abonnement Unibet Coolblue
pi_167219958
Wat is de procedure als je niet thuis bent bij het bezorgen van een pakketje?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 december 2016 @ 09:13:26 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_167228343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:25 schreef icloud het volgende:
Wat is de procedure als je niet thuis bent bij het bezorgen van een pakketje?
Ligt aan de bezorgdienst. Sommigen komen nog een keer, bij anderen krijg je een briefje waar je het kunt ophalen (pakketpunt, buren). Als je een code hebt gekregen kun je dat nakijken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf zaterdag 10 december 2016 @ 09:29:29 #103
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_167228471
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:17 schreef lf2 het volgende:

[..]

Gehuwd maar geen kinderen,huurhuis en lease auto. wel ingrijpend verandering (ging elke week op en neer) nu zou ik helemaal over moeten.

Maar zoals ik jou begrijp zeg je dus dat je in NL meer krijgt dan DE ?
bv 64.000 in NL is hou je aan het einde meer over dan 64.000 in DE ?
Ontvang je inkomen vanuit Nederland? Dan blijf je aangifte doen in Nederland. Je salaris blijft hetzelfde.
Werkt je vrouw straks in Duitsland? Dan weet ik niet hoe de regels zijn.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 10 december 2016 @ 10:06:57 #104
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_167228842
Van de week was ik vrij verbaasd. We kregen een brief van de bank dat er een Zwangvollstreckungsmaßnahme (beslag) erhalten was. De opdrachtgever was het Finanzamt. Wij Finanzamt gebeld. Qltel in Goch? Nee, staat niets voor open. Wij naar de bank: dit is het referentienummer van het Finanzamt. Wij het Finanzamt weer gebeld.

Tijdens het gesprek wat Rewimo had hoorde ik ineens het woord Roosendaal vallen. Daar heb ik tot 13 juni 2007 gewoond. Wat blijkt, we schijnen een of andere grondbelasting te moeten betalen en de brieven daarover sturen ze al 9,5 jaar naar mijn oude adres in Nederland. Toen Rewimo klaar was met telefoneren was het eerste wat ik vroeg "was je doorverbonden met de sociale werkplaats?". Bij deze bied ik mijn nederige excuses aan bij iedereen die bij de sociale werkvoorziening werkt, want zelfs daar kunnen ze niet zo ongelooflijk dom zijn om 9,5 jaar brieven naar een ander adres te sturen zonder erbij na te denken of dat adres misschien niet klopt.

Kennelijk versturen ze dus 9,5 jaar brieven, waarop ze geen betaling en/of antwoord krijgen en er gaat bij niemand bij het finanzmat ook maar een klein lichtje op dat die meneer qltel misschien ... heeel misschien.. wellicht, op het adres zou kunnen wonen op het adres waar de grondbelasting over gaat. . Dan ben je, zoals ze dat in Nederland uitdrukken, zo dom als het achtereind van een varken, lijkt me. Een groter staaltje van stuitende domheid maak je maar weinig mee.

Overigens liegen de medewerkers daar nog ook. Er zou namelijk 2 december een brief naar ons huidige adres gestuurd zijn. gek genoeg, die is niet aangekomen. En dat zou toevallig een weekje voordat we gebeld hebben verstuurd zijn. Nou mevrouw ..... van het Finanzamt, u liegt dat u barst.

Binnenkort gaat er een fikse brief naar het finanzamt waarin ik de medewerkers duidelijk ga vertellen hoe dom ze zijn en waarbij een duidelijk lijstje zit met welke kosten ik tot nu toe heb gemaakt met mijn rekeningnummer erbij waarop ze de kosten kunnen vergoeden, en de mededeling dat ik gaarne bereid ben om belasting te betalen maar dat ze de extra kosten die erbij gekomen kunnen zijn kunnen verhalen op hun eigen medewerkers die te dom zijn om voor de duvel te dansen. Tenslotte is het de fout van die medewerkers dat er niet betaald is.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 10 december 2016 @ 10:08:14 #105
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_167228861
Overigens, het bedrag van deze beslagname is 68,41.. _O- Het heeft ze een veelvoud van dat bedrag gekost als ze klaar zijn met me.

[ Bericht 27% gewijzigd door qltel op 10-12-2016 10:43:02 ]
  Milf zaterdag 10 december 2016 @ 10:31:06 #106
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_167229153
Ja echt, sonmige lui zijn te dom om te poepen gewoon. Totaal geen zelfredzaamheid of initiatief hebben.

Verschrikkelijk dood volk. Echte ouderwetse ambtenaren :D.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zaterdag 10 december 2016 @ 10:33:51 #107
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_167229188
Wie doet er belastingaangifte in Nederland en heeft al wel zijn teruggave gehad?
Ik kreeg het verhaal dat het nu langer duurt vanwege de verklaringvan het inkomen die het finanzamt moest invullen.

Ik zou m'n geld over 2015 pas in juli 2017 gaan ontvangen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 december 2016 @ 10:42:49 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_167229309
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:33 schreef nikky het volgende:
Wie doet er belastingaangifte in Nederland en heeft al wel zijn teruggave gehad?
Ik kreeg het verhaal dat het nu langer duurt vanwege de verklaringvan het inkomen die het finanzamt moest invullen.

Ik zou m'n geld over 2015 pas in juli 2017 gaan ontvangen.
Nog niks over gehoord. Maar die verklaringen hebben ze toch gewoon (ervan uitgaande dat we die allemaal netjes hebben opgestuurd :P )? Bij de meeste mensen zal er 0 instaan.

Dus wij mogen nu langer wachten omdat zij papieren van ons willen hebben waarvoor ze dan weer langer tijd nodig hebben om ze te verwerken :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf zaterdag 10 december 2016 @ 10:57:09 #109
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_167229488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nog niks over gehoord. Maar die verklaringen hebben ze toch gewoon (ervan uitgaande dat we die allemaal netjes hebben opgestuurd :P )? Bij de meeste mensen zal er 0 instaan.

Dus wij mogen nu langer wachten omdat zij papieren van ons willen hebben waarvoor ze dan weer langer tijd nodig hebben om ze te verwerken :')
Klopt. Vanwege dat papiertje, moeten wij langer wachten.
Normaal heb ik het al in juli.

Mijn aangifte hebben ze inmiddels 8 maanden binnen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 10 december 2016 @ 11:48:12 #110
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_167230251
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:31 schreef nikky het volgende:
Ja echt, sonmige lui zijn te dom om te poepen gewoon. Totaal geen zelfredzaamheid of initiatief hebben.

Verschrikkelijk dood volk. Echte ouderwetse ambtenaren :D.
wat dat betreft is het dus ook een soort sociale werkvoorziening. Dit soort achterlijk volk kan uiteraard nooit werken bij een normaal bedrijf want daar zouden ze direct buiten geknikkerd worden (wat overigens ook een aanbeveling wordt die ze gratis krijgen van me in de brief die ze van me gaan krijgen).
pi_167232241
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:17 schreef lf2 het volgende:

[..]

Gehuwd maar geen kinderen,huurhuis en lease auto. wel ingrijpend verandering (ging elke week op en neer) nu zou ik helemaal over moeten.

Maar zoals ik jou begrijp zeg je dus dat je in NL meer krijgt dan DE ?
bv 64.000 in NL is hou je aan het einde meer over dan 64.000 in DE ?
Hier kun je (ongeveer) uitrekenen wat je nettosalaris is: http://www.brutto-netto-rechner.info/. Houd er rekening mee dat je zorgverzekering met je salaris verrekend wordt. Daardoor lijkt het of je netto minder overhoudt, maar je hoeft dus niet nog apart je zorgverzekering te betalen.
pi_167278907
Weet toevallig iemand of de oktoberfesten ook word gevierd rondom stuttgart? Ik heb wel eens gehoord van het stuttgart bierfeest maar dat schijnt weer iets anders te zijn.
  maandag 12 december 2016 @ 14:23:19 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167279211
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:09 schreef icloud het volgende:
Weet toevallig iemand of de oktoberfesten ook word gevierd rondom stuttgart? Ik heb wel eens gehoord van het stuttgart bierfeest maar dat schijnt weer iets anders te zijn.
Eerste hit op google
http://www.oktoberfesttours.travel/tour/stuttgart-beer-festival/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 december 2016 @ 14:48:16 #114
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167279816
Cannstatter Wasen heet het in Stuttgart.

Oktoberfest is natuurlijk alleen in München, maar net als ieder dorp in Nederland ondertussen organiseert ook ieder dorp in Duitsland zijn eigen Oktoberfeststijl feest. Ergens tussen Augustus en November kun je dit soort feesten in heel West Europa ondertussen verwachten.

Behalve misschien Cannstatter Wasen is er niks vergelijkbaar met het echte Oktoberfest (als in meerdere weken zuipen in grote tenten). Natuurlijk zijn er hele goede alternatieven en de kleinste dorpen kunnen de mooiste feesten hebben. Beetje hit or miss tussen het overaanbod. Dat zijn meestal wel feesten van 1 dag/weekend.

Je hebt direct over de grens veel Schützenfesten die interessant kunnen zijn als je uit bent op alcoholmisbruik. Tevens zijn er ook grote bierfeesten buiten de Septemberperiode. Bijvoorbeeld http://www.der-berg-ruft.de/

Het is een beetje wat je zoekt, maar de wijngebieden hebben vaak ook prachtige feesten. Vanaf Augustus is er Neuer Wein en is er in de Pfalz elke week feest.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167281020
Aha, ik zit precies tijdens de oktoberfeesten in stuttgart en had dus gehoopt op een lokale versie.

In elke limburgse gemeente kun je immers ook een oktoberfeest vieren.

Bedankt.
  maandag 12 december 2016 @ 16:01:49 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167281182
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:52 schreef icloud het volgende:
Aha, ik zit precies tijdens de oktoberfeesten in stuttgart en had dus gehoopt op een lokale versie.

In elke limburgse gemeente kun je immers ook een oktoberfeest vieren.

Bedankt.
Cannstatter Wasen is ongeveer gelijk met het Oktoberfest.

http://cannstatter-volksfest.de/de/landing-page/

22 September tot 8 Oktober tegenover 16 September tot 3 Oktober
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167282314
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2016 16:01 schreef XL het volgende:

[..]

Cannstatter Wasen is ongeveer gelijk met het Oktoberfest.

http://cannstatter-volksfest.de/de/landing-page/

22 September tot 8 Oktober tegenover 16 September tot 3 Oktober
Aha ik had niet gezien dat de datums volgend jaar bijna gelijk lopen, tnnx.
  maandag 12 december 2016 @ 17:06:29 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167282421
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:52 schreef icloud het volgende:
Aha, ik zit precies tijdens de oktoberfeesten in stuttgart en had dus gehoopt op een lokale versie.

In elke limburgse gemeente kun je immers ook een oktoberfeest vieren.

Bedankt.
Het Oktoberfeest, er is er maar één.
Je mist geen reet aan het Oktoberfeest trouwens, tenzij bezopen italianen je ding zijn. Het is Kermis en zuipen, toeristen in Beiers kostuum. Alle Münchner die ik ken en sprak willen er niet dood gevonden worden tenzij ze in de tent die ze afhuren zakelijke relaties ontvangen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167282502
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het Oktoberfeest, er is er maar één.
Je mist geen reet aan het Oktoberfeest trouwens, tenzij bezopen italianen je ding zijn. Het is Kermis en zuipen, toeristen in Beiers kostuum. Alle Münchner die ik ken en sprak willen er niet dood gevonden worden tenzij ze in de tent die ze afhuren zakelijke relaties ontvangen.
Ik vind het altijd wel leuk, zeker als je schoonfamilie je alternatief is.

De laatste jaren ga ik vooral naar sittard ook leuk.
  maandag 12 december 2016 @ 17:13:54 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167282558
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 17:11 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel leuk, zeker als je schoonfamilie je alternatief is.

De laatste jaren ga ik vooral naar sittard ook leuk.
Is in München en zeker de omgeving zoveel meer en leukers imho, maar goed, ieder zijn meug.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167282607
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is in München en zeker de omgeving zoveel meer en leukers imho, maar goed, ieder zijn meug.
Ach even los gaan in munchen vind ik wel fijn.

Maar stel je word meegesleept naar schoonfamilie in Stuttgart en je hebt de keuze tussen of met je schoonfamilie gezellig gaan doen en meegesleept worden door de stad of om je schoonfamilie over te halen mee te gaan naar het lokale bierfeest. wat kies je dan?

Misschien dat die ouwe bok met wat bier in zijn mik ook nog aardig en gezellig word.
  maandag 12 december 2016 @ 17:20:40 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167282683
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 17:16 schreef icloud het volgende:

[..]

Ach even los gaan in munchen vind ik wel fijn.

Maar stel je word meegesleept naar schoonfamilie in Stuttgart en je hebt de keuze tussen of met je schoonfamilie gezellig gaan doen en meegesleept worden door de stad of om je schoonfamilie over te halen mee te gaan naar het lokale bierfeest. wat kies je dan?

Misschien dat die ouwe bok met wat bier in zijn mik ook nog aardig en gezellig word.
Heb niets tegen een lokaal bierfeest of wijnoogstfeest, in tegendeel, ik heb wat tegen het Oktoberfeest in München
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 december 2016 @ 18:16:58 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167283631
De impact van Oktoberfest in München is wel heftig. Het is zo groot dat overal in de stad dronkelappen liggen en de helft van de metro's is volgekotst. Dat is ook wat de Münchener niet leuk vindt. Logisch.

Ik ga regelmatig, meestal zakelijk. De sleutel zit hem in je tafelreservering. De juiste tafel in de juiste tent is prachtig. Ik vind dat je het 1x minimaal gezien moet hebben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167297793
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2016 18:16 schreef XL het volgende:
De impact van Oktoberfest in München is wel heftig. Het is zo groot dat overal in de stad dronkelappen liggen en de helft van de metro's is volgekotst. Dat is ook wat de Münchener niet leuk vindt. Logisch.

Ik ga regelmatig, meestal zakelijk. De sleutel zit hem in je tafelreservering. De juiste tafel in de juiste tent is prachtig. Ik vind dat je het 1x minimaal gezien moet hebben.
Dit vind ik persoonlijk wel ietsjes overdreven. Ben afgelopen september meerdere keren geweest (weekenden en gewoon na het werk) maar ik heb nergens echt grote problemen gezien. Natuurlijk zie je wel genoeg dronken mensen rond de Theresienwiese, maar ik heb werkelijk in geen enkele metro(station) kots zien liggen. Terwijl ik wel dagelijks langs metro/sbahn stations reis die als in-/uitstaphalte voor het Oktoberfest gelden (bijv. Hackerbrücke).

Tafelreservering is wel aan te raden, alhoewel het ons dit jaar ook met een groep van +-10 man meermaals gelukt is om een tafel te bemachtigen. Had sowieso het idee dat het erg rustig was tijdens de gehele twee weken (ivm veiligheidsmaatregelen/"terreurdreiging"?).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_167297823
Vandaag weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt hoe absurd duur de zorg eigenlijk is in Duitsland... Betaal al 200+ euro aan mijn Krankenkasse en dan alsnog 100 euro voor een kiesvulling.

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie écht niet waar het hem nou in zit? Een hoge premie vind ik an sich rechtvaardig, maar dan verwacht ik wel dat daar al het e.e.a. in zit. En dat vind ik toch echt tegenvallen.
Iemand die hier een verhelderend beeld kan scheppen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')