abonnement Unibet Coolblue
pi_165248114
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Geef jezelf sowieso wat mentale hersteltijd ook. Nieuwe baan, nieuw huis (op redelijke afstand van vorig huis), relatie uit.
Dat zijn 3 heel belangrijke (dé belangrijkste misschien wel) levensgebieden die op z'n kop zijn gegaan. En ook al ben je positief over de veranderingen, het vreet wel energie dus dat heeft impact op hoe je je voelt.
Klopt zeker, dat kwam er ook vandaag allemaal even uit na het lopen.. ik probeer echt te ontspannen maar ik kan dat nog niet echt afdwingen. Hopelijk komt dat straks wat meer als alle open eindjes zijn opgelost..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_165248165
Jammer LT, maar 'cut yourself some slack' ;)

Hardlopen gewoon lekker verplaatst naar morgen hier, omdat het kan. Keuze was tussen vanavond want nu te warm of morgen met de club mee. Het werd met de club mee, dus nu nog even wat werk gedaan krijgen. Helaas kan ik nog niet zeggen 'dan ga ik gewoon op beide dagen lopen', die luxe heb ik helaas niet, maar dat zal vast wel een kutexcuus zijn ofzo, hoorde ik ergens hierboven.
Ja doei.
  zondag 11 september 2016 @ 16:22:40 #278
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_165248322
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt zeker, dat kwam er ook vandaag allemaal even uit na het lopen.. ik probeer echt te ontspannen maar ik kan dat nog niet echt afdwingen. Hopelijk komt dat straks wat meer als alle open eindjes zijn opgelost..
:* dat ontspannen zal je denk ik stukje bij beetje wel weer terug krijgen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_165249978
Was flink benauwd vanmiddag, maar mezelf toch kunnen zetten om weer eens een wat langere afstand te lopen. Na de marathon midden april niet meer verder gelopen dan 10km en vandaag meer dan 15km. Ondanks het voetballen na de marathon zo'n 5kg aangekomen, daar mag wel weer wat vanaf.
pi_165250208
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Pff wat ging dat kut zeg :( ik voelde eigenlijk gisteren en vanochtend al dat ik beter niet had kunnen gaan, maagkrampen, slaapproblemen, geen power in mijn benen.. dus op zich is het positieve dat ik hem toch nog uitgelopen heb.
Slechte wedstrijden kunnen er nu eenmaal tussen zitten, LT. Wordt je alleen maar sterker van. Volgens mij miste je vandaag ook een haas om tempo te maken ;)
pi_165250313
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 17:39 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Slechte wedstrijden kunnen er nu eenmaal tussen zitten, LT. Wordt je alleen maar sterker van. Volgens mij miste je vandaag ook een haas om tempo te maken ;)
Haha nou ik ben blij dat er geen haas was, dat was helemaal een genante bedoening geweest. En ik baal ook niet van het resultaat, de tijd kan me gestolen worden, maar meer om het feit dat ik mezelf gewoon ontzettend on-fit aan het maken ben met alle stress en het niet-slapen en zo. Maar goed, deze week proberen vooral uit te rusten, zodat ik zondag hopelijk weer fitter ben. Vorige week kwam ik op de 5000 sneller door dan vandaag dus het zit er vast wel in.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_165251365
Sterkte LT , idd lekker uitrusten deze week :*

Nou vandaag dus de Colorrun gelopen.. Was wel leuk, de vriendin waar ik mee was moest vaak wandelen, geeft ook niet want zo ongeveer driekwart van de mensen wandelde :{ . Toch in 46 minuten (nouja eigenlijk 45) gefinishd :P

En dan natuurlijk een prachtige medaille gekregen. De grootste van de collectie hihi

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 11 september 2016 @ 20:08:27 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_165254204
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:22 schreef xMissi het volgende:
Sterkte LT , idd lekker uitrusten deze week :*

Nou vandaag dus de Colorrun gelopen.. Was wel leuk, de vriendin waar ik mee was moest vaak wandelen, geeft ook niet want zo ongeveer driekwart van de mensen wandelde :{ . Toch in 46 minuten (nouja eigenlijk 45) gefinishd :P

En dan natuurlijk een prachtige medaille gekregen. De grootste van de collectie hihi

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa superleuk! :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_165255543
Gaat de verf deze keer wel uit je haar?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_165257287
Eindelijk het Naseby-verslag van RD gelezen. Bewaard tot ik er een keer tijd en concentratie voor had.

