Als je goede prijs/kwaliteit en goedkoop zoekt dan lijkt het me een logische keuze.quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou precies dat. Je weet wat je voor 3 euro kan verwachten
Hoewel ik het voor het frame zo aanneem; Dat is gewoon plastic. De lenzen zijn wel een ander verhaal. Heb zelf een fakeley jawbone gehad, prima ding.. maar merk zeker verschil met mn jawbreaker nu.
Maar goed, dat moet je er wel voor over hebben. Zo niet dan zou ik eerder voor een goede bril van een ander merk gaan denk ik dan voor een fakeley.
Laatst heeft mijn fiets een dagje aan zo´n haak gehangen en hij doet het nog.quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:39 schreef muzas het volgende:
Heb zelf ook een vraagje; mss een beetje een stomme. Ik zit naar opbergmogelijkheden te kijken, en voel wel wat voor van de haken waar je fietsen aan het voorwiel kan hangen tegen de muur aan.
Kan dat wel met full carbon wielen? Je zou zeggen als dat niet kan zou ik er ook niet op durven fietsen... Maar ik begreep ook dat in bepaalde richtingen carbon ook weer fragiel kon zijn enzo.
Ik kwam Ekoi ook tegen, maar ik word niet veel wijzer hoe donker die glazen zijnquote:Op dinsdag 6 september 2016 08:28 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben overigens tevreden over mijn Ekoi Multistrada, krijg alleen d'r lens niet los...
ik steek er dan ff een oud of laag voorwiel inquote:Op dinsdag 6 september 2016 08:39 schreef muzas het volgende:
Heb zelf ook een vraagje; mss een beetje een stomme. Ik zit naar opbergmogelijkheden te kijken, en voel wel wat voor van de haken waar je fietsen aan het voorwiel kan hangen tegen de muur aan.
Kan dat wel met full carbon wielen? Je zou zeggen als dat niet kan zou ik er ook niet op durven fietsen... Maar ik begreep ook dat in bepaalde richtingen carbon ook weer fragiel kon zijn enzo.
Ga jij elke keer je wiel wisselen als je je fiets wilt ophangen?quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik steek er dan ff een oud of laag voorwiel in
Is alleen voor mijn Gios natuurlijk want daar zitten de Cosmics in. Die hangt dan aan het voorwiel.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga jij elke keer je wiel wisselen als je je fiets wilt ophangen?
Ik zou er geen zin in hebben. En idd in die ophangbeugels kan je vaak geen hoge wielen steken. Wat je wel kan doen is een grote haak aan het plafond hangen (of 2 om de krachten te verdelen)
In Duitse en Tsjechische treinen heb je systemen zoals plaatje nr. 2 en 3. Zal voor 1 (kort) ritje wel niks uitmaken.quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laatst heeft mijn fiets een dagje aan zo´n haak gehangen en hij doet het nog.
Toch zou ik het zelf niet willen. Ik geloof niet dat je wiel en fiets er stuk van gaan, want het is niet van poppenstront. Ik zou zelf alleen bang zijn dat je een keer valt naast je fiets en je in een reflex aan je fiets ofzo vastpakt en zo je wiel stuk trekt, of er tegen aan stoot.
Ik heb zo´n houder waar je je bovenbuis aan hangt en daar ben ik wel blij mee. Ik zoek wel nog haken waar ik m´n losse wielen in kan hangen zodat ze niet meer op de grond staan.
Okkie had laatst ook wel een fraaie, daar kon je 2 fietsen onder elkaar mee hangen in een standaard. Of zo´n katrolsysteem.
Okkie´s systeem:
[ afbeelding ]
Dit systeem moet je echt niet willen (zet onnodig veel kracht op je velg dmv de hefboomwerking)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ziet er wel weer fraai uit.
Ligt er aan hoelang de klim is en wat je daarna nog voor je kiezen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:48 schreef Fretwork het volgende:
Hoe delen jullie een klim in op hartslag ten opzichte van je omslagpunt. Moet je daar ruim onder blijven?
Ligt er maar aan. Toen ik 4x die Alpe op moest deed ik dat net onder omslagpunt, en dat kon ik prima 4x volhouden. Maar toen ik 1x omhoog ging in de week ervoor was dat boven omslagpunt en was ik ook wel kapot boven. Als je daarna nog een col omhoog moet lijkt me dat niet aan te radenquote:Op dinsdag 6 september 2016 10:48 schreef Fretwork het volgende:
Hoe delen jullie een klim in op hartslag ten opzichte van je omslagpunt. Moet je daar ruim onder blijven?
Ik rij in een tempo waarvan ik weet dat ik het lang vol kan houden, meestal de hartslag zo rond de 160. met een maximaal gemeten hartslag ooit van 190 volgens mijquote:Op dinsdag 6 september 2016 10:48 schreef Fretwork het volgende:
Hoe delen jullie een klim in op hartslag ten opzichte van je omslagpunt. Moet je daar ruim onder blijven?
Ik had bedacht ook de ventoux 'rustig' te beginnen. Toen het bos eenmaal begon was het fok indelen, pompen tot je boven bent.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:48 schreef Fretwork het volgende:
Hoe delen jullie een klim in op hartslag ten opzichte van je omslagpunt. Moet je daar ruim onder blijven?
Op zich, dat chouffje wat je krijgt tegen het eind van de toertocht helpt wel bij de laatste 2 heuvels.quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:01 schreef ratatat het volgende:
Muzas:
http://road.cc/content/te(...)ation-adnams-brewery
Zou sowieso proberen niet te hoog boven omslagpunt te komen, want dat ga je geen 2 uur volhouden. Ik ben geen klimmer en heb een molentje op de fiets zitten van 30-28, dat vond ik heerlijk voor de eerste 2 kilometer van de Alpe, die is gemiddeld 10+ procentquote:Op dinsdag 6 september 2016 11:46 schreef Fretwork het volgende:
Hmm, ben benieuwd hoe ik het ga aanpakken. Ben een beetje bang mezelf in het bos op te roken.
In het begin is ie ook het ergst. Ik dacht daar heel even "oh god jezus dit ga ik niet redden" ... Maar op een goed moment settelt het zo'n beetje op 9-10% (op de garmin).. en dan kom je wel in een soort stoempritme. En dan een beetje van bochtje naar bochtje fietsen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:46 schreef Fretwork het volgende:
Hmm, ben benieuwd hoe ik het ga aanpakken. Ben een beetje bang mezelf in het bos op te roken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |