abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:52:34 #201
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_173401678
Zijn er nog fotootjes?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_173406957
Foto's!
Sinds vandaag zijn het vrije uitloopkoeien. Als ik erbij ben ten minste.

Kaatje heeft overal oren en ogen en als er iemand onder de bank duikt is ze er meteen bij.





Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173407000
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173407079
Wat een koddigheid *;
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:04:14 #205
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_173407746
O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_173409612
Ik had het pleegkind niet meegenomen op uitstap :o

Dus ging Kaatje hem (haar?) zelf maar halen _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173418238
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik had het pleegkind niet meegenomen op uitstap :o

Dus ging Kaatje hem (haar?) zelf maar halen _O-
_O-

Vrije uitloopkoeien :D O+
pi_173432171
Na een ongelukje vanmiddag op de bank nu maar de kattenbak erbij gezet. Leuk spelen joh!




Maar daarna was ik live getuige van drie grote poezen plassen _O_

Nu zit Koe staande in slaap te vallen. De rest heeft de strijd al opgegeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 27 augustus 2017 @ 23:49:04 #209
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_173435635
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na een ongelukje vanmiddag op de bank nu maar de kattenbak erbij gezet. Leuk spelen joh!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar daarna was ik live getuige van drie grote poezen plassen _O_

Nu zit Koe staande in slaap te vallen. De rest heeft de strijd al opgegeven.
Ben je niet bang dat ze de steentjes opeten?
Ik heb er hier namelijk 1 die de hele grond al zit te stofzuigen :p

Dus dagelijks met de bezem erdoor om de steentjes op te vegen.
pi_173437818
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 23:49 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat ze de steentjes opeten?
Ik heb er hier namelijk 1 die de hele grond al zit te stofzuigen :p

Dus dagelijks met de bezem erdoor om de steentjes op te vegen.
Steentjes opeten is standaard. Bij elk nest. Daarom gebruik ik niet klontvormend grit want dan kan het geen kwaad. En wat zou je anders als vulling moeten gebruiken? Als ik erbij ben haal ik soms steentjes uit bekjes maar in de uren dat ik er niet bij ben eten ze ze net zo hard op. En spugen ze ook weer uit dus tja :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 28 augustus 2017 @ 08:52:36 #211
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_173437876
Awww O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_173463671
Vandaag moest mijn eigen duo ingeënt worden. Dus een afspraak gemaakt bij mijn eigen toffe DA en de Meerkoe meegenomen.
Want dit weekend moeten ze de site op en ik wilde daarom graag een second opinion.

Waar ik al bang voor was... geen goed nieuws. ;( Zij schat de hartruis op 5/6 (waar de DA van het asiel hem twee weken geleden op 3/6 schatte). Ik meende het ook al te voelen, extra wervelingen tussen zijn hartslagen. Groeien gaat heel langzaam, waarschijnlijk omdat zijn hartje zo hard moet werken.
De Meerkoe is speels, opgewekt en klimt en stoeit net zo hard als zijn zussen. Maar waarschijnlijk gaat zijn hartje dat rond de pubertijd niet meer trekken en gaat zijn kwaliteit van leven dan snel achteruit. Of de wervelingen zorgen voor een embolie waaraan hij dan plotseling overlijdt.

Dus de volgende stap is overleg met het asiel. Die zullen hem ook nog wel willen beoordelen. Regulier adoptabel is hij waarschijnlijk niet meer maar misschien weten zij wel een heel speciaal mandje voor de tijd die hij nog heeft.

en misschien dat ik hem dat mandje wel aanbied. Maar daar moet ik ivm mijn duo nog hard over nadenken... Zijn tijd hier moet wel leuk zijn. Maar terug naar het asiel hoeft hij van mij in deze situatie niet.

O, en mijn eigen katten zijn te dik :') Voeraanlevering nog meer dichtknijpen dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173463853
oh nee Cat toch, dat was niet het nieuws waar je op hoopte ;(
pi_173463934
Nope ;(

Eerst maar eens laten bezinken en met asiel overleggen of een echo mogelijk is. Bij sommige afwijkingen is een operatie mogelijk of kun je met medicijnen nog flink rekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173463956
Hoeveel jaar is het tot poezenpuberteit?
pi_173463976
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoeveel jaar is het tot poezenpuberteit?
6 maanden... Castratieleeftijd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173464124
Kan de financiële kosten ervan niet dragen, anders had ik hem zo hier in huis genomen. ;(
pi_173464174
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

6 maanden... Castratieleeftijd.
oh jeeeee. Ik weet niet hoe mijn oude nukkige monster dat trekt maar ik wil het best proberen evt.
pi_173464404
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oh jeeeee. Ik weet niet hoe mijn oude nukkige monster dat trekt maar ik wil het best proberen evt.
Lief O+

Maar ik ga eerst eens overleggen met asiel en kijken of we een meer duidelijke diagnose kunnen krijgen. Met ook zicht op kostenplaatje en levensverwachting.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173464902
Ach wat een verdrietig nieuws ;( hopelijk heeft meerkoetje toch nog een aantal fijne maanden (jaren?) tegoed en is er nog wat mogelijk voor hem.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_173464962
Awh, wat een verdrietig nieuws ;(
Ik hoop dat hij zijn tijd op n mooi plekje mag slijten..
compact en kleverig.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:27:54 #222
386633 Adnap
I love Life !
pi_173465274
Arme meerkoe.. Verdriwtig zeg
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_173467264
Mijn uitzicht...



Met de oortjes en vlekjes van de Meerkoe voor de kijker zichtbaar aan de rechterkant. Koe ligt links en Meestkoetje ondergedoken in het midden.
Knul heeft net ook besloten dat hij zijn plassen prima in de grote kattenbak kan doen _O_

Edit:
En ik heb een nieuw ornament voor op mijn salontafel



[ Bericht 9% gewijzigd door Cat-astrophe op 29-08-2017 21:53:43 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 augustus 2017 @ 16:48:18 #224
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_173484099
Ah bah, wat sneu 😔
Kan me voorstellen dat je de gup dan moeilijker af staat...
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_173485523
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 16:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Ah bah, wat sneu 😔
Kan me voorstellen dat je de gup dan moeilijker af staat...
Ja, de dappere dodo O+ ;(
Volgende week woensdag mag hij met mamma en mij mee. Mamma blijft een halve dag logeren ivm de sterilisatie en DA en ik gaan ons over zijn hartje buigen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:30:14 #226
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173486213
Oh nee, mijn stiekeme favoriet :'(
Zou fijn zijn als hij bij jou kan blijven inderdaad, of in een ander superdeluxe met veel aandacht fijn huis.

Sterkte Meerkoe :*
With the stars as her umbrella
pi_173486343
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:30 schreef -Miauw- het volgende:
Oh nee, mijn stiekeme favoriet :'(
Zou fijn zijn als hij bij jou kan blijven inderdaad, of in een ander superdeluxe met veel aandacht fijn huis.

Sterkte Meerkoe :*
De Meerkoe heeft vast geen idee waar je het over hebt. Voor hem is minipoes zijn (nu 345 gram) en een fladderhartje hebben heel normaal. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:41:24 #228
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173486387
quote:
17s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De Meerkoe heeft vast geen idee waar je het over hebt. Voor hem is minipoes zijn (nu 345 gram) en een fladderhartje hebben heel normaal. O+
Gelukkig maar :+
Maar ze lezen dus niet mee? ;(
With the stars as her umbrella
pi_173486479
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:41 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Gelukkig maar :+
Maar ze lezen dus niet mee? ;(
Ze gaan net naar de crèche :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 1 september 2017 @ 20:23:23 #230
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_173531682
Aaaw Meerkoe O+
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_173541221
Het is een divers trio.
Koe: ruim 500 gram, valt graag familie en natvoer aan. En is kattenbakcontroleur.
Meerkoe: 362 gram, houdt van spelen, wordt graag gekroeld en van de hand wordt natvoer gegeten. Vanmorgen kon ik hem verleiden van het bordje te eten, maar dat beviel te goed.... werd meteen weer eruit gegooid. En daarna terug voor meer, dat wel.
Meestkoe: 467 gram, piept het hardst van allemaal maar klimt ook het hoogste.

En Kaatje natuurlijk. Hartverscheurend gemiew als ze er niet bij mag zijn en zielsgelukkig als ze de pootjes mag strekken. Wat al steeds beter zonder klauwen gaat. Moeder is zo speels dat ik voor het eerst eerder statieprortretjes van de kinders dan van moeder heb :D

Fotografisch bewijs








Hoe een Koe een slipper vangt...







KlimMeestkoe





Ko(e)ningin claimt haar domein


Meerkoe erbij...



En toen kwam Kaat en werd het link voor mij :D


[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 02-09-2017 12:38:20 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173541517
Statieportret van Kaat gemaakt hoor _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173639897
Hoe is het nu met kaatje en de kittens?
pi_173643618
Ik kan zeggen dat het met de meerderheid van de katten in huis goed gaat... maar dan tel ik mijn eigen duo erbij.

Het is een echt zorgennestje.

Kaatje heeft een dagje bij de DA gelogeerd en heeft nu een mooi litteken. Ze begon eraan te likken dus kreeg een kap van me op. Wat resulteerde in een doodongelukkige, onhandige en onthande poes. Ze had zelfs geen aandacht meer voor haar kinderen. Dus na een paar uur kap eraf, met de strenge vermaning niet meer aan de wond te likken. Poes dolgelukkig, kinderen kregen wasbeurten en aandacht... en tot op heden geen open wond dus ze lijkt te hebben geluisterd. Behalve de kale buik met streepje merk je uiteraard niks van de operatie van gisteren van het poesje.

De Koe: groeit, bloeit, eet, slaapt, speelt.

De Meestkoe: begon dinsdag opeens mondjes melk te braken nadat ze aan de tet hing. At het allemaal ook weer zelf op maar omdat ze wel afviel en ik toch naar de DA ging mocht ze mee.
Drankje meegekregen om de maag tot rust te brengen. Gisteren is de hele dag ALLES eruit gekomen. Met flinke buikkrampen dus ze was een erg zielig poesje ;( Tussendoor lekker fit en speels. Vanmorgen dus nog meer afgevallen.... en ook een stuk minder fit, wat wel logisch is.
Net thuis, geen kotsjes te vinden en nog eens gewogen: bijgekomen (voorzichtige *O* ). En leek ook weer speelser. Mocht een paar hapjes babycat met broer en zus van me mee-eten maar helaas kwam er toen toch weer melk+babycat uit. Afwachten dus.

En dan de Meerkoe. AsielDA bevestigde de diagnose. Hartruis was tov 2 weken geleden flink toegenomen, hij leeft niet lang. ;( Dus daar gaan we geen gekke fratsen mee uithalen als hij ziek wordt, wat hij nog aan tijd heeft moet leuk zijn. Stuiterde net nog blij over me heen en door de gang en eet babycat met smaak op. Helaas komt het ook bij deze jongeman er meteen weer uit (kittendiner bij mij is nu één groot kokhals en kotsfeest :') ) In tegenstelling tot zus eet hij het meteen weer op én blijft fit. Maar vandaag wel afgevallen....

Pffff... dus. en ook O+ Want het blijven aanhankelijke, speelse lieve dotjes. Buiten de eetmomenten zijn ze echte blije kittens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 7 september 2017 @ 19:05:53 #235
386633 Adnap
I love Life !
pi_173643749
Och wat een zorgen ..
Blijft meerkoe bij je wonen ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_173643839
Ik moet nog met het asiel overleggen maar ik hoop dat hij als opvanger bij mij mag blijven wonen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 7 september 2017 @ 22:20:22 #237
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_173648798
Ach bah, wat een kittenstress -O-
Hopelijk mag het ventje zijn tijd in Huize Cat uitzingen :*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_173648868
Ach gut :'(

Hoe merk je dat een kat kramp heeft?
Spoilers!
pi_173657458
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach gut :'(

Hoe merk je dat een kat kramp heeft?
Hoe merk het bij jezelf?

Kittens kokhalzen, je ziet ze verkrampen, schrille miewtjes waarvan je echt hoort dat het pijnkreetjes zijn, rusteloos rondlopen en uiteindelijk gooien ze het eruit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173717470
Update:

Koe: status quo. Doet haar eigen ding en met de zorgenkindjes zou je haar haast vergeten :D Op dit moment de favoriete stoeimaat van Kaatje. Binnenkort laat ik haar op de site zetten.

Meerkoe is wat stilletjes. Nog steeds af aan het vallen en zeker ook nog speels. Maar vaker zit hij liever bij mij rond te kijken of te knuffelen.

Meestkoetje gaat ook niet optimaal. Nog veel overgeven maar tussendoor dolgelukkige poes. Inmiddels is ze van ongeveer 3 meter hoogte van de trap gevallen :X en klom net voordat we weer te DA gingen als eerste de grote krabpaal op. Maar valt af en toont als een schraal poesje dus daar moest wat mee. Spuitjes erin, drankje en licht verteerbaar voer mee en hopen dat dit beter (be)valt. Maar de site gaat ze voorlopig nog niet op met haar 430 gram. En haar vers ontwikkelde navelbreuk.

Nu een inmiddels vertrouwd beeld: Koe en Kaat nog ergens aan het stoeien en de twee kwakkelaars bij mij op schoot omdat ze sneller moe zijn.

Al lag het gisteren alle vier erop. Zeer gezellig O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 september 2017 @ 00:35:06 #241
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_173724458
Aaaw, zorgenpoezels ;(
Gelukkig zijn ze bij jou in goede handen O+
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  zondag 17 september 2017 @ 14:50:08 #242
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_173830338
Hoe is het in huize Cat?
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_173840404
Wat een pechkoetjes... ben ook benieuwd hoe het met ze gaat. :@
pi_173840468
We liggen er nu zo bij.

Koe weegt in haar eentje net zoveel als de andere twee samen en qua gewicht zijn we niks opgeschoten. Het leek eerst wat beter te gaan, Meestkoe viel minder snel af en kwam zelfs wat bij maar de laatste 2 dagen gaat en blijft er weinig voer in. Morgen terug naar de DA. Meerkoetje eet beter, maar die groeit niet. Waarschijnlijk door zijn hartje.

Dus dat er nog geen baas voor Kaatje is, is geen drama. Want ook Meestkoetje zie ik binnenkort nog niet verhuizen. Koe gaat morgen wel op de site. Want die is kerngezond en aan broer en zus heeft ze steeds minder als speelkameraadje. Te klein en te snel moe.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 17 september 2017 @ 21:51:03 #245
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_173842526
O+ + :* in 6-voud voor koetjes en eigen poezels
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_173849385
Meestkoetje bleek toch koorts te hebben dus krijgt nu antibiotica erbij. Duimen dat dat gaat helpen en ze lekker gaat eten en bijkomen.

Vrijdag ga ik met het hele spul terug. Koe krijgt haar entingen. Gaat vandaag op de site dus wellicht dan ook al baasjes.
Meestkoe mag laten zien dat ze best kan bijkomen. Want daar gaan we vanuit natuurlijk *duimduim*
Kaatje was vandaag ook mee, want ze had stiekem toch aan de wond gelikt en een hechting eruit geplukt. Maar dat geneest al goed, vrijdag extra controle.
En Meerkoe gaat ook mee. Hij gaat stilletjes achteruit, heeft zeker zijn blije momenten maar het is de vraag hoe leuk zijn leventje nog is als hij er zo'n 90% van zit en slaapt, zeker omdat eten ook matigjes gaat. Als de DA hem nog te goed vindt voor euthanasie dan gaat hij lekker mee terug, maar als deze hem te ziek vindt (en poesjes kunnen zich groot houden), dan snap ik dat ook en nemen we ter plekke afscheid, hoe verdrietig ik dat ook vind. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173849397
Nu al drie keer gehoord dat ze tot dusver maar 2 of 3 kittens hebben gehad met zo'n zware hartafwijking. Heb ik weer. :') ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173849795
:'(
  maandag 18 september 2017 @ 12:17:16 #249
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_173849845
Gadver -O-
Kittens horen gewoon blij en gezond te zijn 😔
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 18 september 2017 @ 12:27:46 #250
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_173849956
;(
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 18 september 2017 @ 12:28:53 #251
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173849968
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meestkoetje bleek toch koorts te hebben dus krijgt nu antibiotica erbij. Duimen dat dat gaat helpen en ze lekker gaat eten en bijkomen.

Vrijdag ga ik met het hele spul terug. Koe krijgt haar entingen. Gaat vandaag op de site dus wellicht dan ook al baasjes.
Meestkoe mag laten zien dat ze best kan bijkomen. Want daar gaan we vanuit natuurlijk *duimduim*
Kaatje was vandaag ook mee, want ze had stiekem toch aan de wond gelikt en een hechting eruit geplukt. Maar dat geneest al goed, vrijdag extra controle.
En Meerkoe gaat ook mee. Hij gaat stilletjes achteruit, heeft zeker zijn blije momenten maar het is de vraag hoe leuk zijn leventje nog is als hij er zo'n 90% van zit en slaapt, zeker omdat eten ook matigjes gaat. Als de DA hem nog te goed vindt voor euthanasie dan gaat hij lekker mee terug, maar als deze hem te ziek vindt (en poesjes kunnen zich groot houden), dan snap ik dat ook en nemen we ter plekke afscheid, hoe verdrietig ik dat ook vind. ;(
Oh bah, wat naar :'(
With the stars as her umbrella
  maandag 18 september 2017 @ 12:45:51 #252
386633 Adnap
I love Life !
pi_173850233
Verdrietig en naar maar wel realistisch helaas.
Hopenlijk slaat de antibiotica aan.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_173851524
Ahh wat zielig... arm ukkie :'(
pi_173851824
Hè bah cat wat een zorgennestje! :*

Gelukkig hebben ze in jou een top-pleegmama O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_173852065
Zo geen leuk nieuws :'(
  maandag 18 september 2017 @ 14:31:17 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_173852251
Ach wat verdrietig... ;( Arme kleine poezel, maar ook jij, lijkt me echt niet tof om te moeten zien en meemaken... -O-
***
  Spellchecker maandag 18 september 2017 @ 14:34:48 #257
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 18 september 2017 @ 15:04:26 #258
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_173852986
Aww Cat, dit is sneu.

Dikke knuffel vanuit Belgie
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_173885734
Dank jullie wel O+

In other news: Koe heeft baas O+
Als het goed is gaat ze maandag verhuizen, de twee grote bazen maar vooral het kleine bazinnetje kunnen niet wachten. :) Ik weet zeker dat ze daar al haar speel energie goed kwijt kan.

Meestkoetje blijft afvallen... pfffff... Is mopperig en kan hele miewverhalen tegen me houden, valt aan op het eten, maar na een paar hapjes is het weer klaar. Dat had ze eerder niet. Misschien bijwerking van de antibiotica, ik weet het niet. Vrijdag horen we meer.

En Meerkoe blijft een dilemma. Gistermorgen dacht ik dat het echt beter voor hem was om in te slapen: zo moe en zo klein en eten gaat matig. Maar gisteravond en vanmorgen rende hij me tegemoet met zijn staartje fier omhoog, heeft heerlijk gedronken bij mamma, gespeeld met hengeltje en familie en kon luid spinnend genieten van een wasbeurt.. en dan is het weer een blij katje. En vanmorgen wat bijgekomen ook nog!
Dus voor nu: zodra Kaat en Meestkoetje gaan verhuizen, of Kaat niet meer lief voor hem is, is het voor hem ook klaar wat mij betreft. Om dan alleen (of met twee boze grote katten) klein en moe bij mij te zitten zijn is ook niet leuk. Alleen twijfel ik hoeveel last hij heeft van zijn hartje. Zijn ademhaling is anders dan bij de andere twee en ik vraag me af of hij het benauwd heeft. Bij het rondrennen merk je er niks van, maar de energie is duidelijk minder. Als de DA zegt dat hij het echt benauwd heeft dan is het ook klaar. Want dat is 24/7 en spelen etc is misschien 3 uur per dag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173886447
er is ook gezelligheid in huis O+




Als je last hebt van je buikje slaapt het zo beter



Kaatje onder een dekentje... immer nog impulsief. :')




Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173909755
Heerlijk stel zo O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_173923133
Wat een geweldige foto's.
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:18:28 #263
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173925038
Wat lief!
Maar wat een dilemma's Cat ;(
Sterkte!
With the stars as her umbrella
pi_173927704
Ja, de dilemma's maken het nog het meest lastig.

Maar we zijn weer thuis en compleet. Of eigenlijk ook niet....

Kaatje had haar wond toch weer zo open gelikt dat ze aan de kap moet.
En lebberende kittens bespoedigen de genezing ook niet. Dus we gaan nu proberen hoe het gaat als ze gescheiden zitten. De hoop is dat Meestkoetje uit de braak cyclus komt en zelf gaat eten als ze maar 1 soort voedsel krijgt en haar maagje niet verwart met moedermelk.

Dus gekapte Kaat logeert nu op mijn slaapkamer. Alleen zitten is voor haar al saai zat, en zo heeft ze (naast de knuffelsessies overdag) in de nacht gezelschap.

Welk effect de scheiding van moeder op Meerkoetje gaat hebben... afwachten. En vandaag de vierde DA die me zei hoe zeldzaam zijn hartafwijking is :')

O, en jullie dachten dat Koetje 100% goedgekeurd was? :N Mini hartruisje. Kan door de stress komen en is zo licht dat het heel goed zelf weg kan trekken. Ze is in ieder geval klaar voor adoptie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:47:35 #265
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173928317
Wat een zorgennestje!
Hoe gaat het met jou?
With the stars as her umbrella
pi_173929132
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:47 schreef -Miauw- het volgende:
Wat een zorgennestje!
Hoe gaat het met jou?
Ik red me wel. Asiel informeerde er ook naar.
Het is niet makkelijk maar ik heb gelukkig nu de tijd om ze regelmatig eten en aandacht te geven. En zolang dat is wil ik het verhaal tot het einde afmaken.
Mocht blijken dat het voor Meestkoetje bij voorbeeld beter is om te verhuizen naar een gastgezin met meer tijd/ervaring dan gaat dat gebeuren. Het belang van de kittens staat voorop. Zij hebben al helemaal niet om dit geneuzel gevraagd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:03:24 #267
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173929576
Ja lijkt me heel pittig. Sowieso de zorg voor een nestje naast je eigen katten. Maar dan is het ook nog zo'n nestje met dit en dat.
En dan de emo's ;( Ik zou het niet kunnen.
Tof dat je dit doet O+
With the stars as her umbrella
pi_173944836
De nacht doorbrengen met Kaatje = 26742489 koelen op het kopje omdat ze er door de kap niet aan kan. Regelmatig de kap tegen je neus krijgen omdat Kaat komt langsgeschoven. Geen boekje kunnen lezen omdat er een kat of kap voor ligt. En een heerlijk slapende poes op of tegen je aan O+
Ze doet het heel goed met kap en zonder kittens. En haar wond liet ze prima schoonmaken, nu ze het zelf niet kan vond ze het vast verfrissend.

De kittens doen hun ding. Met het verschil dat ik om de twee uur met Meestkoetje letterlijk het gevecht moet aangaan om er voer in te krijgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173955978
Dan moet je er misschien toch maar nu mee stoppen. Hoe groot zal de winst zijn, wat levert het op voor Meestkoetje?
pi_173956260
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:50 schreef Teslynd het volgende:
Dan moet je er misschien toch maar nu mee stoppen. Hoe groot zal de winst zijn, wat levert het op voor Meestkoetje?
Meestkoetje heeft prima kansen. :D Maagje moet tot rust komen nu ze 1 soort voeding krijgt.
Ben je misschien in de war met Meerkoetje? Die heeft de hartafwijking. En als die verder gaat afvallen gaat daar zeker geen dwangvoer in.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173956293
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:08 schreef Cat-astrophe het volgende: [..]

