen exact 10 weken :)

Dat jij die stats ook echt uit je hoofd weet joh :D
Ik schrijf alles steeds maar op :@

En leukerd die N, met haar prachtige ogen O+
Maar het was afgelopen vrijdag nog en mijn moeder en schoonmoeder vroegen er nog naar dus ik zorg dat ik het opsla. Het cb schrijft het zelf op he in het groeiboek.

N is vandaag alweer 11 weken.
Chanty hoe is het met jouw dochtertje?
  woensdag 7 september 2016 @ 11:19:47 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165147590
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

hoe weet jij nou of ze ze uit haar hoofd weet? :7

Zo, weer bij het kdv geweest. Morgen ga ik voor het eerst 20 minuutjes weg terwijl hij daar is. Het is wel chaos daar zeg, als ik leidster was zou ik kapot zijn aan het eind van de dag. 21 kinderen van 1 tot 3, en 3 of 4 leiders. Wat een heksenketel!
gokje :P

en yep, ik snap ook niet dat mensen dat werk trekken, maar hey, fijn dat er mensen zijn die dat kunnen en willen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165147748
Ik onthoud dat soort dingen ook gewoon hoor, zeker in het begin. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet, Molo. 8)7

Van die andere twee weet ik alleen nog maar dat de eerste 9 kilo woog toen ze een jaar werd :P .
pi_165147839
Quoi, gefeliciteerd met je bollie
O+

S is vandaag 3 maanden! De tijd vliegt voorbij. Het is een heerlijk meisje dat lekker brabbelt en lacht.
Alleen blijft de voeding nog geklooi. Ze krijgt nu Pep (voor koemelkallergie) en we zijn aan het testen of nutriton haar wat comfortabeler laat zijn. Ze blijft geen grote drinker, maar lijkt genoeg binnen te krijgen om te groeien.

Over een maandje gaat ze naar de opvang, dus voor die tijd maar eens kijken of het haar lukt om overdag in het ledikant te slapen. Ze slaapt nu in de cosleeper (formaatje wieg) waarin ze lekker stevig ingestopt kan worden.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 7 september 2016 @ 11:39:59 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165147950
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik onthoud dat soort dingen ook gewoon hoor, zeker in het begin. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet, Molo. 8)7

Van die andere twee weet ik alleen nog maar dat de eerste 9 kilo woog toen ze een jaar werd :P .
ik ben al blij dat ik mijn pincode kan onthouden :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165147952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

hoe weet jij nou of ze ze uit haar hoofd weet? :7

Zo, weer bij het kdv geweest. Morgen ga ik voor het eerst 20 minuutjes weg terwijl hij daar is. Het is wel chaos daar zeg, als ik leidster was zou ik kapot zijn aan het eind van de dag. 21 kinderen van 1 tot 3, en 3 of 4 leiders. Wat een heksenketel!
Het lijkt me ook megavermoeiend. En ik woon in een buurt met gezinnen die soms wel 10 kinderen hebben. Dan heb je 24-7 zo'n drukte!

Overigens trekt mijn W. die echte chaos ook niet zo goed. Ik heb verlengde opvang (de reguliere tijden zijn van 8-18, maar ik breng W. om half 8 al.). Ik ben dan altijd de eerste, dus dat is rustig binnnkomen. In de vakantie ging W. gewoon om
8 uur naar de opvang en kwamen we dus met de "grote massa" binnen. Chaos was dat. W. zette het op een brullen en klampte zich helemaal aan me vast.. Volgens de leidster gaat het beter als hij er al is terwijl iedereen binnenkomt, dus ik hoop maar dat dat klopt :X
pi_165149312
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het lijkt me ook megavermoeiend. En ik woon in een buurt met gezinnen die soms wel 10 kinderen hebben. Dan heb je 24-7 zo'n drukte!

Overigens trekt mijn W. die echte chaos ook niet zo goed. Ik heb verlengde opvang (de reguliere tijden zijn van 8-18, maar ik breng W. om half 8 al.). Ik ben dan altijd de eerste, dus dat is rustig binnnkomen. In de vakantie ging W. gewoon om
8 uur naar de opvang en kwamen we dus met de "grote massa" binnen. Chaos was dat. W. zette het op een brullen en klampte zich helemaal aan me vast.. Volgens de leidster gaat het beter als hij er al is terwijl iedereen binnenkomt, dus ik hoop maar dat dat klopt :X
Meerdere gezinnen in je buurt met up to 10 kinderen? :o waar woon jij? In 1950? :P :D
  woensdag 7 september 2016 @ 12:57:22 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165149334
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Meerdere gezinnen in je buurt met up to 10 kinderen? :o waar woon jij? In 1950? :P :D
Urk ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165149408
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Meerdere gezinnen in je buurt met up to 10 kinderen? :o waar woon jij? In 1950? :P :D
Nee, in de bible belt, maar das in sommige gevallen wel ongeveer hetzelfde ;)
pi_165149653
Wij hadden vannacht een poepluier zo erg dat ik de romper maar heb opengeknipt :o En daarna was meneer zo opgelucht dat hij 2 uur lang vrolijk (en heel wakker dus) heeft liggen kraaien O+ :O :Z
  woensdag 7 september 2016 @ 13:20:55 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165149690
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:18 schreef Amsel het volgende:
Wij hadden vannacht een poepluier zo erg dat ik de romper maar heb opengeknipt :o En daarna was meneer zo opgelucht dat hij 2 uur lang vrolijk (en heel wakker dus) heeft liggen kraaien O+ :O :Z
MI van poepschaar :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165149967
heerlijk, amsel!

T heeft in een keer 38.8 graad koorts. Of de eerste kdv ziekte te pakken, of toch meer last van het tandje, of de bmr prik van een week geleden. Hij ligt alweer te slapen, wel lekker rustig!
pi_165150376
Amsel :D lekker zo midden in de nacht. Maar fijn dat hij het kwijt was haha

Wij zijn vanmorgen naar het cb geweest. 5395 gram en 56.7cm en dat met 4 weken _O- waar gaat dat heen?

Arme T :{ Beterschap!

Wel laten huilen of niet laten huilen. Iedereen moet doen wat goed voelt.
Ik heb er geen problemen mee om de jongens te laten huilen. Mats huilde altijd 10 minuten voor hij in slaap viel en Stijn huilt soms wel soms niet. Ik kan me niet opsplitsen dus soms is het niet anders als hij langer als 10 minuten huilt. Savonds is hij altijd wat onrustig en wil hij graag bij je zijn, dan laat ik hem niet huilen omdat ik weet dat dat dan geen zin heeft. Op dat moment moet Mats gewoon wachten op zijn beurt of genoegen nemen met papa.

10 kinderen :o ik ben blij dat er anticonceptie bestaat. Ik zou gek worden

Miez hoe is t met jou? Inmiddels al kunnen douchen? :+
pi_165150770
Amsel fijne nacht :+
Jägar wat zielig.. Hopelijk knapt hij snel op.

En wat groeien de kindjes hier goed! In de kraamweek maakte de vk zich zorgen over L zijn groei en moest het cb eerder komen met een weegschaal. Toen is hij in een halve week ff 250 gram aangekomen. Karma.

Ik heb zo'n beetje besloten af te gaan bouwen met bv. Het doet zo'n pijn. Soms gaat het een voeding goed maar over het algemeen ga ik zo tegen het voeden opzien dat het mij niet waard is. En ik kan er niet heel goed tegen dat ik met alles wat ik wil doen er aan moet denken of hij niet ineens honger kan gaan krijgen. Met of zonder hem. Met flesvoeding kan man dan ook een flesje geven als hij met L thuis is. Voeden in het openbaar zag ik überhaupt al niet zitten en kolven heb ik in de kraamweek gedaan maar wil ik verder ook niet. Ik denk dat ik na het verdriet dat ik er nu van heb er gelukkiger mee ga zijn.
Maar vandaag is het janken, ik vind het zon lastige beslissing. Alsof ik L het beste voor hem afpak.
pi_165151023
Nazil, moeilijk is dat he, dat stoppen/ afbouwen van de bv? Ik voel dat ook zo.

Ik sta er helemaal achter, maar toch...
  woensdag 7 september 2016 @ 14:38:22 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165151103
Wat een hartverwarmend welkom, thanks :)

Ok. Kraamtranen: check. Realitycheck: done. Dat was ook een zware tweede nacht!

Maxje blijft misselijk en ook al aan den darmkramp, waardoor hij niet wilde drinken, maar alleen maar bij papa en/of mama wilde liggen. En wij al klunzend op zoek naar de beste boertjes-laat-technieken. Er komt nu gelukkig slijm en bevallingsshit uit. Kraam had ook fijne tips :) Hij moet alleen wel goed blijven drinken... want hij heeft nu weinig trek telkens.

Wel heerlijk zelf en staand gedouchd. Zelfs ff op balkon gezeten. Daar knapt een mens van op!

Schoonouders geweest vanmorgen en die hebben alle energie onttrokken verder. Te dicht op mijn lip. Ze zijn gelukkig tot vrijdag in de buurt en gaan dan weer richting de provincie :+

En naweeën dus. Die buik neemt ook echt bizarre vormen aan en doet pijn. Samen met nog wat ongemakkelijkheden moet mijn vent stevig aan de bak. Zorgt voor twee.

Maar! Er ligt nu een tevreden beertje naast me te ronken. O+
Ga ik ook even doen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:09 schreef Fieder het volgende:
Quoi gefeliciteerd *O* O+ jij ook al een verrassingsbeer :D geniet lekker op je roze wolk
Jij hebt er zelfs eentje van 5+ kg uitgepoept, toch? :o

Berenboks! Is 'ie toen nog veel afgevallen in de eerste dagen? Dat gaat toch best rap hier. Iets om in de gaten te houden.
  woensdag 7 september 2016 @ 14:43:11 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165151181
Och Nazil, wat verdrietig. Vooral omdat jij dat er van wordt. Die kleine heeft ook heel veel baat bij een moeder die blij is en zonder zoveel pijn :Y ;)
pi_165151294
Ik weet het niet meer, ben ten einde raad. Mijn meisje van 5 maanden huilt en schreeuwt de hele dag, 4e dag nu. Niks is goed. Paniekschreeuwn tot vaker adem achterblijft.

Dacht aan tandjes die doorkwamen, niks te voelen. Gekoelde bijtring word niet gewaardeerd. Bedje is niet goed, box niet, vasthouden niet. Van mijn leuke meisje is totaal niks meer over.

Help.
pi_165151373
Q dat klinkt best pittig. Slaap maar lekker.

Konigshof ik zou de huisarts bellen
  woensdag 7 september 2016 @ 14:55:56 #96
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165151447
Quoi met je grote kleine O+ zo groot lijkt hij niet op de foto!

Verder een hoop mooie stats! Ik mag de 15e weer.

Amsel omg de romper moeten openknippen klinkt ernstig :X

Hier gaat alles z'n gangetje. Laatste twee nachten heb ik mevrouw ingebakerd omdat ik klaar was met het gewapper. Ze sliep direct veel beter dus dat blijven we doen totdat de sleepy wings passen. Ze wist haar handje op een gegeven moment er wel uit te frommelen om op te sabbelen :D O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165151506
Quoi eerste nachten waren hier ook heel zwaar, wij hebben elke 3 uur afgewisseld beneden met hem gezeten en de andere kon dan slapen. Scheelde dat ik heel snel weer op de been was, hoor. Na een paar nachten werd het beter. En voor krampjes hebben we snel een speen mogen gebruiken dat hielp erg goed.

Succes!

Koningshof ik zou ook de ha bellen.. Sterkte!
pi_165152242
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:03 schreef ikke_84 het volgende:

Miez hoe is t met jou? Inmiddels al kunnen douchen? :+
Nee, ik stink nog steeds :+
Sorry flauw :P vanochtend na de eerste ochtendvoeding (of laatste nachtvoeding, het is maar hoe je het bekijkt :P) langzaam wakker geworden en meteen opgestaan (normaal draai ik me nog even om :+). Toen ik wegliep ging ze wel even jammeren dus had het aankleedkussen in de badkamer gelegd en haar daarop gelegd. Nog beetje jammeren maar ze viel snel weer in slaap.

Net weer gewandeld met de buurvrouw, was weer fijn. M slaapt nu ook lekker O+ Ik kolf nu wat vaker overdag, uit de fles drinkt ze sneller dan uit de borst dus kost mij minder energie. In de avond clustert ze nog wel, dan wil ze de fles niet. Jammer voor man, die wil in de avond juist haar lekker vasthouden enzo :P Maar ja komt wel weer.
Morgen CB, ik ben benieuwd! Toen ze bijna uitgestrekt lag tijdens het verschonen had ik even gemeten, ik kwam op ongeveer 56cm. Benieuwd of het klopt :P

Ik ben de username vergeten, Koning..nog wat, maar ik zou ook de huisarts bellen! Sterkte in ieder geval!
  woensdag 7 september 2016 @ 19:20:40 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165157049
De narigheid gaat over Quoi :Y
Tussendoor gelukkig verliefd zijn op je vent, dat is mooi O+

Ik ben al paar dagen schijt sacherijnig, denk dat menstruatie weer op gang komt ofzo :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165157983
oh bah, Molo..