En 100 mijl klinkt zo ver weg van mijn bed dat je je niet kunt voorstellen hoe bijzonder dat eigenlijk is. Maar het is zo mooi en persoonlijk omschreven dat ik het helemaal voel. Wat een prachtige reis in je hoofd. Ik snap nu ook wat je bedoelt met je ultra-familie.
Echt zo mooi hoe je je kracht weer terugvond. O+
  zondag 11 september 2016 @ 21:36:38 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165257436
Dank je Wyccie!
Het terug vinden van mijn kracht om weer door te gaan was voor mij ook heel belangrijk; ook gezien de toekomstige doelen.
Ik weet dat ik bij lange na geen snelle loper ben maar mijn grootste kracht is mijn doorzettingsvermogen.... ik kan onverminderd de tanden op elkaar bijten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165257656
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Gaat de verf deze keer wel uit je haar?
Sterker nog, ik was een van de weinige mensen met nog blond haar aan het einde :P had echt maar een klein beetje, maar ben nu weer helemaal schoon en kleurvrij. Maar ik was ook wel erg zuinig hoor en rende heel snel door die zones heen en heb het een beetje ontweken met mn haar omdat ik dus toch wel bang was dat je het er niet uitkrijgt. Maar is dus mooi meegevallen :)

En guppy die tip van die vochtige doekjes ^O^ ^O^
  zondag 11 september 2016 @ 21:47:48 #288
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165257800
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 21:43 schreef xMissi het volgende:

[..]

Sterker nog, ik was een van de weinige mensen met nog blond haar aan het einde :P had echt maar een klein beetje, maar ben nu weer helemaal schoon en kleurvrij. Maar ik was ook wel erg zuinig hoor en rende heel snel door die zones heen en heb het een beetje ontweken met mn haar omdat ik dus toch wel bang was dat je het er niet uitkrijgt. Maar is dus mooi meegevallen :)

En guppy die tip van die vochtige doekjes ^O^ ^O^
pppssstttttt.... it is called color run for a reason ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165261036
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik weet dat ik bij lange na geen snelle loper ben maar mijn grootste kracht is mijn doorzettingsvermogen....
Dat is bij mij ook zo, maar ik ben heel benieuwd of ik zoiets groots aan zou kunnen.