Meestkoetje heeft prima kansen. :D Maagje moet tot rust komen nu ze 1 soort voeding krijgt.
Ben je misschien in de war met Meerkoetje? Die heeft de hartafwijking. En als die verder gaat afvallen gaat daar zeker geen dwangvoer in.
Dat is heel goed mogelijk met op elkaar lijkende namen en op elkaar lijkende poesjes. Als het een van de sterkere katjes is, dan probeer je dat natuurlijk wel.
  Spellchecker zaterdag 23 september 2017 @ 23:11:24 #272
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173960788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:10 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat is heel goed mogelijk met op elkaar lijkende namen en op elkaar lijkende poesjes. Als het een van de sterkere katjes is, dan probeer je dat natuurlijk wel.
Ik weet haast zeker dat je je vergist ;)

Dwangvoeren lijkt effect te hebben: 20 gram erbij in een dag! Nu maar hopen dat het doorzet en dat ze snel zelf gaat eten.
Meerkoetje (hartje) heeft er in anderhalve dag helemaal zelf 50 (!) gram bijgegeten. :D Wat resulteerde in meer energie en langer spelende poesjes. O+

En Kaat... Die had op mijn dekbed geplast :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 24 september 2017 @ 11:30:50 #274
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_173961219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
er is ook gezelligheid in huis O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als je last hebt van je buikje slaapt het zo beter
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kaatje onder een dekentje... immer nog impulsief. :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ moest je hulp kunnen gebruiken, ik doe een opleiding dierenverzorging ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_173983499
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:30 schreef sararaats het volgende:

[..]

O+ moest je hulp kunnen gebruiken, ik doe een opleiding dierenverzorging ;)
Altijd goed om te weten. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173983617
Vanavond gaat Koetje verhuizen. En dat is mooi op tijd want mijn gordijnen zijn niet meer veilig voor haar. _O-

Meestkoetje komt inieminie beetjes bij met zelf eten en dwangvoeren, maar het is nog lang niet wat het moet wezen. Ze is geen blij poesje. Weinig actief en tussendoor een beetje mopperig. Als ik voer ga klaarmaken staat ze wel binnen 2 seconden luid miewend klaar, valt enthousiast aan maar eten gaat er met beetjes in. Braken is wel een stuk minder, dus al in al is de scheiding van moeder wel een goede zet geweest, maar er is nog een weg te gaan.

Meerkoetje: die is dolgelukkig O+ Eet als een malle, geeft nauwelijks meer over, komt best aardig bij en stoeit met Koetje door de kamer zoals ik hem nog nooit eerder heb gezien. Gisteravond had hij zich een half uur heel erg druk gemaakt, toen was het wel letterlijk met open bek en bonkend hartje uithijgen bij mij. En daarna slapen op schoot. Maar hij had zo'n lol. O+ Blij dat we afgelopen week geen knopen hebben doorgehakt, dit heeft hij toch mooi meegepakt. Is een stukje zwaarder dan zus (475 gram vs 430 gram) en nooit gedacht dat hij ooit het minst acute zorgenkind zou zijn.

Kaatje vindt de nachten met mij prima. Ze komt letterlijk luid spinnend languit lepeltje-lepeltje liggen bij me, haar hoofd (met kap ;') ) op mijn kussen erbij. Wondje lijkt ook bijna dicht te zijn.

Morgen controle DA. En dan is het de vraag wie er met me mee terugkomt... het experiment zonder moeder gaat goed en dan heeft het weinig zin als Kaat op mijn slaapkamer leeft. Kan ze beter aanspraak hebben in het asiel en zich daar (als de wond genezen is) presenteren voor bezoekers.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174013662
Voor de belangstellenden een update:

Wiebelhartje Meerkoetje kreeg een 'wauw' toen hij op de weegschaal ging. Al werd me nogmaals verzekerd dat dit tijdelijke voooruitgang is. Ik weet. ;(
Meestkoetje kreeg ook thumbs up al had ik daar graag al wat meer grammetjes bij gezien. Maar hopelijk is dit het begin van de dikmakerij.
Kaatje haar wond is bijna dicht en bij mij heeft ze het toch leuker dan in het asiel. Alles weer mee naar huis dus. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174014865
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de belangstellenden een update:

Wiebelhartje Meerkoetje kreeg een 'wauw' toen hij op de weegschaal ging. Al werd me nogmaals verzekerd dat dit tijdelijke voooruitgang is. Ik weet. ;(
Meestkoetje kreeg ook thumbs up al had ik daar graag al wat meer grammetjes bij gezien. Maar hopelijk is dit het begin van de dikmakerij.
Kaatje haar wond is bijna dicht en bij mij heeft ze het toch leuker dan in het asiel. Alles weer mee naar huis dus. :)
Fijn dat ze allemaal vooruit gaan! En ook dat Kaatje weer mee is O+
pi_174015063
Ik vind t fijn om mee te lezen, al zeg ik niet zoveel. Fijn om te horen ook dat ze allebei op dit moment vooruitgang vertonen, babystapjes..
Succes! ^O^
compact en kleverig.
  Spellchecker dinsdag 26 september 2017 @ 20:59:48 #280
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174016626
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de belangstellenden een update:

Wiebelhartje Meerkoetje kreeg een 'wauw' toen hij op de weegschaal ging. Al werd me nogmaals verzekerd dat dit tijdelijke voooruitgang is. Ik weet. ;(
Meestkoetje kreeg ook thumbs up al had ik daar graag al wat meer grammetjes bij gezien. Maar hopelijk is dit het begin van de dikmakerij.
Kaatje haar wond is bijna dicht en bij mij heeft ze het toch leuker dan in het asiel. Alles weer mee naar huis dus. :)
^O^
pi_174017444
Lepeltje lepeltje O+ Zo jammer dat mijn kat daar overheen is gegroeid.
Spoilers!
pi_174019913
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de belangstellenden een update:

Wiebelhartje Meerkoetje kreeg een 'wauw' toen hij op de weegschaal ging. Al werd me nogmaals verzekerd dat dit tijdelijke voooruitgang is. Ik weet. ;(
Meestkoetje kreeg ook thumbs up al had ik daar graag al wat meer grammetjes bij gezien. Maar hopelijk is dit het begin van de dikmakerij.
Kaatje haar wond is bijna dicht en bij mij heeft ze het toch leuker dan in het asiel. Alles weer mee naar huis dus. :)
Echt super hoe je het doet, diep respect Cat. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:34:17 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174020418
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de belangstellenden een update:

Wiebelhartje Meerkoetje kreeg een 'wauw' toen hij op de weegschaal ging. Al werd me nogmaals verzekerd dat dit tijdelijke voooruitgang is. Ik weet. ;(
Meestkoetje kreeg ook thumbs up al had ik daar graag al wat meer grammetjes bij gezien. Maar hopelijk is dit het begin van de dikmakerij.
Kaatje haar wond is bijna dicht en bij mij heeft ze het toch leuker dan in het asiel. Alles weer mee naar huis dus. :)
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 27 september 2017 @ 06:20:56 #284
386633 Adnap
I love Life !
pi_174024257
Fijn nieuws en toch mooi dat er grammen bij zijn ❤
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_174077233
Het komt bij :D



Speelt..





Eet en speelt...



Maakt kennis met mijn team maar daar voelde ik de liefde nog niet _O-



Beetje modern kitten gaat niet meer voor analoog speelgoed :7



Samenvattend: ik hoop dat ze nu de opgaande lijn hebben ontdekt. Niet meer hoeven dwangvoeren sinds maandag, eten is erg interessant en er wordt minder overgegeven. Maagjes blijven gevoelig dus we houden het bij licht verteerbaar. Was meestkoetje het niet mee eens. _O-


Het zijn nu blije, speelse en tevreden kittens O+

Kaatje logeert nog met kap in mijn slaapkamer. Het laatste stukje wond heeft nog een paar dagen nodig om te genezen. Buiten in de gordijnen hangen en bijna mijn oog uitkrabben :X ligt ze elke nacht heerlijk dicht tegen me aan te spoonen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cat-astrophe op 29-09-2017 18:58:06 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174077254
Oh die eerste foto........*smelt*...........
pi_174077540
O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_174078485
En na een hoop boze blikken en verontwaardigde miewtjes is mevrouw Meestkoe nu toch maar begonnen aan de geweekte lichtverteerbare brokjes, omdat ik de mousse weigerde bij te vullen. Arm ding, brute pleegmoeder ;(

En natuurlijk krijgen ze straks weer een lekker volle bak mousse voor de nacht, maar nu ze bijkomen probeer ik te voorkomen dat het kieskeurige kitties worden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174079391
Wat een superleuke foto's. En fijn dat t nu drie blije ukken zijn! O+
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:20:15 #290
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_174080355
Wat toch een dotjes! Gelukkig lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan💜
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_174081697
Zo lief!! Super dat ze nu aankomen zeg O+
pi_174083365
Wat zijn ze lief.
Ik kan niet zien dat ze gezondheidsproblemen hebben. Als je de leeftijd niet kent, kunnen ervaren kattenverzorgers het dan wel zien?
pi_174091780
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:46 schreef Teslynd het volgende:
Wat zijn ze lief.
Ik kan niet zien dat ze gezondheidsproblemen hebben. Als je de leeftijd niet kent, kunnen ervaren kattenverzorgers het dan wel zien?
Je kunt de symptomen zien als je weet waar je op moet letten.
Tandjes (en ik heb natuurlijk de geboortedatum) geven aan dat ze ruim 9 weken zijn. Dan moeten ze minimaal 800-900 gram wegen. Dus de 490 en 560 gram die ze nu wegen klopt niet.
Je ziet het op de foto's niet maar vooral Meestkoetje voelt nog knokig.
Ze zijn ook een stuk kleiner dan gezonde kittens van die leeftijd.
Bij Meerkoetje hoef je maar een hand op het borstkasje te leggen om te voelen dat zijn hartslag niet klopt. En hij haalt continue adem met zijn hele lijf, niet alleen met buikje.