Mijn baby heeft mij echt heel hard getrolled vandaag. Ziek, niet lekker, 39 graad koorts. Hangerig en plakkerig, niets is goed, wil niet slapen.

Papa komt thuis, baby gaat lekker zitten spelen, lacht veel en is blij en tevreden...Met nog steeds 39 graad koorts.. }:|
pi_165158243
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 05:00 schreef Amsel het volgende:
Mijn baby huilt meestal niet voor het slapen. Verwerkt hij z'n dag dan niet? :o
Het is een manier waarop baby's de dag verwerken.. Niet dé manier..
  woensdag 7 september 2016 @ 20:13:00 #102
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165158423
Nazil; in mijn geval gaf ik mijn dochter iets anders terug wat nog beter voor haar was; een relaxte moeder. Verder vroeg ik me af; je hebt het over (en eerder ook al) het 'mogen' gebruiken van een speen. Van wie dan? Want die keuze maak je toch zelf?

Quoi; eens met Molo; de narigheid gaat over.

Koningshof; HA al gebeld?

Molo; herkenbaar, duurde bij mij 2 weken tot ik echt ongesteld werd en ik bleef het ook 3 weken (want begonnen met de pil) :') Nu lijkt het langzaam af te nemen, eindelijk. Ook de chagrijnigheid :') Ik was me een partij aan het bitchen als het niet op mijn manier en tempo ging :')

Vandaag ochtendje gewend bij de gastouder, ging hartstikke goed. Kon het heel goed loslaten en vond het heel fijn eigenlijk. :@ Soms dacht ik; als ze maar niet veel gaat huilen enz, maar ook dat kon ik vrij snel relativeren; dit is haar beroep, hier heeft zij voor gekozen. Echt respect gekregen voor dit beroep en fulltime moeder. Ik zou het echt echt niet kunnen..

Jagar; wat balen dat hij zo bij jou deed en bij papa alsof er niets aan de hand was.. ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165158549
Nouk van de kraam in eerste instantie van die speen. Ben er zelf niet zon fan van maar het helpt. Ik probeer heel hard de beste moeder ooit te zijn die z'n kind borstvoeding geeft, geen speen, alleen verantwoorde dingen weet ik veel. En voor mijn gevoel faal ik daar na twee weken al in.

Anders gezegd : dit is de realiteit. Moet het alleen nog accepteren.
  woensdag 7 september 2016 @ 20:23:32 #104
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165158651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:18 schreef Nazil het volgende:
Nouk van de kraam in eerste instantie van die speen. Ben er zelf niet zon fan van maar het helpt. Ik probeer heel hard de beste moeder ooit te zijn die z'n kind borstvoeding geeft, geen speen, alleen verantwoorde dingen weet ik veel. En voor mijn gevoel faal ik daar na twee weken al in.

Anders gezegd : dit is de realiteit. Moet het alleen nog accepteren.
Als je ziet dat het helpt tegen de pijn is dat toch het beste wat je kunt geven? ;)

Ik snap je hoor, maar het beste hoeft niet gelijk te zijn aan het meest verantwoord of het gezondste of wat dan ook :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165158797
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:23 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Als je ziet dat het helpt tegen de pijn is dat toch het beste wat je kunt geven? ;)

Ik snap je hoor, maar het beste hoeft niet gelijk te zijn aan het meest verantwoord of het gezondste of wat dan ook :)
nou ja precies dat. Het is alleen ff schakelen. En ergens weet ik ook wel dat ik (wij) het goed doen maar het blijft een onzeker iets. Al met al is het zo'n lekker ventje, zo rustig en lief en ik denk dat het alleen maar beter wordt als hij de stress van mij rond de voeding niet meer voelt.
pi_165158896
Even iets anders voor de nieuwe moeders: als je in het folderverspreidingsgebied van de plus woont, kan je binnen een maand na de geboorte daar je geboortekaartje inleveren en krijg je een ontzettend leuk pakket. Oa wasmiddel en wasverzachter, groot pak luiers, potjes voeding en bonnen voor gratis spullen. De moeite waard! Hier werd het pakket zelfs bezorgd.
pi_165158966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:18 schreef Nazil het volgende:
Nouk van de kraam in eerste instantie van die speen. Ben er zelf niet zon fan van maar het helpt. Ik probeer heel hard de beste moeder ooit te zijn die z'n kind borstvoeding geeft, geen speen, alleen verantwoorde dingen weet ik veel. En voor mijn gevoel faal ik daar na twee weken al in.

Anders gezegd : dit is de realiteit. Moet het alleen nog accepteren.
Dat je probeert om de beste moeder voor je kindje te zijn, maakt je al een uitstekende moeder. En een goede moeder doet wat goed is voor zijn/haar kind. Inclusief ervoor zorgen dat ze zelf ook lekker in haar vel zit. Je faalt helemaal nergens in :*.
  woensdag 7 september 2016 @ 20:42:33 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165159066
Ik wilde graag borstvoeding geven maar het lukte mijn kind en mij niet, zij was continu of zwaar overstuur, of te suf om iets te kunnen. Ik ben niet gauw in paniek en heel chill, maar ik werd daar zenuwachtig van en het voelde niet goed.
Fles erin en mevrouw was super tevreden en kwam weer aan, werd weer gezond (was te ver afgevallen daarvoor dus moest sowieso bijvoeden).
Draait uiteindelijk voor mij om blij en tevreden kind, zo gezond en blij als mogelijk, binnen de grenzen van het normale. Wat anderen doen moeten anderen natuurlijk weten, maakt mij ook echt niet uit, maar wel zonde als je er qua lijf en/of stemming er aan onderdoor gaat, dat lijkt mij niet de bedoeling en ook niet best voor je kindje.

En wat anderen (dus ook ik) er van vinden moet je echt schijt aan hebben, het is jouw gezin, jouw gevoel, jouw kind. Doe alsjeblieft waar jullie gelukkig van worden :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165159355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:21 schreef Nazil het volgende:
Amsel fijne nacht :+
Jägar wat zielig.. Hopelijk knapt hij snel op.

En wat groeien de kindjes hier goed! In de kraamweek maakte de vk zich zorgen over L zijn groei en moest het cb eerder komen met een weegschaal. Toen is hij in een halve week ff 250 gram aangekomen. Karma.

Ik heb zo'n beetje besloten af te gaan bouwen met bv. Het doet zo'n pijn. Soms gaat het een voeding goed maar over het algemeen ga ik zo tegen het voeden opzien dat het mij niet waard is. En ik kan er niet heel goed tegen dat ik met alles wat ik wil doen er aan moet denken of hij niet ineens honger kan gaan krijgen. Met of zonder hem. Met flesvoeding kan man dan ook een flesje geven als hij met L thuis is. Voeden in het openbaar zag ik überhaupt al niet zitten en kolven heb ik in de kraamweek gedaan maar wil ik verder ook niet. Ik denk dat ik na het verdriet dat ik er nu van heb er gelukkiger mee ga zijn.
Maar vandaag is het janken, ik vind het zon lastige beslissing. Alsof ik L het beste voor hem afpak.
Heel herkenbaar Nazil! Ik had precies dezelfde gedachtes en werd er ook steeds heel verdrietig van. Toen ik de keus eenmaal had gemaakt & ging afbouwen gaf dat wel rust. Ik voelde me ook een stuk gelukkiger daarna. Maar voor nu even een knuffel voor jou, want heel begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt!
pi_165159709
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:35 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet... maar ik voel me daar zelf niet fijn bij. & aangezien ik nog maar 1 kindje heb en het daardoor praktisch gezien wel mogelijk is om haar niet (lang) te laten huilen, vind ik dat op dit moment de fijnste manier. Als ik haar (wat langer) laat huilen, gaat dat heel erg tegen mijn gevoel in.

Vandaar :)
Natuurlijk gaat het tegen je gevoel in dat deed het bij mijn eerste ook.. Ik vind ook niet dat je je kindje gewoon maar moet laten huilen tot ze uiteindelijk in slaap valt. Maar een paar minuten laten huilen, dan weer even laten weten dat je er bent en je kindje even gerust stellen en dan weer weggaan. De eerste week was ik soms wel een uur bezig met elke 5/10 min heen en weer lopen, de tweede week max een half uur, de derde week hoefde ik nog maar één keer naar boven en vanaf week vier viel ze binnen een paar min gewoon in slaap.

Je kindje is het in het begin natuurlijk helemaal niet gewend om zelf in slaap te vallen. Het is even wennen maar het wordt steeds normaler. Je kunt aan het huiltje echt wel horen of er echt iets mis is..
pi_165159734
En dat terwijl ik altijd gezegd heb dat ik bv ging proberen maar het absoluut niet ten koste van alles wilde laten slagen. Uiteindelijk ben ik al dik over mijn grenzen gegaan.
  woensdag 7 september 2016 @ 21:09:07 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165159773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:07 schreef Nazil het volgende:
En dat terwijl ik altijd gezegd heb dat ik bv ging proberen maar het absoluut niet ten koste van alles wilde laten slagen. Uiteindelijk ben ik al dik over mijn grenzen gegaan.
even kort door de bocht (kan ik altijd goed :') ): je klinkt alsof je al een keuze hebt gemaakt maar je moet verantwoorden naar iemand.
Niet doen, jouw keuze is altijd prima, wat die ook is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165160161
Even tussendoor voor Jagar: kan me het baal-gevoel wel voorstellen als je dat ziet, maar ik vind het juist heel bijzonder en fijn om te lezen dat hij bij jou laat zien hoe hij zich voelt O+ Niet groter of vrolijker, maar gewoon een beetje niet lekker. En niet lekker zijn, tsja, dat kan vaak het beste lekker bij mama O+
pi_165161312
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het tegen je gevoel in dat deed het bij mijn eerste ook.. Ik vind ook niet dat je je kindje gewoon maar moet laten huilen tot ze uiteindelijk in slaap valt. Maar een paar minuten laten huilen, dan weer even laten weten dat je er bent en je kindje even gerust stellen en dan weer weggaan. De eerste week was ik soms wel een uur bezig met elke 5/10 min heen en weer lopen, de tweede week max een half uur, de derde week hoefde ik nog maar één keer naar boven en vanaf week vier viel ze binnen een paar min gewoon in slaap.

Je kindje is het in het begin natuurlijk helemaal niet gewend om zelf in slaap te vallen. Het is even wennen maar het wordt steeds normaler. Je kunt aan het huiltje echt wel horen of er echt iets mis is..
Maar ze geeft toch aan geen behoefte te hebben aan een methode waarbij je baby laat huilen? Me dunkt dat dit controlled crying advies dan dus niet helemaal passend is.

Lekker slapen zonder huilen zou je idd kunnen proberen. En verder, hou je er aan vast dat uiteindelijk heus alle kinderen zelf gaan slapen en doorslapen. De een wat eerder dan de ander, maar het komt goed :)
Mijn baby van tien (!!!) maanden ligt naast me op de bank nu. Hij heeft denk ik twee keer een half uur op zijn eigen kamertje gelegen :') oh en voor de stats 9,3 kg bij 72 cm *O*
:)
pi_165161863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:07 schreef Nazil het volgende:
En dat terwijl ik altijd gezegd heb dat ik bv ging proberen maar het absoluut niet ten koste van alles wilde laten slagen. Uiteindelijk ben ik al dik over mijn grenzen gegaan.
Net alsof ik m'n eigen woorden teruglees. Precies dezelfde keuze moeten maken, maar ben uiteindelijk zo blij met de keuze voor flesvoeding. Beide weer blij :)

Edit: klinkt nu alsof ik je wil overtuigen, helemaal niet. Wilde alleen laten weten dat ik je verhaal herken en dat ik hoop dat welke keuze je ook maakt, je er gelukkiger van wordt.

[ Bericht 10% gewijzigd door LeSage op 07-09-2016 22:22:05 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165162055
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar ze geeft toch aan geen behoefte te hebben aan een methode waarbij je baby laat huilen? Me dunkt dat dit controlled crying advies dan dus niet helemaal passend is.

Lekker slapen zonder huilen zou je idd kunnen proberen. En verder, hou je er aan vast dat uiteindelijk heus alle kinderen zelf gaan slapen en doorslapen. De een wat eerder dan de ander, maar het komt goed :)
Mijn baby van tien (!!!) maanden ligt naast me op de bank nu. Hij heeft denk ik twee keer een half uur op zijn eigen kamertje gelegen :') oh en voor de stats 9,3 kg bij 72 cm *O*
Mijn ervaring is dat het 'niet (even) willen laten huilen' vaak voortkomt uit een onzekerheid/angst. (met name bij first time moeders) Ze hebben het idee dat huilen iets negatiefs is, ze vinden het zielig. Terwijl het helemaal niet negatief of zielig is. Ik wilde het de eerste keer ook niet in het begin, maar nadat iemand me dat uitlegde begreep ik dat het niet zielig was en dat het uiteindelijk gewoon beter voor haar was.
pi_165162301
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het 'niet (even) willen laten huilen' vaak voortkomt uit een onzekerheid/angst. (met name bij first time moeders) Ze hebben het idee dat huilen iets negatiefs is, ze vinden het zielig. Terwijl het helemaal niet negatief of zielig is. Ik wilde het de eerste keer ook niet in het begin, maar nadat iemand me dat uitlegde begreep ik dat het niet zielig was en dat het uiteindelijk gewoon beter voor haar was.
Ik hoop dat je begrijpt dat wat je nu vertelt gewoon een mening is en geen feit. En dat een andere moeder die om wat voor reden dan ook kiest voor niet laten huilen, net zoveel recht heeft op haar mening daaromtrent. Kinderen, ouders en opvoedstijlen zijn zo divers, wat werkt en wat goed is, is voor iedereen anders.