Weer eens een ouderwets lang verslag:
Vandaag de Bridge to Bridge 10EM gelopen. Vier jaar na mijn eerste BtB die destijds een verschrikkelijke was (ontzettend heet en nauwelijks getraind want zomerstop), en nu op een toch wel bijzondere datum.
Tevoren schoenproblemen, want mijn oude Hoka's waren echt op, en in de nieuwe liep ik toch niet goed. Donderdagavond dus weer nieuwe schoenen gehaald (Guppy en ik zijn nu shoe twins) en vrijdag een testrondje gemaakt. Ik liep gelukkig recht, stabiel en ook niet onbelangrijk: ze zitten heeeerlijk.
Gisteren een sportieve dag gehad met beachvolley (en ja, dan ben ik ook zo fanatiek dat ik snoekduiken maak en in spagaat lig), en een bootcamp light. Dat voelde ik enigszins in de bovenbenen. Vermoeiende dag en laat thuis, dus geen ideale voorbereiding.
Vanmorgen nog achter de pc gekropen om te zien wat mijn alternatieve route naar Arnhem zou zijn omdat het parcours veranderd is en de John Frost brug (waarover ik loop om bij de start te komen) afgesloten werd voor het verkeer. Daarna naar de bus gerend en tien minuten later bij de Ovatonde uitgestapt, op weg naar Arnhem. De duurloop kon beginnen.
Het lopen ging lekker. Soms een nog wat gespannen gevoel in het linkerbeen, maar ik denk dat dat psychisch was. Dus geprobeerd aan andere dingen te denken of mijn focus op mijn rechterbeen leggen. De snelfietsroute gaat grotendeels langs de snelweg en dat is heel erg saai. Deze route had ik al twee keer eerder gelopen en twee keer gefietst, dus ik wist wat me te wachten stond en daar werd ik niet vrolijk van, maar ik moest het ermee doen. Gek genoeg was het zo voorbij en zag ik Arnhem-Zuid al opdoemen.
Langs de Decathlon gerend en toen de John Frost. Voor fietsers en voetgangers was het gelukkig wel toegankelijk. Bij de kerk aangekomen zag ik dat ik veel te vroeg was. Ik liep ook gewoon lekker door, niet helemaal duurlooptempo dus. Guppy en haar moeder opgezocht bij de start van de Kidsrun. Die rode hoofdjes en die eindsprintjes zijn mooi om te zien.
Terug naar de kerk om mijn startnummer op te halen en naar de startvakken gegaan, waar ook McTwente (hiernaartoe gefiets) en Guppyfriendfriend en 2 Guppyfriendfriendfriends waren aangesloten (voor de 6EM).
Even na 13:00h konden wij de mat over, gelijk de brug op. Beetje smal, maar ik had toch geen haast. Daarna volgde een heel mooi parcours, over en onder bruggen, over dijken, langs koeien, vrijwilligers en toeschouwers. Ik ging best lekker en merkte dat ik te hard ging voor een duurloop, maar heb het tempo maar gewoon aangehouden. Veel gedronken en veel water over me heen gegoten. Bewolkt en benauwd. Na zo'n 10k merkte ik dat er iemand achter me bleef lopen toen ik een beetje ging versnellen, maar hij had het wel zwaar. Daar heb ik een beetje voor gehaast. Helaas kon hij me niet meer bijhouden toen we de Nelson Mandela opgingen. Zelf werd ik ook ingehaald. Klimmen is nog steeds niet mijn sterkste punt. Maar eenmaal de brug over ga je door het centrum en toen kreeg ik vleugels. Dus ik als een malloot rennen, en me afvragen waar nou de finishboog is (er stonden meerdere bogen in de buurt van de kerk). Het stomme is dat ik wel eerder al had gelezen dat start en finish niet meer bij de kerk waren, maar dat drong niet helemaal tot me door. Tot we het kerkplein weer verlieten en de John Frost weer opgingen. Toen ging ik eventjes kapot. Dus rustiger gelopen en op adem komen. Gelukkig was het keerpunt niet na de brug, maar erbovenop. Daar waren McTwente en de 6 milers me aan het aanmoedigen. Nu alleen nog maar een paar honderd meter naar beneden hollen en met een eindsprint de finish gehaald.
Daar zag ik Guppy en zijn we naar de rest gelopen om haar moeder aan te moedigen. Zij had het zichtbaar zwaar.
Daarna was Guppy aan de beurt voor de 3EM, en zij liep heel goed, dat zag er makkelijk uit.
Al met al een mooie dag waar ik tevreden over ben.
  maandag 12 september 2016 @ 00:27:50 #290
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165263043
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 23:07 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat is bij mij ook zo, maar ik ben heel benieuwd of ik zoiets groots aan zou kunnen.