Dus ja: tekens zat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174103065
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 14:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je kunt de symptomen zien als je weet waar je op moet letten.
Tandjes (en ik heb natuurlijk de geboortedatum) geven aan dat ze ruim 9 weken zijn. Dan moeten ze minimaal 800-900 gram wegen. Dus de 490 en 560 gram die ze nu wegen klopt niet.
Je ziet het op de foto's niet maar vooral Meestkoetje voelt nog knokig.
Ze zijn ook een stuk kleiner dan gezonde kittens van die leeftijd.
Bij Meerkoetje hoef je maar een hand op het borstkasje te leggen om te voelen dat zijn hartslag niet klopt. En hij haalt continue adem met zijn hele lijf, niet alleen met buikje.

Dus ja: tekens zat.
Eigenlijk bedoel ik: op de foto's kunnen zien. Want foto's kunnen zo bedrieglijk zijn op het gebied van grootte en leeftijd.
Bij voelen komt het natuurlijk ook op ervaring aan, want alle puppy's en kittens zijn lichte botjes in soepel ruim zakje.
Met knokig bedoel je denk ik te weinig spierontwikkeling. Ik heb een dik een maand geleden puppy's die bijna 8 weken waren in handen gehad. Dat was nog steeds die heel lichte, tere zachtheid.
  zondag 1 oktober 2017 @ 07:55:40 #295
386633 Adnap
I love Life !
pi_174105211
Wat mooi om te zien en goed om te lezen dat ze de weg omhoog hebben gevonden.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_174144464
Grappig, ze hebben een verschillend tempo in het verkleuren van de oogjes.

Meerkoetje heeft nog redelijk blauwe kijkers

Meestkoe is van blauw via grijs nu hard op weg naar de amberkleurige kijkers van mamma. (En ja, dit is haar default gezichtsuitdrukking)


Hoewel er nog steeds gegroeid wordt (Meerkoe meer dan 600 gram en Meestkoe tikte net de 500 gram aan) oogt Meestkoetje nog steeds niet fit. Speelt wel, kan keihard bij me liggen spinnen, en gaat elk kwartier een hapje eten halen. Maar het komt er 25% van de tijd weer uit (wel meteen de recycle in) en de andere keren hoor je haar maagje rommelen, kan ze kokhalzen en heeft ze haar default gezichtsuitdrukking }:| ) Dat maagje is nog niet in orde. En 100 gram erbij in 2 weken is voor haar leeftijd te langzaam.

Meerkoe doet het fantastisch. Groeit, bloeit, eet, speelt, knuffelt... zo'n lief menneke O+ ;(

Kaat haar buikwond lijkt nu dicht, die mag vannacht zonder kap en dan kijken hoe het morgen ermee is. En dan heeft het weinig zin haar hier te laten... dus waarschijnlijk vrijdag richting asiel met het spul. Toch eens vragen of er niet meer onderzoek naar Meestkoetje gedaan kan worden en Kaat wat poezevriendjes en meer kans op adoptie geven. Want eenzame dagen op mijn slaapkamer terwijl ik met katten jongleer is ook niks.

Leuke detail trouwens: ondanks haar maagje is Meestkoe geobsedeerd door voedsel. Eerste kitten wat vanuit haar kamer de trap afsprint en op me zit te wachten bij de voederplek in de woonkamer tot ik met het bordje aankom. En andersom. _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Cat-astrophe op 02-10-2017 19:11:24 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174145453
Cat, kan het geen voedsel allergie zijn? Daar raakte bij mijn Poezebeest de maag ook zo van streek van. En nu met dieetvoer gaat t goed.
pi_174145748
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:31 schreef Puala het volgende:
Cat, kan het geen voedsel allergie zijn? Daar raakte bij mijn Poezebeest de maag ook zo van streek van. En nu met dieetvoer gaat t goed.
Zou kunnen. Maar met die kleintjes heb je zo weinig alternatieven. Ze krijgt nu al licht verteerbaar voedsel. Maar het is wel iets wat ik wil aankaarten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174146906
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar met die kleintjes heb je zo weinig alternatieven. Ze krijgt nu al licht verteerbaar voedsel. Maar het is wel iets wat ik wil aankaarten.
Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Noortje bleek allergisch voor een bepaald type eiwit. Nu ik dat weet kan ik elk etiket doorspitten en gaat het goed :)
pi_174231342
Bij de DA geweest. Met een update in het volgende topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')