Fijn dat het voor jou werkte, maar dat betekent niet dat een ander er maar eventjes doorheen moet, toch? Als zij haar kind niet wil laten huilen dan mag dat.
:)
pi_165162303
Ik vind de huildiscussie altijd een gevaarlijke. Iedereen maakt een overwogen keuze.
Hier luister ik vooral naar het soort huiltje. Als het een paniekhuil is dan haal ik hem meteen uit bed. Even mopperen voor het slapengaan vind ik dan weer niet erg.

Jagar, ik vind dat bloesem het mooi verwoord! Wel sneu voor T.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165162306
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:07 schreef Nazil het volgende:
En dat terwijl ik altijd gezegd heb dat ik bv ging proberen maar het absoluut niet ten koste van alles wilde laten slagen. Uiteindelijk ben ik al dik over mijn grenzen gegaan.
Ik heb de tweede keer na drie maanden het besluit genomen om kv te gaan geven.. Nog nooit een seconde spijt van gehad..

Als bv een gestreste moeder en onrustige baby betekent en kv een ontspannen moeder en tevreden baby.. Dan is kv gewoon het beste.
pi_165162363
Er is een verschil tussen het willen wegnemen van het huilen "want het is zielig ik kan t niet aanhoren dat m'n kind pijn heeft" of het er laten zijn als emotie op zich, zonder negatief/positief oordeel erbij.
pi_165162388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:28 schreef LeSage het volgende:
Ik vind de huildiscussie altijd een gevaarlijke. Iedereen maakt een overwogen keuze.
Ja precies wat ik probeer aan te geven. En als iemand dus advies vraagt over iets wat niet jouw keuze zou zijn, dan is het niet direct een verkeerde keuze.
:)
  woensdag 7 september 2016 @ 22:34:57 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165162487
Gelukkig is er ook wijn O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165162508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:34 schreef Molo het volgende:
Gelukkig is er ook wijn O+
Ja das waar. Beetje in de fles en ze slapen als een roos :Y
:)
pi_165162509
En chocola O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165162752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:35 schreef pinquit het volgende:
En chocola O+
Dat paste hier niet goed door de speen, tips?
pi_165162828
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:44 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat paste hier niet goed door de speen, tips?
Gewoon in blokjes, smelt in de mond :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165162890
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijpt dat wat je nu vertelt gewoon een mening is en geen feit. En dat een andere moeder die om wat voor reden dan ook kiest voor niet laten huilen, net zoveel recht heeft op haar mening daaromtrent. Kinderen, ouders en opvoedstijlen zijn zo divers, wat werkt en wat goed is, is voor iedereen anders.

Fijn dat het voor jou werkte, maar dat betekent niet dat een ander er maar eventjes doorheen moet, toch? Als zij haar kind niet wil laten huilen dan mag dat.
Uuhm ja ik schrijf toch ook dat het mijn ervaring is dat het vaak voortkomt uit een onzekerheid/angst.

Ik vind persoonlijk dat een besluit op basis van onzekerheid/angst geen weloverwogen besluit is.

Als een moeder zich ervan bewust is dat het huilen op zich niet iets negatiefs is en niet iets zieligs is maar toch voor een andere aanpak kiest vind ik dat helemaal ok.
pi_165162952
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Uuhm ja ik schrijf toch ook dat het mijn ervaring is dat het vaak voortkomt uit een onzekerheid/angst.

Ik vind persoonlijk dat een besluit op basis van onzekerheid/angst geen weloverwogen besluit is.

Als een moeder zich ervan bewust is dat het huilen op zich niet iets negatiefs is en niet iets zieligs is maar toch voor een andere aanpak kiest vind ik dat helemaal ok.
Ik geloof niet dat ze op zoek was naar goedkeuring, maar om tips m.b.t. slapen zónder huilen.
pi_165162954
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Uuhm ja ik schrijf toch ook dat het mijn ervaring is dat het vaak voortkomt uit een onzekerheid/angst.

Ik vind persoonlijk dat een besluit op basis van onzekerheid/angst geen weloverwogen besluit is.

Als een moeder zich ervan bewust is dat het huilen op zich niet iets negatiefs is en niet iets zieligs is maar toch voor een andere aanpak kiest vind ik dat helemaal ok.
Fijn dat ze jouw goedkeuring heeft dan om het anders te doen :s)
:)
pi_165163091
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:28 schreef LeSage het volgende:
Ik vind de huildiscussie altijd een gevaarlijke. Iedereen maakt een overwogen keuze.
Hier luister ik vooral naar het soort huiltje. Als het een paniekhuil is dan haal ik hem meteen uit bed. Even mopperen voor het slapengaan vind ik dan weer niet erg.

Jagar, ik vind dat bloesem het mooi verwoord! Wel sneu voor T.
Ik luister ook altijd naar het soort huiltje..
  woensdag 7 september 2016 @ 22:58:25 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165163141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:46 schreef LeSage het volgende:

[..]

Gewoon in blokjes, smelt in de mond :s)
of af en toe de verfföhn erop :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 7 september 2016 @ 23:00:04 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165163194
Jezus, stelletje hormonale mensen, als iedereen nou lekker doet wattie zelf wil of goed denkt te doen, klaaaarrrrrr *O*
Waarom altijd zo voorzichtig enzo, kusjekroel. Het is Fok, denk ja, wees een glijbaan als je het er niet mee eens bent, haal af en toe je schouders op, neem tips mee en bovenal: lachen wijn drinken *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165163217
Jongens mijn baby staat gewoon los af en toe :o straks gaat ie nog lopen... Mn kleine baby ;(
:)
pi_165163344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:00 schreef mignonne het volgende:
Jongens mijn baby staat gewoon los af en toe :o straks gaat ie nog lopen... Mn kleine baby ;(
+1

en +100 op de wijn. :P
pi_165163371
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:00 schreef mignonne het volgende:
Jongens mijn baby staat gewoon los af en toe :o straks gaat ie nog lopen... Mn kleine baby ;(
Helemaal niet de bedoeling. Volgens mij zijn baby's eigenlijk gemaakt om lekker klein te blijven O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165163426
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:06 schreef LeSage het volgende:

[..]

Helemaal niet de bedoeling. Volgens mij zijn baby's eigenlijk gemaakt om lekker klein te blijven O+
Echt he? Straks moet k weer een vierde, ik blijf bezig!
:)
pi_165163608
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:51 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze op zoek was naar goedkeuring, maar om tips m.b.t. slapen zónder huilen.
Ik mag haar toch wel vragen waarom ze haar baby niet wil laten huilen? En haar uitleggen hoe ik het doe en wat mijn ervaring is?
pi_165163721
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:49 schreef madam-april het volgende:
Als een moeder zich ervan bewust is dat het huilen op zich niet iets negatiefs is en niet iets zieligs is
Tja, dat is ook maar een mening hè.
pi_165163798
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

Echt he? Straks moet k weer een vierde, ik blijf bezig!
Bij mijn vader thuis hadden ze er 14, dus je kunt gerust nog even door hoor!
Ik heb gelukkig pas de 1e en vriend en ik willen het liefst 3 kindjes. We hebben nog lekker veel baby te gaan :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165163977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Bij mijn vader thuis hadden ze er 14, dus je kunt gerust nog even door hoor!
Ik heb gelukkig pas de 1e en vriend en ik willen het liefst 3 kindjes. We hebben nog lekker veel baby te gaan :)
Boh 14 no tnx.
En waarschijnlijk komt er hier ook geen 4e, maar zeg nooit nooit :+
:)
pi_165164588
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:00 schreef Molo het volgende:
Jezus, stelletje hormonale mensen, als iedereen nou lekker doet wattie zelf wil of goed denkt te doen, klaaaarrrrrr *O*
Waarom altijd zo voorzichtig enzo, kusjekroel. Het is Fok, denk ja, wees een glijbaan als je het er niet mee eens bent, haal af en toe je schouders op, neem tips mee en bovenal: lachen wijn drinken *O*
En heb je roze olifantjes gezien na je eerste slok postpreggie? :7

Ik noem mijn peuter van 2 nog geregeld mijn baby :') ... gelukkig vindt die het nog maar wat fijn om af en toe lekker knus in mijn armen te liggen op de bank ofzo zodat ik dan lekker met hem kan kneuteren O+
  woensdag 7 september 2016 @ 23:43:45 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165164643
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:42 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En heb je roze olifantjes gezien na je eerste slok postpreggie? :7

Ik noem mijn peuter van 2 nog geregeld mijn baby :') ... gelukkig vindt die het nog maar wat fijn om af en toe lekker knus in mijn armen te liggen op de bank ofzo zodat ik dan lekker met hem kan kneuteren O+
ik heb nu 1 radler op, dat doet niet zoveel denk ik. Paar keer al alcohol op en had veel verwacht, maar merkte geen verschil met voor zwangerschap ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165164961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:00 schreef Molo het volgende:
Jezus, stelletje hormonale mensen, als iedereen nou lekker doet wattie zelf wil of goed denkt te doen, klaaaarrrrrr *O*
Waarom altijd zo voorzichtig enzo, kusjekroel. Het is Fok, denk ja, wees een glijbaan als je het er niet mee eens bent, haal af en toe je schouders op, neem tips mee en bovenal: lachen wijn drinken *O*
+1
pi_165165789
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Fijn dat ze jouw goedkeuring heeft dan om het anders te doen :s)
:D

quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:17 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Tja, dat is ook maar een mening hè.
Jup, misschien is de baby het daar helemaal niet mee eens.
pi_165167396
L. Heeft vannacht in haar eigen bedje geslapen plotseling per ongeluk expres :). Ze werd om kwart over 5 wakker, net nadat haar papa's wekker was gegaan.
Was met de bv ook, na de eerste week twijfelde ik om te stoppen omdat ik alles moest kolven. Het aanleggen ging niet goed. Op het moment dat ik bijna de keus had gemaakt, ging het aanleggen plotseling goed, haha.

Maar ik ga wel uit van een eenmalige actie wat betreft het slapen. :) Ze heeft wel eens vaker een nachtje in haar eigen bed geslapen.

Ik heb nu toch Baby in een droomritme aangeschaft, omdat (ik geloof) Sull aangaf er zo veel aan gehad te hebben! Iedereen heel erg Dank voor de tips :)!

& natuurlijk ook nog even +♡ rode wijn en chocola!!!
pi_165167732
Madam ik denk gedeeltelijk het zelfde over als jij. Ik vind laten huilen helemaal niet zielig (tot op zekere hoogte)
Mats raakte juist overprikkeld als ik hem bij elke scheet oppakte (want dat deed ik de eerste weken) en dat resulteerde in niet slapen en nog harder huilen/krijsen. Ik vond het zo moeilijk om hem de eerste paar keer te laten huilen. Ik stond ook echt met tranen in mijn ogen op de klok te staren of de 10 minuten voorbij waren. Maar 9 van de 10 keer sliep hij na een paar minuten huilen. Wij zijn toen op die manier en het inbakeren uit die negatieve spiraal gekomen.

Een vriendin van mij heeft een zoontje van 9 maanden en heeft hem nog nooit laten huilen. Dat is ook helemaal prima. Je kent je kind zelf het beste en het laten huilen moet bij je passen.
Als je dat niet wil of kan dan zijn er volgens mij genoeg andere manieren om je kindje te leren een ritme te krijgen.

Alchol door de fles lijkt me niet handig voor een beter slaappatroon. Van alchol ga je juist onrustig slapen ;) En ik drink het liever zelf op :P

Vieve (mijn telefoon maakt er vieze van :') ) wat fijn van je goede nacht. Ik ben benieuwd naar je ervaring met het boek.

Hier ook een goede nacht *O* 21.15 de laatste fles en toen 2.30 en 6.30. En hij slaapt nu nog steeds! Net dus heerlijk rustig kunnen ontbijten met peuter O+
pi_165167867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:22 schreef Bloesem. het volgende:
Even tussendoor voor Jagar: kan me het baal-gevoel wel voorstellen als je dat ziet, maar ik vind het juist heel bijzonder en fijn om te lezen dat hij bij jou laat zien hoe hij zich voelt O+ Niet groter of vrolijker, maar gewoon een beetje niet lekker. En niet lekker zijn, tsja, dat kan vaak het beste lekker bij mama O+
Oh, ik baalde helemaal niet, dan kwam mijn berichtje verkeerd over. Ik vond het zelfs wel fijn om te zien hoe bijzonder e duutser is, dat hij dan zo opfleurt.

