abonnement Unibet Coolblue
pi_165090061
Ik ben ongelukkig. Voor zo ver ik me kan herinneren altijd al geweest. De laatste jaren is er een soort gelatenheid geweest. Ik had het gevoel dat ik het leven maar moet uitzitten en accepteren zoals het is. In het kort: ik ben eenzaam, heb geen vrienden, geen relatie en ook nooit gehad, m'n leven is een grote sleur. Doordeweeks werk ik veel. Het weekend bestaat uit boodschappen doen, de was doen, schoonmaken, hardlopen, soms wat muziek maken. Dit herhaalt zich week in week uit. Verder heb ik ook nog eens heel veel last van hoofdpijn. Dat laatste is al zo sinds de basisschool. Eigenlijk ben ik er gewoon klaar mee. Het accepteren is een heel aantal jaar best aardig gegaan, maar om dit nog 40 jaar te doen, nee, dat trek ik gewoon niet.

Echter ben ik op m'n werk vrij succesvol en ook financieel sta ik er prima voor. De laatste tijd heb ik meerdere keren het idee gehad om m'n huis te verkopen en m'n baan op te zeggen en van dit geld te gaan reizen, voordat ik er een eind aan maak. Misschien heb ik dan toch nog een paar jaar een leuk leven. Ermee stoppen kan altijd nog. Ik moet genoeg geld overhouden om zeker een aantal jaar te kunnen backpacken.

Dit is waar het mis gaat. Stel dat ik er toch vanaf zie om er een eind aan te maken zodra ik klaar ben met reizen. Dan heb ik opeens niets meer: geen huis, geen werk, geen geld. Ik vraag me af hoe makkelijk het is om dan toch weer iets op te bouwen. Dus toch maar niet doen? Dan ben ik weer terug bij die sleur en het vooruitzicht om nog 40 jaar zo te leven en vooral me nog 40 jaar zo te voelen als ik de laatste jaren heb gedaan. Zoals ik al zei trek ik dat ook niet en maak ik er dan liever direct een eind aan.

Ik zit nu een tijdje in deze cirkelredenering vast. Gisteren zag ik een stukje op tv over een kerel die van een voettocht in de lengterichting over de Himalaya heeft gemaakt. Ik zou willen dat ik zoiets kon besluiten. Hoe doorbreek ik de besluiteloze cirkel waar ik in vast zit? De zekerheid van een eind aan het leven zou voor mij zo verlossend werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Samzz op 04-09-2016 22:29:17 ]
  zondag 4 september 2016 @ 20:45:19 #2
416020 K44S
The bearded man
pi_165090416
Wat voor werk doe je?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165090567
quote:
Verder heb ik ook nog eens heel veel last van hoofdpijn. Dat laatste is al zo sinds de basisschool. Eigenlijk ben ik er gewoon klaar mee.
Ik zou maar eens naar de dokter gaan als ik jou was..
No Guts, No Glory
  zondag 4 september 2016 @ 20:50:46 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_165090661
Ten eerste, zijn er redenen waarom je zo ongelukkig en eenzaam bent? Zijn er persoonlijke gebrekken die je zelf hebt, waardoor je geen vrienden kan maken, relatie kan krijgen en geluk kan kennen?

Ten tweede, waarom kies je niet voor de gulden middenweg?

Je kan minder gaan werken, of een baan zoeken dat minder van je eist, en in je vrije tijd allerlei dingen ondernemen om je gelukkig te maken. Het is niet moeilijk om gelukkig te worden, zeker niet als je de financiele middelen ervoor hebt. Geluk draait om drie dingen, je moet je nuttig voelen, je moet sociale contacten hebben die om je geven en je moet een leuke bezigheid hebben.

Je kan jezelf prima aansluiten op een vereniging of iets waardoor je omringd bent door anderen en gewaardeerd voelt. Je kan gaan reizen in je vakantie tijden en aan allerlei projecten vastsluiten waardoor je goed actief bezig bent. Ik zou je baan houden en zorgen dat je genoeg financiele middelen hebt om vooruit te kunnen, vervolgens zou ik jezelf in een positie zetten waardoor je meer gelukkige dingen kan meemaken in het leven.

Wat weerhoudt je?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 4 september 2016 @ 20:57:54 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165090951
Heb je de andere optie al uitgeprobeerd? Om je problemen op te lossen en heb je al geprobeerd om je leven leuker te maken?

Geen vrienden, veel werk doordeweeks, het gewoonlijke in het weekend... Klinken mij niet als zaken waar niets aan gedaan kan worden.

Waarom niet nog een poging doen om je leven wel de moeite waard te laten zijn?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165091257
Goed bedoelde reacties, maar dit stadium ben ik allang voorbij. Op de reguliere weg ga ik mijn problemen niet oplossen. Dat heb ik allang geprobeerd, op allerlei manieren: alleen, met de huisarts, psychologen, door nieuwe hobby's te proberen, door in teamverband dingen te doen. Dit hoeven we dan ook niet meer te bespreken, want dat is allerlei andere topics al gedaan.
  zondag 4 september 2016 @ 21:06:31 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_165091344
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:04 schreef OngeschiktX het volgende:
Goed bedoelde reacties, maar dit stadium ben ik allang voorbij. Op de reguliere weg ga ik mijn problemen niet oplossen. Dat heb ik allang geprobeerd, op allerlei manieren: alleen, met de huisarts, psychologen, door nieuwe hobby's te proberen, door in teamverband dingen te doen. Dit hoeven we dan ook niet meer te bespreken, want dat is allerlei andere topics al gedaan.
Dus je wilt gaan reizen tot het einde. Wat hoop je daarmee te bereiken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_165091408
Ik geef er maar een "grappige" draai aan.

Jij hebt een zwaar ongeluk of een ernstige ziekte waar je van geneest nodig.

Als het leven je op de knieen krijgt is dat een uitgelezen kans om je leven structureel te veranderen.

(hopelijk vind je een betere manier, en overkomt het je niet, maar je snapt hopelijk de strekking van mijn opmerking)
Hell To The Liars
pi_165091641
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dus je wilt gaan reizen tot het einde. Wat hoop je daarmee te bereiken?
Als ik soms beelden op tv zie of verhalen van anderen hoor of lees over reizen die ze hebben gemaakt, dan is het gevoel dat ik dat nog graag een keer zou doen. Er is niets anders waarbij ik dat gevoel ook heb.

Aan zo'n reis zou voor mij meer 'doel' aan zitten dan nu nog 40 jaar door te werken. In het laatste geval is m'n doel misschien het afbetalen van m'n huis of voldoende pensioen opbouwen. Dat zijn nou niet bepaald doelen waar ik een heel warm gevoel van krijg. Wat is jouw doel in het leven?
pi_165091804
Even kijken of ik de gedachtegang begrijp: je wil gaan reizen, maar bent bang dat je plezier in je leven gaat vinden. Dus misschien is het beter om er gelijk een eind te maken, want dan loop je niet het risico dat je het leven leuk gaat vinden. Zoiets?
pi_165091812
Je zou eens kunnen beginnen met op je werk een half jaar vrij proberen te regelen om er tussen uit te gaan.
Dan kun je daarna altijd nog verder besluiten en ben je in ieder geval niet gelijk alles kwijt.
Do what you love, love what you do!
pi_165091890
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:08 schreef Droopie het volgende:
Ik geef er maar een "grappige" draai aan.

Jij hebt een zwaar ongeluk of een ernstige ziekte waar je van geneest nodig.

Als het leven je op de knieen krijgt is dat een uitgelezen kans om je leven structureel te veranderen.

(hopelijk vind je een betere manier, en overkomt het je niet, maar je snapt hopelijk de strekking van mijn opmerking)
Zou zo'n reis dan niet die betere manier zijn? Ik kan nu op zoiets gaan zitten wachten en hopen (ja serieus er zijn momenten dat ik dat heb gedaan), maar de laatste jaren is dat niet gebeurd en er geen enkele garantie dat het überhaupt gaat gebeuren.
  zondag 4 september 2016 @ 21:35:32 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_165092429
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:15 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Als ik soms beelden op tv zie of verhalen van anderen hoor of lees over reizen die ze hebben gemaakt, dan is het gevoel dat ik dat nog graag een keer zou doen. Er is niets anders waarbij ik dat gevoel ook heb.

Aan zo'n reis zou voor mij meer 'doel' aan zitten dan nu nog 40 jaar door te werken. In het laatste geval is m'n doel misschien het afbetalen van m'n huis of voldoende pensioen opbouwen. Dat zijn nou niet bepaald doelen waar ik een heel warm gevoel van krijg. Wat is jouw doel in het leven?
Op dit moment is mijn doel zoveel mogelijk mensen helpen, inclusief mezelf. Ik vind dat de maatschappij heel hard is, en daar moet iets in veranderen. De wereld is gewoon veel harder dan dat het moet zijn. Alles is een wedstrijd, waardoor een individu weinig geluk kan ervaren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 4 september 2016 @ 21:41:34 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_165092679
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:15 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Als ik soms beelden op tv zie of verhalen van anderen hoor of lees over reizen die ze hebben gemaakt, dan is het gevoel dat ik dat nog graag een keer zou doen. Er is niets anders waarbij ik dat gevoel ook heb.

Aan zo'n reis zou voor mij meer 'doel' aan zitten dan nu nog 40 jaar door te werken. In het laatste geval is m'n doel misschien het afbetalen van m'n huis of voldoende pensioen opbouwen. Dat zijn nou niet bepaald doelen waar ik een heel warm gevoel van krijg. Wat is jouw doel in het leven?
Het is misschien ook een betere doel, het leven ervaren in plaats van werken totdat je dood gaat. Je kan altijd na het reizen als je alles hebt ervaren wat je wilt ervaren kunnen kiezen om door te werken. Ik zou het gewoon doen als ik jou was.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_165092868
Je bent bang dat als je gaat reizen het zo goed bevalt, dat je er geen einde meer aan wil maken...? Dus de vermeende uitweg van de problemen die je al tijden ervaart blokeer je door de mogelijke beren op de weg die daardoor opduiken?

Ik zou die beren op de weg lekker in Canada gaan ervaren en dingen opduiken zou ik op de Cariben gaan doen. Kortom, wegwezen! Misschien ontdek je wel dat je een van het leven genietende Braziliaan bent, geboren in het lichaam van een ongelukkige Nederlander. En als het allemaal toch kut met peren blijkt, kun je altijd nog gaan wandelen in Panama.
pi_165093260
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:21 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Zou zo'n reis dan niet die betere manier zijn? Ik kan nu op zoiets gaan zitten wachten en hopen (ja serieus er zijn momenten dat ik dat heb gedaan), maar de laatste jaren is dat niet gebeurd en er geen enkele garantie dat het überhaupt gaat gebeuren.
Ik bedoel meer, dat je die beslissing dan veel sneller/ makkelijker gaat maken en ziet dat een huis afbetalen of pensioen volmaken ook niet alles is.
Hell To The Liars
pi_165094818
Als je dan terugkomt ga je toch gewoon weer werken? En als het dan kut is kan je er altijd nog een eind aan maken. Niet dat ik dat adviseer. Maar ga lekker reizen.
pi_165096236
Ik denk dat het probleem vooral geen vrienden hebben is. Misschien heb je straks na het reizen heel veel vrienden.
pi_165096493
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 23:54 schreef Desmosedici het volgende:
Ik denk dat het probleem vooral geen vrienden hebben is. Misschien heb je straks na het reizen heel veel vrienden.
Denk eerder een speciaal persoon in zijn leven.
pi_165097188
Wat voor werk doe je eigenlijk? Als je iets doet waar veel vraag naar is, is het makkelijker om je werk op te zeggen, omdat je daarna toch wel weer wat vindt.

Ik zou er sowieso geen eind aan maken, dan weet je zeker dat er niets leuks meer gebeurt.

Hoe zou je dat dan willen doen? Gruwel je niet van het idee dat je onder een trein ligt en je alleen verminkt raakt? Of dat de medicijnen je niet doden, maar je darmen wel flink beschadigen.
pi_165097644
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:21 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Zou zo'n reis dan niet die betere manier zijn? Ik kan nu op zoiets gaan zitten wachten en hopen (ja serieus er zijn momenten dat ik dat heb gedaan), maar de laatste jaren is dat niet gebeurd en er geen enkele garantie dat het überhaupt gaat gebeuren.
Als je in de knoop ligt met jezelf is een wereldreis wel het laatste wat je moet doen. Dan heb je namelijk maar één reisgenoot en dat ben jijzelf; je weet wel; diegene waarmee je in de knoop ligt.

De problemen die je noemt veroorzaak je zelf. Waarom zou het op reis met jezelf dan beter gaan?
Voorbeeld: Als jij nu al geen contacten kunt leggen door op een terrasje te gaan zitten of naar een kroeg te gaan... Waarom zou je dat dan wel kunnen in bv Australië? Zit je dus nog steeds alleen maar dan zonder die collegae op je werk als je thuis was gebleven. Regen in de drup dus.
pi_165097764
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:04 schreef OngeschiktX het volgende:
Goed bedoelde reacties, maar dit stadium ben ik allang voorbij. Op de reguliere weg ga ik mijn problemen niet oplossen. Dat heb ik allang geprobeerd, op allerlei manieren: alleen, met de huisarts, psychologen, door nieuwe hobby's te proberen, door in teamverband dingen te doen. Dit hoeven we dan ook niet meer te bespreken, want dat is allerlei andere topics al gedaan.
Ik zou gewoon gaan reizen als ik jou was. Je hebt toch niks te verliezen.
  maandag 5 september 2016 @ 08:18:35 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165097798
Als je nergens plezier in hebt, waarom zou je backpacken dan wel leuk vinden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165097902
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 07:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je in de knoop ligt met jezelf is een wereldreis wel het laatste wat je moet doen. Dan heb je namelijk maar één reisgenoot en dat ben jijzelf; je weet wel; diegene waarmee je in de knoop ligt.

De problemen die je noemt veroorzaak je zelf. Waarom zou het op reis met jezelf dan beter gaan?
Voorbeeld: Als jij nu al geen contacten kunt leggen door op een terrasje te gaan zitten of naar een kroeg te gaan... Waarom zou je dat dan wel kunnen in bv Australië? Zit je dus nog steeds alleen maar dan zonder die collegae op je werk als je thuis was gebleven. Regen in de drup dus.
Lijkt me niet dat hij op reis gaat om contacten op te doen, maar om nieuwe plekken te zien en ervaringen op te doen.
  maandag 5 september 2016 @ 09:11:17 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165098288
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 20:37 schreef OngeschiktX het volgende:
Stel dat ik er toch vanaf zie om er een eind aan te maken zodra ik klaar ben met reizen. Dan heb ik opeens niets meer: geen huis, geen werk, geen geld. Ik vraag me af hoe makkelijk het is om dan toch weer iets op te bouwen.
Niet zo moeilijk, hoor.

Je komt terug, huurt tijdelijk iets en je zoekt een baan en (afgaande op je verhaal) kan die waarschijnlijk ook wel vinden. Met je eerste salarisstrook neem je een hypotheek en koopt een huis.

Je doet net alsof je "vast" zit, maar dat zit toch echt in je hoofd hoor.

Talloze mensen nemen een sabbatical year, en verkopen alles. En nog veel meer mensen zijn ZZP'er en hebben hooguit een paar maanden levenskosten op de bank.

Je zit vastgeroest, en je moet er gewoon eventjes uit.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165098352
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 08:18 schreef Lienekien het volgende:
Als je nergens plezier in hebt, waarom zou je backpacken dan wel leuk vinden?
geen garantie, maar het is iets totaal anders dan het leven dat hij gewend is.
pi_165098400
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 07:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je in de knoop ligt met jezelf is een wereldreis wel het laatste wat je moet doen. Dan heb je namelijk maar één reisgenoot en dat ben jijzelf; je weet wel; diegene waarmee je in de knoop ligt.

De problemen die je noemt veroorzaak je zelf. Waarom zou het op reis met jezelf dan beter gaan?
Voorbeeld: Als jij nu al geen contacten kunt leggen door op een terrasje te gaan zitten of naar een kroeg te gaan... Waarom zou je dat dan wel kunnen in bv Australië? Zit je dus nog steeds alleen maar dan zonder die collegae op je werk als je thuis was gebleven. Regen in de drup dus.
Het kan twee kanten opgaan, ofwel hij leert met zichzelf omgaan. Of het wordt een enorme teleurstelling.

Overigens vind ik het zelf alleen op reis makkelijker om zonder peer pressure mijzelf te zijn en contact te leggen. Heb er veel van geleerd.

Ben het wel met je eens dat Ts zichzelf onder ogen moet zien Ipv zelfmedelijden hebben. De ouderwetse schop onder de eigen kont zou enorm helpen.
Whatever...
  maandag 5 september 2016 @ 09:43:13 #28
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165098738
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 09:20 schreef Spanky78 het volgende:
De ouderwetse schop onder de eigen kont zou enorm helpen.
Ik heb ook behoorlijk last gehad van somberheid en daar lang mee rondgelopen. En van al het advies dat ik heb gekregen, was de schop onder de kont opmerking echt de minst nuttige.

Het is het equivalent van "kop op", of "schouders eronder", of "even doorzetten": het geeft geen handvaten waarmee je aan de slag kunt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165098998
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 09:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb ook behoorlijk last gehad van somberheid en daar lang mee rondgelopen. En van al het advies dat ik heb gekregen, was de schop onder de kont opmerking echt de minst nuttige.

Het is het equivalent van "kop op", of "schouders eronder", of "even doorzetten": het geeft geen handvaten waarmee je aan de slag kunt.
wat hielp wel?
  maandag 5 september 2016 @ 10:09:53 #30
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165099096
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 10:03 schreef Drug het volgende:
wat hielp wel?
Bij een therapeut langsgaan. Ik had er eentje die niet eindeloos wauwelde, maar best activerend werkte. Die zei dan: "oké, maar wat ga je er aan doen?" :Y
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165099270
stel jezelf gewon een realistisch levensdoel...

niet van die defaitistische 'apocalypse' drama's (die enkel in je fantasie bestaan) als 'een eind aan je leven maken' of 'alles verkopen en een wereldreis maken'...
maar gewoon iets 'normaal' en haalbaars;.. een bepaalde reisdoel dat je graag wilt zien, een bepaalde belevenis die je wilt ondergaan of activiteit die je wilt ondernemen...

in plaats van gelijk jarenlang te willen packpacken kun je ook bv een trekking-vakantie van twee weken boeken.
of bv bepaalde uitdagende sporten, een keertje bergbeklimmen of parachute-springen...

iets dat voor korte tijd je adrenaline level flink opstuwt en waarnaar je naartoe kunt leven en die je de gelegenheid bied juist dat moment te genieten.

Stop met te fantaseren over heel extreme en onhaalbare fantasieen, maar leef juist wel bepaalde reeele fantasieen uit, die je heel sterk bepaalde momenten laat genieten en je het gevoel geven iets te 'bereiken'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 september 2016 @ 10:38:01 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_165099479
Je hebt een kutleven maar er staan in je OP toch wel een aantal dingen waar je iets mee kunt. Je noemt hardlopen en muziek maken. Dat zijn toch al twee hobby's die je verder zou kunnen uitbouwen. Hardlopen kun je in groepsverband doen. Tevens kun je bijvoorbeeld meehelpen sport evenementen te organiseren of iets dergelijks. Leer je weer wat mensen kennen. Daarnaast muziek maken: opent dat niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld een band te beginnen? Of als je vindt dat je niet goed genoeg daarvoor bent dan heb je een leuk doel om naar te streven.

Wat betreft reizen: dat is iets waar ik persoonlijk veel plezier uit haal. Maar ik krijg tussen de regels door de indruk dat je vooral vriendschap mist in je leven. Op reis ontmoet je wel veel mensen maar over het algemeen zie je die daarna nooit meer terug (disclaimer: ik heb zelf wel diverse dates en een paar relaties eraan overgehouden met locals en reismeisjes :') dus het kan wel, maar als het daar om gaat zou ik eerst dichter bij huis kijken).

Maar goed, als je er echt niet uitkomt dan moet je inderdaad iets radicaals gaan doen want op deze manier doorgaan is zonde van je leven en dan heb je inderdaad weinig te verliezen. Je geeft aan dat die lange voettocht over de lengterichting door de Himalaya's je fascineert en dat je je baan zou willen opzeggen om ook zoiets zou willen doen.

Zo'n lange reis kan je perspectief op het leven inderdaad veranderen. Maar je geeft zelf ook al aan in de OP dat je bang bent dat je het dan opeens toch weer ziet zitten maar dan werkloos bent en blut. Het is inderdaad geen goed idee om gelijk het kind met het badwater weg te gooien.

Daarom zou ik beginnen met een minder radicale stap, bijvoorbeeld een kortere reis die evengoed veel impact heeft maar waarmee je niet meteen alle schepen achter je verbrandt. Dan kun je ook even testen of het inderdaad wel echt iets voor je is

Misschien heb je iets aan onderstaande reisverslagen (spoiler). Treks van 4-6 weken, dus daar hoef je niet meteen je baan en huis voor op te zeggen. Niet dat het direct radicaal je leven verandert maar in mijn geval heeft het wel weer nieuwe hobby's en interesses opgeleverd en ik denk er dagelijks met veel plezier aan terug. En dus ook een goede test om eerst zoiets te doen voordat je aan een veel langere zwaardere tocht begint.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezelf van kant maken kan altijd nog, maar dood in een kist liggen is volgens mij alleen maar nog meer sleur.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_165099763
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 09:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb ook behoorlijk last gehad van somberheid en daar lang mee rondgelopen. En van al het advies dat ik heb gekregen, was de schop onder de kont opmerking echt de minst nuttige.

Het is het equivalent van "kop op", of "schouders eronder", of "even doorzetten": het geeft geen handvaten waarmee je aan de slag kunt.
En toch is het keihard waar. Als je zelf niets doet, gebeurt er niets en blijf je in je ellende hangen.
Whatever...
pi_165099854
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Bij een therapeut langsgaan. Ik had er eentje die niet eindeloos wauwelde, maar best activerend werkte. Die zei dan: "oké, maar wat ga je er aan doen?" :Y
oke nice. kun/wil je meer vertellen over wat je er uiteindelijk aan bent gaan doen?
pi_165100554
Je bent blijkbaar verstandig, mooi werk, geen geldzorgen en toch blijkbaar een depressieve ondertoon. Misschien toch best even langsgaan bij een psychiater. Mogelijk een latente depressie of een niet gekende bipolaire stoornis. Gewoon eens langsgaan, zo ben je zeker dat het niet zo is, en is het toch zo kan je veel ellende voorkomen.
pi_165101824
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:04 schreef OngeschiktX het volgende:
Goed bedoelde reacties, maar dit stadium ben ik allang voorbij. Op de reguliere weg ga ik mijn problemen niet oplossen. Dat heb ik allang geprobeerd, op allerlei manieren: alleen, met de huisarts, psychologen, door nieuwe hobby's te proberen, door in teamverband dingen te doen. Dit hoeven we dan ook niet meer te bespreken, want dat is allerlei andere topics al gedaan.
Voor een beter beeld en als er behoefte is om te vertellen: wat ligt ten grondslag dat je geen vrienden hebt, angsten hebt, in een sociale isolatie verkeerd en zelfmoordgedachtes hebt?

Aangezien je al onderzocht bent. 113 is je (online) hulplijn trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 05-09-2016 13:07:12 ]
pi_165102296
Pleeg nooit zelfmoord vriend, daar ga je spijt van krijgen.
  maandag 5 september 2016 @ 13:34:21 #38
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165102652
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 11:11 schreef Drug het volgende:

[..]

oke nice. kun/wil je meer vertellen over wat je er uiteindelijk aan bent gaan doen?
Veel beter kunnen uitleggen wat ik qua emotie ervaarde. En ook veel minder in de slachtoffer-rol gaan zitten. Ik had een relatie die niet lekker liep, dus eerst heb ik daar wat aan proberen te doen. En toen ze niet mee wilde werken, heb ik die relatie verbroken. Dus door de feedback van die therapeute ben ik veel actie-gerichter gaan handelen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 5 september 2016 @ 13:40:05 #39
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165102770
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2016 13:16 schreef Timeschanger het volgende:
Pleeg nooit zelfmoord vriend, daar ga je spijt van krijgen.
Nee hoor, daar krijg je geen spijt van.

Echter kun je imho wel beter eerst de andere opties uitmelken aangezien dat er geen weg terug is van een (geslaagde) zelfmoordactie.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 5 september 2016 @ 13:51:56 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165103016
Ga reizen, en ook al doe je het met het doel om aan het einde van je geld er een eind aan te maken is het misschien precies wat je nodig hebt om het niet te doen? En als je ergens tijdens de backpack het idee hebt of inspiratie hebt om het toch over een andere boeg te gooien dan heb je waarschijnlijk nog wel een zakcentje over en kan je dat geld gebruiken om die andere richting in te gaan. Ik zou me geen zorgen maken over een what if dat je geld op is en je de zin in het leven weer teruggevonden hebt, dat is het wel waard en zeker in Nederland kom je dan echt wel weer op je pootjes terecht met een beetje inzet, heb je ook nog een paar jaar aan interessante ervaringen erbij en wie weet heb je dan het licht gezien en wordt je gelukkig in één of andere hippie commune ergens in Azië.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_165104643
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:34 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Veel beter kunnen uitleggen wat ik qua emotie ervaarde. En ook veel minder in de slachtoffer-rol gaan zitten. Ik had een relatie die niet lekker liep, dus eerst heb ik daar wat aan proberen te doen. En toen ze niet mee wilde werken, heb ik die relatie verbroken. Dus door de feedback van die therapeute ben ik veel actie-gerichter gaan handelen.
vet dat het je zo heeft geholpen 14.gif
  maandag 5 september 2016 @ 18:35:18 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165109099
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 13:51 schreef jogy het volgende:
Ik zou me geen zorgen maken over een what if dat je geld op is en je de zin in het leven weer teruggevonden hebt, dat is het wel waard en zeker in Nederland kom je dan echt wel weer op je pootjes terecht met een beetje inzet
Dit.

Sterker nog, ik durf te wedden dat je ineens veel beter kunt relativeren qua zekerheden.

TS denkt nu dat 'ie veilig zit, maar dat is alleen maar omdat hij geen vergelijkingsmateriaal heeft. Zodra hij een beetje heeft rondgetrokken, dan realiseert hij zich dat half Zuid-Oost-Azie het prima redt op een tiende van zijn salaris. Dat geeft veerkracht.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 5 september 2016 @ 18:35:38 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165109116
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 15:30 schreef Drug het volgende:

[..]

vet dat het je zo heeft geholpen
Het was nog een lekker wijf ook :@
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165114379
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 21:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, dat je die beslissing dan veel sneller/ makkelijker gaat maken en ziet dat een huis afbetalen of pensioen volmaken ook niet alles is.
Op die manier. Wellicht wel. Heb ook wel eens stiekem wel eens een soort van gehoopt dat ik ontslagen werd, dan hoef ik die eerste stap niet zelf te maken. Al zou de tweede stap van het verkopen van m'n huis dan nog steeds een enorme stap zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 23:54 schreef Desmosedici het volgende:
Ik denk dat het probleem vooral geen vrienden hebben is. Misschien heb je straks na het reizen heel veel vrienden.
Misschien, misschien niet. Het doel van zo'n reis zou ook niet perse het doel zijn om veel vrienden te maken.
pi_165114536
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 07:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je in de knoop ligt met jezelf is een wereldreis wel het laatste wat je moet doen. Dan heb je namelijk maar één reisgenoot en dat ben jijzelf; je weet wel; diegene waarmee je in de knoop ligt.

De problemen die je noemt veroorzaak je zelf. Waarom zou het op reis met jezelf dan beter gaan?
Voorbeeld: Als jij nu al geen contacten kunt leggen door op een terrasje te gaan zitten of naar een kroeg te gaan... Waarom zou je dat dan wel kunnen in bv Australië? Zit je dus nog steeds alleen maar dan zonder die collegae op je werk als je thuis was gebleven. Regen in de drup dus.
Waar haal jij vandaan dat ik geen contacten kan leggen? Ik heb niet echt grote problemen om contacten te maken. Aan de andere kant ben ik ook weer niet iemand die met alles en iedereen loopt te praten, maar ik ben ook zeker niet mensenschuw. Voor m'n werk heb ik ook heel veel contact met veel verschillende mensen, ga ook wel een langs bij m'n buren, kom wel eens wat oude bekenden tegen waar ik een praatje mee maak etc. Waar ik wel slecht in ben, is vriendschappen onderhouden.

En of ik nu hier alleen zit, met altijd hetzelfde uitzicht, of ergens anders in een heel andere omgeving.. Dan klinkt dat laatste nog steeds beter.
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 08:18 schreef Lienekien het volgende:
Als je nergens plezier in hebt, waarom zou je backpacken dan wel leuk vinden?
Met zo'n redenering zou ik beter gelijk kunnen stoppen, want waarom zou ik dan ooit nog aan iets beginnen? Ik vind toch niets leuk. Toch maar per direct een eind eraan maken?
pi_165115291
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:23 schreef RM-rf het volgende:
stel jezelf gewon een realistisch levensdoel...

niet van die defaitistische 'apocalypse' drama's (die enkel in je fantasie bestaan) als 'een eind aan je leven maken' of 'alles verkopen en een wereldreis maken'...
maar gewoon iets 'normaal' en haalbaars;.. een bepaalde reisdoel dat je graag wilt zien, een bepaalde belevenis die je wilt ondergaan of activiteit die je wilt ondernemen...

in plaats van gelijk jarenlang te willen packpacken kun je ook bv een trekking-vakantie van twee weken boeken.
of bv bepaalde uitdagende sporten, een keertje bergbeklimmen of parachute-springen...

iets dat voor korte tijd je adrenaline level flink opstuwt en waarnaar je naartoe kunt leven en die je de gelegenheid bied juist dat moment te genieten.

Stop met te fantaseren over heel extreme en onhaalbare fantasieen, maar leef juist wel bepaalde reeele fantasieen uit, die je heel sterk bepaalde momenten laat genieten en je het gevoel geven iets te 'bereiken'
Ik heb niet het idee dat zo'n realistisch doel life changing gaat zijn en dat is wel wat ik nodig heb. Ik ga overigens ook binnenkort op een rondreis van 3 weken, mede op aanraden van een de topics hier. Maar toch gaat zoiets nooit m'n leven echt veranderen. Verder zie ik dat wel als goede test voor eventueel meer.

Bij een grote tocht heb ik ook echt een duidelijk doel. Volgens mij moet het een enorme boost zijn voor m'n zelfvertrouwen en op z'n minst tijdelijke een gevoel van onoverwinnelijkheid geven.
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:38 schreef SeLang het volgende:
Je hebt een kutleven maar er staan in je OP toch wel een aantal dingen waar je iets mee kunt. Je noemt hardlopen en muziek maken. Dat zijn toch al twee hobby's die je verder zou kunnen uitbouwen. Hardlopen kun je in groepsverband doen. Tevens kun je bijvoorbeeld meehelpen sport evenementen te organiseren of iets dergelijks. Leer je weer wat mensen kennen. Daarnaast muziek maken: opent dat niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld een band te beginnen? Of als je vindt dat je niet goed genoeg daarvoor bent dan heb je een leuk doel om naar te streven.
Muziek en hardlopen die ik al een hele tijd, maar ik kom daar niet verder mee. Voor m'n gevoel bereik ik daar niets mee en dan verlies ik het plezier. Ik loop al een jaar of 8 hard, maar altijd ongeveer dezelfde afstand en tijd. Met muziek hetzelfde, ik heb mezelf wat liedjes aangeleerd, af en toe leer ik een nummer bij, maar eigenlijk doe ik meer omdat het moet dan dat ik er nog echt plezier in heb.

quote:
Wat betreft reizen: dat is iets waar ik persoonlijk veel plezier uit haal. Maar ik krijg tussen de regels door de indruk dat je vooral vriendschap mist in je leven. Op reis ontmoet je wel veel mensen maar over het algemeen zie je die daarna nooit meer terug (disclaimer: ik heb zelf wel diverse dates en een paar relaties eraan overgehouden met locals en reismeisjes :') dus het kan wel, maar als het daar om gaat zou ik eerst dichter bij huis kijken).

Maar goed, als je er echt niet uitkomt dan moet je inderdaad iets radicaals gaan doen want op deze manier doorgaan is zonde van je leven en dan heb je inderdaad weinig te verliezen. Je geeft aan dat die lange voettocht over de lengterichting door de Himalaya's je fascineert en dat je je baan zou willen opzeggen om ook zoiets zou willen doen.

Zo'n lange reis kan je perspectief op het leven inderdaad veranderen. Maar je geeft zelf ook al aan in de OP dat je bang bent dat je het dan opeens toch weer ziet zitten maar dan werkloos bent en blut. Het is inderdaad geen goed idee om gelijk het kind met het badwater weg te gooien.

Daarom zou ik beginnen met een minder radicale stap, bijvoorbeeld een kortere reis die evengoed veel impact heeft maar waarmee je niet meteen alle schepen achter je verbrandt. Dan kun je ook even testen of het inderdaad wel echt iets voor je is
De niet radicale oplossing is lastig te realiseren. Met m'n huidige baan kan ik maximaal 3 weken achterelkaar weg. Als ik bijvoorbeeld twee maanden wil, dan moet ik m'n werk al opzeggen. Dan m'n huis aanhouden, zonder baan zitten wordt financieel alweer lastig. Het vermogen komt pas echt vrij bij het verkopen van' m'n huis. Om zowel de tijd en het geld te hebben, moet ik eigenlijk wel beide doen.

Goed misschien de net iets minder radicale manier is m'n huis verkopen en m'n baan opzeggen en 6-12 maanden te gaan. Dan houd ik nog wat geld over om weer wat te gaan huren en weer werk te zoeken.
quote:
Misschien heb je iets aan onderstaande reisverslagen (spoiler). Treks van 4-6 weken, dus daar hoef je niet meteen je baan en huis voor op te zeggen. Niet dat het direct radicaal je leven verandert maar in mijn geval heeft het wel weer nieuwe hobby's en interesses opgeleverd en ik denk er dagelijks met veel plezier aan terug. En dus ook een goede test om eerst zoiets te doen voordat je aan een veel langere zwaardere tocht begint.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezelf van kant maken kan altijd nog, maar dood in een kist liggen is volgens mij alleen maar nog meer sleur.
Ik heb al meerdere van je reisverslagen gelezen. Als ik dat soort dingen lees, dan zou ik dat zelf ook zo graag willen doen. Ik ga je Himalaya verslag ook zeker even lezen zo.
pi_165115663
Ach ik herken me hier echt in.
pi_165116045
Als je het leven zo zat bent maar de angst om financiële zekerheden te verliezen hoogtij viert is er nog voldoende te redden.

Bekijk de situatie rationeel en bedenk wat jij een ander zou adviseren in dit scenario. Werk daar een plan van aanpak voor uit en ga het vervolgens gewoon doen.

Heel veel succes in ieder geval.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_165118236
Hoe kan je zelfmoord als optie zien :') Er is zo veel leuks te doen op deze aardkloot. Ga desnoods putten slaan in een apenland ofzo

Je hebt nu alleen het standaard leventje in NL gehad. probeer iets gek en buiten je comfort zone ;)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165118768
90% van de mensen die zeggen zelfmoord te willen plegen willen een ander leven.
Jij hebt alle tools in handen om dat andere leven te bereiken.

Je zou gek zijn om uit de "verveling/ sleur" te komen zulke drastische maatregelen te nemen.

Hoewel ik je eerlijkheid waardeer, er zijn heel veel mensen bij wie die gedachten opkomen en er stilletjes tussen uitknijpen.

Worden die gedachten echt te serieus, zoek hulp, je kan idd beter nog de boel verkopen en het leven een nieuwe impuls geven.
Hell To The Liars
pi_165119379
Het leven is lijden. Op een bepaalde manier lijden we allemaal elke dag. Als je er voor kiest om te reizen zou ik je aanraden dit boek te lezen: Boeddhisme in het dagelijkse leven - Nathalie Chasseriau niet omdat ik wil dat je je bekeert tot het boeddhisme maar, misschien als je een paar dingen uit dat boek haalt en toepast in je leven zul je misschien een andere kijk hebben erop. Succes ermee!
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_165119390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 00:12 schreef hermeliengriffel het volgende:
Het leven is lijden. Op een bepaalde manier lijden we allemaal elke dag. Als je er voor kiest om te reizen (of niet ervoor kiest) zou ik je aanraden dit boek te lezen: Boeddhisme in het dagelijkse leven - Nathalie Chasseriau niet omdat ik wil dat je je bekeert tot het boeddhisme maar, misschien als je een paar dingen uit dat boek haalt en toepast in je leven zul je misschien een andere kijk hebben erop. Succes ermee!
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_165120465
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 22:07 schreef Wimperkruller het volgende:
Ach ik herken me hier echt in.
ga je er iets aan doen?
pi_165120466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 00:12 schreef hermeliengriffel het volgende:

[..]

ben jij boeddhist?
pi_165121864
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:56 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat zo'n realistisch doel life changing gaat zijn en dat is wel wat ik nodig heb
Dat is dan ook je grote denkfout...

het is volledig interssant wat je vooraf 'denkt' dat iets met je leven gaat doen... het is sowieso al oninterssant om vooraf te willen 'plannen' hoe je je leven zou willen veranderen..
en vooraf te gaan stellen wat er dan precies zou moeten gebeuren volgens jou.

belangrijk is initieel vooral dat je domweg bepaalde dingen onderneemt, en vervolgens openstaat voor de veranderingen de mogelijk daarna kunnen optreden .. ook die die je niet vooraf 'ingepland' had.

Je kunt nu niet vooraf vastleggen wat gaat gebeuren, nmaar wat je zult moeten leren is je open te stellen voor een misschien wat minder vooruit geplande toekomst.

Als ik je posts lees; lees ik vooral iemand die vastzit in een saai en voledig vastgeregeld leven.. en die vervolgens vlucht in fantasieen om dat ales in ene volledig en radikaal om te goien, en die dat daarna niet doet omdat dat ook veels te extreme fantasieen zijn.

Wat je eerst moet leren is gewoon af te stappen van het idee dat alles vooruit te plannen en regelen is.
Dat gaat niet zo makkelijk met extreme stappen (de kans is groot dat juist dat misgaat en op een teleursteling uitloopt, juist omdat zulke dingen niet lopen zoals jij ze vooraf 'plant').
Net als met zwemmen.. dat leer je ook niet door gewoon in een keer in het diepe te springen;
Ook een verandering in je levensinstelling moet je stapsgewijs aangaan.

quote:
... en op z'n minst tijdelijke een gevoel van onoverwinnelijkheid geven.
een grote reis maken, wilde natuur beleven, een volledig andere cultuur kennenleren geeft je meestal niet zomaar direkt het gevoel van 'onoverwinnelijkheid' ...

Wil je gewoon instant dit gevoel eventjes beleven zou ik eeder drugs aanraden...
als je het 'makkelijk' wil, kun je dat ook chemisch opwekken... dat is de quick-and-dirty manier als je een bepaald gevoel zomaar eventjes wil opwekken.

Wil dat je dat me een andere levensstijl ervaren; denk ik dat je meer eraan zult hebben ook momenten van volledige onzekerheid en juist enorme nederigheid leren door te komen.

Zeker bv de wereld leren kennen in een lange reis, andere culturen dieper kennenleren leert je initieel namelijk eerst dat.
Het is geen 'snelle' belevenis die je instant kunt opwekken.

Zeker als je bepaalde zeer arme landen wilt bezoeken of grote natuurgebieden leer je eerst al je 'zekerheden' in vrage te stellen en vaak zie je ook een hoop dingen die initieel helemaal niet zo 'leuk' zijn.
(bv een and als india dat zeer geliefd is bij veel 'esotherische zoekers' wekt ook een hoop afkeer en repulsie op;;; het is ook een ongelooflijk vies en ook onprettig land)

[ Bericht 25% gewijzigd door RM-rf op 06-09-2016 09:33:58 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165124615
Het is heel simpel. Niemand weet waar je je leven voor inruilt als je dood gaat. Misschien is er niks na de dood, misschien is het beter na de dood maar misschien is het zelfs ellendiger na de dood.

Omdat het leven je geschonken is kan je het beste er maar wat van maken, of depressief gezegd, het maar uitzitten.

Ik heb ook rare dingen gedacht, maar sommige dingen zou ik niet willen missen of opgeven, en voor wat geef je het dan eigenlijk op? Dat weet je niet.

Kleine dingen kunnen al heeeeeel mooi zijn vind ik. Bijvoorbeeld hoe de zon door de bomen lichtval maakt op een meertje het klinkt :') maar ik meen het wel echt
pi_165124735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 12:16 schreef DSS24 het volgende:
Het is heel simpel. Niemand weet waar je je leven voor inruilt als je dood gaat. Misschien is er niks na de dood, misschien is het beter na de dood maar misschien is het zelfs ellendiger na de dood.

Omdat het leven je geschonken is kan je het beste er maar wat van maken, of depressief gezegd, het maar uitzitten.

Ik heb ook rare dingen gedacht, maar sommige dingen zou ik niet willen missen of opgeven, en voor wat geef je het dan eigenlijk op? Dat weet je niet.

Kleine dingen kunnen al heeeeeel mooi zijn vind ik. Bijvoorbeeld hoe de zon door de bomen lichtval maakt op een meertje het klinkt :') maar ik meen het wel echt
een geschenk kun je weigeren, het leven niet. opgelegd lijkt me daarom een passender term.

en er wat van maken is een erg vage omschrijving, en makkelijker gezegd dan gedaan als je het super kut vindt om te doen.
pi_165125537
Je kunt om de zoveel weken zo'n topic blijven openen of inderdaad het roer eens goed omgooien. Ik zou voor dat laatste gaan.
pi_165127301
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 12:25 schreef Drug het volgende:

[..]

een geschenk kun je weigeren, het leven niet. opgelegd lijkt me daarom een passender term.

en er wat van maken is een erg vage omschrijving, en makkelijker gezegd dan gedaan als je het super kut vindt om te doen.
Opgelegd, dat klinkt behoorlijk ondankbaar. Ik blijf er maar bij dat het mij geschonken is door mijn ouders. Iets wat je geschonken is kan je later ook toch weggooien.

Verder is juist het hele punt van mijn verhaal dat je niet weet wat er na de dood komt. Dus dan kan je net zo goed dit leven uitzitten en dan na 80 jaar erachter komen dat bijvoorbeeld het leven na de dood nog slechter is.Straks pleeg je zelfmoord op je 16de en kom je in een of ander hellhole terecht terwijl je dus nog misschien 60/70 jaar op aarde had kunnen zijn.

Makkelijker gezegd dan gedaan heeft trouwens bijna betrekking op alles, aangezien iedereen hier op z’n toetstenbord advies geeft. Het echte leven is nooit makkelijk. Zelfs bij mensen waar je denkt dat die het goed voor elkaar hebben gaat dat bijna nooit op. Iedereen maakt dingen mee en het ligt aan jezelf hoe zwaar je eraan tilt.
pi_165127532
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:05 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Opgelegd, dat klinkt behoorlijk ondankbaar. Ik blijf er maar bij dat het mij geschonken is door mijn ouders. Iets wat je geschonken is kan je later ook toch weggooien.

Verder is juist het hele punt van mijn verhaal dat je niet weet wat er na de dood komt. Dus dan kan je net zo goed dit leven uitzitten en dan na 80 jaar erachter komen dat bijvoorbeeld het leven na de dood nog slechter is.Straks pleeg je zelfmoord op je 16de en kom je in een of ander hellhole terecht terwijl je dus nog misschien 60/70 jaar op aarde had kunnen zijn.

Makkelijker gezegd dan gedaan heeft trouwens bijna betrekking op alles, aangezien iedereen hier op z’n toetstenbord advies geeft. Het echte leven is nooit makkelijk. Zelfs bij mensen waar je denkt dat die het goed voor elkaar hebben gaat dat bijna nooit op. Iedereen maakt dingen mee en het ligt aan jezelf hoe zwaar je eraan tilt.
waarom zou je dankbaar zijn voor het bestaan als je daarmee ongelukkig bent, en zelfs zo ver bent dat je denkt daaraan met geweld een eind te maken?

je argument dat je niet weet wat er komt gaat niet op. er zijn dan namelijk 2 opties: a) het is slechter of b) het is beter. dus het kan net zo goed zijn dat je die 60 jaar ongelukkig uitzit terwijl je bij zelfdoding niet langer (of minder dan voorheen) hoeft te lijden.

nou ik vind een vage omschrijving als er wat van moeten maken heel makkelijk gezegd, maar geen enkele betekenis hebben. dan kun je iemand die ongelukkig is net zo goed adviseren dat ie moet ophouden met ongelukkig zijn. het gaat erom hoe je dat voor elkaar krijgt.

en je hebt het over het voor elkaar hebbe en gebeurtenissen die het leven zwaar maken, maar dat is niet per se wat mensen ongelukkig maakt. het bestaan zelf, de zinloosheid en de leegte ervan, het opvullen met onzin en daarvan de waarde maar moeten inzien, dat is niet te veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2016 15:22:14 ]
pi_165128329
Het is dan ook hoe ik er tegenaan kijk, en dit wil ik graag delen want wellicht heeft TS hier wat aan.

Aangezien je niet “even” kan kijken hoe het leven is na de dood weet je dus nooit of je de juiste keuze hebt gemaakt als je zelfmoord pleegt. Wat je wel weet is dat iedereen uiteindelijk toch dood gaat. Dus mijn beredenering is dat je dit leven gewoon volmaakt, ongeacht hoe kut het ook is. Ik zeg ook niet dat dit moet maar dit is hoe ik het uiteindelijk voor mijzelf bedacht heb.

Dankbaar zijn voor het leven dat je hebt op aarde, dus plat gezegd, het ademen, kijken, horen en voelen moet je sowieso zijn. Hoe het leven zich verder ontpopt en verloopt kan inderdaad een regelrechte hel zijn. Hier moet je dan je uiterste best aan doen om dit te veranderen.
pi_165128922
Kun je niet ergens wat vrijwilligers werk doen in de buurt, of iets wat je enigszins interessant vindt.

Muziek maken vond je al leuk, wellicht kun je bij een lokaal poppodium als vrijwilliger aan de slag ofzoiets.

Als je bijvoorbeeld 2 keer per week uit je dagelijkse sleur komt, scheelt dat al enorm.
٩๏̯͡๏)۶
pi_165135808
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is dan ook je grote denkfout...

het is volledig interssant wat je vooraf 'denkt' dat iets met je leven gaat doen... het is sowieso al oninterssant om vooraf te willen 'plannen' hoe je je leven zou willen veranderen..
Dat wil ik helemaal niet. Het enige dat ik wil, is dat er iets gaat veranderen. Hoe m'n leven er precies uit zou moeten zien weet ik niet, heb ik hier ook niet besproken. Ik wil alleen het huidige leven niet meer.
quote:
en vooraf te gaan stellen wat er dan precies zou moeten gebeuren volgens jou.

belangrijk is initieel vooral dat je domweg bepaalde dingen onderneemt, en vervolgens openstaat voor de veranderingen de mogelijk daarna kunnen optreden .. ook die die je niet vooraf 'ingepland' had.
Is dat dan niet precies wat ik wil? Ik wil een keer wat groots ondernemen, iets wat nauwelijks echt te plannen is en waarvan ik geen idee heb hoe dat precies gaat lopen. In die hoop dat er iets gaat veranderen, maar niet hoe dat precies moet gaan.
quote:
Je kunt nu niet vooraf vastleggen wat gaat gebeuren, nmaar wat je zult moeten leren is je open te stellen voor een misschien wat minder vooruit geplande toekomst.

Als ik je posts lees; lees ik vooral iemand die vastzit in een saai en voledig vastgeregeld leven.. en die vervolgens vlucht in fantasieen om dat ales in ene volledig en radikaal om te goien, en die dat daarna niet doet omdat dat ook veels te extreme fantasieen zijn.

Wat je eerst moet leren is gewoon af te stappen van het idee dat alles vooruit te plannen en regelen is.
Dat gaat niet zo makkelijk met extreme stappen (de kans is groot dat juist dat misgaat en op een teleursteling uitloopt, juist omdat zulke dingen niet lopen zoals jij ze vooraf 'plant').
Net als met zwemmen.. dat leer je ook niet door gewoon in een keer in het diepe te springen;
Ook een verandering in je levensinstelling moet je stapsgewijs aangaan.

[..]
Heb je dan een suggestie wat ik wel zou moeten doen? Ipv alleen maar zeggen dat ik iets niet moet doen.
quote:
een grote reis maken, wilde natuur beleven, een volledig andere cultuur kennenleren geeft je meestal niet zomaar direkt het gevoel van 'onoverwinnelijkheid' ...

Wil je gewoon instant dit gevoel eventjes beleven zou ik eeder drugs aanraden...
als je het 'makkelijk' wil, kun je dat ook chemisch opwekken... dat is de quick-and-dirty manier als je een bepaald gevoel zomaar eventjes wil opwekken.

Wil dat je dat me een andere levensstijl ervaren; denk ik dat je meer eraan zult hebben ook momenten van volledige onzekerheid en juist enorme nederigheid leren door te komen.
Dat lijkt me nou inderdaad precies wat ik wil. Ipv de zekerheden en de ongelooflijke sleur die het normale Nederlandse leven met zich meebrengt een keer in een heel andere omgeving komen. Waar de eerste behoefte veel dichter bij overleven ligt dan wat ik nu doe, waar ik me druk maak over het afbetalen van een huis en het regelen van een pensioen. Ik zou liever in een enorm gebergte lopen en me afvragen of ik het volgende dorp haal voor het donker wordt. Dat lijkt me veel overzichtelijker.

Wellicht dat het ook een aantal keer fout gaat en dat het echt overleven wordt, maar op de een of andere manier trekt me dat risico op echt afzien ook wel weer.
quote:
Zeker bv de wereld leren kennen in een lange reis, andere culturen dieper kennenleren leert je initieel namelijk eerst dat.
Het is geen 'snelle' belevenis die je instant kunt opwekken.

Zeker als je bepaalde zeer arme landen wilt bezoeken of grote natuurgebieden leer je eerst al je 'zekerheden' in vrage te stellen en vaak zie je ook een hoop dingen die initieel helemaal niet zo 'leuk' zijn.
(bv een and als india dat zeer geliefd is bij veel 'esotherische zoekers' wekt ook een hoop afkeer en repulsie op;;; het is ook een ongelooflijk vies en ook onprettig land)
pi_165136260
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:32 schreef Ronaldsen het volgende:
Kun je niet ergens wat vrijwilligers werk doen in de buurt, of iets wat je enigszins interessant vindt.

Muziek maken vond je al leuk, wellicht kun je bij een lokaal poppodium als vrijwilliger aan de slag ofzoiets.

Als je bijvoorbeeld 2 keer per week uit je dagelijkse sleur komt, scheelt dat al enorm.
Ik geloof niet dat zoiets echt veel zal veranderen eerlijk gezegd. Het is een langdurig probleem. Iets waar ik al m'n hele leven last van heb. Dus het is meer dan de dagelijkse sleur van een gemiddelde volwassene in een rijk land.

Wellicht een verschil met vroeger is, dat er toen meer uitzicht was op een verandering met de hoop dat ook m'n gevoel zou veranderen. Op de basisschool kon ik uitkijken naar de middelbare school, daarna naar de universiteit, toen naar een stage (overigens een periode in het buitenland), vervolgens naar een werkend leven. Nu is dat uitzicht er niet, dus ook het uitzicht op verandering niet. Ik kan me zelf niet eens valse hoop voorhouden in dit leven, omdat er de komende 40 jaar in feite geen significante verandering in kom, zolang ik zelf niet iets radicaals doe.
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:11:56 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165141641
Dus je hebt jezelf je leven lang op de been gehouden door een vooruitzicht naar later, later als het beter wordt/later als het verandert? Dus je bent nog nooit in het hier en nu tevreden of gelukkig geweest met wie of wat dan ook?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165148059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:13 schreef OngeschiktX het volgende:
Heb je dan een suggestie wat ik wel zou moeten doen? Ipv alleen maar zeggen dat ik iets niet moet doen.
ik heb juist duidelijk aangegeven dat je beter iets haalbaars kunt doen dan te fantaseren over 'grote' zaken...


Vervolgens wijs je dat idee om iets haalbaars te doen af, omdat dat allemaal je niet 'groot' genoeg en je juist wil fantaseren over extreme zaken.
en het resultaat is .... Dat je dus helemaal niks doet en zit te miepen over 'dat er maar niks verandert in je leven en dit een sleur is'.

Je leven veranderen begint bij kleine zaken en de eerste stap zetten..
Niet bij 'dromen over die enorm grote verandering die je ooit gaat ondernemen, maar tegelijk ook de ballen niet voor hebt omdat je 'nooit' iets wrkelijk doet.

Eerlijk gezegd vind ik je maar een slappeling en dramaqueen..
zelfs die beweringen over 'er een einde aan maken' is vooral aandacht-zoekerij omdat je helemaal niks doet...


quote:
... maar op de een of andere manier trekt me dat risico op echt afzien ook wel weer.
als dat je zo aantrekt, zou je wel eens een keer iets gaan doen en je niet uitvluchten bedenken om het uiteindelijk toch niet te doen...

Ik denk dat je het enkel aantrekkelijk vind om lekker thuis te zitten fantaseren en je te beklagen over 'hoe rot je leven wel niet is'.

niet daadwerkelijk in de vrije natuur, in de 'middle-of-nowhere' staan of ontberingen beleven, maar erover nadenken en je voorstellen 'hoe leuk dat wel niet is'.

Iemand die aan de rand van een zwembad staat en hard roept 'hoe graag hij wel niet een rondje zou willen zwemmen'.. en als je dan zegt dat hij in het water moet springen, zegt hij "maar misschien is het water wel koud"

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 07-09-2016 12:22:03 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 september 2016 @ 12:19:07 #67
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165148728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:13 schreef OngeschiktX het volgende:
Dat lijkt me nou inderdaad precies wat ik wil. Ipv de zekerheden en de ongelooflijke sleur die het normale Nederlandse leven met zich meebrengt een keer in een heel andere omgeving komen.
Maar even concreet nu: heb je een idee in welk land (of op welk continent) je zou willen rondreizen?

Dan kunnen we daar de levenskosten van afleiden, en zien wat haalbaar is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165150502
Gooi het roer compleet om. Zet je huis alvast in de koop en maak een globale planning van wat je nog wilt zien in de wereld.

Een jaar of twee tussenuit gaat echt niet een drastische negatief effect hebben op je werkende leven, ervan uitgaande dat je gezond terugkomt. Je miept net zoals de studenten die moord en brand schreeuwen bij een studievertraging van een paar jaar. Dat je achterloopt op je leeftijdsgenoten, moet je voor lief nemen, maar daar in plaats heb jij wel een wereldreis gemaakt. Heb je ook eens iets te vertellen op een feestje :).

Kruip achter de computer, zoek uit wat je leuk lijkt, boek je ticket naar je eerste bestemming, en zet je huis op Funda. Fantaseer over de mogelijkheden die de wereld te bieden heeft. Wanneer het huis is verkocht zeg je je baan op. Hup, verruil je dagelijkse stramien voor avontuur. Je hebt serieus niets substantieel te verliezen. Het huis is nog niet afbetaald en wie werkt voor eeuwig voor 1 baas tegenwoordig? En wat heb je aan een huis en een baan wanneer je op pad wilt? Doe gewoon wat je voor een hele lang tijd over gedroomd en gefantaseerd hebt. Je hebt geen kinderen en een vrouw waar je voor hoeft te zorgen, dus doe je voordeel mee, anders ben je voor niks zo risicomijdend. En niet zo bang zijn voor wat als je opeens wel zin in hebt in het leven na je reis, alleen maar mooi meegenomen, want je denkt nu aan zelfdoding, wat bijna nooit een goed idee is. Gast, je woont in Nederland. Niemand met een gezond verstand verhongert hier, zeker niet iemand met universitair opleiding met een aantal jaar werkervaring in de technische sector. We hebben hier bijstand weet je nog, die weet je vast wel te vinden, voor het geval de economie niet meezit.

[ Bericht 1% gewijzigd door wiskundenoob op 07-09-2016 14:26:35 ]
pi_165158920
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik heb juist duidelijk aangegeven dat je beter iets haalbaars kunt doen dan te fantaseren over 'grote' zaken...
Dat is toch geen suggestie. Noem eens iets concreets dat ik dan zou moeten doen. Iets dat dus volgens jou haalbaar is en toch ondernemend genoeg.
quote:
Vervolgens wijs je dat idee om iets haalbaars te doen af, omdat dat allemaal je niet 'groot' genoeg en je juist wil fantaseren over extreme zaken.
en het resultaat is .... Dat je dus helemaal niks doet en zit te miepen over 'dat er maar niks verandert in je leven en dit een sleur is'.

Je leven veranderen begint bij kleine zaken en de eerste stap zetten..
Niet bij 'dromen over die enorm grote verandering die je ooit gaat ondernemen, maar tegelijk ook de ballen niet voor hebt omdat je 'nooit' iets wrkelijk doet.

Eerlijk gezegd vind ik je maar een slappeling en dramaqueen..
zelfs die beweringen over 'er een einde aan maken' is vooral aandacht-zoekerij omdat je helemaal niks doet...

[..]

als dat je zo aantrekt, zou je wel eens een keer iets gaan doen en je niet uitvluchten bedenken om het uiteindelijk toch niet te doen...

Ik denk dat je het enkel aantrekkelijk vind om lekker thuis te zitten fantaseren en je te beklagen over 'hoe rot je leven wel niet is'.
Ja man, dat is heel aantrekkelijk. :{

quote:
niet daadwerkelijk in de vrije natuur, in de 'middle-of-nowhere' staan of ontberingen beleven, maar erover nadenken en je voorstellen 'hoe leuk dat wel niet is'.

Iemand die aan de rand van een zwembad staat en hard roept 'hoe graag hij wel niet een rondje zou willen zwemmen'.. en als je dan zegt dat hij in het water moet springen, zegt hij "maar misschien is het water wel koud"
pi_165158961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:19 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Maar even concreet nu: heb je een idee in welk land (of op welk continent) je zou willen rondreizen?

Dan kunnen we daar de levenskosten van afleiden, en zien wat haalbaar is.
Ik houd veel van natuur en met name bergen en woestijnlandschappen. Zuid-Amerika lijkt me heel tof, vooral Patagonië en ook het noorden van Chili en Bolivia. Een reis door de Himalaya lijkt me ook heel vet.
pi_165159016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:37 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik houd veel van natuur en met name bergen en woestijnlandschappen. Zuid-Amerika lijkt me heel tof, vooral Patagonië en ook het noorden van Chili en Bolivia. Een reis door de Himalaya lijkt me ook heel vet.
Ga dan eens eerst een huttentocht maken of een simpele trekking. Geniet ervan en als het je bevalt kun je vaker.

Chili is echt prachtig en patagonie moet geweldig zijn (niet geweest). Maar ook in de alpen kun je prachtige tochten maken (maar het seizoen is al zo goed als voorbij. Dus ik zou iets plannen waar het seizoen/weer komende tijd een beetje meezit.
Whatever...
pi_165159025
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:11 schreef Lienekien het volgende:
Dus je hebt jezelf je leven lang op de been gehouden door een vooruitzicht naar later, later als het beter wordt/later als het verandert? Dus je bent nog nooit in het hier en nu tevreden of gelukkig geweest met wie of wat dan ook?
Niet echt denk ik. Dat betekent niet gelijk dat ik helemaal nooit even blij geweest ben of nooit iets heb gedaan dat ik leuk vond. Maar gemiddeld genomen ben ik altijd wel vrij ongelukkig geweest. Ik weet ook niet heel goed waarom. Ik heb ook periodes gehad waarin ik wel vrienden had, bijvoorbeeld de eerste helft van m'n studententijd. Maar ook toen was ik ongelukkig zonder echt duidelijk aanwijsbare reden. De eerste keer dat ik aangegeven heb dat ik niet meer wilde leven was toen ik 3 jaar was volgens m'n ouders. De eerste keer die ik me kan herinneren was op m'n 6e.
pi_165161452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:35 schreef OngeschiktX het volgende:
Dat is toch geen suggestie. Noem eens iets concreets dat ik dan zou moeten doen. Iets dat dus volgens jou haalbaar is en toch ondernemend genoeg.
jij moet het doen...

dus gaat het erom dat je gewoon iets kiest dat jezelf bevalt...
En dan zonder direkt in extremen dat je je alles op moet geven

en waarna je uiteindelijk toch niks doet.

desnoods ga je tweemaal in de week badmintonnen, mij kan dat verder niks schelen wat het is, maar als je maar dat dan ook werkelijk doet in plaats van dat fantaseren over 'iets heel extreems dat je in de toekomst zou willen doen' maar in de tussentijd vind je je leven maar saai en een sleur omdat je nooit wat onderneemt, en alles waarover je fantaseert is je uiteindelijk ook 'te ver' of 'te extreem'.. en dan ga je je weer beklagen dat 'je niks onderneemt'

je kunt je eindeloos blijven bekagen en janken erover dat je leven je niet bevalt...
als je er iets aan wilt doen gaat het niet om hoe luid je je beklaagt maar om wat je er tegen onderneemt en laat je daarin falen..

Kennelijk kies je nu vooral om liever te klagen en niks te doen..
ik raad je duidelijk aan om op te houden je te beklagen maar tegelijekrtijd alle mogelijk dingen die je kunt doen af te gaan wijzen omdat het je 'tioch niet echt bevalt' of je eigenlijk juist een plqn hebt dat zo extreem is dat je denkt het toch maar niet te doen...

Fish or cut Bait

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 07-09-2016 22:13:31 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165162062
Maar hierbij doe je alsof ik helemaal nooit iets gedaan heb en nog nooit iets nieuws heb geprobeerd. Ik ben o.a. op aanraden van een paar topics hier op een sport gegaan, gestart met muziek maken, een stage in het buitenland gedaan, gaan hardlopen. Sommige dingen doe ik nog, met anderen ben ik inmiddels weer gestopt. Dat verandert echter niet genoeg in m'n leven om het leuk te gaan vinden. Die dingen heb ik al ervaren. Doesn't work.

Vandaar daar ik nu extremer denk. Het is extreem, maar ook niet onmogelijk. Wel blijft het een enorm grote stap om zoiets te doen. Ik heb het gevoel dat ik met een compleet andere levensstijl een hoop van m'n stress/zorgen die negativiteit veroorzaken wegvallen. Vast niet alles. Maar een leven meer gericht op het nu, minder afhankelijk van mensen om me heen waar ik me door beoordeeld voel, etc.

Zo'n verandering gaat niet gebeuren door 2 keer per week op badminton te gaan.
  woensdag 7 september 2016 @ 22:48:22 #75
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165162869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:40 schreef OngeschiktX het volgende:
De eerste keer dat ik aangegeven heb dat ik niet meer wilde leven was toen ik 3 jaar was volgens m'n ouders. De eerste keer die ik me kan herinneren was op m'n 6e.
Laten we eerlijk zijn, dit gaat niet drastisch veranderen. Er is veel voortgang geboekt op het gebied van positieve psychologie, maar jij gaat nooit een vrolijke Frans worden. Overigens velen met jou, persoonlijk ervaar ik het leven als een bleek, kleurloos bestaan. Ik moet volgens een bepaalde aanpak gedisciplineerd mijn leven leiden om er wat sjeu aan te geven. Met tijden lukt het dan nog steeds niet. that's the way it is....
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')