Weer eens een ouderwets lang verslag:
Vandaag de Bridge to Bridge 10EM gelopen. Vier jaar na mijn eerste BtB die destijds een verschrikkelijke was (ontzettend heet en nauwelijks getraind want zomerstop), en nu op een toch wel bijzondere datum.
Tevoren schoenproblemen, want mijn oude Hoka's waren echt op, en in de nieuwe liep ik toch niet goed. Donderdagavond dus weer nieuwe schoenen gehaald (Guppy en ik zijn nu shoe twins) en vrijdag een testrondje gemaakt. Ik liep gelukkig recht, stabiel en ook niet onbelangrijk: ze zitten heeeerlijk.
Gisteren een sportieve dag gehad met beachvolley (en ja, dan ben ik ook zo fanatiek dat ik snoekduiken maak en in spagaat lig), en een bootcamp light. Dat voelde ik enigszins in de bovenbenen. Vermoeiende dag en laat thuis, dus geen ideale voorbereiding.
Vanmorgen nog achter de pc gekropen om te zien wat mijn alternatieve route naar Arnhem zou zijn omdat het parcours veranderd is en de John Frost brug (waarover ik loop om bij de start te komen) afgesloten werd voor het verkeer. Daarna naar de bus gerend en tien minuten later bij de Ovatonde uitgestapt, op weg naar Arnhem. De duurloop kon beginnen.
Het lopen ging lekker. Soms een nog wat gespannen gevoel in het linkerbeen, maar ik denk dat dat psychisch was. Dus geprobeerd aan andere dingen te denken of mijn focus op mijn rechterbeen leggen. De snelfietsroute gaat grotendeels langs de snelweg en dat is heel erg saai. Deze route had ik al twee keer eerder gelopen en twee keer gefietst, dus ik wist wat me te wachten stond en daar werd ik niet vrolijk van, maar ik moest het ermee doen. Gek genoeg was het zo voorbij en zag ik Arnhem-Zuid al opdoemen.
Langs de Decathlon gerend en toen de John Frost. Voor fietsers en voetgangers was het gelukkig wel toegankelijk. Bij de kerk aangekomen zag ik dat ik veel te vroeg was. Ik liep ook gewoon lekker door, niet helemaal duurlooptempo dus. Guppy en haar moeder opgezocht bij de start van de Kidsrun. Die rode hoofdjes en die eindsprintjes zijn mooi om te zien.
Terug naar de kerk om mijn startnummer op te halen en naar de startvakken gegaan, waar ook McTwente (hiernaartoe gefiets) en Guppyfriendfriend en 2 Guppyfriendfriendfriends waren aangesloten (voor de 6EM).
Even na 13:00h konden wij de mat over, gelijk de brug op. Beetje smal, maar ik had toch geen haast. Daarna volgde een heel mooi parcours, over en onder bruggen, over dijken, langs koeien, vrijwilligers en toeschouwers. Ik ging best lekker en merkte dat ik te hard ging voor een duurloop, maar heb het tempo maar gewoon aangehouden. Veel gedronken en veel water over me heen gegoten. Bewolkt en benauwd. Na zo'n 10k merkte ik dat er iemand achter me bleef lopen toen ik een beetje ging versnellen, maar hij had het wel zwaar. Daar heb ik een beetje voor gehaast. Helaas kon hij me niet meer bijhouden toen we de Nelson Mandela opgingen. Zelf werd ik ook ingehaald. Klimmen is nog steeds niet mijn sterkste punt. Maar eenmaal de brug over ga je door het centrum en toen kreeg ik vleugels. Dus ik als een malloot rennen, en me afvragen waar nou de finishboog is (er stonden meerdere bogen in de buurt van de kerk). Het stomme is dat ik wel eerder al had gelezen dat start en finish niet meer bij de kerk waren, maar dat drong niet helemaal tot me door. Tot we het kerkplein weer verlieten en de John Frost weer opgingen. Toen ging ik eventjes kapot. Dus rustiger gelopen en op adem komen. Gelukkig was het keerpunt niet na de brug, maar erbovenop. Daar waren McTwente en de 6 milers me aan het aanmoedigen. Nu alleen nog maar een paar honderd meter naar beneden hollen en met een eindsprint de finish gehaald.
Daar zag ik Guppy en zijn we naar de rest gelopen om haar moeder aan te moedigen. Zij had het zichtbaar zwaar.
Daarna was Guppy aan de beurt voor de 3EM, en zij liep heel goed, dat zag er makkelijk uit.
Al met al een mooie dag waar ik tevreden over ben.
Klinkt als een gezellige en geslaagde dag!

En wat betreft het ana kunnen van zo iets groots, ik ben van mening dat als je een marathon kunt lopen je ook bijv. een Miler kunt lopen, als je het maar graag genoeg wil.
Daar komt nog bij dat in mijn ervaring dames mentaal een stuk sterker zijn dan mannen. Een hoop van mijn ultra-hardloopvriendinnen "are bloody tough cookies"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165264662
Vandaag is de dag dat ik me inschrijven voor Boston mag! :D

En mijn vader wil graag mee dus dat is ook top! Hij wil alleen vanavond al de vlucht boeken omdat het werelddealweken zijn (hij werkt bij Klm en stelde eerst voor om te gaan ipben maar dat leek me toch te riskant).

Maar nu moet ik dus bedenken hoeveel dagen voor en achteraf chill is. 3 dagen vtv of zo, zou dat genoeg zijn om te acclimatiseren en zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 12 september 2016 @ 06:54:29 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_165264668
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 06:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag is de dag dat ik me inschrijven voor Boston mag! :D

En mijn vader wil graag mee dus dat is ook top! Hij wil alleen vanavond al de vlucht boeken omdat het werelddealweken zijn (hij werkt bij Klm en stelde eerst voor om te gaan ipben maar dat leek me toch te riskant).

Maar nu moet ik dus bedenken hoeveel dagen voor en achteraf chill is. 3 dagen vtv of zo, zou dat genoeg zijn om te acclimatiseren en zo?
3 hele dagen lijkt mij genoeg. Amerika is niet het eind van de wereld en je vliegt de goede kant op!
Maar dan natuurlijk weinig sightseeing plannen in de dagen vooraf, dat zou ik voor na de marathon bewaren :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_165264697
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 06:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag is de dag dat ik me inschrijven voor Boston mag! :D

En mijn vader wil graag mee dus dat is ook top! Hij wil alleen vanavond al de vlucht boeken omdat het werelddealweken zijn (hij werkt bij Klm en stelde eerst voor om te gaan ipben maar dat leek me toch te riskant).

Maar nu moet ik dus bedenken hoeveel dagen voor en achteraf chill is. 3 dagen vtv of zo, zou dat genoeg zijn om te acclimatiseren en zo?
Gaaf, de voorpret kan beginnen dus.
Maar euh ipben? :@
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_165264708
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 07:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Gaaf, de voorpret kan beginnen dus.
Maar euh ipben? :@
Indien Plaats Beschikbaar, dat is heel goedkoop vliegen voor medewerkers en hun familie, maar dan moet je dus steeds naar het vliegveld en mag je alleen mee als er een plekje vrij is.
Mijn vader dacht dat het altijd wel kon als je via New York vliegt maar volgens mij beseft hij niet hoe groot dit evenement is.. vluchten zijn ook duurder ind ie week.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 12 september 2016 @ 08:42:50 #295
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_165265190
Cool LT!
Hier gisteren mijn nieuwe sloffen uitgelaten. Het was warm, voelde zwaar, maar liep toch erg snel... toch maar weer bevestigd dat je 1e training op nieuwe schoenen je het gevoel hebt dat je vliegt...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_165265225
Tof LT!
Ja doei.
pi_165265327
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 07:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Indien Plaats Beschikbaar, dat is heel goedkoop vliegen voor medewerkers en hun familie, maar dan moet je dus steeds naar het vliegveld en mag je alleen mee als er een plekje vrij is.
Mijn vader dacht dat het altijd wel kon als je via New York vliegt maar volgens mij beseft hij niet hoe groot dit evenement is.. vluchten zijn ook duurder ind ie week.
Ah zo. Dat lijkt me ook niks. Extra stress of je wel mee kan, en zo nee wanneer je dan wel kan.
Genoeg andere dingen om je druk over te maken lijkt me :P

Komend weekend ook maar eens gaan kijken naar de accommodatie voor mijn voorjaarsmarathon.
Geen vliegstress iig, is makkelijk te doen per auto.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 12 september 2016 @ 10:18:11 #298
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_165266348
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 06:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag is de dag dat ik me inschrijven voor Boston mag! :D

En mijn vader wil graag mee dus dat is ook top! Hij wil alleen vanavond al de vlucht boeken omdat het werelddealweken zijn (hij werkt bij Klm en stelde eerst voor om te gaan ipben maar dat leek me toch te riskant).

Maar nu moet ik dus bedenken hoeveel dagen voor en achteraf chill is. 3 dagen vtv of zo, zou dat genoeg zijn om te acclimatiseren en zo?
W00t! Zo gaaf dat je het gaat doen!
Als ik richting West ga heb ik niet echt een jetlag. Als je echt een ochtendmens bent kan dat misschien wel zo zijn en Is 3 dagen misschien krap.
Hoe Is eigenlijk het parcours? Vlak, heuvels, veel stad, ook wat groen...?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_165269091
Boston is een supersnel parcours, zo snel dat er de snelste tijd ooit gelopen is. Maar omdat het een A-B-tje is (point to point) wordt die tijd niet erkend als wereld record.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_165269585
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 12:24 schreef Guard het volgende:
Boston is een supersnel parcours, zo snel dat er de snelste tijd ooit gelopen is. Maar omdat het een A-B-tje is (point to point) wordt die tijd niet erkend als wereld record.
Nou door de heuvels is het voor veel mensen toch geen PR waardig parcours.. maar dat maakt niet uit. Boston is op zich vrij groen en natuurlijk veel water!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')