Man O man wat een nacht hebben we achter de rug. Vandaag dus ook maar niet naar het kdv, ookal is hij nu gezellig. Dat zou ook de zetpil van 5 uur kunnen zijn..
pi_165168031
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:17 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Tja, dat is ook maar een mening hè.
Dit. :Y

Ik wil mijn kind toen ze nog zo piep was niet laten huilen omdat ik dat wel 'negatief en zielig' vind (of nou ja, ik vind het vooral tegen onze aard ingaan). Ik heb dus een andere mening en handel ook anders. Dat is allemaal ok toch. Ieder voor zich.
pi_165168065
Wijn O+ bijjjjjna weer...
Mijn boobaholic is nog net ff te klein ervoor. (Nouja, klein.. Afgelopen maandag bij een vriendin gewogen. 4,94kg. Wat nou klein ;( )
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165168102
Ook voor mij is laten huilen geen optie. Otje kende tot ze ruim één was alleen totale paniek/ standje luchtalarm. Liet ik haar even huilen dan was ik zeker een uur bezig om haar te kalmeren.
Flo is wat relaxter, die heeft de optie 'licht protest'/ mopperen al geïnstalleerd, dan laat ik haar even liggen als het zo uitkomt, wordt het echt huilen dan troost ik haar.
pi_165168146
Heh sh*t jagar.. Arme T, beterschap! Is z'n koorts al gezakt?
  donderdag 8 september 2016 @ 09:31:23 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165168395
Beterschap voor T!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165169060
Ach beterschap voor T. Jagar!
  donderdag 8 september 2016 @ 10:55:40 #154
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165169778
Beterschap jagar ;(

Ik lust geen wijn en dronk sowieso praktisch nooit (alleen met stappen of sporadisch een rosebiertje). Gelukkig maar anders waren de afgelopen drie jaar met zwangerschappen en borstvoeding best zwaar geweest :P moet zeggen dat die ene keer dat ik wel was stappen en wat dronk, ik het effect wel mee vond vallen. Kon toch best wat drinken voor ik het voelde.

De nacht was een ramp hier. Ingebakerd ging goed tot de voeding van half drie. Daarna probeerde mevrouw als David Copperfield te ontsnappen dus een hoop gewriemel, gekreun, geschop etc. Meerdere keren aangelegd om haar weer in slaap te krijgen wat maar kort werkte voor alles opnieuw begon. Rond zes uur wilde ze de borst niet meer omdat ze vol zat. Heb haar maar bevrijd maar ze bleef doorgaan met kreunen, schoppen en draaien en ging vervolgens ook nog alles bij elkaar krijsen -O- uiteindelijk heeft ze met mijn hand in de hare onrustig geslapen tot half acht. Hoop dat dit eenmalig was anders stop ik weer met inbakeren. Dan kan je beter een baby hebben die zich een aantal keren wakker wappert.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165170187
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Wijn O+ bijjjjjna weer...
Mijn boobaholic is nog net ff te klein ervoor. (Nouja, klein.. Afgelopen maandag bij een vriendin gewogen. 4,94kg. Wat nou klein ;( )
Bolle :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:55 schreef Chanty het volgende:
moet zeggen dat die ene keer dat ik wel was stappen en wat dronk, ik het effect wel mee vond vallen. Kon toch best wat drinken voor ik het voelde.

Grappig, na vier jaar niet drinken voel ik me al aangeschoten na een portie stoofpeertjes. :')
  donderdag 8 september 2016 @ 12:13:56 #156
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165171390
:W vanaf de bank, lekker met bevroren kraamverbandjes op mijn inmiddels Pamela's :+
GM, was jij het die me dit aanraadde? Natuurlijk ontkom ik ondanks mijn wishful thinking niet aan dit feest.

Alle cliché's zijn echt waar hè? ;)

Allereerst beterschap voor T. Jäger!

Hier een fijne nacht gehad. Ondanks frequenter wakker maken (elke 2u) met minder voeding. Helaas is kleine Max nog steeds te misselijk om de flesjes helemaal leeg te drinken. Blijft wat zorgelijk, vooral omdat het voor hém gewoon niet fijn is. Dat zure bekkie... Mijn andere grote vent heeft de hele nacht op zich genomen, die gekkerd. Na de laatste voeding heb ik 'm het laatste deel van de nacht even op me gelegd en ben in slaap gesukkeld, met de koalabeer tegen me aan. Genieten! Al druist het tegen alle adviezen in. Soit.

Vanmiddag hielprikje! Even overleggen met de vk over de aanhoudende misselijkheid. Hopelijk gaat hij niet over de >10% verlies tov geboortegewicht heen. Toch hebben we goede hoop. Er komt steeds vaker slijm uit en steeds minder 'restmateriaal'. Dan moet onze beer toch op een gegeven moment berehonger krijgen?

Net de geboortekaartjes besteld O+ De kraam is net vertrokken en draagt over aan iemand anders. Jammer, want ze is lief!
  donderdag 8 september 2016 @ 12:15:45 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165171429
En alcohol... Ik had een speciaal biertje gekocht voor mezelf voor deze tijd, maar zolang ik nog niet lekker hersteld ben heb ik er gewoon geen trek in. Ik wil gewoon op alle momenten helder zijn :)

O mensen, ik kan blijven ouwehoeren over de kleine man en mezelf. Wat een indrukwekkende tijd O+
pi_165171556
Mooi hè O+ Ik geniet er ook zo ontzettend van! Wat zielig voor hem dat hij nog zo misselijk is.

Ik zit ook weer met die bevroren kraamverbanden. Net op het moment dat ik besloten heb bv af te bouwen besluiten die twee lastig te gaan doen.

Meneer heeft vanochtend de gehoortest gehad en alles is goed! Had niet anders verwacht :')

Jägar heel veel beterschap!
pi_165171824
Spuitjes, check, huil :'(

En verder met 10 weken en 1 dag :P : 5980 gram en 62,5 cm. _O_
  donderdag 8 september 2016 @ 12:49:56 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165172130
Bier komt vanzelf wel weer ;)
Of niet, ook best :)

Hier duurde het ook wel wat dagen voor L. beetje opknapte, was 12% afgevallen en geel en slap, is daarna prima bijgetrokken, maar had echt tijd nodig.

Slapen met een bh met zoodpads erin is trouwens fijn, ik ben weleens wakkergeworden in een zeiknat bed door lekke tet bij stuwing :')

Verder veel knuffelen, klinkt goed!
En dat op bed met baby op buik deed en doe ik ook, midden van bed gaan liggen ofzo, kont heus wel goed :)

Mevrouw tankte hier ipv strikt 100 cc wat ze altijd doet ineens veel meer leeg, 170 in vrijwel één keer _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165172131
5 weken en 1 dag: 4295 en 54,5cm 8-) dus al zo'n 1200gram aangekomen sinds de geboorte :+ Zit lekker gemiddeld op de lijntjes, toch fijn soort van bevestiging dat de borstvoeding goed gaat.

Ik laat haar ook niet huilen. Het is vaak meteen standje luchtalarm en daar kan ik echt niet tegen. Wanneer ze een beetje pruttelt laat ik dat wel gaan.

Beterschap voor T Jager!

Ach ja, ik slaap al 5 weken met M. in bed, dus kan prima Quoi :+
Vannacht was ik tijdens het voeden ook in slaap gevallen dus ja, ze kan zichzelf ook niet echt in bed leggen :+
pi_165172326
Arja en Molo, ik heb even teruggezocht naar jullie stats (ongeveer even oude babies), maar ik heb echt een gigababy zo te zien. :o
pi_165172370
Wat is ze groot groofs!

Molo drinkt ze normaal 100cc? Hoe vaak voed je dan?
  donderdag 8 september 2016 @ 13:07:53 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165172455
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:03 schreef Arja het volgende:
Wat is ze groot groofs!

Molo drinkt ze normaal 100cc? Hoe vaak voed je dan?
7 a 8 x
Ze zou allang minder vaak meer melk mogen maar ze heeft tot nu toe nog steeds na 100 wel genoeg. Tot nu dus, wie weet

Groofs, yep, lekker toch, stevige C O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165172511
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:07 schreef Molo het volgende:

[..]

7 a 8 x
Ze zou allang minder vaak meer melk mogen maar ze heeft tot nu toe nog steeds na 100 wel genoeg. Tot nu dus, wie weet

Groofs, yep, lekker toch, stevige C O+
Emmy drinkt 5 keer 180 cc per dag en trekt die fles grotendeels gulzig leeg bijna ademloos :')
Ik houd wel eens een korte pauze en dan zet ze haar stervende-zwaan-huiltje op.

Altijd als ik haar slabbetje om doe voor ik begin met voeden, maakt ze van die grappige vismondjes blub-blub hebben hebben O+

Ik ben bang dat ze net zo bourgondisch is als ik en mijn man.
  donderdag 8 september 2016 @ 13:11:16 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165172516
Whoea.... de kraam is weg, Quoi geeft een fles en meneer klokt 50cc weg *O*
pi_165172582
Jagar, beterschap voor T.

Quoi, wat heerlijk klinkt het daar op je roze wolk! Kom er voorlopig maar niet vanaf

Chanty, wat balen van de nacht zo. Vermoeiend is dat he? En dan heb je er al een rondlopen die natuurlijk overdag ook gezellig vooruit wil..

Ik ben ontzettend aan het genieten van het mannetje dat hier naast me zit te eten. Boterham met appel-perenstroop. Zorgvuldig met wijsvinger en duim vastpakken en dan de hele tijd smulgeluidjes maken. Nomnomnom! Ik denk wel dat ik hem zo helemaal kan wassen :')
Waar ik het eerst nogal lastig vond met al dat eten ben ik er nu veel relaxter in. Het is zo leuk om hem te zien genieten van eten!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165172765
Mijn 10 maander drinkt nog steeds 100-120 cc per keer uit de fles. De rest tankt hij later bij mij wel bij.

Hier gaat het goed nu, A. is weer naar de gastouder. Wel nog wat benauwd na zn pseudokroep avontuur maar niet meer zo bizar als eergisteren. Ik heb de medicatie bij haar achter gelaten en als t nodig is geeft ze die en kom ik er direct aan. :)
:)
pi_165173033
Kom ik aan hoor.. J. Is net zo'n mini als haar grote broer!
7 weken 1 dag, 4070 gram en 53,5 cm.

Prikjes daar deed ze niet moeilijk over, ze deed bij de eerste prik de oogjes stijf dicht, en toen de tweede prik erin zat deed ze de oogjes wagenwijd open twee keer 'weeh' en klaar.

Heerlijk is dat hé LeSage om ze zo te zien genieten..
Quoi, jij kunt dat! Hopelijk heeft hij je niet ál ondergespuugd ondertussen 😊
pi_165173065
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:41 schreef Ggirl het volgende:
Kom ik aan hoor.. J. Is net zo'n mini als haar grote broer!
7 weken 1 dag, 4070 gram en 53,5 cm.


:D A. was net zo lang en 230 gr zwaarder bij geboorte :')

Hoewel hij inmiddels door die p50 lijn heen zakt met zowel lengte als gewicht.
:)
pi_165175504
Questions, wat klink je gelukkig, fijn om te lezen!

Hier nu ondanks zetpil 39.5 graad. dokter gebeld, maar hoeven niet langs te komen, zolang hij maar goed drinkt..
pi_165177674
Beterschap voor T

Vraagje voor de mensen die in de zwangerschap de vaccinatie tegen kinkhoest hebben gehad.
Hebben jullie daarna het standaard vaccinatie programma gevolgd of een aangepaste?
Of weet iemand of er al een uitslag van de MIKI studie is? Ik kan niks over de uitslag vinden maar sommige van jullie weten er misschien meer van
pi_165178257
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:13 schreef Quoi het volgende:
:W vanaf de bank, lekker met bevroren kraamverbandjes op mijn inmiddels Pamela's :+
GM, was jij het die me dit aanraadde? Natuurlijk ontkom ik ondanks mijn wishful thinking niet aan dit feest.

Alle cliché's zijn echt waar hè? ;)

Allereerst beterschap voor T. Jäger!

Hier een fijne nacht gehad. Ondanks frequenter wakker maken (elke 2u) met minder voeding. Helaas is kleine Max nog steeds te misselijk om de flesjes helemaal leeg te drinken. Blijft wat zorgelijk, vooral omdat het voor hém gewoon niet fijn is. Dat zure bekkie... Mijn andere grote vent heeft de hele nacht op zich genomen, die gekkerd. Na de laatste voeding heb ik 'm het laatste deel van de nacht even op me gelegd en ben in slaap gesukkeld, met de koalabeer tegen me aan. Genieten! Al druist het tegen alle adviezen in. Soit.

Vanmiddag hielprikje! Even overleggen met de vk over de aanhoudende misselijkheid. Hopelijk gaat hij niet over de >10% verlies tov geboortegewicht heen. Toch hebben we goede hoop. Er komt steeds vaker slijm uit en steeds minder 'restmateriaal'. Dan moet onze beer toch op een gegeven moment berehonger krijgen?

Net de geboortekaartjes besteld O+ De kraam is net vertrokken en draagt over aan iemand anders. Jammer, want ze is lief!
Nee ik had zoogcompressen. ;) maar ongeveer hetzelfde idee, als het maar werkt.
S. 2014
J. 2016
pi_165178453
Ik kreeg het advies om witte koolbladeren in mijn bh te doen en dat was ook echt prettig. Ziet er alleen heel gek uit :')
En wel grappig: op dag 3 stuurde de kraamhulp vriendje weg voor boodschappen. Samen met mijn schoonmoeder ging hij de stad in, onder andere voor een witte kool. Waarop mijn schoonmoeder vroeg: 'Waarom perse een witte, en geen zwarte ofzo?' Ze dacht dus dat ik een witte col(trui) nodig had tegen de stuwing _O-

Overigens kwam hij toen thuis met een zilveren bandje met daarin S.ebas gegraveerd O+ hallo kraamtranen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 8 september 2016 @ 18:01:37 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165178569
Ja witte kool kan ook. De kraam vertelde nog dat ze ooit een man zag die terugkwam met zo'n zak kant en klaar gesneden kool :D

We hebben de hielprik overleefd!
  donderdag 8 september 2016 @ 18:19:47 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165178973
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 18:01 schreef Quoi het volgende:
Ja witte kool kan ook. De kraam vertelde nog dat ze ooit een man zag die terugkwam met zo'n zak kant en klaar gesneden kool :D

We hebben de hielprik overleefd!
_O-

En jeej!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 8 september 2016 @ 18:20:24 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165178983
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:19 schreef ikke_84 het volgende:
Beterschap voor T

Vraagje voor de mensen die in de zwangerschap de vaccinatie tegen kinkhoest hebben gehad.
Hebben jullie daarna het standaard vaccinatie programma gevolgd of een aangepaste?
Of weet iemand of er al een uitslag van de MIKI studie is? Ik kan niks over de uitslag vinden maar sommige van jullie weten er misschien meer van
Standaard polyvaccin, enkelvoudige was niet leverbaar hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 8 september 2016 @ 18:26:33 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165179122
Net bij de slager hier de vraag of baby een plakje worst wilde. Mannen, heerlijk O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165179781
Mijn man keek zo beteuterd toen ik op dag 4 zei dat ik nog niet zo'n eind kon wandelen... Ik dacht aan rondje grasveld voor het huis, hij een een wandeling van een half uur :P

Omg ik ben weer op mijn oude gewicht :o na twee weken :@
  donderdag 8 september 2016 @ 19:08:19 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165180133
Nazil is een alien?
Abnormaal mens :D
wel fijn hoor :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 8 september 2016 @ 19:13:16 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165180265
Abnormaal Nazil!

Ik zal zo voor de vorm eens op de weegschaal gaan staan.

Ook dat wandelen trouwens op dag 5. Zelfs een grasveldje lijkt me een uitdaging. De trap op en af is voorlopig genoeg.
pi_165180314
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 18:26 schreef Molo het volgende:
Net bij de slager hier de vraag of baby een plakje worst wilde. Mannen, heerlijk O+
Ik krijg nu ook overal de vraag of S. een lekkere lange vinger wil. Waarom hebben ze niet gewoon soepstengels of rijstwafels klaarliggen. Lijkt me een stuk gezonder voor een baby.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 8 september 2016 @ 19:17:07 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165180365
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:15 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik krijg nu ook overal de vraag of S. een lekkere lange vinger wil. Waarom hebben ze niet gewoon soepstengels of rijstwafels klaarliggen. Lijkt me een stuk gezonder voor een baby.
omdat ze door de suiker natuurlijk direct lekker vrolijk gaan hyperen :P

nee grapje, denk dat het gewoon niet nadenken over suiker enzo is, toen ik baby was lette geloof ik niemand daarop, ik hoop het bij mini vrij lang te kunnen vermijden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165180405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:13 schreef Quoi het volgende:
Abnormaal Nazil!

Ik zal zo voor de vorm eens op de weegschaal gaan staan.

Ook dat wandelen trouwens op dag 5. Zelfs een grasveldje lijkt me een uitdaging. De trap op en af is voorlopig genoeg.
Ik vond dat herstel uiteindelijk toch sneller gaan dan verwacht. De eerste dagen dacht ik dat ik nooit meer het huis zou verlaten. Na 3 weken zaten we op een verjaardag vlakbij Antwerpen met baby. En zeker bij jou (je bent wel een stukje sportiever dan ik, zullen we maar zeggen) zal het vast wel snel herstellen allemaal. Nu nog lekker genieten van in huis zijn met je baby, vriend/man en kraamhulp.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 8 september 2016 @ 19:24:53 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165180541
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:10 schreef Arja het volgende:

[..]

Emmy drinkt 5 keer 180 cc per dag en trekt die fles grotendeels gulzig leeg bijna ademloos :')
Ik houd wel eens een korte pauze en dan zet ze haar stervende-zwaan-huiltje op.

Altijd als ik haar slabbetje om doe voor ik begin met voeden, maakt ze van die grappige vismondjes blub-blub hebben hebben O+

Ik ben bang dat ze net zo bourgondisch is als ik en mijn man.
die blub mondjes maakt L hier ook zo, zo funny :D

Net als die selfie die ik je gisteren stuurde, ik lach me kapot om haar :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165180586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 18:56 schreef Nazil het volgende:
Mijn man keek zo beteuterd toen ik op dag 4 zei dat ik nog niet zo'n eind kon wandelen... Ik dacht aan rondje grasveld voor het huis, hij een een wandeling van een half uur :P

Omg ik ben weer op mijn oude gewicht :o na twee weken :@
Mijn man was bij onze eerste ook zwaar teleurgesteld dat ik niet tot de cafetaria kon lopen, zelfs niet voor een ijsje :P

Dat had ik na 2 weken ook, maar inmiddels alweer +1,5kg :(

Quoi, goed bezig. 50 cc en hielprik! Hoortest niet tegelijkertijd?

Groofs wij zaten vorige week maandag op 5735 gram en blijven daarmee op het +2 lijntje in de curve :o Waar zit C. op?
Lengte is al eventjes geleden.
pi_165180674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:15 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik krijg nu ook overal de vraag of S. een lekkere lange vinger wil. Waarom hebben ze niet gewoon soepstengels of rijstwafels klaarliggen. Lijkt me een stuk gezonder voor een baby.
+1

En ik ergerde me ook aan de aangeboden krentenbol bij de bakker, ik weigerde die altijd, maar oma niet helaas. Wat is er mis met een halve bruine bol aanbieden.
  donderdag 8 september 2016 @ 19:34:14 #188
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165180779
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:30 schreef Sull het volgende:

[..]

+1

En ik ergerde me ook aan de aangeboden krentenbol bij de bakker, ik weigerde die altijd, maar oma niet helaas. Wat is er mis met een halve bruine bol aanbieden.
Wat is er mis met een krentenbol?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165180976
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:38 schreef Quoi het volgende:
Wat een hartverwarmend welkom, thanks :)

Jij hebt er zelfs eentje van 5+ kg uitgepoept, toch? :o

Berenboks! Is 'ie toen nog veel afgevallen in de eerste dagen? Dat gaat toch best rap hier. Iets om in de gaten te houden.
Hij was 4860, dus wel bijna ja :D
Hij is wel afgevallen maar nog net binnen de norm. Hij was na ruim 2 weken weer op geboortegewicht maar deze laatste week is hij nog niet aangekomen (heb zelf een weegschaal). Ik denk dat hij een tijd op dit formaatje blijft om straks een ander groeilijntje te pakken.

Drinken gaat ook niet heel hard. Met moeite krijg ik er nu 100 in maar meestal is het maar 80. Hij valt in slaap tijdens het drinken en dan krijg ik hem niet meer wakker.

Sneu die misselijkheid. R spuugde ook vies bloedachtig slijm en toen zeiden ze dat ze het maagje zouden spoelen. Gelukkig stopte het na de eerste nacht. Misschien toch wel een idee als hij zo'n last blijft houden? Al klinkt het erg naar.
pi_165181230
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:30 schreef Sull het volgende:

[..]

+1

En ik ergerde me ook aan de aangeboden krentenbol bij de bakker, ik weigerde die altijd, maar oma niet helaas. Wat is er mis met een halve bruine bol aanbieden.
De bakkers met mini-krentenbol en half plakje ontbijtkoek zijn hier mijn favoriet. Bij de andere geven ze een eierkoek of koekje.
pi_165181286
Morgenmiddag kan ik bij de HA terecht. Vandaag was weer een mindere dag, veel huilen en krijsen, niks deed helpen. Arm meisje.
's Nachts slaapt ze wel altijd door, sinds week 6. Nu bijna 5 maanden en sinds twee weken overdag is ze niet meer te herkennen als mijn kindje.

Kan ook nog wel naast alle zorgen die ik heb over haar ;(

Daarnaast ook een hatelijke klacht naar het CB, wat maken die afgekeurde trutten je bang voor niks...
pi_165181469
maar als dit al 2 weken duurt koningshof, waarom nu pas naar de huisarts?

Brood heeft mini hier nog niet aangeboden gekregen. Plakjes worst wel..

Aan het eind van de middag was de koorts 40 graden. Na een zetpil nog 39.1 Nu ligt hij te slapen, ben benieuwd hoe de nacht gaat, vind het maar een beetje spannend...
pi_165181686
Dat is flink Jagär, blijft hij wel goed drinken?
pi_165181712
Ik zit ruim onder mn startgewicht (kilo of 6) en mn buik is ook al enorm verdwenen, bizar hoor :o Maar stiekem ben ik in mijn zwangerschap ook niet veel aangekomen. Kilo of 5 denk ik, misschien? En M. drinkt als een malle bij me, dat helpt vast ook mee ;)
Lopen moet ik hier ook rustig opbouwen hoor. De eerste keer naar buiten was in de kraamweek, op dag 4 of 5 ofzo. Naar de achterkant van de flat (speeltuintje) daar op het bankje gezeten, gevoed (want uiteraard gelijk honger) en weer terug. Dat was ook precies genoeg. ;)
En nu mag ik iedere keer heen en weer naar school voor F. Das net genoeg voor nu, zeker op dagen dat ik 4x heen en weer mag.

Heb ik al verteld dat krampjes gewoon kut zijn? Pffff... Gelukkig meestal wel overdag, maar dat gehuil.. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al die zoetigheid hoeft voor mij ook niet, F. heeft tot haar eerste verjaardag suikervrij en zoutarm gegeten. En nu nog zijn we terughoudend met suiker. Niet dat ze nooit wat lekkers krijgt, maar echt snoep hebben we niet in huis en ze eet net zo graag fruit. Maar het dagelijkse kaakje op school en een beker limonade thuis is nu echt geen probleem meer ;) Met M. hoop ik het ook zo te kunnen doen. En wij hadden zelf vaak crackers, rijstwafels (zonder zout ;) ) of soepstengels mee.

Oh, en dat je te horen krijgt dat je er zo goed uitziet, terwijl ik me echt nog voel alsof ik net bevallen ben. Schijnbaar zag ik er zwanger nog rotter uit :') Zo ongeloofwaardig..

Jagar, gewoon weer bellen als je je er niet goed bij voelt he? Het is niks als die mini's zulke hoge koorts hebben..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 8 september 2016 @ 20:19:32 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165181823
De gehoorscreening is hier op 19-9. Eerste werkdag van mijn vriend. Kan me nog even weinig voorstellen van daarheen wandelen.

De ochtend is duidelijk mijn beste gedeelte van de dag trouwens. Na mijn dutje 's middags ben ik in emotionele achtbaanstatus. Iets met nog niet snel genoeg dingen kunnen doen. Na 5 dgn hangt hier nog geen kaart aan de muur en is zelfs de slinger niet opgehangen. En zo nog veel andere dingen. Ik moet even uit het standje 'veeleisend' ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:42 schreef Fieder het volgende:

[..]

Hij was 4860, dus wel bijna ja :D
Hij is wel afgevallen maar nog net binnen de norm. Hij was na ruim 2 weken weer op geboortegewicht maar deze laatste week is hij nog niet aangekomen (heb zelf een weegschaal). Ik denk dat hij een tijd op dit formaatje blijft om straks een ander groeilijntje te pakken.

Drinken gaat ook niet heel hard. Met moeite krijg ik er nu 100 in maar meestal is het maar 80. Hij valt in slaap tijdens het drinken en dan krijg ik hem niet meer wakker.

Sneu die misselijkheid. R spuugde ook vies bloedachtig slijm en toen zeiden ze dat ze het maagje zouden spoelen. Gelukkig stopte het na de eerste nacht. Misschien toch wel een idee als hij zo'n last blijft houden? Al klinkt het erg naar.
Hier is meneer ook erg slaperig voor flesjes. Ik kietel hem dan onder zijn voetjes!

Hier zijn ze terughoudend met spoelen enzo. Maar goed, vandaag ging het ietsie beter. Het zal een keer overgaan :)
pi_165182074
Ik denk dat ik ook nog wel aankom als de bv afgebouwd is. Mijn buik was in de eerste week al zo goed als weg, nu ik broeken en strakke shirts aan kan zie je nog maar een mini restje. Na een week riep ik al dat ik al wel weer in bikini durfde.

Quoi niet te veeleisend hé? Het gaat zoals het gaat.
pi_165182151
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat is er mis met een krentenbol?
De hoeveelheid suiker die is toegevoegd... per 100 gram krentenbol, 14 gram suiker (ter vergelijk in een croissant maar 2 gram).

Tegenwoordig zegt ze keurig nee, dank u, want ze lust ze eigenlijk niet graag (at eerder ook voornamelijk de krenten er uit) en nu krijgt ze een halve bruine of witte bol en is daar helemaal blij mee (en ik ook).

Het eerste jaar was (en wordt) hier dus ook suikervrij en zoutarm. Nog altijd weinig suiker voor L. trouwens en dat gaat prima.
pi_165182190
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat is flink Jagär, blijft hij wel goed drinken?
redelijk. Ik heb hem vaak aangelegd, maar geen idee hoeveel hij dan werkelijk drinkt, en hoeveel hij gewoon een beetje zuigt omdat het fijn is. Water uit een flesje of glas bliefde hij niet. Maar kijken hoe we de nacht doorkomen, en als het morgen nog zo is naar de dokter, voordat we het weekend ingaan.
  donderdag 8 september 2016 @ 20:44:34 #199
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165182427
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:34 schreef Sull het volgende:

[..]

De hoeveelheid suiker die is toegevoegd... per 100 gram krentenbol, 14 gram suiker (ter vergelijk in een croissant maar 2 gram).

Tegenwoordig zegt ze keurig nee, dank u, want ze lust ze eigenlijk niet graag (at eerder ook voornamelijk de krenten er uit) en nu krijgt ze een halve bruine of witte bol en is daar helemaal blij mee (en ik ook).

Het eerste jaar was (en wordt) hier dus ook suikervrij en zoutarm. Nog altijd weinig suiker voor L. trouwens en dat gaat prima.
Ah ok, ik haal bij EkoPlaza en daar zit geen toegevoegd suiker in.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 8 september 2016 @ 20:49:15 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165182593
Ik kom er net toen ik het aan het pakje vast zittende mutsje op wilde zetten (we zaten buiten) achter dat mijn kind al de hele dag het pakje verkeerd om aan heeft _O-
De knoopjes hoorden op de rug bij deze, goeeed, weer wat geleerd _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165182840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:49 schreef Molo het volgende:
Ik kom er net toen ik het aan het pakje vast zittende mutsje op wilde zetten (we zaten buiten) achter dat mijn kind al de hele dag het pakje verkeerd om aan heeft _O-
De knoopjes hoorden op de rug bij deze, goeeed, weer wat geleerd _O-
Dus de muts heeft ook de hele dag aan de voorkant gezeten? En jij dacht "handig slabbetje!" ? :P. Hahah! Achjaa.
pi_165182849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:49 schreef Molo het volgende:
Ik kom er net toen ik het aan het pakje vast zittende mutsje op wilde zetten (we zaten buiten) achter dat mijn kind al de hele dag het pakje verkeerd om aan heeft _O-
De knoopjes hoorden op de rug bij deze, goeeed, weer wat geleerd _O-
had ze dan de hele dag het mutsje onder haar kin hangen? :o
  donderdag 8 september 2016 @ 21:02:12 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165182976
_O-
Mooie MI :D

Nee dit mutsje zitten ook knoopjes in bijna heel de muts (hoe leg ik dit uit, is een ingewikkeld Petit Bateau ding :P), dus ze heeft de hele dag met haar koppie door de muts heen gezeten en in haar nek zat een flierp wat dus laatste stukje muts en het gat voor het hoofd is.
Nu het pakje goed zit zit het ook wel aanzienlijk beter en netter aan de bovenkant _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 8 september 2016 @ 21:04:03 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165183029
Op zich geen gek idee, zo'n muts als slab gebruiken ^O^
pi_165183086
Knoopjes op de rug bij die kleintjes? Rare jongens die Fransen.
  donderdag 8 september 2016 @ 21:07:21 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165183132
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Knoopjes op de rug bij die kleintjes? Rare jongens die Fransen.
Is maat 62, heeft op zich wel spek zat daarvoor, het aantrekken is alleen raar en al die Scandinavische merken hebben allemaal voorop :D

We zijn sinds gisteren ook over op maat 2 luiers, eindelijk :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Molo op 08-09-2016 21:18:00 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 8 september 2016 @ 21:40:14 #207
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165184112
Molo :D _O-

Nu pas over naar maat 2? :o ik heb haar zojuist de laatste maat 2 luier aan gedaan. Maat 3 droeg ze al een aantal weken in de nacht, kan ze de hele nacht mee door :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 8 september 2016 @ 21:42:25 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165184175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:40 schreef Chanty het volgende:
Molo :D _O-

Nu pas over naar maat 2? :o ik heb haar zojuist de laatste maat 2 luier aan gedaan. Maat 3 droeg ze al een aantal weken in de nacht, kan ze de hele nacht mee door :)
ja ze heeft een flink koppie en schouders, maar een erg smal kontje :D

Wat weegt jouw madame ongeveer tegenwoordig?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 8 september 2016 @ 22:08:41 #209
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165185052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:42 schreef Molo het volgende:

[..]

ja ze heeft een flink koppie en schouders, maar een erg smal kontje :D

Wat weegt jouw madame ongeveer tegenwoordig?
Dat kan ik je donderdag vertellen. Gok tegen de 6 kg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 8 september 2016 @ 22:09:41 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165185098
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 22:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat kan ik je donderdag vertellen. Gok tegen de 6 kg.
^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165189327
Marjo goed dat je je triggers ziet en verder gaat met therapie.

Als emmy een dag heeft waarop ze huilt helpt naar buiten gaan en wandelen juist wel.

En die mensen die zeggen dat je er goed uit ziet bedoelen misschien wel dat je meer straalt?
Eet je wel goed trouwens?
  donderdag 8 september 2016 @ 23:45:55 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165189387
Mijn moeder is niet bepaald van de complimenten, maar vertelde me vorig weekend dat mijn ogen vroeger als kind zo straalden en dat ze dat nu weer doen sinds L. er is O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165189442
Jagar beterschap! Lijkt me naar als je kleintje ziek is en koorts heeft
pi_165189830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:13 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, en dat je te horen krijgt dat je er zo goed uitziet, terwijl ik me echt nog voel alsof ik net bevallen ben. Schijnbaar zag ik er zwanger nog rotter uit :') Zo ongeloofwaardig..
Misschien kijk je wat anders (gelukkiger? trotser?) uit je ogen en is dat het. Als ik zo van je verhalen uitga..
pi_165189970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:17 schreef Molo het volgende:

[..]

omdat ze door de suiker natuurlijk direct lekker vrolijk gaan hyperen :P

nee grapje, denk dat het gewoon niet nadenken over suiker enzo is, toen ik baby was lette geloof ik niemand daarop, ik hoop het bij mini vrij lang te kunnen vermijden
Er zit ook zo ingebakken dat "iets lekkers" iets met suiker is. Meeste volwassenen vinden een rijstwafel voor zichzelf geen verwennerij. Een gebakje daarentegen..
pi_165190156
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:45 schreef Molo het volgende:
Mijn moeder is niet bepaald van de complimenten, maar vertelde me vorig weekend dat mijn ogen vroeger als kind zo straalden en dat ze dat nu weer doen sinds L. er is O+ O+ O+
Steek die maar in je zak O+
pi_165194832
Wat fijn om te horen van je moeder lijkt me, molo!

Nacht war redelijk. Nu lijkt 't zich weer wat beter te voelen en temp is nog maar 38.6 zonder zetpil. Kijken hoe vandaag zich verder ontwikkelt!
pi_165194964
Het grote voordeel van een zieke baby is dat hij heel veel wil knuffelen. Dat wil hij normaal nooit, en ik vind het wel gezellig...
pi_165195414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:13 schreef Marjolijntje het volgende:

Heb ik al verteld dat krampjes gewoon kut zijn? Pffff... Gelukkig meestal wel overdag, maar dat gehuil.. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marjolijntje ik herken jouw spoiler echt heel erg. Misschien dat ik ook maar eens met iemand moet gaan praten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En krampjes :X vreselijk! Hier is het meestal laat op de avond en ik kan iedere keer wel meejanken. Ik gebruik al infacol en dr brown flessen en zit soms wel 45 min voor er een boertje komt maar het blijft heel erg.

Mijn baby heeft pukkels en het gaat maar niet over :'( nog tips? Ik wilde er niks opsmeren maar het trekt maar niet weg, het lijkt wel erger te worden
pi_165195758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:13 schreef Marjolijntje het volgende:

Heb ik al verteld dat krampjes gewoon kut zijn? Pffff... Gelukkig meestal wel overdag, maar dat gehuil.. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler is zo enorm herkenbaar Marjolijntje. Ik wilde op het begin ook nergens meer heen met baby, want ik was zo bang dat ie ging huilen. En negen van de tien keer huilde hij ook. Excuses verzinnen of toch weggaan en dan halverwege omkeren omdat baby huilde, allemaal gedaan. En opmerkingen van mensen als: "hij huilt wel veel he?" hielpen daar niet aan mee. Ook al waren er ook veel mensen die het echt niet erg vonden.

Man was veel anders gelukkig en dat heeft me toch het huis uit gekregen. Naar de verjaardag van mijn opa bijvoorbeeld. Baby huilend in de wandelwagen met man er achter. Ik daar weer een paar passen achter al zeggende: "we kunnen beter teruggaan Man, dit wordt helemaal niks". Man rijdt huilende baby in een woonkamer vol met bejaarden en zegt: "kijk opa, hij heeft lang zal hij leven ingestudeerd voor jou". Mijn opa moest toen heel hard lachen en kreeg daarna Willem in zijn armen en was de gelukkigste man in de woonkamer, ondanks de huilende baby. Dat hielp mij wel relativeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165195790
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:26 schreef Sull het volgende:

[..]

Mijn man was bij onze eerste ook zwaar teleurgesteld dat ik niet tot de cafetaria kon lopen, zelfs niet voor een ijsje :P

Dat had ik na 2 weken ook, maar inmiddels alweer +1,5kg :(

Quoi, goed bezig. 50 cc en hielprik! Hoortest niet tegelijkertijd?

Groofs wij zaten vorige week maandag op 5735 gram en blijven daarmee op het +2 lijntje in de curve :o Waar zit C. op?
Lengte is al eventjes geleden.
Hoe oud is jullie baby dan nu?
Ja, C zat met lengte op +2 en met gewicht tussen +1 en +2. :D

Chanty, echt? Hoe oud is jouw dametje nu? Ik dacht dat ze wat fijner van bouw was.
pi_165195910
Ik laat me ook niet belemmeren door humeur van baby hoor. Inderdaad, meestal helpt er op uit gaan juist. Tot nu toe is pas één afspraak buiten de deur een soort van in het water gevallen doordat C niet in haar hum was. En dan is in het water vallen nog relatief, want eigenlijk was het alleen voor mij wat jammer omdat ik veel moest gaan lopen en wandelen en niet rustig bij de bbq kon neerstrijken :P . Maar goed, het was het toch waard, want de andere twee hebben groots genoten. Zo denk ik dan ook maar weer.

Ik geniet zo van haar. Ze kijkt zo leuk uit haar oogjes en ik kan soms echt al een beetje zien wat voor persoontje ze is/ zal worden. O+

En ik verheug me op de sinttijd nu. Heb mijn oudste deze zomer ineens verteld hoe het allemaal zit en met de jongste die dan al rond zal tijgeren (gezien het tempo waarin ze zich motorisch ontwikkelt nu) O+ .
pi_165195962
Wauw, wat een herkenbaarheid over wat een trigger dat huilen kan zijn n.a.v. de ervaringen met de eerste. Ik heb het heel erg met huilen door krampjes, want 1) mijn kind heeft pijn :'( en 2) straks wordt het bij hem net zo heftig als het bij z'n zus was en ga ik er weer bijna aan onderdoor. En zo heb ik dus net een afspraak afgezegd anderhalf uur rijden hier vandaan, want de kans dat ik dan met krijsend kind in de auto zit is me te groot :@

En dat terwijl het eigenlijk best goed gaat hier. Voor het eerst heb ik een blije tevreden baby O+ Ik weet niet wat ik meemaak joh :o
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:49:33 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165196106
Die lang zal hij leven _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165196115
Fijn Amsel, dat klinkt goed ^O^ .

En anderhalf uur heb ik ook nog niet geprobeerd hoor, daar noem je meteen ook nogal wat :P .
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:38:20 #226
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165197008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Hoe oud is jullie baby dan nu?
Ja, C zat met lengte op +2 en met gewicht tussen +1 en +2. :D

Chanty, echt? Hoe oud is jouw dametje nu? Ik dacht dat ze wat fijner van bouw was.
11 weken en 2 dagen. Ze zat vorige keer net boven het gemiddelde qua lengte en qua gewicht op +1,5. Ze heeft mooie spekkies O+ maar mijn zoon had dezelfde curve. Dus ik verwacht dat ze over een half jaar op de -2 lijn zit.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:42:15 #227
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165197063
Huilende baby in de auto is ook gewoon een ramp! Je kan echt niks en stoppen is vaak ook maar een tijdelijke oplossing. Om die reden ben ik lange tijd niet verder weg gegaan met Lucas alleen dan 45 minuten en dan timede ik de rit bij voorkeur rond zijn slaapje. Nog steeds trouwens rond zijn slaapje maar inmiddels kan hij zich goed vermaken. Autorijden met mevrouw gaat tot nu toe goed. Ze huilt wel eens maar dat is ook meestal over na tien minuten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:59:48 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165197370
Oh ff ego-en hoor.
Mijn baarmoeder zakt goed, ik blijk 9 kilo te hebben uitgepoept en nog maar 5 over en heb de mooiste kerel van de wereld, die ik vanmorgen zelf in bad heb gedaan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo. En nu geen geklaag meer en me laten verzorgen en maar vaak genoeg in het wiegje spieken :)
pi_165197505
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:59 schreef Quoi het volgende:
Oh ff ego-en hoor.
Mijn baarmoeder zakt goed, ik blijk 9 kilo te hebben uitgepoept en nog maar 5 over en heb de mooiste kerel van de wereld, die ik vanmorgen zelf in bad heb gedaan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo. En nu geen geklaag meer en me laten verzorgen en maar vaak genoeg in het wiegje spieken :)
Hoho! Dat is geen klagen he! Dat is het -verse moeder- zijn. Iedereen zal het herkennen, je hele leven staat op zn kop! En dat moet je niet opkroppen maar lekker spuien, die roze/blauwe wolk heeft soms gewoon wat wegonderbrekingen!

En nu ben ik weer weg.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:32:53 #230
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_165197898
Precies, het hoort er bij. En iedere baby brengt zo weer zijn eigen zorgen mee. Of het nou je eerste, tweede of zesde is. Welkom in de kraamtijd :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_165197922
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:38 schreef Chanty het volgende:

[..]

11 weken en 2 dagen. Ze zat vorige keer net boven het gemiddelde qua lengte en qua gewicht op +1,5. Ze heeft mooie spekkies O+ maar mijn zoon had dezelfde curve. Dus ik verwacht dat ze over een half jaar op de -2 lijn zit.
Ben benieuwd. Ik weet dat het niet zoveel zegt nee, die van mij zijn ook hele gemiddelde, slanke kinderen nu. Terwijl ze allebei vrij groot begonnen.
pi_165198482
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoho! Dat is geen klagen he! Dat is het -verse moeder- zijn. Iedereen zal het herkennen, je hele leven staat op zn kop! En dat moet je niet opkroppen maar lekker spuien, die roze/blauwe wolk heeft soms gewoon wat wegonderbrekingen!

En nu ben ik weer weg.
+1 (al blijf ik wel oO< )

Ik heb deze keer echt een hele toffe bevalling gehad en herstel perfect volgens het boekje, baby die -na de eerste paar dagen- goed dronk en aankwam en dan nog is het veel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 13:06:36 #233
269689 crew  Viv
pi_165198497
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:19 schreef ikke_84 het volgende:
Vraagje voor de mensen die in de zwangerschap de vaccinatie tegen kinkhoest hebben gehad.
Hebben jullie daarna het standaard vaccinatie programma gevolgd of een aangepaste?
Oh ja, hier zou ik nog op terugkomen. :Y)

De effectiviteit van de eerste kinkhoestvaccinatie is iets minder, maar dit beïnvloedt de bescherming niet noemenswaardig vanwege de antistoffen die al via de moeder zijn gekregen. Bij de volgende vaccinaties wordt het effect van de kinkhoestvaccinatie in de zwangerschap steeds kleiner en uiteindelijk wordt hetzelfde resultaat bereikt. Aanpassen van het programma wordt dus niet geadviseerd.
pi_165198903
Flessen niet leegdrinken kan dus door tongriempje komen? Dat wist ik niet! Is dat iets om bij het eerste cb bezoek te vragen of kunnen die daar niks mee? Of kan ik het zelf zien? Heb er geen ervaring mee
pi_165199185
Q die eerste weken zijn ook pittig. Fijn dat je een goede kraam hebt. Luister goed naar haar en laat je in de watten leggen
pi_165199502
Quoi, het hoort er allemaal bij. Over een paar weken is het gesmeer, spoelen en weet ik wat weer voorbij :).

Dexter heeft op et KDV een stukje sticker van een lettertang op. Dat zat in z'n poep vanmorgen, maar hij is er wel door van slag. Z'n darmpjes moeten resetten lijkt het. De HA heb ik al gebeld en advies gehad.

Moet ik nog iets doen richting KDV?? Hij steekt echt alles on z'n mond :{
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:06:00 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165199542
Toen stond er ineens een vk voor de deur met een schaartje om de tongriem te klieven. Mijn kind! :o Alleen: lukte het niet, omdat hij een te sterke kokhalsteflex had. Tongriempje was 'aan de korte kant', maar ook zuigreflex niet ok door evt. anatomische afwijking aan kaak. In overleg met de kinderarts haalt mijn vriend nu een Habermanspeen (verlengd). Als dat straks niet werkt wordt het vandaag nog een ritje naar de kinderarts.

Intussen knuf ik 'm gewoon maar fijn.

Wel fijn dat er serieus werk van gemaakt wordt.
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:13:48 #238
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165199713
Herkenbaar hoor Quoi, in de eerste weken was ik ook alleen maar bezig met ' oh, wat als mn wond ontstoken raakt / ik kan niet poepuuuh / ik ben moe' etc. Maar als je je zelf weer goed voelt, kan je veel beter genieten van de kleine.

Korte tongriemp werd hier ook gezegd, maar omdat ze er geen last van had, hebben we er niks aan laten doen. Hij hoeft zn fles toch niet altijd leeg te drinken?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:22:30 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165199875
Hij blijft afvallen, vandaar. En de fles gaat nooit leeg, zelfs niet half. Terwijl hij wel honger heeft. We gaan het zien.
pi_165199947
Fles niet leegdrinken vind ik niet per se teken van te korte tongriem. Heel slordig en onrustig aan de fles drinken wel. Veel loslaten, klakken, veel knoeien enz. Maar als er gewoon netjes gedronken wordt kan het altijd natuurlijk dat hij het gewoon teveel vindt?

Ik klief zo nu en dan een tongriem en het beeld is eigenlijk altijd wel duidelijk qua klachten en hoe het tongriempje er uit ziet. Wat jammer dat er niet eerder wat mee gedaan is, jij had ook problemen met borstvoeding toch? Dat kan wel goed een teken zijn van.
:)
pi_165199963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:22 schreef Quoi het volgende:
Hij blijft afvallen, vandaar. En de fles gaat nooit leeg, zelfs niet half. Terwijl hij wel honger heeft. We gaan het zien.
Ah ok, ik dacht dat je het had over 5-10cc laten staan.

Komt er vanmiddag gelijk iemand klieven? Welke regio zat je ook alweer?
:)
pi_165200004
Lekker platknuffelen Q. Ik hoop dat de speen de oplossing is :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat je het had over 5-10cc laten staan.

Komt er vanmiddag gelijk iemand klieven? Welke regio zat je ook alweer?
Even twee posts hoger lezen, vk is al geweest. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 14:33:20 #243
269689 crew  Viv
pi_165200062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:26 schreef mignonne het volgende:
Wat jammer dat er niet eerder wat mee gedaan is, jij had ook problemen met borstvoeding toch? Dat kan wel goed een teken zijn van.
Nee Quoi was meteen met flesvoeding begonnen. :Y)
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:41:45 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165200247
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat je het had over 5-10cc laten staan.

Komt er vanmiddag gelijk iemand klieven? Welke regio zat je ook alweer?
Er kwam een vk (015), maar ze kreeg het niet voor elkaar. Daarom consult kinderarts en die wil eerst deze speen hebben geprobeerd.

We geven vanaf zijn geboorte kv ;)
pi_165200287
Ho excuus niet meegekregen.
:)
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:45:08 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165200325
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:43 schreef mignonne het volgende:
Ho excuus niet meegekregen.
No probs! Wij gaan iig even aan de slag hier.

Blijven lekker bezig :P
pi_165200824
Ik heb bij F. dus echt wel hele nare opmerkingen gehad over het huilen, niet van familie hoor, maar wel van vrienden. Of nouja, dat zijn nu geen vrienden meer ;) Maar het blijft zo gigantisch in mijn hoofd zitten. Ik probeer wel echt de deur uit te gaan met M. maar het is en blijft een enorme drempel. Zo'n drempel dat ik eigenlijk dus gewoon af wil zeggen maandag, maar dan weet ik zeker dat ik niet verder kom. En het gaat beter dan toen met F. hoor, maar ik merk wel dat het me gigantisch veel energie kost en ik me het liefst wil verstoppen, wil vluchten. En daar moet ik wat mee, want M. is pas 4 weken en die krampjes gaan nog wel even duren..

Iemand vroeg of ik wel genoeg at, volgens mij wel hoor. Ik ben nog wel wat afgevallen sinds de geboorte van M, maar echt geen mega hoeveelheid :) Ik ben in mijn zwangerschap maar weinig aangekomen, dat scheelt nu ook. Maar echt trek of zin in eten heb ik nog steeds niet. Ik eet omdat het moet, omdat het er tijd voor is.

M. is alweer 4 weken vandaag.. Volgende week eerste CB afspraak. Ik ben benieuwd. Ze zullen het aantal voedingen wel willen weten. Ik heb werkelijk waar geen idee. Echt niet. Het zijn er veel, dat weet ik wel ;) En heel nieuwsgierig naar zijn stats, de lengte vooral. Want stiekem begint maat 56 steeds slechter te passen.. En weegt hij nu wat F. woog met 3 maanden. Beertje O+

Q zo'n verse mini, zere tetten en strakke hechtingen zijn gewoon naar, kraamtijd en de eerste weken is gewoon heel pittig :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165201437
Och arm. Flink knuffelen Quoi! :*

Ja die opmerkingen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik om moet gaan met die vriendin die dat tegen mij zei. Op het begin was ik daar en huilde Willem een kwartiertje, dan had hij al heel de middag gehuild hoorde ik dan achteraf terug. Van de week was ik met die zelfde vriendin en Willem aan het wandelen. Willem kreeg juist toen de gekke 5 minuten waarin hij dan 5 minuten heel hard AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA gilt (dat doet ie wel vaker). Bij de opmerking: " hij maakt niet echt klanken he, alleen maar aaa, ik weet niet of dat goed is" stond ik een beetje zo te kijken :? Heeft ze dan dat half uur daarvoor de "Da da da daaa, prrts issssssss sess" niet gehoord? Wil ze me dan gewoon een slecht gevoel geven? Ik snap het echt niet. Maar ik kruip dan in mijn schulpje in plaats van dat te zeggen. Al sta ik er nu boven en wordt ik er niet onzeker van, maar in de kraamtijd waar ik al zo onzeker was van al dat huilen trok ik zo'n opmerkingen echt niet.
pi_165201573
Ik vind het ook moeilijk om naar buiten te gaan. Ik durf (nog?) niet alleen ergens naartoe omdat ik bang ben dat ik haar niet kan troosten.
Soms mis ik Vietnam dan wel, toen ik daar was waren bij veel eetgelegenheden gewoon huilende kinderen en niemand die boze blikken wierp :+ haha

M. heeft denk ik iets nieuws, een "ik wil niet slapen" fase, terwijl ze toch wel moe is. Gaat ze een beetje jammeren, dan valt ze paar minuten in slaap (en gaat dan lekker glimlachen natuurlijk) en bedenkt zich daarna dat ze eigenlijk helemaal niet wil slapen.

Vervelend Quoi, hopelijk helpt de andere speen!
  vrijdag 9 september 2016 @ 16:53:31 #250
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_165202905
Ik vind het zo jammer dat jullie het zo voelen, huilen hoort er bij!
En blegh het commentaar erop vind ik al helemaal absurd.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_165203005
Ik heb me werkelijk nog nooit geirriteerd aan een huilende baby, hooguit gedacht, aggot die kleine heeft het niet naar zn zin.

Krijsende peuters daarintegen... }:| :X
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 9 september 2016 @ 17:59:34 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165204289
Bluh, mijn kleine vent wordt opgenomen ter observatie. Ik blijf er uiteraard bij ;(

Absurd... En ik moest al janken om een scheet. Maar we gaan natuurlijk voor de vooruitgang!
pi_165204323
Bah Quoi, sterkte. De speen hielp dus niet genoeg?
pi_165204917
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:59 schreef Quoi het volgende:
Bluh, mijn kleine vent wordt opgenomen ter observatie. Ik blijf er uiteraard bij ;(

Absurd... En ik moest al janken om een scheet. Maar we gaan natuurlijk voor de vooruitgang!
He shit Quoi, wat naar ;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 18:42:37 #255
269689 crew  Viv
pi_165205141
Sterkte Q. :*
:)
pi_165205165
Oh Q ;(
Wat jammer van die zorgen op je wolk. Sterkte
  vrijdag 9 september 2016 @ 19:03:55 #258
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165205502
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:59 schreef Quoi het volgende:
Bluh, mijn kleine vent wordt opgenomen ter observatie. Ik blijf er uiteraard bij ;(

Absurd... En ik moest al janken om een scheet. Maar we gaan natuurlijk voor de vooruitgang!
Laat je tranen lekker lopen, ik ben net thuis na bijna een week ziekenhuis en ik vond het zo ontzettend zwaar. :'( die tranen zijn thuis al zo normaal en in een situatie als waar je in zit echt niet gek. :*
pi_165205591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:59 schreef Quoi het volgende:
Bluh, mijn kleine vent wordt opgenomen ter observatie. Ik blijf er uiteraard bij ;(

Absurd... En ik moest al janken om een scheet. Maar we gaan natuurlijk voor de vooruitgang!
;( :* :* :* fijn dat je erbij mag blijven maar verder kl*te zeg!
pi_165205695
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Hoe oud is jullie baby dan nu?
Ja, C zat met lengte op +2 en met gewicht tussen +1 en +2. :D

Chanty, echt? Hoe oud is jouw dametje nu? Ik dacht dat ze wat fijner van bouw was.
Precies net zo oud als die van jou :o haha

Quoi wat rot! Hopelijk gaat het snel beter!
  vrijdag 9 september 2016 @ 19:26:39 #261
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165206011
Aah Quoi, dat is is echt echt echt niet wat je wil in je kraamweek, of in welke andere week dan ook. Laat je tranen lekker in de vrije loop en goed dat je er kan zijn voor je mannetje! Sterkte :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165206063
Quoi :* laat je tranen maar lopen hoor. Sterkte!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165206204
O Quoi ik lees je posts nu terug :'( ... wat een zorgen zo! Ik hoop dat ze jullie goed kunnen helpen :*
  vrijdag 9 september 2016 @ 19:37:33 #264
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165206322
Quoi wat naar zeg ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165206377
Wat sh*t Quoi, sterkte!

Geweldige combinatie hiero: Eva kwijlt heel veel laatste dagen en daarbij tijgert ze nu de hele kamer door. Kortom ze dweilt d'r eigen kwijl op ^O^ :').
pi_165206403
Oh Q. wat super vervelend. Gelukkig zijn jullie nu in goede handen en hopelijk groeit de kleine man snel weer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165206475
Ohh Quoi :* Sterkte <3
pi_165206555
Sterkte Quoi! Hopelijk snel alles weer ok en weer naar huis :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165206566
Sterkte, Quoi!
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:11:33 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165207119
Dikke crap zeg, heel veel sterkte Quoi en mini :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165207147
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 19:12 schreef Sull het volgende:

[..]

Precies net zo oud als die van jou :o haha

Quoi wat rot! Hopelijk gaat het snel beter!
Oh, oeps, haha. Dan gaan ze aardig gelijk op zo. Ben benieuwd of dat zo blijft. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door groofskendezoveelste op 09-09-2016 20:36:02 ]
pi_165207167
Oh shit nee, wat rot Quoi. Heel veel sterkte met de kleine prul.
pi_165207573
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 19:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat sh*t Quoi, sterkte!

Geweldige combinatie hiero: Eva kwijlt heel veel laatste dagen en daarbij tijgert ze nu de hele kamer door. Kortom ze dweilt d'r eigen kwijl op ^O^ :').
Drupje allesreiniger door de fles en gaannnn! *O* :D
:)
pi_165207587
Quoi heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel weer naar huis mogen!
pi_165208525
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Drupje allesreiniger door de fles en gaannnn! *O* :D
_O- lekker schuimen

Effe hoor: the next boy girl band staat (blijkbaar) op, ik kijk 30 seconden en ik hoop zo dat dat niet representatief is. Staat een pittig ding lekker te swingen en wat zegt John? "Wat een energie, en dat voor een moeder!" 8)7
pi_165208799
Quoi, wat naar zeg, je lieve jongetje! Hopelijk mogen jullie gauw weer naar huis.
pi_165208993
Quoi ;( Sterkte! :*
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:46:28 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165209911
Thanks peeps O+ Inmiddels twee voedingen gedaan met verpleging en zij constateren exact hetzelfde probleem en krijgen er ook niet meer in. Toch ook wel een pak van mijn hart, dat ze het hier ook zien.

Nu gaan ze glucose (weer) controleren. En als 'ie over een uurtje niet ok drinkt wordt het een sonde om aan te sterken. Ik ben inmiddels weer een beetje bij de pinken en heb iig een bed :') :)
pi_165209975
Och jeetje Quoi. ;( Hopelijk knapt hij snel op, al dan niet mbv een sonde. Sterkte deze nacht en de komende tijd. :*
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:50:03 #280
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165210006
Sterkte quoi, vervelend zo in je kraamtijd!
Is z'n gehemelte gecontroleerd?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165210173
Quoi liggen jullie samen op een kamer? Ik ben benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen. Sterkte vannacht
pi_165210278
Sterkte quoi. Ik neem aan dat je op die rooming in kamers ligt?
Ik vroeg me hetzelfde af als mariposas, omdat je het ook had over afwijkende kaakstand.
:)
pi_165211660
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 16:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb me werkelijk nog nooit geirriteerd aan een huilende baby, hooguit gedacht, aggot die kleine heeft het niet naar zn zin.

Krijsende peuters daarintegen... }:| :X
Ja dat inderdaad.
Nou ja ik erger me weer wel als ik zie dat de ouder het kind of de baby negeert :X.
pi_165211772
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:58 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

_O- lekker schuimen

Effe hoor: the next boy girl band staat (blijkbaar) op, ik kijk 30 seconden en ik hoop zo dat dat niet representatief is. Staat een pittig ding lekker te swingen en wat zegt John? "Wat een energie, en dat voor een moeder!" 8)7
Dat zei ik hier ook al hardop. En bedankt John.


Quoi sterkte.

Zondag y's verjaardag.
  vrijdag 9 september 2016 @ 23:01:44 #285
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165212199
Sterkte Quoi :* je kleine mannetje en dan al zoveel gedoe aan zijn lijf. Hopelijk snel weer thuis
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 10 september 2016 @ 02:48:58 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165216803
Eerste nachtvoeding ging (wederom) identiek aan die van ons thuis. Nog steeds de boel 'op slot' na een - in eerste instantie - gulzige eerste 20cc. Maar daar blijft het bij. Kreeg van de kinderarts nog geen sonde (voordeel vd twijfel). Morgen misschien..

Ik draai me weer voor 3 uurtjes om.

Alle andere controles zijn overigens goed. Hij is gewoon blakend van gezondheid!

@Mignonne: Ja (ik slaap op een kamer met hem) en ja (gehemelte gecontroleerd). Normaliter kijkt logopedie daarvoor mee met voeden, maar het is weekend, dus helaas.
pi_165217349
Ach jee Quoi, wat een zorgen. Je klinkt wel heel positief en optimistisch ondertussen, wat knap :)

Wil iemand mijn zoon uitleggen dat poepen tijdens een nachtvoeding natuurlijk hartstikke tof is, maar dat je daarna echt niet een uur lang dom grijnzend wakker hoeft te blijven omdat je zo trots bent op je prestatie :')
pi_165217805
q sterkte. Ik ben benieuwd wat er aan de hand kan zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 04:21 schreef Amsel het volgende:
Ach jee Quoi, wat een zorgen. Je klinkt wel heel positief en optimistisch ondertussen, wat knap :)

Wil iemand mijn zoon uitleggen dat poepen tijdens een nachtvoeding natuurlijk hartstikke tof is, maar dat je daarna echt niet een uur lang dom grijnzend wakker hoeft te blijven omdat je zo trots bent op je prestatie :')
_O-

Emmy lijkt me ook uit te lachen als ze van boven tot onder onder de poep zit
  zaterdag 10 september 2016 @ 07:53:19 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165217836
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:43 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja dat inderdaad.
Nou ja ik erger me weer wel als ik zie dat de ouder het kind of de baby negeert :X.
Soms is een huilend kind even negeren de enige oplossing.

Sterkte Quoi!
pi_165217841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh ja, hier zou ik nog op terugkomen. :Y)

De effectiviteit van de eerste kinkhoestvaccinatie is iets minder, maar dit beïnvloedt de bescherming niet noemenswaardig vanwege de antistoffen die al via de moeder zijn gekregen. Bij de volgende vaccinaties wordt het effect van de kinkhoestvaccinatie in de zwangerschap steeds kleiner en uiteindelijk wordt hetzelfde resultaat bereikt. Aanpassen van het programma wordt dus niet geadviseerd.
^O^ Bedankt
Ik las dat in veel landen wel een aangepast schema is (vooral in Scandinavische landen) en las dat ze tijdens die MIKI studie ook een aangepast schema aanhielden maar ik kon nergens de resultaten vinden. Op het consultatiebureau wisten ze van niks en was ik blijkbaar de eerste die de vaccinatie in de zwangerschap had gehaald.

Quoi ;( heel veel sterkte :*
Hopelijk valt het allemaal mee en mogen jullie snel weer naar huis.

Amsel :D sws poepen moet je overdag doen. Snap niet dat baby's dat nog niet weten :{w
Wel super lief dat hij zo lag te grijnzen O+

Mijn baby doet het zo goed O+ hij slaapt super, drinkt goed en poept nog beter :') nu weet ik hoe het is om een kind te verschonen met poep tot in zijn nek.
Gisteren was er een vriendin op visite en meneertje lag de hele tijd heel lief te lachen O+ ik ben verliefd
pi_165217851
En ik heb mijn eerste kind gewoon gekopieerd :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 10 september 2016 @ 08:44:55 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165218050
Wat een grote kerel heb jij al :o komt vast door het perspectief :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165218844
Nou inderdaad ikke :D
pi_165219055
Oh mijn meisje O+
Ik pak haar 's ochtends lachend op uit haar wieg en ze lacht bijna de hele dag. Schaterlachen soms ook, heerlijk vrolijk word ik daarvan.
Ze maakt allemaal klanken en kletst op haar manier. Soms lijkt dit in huilen over te gaan, maar dat is niet zo ze kijkt me vrolijk aan.
Ze volgt speeltjes en rammelaars met haar ogen. Soms heeft ze er zelf per ongeluk eentje vast en rammelt, maar ze lijkt nog niet te begrijpen dat zij dit zelf doet.
Ze is zo leuk O+

Vandaag ga ik wandelen met mijn familie en Emmy blijft bij mijn moeder. Het is voor het eerst dat ik langer dan anderhalf uur zonder haar ben. Ik maak me geen zorgen dat het niet goed zou gaan, maar ik vind het gewoon wel gek om van haar weg te zijn ofzo. Ik voel me dan alsof ik iets vergeten ben en dan niet mijn handtas ofzo, maar mijn linkerarm.
pi_165219305
Wat schattig Ikke en inderdaad, wat lijken ze op elkaar. Geweldig om te zien vind ik.

Arja, wat klink je heerlijk verliefd. Het had mijn verhaaltje kunnen zijn, C zit in precies diezelfde fase hier. O+

C lijkt op de een of andere manier ook sprekend op haar zus, alleen was die een iets lichtere uitvoering (van zowel kleur als gewicht :P ).
pi_165219631
wat leuk, ikke!

Mijn kind lijkt weer koortsvrij te zijn. We zouden vandaag op bezoek bij een vriendin 2.5 uur verderop, maar dat hebben we toch maar afgezegd. Een rustig weekend is ook wel eens lekker. Nu liggen mini en de duutser lekker te slapen, en heb ik koffie c_/

Quoi, wat zijn de vooruitzichten?
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:24:43 #297
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165219929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat schattig Ikke en inderdaad, wat lijken ze op elkaar. Geweldig om te zien vind ik.

Arja, wat klink je heerlijk verliefd. Het had mijn verhaaltje kunnen zijn, C zit in precies diezelfde fase hier. O+

C lijkt op de een of andere manier ook sprekend op haar zus, alleen was die een iets lichtere uitvoering (van zowel kleur als gewicht :P ).
Goh Amélie ook :+ zou bijna denken dat ze even oud zijn. Ze zit as we speak achter in de auto met haar aapje te rammelen O+

Goed nieuws jagar en verstandig om rustig aan te doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165220447
Groofs en chanty we kunnen dus wel vaststellen dat onze kinderen zich leeftijdsadequaat ontwikkelen ;)
  zaterdag 10 september 2016 @ 12:20:41 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165220967
Fijn dat het met T weer beter gaat Jagär!

Quoi, hoop dat vandaag beter gaat, jammer dat er geen weekenddienst logopedie is, dat is wel mooi kut eigenlijk...

Hier gebruik ik L. vaak als decoratiemateriaal, voor lollige foto's enzo :')
Als wraak kijkt ze op de meeste foto's boos, of poept en kotst ze me onder net als net O+

Nee grapje, supertof kind hebben we en ik kan briljant om haar lachen. We hebben nu ook een mobiel hangen en daar zit ze lekker tegenaan te meppen en naar te kijken O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:46:17 #300
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165222595
Nou, ik kan een compleet boek schrijven over de afgelopen uren. Later meer daarover. Goede nieuws is iig dat meneertje twee volle flessen 60cc naar binnen heeft gewerkt en 40g is aangekomen. We hebben nog net geen vlag uitgehangen! Nu wachten op de kinderarts... Wil zo graag met 'm naar huis!
pi_165223153
Oh quoi, wat een achtbaan. Super dat hij goed gedronken heeft nu. Lekker snel naar huis nu, ik duim met je mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')